Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Skyclad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 07:51:
Edit: Oh btw, heeft iemand suggesties voor een build (en waarmee te beginnen) voor ADC in ARAM? Begon op Sivir een bloodthirster te bouwen toen ik zag dat die helemaal niet bestond in ARAM.
ARAM is wel leuk. Het nadeel is dat je heel vaak vooraf (in het laadscherm) al kan zeggen welk team er gaat winnen. Regelmatig krijgt 1 team 3 OP ARAM champs en het andere team redelijke klote champs.

Verder wint vaak het team met een healer, het team met een puller of het team met de meeste pokes. Zeker in het begin, als iedereen wat bij de torens staat de kloten tellen die pulls en pokes zwaar mee.

Het begin is bij elke ADC champ anders en soms gek. Ik krijg regelmatig Ashe en daar begin ik dan met een Chalice of Harmony terwijl je die normaal nooit zou kopen. Maar met een CoH kan je de Q van Ashe aanlaten en je kan blijven poken met W zonder dat je mana op raakt. Zeker op het begin, als je nog erg lang leeft is dat fijn. Daarna ga ik voor de Sanguine Blade, Bers graves, Statikk Shiv, Infinity Edge en daarna kan je afhankelijk van de ontwikkelingen kiezen wat je doet. Na een item of 4 verkoop ik de CoH ook weer. En op het eind kan je de Bers graven vervangen voor een Zephyr.

Al zag ik laatst na een potje: Report Miss F => No boots! Terwijl ze de Zephyr had, best grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:01:
[...]

De lol uit een verloren pot:

- Kijken hoe je team een slachtoffer zoekt om de schuld te geven;
- De /all report this and this and this because of this and this and this;
- Provocatie van het enemy team;
- De standaard dansjes bij je Nexus van het winnende team;

Sorry maar vertel eens, wat is het LEUKE aan een loss? Dat je weer een nieuw potje mag beginnen en weer een geit mag offeren in de hoop dat je niet dezelfde scumbags krijgt van het vorige potje?
Persoonlijk kan een verloren pot ook leuk zijn, net zoals dat een gewonne pot niet leuk kan zijn. Persoonlijk vind ik dat het meer om de manier waarop er gespeeld wordt gaat. Als er iemand keihard zit te trollen of intentional feeden, dan word ik er niet vrolijker van en kan dat mijn motivatie redelijk te niet doen, terwijl het juist enorm goed kan voelen als je als compleet team je schouders er onder kan zetten en zo wint/verliest. Dan weet je tenminste dat iedereen zijn best heeft gedaan.

Dit is dan ook de reden dat ik niet zo vaak soloqueue, omdat er daar te vaak mensen zijn die trollen of op een andere manier achterlijk bezig gaan. Zo had ik gisteren nog een support shyvana die vervolgens recommended items (dus jungle items) kocht. En nee, deze persoon was niet lvl 2 oid, maar lvl 30 met 400 wins. Ja, dat hebben we gewonnen, maar het voelt erg als dweilen tegen een open kraan en dat speelt gewoon niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Gropah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Persoonlijk kan een verloren pot ook leuk zijn, net zoals dat een gewonne pot niet leuk kan zijn. Persoonlijk vind ik dat het meer om de manier waarop er gespeeld wordt gaat. Als er iemand keihard zit te trollen of intentional feeden, dan word ik er niet vrolijker van en kan dat mijn motivatie redelijk te niet doen, terwijl het juist enorm goed kan voelen als je als compleet team je schouders er onder kan zetten en zo wint/verliest. Dan weet je tenminste dat iedereen zijn best heeft gedaan.

Dit is dan ook de reden dat ik niet zo vaak soloqueue, omdat er daar te vaak mensen zijn die trollen of op een andere manier achterlijk bezig gaan. Zo had ik gisteren nog een support shyvana die vervolgens recommended items (dus jungle items) kocht. En nee, deze persoon was niet lvl 2 oid, maar lvl 30 met 400 wins. Ja, dat hebben we gewonnen, maar het voelt erg als dweilen tegen een open kraan en dat speelt gewoon niet leuk
Laat dat nou 90% van de losses tegenwoordig zijn. Mij maak je niet meer wijs dat het LEUK is om te verliezen in LoL met de huidige staat die de community heeft. Heb dit weekend genoeg loss-partijen gehad met Rudy waarvan ik niet kan zeggen dat er 1 bij zat waarbij ik lachend achter mijn pc zat te genieten van de loss.

Je moet volgens mij ook wel een enorm twisted mind hebben wil je nog met een glimlach Defeat op je scherm zien staan. Krijg dan meer het idee als je dat daadwerkelijk grappig vind dat je zelf genoeg aandeel in de loss hebt gehad, anders kan ik me niet voorstellen dat als je je stinkende best doet om een win binnen te halen dat je nog de defeat accepteert.

Sterker nog, ik heb gisteren na de laatste defeat ook tegen Rudy gezegd dat ik er klaar mee was, waarom tijd en moeite in iets steken terwijl er 3 galbakken rondlopen die er alles aan willen doen om je game te verpesten. En ik ga de games niet meer 1 voor 1 uitwerken, want het is continu hetzelfde verhaal in LoL. Of je hebt geluk en je hebt daadwerkelijk een team dat iets wil presteren, of je hebt random kid 1,2 en 3 die van alles pakken omdat ze toevallig een streamer het hebben zien doen. Gangplank top anyone? En als dat niet werkt pakken we toch gewoon iets anders wat totaal niet meer viable is.

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 12-05-2014 11:11 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Laat dat nou 90% van de losses tegenwoordig zijn. Mij maak je niet meer wijs dat het LEUK is om te verliezen in LoL met de huidige staat die de community heeft. Heb dit weekend genoeg loss-partijen gehad met Rudy waarvan ik niet kan zeggen dat er 1 bij zat waarbij ik lachend achter mijn pc zat te genieten van de loss.

Je moet volgens mij ook wel een enorm twisted mind hebben wil je nog met een glimlach Defeat op je scherm zien staan. Krijg dan meer het idee als je dat daadwerkelijk grappig vind dat je zelf genoeg aandeel in de loss hebt gehad, anders kan ik me niet voorstellen dat als je je stinkende best doet om een win binnen te halen dat je nog de defeat accepteert.
Zoals ik al zei; ik speel niet vaak soloqueue om die redenen en nee, mij zul je niet zien glimlachen als er Defeat op mijn scherm staat, maar ik kan toch nog plezier uit een pot halen als we hebben geprobeerd te winnen, als ik weet dat ik niet als enige heb geprobeerd het te winnen. En natuurlijk zal een win wel bijdragen aan een goed gevoel en zal dan waarschijnlijk sneller falende teammaten vergeven etc etc, maar voor mij maakt de uiteindelijke outcome of the game minder uit dan de manier waarop die ontstaat. Of om oude quote van (waarschijnlijk) Pierre de Frédy aan te halen: "meedoen is belangrijker dan winnen", wat ik dus voor LoL vertaal naar: de manier waarop er wordt gespeeld is belangrijker dan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gropah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Zoals ik al zei; ik speel niet vaak soloqueue om die redenen en nee, mij zul je niet zien glimlachen als er Defeat op mijn scherm staat, maar ik kan toch nog plezier uit een pot halen als we hebben geprobeerd te winnen, als ik weet dat ik niet als enige heb geprobeerd het te winnen. En natuurlijk zal een win wel bijdragen aan een goed gevoel en zal dan waarschijnlijk sneller falende teammaten vergeven etc etc, maar voor mij maakt de uiteindelijke outcome of the game minder uit dan de manier waarop die ontstaat. Of om oude quote van (waarschijnlijk) Pierre de Frédy aan te halen: "meedoen is belangrijker dan winnen", wat ik dus voor LoL vertaal naar: de manier waarop er wordt gespeeld is belangrijker dan winnen.
Hier kan ik me goed in vinden. Als je daadwerkelijk geen greintje fun uit een verloren game kan halen gewoon door het spelletje zelf te spelen kun je je inderdaad afvragen waarom je uberhaupt nog speelt. Natuurlijk zitten er af en toe gigantische trolls tussen die naast "report X, noob Y en lucker Z" ook nog eens keihard feeden zodat je echt geen enkele kans hebt en uiteraard heb je dan minder fun, maar zelfs dan kan ik vaak uit de laning phase nog wel wat lol halen.

Zo speelde ik gister een Olaf top game. In mijn match history is hij denk ik nog wel te zien; ik eindigde 2/1/0. Puur omdat mijn botlane al 0/10 ofzo stond na 15 minuten. Dat was dus een snelle 20 min. surrender waarin je ondanks dat je het zelf goed doet geen kans hebt om te winnen. Desondanks heb ik toch wel wat lol uit mijn eigen lane kunnen halen. Het resultaat is niet bevredigend (want loss) en de game op zich ook niet, maar het is geen volledige verspilling van mijn tijd geweest omdat ik in mijn eigen lane wel wat leuke dingen heb kunnen doen. Tevens wat foutjes gemaakt waar ik weer van heb kunnen leren (teleport op een tower die bijna dood is is echt niet slim 8)7 )

[ Voor 20% gewijzigd door Vicarious op 12-05-2014 11:27 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:24:
[...]

Hier kan ik me goed in vinden. Als je daadwerkelijk geen greintje fun uit een verloren game kan halen gewoon door het spelletje zelf te spelen kun je je inderdaad afvragen waarom je uberhaupt nog speelt. Natuurlijk zitten er af en toe gigantische trolls tussen die naast "report X, noob Y en lucker Z" ook nog eens keihard feeden zodat je echt geen enkele kans hebt en uiteraard heb je dan minder fun, maar zelfs dan kan ik vaak uit de laning phase nog wel wat lol halen.
Knap, ik kon eerder meer lol uit een verloren CS match halen dan uit de LoL-games. Puur vanwege eerder genoemde aspecten. Het is een pure blame/shame game geworden. In CS wat ook een teamgame is, sprak je na de loss door wat er mis ging en dan kon je daar verder mee leven en kon je op letten voor een volgende game.

