[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
op de eu server heb ik hier nooit last van bijna altijd 21 ping ongeveer op de northamerika server zit ik meestal op 120 ping ik zit bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Watchmano schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:05:
op de eu server heb ik hier nooit last van bijna altijd 21 ping ongeveer op de northamerika server zit ik meestal op 120 ping ik zit bij ziggo
Dat de ping op de NA servers hoger is is normaal. Dat verkeer moet helemaal de atlantische oceaan over ;) Ik hoop persoonlijk dat een hoop routerings/peering problemen tussen ISP's voorbij zijn zodra het datacenter in Amsterdam gereed is en ze wat verder zijn met RiotDirect.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
RzrBck schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:43:
Ik heb net even op de key-words "lag", "lag spike" gezocht, maar kon het hier niet vinden.
Anyway - mijn probleem is dat in het spel de ping voortdurend jojot van 26ping naar 600+, en dan langzaam weer dropt.
Hierdoor ben ik vrijwel gestopt met LoL - maar vraag me toch af of het een probleem is waar al een oplossing voor is?

Ik zit gewoon bekabeld op een 150down/15up verbinding van Ziggo. Was ook nooit echt een probleem tot december 2013 ofzo.

Ter referentie:
http://forums.euw.leagueo...ead.php?t=1636065&page=18
Een maat van mij heeft exact hetzelfde, het is in dusverre irritant dat hij ook grotendeels gestopt is met LoL, omdat hij simpelweg die lagspikes heeft en DC's waardoor hij vaak niet eens kan reconnecten naar een game.

Heb hem al aanbevolen om een log bij te houden wanneer het exact plaatsvindt, dus tijdstip + dag. Aangezien Ziggo ijskoud heeft geroepen: "Het ligt niet bij ons, maar bij de klant'.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

misterdoom schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:04:
Full tank junglers (Vi/Hec) kon geen verschil maken. Ben in de Hec game 5/5/8 geëindigd waarbij m'n ganks inlane redelijk waren maar de TF waren allemaal slecht.

Het probleem is dat iedereen de beschuldigende vinger naar een ander wijst maar nooit naar zichzelf wat er uiteindelijk voor zorgt dat ik niet weet waar ik steken laat vallen en hoe het aan te pakken.

Een voorbeeld uit m'n Vi game: Early game, ik was lvl 4. Had na m'n Blue als eens top geweest (nasus vs darius) en darius was tot onder z'n turret gelopen en redelijk wat farm verloren daardoor. Ik was bij m'n Wraiths en er was een gank mogelijkheid mid én de midlaner had al gepinged voor assistentie. Ik ga mid maar ondertussen is er een ping top & bot voor hulp. De enemy jungler is ook mid dus ik blijf mid en gank om de midlaner te beschermen/helpen en ondertussen krijgt enemy lucian double kill bot en darius kill top.

Iedere keer dat ik in een lane was, had een andere hulp nodig terwijl ik ook m'n farm nodig heb. En toch iedere keer pushen ze hun lane ipv gewoon rustig te last hitten.
Tja, zo te lezen kun je jezelf niet heel veel verwijten.

Het verhaal is natuurlijk altijd dat je eerst naar jezelf moet kijken waarom je een game verloren hebt (tenslotte heb je alleen invloed op jezelf natuurlijk), en dat is op zich terecht, maar dat neemt niet weg dat je ook realistisch moet zijn: als de meeste lanes aan het verliezen zijn, dan valt het als jungler niet mee om de boel om te kunnen draaien. Dat verwacht men vaak wel helaas, ipv dat ze eerst denken: goh, zou ik zonder de jungle hulp niet eerst mijn lane even moeten kunnen houden?

Dat voorbeeld wat je geeft is moeilijk iets van te zeggen zonder de ingame de situatie te hebben gezien. Stel je was top gegaan, dan had je misschien Nasus kunnen redden en mogelijk Darius kunnen killen, maar dan was mid misschien juist mis gegaan en dan nog had die enemy Lucian zijn double kill gepakt.

In zo'n situatie waarbij alle lanes nogal onder druk staan, kun je het als jungler zelden echt goed doen.
Een jungler/jungle gank is geen wondermiddel; het uitgangspunt moet zijn dat de laners in ieder geval zichzelf kunnen redden in lane. Helaas is dat te vaak niet het geval.

Wellicht moet je wel overwegen het full tank scenario wat meer los te laten. Je noemde full tank junglers Vi en Heca. Ik speel Vi persoonlijk altijd met een 21/9/0 spec en afhankelijk van hoe het gaat en hoe het team in elkaar zit, pak ik een SotEL als eerste item. Als jungler moet je in solo queue proberen om zelf zoveel mogelijk dmg te doen in je ganks, want je kunt helaas niet teveel rekenen op je random laners.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 05-04-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:26:
[...]

Een maat van mij heeft exact hetzelfde, het is in dusverre irritant dat hij ook grotendeels gestopt is met LoL, omdat hij simpelweg die lagspikes heeft en DC's waardoor hij vaak niet eens kan reconnecten naar een game.

Heb hem al aanbevolen om een log bij te houden wanneer het exact plaatsvindt, dus tijdstip + dag. Aangezien Ziggo ijskoud heeft geroepen: "Het ligt niet bij ons, maar bij de klant'.
Het is vaak een peering issue tussen ISP's en dan is het heel lastig precies te pinpointen waar het probleem zit.

Wat hij voor de gein eens zou kunnen doen is een game in gaan en met netstat kijken naar welke server(s) van riot hij verbonden is. Dan kun je met WinMTR (http://winmtr.net/download-winmtr/) naar dat IP-adres tracerouten en kijken bij welke hop het probleem optreedt (plotseling een flinke verhoging in ping tijd op die hop). Dit kun je dan rapporteren bij Riot en/of je ISP, wellicht komen ze er dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Damienx2 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:26:
[...]

Speelt hij draadloos of bedraad? Daarnaast raad ik hem eens het volgende te doen:

Start --> Uitvoeren --> CMD.exe

ping www.google.nl -t

Laad dit open staan tijdens het gamen en kijk of hij een hogere ms waarde krijgt op het moment van een lagspike. Dan weet je of hij het enkel in LOL heeft of algemeen.

Indien hij Wifi gebruikt, laat hem eens een kanaal gebruiken die minder gebruik wordt in zijn omgeving. Hij kan op zijn mobiel/laptop een programma gebruiken om te zien hoe druk het is op een bepaald kanaal :) Daarnaast heb je ook nog de videobabyfoons, walgelijke dingen die je wifi verbinding goed weg kunnen drukken op een bepaald kanaal.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
iCy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:27:
[...]

Speelt hij draadloos of bedraad? Daarnaast raad ik hem eens het volgende te doen:

Start --> Uitvoeren --> CMD.exe

ping www.google.nl -t

Laad dit open staan tijdens het gamen en kijk of hij een hogere ms waarde krijgt op het moment van een lagspike. Dan weet je of hij het enkel in LOL heeft of algemeen.

Indien hij Wifi gebruikt, laat hem eens een kanaal gebruiken die minder gebruik wordt in zijn omgeving. Hij kan op zijn mobiel/laptop een programma gebruiken om te zien hoe druk het is op een bepaald kanaal :) Daarnaast heb je ook nog de videobabyfoons, walgelijke dingen die je wifi verbinding goed weg kunnen drukken op een bepaald kanaal.
Thanks! Ik ga die ping eens laten lopen.

Zit op bedraad, cat7 kabel op n gig poort.

Met tracerts zitten er ook spikes in - maar de hop verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

RzrBck schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:34:
[...]

Thanks! Ik ga die ping eens laten lopen.

Zit op bedraad, cat7 kabel op n gig poort.

Met tracerts zitten er ook spikes in - maar de hop verschilt.
Ik ben zelf een stapje verder gegaan door ook de router zelf te pingen en google. Ik kreeg op beide tegelijkertijd een lagspike en kwam er dus achter dat mijn modem op hetzelfde kanaal als de buren de modem en tevens de babyvideofoon zit. Ander kanaal gezet en geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:29:

Wellicht moet je wel overwegen het full tank scenario wat meer los te laten. Je noemde full tank junglers Vi en Heca. Ik speel Vi persoonlijk altijd met een 21/9/0 spec en afhankelijk van hoe het gaat en hoe het team in elkaar zit, pak ik een SotEL als eerste item. Als jungler moet je in solo queue proberen om zelf zoveel mogelijk dmg te doen in je ganks, want je kunt helaas niet teveel rekenen op je random laners.
Full tank is verkeerde woordkeuze. M'n Vi build is 21/9/0 + SotEL als eerste item (ook op hecarim) en daarna full tank. Voor mij is dat full tank tov een Elise waarbij je magic pen items koopt en dus een stuk minder tanky bent.

Ach ja, het zal wel beteren.

Gisteren de reworked gragas gespeeld. Hij voelt goed aan. Doordat z'n Q en R niet veranderd is voelt het aan als het oude.

Wat wel even wennen is, is dat je je W niet constant popt maar het grote voordeel is dat je wel aan 80% kan blijven bewegen.

De Stun op z'n E voelt ook wel leuk. Zo is E+W+Q een mooi voorbeeld.

De range indicator op z'n barrel is ook goed. Nu zie je heel gemakkelijk welke minions/champions dmg zullen nemen als deze explodeert.

Al bij al denk ik dat z'n rework wel degelijk is. De iets lagere range van Ziggs heb ik dan niet echt sterk gemerkt. Als je genoeg kan poken met je Q, blijven ze sowieso ver genoeg dat je er niet veel van merkt, wel moet je goed warden en opletten dat je niet gegankt wordt.

Doet me er aan denken. Een kleine casus (gebaseerd op realiteit):

Je hebt net een baron gedaan, je hele team is zo goed als full health en de enemy jungler die niet een erg goede game heeft gehad komt iets te dicht. Z'n movement speed zorgt ervoor dat je moeite moet doen om hem in te halen (aka flash gebruiken, slows, ...).
Ondertussen is er 1 man je 2nd tier turret mid aan het neerkloppen, die later wordt versterkt door een 2e teamgenoot. De turret heeft genoeg health om te kunnen overleven tot wanneer je er bent én ze hebben geen minions waardoor de tanky toplaner de turret aan het tanken is.

Wat zouden jullie doen:

1) Je loopt achter de noob jungler aan om een kill te krijgen
2) Je probeert je mid turret te redden

Ik koos voor optie 2 terwijl de rest van m'n team blijkbaar voor optie 1 ging waardoor ik dood was (ziggs vs critplank). We hebben wel gewonnen aangezien vlak erna een surrender kwam maar optie 2 leek mij de beste van de 2 of zijn er mensen die er anders over denken? (overigens een normal game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

misterdoom schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:36:
[...]

Full tank is verkeerde woordkeuze. M'n Vi build is 21/9/0 + SotEL als eerste item (ook op hecarim) en daarna full tank. Voor mij is dat full tank tov een Elise waarbij je magic pen items koopt en dus een stuk minder tanky bent.

Ach ja, het zal wel beteren.
Dat is nog steeds full tank. Vanuitgaande dat je early game vi correct speelt en dus redelijk wat gold ter je beschikking hebt (kill(s) of assist(s) en redelijk wat early farm) kan je prima nog een brutalizer + ruby crystal halen voordat je bv je randuins afmaakt. Vi zou voor level 9 eigenlijk vrijwel iedereen 1v1 aan moeten kunnen vanuitgaande dat niemand echt hard gefeed is.
Gisteren de reworked gragas gespeeld. Hij voelt goed aan. Doordat z'n Q en R niet veranderd is voelt het aan als het oude.

Wat wel even wennen is, is dat je je W niet constant popt maar het grote voordeel is dat je wel aan 80% kan blijven bewegen.

De Stun op z'n E voelt ook wel leuk. Zo is E+W+Q een mooi voorbeeld.

De range indicator op z'n barrel is ook goed. Nu zie je heel gemakkelijk welke minions/champions dmg zullen nemen als deze explodeert.

Al bij al denk ik dat z'n rework wel degelijk is.
Ik zie Gragas nu nog eerder de switch maken naar jungle. Hij is nu meer een AP bruiser dan een mage, ik heb het gevoel dat hij 1v1 veel minder klaar kan spelen in verhouding tot andere midlaners. Endgame burst is ook redelijk generfed, denk niet meer dat hij in z'n oude role gespeeld zal worden.
De iets lagere range van Ziggs heb ik dan niet echt sterk gemerkt. Als je genoeg kan poken met je Q, blijven ze sowieso ver genoeg dat je er niet veel van merkt, wel moet je goed warden en opletten dat je niet gegankt wordt.
Hij is in het algemeen early iets minder safe geworden, ook al is dit meer een kleine tweak dan echt een nerf per se. Het enige wat ik ze in de toekomst zie nerfen is de manacost of de cooldown van Q, verder zit Ziggs op een redelijke plek.
Doet me er aan denken. Een kleine casus (gebaseerd op realiteit):

Je hebt net een baron gedaan, je hele team is zo goed als full health en de enemy jungler die niet een erg goede game heeft gehad komt iets te dicht. Z'n movement speed zorgt ervoor dat je moeite moet doen om hem in te halen (aka flash gebruiken, slows, ...).
Ondertussen is er 1 man je 2nd tier turret mid aan het neerkloppen, die later wordt versterkt door een 2e teamgenoot. De turret heeft genoeg health om te kunnen overleven tot wanneer je er bent én ze hebben geen minions waardoor de tanky toplaner de turret aan het tanken is.

