[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
wambamNL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:57:
[...]

Kan gebeuren :P
naja na mn promos verneukt te hebben maar ff een potje katarina mid proberen in normal om ff weer mn normale mindset te krijgen en niet helemaal mezelf wil forceren om te winnen :)
Helpt bij mij ook wel eens na een losestreak. Even een champ uit de kast halen in een normal waar je (ik dan niet zo goed mee ben maar wel) veel plezier mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 17:07

Ryada

She/Her

isimba schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:18:
[...]

Helpt bij mij ook wel eens na een losestreak. Even een champ uit de kast halen in een normal waar je (ik dan niet zo goed mee ben maar wel) veel plezier mee hebt.
Klopt ik heb katarina laatst gekocht en ik ben echt bagger met haar maar is heel leuk om mee te spelen :)

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Damienx2 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:18:
[...]

Een sfeertje dat blijkbaar gewild is door bepaalde personen.
Dat vraag ik me dus serieus af of er mensen zijn die gereport e.d. hebben. Naar mijn idee is het gewoon een actie van de mod(s) geweest, die op dat moment gewoon meelas (getuige zijn recente posts) en vervolgens nogal rigoureus aan het modden geslagen is. Hoewel je in sommige gevallen ook wel (onnodig) grof post, maar de discussie over de manier van posten is al wel eerder geweest, ook voor het "mod-indicent".
Dat o.a. de laatste post van ItsNotRudy richting Blaumaci gedelete wordt geeft wel aan dat de mod(s) niet altijd even fijne beslissingen neemt. (Gelukkig heeft JapieTalent's laatste plaatje het vooralsnog overleeft.) Als het om reports zou gaan, zou dat al veel eerder (kunnen) zijn gebeurd.

Over het iemand anders retard e.d. noemen gebeuren. Ik denk dat we kunnen stellen dat het al lang is bewezen dat dat geen positieve werking heeft op de prestaties van desbetreffende speler. Als je kritiek hebt kun je beter vragen (het zeggen werkt vaak ook niet) of iemand a.u.b. X i.p.v. Y wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Thormodo schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:28:
[...]

Dat vraag ik me dus serieus af of er mensen zijn die gereport hebben. Naar mijn idee is het gewoon een actie van de mod(s) geweest, die op dat moment gewoon meelas (getuige zijn recente posts) en vervolgens nogal rigoureus (imho) aan het modden geslagen is. Hoewel je in sommige gevallen ook wel (onnodig) grof post, maar de discussie over de manier van posten is al wel eerder geweest, ook voor het "mod-indicent".
Dat o.a. de laatste post van ItsNotRudy richting Blaumaci gedelete wordt geeft wel aan dat de mod(s) niet altijd even fijne beslissingen neemt. (Gelukkig heeft JapieTalent's laatste plaatje het vooralsnog overleeft.) Als het om reports zou gaan, zou dat al veel eerder (kunnen) zijn gebeurd.

Over het iemand anders retard e.d. noemen gebeuren. Ik denk dat we kunnen stellen dat het al lang is bewezen dat dat geen positieve werking heeft op de prestaties van desbetreffende speler. Als je kritiek hebt kun je beter vragen (het zeggen werkt vaak ook niet) of iemand a.u.b. X i.p.v. Y wil gaan doen.
Het is overigens door desbetreffende persoon openlijk toegeven.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Mwa, ik heb over dat flame gebeuren een hele andere visie, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik hoge eisen stel aan andere spelers. En als dat in hoog Diamond niet kan, jammer dan, maar iemand die gewoon belachelijke fouten gemaakt en dan begint te janken en te wijzen is in mijn ogen een retard en dat mag die weten ook.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:32:
[...]

Het is overigens door desbetreffende persoon openlijk toegeven.
Dat de desbetreffende persoon het op een gegeven moment niet zo tof meer vond kan ik me op zich iets bij voorstellen (hoewel die op zijn beurt ook wat vreemde reacties gaf). Maar om een hele groep mensen (o.a. een paar die toevallig een paar games met hem hebben gespeeld) als schuldige aan te wijzen is nogal apart. En nu doe je dus alsof er mensen zijn die opzettelijk "een bepaald negatief sfeertje" willen.

Als ik de posts zo lees waar het allemaal mee begon draaide het om een wat ongelukkig geformuleerde post, waar je nogal 'agressief' op reageerde (dat is wel eens eerder gebeurd). Dat was namelijk niks meer dan een grapje richting een andere speler aangaande een "rivaliteit", gezien de opvolgende posts tussen hen twee.
De hele discussie over Evelynn vond ik ook nogal apart, aangezien iedereen over het algemeen de in hun ogen "OP" (i.i.g. sterke) champions pakt voor ranked (wel oude koeien en sloot en zo).
Rordarok schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:52:
maar iemand die gewoon belachelijke fouten gemaakt en dan begint te janken en te wijzen is in mijn ogen een retard en dat mag die weten ook.
Het kan dan wel een retard zijn. Hem daadwerkelijk een retard noemen gaat helaas niet helpen. Daar zit het subtiele verschil ;). Overigens zit er natuurlijk nog een verschil tussen iemand die zelf begint met janken en geflame terug krijgt of iemand waarop zonder zijn commentaar geflamed wordt.
Zeker als een game nog te winnen valt probeer ik altijd rustig terug te reageren. Ook gebeurt het best vaak dat ik geflame tussen twee spelers probeer te sussen (wat meestal nog werkt ook).

[ Voor 24% gewijzigd door Thormodo op 25-04-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:52:
Mwa, ik heb over dat flame gebeuren een hele andere visie, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik hoge eisen stel aan andere spelers. En als dat in hoog Diamond niet kan, jammer dan, maar iemand die gewoon belachelijke fouten gemaakt en dan begint te janken en te wijzen is in mijn ogen een retard en dat mag die weten ook.
Ik speel dan op Plat, maar als iemand tijdens een overduidelijk gepingde en aangegeven dragonfight weigert zich bij het team te voegen (bijv de laatste tijd - te druk met wraiths voor z'n feral flare), dan ben ik inderdaad ook niet het type dat een blad voor de mond neemt. Je mag 't van mij flame noemen, maar het is dan ook waar dat het een enorme fout is, en hij daarmee ons erg achter zet. Zoals jij al zegt - je verwacht toch een béetje niveau in ranked. In normals & fun games, allemaal prima. Daar ben ik niet zo 'tryhard', maar in ranked, verwacht ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:54:
[...]

Dat de desbetreffende persoon het op een gegeven moment niet zo tof meer vond kan ik me op zich iets bij voorstellen (hoewel die op zijn beurt ook wat vreemde reacties gaf). Maar om een hele groep mensen (o.a. een paar die toevallig een paar games met hem hebben gespeeld) als schuldige aan te wijzen is nogal apart. En nu doe je dus alsof er mensen zijn die opzettelijk "een bepaald negatief sfeertje" willen.

