Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:
  • 177.646 views

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05 14:10

Ryada

She/Her

TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:28:
[...]

Mijn post was namelijk ook zeer serieus.
Volgens mij zijn de standaard tanky supports het best met Kalista, want als je een squishy gooit is die toch gelijk dood 8)7
Valt mee, ik heb sona gespeeld omdat iemand per se Kalista wou spelen. en dat ging best prima.

Steam: Ryada.

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 16:42
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in 5/6 maanden ook weer een paar potjes gespeeld, vrijwel alleen maar Tresh support gespeeld. De eerste keer dat Kalista ging ulten was wel verwarrend.

Daarna vrijwel alle potjes via Teambuilder gedodged waarin al een Kalista adc in zat. Zal vast een goede champion zijn hoor, alleen zie ik teveel mensen hem helemaal verkeerd spelen.

• Damien
  • Laatst online: 02-06 19:50
StevenzeN schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:33:
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in 5/6 maanden ook weer een paar potjes gespeeld, vrijwel alleen maar Tresh support gespeeld. De eerste keer dat Kalista ging ulten was wel verwarrend.

Daarna vrijwel alle potjes via Teambuilder gedodged waarin al een Kalista adc in zat. Zal vast een goede champion zijn hoor, alleen zie ik teveel mensen hem helemaal verkeerd spelen.
Opzich is het wel een goede champ om bijvoorbeeld een Ashe ult mee te dodgen. Gooi er een mooi muziekje onder en je hebt een filmpje.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:17
StevenzeN schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:33:Daarna vrijwel alle potjes via Teambuilder gedodged waarin al een Kalista adc in zat. Zal vast een goede champion zijn hoor, alleen zie ik teveel mensen hem helemaal verkeerd spelen.
Logisch ook, het is echt een teamwork champ. Dus veel beter geschikt voor premade Q's dan YoloQ.

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 15:31
Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:25:
Mooie scenario's die allemaal perfect zouden werken, als de situatie zich ook zo exact zou afspelen. Helaas dat woordje als...
Dat zinnetje gaat op voor alle verhalen over champions die geen Dr.Mundo heten.

• StevenzeN
  • Laatst online: 17-05 16:42
Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:35:
[...]

Opzich is het wel een goede champ om bijvoorbeeld een Ashe ult mee te dodgen. Gooi er een mooi muziekje onder en je hebt een filmpje.
Padum tss. :O

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 14:34

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:47:
[...]

Logisch ook, het is echt een teamwork champ. Dus veel beter geschikt voor premade Q's dan YoloQ.
Naast het feit dat ze zelf de ult moeten "uitvoeren" en de zelfde target aan moeten vallen, valt het opzich mee met het teamwork. Je support moet wel bij je in de buurt blijven natuurlijk.
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:28:
[...]

Mijn post was namelijk ook zeer serieus.
Volgens mij zijn de standaard tanky supports het best met Kalista, want als je een squishy gooit is die toch gelijk dood 8)7
Ja en als ze de support focussen heeft jou adc nog vol hp als hun ADC dood is en is het 9 op de 10 keer een 2 voor 1. En in het ergste geval kill je alleen de ADC en krijg je een farm voorsprong.

[Voor 37% gewijzigd door garriej op 24-11-2014 11:57]

• Damien
Overigens die VU die Maokai heeft gekregen is wat mij betreft meer een VD. Zijn skills zijn qua grafische effecten wel erop vooruitgegaan, maar de hele look van Maokai is echt meh.

• Koekiemonsterr
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:09:
Overigens is het heel makkelijk starten nu. Je pakt 1 camp als Ww zodat je lvl 2 bent, gaat naar de 2e buff van de tegenstander en maakt hem daar af, daarna pak je de 2 eigen buffs.
Op lvl 2 een enemy jungler invaden en killen met WW zal alleen lukken als je een onoplettende enemy jungler hebt die veel hp heeft verloren tijdens de eerste clear. Dat laatste valt meestal nog wel mee gelet op de leash enzo.