Wat zouden jullie doen:

Ik koos voor optie 2 terwijl de rest van m'n team blijkbaar voor optie 1 ging waardoor ik dood was (ziggs vs critplank). We hebben wel gewonnen aangezien vlak erna een surrender kwam maar optie 2 leek mij de beste van de 2 of zijn er mensen die er anders over denken? (overigens een normal game).
Als je baron hebt gedaan is het hoe dan ook niet logisch om je tegenstanders te laten dicteren wat er gebeurd. Vanuitgaande dat er een push/baron trade plaatsvind en je kan niet naar andere lanes rotaten om eerder de base te pushen, moet je gewoon recallen om te defenden. Chasen is als team eigenlijk nooit de moeite waard, als je ze laat recallen heb je ruwweg 30 seconden om een objective te pakken.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
[...]

Wat zouden jullie doen:

Ongeacht of je teammates nu een foute beslissing namen door te chasen, heb je zelf de fout gemaakt door dan alleen naar die mid turret te gaan. Als je zag dat je teammates je niet aan het volgen waren en je kan niet 1v2 een turret verdedigen dan moet je dat ook niet doen.
Dat is een van de fouten die ik ook nog veel te veel maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Dit is slechts nog eenmaal dat ik voor het Toernooi hier post, de rest van de posts zullen in het main toernooi thread komen te staan.

Het gaat hierbij om de datum:

Allereerst een Strawpoll omtrent de datum. De laatste optie is dus zoals het Dota2 toernooi gespeeld is. Gewoon een vaste van / tot datum zet en teams regelen onderling op welke dag de games gespeeld worden, waarna de screenshots met de eindscores richting mij of Wambam worden gestuurd.

Ga u gang:

http://strawpoll.me/1440308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]

Al bij al denk ik dat z'n rework wel degelijk is. De iets lagere range van Ziggs heb ik dan niet echt sterk gemerkt. Als je genoeg kan poken met je Q, blijven ze sowieso ver genoeg dat je er niet veel van merkt, wel moet je goed warden en opletten dat je niet gegankt wordt.
Zoals Rorda al terecht opmerkte, Gragas voelt nu meer als een ap bruiser. Weet wel bijna zeker dat ie niet meer op mid gespeeld gaat worden.

Gragas rework voelt voor mij behoorlijk slecht aan. Zijn Q is wel degelijk veranderd: nóg minder range (was eerdere patch ook al generfd), minder base dmg en minder scaling. Zijn ulti zelfde verhaal: lagere base dmg en scaling.

Speelde him gister tegen Syndra mid. Ze was gelukkig niet heel goed, maar dan nog kon ik hooguit de lane even houden; het was meer een kwestie van tegenhouden, terwijl je vóór patch 4.5 na lvl 6 steeds dominanter werd in lane. Door de (te) lage range op Q kun je niet goed meer iets doen tegen ranged mid champs, om nog maar te zwijgen van de lagere dmg als je je Q al raakt. En oh ja, ook al geen mana regen meer via zijn W.

Gragas zie ik nog hooguit tegen bepaalde top lane champs gespeeld gaan worden. Hij heeft natuurlijk nog wel redelijke sustain, een redelijke aa na zijn W en op top wordt je niet zo snel outranged.

Gragas jungle....denk het ook niet. Voorheen had je via zijn W voor 20 sec lange nog een behoorlijk forse AD boost. Die is nu ook weg, ten faveure van slechts 1 sterke max health aa per 8 secs op rank 1. Bovendien is de halvering van zijn E cooldown verdwenen; nu is het slechts 3 seconden eraf. En zijn Q doet al minder dmg. Denk niet dat de iets hogere base dmg en hogere scaling op E dit alles kunnen compenseren.
Ganks zijn misschien nog wel iets sterker, doordat zijn Q nu slowt en zijn E een stun/knockback geeft.

Denk dat ze Gragas grotendeels om zeep hebben geholpen, in ieder geval op mid. De dwazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
iCy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:45:
[...]

Ik ben zelf een stapje verder gegaan door ook de router zelf te pingen en google. Ik kreeg op beide tegelijkertijd een lagspike en kwam er dus achter dat mijn modem op hetzelfde kanaal als de buren de modem en tevens de babyvideofoon zit. Ander kanaal gezet en geen problemen meer :)
Bedraad of onbedraad? Bedraad lijkt me dat ik er zelf weinig aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

RzrBck schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:08:
[...]

Bedraad of onbedraad? Bedraad lijkt me dat ik er zelf weinig aan kan doen?
Ik heb onbedraad, bedraad kan het nog aan je bekabeling/modem/router of je computer liggen, maar geen draadloze interventie:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
SemperEgo schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:07:
[...]

Ongeacht of je teammates nu een foute beslissing namen door te chasen, heb je zelf de fout gemaakt door dan alleen naar die mid turret te gaan. Als je zag dat je teammates je niet aan het volgen waren en je kan niet 1v2 een turret verdedigen dan moet je dat ook niet doen.
Dat is een van de fouten die ik ook nog veel te veel maak.
Goede opmerking. Dat klopt inderdaad dat mijn fout alleen gaan was. Ik had gepinged en dacht dat het team ging volgen maar dat was niet het geval. Toen ik zag dat het team niet volgde was ik al CC en met 2x een crit van gangplank was ik al dood.

Gelukkig was het niet cruciaal maar als dat gebeurt op een cruciaal punt kan je game inderdaad afgelopen zijn. Moet er ook beter op letten, zal maar meer moeten spelen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan toch Plat V gehaald op m'n alt zojuist. Nou door voor de placements met m'n main, en dan wel proberen dit seizoen toch 's serieus ranked te spelen. Diamond V is het voorlopige doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 21:43
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:48:
Dan toch Plat V gehaald op m'n alt zojuist. Nou door voor de placements met m'n main, en dan wel proberen dit seizoen toch 's serieus ranked te spelen. Diamond V is het voorlopige doel :)
Congrats :) Mooi streven. Zelf had ik als doel Gold te halen dit seizoen, maar na het succes van de afgelopen weken kan ik dat al afstrepen en ga ik mijn best doen om zelfs Plat te halen dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 15-09 17:07

Ryada

She/Her

Nice.
Mijn doel is om beter te worden en proberen gold te halen maar dat lijkt wel onmogelijk voor mij :(
Niet omdat mn teamleden continue slecht zijn ofzo meer omdat ik soms echt gwn de slechste beslissingen neem :(

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Hier wordt het maar aanzien of Challenger een realistisch streven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rordarok schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:47:
"Als je niet kan carryen, hoor je er niet thuis." Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:51:
[...]

"Als je niet kan carryen, hoor je er niet thuis." [afbeelding]
Gets elo-boosted to Silver II by Plat friend ;) <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:55:
[...]

Gets elo-boosted to Silver II by Plat friend ;) <3
Was eerder al Silver I, cba om me erheen te grinden :3

Also ik word gepit tegen Gold V-Is en win ook lanes dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Is er eigenlijk een sale bezig op alle runes? Ik had ergens gelezen dat ze tot eind april goedkoper zijn maar ik ken de oude prijzen niet dus ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:47:
Hoe hoog zat je precies in D1 gemiddeld? Hoor vaak dat het verschil tussen laag D1 en hoog D1 aanmerkelijk is. Klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Hahaha, heb niet meer zo gelachen in een lange tijd.

2 premades die dachten dat ze challenger waren (maar stiekem unranked). Eve jungle en Wukong top.

Jinx + katarina waren ook premade, ik speelde thresh support.

In de lobby begint het geklaag al dat katarina een "noob" champion is etc. Onze Eve probeerde verschillende ganks top en mid maar het eindigde altijd in een dood voor haar. Het was allemaal de laner hun schuld.
Eve kwam bot, wij waren pushed in dus ik had river niet kunnen warden, enkel tri-bush (blue side). Eve komt langs tribush en proberen lucian te krijgen. M'n hook mist door verkeerde inschatting van looprichting van lucian maar we krijgen hem zeer low health. M'n Flay zorgde ervoor dat leona geen initiate kon doen door haar op het juiste moment achteruit te flayen.

Zonder vision van de jungler of wat dan ook loopt eve terug naar river en ik en jinx naar onze turret omdat we niet door ww wouden geganked worden. Natuurlijk WW al in river + shen ult op lucian en konden eigenlijk niets doen. Toen begon de flame dat we "play like a lvl 5 account" en "best thresh EU".

Wat later hadden we een minion wave net niet tot onder de turret gepushed en was freezed net uit turret range. Lucian én leona waren bot en Eve pinged voor dragon. Ik ping onmiddelijk voor gevaar omdat het een zeer slechte call was en natuurlijk, ik ga maar richting dragon maar zie lucian + leona afkomen en niet veel later ww + shen ult. Ik hook een champion (kon niet goed zien wie in de drukte), ik vlieg erin doe m'n ult en flay ze in de walls, gebruik exhaust op lucian maar mis die omdat ze allemaal op elkaar staan en ik loop weg want we waren outnumbered.
Eve gaat opnieuw dood en begint opnieuw te flamen, "best thresh ult EU", "/all report botlane for being noob", ....
Heb ik maar zeer droog in allchat gezegd "Eve made a bad dragon call but apperently can't live with it" wat een lach reactie teweegbrengt bij de enemies natuurlijk.

Op dat punt wist ik dat we het gingen verliezen maar de conversatie was zo grappig dat het me eigenlijk niet uitmaakte.

Zo ging eve nog een paar keer 1v2 in terwijl ik in de buurt stond maar kon niets doen aangezien ze stunned was door leona en gewoon gekilled door lucian, maar dat was ook mijn fout .. juist ja. Toen ik vroeg "Ok, what did I do wrong? Tell me so I can improve" kwam er natuurlijk geen antwoord, enkel maar een kreet om jinx, thresh en kat te reported.

Ik ben 0/3/3 geeindigd, eve 2/11/2. De dragon call heeft ons eigenlijk de game laten verliezen doordat ze de meeste van ons team hadden gedood (wukong bleef top, enkel ik was nog bot) waardoor ze met 4 onze 2 turrets bot hebben neergehaald.

Al bij al gewoon 2 toxic premades die het niet konden verdragen dat hun game niet goed ging en het dus maar op iedereen behalve hen eigen steken. Wukong deed gewoon mee met Eve dus dat verteld ook al over hun niveau. Het positieve is dat de conversaties zo grappig waren dat het eigenlijk de hele game goed gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:35:
Ik ben 0/3/3 geeindigd, eve 2/11/2. De dragon call heeft ons eigenlijk de game laten verliezen doordat ze de meeste van ons team hadden gedood (wukong bleef top, enkel ik was nog bot) waardoor ze met 4 onze 2 turrets bot hebben neergehaald.
Tenzij ze door die 4 kills gelijk je Nexus hebben kunnen slopen, lijkt me niet dat een dragon fight de boosdoener is. Of in ieder geval niet het enige. Heb nog zat games gewonnen waar zelfs objectives als een inhib of baron waren gepakt. Dragon en een teamfight loss is wel een deuk in je game, maar tenzij herhaald zeker geen gamebreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:29:
[...]

Tenzij ze door die 4 kills gelijk je Nexus hebben kunnen slopen, lijkt me niet dat een dragon fight de boosdoener is. Of in ieder geval niet het enige. Heb nog zat games gewonnen waar zelfs objectives als een inhib of baron waren gepakt. Dragon en een teamfight loss is wel een deuk in je game, maar tenzij herhaald zeker geen gamebreaker.
Het was het punt waarop de flame in chat z'n hoogte punt bereikte. Er was geen teamplay meer. Ik speelde defensive want 1v4 als thresh kan je toch geen turret verdedigen terwijl Eve dacht van wel, erin liep, een stun kreeg van leona en toen dood was.

De dragon heeft dus indirect ervoor gezorgd dat we de game verloren hebben omdat de flame en geen teamplay z'n dieptepunt bereikt had en Eve + Wukong iedereen de schuld gaf terwijl Eve zelf wel een dive doet onder onze turret 1v4. Meer dan een hook, lantern en flay kan ik ook niet doen als thresh om Eve te helpen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:26:
[...]

Hoe hoog zat je precies in D1 gemiddeld? Hoor vaak dat het verschil tussen laag D1 en hoog D1 aanmerkelijk is. Klopt dit ook?
Nouja ik ben niet voorbij de 30 punten in D1 gekomen vorig seizoen. Maar ik kon wel echt verschil merken als ik demote kon ik zo terug promoten maar vervolgens kom ik telkens niet erg ver. Het is op zijn minst gelijk aan het verschil tussen plat 1 en diamond 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af wanneer Riot eindelijk Wukong gaat aanpakken, met een winrate van bijna 60%, het hoogste wat tot nu toe bij een vrij broken champ is gezien, lijkt het al maanden geen prioriteit te hebben. Oh right, Sona disablen in rapid troll mode, dat heeft prio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:54:
Vraag me af wanneer Riot eindelijk Wukong gaat aanpakken, met een winrate van bijna 60%, het hoogste wat tot nu toe bij een vrij broken champ is gezien, lijkt het al maanden geen prioriteit te hebben. Oh right, Sona disablen in rapid troll mode, dat heeft prio
Lees de patchnotes van 4.5 nog eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SemperEgo schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:55:
[...]