Als ik de posts zo lees waar het allemaal mee begon draaide het om een wat ongelukkig geformuleerde post, waar je nogal 'agressief' op reageerde (dat is wel eens eerder gebeurd). Dat was namelijk niks meer dan een grapje richting een andere speler aangaande een "rivaliteit", gezien de opvolgende posts tussen hen twee.
De hele discussie over Evelynn vond ik ook nogal apart, aangezien iedereen over het algemeen de in hun ogen "OP" (i.i.g. sterke) champions pakt voor ranked (wel oude koeien en sloot en zo).
De grote groep betrof 3 mensen. Waar er uiteindelijk 2 afvielen. Het hele probleem wat ik ermee had was de manier van wijzigen van posts. Waar ook de desbetreffende persoon mij ingame nog eens mee "aanviel". Het woordje "tering" was verwijderd uit een zin waarmee het leek of ik ogenschijnlijk iets verschrikkelijks had gezegd. Terwijl de werkelijke betekenis volledig uit zijn context werd gerukt. Er werd zelfs geroepen dat ik er dan net zo goed een andere dodelijke ziekte neer had kunnen zetten.

Vanaf dat punt werd mij duidelijk dat de persoon in kwestie gewoon stokken zocht om mee te slaan. Dat werd mede duidelijk door extreem overijverig wijzigen van posts.

Overigens was de opmerking van de desbetreffende persoon door meerdere forumgebruikers ervaren als vrij hoog van de toren blazen. Ook terug te vinden in enkele comments. Dat ik niet kies voor de optie topic report maar dan de daadwerkelijke discussie wil aangaan kon de desbetreffende persoon schijnbaar niet waarderen. Persoonlijk vind ik dat vrij slap gedrag. En vandaar dat ik ook zeg dat het sfeertje dat is ontstaan simpelweg door anderen is opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:58
Vicarious schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:04:
[...]
De tekst van je vergelijkingen begrijp ik wel, ik begrijp gewoon niet wat het met mijn opmerkingen over Wings te maken had. Bovendien zeg ik ook nergens dat hij niet informatief is, maar dat zijn persoonlijkheid me niet aanspreekt. Iemand kan een onwijze lul zijn maar toch goed zijn in zijn vak (zie Gordon Ramsay bijvoorbeeld :P). Voor mij is het een reden om niet naar Wings te kijken, maar in jouw geval dus niet. Prima, even goede vrienden.
Ah oke, ik begreep uit jou statement van 'geen chocolade kunnen maken' dat je dat niet kon van de alinea's op zich, maar nu snap ik dat je dat niet kon ten aanzien van het oorspronkelijke onderwerp (wat ook niet de bedoeling was).. My bad..

Mijn doel van de post was ook niet zozeer jou visie op WingsofDeath wijzigen, ik wilde alleen even zijn informatieve kwaliteiten benadrukken omdat het voor anderen op dit forum (of in het algemeen) wel een nuttige streamer kan zijn..

Ik kan Rordaroks frustratie wel begrijpen; als je zelfs in high diamond nog trolls tegen moet komen die dubbel / tripple jungle inlocken en opzettelijk gaan zieken, is toch aan de ene kant wel schrijnend.. Anderzijds; ook dat zijn maar mensen he; dezelfde soort kinders als ook in bronze huizen, alleen net iets beter qua skill..

Wat de andere posts hierboven betreft; laten we verder niet te veel oude koeien uit de sloot gaan halen en gedane zaken herhalen.. Daar schiet niemand wat mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:14:
[...]

De grote groep betrof 3 mensen. Waar er uiteindelijk 2 afvielen. Het hele probleem wat ik ermee had was de manier van wijzigen van posts. Waar ook de desbetreffende persoon mij ingame nog eens mee "aanviel". Het woordje "tering" was verwijderd uit een zin waarmee het leek of ik ogenschijnlijk iets verschrikkelijks had gezegd. Terwijl de werkelijke betekenis volledig uit zijn context werd gerukt. Er werd zelfs geroepen dat ik er dan net zo goed een andere dodelijke ziekte neer had kunnen zetten.

Vanaf dat punt werd mij duidelijk dat de persoon in kwestie gewoon stokken zocht om mee te slaan. Dat werd mede duidelijk door extreem overijverig wijzigen van posts.

Overigens was de opmerking van de desbetreffende persoon door meerdere forumgebruikers ervaren als vrij hoog van de toren blazen. Ook terug te vinden in enkele comments.
Dat het met een groep begint geeft al aan dat er nogal wat extreme gedachten aanwezig zijn/waren (daarnaast had je het dus net over "bepaalde personen (MV)").
De persoon die een topic report plaatst* kan uiteraard geen posts wijzingen dat doen de mods. Die ook in mijn ogen dus nogal rigoureus aan het werk zijn gegaan. (En het zou ook hier ook niet om het moderen zelf moeten gaan.)

Dat er nog andere personen zijn die een bepaalde opmerking op jouw manier interpreteren wil nog niet zeggen dat dat gelijk de juiste is (en overigens reageren die niet direct op de opmerking).
De enige die dat kan beoordelen is degene waaraan de opmerking gericht is (en die heeft dus heel luchtig gereageerd).

Wat er in-game verder gezegd is kan ik uiteraard niet beoordelen; kan me overigens lastig voorstellen dat als het negatief was dat het dan van één kant zou komen. Maar dat iemand “stokken zoekt om mee te slaan” kan ik moeilijk geloven, alsof die persoon graag ruzie met je wil hebben...

Persoonlijk vind ik dat je wel heel erg “je handen aan het wassen bent in onschuld”. Je zou je ook kunnen afvragen of jij niet ook wat extreem hebt gereageerd (los van het optreden van de mods).

*En overigens niet na één post die (wat) basherig overkomt, maar na een heleboel, waarvan de latere waarschijnlijk de spreekwoordelijke druppels zijn geweest.
JapieTalent schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:26:
[...]
Wat de andere posts hierboven betreft; laten we verder niet te veel oude koeien uit de sloot gaan halen en gedane zaken herhalen.. Daar schiet niemand wat mee op..
Het jammere is dat het dus nog steeds speelt, gegeven mijn initiële quote. En het feit dat Tweakers niet mee mogen doen aan een Tweakers toernooi (of het er nu 1 is of 100 zijn). Dat zou totaal los moeten staan van de verhoudingen tussen mensen.

Maar goed ik heb verder alles wel gezegd volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 25-04-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:14:
[...]

Het jammere is dat het dus nog steeds speelt, gegeven mijn initiële quote. En het feit dat Tweakers niet mee mogen doen aan een Tweakers toernooi (of het er nu 1 is of 100 zijn). Dat zou totaal los moeten staan van de verhoudingen tussen mensen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/179920/monkey2.jpg
1 persoon is niet representatief voor Tweakers.

Graag ophouden met op de man spelen, anders even een topic report Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Even een totaal ander onderwerp :) : zijn er meer mensen hier die kayle hebben gespeeld als ad jungler met feral flare? Ik speel haar met de build van Kayle bot op lolpro.com. Moet zeggen dat ik na de nerfs op ap kayle haar niet meer gespeeld heb maar met ad+as speelt ze erg lekker als (support?) jungler. Goede waveclear en lifesteal om te splitpushen en door slow en ult ook erg nuttig in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

AD/AS Kayle werkt niet echt, dan moet je er gewoon een AP/AS Hybrid van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
Wow LoL heeft vandaag echt problemen.
Een potje ranked plotseling had iedereen en dan bedoel ik ook echt iedereen lagg, na 5-10 minuten ging het weer zomaar weg.

Volgend potje starten, kom ik in de champ select krijg ik de melding "Retrieving information" kon wel gewoon meepraten in de chat. Oke melding ging weg maar iedereen had nog bliksemtjes als icoon. Ondertussen zijn ze wel gewoon bezig met champs uit te kiezen. Plotseling werkte het weer! Maar ja blijkbaar net op tijd om mij eruit te kicken.

