Vicariously I live while the whole world dies
Enige wat je misschien mist is inzicht in wanneer je een gank moet opzetten. Maar dat leer je in 1 a 2 games makkelijk aan.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
De champ spelen is no-skill, game inzicht heb je overal nodig.Vicarious schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:36:
[...]
En TOCH ben ik slecht met Yi. Gewoon omdat ik niet weet wanneer ik een fight in moet gaan en te snel doodga. Het is niet zo'n no-skill champ als je denkt.
Ik speel liever een amumu en spam constant LETS BE FRIENDS FOREVER richting de enemy waarna ik hem kill met mijn 500 AP.
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Is al een heel ander statement, en het is je goed recht om champs niet leuk te vinden. Maar laten we aub niet over moeilijkheidsgraad praten wanneer we deze 4 noemen.blamauci schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:40:
Ja sorry ik vind die '''faceroll champions'' gewoon veel minder leuk om te spelen xD.
Ik speel liever een amumu en spam constant LETS BE FRIENDS FOREVER richting de enemy waarna ik hem kill met mijn 500 AP.
Ik vind die ook niet leuk om te spelen hoor.blamauci schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:40:
Ja sorry ik vind die '''faceroll champions'' gewoon veel minder leuk om te spelen xD.
Tja, zo bezien is elke champ zonder 3 skillshots (zoals Anivia, Lux, Ez, Syndra, Zyra, Leblanc etc.) no-skill. Ben ik ik het niet mee eens.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:40:
[...]
De champ spelen is no-skill, game inzicht heb je overal nodig.
Yi zijn kit maakt hem enorm sterk maar tegelijkertijd enorm kwetsbaar. Dus heb je degelijk skill nodig om hem te spelen.
Klopt elke champ waar je je abilities zonder er over na te denken kan spammen, vind ik de champ vrij no-skill.Vicarious schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Tja, zo bezien is elke champ zonder 3 skillshots (zoals Anivia, Lux, Ez, Syndra, Zyra, Leblanc etc.) no-skill. Ben ik ik het niet mee eens.
Leblanc heeft maar 1 echte skill shot. Q is targeted en W is gewoon een AoE area zo simpel als opklikken en insta-damage. Chain moet je tenminste nog voorspellen en richten.Vicarious schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Tja, zo bezien is elke champ zonder 3 skillshots (zoals Anivia, Lux, Ez, Syndra, Zyra, Leblanc etc.) no-skill. Ben ik ik het niet mee eens.
Maar Vicarious wees nou eens eerlijk, wat vind jij zo moeilijk aan Evelynn? Welke van de 4 skills heb jij de grootste moeite mee om uit te voeren? En doe dat gelijk eens voor Wukong, Nocturne en Yi. Want ik wil toch wel weten waar jij die moeilijkheidsgraad in vindt zitten omtrent de champ.Vicarious schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Want het voorbeeld wat je gaf, is spelinzicht, daar heb je met elke squishy carry-jungler problemen mee.
LEAVE VICARIOUS ALONE!!!! HASNT HE GONE THROUGH ENOUGH??? LEAVE HIM ALONEEEEEEDamienx2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:44:
[...]
Maar Vicarious wees nou eens eerlijk, wat vind jij zo moeilijk aan Evelynn? Welke van de 4 skills heb jij de grootste moeite mee om uit te voeren? En doe dat gelijk eens voor Wukong, Nocturne en Yi. Want ik wil toch wel weten waar jij die moeilijkheidsgraad in vindt zitten omtrent de champ.
Want het voorbeeld wat je gaf, is spelinzicht, daar heb je met elke squishy carry-jungler problemen mee.
Champs als. Yasuo, Lee Sin, Zed, Riven. Iedereen kan er een kill mee maken, maar ze daadwerkelijk masteren is een heel ander verhaal. Dus nee niet alle champs zijn no-skill, maar een vrij grote portie behoord daar wel onder.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:45:
League is dan ook sowieso niet een moeilijk spel om te spelen, dat lukt me zusje nog. Goed spelen is alleen maar inschattingsvermogen. Tuurlijk zijn mechanics ook belangrijk als lasthitten en kiten, maar die zijn in mindere mate.
Echter uitspraken als: "Ik weet niet wanneer ik erin moet duiken", heeft niets met de champion te maken, maar met de manier waarop jij naar de teamfight kijkt. Dan kun je ook roepen dat Katarina een hele moeilijke champ is, terwijl het ook niet meer is dan een stofzuiger voor teamfights.
Lasthitten en kiten zijn in mindere mate belangrijk? Juist ja. Je beschrijft net het hele spelletje tijdens de laning phase.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:45:
League is dan ook sowieso niet een moeilijk spel om te spelen, dat lukt me zusje nog. Goed spelen is alleen maar inschattingsvermogen. Tuurlijk zijn mechanics ook belangrijk als lasthitten en kiten, maar die zijn in mindere mate.
Er zijn wel degelijk champs met een hoge skillcap, waar waarschijnlijk niemand op dit forum op volle potentie mee kan spelen. Dan heb ik het over een Vayne, Riven, Yasuo, Lee, LeBlanc, Zed en Syndra om er maar een paar te noemen die vaak door stom spammen en pure kracht ook wel kunnen winnen, maar veel more potentie hebben dan menig persoon laat zien.
De skills an sich zijn niet moeilijk maar inderdaad omdat de champ zo squishy is en afhankelijk van resets (Yi, Katarina) is het wel heel erg van belang om alles goed te timen. En natuurlijk zijn de genoemde champs mechanisch gezien simpel om te spelen, maar er komen ANDERE skills bij kijken om die champ goed te benutten.Damienx2 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:44:
[...]
