Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris__
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
RonnieB82 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Niet meer, vanwege aangescherpte regels van RIOT, zijn die er weer uitgehaald.

Nu is het alleen nog maar een voice chat programma.
Het voldoet overigens in de huidige vorm ook niet aan de wensen van Riot.

Curse Voice is op het moment dan ook niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:33
Wat vinden jullie van Karthus op dit moment?
Beter op mid of jungle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:10
Gelukkig is Riot zelf bezig met in game Jungle Timers. Er staan echter maar 3 timers op en dat zijn volgens mij Blue, Red en Baron... Dan vraag ik me af waarom Drake niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
TheBrut3 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:52:
Gelukkig is Riot zelf bezig met in game Jungle Timers. Er staan echter maar 3 timers op en dat zijn volgens mij Blue, Red en Baron... Dan vraag ik me af waarom Drake niet?
Het is nog maar de vraag of het zo blijft in deze vorm ofdat het nog gaat veranderen. Het is inderdaad raar dat dragon er niet bij staat maar dat kan misschien nog veranderen. Ze gaan er niet op in in detail maar gebruiken het gewoon als een voorbeeld van clarity.

Wat blijft Gragas support leuk. Niemand verwacht die burst/utility. Z'n slow is decent nu en je kan gewoon vaak poken met je barrel.

Moet je je ADC even helpen? Gewoon een body slam erop en ze zijn even gestunned en die ult, indien je hem kan gebruiken, is ook wel leuk en onverwachts. Kan je zo de ADC onder de turret gooien voor een easy kill of gewoon midden in een teamfight gooien als het onverwachts is of ze gewoon zonen.

[ Voor 28% gewijzigd door Death1ord op 25-06-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Moet misschien ook wat meer Dominion gaan doen, ARAM deed ik vooral omdat ik dan niet makkelijk kan switchen naar de voorkeur picks, dus niet altijd dezelfde champs blijf spelen ;)

(Zijn genoeg champs die ik gewoonlijk niet snel zou spelen, Kayle bijvoorbeeld had ik al even maar vond ik er niet interessant uit zien tot ik die een keer kreeg in ARAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Nieuwe jungle item op de PBE: http://www.reignofgaming....notes-for-6-25-2014-urgot

Welkom terug Volibear en Sejuani, ik heb jullie gemist :)
In alle realiteit moet ik nog zien hoe goed het allemaal wordt, maar het is leuk dat ze in ieder geval iets proberen met de tanky junglers.

Junglers zoals Malphite, Zac en een paar andere worden nu ook weer een optie.
Quill Coat
•Total Cost : 700g
•Recipe: Hunter's Machete ( 325 ) + Cloth Armor ( 300 ) + 75g
•Build Path : Builds into the updated Spirit of the Ancient Golem
•+20 Armor
•UNIQUE Passive - Sapping Barbs: +40 Health Regen per 5 and +30 Mana Regen per 5 upon taking damage from monsters. Attacking monsters lose 5% of their maximum Health over 3 seconds (up to 150).
•UNIQUE Active - Hunter's Ward:Places a Stealth Ward that reveals the surrounding area for 180 seconds (180 second cooldown) (Unique Passives or Actives with the same name don't stack )

Hunter's Machete
•Price increased to 325 from 300.
•Now grants +10 attack damage vs Monsters
•Now Grants +5 damage reduction vs Monsters.
•Unique Passive: Maim REMOVED.
•Unique Passive: Butcher REMOVED.

Spirit of the Ancient Golem
[ Redesigned to include the new Quill Coat Item! ]
•Total Cost: 2000 gold
•Recipe: Quill Coat ( 700g ) + Kindle Gem ( 850g ) + 450g
•+25% Bonus Health
•+200 Health ( down from 350 HP )
•+10% Cooldown Reduction
•+20 Armor
•UNIQUE Passive - Sapping Barbs: +60 Health Regen per 5 and +45 Mana Regen per 5 upon taking damage from monsters. Attacking monsters lose 5% of their maximum Health over 3 seconds (up to 195).
•UNIQUE Passive - Conservation: Store 1 stack of Gold per 1.5 seconds (Max 80 stacks). Kill a large or epic monster to cash in up to 40 stacks.
•UNIQUE Active - Hunter's Ward: Places a Stealth Ward that reveals the surrounding area for 180 seconds (180 second cooldown).
•Both unique passive Tenacity and Butcher HAVE BEEN REMOVED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 09:20

Qon

Xanthian schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:27:
Nieuwe jungle item op de PBE: http://www.reignofgaming....notes-for-6-25-2014-urgot

Welkom terug Volibear en Sejuani, ik heb jullie gemist :)
In alle realiteit moet ik nog zien hoe goed het allemaal wordt, maar het is leuk dat ze in ieder geval iets proberen met de tanky junglers.

Junglers zoals Malphite, Zac en een paar andere worden nu ook weer een optie.

[...]
Er staat nog geen 'jungle minions', als dat het geval is, kun je ook hallo zeggen tegen godly toplaners... Mundo, Garen, Cho (ult stacks ftw), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Qon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:37:
[...]
Er staat nog geen 'jungle minions', als dat het geval is, kun je ook hallo zeggen tegen godly toplaners... Mundo, Garen, Cho (ult stacks ftw), etc.
Rito bedoeld met Monsters juist jungle minions.
Minions zijn de creeps in de lane.

Als je het niet weet is het niet duidelijk. Dus voor top lane werkt dit niet, en ook niet voor junglers die wel eens wat minions pakken onder een toren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met die machete cost increase kun je helaas alleen een potion minder kopen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Maar door die +5 damage reduction verlies je ook vele malen minder HP.
150hp voor een pot(zonder mastery) = 30x aangevallen worden door minions.
Per camp word je zeker wel 10x aangevallen, dus in principe is dit een buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
jammer dat Tenacity er vanaf is, wordt je weer verplicht om merc threads te pakken voor de CC reduction.

edit:
De Health en mana steal was ook wel prettig op de spirit stone.
hoewel je de nieuwe passive wal goed kan misbruiken door de 1 kleine minion van wraiths overlaten en je aan te laten vallen en je hebt even 12 HP per seconde regen en 9 mana per seconde. Early game kun je even in een halve minuut alles weer opvullen. Maar het is even afwachten wat er doorkomt van de PBE.
voor junglers met een schild is dit helemaal een droom. Als je gaat kijken naar een nautulis en je kunt voor een paar seconde je schild op houden kun je toch de volledige kosten van je schild er uit halen.