Daarom deze rant... ben mijn straftijd aan het afwachten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Welke items bouw ik daarvoor? ik bouw nu wriggles, runaans, zephyr, triforce, ionian boots en een defensive item (ga, banshees/spirit visage of randuins). Werkt bij mij (weliswaar silver 4) tot nu toe goed. Als er betere builds zijn hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
Nasher tooths zijn dan wel een goede aanvulling voor AP/AS.
Sheen en dan uitbouwen naar lichbane of tri-force kan eigenlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik moest Runaan's even googelen...geen idee wat dat was rofl.

Normaal gesproken zou ik gewoon gaan voor Feral Flare, Sorc Boots, Nashor's Tooth en een Deathcap, afhankelijk van de situatie kan je daar ergens een Lich Bane of een Zhonya's ingooien. Banshee's als defensive item is eigenlijk altijd prima. Zelfs Blade of the Ruined King valt nog te overwegen mocht je tegen tanky (HP) chars spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Ik zal die build binnenkort proberen. Met ap mid runes neem ik aan?

De ad as build die ik gebruik is www.lolpro.com/guides/kay...de-ad-jungle-by-kayle-bot .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Runaans? Het enige waar ik die op bouw is mijn trolltristana Q-less max AS :+
Potentieel in theorie een heel sterk item, maar toch heb ik het idee dat dit item niet helemaal zo sterk is als zou moeten.

Hoewel, eens proberen op Kog'Maw. Damage heeft die toch wel, en ik geloof ook on-hit true damage... >:)

[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 26-04-2014 02:00 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
isimba schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 01:45:
Ik zal die build binnenkort proberen. Met ap mid runes neem ik aan?

De ad as build die ik gebruik is www.lolpro.com/guides/kay...de-ad-jungle-by-kayle-bot .
Welke runes gebruik je nu voor kayle, dezelfde als in die guide? Want die kan je best gebruiken voor AP kayle jungle ook.
Als je de runes en pages ervoor hebt zou ik iets gaan van hybrid pen marks, attack speed quints, armor seals en dan magic res/cdr/AP glyphs. Laatste hangt er beetje vanaf, ze zullen alle 3 wel goed zijn.
Ik weet niet op Kayle meer heeft aan cdr dan aan ap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Klopt, dezelfde runes als uit die build. Cdr helpt voor het vaker kunnen gebruiken van E en ap voor extra damage.

[ Voor 78% gewijzigd door isimba op 26-04-2014 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

McGryphon schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 01:54:
Runaans? Het enige waar ik die op bouw is mijn trolltristana Q-less max AS :+
Potentieel in theorie een heel sterk item, maar toch heb ik het idee dat dit item niet helemaal zo sterk is als zou moeten.

Hoewel, eens proberen op Kog'Maw. Damage heeft die toch wel, en ik geloof ook on-hit true damage... >:)
Het probleem met Runaan's op ranged carries is dat het in theorie wel veel damage doet, maar in de praktijk focus je toch de bruiser die jou divet (en dus geisoleerd is van zijn team) en dan doet de AoE component weinig. Dan heb je meer aan raw single target damage of self-peel. In het geval dat je de kans krijgt om het item tot de volle potentie te gebruiken (d.w.z. je kunt rustig de enemy autoattacken terwijl ze gezellig stacken) dan win je de fight toch praktisch wel, met of zonder Runaan's.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Ik zat gisteren in een team van 4 premades. Wat een vervelende game was dat. Ik was thresh support met Vayne bot. Laning fase was niet zo goed omdat Vayne veel te trage reactie had op m'n mooie initiates en haar CS was ook niet bijster goed. Plotseling na 10 min gaan ze allemaal mid en we zijn nooit meer bot geweest. Het enige wat hun interesseerde waren kills nemen. Dit zorgde ervoor dat er na 25 min enkel de singed top wat turrets had genomen. Of dat gepland was of niet heb ik m'n twijfels over omdat de rest enkel maar inging op kills.

Ben toen enkele malen dood gegaan omdat ze pingen of ik initiate/peel en er is geen follow up als er maar 1 mid staat en we een turret kunnen nemen omdat ze gezellig in enemy jungle willen lopen voor wat kills te nemen. Dan krijg ik van Vayne te horen "you fuckin bad thresh" terwijl ze zelf 1/5/4 staat. Zal nog eens 3 man bezig houden zodat Vayne kan weglopen die volledig out of position staat...

De enige reden dat we dat potje nog hebben gewonnen is omdat het enemy team 3 premades hadden die gewoon aan het trollen waren. Zo campten ze bushes met 3 en bursten iemand neer die er langs passeerde terwijl de rest op hun inhibs aan het bashen waren.

Maar ach, het heeft me een kleine 300 IP met de boost opgeleverd.

Grappige erna: volgende game zit ik tesamen met de Diana uit enemy team die niet bij de premades hoorde. Hij zei "Your vayne was bad" wat ook klopte. En eigenlijk hadden ze kunnen winnen met een 21/2 MF die Vayne in 2 shots killde met een crit. terwijl iedereen maar achter mundo bleef lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Even weer een update omtrent het toernooi, van wat ik tot dusver zie in de sheet, hebben we bijna 6 complete teams. Een paar daarvan hebben nog 1 of 2 spelers nodig. Dus het lijkt erop dat dit toernooi al een verbetering is qua deelname van de vorige.

Hopelijk krijgen we nog een full roster met 8 teams. Zodra de einddatum aantikt zal ik even zorgen dat de bracketinformatie beschikbaar komt zodat teams gelijk kunnen beginnen met het regelen van een datum om te spelen tegen hun tegenstander.

Linkje naar de sheet voor het opgeven: https://docs.google.com/s...ZldFNWc&usp=sharing#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Even een vraag voor allen, wat vinden jullie voor seals op ADC na de wijzigingen?
armor vs hp/lvl ?

armor geeft je 9armor maar hp/lvl geeft je 11.97hp per lvl meer.

Ik heb net eens gekeken op bv vayne geeft die 9 armor je 6% dmg reduction op lvl 1, wat denken jullie dat nu beter is? ikzelf begin naar hp te neigen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 11-09 13:40
geen hp/lvl maar flat HP. Dan zit je beter dan armor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr34m3dd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:46:
geen hp/lvl maar flat HP. Dan zit je beter dan armor ;)
Deze gebruik ik op het moment ook, met redelijk succes. Runes zoals deze gebruik je in principe voor de earlygame, en dan hoef je eigenlijk al niet te kijken naar scaling runes. Als je als ADC in de eerste 2 levels de control verliest dan sta je zo 10+ CS achter, en dat verschil maken de scaling runes zeker niet goed. Je wil early trades winnen, en dan zul je écht flat runes moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Moet gaan sparen voor nieuwe runes, misschien had ik nog even moeten wachten met Xin kopen :P

Voor de liefhebbers:
eaa557b7-53fa-4049-b6bb-160e21591702
fc4de05a-52fa-4d45-a9d8-c4861d8accdd
649799f6-8cba-4ae0-919e-0bec7f4d35d8
eeb8b60b-d85f-4452-bbd8-680f375d37e0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

dan zou ik idd wachten met xin kopen, deze maand nog 30% korting op runes

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:12
http://euw.leagueoflegend...on-and-skin-sale-schedule

Hier nog een link met de aankomende skin/champions sales voor mei. Misschien handig om eerst even te checken voordat je een champion koopt :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Slivv schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 02:29:
[...]

