Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

wambamNL schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:51:
Counters interesseren mij niet meer ik speel altijd met een paar vaste champs.
Ongeagt tegen welke champ ik speel.
Jungle is dan weer anders voor mij daar speel ik een groot aantal champs.
Dit :)
Mijn main ADC is Tristana, midlaner Ziggs, support Alistar. Top/jungle speel ik Mundo of Udyr. En toch boek ik met deze champs betere resultaten, zelfs tegen hardcounters, dan wanneer ik het daar erg vanaf zou laten hangen, puur omdat ik deze champs zo veel beter ken.

Overigens zijn Mundo en Ziggs ook prima supports en kan je met Tristana 14/1/6 gaan als jungler :+

Toplane speel ik incidenteel ook Ryze of Ziggs, maar Ryze speel ik überhaupt weinig en Ziggs toplane geeft heel wisselende resultaten. Wel een shitload extra damage in teamfights met beide :+

Al vind ik het eigenlijk wel heel vervelend dat er steeds meer ranged toplaners gespeeld worden, dat is precies dat wat lane Udyr countert...
De enige meleechamp die ik eerlijk gezegd als lanecounter voor Udyr zie is Olaf; low CD high damage melee harass, en Udyr moet in melee range komen om iets te doen. En true damage. Jax is een heel leuke matchup als ie early stand weet te houden; wel eens een potje gehad waarin ik als Udyr de hele tijd koppen aan het ketsen was met Jax, en we durfden geen van beide de lane te verlaten om ons team te helpen gezien de ander in die tijd een inhibitor kon platgooien. Dat wilden ze oplossen door de teamfight naar top te verplaatsen... 4v4 exchange, en ik stond weer met Jax koppen te ketsen _O-

Potje uiteindelijk gewonnen doordat we een betere lategamecomp hadden; Ziggs en Kog winnen dat best makkelijk van Graves en Leblanc. Daarnaast heb ik late mijn ninja tabi vervangen door swiftness, dat betekende wel dat ik Jax wat 1v1 voordeel gaf maar ik kon toen bijna iedereen achterna rennen, beren, en doodphoenixen.

[ Voor 51% gewijzigd door McGryphon op 14-06-2014 20:09 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een champ goed beheerst hoeft een counter niet zo veel uit te maken je kan je lane meestal wel doorkomen als je de match up verder kent.
Alleen het is natuurlijk echt wel handig als je wat andere picks achter de hand hebt om je aan te passen aan je team/ de tegenstander.
Je kan wel stug Udyr picken als de tegenstander Thresh Vayne Lulu Ryze en Nunu speelt en jou team geen harde engage heeft maar dan moet je wel erg goed spelen om een beter resultaat te halen dan wanneer je een pick maakt die niet zo hard gekite word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ach, die engage champions zijn overrated. Ik zie vaak genoeg mensen met engage champs spelen die er nooit durven ingaan en gewoon dood gepoked worden of engaged door de enemies en alsnog doodgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:05:
Als je een champ goed beheerst hoeft een counter niet zo veel uit te maken je kan je lane meestal wel doorkomen als je de match up verder kent.
Alleen het is natuurlijk echt wel handig als je wat andere picks achter de hand hebt om je aan te passen aan je team/ de tegenstander.
Je kan wel stug Udyr picken als de tegenstander Thresh Vayne Lulu Ryze en Nunu speelt en jou team geen harde engage heeft maar dan moet je wel erg goed spelen om een beter resultaat te halen dan wanneer je een pick maakt die niet zo hard gekite word.
Daarom dat Udyr de lane moet delen met Mundo, Ryze en Ziggs ;)
Ik ben me er terdege van bewust dat champs zwaktes hebben, en zeker Udyr. Maar vaak is daar prima omheen te spelen, en als dat niet het geval is ben je inderdaad te stug geweest of gecounterpicked. Al wordt Udyr als laner zelden gecounterpicked gezien mensen er vanuit gaan dat ie de jungle in gaat :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zeg geld natuurlijk ook alleen voor draft pick. Je kan gewoon met voordeel daar uit komen als team. Maar dat hoeft de game helemaal niet te bepalen.
Als je niet weet wat je tegenstander speelt kan je natuurlijk altijd een main pakken. Al zou ik als ik toplane ga met een Nunu jungle bijvoorbeeld eerder een Jax dan een Vladimir picken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dat zeker. Echter, 1 ding dat Udyr bijna altijd kan doen, ook als ie in lane gecounterd wordt...

Gewoon ergens anders gaan farmen en druk zetten. In je jungle, in enemy jungle, andere lane, in hun base...

En als je dat goed speelt ben je lategame een niet te stoppen splitpusher die moeilijk veel aandacht naar zich toe trekt :+

Natuurlijk, dit lukt mij zeker niet altijd, een vriend van me echter die in Plat II veel Udyr speelt krijgt het geheid voor elkaar om op zijn minst relevant te blijven, en relatief vaak uiteindelijk het meeste gold van z'n team te halen zelfs.

Ik heb alleen zo'n ontzettende hekel aan 1v2 lanes... Udyr heeft eigenlijk 1 of 2 items nodig voordat je dat een beetje werkend krijgt.

Overigens ga ik in de gevallen dat ik m'n lane moet verlaten _altijd_ voor Phoenix als eerste maxen. Dat geeft wel zulke waveclear en map pressure, zelfs full tank.

[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 14-06-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Counters zijn imo gewoon bullshit ik heb matches dat de enemy weet wat hij doet en ik hem alsnog de lane uit stomp.
De enige counter die ik nooit meer hoop hoef tegen te komen is als iemand garen kiest tegen Riven.
Die matchup wil ik nooit meer spelen ongeacht hoe degene speelt zal je als riven verliezen door de silence.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt echt niks van wat je zegt. Als je iemand de lane uit knalt speelt hij per definitie niet goed laat staan als dat met een gunstige lane match-up is.
En Riven kan best om Garen heen spelen zijn level 2 is sterker en als je gelijk blijft in farm wat best kan gezien Garen makkelijk pusht zal je op een gegeven moment sterker zijn omdat je veel hardere scaling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als ik met Udyr early mijn lane kan winnen tegen een Ryze is de Ryze ontzettend dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:53:
Klopt echt niks van wat je zegt. Als je iemand de lane uit knalt speelt hij per definitie niet goed laat staan als dat met een gunstige lane match-up is.
En Riven kan best om Garen heen spelen zijn level 2 is sterker en als je gelijk blijft in farm wat best kan gezien Garen makkelijk pusht zal je op een gegeven moment sterker zijn omdat je veel hardere scaling hebt.
Ja je lvl 2 is sterker maar een silence krijg je echt altijd op je in een fight dus dan kan je niks terug doen aangezien je geen empowered aa krijgt niet kan shielden en dergelijke..
Een garen zal heel makkelijk kunnen winnen van riven ALS hij je early gaat harassen met de silence en spin.
doet hij dat niet en geeft hij je tijd om te rampen of gebruikt hij de silence op minions terwijl jij als riven al je spels up hebt kan jij free harass op hem doen.
In mijn eevaring is het alleen 9 vd 10 gevallen zo dat garen op lvl 1 je al 2 of 3x een q laat proeven als je wilt last hitten.
en een garen hoeft niet te pushen als hij zn spells niet op een minion genruikt kan hij zelfs makkelijk de lane voor zn turret freezen en dan is het doeg doeg farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:48

Meneer iCy

swarma

wambamNL schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:11:
[...]

Ja je lvl 2 is sterker maar een silence krijg je echt altijd op je in een fight dus dan kan je niks terug doen aangezien je geen empowered aa krijgt niet kan shielden en dergelijke..
Een garen zal heel makkelijk kunnen winnen van riven ALS hij je early gaat harassen met de silence en spin.
doet hij dat niet en geeft hij je tijd om te rampen of gebruikt hij de silence op minions terwijl jij als riven al je spels up hebt kan jij free harass op hem doen.
In mijn eevaring is het alleen 9 vd 10 gevallen zo dat garen op lvl 1 je al 2 of 3x een q laat proeven als je wilt last hitten.
en een garen hoeft niet te pushen als hij zn spells niet op een minion genruikt kan hij zelfs makkelijk de lane voor zn turret freezen en dan is het doeg doeg farm.
True on that. Gewoon je Silence en Spin vanaf level 2 blijven spammen en riven beuk je zo de lane uit. Enige reden waarom je als Garen van een Riven kan verliezen is een babysit van mid/jungle.

Maar qua counters, sommige champs kunnen echt niet tegen een andere champ. Fizz tegen Kayle is ook een nogo, kayle pushed je lane uit en je kan niet farmen danwel harassen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
wambamNL schreef op zondag 15 juni 2014 @ 09:11:
[...]

Dit is meer een geval van weten wanneer je moet traden. Je gaat er natuurlijk niet in als Riven als je weet dat hij zijn Q op heeft, dus ga je die baiten. Zodra je hem op je af ziet lopen, disengage je en keer je hierna weer om om jouw combo op hem te landen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dat is nu net het punt: zelfs al wordt je door een champ theoretisch gecountert, als de andere persoon de matchup niet goed speelt, kan je nog steeds winnen. Je moet gewoon weten wat je moet doen.

Bv Renekton vs Ryze. Het enige wat je moet doen is de lvl 2 all-in winnen tegen ryze zodat hij ofwel dood is, ofwel de lane moet verlaten en dan is je voorsprong zodanig groot dat je gewoon iedere keer all-in gaat als hij iets te dicht komt waardoor je hem constant de lane uitpushed. En een ryze die een slechte laning phase heeft is uiteindelijk niks waard.