Lijkt me duidelijk dat WW sterk is en inderdaad te sterk, maar niet early game. Heb hem al meerdere keren succesvol gecounterganked, alleen komt ie altijd weer hard terug :)

Paar andere junglers die me positief zijn opgevallen:

Udyr: Zijn goeie clear speed en de capaciteit om tijdens het (early) junglen niet teveel health te verliezen maakt hem al een sterke jungler, en daar komt nog bij het feit dat ie early al sterk is in 1v1 situaties en mede dankzij Devourer spiked hij nu nog sneller in power.

Pantheon: Persoonlijk ergerde ik me enigszins aan het feit dat Pantheons passive block in de season 4 jungle pas werkte na een paar lvls. Die threshold van 40 dmg wordt nu echter makkelijk overschreden door de huidige jungle camps, dus heeft Pantheon vanaf lvl 1 al zijn block beschikbaar en vanaf lvl 2 is het nog meer blocken geslagen. Dat zorgt ervoor dat ie behoorlijk healthy door de early jungle gaat en op zich met een redelijk clear speed.

Olaf: De mana problemen van Olaf vallen nog wel mee zolang je maar niet te lang met blue buff wacht. Feit is dat Olaf (qua clear speed) juist baat heeft bij een lage hp bar, en dat krijg je nu automatisch bij deze nieuwe harde jungle. Hij cleart daarmee vrij vlot en is early sowieso sterk in 1v1.

Overigens vind ik die nieuwe harde jungle prima zo.
Het geklaag dat bepaalde champs nu niet meer goed kunnen junglen...Tja, met de season 4 jungle werden we ook gewoonweg teveel verwend. In die easy jungle was het voor assassins en echte dmg dealers te makkelijk om er doorheen te komen, waardoor o.m. tanky junglers uit de gratie raakten. Zelfs adc's konden in S4 met redelijke viability junglen. Prima dat dat nu voorbij is; beetje vernieuwing is alleen maar leuk.

• Damien
Koekiemonsterr schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:18:
[...]

Op lvl 2 een enemy jungler invaden en killen met WW zal alleen lukken als je een onoplettende enemy jungler hebt die veel hp heeft verloren tijdens de eerste clear. Dat laatste valt meestal nog wel mee gelet op de leash enzo.

Lijkt me duidelijk dat WW sterk is en inderdaad te sterk, maar niet early game. Heb hem al meerdere keren succesvol gecounterganked, alleen komt ie altijd weer hard terug :)

Paar andere junglers die me positief zijn opgevallen:

Udyr: Zijn goeie clear speed en de capaciteit om tijdens het (early) junglen niet teveel health te verliezen maakt hem al een sterke jungler, en daar komt nog bij het feit dat ie early al sterk is in 1v1 situaties en mede dankzij Devourer spiked hij nu nog sneller in power.

Pantheon: Persoonlijk ergerde ik me enigszins aan het feit dat Pantheons passive block in de season 4 jungle pas werkte na een paar lvls. Die threshold van 40 dmg wordt nu echter makkelijk overschreden door de huidige jungle camps, dus heeft Pantheon vanaf lvl 1 al zijn block beschikbaar en vanaf lvl 2 is het nog meer blocken geslagen. Dat zorgt ervoor dat ie behoorlijk healthy door de early jungle gaat en op zich met een redelijk clear speed.

Olaf: De mana problemen van Olaf vallen nog wel mee zolang je maar niet te lang met blue buff wacht. Feit is dat Olaf (qua clear speed) juist baat heeft bij een lage hp bar, en dat krijg je nu automatisch bij deze nieuwe harde jungle. Hij cleart daarmee vrij vlot en is early sowieso sterk in 1v1.

Overigens vind ik die nieuwe harde jungle prima zo.
Het geklaag dat bepaalde champs nu niet meer goed kunnen junglen...Tja, met de season 4 jungle werden we ook gewoonweg teveel verwend. In die easy jungle was het voor assassins en echte dmg dealers te makkelijk om er doorheen te komen, waardoor o.m. tanky junglers uit de gratie raakten. Zelfs adc's konden in S4 met redelijke viability junglen. Prima dat dat nu voorbij is; beetje vernieuwing is alleen maar leuk.
Het geklaag komt meer voort uit het feit dat er WEER een richting opgeduwd wordt door Riot. Ipv balans hebben ze gewoon wederom de meta verschoven. Dat is wat mij betreft geen vooruitgang maar eerder een achteruitgang. Het moet niet per jungle afhankelijk zijn wat voor champion je pickt en wat werkt. Overigens de uitspraak "een ADC kon zelfs de jungle doen", ja dat klopt. Maar dat lag er niet aan dat de ADC in kwestie zo geweldig was, maar omdat de betreffende ADC stealth had. Iets wat nog steeds enorm sterk is.

