Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Ik zat te denken aan een Lucian/Ezreal met: Bezerker greaves, BotRk, Ghostblade, Zephyr, Reaver en dan afhankelijk van de situatie nog een scimitar, infinity,iceborn of last whisper. Kite for days, en door je hoge attack speed en lage cooldown op Q zal die damage van de nieuwe BotRk enorm hard aankomen. Die laatste 10 % cdr kan je gewoon uit je runes/masteries halen. We gaan het wel zien:)

[ Voor 17% gewijzigd door Stitch! op 17-06-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Stitch! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:18:
Ik zat te denken aan een Ezreal met: Ionian boots, BotRk, Ghostblade, Zephyr, Reaver en dan afhankelijk van de situatie nog een scimitar, infinity,iceborn of last whisper. Kite for days, en door je hoge attack speed en lage cooldown op Q zal die damage van de nieuwe BotRk enorm hard aankomen.
Ik ben absoluut geen ADC speler, maar met die items lijkt het mij dat je wat lage damage heb.
AS is ontzettend hoog en je zal ook niet snel dood gaan, maar er zit maar weinig AD in die items.
Zeker nu BT, Scimitar en IE min of meer een buff krijgen (BT misschien niet, maar toch.) lijkt het mij niet de meest geschikte build. Daarintegen lijk het mij wel een leuke build, de tegenstander is wat minder enthousiast over je 6 sec CD op je Arcane Shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:24:
[...]

Ik ben absoluut geen ADC speler, maar met die items lijkt het mij dat je wat lage damage heb.
AS is ontzettend hoog en je zal ook niet snel dood gaan, maar er zit maar weinig AD in die items.
Zeker nu BT, Scimitar en IE min of meer een buff krijgen (BT misschien niet, maar toch.) lijkt het mij niet de meest geschikte build. Daarintegen lijk het mij wel een leuke build, de tegenstander is wat minder enthousiast over je 6 sec CD op je Arcane Shift.
25%+40%+50% attack speed en 8% of total health dealt as damage door de botrk. Je totale ad is misschien laag, maar je enorme attack speed, armor pen en hogere passive van de botrk maken dit best wel viable imho. Plus met furor heb je een movement speed van 445. voor je burst heb je de active van ghostblade en de botrk er nog bij. En omdat een deel van je damage mee schaalt met de total health van de tegenstander gaan tanks net zo snel neer als squishies. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Wat dacht je van Irelia? :) Ik denk dat zij een Essence Reaver ook wel kan waarderen. Goed ze scalled niet geweldig op AD, maar de CDR, Lifesteal + manarestore maken het allemaal wel goed imo.
Hecarim top! ;)

Met die Reaver is mana niet meer zo'n probleem, en met CDR en life steal (en verder full tank) kan je tegen niet-ranged champs misschien een kans maken. Kan Heca eindelijk weer wat anders dan alleen jungle :D

Q Q Q Q Q Q Q Q Q (met af en toe nog een W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Stitch! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:30:
[...]

25%+40%+50% attack speed en 8% of total health dealt as damage door de botrk. Je totale ad is misschien laag, maar je enorme attack speed, armor pen en hogere passive van de botrk maken dit best wel viable imho. Plus met furor heb je een movement speed van 445. voor je burst heb je de active van ghostblade en de botrk er nog bij. En omdat een deel van je damage mee schaalt met de total health van de tegenstander gaan tanks net zo snel neer als squishies. >:)
Het lijkt mij ook wel viable, maar zoveel dingen zijn viable. Wat ik probeer te zeggen, het is niet optimaal.
Ik zou er op zijn minst een Triforce erin bouwen, dat item is te perfect voorhem. Samen met Botrk, TF en je passive heb je al een gigantische AS. BT kan je dan gebruiken voor de schild en IE geeft je hogere crits.

Maar goed, zoveel weet ik ook niet van ADC, Ik denk alleen dat dit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de ADC pagina 20/10 :') lijkt me niet heel nuttig om die 3% dmg weg te gooien voor een puntje in Unyielding of Juggernaut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Waarom is de ADC pagina 20/10 :') lijkt me niet heel nuttig om die 3% dmg weg te gooien voor een puntje in Unyielding of Juggernaut...
Volgens mij klopt de puntentelling gewoon niet, want ik zie er gewoon een 21/9 page staan ondanks dat die website zegt dat het 20/10 is.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:44:
[...]

Het lijkt mij ook wel viable, maar zoveel dingen zijn viable. Wat ik probeer te zeggen, het is niet optimaal.
Ik zou er op zijn minst een Triforce erin bouwen, dat item is te perfect voorhem. Samen met Botrk, TF en je passive heb je al een gigantische AS. BT kan je dan gebruiken voor de schild en IE geeft je hogere crits.

Hoe zou jij dan bouwen? Bij elk item dat ik verander ga ik er qua dps op achteruit (uitgaande van zon 2000+ health) Alleen early game is een BT beter. Ik gebruik trouwens Teryd build creator, die draait nu patch 4.9 en mist dus de items van 4.10. IE sluit niet aan op de build omdat die vooral om Botrk damage in combinatie met attack speed en mobility draait. TF wel, maar daar is geen plaats meer voor. Wellicht in plaats van de last whisper, maar dan word je build enorm duur. Je zou helemaal end game je schoenen kunnen vervangen door de TF, omdat je movementspeed als zo enorm hoog is.

[ Voor 26% gewijzigd door Stitch! op 17-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:56:
[...]

Volgens mij klopt de puntentelling gewoon niet, want ik zie er gewoon een 21/9 page staan ondanks dat die website zegt dat het 20/10 is.
Tja, LC is al jaren crappy.. Ik zie overigens 0 in de laatste in Offense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:02:
[...]

Tja, LC is al jaren crappy.. Ik zie overigens 0 in de laatste in Offense.
Dunno of het browserafhankelijk is, maar in Chrome zie ik het laatste puntje in Havoc wel staan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LoHpf3B.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 17-06-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:44:
[...]

Trouwens, als je armor ben runes haalt, en nieuwe greaves, nieuwe botrk, nieuwe ghostblade, TF, zephyr en reaver gaat heb je wel een belachelijke build. Can't wait:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Stitch! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:59:
[...]

Hoe zou jij dan bouwen? Bij elk item dat ik verander ga ik er qua dps op achteruit (uitgaande van zon 2000+ health) Alleen early game is een BT beter.
Ik heb even geen zin om het rekenwerk te doen, maar ik probeer het uit te leggen.

BT gaat nu een schild geven, geeft betere trading en met meer AD heb je ook meer lifesteal.
Trinity Force geeft samen BotrK harde klappen met je Q en je AS met je passive kom al rond de 2.0 AS. De trinity force passive alleen al geeft 200 extra damage per proc.
En dan heb je nog de critical hits die af en toe mee doen.

Volgens mij is Ezreal all about poking, dus heb je meer aan deze items.
En je ultimate doet met die items ook maar weinig damage.

Dus mijn items: Triforce, BT, IE, BotRK, boots en dan nog iets van GA of Last Whisper. (Niet in die volgorde.)
Qua DPS misschien iets lager, maar betere poke, sterkere skills en beter trading naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb even geen zin om het rekenwerk te doen, maar ik probeer het uit te leggen.

BT gaat nu een schild geven, geeft betere trading en met meer AD heb je ook meer lifesteal.
Trinity Force geeft samen BotrK harde klappen met je Q en je AS met je passive kom al rond de 2.0 AS. De trinity force passive alleen al geeft 200 extra damage per proc.
En dan heb je nog de critical hits die af en toe mee doen.

Volgens mij is Ezreal all about poking, dus heb je meer aan deze items.
En je ultimate doet met die items ook maar weinig damage.

Dus mijn items: Triforce, BT, IE, BotRK, boots en dan nog iets van GA of Last Whisper. (Niet in die volgorde.)
Qua DPS misschien iets lager, maar betere poke, sterkere skills en beter trading naar mijn idee.
Ja dat is de build die nu eigenlijk ook al veel gebruikt word. Probleem is dat die bijna 18k kost en geen cooldown reduction heeft. Nieuwe build die ik voorstel kost bijna 3k minder en heeft 40% cooldown, enorme movespeed en doet end game qua damage niet meer onder. (constante attack damage word minder belangrijk ten opzichte van 8% health as ad met hoge attack speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 21:15
mistercmaster schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:31:
Zelf ben ik nu een klein jaartje lol aan het spelen dus ik denk dat ik de basics toch wel redelijk begrijp maar ik wil meer...
Is hier iemand die zo vriendelijk is om mij wat verder naar de top te helpen?
Zelf speel ik een paar maanden en zo goed ken ik het spel dus ook niet. Maar wat bij mij goed helpt is guides doorlezen en dan niet alleen degene die het best zijn gevote, maar ook anderen. Overal staat meestal wel iets nuttigs in. Verder is het veel oefenen, als jij graag ADC bent vooral het last-hitten goed oefenen. Zo weinig mogelijk dood proberen te gaan, hoe meer je speelt hoe minder risico je gaat nemen (merk ik bij mezelf).

Daarlangs kijk ik soms als ik tijd heb één van de matches die je kan spectaten vanuit het beginscherm. Probeer dan te kijken of er iemand speelt met een champ die jij ook graag speelt en let op hoe diegene er mee speelt. Vaak zijn dit matches van Diamond 1 spelers.