Als je in die match-up het kalmpjes aandoet en hem laat farmen, gaat hij gewoon zo hard scalen dat je zelf niks meer kan doen. Deze tactiek komt van SoloRenektonOnly en het grappige is dat het effectief werkt. Heb nog nooit een probleem gehad vs ryze.

En Fizz vs Kayle: Ik heb al fizz zien winnen tegen kayles omdat ze gewoon bang zijn van Fizz en zo hem laten farmen. Ofwel blijven ze gewoon inlane, gaat fizz wel even bot/top wat kills gaan halen en toch zo fed geraken.

Met andere woorden, er zijn zoveel variabelen die het spel bepalen dat het moeilijk te zeggen is op voorhand wie er gaat winnen. Ik weet van m'n eigen dat m'n laning phase de zwakste fase is van het hele spel maar ik kan gerust relevant zijn in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:43:
En Fizz vs Kayle: Ik heb al fizz zien winnen tegen kayles omdat ze gewoon bang zijn van Fizz en zo hem laten farmen. Ofwel blijven ze gewoon inlane, gaat fizz wel even bot/top wat kills gaan halen en toch zo fed geraken.

Met andere woorden, er zijn zoveel variabelen die het spel bepalen dat het moeilijk te zeggen is op voorhand wie er gaat winnen. Ik weet van m'n eigen dat m'n laning phase de zwakste fase is van het hele spel maar ik kan gerust relevant zijn in teamfights.
Waarom zou je Kayle in godsnaam passief spelen? Fizz is zonder farm al gigantisch sterk, laat staan dat je een melee character ook nog eens laat farmen. Sorry, maar iemand die als Kayle niet op Q+E kan drukken tegen een melee champ die geen CC heeft, geen burst die jou kan oneshotten dan is het geen kwestie meer van matchup, maar dat de Kayle speler ronduit retarded is, in welk geval elk argument van X is sterk Y van de baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:15:
[...]

Waarom zou je Kayle in godsnaam passief spelen? Fizz is zonder farm al gigantisch sterk, laat staan dat je een melee character ook nog eens laat farmen. Sorry, maar iemand die als Kayle niet op Q+E kan drukken tegen een melee champ die geen CC heeft, geen burst die jou kan oneshotten dan is het geen kwestie meer van matchup, maar dat de Kayle speler ronduit retarded is, in welk geval elk argument van X is sterk Y van de baan is.
Dat is ook m'n punt. Ik heb al heel wat retard plays gezien gaande van een LB die nooit iemand burst en gewoon passive speelt tot een Master Yi die denkt dat hij even 5 man gaat tanken met veel CC.

Vaak zijn ze bang om er in te gaan omdat ze weten dat de champion enorm sterk is en snijden dan in hun eigen vingers omdat ze gewoon free kills weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigjostie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 08:52
gaat het tournooi nog door? de halve finale is nog steeds niet gespeeld ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Bigjostie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:55:
gaat het tournooi nog door? de halve finale is nog steeds niet gespeeld ^^
Zojuist heeft Solo Fanatiek gewonnen door middel van een forfeit van de Boze Broeders. Dus de finale kan vanaf nu gespeeld worden:

http://challonge.com/tweakersloltourny3

Succes aan de laatste 2 overgebleven teams. Het is overigens nu een best of 3. Dus minimaal 2 games winnen voor de win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:09

rSNNN

Titel ondertitel

Grote jostie wanneer kunnen jullie spelen?

Wij kunnen morgenavond om 8 uur

[ Voor 29% gewijzigd door rSNNN op 15-06-2014 22:10 ]

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigjostie
Ik zal vanmiddag even vragen of ik genoeg mensen bij elkaar kan vinden om het vanavond rond 8 uur te doen. Ik zelf ben nu nog op stage en kan het pas vanmiddag navragen. Ik add je dan ook wel op League. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bigjostie op 16-06-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik ben erg benieuwd hoe de voorgestelde changes van Nidalee hun impact gaan hebben in competitive play. Ik zag op Reddit al een thread voorbij komen waar mensen roepen dat games niet meer beslist zullen worden op wat goedgeplaatste speertjes. Goed ze hebben de damage redelijk generfed maar nog steeds neemt het zoals ik het zie een flinke hap HP weg.

Heb helaas weinig LCS matches gevolgd dit weekend, maar ik zag nog wel een mooie game van Curse vs LMQ waar Voyboy het toch aardig leuk deed op Kassadin, met een ietswat merkwaardige build (voor mij iig, aangezien ik amper tot geen Kassadin speel) maar het werkte goed in die match vs zoveel AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:22:
Ik ben erg benieuwd hoe de voorgestelde changes van Nidalee hun impact gaan hebben in competitive play. Ik zag op Reddit al een thread voorbij komen waar mensen roepen dat games niet meer beslist zullen worden op wat goedgeplaatste speertjes. Goed ze hebben de damage redelijk generfed maar nog steeds neemt het zoals ik het zie een flinke hap HP weg.

Heb helaas weinig LCS matches gevolgd dit weekend, maar ik zag nog wel een mooie game van Curse vs LMQ waar Voyboy het toch aardig leuk deed op Kassadin, met een ietswat merkwaardige build (voor mij iig, aangezien ik amper tot geen Kassadin speel) maar het werkte goed in die match vs zoveel AD.
Je krijgt wel al op early level cougar, dus Nidalee's 1v1 kill potential en waveclear begint nu pre-6 al. Ganks zijn dus ook makkelijker op te zetten op mid. En door Pounce->R->Q is spear ook makkelijker te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:57:
[...]

Je krijgt wel al op early level cougar, dus Nidalee's 1v1 kill potential en waveclear begint nu pre-6 al. Ganks zijn dus ook makkelijker op te zetten op mid. En door Pounce->R->Q is spear ook makkelijker te raken.
Ja dat was ik nog vergeten erbij te vermelden. Eerlijk gezegd spreekt mij de "vernieuwde" Nidalee mij meer aan dan de huidige.

Overigens grappig om te zien hoe de LCS teams nu beschikking hadden over Rengar, maar er amper tot geen goede resultaten mee behaald zijn. :D Terwijl hij in soloqueue vaak genoeg een game kan carryen. Maar ja dat is het verschil in teamplay natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik wou graag een keer Mordekaiser spelen dus ik had even snel een smurf aangemaakt en die gratis 400 RP verzameld en daarmee Mordekaiser gekocht. Maar die gast is echt oneerlijk op toplane. Dat komt misschien omdat ik alleen maar Garen, Riven en Master Yi top lane zie, maar Mordekaiser kan echt prima farmen, zelfs 1vs2.

Ik voel me alleen een beetje schuldig als je top lane keihard aan het winnen bent, maakt het voor de tegenstander niet echt leuk. Na twee kills zag meteen al weer bericht van /all report top lane. Maar goed, als ik genoeg potjes win kom ik vanzelf tegen andere te spelen die net zo goed zijn.

Als ik nog eens 3150 ip over heb dan koop ik hem ook wel op mijn main. Leuk voor normals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:36:
Ik wou graag een keer Mordekaiser spelen dus ik had even snel een smurf aangemaakt en die gratis 400 RP verzameld en daarmee Mordekaiser gekocht. Maar die gast is echt oneerlijk op toplane. Dat komt misschien omdat ik alleen maar Garen, Riven en Master Yi top lane zie, maar Mordekaiser kan echt prima farmen, zelfs 1vs2.

Ik voel me alleen een beetje schuldig als je top lane keihard aan het winnen bent, maakt het voor de tegenstander niet echt leuk. Na twee kills zag meteen al weer bericht van /all report top lane. Maar goed, als ik genoeg potjes win kom ik vanzelf tegen andere te spelen die net zo goed zijn.

Als ik nog eens 3150 ip over heb dan koop ik hem ook wel op mijn main. Leuk voor normals.
Ik denk dat het meer is omdat men het wat onwennig is om tegen Mordekaiser te spelen dan dat hij echt een enorm voordeel heeft in lane. Plus is zijn ult makkelijk te counteren door middel van een QSS. Verder heeft hij weinig mobility en is vrij simpel te kiten. Leuke pick, maar te beperkt om daadwerkelijk enorm nuttig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Bigjostie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:17:
Ik zal vanmiddag even vragen of ik genoeg mensen bij elkaar kan vinden om het vanavond rond 8 uur te doen. Ik zelf ben nu nog op stage en kan het pas vanmiddag navragen. Ik add je dan ook wel op League. ;)
Dat is goed, vanavond komt wel het beste uit anders wordt het wss donderdag ofzo.

Is er nog iemand die de finale gaat streamen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
rSNNN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Dat is goed, vanavond komt wel het beste uit anders wordt het wss donderdag ofzo.

Is er nog iemand die de finale gaat streamen of iets?
Als ik zelf geen games ga doen wil ik het best doen en anders misschien Wambamnl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat het meer is omdat men het wat onwennig is om tegen Mordekaiser te spelen dan dat hij echt een enorm voordeel heeft in lane. Plus is zijn ult makkelijk te counteren door middel van een QSS. Verder heeft hij weinig mobility en is vrij simpel te kiten. Leuke pick, maar te beperkt om daadwerkelijk enorm nuttig te zijn.
De laning phase op top is juist heel goed te doen, geen mana, haress en een sterk schild/
Er zijn maar weinig champions die zo makkelijk kunnen farmen en poken als Mordekaiser.