Maar Vicarious wees nou eens eerlijk, wat vind jij zo moeilijk aan Evelynn? Welke van de 4 skills heb jij de grootste moeite mee om uit te voeren? En doe dat gelijk eens voor Wukong, Nocturne en Yi. Want ik wil toch wel weten waar jij die moeilijkheidsgraad in vindt zitten omtrent de champ.
Ga je nou ontkennen dat league in de basis geen hele simpele game is? Toen ik begon met spelen vond ik het t makkelijkste spel dat ik had gespeeld. Je kilt een beetje minions en gebruikt abilities op je tegenstanders, toen ik begon met spelen ging het allemaal niet zo snel, ook bij de tegenstander niet, ik ben zelfs gestopt met spelen voor een half jaar toen ik level 8 was omdat ik het spel te saai vond. Gelukkig hebben vrienden mij overgehaald om toch weer te gaan spelen, nu weet ik dat het spel veel dieper gaat als toen, neemt niet weg dat league in de basis een heel simpel spel is.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:50:
[...]
Lasthitten en kiten zijn in mindere mate belangrijk? Juist ja. Je beschrijft net het hele spelletje tijdens de laning phase.
Er zijn wel degelijk champs met een hoge skillcap, waar waarschijnlijk niemand op dit forum op volle potentie mee kan spelen. Dan heb ik het over een Vayne, Riven, Yasuo, Lee, LeBlanc, Zed en Syndra om er maar een paar te noemen die vaak door stom spammen en pure kracht ook wel kunnen winnen, maar veel more potentie hebben dan menig persoon laat zien.
je zegt het zelf ook "door spammen kunnen winnen", dat bewijst dan toch gewoon dat het heel simpel is. Het echt GOED spelen is een heel ander verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 23-05-2014 14:56 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 14:58 ]
toen ik terugkwam speelde ik inderdaad ook met level30 vrienden en dat is wel een hele andere ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:57:
Ik ben begonnen met een vriend van me die al lv30 was. Ik heb het hele gekut op low levels dus helemaal niet meegemaakt omdat ik al snel voor de leeuwen gegooid werd. Ben toen ook al vrij snel een community gejoined om up to date te blijven. Dus ik heb toen ik net begonnen ben nooit het idee gehad dat het allemaal maar dom en makkelijk was.
Feit is dat als je fatsoenlijk league wil spelen (en dus meer bent dan een poppetje wat een beetje over de map rent en af en toe q,w,e,r indrukt) je ontzettend veel moet weten. Van basisdingen zoals de abilities van champions en de range van turrets tot het manipuleren van minion waves (wat ook weer op verschillende niveaus kan). Daarnaast moet je je ook nog mechanisch ontwikkelen (ook deels kennis, zoals de range van abilities).
[ Voor 15% gewijzigd door Thormodo op 23-05-2014 15:15 ]
Dat is tegenwoordig niet zo, de game krioelt van de smurfs en low levels worden helemaal kapotgemaakt en kapotgescholden.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:17:
ik snap niet dat iedereen zo negatief geageerd op mijn statement, dat is toch juist een mooi iets. Het feit dat iedereen zich er mee kan vermaken omdat het op laag niveau een simpel spelletje is en op hoog niveau een strategisch monster is toch juist iets goeds?
Volgens mij word dat wel redelijk gefilterd, smurfs stompen over het algemeen al in bot games, waar nieuwe spelers deze verliezen, als het mmr systeem op dat niveau al werkt, dan merk je daar als totale noob veel minder van.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:07:
[...]
Dat is tegenwoordig niet zo, de game krioelt van de smurfs en low levels worden helemaal kapotgemaakt en kapotgescholden.
Klopt ik word op mijn smurf van lvl 10 al gematched met lvl 20 25 mensen alleen omdat mijn mmr al zo hoog is.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:14:
[...]
Volgens mij word dat wel redelijk gefilterd, smurfs stompen over het algemeen al in bot games, waar nieuwe spelers deze verliezen, als het mmr systeem op dat niveau al werkt, dan merk je daar als totale noob veel minder van.
Zelf heb ik dan de neiging om de mensen uit te leggen wat ze fout doen
Steam: Ryada.
Mooi om te horen dat het systeem dus goed werkt.wambamNL schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:16:
[...]
Klopt ik word op mijn smurf van lvl 10 al gematched met lvl 20 25 mensen alleen omdat mijn mmr al zo hoog is.
Zelf heb ik dan de neiging om de mensen uit te leggen wat ze fout doen
Ben er ook redelijk blij mee want de games waren hilarisch met wat ik kwa kd haalde.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:20:
[...]
Mooi om te horen dat het systeem dus goed werkt.
Al vond ik het wel jammer voor de tegenstander.
garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:20:
Mooi om te horen dat het systeem dus goed werkt.

Verwijderd
Lijkt me ook echt een mythe dat low-levels kapot worden gemaakt door smurfs. Tenzij die smurfs zo slecht zijn als beginners. En in dat geval is een simpele mute zo gebeurt.
Dus wat je hier zegt is als een nieuwe speler 2 wins pakt, word hij tegen smurfs gepit. Way to contradict yourself \o/Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:06:
Toen ik mijn smurf ging levelen ben ik na 2 games al geen noobs meer tegen gekomen.
Dat ze alleen naar wins kijken is mogelijk ook kort door de bocht, denk ook aan cs en assists op objectives ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:31:
[...]
Dus wat je hier zegt is als een nieuwe speler 2 wins pakt, word hij tegen smurfs gepit. Way to contradict yourself \o/
Verwijderd
Ten eerste vul ik in dat ik een gevorderde speler ben en geen beginnner. En de kans dat iemand die totaal onbekend is met mobas even 2 wins pakt lijkt me ook niet zo groot. Stel dat het toch gebeurt dan verliest hij zo een paar potjes op rij en word hij weer netjes tegen slechtere ingezet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:31:
[...]