[ Voor 73% gewijzigd door ArgantosNL op 26-06-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Then again, als ze in een teamfight hun cc op de tank gooien ipv de carries = mission accomplished.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
llovesoccerx7 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:34:
Wat vinden jullie van Karthus op dit moment?
Beter op mid of jungle?
Sowieso beter op mid. Je hebt als Karthus level advantage nodig voor je ult en veel AP, die je in de jungle vaak niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

steel123 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:04:
Maar door die +5 damage reduction verlies je ook vele malen minder HP.
150hp voor een pot(zonder mastery) = 30x aangevallen worden door minions.
Per camp word je zeker wel 10x aangevallen, dus in principe is dit een buff.
Als je een gank geplaatst hebt en low bent maar nog niet back wilt omdat je geen nieuw item kunt kopen heb je daar niet zoveel aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Die machete is volgens mij minder goed dan dat hij was want:

Je verliest:
5 HP per auto attack
10 bonus damage on monsters
10% bonus damage << Voornamelijk nuttig later met abilities
25 gold duurder, 1 potion minder

Je krijgt:
5 AD reduction op monster's attacks
10 AD vs monsters

Maar eigenlijk is het peanuts want na 5 á 6 camps ga je toch terug en koop Razor's, Quill of Spirit stone.

Wat betreft de Ancient Golem ben ik wel benieuwd naar hoeveel impact het gaat hebben op volibear en Sejuani.
Met Randuins, warmogs, Banshees, Ancient golem heb je 2150 extra HP, dus nog eens (25%) 537 extra HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:44:
Die machete is volgens mij minder goed dan dat hij was want:

Je verliest:
5 HP per auto attack
10 bonus damage on monsters
10% bonus damage << Voornamelijk nuttig later met abilities
25 gold duurder, 1 potion minder

Je krijgt:
5 AD reduction op monster's attacks
10 AD vs monsters
Die machete lijkt me ook minder goed, althans, in ieder geval voor de eerder genoemde Sejuani.

Een groot probleem van Sejuani (sinds de patch 3.6 rework haar imo slechter heeft gemaakt en patch 3.8 nog eens een nerf eroverheen gooide) is haar ronduit trage clear speed.

Ik zie niet hoe het wegvallen van die 10% bonus dmg gecompenseerd wordt door die 10 extra AD op monsters. Met Sejuani zul je toch moeten clearen met voornamelijk je W; aa'en doe je pas als W op cd is.

Meer armor is leuk, maar daar heeft Sejuani gelet op haar passive en masteries toch al genoeg van. De uiteindelijke Ancient Golem is wel leuk voor Sejuani (door extra armor en 25 % bonus health wat op Seju goed werkt), maar zolang die early clear speed niet beter wordt, zal het niet veel beter worden voor Sejuani.

Voor bijvoorbeeld Malphite ziet het er wel beter uit. Op 700 gold al (een Quill Coat met) + 20 armor boost zijn dmg met E en zijn defense uiteraard. En aangezien Malph toch vooral zit te aa'en als jungler, heeft die 10 AD vs monster voor hem wel nut.

[ Voor 11% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-06-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Malphite was ook voor deze changes best een leuke jungler naar mijn mening, maar dit kan helpen om hem nog iets beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Vicarious schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:46:
Malphite was ook voor deze changes best een leuke jungler naar mijn mening, maar dit kan helpen om hem nog iets beter te maken.
Zijn cleartime is een beetje Meh, en ik ben ook niet echt te spreken over zijn ganks. Een ult plus volle combo doet ook weinig schade, en onder de 6 kan je helemaal niks omdat je niet kan initiaten met je ult. Wellicht speel ik Malph fout, maar heb meer succes op top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Stitch! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:
[...]

Zijn cleartime is een beetje Meh, en ik ben ook niet echt te spreken over zijn ganks. Een ult plus volle combo doet ook weinig schade, en onder de 6 kan je helemaal niks omdat je niet kan initiaten met je ult. Wellicht speel ik Malph fout, maar heb meer succes op top.
Ik deel deze ervaring ook, zijn clear is echt slecht, heel slecht. Zeker op latere levels.
Qua ganken heb je twee of soms maar 1 optie, de Q of je R. De R heeft daarnaast een relatief hoge CD.
Met deze buffs wordt Malphite aanzienlijk sterker en ik ga er ook weer eens mee spelen.

Sunfire en Ancient Golem gaan goed werk doen wat betreft clear time.
Amumu gaat ook OP worden. Ik ben heel benieuwd, 4.11 wordt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Stitch! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:
[...]

Hij is geen topper zoals bijv. Vi of Lee Sin, maar toch vind ik hem wel leuk. Zijn clear is niet supersnel, maar best te doen als je met W start en daarna 2x E neemt. Verder hou ik gewoon van die ulti om teamfights te initieren of om te keren. Met name als de tegenstander een auto-attacker zoals Aatrox of Jax oid op top neemt, pick ik soms gewoon Malphite vanwege zijn E en het feit dat je op Malphite toch al armor wilt bouwen om meer damage te doen. Als hun top, jungler en ADC dan voornamelijk physical damage doen kun je behoorlijk lang overleven.

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 26-06-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Dan kun je net zo goed Rammus bouwen. Al neemt het niet weg dat Malphite een van de meest bevredigende ultimates heeft.

Ps: Waarom duurt het laden van 80% van de mensen zo ontiegelijk lang? Ben pas sinds kort weer gaan spelen, maar de laadtijden van andere zijn nog amper verbeterd. Ik ben vrijwel altijd het snelste geladen, terwijl mijn pc toch al ruim 2 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steel123 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:
Dan kun je net zo goed Rammus bouwen. Al neemt het niet weg dat Malphite een van de meest bevredigende ultimates heeft.

Ps: Waarom duurt het laden van 80% van de mensen zo ontiegelijk lang? Ben pas sinds kort weer gaan spelen, maar de laadtijden van andere zijn nog amper verbeterd. Ik ben vrijwel altijd het snelste geladen, terwijl mijn pc toch al ruim 2 jaar oud is.
mn pc is ook al 2 jaar oud maar die SSD doet het hem wel, ik laad ook altijd het snelst

mn favo jungler van het moment is Xin
haal er echt goeie resultaten mee
early game hard gank en dan snowballen
feral flare, botrk , trinity en de game is meestal gewonnen
met allemaal tevreden lanes

win 70-80% vd tijd met hem laatste tijd en heb weer wat tijd om ranked te spelen
van silver 3 naar silver 1 nog even wat tijd maken en ik zit eindelijk in gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28

Vraag me af wanneer rammus weer meta word. Je kan op low elo aardig carryen met die schildpad. Het feit dat je snel van lane kan switchen om te ganken is ook top. ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt natuurlijk ook wel aan wat je in je PC hebt zitten. Mijn 2-3 jaar oude PC zit een 2nd gen i7 in en een 580GTX. Dat is volgens mij qua specs sowieso top 5% als ik die (hamsterkooien die moeten fungeren als) PCs van alle andere kinders een game map van 5 jaar oud zie laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
Stitch! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Vraag me af wanneer rammus weer meta word. Je kan op low elo aardig carryen met die schildpad. Het feit dat je snel van lane kan switchen om te ganken is ook top. ok..
ik denk niet zo snel, skarner is op het moment veel beter. En met support junglers als rammus is het moeilijk carryen tov lee, j4 en elise. dus ik zie het voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:59:
Ik deel deze ervaring ook, zijn clear is echt slecht, heel slecht. Zeker op latere levels.
Qua ganken heb je twee of soms maar 1 optie, de Q of je R. De R heeft daarnaast een relatief hoge CD.
Met deze buffs wordt Malphite aanzienlijk sterker en ik ga er ook weer eens mee spelen.
Malphs clear speed valt nog wel mee; Sejuani is nog erger.