Daarnaast kan je bijna elke toplaner wel hebben 1vs1 met je ultimate.
Alleen moet je enorm oppassen dat je niet geganked wordt. Als je goed ward kan je meestal wel op tijd in veiligheid zijn maar je gaat waarschijnlijk wel een paar keer dood.

Teamfights vind ik wel lastig. Je moet close range zijn, je wordt al snel gefocussed en CC + kiten betekent je dood. Kan je echter goed flanken of een ambush doen dan is hij juist erg sterk.

Laatste paar potjes heb ik hem puur AP gebouwd, maar ik ben ook benieuwd naar een meer tanky build, met Hextech revolver, Rod of Ages, Zhonya's, SV, Liandry's en Rylais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:56:
[...]

De laning phase op top is juist heel goed te doen, geen mana, haress en een sterk schild/
Er zijn maar weinig champions die zo makkelijk kunnen farmen en poken als Mordekaiser.

Alleen moet je enorm oppassen dat je niet geganked wordt. Als je goed ward kan je meestal wel op tijd in veiligheid zijn maar je gaat waarschijnlijk wel een paar keer dood.

Teamfights vind ik wel lastig. Je moet close range zijn, je wordt al snel gefocussed en CC + kiten betekent je dood. Kan je echter goed flanken of een ambush doen dan is hij juist erg sterk.

Laatste paar potjes heb ik hem puur AP gebouwd, maar ik ben ook benieuwd naar een meer tanky build, met Hextech revolver, Rod of Ages, Zhonya's, SV, Liandry's en Rylais.
Waarom een RoA? Was een Deathcap of DFG dan niet een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:04:
[...]

Waarom een RoA? Was een Deathcap of DFG dan niet een betere optie?
Ja, met een puur AP build wel, toen had ik een Deathcap. Maar ik wil vandaag een tanky build proberen met bovenstaande items. Dan lijkt Rod of Ages nog wel redelijk, alleen heb je niks aan die mana helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Ja, met een puur AP build wel, toen had ik een Deathcap. Maar ik wil vandaag een tanky build proberen met bovenstaande items. Dan lijkt Rod of Ages nog wel redelijk, alleen heb je niks aan die mana helaas.
Gooi er dan een Randuin's bij. Health + Armor + Nuttige passive. Of desnoods een GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hextech revolver, Rod of Ages, Zhonya's, SV, Liandry's en Rylais.
no boots?
:)
schrap die RoA gewoon
en ik vermoed dat die hextech een WotA moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:49:
[...]

Als ik zelf geen games ga doen wil ik het best doen en anders misschien Wambamnl wel.
Als het niet op een donderdag of zaterdag is kan ik het best doen.
Kan ik ook mn nieuwe layout voor streamen testen die ik gister heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Als het niet op een donderdag of zaterdag is kan ik het best doen.
Kan ik ook mn nieuwe layout voor streamen testen die ik gister heb gemaakt.
Als het aan mijn team ligt wordt het vanavond om 8 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

rSNNN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Als het aan mijn team ligt wordt het vanavond om 8 uur gespeeld.
Dan zal ik aanwezig zijn om te streamen en spectaten.
Zou leuk zijn als ik iemand kon vinden die zou willen casten met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:39:
[...]

Dan zal ik aanwezig zijn om te streamen en spectaten.
Zou leuk zijn als ik iemand kon vinden die zou willen casten met mij.
Yume! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

(sssht ze is op vakantie dont wake up the beast)
Nee maar ze is op vakantie dus jammer genoeg kan ze niet casten.

[ Voor 22% gewijzigd door Ryada op 16-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:50:
[...]

(sssht ze is op vakantie dont wake up the beast)
Nee maar ze is op vakantie dus jammer genoeg kan ze niet casten.
Jammer, misschien dat Sliv je wilt helpen. Anders zou ik het ook niet echt weten wie je nog zou kunnen vragen voor een fatsoenlijke cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

Na twee eerder verloren promo series eindelijk gepromoveerd naar Silver 1.
Kijken hoelang het duurt voordat ik me een gold scrub mag noemen :')

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Xanthian schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:56:
[...]

Zoals Damien al terecht opmerkte, Morde is eigenlijk (te) beperkt en kan slechts in bepaalde situaties werken.

Je kan helemaal niet elke top laner hebben met je ultimate.

Ik heb Morde gedurende season 3 met enige regelmaat gespeeld, op mid. Tegen het toenmalige type kassa/fizz/diana tegenstander kon je met Morde uitstekend uit de voeten. Dergelijke assassins kon je met redelijke ease in bedwang houden, flink farmen en late game uitgroeien tot een beest die carries kon one-shotten.

Op mid is Morde in de huidige meta te zwak. Types als Yasuo, Ziggs en LB kunnen Morde te makkelijk aan.

Top kan Morde wel leuk zijn ja. Bijv tegen Pantheon. Als je maar voortdurend je shield ophoud, doen zijn spears 0,0 dmg en hoeft ie ook niet te proberen up close te komen.

Maar hét grote probleem van Morde, wat je ook al even noemde: enemy ganks. Inherent aan Mordes playstyle is het pushen van zijn lane. Het spammen van zijn E zorgt voor shield opbouw maar pusht tevens de wave nogal hard. Met als gevolg dat je al vrij snel onder de enemy turret staat. En dan is Morde hét ideale ganking target: lange weg terug, geen escapes en geen cc. Je bent dan enorm kwetsbaar; wards kunnen dat gevaar zeker early game niet geheel weghalen.

Een matchup tegen bijv Irelia en Nasus ga je simpelweg verliezen. Ondanks Mordes relatief zwakke early game kun je hen early wel de baas, zeker Nasus. Maar je gaat ze ook niet killen. En als met name Nasus een beetje kan cs'en onder zijn turret, outscaled hij je volledig en ben je gaandeweg kansloos. Zelfde geldt voor Irelia, die met haar gap closer en abilities je outdmged.

RoA is trouwens niet handig nee. Zeker als je je Rylai al bouwt, is een RoA overbodig. Sowieso is Rylai handiger dan RoA, omdat die slow van Rylai voor Morde bepaald niet onbelangrijk is.

Let wel, Morde is en blijft een assassin wiens taak het eigenlijk is om carries te one shotten. Via DFG kun je daartoe in één klap je ghost 'oproepen' en dat is erg belangrijk ook voor je eigen defense. Want de dmg die je ghost doet telt ook weer mee voor je shield. Dus ga niet té tanky bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Gisteren echt hard geLoLed.

Ik speel graag Jarvan IV maar ik ben er echt slecht mee. Maar goed, ga ik een teambuilder normal en ga ik voor jungle Jarvan. Allemaal goed en wel. We hebben een Nunu top, Malhazar mid, Ezreal+braum bot.

Enemy katarina is AFK dus Olaf Jungle moet top verdedigen tegen Nunu. Nunu kan hem goed de baas en ik heb echt weinig te doen aangezien Zed ganken moeilijk is door z'n escape en Malhazar houd goed stand. Bot is echter altijd gepushed en kan er ook niet veel beginnen.

Malhazar gaat all-in met Zed en hij wint het met 20 HP. Hij recalled dus en omdat z'n lane niet gepushed is, loop ik er naartoe (was bij de wraiths) om deze te pushen zodat Zed al die minions verliest.
Begint Malhazar te pingen als een idioot, te roepen als een gek dat ik z'n lane moet laten, "I can't play like that!!!!", 'If you do that again I afk!!"

Ik duidde mooi aan dat hierdoor zed al die minions verloor aan de turret én dat z'n lane mooi was gereset in het midden als hij weer terug kwam, maar nee, ik had geheel z'n lane verkloot en hij kon zo niet spelen!!! (right ...)

Ik was botside en heb een kill kunnen geven aan Nunu op Olaf en Nunu zei toen om andere lanes te helpen. Nuja, ik wou wel maar Mid kon standhouden tot wanneer hij bij z'n all-ins fouten begon te maken waardoor z'n ult niet afging waardoor hij gekilled werd.

En bot? Tja, ze stonden al beide 0/3 in de eerste 12 min ofzo en iedere keer dat ze terug in lane kwamen, pushen tot onder enemy turret om dat ingemaakt te worden door de Ezreal+nami van de enemies. Ik wou wel ganken maar een ez ganken als J4 is moeilijk en al helemaal als 'ie onder z'n eigen turret staat.

En het was natuurlijk mijn fout dat ik nooit ben komen ganken krijg je dan te horen, terwijl de enemies nog steeds 4v5 spelen en ze dus ook nooit een gank hebben gekregen.

Toen kata eindelijk terug was na 23 min was het spel snel gedaan. Ez was so fed dat er niet veel meer kon gebeuren, Malhazar was plotseling jungler geworden omdat hij het niet meer leuk vond tegen zed omdat hij hem out-playde en nunu wou niet mid gaan.

Ez en Braum uiteindelijk 0/7/2 en 0/7/1 ge-eindigd, wat kan je dan nog meer doen als ze maar blijven pushen en feeden.

Edit: Onze Ez was bronze (unranked) terwijl Ez enemy unranked (gold) was. Kata was ook Gold en enkel ik en Nunu waren silver, de rest was ook Bronze V. Die Match Maker doet soms ook rare dingen. Ik denk dat die enkel kijkt naar aantal games gewonnen omdat dit mooi uitmiddelde voor beide teams.

[ Voor 6% gewijzigd door Death1ord op 16-06-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
misterdoom schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:36:
Gisteren echt hard geLoLed.