In LoL is elke game weer een nieuwe, ook al zou je je eigen fouten van de voorgaande game verbeteren betekent het niet standaard dat je een win in de pocket hebt want als je botlane 0/10/0 uit de lane loopt is het alsnog een verloren match. Wat we gisteren ook ondervonden bijvoorbeeld. Rudy had zijn midlane hard gewonnen maar de enemy Vayne was op bot zo gefed geraakt dat er niets meer te behalen viel. Dan kan ik me niet voorstellen dat Rudy met een glimlach terugkijkt op de laningphase. Alle tijd en moeite die hij erin heeft gestoken wordt door een ander ontnomen. En opzich leer je er weinig van, want als jij verder alles in je macht hebt gedaan om een win binnen te halen is het alleen maar des te zuurder als je ziet dat het probleem bij een andere lane lag. Een verloren partij waarbij je zelf veel fouten hebt gemaakt is idd een ander verhaal. Maar dan baal ik er meer van dat ik zoveel fouten heb gemaakt dan dat ik er vrolijk op terugkijk ;).

Dus nogmaals, ik zie niet in hoe je een defeat als leuk kunt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:01:
[...]

ARAM is wel leuk. Het nadeel is dat je heel vaak vooraf (in het laadscherm) al kan zeggen welk team er gaat winnen. Regelmatig krijgt 1 team 3 OP ARAM champs en het andere team redelijke klote champs.

Verder wint vaak het team met een healer, het team met een puller of het team met de meeste pokes. Zeker in het begin, als iedereen wat bij de torens staat de kloten tellen die pulls en pokes zwaar mee.

Het begin is bij elke ADC champ anders en soms gek. Ik krijg regelmatig Ashe en daar begin ik dan met een Chalice of Harmony terwijl je die normaal nooit zou kopen. Maar met een CoH kan je de Q van Ashe aanlaten en je kan blijven poken met W zonder dat je mana op raakt. Zeker op het begin, als je nog erg lang leeft is dat fijn. Daarna ga ik voor de Sanguine Blade, Bers graves, Statikk Shiv, Infinity Edge en daarna kan je afhankelijk van de ontwikkelingen kiezen wat je doet. Na een item of 4 verkoop ik de CoH ook weer. En op het eind kan je de Bers graven vervangen voor een Zephyr.

Al zag ik laatst na een potje: Report Miss F => No boots! Terwijl ze de Zephyr had, best grappig :+
euh wait a sec ... chalice of harmony, begin dan toch gewoon met tear? kan je manamune van maken, is de enige andere start die ik overweeg afhankelijk van welke adc
en dan kan je net hetzelfde doen maar dit kan je tenminste uitbouwen in een nuttig item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:34:
[...]

Knap, ik kon eerder meer lol uit een verloren CS match halen dan uit de LoL-games. Puur vanwege eerder genoemde aspecten. Het is een pure blame/shame game geworden. In CS wat ook een teamgame is, sprak je na de loss door wat er mis ging en dan kon je daar verder mee leven en kon je op letten voor een volgende game.

In LoL is elke game weer een nieuwe, ook al zou je je eigen fouten van de voorgaande game verbeteren betekent het niet standaard dat je een win in de pocket hebt want als je botlane 0/10/0 uit de lane loopt is het alsnog een verloren match. Wat we gisteren ook ondervonden bijvoorbeeld. Rudy had zijn midlane hard gewonnen maar de enemy Vayne was op bot zo gefed geraakt dat er niets meer te behalen viel. Dan kan ik me niet voorstellen dat Rudy met een glimlach terugkijkt op de laningphase. Alle tijd en moeite die hij erin heeft gestoken wordt door een ander ontnomen. En opzich leer je er weinig van, want als jij verder alles in je macht hebt gedaan om een win binnen te halen is het alleen maar des te zuurder als je ziet dat het probleem bij een andere lane lag. Een verloren partij waarbij je zelf veel fouten hebt gemaakt is idd een ander verhaal. Maar dan baal ik er meer van dat ik zoveel fouten heb gemaakt dan dat ik er vrolijk op terugkijk ;).

In cs kun je net zo goed iemand in je team hebben die constant als eerste dood gaat en op e verkeerde plaatsen loopt waardoor het effectief een 4vs5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:35:
[...]

In cs kun je net zo goed iemand in je team hebben die constant als eerste dood gaat en op e verkeerde plaatsen loopt waardoor het effectief een 4vs5 is.
Maar minder effect in de game opzich. Aangezien je in CS allemaal op dezelfde terms in de game zit. Het is niet dat er balance issues zijn qua champions etc. Plus het feeden heeft weinig effect in CS.

Neem bijvoorbeeld dit met de 4vs5. Jij met 4 man spelen met (Shaco, Ezreal, Sona, Lux) vs de 5 man van het enemy team (Jax, Amumu, Lissandra, Caitlyn, Morgana). Nou zie ik in CS nog wel de mogelijkheid om die 4vs5 om te zetten naar een win, maar zoals bovenstaand voorbeeld in LoL wordt het verdomd lastig.

Goed het is afgelopen weekend gelukt om een 4vs5 te winnen. Maar het was meer omdat het enemy team een kromme setup had en daardoor niet met 5 man konden winnen. Maar over het algemeen is de game dan voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als er geen flamers waren en het een close game was die heen en weer ging dan kan ik daar toch van genoten hebben ook al ben ik verloren. Jammergenoeg zijn dat maar een handvol games op meer dan 2000 games played.
:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:40:
[...]

Maar minder effect in de game opzich. Aangezien je in CS allemaal op dezelfde terms in de game zit. Het is niet dat er balance issues zijn qua champions etc. Plus het feeden heeft weinig effect in CS.

Neem bijvoorbeeld dit met de 4vs5. Jij met 4 man spelen met (Shaco, Ezreal, Sona, Lux) vs de 5 man van het enemy team (Jax, Amumu, Lissandra, Caitlyn, Morgana). Nou zie ik in CS nog wel de mogelijkheid om die 4vs5 om te zetten naar een win, maar zoals bovenstaand voorbeeld in LoL wordt het verdomd lastig.

Goed het is afgelopen weekend gelukt om een 4vs5 te winnen. Maar het was meer omdat het enemy team een kromme setup had en daardoor niet met 5 man konden winnen. Maar over het algemeen is de game dan voorbij.
Tuurlijk wel, AWP free win :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk wel, AWP free win :D
En die kun je zelf niet kopen ;). Let's be honest, shooters zitten qua balance in de meeste gevallen beter in elkaar dan welke MOBA/MMO dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
Games die heel close zijn kunnen echt wel leuk zijn ook al verlies je.
Gister nog een game gespeeld waarin ik als support morg (samen met adc)er voor gezorgd heb dat we nog terug kwamen alleen werd het weer gethrowed. Top karma stond 0/4 mid tf stond 0/6 ... dan word ik wel echt pissig ja.
TF wilde al surrenderen op 20 min terwijl we echt goed terug kwamen door picks..

[ Voor 12% gewijzigd door i-peter op 12-05-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:45:
[...]

En die kun je zelf niet kopen ;). Let's be honest, shooters zitten qua balance in de meeste gevallen beter in elkaar dan welke MOBA/MMO dan ook.
Klopt is ook zo, maar bij CS heb je gewoon rekening te houden met het geld en dat is naast geluid denk ik het belangrijkste aspect in het spel(je moet natuurlijk ook wel raak schieten). Lang geen CS gespeeld wordt toch weer een keer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:34:euh wait a sec ... chalice of harmony, begin dan toch gewoon met tear? kan je manamune van maken, is de enige andere start die ik overweeg afhankelijk van welke adc
en dan kan je net hetzelfde doen maar dit kan je tenminste uitbouwen in een nuttig item
Dat is een goede, ga ik ook eens proberen.

Maar de CoH kost je opzich maar 264 gold als je hem weer verkoopt, wat in Aram niet veel is. En een CoH geeft ook nog magic resist wat op het begin wel fijn kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:34:
[...]

euh wait a sec ... chalice of harmony, begin dan toch gewoon met tear? kan je manamune van maken, is de enige andere start die ik overweeg afhankelijk van welke adc
Chalice of Harmony geeft je veel meer netto mana regen, iets wat nuttiger is dan extra mana van een tear. Daarnaast krijg je er ook nog magic resistance van, ook erg nuttig tegen alle magic poke. Tear is een tamelijk dood item, totdat je hem transformeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
wambamNL schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Klopt ik probeer er zelf ook steeds meer wat aan te doen en als de mogelijkheid er is heb ik liever een turret an een kill maar met katarina is dat wat moeilijker dan met een adc :P
Inderdaad , niet met alle champs kan je goed turrets neerhalen.
Sommige zijn inderdaad voor teamfights.

Je kan wel altijd je lane beschermen en de minions laten pushen. Ze kunnen ook turrets neerhalen.
Natuurlijk wel iets trager :)

Sommige voelen hun ECHT MR PRO omdat ze bijvoorbeeld 15 kills hebben maar niet inzien dat ze verloren hebben en geen turrets hebben of zelfs geen assist!
Leg dat maar eens uit aan een bepaalde speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Deefje85 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Inderdaad , niet met alle champs kan je goed turrets neerhalen.
Sommige zijn inderdaad voor teamfights.

Je kan wel altijd je lane beschermen en de minions laten pushen. Ze kunnen ook turrets neerhalen.
Natuurlijk wel iets trager :)

Sommige voelen hun ECHT MR PRO omdat ze bijvoorbeeld 15 kills hebben maar niet inzien dat ze verloren hebben en geen turrets hebben of zelfs geen assist!
Leg dat maar eens uit aan een bepaalde speler.
Klopt ikzelf weet waar het aan ligt bij mij met bepaalde champs maarja na een tijdje gaat die turret echt wel neer hoor.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik probeer als jungler iedereen een beetje aan te sturen. Na een succesvolle gank ping ik altijd 10x de dragon. Meestal snappen ze dan wel dat ze kunnen helpen. Het zelfde geld voor de toren, gewoon die ping spammen en dan snappen ze wel.

Praten via de chat helpt niet altijd. Ping spammen gaat veel beter.
Ook als ik kom ganken, altijd 2x aangeven dat je er aan komt. Daarna nog even de target pingen zodat ze weten dat je erin gaat.