Hij is uiteraard niet heel snel, maar je moet ook niet de 'fout' maken om Malphite volledig tank te speccen. Dus qua runes en masteries niet alleen maar tanky bouwen. Dus niet alleen maar armor erin gooien (helpt uiteraard ook voor je E dmg) maar ook wat attack speed en/of ap bijvoorbeeld.

Via Q heb je op lvl 3 a 4 in ieder geval een tool om enigszins te kunnen ganken. Uiteraard niet ideaal, maar vanaf lvl 6 heb je wel de ultieme ganking/engage tool. Malph kan zich ook niet echt manifeseren als een echte playmaker zoals Lee of J4 ofzo; zijn impact komt vooral na lvl 6 in teamfights.

Trouwens, als je Malph een beetje onorthodox bouwt in de zin van W maxen dan gaat je clear speed gaandeweg als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:26:
[...]

Malphs clear speed valt nog wel mee; Sejuani is nog erger.
Ik weet het niet. Malphite is in het begin nog wel aardig, maar valt later af met clear speed. Maar dan bouw ik hem ook full tank, daar kan mijn fout wel eens zitten.

Wat betreft Sejuani, die kan behoorlijk farmen vanaf level 6 of 7. Ik Max dan eerst W en daarna Q of E, hangt er een beetje vanaf. Met die setup haal je wel mooie clear tijden. Ook late game heb je nog hele goede clear tijden voor een full tank.

Maar goed, ik ga lekker experimenteren met mijn tanks als 4.11 live komt met een week of twee.
7.3k HP Cho'gath + fed lulu ulti wordt machtig om te zien. Als ze nu ook nog een paar mooie Kaiju skin maken, ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Stitch! schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Toen ik ooit begon met LOL was Rammus mn eerst hero. Merk op dat jungle nu bar weinig wordt gekozen en ik vaak in de draf pick als laatste eindig. Rammus in jungle is fantastisch! Goede skills ook om snel te tanken, vooral die taunt + turret is heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Omdat wij in NL een zeer goed sociaal vangnet hebben en zelfs de mensen uit de onderste maatschappelijke laag nog bakken met geld krijgen vergeleken met volk uit andere landen. Over het algemeen (gemiddeld) zijn wij digitaal verder en hebben wij beter spul in huis dan veel andere EUW landen. Daarlangs is ook de internet snelheid bij ons erg hoog, ook al klagen we er graag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Xanthian schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Ik weet het niet. Malphite is in het begin nog wel aardig, maar valt later af met clear speed. Maar dan bouw ik hem ook full tank, daar kan mijn fout wel eens zitten.

Wat betreft Sejuani, die kan behoorlijk farmen vanaf level 6 of 7. Ik Max dan eerst W en daarna Q of E, hangt er een beetje vanaf. Met die setup haal je wel mooie clear tijden. Ook late game heb je nog hele goede clear tijden voor een full tank.

Maar goed, ik ga lekker experimenteren met mijn tanks als 4.11 live komt met een week of twee.
7.3k HP Cho'gath + fed lulu ulti wordt machtig om te zien. Als ze nu ook nog een paar mooie Kaiju skin maken, ben ik verkocht.
Hmm, vorig potje met Udyr lanen tegen Yasuo. We hadden een jungle warwick. Ik kwam 0/3/0 de lane uit, maar tegen die tijd stond Warwick 10/0/5 dus dat was mission accomplished :+
Ik had ook Udyr gelocked om te junglen, maar maat van me wilde ww jungle dus lastminute nog ignite gepakt ipv smite. Had beter teleport kunnen zijn, maar goed.
Eerst een Randuin's, Ninja tabi, manamune, spirit visage, On-fire cloak (sfc), en afsluiten met een wit's end. En ik was er gewoon niet eens voor de teamfights, ik was gewoon een ontzettend vervelende Udyr die 1v3 nog gewoon een halve minuut ophield zodat de rest van het team objectives kon pakken :+
KDA was negatief geloof ik, maar ik heb wel ontzettend veel van hun tijd verdaan waardoor we ineens 2 inhibs hadden... En tegen de tijd dat ze dat goed en wel doorhadden stond warwick baron al te solo'en :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
TheBrut3 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Omdat wij in NL een zeer goed sociaal vangnet hebben en zelfs de mensen uit de onderste maatschappelijke laag nog bakken met geld krijgen vergeleken met volk uit andere landen. Over het algemeen (gemiddeld) zijn wij digitaal verder en hebben wij beter spul in huis dan veel andere EUW landen. Daarlangs is ook de internet snelheid bij ons erg hoog, ook al klagen we er graag over.
Volgens mij ligt het ook aan de client, aangezien wanneer er 9 klaar zijn vaak eentje ineens wel rap gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

.je schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:54:
[...]
vooral die taunt + turret is heerlijk :D
Trappen mensen daar nog steeds in dan? Zeker sinds max taunt naar 2 sec is generfd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

steel123 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Trappen mensen daar nog steeds in dan? Zeker sinds max taunt naar 2 sec is generfd?
Mensen trappen daar alleen maar vaker in omdat je weinig Rammus meer ziet :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

McGryphon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Mensen trappen daar alleen maar vaker in omdat je weinig Rammus meer ziet :P
Dat maakt 'm ook zo leuk.

Het is wel jammer dat je vaak armor moet stacken om het meeste uit Rammus te halen, ook dmg-wise. Tegen AP heroes wordt ie al wat moeilijker, hoewel een spirit-visage ook prima z'n werk kan doen!

Een heerlijke troll-build is rammus met homeguard boots en teleport. Zet je W aan, wacht tot je speed rond de 1100 zit en teleport naar een random minion of een ward ergens op de map. Instant bash!

Je taunt werkt ook best tegen die ontzettend irritante ult van Kayle, als ie al niet gebanned wordt. Leuk voor ze dat ze immuun zijn maar echt weglopen doen ze niet, of ze moeten met cleanse of een 'quick silver sash' rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
.je schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:14:
[...]

Het is wel jammer dat je vaak armor moet stacken om het meeste uit Rammus te halen, ook dmg-wise. Tegen AP heroes wordt ie al wat moeilijker, hoewel een spirit-visage ook prima z'n werk kan doen!

Een heerlijke troll-build is rammus met homeguard boots en teleport. Zet je W aan, wacht tot je speed rond de 1100 zit en teleport naar een random minion of een ward ergens op de map. Instant bash!