Dus wat je hier zegt is als een nieuwe speler 2 wins pakt, word hij tegen smurfs gepit. Way to contradict yourself \o/
Je bedoelt dat iemand die geen zak van het spel snapt, met 4 anderen die clueless zijn tegen 5 anderen die even slecht zijn niet twee keer kan winnen? Sorry, maar... waar haal jij je logica vandaan?Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:01:
[...]
Ten eerste vul ik in dat ik een gevorderde speler ben en geen beginnner. En de kans dat iemand die totaal onbekend is met mobas even 2 wins pakt lijkt me ook niet zo groot. Stel dat het toch gebeurt dan verliest hij zo een paar potjes op rij en word hij weer netjes tegen slechtere ingezet.
Nee, daar filteren ze niet op. Als het systeem zo werkte, ben je in bepaalde rollen sowieso de sjaak.garriej schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:38:
[...]
Dat ze alleen naar wins kijken is mogelijk ook kort door de bocht, denk ook aan cs en assists op objectives ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 20:29 ]
Zou dit graag eens proberen maar mijn vrienden hebben hier geen interesse in.
edit: Is er trouwens maar 1 LoL topic? of is er ook nog ergens een topic om over leagues (LCS, OGN, LPL, ...) te discussiëren?
[ Voor 32% gewijzigd door joachim op 23-05-2014 22:19 ]

M'n MMR in normals is momenteel hoger dan m'n ranked. Het voelde als noobjes stompen lol.
Yasuo heeft 1x een mooie play gehad, anders was hij echt slecht. Achja, de win is mooi meegenomen.
Oh ja, ze waren allemaal aan het zeggen om elkaar te reporten voor feeden
[ Voor 12% gewijzigd door Death1ord op 23-05-2014 22:49 ]

In other news, ik ben na het lezen van die Rengar guide hem steeds meer gaan spelen dit weekend en ik moet zeggen het is gewoon echt leuk om de ADC te 1 shotten. Vrees alleen dat er nog wel weer aanpassingen aan zitten te komen voor hem, zodra mensen hem weer meer onder de knie gaan krijgen en we hem misschien in de LCS gaan zien.
Ik heb niet echt gevolgd maar waarom is Xpecial bij TSM weg dan? Eigen keuze?Damienx2 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:50:
Na een weekendje NA LCS te hebben gezien, hoop ik toch dat er wat mensen zijn die hun mening omtrent Xpecial hebben bijgesteld. Valt nu toch wel behoorlijk op dat hij zo'n goede support kon zijn dankzij zijn teammates in TSM.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
TSM, leek verre van stabiel deze superweek, en ondanks mooie plays van Amazing had ik het idee dat Bjergsen en Wildturtle niet echt lekker in hun spel zaten. Kan natuurlijk ook komen omdat Bjergsen er veel veredelde supports aan het spelen was. EG heeft het lek nog lang niet boven en ik vraag me dan ook af of het benchen van Yellowpete de oplossing was, want er zijn nog een aantal die hun niveau lang niet halen. Dignitas zag er aardig uit, maar ook hier heb ik het idee dat het meer was op individuele skill dan dat ze nu daadwerkelijk een fatsoenlijke shotcaller hebben.
C9, lijkt ook nog niet hun draai te hebben gevonden na Allstars en CLG heb ik het nog niet echt beter zien doen sinds de switch van Nien naar Seraph. Eerlijk gezegd lijkt het er haast op dat de beste jongen ten onder gaat aan de druk aangezien hij in soloqueue toch vrij hard stomped. En dan tenslotte LMQ, die imo de hype wel heeft waargemaakt, met name hun midlaner is een plezier om naar te kijken Ik denk dat het voor hun dan ook een vrij eenvoudige win gaat worden van deze summersplit.
Wat betreft de EU LCS, alle teams zijn vrij random net als de spring split. Iedereen kan van iedereen winnen maar aan het einde van het liedje pakt Fnatic uiteindelijk de titel. Alliance ziet er degelijk uit, maar maakt nog teveel foutjes en ze lijken af en toe de keuzes tussen een kill of objective verkeerd in te schatten.
TL:DR ik had verwacht dat NA LCS aantrekkelijker zou zijn om naar te kijken dan EU LCS, maar na deze superweek lijkt het weer veel op het oude. Beide zijn kwalitatief niet echt hoogstaand (voor de kijker).
Ik ben geneigd om te zeggen dat ik hoop dat er binnenkort ook een Aziatisch team (China/Korea) richting EU trekt en daar zich kwalificeert voor de EU LCS, puur zodat de EU teams ook inzien dat het anders moet (kijk bijvoorbeeld hoe sterk CLG.EU was na hun trip in Korea). Denk dat het voor NA een enorme aanwinst is dat LMQ erbij is gekomen. Waar ik overigens wel verwacht dat LMQ door elk gemiddeld Koreaans team weggespeeld zal worden, maar goed het is iig iets om je aan te meten als NA team.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:19:
Tja, ik denk dat een hoop ook te maken heeft met roster changes en het feit dat ze eventjes een pauze gehad hebben. Veel teams zag je gewoon een beetje besluiteloos rondlopen op bepaalde momenten. Ik denk dat als de analisten van CLG en C9 even losgaan dat dat soort dingetjes er wel uitgaan. Het grote verschil met EU LCS en NA LCS is dat ik er bij NA LCS wel potentie in zie door de hogere individuele skills van de spelers.
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 08:26 ]
LMQ speelde goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ze verloren een paar maanden terug ook af en toe gewoon van NA challenger teams. Ik weet dus nog niet zo zeker of ze deze split met gemak gaan winnen. Ik denk het niet eerlijk gezegd.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:25:
[...]