Het probleem met Runaan's op ranged carries is dat het in theorie wel veel damage doet, maar in de praktijk focus je toch de bruiser die jou divet (en dus geisoleerd is van zijn team) en dan doet de AoE component weinig. Dan heb je meer aan raw single target damage of self-peel. In het geval dat je de kans krijgt om het item tot de volle potentie te gebruiken (d.w.z. je kunt rustig de enemy autoattacken terwijl ze gezellig stacken) dan win je de fight toch praktisch wel, met of zonder Runaan's.
Ik heb wel eens Runaan's op Tristana gebouwd bij een kleine voorsprong, maar dat was met een Orianna en een Alistar in mijn team en als ze dus te sterk groepeerden bleven ze ook wel even gegroepeerd :P
Daarnaast heeft Tristana lategame behoorlijke range, dus dat helpt ook wel. En mijn waveclear was gewoon hilarisch :+

Was overigens een van de relatief weinig games waarin ik tot 6 items helemaal uitgebouwd kwam: Bloodthirster, Infinity Edge, Last Whisper, Runaan's, Guardian Angel, 'zerkers met furor :)
Hun caitlyn zat toen op BT, IE, PD, Zerkers en een chain vest.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
Gefeliciteerd EG, goede series van ze en Yellowpete was voor de verandering met z'n hoofd erbij en speelde solide games. Jammer voor C9T, vooral voor Altec want dat is echt een goede speler. Ook jammer dat hij zo jong is, hij had eerder in de LCS kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik bouw Runaan's bijna altijd op Teemo.. en heb hierdoor al meerdere malen Quadra's gemaakt met alleen auto attacks.
Voor Teemo is het echt een bazen item.. en je waveclear is ook insane erdoor.. een soort van must have vind ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:51:
spoiler:
Gefeliciteerd EG, goede series van ze en Yellowpete was voor de verandering met z'n hoofd erbij en speelde solide games. Jammer voor C9T, vooral voor Altec want dat is echt een goede speler. Ook jammer dat hij zo jong is, hij had eerder in de LCS kunnen zitten.
spoiler:
Ik wilde net zeggen dat hieruit (en de EU games) blijkt dat het verschil tussen challenger en LCS nog best groot is (uitgezonderd van het import-team LMQ), maar momenteel staat Coast 2-0 achter tegen Complexity Black. Dat is voor mij een behoorlijke verrassing eerlijk gezegd, ze choken echt HARD.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 01:23:
[...]

spoiler:
Ik wilde net zeggen dat hieruit (en de EU games) blijkt dat het verschil tussen challenger en LCS nog best groot is (uitgezonderd van het import-team LMQ), maar momenteel staat Coast 2-0 achter tegen Complexity Black. Dat is voor mij een behoorlijke verrassing eerlijk gezegd, ze choken echt HARD.
spoiler:
De keuzes die CLG nu heeft voor een nieuwe toplaner is echt een luxe positie. Shiphtur, Zorozero, Zionspartan, Yazuki. En dan heb je nog de optie voor Xmithie om het echt Counter-Logic te maken. Om niet uit te sluiten dat ze ook nog altijd voor MakNooN kunnen gaan, al zou ik dat geen logische optie vinden.

Ik zie dat het toernooi weer een volledig team erbij heeft, dus zitten we inmiddels op 5 volledige teams + 1 team dat nog enkele gaten heeft. Hopelijk melden er nog 2 extra teams aan gedurende deze week dan hebben we een volle bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
CLB vs CST is echt een upset, moet eerlijk gezegd toegeven dat ik dat niet had verwacht. Shipthur op Lulu sowieso een matige keuze en je merkte dat hij veel minder invloed had in verhouding met bv. de game waar hij LB speelde. NintendudeX was ironisch genoeg best goed aan het spelen en Zion speelde ook prima, jammer voor CST maar ze werden gewoon geoutplayed. Ben eigenlijk wel blij dat CLB gepromote is, ben erg fan van de persoonlijkheden/backgrounds en hoe de meeste spelers in de LCS zijn beland.

Aan de andere kant de bench van Xpecial..wow. Zeker niet verwacht, ik heb meer het gevoel dat het een intern conflict was dat opgelost had kunnen worden maar helemaal nu het zo slecht aan het licht komt lijkt het weer een obstakel om hem terug te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat Xpecial echt uit TSM ligt, dus ik vraag me echt af wat de oorspronkelijke reden nou was om hem te benchen. Ik denk niet dat TSM een betere replacement zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:07:
spoiler:
CLB vs CST is echt een upset, moet eerlijk gezegd toegeven dat ik dat niet had verwacht. Shipthur op Lulu sowieso een matige keuze en je merkte dat hij veel minder invloed had in verhouding met bv. de game waar hij LB speelde. NintendudeX was ironisch genoeg best goed aan het spelen en Zion speelde ook prima, jammer voor CST maar ze werden gewoon geoutplayed. Ben eigenlijk wel blij dat CLB gepromote is, ben erg fan van de persoonlijkheden/backgrounds en hoe de meeste spelers in de LCS zijn beland.

Aan de andere kant de bench van Xpecial..wow. Zeker niet verwacht, ik heb meer het gevoel dat het een intern conflict was dat opgelost had kunnen worden maar helemaal nu het zo slecht aan het licht komt lijkt het weer een obstakel om hem terug te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat Xpecial echt uit TSM ligt, dus ik vraag me echt af wat de oorspronkelijke reden nou was om hem te benchen. Ik denk niet dat TSM een betere replacement zal vinden.
spoiler:
Dat krijg je ervan als je elke keer in een discussie zit met TSM Wukong. ;) Inb4 TSM Sheep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
Net even Regi aan de lijn gehad..hij was teleurgesteld dat je weer op de man speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Rordarok schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:16:
spoiler:
Net even Regi aan de lijn gehad..hij was teleurgesteld dat je weer op de man speelde.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Over de Runaan's discussie: wat te denken van Runaans op Twitch (voor zover die nog gebruikt wordt dan :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:51:
Over de Runaan's discussie: wat te denken van Runaans op Twitch (voor zover die nog gebruikt wordt dan :))?
Slecht, past geen ult toe. Runaan's is sowieso bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:53:
[...]

Slecht, past geen ult toe. Runaan's is sowieso bagger.
Ok, ik dacht dat je op deze manier in teamfights / botlane sneller meerdere stacks toe zou brengen voor je E, en dat het daarom wel eens zou kunnen werken. Echter kan k gee item vinden waa ik hem voor zou willen inwisselen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:55:
[...]

Ok, ik dacht dat je op deze manier in teamfights / botlane sneller meerdere stacks toe zou brengen voor je E, en dat het daarom wel eens zou kunnen werken. Echter kan k gee item vinden waa ik hem voor zou willen inwisselen :D.
De poison spread wel naar 2 andere targets, maar dit heeft geen champ priority. Op bot lane zul je dus vaak veel creeps raken en keihard pushen. Ook moet de support in 350~ range van de ADC staan wil je ze beide raken en geeft Runaan's verder weinig offensieve stats om dat uitgegeven geld te rechtvaardigen. En aangezien crit werkt met zijn ult, zou ik er geen slot aan verspillen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Heb kaas uit de smikkels een DM gegooit om te kijken of ik dat team kan joinen als jungler, heb misschien ook nog wel een midlaner voor dat team, weet niet of kaas de juiste persoon is maar die kende ik nog van het vorige tournooi :) Dus dat zou nog een team volledig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:07:
Van wat ik op Reddit lees heeft het niets met zijn performance te maken maar meer met zijn houding. Als hij daadwerkelijk de moraal van het hele team omlaag haalt met zijn houding is het misschien wel de enige optie. Aan zijn skills zal het niet liggen, hij is nog altijd best support NA en misschien ook wel overall de beste speler in NA LCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:41:
[...]