Je taunt werkt ook best tegen die ontzettend irritante ult van Kayle, als ie al niet gebanned wordt. Leuk voor ze dat ze immuun zijn maar echt weglopen doen ze niet, of ze moeten met cleanse of een 'quick silver sash' rondlopen.
Ik denk dat je je q bedoeld? Dattie gaat rollen? W geeft namelijk een soort schildje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Overigens is Yasuo dus ook een goede lane matchup tegen Udyr, maar als je veilig speelt raakt Yasuo niet fed genoeg om je in de midgame te kunnen 1v1'en, en lategame heeft ie in dat opzicht toch geen kans als je wat tegen hem bouwt. Het is wel afhankelijk van de teams wie van de twee meer lategame teamfight presence heeft; doorgaans is een goede yasuo ult meer impact dan een binnenrennende Udyr, maar als je Yasuo van zn ult af kan houden ben je gewoon op de goeie manier irritante Udyr aan het zijn en win je :P

Ook junglen word ik wat beter in, en ik ben er inmiddels achter dat Lee het echt niet grappig vindt als je hem dooslaat bij zijn eerste red en vervolgens allebei je eigen buffs hebt voor hij lvl 3 is _O-

En Shaco is een mietje.

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 26-06-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.je schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:14:
[...]

rammus is zo braindead, rush thornmail en als ze ad heavy zijn dan heb je echt fun
maar hij mist wat punch vind ik persoonlijk waardoor je verplicht bent om thornmail te rushen, zonder ben je teveel teamafhankelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

McGryphon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:51:
Overigens is Yasuo dus ook een goede lane matchup tegen Udyr, maar als je veilig speelt raakt Yasuo niet fed genoeg om je in de midgame te kunnen 1v1'en, en lategame heeft ie in dat opzicht toch geen kans als je wat tegen hem bouwt. Het is wel afhankelijk van de teams wie van de twee meer lategame teamfight presence heeft; doorgaans is een goede yasuo ult meer impact dan een binnenrennende Udyr, maar als je Yasuo van zn ult af kan houden ben je gewoon op de goeie manier irritante Udyr aan het zijn en win je :P
Toch zou ik als lane Udyr toch iets meer damage bouwen dan fulltank. En ook geen manamune? Lategame heb ik zelden last van manatekort.
Persoonlijk zou ik Triforce bouwen in plaats van manamune. Eventueel met een frozen heart in plaats van nerfed randuins als je nog iets meer max mana nodig hebt.
Ben zelf een grote fan van Iceborn Gauntlet op Udyr. Mooie slows en wat AoE damage als je toch midden tussen de vijanden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

^Eens.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, als ik nou eens Feral Flare, Statikk, Mallet, Visage en Randuin's op Udyr zou bouwen, met swiftnessboots+alacrity... Mogelijk een Zephyr ipv Statikk. Volgens mij ben ik dan ontzettend sticky, met prima damage en redelijke tankstats. Zou dat wat zijn, en zo ja, wat is dan waarschijnlijk na Flare het meest logische buildpath?
steel123 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:00:
[...]

Toch zou ik als lane Udyr toch iets meer damage bouwen dan fulltank. En ook geen manamune? Lategame heb ik zelden last van manatekort.
Persoonlijk zou ik Triforce bouwen in plaats van manamune. Eventueel met een frozen heart in plaats van nerfed randuins als je nog iets meer max mana nodig hebt.
Ben zelf een grote fan van Iceborn Gauntlet op Udyr. Mooie slows en wat AoE damage als je toch midden tussen de vijanden staat.
Ik heb als eerste een Randuin's gebouwd om Yasuo te counteren, ik had het aanzienlijk zwaarder in lane dan ik verwacht had. Na Warden's mail een tear gebouwd, ninja tabi. Spectre's Cowl gehaald voor de roamende Akali, manamune afgebouwd. Om turtle, bear en tiger te blijven spammen ;)
Visage klaar, en al een splitpush waar je U tegen zegt. Muramana geeft toch ook best wat AD, icm de singletarget focus van Tiger durfde al niemand me meer te 1v1'en. Ik heb alacrity gehaald voor m'n Tabi, een sunfire cape gebouwd, en afgesloten met een Wit's end. Ik had minder damage in de teamfights dan wanneer ik, zoals normaal, triforce of hydra had gebouwd ipv manamune en phoenix had gemaxed, maar lategame moesten ze minimaal 3 champs paraat hebben staan om te zorgen dat ik niet tot aan de nexus zou splitpushen. Door m'n tankstats had ik geen minionwave nodig, ik kon die turrets prima tanken :P

Wat je zegt klopt allemaal, ik heb gewoon de hele match vooral naar de situatie gebouwd met slechts een vaag idee van een lategamebuild in mijn achterhoofd :P

[ Voor 74% gewijzigd door McGryphon op 26-06-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

McGryphon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:51:
Yasuo is best vaak ban-target. Zo niet en hij gaat mid dan kan ik Ziggs shaken, zijn wall houdt alles tegen, vervelende poke hero :(
Ook junglen word ik wat beter in, en ik ben er inmiddels achter dat Lee het echt niet grappig vindt als je hem dooslaat bij zijn eerste red en vervolgens allebei je eigen buffs hebt voor hij lvl 3 is _O-
Mn jungle is uldyr of rammus. Hangt vooral af van wanneer ik mag kiezen, rammus is best nice tegen een veelvoud ad tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

McGryphon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:02:
Hmm, als ik nou eens Feral Flare, Statikk, Mallet, Visage en Randuin's op Udyr zou bouwen, met swiftnessboots+alacrity... Volgens mij ben ik dan ontzettend sticky, met prima damage en redelijke tankstats. Zou dat wat zijn, en zo ja, wat is dan waarschijnlijk na Flare het meest logische buildpath?
Die items zijn over het algemeen veel te duur om bij elkaar te krijgen. Bovendien vind ik statik shiv er niet helemaal in passen. Die zou ik (in het geval van phoenix udyr) dan eerder vervangen voor Wits End. Swiftness zou ik vervangen door Mercs Threads vanwege de tenacity.