Ik ben geneigd om te zeggen dat ik hoop dat er binnenkort ook een Aziatisch team (China/Korea) richting EU trekt en daar zich kwalificeert voor de EU LCS, puur zodat de EU teams ook inzien dat het anders moet. Denk dat het voor NA een enorme aanwinst is dat LMQ erbij is gekomen. Waar ik overigens wel verwacht dat LMQ door elk gemiddeld Koreaans team weggespeeld zal worden, maar goed het is iig iets om je aan te meten als NA team.
Ze hebben op elke linie spelers staan, waar er qua kwaliteit geen speler in NA rondloopt die dat evenaart, zeker niet als TSM Bjergsen "supports" op mid laat spelen. Doublelift vs Vasilii ben ik nog geneigd te zeggen dat dit vrij gelijk op zal gaan, maar dan in het geheel is het team LMQ sterker.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:27:
[...]
LMQ speelde goed, begrijp me niet verkeerd. Maar ze verloren een paar maanden terug ook af en toe gewoon van NA challenger teams. Ik weet dus nog niet zo zeker of ze deze split met gemak gaan winnen. Ik denk het niet eerlijk gezegd.
Supports mids zijn op het moment wel heel populair en soraka had een 100% win rate tot gister(in NA LCS), dat is niet zonder reden. Maar ik vind Bjergsen op die champs niet goed tot zijn recht komen.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:35:
[...]
Ze hebben op elke linie spelers staan, waar er qua kwaliteit geen speler in NA rondloopt die dat evenaart, zeker niet als TSM Bjergsen "supports" op mid laat spelen. Doublelift vs Vasilii ben ik nog geneigd te zeggen dat dit vrij gelijk op zal gaan, maar dan in het geheel is het team LMQ sterker.
Ik denk dat Balls zich prima kan meten met Ackerman, Dyrus op een goede dag ook. In de jungle denk ik ook niet dat Meteos, Dexter (en misschien Amazing) zoveel slechter zijn. Ze zagen er nu goed uit maar ik moet nog zien of ze dat de hele split volhouden. Ik zie ze nog niet zo gauw >80% winnen.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:35:
[...]
Ze hebben op elke linie spelers staan, waar er qua kwaliteit geen speler in NA rondloopt die dat evenaart, zeker niet als TSM Bjergsen "supports" op mid laat spelen. Doublelift vs Vasilii ben ik nog geneigd te zeggen dat dit vrij gelijk op zal gaan, maar dan in het geheel is het team LMQ sterker.
3x Taric gespeeld (allemaal ARAM) sinds ik hem aanschafte, en alle 3 gewonnen. Zaterdag Anivia het eerst gespeeld, en door het Tanky support te spelen (Ik dook op hun team, stunde iedereen, en mijn team maakte ze daarna af) wonnen we ook dat eenvoudig. Mijn eerste keer Varus was wat minder succesvol, ook al kwam dat mede doordat zij een stuk betere team comp hadden (healing, 1 tank, verder allemaal ranged) en mijn teamgenoten het een goed idee vonden iedere keer solo all-in te gaan tegen het volledige vijandelijke team (Stel je voor dat je die ene CS zou missen! Beter om tussen 5 vijanden te springen als squishy AP of ADC!)
Ik zal later toch ADCs in normals moeten oefenen, maar in ieder geval krijg ik zo wat meer ervaring met verschillende champs. En leer ik welke ik wel en niet leuk vind.
Heb juist het idee dat je nog geen LMQ op volle kracht bezig hebt zien gaan. Het lijkt er momenteel erg op dat ze aan het spelen zijn met hun tegenstanders. Met name als je naar de gezichtsuitdrukkingen keek terwijl bijvoorbeeld de game vs Curse (waar het qua score gelijk op leek te gaan).Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:37:
[...]
Ik denk dat Balls zich prima kan meten met Ackerman, Dyrus op een goede dag ook. In de jungle denk ik ook niet dat Meteos, Dexter (en misschien Amazing) zoveel slechter zijn. Ze zagen er nu goed uit maar ik moet nog zien of ze dat de hele split volhouden. Ik zie ze nog niet zo gauw >80% winnen.
Waarschijnlijk is het nu aftasten voor LMQ hoe sterk de NA LCS teams zijn. En die >80% verwacht ik dat het geen moeite voor ze gaat zijn.
Goed ze moeten nog tegen de echte topteams, maar we zullen zien hoe deze split zal lopen. Vooralsnog ben ik erg gecharmeerd van hun speelstijl.
[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 08:46 ]
Zo hoort dat ook te zijn. De frontline/support moeten de AD(p)C verdedigen zodat deze hun werk kunnen doen.Skyclad schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:42:
Ik speel nog steeds onregelmatig, maar de laatste tijd speel ik alleen maar ARAM om nieuwe champs een beetje te leren spelen. Merk dat ik toch vooral als tank/support combo het goed doe, wanneer ik een ADC of apc speel ga ik toch te vaak dood en ben ik te afhankelijk van mijn team.
3x Taric gespeeld (allemaal ARAM) sinds ik hem aanschafte, en alle 3 gewonnen. Zaterdag Anivia het eerst gespeeld, en door het Tanky support te spelen (Ik dook op hun team, stunde iedereen, en mijn team maakte ze daarna af) wonnen we ook dat eenvoudig. Mijn eerste keer Varus was wat minder succesvol, ook al kwam dat mede doordat zij een stuk betere team comp hadden (healing, 1 tank, verder allemaal ranged) en mijn teamgenoten het een goed idee vonden iedere keer solo all-in te gaan tegen het volledige vijandelijke team (Stel je voor dat je die ene CS zou missen! Beter om tussen 5 vijanden te springen als squishy AP of ADC!)