Ik speel graag Jarvan IV maar ik ben er echt slecht mee. Maar goed, ga ik een teambuilder normal en ga ik voor jungle Jarvan. Allemaal goed en wel. We hebben een Nunu top, Malhazar mid, Ezreal+braum bot.

Enemy katarina is AFK dus Olaf Jungle moet top verdedigen tegen Nunu. Nunu kan hem goed de baas en ik heb echt weinig te doen aangezien Zed ganken moeilijk is door z'n escape en Malhazar houd goed stand. Bot is echter altijd gepushed en kan er ook niet veel beginnen.

Malhazar gaat all-in met Zed en hij wint het met 20 HP. Hij recalled dus en omdat z'n lane niet gepushed is, loop ik er naartoe (was bij de wraiths) om deze te pushen zodat Zed al die minions verliest.
Begint Malhazar te pingen als een idioot, te roepen als een gek dat ik z'n lane moet laten, "I can't play like that!!!!", 'If you do that again I afk!!"

Ik duidde mooi aan dat hierdoor zed al die minions verloor aan de turret én dat z'n lane mooi was gereset in het midden als hij weer terug kwam, maar nee, ik had geheel z'n lane verkloot en hij kon zo niet spelen!!! (right ...)

Ik was botside en heb een kill kunnen geven aan Nunu op Olaf en Nunu zei toen om andere lanes te helpen. Nuja, ik wou wel maar Mid kon standhouden tot wanneer hij bij z'n all-ins fouten begon te maken waardoor z'n ult niet afging waardoor hij gekilled werd.

En bot? Tja, ze stonden al beide 0/3 in de eerste 12 min ofzo en iedere keer dat ze terug in lane kwamen, pushen tot onder enemy turret om dat ingemaakt te worden door de Ezreal+nami van de enemies. Ik wou wel ganken maar een ez ganken als J4 is moeilijk en al helemaal als 'ie onder z'n eigen turret staat.

En het was natuurlijk mijn fout dat ik nooit ben komen ganken krijg je dan te horen, terwijl de enemies nog steeds 4v5 spelen en ze dus ook nooit een gank hebben gekregen.

Toen kata eindelijk terug was na 23 min was het spel snel gedaan. Ez was so fed dat er niet veel meer kon gebeuren, Malhazar was plotseling jungler geworden omdat hij het niet meer leuk vond tegen zed omdat hij hem out-playde en nunu wou niet mid gaan.

Ez en Braum uiteindelijk 0/7/2 en 0/7/1 ge-eindigd, wat kan je dan nog meer doen als ze maar blijven pushen en feeden.

Edit: Onze Ez was bronze (unranked) terwijl Ez enemy unranked (gold) was. Kata was ook Gold en enkel ik en Nunu waren silver, de rest was ook Bronze V. Die Match Maker doet soms ook rare dingen. Ik denk dat die enkel kijkt naar aantal games gewonnen omdat dit mooi uitmiddelde voor beide teams.
In Malz zijn defense, tegen een Zed staat hij waarschijnlijk liever ook dichter tegen zijn toren aan dan in het midden van zijn lane. Het is niet altijd nodig om een lane te pushen, ook al denken alle junglers dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:40:
[...]

In Malz zijn defense, tegen een Zed staat hij waarschijnlijk liever ook dichter tegen zijn toren aan dan in het midden van zijn lane. Het is niet altijd nodig om een lane te pushen, ook al denken alle junglers dat.
Daartegenover staat ook wel dat zo'n beetje alle solo queue mid laners helemaal uit hun plaat gaan als je na een gank mid een paar creeps lasthit in hun afwezigheid, soms zelfs nog onder tower terwijl ze dood of mijlenverweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:40:
[...]

Zed pushte constant dus kon hij direct weer onder z'n toren staan én toen stond malz én CS voor, én 2/0 en zed 0/2. Hij kon hem goed de baas tot hij te confident werd en zo kills weggaf. Maar ach, ik heb het hem gevraagd maar hij heeft me nooit een antwoord kunnen geven. Het enige wat ik er kon uit opmaken is dat hij dat nooit wilt in een game.

Oh, en de lane was al mooi in het midden en was niet aan het pushen, evenveel minions aan beide kanten dus dan waren het er gewoon meer creeps geweest voor zed.

[ Voor 10% gewijzigd door Death1ord op 16-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:42:
[...]

Daartegenover staat ook wel dat zo'n beetje alle solo queue mid laners helemaal uit hun plaat gaan als je na een gank mid een paar creeps lasthit in hun afwezigheid, soms zelfs nog onder tower terwijl ze dood of mijlenverweg zijn.
Tja ik heb opzich ook weinig sympathie voor junglers. Op toplane komen ze altijd vanuit zulke obvious routes waardoor de gank compleet faalt. Of als je ineens een dikke wave naar je toegepushed hebt staan. En wat doen ze dan? Juist even een smite op de cannon minion, hoe kan ik mijn solo-laner nog meer irriteren.

Eergisteren op botlane, we staan tegen onze toren aangepushed, en meneer Jarvan komt even vanuit de enemy jungle ganken, loopt eerst langs 2 wards die zijn team al had aangegeven dat die er stonden en vervolgens staat het halve enemy team klaar om hem te killen. Reactie: "Wtf bot?", waarna ik hem heb doorverwezen naar de lokale opticien aangezien er toch duidelijk wat mis is met zijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:50:
[...]

Tja ik heb opzich ook weinig sympathie voor junglers. Op toplane komen ze altijd vanuit zulke obvious routes waardoor de gank compleet faalt. Of als je ineens een dikke wave naar je toegepushed hebt staan. En wat doen ze dan? Juist even een smite op de cannon minion, hoe kan ik mijn solo-laner nog meer irriteren.

Eergisteren op botlane, we staan tegen onze toren aangepushed, en meneer Jarvan komt even vanuit de enemy jungle ganken, loopt eerst langs 2 wards die zijn team al had aangegeven dat die er stonden en vervolgens staat het halve enemy team klaar om hem te killen. Reactie: "Wtf bot?", waarna ik hem heb doorverwezen naar de lokale opticien aangezien er toch duidelijk wat mis is met zijn ogen.
Dat is iets wat ik niet doe uit principe. Als een gank mislukt door mijn fout ga ik nooit minions killen of als ik de kill heb ipv de laner, ga ik ook geen minions nemen uit principe. Heb ik de assist hangt het er vanaf of ik enkele minions meeneem of niet maar bij het passeren ga ik ook niet wat minions nemen als de laners deze kunnen gebruiken, dat is tegen m'n principe in.

Maar je hebt inderdaad erge gevallen die gewoon eventjes je cannon komen stelen omdat ze "voor niks" bot gelopen zijn als ze door 20 wards heenlopen die inderdaad al zijn aangegeven door je teamgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
misterdoom schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:11:
[...]

Dat is iets wat ik niet doe uit principe. Als een gank mislukt door mijn fout ga ik nooit minions killen of als ik de kill heb ipv de laner, ga ik ook geen minions nemen uit principe. Heb ik de assist hangt het er vanaf of ik enkele minions meeneem of niet maar bij het passeren ga ik ook niet wat minions nemen als de laners deze kunnen gebruiken, dat is tegen m'n principe in.

Maar je hebt inderdaad erge gevallen die gewoon eventjes je cannon komen stelen omdat ze "voor niks" bot gelopen zijn als ze door 20 wards heenlopen die inderdaad al zijn aangegeven door je teamgenoten.
Ik kan nu aardig uit de voeten met mid, top en adc, heb sinds dat kayle ferral flare viable was eigenlijk niet meer gejungled. Wat is nu een goeie Jungle pick die niet te lang duurt om te leren? Heb de basics qua warden en jungle/gank routes nog wel door.

OT: Ik zie eigenlijk vrij weinig goeie junglers de laatste tijd. Voorspelbare ganks lang blijven wachten als ze al zien dat het bosje waar ze in zitten geward is. Lijkt me wel leuk om even wat creatiever te gaan junglen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stitch! op 16-06-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Stitch! schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:29:
[...]

Ik kan nu aardig uit de voeten met mid, top en adc, heb sinds dat kayle ferral flare viable was eigenlijk niet meer gejungled. Wat is nu een goeie Jungle pick die niet te lang duurt om te leren? Heb de basics qua warden en jungle/gank routes nog wel door.
Wukong, Evelynn en Udyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:43
pantheon en wukong zijn ook wel leuke junglers, daarnaast zijn ze makkelijk te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Bakkertje_01 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:30:
pantheon en wukong zijn ook wel leuke junglers, daarnaast zijn ze makkelijk te leren.
Thanks! Heb nog geen van deze champs maar ga even kijken. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Gewoon met kayle spelen, nog steeds erg sterk, maar geen FF kopen maar dat AP jungle item en mensen stompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:50:
[...]

Niet om jouw verhaal teniet te doen maar ik speel ook veel jungle en als ik gank jij krijgt een kill door mijn gank, dan wil ik wel even paar minions farmen, pushen naar turret zodat de wave gereset wordt of inderdaad even die cannon minion weg smiten. "Faalt" de gank en is er alleen flash of een andere summoner verspilt dan laat ik het voor wat het is en neem ik geen farm. Ook als iemand achter staat wil ik nog wel eens zo vriendelijk zijn om wat farm te laten staan.

Ik heb er als jungler zelf een bloedhekel aan als iemand recalled en er staan minions dood te gaan door de turret en jij komt daar als jungler even de farm oppaken dat je meteen weg gepinged word door die laner.