Edit: Ik zie trouwens dat je ook 681 leave points hebt en dat is ook best veel! Daar zou ik eerst aan werken. Zelf heb ik er 305 en dat vind ik al veel te veel, zou 0 moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBrut3 op 17-06-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Stitch! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Ja dat is de build die nu eigenlijk ook al veel gebruikt word. Probleem is dat die bijna 18k kost en geen cooldown reduction heeft. Nieuwe build die ik voorstel kost bijna 3k minder en heeft 40% cooldown, enorme movespeed en doet end game qua damage niet meer onder. (constante attack damage word minder belangrijk ten opzichte van 8% health as ad met hoge attack speed.
Je hebt helemaal gelijk, kost inderdaad veel minder. Houd er wel rekening mee dat die 8% van current HP is, wat juist goed is voor poken.

Na 6 potjes Mordekaiser top vindt ik het toch maar een matige champion. Toch niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Geen CC, slow of wat dan ook maakt het echt lastig om kill te securen.

1 op 1 wint hij het van de meeste wel, iedereen onderschat de kracht van zijn ult.

Nu swain vrij is ga ik het eens met Swain top proberen. Die gast heeft wel CC, sustain maar gigantische mana problemen, wat met slim spelen nog wel omheen te werken valt.

Eerste potje met items zoals Rod of Ages, Sorcerer Shoes, Zhonya's, Spirit Visage, Abyssal Scepter beviel prima. Tanky as **** met "tons of damage"

Zou je ook items zoals Frozen Heart of IBG op swain bouwen, als hij top is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, kost inderdaad veel minder. Houd er wel rekening mee dat die 8% van current HP is, wat juist goed is voor poken.

Na 6 potjes Mordekaiser top vindt ik het toch maar een matige champion. Toch niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Geen CC, slow of wat dan ook maakt het echt lastig om kill te securen.

1 op 1 wint hij het van de meeste wel, iedereen onderschat de kracht van zijn ult.

Nu swain vrij is ga ik het eens met Swain top proberen. Die gast heeft wel CC, sustain maar gigantische mana problemen, wat met slim spelen nog wel omheen te werken valt.

Eerste potje met items zoals Rod of Ages, Sorcerer Shoes, Zhonya's, Spirit Visage, Abyssal Scepter beviel prima. Tanky as **** met "tons of damage"

Zou je ook items zoals Frozen Heart of IBG op swain bouwen, als hij top is?
Vanwaar de gehele collectie s1 AP toplaners uit de kast halen? Wat wil je precies doen op top? Een AP champ?

Ryze, Lissandra, Diana (ja het werkt nog steeds), Kayle, Vladimir, Rumble. Dan heb je toch voldoende opties lijkt mij. De 1 wat tankier dan de andere maar goed het zijn de AP champs. Desnoods probeer je Kennen op top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
[...]
Current health 8)7
Daar gaat men build, poke blijft wel goed, maar hiermee sloop je mensen moeilijk 160 Ad op 5 items, zou je met 2 80AD items ook al redden. Word even experimenteren, vaak zijn AD stats ook niet alles. Zo kan een IBG je duels enorm verbeteren op een ADC terwijl het eigenlijk een AP item is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dat heeft weinig met "slim spelen" te maken. Dat is een mooie schil om het woord "weinig nuttigs doen."

Swain is ontzettend mana hungry, dus heeft blue buff nodig. Ook heeft hij geen escapes en kan hij early-mid game enkel squishies zonder regen gemakkelijk neerhalen, dus top is een uitermate zwakke lane om Swain op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:32:
[...]

Vanwaar de gehele collectie s1 AP toplaners uit de kast halen? Wat wil je precies doen op top? Een AP champ?

Ryze, Lissandra, Diana (ja het werkt nog steeds), Kayle, Vladimir. Dan heb je toch voldoende opties lijkt mij. De 1 wat tankier dan de andere maar goed het zijn de AP champs. Desnoods probeer je Kennen op top.
Ik probeer nu champions te spelen die ik voorheen nooit de kans had om te spelen en Swain stond al eens op mijn lijst om te proberen, maar die was nooit in de rotations, dus vandaar.

Diana probeer ik nog steeds te mainen, 1 á 2 potjes per dag en daarnaast probeer ik andere champions zoals Mordekaiser en andere.

Ryze en Kayle heb ik al geprobeerd maar die vallen een beetje onder de categorie "try-hard" i.p.v. fun. Ik kan niet zeggen dat ik het met Ryze en Kayle echt "fun" heb. Swain en Mordekaiser spreken mij op zich wel aan, Swain meer dan Mordekaiser op dit moment.

Ik wil af en toe gewoon met champions spelen die viable zijn en ik nog leuk vind ook. Daarnaast leer je zoveel beter tegen een champion te spelen als je er zelf ook mee gespeeld hebt. Je hebt grote kans dat na deze week ik Swain voor een half jaar niet aan raak.

Ik heb Season 1 ook geheel gemist, dus dat wil ik ook nog eens even beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:42:
[...]

Ik probeer nu champions te spelen die ik voorheen nooit de kans had om te spelen en Swain stond al eens op mijn lijst om te proberen, maar die was nooit in de rotations, dus vandaar.

Diana probeer ik nog steeds te mainen, 1 á 2 potjes per dag en daarnaast probeer ik andere champions zoals Mordekaiser en andere.

Ryze en Kayle heb ik al geprobeerd maar die vallen een beetje onder de categorie "try-hard" i.p.v. fun. Ik kan niet zeggen dat ik het met Ryze en Kayle echt "fun" heb. Swain en Mordekaiser spreken mij op zich wel aan, Swain meer dan Mordekaiser op dit moment.

Ik wil af en toe gewoon met champions spelen die viable zijn en ik nog leuk vind ook. Daarnaast leer je zoveel beter tegen een champion te spelen als je er zelf ook mee gespeeld hebt. Je hebt grote kans dat na deze week ik Swain voor een half jaar niet aan raak.

Ik heb Season 1 ook geheel gemist, dus dat wil ik ook nog eens even beleven :)
Ik zie niet echt het verschil tussen Mordekaiser lanen of Kayle lanen tbh. Het zijn allebei lanebullies dus waarom de 1 wordt gekwalificeerd als tryhard en de andere niet begrijp ik niet echt. Plus wat is er zo leuk aan Morde? Behalve je harras die je me Kayle exact op dezelfe manier doet?

Ryze en Swain zijn wat dat betreft ook vrij identiek qua speelstijl (op het punt na dat je bij Ryze geen skillshots hebt) maar ze hebben beide een zwakke early/mid en een sterke lategame. Dus verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:47:
[...]

Ik zie niet echt het verschil tussen Mordekaiser lanen of Kayle lanen tbh. Het zijn allebei lanebullies dus waarom de 1 wordt gekwalificeerd als tryhard en de andere niet begrijp ik niet echt. Plus wat is er zo leuk aan Morde? Behalve je harras die je me Kayle exact op dezelfe manier doet?

Ryze en Swain zijn wat dat betreft ook vrij identiek qua speelstijl (op het punt na dat je bij Ryze geen skillshots hebt) maar ze hebben beide een zwakke early/mid en een sterke lategame. Dus verklaar je nader.
het verschil: Kayle wordt meer gespeeld. Tada.

Geen flauw idee wat ik moet gaan bouwen op een adc trouwens nu.. Zelfde buildpath nemen of 2 dorans--> IE? welke champs gaan weer goed worden en welke gaan er af vallen. Allemaal vragen en ik kom niet eens in de buurt van een antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door garriej op 17-06-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
garriej schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:09:
[...]

En Kayle heeft een dikke, low CD escape en Mordekaiser niet? Misschien daarom meer tryhard?
En als ik zeg tryhard, dan bedoel ik gewoon een van beste meta picks die er is op dit moment. Kayle en Ryze zijn allebei erg goed als ze kunnen counteren.

En wat betreft Ryze en Swain, ik zie dat toch anders. Niks persoonlijks maar het is gewoon een kwestie van gevoel. Swain heeft gewoon een heerlijke ultimate die hem maakt zoals hij is. Dat heeft Ryze niet.
Daarnaast lijkt het mij dat Swain 100% meer overlevings kans heeft dan Mordekaiser met een Slow, Stun, en healing? Dat is niet zo goed als twee dashes van renekton, of een gap closer van Shyvana met MS boost maar het is beter dan wat Mordekaiser heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:09:
[...]

Geen flauw idee wat ik moet gaan bouwen op een adc trouwens nu.. Zelfde buildpath nemen of 2 dorans--> IE? welke champs gaan weer goed worden en welke gaan er af vallen. Allemaal vragen en ik kom niet eens in de buurt van een antwoord.
Dus dan is het tryhard?

Sowieso vind ik het begrip tryhard wat overdreven. Je doel met Mordekaiser is toch ook het winnen van een game? Zo kreeg ik gisteren naar mijn hoofd geslingerd dat ik een Broken OP champ speelde (speelde Rengar) prima als je hem OP en Broken vindt, maar ban hem dan gewoon in je games ipv er over e gaan lopen huilen. Maar dan bannen ze Yasuo, Kayle en Jax waar ik Braum, Vi en Renekton had gebanned (overigens waren mijn bans dus 2 voor mijn ADC en 1 omdat ik geen zin had om vs Renekton te spelen als Rengar).
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:23:
[...]

En Kayle heeft een dikke, low CD escape en Mordekaiser niet? Misschien daarom meer tryhard?
En als ik zeg tryhard, dan bedoel ik gewoon een van beste meta picks die er is op dit moment. Kayle en Ryze zijn allebei erg goed als ze kunnen counteren.

En wat betreft Ryze en Swain, ik zie dat toch anders. Niks persoonlijks maar het is gewoon een kwestie van gevoel. Swain heeft gewoon een heerlijke ultimate die hem maakt zoals hij is. Dat heeft Ryze niet.
Daarnaast lijkt het mij dat Swain 100% meer overlevings kans heeft dan Mordekaiser met een Slow, Stun, en healing? Dat is niet zo goed als twee dashes van renekton, of een gap closer van Shyvana met MS boost maar het is beter dan wat Mordekaiser heeft.
Als Kayle continu haar W spammed om te escapen is ze toch echt wel vrij vlot OOM.