Van wat ik op Reddit lees heeft het niets met zijn performance te maken maar meer met zijn houding. Als hij daadwerkelijk de moraal van het hele team omlaag haalt met zijn houding is het misschien wel de enige optie. Aan zijn skills zal het niet liggen, hij is nog altijd best support NA en misschien ook wel overall de beste speler in NA LCS.
Gelukkig zijn meningen daarover verschillend. Want daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Onder het kopje overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:43:
[...]

Gelukkig zijn mening daarover verschillend. Want daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Onder het kopje overrated.
Beste speler in NA LCS is het zeker niet nee, maar beste support zou die best wel is kunnen zijn, zeker met thresh is het echt een baas en wint hij de games, met geniale plays, soms echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
spoiler:
Hij is erg goed met zijn skillshots over het algemeen, maar, zoals is gebleken tegen C9, is hij net als de rest van TSM niet erg flexibel qua speelstijl. Ze focussen erg op een bepaalde manier van objectives pakken en kills genereren, maar zodra iemand dat misbruikt passen ze zich niet snel aan. Dat zag je in de manier waarop heel TSM achter 2 mensen aan joeg, 1 kill pakte, en dan vervolgens Dragon gingen doen terwijl ondertussen C9 2 torens neer legden en dan een val opzetten voor wanneer mensen kwamen verdedigen. Als het 1 iemand was die niet flexibel was kon de rest van het team die nog tot de orde roepen, maar ze doen het allemaal. Tegen de meeste teams werkt dat, maar daarom verloren ze soms ook tegen zwakkere teams, zolang die onvoorspelbaar speelden en bleven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:43:
[...]

Gelukkig zijn meningen daarover verschillend. Want daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Onder het kopje overrated.
Hehe het was uiteraard slechts mijn mening. Wel ben ik benieuwd naar je redenen waarom je hem overrated vindt. Naar mijn mening is hij mechanisch een van de beteren, heeft hij superveel ervaring, is zijn game-kennis goed en heeft hij jarenlang op een consistent hoog niveau gepresteerd. Ik zou niet weten welke NA LCS support momenteel beter is dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Nou mijn Silver Division 3 was van korte duur, na mijn placements matches nog een 3 win streak weten te krijgen wat me enthousiast maakte om door te spelen, daarna gewoon keihard op een loss streak met een demotion tot gevolg om zo in Division 4 te komen :(

Raar dat ik nu juist meer disconnecters, afkers of feeders tegenkom dan in placement matches...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:22:
Nou mijn Silver Division 3 was van korte duur, na mijn placements matches nog een 3 win streak weten te krijgen wat me enthousiast maakte om door te spelen, daarna gewoon keihard op een loss streak met een demotion tot gevolg om zo in Division 4 te komen :(

Raar dat ik nu juist meer disconnecters, afkers of feeders tegenkom dan in placement matches...
In de placements kwam je waarschijnlijk met meer mensen die ook met placements bezig waren, die mensen wilde ook zo hoog mogelijk geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:25:
[...]

In de placements kwam je waarschijnlijk met meer mensen die ook met placements bezig waren, die mensen wilde ook zo hoog mogelijk geplaatst worden.
Dus na de placements games worden iedereen soort van suicidal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:58:
[...]

Hehe het was uiteraard slechts mijn mening. Wel ben ik benieuwd naar je redenen waarom je hem overrated vindt. Naar mijn mening is hij mechanisch een van de beteren, heeft hij superveel ervaring, is zijn game-kennis goed en heeft hij jarenlang op een consistent hoog niveau gepresteerd. Ik zou niet weten welke NA LCS support momenteel beter is dan hij.
Eitje: Lemonation, die heeft namelijk LCS gewonnen Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Verder vind ik Aphromoo en Kiwikid ook goede supports..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:44:
[...]

Na de placements is de pool van mensen waar je mee in een game gegooit wordt groter. Ik had precies de zelfde ervaring als jij na de placements, maar gewoon lekker blijven spelen, je kunt er toch niks aan doen. Bekijk het zo, bij jou team zijn er maar 4 die de potentie hebben om suicidal, troller of afk te gaan, bij de tegenstanders zijn het er 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:48:
[...]

Na de placements is de pool van mensen waar je mee in een game gegooit wordt groter. Ik had precies de zelfde ervaring als jij na de placements, maar gewoon lekker blijven spelen, je kunt er toch niks aan doen. Bekijk het zo, bij jou team zijn er maar 4 die de potentie hebben om suicidal, troller of afk te gaan, bij de tegenstanders zijn het er 5 :)
Sowieso, je praat over +/- 20 games nu, niet echt een geschikt aantal voor een waardeoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:44:
[...]

Nah, gewoon RNG. Tijdens je placements wordt je ook gematched met mensen die ongeveer in de zelfde divisie als jij uit zullen komen, gegeven je huidige stand. Vorig seizoen had ik bijvoorbeeld placement matches vol met trolls en afkers (dit seizoen meer geluk.) Daarna in vrij weinig games (stuk of 20) van Silver 4 naar Silver 1 geklommen, ook deels omdat er opeens weinig trolls in mijn teams meer zaten.
Daarnaast heb je ook al gemerkt dat je zowel een winstreak als een losstreak hebt gehad. Gegeven je beperkte aantal games valt daar niks over te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 28-04-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:49:
[...]

Sowieso, je praat over +/- 20 games nu, niet echt een geschikt aantal voor een waardeoordeel.
Toch toevallig dat 2 mensen de zelfde ervaring hebben, maar je hebt gelijk het is niet echt een waardeoordel, want nu ik 100+ ranked games heb gespeeld is het aantal trollers, afkers ect. best wel laag, denk 1 op de 10. Natuurlijk zijn er feeders of slechte spelers, maar dat heb je nou eenmaal op lager niveau. Ik bedoel iedereen feed wel is, je kunt altijd een slechte game hebben of een goede tegenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:58:
[...]

Ten eerste de uitspraak beste speler NA LCS, ik vind dat je daarmee spelers als Quas, Shiphtur, Bjergsen, en zo nog wel een aantal, enorm te kort doet. TSM heeft mede enkele games dankzij Bjergsen bijvoorbeeld puur gewonnen. Niet omdat Xpecial zo geweldig support speelde.

Dan komen we op het punt beste support. En kom ik ook al gauw weer met andere voorbeelden. Aphromoo, Lemonnation en wederom nog een aantal. Elke met zijn eigen kwaliteiten die zeker niet onderdoen van Xpecial. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Xpecial geen slechte support, zeker niet, maar om hem de beste te noemen in NA vind ik een wat te grote uitspraak. Ja hij is goed op bepaalde vlakken waar bovengenoemde weer wat minder zijn, maar neem bijvoorbeeld de coaching skills van een Lemonnation die inmiddels vrij veel goede ADC onder zich heeft gehad, waaronder Wildturtle. Dan kun je niet meer roepen dat Xpecial de beste support is imo.

Er zijn simpelweg teveel goede supports in NA om 1 tot beste te kronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:01:
[...]