En ganken terwijl er wards staan kan prima, maar wees dan wel voorzichtig. Wat ik nog wel eens doe is de ward uitschakelen met mijn trinket, maar ga dan niet die ward slopen gank meteen door. Als je ward uitschakeld en dan aanvalt, dan zien ze je alsnog.

Maar ja, ik zie zelden goeie junglers en daarom doe ik liever zelf, dan heb ik vaak wel het idee dat een jungler (ikzelf) impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xanthian schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:58:
[...]

Niet om jouw verhaal teniet te doen maar ik speel ook veel jungle en als ik gank jij krijgt een kill door mijn gank, dan wil ik wel even paar minions farmen, pushen naar turret zodat de wave gereset wordt of inderdaad even die cannon minion weg smiten. "Faalt" de gank en is er alleen flash of een andere summoner verspilt dan laat ik het voor wat het is en neem ik geen farm. Ook als iemand achter staat wil ik nog wel eens zo vriendelijk zijn om wat farm te laten staan.

Ik heb er als jungler zelf een bloedhekel aan als iemand recalled en er staan minions dood te gaan door de turret en jij komt daar als jungler even de farm oppaken dat je meteen weg gepinged word door die laner.

En ganken terwijl er wards staan kan prima, maar wees dan wel voorzichtig. Wat ik nog wel eens doe is de ward uitschakelen met mijn trinket, maar ga dan niet die ward slopen gank meteen door. Als je ward uitschakeld en dan aanvalt, dan zien ze je alsnog.

Maar ja, ik zie zelden goeie junglers en daarom doe ik liever zelf, dan heb ik vaak wel het idee dat een jungler (ikzelf) impact heeft.
Soms is de lane pushen goed om te doen, maar blijf dan wel om ook de toren aan te vallen. Elk ander scenario waar een kill/assist gepakt wordt moet je gewoon lekker geen minions pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
garriej schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:00:
[...]

Soms is de lane pushen goed om te doen, maar blijf dan wel om ook de toren aan te vallen. Elk ander scenario waar een kill/assist gepakt wordt moet je gewoon lekker geen minions pakken.
Ik push vaak zat de wave in de toren na een gank, zolang het maar vlot kan. Dit heeft een aantal voordelen.
-De tegenstander kan de farm niet meer pakken (er van uit gaande dat hij dood is/uit de lane is).
-Ik heb garandeerde farm.
-De lane reset zichzelf weer, waardoor hij in een gunstigere positie komt voor mijn medespeler.

Maar dat is totaal wat anders als gewoon "lane tax" pakken, waarbij niemand behalve jezelf er op vooruit/achteruit gaat. Wat vaak het geval is als de lane hard gepushed is naar jouw kant. Ook dan kan het nog voorkomen dat de wave onder de turret komt, waardoor je dus wel moet farmen anders gaat de farm verloren. En dan heb je inderdaad van die pipo's die gaan lopen huilen, omdat ze blijkbaar liever hebben dat de turret de minions killed dan de jungler -,-.

[ Voor 21% gewijzigd door Thormodo op 16-06-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Thormodo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:06:
[...]

Ik push vaak zat de wave in de toren na een gank, zolang het maar vlot kan. Dit heeft een aantal voordelen.
-De tegenstander kan de farm niet meer pakken (er van uit gaande dat hij dood is/uit de lane is).
-De lane reset zichzelf weer, waardoor hij in een gunstigere positie komt voor mijn medespeler.

Maar dat is totaal wat anders als gewoon "lane tax" pakken, waarbij niemand behalve jezelf er op vooruit/achteruit gaat.
Ik zei precies het zelfde maar iets minder uitgebreid, volledig mee eens dus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
garriej schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:08:
[...]

Ik zei precies het zelfde maar iets minder uitgebreid, volledig mee eens dus! d:)b
Jij noemde het de toren aanvallen, maar 9/10 keer doe ik dan amper een hit op de turret :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:06:
[...]

-De tegenstander kan de farm niet meer pakken.

Maar dat is totaal wat anders als gewoon "lane tax" pakken, waarbij niemand behalve jezelf er op vooruit/achteruit gaat.
Lane tax is er ook voornamelijk gekomen door junglers als XJ9, Saintvicious en Trick2g. Het is een zeer toxic manier van spelen die je vaak meer games kost dan dat het oplevert. Mensen die het principe zo hebben genomen dat zij vanuit de jungle de game solo wel even zullen carryen. Maar als de lanes wat minder gaan en door al het taxen een ADC ineens amper tot geen damage doet wel alle schuld toegeschoven krijgen. Nee dank je, dat soort gedrag mag er wat mij betreft gelijk uit.

En met name een cannonminion smiten is echt een 100% scumbag move. Wat nu als je toplaner bijvoorbeeld zijn lane wil freezen op een bepaalde plek omdat hij TP heeft en na de gank met items terugkomt de lane in? Dan heb jij dus er eigenhandig voor gezorgd dat er een reset plaatsvind waar hij helemaal niet op zit te wachten. Het kortzichtige denken van de meeste junglers is echt bedroevend in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:11:
[...]

Lane tax is er ook voornamelijk gekomen door junglers als XJ9, Saintvicious en Trick2g. Het is een zeer toxic manier van spelen die je vaak meer games kost dan dat het oplevert. Mensen die het principe zo hebben genomen dat zij vanuit de jungle de game solo wel even zullen carryen. Maar als de lanes wat minder gaan en door al het taxen een ADC ineens amper tot geen damage doet wel alle schuld toegeschoven krijgen. Nee dank je, dat soort gedrag mag er wat mij betreft gelijk uit.

En met name een cannonminion smiten is echt een 100% scumbag move. Wat nu als je toplaner bijvoorbeeld zijn lane wil freezen op een bepaalde plek omdat hij TP heeft en na de gank met items terugkomt de lane in? Dan heb jij dus er eigenhandig voor gezorgd dat er een reset plaatsvind waar hij helemaal niet op zit te wachten. Het kortzichtige denken van de meeste junglers is echt bedroevend in dit spel.
Nog erger, je ben iets wat later in de game, 2 van jou torens zijn neer. Er bouwt een mooie minion wave op en je gaat richting je lane. Kom de jungle aanlopen en die pakt even heel die mega wave farm van je af :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Voor de volgende keer dat er problemen komen met EUW (ook al hoop ik dat die nu voorbij zijn) ben ik op EUNE begonnen. Als je weer met echte newbies speelt merk je goed wie er later bronze gaat worden en wie hoger.
Gisteren bijvoorbeeld. 'Onze' Yi ging puur voor de kills. Dook dus rustig een 1 vs 4 in omdat hij dan hun support kon slopen. Hij ging dan wel dood, en ze hadden dan 1 kill en 3 assists daardoor, maar dat was het volgens hem wel waard. Maar ja, hij was ook al op laag level aan het turret diven, of ging solo met half health 2 full health toplaners (newbies, dus geen jungle) aanvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Skyclad schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:30:
Voor de volgende keer dat er problemen komen met EUW (ook al hoop ik dat die nu voorbij zijn) ben ik op EUNE begonnen. Als je weer met echte newbies speelt merk je goed wie er later bronze gaat worden en wie hoger.
Gisteren bijvoorbeeld. 'Onze' Yi ging puur voor de kills. Dook dus rustig een 1 vs 4 in omdat hij dan hun support kon slopen. Hij ging dan wel dood, en ze hadden dan 1 kill en 3 assists daardoor, maar dat was het volgens hem wel waard. Maar ja, hij was ook al op laag level aan het turret diven, of ging solo met half health 2 full health toplaners (newbies, dus geen jungle) aanvallen...
Als hij iets kan zeggen als "worth" op low level, dan is het een smurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:35:
[...]

Als hij iets kan zeggen als "worth" op low level, dan is het een smurf.
Om precies te zijn een Bronze V smurf van EUW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:38:
[...]

Om precies te zijn een Bronze V smurf van EUW.
ik dacht meer aan een trollende smurf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:11:
[...]

Ben het hier echt totaal niet mee eens, ten eerste zie ik echt bijna nooit een jungler taxen. Daarmee bedoel ik farmen terwijl jij in de lane staat. Gebeurt misschien in 1 op de 100 games die ik speel waarschijnlijk minder.
Wat ik wel heel vaak heb gehad is dat ik een lane frozen heb als bijvoorbeeld nasus en dat mijn jungler toch per se die gank wil doen op level 2 keihard faalt maar wel mijn freeze breekt, en hem dan gelijk smeert zonder eerst te pushen waardoor je ongeveer dit resultaat hebt.
YouTube: Saintvicious Taxing My Shit
Of andersom dat ik een champion als Ryze of Nasus laat pushen voor de easy kill, en dat de jungler dan nooit komt terwijl ik super veel extra harass heb gepakt door niet eerder level 2 etcetera te zijn.

Dan vind ik het ook nog onzin dat een jungler niet wat uit de lane kan pakken. Ooit een jungler boos zien worden om een top/bot die golems pakken of een mid die wraiths neemt, nou ik niet.
En het gebeurt heel vaak dat laners 2 camps van een jungler tegelijk down hebben gemaakt zelfs als het een feral jungler is.
Heb het idee dat het vaak een soort god-complex is van de laners dat zij wel even gaan carryen en alle farm en buffs nodig hebben.
Alsof bijvoorbeeld als al je lanes tegelijk verliezen je de game gaat winnen door een blue aan de 0-2-0 nidalee te geven die dan wraiths gaat farmen na het pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:54:
[...]