Als je dan toch zo nodig wilt dat beide "soorten" junglers nuttig zijn, pas je de items op basis daarvan aan. Dan is niemand verplicht 1 specifieke jungler te kiezen maar kan gewoon iedereen zijn gang gaan in de jungle. De 1 speelt namelijk liever een Lee Sin dan een Nautilus en andersom.

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:31:
[...]

Het geklaag komt meer voort uit het feit dat er WEER een richting opgeduwd wordt door Riot. Ipv balans hebben ze gewoon wederom de meta verschoven. Dat is wat mij betreft geen vooruitgang maar eerder een achteruitgang. Het moet niet per jungle afhankelijk zijn wat voor champion je pickt en wat werkt. Overigens de uitspraak "een ADC kon zelfs de jungle doen", ja dat klopt. Maar dat lag er niet aan dat de ADC in kwestie zo geweldig was, maar omdat de betreffende ADC stealth had. Iets wat nog steeds enorm sterk is.

Als je dan toch zo nodig wilt dat beide "soorten" junglers nuttig zijn, pas je de items op basis daarvan aan. Dan is niemand verplicht 1 specifieke jungler te kiezen maar kan gewoon iedereen zijn gang gaan in de jungle. De 1 speelt namelijk liever een Lee Sin dan een Nautilus en andersom.
Dat is toch ook gebeurd, de items aanpassen, maar dan in de vorm van Smite. Naar mijn idee heb je nu alleen maar meer keus als jungler: Farmen, counterjungling, ganken Je kan je er op toeleggen, je kan het combineren. Zelf een echte farmjungler die eigenlijk pas na 15 minuten de jungle uitkomt kan nu relevant blijven voor het team. Hij kan namelijk vrij goedkoop voor vision zorgen in de swamps en enemy blue bijvoorbeeld, zonder daar farm voor te hoeven missen.

Ik ben (als een van de weinige) best tevreden met de nieuwe jungle. Het enige wat ik jammer vind is de smite op champions, dat had van mij niet gehoeven. Smite is nu eenmaal een jungle spell. Wil je Summonerspells voor op champions te gebruiken is er ook keus: Ignite, of exhaust. Die truedmg had ook best een passive kunnen zijn (zoals lizard was - hoppa meteen probleem WW ult opgelost). Die slow erop is nergens voor nodig. Leuk makkelijker sticken tijdens een gank, maar dat is ook weer de kunst van een teamsetup. Met een Yi in de jungle, waar sticky zijn vrij handig is early game, zorg je als team maar dat je slows in lane hebt staan, dat hoeft Yi toch niet zelf op te lossen.

Verder vind ik de verschillende campbuffs met smite best leuk, en kan best tactisch werken.

Anoniem: 147715

ADC's konden in S2 en S3 ook al junglen dat is niks nieuws.
Ik vind de huidige jungle eerlijk gezegd veel te restrictief, dat de camps sterker zijn is op zich geen probleem. Maar er zou wel wat meer gold/exp vanaf mogen komen gezien het tussen level 3 en 6 vaak echt kiezen is of je wilt farmen of ganken want beide zit er op veel junglers niet in zonder te backen.
Vind de respawn timers ook wel erg lang als je gewoon wilt powerjunglen, van de andere kant is dat wel beter zodat counter junglen ook weer de moeite word, want eerst was dat het bijna niet waard. Gezien het veel risico opleverde en weinig schade voor je tegenstanders.
Vind die buffs in de jungle ook niet boeiend, early zijn de meeste wel ok maar na een tijdje is eigenlijk alleen die van Wraiths ( nu krogs?) de moeite of als je die van enemy wolves pakt. Verder kan je dan beter je smite bewaren voor buffs die gecontest worden of voor fights.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 147715 op 24-11-2014 12:56]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 10:45

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De jungle op zich vind ik eigenlijk wel leuk zoals hij nu is: strategische diversiteit dmv de verschillende jungle items en het feit dat je in sommige gevallen ook smite op champs kunt gebruiken. Dit gaat namelijk wel ten koste van je clear vanwege de hogere cooldown. Hogere spawn timers zijn zoals Lord Ronddraai ook al opmerkt op zich ook wel goed zodat counterjungling meer de moeite waard is. Het enige wat volgens mij aan de jungle zelf veranderd moet worden is dat er meer XP te halen valt. Je loopt te snel teveel achter in levels op de laners in de huidige jungle, zeker als je af en toe ook nog wilt ganken.