Ten eerste de uitspraak beste speler NA LCS, ik vind dat je daarmee spelers als Quas, Shiphtur, Bjergsen, en zo nog wel een aantal, enorm te kort doet. TSM heeft mede enkele games dankzij Bjergsen bijvoorbeeld puur gewonnen. Niet omdat Xpecial zo geweldig support speelde.

Dan komen we op het punt beste support. En kom ik ook al gauw weer met andere voorbeelden. Aphromoo, Lemonnation en wederom nog een aantal. Elke met zijn eigen kwaliteiten die zeker niet onderdoen van Xpecial. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Xpecial geen slechte support, zeker niet, maar om hem de beste te noemen in NA vind ik een wat te grote uitspraak. Ja hij is goed op bepaalde vlakken waar bovengenoemde weer wat minder zijn, maar neem bijvoorbeeld de coaching skills van een Lemonnation die inmiddels vrij veel goede ADC onder zich heeft gehad, waaronder Wildturtle. Dan kun je niet meer roepen dat Xpecial de beste support is imo.

Er zijn simpelweg teveel goede supports in NA om 1 tot beste te kronen.
Beste speler NA riep ik niet zozeer omdat hij nou de meeste impact in de LCS heeft gehad, maar omdat hij andere rollen ook prima kan vervullen omdat hij mechanisch heel goed is en het spelletje goed snapt. Dyrus heeft wel eens gezegd dat als hij 1v1 tegen Xpecial top gaat oefenen dat hij meestal verliest en Dyrus is toch wel een van de betere top laners in NA. Datzelfde gold ook voor Reginald. Hij is gewoon heel allround. Maargoed, akkoord, als we het over NA LCS hebben was Xpecial deze split niet de allerbeste speler. Dat was imo Meteos.

Qua beste support: Aphromoo en Lemonnation hebben het dit seizoen ook erg goed gedaan en hebben ongetwijfeld punten waarin ze sterker zijn dan Xpecial. Maar als totaalpakketje vind ik Xpecial toch wel de meest complete support speler in NA met Lemonnation op ongeveer hetzelfde niveau. Aphromoo kan denk ik mechanisch gezien goed meekomen, maar heeft denk ik minder strategisch inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:31:
[...]
Beste speler NA riep ik niet zozeer omdat hij nou de meeste impact in de LCS heeft gehad, maar omdat hij andere rollen ook prima kan vervullen omdat hij mechanisch heel goed is en het spelletje goed snapt. Dyrus heeft wel eens gezegd dat als hij 1v1 tegen Xpecial top gaat oefenen dat hij meestal verliest en Dyrus is toch wel een van de betere top laners in NA. Datzelfde gold ook voor Reginald. Hij is gewoon heel allround. Maargoed, akkoord, als we het over NA LCS hebben was Xpecial deze split niet de allerbeste speler. Dat was imo Meteos.

Qua beste support: Aphromoo en Lemonnation hebben het dit seizoen ook erg goed gedaan en hebben ongetwijfeld punten waarin ze sterker zijn dan Xpecial. Maar als totaalpakketje vind ik Xpecial toch wel de meest complete support speler in NA met Lemonnation op ongeveer hetzelfde niveau. Aphromoo kan denk ik mechanisch gezien goed meekomen, maar heeft denk ik minder strategisch inzicht.
Dat laatste is absoluut niet waar. Sterker nog: ik kan me heugen dat ik ergens heb gehoord dat hij juist shotcaller is binnen het team. Volgens mij zeiden ze dat tijdens een van de matches.. Zo niet weet ik niet waar ik het vandaan haal, ik verzin het iig niet :9

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 28-04-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Lemonnation vind ik qua mechanics en allround gameplay de zwakkere van die drie. Zijn strategisch inzicht en gameplan opzich balanceert dat wel, maar bijvoorbeeld Aphro vind ik veel sterker als laner dan de twee andere. Xpecial vind ik er met beide kwaliteiten een beetje tussenin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:38:
Lemonnation vind ik qua mechanics en allround gameplay de zwakkere van die drie.
Dat vond ik eigenlijk ook voorheen, maar de laatste tijd heb ik eens wat meer op hem gelet en ze winnen bijna altijd de bot lane en dat komt vaak ook door plays van Lemonnation. In teamfights doet hij eigenlijk ook altijd zijn job vrij goed en hij hit de meeste van zijn skillshots. Vooral op Morgana vind ik hem erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:43:
[...]

Dat vond ik eigenlijk ook voorheen, maar de laatste tijd heb ik eens wat meer op hem gelet en ze winnen bijna altijd de bot lane en dat komt vaak ook door plays van Lemonnation. In teamfights doet hij eigenlijk ook altijd zijn job vrij goed en hij hit de meeste van zijn skillshots. Vooral op Morgana vind ik hem erg sterk.
De bot lane wordt altijd gewonnen door een support, een ADC wordt in het begin eigenlijk altijd gecarried door zijn support in de early-(begin)mid-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Haha, Janna als support hebben is echt hilarisch als je Tristana speelt.
Tornado erop, W, E, en dan door met AA's. En dan sta je ineens 3/0/1 als je lvl 6 aantikt :+

Iets later kwamen hun Zed en Udyr ook eens kijken of ze de lane niet onder controle konden krijgen. Maar blijkbaar is het zo goed als onmogelijk om die combo vast te zetten; stun, 2 knockbacks en een resettende jump :D

Potje helaas wel verloren. Mundo, Y U 0/13/1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Hoe in hemelsnaam kom je met Tristana Janna voor te liggen in een 2v2 lane :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rordarok schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:19:
Hoe in hemelsnaam kom je met Tristana Janna voor te liggen in een 2v2 lane :o?
Tja welke debiel zet hybrid AD/AP Ez midlane en Rengar top tegen Ryze. Low MMR queues too strong. Zit geen enkel patroon in de comps waardoor je full squish bot lanes makkelijk kan runnen. Alles kan en alles mag. 8)7 gratis promo's voor mij though!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:21:
[...]

Tja welke debiel zet hybrid AD/AP Ez midlane en Rengar top tegen Ryze. Low MMR queues too strong. Zit geen enkel patroon in de comps waardoor je full squish bot lanes makkelijk kan runnen. Alles kan en alles mag. 8)7 gratis promo's voor mij though!
Wat een beest die Ryze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Ik werd gister ook beetje uitgelachen omdat ik als Ziggs niet van een Veigar op mid lane wist te winnen :'( Ik heb Veigar nooit kunnen spelen dus weet zijn mechanics niet goed genoeg. Hij wist me altijd te stunnen met die omheining van hem, dat ik precies in de rand terecht kom. En vervolgens kan ik niet op tijd weglopen om zo die 2e attack te dodgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:37:
Ik werd gister ook beetje uitgelachen omdat ik als Ziggs niet van een Veigar op mid lane wist te winnen :'( Ik heb Veigar nooit kunnen spelen dus weet zijn mechanics niet goed genoeg. Hij wist me altijd te stunnen met die omheining van hem, dat ik precies in de rand terecht kom. En vervolgens kan ik niet op tijd weglopen om zo die 2e attack te dodgen...
Stun ontwijken en banshees kopen, is de enige manier om tegen hem te spelen en zorgen dat hij niet kan farmen., hij kan namelijk ability power opbouwen met zijn Q(beetje als Nasus) vriend van mij speelt laatste tijd veel met hem, maar de enige keer dat hij niks uit kan halen is als ze stun ontweken wordt of als ze banshees kopen.

http://euw.op.gg/summoner/matches/userName=spritskoek Hier profiel van die maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:22:

Zelfde hier. Zit nu in Silver V na 6/4 placements en dus silver 3 was. Trolls, afk, 'I main champion X', 'I main role X', ' I play Yi cause OP', e.d. meer zijn de zaken die je gaat tegenkomen. Soms heb je ook een tegenstander die mechanisch gewoon je eigen niveau ver overtreft omdat hij aan het smurfen is, heb je zelf gewoon een mindere game, maar als je thuis hoort in je divisie, blijf je erin of stijg je. Het enige vervelende kan zijn dat je MMR zo sterk daalt dat je met mensen speelt met weinig inzicht ala enkel kills nemen maar geen objectives.