Zoals ik Udyr zou bouwen:
- Spirit of Ancient Golem (ik speel nooit lane udyr :P)
- Boots
- Randuins
- Spirit Visage
- Rest situational (meer damage opties zijn Wits End, Triforce of BotRK en meer tankyness opties zijn Sunfire, Thornmail, Banshee's Veil)

Vooral tanky dus. Met zijn tiger of phoenix strike doet hij al voldoende damage en als je niet tanky bouwt word je al kapot geschoten/gekite voordat je uberhaupt in de buurt van een teamfight komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Mijn ervaring is dat als je goed positioneert (flanken! je hebt MS, je bent enorm mobile) je aan 2 èchte tankitems en een Mallet meestal genoeg hebt om lang genoeg te overleven, zeker als je een Hydra of andere damage items hebt kan je in turtle ook behoorlijk draintanken. Statikk is niet het meest logische item, maar de passive is grappig bij het initiaten van teamfights of ambushes, AS is enorm fijn, 6% movement speed is helemaal niet erg op Udyr, en critten blijft gewoon leuk al is het geen enorme boost voor je DPS met relatief weinig AD. Wat ik op Wit's End mis is vooral movement speed, al is de extra MR en magic damage ook zeker niet slecht. Daarom heb ik die mijn laatste potje ook gebouwd :P

Incidenteel ga ik wel full tank Udyr (al pak ik in de jungle altijd Flare, zeker gezien ik meestal meer counterjungle dan gank) maar dat is met name wanneer we geen andere tank in het team hebben. Onderschat niet hoe hard Udyr met damage items schaalt, tiger procs doen flink pijn en AS geeft meer phoenix procs :P

Overigens koop ik zelden merctreads, dan zorg ik eerder dat er een Zephyr in m'n build komt te zitten. Ninja tabi geeft armor en 10% damage reduction op AA's, en Udyr is een duellist. En anders zorg ik met swiftness en alacrity dat ik moeilijk hard ren :P

Oh, en te dure items? Als je tegenstanders niet gecoördineerd genoeg zijn om je hard af te stoppen bestaat dat voor Udyr niet; je kan wel zo moeilijk hard counterjunglen dat je meestal genoeg gold hebt voor flinke items :P

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 26-06-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik snap zowiezo niet waarom je een Frozen Mallet zou prefereren boven een Iceborn Gauntlet op udyr. CD reduction, armor en die AoE damage slow. Samen met phoenix komt je flank dan veel harder aan en de AoE slow field zorgt voor veel meer chaos.
En zeker meteen die static shiv eruitgooien, daarvoor zou ik nog veeeeeel liever Ghostblade nemen. Zeker nu die duration gebuffed is en de CD NOG niet generfd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Wat zijn atm goede midlaners? Ik speel nu vooral Kayle, Karthus en Orianna maar wil er iets bij toevoegen.
Bijvoorbeeld een LuLu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Lulu, Ziggs, Yasuo, Syndra... ;)

Oh, en ik blijf het roepen: the Donger. Koop je een Banner of Command, en klaar ben je :+

[ Voor 65% gewijzigd door McGryphon op 26-06-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
llovesoccerx7 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:22:
Wat zijn atm goede midlaners? Ik speel nu vooral Kayle, Karthus en Orianna maar wil er iets bij toevoegen.
Bijvoorbeeld een LuLu?
Lulu is na alle klappen van de nerfbat niet heel geweldig meer. Fizz, Syndra, Kat en als je haar kunt spelen is Anivia ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Rumble mid. Zo erg underrated, maar vrijwel niemand wint van je. Misschien een hele goede riven of mordekaiser. Maar die zie je toch nooit mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IAmNice schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:55:
Rumble mid. Zo erg underrated, maar vrijwel niemand wint van je. Misschien een hele goede riven of mordekaiser. Maar die zie je toch nooit mid.
Niemand wint van je? Ehh... Iedereen die je ranged kan aanvallen kan je hebben. Je ziet vaker een Morde of Riven mid dan een Rumble overigens. Rumble kan weinig beginnen tegen een Ziggs of Kayle die hem ver buiten zijn range gemakkelijk kiten en blijven bekogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ziggs niet kayle wel. Kayle heeft geen skillshots dat is het enige. Nog steeds kun je meer fan redelijk tegen haar lanen.
Rumble mid verwacht niemand en het is sterker dan je denkt. Hij is een pure land Billy en met de bugfixes in 4.8 ofzo nog sterker dan ooit

[ Voor 36% gewijzigd door IAmNice op 27-06-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ziggs maakt Rumble echt helemaal kapot in lane.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Karthus runes? Wat vinden jullie goed? Als ik zou de builds bekijk heb je redelijk veell soorten page
s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wut?
En nee, Rumble verliest de meeste ranged matchups mid. Waarom denk je dat vrijwel niemand hem mid speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Waarom denk je dat Rumble eerst altijd top gespeeld werd en zelden mid? Hij zal nooit zijn flamethrower op bijv een Ziggs kunnen gebruiken. Terwijl Ziggs hem dood blijft gooien met zijn bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
llovesoccerx7 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 02:54:
Karthus runes? Wat vinden jullie goed? Als ik zou de builds bekijk heb je redelijk veell soorten page
s
Wil je echt alleen een page voor Karthus? Volgens mij volstaat een standaard AP runepage ook voor Kartus (9x MP reds, 9x armor yellows, 9x Mres blues, 3x AP quints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wat bouwen jullie op een fed Vi? Ging gisteren 7/0/1 in de jungle, had al snel Elder Lizard en Brutalizer.
Ik heb toen maar BotRK gebouwd samen met Ninja Tabi's. Ik vind BotRK echt heerlijk, maar ik kreeg meteen weer commentaar van mijn team dat Triforce veel beter is.

Normale build is: Sotel > boots > Brutalizer > lvl2 boots > tanky items
Qua runes gebruik ik armor/MR per level/AD en AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:22:
[...]

Niemand wint van je? Ehh... Iedereen die je ranged kan aanvallen kan je hebben. Je ziet vaker een Morde of Riven mid dan een Rumble overigens. Rumble kan weinig beginnen tegen een Ziggs of Kayle die hem ver buiten zijn range gemakkelijk kiten en blijven bekogelen.
Klopt wat hij zegt, ik spreek uit ervaring. Gisteren dik gecamped door skarner @ top. Moest wel lachen om de opmerking van een teamgenoot. Onze teamgenoot zei: if this was monopoly icynl would be damn rich with all The times skarner is at top. :')

Gewoon doodgeganked de dubbele slow van skarner en nasus is gewoon te veel. Dan heb ik het ook of niet eens over de ult van skarner

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IAmNice schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:38:
Ziggs niet kayle wel. Kayle heeft geen skillshots dat is het enige. Nog steeds kun je meer fan redelijk tegen haar lanen.
Rumble mid verwacht niemand en het is sterker dan je denkt. Hij is een pure land Billy en met de bugfixes in 4.8 ofzo nog sterker dan ooit
Leg eens uit of laat eens zien hoe dan? Als ik als Ziggs mijn mines om je heen strooi en vervolgens terwijl jij slowed bent een Q op je gooi, wat kun jij daar precies aan doen? Mocht je toch somehow in bereik van je Q komen, dan kan ik met mijn escape skill jou stunnen of zelf uit range dashen. Rumble is overigens een van de dikste character models, dus Mines>Q landen is niet bepaald lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
IAmNice schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:55:
Wow, obvious troll is obvious.

De reden waarom Rumble juist naar top ging als AP mage is omdat hij een resourceless champ is die in MELEE range het andere melee champions erg lastig kan maken, en door middel van zijn schild+speedup redelijk goed kan traden.