Natuurlijk zijn er altijd van die eigenwijze mensen die nooit meedoen en altijd ergens afk te lopen farmen.
Gelukkig zijn dat er bij nooit zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Tuurlijk zitten zulke games er ook tussen en ik heb ook niet in AL mijn games er plezier uit gehaald, maar het merendeel toch wel degelijk, ook in de losses die niet door mij komen. In het voorbeeld dat jij noemt had ik mijn plezier inderdaad uit de laning phase gehaald. Dat je vervolgens alsnog verliest door iets buiten je eigen macht is vervelend en vermindert het plezier zeer zeker, maar het is voor mij niet volledig verspilde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xanthian schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:33:
Ik probeer als jungler iedereen een beetje aan te sturen. Na een succesvolle gank ping ik altijd 10x de dragon. Meestal snappen ze dan wel dat ze kunnen helpen. Het zelfde geld voor de toren, gewoon die ping spammen en dan snappen ze wel.

Praten via de chat helpt niet altijd. Ping spammen gaat veel beter.
Ook als ik kom ganken, altijd 2x aangeven dat je er aan komt. Daarna nog even de target pingen zodat ze weten dat je erin gaat.

Natuurlijk zijn er altijd van die eigenwijze mensen die nooit meedoen en altijd ergens afk te lopen farmen.
Gelukkig zijn dat er bij nooit zoveel.
Zoals dyrus "i communicate in pings" maar pings helpen wel heel erg mee ja.

Daarnaast heb ik vaak genoeg gehad dat de jungler in de rivier loopt, pingt dat hij eraan komt, wacht heel even en ga aanvallen, vervolgens loop de jungler via de tri bush naar zijn buff die net spawned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:36:
[...]

Tuurlijk zitten zulke games er ook tussen en ik heb ook niet in AL mijn games er plezier uit gehaald, maar het merendeel toch wel degelijk, ook in de losses die niet door mij komen. In het voorbeeld dat jij noemt had ik mijn plezier inderdaad uit de laning phase gehaald. Dat je vervolgens alsnog verliest door iets buiten je eigen macht is vervelend en vermindert het plezier zeer zeker, maar het is voor mij niet volledig verspilde tijd.
Fair enough! ;)

Kreeg alleen het idee dat ik je zo moest voorstellen achter de pc naar weer een defeat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/89HANHg.gif

*oh boy dit was leuk* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haha zeker niet, maar de gedachte dat ik 40 minuten gefrustreerd achter mijn pc zit in ruim 50% van de games zou mij zeker doen besluiten om de game niet meer te spelen. Je gamet tenslotte voor je plezier neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:54:
Haha zeker niet, maar de gedachte dat ik 40 minuten gefrustreerd achter mijn pc zit in ruim 50% van de games zou mij zeker doen besluiten om de game niet meer te spelen. Je gamet tenslotte voor je plezier neem ik aan :D
Eerlijk gezegd wel ja, ik probeer er altijd plezier uit te halen, maar het wordt wel met de weken lastiger. Betrapte me gisteren ook nog maar eens op dat ik na 1 game gewoon vrij over de zeik was, omdat ook niets in die game ging zoals het zou moeten. En dan heb ik wel het gevoel dat ik 40 minuten tijd heb lopen verdoen voor helemaal niets. Vandaar dat ik daarna dus ook maar even gestopt ben voor de rest van de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:03:
[...]

Eerlijk gezegd wel ja, ik probeer er altijd plezier uit te halen, maar het wordt wel met de weken lastiger. Betrapte me gisteren ook nog maar eens op dat ik na 1 game gewoon vrij over de zeik was, omdat ook niets in die game ging zoals het zou moeten. En dan heb ik wel het gevoel dat ik 40 minuten tijd heb lopen verdoen voor helemaal niets. Vandaar dat ik daarna dus ook maar even gestopt ben voor de rest van de avond.
Keer een weekje niet spelen, heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Kan persoonlijk weinig lol halen uit een loss in ranked. Een Victory screen is vaak nog het enige wat redeeming is aan de games die je wint, vanwege het hoge toxicity gehalte van de community. Gelukkig kan ik die mening hier nog uiten, want de bronzen en zilveren nekbaarden van reddit vinden de community prima, maar zonder tribunal of enige methode om in check worden te houden, doen mensen maar wat.

Voorbeeld van gisteren: Top is gecalled en ingelocked door de 2e pick, meneertje op nummer 4 is het niet met de pick eens en besluit het maar over te nemen. Eerst 5-10min bezig geweest met de gemoederen sussen waarna de game nog redelijk makkelijk gewonnen was. Dus als ik niet eerst moedertje speel was dat dus een trolo duo top en een loss geweest. Waarom moet ik als speler zelf politieagentje spelen en de 12 jarigen die tegenwoordig helemaal losgeslagen zijn in toom houden?

De tegenstander roept vaak zat dat je dood moet aan kanker als je je lane wint en je team scheld je helemaal kapot als je kill tellertje niet hoger is dan je death counter. Dan wijs je ze op je assists en de vele keren dat zij even de laatste tik hebben verkocht op jouw kill, en nogmaals mag je dan een terminale ziekte krijgen of aan mannelijke geslachtsdelen zuigen volgens je teammate. Nee, echt plezierig die omgang.

En meedoen is belangrijker dan winnen? Niet in ranked LoL, waar het gedrag van de medespelers nogal verschilt tussen tiers. Mensen in Silver 3 waren over het algemeen wel in orde en kon ik zelfs om de losses nog wel lachen door bepaalde acties, maar daarboven krijg je de debieltjes met grootheidswaanzin en worden ook de slechte Gold 3/4/5s die op demote rand hangen met je gematched, die uberhaupt al voor de game roepen "why i get matched with cancer silvers" en tijdens elke death of gemiste drake die je hebt "silver faggot go die" oid roepen. En ja, dit gebeurt echt, ik zou voor de grap een screenshot diary moeten bijhouden van de nonsens die mensen intikken. Ik kan soms ook flink schelden op de randoms in yolo, maar meestal loop ik dan te vitten op TS en niet in de chat, tenzij het echt de spuigaten uit loopt.

Maar goed, zelfs mensen op Tweakers kunnen soms niet normaal doen tijdens een vriendschappelijk tournament, dus wat verwacht ik nog van de community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Xanthian schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:33:
Na een succesvolle gank ping ik altijd 10x de dragon. Meestal snappen ze dan wel dat ze kunnen helpen.
Tsja, ook niet alle junglers snappen het. Afgelopen weekend ik op bot, de jungler komt ganken dus hun bot lane dood. Hij pingt de dragon en begint te vechten zonder te kijken of wij ook komen. En toevallig deden we dat niet omdat de toren bijna kapot is, dus nog een paar keer schieten, toren kapot en naar de dragon. Hij inmiddels bijna dood en begint me toch een partij te janken en te flamen dat we niet gelijk kwamen maar dat we 10 sec later waren... Sad, verry sad.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:09:
"why i get matched with cancer silvers"
Dan weet je iig dat het een Nederlander is. Volgens mij is dat woord alleen hip in Nederland, Belgen gebruiken het al zelden.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 12-05-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:09:
[...]

Tsja, ook niet alle junglers snappen het. Afgelopen weekend ik op bot, de jungler komt ganken dus hun bot lane dood. Hij pingt de dragon en begint te vechten zonder te kijken of wij ook komen. En toevallig deden we dat niet omdat de toren bijna kapot is, dus nog een paar keer schieten, toren kapot en naar de dragon. Hij inmiddels bijna dood en begint me toch een partij te janken en te flamen dat we niet gelijk kwamen maar dat we 10 sec later waren... Sad, verry sad.

[...]

Dan weet je iig dat het een Nederlander is. Volgens mij is dat woord alleen hip in Nederland, Belgen gebruiken het al zelden.
Drake --> toren, even je lane pushen en als die echt bijna neer is doen de minions de toren wel killen en anders blijft ie nog even staan, is ook niet heel erg.

Op reddit zie ik ook veel cancer, dus ik denk dat het in US of A ook een dingetje is.

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 12-05-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
midlane gaat in best wel wat gevallen echt wel voor drake imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Persoonlijk haal ik geen enkele vorm van plezier uit een loss en hoe je went of keert - op het moment dat je zelfreflectie goed in elkaar steekt leer je net zoveel van een win als van een loss. Het jammere alleen is dat als je verliest, helemaal op de bagger rating waar ik nu op speel, verdomme 2 games LP misloopt (van 5 naar 10, maar als je verliest van 5 naar 0) omdat iemand zit te kloten.

En dat jezelf verbeteren is een heel plezierige gedachte (net als al die tranentrekkers van 'How to improve/How to Diamond), maar het komt er gewoon op neer dat dat allemaal een flinke dosis onzin is. En aangezien het spel de laatste patches vrij retard-friendly is geworden, met ook nog een niet-functionerend tribunal...nee, ik kan me totaal niet vermaken.

Gister speel ik op een smurfje de laatste Plat promo game van een vriend van me. Makkelijke game, ik heb geen weerstand in lane en ik zeg op 15-20 min gewoon 'gefeliciteerd met Plat'.

Nee nee nee.

Zyra besluit tien minuten AFK te gaan omdat ze als support de blue niet krijgt. Tegenstander pakt 4 turrets, baron en wint een teamfight omdat meneertje te autistisch is. Volgende game kan precies hetzelfde gebeuren.

Maar wel lekker de mensen bannen die hun bek open trekken. Want zolang ik je niet in extase de stroop in je mond druip, ben ik een toxic flikkertje. En blijkbaar is 99% van de mensen het daar mee eens.

En dan komt het klassieke 'IRL zou je het allemaal anders doen, anoniem bla bla bla'. Grappig vind ik dat altijd. Tuurlijk zou ik het anders doen. Probeer is 4 man die je niet kent een uur lang te naaien en ik kan je garanderen dat je niet alleen met wat minder LP wegloopt maar ook nog met een verwijzing om je neusbotje weer op z'n plaats te zetten.

EDIT: Pre-15/20 minuten Toren > Drake

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:09:
[...]

Maar goed, zelfs mensen op Tweakers kunnen soms niet normaal doen tijdens een vriendschappelijk tournament, dus wat verwacht ik nog van de community?
Dat is inderdaad wel weer een apart verhaal. Een team dat bestaat uit substitutes die variëren van Plat/Diamond en niet zijn vermeld in het document roept ineens dat het oneerlijk is dat ze vs een Diamond 1 speler staan die ruim van te voren bekend is gemaakt.