Ik zal later toch ADCs in normals moeten oefenen, maar in ieder geval krijg ik zo wat meer ervaring met verschillende champs. En leer ik welke ik wel en niet leuk vind.
Probleem is dat in YOLO-Queue iedereen maar wat aan het aanklooien is, vooral op Wood V. Als het niet de tank/support is die onbetrouwbaar is is het wel 1 van de anderen die er een potje van maakt.garriej schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:45:
[...]
Zo hoort dat ook te zijn. De frontline/support moeten de AD(p)C verdedigen zodat deze hun werk kunnen doen.
Dat potje met Anivia had ik ook zo'n Teemo in het team die regelmatig wanneer de rest van ons weg rende bleef staan om in zijn eentje het hele team tegen te houden. Wat dan ongeveer 1 seconde lukte. Probeerde 1x hem te redden, wat ervoor zorgde dat mijn team 'Wtf Anivia?' zei, aangezien ik er dus ook gewoon door dood ging. Daarna maar ruim op tijd voor Teemo gepinged, en af en toe kon hij dan alsnog wegkomen (als ie niet omdraaide om toch 1 CS te pakken)
got an extra CS #wurfSkyclad schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:55:
[...]
Probleem is dat in YOLO-Queue iedereen maar wat aan het aanklooien is, vooral op Wood V. Als het niet de tank/support is die onbetrouwbaar is is het wel 1 van de anderen die er een potje van maakt.
Dat potje met Anivia had ik ook zo'n Teemo in het team die regelmatig wanneer de rest van ons weg rende bleef staan om in zijn eentje het hele team tegen te houden. Wat dan ongeveer 1 seconde lukte. Probeerde 1x hem te redden, wat ervoor zorgde dat mijn team 'Wtf Anivia?' zei, aangezien ik er dus ook gewoon door dood ging. Daarna maar ruim op tijd voor Teemo gepinged, en af en toe kon hij dan alsnog wegkomen (als ie niet omdraaide om toch 1 CS te pakken)
Hij zegt alleen nergens dat hij "zoveel" beter is, dat hij snapt hoe er gespeeld moet worden betekend niet dat hij eigenhandig een game kan carrien.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:57:
Als je Wood V speelt en je bent zoveel beter sta je elke game 15/1 en maakt het niet zoveel uit wat de rest van je team doet.
Je trekt alleen veel aandacht.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:57:
Als je Wood V speelt en je bent zoveel beter sta je elke game 15/1 en maakt het niet zoveel uit wat de rest van je team doet.
Zoals ik gisteren Lee Sin support speelde (
In ARAM helpt het niet erg wanneer je 15/1 staat als je teamgenoten er voor hebben gezorgd dat alle enemies ook erg positief staanVicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:57:
Zodra ik wat (meer) ervaring heb met verschillende champs switch ik weer naar normals, en dan wat later naar ranked. Maar nieuwe champs proberen doe ik toch liever nu in ARAM. Ik switch regelmatig wanneer iemand dat aanbied als ik wel ervaring heb met de mijne en niet met die andere, maar sommige melees reroll ik ook nog steeds hardnekkig. Dat moet ik wat minder doen, moet ook bijvoorbeeld Jax eens proberen.
(Oh, en als support sta ik meestal zowieso niet 15/1. Heb wel iets van 8/12/56 gehad als Taric)
[ Voor 5% gewijzigd door Skyclad op 26-05-2014 09:05 ]
Nouja goed, je wint niet ELKE game dat je het zo goed doet, maar als je standaard 6/0 uit je lane komt denk ik dat je een overgrote meerderheid van je games gewoon wintDamienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:02:
[...]
Je trekt alleen veel aandacht.
Zoals ik gisteren Lee Sin support speelde (ik had echt geen zin in een standaard support) en 6/0/0 de lane uitging om te roamen en kills op te zetten. Naar verloop van tijd was ik het belangrijkste target voor het enemy team
. En hierdoor was ik blij dat mijn team kon opruimen, dus het is wel degelijk van belang om te zien wat je team doet.
vorige keer in 15 min de lucian van de tegenstanders perrongelijk(Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:07:
[...]
Nouja goed, je wint niet ELKE game dat je het zo goed doet, maar als je standaard 6/0 uit je lane komt denk ik dat je een overgrote meerderheid van je games gewoon wint
TL;DR je lane winnen hoeft niet altijd een win te zijn.
Klopt, ik gaf alleen even een praktijk voorbeeld.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:11:
Dat zeg ik net LETTERLIJK...
Verwijderd
in YoloQueue moet je je eigen games kunnen carryen. Ik speelde S1 Bronze. S2 Bronze. S3 gold ( carried lelelelelel ) S4 nu silver II. Na placements. Maar ik merk ook dat ik verbeterd ben. Meer CS. meer kills. less deaths. Het komt niet op 1 2 3 hoor diamond of platSkyclad schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:55:
[...]
Probleem is dat in YOLO-Queue iedereen maar wat aan het aanklooien is, vooral op Wood V. Als het niet de tank/support is die onbetrouwbaar is is het wel 1 van de anderen die er een potje van maakt.
en vooral als ADC -> ATTACK MOVE !!!
In normals is dat wat makkelijker omdat je in het begin in je eigen lane staat en dus niet direct 1 tegen 5 staat wanneer je team zelfmoord pleegt. In ARAMs is het lastiger, vooral wanneer ze iemand hebben die wat turret shots kan tanken (of kan shielden) en meer range.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:15:
[...]
in YoloQueue moet je je eigen games kunnen carryen. Ik speelde S1 Bronze. S2 Bronze. S3 gold ( carried lelelelelel ) S4 nu silver II. Na placements. Maar ik merk ook dat ik verbeterd ben. Meer CS. meer kills. less deaths. Het komt niet op 1 2 3 hoor diamond of plat![]()
en vooral als ADC -> ATTACK MOVE !!!