Lees de patchnotes van 4.5 nog eens goed door.
Jep, ik heb de miniscule nerf die 0% effect op winrate heeft gehad heel goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:44:
[...]

Jep, ik heb de miniscule nerf die 0% effect op winrate heeft gehad heel goed gelezen.
En dan heb je eindelijk een Wukong in je team zitten, verlies je de game :(.

Afbeeldingslocatie: http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/f/2012/026/4/2/troll_wukong_by_tinelia-d4npdbt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Damienx2 schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:51:
[...]

En dan heb je eindelijk een Wukong in je team zitten, verlies je de game :(.

[afbeelding]
Haha, dat was toepasselijk voor de kassadin nerf op hem ook. Veel dachten aan een autowin maar waren vaak teleurgesteld :p

Mensen nemen soms champions omdat ze "OP" zijn maar hebben geen idee hoe er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris__
  • Registratie: Januari 2011
Vraag me af wanneer Riot eindelijk Wukong gaat aanpakken, met een winrate van bijna 60%, het hoogste wat tot nu toe bij een vrij broken champ is gezien,
Gelukkig lijkt het er volgens de statistics van lolking op dat de winrate van Wukong een voorzichtig dalende lijn heeft ingezet sinds patch 4.5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:44:
[...]

Samen met de lizard elder nerf en de opkomende champs die goed gebruik maken van feral flare is dat een vrij goede nerf ja. Gewoon wat extra tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Wukong zou ik persoonlijk niet direct als broken betitelen.

Die nerfs uit 4.5 maken zijn early game overigens al iets zwakker. Als hij nu nog verder echt aangepakt wordt, kun je hem wel afschrijven als viable jungle champ; voor top is ie in de huidige meta toch al geen echte optie.

Als jungler speel ik hem met veel plezier, en niet in de laatste plaats omdat hij vrij sterk kan zijn, maar er zijn relatief zwakke kanten aan Wukong jungle:
- Waar is de CC als je zijn ulti even niet meerekent? Junglers als Vi, Elise, Lee Sin, J4, Sejuani, Pantheon, Rammus etc hebben allemaal los van hun ulti's op lvl 2 of 3 al meteen CC om in hun ganks te gebruiken. Wukong niet. Hij kan weliswaar op een target dashen en een flinke klap geven, maar that's it. Zijn ganks zijn dan ook niet heel sterk als zijn ulti niet beschikbaar is. Hij moet het eigenlijk teveel van zijn ulti hebben.
- Zijn jungle clear is zeker early game niet de allersnelste en hij heeft ook geen enkele sustain van zichzelf. Je zal met hem meer pots er doorheen moeten jagen dan bij menig andere jungler; ofwel vaker recallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:11:
[...]

Wukong zou ik persoonlijk niet direct als broken betitelen.

Die nerfs uit 4.5 maken zijn early game overigens al iets zwakker. Als hij nu nog verder echt aangepakt wordt, kun je hem wel afschrijven als viable jungle champ; voor top is ie in de huidige meta toch al geen echte optie.

Als jungler speel ik hem met veel plezier, en niet in de laatste plaats omdat hij vrij sterk kan zijn, maar er zijn relatief zwakke kanten aan Wukong jungle:
- Waar is de CC als je zijn ulti even niet meerekent? Junglers als Vi, Elise, Lee Sin, J4, Sejuani, Pantheon, Rammus etc hebben allemaal los van hun ulti's op lvl 2 of 3 al meteen CC om in hun ganks te gebruiken. Wukong niet. Hij kan weliswaar op een target dashen en een flinke klap geven, maar that's it. Zijn ganks zijn dan ook niet heel sterk als zijn ulti niet beschikbaar is. Hij moet het eigenlijk teveel van zijn ulti hebben.
- Zijn jungle clear is zeker early game niet de allersnelste en hij heeft ook geen enkele sustain van zichzelf. Je zal met hem meer pots er doorheen moeten jagen dan bij menig andere jungler; ofwel vaker recallen.
Agreed. Kleine nerfs zijn bovendien de beste manier. Niemand zit erop te wachten dat een champion die nu sterk is direct in 1 patch de vergetelheid in wordt generft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:41:
[...]

Agreed. Kleine nerfs zijn bovendien de beste manier. Niemand zit erop te wachten dat een champion die nu sterk is direct in 1 patch de vergetelheid in wordt generft.
Ik zou persoonlijk ook niet de champion nerfen, maar kijken welke items hem momenteel zo sterk maken (hetzelfde voor alle andere champions met vrijwel een identieke build). Daar kun je in tweaken, imo zat Wukong juist qua balance prima in de game. Ik zou ook graag zien dat ze wat minder items uit de game halen en gewoon juist meer variatie bieden. Items die bijvoorbeeld niet op alle champs even geweldig zijn. Ionic Spark was bijvoorbeeld zo'n item, prima op bepaalde champions, vrij nutteloos op andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:48:
[...]

Ik zou persoonlijk ook niet de champion nerfen, maar kijken welke items hem momenteel zo sterk maken (hetzelfde voor alle andere champions met vrijwel een identieke build). Daar kun je in tweaken, imo zat Wukong juist qua balance prima in de game. Ik zou ook graag zien dat ze wat minder items uit de game halen en gewoon juist meer variatie bieden. Items die bijvoorbeeld niet op alle champs even geweldig zijn. Ionic Spark was bijvoorbeeld zo'n item, prima op bepaalde champions, vrij nutteloos op andere.
Tja, core items voor Wukong zijn Brutalizer (uitgebouwd naar Black Cleaver), Spirit of the Elder Lizard en Randuins. SotEL wordt generft (alweer), maar de rest zijn vrij algemene items die door heel veel champs gebruikt worden.

Overigens als je de patchnotes van de afgelopen keren leest worden wel steeds de junglers hard aangepakt. Het wordt steeds lastiger om vanuit de jungle de game te carryen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:54:
[...]

Tja, core items voor Wukong zijn Brutalizer (uitgebouwd naar Black Cleaver), Spirit of the Elder Lizard en Randuins. SotEL wordt generft (alweer), maar de rest zijn vrij algemene items die door heel veel champs gebruikt worden.

Overigens als je de patchnotes van de afgelopen keren leest worden wel steeds de junglers hard aangepakt. Het wordt steeds lastiger om vanuit de jungle de game te carryen zo...
Klopt en daar zit nog genoeg ruimte in tot nerfen, of anders zelfs het buffen van andere items zodat ook de andere junglers weer wat meer in trek raken. Je ziet nu bijvoorbeeld nog amper Jarvan / Nautilus of uberhaupt een Maokai. En dan dus niet de champion buffen maar kijk naar de items.

Het is vrij grappig om tegenwoordig ook de draft te zien: 5 jungle bans + LeBlanc. We zijn tegenwoordig banger wat er uit de jungle komt dan wat er in de lane tegenover je staat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:03:
[...]

Klopt en daar zit nog genoeg ruimte in tot nerfen, of anders zelfs het buffen van andere items zodat ook de andere junglers weer wat meer in trek raken. Je ziet nu bijvoorbeeld nog amper Jarvan / Nautilus of uberhaupt een Maokai. En dan dus niet de champion buffen maar kijk naar de items.

Het is vrij grappig om tegenwoordig ook de draft te zien: 5 jungle bans + LeBlanc. We zijn tegenwoordig banger wat er uit de jungle komt dan wat er in de lane tegenover je staat :')
Nouja je zou de Spirit of the Ancient Golem wat kunnen buffen en dan niet qua sustain (want die is al prima), maar gewoon de ruwe health die erop zit. Dat zou tanky junglers misschien wat meer in trek maken.

Waar zit nog meer ruimte in tot nerfen? Jungle strength? Ik heb juist het idee dat dat de afgelopen maanden alleen maar minder wordt. Nog even en je hoeft niet eens meer je lane te warden omdat je toch niet bang hoeft te zijn voor de jungler... 5 jungle bans? Wie dan? De meest voorkomende bans waar ik speel zijn denk ik Leblanc, Khazix, Yasuo, Heimer en Vi. Daar zitten maar 2 junglers tussen waarbij Kha ook nog regelmatig in lane gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:15:
[...]

Nouja je zou de Spirit of the Ancient Golem wat kunnen buffen en dan niet qua sustain (want die is al prima), maar gewoon de ruwe health die erop zit. Dat zou tanky junglers misschien wat meer in trek maken.

Waar zit nog meer ruimte in tot nerfen? Jungle strength? Ik heb juist het idee dat dat de afgelopen maanden alleen maar minder wordt. Nog even en je hoeft niet eens meer je lane te warden omdat je toch niet bang hoeft te zijn voor de jungler... 5 jungle bans? Wie dan? De meest voorkomende bans waar ik speel zijn denk ik Leblanc, Khazix, Yasuo, Heimer en Vi. Daar zitten maar 2 junglers tussen waarbij Kha ook nog regelmatig in lane gespeeld wordt.
Mijn meest recente games waren: Vi, Wukong, Pantheon, Kha'zix, Evelynn en LeBlanc of Yasuo aan de beurt. Nu kun je zeggen Kha'zix kan ook in de lane uit de voeten, maar tegenwoordig staat hij merendeel van de tijd in de jungle. Dus vandaar 5 jungle bans + LeBlanc of Yasuo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ahja Eve natuurlijk nog. Pantheon zie ik bij mij eigenlijk nooit geband. Het rare is eigenlijk dat ik in mijn games best vaak Wukong heb kunnen spelen terwijl dat inderdaad imo al vrij lange tijd een van de sterkere junglers is. Maargoed, dat zal aan mijn Silver V niveau liggen vermoed ik, daar zijn ze niet altijd even slim met hun bans en bant de captain vaak de irritante matchups voor de lane waar hij wil spelen :+.

Anyway, mensen houden gewoon niet van verrassingen (en warden! :P). De bans die je noemt zijn momenteel denk ik ook de sterkste soloqueue junglers met hele behoorlijke ganks (Wukong en Vi met name na lvl 6), maar als champion vind ik ze niet sterker dan bijvoorbeeld een Ryze, Jinx of Thresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:26:
Ahja Eve natuurlijk nog. Pantheon zie ik bij mij eigenlijk nooit geband. Het rare is eigenlijk dat ik in mijn games best vaak Wukong heb kunnen spelen terwijl dat inderdaad imo al vrij lange tijd een van de sterkere junglers is. Maargoed, dat zal aan mijn Silver V niveau liggen vermoed ik, daar zijn ze niet altijd even slim met hun bans en bant de captain vaak de irritante matchups voor de lane waar hij wil spelen :+.

Anyway, mensen houden gewoon niet van verrassingen (en warden! :P). De bans die je noemt zijn momenteel denk ik ook de sterkste soloqueue junglers met hele behoorlijke ganks (Wukong en Vi met name na lvl 6), maar als champion vind ik ze niet sterker dan bijvoorbeeld een Ryze, Jinx of Thresh.
Klopt ook helemaal, zelfs met een trinket ward zie je soms de helft niet warden ;) Dus zelfs een gratis ward wordt niet gebruikt. Maar wel blijven overextenden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:15:
[...]
De meest voorkomende bans waar ik speel zijn denk ik Leblanc, Khazix, Yasuo, Heimer en Vi. Daar zitten maar 2 junglers tussen waarbij Kha ook nog regelmatig in lane gespeeld wordt.
lol, wut. Why the fuck Heimer ban over een handvol anderen die zoveel beter zijn :p
misterdoom schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:16:
[...]

Haha, dat was toepasselijk voor de kassadin nerf op hem ook. Veel dachten aan een autowin maar waren vaak teleurgesteld :p

Mensen nemen soms champions omdat ze "OP" zijn maar hebben geen idee hoe er mee te spelen.
Pretty much. Pannenkoek in mn team instalocked because OP, gaat vervolgens dood aan de 2e blue buff en de rest van de game bestaat uit "teamfights" waar hij gepakt word, in paniek 2 mensen weet te ulten en afsterft. * 7. Sta je verdomme als 8/1 mid, Nidalee compleet shutdown, bot lane een aantal keer doublekilled en dan nog omdat de support en de jungler hun ultis (Fiddle, ook zo'n talentje) in geen van de 7 teamfights weten te raken of te syncen verliezen. Geen woorden zijn ervoor.

Overigens @ eerdere comment over Wu's jungle, hij heeft een bovengemiddelde cleartime, dus niet lopen bokken over zijn jungle experience. AoE damage, Aspd buff, clone die kan tanken en een armor debuff voor de buffs. Dat is meer dan velen krijgen. Sustain? Tja, dat heeft Eve ook niet, evenals Vi en deze twee dames worden ook als te sterk beschouwd. Sustain krijg je zat van de jungle items die steeds maar sterker lijken te worden. Er is overigens ook weinig reden om Wu niet over Vi te kiezen wanneer mogelijk, gezien de mechanics, dashen en ulten, net als dat je Jarvan niet over Vi zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:37:
[...]

lol, wut. Why the fuck Heimer ban over een handvol anderen die zoveel beter zijn :p

[...]

Pretty much. Pannenkoek in mn team instalocked because OP, gaat vervolgens dood aan de 2e blue buff en de rest van de game bestaat uit "teamfights" waar hij gepakt word, in paniek 2 mensen weet te ulten en afsterft. * 7. Sta je verdomme als 8/1 mid, Nidalee compleet shutdown, bot lane een aantal keer doublekilled en dan nog omdat de support en de jungler hun ultis (Fiddle, ook zo'n talentje) in geen van de 7 teamfights weten te raken of te syncen verliezen. Geen woorden zijn ervoor.