Swain moet mana hebben om uberhaupt die healing te kunnen doen (en early game zul je vrij snel out of mana zitten zoals Rudy al aangaf omdat je geen blue buff krijgt). Die stun is opzich vrij makkelijk te dodgen dan hou je alleen nog je slow over. En daar dashed een Renekton zo doorheen. Plus je zei al dat je vaak vs een Riven / Garen staat. Nou ik gok dat Garen bijvoorbeeld weinig zal boeien of jij hem nu slowed of niet :). Dat is Q op je hoofd en spin-to-win.

[ Voor 41% gewijzigd door Damien op 17-06-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Dus dan is het tryhard?

Sowieso vind ik het begrip tryhard wat overdreven. Je doel met Mordekaiser is toch ook het winnen van een game? Zo kreeg ik gisteren naar mijn hoofd geslingerd dat ik een Broken OP champ speelde (speelde Rengar) prima als je hem OP en Broken vindt, maar ban hem dan gewoon in je games ipv er over e gaan lopen huilen. Maar dan bannen ze Yasuo, Kayle en Jax waar ik Braum, Vi en Renekton had gebanned (overigens waren mijn bans dus 2 voor mijn ADC en 1 omdat ik geen zin had om vs Renekton te spelen als Rengar).
Dat was de conclusie die ik trok uit zijn verhaal. Ik vind het begrip tryhard ook nergens op slaan. Tuurlijk doe ik m'n best om te winnen, de tegenstander niet dan? En als hij dan er niks aan doet om te winnen, waarom maakt hij er dan een probleem van om te verliezen :?

De definitie van tryhard is niet een meta-pick. De definitie van een meta-pick is meta-pick.... Tryhard komt erop neer dat jij je best doet om te winnen, je kan dus prima een "tryhard" zijn op morde.

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 17-06-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:32:
[...]

Dat was de conclusie die ik trok uit zijn verhaal. Ik vind het begrip tryhard ook nergens op slaan. Tuurlijk doe ik m'n best om te winnen, de tegenstander niet dan? En als hij dan er niks aan doet om te winnen, waarom maakt hij er dan een probleem van om te verliezen :?

De definitie van tryhard is niet een meta-pick. De definitie van een meta-pick is meta-pick.... Tryhard komt erop neer dat jij je best doet om te winnen, je kan dus prima een "tryhard" zijn op morde.
Nou precies mijn mening. Overigens zie ik dat ik met een lekker toetsenbord momenteel typ, helft van de letters ontbreekt ook gewoon. Zal wel weer koffie overheen gegaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
garriej schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:32:
[...]
Ik zag het regelmatig dat als ik bijvoorbeeld Vi, Wukong of Renekton speelde en daarmee fed raakte in normals dat iemand begon te zeuren over een "tryhard" pick. Dus, vandaar dat ik die term zo gebruikte. Je kan het inderdaad ook anders interpreteren want zoals jullie het zeggen is het ook wel logisch.

Anyways, ik ben benieuwd naar Nidalee. Die speer moet nu veel makkelijker zijn om te ontwijken na de update. Can't wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:46:
[...]

Ik zag het regelmatig dat als ik bijvoorbeeld Vi, Wukong of Renekton speelde en daarmee fed raakte in normals dat iemand begon te zeuren over een "tryhard" pick. Dus, vandaar dat ik die term zo gebruikte. Je kan het inderdaad ook anders interpreteren want zoals jullie het zeggen is het ook wel logisch.

Anyways, ik ben benieuwd naar Nidalee. Die speer moet nu veel makkelijker zijn om te ontwijken na de update. Can't wait.
Makkelijker te ontwijken en minder damage, maakt haar siege potentie wel minder(gelukkig). Ik denk wel dat op deze manier nidalee een leuke champ is om te spelen, speer gooien, erachteraan in cougar en mensen afmaken.

maar inderdaad, tryhard wordt in league vooral op de verkeerde manier gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 17-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Morde is niet perse matig, maar wel in de huidige meta.

In season 3 was hij nog wel prima te spelen op mid, met name doordat hij goed werkte tegen menig mid laner die toen werd gekozen. Nu tegen de Yasuo's, Ziggs' en LB's van deze wereld is het geen leuke uitje voor Morde.

Top kan ie op zich redelijk werken, met name omdat Morde juist beter werkt tegen melee champs die niet steeds van buiten Morde's E range zijn shield kunnen wegpoken. Maar ja, Morde spelen betekent automatisch je lane pushen. En dan sta je in no time onder de enemy top lane turret, met een gigantische weg terug naar je eigen turret en geen CC of escapes. Komt nog bij dat types als Nasus, Jax, Irelia, Riven en J4 normaal gesproken van je winnen door outscaling en hun gap closers gevolgd door harde melee burst. Pantheon kun je dan wel weer vrij makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:23:
Misschien daarom meer tryhard?
Ik heb in alle jaren LoL alleen tryhard gebruikt horen worden op mensen die altijd maar de fotm's of de broken champs inlocken en mensen die 5man invades voor FB/buff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Morde is niet perse matig, maar wel in de huidige meta.

In season 3 was hij nog wel prima te spelen op mid, met name doordat hij goed werkte tegen menig mid laner die toen werd gekozen. Nu tegen de Yasuo's, Ziggs' en LB's van deze wereld is het geen leuke uitje voor Morde.

Top kan ie op zich redelijk werken, met name omdat Morde juist beter werkt tegen melee champs die niet steeds van buiten Morde's E range zijn shield kunnen wegpoken. Maar ja, Morde spelen betekent automatisch je lane pushen. En dan sta je in no time onder de enemy top lane turret, met een gigantische weg terug naar je eigen turret en geen CC of escapes. Komt nog bij dat types als Nasus, Jax, Irelia, Riven en J4 normaal gesproken van je winnen door outscaling en hun gap closers gevolgd door harde melee burst. Pantheon kun je dan wel weer vrij makkelijk aan.
Er zijn over het algemeen geen matige champs als je ze onder de knie hebt. Ik bedoel je kunt ook een geweldige Zilean speler zijn, maar waarom het jezelf onnodig moeilijker maken als je bijvoorbeeld ook een Ziggs kan pakken.

En termen als tryhard hoor ik graag, dan kan men dus wel zien dat ik mijn best doe om een game te winnen. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb in alle jaren LoL alleen tryhard gebruikt horen worden op mensen die altijd maar de fotm's of de broken champs inlocken en mensen die 5man invades voor FB/buff doen.
Tja, ik ben tegenwoordig van mening dat het me niet meer gaat om het spelplezier van mijn tegenstander dus als ik hem kan stompen met een broken champ I'll gladly do it.

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 17-06-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 09:20

Qon

Waar kan ik vinden wat er met de AD items zoals BT, IE etc. gaat veranderen? Ik zie mensen hier meerdere malen over spreken maar kan geen dingen vinden...

NVM gevonden: http://community.na.leagu...411-systems-team-forecast

[ Voor 27% gewijzigd door Qon op 17-06-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Qon schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:31:
Waar kan ik vinden wat er met de AD items zoals BT, IE etc. gaat veranderen? Ik zie mensen hier meerdere malen over spreken maar kan geen dingen vinden...

NVM gevonden: http://community.na.leagu...411-systems-team-forecast
Volgens mij staat dat inmidddels 1 pagina terug bij mij.
Die zijn vanochtend nog gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tryhard als belediging gaat natuurlijk ook alleen maar op voor games die er niet toe doen. Zoals normal games, dominion, custom games. Ik speel dan nooit mijn sterkste champs in ieder geval niet met een normale build. Want dan weet ik gewoon dat ik 20-2 ga ofzo en dat een tegenstander in lane gereport gaat worden. Het is over het algemeen gewoon een vervelende saaie speelstijl waardoor je wint, wat dus totaal niks oplevert in een normal game.
Kwam laatst bijvoorbeeld op 6 minuten de game in als noc jungle level 1. Heb ik een lee-sin die bij mijn red camped en me op level 1 killt. Vervolgens koopt hij sightstone ward mijn jungle en letterlijk het enige wat hij doet is mij ganken. Dat vind ik dan tryhard.

Verder Swain in de toplane is 1v1 heel sterk, maar je kan bijna niet pushen. Want alleen je W is AOE en meestal wil je die als laatste maxen. En je auto attack doet echt bijna geen damage. Als je het echt wilt spelen zou ik waarschijnlijk ad reds en quints runnen. Dat scaled volgens mij ook nog met je E amplified damage. Mana problemen heb ik eigenlijk nooit met hem, je hebt zijn passive en anders kan je een chalice/athene halen. Vind de hele ROA build echt niet zo sterk op hem, gezien als je gewoon straight AP gaat je mensen kan instagibben. Een goed geplaatste W kan de tegenstander trouwens ook niet dodgen als hij slowed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Heeft er iemand wat goeie tips voor mij hoe je het best vooruit gaat in een rank game? Ik ben volop aan het zakken naar bronze 3 :s. Net weer een potje gespeeld top, verschrikkelijk slecht zelfs! Kon zelfs niet farmen.
Werd constant gegankt door Jungle en mid zonder SS. Een jungler die nooit kwam.

Speel zelf ook niet altijd goed, maar weet wel dat teamplay nodig is en safe spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat en vooral niet steeds anderen de schuld geven. Zorgen dat je zelf goed ward zodat een verrassing moeilijk is. En als het echt niet lukt blijf dicht bij je turret.