(ping ping ping)Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:26:
Ik heb nou niet echt het idee dat ik zelf beter ben geworden, maar dat het niveau over het algemeen naar beneden is gegaan. Ik zie tegenwoordig vaker dan voorheen mensen een half uur achter iemand aan chasen die 1/5/0 staat terwijl je in dezelfde tijd gewoon een objective neer had kunnen halen. Maar ja de playerbase is dan ook verdubbelt ten opzichte toen ik begon, dus is het opzich logisch dat het qua kwaliteit er niet beter op is geworden.
"omg lucian report, why you diddnt go with me" zegt onze toplaner na doodgegaan te zijn in hun jungle.Hij ging me wel even reporten, mij team sloot zich volledig bij mij aan en dat ik de juiste keuze maakte om niet te chase, had ook nog is laag hp en mana... Tegenwoordig is niet chasen in de ogen van sommige mensen het verkeerde om te doen.
Zo kreeg ik van onze Lee Sin jungle te horen: "Tryndamere are you retarded?", terwijl hij een wilde hunt opzette vs hun Jax jungle en ik een dikke wave aan minions bij me had staan. Waarop ik antwoorde: "Yes, is that a problem?". Voor de rest van de game Lee Sin niet meer gehoord.garriej schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:32:
[...]
(ping ping ping)
"omg lucian report, why you diddnt go with me" zegt onze toplaner na doodgegaan te zijn in hun jungle.Hij ging me wel even reporten, mij team sloot zich volledig bij mij aan en dat ik de juiste keuze maakte om niet te chase, had ook nog is laag hp en mana... Tegenwoordig is niet chasen in de ogen van sommige mensen het verkeerde om te doen.
Ook helemaal mee eens. Dan heb je eentje die in lane 8/0/0 gaat en vervolgens denkt de hele wereld aan te kunnen, waarna je de game alsnog hopeloos verliest. Heb het overigens voornamelijk bij Jayce/Zed spelers gezien.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:41:
Het meeste voorkomende probleem van losing games: Greed
Ik neem het risico soms op zed ook te vaak, denk dat ik dan genoeg dmg doe om erin te springen iemand eraf te pikken en weer terug met heractivatie van ult. Maar dan stun en doei ZedDamienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:52:
[...]
Ook helemaal mee eens. Dan heb je eentje die in lane 8/0/0 gaat en vervolgens denkt de hele wereld aan te kunnen, waarna je de game alsnog hopeloos verliest. Heb het overigens voornamelijk bij Jayce/Zed spelers gezien.
Als je 8-0 gaat heb je best wat krediet opgebouwd om 1x dom dood te gaan hoorgarriej schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:55:
[...]
Ik neem het risico soms op zed ook te vaak, denk dat ik dan genoeg dmg doe om erin te springen iemand eraf te pikken en weer terug met heractivatie van ult. Maar dan stun en doei Zed, oops.. Maarja dat doe ik dan geen 2e keer in de zelfde game.
Tja niet bij mij om eerlijk te zijn, omdat een throw maar 1 death nodig heeft om de game te verliezen. En dat geldt uiteraard ook voor mijzelf, als ik een domme actie doe wat ons uiteindelijk de game kost neem ik mijzelf dat ook niet in dank af. Ondanks mijn 8/1/0 score.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:56:
[...]
Als je 8-0 gaat heb je best wat krediet opgebouwd om 1x dom dood te gaan hoor
[ Voor 21% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 09:59 ]
Maar als je de enige in je team bent die zo fed is, kun je met zo een actie mogelijk wel een toren, baron/draak weggeven. En dat is best zuur.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:56:
[...]
Als je 8-0 gaat heb je best wat krediet opgebouwd om 1x dom dood te gaan hoor
Kan. Maar als jij niet zo fed was waren er waarschijnlijk al meer towers/barons/dragons gesneuveld. Tuurlijk, liever niet, maar om nou de enige speler die het goed doet gelijk af te zeiken vanwege 1 domme actie terwijl zijn hele team de hele game al domme acties aan het maken is, is wmb een beetje de omgekeerde wereld. Nobody is perfect.garriej schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:58:
[...]
Maar als je de enige in je team bent die zo fed is, kun je met zo een actie mogelijk wel een toren, baron/draak weggeven. En dat is best zuur.
Maar de andere teams spelen ook nog niet op volle kracht. Die match van LMQ vs CLG was wel genieten trouwens. Iedereen die graag LCS kijkt die deze nog niet gezien heeft -> zeker de moeite om eens te bekijken. En NA LCS >>>>>> EU LCS momenteel.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:43:
[...]
Heb juist het idee dat je nog geen LMQ op volle kracht bezig hebt zien gaan. Het lijkt er momenteel erg op dat ze aan het spelen zijn met hun tegenstanders. Met name als je naar de gezichtsuitdrukkingen keek terwijl bijvoorbeeld de game vs Curse (waar het qua score gelijk op leek te gaan).
Zou het trouwens niet makkelijker zijn om een apart topic te hebben over toernooien (LCS, OGN, IEM, worlds, ...) ? Zodat we niet steeds door alle posts moeten filteren.
Groot gelijk, een stuk interessanter om naar te kijken. Met name hoe deze games wel objective-driven zijn en teams over het algemeen wel een voorsprong gelijk weten om te zetten in een fatsoenlijke finish van de game.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:04:
ik kijk allang geen LCS meer ... OGN replays uber alles
Ik zou zeggen ga je gangjoachim schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:03:
[...]