Zo zie ik vaak mid champs roamen zonder dat mid under pressure is en door hin roams hun eigen turret verliezen en uiteindelijk geen kills krijgen in de andere lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

misterdoom schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:42:
[...]

Zelfde hier. Zit nu in Silver V na 6/4 placements en dus silver 3 was. Trolls, afk, 'I main champion X', 'I main role X', ' I play Yi cause OP', e.d. meer zijn de zaken die je gaat tegenkomen. Soms heb je ook een tegenstander die mechanisch gewoon je eigen niveau ver overtreft omdat hij aan het smurfen is, heb je zelf gewoon een mindere game, maar als je thuis hoort in je divisie, blijf je erin of stijg je. Het enige vervelende kan zijn dat je MMR zo sterk daalt dat je met mensen speelt met weinig inzicht ala enkel kills nemen maar geen objectives.

Zo zie ik vaak mid champs roamen zonder dat mid under pressure is en door hin roams hun eigen turret verliezen en uiteindelijk geen kills krijgen in de andere lanes.
Hehe, als ik m'n lane aan het verliezen ben op mid, laat ik m'n toren neergaan en ga over heel de map kills halen, dit pakt vaak erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Mensen hebben vaak een vaste manier van spelen. Als ze een combo niet goed kennen blijven ze vaak hardnekkig vasthouden aan die manier zelfs als het niet werkt.

Gisteren mijn 2e potje in 3 weken tijd gespeeld, en de eerste keer Morgana support in maanden geloof ik.
De team setups:
http://www.lolking.net/su...128403#matches/1447921220

Ryze en het andere team lockten in nadat Blitz al support had gecalled. En Ryze ging mid. Wat betekende dat Blitz opeens duo top moest (Ryze wilde eerst dat ie jungle ging :D ), en dat onze jungler dus free farm had. (En nog altijd 20+ minuten nodig had om flare te krijgen)
Ik gaf first blood weg (niet meer gewend aan squishy supports), maar zorgde wel dat onze adc een double kill kreeg daarmee. Daarna ging het beter, en op 12 of 13 minuten of zo hadden we al hun bot inhib turret neer. Waarna ik niet kans zag mijn team te overtuigen nog terug te keren naar bot, en hun bot inhib dus niet neer is gegaan tot de laatste 2 minuten, maar goed. Onze Aatrox top zat de hele tijd tegen hun turret aangeplakt, en zat Rengar en Blitz 1 op 2 te turretdiven, met het verwachte resultaat. Maar ondanks een fed Rengar konden we winnen.
Onze Jinx zat ook nog een tijd surrender votes te spammen 'omdat we 4 vs 5 speelden (verwijzend naar Aatrox)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

laatst met master yi als een malle die jungle lopen farmen voor FF, op 15:12 had ik m'n FF en stond op 1 assist :) daarna redelijk kunnen roflstompen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:41:
[...]

Stun ontwijken en banshees kopen, is de enige manier om tegen hem te spelen en zorgen dat hij niet kan farmen., hij kan namelijk ability power opbouwen met zijn Q(beetje als Nasus) vriend van mij speelt laatste tijd veel met hem, maar de enige keer dat hij niks uit kan halen is als ze stun ontweken wordt of als ze banshees kopen.

http://euw.op.gg/summoner/matches/userName=spritskoek Hier profiel van die maat
Voortaan die Banshee dan maar rushen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:55:
[...]

Voortaan die Banshee dan maar rushen, thanks :)
Ja als die maat banshees begint te zien gaat ie schelden :P, "Ja gvd, kan nu niks meer ect. ect."

Al kan die soms, omdat fed, mensen letterlijk one-shotte door op R te drukken. Gister een twisted fate had 1742 hp en zijn ult deed 1772 op hem, dat heeft wel de nodige giggles opgeleverd. Sowieso een beetje MR doet wonderen, gezien het feit dat er een lange cooldown op de ult zit.

[ Voor 34% gewijzigd door garriej op 28-04-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:56:
[...]

Ja als die maat banshees begint te zien gaat ie schelden :P, "Ja gvd, kan nu niks meer ect. ect."
Ik ken de champ niet zo goed maar kun je niet eerst de banshees eruit poken en dan pas je combo doen? (of toch een groot deel van de combo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

misterdoom schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:59:
[...]

Ik ken de champ niet zo goed maar kun je niet eerst de banshees eruit poken en dan pas je combo doen? (of toch een groot deel van de combo).
Hij is zo snel neer, dat hij zonder z'n stun niks kan, en als die eerst een abilitie doet en dan pas de stun werkt de burst volgens mij niet helemaal, daarnaast geeft banshees ook lekker MR, dus pak je sowieso minder dmg. Maar zoals ik net al zei, als hij te fed is is het wel heel lastig.

maar goed ervaring tegen veigar heb ik ook niet echt, dus hoe het voelt om tegen hem te spelen weet ik niet. Maar door het gescheld van die vriend en het snelle weg rennen als de stun mist lijkt me het toch redelijk advies.

[ Voor 16% gewijzigd door garriej op 28-04-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Het nadeel van Banshees rushen is dat je veel gold tekort komt om zelf ook dmg te doen... maarja, een dode APC doet ook geen dmg natuurlijk. Zou een QSS of Cleanse niet net zo effectief zijn met Ziggs? Je Als je uit zijn stun bent is het niet moeilijk zijn W te ontwijken, zijn ult en Q zijn de enige dmg dealers dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:13:
Het nadeel van Banshees rushen is dat je veel gold tekort komt om zelf ook dmg te doen... maarja, een dode APC doet ook geen dmg natuurlijk. Zou een QSS of Cleanse niet net zo effectief zijn met Ziggs? Je Als je uit zijn stun bent is het niet moeilijk zijn W te ontwijken, zijn ult en Q zijn de enige dmg dealers dan nog.
Rushe is misschien ook niet het beste plan, in het begin kan hij je nog niet neer bursten(stun is dan minderlang als zijn W(dat ding uit de lucht)) dus bijv. een athenes snel kopen voor de MR(mana regen en CDR) is ook een prima plan. dan kun je daarna even een beetje dmg kopen en dan een necatron cloak en verder dmg blijven kopen vervolgens kun je als 5 of 6e item banshee afmaken.'

In ranked is het trouwens het beste om een AD mid te pakken als je kan counteren(veigar doet meer dmg met zijn ult op champs met AP)

ACTIVE: Blasts an enemy champion, dealing magic damage equal to a base amount plus 80% of the target's ability power.

edit: Ja een QSS of Cleanse werkt ook prima.