Overigens @ eerdere comment over Wu's jungle, hij heeft een bovengemiddelde cleartime, dus niet lopen bokken over zijn jungle experience. AoE damage, Aspd buff, clone die kan tanken en een armor debuff voor de buffs. Dat is meer dan velen krijgen. Sustain? Tja, dat heeft Eve ook niet, evenals Vi en deze twee dames worden ook als te sterk beschouwd. Sustain krijg je zat van de jungle items die steeds maar sterker lijken te worden. Er is overigens ook weinig reden om Wu niet over Vi te kiezen wanneer mogelijk, gezien de mechanics, dashen en ulten, net als dat je Jarvan niet over Vi zou kiezen.
Ik heb je gisteren per ongeluk aangestoken met het woordje "Pannekoek" of niet? :P En precies wat jij nu beschrijft zegt mij dat het eerder in de items ligt dan in de champion. Want idd zodra je je jungle item af hebt is het prima uit te houden zonder problemen. Andere reden waarom ik tegen het nerfen ben van champions die het nu lekker doen in de jungle is dat ze dan vaak harder in de lane geraakt worden dan in de jungle. Waardoor je ze nog maar op 1 plek kunt spelen, en aangezien ze daar generfed zijn pak je weer wat anders wat op dat moment de FotM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Voornamelijk onbekendheid (men weet niet hoe ertegen te spelen, dus is hij OP) en het feit dat als je een melee top laner bent en zij Heimer top zetten de melee top laner geen leuke game gaat hebben.
[...]

Wukongs cleartime is volgens mij niet traag inderdaad, maar ook niet echt heel snel. En aangezien hij pre-6 een matige ganker is, is dat imo wel een van zijn nadelen. Al met al als je hem compleet bekijkt is hij natuurlijk nog steeds top tier, maar van zijn clear moet hij het niet echt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:49:
[...]
Voornamelijk onbekendheid (men weet niet hoe ertegen te spelen, dus is hij OP) en het feit dat als je een melee top laner bent en zij Heimer top zetten de melee top laner geen leuke game gaat hebben.

[...]

Wukongs cleartime is volgens mij niet traag inderdaad, maar ook niet echt heel snel. En aangezien hij pre-6 een matige ganker is, is dat imo wel een van zijn nadelen. Al met al als je hem compleet bekijkt is hij natuurlijk nog steeds top tier, maar van zijn clear moet hij het niet echt hebben.
Ik vind dat met die ganks nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Ik bedoel je hebt je element of surprise zoals Eve, en tegen de tijd dat je gaat ganken heb je een blue + red buff, dat je toch aardig goed op je target laat sticken.

En qua cleartime, heb ik eerlijk gezegd ook geen problemen. Maar goed dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen :P Ik (en ook Koekie) zeg niet dat zijn cleartime slecht is, hij is gewoon niet supersnel zoals bijv. Udyr, Amumu, Shyvana, Olaf. En nogmaals: DAT HOEFT OOK NIET. Wukong is imo prima zo.

edit: element of surprise is natuurlijk wel minder omdat je veel korter stealth bent en ook door wards gewoon gespot wordt in je aanloop naar de lane.

[ Voor 25% gewijzigd door Vicarious op 07-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:57:
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen :P Ik (en ook Koekie) zeg niet dat zijn cleartime slecht is, hij is gewoon niet supersnel zoals bijv. Udyr, Amumu, Shyvana, Olaf. En nogmaals: DAT HOEFT OOK NIET. Wukong is imo prima zo.

edit: element of surprise is natuurlijk wel minder omdat je veel korter stealth bent en ook door wards gewoon gespot wordt in je aanloop naar de lane.
Maar die hebben weer hun eigen flaws ;). Amumu = blue stealen om hem ook IRL te zien huilen, Udyr is na de movement speed (de reden waarom we niet meer met boots starten) aanpassing steeds verder achterop gekomen. Shyvana, tja als we het dan echt over een jungler gaan hebben zonder CC ;), en grote vriend Olaf is jack of all trades master of none, tenzij je lategame weet te halen. ;)

Alles heeft zijn voor en nadelen, alleen momenteel lijkt het alsof Riot de meta weer wil omgooien, wat opzich begrijpelijk is, want voor elke lane zijn weer 3 standaard picks en alles erbuiten is al snel niet viable genoeg om makkelijk je lane/game te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Klopt, allemaal hebben ze zo hun sterke en zwakke punten. En Wukong is nu overall behoorlijk sterk, maar dat is niet door zijn cleartime. Dat is het enige wat ik aan wilde geven. De kleine nerf die ze nu doen icm de nerf op SotEL is wellicht voldoende om hem gewoon balanced te maken.

Misschien moet Riot zich wat minder met de meta bemoeien, niet elke patch 3000 wijzigingen doorvoeren (seriously, check de lengte van sommige patchnotes!) en de community zelf het probleem laten oplossen. Als mensen schijtziek worden van Renekton/Shyvana top ga je toch Ryze of trundle spelen? Het spel verandert dusdanig snel dat het amper nog bij te houden is als je niet alle patchnotes leest en continue ermee bezig bent. Een beetje casual spelen is er niet meer bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:35:
[...]

Klopt ook helemaal, zelfs met een trinket ward zie je soms de helft niet warden ;) Dus zelfs een gratis ward wordt niet gebruikt. Maar wel blijven overextenden ;).
Gisteravond 1 potje gespeeld met andere GoTers. Ik als Ziggs mid tegenover een TF. Ging redelijk gelijk op in mid tot ik op TS ze in bot hoorde praten over een ward neerzetten en dacht 'oh ja, die is weer van CD af, laat ik die ff in de bosjes in de river planten. En op de weg terug kwam ik dus Xin tegen die uit onze top jungle kwam, er op sprong, me stunde, en met TF erbij me dus afmaakte. First Blood, en daarna ging het van kwaad naar erger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 21:43
Wtf is dit nou, gewoon een hele pagina zonder Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png..
Moet ik me maar weer even van m'n meest inhoudelijke kant laten zien ;)

Het grote probleem met Wukong is gewoon zijn ult. Als hij op je apc/adc duikt en die heeft geen blink/flash of ability om Wukong te dislocaten dan ben je gewoon dood.. Desondanks is het in mijn ranked games ook geen vaste ban.. Terwijl Vi, Eve, Kha zo goed als iedere game worden gebanned..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behalve dat hij nog steeds nerfs nodig heeft, en item veranderingen dit niet gaan oplossen, net als dat het voor de laatste n patches Vi, Eve en kornuiten niet heeft gestuit. Zijn probleem is een zieke ult scaling. Behalve een AoE CC en up-front damage (zoals de andere AoE CCs werken), doet deze ult belachelijk veel damage over tijd en des te beter een team ervoor staat, des te meer AD (en dus DoT op de ult) kan Wukong zich veroorloven. Het is een ongezonde snowballing skill die behalve AoE CC ook enkele seconden lang een team alle kanten op laat rennen om de doorgaande damage te vermijden.
Op het moment dat er op een bepaalde kant geen wards aanwezig zijn (hoeveel games speel jij dat er 24/7 wards in elke lane op elk uitgangspunt staan? Precies, ik ook) dat de stealth een verhoogde gapcloser is (je hebt dan immers 500-600 units aan geloopte stealth + de units van je dash) wat het dus zeer potent maakt. Ook zit er overigens een zeer groot verschil tussen een gank die je al spot op het moment dat deze we ward in loopt of op het moment dat deze pas zichtbaar is als deze ganker de ward net uit loopt ;)

Ook kan Wu onzichtbaar een lane-gank doen in een gepushte lane door creep vision te ontlopen en een bosje in te duiken die gesweeped of na een lange lane periode zonder recalls nu unwarded is.

Theoriebakken is leuk, maar in de praktijk staan er niet constant 12 wards op het veld en zijn er zeker lolwtfwukong momenten.
JapieTalent schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:48:
Het grote probleem met Wukong is gewoon zijn ult. Als hij op je apc/adc duikt en die heeft geen blink/flash of ability om Wukong te dislocaten dan ben je gewoon dood.. Desondanks is het in mijn ranked games ook geen vaste ban.. Terwijl Vi, Eve, Kha zo goed als iedere game worden gebanned..
Zelfs met flash ben je eigenlijk wel de sjaak. Hij dashed, slowed en popt daarna z'n ult en is vrijwel altijd sneller. Zo niet, dan is zijn job done, hij heeft de ADC effectief uit de teamfight gezet en mocht deze terugkeren, dan heeft heer Wukong zijn dash allang weer up voor de 2e ronde.

Maar goed, Wukong is prima zo Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:01:
[...]

Behalve dat hij nog steeds nerfs nodig heeft, en item veranderingen dit niet gaan oplossen, net als dat het voor de laatste n patches Vi, Eve en kornuiten niet heeft gestuit. Zijn probleem is een zieke ult scaling. Behalve een AoE CC en up-front damage (zoals de andere AoE CCs werken), doet deze ult belachelijk veel damage over tijd en des te beter een team ervoor staat, des te meer AD (en dus DoT op de ult) kan Wukong zich veroorloven. Het is een ongezonde snowballing skill die behalve AoE CC ook enkele seconden lang een team alle kanten op laat rennen om de doorgaande damage te vermijden.
Zijn ult is inderdaad sterk ja, en als je het zo verwoordt klinkt het erg OP. Net zo OP als een ulti met zieke true damage waarvan de cooldown reset als je een kill scoort bijvoorbeeld? In de praktijk word ik als ik Wukong met veel AD bouw gewoon opgeblazen vlak nadat ik ult, of ze dashen/flashen eruit en duiken op mijn eigen ad carry.
[...]

Op het moment dat er op een bepaalde kant geen wards aanwezig zijn (hoeveel games speel jij dat er 24/7 wards in elke lane op elk uitgangspunt staan? Precies, ik ook) dat de stealth een verhoogde gapcloser is (je hebt dan immers 500-600 units aan geloopte stealth + de units van je dash) wat het dus zeer potent maakt. Ook zit er overigens een zeer groot verschil tussen een gank die je al spot op het moment dat deze we ward in loopt of op het moment dat deze pas zichtbaar is als deze ganker de ward net uit loopt ;)

Ook kan Wu onzichtbaar een lane-gank doen in een gepushte lane door creep vision te ontlopen en een bosje in te duiken die gesweeped of na een lange lane periode zonder recalls nu unwarded is.

Theoriebakken is leuk, maar in de praktijk staan er niet constant 12 wards op het veld en zijn er zeker lolwtfwukong momenten.
Lang niet alles is geward, maar de river naar de lane toe (of de brush bij de lane) toch vaak wel. En dan word je dus gespot, want dan ben je nog niet stealthed en word je dus al gespot voordat je aan je gank begonnen bent. Bovendien weet je niet altijd waar de wards staan en kun je er ook lang niet altijd omheen lopen.

Tuurlijk zijn er lolwtfwukong momenten. Die zijn er ook bij andere gankers. Toen J4 nog populair was kwam hij regelmatig met een E/Q combo om een ward te vermijden ineens in je lane binnenstampen. Met Eve zijn er ook zat lolwtfeve momenten.
[...]

Zelfs met flash ben je eigenlijk wel de sjaak. Hij dashed, slowed en popt daarna z'n ult en is vrijwel altijd sneller. Zo niet, dan is zijn job done, hij heeft de ADC effectief uit de teamfight gezet en mocht deze terugkeren, dan heeft heer Wukong zijn dash allang weer up voor de 2e ronde.

Maar goed, Wukong is prima zo [afbeelding]
Wukong is momenteel waarschijnlijk iets te sterk, maar te hard nerfen heeft Riot imo te vaak gedaan. Ik heb liever dat ze dat geleidelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Zoals ik het hier lees, klinkt het haast alsof je niet meer de jungle in zou willen, want die wards zijn overal aanwezig dus je kunt nooit ganken ;). Ook al staat er een ward, niet iedereen zit 24/7 naar zijn ward te staren of er een jungler langsloopt natuurlijk. Plus daar heb je ook weer de sweepers voor.

Hence zelfs in sommige LCS games zie je verdomt weinig wards op de map, dus laat staan dat een gemiddelde silver game ineens wel daar wards heeft staan. Je argument is prima dat wards idd ganks kunnen voorkomen, maar het niveau waar op gespeeld wordt betekent niet automatisch dat als het geward is dat je kunt stoppen met ganken. Tevens zijn er nog meer dan genoeg routes om die ene ward te ontlopen.

En om het nogmaals aan te kaarten, nee ik vind niet dat ze Wukong zelf moeten nerfen, als er al een nerf moet komen misschien een "nog" iets langere CD op zijn ult, maar kortom waar je dan mee bezig bent is ook lane Wukong nerfen, en die is al niet topnotch. Vandaar dus ook mijn voorkeur om iets aan de jungle items te tweaken, niet gelijk nutteloos maken maar betere afstemming ten opzichte van de andere 3 jungle items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:49:
Zoals ik het hier lees, klinkt het haast alsof je niet meer de jungle in zou willen, want die wards zijn overal aanwezig dus je kunt nooit ganken ;). Ook al staat er een ward, niet iedereen zit 24/7 naar zijn ward te staren of er een jungler langsloopt natuurlijk. Plus daar heb je ook weer de sweepers voor.