Dat er nu inmiddels 2 teams sportief genoeg zijn geweest om toch tegen dit team te spelen (want ze kunnen gewoon volgens de regels gediskwalificeerd worden) en toch nog onzin achteraf krijgen is ronduit lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:09:
[...]
Onzin, alle nationaliteiten gebruiken dit tegenwoordig. Heb het Fransen, Duitsers en Polen ook zien rondslingeren.
Rordarok schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:18:

Gister speel ik op een smurfje de laatste Plat promo game van een vriend van me. Makkelijke game, ik heb geen weerstand in lane en ik zeg op 15-20 min gewoon 'gefeliciteerd met Plat'.

Nee nee nee.

Zyra besluit tien minuten AFK te gaan omdat ze als support de blue niet krijgt. Tegenstander pakt 4 turrets, baron en wint een teamfight omdat meneertje te autistisch is. Volgende game kan precies hetzelfde gebeuren.
Dat zijn inderdaad de games, waar je voorstaat en iemand in een slechte lane of een slechte play maakt, vervolgens autistisch in de base gaat lopen janken en elke 5min surrender votes gaat callen omdat de enemy 5/4 ADC wel heel erg fed is en dat natuurlijk auto game over is.
EDIT: Pre-15/20 minuten Toren > Drake
Schijnt ook niemand te snappen dat tower ook group EXP/Gold geeft. Nee, als je niet meehelpt met drake en de enemy doet het, mag je ook al snel de tyfus krijgen van je team. Maakt niet uit of je de 2e mid of top tower ondertussen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
We hadden Drake ook, alleen pas nadat de jungler dood ging. Het was niet zo dat de tegenstander ineens Drake had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Leuk man, die lvl 1 invades met Volibear, Eve, Twisted Fate en Ashe.

Leverde mij meteen twee kills op en hun blue. Vervolgens mijn eigen red en blue gepakt om vervolgens op level 4 de level 2 toplaner te ganken, met success. Heerlijk als je zo begint en met 1.5k gold terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jullie zitten dus te zeuren dat het altijd een blame game is op het einde?
En vervolgens liggen al je losses aan trolls/flamers/ragers/quitters.
Beetje pot verwijt de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:51:
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk word ik ook wel outskilled/outpicked in m'n lane waardoor ik onbedoeld een jungler of mijn tegenhanger feed, maar bovenstaande zaken zijn wel zeer regelmatig de oorzaak van een verlies. En vaak hebben er dan 1 of 2 schuld van de 5.

En ja, soms is een game zo kansloos dat ik het ook doe. Maar dat is nooit omdat ik mijn zin niet krijg, want mij maakt het zelden uit. Ik call ook zelden een lane, als ik persee een bepaalde lane wil oefen ik wel met bekenden of tegen bots. Meestal krijg ik dus sup, jungle of top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:56:
[...]

Chalice of Harmony geeft je veel meer netto mana regen, iets wat nuttiger is dan extra mana van een tear. Daarnaast krijg je er ook nog magic resistance van, ook erg nuttig tegen alle magic poke. Tear is een tamelijk dood item, totdat je hem transformeert.
meer netto mana regen doet er niet toe als je met de skills op ashe nooit zonder mana komt te zitten met een tear en je stackt hem gelijdelijk aan vol waardoor als je eenmaal een manamune van maakt je al een extra bonus ad krijgt
active muramana is wel iets waard late op aram

tja die mr is wel handig afhankelijk van enemy team
700 vs 880 gold mja het is de afweging waard als ze veel ap champs hebben

anders heb ik geen enkel probleem om op ashe tear + sword + pots te starten, volleypoke early en eenmaal je sterft kan je zeker al manamune maken, dan heb je en meer AD en je hebt geen enkel mana probleem voor de rest van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Tip: Probeer met vrienden te spelen.

Ik ben nieuw, speel mid/support, nu net level 11. Heb in tijden niet zoveel lol in een game gehad! pun intended
Speel soms een potje alleen, kom zeikerds tegen, verlies de helft. Maar als ik mijn mid lane in het begin netjes heb kunnen houden. Mensen slim help door even mee te pushen en niet aan het feeden ben heb ik het naar mijn zin. Ik speel sowieso graag support en misschien dat mensen daarom vriendelijk zijn als ik ze met een speedboost en health nog net kan redden en een feed kan voorkomen. Maar nogmaals, potjes die je verliest kunnen leuk zijn!

Gister mijn laatste potje nog verloren. Iedereen van mijn team op 14/15, vijand op 16/17/18. Ik op 18 met tooth, rabadan, zephyr en bane in men uppie vol op hun nexus in aan het rammen. Kon mijn team niet normaal verdedigen verloren we alsnog... 5 seconden later had ik het singlehandidly gewonnen maar ben niet mad omdat ik nu verlies. Kreeg vele honorable en teamwork plusje na afloop. Ook al zuigt men team en lopen ze vanaf moment 1 zwaar te feeden. Ik speel het beste potje van men dag en kan daar blij mee zijn.Maar misschien ben ik ook te casual:P

Speel meestal met mijn oude clan en dan hebben we een vol team, dit is natuurlijk bijna altijd een instawin door soepele communicatie en ik snap ook niet waarom je niet gewoon met vrienden/of vreemden op een ts speelt. Gewoon een clan zoeken met 20 plussers (niets tegen mensen die jonger zijn overigens) en dan zit je meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik tel de laatste tijd eigenlijk weinig games waar de uitkomt nog skill vs skill is i.t.t. wie heeft de meeste trolls. Een paar dagen geleden met geluk een 4v5 gewonnen, maar veel wins zijn wie het eerste ragekindje heeft op dit (gebrek aan) niveau.

Ook kunnen mensen het ook gewoon niet in hun hoofd krijgen dat je op lv2 niet per se hoeft te duelleren en dood hoeft te gaan en dat FB geen drol waard is. Het is het missen van een wave niet waard en koopt nog niet eens boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Stitch! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:07:

Ik ben nieuw, speel mid/support, nu net level 11. Heb in tijden niet zoveel lol in een game gehad! pun intended
Speel soms een potje alleen, kom zeikerds tegen, verlies de helft. Maar als ik mijn mid lane in het begin netjes heb kunnen houden. Mensen slim help door even mee te pushen en niet aan het feeden ben heb ik het naar mijn zin. Ik speel sowieso graag support en misschien dat mensen daarom vriendelijk zijn als ik ze met een speedboost en health nog net kan redden en een feed kan voorkomen. Maar nogmaals, potjes die je verliest kunnen leuk zijn!

Gister mijn laatste potje nog verloren. Iedereen van mijn team op 14/15, vijand op 16/17/18. Ik op 18 met tooth, rabadan, zephyr en bane in men uppie vol op hun nexus in aan het rammen. Kon mijn team niet normaal verdedigen verloren we alsnog... 5 seconden later had ik het singlehandidly gewonnen maar ben niet mad omdat ik nu verlies. Kreeg vele honorable en teamwork plusje na afloop. Ook al zuigt men team en lopen ze vanaf moment 1 zwaar te feeden. Ik speel het beste potje van men dag en kan daar blij mee zijn.Maar misschien ben ik ook te casual:P

Speel meestal met mijn oude clan en dan hebben we een vol team, dit is natuurlijk bijna altijd een instawin door soepele communicatie en ik snap ook niet waarom je niet gewoon met vrienden/of vreemden op een ts speelt. Gewoon een clan zoeken met 20 plussers (niets tegen mensen die jonger zijn overigens) en dan zit je meestal wel goed.
Ranked kun je of met ze 5e, alleen of samen spelen. Verder speel ik ook eigelijk altijd met 3-4 vrienden (dus hebben vaak een vol team) normals, maar als je ranked speelt vooral soloQ dus dan heb je gewoon het probleem dat er 3 random mensen zijn. Helaas is neit iedereen level 30 dus ranked 5s gaan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
garriej schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:13:
[...]

Ranked kun je of met ze 5e, alleen of samen spelen. Verder speel ik ook eigelijk altijd met 3-4 vrienden (dus hebben vaak een vol team) normals, maar als je ranked speelt vooral soloQ dus dan heb je gewoon het probleem dat er 3 random mensen zijn. Helaas is neit iedereen level 30 dus ranked 5s gaan nog niet.
Oke, er zijn mensen waar ik mee speel die silver 30 zijn. Ging er van uit dat het dus niet uit maakt.
assumption is the mother of all...

Wat hebben mensen trouwens tegen Kayle? Hoor dagelijks dat het dom is en dat ze generfed is/slap blahblah. Ik vind het prima gaan eigenlijk. Jungle kayle is al helemaal uit den boze, maar ap/jungle build werkt goed en ik kom eigenlijk altijd op voorsprong. Plus ze kost niet veel ip, en wou toch een eigen champ kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Op welke wonderlijke server speel jij waar dit niet het geval is? Iig geen EUW dan als ik je zo mag geloven.

En aangezien ik zelf niet val onder het groepje wat je zojuist aankaart, dan JA daar ligt het idd aan. Kijk het is misschien voor jou lastig te verkroppen dat er nog mensen zijn zonder bans voor bovengenoemde gevallen, maar ik heb nog nooit een chatrestrictie of uberhaupt een warning gehad voor mijn gedrag in League, integendeel zelfs.

Dus nee geen pot verwijt de ketel, ik snap simpelweg niet waarom je de community uberhaupt nog loopt goed te praten, tenzij je er zelf een groot aandeel in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Kayle is een prima champion hoor, ook op mid nog steeds ze heeft prima waveclear en die ult is fking sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stitch! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Oke, er zijn mensen waar ik mee speel die silver 30 zijn. Ging er van uit dat het dus niet uit maakt.
assumption is the mother of all...

Wat hebben mensen trouwens tegen Kayle? Hoor dagelijks dat het dom is en dat ze generfed is/slap blahblah. Ik vind het prima gaan eigenlijk. Jungle kayle is al helemaal uit den boze, maar ap/jungle build werkt goed en ik kom eigenlijk altijd op voorsprong. Plus ze kost niet veel ip, en wou toch een eigen champ kopen.
Kayle is nog steeds een prima pick en heeft een van de hoogste winrates in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Kayle in Aram <3
Zeker als er in je team nog 2x ADC zit, gezien een tegenstander dan moet gaan kiezen tussen armor en mr en dan vaak voor armor gaat.