Ben het hier echt totaal niet mee eens, ten eerste zie ik echt bijna nooit een jungler taxen. Daarmee bedoel ik farmen terwijl jij in de lane staat. Gebeurt misschien in 1 op de 100 games die ik speel waarschijnlijk minder.
Wat ik wel heel vaak heb gehad is dat ik een lane frozen heb als bijvoorbeeld nasus en dat mijn jungler toch per se die gank wil doen op level 2 keihard faalt maar wel mijn freeze breekt, en hem dan gelijk smeert zonder eerst te pushen waardoor je ongeveer dit resultaat hebt.
YouTube: Saintvicious Taxing My Shit
Of andersom dat ik een champion als Ryze of Nasus laat pushen voor de easy kill, en dat de jungler dan nooit komt terwijl ik super veel extra harass heb gepakt door niet eerder level 2 etcetera te zijn.

Dan vind ik het ook nog onzin dat een jungler niet wat uit de lane kan pakken. Ooit een jungler boos zien worden om een top/bot die golems pakken of een mid die wraiths neemt, nou ik niet.
En het gebeurt heel vaak dat laners 2 camps van een jungler tegelijk down hebben gemaakt zelfs als het een feral jungler is.
Heb het idee dat het vaak een soort god-complex is van de laners dat zij wel even gaan carryen en alle farm en buffs nodig hebben.
Alsof bijvoorbeeld als al je lanes tegelijk verliezen je de game gaat winnen door een blue aan de 0-2-0 nidalee te geven die dan wraiths gaat farmen na het pushen.
Klinkt goed dat het in Diamond niet gebeurt, helaas is het in Gold en Silver wel het geval, want ze zijn allemaal Trick2g. hetzelfde als het spammen van taunt. Wat Best Riven NA doet kan natuurlijk ook elke gemiddelde Gold/Silver scrub doen. Dat je ze vervolgens de lane uitschopt is natuurlijk allemaal de schuld van hun jungler die nooit komt ganken.

Nogmaals heb al teveel games gehad waar de jungler eigenhandig mijn lane for no reason at all zat te vergallen (met name dus het cannon-minion smiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
mwah wat vaak nog in diamond gebeurd is dat junglers na een succesvolle gank niet helpen pushen. Dat begrijp ik echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar erger ik me vaker aan dan taxen. Zeker met al die toplaners met TP bijvoorbeeld is het erg kut als jij daar nog met low mana en hp staat en die gast lekker freezen.
Bij een onsuccesvolle gank is het trouwens ook vaak fijn als de jungler even helpt pushen tot de tower. Kan je daarna veilig backen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:05
Yup, dat taxen is doodvervelend. Als ik wil dat je helpt pushen dan typ ik dat wel in de chat. Zoniet, blijf je met je poten van mijn geld af. Gelukkig merk ik er weinig van omdat ik met mijn DuoQ over het algemeen de lane win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 21:15
Is het niet gewoon zo dat we bij verlies standaard iemand anders de schuld geven? Bot ADC legt de schuld bij de sup, sup bij de ADC en samen ook nog een bij de jungler en mid omdat ze te weinig kwamen. Top geeft ook mid en jungle de schuld omdat ze te weinig komen of pingen.

Maar... Als er gewonnen wordt kijken we ineens naar ons zelf, want dan ging alles toch zo goed... Dit soort verhaaltjes lees ik hier ook weer terug.

Als je verliest kan het best aan één speler liggen, natuurlijk. Maar technisch gezien is er bij de tegenstander dan vaak ook wel een mindere speler aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:26:
Ja daar erger ik me vaker aan dan taxen. Zeker met al die toplaners met TP bijvoorbeeld is het erg kut als jij daar nog met low mana en hp staat en die gast lekker freezen.
Bij een onsuccesvolle gank is het trouwens ook vaak fijn als de jungler even helpt pushen tot de tower. Kan je daarna veilig backen.
Ik vind taxen opzich niet erg, zolang het maar in overleg is. Ik heb junglers meegemaakt die het vragen, of mij vertellen wraiths op mid te pakken. Maarja, dit zijn misschien uitzonderlijke gevallen. Ik vind dat zowel voor mensen die lanen als jungelen, je moet kijken naar hoe het team gaat. Als een jungle erg sterk is en met nog meer farm het team kan carrien, mag die best een paar minions pakken na een succesvolle double kill van mij en een gepushte toren. Al helemaal als hij dan zijn next core item kan betalen en terug kan komen met een nog sterkere gank. Egoistisch spelen is waardoor je potjes verliest, maar ik merk dat als je zelf met een positieve attitude de game in gaat, je je team vaak mee kan trekken. Ik speel zelf echter wel vaak met vrienden over teamspeak, en dan een paar strangers erbij. Teambuilder werkt ook een stuk beter over het algemeen.

Communicatie is ook belangrijk. Stel ik ben bang dat ik achter kom te lopen in cs en wil de gollems meepakken, dan typ ik even snel can i take gollems? Het zal je verbazen hoevaak de jungler zal zeggen, np of sure. Hij zal hiernaa ook niet kankeren en je kan hiermee de hele toxic houding voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen, en ik merk dat je soms beter wat aardigs op de chat kan zetten dan alles gaat muten/negeren. Als ik zie dat mensen niet reageren op mijn ping dan typ ik het soms maar even, je kan hier boos over worden, maar als je er even overheen zet en na een zinnetje getyped te hebben wel een succesvolle gank/assist/etc krijgt is het het waard imho.

[ Voor 20% gewijzigd door Stitch! op 16-06-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Teambuilder is ook soms onzin hoor. Er zitten daar nog best veel spelers tussen die een champ (die ze dus niet kennen) willen proberen en op die manier zeker weten dat ze een positie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

TheBrut3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:44:
Teambuilder is ook soms onzin hoor. Er zitten daar nog best veel spelers tussen die een champ (die ze dus niet kennen) willen proberen en op die manier zeker weten dat ze een positie krijgen.
Daar is het in zekere zin ook voor gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mja, ik vind het zelf ook lastig te bepalen waar ik het best een nieuwe champ kan uitproberen. Niemand wil verliezen, niet in normals en niet in team builder. En met een nieuwe champ is de kans best aardig dat je grote fouten maakt of zaken verkeerd aan pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
TheBrut3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:49:
Mja, ik vind het zelf ook lastig te bepalen waar ik het best een nieuwe champ kan uitproberen. Niemand wil verliezen, niet in normals en niet in team builder. En met een nieuwe champ is de kans best aardig dat je grote fouten maakt of zaken verkeerd aan pakt.
Tegenwoordig ga ik daarvoor blindpick. Kan je constant in Yolomode gaan met nieuwe champs.

Maar ja, normals zie ik ook gewoon maar als een game om fun te hebben. Ga natuurlijk niet persé feeden maar het gebeurt soms dat je keer op keer de verkeerde beslissing neemt, nog net die cannon meenemen, net even wat dmg terug doen, ... Kan allemaal nefast aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Nou ik heb de topicstart maar eens voorzien van een nieuw velletje, het ziet er nog niet geweldig uit, maar dit is even een oplossing totdat ik heb bedacht hoe het er beter uit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercmaster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 12:00
Hey Tweakers,

Zelf ben ik nu een klein jaartje lol aan het spelen dus ik denk dat ik de basics toch wel redelijk begrijp maar ik wil meer.
Ik ben main adc maar zeker niet bang om te suppen dus eigenlijk zit botlane altijd wel goed bij mij.
Graag wil ik iets serieuzer kunnen gaan spelen op een iets hoger niveau.
Daar voor wil ik gaan trainen en ook zoek ik een soort coach of teatcher.
Het liefst met een vaste avond maar zo nu en dan een keer is ook prima.

Is hier iemand die zo vriendelijk is om mij wat verder naar de top te helpen?

Greets chiel

Ingame:cmaster11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN

rSNNN

Titel ondertitel

Ik heb last van het niet kunnen connecten naar de chat in-game. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:30

Pablo

Rito pls

werkt prima hier :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

http://www.twitch.tv/wambamnl
Finale van de GoT tourny zal beginnen met streamen over 5 minuten.
Word gecast door mij en een vriend dus hoor ons falen met shoutcasten.
(en natuurlijk naar de wedstrijd kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Ik vond zojuist nog een leuke spreadsheet met sale predictions:
https://docs.google.com/s...aTDVfa1lBUGc&toomany=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die twitch toch jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigjostie
respect voor de casters, ik vond het erg leuk om naar te luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb alleen de helft van de actie gemist xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

༼ つ ◕_◕ ༽つ gapcloser nudes or riot ༼ つ ◕_◕ ༽つ
Bigjostie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:45:
Dit, had ik tenminste iets te doen tijdens het farmen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Bigjostie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:45:
Bedankt (deden het voor de eerste keer en mn layout was ook nog eens verneukt)
alleen de reacties op twitch :'( over het casten dan.
En damien bedankt voor het vertelen van de tip over hoofdjes slepen was het leukste deel van de cast haha.
Zal zodra de VOD geupload is de link hier plaatsen voor de mensen die het gemist hebben of mij en een vriend van me nog willen uitlachen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryada op 16-06-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:52:
[...]

Bedankt (deden het voor de eerste keer en mn layout was ook nog eens verneukt)
alleen de reacties op twitch :'( over het casten dan.
En damien bedankt voor het vertelen van de tip over hoofdjes slepen was het leukste deel van de cast haha.
Waren er maar een paar toch?
En besides, haters gonna hate :P.