Verder kan je in bronze alleen maar hopen op een goed team heb ik gemerkt. Of het geluk hebben dat de tegenstanders de trolls/afk'ers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Of gewoon zelf goed spelen en stijgen? Ik ben ook in bronze 3 begonnen en dat is niet eens een jaar geleden..

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
TheBrut3 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:34:
[...]

Dat en vooral niet steeds anderen de schuld geven. Zorgen dat je zelf goed ward zodat een verrassing moeilijk is. En als het echt niet lukt blijf dicht bij je turret.

Verder kan je in bronze alleen maar hopen op een goed team heb ik gemerkt. Of het geluk hebben dat de tegenstanders de trolls/afk'ers hebben.
Daar zeg je het: Geluk hebben dat je een goed team heb. De laatste potjes al verschrikkelijke spelers had, die direct afk gaan omda ze geen gank hebben binnen de 5 min! Dan zit je wel rap met problemen in je rank spel of spelers die een hele boek lopen te chatten hoe je het spel moet spelen, terwijl ze zelf aan het feeded zijn of geen vision gebruiken " Vision is useless heb ik al gehoord" lol

Ben zelf ook geen top speler. Maar besef wel een beetje hoe je het spel moet spelen en hoe je het niet moet doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deefje85 op 17-06-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ervan uitgaan dat iedereen met wie je speelt 12 jaar is en iedereen die tegen je speelt Diamond 1 is, helpt ook wel mee om je MMR wat omhoog te helpen.

/ignore all ; is een MMR booster. Gewoon telkens aan het begin van de game in je chat typen. Zie je MMR stijgen als een raket. (Verwacht overigens niet dat je in Gold of Plat opeens zonder /ignore all kan spelen want daar is het precies hetzelfde.

Wil je niet iedereen ignoren, 1 tip, ga vooral geen tijd verspillen aan het proberen te reasonen met mensen in je team. Heeft 0.0 zin en je verspilt kostbare tijd waar je ook in kon farmen. Met kinderen van 12 ga je ook geen verhitte discussie voeren over quantam mechanica. Doet dat dus ook niet met deze kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:55:
Ervan uitgaan dat iedereen met wie je speelt 12 jaar is en iedereen die tegen je speelt Diamond 1 is, helpt ook wel mee om je MMR wat omhoog te helpen.

/ignore all ; is een MMR booster. Gewoon telkens aan het begin van de game in je chat typen. Zie je MMR stijgen als een raket. (Verwacht overigens niet dat je in Gold of Plat opeens zonder /ignore all kan spelen want daar is het precies hetzelfde.

Wil je niet iedereen ignoren, 1 tip, ga vooral geen tijd verspillen aan het proberen te reasonen met mensen in je team. Heeft 0.0 zin en je verspilt kostbare tijd waar je ook in kon farmen. Met kinderen van 12 ga je ook geen verhitte discussie voeren over quantam mechanica. Doet dat dus ook niet met deze kinderen.
Gewoon met niemand discussiëren inderdaad. En vooral! Elke game onthouden wat JIJ fout deed.

Je kunt het namelijk lang of kort gaan uitleggen, enige manier om te stijgen is zelf beter worden uiteindelijk :)

Gewoon je eigen ding doen, letten op je elke fouten, en jezelf proberen elke game te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:58:
[...]

Gewoon met niemand discussiëren inderdaad. En vooral! Elke game onthouden wat JIJ fout deed.

Je kunt het namelijk lang of kort gaan uitleggen, enige manier om te stijgen is zelf beter worden uiteindelijk :)

Gewoon je eigen ding doen, letten op je elke fouten, en jezelf proberen elke game te verbeteren.
Ja is tot op zekere hoogte wel waar, maar als je geen Plat/Diamond potentie hebt dan kun je onthouden wat je zelf fout deed tot je een ons weegt....zonder wat geluk in de teammates gaat het dan zonder meer lastig worden.

Als je echt goed bent carry je jezelf er wel uit, maar dat is niet voor iedereen even eenvoudig.

Wel zou je kunnen kijken met welke champs/roles je je kansen kunt vergroten om de game eigenhandig te carryen. Persoonlijk zou ik daartoe op dit moment jungle of mid nemen.

Stel ik zou nu in Bronze zitten, dan zou ik voornamelijk Diana jungle pakken om me uit Bronze te carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoe bouw je Jax jungle eigenlijk het best? Ik had net FF, BotRK, Ninja, TriForce, SV... Voor ik het 6e item was hadden we gewonnen, maar ik wilde voor TBC gaan.

Kan dat een beetje?

Over die SV twijfelde ik, maar tegen Kat was het wel handig... Ik had anders maar +/-50 MR, beetje weinig. Hun hadden 3 AD spelers, daarom voor NT gekozen ipv MT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
TheBrut3 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:02:
Hoe bouw je Jax jungle eigenlijk het best? Ik had net FF, BotRK, Ninja, TriForce, SV... Voor ik het 6e item was hadden we gewonnen, maar ik wilde voor TBC gaan.

Kan dat een beetje?

Over die SV twijfelde ik, maar tegen Kat was het wel handig... Ik had anders maar +/-50 MR, beetje weinig. Hun hadden 3 AD spelers, daarom voor NT gekozen ipv MT.
Ten eerste wil je niet zo veel afkortingen gebruiken wordt een beetje lastig lezen zo. Qua jungle item kan bij jax 3 items Feral Flare (die jij hebt gebruikt denk ik), spirit of the elder lizard en ancient gollem. Ligt aan je jungle style welke je wilt nemen. Veel farmen FF, veel ganken Elder lizard en meer tankyness gollem. Zelf zou ik voor een farm heavy jungle gaat met jax.
Je bouwt nu 3 attack heavy items achter elkaar nu kan je pas rond de 30 min tank items kopen en dit is veel te laat voor een jax. Dus zelf zou ik eerder een jungle item afronden en daarna trinty force kopen waarna je gelijk overgaat naar tank items. Omdat je toch niet splitpushed als een jungle jax is Blade of the ruined king iets minder sterk, maar deze vallen te wisselen. Om toch een beetje te kunnen chasen is een Randuins omen handig.
Daarna is het volledig aan wat er nodig is aan items om de tegenstander te kunnen counteren. En voor een jax is een banshees veil, in de meeste omstandigheden, een beter item dan spirit visage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Voortaan je triforce overslaan en eerder randuins halen en inderdaad BV kopen ipv SV.

[ Voor 20% gewijzigd door Rordarok op 17-06-2014 21:53 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
http://www.twitch.tv/hotshotgg Aanschouw HotshotGG die weer challenger wordt/is.

"Waarom zou ik tryhard spelen", is bij mij trouwens de meest gehoorde zin als iemand onnodig aan het feeden is in normals. Zoals vanmiddag toen een fiddle na een tijdje besloot om maar te gaan trollen. In plaats van dat de game in 25 minuten gewonnen was, zat ik nu na 50 minuten met een loss.

[ Voor 138% gewijzigd door Thormodo op 17-06-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:02:

Kan dat een beetje?

Met je ult aan kom je wel aan meer MR mag ik hopen. Standaardbuild is Triforce, Tabi, Randuins, Botrk, Banshee, Guardians. Overigens is een Banshee's beter tegen Katarina, Q debuff blocken stopt aardig wat burst daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zeau, net nog ff wat gespeeld met een vriend van me. Support Ziggs met een Graves die dat in champselect eigenlijk niet zag zitten maar wel akkoord ging, dat was een hilarische game :+
We hebben als botlane moeilijk hard de game gecarried; die vriend van me speelde Vlad top, die hield z'n lane wel maar had het zwaar tegen enemy Pantheon. Hun Caitlyn en Thresh snapten er echter niet heel veel van, ging dus 1/1/7 de lane uit. Hun Leblanc kon het ook niet winnen van onze Veigar, maar Graves kwam 7/0/1 de lane uit en kon Leblanc zo'n beetje oneshotten _O-
De eerste dragonfight was het Ziggs ult, Vlad ult, Veigar double en Graves triple :+

Was wel vrij duidelijk dat Cait en Thresh allebei nog niet (vaak) tegen Ziggs gespeeld hadden, ik was level 3 voor ik mijn eerste Q miste... En als je dan half health in de lane blijft tegen Ziggs en Graves leidt dat tot snowballen en een Deathcap op de support :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 03:04:
Zeau, net nog ff wat gespeeld met een vriend van me. Support Ziggs met een Graves die dat in champselect eigenlijk niet zag zitten maar wel akkoord ging, dat was een hilarische game :+
We hebben als botlane moeilijk hard de game gecarried; die vriend van me speelde Vlad top, die hield z'n lane wel maar had het zwaar tegen enemy Pantheon. Hun Caitlyn en Thresh snapten er echter niet heel veel van, ging dus 1/1/7 de lane uit. Hun Leblanc kon het ook niet winnen van onze Veigar, maar Graves kwam 7/0/1 de lane uit en kon Leblanc zo'n beetje oneshotten _O-
De eerste dragonfight was het Ziggs ult, Vlad ult, Veigar double en Graves triple :+

Was wel vrij duidelijk dat Cait en Thresh allebei nog niet (vaak) tegen Ziggs gespeeld hadden, ik was level 3 voor ik mijn eerste Q miste... En als je dan half health in de lane blijft tegen Ziggs en Graves leidt dat tot snowballen en een Deathcap op de support :P
Merkwaardige zin. Dus een underfed AP kan worden ge-oneshot door een fed ADC, dat had ik nou nooit gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Hallo, gisteren ff lekker potje gestreamed op m'n nieuwe Twitch account (http://www.twitch.tv/zeffuro) en intussen heb ik ontdekt waarom ik 1 crit chance mark neem op al m'n AD champions! :D

Crit Chance FTW

Als jullie willen, willen jullie m'n video ff upvoten @ Reddit? :)
http://www.reddit.com/r/l...+crit+mark&restrict_sr=on

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Jeffroiscool schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:17:
Hallo, gisteren ff lekker potje gestreamed op m'n nieuwe Twitch account (http://www.twitch.tv/zeffuro) en intussen heb ik ontdekt waarom ik 1 crit chance mark neem op al m'n AD champions! :D

[video]

Crit Chance FTW

Als jullie willen, willen jullie m'n video ff upvoten @ Reddit? :)
http://www.reddit.com/r/l...+crit+mark&restrict_sr=on
Tja ik speel nog altijd zonder, als ik mijn games al op RNG moet gaan spelen dan kan ik net zo goed WoW weer opstarten :).

p.s.