Lux is ook zo'n leuke Aram troll, elke 30 seconde die ult met een full AP build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Stitch! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Wat hebben mensen trouwens tegen Kayle? Hoor dagelijks dat het dom is en dat ze generfed is/slap blahblah.
Zodra een champion gebalanced wordt, is die opeens waardeloos geworden volgens logica van sommigen. Niks van aantrekken, prima champion. Eergisteren nog een leuke pot gehad met deze Kayle: http://www.lolking.net/su...598427#matches/1467930405 :P
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:00:
[...]

meer netto mana regen doet er niet toe als je met de skills op ashe nooit zonder mana komt te zitten met een tear en je stackt hem geleidelijk aan vol waardoor als je eenmaal een manamune van maakt je al een extra bonus ad krijgt
Oh ja, 'we' hadden het over Ashe :+. Die heeft weinig aan Chalice inderdaad. En ik bedenk me net dat de Tear sowieso ook beter is dan toen ik nog veel Aram speelde. Maar op Varus bouw(de) ik bijvoorbeeld bijna altijd Chalice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:25:
[...]

Op welke wonderlijke server speel jij waar dit niet het geval is? Iig geen EUW dan als ik je zo mag geloven.

En aangezien ik zelf niet val onder het groepje wat je zojuist aankaart, dan JA daar ligt het idd aan. Kijk het is misschien voor jou lastig te verkroppen dat er nog mensen zijn zonder bans voor bovengenoemde gevallen, maar ik heb nog nooit een chatrestrictie of uberhaupt een warning gehad voor mijn spel in League, integendeel zelfs.

Dus nee geen pot verwijt de ketel, ik snap simpelweg niet waarom je de community uberhaupt nog loopt goed te praten, tenzij je er zelf een groot aandeel in hebt.
Ik praat helemaal niks goed. Ik geef alleen aan dat het nogal idioot is om continue over bijna alle teammates die je hebt te klagen. En daarna het raar vinden dat het post-game vaak een blame game is.
Verder zie ik je heel vaak over dingen (bijvoorbeeld eve) zeuren op dit forum dus lijkt me sterk dat je zo'n engeltje bent in game.

Mijn ervaring met solo que is gewoon dat mensen super kleinzielig zijn en veel zeiken. Maar mute is je beste vriend. Naarmate je wat beter word in het spelletje kom je vaker dezelfde spelers tegen en dan weet je dus dat je midlaner bijvoorbeeld een irritante rager is maar wel hard carried als je hem gewoon met rust laat. En tuurlijk ben ik niet heilig en zal ik ook wel eens geen zin meer hebben als het 10-50 staat op 20 minuten en de surrender vote gaat 3-2 dankzij de 2-25-3 duo que.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Is Volibear nou goed op top? Ik kan me zo voorstellen dat hij tegen bepaalde champions wel een solide keuze is. Nu heal ook de ignite debuff weghaalt heeft hij toch indirect wel een buff gekregen.

Sta je dik voor dan kan je botrk + triforce bouwen en sta je achter dan kan je full tank gaan en nog steeds omgwtfdamage doen. Ik denk dat Riven, Rumble, Renekton en Jax nog wel redelijk te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:48:
[...]

Oh ja, 'we' hadden het over Ashe :+. Die heeft weinig aan Chalice inderdaad. En ik bedenk me net dat de Tear sowieso ook beter is dan toen ik nog veel Aram speelde. Maar op Varus bouw(de) ik bijvoorbeeld bijna altijd Chalice.
varus heeft die chalice niet nodig :)
i love op varus op aram 21/0/9 manaregen + cookies
+15 ad van runepage
pickaxe + sword + 4 pots (waarvan 1 mana) om je sanguine te rushen
die q 2x levellen en 1x e in het begin en daar loop je dan met 115 ad ofzoix en je Q is een nidalee spear die verschillende mensen kan raken wat wil je nog meer
als ze engagen op je team doen je AA's al bakken vol damage zodat je gewoon niet mis kan gaan
vaak als ik sterf kan ik me sanguine blade afmaken + berserkers + last whisper en dan hebben ze je nog meer te vrezen, daarna vrij standaard IE + PD + Botrk
en eerlijk gezegd heb ik niet echt manaproblemen met deze setup ook al spam ik die Q vrij vaak, ok ik koop soms wel een manapot maar dat is het waard voor de damage output die je hebt met zon range, mid-late farm je met 1 Q gewoon een hele wave en pushen maar en gewoon siegen met je Q en je team
enige probleem met deze strat is dat je vaak keihard gefocust word :) en buiten zijn ult en flash heb je geen get out of jail cards dus zeker ook heal icm hail of arrows gebruiken

ik denk niet dat ik al vaak verloren heb op aram als ik varus kreeg :D too OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:57:
Is Volibear nou goed op top? Ik kan me zo voorstellen dat hij tegen bepaalde champions wel een solide keuze is. Nu heal ook de ignite debuff weghaalt heeft hij toch indirect wel een buff gekregen.
Volgens mij is dit weer ongedaan gemaakt. Voli is in een aantal matchups (full melee) best aardig maar valt imo lategame behoorlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:09:
[...]

Volgens mij is dit weer ongedaan gemaakt. Voli is in een aantal matchups (full melee) best aardig maar valt imo lategame behoorlijk af.
Volgens mij zorgt heal dat de ignite debuff weggaat, je krijgt alleen sinds patch 4.6 weer de heal debuff die ervoor zorgt dat de volgende heal die gebruikt wordt maar voor 50%. Dit was in reactie op de dubble heal bot-lane.

Voorbeeldje: Volibear heeft 29% HP. Zijn passive wordt geactiveerd, tegenstander gebruikt ignite.
Als jij dan direct de heal gebruikt is de heal maar voor 50% effectief, maar haalt daarna wel de ignite debuff weg waardoor volibear alsnog voor 30% gehealed wordt met zijn passive.

Je neemt daarna ook geen ignite damage meer natuurlijk.

Ik denk trouwens niet dat een volibear met botrk + triforce hard afvalt.
Tis net als Renekton die het van zijn early game moet hebben. Als ik een Jax hiermee compleet kan slopen, dan heb ik mijn werk gedaan.

Ik ga het eens proberen in team builder.... als die het weer doet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zou onderstaande build leuk zijn op Ashe (of een andere ADC) in Aram?

http://leaguecraft.com/lnk/NOob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik doe wel is runaans kopen op jinx(als laatste item ipv GA)als we hard aan het winnen zijn en dan zijn die raketjes van je Q best leuk in teamfights xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Hmmm ik rush nooit sanguine blade op poke adc's in aram (sivir, varus, ashe). De passive is eig vrij nutteloos early game omdat je zelden toch echt meerdere keren kan aa'en en de lifesteal gaat je ook niet helpen, de ap teammates clearen toch de wave direct.
Ik rush eig altijd ie voor de grote hoev ad.
In mijn runes ga ik ook voor arp marks ipv ad omdat arp beter scaled en je al aan lv 3 start (en last hitten moet je ook niet van wakker liggen.

Mis ik iets en ben ik zo verkeerd bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

AP leona in aram :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:24:
[...]

Volgens mij zorgt heal dat de ignite debuff weggaat, je krijgt alleen sinds patch 4.6 weer de heal debuff die ervoor zorgt dat de volgende heal die gebruikt wordt maar voor 50%. Dit was in reactie op de dubble heal bot-lane.

Voorbeeldje: Volibear heeft 29% HP. Zijn passive wordt geactiveerd, tegenstander gebruikt ignite.
Als jij dan direct de heal gebruikt is de heal maar voor 50% effectief, maar haalt daarna wel de ignite debuff weg waardoor volibear alsnog voor 30% gehealed wordt met zijn passive.

Je neemt daarna ook geen ignite damage meer natuurlijk.

Ik denk trouwens niet dat een volibear met botrk + triforce hard afvalt.
Tis net als Renekton die het van zijn early game moet hebben. Als ik een Jax hiermee compleet kan slopen, dan heb ik mijn werk gedaan.

Ik ga het eens proberen in team builder.... als die het weer doet tenminste.
Volgens mij is dat in de aankomende patch alsnog weg: http://na.leagueoflegends...patch-47-notes#patch-Heal

Of telt Ignite niet als Grievous Wounds? Ze zijn soms ook zo lekker duidelijk in die patch notes en met de tooltips... Zet gewoon de volledige text VOOR en de volledige text NA in die patch notes, dan is het tenminste duidelijk.

Verder natuurlijk gewoon proberen in teambuilder. Als je goed met de champ bent maakt het niet zoveel uit hoe viable men hem vindt. Ik heb ook nog steeds succes met Warwick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:50:
Hmmm ik rush nooit sanguine blade op poke adc's in aram (sivir, varus, ashe). De passive is eig vrij nutteloos early game omdat je zelden toch echt meerdere keren kan aa'en en de lifesteal gaat je ook niet helpen, de ap teammates clearen toch de wave direct.
Ik rush eig altijd ie voor de grote hoev ad.
In mijn runes ga ik ook voor arp marks ipv ad omdat arp beter scaled en je al aan lv 3 start (en last hitten moet je ook niet van wakker liggen.

Mis ik iets en ben ik zo verkeerd bezig?
huh, in close teamfights kan je gerust wat AA'en en op elke wave kan je ook wel een paar hits krijgen, ook als je teamfights hebt waar er veel het loodje leggen dan kan jij met Sanguine je rustig weer full health farmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Volgens mij is dat in de aankomende patch alsnog weg: http://na.leagueoflegends...patch-47-notes#patch-Heal

Of telt Ignite niet als Grievous Wounds? Ze zijn soms ook zo lekker duidelijk in die patch notes en met de tooltips... Zet gewoon de volledige text VOOR en de volledige text NA in die patch notes, dan is het tenminste duidelijk.