YouTube: League of Legends Honor System In A Nutshell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Nu hier is dan de VOD (was aardig snel klaar met erop zetten blijkbaar).
http://www.twitch.tv/wambamnl/b/539080834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Bedankt allen voor het meedoen.

Dit is de uiteindelijke eindstand. Gefeliciteerd Team Solo Schaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:59:
Bedankt allen voor het meedoen.

Dit is de uiteindelijke eindstand. Gefeliciteerd Team Solo Schaap.

Damien kwam er nou nog een editie of was dit de laatste want als het teveel werk is wil ik wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Damien kwam er nou nog een editie of was dit de laatste want als het teveel werk is wil ik wel ondersteunen.
Ik ben er eerlijk gezegd momenteel even klaar mee, maar ik sluit niet uit dat ik in de nabije toekomst weer eentje ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Ik ben er eerlijk gezegd momenteel even klaar mee, maar ik sluit niet uit dat ik in de nabije toekomst weer eentje ga houden.
Ok is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die interesse hebben, een klein 3v3 tournooitje; http://dominatett.webs.com/

Word wekelijks gespeeld op zaterdag om 14:00 Nederlandse tijd. Zijn natuurlijk ook wat leuke prijzen te winnen, namelijk:

1st place: 3200 RP & Triumphant Ryze skin for every player
2nd place: 2400 RP per player
3rd place: 1600 RP per player
4th place: 800 RP per player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
wambamNL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:52:
En ik maar zeuren over de volgorde, ik dacht dat een pro streamer wel zou weten dat dat kon :P
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:19:
Voor degenen die interesse hebben, een klein 3v3 tournooitje; http://dominatett.webs.com/
[...]
Die zijn wel een potje door Riot gesponsord zeg :o.
http://euw.leagueoflegends.com/en/community/prized-events

Waarom was dat ook al weer niet mogelijk om dat voor Tweakers te fixen? Zeker als niet Tweakers ook mee kunnen doen. Heb je ook gelijk prijzen voor de nummers 2 tot 4 :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Thormodo op 16-06-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Thormodo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:26:
[...]

En ik maar zeuren over de volgorde, ik dacht dat een pro streamer wel zou weten dat dat kon :P

[...]

Die zijn wel een potje door Riot gesponsord zeg :o.
Ik spectate nooit haha en zo pro ben ik ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=42402841,noline]Die zijn wel een potje door Riot gesponsord zeg :o.
http://euw.leagueoflegends.com/en/community/prized-events
Klopt :P. Moet van de week nog even wat nieuwe rondjes submitten, anders moet ik een week over slaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

mistercmaster schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:31:
Zelf ben ik nu een klein jaartje lol aan het spelen dus ik denk dat ik de basics toch wel redelijk begrijp maar ik wil meer.
Ik ben main adc maar zeker niet bang om te suppen dus eigenlijk zit botlane altijd wel goed bij mij.
Graag wil ik iets serieuzer kunnen gaan spelen op een iets hoger niveau.
Daar voor wil ik gaan trainen en ook zoek ik een soort coach of teatcher.

Is hier iemand die zo vriendelijk is om mij wat verder naar de top te helpen?

Ingame:cmaster11
Mezelf als coach/teacher aanbieden lijkt me (als Silver I) niet zo handig, want dan kun je beter bij echte hoger geplaatste gasten aankloppen. Platinum en Diamond, dat werk :)

Dat gezegd hebbende, het onderstaande lezend denk ik niet zich snel dat je snel een 'coach' zal aandienen omdat je echt nog beginnersfouten maakt of misschien zelfs wel keuzes maakt die beginners al niet meer maken.

Als ik je stats op Lolking bekijk, vallen wel een paar zaken op.

Analyses maken en conclusies trekken uit dergelijke stats is niet direct heel zinvol, omdat de gehele context ontbreekt. Het is 'scorebordjournalistiek'. Maar toch, je maakt nogal wat merkwaardige keuzes.

Je speelt voornamelijk Caitlynn, maar gezien je stats ga je nog te vaak dood met haar. Uiteraard ben je afhankelijk van je support en dat zal zeker op laag Bronze niveau nogal eens tegenvallen, maar let in ieder geval beter op je positionering. Met Cait heb je long range poke en nog een escape ook, dus je zou in principe minder vaak dood moeten gaan.

Top lane heb je je ook al even aan gewaagd, maar zonder succes. Bijv de items van je laatste Nasus game zijn bepaald niet optimaal voor Nasus top. Je hebt zelfs een support item. Support Nasus is überhaupt zinloos, maar ik neem aan dat je top stond. Kijk dus eens naar guides over Nasus en top laners zoals Jax die je ook hebt gespeeld.

NU HET BELANGRIJKSTE: je hebt zeer merkwaardige masteries pages.
In je AD carry page heb je weliswaar 23 punten in offense, maar je mist de ultieme Havoc talent die je 3% extra dmg geeft. Dat niet nemen is....niet zo handig :) Kijk eens naar guides over Caitlynn of welke ADC dan ook en dan zul je zien dat 21/9/0 the way to go is. En waarom bijv Expose Weakness nemen op een adc?
Zelfde geldt voor je AP carry page. Weer geen Havoc.... 8)7 En die twee punten in utility zijn volstrekt overbodig, tenzij je ze zou gooien in de mana talent bijv, maar dat hangt nogal van je champion af of dat nodig is.
En waarom geen Martial Mastery op je Jax jungle page en wel 2 punten in die zinloze AP scaling talent?

Met alle respect, maar als je al een klein jaar speelt dan zijn dit hoogst merkwaardige keuzes. Zoiets als Havoc nemen op AD/AP carries zijn de logische basics, zou voor zich moeten spreken, maar zelfs dat berijp je dus kennelijk nog niet.

Is niet erg, maar ik zou je aanraden vooral normals te gaan spelen en flink te oefenen en ervaring op te doen. Ga guides lezen. Het feit dat je nu een nogal negatieve win/loss ratio in ranked hebt, is wel te verklaren gelet op het bovenstaande. Als je eenmaal veel meer ervaring hebt, meer inzicht krijgt en veel meer champions kan spelen, dan kun je t.z.t. misschien wel eens aan ranked gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb ook AP Udyr masteries en itemsets, evenals support Ziggs :+
Maar dat ben ik.

Support Ziggs werkt overigens best goed, je komt er vaak ook best mee weg om al snel wat AP te gaan bouwen en gewoon de tegenstanders vooral helemaal kapot te poken en te zonen. Ik koop best wel eens chalice en tear, dat worden dan uiteraard grail en archangel's. Abyssal erbij, Locket, Sightstone en sorcshoes. Je bent nog net geen AP Carry, maar je hebt een behoorlijke hoeveelheid damage bij toch nog wat utility.
Al vervang ik ook wel eens een van de bovengenoemde items door Rylai's. Overal slows :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik zal eens kijken of ik het volgende toernooi door Riot gesponsord kan krijgen. Dat houd wel in dat het pas over een maand minimaal zal plaatsvinden. Maar goed ik heb iig nu bewijs dat we al 3 edities hebben gehad.

En ik gok dat er dan ook wel voldoende belangstelling zal zijn als men een Ryze skin kan winnen.

Voor de geïnteresseerden, de patchnotes van patch 4.10 die 18 juni zal plaatsvinden:

Balance Changes

Champion Balance

Draven

League of Draven ( passive ) tooltip now lists “tower” as granting a stack of Adoration, in addition to catching an axe, minion, or monsters.

Galio

Magic Resist per level increased to 1.25 from 0

LeBlanc

Sigil of Silence ( Q ) renamed to Sigil of Malice
Sigil of Malice ( Q ) no longer silences.

Lucian

Ardent Blaze ( W ) bonus AD ratio lowered to .3 bonus AD from .6 bonus AD

Nidalee

General:

Basic attack hit timing adjusted to better match visual
Death Recap now properly differentiates between Javelin Toss and Takedown, and Bushwhack and Pounce
(R) Aspect of the Cougar now has 4 ranks and is automatically trained at level 1
UI elements added to support modified passive

Prowl (Passive)

Movement Speed in brush reduced to 10% from 15%
Movement Speed in brush is now increased to 30% while moving toward visible enemy champions within 5500 range
Damaging champions with Javelin Toss and Bushwhack causes her to Hunt these targets for 4 seconds, granting Prowl’s increased Movement Speed toward them and enhancing her next Takedown, Pounce, and Swipe against them
Nidalee ignores unit collision while Prowl and Hunt are active
Nidalee gains vision of Hunted targets for the duration

Javelin Toss (Q)

Minimum base damage reduced to 50/75/100/125/150 from 55/95/140/185/230
Maximum base damage reduced to 150/225/300/375/450 from 137/237/350/462/575
Minimum Ability Power ratio reduced to 40% from 65%
Maximum Ability Power ratio reduced to 120% from 162.5%
Now deals maximum damage at 1300 range rather than 1500
Missile height adjusted at (slightly closer to ground as missile travels)
Missile particle adjusted slightly
Missile width reduced to 30 from 60
Applies the Hunt debuff to enemy champions hit

Takedown (Q)

Deals 33% increased damage to Hunted targets
Minimum base damage reduced to 4/20/50/90 from x/40/70/100
Maximum non Hunt base damage reduced to 10/50/125/225 from x/120/210/300
Maximum Hunt base damage introduced at 13/67/167/300
Maximum non Hunt Total Attack Damage ratio reduced to 250% from 300%
Maximum Hunt Total Attack Damage ratio introduced at 333%
Minimum non Hunt Ability Power ratio introduced at 24%
Maximum non Hunt Ability Power ratio introduced at 60%
Maximum Hunt Ability Power ratio introduced at 80%
Now deals entirely magic damage instead of entirely physical damage
Nidalee gains 75 Attack Range while Takedown is active