Zoals het nu geschetst wordt zou een jungler nooit kunnen ganken. Hence zelfs in sommige LCS games zie je verdomt weinig wards op de map, dus laat staan dat een gemiddelde silver game ineens wel daar wards heeft staan. Je argument is prima dat wards idd ganks kunnen voorkomen, maar het niveau waar op gespeeld wordt betekent niet automatisch dat als het geward is dat je kunt stoppen met ganken. Tevens zijn er nog meer dan genoeg routes om die ene ward te ontlopen.
Dat zeg ik nergens. Het gaat mij erom dat gesuggereerd werd dat Wukong compleet onzichtbaar ganks kan opzetten en dat is niet het geval. Dat kan alleen Eve. Wukong wordt net als de andere junglers gewoon door wards gespot. Of niet, omdat er niet geward wordt of er niet goed naar de map gekeken wordt. Dat is echter niet iets wat specifiek voor Wukong geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:19:
[...]

Dat zeg ik nergens. Het gaat mij erom dat gesuggereerd werd dat Wukong compleet onzichtbaar ganks kan opzetten en dat is niet het geval. Dat kan alleen Eve. Wukong wordt net als de andere junglers gewoon door wards gespot. Of niet, omdat er niet geward wordt of er niet goed naar de map gekeken wordt. Dat is echter niet iets wat specifiek voor Wukong geldt.
Maar Wukong heeft net als Shaco gewoon een vrije ruimte om te bewegen (door decoy), dat weet jij en dat weet ik. Dus kan ook ongemerkt ineens achter je staan terwijl je vrolijk hem net nog in de bosjes zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol dat slaat echt nergens op. Als je een ward hebt kan je de decoy gewoon zien. Je moet wel heel dom zijn als je dan verbaast bent als hij je vervolgens ganked.
En die spin zou te veel damage hebben? Garens E is niet eens een ulti en heeft dezelfde scaling en doet vrijwel gelijkwaardige damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:31:
Lol dat slaat echt nergens op. Als je een ward hebt kan je de decoy gewoon zien. Je moet wel heel dom zijn als je dan verbaast bent als hij je vervolgens ganked.
En die spin zou te veel damage hebben? Garens E is niet eens een ulti en heeft dezelfde scaling en doet vrijwel gelijkwaardige damage.
Je hebt al een lange tijd geen silver matches meer gespeeld ofwel? ;)

Teveel damage nee, teveel CC ja. Maar daarentegen, je Garen voorbeeld vind ik ook zoiets wat persoonlijk nergens op slaat, je stunned hem en meneer blijft vrolijk doorspinnen. Ik heb toch duidelijk een ander beeld bij een stun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Als we het over balance in het algemeen zouden gaa hebben dan vind ik jungle op dit moment echt niet het probleem. Ze zijn imho een groot deel van s3 relatief zwak geweest en nu ze iets meer hun role op kunnen eisen roepen erg veel mensen dat ze weer generfed moeten worden. Als champs zoals Pantheon, Wukong en Eve achter komen te liggen zijn ze bijna gegarandeerd de rest van de game nutteloos.

Ik vind dat Riot op dit moment veel te selectief kijkt naar bepaalde onderdelen, maar daardoor heel veel andere dingen uit het oog verliest.

Bot/top turret imbalance forceert een meta en is dus automatisch voordeliger als Blue team moet laneswappen. Als dit is om de blue/pink imbalance terug te balancen lijkt me dat een vrij inefficiente maatregel, omdat het ten eerste de echt imbalance niet aanpakt en ten tweede voor het overgrote deel van de community geen effectieve aanpassing is, aangezien er toch nauwelijks gelaneswapped wordt.

Nu ligt ook erg veel van de focus bij het aanpassen van jungle items a la SotEL, maar waarom worden andere items compleet generfed? Waarom laten ze builds stagneren terwijl ze andere zaken blijven aanpassen? Je zou kunnen stellen dat het komt omdat ze als 'balanced' worden gezien, maar is een item balanced als het een requirement is om te halen? Waarom kunnen ADCs het niet veroorloven om geen BotRK of BT te gaan? Waarom is Rabadon's Deathcap al jaren lang een must-buy op AP carries?

En dan hebben we het nog niet eens over champion balance in het algemeen. Er zijn zo veel kleine aanpassingen die champions weer viable kunnen maken, maar om een een of andere reden vindt Riot het noodzakelijk om elke champion die niet meer in de meta voorkomt meteen een rework te geven in plaats van te kijken hoe ze die champion wel weer viable kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:37:
Als we het over balance in het algemeen zouden gaa hebben dan vind ik jungle op dit moment echt niet het probleem. Ze zijn imho een groot deel van s3 relatief zwak geweest en nu ze iets meer hun role op kunnen eisen roepen erg veel mensen dat ze weer generfed moeten worden. Als champs zoals Pantheon, Wukong en Eve achter komen te liggen zijn ze bijna gegarandeerd de rest van de game nutteloos.

Ik vind dat Riot op dit moment veel te selectief kijkt naar bepaalde onderdelen, maar daardoor heel veel andere dingen uit het oog verliest.

Bot/top turret imbalance forceert een meta en is dus automatisch voordeliger als Blue team moet laneswappen. Als dit is om de blue/pink imbalance terug te balancen lijkt me dat een vrij inefficiente maatregel, omdat het ten eerste de echt imbalance niet aanpakt en ten tweede voor het overgrote deel van de community geen effectieve aanpassing is, aangezien er toch nauwelijks gelaneswapped wordt.

Nu ligt ook erg veel van de focus bij het aanpassen van jungle items a la SotEL, maar waarom worden andere items compleet generfed? Waarom laten ze builds stagneren terwijl ze andere zaken blijven aanpassen? Je zou kunnen stellen dat het komt omdat ze als 'balanced' worden gezien, maar is een item balanced als het een requirement is om te halen? Waarom kunnen ADCs het niet veroorloven om geen BotRK of BT te gaan? Waarom is Rabadon's Deathcap al jaren lang een must-buy op AP carries?

En dan hebben we het nog niet eens over champion balance in het algemeen. Er zijn zo veel kleine aanpassingen die champions weer viable kunnen maken, maar om een een of andere reden vindt Riot het noodzakelijk om elke champion die niet meer in de meta voorkomt meteen een rework te geven in plaats van te kijken hoe ze die champion wel weer viable kunnen maken.
Precies mijn verzoek tot het invoeren van meer items, ipv items weghalen omdat ze niet nuttig zijn op 70% van de champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als we het over balance in het algemeen zouden gaa hebben dan vind ik jungle op dit moment echt niet het probleem. Ze zijn imho een groot deel van s3 relatief zwak geweest en nu ze iets meer hun role op kunnen eisen roepen erg veel mensen dat ze weer generfed moeten worden.
Helemaal mee eens. Dit wordt natuurlijk vooral geroepen omdat ze early game relatief sterk zijn. Dan zijn ze namelijk nog gelijk of hoger level (jungler wordt eerder lvl 3 dan een solo laner vaak) en hebben ze nog geen achterstand in items omdat ze veel minder farm krijgen. Maar mid/lategame hoef je als jungler echt niet meer een 1v1 tegen een ad of ap carry te proberen tenzij je superfed bent. Volgens mij is jungle dan precies waar je het wil hebben: early game om een voordeel af te dwingen, lategame vooral voor de utility en frontlinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eerlijk gezegd was in bijna alle seasons de jungler heel slecht als hij achter komt te liggen. Het minst opvallend was dat S2 omdat iedereen toen toch utility junglers speelde waarbij het ook weer niet zo belangrijk is welke items je hebt.

Vind die nieuwe wriggles ook niet echt super echt een heel een dimensionaal item. En het promote gewoon gigantisch veel farmen. Verder is hij completed wel heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:45:
[...]

Helemaal mee eens. Dit wordt natuurlijk vooral geroepen omdat ze early game relatief sterk zijn. Dan zijn ze namelijk nog gelijk of hoger level (jungler wordt eerder lvl 3 dan een solo laner vaak) en hebben ze nog geen achterstand in items omdat ze veel minder farm krijgen. Maar mid/lategame hoef je als jungler echt niet meer een 1v1 tegen een ad of ap carry te proberen tenzij je superfed bent. Volgens mij is jungle dan precies waar je het wil hebben: early game om een voordeel af te dwingen, lategame vooral voor de utility en frontlinie.
Eerlijk gezegd hangt dat meer van je jungler af en hoe je hem bouwt dan dat elke populaire jungler lategame afvalt. Een lategame Khazix jungle ramt nog net zo makkelijk een ADC neer als hij zijn skill fatsoenlijk uitvoert. Ik deed het laatst op een Elise (en nee ik was bepaald niet fed die game), maar had ook niet gekozen voor een puur tanklike build. Enige die er momenteel nog redelijk mee wegkomt (icm met haar ult) is Evelynn, tanky en toch bursty genoeg om vrijwel iedere squishy lategame 1v1 uit te schakelen.

Maar nee, ik ben niet van mening dat de junglers momenteel generfd dienen te worden (we vallen in herhaling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:15:
[...]

Wukong is momenteel waarschijnlijk iets te sterk, maar te hard nerfen heeft Riot imo te vaak gedaan. Ik heb liever dat ze dat geleidelijk doen.
Een betere oplossing dan het zo te laten. Alles onder 52% winrate is opzich redelijk balanced, daarnaast zie je uitschieters zoals Wu en Ziggs, die ik beide behoorlijk te sterk vind die daar marginaal boven hangen. Overigens lijkt een aantal % niet veel, maar we hebben het hier dagelijks over 100.000+ games die dan tijdens champ select al zwaarder in favor hangen voor characters met een winrate ver boven de 50%
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:31:
Garen Judgment
TOTAL PHYSICAL DAMAGE: 60 / 135 / 210 / 285 / 360 (+ 210 / 240 / 270 / 300 / 330% AD)

Wukong Cyclone
MAXIMUM PHYSICAL DAMAGE: 80 / 440 / 800 (+ 440% AD)

Hoe kom je erbij dat deze skills dezelfde damage doen? Al was het niet om het feit dat Wukong movespeed erbij krijgt en een veel grotere range heeft en met knockups en targeted dash mensen langer gevangen houd in de skill, het verschil in totale damage is gigantisch. Stel je hebt op Garen 200AD (vrij hoog, enkel voor een full built tank die hoogstens Cleaver pakt en misschien een LW maar dat terzijde), dan pak je met een volledige spin (good luck with that) nog slechts 360+660=1020, een nummer waar Wu zonder enig item al ruim overheen gaat.

Dus zelfs een vergelijking met een fed Garen met 200 AD en een itemloze Wukong is in Wu's voordeel. Natuurlijk, het is een ult, dus het hoort meer damage te doen dan een E, maar ga niet van die onzin lopen verkondigen. Daarbij heeft Wukong meer aan AD kopen dan Garen, vanwege scaling op de overige skills en eigen Armor debuff.

Wukong heeft de sterkste AoE spell in de gehele game, Annie en Amumu komen met AP items nog niets eens in de buurt van deze damage. Dan hebben we het over twee characters waar ook hun AoE ulti hetgene is wat hun teamfight en ganks defineert, en zelfs zij krijgen die damage niet.

Ik denk dat een shift van total AD naar bonus AD op Wukong een interessante aanpassing zou zijn. Ik weet dat je geen full AD op Wu gaat, maar met een ziek hoog scalende skill als deze promote je alleen maar dat een team met een Wukong die voorstaat, een Wukong gaat hebben die meer AD bouwt als normaal en volledig ridiculous word. Rito erkent duidelijk dat er problemen zijn met Wukong's ult, maar er is nog niet genoeg aan gedaan. En ik heb liever dat ze iets de grond in nerfen en daarna opbouwen dan iets veel te sterk laten en er te lang over doen om het te fixen.

Overigens is dat gehannes over die wards natuurlijk onzin, niet alle routes zijn 24/7 geward, zelfs niet op Diamond en daar onder zeker niet. Kan wel honderd keer per game roepen dat bot zn 2 openingen moet warden, maar good luck. Wu heeft juist een sterke presence, juist op het moment dat je je wards moet gaan refreshen of gewoon zo lang in je lane gestalled word dat de wards op zijn. Het gevaar van Wu is dat hij ongemerkt ook 2v2 of 3v3 skirmishes op bot of mid ineens in een 4v3 veranderd zonder dat je je ervan bewust bent. Dezelfde strategie die Eve en Shaco gebruiken.
Als champs zoals Pantheon, Wukong en Eve achter komen te liggen zijn ze bijna gegarandeerd de rest van de game nutteloos.
Probleem op het moment is dat die kans van succes veel groter blijkt te zijn dan falen. Juist omdat er earlygame weinig counterplay is. Vooral Eve, Wu en Panth doen enorm veel burst up front tijdens een gank dat er (mits de laner reageert) vaak wel kills vallen te halen of de laner naar base stuurt. Wu en Eve farmen ook nog redelijk snel mocht ganken even uitgesloten zijn, iets waar Panth dan weer niet kan. Vandaar dat ik ook Panths algemene impact niet erg vind.

Ik denk dat een aantal gerichte tweaks op skills al een heel eind zullen komen. Maar Rito pakt het graag groots aan. Hi summoners we rearranged the whole jungle and changed all the items!