Verder natuurlijk gewoon proberen in teambuilder. Als je goed met de champ bent maakt het niet zoveel uit hoe viable men hem vindt. Ik heb ook nog steeds succes met Warwick.
Als ik het goed had begrepen word de DOT van ignite weggehaald maar blijft de healing reduction zoals normaal.
(correct me if im wrong)

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Vicarious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Grievous Wounds is één van de namen voor een 50% healing reduction debuff. Bij ignite staat het er officieel niet zo, maar dat is gewoon de zelfde debuff. Oftewel weer een nerf voor heal.
De DoT van Ignite werd volgens mij nooit weggehaald door heal?

Verder ben ik (na perongeluk gedemote te zijn naar Gold IV door inactiveit) zojuist Gold II geworden, Gold III mocht ik blijkbaar overslaan :D. (Ook niet zo heel vreemd als je o.a. met Plat spelers speelt.) Met 6/1/7 en 325 cs toch een nette game gehad. Onze karma was ook nog een tijdje offline. Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/jt3os1.png

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 12-05-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Stitch! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:07:

*knip*
Klinkt goed! Kan ik een keer joinen/teamen? Ben zelf lvl 15, zou t tof vinden om een keer niet soloq te joinen en goed samen te werken :) Ben nu de altijd de bemiddelaar tussen de flamers in een soloq team :p

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-05-2014 17:45 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:03:
[...]

huh, in close teamfights kan je gerust wat AA'en en op elke wave kan je ook wel een paar hits krijgen, ook als je teamfights hebt waar er veel het loodje leggen dan kan jij met Sanguine je rustig weer full health farmen
Die close teamfights gebeuren veelal pas veel later in een aram game, het is meestal toch een pokefest de eerste 10 levels en kom je niet vaak genoeg in range voor meer dan 2 hits ofzo. De lifesteal die je van minions kan krijgen (terug, early game) is zelden echt veel hoor.
Stel je kan je blade volledig stacken binnen de 4s dat de stack blijft (al niet zo snel zonder een aspd item) heb je nog maar evenveel ad als een infinity edge. En als je sustain nodig hebt doordat je veel poke vangt, bouw dan gerust vamp scepter tussendoor. Door de build path van infinity ga je dan nog steeds meer ad hebben.
Plus op champs als ashe is het ook veel leuker op haar passive.
Kortom, ik bouw sanguine meestal pas na infinity en een aspd item met tussendoor een vamp scepter als ik sustain nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:52
Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:23:
[...]

Grievous Wounds is één van de namen voor een 50% healing reduction debuff. Bij ignite staat het er officieel niet zo, maar dat is gewoon de zelfde debuff. Oftewel weer een nerf voor heal.
De DoT van Ignite werd volgens mij nooit weggehaald door heal?
Enkel het healing reduction effect werd weggehaald, niet de dmg..

Oh en congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
JapieTalent schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:40:
[...]

Enkel het healing reduction effect werd weggehaald, niet de dmg..
Dat zeg ik toch (DoT = Damage over Time)? Vanwaar dan die twee puntjes? :P
Thrace Grumble schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:42:
[...]
Klinkt goed! Kan ik een keer joinen/teamen? Ben zelf lvl 15, zou t tof vinden om een keer niet soloq te joinen en goed samen te werken :)
Kom gewoon eens in de GoT chat rondhangen (met de geïnspireerde naam "GoT"). Hoewel daar ook weer niet zo veel low level spelen zitten.

[ Voor 52% gewijzigd door Thormodo op 12-05-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Verder zie ik je heel vaak over dingen (bijvoorbeeld eve) zeuren op dit forum dus lijkt me sterk dat je zo'n engeltje bent in game.
Het is alweer een jaar(?) geleden misschien, maar bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RD1jAeS.jpg

Hoe ik mij op het forum uitlaat over builds, champion keuzes of whatever staat los van hoe mij gedraag ingame. Mijn voorkeur gaat liever naar het voorkomen dan het proberen te genezen van een al zieke community. Ik hoef een Gangplank top niet meer uit te leggen dat zijn pick waardeloos is, omdat hij dat stadium inmiddels al ver voorbij is. Die kan het hooguit nog afleren door geregeld te worden vernederd. Dat ik het hier op het forum 90% van de tijd niet eens ben met itemkeuzes/builds/champion keuzes betekent niet dat deze mensen het nooit mogen proberen, ik geef alleen mijn vrij ongezouten/unsugar-coated mening. En wat dat betreft is het ook weer vrij simpel, of je doet er iets mee, of je laat het links liggen. Dat mijn mening mensen niet aanstaat so be it. Het is niet voor niets een discussieforum.

Edit: Ik zal wel even het plaatje in de juiste positie brengen, om nekkramp te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 12-05-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Kijk mij eens een grote monitor hebben }:O. Wat zat er ook al weer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Afbeeldingslocatie: http://euw.leagueoflegends.com/sites/default/files/styles/scale_xlarge/public/upload/esrhgdrt46.jpg?itok=LTnlscfy

Iemand houd blijkbaar van paars bij Riot..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:22:
[...]

Kijk mij eens een grote monitor hebben }:O. Wat zat er ook al weer bij?
miniatuur Satan.

Waar mijn kat inmiddels de verrekijker vanaf heeft gesloopt. Zelfs katten hebben een hekel aan Teemo.

Gz btw met je Gold II promo.

[ Voor 28% gewijzigd door Damien op 12-05-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:59:
[...]

Ik hoef een Gangplank top niet meer uit te leggen dat zijn pick waardeloos is, omdat hij dat stadium inmiddels al ver voorbij is. Die kan het hooguit nog afleren door geregeld te worden vernederd. Dat ik het hier op het forum 90% van de tijd niet eens ben met itemkeuzes/builds/champion keuzes betekent niet dat deze mensen het nooit mogen proberen, ik geef alleen mijn vrij ongezouten/unsugar-coated mening. En wat dat betreft is het ook weer vrij simpel, of je doet er iets mee, of je laat het links liggen. Dat mijn mening mensen niet aanstaat so be it. Het is niet voor niets een discussieforum.
Ik vind dat je nogal kortzichtig bent ten opzichte van niet optimale picks/builds
http://www.lolking.net/summoner/euw/30115925#ranked-stats
Hier een Challenger met 80 GP games en een winrate hoger dan 50%
Maakt dus echt geen fuck uit of jij een pick viable vind. Als iemand goed met die champion kan spelen kan dit beter uitwerken dan de zoveelste toplane main die alleen maar Shyvana Renekton of Riven kan spelen. Het zelfde kan gelden voor alternatieve builds.
Denk niet dat er veel discussie nodig is om erover uit te komen dat AD trist sterker is dan AP maar voor iemand die heel veel van een all-in speelstijl houd werkt AP trist misschien wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:48
AP trist is alleen viable als je een squishy enemy team hebt die je kan 1 shotten, verder heeft ze weinig in te brengen waardoor andere AP champs eerder zullen worden genomen.

Xbox id: DHV Whitebird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:15:
[...]

Ik vind dat je nogal kortzichtig bent ten opzichte van niet optimale picks/builds
We hebben het hier over de beste spelers in de wereld, de 0.000000001% die klaarblijkelijk vrij veel GP grind. Dit ben je nou aan het vergelijken met menig Plat/Gold/Silver dat op geen enkele character in ranked > 20 games heeft. Is dat niet wat kortzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:15:
[...]

Maakt dus echt geen fuck uit of jij een pick viable vind. Als iemand goed met die champion kan spelen kan dit beter uitwerken dan de zoveelste toplane main die alleen maar Shyvana Renekton of Riven kan spelen. Het zelfde kan gelden voor alternatieve builds.
Denk niet dat er veel discussie nodig is om erover uit te komen dat AD trist sterker is dan AP maar voor iemand die heel veel van een all-in speelstijl houd werkt AP trist misschien wel beter.
Maar Ronddraai, zo kan ik ook wel Poppy's, Sion's, Taric tops aanwijzen die ook in Challenger zitten. Bedoel je daarmee te zeggen dat wij Challenger niveau hier op Tweakers hebben rondhangen? Want vooralsnog betwijfel ik dat ten zeerste, enkel een paar Diamond spelers en wat Platinum, de rest is allemaal verder bronze/silver/gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel ermee te zeggen dat je je gold games echt niet verliest door mensen die zon champion picken. Gezien het zelfs in challenger nog werkt. Waar mensen echt wel veel beter weten hoe ze een Gangplank moeten abusen dan in gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:53:
Nee ik bedoel ermee te zeggen dat je je gold games echt niet verliest door mensen die zon champion picken. Gezien het zelfs in challenger nog werkt. Waar mensen echt wel veel beter weten hoe ze een Gangplank moeten abusen dan in gold.
Leg mij dan uit, als Gangplank zo geweldig op top is, waarom de beste jongen destijds 2/10/3 uit de lane kwam. Waarom zou ik zoiets aanraden op het huidige niveau? Waar overigens weer merendeel van de Tweakers zich in bevind? Ipv de daadwerkelijk sterkere picks (die daarbij ook makkelijker te meesteren zijn).

Nog een voorbeeld zou zijn, Lee Sin top. Ik zou het persoonlijk niet aanraden in Bronze/Silver/Gold, maar het is vrij viable in de hogere regionen omdat die nou net wat beter controle over hun champ hebben dan waar ik mij momenteel in begeef. Ezreal nog zo'n poppetje, zelfde verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Damien op 12-05-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Wat is eigenlijk het verschil met een GP challanger niveau vs challangers en een silver vs silver verhaal? beide spelen ze op het niveau van hunzelf tegen hun eigen niveau.
Als iemand er veel mee oefent kan die op Silver nog steeds winnen doordat enemy ook silver blijft en in principe de win kans het zelfde blijft toch :D

of ga je mij vertellen het niet boeit hoe goed je bent met welke champ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Gangplank helemaal niet sterk top. Je hoeft hem ook helemaal niet aan te raden, maar doen alsof je game verloren is door die pick gaat gewoon nergens over. Alsof als hij 2-10-3 met Renekton was gegaan je er zó veel beter voorstaat.
En je teammate komt waarschijnlijk slecht uit de lane. Omdat hij outclassed is door zijn tegenstander/ niet weet hoe wards werken/ snowball/ hij is countered.

En ik zoek altijd Challenger voorbeelden omdat dat nou eenmaal de beste spelers zijn. En die spelen ook tegen de beste spelers. Dus je argument dat het in gold niet kan werken lijkt me niet opgaan daar speel je namelijk ook tegen mensen van je eigen niveau. Ook is het in het geval van Gangplank ook echt niet zo dat je geweldig goed moet zijn om hem te spelen zijn enige skillshot is de ult.