Maar de andere teams spelen ook nog niet op volle kracht. Die match van LMQ vs CLG was wel genieten trouwens. Iedereen die graag LCS kijkt die deze nog niet gezien heeft -> zeker de moeite om eens te bekijken. En NA LCS >>>>>> EU LCS momenteel.
Zou het trouwens niet makkelijker zijn om een apart topic te hebben over toernooien (LCS, OGN, IEM, worlds, ...) ? Zodat we niet steeds door alle posts moeten filteren.
[ Voor 23% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 10:07 ]
Waar haal je die vandaan? Of ben je subscriber?Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:04:
Youtube staan ze wel, voorbeeld de finale Najin Shield vs Samsung Blue is te vinden op het kanaal korealol. En anders de replays op twitch, op medium quality valt het nog goed aan te zien.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:05:
[...]
Waar haal je die vandaan? Of ben je subscriber?
[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 10:14 ]
Voor alle zekerheid even gevraagd aan de moderators of het kan.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:05:
[...]
Groot gelijk, een stuk interessanter om naar te kijken. Met name hoe deze games wel objective-driven zijn en teams over het algemeen wel een voorsprong gelijk weten om te zetten in een fatsoenlijke finish van de game.
[...]
Ik zou zeggen ga je gangverwacht niet dat er iemand is die je gaat tegenhouden.
Als er 3 verschillende threads mogen zijn van Clash of Clans, verwacht ik niet dat ze hier heel moeilijk over zullen doen. Plus als jij een fatsoenlijke OP maakt met daarin bijvoorbeeld de deelnemende teams per League en misschien nog een punten-tabel (voor de Koreaanse teams opzich wel interessant, aangezien deze gelden voor de kwalificatie voor Worlds). Dan heb je volgens mij een prima inhoudelijke thread en ruimte voor discussie.joachim schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:16:
[...]
Voor alle zekerheid even gevraagd aan de moderators of het kan.
Plus elk weekend zijn er wel matches, dus kan het opzich een vrij levend topic worden.
Proficiat; betere Varus dan ik alvastgarriej schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:30:
Vrijdag varus gekocht en na 10 potjes is de eerste penta binnen
[ Voor 23% gewijzigd door KS1987 op 26-05-2014 10:45 ]
Beetje de meest positieve outcome. In deze hypothetische game gaan alle lanes klaarblijkelijk goed aan jouw kant, wat vaak ver van de realiteit is. Er staat nog nét niet dat mid op bot een triple kill pakt bij elke gank.KS1987 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:41:
Objectives zijn het belangrijkst. Als en slechts als top tower neergaat kan ik naar mid gaan om daar te pushen (tegen dan kan ik ook de mid burst aan); kan mijn mid naar bot gaan en daar helpen. Vervolgens gaat bot toren neer en is dragon iets veiliger.
1. Welke top tower gaat neer? Enemy of de jouwe? Ben je eruit gespeeld en blijft top aan het pushen? Dan kun jij niet weg.
2. Een gank van mid != bot tower neer. Zou wel heel apart zijn als elke gank een tower garandeert. Zelfs al zou je de hele lane wipen, < 15min duurt het nog wel even voordat je een tower neerhakt en death timers stellen tot 35min niets voor.
Zou het wel jammer vinden, maar ik snap het wel uiteraard. 100-0 in minder dan 2 seconden is natuurlijk niet echt gezond voor een champion in deze game.
[ Voor 21% gewijzigd door Damien op 26-05-2014 11:03 ]
De kans dat er iets met ranger gaat gebeuren is best wel groot denk ik ja en het is terecht.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:02:
Haha ik zat net naar het filmpje te kijken van Hi im gosu en hoe leuk hij Rengar vindt. Ik verwacht dat Riot binnenkort Rengar weer onder handen dient te nemen. Want dit is ongeveer hoe ik ook de gemiddelde ADC het weekend onder handen nam. En er is amper tot geen counterplay mogelijk.
Zou het wel jammer vinden, maar ik snap het wel uiteraard. 100-0 in minder dan 2 seconden is natuurlijk niet echt gezond voor een champion in deze game.
Toevallig, daar keek ik ook net naarDamienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:02:
Haha ik zat net naar het filmpje te kijken van Hi im gosu en hoe leuk hij Rengar vindt. Ik verwacht dat Riot binnenkort Rengar weer onder handen dient te nemen. Want dit is ongeveer hoe ik ook de gemiddelde ADC het weekend onder handen nam. En er is amper tot geen counterplay mogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 26-05-2014 11:06 ]
Toch grappig dat ze zowel Kha'zix als Rengar niet gebalanced krijgen. Of ze zijn te zwak of ze zijn te sterk. Kha'zix is wat dat betreft momenteel misschien ietswat te zwak waar Rengar momenteel (nu mensen hem leren spelen) weer te sterk is.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:05:
[...]
Toevallig, daar keek ik ook net naarLijkt me wel dat ze hier iets aan moeten doen inderdaad. 100-0 in 2 seconden kunnen genoeg mid mages ook, maar die kun je zien aankomen.
Bot is vaak onze losing lane; met een sterke mid/jungler/beide.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:53:
[...]
Beetje de meest positieve outcome. In deze hypothetische game gaan alle lanes klaarblijkelijk goed aan jouw kant, wat vaak ver van de realiteit is. Er staat nog nét niet dat mid op bot een triple kill pakt bij elke gank.
1. Welke top tower gaat neer? Enemy of de jouwe? Ben je eruit gespeeld en blijft top aan het pushen? Dan kun jij niet weg.
2. Een gank van mid != bot tower neer. Zou wel heel apart zijn als elke gank een tower garandeert. Zelfs al zou je de hele lane wipen, < 15min duurt het nog wel even voordat je een tower neerhakt en death timers stellen tot 35min niets voor.