Pas je footer eens aan ;) klopt geen hout meer van. Plus wins op dominion ;) it's fast and noone plays it :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
Gisteren avond op me main weinig last gehad van trolls of ragers tot mijn wonder en van 3 spanende games kunnen genieten en weer bijna promos naar diamond 4. Heb jij vrij is er altijd maitence dus nu maar op NA smurfen ik dacht ik ga cassopia maar op NA met 180 ms is ze nog moeilijker om te spelen.

De 1% heeft bijna iedere speler er in je moet er nooit vanuit gaan dan je crit maar als je dan crit op lvl 1 of 2 dan is het GG in je lane.

ITS FAST ITS FUN ITS DOMONION

[ Voor 5% gewijzigd door Xzito op 18-06-2014 09:42 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:37:
[...]

Tja ik speel nog altijd zonder, als ik mijn games al op RNG moet gaan spelen dan kan ik net zo goed WoW weer opstarten :).

p.s.

Pas je footer eens aan ;) klopt geen hout meer van. Plus wins op dominion ;) it's fast and noone plays it :).
Haha ja ik moet die idd een keer aanpassen, denk niet dat ik de discipline heb dat te blijven bijwerken dus ik zet m'n stream etc er wel neer :)

Mja de advantage van de crit is groot als je hem krijgt. Ik reken er niet op maar als ik hem krijg is de lane pretty much GG WP. De 1 AD die je ervoor opgeeft is zo erg te verwaarlozen dat ik het wel waard vind in geval dat :P

(Bedankt Darkyouri6 en Mortumxl voor de follow als jullie hier vandaan komen :P)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Net even de nieuwe notes door zitten lezen, maar volgens mij krijgt Warwick een aardige boost.
Wit's End gaat 8% omhoog in attack speed, kost 100 gold meer maar vooruit. De passive dmg van de BotRK gaat 3% omhoog, daar kan hij ook van profiteren. De lifesteal gaat wel naar 10%, maar Ww heeft dat al genoeg van zichzelf.

Ik denk dat ik ook eens een Bloodthirster ga proberen als laatste item op Ww, gezien je jezelf een schild kan healen heb je dus eigenlijk 450bonus max hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheBrut3 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:40:
Ik denk dat ik ook eens een Bloodthirster ga proberen als laatste item op Ww, gezien je jezelf een schild kan healen heb je dus eigenlijk 450bonus max hp.
Ik zou geen 3 offensive items bouwen op Warwick. Als ik in de jungle speel doe ik altijd Feral Flare, BotRK, Tabi's, Spirit Vesage, Randuins\Sunfire. Warwick heeft die tankiness hard nodig.

In lane ben ik minder bekend met hem, maar daar zou ik alleen Wit's End en soms BotRK bouwen, hangt ervan af of je team een echte tank nodig heeft of niet. Ga ook niet BotRK rushen na wit's end, meestal heb je eerst tanky items nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Vanavond even spelen op PBE om de nieuwe SR te testen. Ik ben benieuwd naar hoe het draait en hoe het speelt.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Euphanasia schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:12:
Vanavond even spelen op PBE om de nieuwe SR te testen. Ik ben benieuwd naar hoe het draait en hoe het speelt.
Het spelen gaat niet geweldig zijn, want je zit er met ping 150 ;).

Ik hoop alleen dat het niet teveel richting Dota2 gaat, want hoewel de graphics in Dota2 er goed uitzien vind ik de speelbaarheid behoorlijk clunky. Dat hoeft wat mij betreft niet overgeheveld worden richting LoL. Maar goed ik ga hetzelfde doen, vanavond met ping 150 even aanvoelen of het spel in speelbaarheid niet teveel aangetast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Ik hoop alleen dat het niet teveel richting Dota2 gaat, want hoewel de graphics in Dota2 er goed uitzien vind ik de speelbaarheid behoorlijk clunky. Dat hoeft wat mij betreft niet overgeheveld worden richting LoL. Maar goed ik ga hetzelfde doen, vanavond met ping 150 even aanvoelen of het spel in speelbaarheid niet teveel aangetast wordt.
Komt dat clunky gevoel niet door de turn rate in DOTA?

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Xanthian schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:07:
[...]
Ik zou geen 3 offensive items bouwen op Warwick. Als ik in de jungle speel doe ik altijd Feral Flare, BotRK, Tabi's, Spirit Vesage, Randuins\Sunfire. Warwick heeft die tankiness hard nodig.

In lane ben ik minder bekend met hem, maar daar zou ik alleen Wit's End en soms BotRK bouwen, hangt ervan af of je team een echte tank nodig heeft of niet. Ga ook niet BotRK rushen na wit's end, meestal heb je eerst tanky items nodig.
Ik heb ook maar 2 offensive items op mijn standaard Ww build. Ik ga voor Spirit of the Ancient Golem, Tabi's, Wit's, Frozen Hearth, Spirit Visage, BotRK... Deze maak ik in het algemeen ook in deze volgorde compleet. FH en SV draai ik soms nog om, afhankelijk van de tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Euphanasia schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:19:
[...]

Komt dat clunky gevoel niet door de turn rate in DOTA?
Ik had het met name met het lasthitten, die turnrate kon ik nog mee leven. Maar goed Dota2 voelt voor mij iig niet lekker aan. Beetje hetzelfde gevoel wat ik op de PBE meestal heb, dat je gewoon delays hebt in je actie vs animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Ik hoop alleen dat het niet teveel richting Dota2 gaat, want hoewel de graphics in Dota2 er goed uitzien vind ik de speelbaarheid behoorlijk clunky. Dat hoeft wat mij betreft niet overgeheveld worden richting LoL.
Neem aan dat ze de formule van LoL niet erg aanpassen. Tot nu toe is alles balance en graphics geweest, niet echt game mechanism oid. Het spel is in essentie natuurlijk nog hetzelfde als 3 jaar terug. Wat aan de ene kant ook weer een beetje jammer is, want de diversiteit qua builds is vrij onbestaand.

Dat mensen uberhaupt soms nog moeten vragen welke 6 van de pakweg 8-10~ viable items per champ is bedroevend. Situationeel bouwen in LoL is niets meer dan de prioriteit van je MR of Armor item wat verschuiven, verder loopt iedere class rond met ongeveer dezelfde spullen en is er buiten 1-2 lichtelijke afwijkingen van de standaard build ook niets viable.
Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:23:
[...]
Ik had het met name met het lasthitten, die turnrate kon ik nog mee leven. Maar goed Dota2 voelt voor mij iig niet lekker aan. Beetje hetzelfde gevoel wat ik op de PBE meestal heb, dat je gewoon delays hebt in je actie vs animatie.
Wind-up van auto-attacks is in Dota inderdaad wat trager omdat turnrate ook op auto-attacks word toegepast. Je character zal eerst naar de creep toe draaien voordat deze met een auto-attack begint ipv waar bij LoL je character in 1 frame omgedraaid is en het projectiel bijna uit je achterwerk al naar de creep toe vliegt. Daarnaast is het wel fijn dat je character de enemy nog hit als deze tijdens je wind-up uit range loopt, waar characters bij LoL spastisch een paar keer rennen/stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

De champs voelen in dota gewoon wat trager aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:38:
De champs voelen in dota gewoon wat trager aan.
Maw, de champions in Dota2 zijn afgeleid van de spelers in LoL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:43:
[...]

Maw, de champions in Dota2 zijn afgeleid van de spelers in LoL :+
Toen Dota 2 uitkwam op LoL GD:

"omg drow ranger is such a ripoff of Ashe"

:+ :') :+ :') :+ :') :+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:02:
[...]

Toen Dota 2 uitkwam op LoL GD:

"omg drow ranger is such a ripoff of Ashe"

:+ :') :+ :') :+ :') :+ :')
Tja die mensen zul je toch blijven houden die niet begrijpen dat Dota de moeder is van alle MOBA's. Maar goed ik ben opzich wel blij dat ze ooit LoL hebben ontwikkeld want ik betwijfel of ik uberhaupt een MOBA had gespeeld als ik de besturing had zoals die in Dota2. Laat ik het zo zeggen, ik erger me tegenwoordig ook dood in BF4 / BF Hardline Beta omdat ze de speelbaarheid elke keer weer harder weten te verknallen terwijl alles zo goed aanvoelde in bijvoorbeeld Battlefield Bad Company 2. Zelfde geldt eigenlijk voor CS 1.6 ivm CS: Source destijds.

Sommige games voelen goed aan, waar je met anderen totaal niet het idee hebt dat de besturing ooit gemaakt is voor mensen.

En zo hebben we in kortte periode toch enorm afgeweken van de originele discussie omtrent de nieuwe graphics van LoL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

bah bah, die randuins nerf. Ook helemaal geen compensatie door lagere cost of wat dan ook....

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:11:
[...]

Zelfde geldt eigenlijk voor CS 1.6 ivm CS: Source destijds.
Eens, GO voelt wel een beetje 1.6 achtig(er) aan. Maar compleet off-topic natuurlijk.