Waarom zet je zoiets niet op mid? Omdat 90% van de champs op mid range hebben, iets waar Rumble HEEL slecht mee om kan gaan. Waarom denk je anders dat juist champs als Nidalee / Jayce het Rumble op top erg moeilijk maken?
IAmNice schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:38:
Dus omdat het skillshots zijn van Ziggs kan hij niet winnen? Wat voor kul opmerking is dit? Terwijl jij probeert te last hitten gooit Ziggs een minefield onder je voeten en dan mag jij netjes wat free damage vangen.

Ik kan je zo 10 champs opnoemen die Rumble op mid helemaal stuk maken. Weet je wat hier heb je ze: 1. Ziggs;
2. Syndra;
3. LeBlanc;
4. Brand;
5. Cassiopeia;
6. Lux;
7. Orianna;
8. Karma;
9. Kayle;
10. Annie;

Dus nee hij is niet underrated, hij is gewoon waardeloos tegen elke vorm van range-poke. Mijn gok je bent vast weer zo'n levellende speler die wat uitprobeert en het is een keer gelukt. Anders kan ik niet verzinnen hoe je met deze onzin komt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:14:
Wat bouwen jullie op een fed Vi? Ging gisteren 7/0/1 in de jungle, had al snel Elder Lizard en Brutalizer.
Ik heb toen maar BotRK gebouwd samen met Ninja Tabi's. Ik vind BotRK echt heerlijk, maar ik kreeg meteen weer commentaar van mijn team dat Triforce veel beter is.
Terecht commentaar.

Niet dat de BotRK waardeloos is op Vi, maar Triforce is betere keuze. Triforce heeft betere stats, geeft je meer burst, boost je movement speed zodat je beter aan enemies kan blijven 'plakken' en heeft een veel betere build path.

De lifesteal van BotRK is bijvoorbeeld leuk voor adc's en bepaalde bruisers, maar als Vi jungler ga je daar lang niet zoveel profijt van hebben, ook niet in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Persoonlijk ben ik ook geen fan van BotRK, bouw het ook niet vaak. Ik doe dan liever een Ghostblade als je toch al voor loopt. Als je snel iemand moet killen met je jungler voordat het hele team in je neus staat, prefereer ik toch de Ghostblade. Ook goed om toch te kunnen initiaten als ze te ver zijn voor de BotRK slow, zonder flash te verbruiken.
Moet nog steeds wennen aan de 'nieuwe' TriForce, heb ruim een jaar niet gespeeld. En vooral dus dat deze nu wel viable is.
Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:08:
[...]
Wow, obvious troll is obvious.

+Verhaal

Dus nee hij is niet underrated, hij is gewoon waardeloos tegen elke vorm van range-poke. Mijn gok je bent vast weer zo'n levellende speler die wat uitprobeert en het is een keer gelukt. Anders kan ik niet verzinnen hoe je met deze onzin komt.
Je hebt wel gelijk, met argumenten die wij ook allemaal aangegeven hebben. Maar waarom moet dat meteen op deze toon? Is wel de typische LoL toon, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:23:
[...]

Terecht commentaar.

Niet dat de BotRK waardeloos is op Vi, maar Triforce is betere keuze. Triforce heeft betere stats, geeft je meer burst, boost je movement speed zodat je beter aan enemies kan blijven 'plakken' en heeft een veel betere build path.

De lifesteal van BotRK is bijvoorbeeld leuk voor adc's en bepaalde bruisers, maar als Vi jungler ga je daar lang niet zoveel profijt van hebben, ook niet in de jungle.
Oké... maar goed dat ik het vraag dan.
Triforce is wel duurder, en op extra mana en ap zit ik niet op te wachten.

Ik dacht dat juist de extra AS en de 8% current HP damage van BotrK juist goed was op Vi.
Met de lifesteal ben je in no time weer full health aangezien je ook nog een schild hebt.
Daarnaast vindt ik de active ook nog wel nuttig aangezien Vi uit zichzelf niet slowed.

Volgende keer maar een Triforce bouwen wanneer ik 7/0 sta. Ben wel benieuwd.

Overigens ben ik wel van de botrk, ik bouw het altijd op Shyvana, Aatrox en Nocturne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
steel123 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:50:

[...]

Je hebt wel gelijk, met argumenten die wij ook allemaal aangegeven hebben. Maar waarom moet dat meteen op deze toon? Is wel de typische LoL toon, daar niet van.
Waarom deze toon? Omdat eens in de zoveel weken er weer zo'n nieuw aangemaakt account voorbij komt met de meest speciale voorstellen. Iets waar de moderators niet tegen op treden, hence ze geven dit soort mensen zelfs nog speelruimte. Dan maar een wat directere reactie in de hoop dat men dan allereerst nadenkt voordat dit soort onzin het forum verder verknalt.

Terwijl er duidelijk in de policy is vermeld dat ze VERWACHTEN op Tweakers dat je je huiswerk doet alvorens je iets post. Dus als jij een knuffelsessie met de beste jongen wilt houden be my guest, maar ik ga er niet aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Xanthian schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:14:

Normale build is: Sotel > boots > Brutalizer > lvl2 boots > tanky items
Qua runes gebruik ik armor/MR per level/AD en AS.
Als je graag voor de early damage wilt gaan kun je je Brutalizer ook uitbouwen tot Black Cleaver, best een leuk item op Vi, aangezien je snel stacks kunt stacken (zeg dat maar eens 10 keer snel achter elkaar :P).
Wil niet zeggen dat dat nu normaal gesproken zo'n geweldig item is, maar als je toch fed bent kun je daarmee iedereen makkelijk 1vs1en, vanwege je burst. En het scheelt je 1537 gold ten opzichte van een Blade of the Ruined King (BotRK) bouwen.
Ik zou eerder alleen een Bilgewater Cutlass bouwen dan een complete BotRK (wel een beetje jammer van de lifesteal nerf in 4.10). Triforce is inderdaad een beter item voor de lange termijn damage dan BotRK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:53:

Ik dacht dat juist de extra AS en de 8% current HP damage van BotrK juist goed was op Vi.
Met de lifesteal ben je in no time weer full health aangezien je ook nog een schild hebt.
De AP boost in ieder geval nog wel Vi's E dmg.
En mana, tja, Vi is geen Ryze maar in ieder geval nog wel een mana user...

Die 8% HP dmg is natuurlijk alleen nuttig als je veel kunt aa'en. In teamfights zul je lang niet altijd de kans krijgen heel veel te aa'en met Vi.

Lifesteal is ook niet heel zinvol op Vi. In teamfights zul je niet genoeg aa'en om echt profijt van lifesteal. En in de jungle is het wel aardig, maar ja, een Bilgewater/BoRK bouw je natuurlijk pas na je eerst jungle item (en vaak ook pas na een Brutalizer) en op dat moment heb je vaak al dermate veel dmg op de jungle packs dat je samen met je passive shield genoeg in huis hebt om nauwelijks health te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:44:
[...]

De AP boost in ieder geval nog wel Vi's E dmg.
En mana, tja, Vi is geen Ryze maar in ieder geval nog wel een mana user...