Bushwhack (W)

Ground duration reduced to 2 minutes from 4
Debuff duration reduced to 4 seconds from 8
Now only affects 1 enemy per trap
Flat base damage reduced to 20/40/60/80/100 from 80/125/170/215/260
Flat damage Ability Power ratio removed (was 40%)
No longer shreds enemy Armor and Magic Resist
Now additionally deals 12/14/16/18/20% (capped against neutrals) of the target’s current Health over its duration
Now additionally deals 1% of the target’s current Health per 50 Ability power over its duration
Cooldown reduced to 17/15/13/11/9 from 18 at all ranks
Mana cost reduced to 40/45/50/55/60 from 60/75/90/105/120
Team color indicators added to better indicate trigger radius
Persistent pulsing particle adjusted for better visibility
Applies the Hunt debuff to enemy champions hit

Pounce (W)

Now moves toward the player’s cursor rather than Nidalee’s current facing
Base damage reduced to 50/100/150/200 from x/125/175/225
Ability Power ratio reduced to 30% from 40%
Cooldown increased to 5 seconds from 3.5
Can now be used to jump to Hunted targets at up to 700 range by hovering the cursor over the Hunted target
Killing a unit while in Cougar form reduces Pounce’s current cooldown to 1 second if it is currently higher

Primal Surge (E)

Base healing adjusted to 45/85/125/165/205 from 50/85/120/155/190
Ability Power ratio reduced to 50% from 70%
Cooldown increased to 12 seconds from 10

Swipe (E)

Now targets toward the player’s cursor rather than Nidalee’s current facing
Base damage reduced to 70/130/190/250 from x/150/225/300
Ability Power ratio reduced to 45% from 60%
Swiping a Hunted target reduces Pounce’s current cooldown to 1 second if it is currently higher
Cooldown reduced to 5 seconds from 6

Aspect of the Cougar (R)

No longer grants 20 Movement Speed while in Cougar form
Cooldown adjusted to 3 seconds from 4

Sivir

Base mana lowered to 200 from 203
Base mana per level increased to 50 from 43
Base mana regeneration per level increased to 0.18 from .1

Skarner

New Passive: Crystallizing Sting

Skarner’s damaging spells apply Crystal Venom to enemy Champions and large monsters
If Skarner attacks a target with 3 stacks of Crystal Venom he will deal an additional 20-105 damage and stun the target for 0.5/0.75/1 seconds
After a stun, targets will not receive Crystal Venom for 6 seconds
Crystal Slash (Q)

[NEW] Crystal Energy Bonus: Skarner now gains 3/4/5/6/7% Movement speed per stack
[NEW] Auto attacks reduce Crystal Slash’s cooldown by .5s (doubled against Champions)
Base physical damage reduced from 25/40/55/70/85 to 20/32/44/56/68
Base physical ratio reduced from 0.8 to 0.4
Bonus magic damage reduced from 24/36/48/60/72 to 20/32/44/56/68
Bonus magic ratio reduced from 0.4 to 0.2
Crystalline Exoskeleton (W)

Cooldown lowered from 16 to 13/12.5/12/11.5/11 seconds
Fracture (E)

Base damage lowered from 80/120/160/200/240 to 40/60/80/100/120
AP ratio lowered from 0.7 to 0.4
Cooldown lowered from 14 to 12 seconds
Impale (R)

Cooldown lowered from 130/120/100 to 100/90/80
Impale consumes all stacks of Crystal Venom and deals 50/75/100 damage per stack consumed to the target

Tristana

Rocket Jump ( W ) mana cost reduced to 60 at all ranks from 80
Buster Shot ( R ) range reduced to 550 from 700

Twitch

Base damage lowered to 46 from 49
Ambush ( Q ) stealth delay while not taking damage increased to 1.5 from 1.25 sec
Ambush ( Q ) alternate stealth delay increased to 6 seconds from 3 sec

Item Balance

New Item: Ardent Censer

Recipe: Forbidden Idol + Aether Wisp + 550g
Total Cost = 2200g
30 AP
10 mp5
10% cooldown reduction
Unique Passive: 8% movement speed
Unique Passive: Your heals and shields on another unit grant them 25% attack speed for 6 seconds. This does not include regeneration effects or effects on yourself.

New Item: Essence Reaver

Build Path: Vamp Scepter + Pickaxe + 975 gold
Total Cost: 2650g
50 AD
10% Life Steal
10% Cooldown Reduction
Unique Passive: You gain 2% to 8% of damage dealt by basic attacks as Mana. Mana restore increases based on how much mana you are missing.

Athene’s Unholy Grail

Magic resist lowered to 25 from 40
Mana regeneration per 5 reduced to 10 from 15
Passive: Mana restore on kill or assist increased to 15% from 12%

Berserker’s Greaves

Total cost increased to 1000 from 950
Attack Speed increased to 25% from 20%

Bilgewater Cutlass

Life steal lowered to 8% from 12%

Blade of the Ruined King

Lifesteal lowered to 10% from 15%
Passive: damage increased to 8% current health from 5%
Active: damage lowered to 10% maximum health from 15%
Active: Movement speed slow reduced to 25% from 30%

Bloodthirster

Combine cost increased to 1100 from 850
Total cost increased to 3500 from 3250
Attack damage increased to 80 from 70.
Life steal increased to 15% from 12%
Passive granting stacking AD and Lifesteal REMOVED.
New Unique Passive: “Your life steal can now overheal you. Excess life is stored as a shield that can block 50-440 damage based on champion level. This shield decays slowly if you haven’t dealt or taken damage in the last 15 seconds.”

BF Sword

Attack damage increased to 50 from 45.

Dagger

Total Cost increased to 450 from 400
Attack speed increased to 15% from 12%

Doran’s Blade

Health lowered to 70 from 80
Attack damage lowered to 7 from 8
No longer grants flat health on hit
Life steal increased to 3% from 0%

Forbidden Idol

Total cost decreased to 700g from 750g

Infinity Edge

Attack damage increased to 80 from 70

Locket of the Iron Solari

Note: Unique Active will now use a recipient’s level to calculate shield strength if the recipient’s level is higher than the item owner’s level.

Mercurial Scimitar

Total cost increased to 3800 from 3700g
Attack damage increased to 80 from 60
Active: can now also give Movement Speed to Ranged champions.

Mikael’s Crucible

Recipe now: Chalice of Harmony + Forbidden Idol + 870 G
Total cost increased to 2450g from 1600g
Mana regeneration per 5 increased to 20 from 10
Cooldown reduction increased to 10% from 0%

Morellonomicon

Ability power increased to 80 from 75
Mana regeneration per 5 lowered to 10 from 12

Randuin’s Omen

Attack speed slow reduced to 10% from 15%
Movement speed slow REMOVED. 0% from 10%

Vamipiric Scepter

Life Steal: 10% –> 8%

Warden’s Mail

Attack speed slow reduced to 10% from 15%

Youmuu’s Ghost Blade

Active: Now lasts for 6 seconds for ranged champions, up from 4.

Zeal

Total Cost decreased to 1100 from 1175g
Attack speed increased to 20% from 18%

Other Balance

Heal (Summoner Spell)

Movement speed duration lowered to 1 second from 2 seconds

Cosmetic Changes

World Cup 2014 Skins

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloth5.com/wp-content/uploads/2014/06/futbol_splash-620x365.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Damien op 17-06-2014 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
Damienx2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:27:

Voor de geïnteresseerden, de patchnotes van patch 4.10 die 18 juni zal plaatsvinden:
Opzich een interessante patch, ik zie al een paar van mijn builds verschuiven. Nieuwe items zijn echter niet zo boeiend imho. Maar speel dan ook weinig support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Stitch! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:59:
[...]

Opzich een interessante patch, ik zie al een paar van mijn builds verschuiven. Nieuwe items zijn echter niet zo boeiend imho. Maar speel dan ook weinig support.
Ga maar alvast oefenen tegen of met Jayce, die Essence Reaver gaat hem populair maken.
De nieuwe support item is leuk, maakt supports zoals Sona, Lulu, Alistar en nog een paar andere.

Als die heal van Alistar voor iedereen die 25% AS buff geeft, lijkt mij dit zeer krachtig. Daarnaast in teamfights kan je die heal nog spammen ook. Ik weet niet of de Locket of the Iron Solari hier ook mee werkt, want anders word dit item ook erg sterk in combinatie met de locket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:08:
[...]

Ga maar alvast oefenen tegen of met Jayce, die Essence Reaver gaat hem populair maken.
De nieuwe support item is leuk, maakt supports zoals Sona, Lulu, Alistar en nog een paar andere.

Als die heal van Alistar voor iedereen die 25% AS buff geeft, lijkt mij dit zeer krachtig. Daarnaast in teamfights kan je die heal nog spammen ook. Ik weet niet of de Locket of the Iron Solari hier ook mee werkt, want anders word dit item ook erg sterk in combinatie met de locket.
Wat dacht je van Irelia? :) Ik denk dat zij een Essence Reaver ook wel kan waarderen. Goed ze scalled niet geweldig op AD, maar de CDR, Lifesteal + manarestore maken het allemaal wel goed imo.

Pagina: 1 ... 41 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]