Die keuze snap ik ook nog steeds niet, die toren nonsens. De hele charme was juist symmetrie en daar de vrijheid mensen in te plaatsen. Forceren van lanes, gadver. Maar goed, zo wil Riot het klaarblijkelijk, net als dat 7/10 champs in een game vrijwel altijd hetzelfde zijn. Zou 10/10 zijn zonder bans.
Het lijkt alsof ze de game zo willen houden zoals het merendeel van de doelgroep is; simpel. Iedereen bouwt al jaren vrijwel hetzelfde. Supports, ADCs, mages. Ja ja, sommigen pakken een DFG of Lichbane erbij, maar verder niets. Er is geen situational bouwen, want er zijn voor elke rol maar 1 of 2 viable defense item (QSS of GA voor ADC, als je meer armor nodig hebt, good luck) in dat aspect kunnen ze echt leren van Dota(2).
Nou inderdaad. Als er iets irritant is, is het dat ze een hele champ compleet omgooien (en vaak niet eens goed, hoi Xerath, Kassadin) in plaats van nummertjes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:01:
[...]

[...]

[...]

Maar goed, Wukong is prima zo [afbeelding]
Kijk, ik ben het met je eens dat wukong veel te sterk was pre nerfs als je niet wist hoe er tegen te spelen in solo q. Maar ik denk dat hij nu wel op een goede plaats zit waar hij nog steeds sterk is maar zeker niet meer op dan de andere fotm junglers. Of toch veel te vroeg om al verdere nerfs te eisen, dat moet nog even afgewacht worden.

Zijn ult doet veel damage over time ja, maar hij kan ook niets anders doen terwijl hij ult hè. Dus in die zieke damage moet je dan ook meerekenen dat hij anders gewoon zou auto attacken of skills gebruiken. Voor zijn q heeft hij niet altijd tijd als hij een goede ult wil plaatsen want die halve seconde extra is genoeg om weg te flashen/dashen/te cc'en voor de oplettende speler.

En hoezo wukong slowed? Dat zit niet standaard in zijn kit, red buff en randuins kunnen vele junglers hebben.
[...]

[...]

Ik ban heimer ook regelmatig omdat hij extreem toxic is en je als jungler er vaak niets tegen kan doen, heavy flaming will ensue.

Wukong heeft echt maar een gemiddelde cleartime van de fotm's dat gaat sterk omhoog na sotel maar dat geldt voor de meeste junglers. Bovendien verliest hij er early erg veel health bij tov andere junglers vanwege het gebrek aan sustain. Zijn Clone tankt wat damage maar dat weegt niet op tegen de passive van vi bv (jaja vi heeft sustain) (wukong heeft trouwens een passive die niets toevoegt aan zijn jungle clear). Je hebt meer health en potions over na je eerste clear op vele andere junglers, dat is gewoon een feit. Je gaat ook nog potions nodig hebben na je eerste back waar je spirit stone haalt. De befaamde armor shred die je aanhaalt voor de buffs is...10% van 20 armor bij 1 lv in q.

Ik vind gewoon dat je veel te rap voorbij gaat aan de grote zwakheden die wukong heeft. Amumu kan bij wijze van spreken wukong opwachten in zijn jungle en een kill pakken op lv 2. Wukong kan echt niets doen tegen counterjungling van een iets of wat sterke early jungler (hoeft zelfs niet fotm op te zijn). Lee sin is een must ban voor mij als ik wukong wil spelen, kan counterganken/invaden early en winnen en lategame kan hij wukong wegkicken.

Ik speel wukong zelf regelmatig en hij kan zeker gamechanging zijn, ik heb ook geen enkel probleem om de vijand wukong te laten spelen en dat is allesbehalve een instawin voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Klopt ja.

Die kleine aanpassingen om champions weer viable te maken; die gebeuren inderdaad en helaas veel te weinig. In plaats daarvan gebeurt juist het tegenovergestelde: grote reworks en kleine aanpassingen bij die champs die als sterk/te sterk worden getypeerd. Elke kop die net even boven het maaiveld steekt, moet er geheel of deels afgehakt worden (ook al is Riot daarin ook selectief, aangezien een LB onaangetast blijft). Maar champions die al tijdenlang niet boven het maaienbeld uitkomen, gebeurt niks mee.

Die reworks van Kassadin en Gragas zijn mijns inziens bijvoorbeeld veel te drastisch; het lijkt er al op dat je ze nu vrijwel niet meer gaat zien. Dus van wellicht de sterkste twee mid laners dreigen ze nu geheel van het toneel te verdwijnen.

Maar champions die om welke reden dan ook niet of nauwelijks meer gespeeld worden omdat ze outclassed worden door anderen, blijven onaangeroerd. J4 vind ik nog wel viable als jungler, maar zodra de SotEL nerf erin hakt, kun je hem ook afschrijven. Gedurende season 3 was hij sterk, en dus meerdere keren generft; nu in season 4 zijn anderen komen bovendrijven en zou je dergelijke nerfs deels of geheel kunnen terugdraaien as a start...maar nee.

Of neem Varus, die in Season 3 nog wel met enige regelmaat werd gespeeld. De komst van Lucian en Jinx hebben zijn positie nog verder in de verdrukking gebracht. Eén van de zwaktes van Varus is dat hij totaal niet mobiel is. Om zich te verweren tegen bruiser types als Xin, Jax, Wukong heeft hij geen enkele escape en enkel een E slow die in de praktijk vrijwel altijd onvoldoende is om het vege lijf te redden. Vrijwel alle andere adc's hebben wat dat betreft betere mogelijkheden om zich te redden van zo'n 'Jax-duik'.
Dus, waarom niet Varus' base movement speed flink omhoog gooien, met 20 ofzo. Dat maakt het niet ineens weer geheel viable, maar dat zou al een beetje kunnen helpen. But no....
SemperEgo schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:57:
Ik vind gewoon dat je veel te rap voorbij gaat aan de grote zwakheden die wukong heeft. Amumu kan bij wijze van spreken wukong opwachten in zijn jungle en een kill pakken op lv 2. Wukong kan echt niets doen tegen counterjungling van een iets of wat sterke early jungler (hoeft zelfs niet fotm op te zijn). Lee sin is een must ban voor mij als ik wukong wil spelen, kan counterganken/invaden early en winnen en lategame kan hij wukong wegkicken.
Precies, Wukong heeft ook zwakke kanten (zoals hierboven al door mezelf en o.a. Semper zijn uiteengezet) die maken dat hij nu prima is. Nog verdere nerfs en je kan Wukong ook bij het grof vuil zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-04-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Winrate is niet echt heel leidend voor de viability van een champion omdat dat ook heel veel te maken heeft met hoe lastig een champion te spelen is. In het geval van Wukong is het zo dat hij altijd een hoge winrate heeft gehad; Zijn ultimate geeft weliswaar goede utility, maar voornamelijk is hij erg makkelijk om te spelen. Je ziet dan ook bij Wukong dat zijn winrate in de lagere regionen (bijvoorbeeld bronze) veel hoger is terwijl hij in diamond en challenger veel dichter bij de 50% ligt. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Warwick: In Bronze zit hij nog op een 52.5% winrate, in Diamond is dat ongeveer 51%. Betekent dit dat Warwick overpowered is en we hem moeten nerfen? Niet bepaald.

Om een vergelijking te maken: Lee Sin heeft een winrate van rond de 48%. Is hij dan underpowered en moeten we hem buffen? Neen want die lage winrate komt voornamelijk doordat het gewoon een lastige champion is die veel mensen niet tot de volle potentie kunnen spelen. Hetzelfde geldt voor Zed in een nog sterkere mate: Lage winrate doordat hij lastig te spelen is, maar underpowered? Absoluut niet.

Wukong kon best een nerf gebruiken maar als hij blijft steken op een winrate van rond de 52% is dat echt niet zo'n groot probleem. Dat betekent alleen dat hij doordat hij makkelijker te spelen je minder tijd hoeft te spenderen aan het echt goed leren van de champion om er succesvol mee te zijn. Het is belangrijk voor nieuwe spelers dat er makkelijke champions zijn die zich kunnen meten met de mechanisch ingewikkelde champions.

Overigens denk ik dat Riot een kans gemist heeft om lane Wukong te buffen en jungle Wukong verder te nerfen. Bijvoorbeeld een additionele nerf aan zijn ultimate cooldown en een vermindering van zijn mana costs zou betekenen dat lane Wukong een stuk aantrekkelijker wordt t.o.v. jungle Wukong (die mana krijgt van Blue en SOTEL en dus geen problemen heeft daarmee).

[ Voor 10% gewijzigd door Slivv op 07-04-2014 14:11 ]

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Precies, er zijn zoveel kleine veranderingen die ze tenminste uit zouden kunnen proberen en zien hoeveel effect het heeft op de viablity van een champion.

Aangezien ik geen zin heb om voor elke champion een enorm ingewikkeld en gedetailleerd verhaal te schrijven zal ik het maar 'kort' houden.

Ziggs en Nidalee: Afstraffen van perma-zoning door middel van Athene's/Bluebuff.

Voor Ziggs: Increase de cooldown van Q met 2 seconden en haal 2 seconden van de cooldown af op het moment dat een target gehit wordt.

Voor Nidalee: Increase de cooldown van Q met 3 seconden en haal 3 seconden van de cooldown af op het moment dat een target gehit wordt.

Voor LeBlanc: Reduce de hitbox van E met ~30-40% zodat de hitbox meer in verhouding is met het visuele effect.

Voor Eve: Verander het shield van de ult van 150/225/300hp per opponent naar 100/200/300 per opponent.

Tresh: Verander de lantern uptime naar 4 seconden en de shield duration naar 3 seconden.

Jax: Nerf de HP gain per level naar 98 naar 90.

Het zijn maar kleine voorbeelden en qua champion zou ik nog veel specifieker veranderingen kunnen bedenken, maar ik zie niet in hoe dit soort kleine aanpassingen per patch schadelijk kunnen zijn. Natuurlijk hoeft de meta per patch niet te veranderen, maar je houdt de meeste picks relevanter puur omdat zij als champion op zich nog viable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Slivv schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:09:
. Betekent dit dat Warwick overpowered is en we hem moeten nerfen? Niet bepaald.
Jazeker wel :+ (Warwick liefhebber hier, ben hem altijd blijven spelen ondanks dat hij 'niet viable' zou zijn ;) ).

edit: WARWICK RELAUNCH INC: http://www.newsoflegends....o-returns-and-more-17425/

Maar nee, winrate alleen is niet doorslaggevend. Ik denk dat Riot wel meer statistieken bekijkt om te bepalen of een champion OP is of niet (K/D/A in wins, K/D/A in losses, kijken in hoeverre dat verschilt met andere champs in dezelfde rol etc. ). Bovendien heb je natuurlijk nog altijd gewoon je 'gut feeling'. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat Wukong nu behoorlijk sterk is.

@hierboven: mee eens. Liever kleine en geleidelijke veranderingen dan complete reworks of dusdanig harde nerfs dat de champion gelijk de grond in gestampt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Vicarious op 07-04-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:55:
[...]

Garen Judgment
TOTAL PHYSICAL DAMAGE: 60 / 135 / 210 / 285 / 360 (+ 210 / 240 / 270 / 300 / 330% AD)

Wukong Cyclone
MAXIMUM PHYSICAL DAMAGE: 80 / 440 / 800 (+ 440% AD)

Hoe kom je erbij dat deze skills dezelfde damage doen? Al was het niet om het feit dat Wukong movespeed erbij krijgt en een veel grotere range heeft en met knockups en targeted dash mensen langer gevangen houd in de skill, het verschil in totale damage is gigantisch
Je kijkt nogal selectief Garen's scaling is 110% per seconde en dat heeft die van Wukong ook. En op level 6 doet wukong ult 80 damage terwijl garens spin dan 210 damage doet.
Garen heeft ook een betere speedboost en wukong kan zijn dash verder niet gebruiken tijdens zijn spin.
.
Wukong heeft de sterkste AoE spell in de gehele game, Annie en Amumu komen met AP items nog niets eens in de buurt van deze damage. Dan hebben we het over twee characters waar ook hun AoE ulti hetgene is wat hun teamfight en ganks defineert, en zelfs zij krijgen die damage niet.
Wukong moet voor die damage 4 seconde bij de target's in range blijven Amumu en Annie niet. Daarbij kunnen zij meerdere aoe skills gebruiken.
Overigens is dat gehannes over die wards natuurlijk onzin, niet alle routes zijn 24/7 geward, zelfs niet op Diamond en daar onder zeker niet. Kan wel honderd keer per game roepen dat bot zn 2 openingen moet warden, maar good luck. Wu heeft juist een sterke presence, juist op het moment dat je je wards moet gaan refreshen of gewoon zo lang in je lane gestalled word dat de wards op zijn. Het gevaar van Wu is dat hij ongemerkt ook 2v2 of 3v3 skirmishes op bot of mid ineens in een 4v3 veranderd zonder dat je je ervan bewust bent. Dezelfde strategie die Eve en Shaco gebruiken.
Natuurlijk is niet alles altijd geward maar elke jungler kan een 3v3 in een 4v3 veranderen op die momenten. Dat is echt niet specifiek voor Wukong en als je klaagt over alle champions die hetzelfde worden waarom dan zon punt maken van de paar stealth champs die de game heeft.
Probleem op het moment is dat die kans van succes veel groter blijkt te zijn dan falen. Juist omdat er earlygame weinig counterplay is. Vooral Eve, Wu en Panth doen enorm veel burst up front tijdens een gank dat er (mits de laner reageert) vaak wel kills vallen te halen of de laner naar base stuurt. Wu en Eve farmen ook nog redelijk snel mocht ganken even uitgesloten zijn, iets waar Panth dan weer niet kan. Vandaar dat ik ook Panths algemene impact niet erg vind.
Vind ik wel meevallen de jungle routes zijn heel voorspelbaar. Vaak weet je op level 1 al waar de enemy jungler zijn eerste gank gaat plaatsen. Vraag je jungler om een countergank en de enemy jungler staat voor lange tijd buiten spel.
Het lijkt alsof ze de game zo willen houden zoals het merendeel van de doelgroep is; simpel. Iedereen bouwt al jaren vrijwel hetzelfde. Supports, ADCs, mages. Ja ja, sommigen pakken een DFG of Lichbane erbij, maar verder niets. Er is geen situational bouwen, want er zijn voor elke rol maar 1 of 2 viable defense item (QSS of GA voor ADC, als je meer armor nodig hebt, good luck) in dat aspect kunnen ze echt leren van Dota(2).
Hier ben ik het wel mee eens er zijn maar zeer weinig champions die situationeel kunnen bouwen.
En als items wat sterk worden is een nerf nooit ver weg.
Nou inderdaad. Als er iets irritant is, is het dat ze een hele champ compleet omgooien (en vaak niet eens goed, hoi Xerath, Kassadin) in plaats van nummertjes aanpassen.
Vind reworks toch vaker meer goed dan kwaad doen. Kassadin en Gragas zijn al sinds seizoen 1 veel te sterk en dat komt door hun kit. Dan is het goed dat er wat aan gedaan word. Er zijn ook veel goede reworks kijk naar karma/eve/sivir/lb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:40:
[...]

