Ja hee, voortaan wel eerst even mij als groot
Lulu-fan consulteren voordat er allemaal rare dingen over 'mijn Lulu' worden gezegd

Tja de discussie of een champ OP is kent altijd voor- en tegenstanders. Zoals Thormodo al aangaf, nee ze is niet OP. Anders zou je Lulu support ook wel meer zien; zie haar vrij weinig.
Echter, je hebt wel van die champs die behoorlijk wat potentie hebben en wat dan door de grote meute niet helemaal wordt herkend. Zo vond ik Sejuani erug sterk voordat patch 3.6 haar (in mijn ogen) verknalde. Alleen vrijwel niemand die dat doorhad

Zelfde kun je van Lulu zeggen: ze kan buitengewoon sterk zijn als support, alleen heeft men dat (om verschillende redenen) niet zo heel erg goed door.
Xanthian schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:35:
Lulu is inderdaad erg goed, speel haar zelf ook vaak. Maar Lulu is ook relatief moeilijk. Je abilities kan offensief en defensief gebruiken dat zorgt nogal voor wat denk werk. Wil ik extra damage op hun ADC of squishy support of een shield voor mijn ADC? Wil ik movement speed of wil ik een schattige schaap?
Thormodo zei ook al dat hij Lulu de moeilijkste support vind om echt goed te spelen. Ben ik het echter niet helemaal mee eens. Ja haar abilities zijn grotendeels op twee manieren te gebruiken, en ze heeft niet echt zo'n defining ability die iedereen kent, maar goed, maakt haar niet perse moeilijk.
Early game moet je gewoon (E+)Q's landen, opvolgen met (en tussendoor) poken met aa's, en eventueel nog polyen die handel om je adc nog meer tijd te geven dmg te doen. Je moet het als Lulu hebben van je early game poke en burst dmg.
- Dat outrangen valt wel mee, ik kan vaak genoeg gratis aa's landen (hallo Leona) en via E + Q heb je helemaal easy range.
- Mana hungry? Nog weinig van mana problemen gemerkt al die keren dat ik haar op bot speel. Zorg dat je sowieso 18 punten in Utility gooit en dan heb je alvast een paar van die mana talents. Voor de rest veel autoattacken en niet voortdurend je skills spammen. Problem solved.
- Je kunt alle 3 je skills lvlen, je dat kan elke champ

Als je bedoelt dat het niet duidelijk is welke de prioriteit heeft voor lvlen: Q,E,Q,W,Q,R etc. Altijd eerst R, Q, E, W. Je moet zeker early game simpelweg Q maxen: geeft je de meeste dmg en de slow werkt prima voor followup dmg van je adc; tevens werkt je Q uiteraard ook defensief.
- Lage base movementspeed zou ik niet eens weten. Kan niet zeggen dat ik daar nadeel van ondervind op bot lane, en anders gooi je toch W op jezelf?
Zoals ik een paar dagen geleden al poste hier, moet je Lulu in mijn ogen wel een beetje onorthodox spelen als support: veel ap (via runes) en niet (meteen) die standaard support item build bouwen. Op Bronze/Silver/Gold niveau werkt dat iig wel.
Zal de tekst van mijn eerdere post hieronder ff plakken:
Ik bouw Lulu support met flat hp seals, een paar armor reds, merendeel hybrid pens, flat ap quints en flat ap glyphs. Afhankelijk van wat ik tegenover me krijg ga ik voor een agressieve 12/0/18 spec (incl arcane en martial mastery) of een meer defensieve 0/12/18 spec. Met name als je die eerste combineert met Spellthief Edge (een Dorans ring start kan ook) dan is de dmg die je als Lulu tentoonspreidt nogal hard, zeker op lvl 2. Als je dan ook nog een adc hebt die adequaat en snel reageert op de slow+dmg van een rake E + Q combo, dan is je target niet happy ^^ Daarmee kun je in één klap de lane omdraaien of naar je hand zetten.
Als je Lulu echter meer traditioneel bouwt conform de gebruikelijke support way met veelal defensive items, dan vind ik support Lulu een stuk fletser en kun je niet zo hard early game de lane domineren. Bovendien heb je met de traditionele build een stuk minder ap, waarmee ook al je support abilities minder sterk zijn. Vleesch noch visch.