1. Enemy; die van mij gaat steeds minder neer. Mijn turret is dan ook mijn BFFE
2. Eens top neer is (lvl 8 - 11; 150 - 200 Q); begin ik net aan mijn derde item (na TF/BoS) en kan ik over het algemeen mid overnemen. Dan zit er 3 - 4 constant bot en dan kan enemy top pushen (TP ik er gewoon heen) of early teamfight starten waar ik niet ver zit en toch rustig kan farmen.
Kha'Zix te zwak? Hij wordt heel veel gespeeld in de LCS en ik ban hem ook best vaak... Heb ik iets gemist?Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Toch grappig dat ze zowel Kha'zix als Rengar niet gebalanced krijgen. Of ze zijn te zwak of ze zijn te sterk. Kha'zix is wat dat betreft momenteel misschien ietswat te zwak waar Rengar momenteel (nu mensen hem leren spelen) weer te sterk is.
Tja als je dan de LCS erbij wilt halen: 0/7 na een weekendje LCS.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:13:
[...]
Kha'Zix te zwak? Hij wordt heel veel gespeeld in de LCS en ik ban hem ook best vaak... Heb ik iets gemist?
En na zijn laatste change vind ik hem persoonlijk toch echt een stuk zwakker dan voorheen, zeker als je hem ook nog eens in de lane speelt.
haha serieus?Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:16:
[...]
Tja als je dan de LCS erbij wilt halen: 0/7 na een weekendje LCS.
En na zijn laatste change vind ik hem persoonlijk toch echt een stuk zwakker dan voorheen, zeker als je hem ook nog eens in de lane speelt.
En de 2 seconden delay in de ult. Het zijn kleine changes maar voor een assassin als Kha'zix wel behoorlijk pijnlijk. Nu moet er wel bijgezegd worden dat van die 0/7 er 4 games bijzitten van EG waar Kha'zix in toplane wordt gespeeld en ik Innox nou niet hetzelfde inschat als bijvoorbeeld Save in de OGN finale.Vicarious schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:25:
[...]
haha serieus?Dat wist ik dan weer niet. Weet alleen dat hij veel gespeeld wordt, ik ga er dan vanuit dat de pro's weten wat ze doen. Zijn laatste change is toch alleen dat hij die isolation bonus damage minder makkelijk krijgt? Heeft dat zo'n grote impact dan? Ben zelf geen Kha'zix speler maar word regelmatig in teamfights opgerold door een kha'zix die met zijn resets iedereen afjumpt.
En misschien zijn mijn woorden met TE zwak wat overdreven, ik vind hem persoonlijk zwak vergeleken bij andere junglers die je nu kunt picken en hetzelfde geldt eigenlijk voor de keuze qua toplaners. Banworthy? Misschien. Maar voor mij niet echt noodzakelijk. Ik zie liever een Evelynn ban persoonlijk aangezien die voor meer ellende kan zorgen early game.
Dat verklaart een hoop. EG is momenteel gewoon een erg matig team en Innox is bepaald geen topper in de top lane. Bovendien vind ik Kha eigenlijk sterker in de jungle dan op top. Maar inderdaad, Eve is nog wel een tikkie meer banworthy.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:29:
[...]
En de 2 seconden delay in de ult. Het zijn kleine changes maar voor een assassin als Kha'zix wel behoorlijk pijnlijk. Nu moet er wel bijgezegd worden dat van die 0/7 er 4 games bijzitten van EG waar Kha'zix in toplane wordt gespeeld en ik Innox nou niet hetzelfde inschat als bijvoorbeeld Save in de OGN finale.
En misschien zijn mijn woorden met TE zwak wat overdreven, ik vind hem persoonlijk zwak vergeleken bij andere junglers die je nu kunt picken en hetzelfde geldt eigenlijk voor de keuze qua toplaners. Banworthy? Misschien. Maar voor mij niet echt noodzakelijk. Ik zie liever een Evelynn ban persoonlijk aangezien die voor meer ellende kan zorgen early game.
Diana Q R E
Dan gaat yasuo gewoon R en BAM hedde ne kill
OF OF OF, Amumu jungle, Karthus mid en Orianna top. Amumu gaat erin met Orianna shield en dan alle 3 R spammen. Nou dan heb je toch zeker weten wel een kill!blamauci schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:52:
ik zou het wel leuk vinden als er in de LCS een keer Diana jungle in combo met een Yasuo mid word gespeeld.
Diana Q R E
Dan gaat yasuo gewoon R en BAM hedde ne kill
neejoh, orianna jungle en amumu top.Damienx2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:54:
[...]
OF OF OF, Amumu jungle, Karthus mid en Orianna top. Amumu gaat erin met Orianna shield en dan alle 3 R spammen. Nou dan heb je toch zeker weten wel een kill!
ja bij deze ga ik een keer oriana jungle.
[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 26-05-2014 11:56 ]
Teveel Counterlogic.garriej schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:55:
[...]
neejoh, orianna jungle en amumu top.
ja bij deze ga ik een keer oriana jungle.
Ik denk dat je clear time, als je je jungle item eindelijk heb best wel snel is, je Q maxen zit er bijna geen cooldown op. 25/3/2 masteries, voor extra AA dmg(wat sowieso al leuk is op oriana). en 2 in utility voor mana regen.
Verwijderd
Weer met ongeloof gekeken vorige week naar Blue, mijn god wat is Dade ook een god in mid, 180 graden rotatie van wat er op Worlds met hem gebeurde.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:04:
Ik ben ook èrg onder de indruk van Deft trouwens, man man man wat is die jongen goed.. onze koreaanse alpaca
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]