Precies mijn verzoek tot het invoeren van meer items, ipv items weghalen omdat ze niet nuttig zijn op 70% van de champions.
Als ze een soort 'item sets' zouden maken (verschillende bonusses op basis van welke andere items je hebt) zou je misschien meer variatie kunnen krijgen. Zeker als het bonusses voor of tegen bepaalde skills zijn. En misschien zelfs het voor midgame interessant maken van het gebruiken van 3 incomplete items in plaats van iedere keer een items afmaken voor je naar de volgende gaat (stel je voor, 3 incomplete adc items die als bonus 'true sight' geven, terwijl je een Evelynn tegenover je hebt)
Maar momenteel betekent een item aanpassen of toevoegen vaak gewoonweg dat iedereen weer dezelfde nieuwe combinatie gebruikt. Nerf je Rabadons te ver? Dan gebruikt niemand die meer. Voeg je een item toe die net iets anders is maar ook veel AP en %AP bonus geeft? Dan gebruikt iedereen die naast Rabadons.

Wat betreft Jungler vs Heimer: De gewone kogeltjes doen in verhouding niet erg veel schade, het zijn de beams die de schade doen. Als ze die net gebruikt hebben ben je even veilig, als ze die net moeten gebruiken ren je langs de rand van hun range, aangezien ze traag schieten zullen ze dan missen. Gebruikt ie zijn ult turret? Smite die gewoon. Heeft ie zijn ult al gebruikt of gebruikt ie 1 van zijn andere ults? Smite een gewone turret. Hij is squishy, dus als je het goed timed en beide er op springt gaat ie meestal wel dood. Als ie tenminste niet ook weet dat dat zijn zwakke punten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 11-09 13:40
Jaja. Eerst word mn penta kill gestolen
Daarna gaan hun baron ik maak daar quadra loop naar hun base waar de laatste over is. Ik fountain dive hem, poof PENTA KILL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:23:
[...]
Natuurlijk is niet alles altijd geward maar elke jungler kan een 3v3 in een 4v3 veranderen op die momenten. Dat is echt niet specifiek voor Wukong en als je klaagt over alle champions die hetzelfde worden waarom dan zon punt maken van de paar stealth champs die de game heeft.
En toch beseffen ze ook bij Riot dat stealth not steeds niet helemaal balanced is in de game. Je kunt het al zien bij de rework van Rengar. Men wil ervoor zorgen dat het enigszins counterplay kan opleveren waar het tot op heden toch nog vrij lastig blijft. Twitch is ook niet voor niets aangepakt.
Vind ik wel meevallen de jungle routes zijn heel voorspelbaar. Vaak weet je op level 1 al waar de enemy jungler zijn eerste gank gaat plaatsen. Vraag je jungler om een countergank en de enemy jungler staat voor lange tijd buiten spel.
Dit is ook weer zoiets, ik weet niet hoe voorspelbaar de junglers in Diamond zijn, maar als voorbeeld neem ik een normal die ik de afgelopen week had, ja ik wist dat de enemy Amumu (Bronze) er aankwam, en ik besloot terug te gaan naar mijn toren. Dus toen de wave bij mij in de buurt was kon ik weer farmen en ging ik weer vooruit de lane in (en hoppa bijna 1 volle minuut later stond meneer er nog) en werd ik toch nog uiteindelijk gekilled. Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen in de lagere regionen toch echt soms lastig in te schatten zijn. En ja je kunt zeggen, prima dan heeft hij zijn tijd bij jou verdaan maar ook hier zit je in de lagere regionen niet gelijk aan een win te denken, want je andere lanes winnen niet standaard hun lane of maken gebruik van de advantage dat ze GEEN jungle pressure hebben.
Vind reworks toch vaker meer goed dan kwaad doen. Kassadin en Gragas zijn al sinds seizoen 1 veel te sterk en dat komt door hun kit. Dan is het goed dat er wat aan gedaan word. Er zijn ook veel goede reworks kijk naar karma/eve/sivir/lb
Bij Kassadin heb ik momenteel het gevoel dat ze de Eve behandeling hebben toegepast (stun nerf etc). Oftewel momenteel vrijwel niet viable en het is wachten op een fatsoenlijke rework. Dus wat betreft Kassadin kan ik niet bepaald zeggen dat de rework geen kwaad kan. Ja hij was zwaar OP in de juiste handen, maar als hij open was betekende het niet gelijk een free win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:42:

Bij Kassadin heb ik momenteel het gevoel dat ze de Eve behandeling hebben toegepast (stun nerf etc). Oftewel momenteel vrijwel niet viable en het is wachten op een fatsoenlijke rework. Dus wat betreft Kassadin kan ik niet bepaald zeggen dat de rework geen kwaad kan. Ja hij was zwaar OP in de juiste handen, maar als hij open was betekende het niet gelijk een free win.
Als een champion alleen OP is in de juiste handen, is dan niet de simpelste oplossing om gewoon zijn AP ratio's te nerfen zodat hij minder hard snowballt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:47:
[...]

Als een champion alleen OP is in de juiste handen, is dan niet de simpelste oplossing om gewoon zijn AP ratio's te nerfen zodat hij minder hard snowballt?
Je bedoelt zoals ze met Riven hebben gedaan qua AD-ratio's? :)

Maar goed, damage-output/ap-scaling en de duur van silence harder aanpakken zou imo een betere aanpak zijn geweest. Ipv het veranderen in een schildje met een channel/charge interupt. Hoeveel chargende/channelende mages ken jij op mid? Ik vind dat ze een beetje het hele "anti-mage" principe onderuit hebben geschopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Damien op 07-04-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En toch beseffen ze ook bij Riot dat stealth not steeds niet helemaal balanced is in de game. Je kunt het al zien bij de rework van Rengar. Men wil ervoor zorgen dat het enigszins counterplay kan opleveren waar het tot op heden toch nog vrij lastig blijft. Twitch is ook niet voor niets aangepakt.
Ja klopt het blijft lastig om een goede balans te vinden. In solo que zijn Rengars Khazixen en Eve's ook zeer vervelend als er niet genoeg pinks/trinkets worden gehaald wat meestal het geval is.
[...]

Dit is ook weer zoiets, ik weet niet hoe voorspelbaar de junglers in Diamond zijn, maar als voorbeeld neem ik een normal die ik de afgelopen week had, ja ik wist dat de enemy Amumu (Bronze) er aankwam, en ik besloot terug te gaan naar mijn toren. Dus toen de wave bij mij in de buurt was kon ik weer farmen en ging ik weer vooruit de lane in (en hoppa bijna 1 volle minuut later stond meneer er nog) en werd ik toch nog uiteindelijk gekilled. Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen in de lagere regionen toch echt soms lastig in te schatten zijn. En ja je kunt zeggen, prima dan heeft hij zijn tijd bij jou verdaan maar ook hier zit je in de lagere regionen niet gelijk aan een win te denken, want je andere lanes winnen niet standaard hun lane of maken gebruik van de advantage dat ze GEEN jungle pressure hebben.
Het is toch logisch dat als iemand minutenlang in je lane blijft campen hij je een keer kan ganken. Is aan jouw jungler om dan een gank/countergank/invade te doen of heel veel te farmen terwijl de gast die bij jou campt vrijwel niks doet.
Heeft verder weinig met niveau te maken. In Challenger kan iemand ook level 3 worden vervolgens 1 lane campen tot hij een kill krijgt. Alleen daar kan je er natuurlijk eerder van uit gaan dat jouw jungler ook nuttig bezig is terwijl in Bronze jouw jungler misschien wel een mislukte camp aan het doen is. Maar dat is dan juist een verschil in skill-level dat tot uiting komt. Het verschil tussen een goede en slechte jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

'Alleen OP in de juiste handen' is één grote assumptie. Dan moet je toch echt met iets concreters komen om een normaal oordeel te kunnen vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]SemperEgo schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:57:
Ik ban heimer ook regelmatig omdat hij extreem toxic is en je als jungler er vaak niets tegen kan doen, heavy flaming will ensue.
Nog steeds niet banworthy imo. Niet over de andere voordehandliggende keuzes.
Slivv schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:09:
Winrate is niet echt heel leidend voor de viability van een champion omdat dat ook heel veel te maken heeft met hoe lastig een champion te spelen is. In het geval van Wukong is het zo dat hij altijd een hoge winrate heeft gehad; Zijn ultimate geeft weliswaar goede utility, maar voornamelijk is hij erg makkelijk om te spelen. Je ziet dan ook bij Wukong dat zijn winrate in de lagere regionen (bijvoorbeeld bronze) veel hoger is terwijl hij in diamond en challenger veel dichter bij de 50% ligt. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Warwick: In Bronze zit hij nog op een 52.5% winrate, in Diamond is dat ongeveer 51%. Betekent dit dat Warwick overpowered is en we hem moeten nerfen? Niet bepaald.

Om een vergelijking te maken: Lee Sin heeft een winrate van rond de 48%. Is hij dan underpowered en moeten we hem buffen? Neen want die lage winrate komt voornamelijk doordat het gewoon een lastige champion is die veel mensen niet tot de volle potentie kunnen spelen. Hetzelfde geldt voor Zed in een nog sterkere mate: Lage winrate doordat hij lastig te spelen is, maar underpowered? Absoluut niet.
Een 2% deviatie is acceptabel. Both ways. Dat maakt een champ niet unviable of ineens kapot. Dit is hetzelfde principe als bij kop of munt. Het zal nooit precies 50% zijn, maar de afwijking zal niet erg groot zijn. Dat is het hele streven van het spel, dingen precies gebalanceerd houden en 50% (more or less) is een goede indicator. Als er dus variabelen zijn die zich ver distantieren van die 50%, dan is er wat mis. Zoals er duidelijk grote gebreken zijn bij de champs die onder 46% steken, zo zijn er dus ook grote problemen bij champs die boven de 54% blijven haken. It works both ways. 48-52% is eigenlijk de norm onder vele champs in de huidige meta.
Wukong kon best een nerf gebruiken maar als hij blijft steken op een winrate van rond de 52% is dat echt niet zo'n groot probleem. Dat betekent alleen dat hij doordat hij makkelijker te spelen je minder tijd hoeft te spenderen aan het echt goed leren van de champion om er succesvol mee te zijn. Het is belangrijk voor nieuwe spelers dat er makkelijke champions zijn die zich kunnen meten met de mechanisch ingewikkelde champions.
We zullen het zien, maar zolang hij ver boven 52% blijft steken is er dus duidelijk een probleem.
Vicarious schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:17:
[...]

Jazeker wel :+ (Warwick liefhebber hier, ben hem altijd blijven spelen ondanks dat hij 'niet viable' zou zijn ;) ).

Maar nee, winrate alleen is niet doorslaggevend. Ik denk dat Riot wel meer statistieken bekijkt om te bepalen of een champion OP is of niet (K/D/A in wins, K/D/A in losses, kijken in hoeverre dat verschilt met andere champs in dezelfde rol etc. ). Bovendien heb je natuurlijk nog altijd gewoon je 'gut feeling'. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat Wukong nu behoorlijk sterk is.
Naar KDA kijken is iets wat totaal geen zin heeft. Juist als jungler heb je soms dat je veel kills pakt, of dat je meer als een soort Jezus sterft voor de zonden van de laners :+ en hen kills voert door zelf alleen assists en deaths te pakken. Daarbij zit er ook een groot verschil tussen top lane een ADC spelen of bot lane, een mage top of mid... etc. KDA is de meest waardeloze stat om naar te kijken.
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:23:
[...]

Je kijkt nogal selectief Garen's scaling is 110% per seconde en dat heeft die van Wukong ook. En op level 6 doet wukong ult 80 damage terwijl garens spin dan 210 damage doet.
Garen heeft ook een betere speedboost en wukong kan zijn dash verder niet gebruiken tijdens zijn spin.
Wu krijgt MS van zijn ult, Garen zal zijn Q al gebruiken om uberhaupt in E range te komen, dus tijdens je spin geen boost.
[...]