[ Voor 16% gewijzigd door garriej op 28-04-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 18:53
je wint van veigar door hem sneller te slopen dan hij zijn ult kan indrukken :") als dat niet lukt ben je zo dood als mid haha

Xbox id: DHV Whitebird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wazzaahhh schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:23:
je wint van veigar door hem sneller te slopen dan hij zijn ult kan indrukken :") als dat niet lukt ben je zo dood als mid haha
Goeie tactiek met veigar is ook om te feeden dan krijgt je tegenstander meer AP en doe je meer dmg Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 28-04-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Misschien is het een optie om ipv een banshees een chalice te fixen als eerste: mana regen + MR :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wootlock schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:32:
Misschien is het een optie om ipv een banshees een chalice te fixen als eerste: mana regen + MR :)
Dat zei ik net ook al, great minds think alike zulle we maar zeggen:). Dat is sowieso op heel veel mids een goed plan, voor die mana regen, kan je lekker blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:57:
[...]

Dat zei ik net ook al, great minds think alike zulle we maar zeggen:). Dat is sowieso op heel veel mids een goed plan, voor die mana regen, kan je lekker blijven gaan.
Dat deed ik eerst inderdaad ook, gewoon een Athene's Unholy Grail gehaald maar hij ownde me nog de hele tijd, me half dood poken met zijn combo en ik kon hem niet eens aanraken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:24:
[...]

Goeie tactiek met veigar is ook om te feeden dan krijgt je tegenstander meer AP en doe je meer dmg Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png
Jou mag ik wel Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
MonkeySleeve schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:03:
[...]

Dat deed ik eerst inderdaad ook, gewoon een Athene's Unholy Grail gehaald maar hij ownde me nog de hele tijd, me half dood poken met zijn combo en ik kon hem niet eens aanraken :(
Sorry, maar dan moet je leren mikken (of hij moest heel goed zijn in dodgen) :P. Met vooral je Q (en je passive/E) moet je hem toch wel net zo makkelijk kunnen harassen als jij hem. Verder kan een barrier (of heal) ook nog helpen, maar goed dan heb je weer minder kill potential.

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 28-04-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Thormodo schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:14:
[...]

Sorry, maar dan moet je leren mikken (of hij moest heel goed zijn in dodgen) :P. Met vooral je Q (en je passive/E) moet je hem toch wel net zo makkelijk kunnen harassen als jij hem. Verder kan een barrier (of heal) ook nog helpen, maar goed dan heb je weer minder kill potential.
Inderdaad, ik heb ook wel eens tegenstanders die mijn Ziggs Q's goed dodged, maar na een paar minuten ken je zijn speelstijl en weet je alsnog waar je moet mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, ik heb ook wel eens tegenstanders die mijn Ziggs Q's goed dodged, maar na een paar minuten ken je zijn speelstijl en weet je alsnog waar je moet mikken.
Klopt, duurt meestal een aantal levels en dan opeens raken ze altijd alles op me :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:14:
[...]

Ligt natuurlijk aan je mid champ. Op een Ziggs of Nidalee pak je sowieso Heal ipv Ignite vanwege range, op Swain bijvoorbeeld Ignite vanwege passive en melee range combat. Barrier pak je sowieso niet. Veigar heeft range, delayed nuke en als hij niet achterlijk is wacht ie even met zijn ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:25:
[...]

Ligt natuurlijk aan je mid champ. Op een Ziggs of Nidalee pak je sowieso Heal ipv Ignite vanwege range, op Swain bijvoorbeeld Ignite vanwege passive en melee range combat. Barrier pak je sowieso niet. Veigar heeft range, delayed nuke en als hij niet achterlijk is wacht ie even met zijn ult.
Bij mij ligt het eraan hoor, ik neem regelmatig ignite op Ziggs, zeker in game waar de Botlane een heal+excaust, en toplane Teleport heeft. Als er dan een bruiser op me springt om te focussen in teamfights heeft en de tegenstander een Mundo oid. Daarnaast ligt het aan je tegenstander: tegen een Diana is Ignite niet verkeerd, aangezien die vrij dichtbij komt, en op Bronze niveau pak je er regelmatig een doublekill mee bij een gank.

Dus ik ben het niet met je eens dat je sowieso heal pakt. Wellicht ga ik daar anders over denken in de toekomst, ik zit ondertussen Silver sinds dit weekend, dus mocht ik Gold halen dit seizoen praten we verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:33:
[...]

Bij mij ligt het eraan hoor, ik neem regelmatig ignite op Ziggs, zeker in game waar de Botlane een heal+excaust, en toplane Teleport heeft. Als er dan een bruiser op me springt om te focussen in teamfights heeft en de tegenstander een Mundo oid. Daarnaast ligt het aan je tegenstander: tegen een Diana is Ignite niet verkeerd, aangezien die vrij dichtbij komt, en op Bronze niveau pak je er regelmatig een doublekill mee bij een gank.

Dus ik ben het niet met je eens dat je sowieso heal pakt. Wellicht ga ik daar anders over denken in de toekomst, ik zit ondertussen Silver sinds dit weekend, dus mocht ik Gold halen dit seizoen praten we verder :D
Ik snap de gedachtegang van rudy wel, als je heal pakt op een poke champ kun je langer in lane blijven mocht je wat laag hp worden, de ander moet dan vaker terug naar base en door je (superubermega)waveclear met ziggs kun je dsst een aardige voorsprong uit halen.

Owja en mensen vergeten vaak dat je heal hebt en komen je diven(op low level) even healen en jij pakt de kill.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 28-04-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Gezien de huidige assasin meta pak ik geregeld exhaust/flash op mid, om de burst te counteren en wellicht een kill te securen :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:37:
[...]

Ik snap de gedachtegang van rudy wel, als je heal pakt op een poke champ kun je langer in lane blijven mocht je wat laag hp worden, de ander moet dan vaker terug naar base en door je (superubermega)waveclear met ziggs kun je dsst een aardige voorsprong uit halen.

Owja en mensen vergeten vaak dat je heal hebt en komen je diven(op low level) even healen en jij pakt de kill.
Sowieso early game een goed gemikte spear + Lee Sin Q en je ligt op een Ziggs. Daarbij geeft Heal een MS buff die vooral op een Nidalee erg goed werkt icm passive. Ignite is op Ziggs niet praktisch omdat je tijdens je kills uberhaupt bijna nooit in range bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zo trouwens ik had laatst echt een brainfart moment, had in een lange game die we vrij snel daarna gewonnen hadden gekeken hoeveel dmg ignite deed(rond de 400 geloof ik), leuke informatie hé?

Maar nu komt het, we zijn level 2 op de botlane en ik was toen een support met ignite, ik zie iemand met 250 hp in lane en ik denk "oeh flash ignite en hij gaat dood" ja mooi niet dus.. Dat was echt het stomste dat ik ooit heb gedaan, echt ik heb zo hard moeten lachen om die actie. Wat de neuk ging er in mijn hoofd om???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
Ik zoek nog 2 man voor het toernooi. Stuur maar een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

dr34m3dd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:57:
Staan nog een aantal mensen in het document stuur hen anders een bericht ingame of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik ben beschikbaar als sub omdat ik waarschijnlijk niet altijd zal kunnen. Kan jungle of support het beste spelen, eventueel ook top. Mid en ADC is beter van niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
dr34m3dd schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:57:
Voor sub posities neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
1 man die zeker weet dat hij zo goed als alles kan spelen en andere mag sub zijn. Voeg me toe: Arclight Varus als je geïnteresseerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik heb enorm zin in het toernooi d:)b

On a side note: Klikkerdeklik. Daar in Engeland spelen ze het ook enorm op de man (vrouw) zeg Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png
Pagina: 1 ... 13 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]