Die 8% HP dmg is natuurlijk alleen nuttig als je veel kunt aa'en. In teamfights zul je lang niet altijd de kans krijgen heel veel te aa'en met Vi.

Lifesteal is ook niet heel zinvol op Vi. In teamfights zul je niet genoeg aa'en om echt profijt van lifesteal. En in de jungle is het wel aardig, maar ja, een Bilgewater/BoRK bouw je natuurlijk pas na je eerst jungle item (en vaak ook pas na een Brutalizer) en op dat moment heb je vaak al dermate veel dmg op de jungle packs dat je samen met je passive shield genoeg in huis hebt om nauwelijks health te verliezen.
Volgende keer ga ik zeker Triforce bouwen, ik heb ooit 1x bork getest en dat beviel dermate goed dat ik het ben blijven gebruiken, maar gezien het commentaar erop ben ik er nu dus over aan het nadenken. Inzicht van andere is altijd nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Xanthian schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:53:
[...]

Oké... maar goed dat ik het vraag dan.

Daarnaast vindt ik de active ook nog wel nuttig aangezien Vi uit zichzelf niet slowed.

Volgende keer maar een Triforce bouwen wanneer ik 7/0 sta. Ben wel benieuwd.

Overigens ben ik wel van de botrk, ik bouw het altijd op Shyvana, Aatrox en Nocturne.
Ik heb een hele tijd op Vi (main haar) BotRK gebouwd na lizard. Maar ik merk nu dat Triforce toch een stuk beter is. Dit komt omdat je vrij weinig aan cutlass hebt (behalve de use) in vergelijking met bijvoorbeeld Sheen en Phage. BotRK duurt even voordat je 'm kan kopen en als je hem dan hebt, is de 8% damage vrij matig nog omdat de enemy team nog niet zoveel health stacked. BotRK bouw ik nu alleen als ik echt ver voor sta en Tri al heb, anders bouw ik BotRK als laatst (na tank item). TriForce geeft je zoveel stats, movement, burst dankzij Sheen (en echt enorm veel burst) en een speed increase dankzij Phage.

Het enige nadeel van TriForce is de hoge prijs, wat kan zorgen dat je een beetje squishy raakt mid-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:56:
[...]
Terwijl er duidelijk in de policy is vermeld dat ze VERWACHTEN op Tweakers dat je je huiswerk doet alvorens je iets post. Dus als jij een knuffelsessie met de beste jongen wilt houden be my guest, maar ik ga er niet aan meedoen.
En als hij zijn huiswerk had gedaan, was hij er wel achtergekomen dat Rumble mid tegen ranged ap niet werkt, getuige het feit van onze test in een normal. Ergens in een voorgaand topic uitgebreid besproken, tot op de man! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 27-06-2014 13:01 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
iCy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01:
[...]

En als hij zijn huiswerk had gedaan, was hij er wel achtergekomen dat Rumble mid tegen ranged ap niet werkt, getuige het feit van onze test in een normal. Ergens in een voorgaand topic uitgebreid besproken, tot op de man! :+
Ja maar:
-Toen speelde jij hem.
-Dat was voor de (kleine) buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steel123 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:50:
Maar waarom moet dat meteen op deze toon?
Omdat het zo langzamerhand de 999e persoon is die randomly het topic binnenkomt en denkt dat ie het wiel opnieuw heeft uitgevonden met (insert crap build/tactic here)
Thormodo schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Ja maar:
-Toen speelde jij hem.
-Dat was voor de (kleine) buffs.
Zoals je al zegt, kleine buffs. Rumble is in huidige staat tegen veel melee users niet eens het antwoord, laat staan tegen mages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ik bedoelde Rumble is een lane bully. Maar autocorrect op telefoon ging verkeerd. Rumble is echt wel goed mid lane dan kan ik je garanderen.
Jullie hebben wel gelijk, Rumble mid kan moeilijk zijn. Maar dat is echt geen probleem als je eenmaal lvl 3+ bent.
En diegene die dit zei:
Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:56:
[...]

Waarom deze toon? Omdat eens in de zoveel weken er weer zo'n nieuw aangemaakt account voorbij komt met de meest speciale voorstellen. Iets waar de moderators niet tegen op treden, hence ze geven dit soort mensen zelfs nog speelruimte. Dan maar een wat directere reactie in de hoop dat men dan allereerst nadenkt voordat dit soort onzin het forum verder verknalt.

Doe zelf je huiwswerk alsjeblieft. Rumble mid werkt gewoon.
Er is een reden waarom ik een avg 72% win rate op Rumble heb na 3.5 jaar league te hebben gespeeld.
Ongeveer 350 ranked games en niet op bronze. Op platinum/diamond niveau werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IAmNice schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:23:
Doe zelf je huiwswerk alsjeblieft. Rumble mid werkt gewoon.
Er is een reden waarom ik een avg 72% win rate op Rumble heb na 3.5 jaar league te hebben gespeeld.
Ongeveer 350 ranked games en niet op bronze. Op platinum/diamond niveau werkt het gewoon.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:32:
[...]

Leg eens uit of laat eens zien hoe dan?
OP deliver pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Wat wil je zien? Een 1v1? Een replay? Meer uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

link naar je op.gg of lolking is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Deze man is een rumble god, neemt niet weg dat het een klote champ is :) Dit season 75 games met rumble 52 gewonnen, your argument is invalid. Owja en gewoon een goede KDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
En ik zal je vertellen in mijn laatse diamond promo. 4v5... Ik had geen midlaner meer. Maar ik ging 12/0
http://gyazo.com/bb5a139670e8a3e2c1047fe61b85e208
Rumble is gewoon zo sterk in laning pahse en teamfights. Die ult... kijk die cijfers.

[ Voor 22% gewijzigd door IAmNice op 27-06-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maar de discussie ging over rumble mid. Hoe kun je dan geen midlaner hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Geen midlaner hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

De discussie gaat over rumble mid.
Jij bent rumble, dus je bent mid.
Hoe komt het dan dat je 12 kills pakt zonder dat je midlaner(jij) er bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
OHHH ik bedoel in mijn 4v5 game was mijn midlaner afk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maar je speelt dus voornamelijk met rumble op top. Dan blijft het punt staan dat rumble op mid gewoon niet goed is, op top kan hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Nee ik speel hem vooral mid. En in enkele gevallen(troll locks zoals die game waar ik 4v5 was)ga ik top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Hmm impressive dan hoor je stats op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Hij is echt underrated. Dat is het enige. Daarom was er ook een discussie door die andere tweakers. Ik wist alleen niet dat ze Rumble mid een troll vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Rumble mid werkt prima hij legt het gewoon af tegen veel ranged midlaners. Daarentegen weten veel mensen niet hoe ze er tegen moeten spelen dus dat geeft je ook weer een voordeel.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Hij legt het alleen af tegen Kayle mid/Orianna. Maar tegen de rest kun je prima lanen. En het helpt inderdaad dat niemand weet hoe je tegen hem moet spelen. Alhoewel dat in Diamond wel een ander verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

IAmNice schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:06:
Hij legt het alleen af tegen Kayle mid/Orianna. Maar tegen de rest kun je prima lanen.
Denk dat Lulu - in ieder geval op papier - ook wel goede kans maakt tegen een Rumble. Lulu kan blijven poken met aa's en haar gebruikelijke combo, en kan tevens redelijk goed wegkomen voor het geval Rumble zonodig brand moet stichten.