Al zou die gast met jou duo quen en Gangplank spelen carried hij je waarschijnlijk ongelooflijk hard.
Misschien wel harder dan met Irelia wat je vrijwel zeker een sterkere champ vind. Toch heeft hij er minder winrate mee. Dat kan zijn omdat een bepaalde champ hem beter ligt.

Zo heb ik hele goede winrates met Janna en Blitz als ik moet supporten terwijl die 2 toch echt niet in de meta zitten. Dan kan jij me wel vertellen dat er sterkere supports zijn, en daar ben ik het dan ook mee eens. Maar dat verandert er niks aan dat ik beter ben met wat ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:53:
Met als verschil dat:
-Een challenger speler geen GP pakt in een slechte match-up.
-Een challenger speler precies weet wat GP kan, terwijl zijn tegenstanders daar minder op de hoogte van zijn, want hij wordt minder gespeeld.
-Op challenger worden sowieso meer onconventionele champions gespeeld, want ze hoeven toch niet meer te stijgen/ze kunnen nieuwe "meta's" proberen.
-Die speler hoogstwaarschijnlijk geen 80 games in silver heeft gespeeld met GP.

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 12-05-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wazzaahhh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:15:
Wat is eigenlijk het verschil met een GP challanger niveau vs challangers en een silver vs silver verhaal? beide spelen ze op het niveau van hunzelf tegen hun eigen niveau.
Als iemand er veel mee oefent kan die op Silver nog steeds winnen doordat enemy ook silver blijft en in principe de win kans het zelfde blijft toch :D

of ga je mij vertellen het niet boeit hoe goed je bent met welke champ?
Bepaalde champs hebben natuurlijk wel een bepaald skillniveau. Een bronze lee zal veel vaker verliezen dan een diamond lee, zelfs tegen matchups van hetzelfde niveau als die andere persoon iets speelt wat veel gemakkelijker en vergevender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:15:
[...]

Met als verschil dat:
-Een challenger speler geen GP pakt in een slechte match-up.
-Een challenger speler precies weet wat GP kan, terwijl zijn tegenstanders daar minder op de hoogte van zijn, want hij wordt minder gespeeld.
-Op challenger worden sowieso meer onconventionele champions gespeeld, want ze hoeven toch niet meer te stijgen/ze kunnen nieuwe "meta's" proberen.
-Die speler hoogstwaarschijnlijk geen 80 games in silver heeft gespeeld met GP.
Je weet helemaal niet of hij alleen goede matchup speelt. Voor zover ik weet heeft gangplank geen goede matchups top.
In silver word ook weinig gangplank gespeeld en kan de speler die hem wel speelt wel op de hoogste van de matchups zijn.
Om Challenger te blijven zul je meer moeten winnen dan verliezen. Good luck om dat te doen als je maar een beetje aan het trollen bent.
Een silver speler heeft waarschijnlijk op geen enkele champ 80 games dus wat is je punt?

En de skillcap van GP is echt Garen niveau imo dus dat lijkt me niet het probleem.

Mijn punt blijft gewoon. ik zou inderdaad alleen champions aanraden die je sterk vind. Dus hoeft niemand als een beginnner vraagt: welke champs moet ik toplane leren? Gangplank te zeggen. Maar als je verliest met een Gangplank in je team hoef je dat ook niet aan die pick te wijten want hij kan op het hoogste niveau nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:28:
Je weet helemaal niet of hij alleen goede matchup speelt. Voor zover ik weet heeft gangplank geen goede matchups top.

match-up - the pairing of people or things as for comparison or competition

Uit je verhaaltje word dus niet helemaal duidelijk of je nu bedoelt dat Gangplank geen counters heeft, of juist door iedereen gecountered word. Je beweert in ieder geval 1 van de 2. Dus ff kappen met het woord match-up gebruiken zonder juiste context. Thx.
Maar als je verliest met een Gangplank in je team hoef je dat ook niet aan die pick te wijten want hij kan op het hoogste niveau nog mee.
*woosh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:52
Thormodo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:44:
[...]

Dat zeg ik toch (DoT = Damage over Time)? Vanwaar dan die twee puntjes? :P
Dat beaamde ik ook. Die puntjes is een gewoonte waar ik slecht vanaf kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:15:
Zo heb ik hele goede winrates met Janna en Blitz als ik moet supporten terwijl die 2 toch echt niet in de meta zitten. Dan kan jij me wel vertellen dat er sterkere supports zijn, en daar ben ik het dan ook mee eens. Maar dat verandert er niks aan dat ik beter ben met wat ik speel.
I LUF BLITZ TOO BRO I FEEL YOU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:37:
[...]

[video]

match-up - the pairing of people or things as for comparison or competition

Uit je verhaaltje word dus niet helemaal duidelijk of je nu bedoelt dat Gangplank geen counters heeft, of juist door iedereen gecountered word. Je beweert in ieder geval 1 van de 2. Dus ff kappen met het woord match-up gebruiken zonder juiste context. Thx.
Ok sorry ik zal het nog een keer voor je uitleggen.
Een match-up betekend dus hoe twee verschillende dingen met elkaar te vergelijken zijn of hoe ze het tegen elkaar af zullen leggen.
In dit geval gaat het over Gangplank. Als hij een goede match-up heeft komt hij er dus beter uit dan degene waarmee je hem vergelijkt.
Vervolgens zeg ik dat voor zo ver ik weet Gangplank geen enkele goede match-up heeft.
Dat betekent dus dat ik verwacht dat hij tegen elke champion een 1 op 1 verliest.

Wat ik niet snap is waarom je de skillcap van champions erbij haalt om uit te leggen waarom Gangplank zo slecht zou zijn in gold. Als je het mij vraagt zijn er weinig simpelere champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Omdat een champion simpel is wel echter niet meteen zeggen dat mensen hem kunnen spelen. Elke Nidalee die ik lager dan Diamond 3 heb gezien is daar een levend bewijs van. Verder heb ik geen moeite met niet meta-picks, maar op het moment dat je ze dan pakt verwacht ik wel dat je de weaknesses verwacht - en zelfs dan nog je taak kan doen. Jammer genoeg maak je dat bijna nooit mee.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:56:
[...]

Ok sorry ik zal het nog een keer voor je uitleggen.
Een match-up betekend dus hoe twee verschillende dingen met elkaar te vergelijken zijn of hoe ze het tegen elkaar af zullen leggen.
In dit geval gaat het over Gangplank. Als hij een goede match-up heeft komt hij er dus beter uit dan degene waarmee je hem vergelijkt.
Vervolgens zeg ik dat voor zo ver ik weet Gangplank geen enkele goede match-up heeft.
Dat betekent dus dat ik verwacht dat hij tegen elke champion een 1 op 1 verliest.

Wat ik niet snap is waarom je de skillcap van champions erbij haalt om uit te leggen waarom Gangplank zo slecht zou zijn in gold. Als je het mij vraagt zijn er weinig simpelere champions.
Eigenlijk ga ik Rordarok herhalen met deze post. Maar je uitspraak dat een pick geen loss kan veroorzaken is natuurlijk kul. Vanwaar anders de Evelynn picks na haar eerste nerf vanaf release. Het was een compleet nutteloze pick die niet meer waarde had dan een wandelende ward.

De Gangplank in kwestie wist zijn lane matchup al. Dus dan verwacht ik idd een geweldige GP die zijn lane domineert en welgeplaatste ults over de map gooit. Geen van dit alles was het geval en uiteindelijk was het zijn fed lane matchup die rampage over de map veroorzaakte.

Dan kun je mij 100x vertellen dat de GP pick niet de reden van de loss was. Maar had daar iets gestaan met een redelijke lategame en de game was nog om te draaien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speler kan best de reden zijn dat je verliest dat ben ik met je eens.
Als hij heel slecht is met Gangplank en dat toch picked kan zijn keuze ook nog de reden zijn dat je verliest.
Maar dat zou ik dan niet wijten aan zijn pick. Als hij Eve jungle was gegaan met de beste build voor die situatie maar vervolgens alles fout speelt verlies je ook.
Als laten we zeggen Shy van CJ Frost Gangplank in die game had gespeeld had je gewonnen.
Misschien had je ook gewonnen als hij gewoon 0-0 in lane was gegaan een beetje denied was maar wel assists had met zijn ult.
Daarom zeg ik verwijt het de speler niet wat hij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Als het een hele goede speler is die weet wat ie doet zal ie met GP kunnen winnen. Als het een speler is die in een solo custom game nog zijn lane weet te verliezen dan zal hij dat ook doen wanneer hij als Renekton tegen AD Soraka staat.

Dan zou hij misschien nuttiger zijn geweest met een andere champion, maar hoe waarschijnlijk is het dat iemand die zo slecht is een andere champion waar hij geen ervaring mee heeft goed zal spelen en de goede items zal kopen? Weet niet of een full AP Renekton erg lang zou overleven bijvoorbeeld ;)

Als iemand het tot silver schopt op GP top en verder echt niets kan spelen kan je beter ofwel die game dodgen, of het risico nemen en hopen dat je niet tegenover een smurf team komt te staan. Voor hetzelfde geld heb je als tegenstanders een duo mid (omdat geen van beiden jungle wilden), support solo bot, en een afk ADC die pas rond de 15 minuten terug komt en direct iedereen probeert 1 op 1 aan te vallen. Misschien ook geen leuk spel, maar dan heb je zelfs met een slechte GP top nog een gratis win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht is het puur toeval maar ik heb het idee dat de gemiddelde ADC die 'ADC' roept, Mid die 'Mid' roept en Jungle die 'Jungle' roept in champion select (ranked) vrij weinig snapt van die rol. Als iemand ADC roept en dus graag ADC wilt spelen, ga ik er vanuit dat deze speler zich wel weet te redden als ADC. Helaas is het vaak andersom :( Enkele voorbeelden:

ADC: slecht met CSen en het vervolgens niet kunnen goedmaken met kills, geen positioning tijdens teamfights/dragon/baron/tower rushes; ze gaan bijvoorbeeld in het midden van de teamfight staan

Mid: slecht met CSen en het vervolgens niet kunnen goedmaken met kills, elke keer 1v1 proberen te gaan met elke willekeurige tegenstander, geen wards plaatsen maar wel zeuren dat de enemy jungler elke keer komt ganken, roamen maar ipv. de ADC of Top een kill te geven gewoon lekker flashen voor de kill

Jungle: geen ganks, één lane campen en boos worden dat de andere lanes doodgaan tijdens ganks, smite aan het begin van de buff/dragon/baron gebruiken ipv het te bewaren als last hit, Lee Sin's die full damage gaan terwijl het hele team achter staat en hijzelf ook 1/3 bijvoorbeeld.