Ik heb sowieso als enige moba alleen maar LoL gespeeld, ja en een kwartier dota. Maar ik hou het bij 1 spel per genre :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Dat nieuwe item met AD + mana recovery/basic attack ziet er wel leuk uit voor iemand als Ashe bijvoorbeeld. Als het tesamen werkt met je Q kan je veel beter poken early game zonder dat je er gigantische hoeveelheden mana voor moet inleveren.

Vraag me iig af hoe de nieuwe BT gaat spelen hoewel ADC niet echt m'n geprefereerde rol is :p

Hoe denken jullie eigenlijk over toplaners die standaard aan hun turret gaan staan en niet eventjes bij Blue/Red buff gaan staan als de jungler met de andere buff begint?

Is het altijd de taak van de jungler om het te vragen? Zou een toplaner het altijd standaard moeten doen (indien ze zeker een counterjungler hebben)?

Ikzelf doe het standaard altijd en probeer nu met de vernieuwe trinkets een early ward te plaatsen bij de enemy buff. Als ik jungle zie ik beide. Sommige staan gewoon aan de turret te wachten en dan vraag ik het (en overigens gaan ze altijd dan eens checken, wel vervelend als er al een ward staat natuurlijk) en sommigen kijken vanzelf voor de game.

Stel nu dat ze je blue hebben geward en ze hebben al laten blijken dat ze die graag zouden stelen. Wat is het beste dat je dan doet? Je Blue toch doen met grote leash+goede smite of gewoon naar je Red lopen en je Blue warden?

Ik vind dat altijd een zeer moeilijke situatie in Ranked (in normals maakt het minder uit) omdat ik voel dat je echt moet vertrouwen op je team om de juiste beslissingen te nemen zoals bv je helpen bij een invade, of als je weet dat ze je red nemen snel de enemy red nemen e.d.

Wat wel heel vervelend was, ik was Wukong jungle en Nidalee had geward nadat we een failed FB probeerden te halen. Ik doe m'n Blue en als hij gedaan was krijg ik plots een max-ranged spear in m'n gezicht én m'n red was gestolen door Panth omdat ze dus wisten dat ik Blue begon en top laner niet naar m'n red wou lopen. Door die speer heb ik meer potions moeten gebruiken én stond ik nog eens lvls achter. Weinig ganks kunnen doen en panth stond zo ver voor door slechte calls van m'n team én geen ganks van mij dat het snel verloren was.

[ Voor 72% gewijzigd door Death1ord op 18-06-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ashe :') nee zonder dolle, ashe had nooit echt mana problemen, ze is gewoon heel slecht. Wel heerlijke ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
misterdoom schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:46:
Dat nieuwe item met AD + mana recovery/basic attack ziet er wel leuk uit voor iemand als Ashe bijvoorbeeld. Als het tesamen werkt met je Q kan je veel beter poken early game zonder dat je er gigantische hoeveelheden mana voor moet inleveren.

Vraag me iig af hoe de nieuwe BT gaat spelen hoewel ADC niet echt m'n geprefereerde rol is :p
Nieuwe BT is nog steeds een prima pick up lategame als je dan de BT overheal stacked krijg je een shield zie het als een Barrier op dat moment. natuurlijk de lifesteal gewoon erg fijn in lane phase.

de nieuwe AD + mana item is verg fijn op champs zoals jayce, talon bruiser nida.
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:53:
ashe :') nee zonder dolle, ashe had nooit echt mana problemen, ze is gewoon heel slecht. Wel heerlijke ult.
Ashe is prima in SOLOQ speel haar nog met regelmaat bijv met alistar of tresh support kan je prima lanen en zelf poken met je volly.
Als ashe een escape kreeg zou ze nog beter zijn 8)7
vind de rework van nida erg leuk om te spelen

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:16:
bah bah, die randuins nerf. Ook helemaal geen compensatie door lagere cost of wat dan ook....
Anders zou het natuurlijk ook niet echt een nerf zijn...
Tja die mensen zul je toch blijven houden die niet begrijpen dat Dota de moeder is van alle MOBA's. Maar goed ik ben opzich wel blij dat ze ooit LoL hebben ontwikkeld want ik betwijfel of ik uberhaupt een MOBA had gespeeld als ik de besturing had zoals die in Dota2.
LoL is zonder twijfel makkelijker om in te stappen en heeft een wat geleidelijker moeilijkheidscurve. Verder is het kunnen spelen van LoL echt 0,0% behulpzaam bij het oppakken van Dota2. Als je door pakweg die eerste 50-100 games heen kan worstelen om te wennen aan van alles heb je wel een game met meer diversiteit in handen. Elk potje duurt sowieso veel langer, dus je moet er wel tijd voor maken. Geen 25min stomps iig. Lasthitten is sowieso moeilijker en terugkomen van gestompt worden des te meer, maar dat is de prijs die je betaald als je als game kiest dat de sterkste van een team de win kan securen ipv de zwakste de loss garandeert. Ook vind ik de Store vele malen beter geregeld. Menig skin set is goedkoper, kan in delen of van andere spelers gekocht worden. Verder is stealth en ganking ook beter uitgewerkt.
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:53:
Ashe heeft eerder wel degelijk mana-problemen gehad. 2-3x Volley en weg manabar. Daarbij moest je voor alle manafixes (s01-s02) je balkje sowieso op 75% mana houden als je early game je ult + een paar Frost shots wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Naar mijn mening is Ashe late-game niet zo heel slecht. Ashe heeft in het begin van de game, met name de lane-phase, gewoon heel erg veel problemen met het uitdelen van damage. Haar W doet niet genoeg en zonder een BT/IE en Statikk Shiv of Phantom Dancer heb je gewoon niet zoveel damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:16:
[...]

Ashe heeft eerder wel degelijk mana-problemen gehad. 2-3x Volley en weg manabar. Daarbij moest je voor alle manafixes (s01-s02) je balkje sowieso op 75% mana houden als je early game je ult + een paar Frost shots wilde doen.
Nooit was misschien niet het juiste woord, ik speel namelijk pas sinds laat s3. Maar ik heb nooit meegemaakt dat ashe mana probleemen heeft. Of misschien had ik beter kunnen zeggen, ashe heeft op het moment geen mana problemen, niet meer als elke andere ADC iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Pimorez schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:17:
Naar mijn mening is Ashe late-game niet zo heel slecht. Ashe heeft in het begin van de game, met name de lane-phase, gewoon heel erg veel problemen met het uitdelen van damage. Haar W doet niet genoeg en zonder een BT/IE en Statikk Shiv of Phantom Dancer heb je gewoon niet zoveel damage.
Leuk en aardig, maar als je een BT/IE en Statikk Shiv of Phantom Dancer op elke willekeurige adc heb doe je wel een beetje dmg. Ashe staat dan nog steeds niet heel hoog in het lijstje, een cait of varus is met die items bijvoorbeeld veel beter.

oops 2 post achterelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Leuk en aardig, maar als je een BT/IE en Statikk Shiv of Phantom Dancer op elke willekeurige adc heb doe je wel een beetje dmg. Ashe staat dan nog steeds niet heel hoog in het lijstje, een cait of varus is met die items bijvoorbeeld veel beter.

oops 2 post achterelkaar.
wat ?
Cait outranged haar wellicht maar als we naar mid/late game gaan valt ashe qua dmg niet af met een cait/varus hoor.
En bovendien heeft ze lategame een permaslow en een super engage iets wat bv cait weer niet heeft.
Als ik zou moeten kiezen tussen een varus of een ashe dan is voor mij de keuze vrij simpel.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wootlock schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:49:
[...]

wat ?
Cait outranged haar wellicht maar als we naar mid/late game gaan valt ashe qua dmg niet af met een cait/varus hoor.
En bovendien heeft ze lategame een permaslow en een super engage iets wat bv cait weer niet heeft.
Als ik zou moeten kiezen tussen een varus of een ashe dan is voor mij de keuze vrij simpel.
Voor mij ook, varus :)

Tevens cait haar headshot doet dmg voor weet ik hoeveel, iets waar ashe alleen maar van kan dromen, de passive van ashe is nou ook niet beter. Mist ze ook nog is een dash. Cait is allround gewoon beter als ashe.

En varus doet simpelweg veel meer dmg als ashe, de Q van varus doet een kwart HP afhalen van een carry met de genoemde items en 3 AA + E voor de proc van zijn passive op de W. De ult van ashe doet dan wel meer damage, maar de ult van varus doet meer als 1 persoon stunnen(of ze moeten iig uit range gaan lopen). En dan zijn ook de AA van varus base dmg hoger+de passive op W. Dan is het enige verschil de permaslow in de lategame, maar dat maakt al het bovenstaande niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:33:
[...]

Merkwaardige zin. Dus een underfed AP kan worden ge-oneshot door een fed ADC, dat had ik nou nooit gedacht...
Niet helemaal doordacht geformuleerd inderdaad; waar het op neerkomt is dat Leblance 0/2 de lane uit kwam, maar niet helemaal door leek te hebben dat ook op lvl 9 een7/0 Graves je dan gewoon kapotmaakt voor je goed en wel ziet dat ie er is :+
Maar goed, na de eerste dragonfight kon ik ook iedereen van hun team 1v1'en behalve Pantheon...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Voor mij ook, varus :)

Tevens cait haar headshot doet dmg voor weet ik hoeveel, iets waar ashe alleen maar van kan dromen, de passive van ashe is nou ook niet beter. Mist ze ook nog is een dash. Cait is allround gewoon beter als ashe.