Wukong moet voor die damage 4 seconde bij de target's in range blijven Amumu en Annie niet. Daarbij kunnen zij meerdere aoe skills gebruiken.
Die andere AoE doe jij al om in range te komen en zal niet missen. Juist omdat het geen skillshot is, zal Wu vaker meerdere mensen raken. Ook zullen mensen na het activeren van ult uit elkaar lopen, in tegenoverstelling tot bvb Amumu's ult, waarbij het team toch gegroepeert blijft. Ook zal een Amumu minder geneigd zijn AP te hebben in tegenoverstelling tot Wukong, die toch snel al een SotEL en een Brutalizer in de pocket heeft.
Omdat stealth na al die jaren nog steeds een stat is die andere games (again, hallo Dota, waar iedereen potentieel stealthed word) wel goed kunnen uitvoeren en Riot niet. Ze gooien de counterplay bij de champs zelf neer (een vision radius op Eve, lol) ipv stealth te homogeniseren en de counters tegen stealth universeel te maken. Wat doet Riot? Haalt stealth reveal van champ skills af, maakt zwakkere stealth reveal wards, probeert Dust na te apen (maar maakt een halfgare versie ervan) en maakt 3 verschillende soorten stealth. Vind je het gek dat stealth niet balanced is!
De eerste rework van Sivir is puur gedaan omdat ze van WarmogsBT push Sivir af wilden. Niet per se omdat ze useless of te sterk was. Overigens vind ik voor Sivir "rework" wel een heel sterk woord in veel gevallen. Haar skillset is eigenlijk vrij hetzelfde gebleven. Boomerang nuke, bouncende auto-attacks, spell shield. De tweaks die gedaan zijn per skill over de jaren maakt het niet echt een rework. Het character is nog vrij hetzelfde gebleven. In essentie zijn het dezelfde skills, maar nu gelimiteerder. Same goes for Leblanc. Nou Kassadin en Xerath, die hebben reworks gekregen. Geen kleine/grote tweaks, maar compleet andere skills.
Skyclad schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:39:
[...]
Als ze een soort 'item sets' zouden maken (verschillende bonusses op basis van welke andere items je hebt) zou je misschien meer variatie kunnen krijgen. Zeker als het bonusses voor of tegen bepaalde skills zijn. En misschien zelfs het voor midgame interessant maken van het gebruiken van 3 incomplete items in plaats van iedere keer een items afmaken voor je naar de volgende gaat (stel je voor, 3 incomplete adc items die als bonus 'true sight' geven, terwijl je een Evelynn tegenover je hebt)
Maar momenteel betekent een item aanpassen of toevoegen vaak gewoonweg dat iedereen weer dezelfde nieuwe combinatie gebruikt. Nerf je Rabadons te ver? Dan gebruikt niemand die meer. Voeg je een item toe die net iets anders is maar ook veel AP en %AP bonus geeft? Dan gebruikt iedereen die naast Rabadons.
Dan creeer je dus weer vaste builds. Iedereen die item X koopt, moet dan ook Y kopen om die set bonus te krijgen. Een beetje te WoW-achtig imo. Het zou allang helpen als er meer combinaties van stats waren. Waarom geen AD/Armor items? Weinig of geen actives voor bepaalde classes? Waarom geen DFG-achtige active voor ADCs (damage amp, geen %HP), waarom enkel stasis op AP carries?
[...]

En toch beseffen ze ook bij Riot dat stealth not steeds niet helemaal balanced is in de game.
En toch maken ze het steeds slechter. Goed gestolen is beter dan slecht verzonnen Rito. Die logica pas je al toe op de helft van alle champ en skin concepts, dus waarom niet op stealth? Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:15:

Naar KDA kijken is iets wat totaal geen zin heeft. Juist als jungler heb je soms dat je veel kills pakt, of dat je meer als een soort Jezus sterft voor de zonden van de laners :+ en hen kills voert door zelf alleen assists en deaths te pakken. Daarbij zit er ook een groot verschil tussen top lane een ADC spelen of bot lane, een mage top of mid... etc. KDA is de meest waardeloze stat om naar te kijken.
Bij grote getallen (miljoenen games) denk ik dat dat reuze meevalt. Ik denk dat je uit stats als KDA best kan halen of een champion bijvoorbeeld heel hard snowballt (gemiddeld heel hoog kill aantal in wins en waardeloos in losses) of gewoon OP is (gemiddeld KDA in losses veel hoger dan KDA in losses van champs in vergelijkbare rol). Ik denk dat Riot wel geavanceerdere rekenmodellen heeft dan puur alleen het win percentage.

Elise heeft de laagste winrate van alle champions momenteel. LEBLANC, Alistar en Olaf staan ook erg laag (<46%). Volgens mij alle 4 prima viable champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elise is flink gedropt na de nerfs en heb ik eigenlijk weinig weer gezien. Ik kan geen vattend oordeel geven over hoe viable ze is. Maar ze is van veel naar niet-bestaand gegaan in alle games die ik gespeeld heb de laatste tijd. Alistar staat hoger, maar word ook zwaar outclassed door populaire supports zoals Tresh en Leona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winrate is gewoon een stat waar je niet zo op moet letten als je naar balance kijkt.
Bij de hoogste winrates staan Anivia,Kog, Sion, Kennen. Die worden allemaal bijna niet gespeeld en zijn ook echt niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:35:
Elise is flink gedropt na de nerfs en heb ik eigenlijk weinig weer gezien. Ik kan geen vattend oordeel geven over hoe viable ze is.
Nog wel viable. Blijft goeie 1v1 dueler, nog steeds prima clear speed en sustain. Ganks zijn wat minder geworden door kortere duur van je web, en de dmg is ook wat minder. Maar dat neemt niet weg dat ze in essentie nog steeds sterke ganks houdt.
Had van mij wel iets minder gemogen die nerfs, maar ze is zeker niet ineens waardeloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:41:
Winrate is gewoon een stat waar je niet zo op moet letten als je naar balance kijkt.
Bij de hoogste winrates staan Anivia,Kog, Sion, Kennen. Die worden allemaal bijna niet gespeeld en zijn ook echt niet zo sterk.
Natuurlijk wel, maar je moet ook op een aantal andere dingen filteren.

http://www.lolking.net/ch...queue=1x1&league=platinum

Ik zie hier wel een aantal champs die echt niet helemaal balanced zijn (Kayle, Heimer, Ziggs, Amumu, Wukong) en champs die hard van de huidige meta profiteren. Ik bedoel, het kan geen toeval zijn dat deze champs op 100000 games 55000 keer winnen, en dat is niet bepaald goed. Ik zou zeggen dat 53% winrate de grens is, daarboven klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom in godsnaam filteren op platinum?
En dit wil nu zeggen dat Talon, Tryndamere en Fiora nerfjes moeten krijgen?
En Vayne Leblanc, Zed, Yasuo buffjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:55:
Waarom in godsnaam filteren op platinum?
En dit wil nu zeggen dat Talon, Tryndamere en Fiora nerfjes moeten krijgen?
En Vayne Leblanc, Zed, Yasuo buffjes?
Dit is even vanuit mijn perspectief he. En ik zeg dus, sample size 50000 games minimum.

Daar zie je wel gelijk het probleem, een champion als LeBlanc is kapot goed in challenger, maar heeft 45% winrate in andere tiers. De winrate is zeer afhankelijk van de tier. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Ziggs en Wukong die overal behoorlijk sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Iedereen vind Evelynn trouwens OP maar haar gemiddelde winrate is 49.58%. En als ik kijk naar haar winrate per divisie op EUW zie ik der nergens staan: http://www.lolking.net/ch...r&queue=5x5&league=ranked

Tuurlijk, goede evelynn spelers hebben al snel een winrate van +60% (S4 66%, S3 63%) maar er zijn ook dus net zoveel slechte evelynn spelers als ik kijk naar haar winrate.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winrate zegt gewoon weinig over hoe sterk een champion is. Renekton heeft een slechte winrate in de LCS terwijl hij toch echt niet een van de zwakkere toplaners is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 11-09 13:40
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:12:
Winrate zegt gewoon weinig over hoe sterk een champion is. Renekton heeft een slechte winrate in de LCS terwijl hij toch echt niet een van de zwakkere toplaners is.
Waarom verwar je jezelf met LCS en soloq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:07:
Iedereen vind Evelynn trouwens OP maar haar gemiddelde winrate is 49.58%. En als ik kijk naar haar winrate per divisie op EUW zie ik der nergens staan: http://www.lolking.net/ch...r&queue=5x5&league=ranked

Tuurlijk, goede evelynn spelers hebben al snel een winrate van +60% (S4 66%, S3 63%) maar er zijn ook dus net zoveel slechte evelynn spelers als ik kijk naar haar winrate.
Mebus, niet om lullig te doen of iets, maar Evelynn is nou niet echt rocket science. Want volgens jouw logica zou ik dus een top-Evelynn speler zijn terwijl ik haar vorige maand voor het eerst heb gespeeld. Ik sta in ranked op een 100% winratio. Vandaar dus ook dat ik Evelynn simpelweg waardig vind voor een ban in soloqueue. Puur om jezelf te beschermen dat een Eve eventjes de hele game voor je ontregeld omdat je teammates een pink ward toch wel vrij duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Mebus schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:07:

Je moet als eve zijnde echt weten wanneer je op de lane moet komen, persoonlijk vindt ik top and midlane ganken super chill, vooral top loop je zo achterlangs en heb je zo FB, iig vaak bij mij met een normale toplaner :)

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:18:
[...]

Mebus, niet om lullig te doen of iets, maar Evelynn is nou niet echt rocket science. Want volgens jouw logica zou ik dus een top-Evelynn speler zijn terwijl ik haar vorige maand voor het eerst heb gespeeld. Ik sta in ranked op een 100% winratio. Vandaar dus ook dat ik Evelynn simpelweg waardig vind voor een ban in soloqueue. Puur om jezelf te beschermen dat een Eve eventjes de hele game voor je ontregeld omdat je teammates een pink ward toch wel vrij duur vinden.
Dit onderschrijft toch alleen maar het punt dat winrate een onzin stat is voor balance.
Als je naar de winrate kijkt betekend dit namelijk dat ze bijna perfect gebalanceerd is.
Maar dan ga je vervolgens spelen en merk je dat ze heel sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:21:
[...]

Dit onderschrijft toch alleen maar het punt dat winrate een onzin stat is voor balance.
Als je naar de winrate kijkt betekend dit namelijk dat ze bijna perfect gebalanceerd is.
Ik spreek je hierin ook niet tegen. Daar heb je simpelweg meer voor nodig dan een winratio om te bepalen of een champion balanced is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Tja, zet een gold 1 speler tussen 9 bronzies en laat hem spelen met LeBlanc, Diana, Lucian, LeeSin, Evelynn bijvoorbeeld, en hij zal waarschijnlijk 9/10 games winnen.
Zet diezelfde speler tussen 9 bronzies en laat hem Taric, Leona, Amumu, Shyvana spelen, en hij wint er van die 10 games maar 6 of 7 (carry potential is lager, en je 4 teammates volgen je pas als je Leona ult alweet voorbij is :D).

Daarom moet je dus alleen naar hogere divisies kijken voor winrates. In Bronze, Silver, en misschien Gold ook nog wel, worden er nog te vaak champs gepicked die niet beheerst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:21:
[...]

Een alles omvattende stat? Nee? Maar wel een grote indicator. Wat de winrate ook was, als deze na een nerf of buff significant omhoog of omlaag gaat, zie je wat voor impact het heeft gehad.

Overigens is Eve inderdaad wel een van de meeste simpele characters in de game. Heel safe, constante pressure op elke lane en hele lage learning curve.
Ero-Sensei schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:26:

Daarom moet je dus alleen naar hogere divisies kijken voor winrates. In Bronze, Silver, en misschien Gold ook nog wel, worden er nog te vaak champs gepicked die niet beheerst worden.
Als je denkt dat het daar ophoud, ben je denk ik een beetje te naief. Plat / Diamond != master of all champs.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Trouwens wat is jullie mening over datgene waar nu veel mensen over discussiëren dat Team Building ook in het ranked-system moet gaan komen! Let me hear your opinion

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hele teambuilder kan me de pleuris krijgen tbh. Kan er niet warm voor worden met die belachelijke queue times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

SonOfTorture schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:27:
Trouwens wat is jullie mening over datgene waar nu veel mensen over discussiëren dat Team Building ook in het ranked-system moet gaan komen! Let me hear your opinion
Graag!

Ja queue times kunnen wel tegenvallen afhankelijk van welke positie/rol je kiest (support is vaak instant team-join), maar dat valt mij nog wel mee. Als meer mensen ervan gebruik maken, zal de queue time ook nog verder verbeteren.

Grootste pluspunt: Het gebrek aan gezeur en gezeik is ronduit een verademing. Dit kan wat mij betreft de non-draft normal game mode zo vervangen. Draft/ranked wat mij betreft ook; kan niet zo moeilijk zijn dit ook te laten werken met bans.

Enige vreemde is dat ik tot voor kort regelmatig tegen Platinum/Diamonds zat te spelen. Bij team builder heb je kennelijk een aparte eigen hidden mmr. Tot voor kort had ik een vrij goede winrate in team builder, maar om nou aan Diamond/Platinum gasten gekoppeld te worden....

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-04-2014 16:42 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]