Maar goed, zoals Rudy hierboven grotendeels terecht opmerkte, is Lulu niet meer de midlaner die ze een tijdje geleden nog wel was. Het kan nog wel prima, maar ze is niet meer die enorme lane bully die ze ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens je op.gg profiel zie ik dat veel van je wins tegen een melee mid zijn. Je grootste losses zijn tegen Ziggs en Kayle respectively. Wat ons hele argument dus kracht bijzet: Jouw weinige losses zijn tegen onder andere Ziggs, die jou met 1/4 en weinig CS goed aan de kant zet. Je vele wins tegen melee mage Nidalee en af en toe melee assassin Zed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:56:
Volgens je op.gg profiel zie ik dat veel van je wins tegen een melee mid zijn. Je grootste losses zijn tegen Ziggs en Kayle respectively. Wat ons hele argument dus kracht bijzet: Jouw weinige losses zijn tegen onder andere Ziggs, die jou met 1/4 en weinig CS goed aan de kant zet. Je vele wins tegen melee mage Nidalee en af en toe melee assassin Zed.
Mooiste blijft, zodra iemand zijn ranking erbij haalt praat ineens de helft van de Tweakers community met hem mee, terwijl ze zonder eerst met allerlei argumenten komen :'). Want je zou een Diamond speler eens tegenspreken.

Statement blijft staan: Rumble mid is simpelweg ruk.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 27-06-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:06:
[...]

Mooiste blijft, zodra iemand zijn ranking erbij haalt praat ineens de helft van de Tweakers community met hem mee, terwijl ze zonder eerst met allerlei argumenten komen :'). Want je zou een Diamond speler eens tegenspreken.

Statement blijft staan: Rumble mid is simpelweg ruk.
Hier ben ik het wel mee eens trouwens. Neemt niet weg dat de stats best wel nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:09:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens trouwens. Neemt niet weg dat de stats best wel nice zijn.
Niets tegen op zijn stats, hij is schijnbaar een hele bekwame Rumble speler. Maar van die statements als Rumble mid is viable, slaat natuurlijk nergens op.

Het is puur dat deze jongen de champ gemastered heeft en simpelweg zijn tegenstanders kan outplayen. Good for him. Wickd verslaat Jax's met Irelia. Betekent dat ook gelijk dat Irelia superviable is tegen een Jax? Kortom ik denk dat als hier iemand Sion mained en vervolgens half solo queue in elkaar beukt dat die ook kan roepen dat Sion mid viable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik vind het echt geniaal om bovenstaande berichten te lezen :9. Na veelvuldig kritiek over mijn inbreng (soms misschien terecht); waar het nog te relativeren viel was aangezien ik amper een half jaar speel en geen verdere noemenswaardige multiplayer ervaring heb (pre-elo). Nu is er iemand met een hoger elo die succes oogst en dan nog steeds bakken kritiek; daar gaat toch in een zeker zin je geloofwaardigheid.

Ik ben gewoon blij dat het onderstreept dat het vooral het beheersen van je lane en je champion het verschil maakt en niet zozeer de theoretische meta die geen rekening houdt met de verschillende variabelen eigen aan solo queue.

De opmerkingen zijn ook ronduit onvriendelijk (gekleurd met LoL frustratie); tegen een pre-elo misschien nog ok, maar waar haal je het recht om tegen een >>> elo om zo te spreken; of eigenlijk tegen een ander mens in het algemeen ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
KS1987 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:25:
De opmerkingen zijn ook ronduit onvriendelijk (gekleurd met LoL frustratie); tegen een pre-elo misschien nog ok, maar waar haal je het recht om tegen een >>> elo om zo te spreken; of eigenlijk tegen een ander mens in het algemeen ;w.
Waar ik het recht vandaan haal? Dat een online rank geen status aan iemand verbind. Een Minister President kan er net zo ver naast zitten als de zwerver om de hoek. Misschien moet je wat minder naar status kijken.

En als we er dan status bij moeten halen, voor iemand met zoveel ervaring op een champion vind ik zijn gemiddelde CS nog erg niet-Diamond-waardig. (oh nee kritische opmerking, mag natuurlijk niet)

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 27-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:08
Waar je het recht vandaan haalt om iemand tegen te spreken die hoger geranked is, wauw :'). Ja, op high elo hebben mensen doorgaans meer kennis of inzicht maar om ze dan maar te aanbidden? Lol nope. Zelfs al hadden ze een autoritaire status, dan nog kan en mag je ze tegenspreken maar zelfs dat is niet het geval.

Het punt is, als iemand een champion beheerst en daarmee zijn lane wint wil dat niet zeggen dat die champion op die positie sterk of OP is. Dat betekent dat diegene ermee om kan gaan en de ander kan outplayen, meer niet. Het hele "ik doe X en het werkt dus Y is OP/viable" is onzin. Daar zijn in dit draadje al genoeg voorbeelden van naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ach, als je wint heb je altijd gelijk... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:27:
[...]
En als we er dan status bij moeten halen, voor iemand met zoveel ervaring op een champion vind ik zijn gemiddelde CS nog erg niet-Diamond-waardig. (oh nee kritische opmerking, mag natuurlijk niet)
Farm zegt vrij weinig. Onderscheid wordt gemaakt op meerdere flanken op hogere rank.

Rumble zal het in gevallen van equal skill vaak afleggen tegen anderen op mid. Enkel wanneer je de champ uitstekend beheerst zijn er outplay mogelijkheden, maar dat geldt voor vrijwel alle champions denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

TheBrut3 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:08:
Ach, als je wint heb je altijd gelijk... Toch?
Kijk maar naar het voetbal van Nederland :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:11:
[...]

maar dat geldt voor vrijwel alle champions denk ik.
Zo ongeveer wel ja. Als er een Ziggs of Kayle door een Rumble mid word uitgeklapt zijn deze spelers dus uitermate ondergeschikt aan de Rumble speler. De champions zelf niet aan hem.

Zelfs (semi) professioneel word Rumble strict als top gezien, en zelfs daar moet hij aan tientallen anderen onderdoen. Winrates zeggen overigens ook weinig. Volgens mij hang ik al het hele seizoen met Akali en Nasus tussen de 60-80% winrate en ik vind haar een leuke character, maar wie roept dat Akali een superviable mid is in deze meta en dat Nasus na alle nerfs nog erg relevant is, lach ik vierkant uit.
Pagina: 1 ... 44 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]