De Top laners lijken hier minder last van te hebben, hoewel dit ook kan komen omdat ze veelal tanks zijn en het dus minder opvalt dat ze stomme beslissingen maken.

Helaas had ik daarnet een Brand die de eerste 20min gedisconnect was en daarna nog eens 10min bij elkaar. Deze Brand + een last pick die eigenwijs Ziggs kiest en full AP gaat ipv. support zorgt voor uiterst veel frustratie. Ik heb die Ziggs en zijn duo-queue partner ook met plezier helemaal de ***** ingescholden nadat ik zag dat de Ziggs ook vaak games leaved en zijn KDA op zijn top 7 champions niet boven de 3 komt. Dit was helaas zo'n geval van iemand die denkt dat meer kills hebben (maar ook meer deaths) beter is dan levend te blijven en je team te kunnen helpen.

Ik wacht mijn ban/mute af, hopelijk worden mensen zoals deze Ziggs ook voor een flinke tijd gebanned, helemaal gezien het feit dat Ziggs aangaf het niets uit te maken omdat deze toch al Gold 5 was met 0 LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
Hij kan altijd nog van gold 5 naar silver 1 zakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Pimorez schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 01:10:
Wellicht is het puur toeval maar ik heb het idee dat de gemiddelde ADC die 'ADC' roept, Mid die 'Mid' roept en Jungle die 'Jungle' roept in champion select (ranked) vrij weinig snapt van die rol. Als iemand ADC roept en dus graag ADC wilt spelen, ga ik er vanuit dat deze speler zich wel weet te redden als ADC. Helaas is het vaak andersom :(
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. Meestal als ik alle mensen in hun meest geliefde role laat dan carryen ze ook. Zelf speel ik de minder gewilde roles (Top, Support) dus vaak komt het wel voor dat ik kan fillen. Dat zijn voor mij dan vaak gratis wins want zolang ik niet feed word ik wel gecarried.

[ Voor 135% gewijzigd door Slivv op 13-05-2014 02:49 ]

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren 1 ranked match gespeeld (en nee het is op geen enkele manier een indicatie tussen het weekend en door de week) maar wat een wereld van verschil met de 2 dagen ervoor. Op wat miscommunicatie in champ select na (daar had ik zelf een groot aandeel aan) verliep de game vrijwel geheel vlekkeloos.

In champselect was Rudy 1st pick en ik 3rd pick. Het was een wat zwijgzame Champion Select waardoor mensen veelal last minute nog even iets moesten kiezen. Allereerst Rudy die zat te wachten op onze 2nd pick wat die zou pakken. Dat werd uiteindelijk Yasuo dus pakte Rudy ADC. Hierna was ik aan de beurt (en ik had niet aangegeven wat ik graag wilde spelen) dus ik denk, ik ga iets voor top pakken aangezien onze 4th pick al Xinzhao had gepakt voor jungle. Was ik alleen even vergeten dat ik nog smite op mijn balk had van een voorgaande game, waardoor onze 4th pick aannam dat ik ging junglen en hij zijn keuze veranderde in Fiora top (en hier krijg ik hetzelfde gevoel bij als iemand die GP inlocked voor top) waarna ik last minute nog verander in Wukong om Yasuo zijn ult te ondersteunen.

Onze lastpick pakt verstandig genoeg nog een AP champion als support zodat we niet helemaal full AD gaan. Ik had enorm mijn twijfels bij de Fiora pick op top, maar op wat kleine foutjes na speelde deze jongen een perfecte game en domineerde zijn toplane hard (dus een geval van iemand die de champ wel goed onder de knie heeft en er verder niets op valt aan te merken ondanks dat het geen meta-champ is momenteel). Onze mid zette enorm veel druk op de enemy midlaner en ik had het gevoel dat er vrij vlot een gank zou komen van de enemy jungler, dus ik bleef rond mid hangen en daar kwam Yi aangelopen. Yasuo pakt de kill op zijn midlaner en loopt richting de rivier terwijl ik de armor debuff + E op Yi apply waarna Yasuo zijn 2e kill kan oppakken en tevens double buff.

Waarna de rest van de game eigenlijk vrij simpel is uitgespeeld door goed Dragon control en alle Objectives netjes werden binnengehaald. Voor het eerst in tijden weer een erg leuk potje LoL met een volledig team van mensen die hun rol stuk voor stuk goed heeft uitgespeeld.

Hopelijk vanavond dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

In je bovenstaande post zeg je toch eigenlijk precies wat Lord-Ronddraai zegt? Als iemand goed is/speelt met een bepaalde champ maakt het niet uit of hij in de meta past of niet (Fiora). Volgens mij zijn jullie het gewoon met elkaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 07:26:
In je bovenstaande post zeg je toch eigenlijk precies wat Lord-Ronddraai zegt? Als iemand goed is/speelt met een bepaalde champ maakt het niet uit of hij in de meta past of niet (Fiora). Volgens mij zijn jullie het gewoon met elkaar eens.
Dat zijn we ook indirect, maar Ronddraai en ik hebben een geschiedenis dat we hoe dan ook elkaar tegen willen spreken terwijl we hetzelfde bedoelen. :+

En ik heb niets tegen non-meta champs, alleen dan verwacht ik dus wel (wat Rordarok aangaf) dat desbetreffende speler zijn non-meta champ tot in de puntjes beheerst. Goed ik verwacht geen 100% win percentage maar wel iemand die bij blijft in de game en niet loopt te feeden for no reason. Helaas gebeurt het laatste wat ik noem vaker dan als voorbeeld het bovenstaande verhaal. Kijk ik ben ook geen fan van een Ezreal AD Carry, maar wie ben ik als de beste jongen op zijn lijst 70 games op Ezreal heeft met een vrij hoog winpercentage.

Ik heb overigens het idee dat men denkt dat ik iedereen die zijn lane verliest op een non-meta champ waardeloos vind. Het gaat mij meer om de manier waarop. Een toplaner die amper tot geen jungle-pressure van de enemy krijgt die 0/10 de lane uitloopt mag wat mij betreft stoppen voor de rest van de dag. Maar is het een non-meta ADC die continu bezoek krijgt van de enemy mid + jungler en daardoor zijn lane hopeloos verliest, dan reken ik mijzelf dat aan dat ik (als ik jungler speel) zelf niet meer heb gedaan om de game om te draaien. Want ook wards helpen niet vs een 4 man towerdive. Ja je kunt proberen weg te komen, maar ook in de LCS zie je vaak genoeg gebeuren dat de pro-spelers omvallen dus verwacht ik weinig anders van bronze/silver/gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gisteren volgens mij één van mn snelste Aram potjes gehad, 12:25. Komt misschien ook wel omdat de champs ons goed gezind waren.

FS, Tristana, Ziggs, Yasuo en Akali vs. Twitch, Xin, GP, Jax en Urgot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 14:17
Gisteren potje met nami gedaan samen met een vayne adc tegen caitlyn + morgana op bot lane. Redelijk gemakkelijk gewonnen uiteindelijk ondanks een toch vrij moeilijke setup. Morgana trapte nogal vaak in mijn bait en overextende om mij te snaren terwijl ze vlak naast een muur stond (tegen een vayne). Dus ja :) Uiteindelijk gingen de assists zo snel omhoog dat ik maar voor een deathscap en andere AP items ging na mijn sightstones.

Bij het uitloggen was Braum natuurlijk net geactiveerd :) Iemand al mee gespeeld nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Lointje schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:25:
Bij het uitloggen was Braum natuurlijk net geactiveerd :) Iemand al mee gespeeld nu?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als ik zo die champion spotlight zie ben ik erg geneigd om hem op te nemen in mijn banlijstje. Maar goed eerst zien hoe hij daadwerkelijk ingame is, voordat ik dat besluit neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vooral in mijn picklijstje :D Wel nog even IP sparen om hem te kunnen kopen zodra hij 6300 wordt. Dan heb ik hem gelijk even kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:36:
Ik vooral in mijn picklijstje :D Wel nog even IP sparen om hem te kunnen kopen zodra hij 6300 wordt. Dan heb ik hem gelijk even kunnen beoordelen.
Ik speel toch geen support Vic ;) voel me ik veel te goed voor :+

On a serious note: De kans dat ik Braum zou kunnen pakken vanuit een lastpick positie lijkt me erg klein, dus vandaar dat ik hem eerder op mijn banlijstje verwacht (firstpick kies ik toch liever mijn vertrouwelijke lanes ipv support) ipv mijn picklijstje.

[ Voor 28% gewijzigd door Damien op 13-05-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja ik weet niet hoe het bij jou gaat maar in mijn soloqueue games heb ik meestal iemand die gelijk support roept. Nouja, dan mag hij hem hebben van mij hoor, ga ik wel junglen ;) Zolang ik geen ADC hoef vind ik het al gauw prima. Op mid ben ik ook niet heel goed maar kan ik me meestal wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:54:
Nouja ik weet niet hoe het bij jou gaat maar in mijn soloqueue games heb ik meestal iemand die gelijk support roept. Nouja, dan mag hij hem hebben van mij hoor, ga ik wel junglen ;) Zolang ik geen ADC hoef vind ik het al gauw prima. Op mid ben ik ook niet heel goed maar kan ik me meestal wel redden.
Ik zit inmiddels in het gebied waarin iedereen zich te goed voelt voor support ;) en die enkeling die support called bakt er over het algemeen niet veel van (achter ADC hangen, geen druk uitoefenen etc etc).

Het is even door deze divisies heenkomen om weer de main supports aan te treffen. En dan zie je over het algemeen wel verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
zijn er ook mensen die graag 3v3 spelen ? :)

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Pagina: 1 ... 25 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]