En varus doet simpelweg veel meer dmg als ashe, de Q van varus doet een kwart HP afhalen van een carry met de genoemde items en 3 AA + E voor de proc van zijn passive op de W. De ult van ashe doet dan wel meer damage, maar de ult van varus doet meer als 1 persoon stunnen(of ze moeten iig uit range gaan lopen). En dan zijn ook de AA van varus base dmg hoger+de passive op W. Dan is het enige verschil de permaslow in de lategame, maar dat maakt al het bovenstaande niet goed.
Vind dat je Ashe wel heel erg afschrijft. Nee ik ben geen fan van haar mede omdat ze geen enkele escape heeft wat tevens ook mijn probleem met Varus is, maar een late-game Ashe doet nog zeker wel damage en kan in bepaalde teamcomps ook nog wel prima werken. Ik zou alleen als je soloqueue een ADC moet kiezen, niet voor Ashe gaan want het gaat je amper tot niet lukken om de game te carryen aangezien voor de meeste positioning iets is wat men niet onder de knie heeft.

En dan nog rekening ermee houden dat je in solo-queue maar 1 op de 10 games een team hebt dat ook daadwerkelijk de moeite doet om hun ADC te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:10:
[...]

Vind dat je Ashe wel heel erg afschrijft. Nee ik ben geen fan van haar mede omdat ze geen enkele escape heeft wat tevens ook mijn probleem met Varus is, maar een late-game Ashe doet nog zeker wel damage en kan in bepaalde teamcomps ook nog wel prima werken. Ik zou alleen als je soloqueue een ADC moet kiezen, niet voor Ashe gaan want het gaat je amper tot niet lukken om de game te carryen aangezien voor de meeste positioning iets is wat men niet onder de knie heeft.

En dan nog rekening ermee houden dat je in solo-queue maar 1 op de 10 games een team hebt dat ook daadwerkelijk de moeite doet om hun ADC te beschermen.
Ja Ik ben misschien iets te hard tegenover ashe, ik zie net dat ik een 5+ KDA met haar heb(weliswaar 2 normal games maar). Maar de ashes die ik tegenkom word ik niet bang(als ze bij de tegestander zitte) of blij(als ze in mijn team zitte) van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik ben er inmiddels achter dat verschillende ADC's echt staan of vallen bij het hebben van een goede jungler. En dat hoeft niet per se goeie ganks te betekenen, zo snoeihard counterjunglen dat de enemy jungler waardeloos is is ook goed :+
Als ik samen met vrienden speel en we hebben een Plat Nunu of Udyr als jungler dan kom ik er best goed mee weg om Tristana te picken, want de enemy jungler is dan 9 van de 10 keer flink underleveled :P

In gewone blind pick solo's gaat dat vaak een stuk minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Van mij mag Ashe wel een kleine boost krijgen. De Q en W zijn normale skills en ook de R is leuk maar niet speciaals.

De E vind ik alleen wat jammer, je krijgt passive 3 extra gold per kill wat op lvl 1 leuk is. Maar daarna is de skill eigenlijk redelijk waardeloos, je kan 1x per min 5 sec vision schieten. Hier mogen ze wel wat aan doen. Extra passive gold bij hogere levels of doubles bij large minions en x4 bij champ kills misschien? De pijl zelf mag van mij ook een boost krijgen, deze mag van mij meer vision krijgen (stealthed ook) of op een bepaalde manier damage of een debuf geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:10:
Vind dat je Ashe wel heel erg afschrijft. Nee ik ben geen fan van haar mede omdat ze geen enkele escape heeft wat tevens ook mijn probleem met Varus is
Yup dat is hét probleem van beiden.

Varus zou in één klap weer viable zijn als ie eindelijk eens iets mobieler zou worden. Nu op het huidige slagveld met een overvloed aan gapclosende champs is het geen feest als Varus/Ashe zijnde.

Waarom verhogen ze niet gewoon eens aanzienlijk hun beide base movement speed? Is geen ultieme oplossing maar het helpt iig wat.
Of verlaag de manakosten van Varus' Q of verhoog de base dmg/scaling van zijn Q: mobieler wordt ie er niet door maar wat meer dreiging vanuit zijn Q helpt ook al.

Ipv Lucian te nerfen wordt het eindelijk eens tijd om de minder viable adcs te buffen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Tristana is ietwat gebuffed, al is je midgame wel nog iets meer awkward met de duurdere items. Tristana heeft gewoon een item meer nodig dan de meeste andere adc's alvorens echt hard te scalen..

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 18-06-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

McGryphon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:05:
Tristana is ietwat gebuffed, al is je midgame wel nog iets meer awkward met de duurdere items. Tristana heeft gewoon een item meer nodig dan de meeste andere adc's alvorens echt hard te scalen..
Volgens mij is Trist helemaal niet gebuffed.

Die mana buff is klein bier; range nerf van zijn ulti maakt deze patch eerder tot nerf voor Tristana.

Dit baant wel de weg voor toekomstige buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:40:
[...]

Volgens mij is Trist helemaal niet gebuffed.

Die mana buff is klein bier; range nerf van zijn ulti maakt deze patch eerder tot nerf voor Tristana.

Dit baant wel de weg voor toekomstige buffs.
De ult schaalt met AA range, wat in principe hetzelfde is als de rest. En die manacosts zijn zeker early wel fijn :)
Ik raak iig merkbaar minder snel oom tijdens een agressieve early lane (ziggs, ali, blitz support bijvoorbeeld), en dat is indirect ook heel fijn voor de midgame want als je die met 3 kills in gaat helpt dat wel :P

Eerder dit jaar is ook al de manacost voor de Q verwijderd, en nu met de nieuwe items is Tristana nog meer een beest lategame :P

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 18-06-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vrij lastig als je een game hebt waar itemization heel gelimiteerd invloed heeft op je mobiliteit. Met items hoort een ADC al sneller te zijn dan velen, dus wat buffs aan MS her en der zal weinig invloed hebben. ADCs zijn inherent al sneller, maar het is niets wat een MS self-buff en/of blink van 1k+ en wat CC niet op kan lossen. Mages en bruisers krijgen zat items met debuffs, slows en shields, terwijl een ADC weinig in deze categorie kan aanschaffen. ADCs scalen niet hard genoeg in lategame vergeleken met mages en bruisers. Vele tijden geleden was er een keerpunt in het spel waar mages en tanks een beetje bleven steken op hetzelfde niveau na de 30min, waar de ADC steeds beter tot zijn recht kwam. Dat is tegenwoordig eigenlijk een stuk minder en begonnen na de eerste implementatie van een AP/Armor item en Randuins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:28:
[...]

Vrij lastig als je een game hebt waar itemization heel gelimiteerd invloed heeft op je mobiliteit. Met items hoort een ADC al sneller te zijn dan velen, dus wat buffs aan MS her en der zal weinig invloed hebben. ADCs zijn inherent al sneller, maar het is niets wat een MS self-buff en/of blink van 1k+ en wat CC niet op kan lossen. Mages en bruisers krijgen zat items met debuffs, slows en shields, terwijl een ADC weinig in deze categorie kan aanschaffen. ADCs scalen niet hard genoeg in lategame vergeleken met mages en bruisers. Vele tijden geleden was er een keerpunt in het spel waar mages en tanks een beetje bleven steken op hetzelfde niveau na de 30min, waar de ADC steeds beter tot zijn recht kwam. Dat is tegenwoordig eigenlijk een stuk minder en begonnen na de eerste implementatie van een AP/Armor item en Randuins.
Toch zijn sommige ADC's nog zeker wel de lategame carry waar jij op doelt: Kog'Maw, Tristana, Vayne, Jinx...
Wel zijn de momenteel meer gespeelde ADC's meer early-midgame focused en zijn ze met de genoemde armor items bijvoorbeeld lategame niet meer zo dominant. Midgame zie ik echter met enige regelmaat Lucian de toplaner solo'en, ondanks dat die een Randuin's en/of Sunfire heeft. De powerspikes verschuiven wat.

Al gok ik dat met deze patch de meeste ADC's langer pijn zullen blijven doen, en lategame relevanter blijven; de buff van Blade of the Ruined King damagewise icm de nerf van randuin's en warden's zorg waarschijnlijk voor meer tankshredding :P

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 18-06-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:33:
[...]

Toch zijn sommige ADC's nog zeker wel de lategame carry waar jij op doelt: Kog'Maw, Tristana, Vayne, Jinx...
Wel zijn de momenteel meer gespeelde ADC's meer early-midgame focused en zijn ze met de genoemde armor items bijvoorbeeld lategame niet meer zo dominant. Midgame zie ik echter met enige regelmaat Lucian de toplaner solo'en, ondanks dat die een Randuin's en/of Sunfire heeft. De powerspikes verschuiven wat.

Al gok ik dat met deze patch de meeste ADC's langer pijn zullen blijven doen, en lategame relevanter blijven; de buff van Blade of the Ruined King damagewise icm de nerf van randuin's en warden's zorg waarschijnlijk voor meer tankshredding :P
Probleem is dat een shitload aan Bruisers ook Botrk kopen, dus die krijgen ook een boost terwijl ze de ADC bespringen. Denk niet dat die verandering veel impact gaat hebben. En Lucian is wellicht een van de weinige voorbeelden hoe je wel een ADC kan ontwerpen die in deze game past. Kog'Maw is nog steeds het slachtoffer van mobility meta. Geen escapes en geen harde CC. In je lijstje staan er 2 die hard door blijven scalen, maar daarnaast is er natuurlijk een nog langere lijst ADCs die niet tot hun recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:58:
[...]

Probleem is dat een shitload aan Bruisers ook Botrk kopen, dus die krijgen ook een boost terwijl ze de ADC bespringen. Denk niet dat die verandering veel impact gaat hebben. En Lucian is wellicht een van de weinige voorbeelden hoe je wel een ADC kan ontwerpen die in deze game past. Kog'Maw is nog steeds het slachtoffer van mobility meta. Geen escapes en geen harde CC. In je lijstje staan er 2 die hard door blijven scalen, maar daarnaast is er natuurlijk een nog langere lijst ADCs die niet tot hun recht komen.
Ik noem er 2 die doorschalen? Volgens mij toch echt 4 ;)
Of tel je Tristana en Jinx niet omdt die geen%dmg doen?

Mobility meta is wel een probleem in principe, maar met goede teamplay en een goede teamcomp kan je voor een Kog'maw _blijven_ peelen, dus dan heb je alsnog een shitload damage lategame.
Niet altijd ideaal, maar protect the ADC is af en toe best de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:06:
[...]

Ik noem er 2 die doorschalen? Volgens mij toch echt 4 ;)
Of tel je Tristana en Jinx niet omdt die geen%dmg doen?

Mobility meta is wel een probleem in principe, maar met goede teamplay en een goede teamcomp kan je voor een Kog'maw _blijven_ peelen, dus dan heb je alsnog een shitload damage lategame.
Niet altijd ideaal, maar protect the ADC is af en toe best de moeite waard.
Doelde meer op Jinx, Jinx Q heeft Aspd% en Damage%, R met health damage, dus blijft vrij lang doorscalen met Aspd en AD. Vayne is interessant, maar heeft wel een hoge skillcap, waar de 99% niet goed gebruik van maakt.

Als ik een top 5 strongest ADC (imo Draven, Jinx, Lucian, Twitch, Cait) zou moeten maken dan valt Trist daar in ieder geval niet in. Sterke early maar scaled niet over de gehele lengte van de game, heeft enkel AP ratios. Early ernstig sterk door burst, really late best aardig met volle build + Q, maar in games die niet al te lang duren 30-40min ben ik nooit erg onder de indruk geweest van Trist. Daarbij is die splash damage hinderlijk tijdens lanen. Graag had ik daar een toggle voor gezien.

Overigens is "je kan blijven peelen voor je ADC" een moot point.

1) gl with this in solo queue
2) hoi ik ben leblenk/rengo/jax/wu doei kog'maw
3) elke skill die aan jouw redding gespendeerd word, betekent een skill minder op hun carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:45:
[...]

Doelde meer op Jinx, Jinx Q heeft Aspd% en Damage%, R met health damage, dus blijft vrij lang doorscalen met Aspd en AD. Vayne is interessant, maar heeft wel een hoge skillcap, waar de 99% niet goed gebruik van maakt.

Als ik een top 5 strongest ADC (imo Draven, Jinx, Lucian, Twitch, Cait) zou moeten maken dan valt Trist daar in ieder geval niet in. Sterke early maar scaled niet over de gehele lengte van de game, heeft enkel AP ratios. Early ernstig sterk door burst, really late best aardig met volle build + Q, maar in games die niet al te lang duren 30-40min ben ik nooit erg onder de indruk geweest van Trist. Daarbij is die splash damage hinderlijk tijdens lanen. Graag had ik daar een toggle voor gezien.

Overigens is "je kan blijven peelen voor je ADC" een moot point.

1) gl with this in solo queue
2) hoi ik ben leblenk/rengo/jax/wu doei kog'maw
3) elke skill die aan jouw redding gespendeerd word, betekent een skill minder op hun carries.
Ik ben het met de meeste van je punten best eens hoor, daarom dat zo'n teamcomp nogal situationeel is en niet handig voor soloQ :P
Als ik echter een premade 5 speel met iedereen in dezelfde ruimte, dus communicatie, dan gaat het best aardig.

Oh, en really late is Tristana fantastisch. Niet alleen top-tier damage (net geen god-tier), maar dat standaard op een range van 703. Voeg daar de self-peel en repositioning van W en R aan toe, en als je blijft opletten kan je teamfights makkelijk keren vaak.

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 18-06-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Net ff voor de lol een Lux support game gespeeld om die nieuwe Ardent Censer te testen.

We wonnen te snel om het ding echt goed te hebben kunnen testen, maar ik vraag me af of dit nou zo'n briljant item voor de shield/heal supports is.

De Ardent Censer zelf, eenmaal gebouwd, is leuk, maar de build path om het ding eenmaal te krijgen is niet direct erg handig voor supports. De Frost Queen's Claim heeft bijv wel een build path die echt toegespitst is op caster supports: je krijgt mana per 5, ap, gold per 5 en een leuke passive voor je Spellthief Edge van 365 gold.

Maar voor de Ardent Censer is het starten met Fearie Charm(s) of een Amplifying Tome. Beiden word je niet echt vrolijk van als starting item, maar je kan ook weer niet te lang wachten met het bouwen van je Ardent Censer want het is natuurlijk wel handig om dat ding in ieder geval nog tijdens een stukje van de laning phase te hebben.

Omdat die build path te lang duurt om nog echt van nut te zijn in de laning phase, en omdat die build path voor supports niet bijster handig is, lijkt me dit hooguit een item dat nog wel leuk is om late game te bouwen voor teamfights. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Voor een Alistar wel gok ik, die heeft wel nut bij de stats die het buildpath geeft en een uitermate spammable heal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ardent Censer heeft juist een fantastische build path voor support. Allemaal goedkope components die je ook in lane nuttige stats geven. Juist de supports waarop je hem wil bouwen hebben vaak veel baat bij een klein beetje AP (Bijvoorbeeld: Lulu, Sona, Soraka, Janna). Daarnaast bouw je hem toch vaak pas als derde/vierde item (Na Sightstone en gold generation item) dus dan heb je vaak wel wat meer geld dan early game door de assist gold en objectives.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:12

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Holy shit wat is die nieuwe nida hard zeg :P die jump is imho too op nu

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ricmaniac schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:52:
Holy shit wat is die nieuwe nida hard zeg :P die jump is imho too op nu
Valt opzich best mee, ik denk dat het meer komt omdat mensen nog niet gewend zijn aan de nieuwe Nidalee. Men doet alsof Nidalee vanaf de halve map richting je kan springen terwijl het toch echt maar een beperkte afstand is. Imo hebben ze haar nu iig interactiever gemaakt, maar te OP ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb voor de grap Nidalee jungle eens geprobeerd, ging niet heel slecht.
Begonnen met Q, spear op blue buff > Naar cougar, smite, Takedown, aa, aa, Takedown en weg is die golem. Ik kan niet zeggen dat het geweldig is, de clear is matig, de sustain is okay.

Ganken is ook maat matig, meestal eerst een speer gooien, hopen dat die raak is en dan er op af met in cougar form. De traps leggen in de enemy jungle is echt geweldig, die lopen er constant door heen. Buffs stelen met een spear is ook leuk. Zolang je maar farmed met cougar form heb je ook niet echt mana problemen.

Items die ik heb gebouwd: Sprectral Wraith > Sorcere Shoes > IBG en een Deathcap.
Mijn team deed het erg goed en ik heb helaas niet super veel impact gehad.

Ik ga nog eens meer experimenteren met Nidalee jungle, want volgens mij kan het nog wel beter op bepaalde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
McGryphon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:07:
Voor een Alistar wel gok ik, die heeft wel nut bij de stats die het buildpath geeft en een uitermate spammable heal :)
alistar heeft juist defense en cdr nodig, denk niet dat dit item gebuild gaat worden in lcs op alistar bv.
Als je dit item early haalt mis je tanky stats voor midgame en voor late zijn er veel betere items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
i-peter schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:04:
[...]

alistar heeft juist defense en cdr nodig, denk niet dat dit item gebuild gaat worden in lcs op alistar bv.
Als je dit item early haalt mis je tanky stats voor midgame en voor late zijn er veel betere items.
Er zit ook 10% cdr op. Daarnaast 8% movement speed, wat super handig is op Alistar, zeker met de nieuwe matige Boots of Mobility. In plaats van AP en manaregen had ik inderdaad voor hem liever tank stats gezien, hoewel hij wel mana hungry is in laning. En je geeft wel max. 4 mensen +25% AS, in tegenstelling met andere die maar één target kunnen buffen. Alistar's early game tankyness komt toch vooral van zijn ultimate.

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 19-06-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
Thormodo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:34:
[...]

Er zit ook 10% cdr op. Daarnaast 8% movement speed, wat super handig is op Alistar, zeker met de nieuwe matige Boots of Mobility. In plaats van AP en manaregen had ik inderdaad voor hem liever tank stats gezien. Hoewel hij wel mana hungry is in laning. En je geeft wel max. 4 mensen +25% AS. Alistar's early game tankyness komt toch vooral van zijn passive.
Alistar zijn passive maakt hem niet meer tanky helaas.. als je een fast push comp neemt kan je beter voor karma gaan met dit item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
i-peter schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:38:
[...]

Alistar zijn passive maakt hem niet meer tanky helaas.. als je een fast push comp neemt kan je beter voor karma gaan met dit item.
Ik bedoel natuurlijk zijn ultimate, wat je zelf ook wel snapte... En Alistar kan zijn hele team permanent 25% attack speed geven tijdens het pushen met een normale spell. Dat is toch wat vaker dan Karma die haar ultimate moet gebruiken om het hele team (onnodig) te shielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
Thormodo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:46:
[...]

Ik bedoel natuurlijk zijn ultimate, wat je zelf ook wel snapte... En Alistar kan zijn hele team permanent 25% attack speed geven tijdens het pushen met een normale spell. Dat is toch wat vaker dan Karma die haar ultimate moet gebruiken om het hele team (onnodig) te shielden.
mwah zijn ultimate is niet zo sterk op lvl 6-10... merk je echt wel dat je nog gewoon makkelijk geburst wordt, vooral met dit soort items. voordeel van karma is ook dat ze longrange poke heeft wat pushen een stuk fijner maakt.
Pagina: 1 ... 42 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]