Vicariously I live while the whole world dies

Anoniem: 620640

Voor de geïnteresseerden: Shaco werkt ook prima in de nieuwe jungle, nog beter dan in S4.
Waar ik in S4 nog de nodige flames ontvang tijdens de champ select (ranked) heb ik dat nu nog niet gezien. Alle Shaco potjes tot nu toe in de jungle ook gewonnen trouwens.
De start is iets anders, maar je kunt nog steeds lvl 3 je jungle uit met beide buffs, ignite en de froggy poison voor een toplane firstblood (met een capabele toplaner)
Machete upgrade ik niet en verkoop ik voor Tiamat/Hydra net zoals in S4, de upgrade is ondanks de nieuwe jungle-items wat mij betreft de extra kosten niet waard.
Is er trouwens iets te doen aan je normal mmr? Op mijn shaco smurf account speelde ik gisteren tegen 2 diamonds en 3 plats terwijl ik zelf unranked ben (en mijn main G4) Gelukkig waren er 1 diamond en een master (Challenger Border) in mijn team die het goed deden. Elke lane won en ik kon hun Xin ook makkelijk killen in zijn jungle dus alsnog een makkelijke game gehad gelukkig. In elke game zitten wel 3-4 diamonds terwijl ik mijzelf echt niet in dat niveau schaar..

Excuses voor de wall of text ^_^

• Damien
Alleen dan weer erg jammer dat de meeste junglers geen strategische grootmeesters zijn in soloqueue. En mocht dat wel het geval zijn, dan ontbreekt het er weer aan in bij de laners.

Helaas te vaak meegemaakt dat je dat hoopje ellende in de jungle loopt te carryen dan andersom. En dat zou dan strategische beslissingen nemen? :')

[Voor 29% gewijzigd door Damien op 24-11-2014 13:04]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39

Turismo

Clobberin' time!

Laten we wel wezen we zitten nog steeds in pre-season, dus ga er maar vanuit dat er nog flink wat wijzigingen zullen doorgevoerd om de balans beter te maken.

Want het voordeel leunt nu wat teveel naar de sustain junglers in early tot mid, zoals Warwick, Udyr, Xin Zhao, Fiddlesticks en Shaco

En de wat meer traditionele junglers zoals Lee Sin, Rengar, Hecarim, Kha'zix, Amumu, Nocturne is het junglen early echt moeilijk geworden.

Het verschil is nu gewoon te groot tussen die 2 groepen.

De bovenste groep kan nu ook te makkelijk counterjunglen bij de onderste groep helemaal doordat ze smite kunnen gebruiken op ze, waardoor enemy jungler helemaal waardeloos wordt.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Damien
Turismo schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:06:
Laten we wel wezen we zitten nog steeds in pre-season, dus ga er maar vanuit dat er nog flink wat wijzigingen zullen doorgevoerd om de balans beter te maken.

Want het voordeel leunt nu wat teveel naar de sustain junglers in early tot mid, zoals Warwick, Udyr, Xin Zhao, Fiddlesticks en Shaco

En de wat meer traditionele junglers zoals Lee Sin, Rengar, Hecarim, Kha'zix, Amumu, Nocturne is het junglen early echt moeilijk geworden.

De bovenste groep kan nu ook te makkelijk counterjunglen bij de onderste groep helemaal doordat ze smite kunnen gebruiken op ze, waardoor enemy jungler helemaal waardeloos wordt.
En dat noemen ze dan vooruitgang. Allemaal vanuit een strategisch oogpunt.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Turismo schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:06:

Lee sin en khazix kunnen met hun W prima de jungle clearen, die horen bij het eerste groepje vind ik wel hoor. Verder wel met je eens,

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:09:
[...]

En dat noemen ze dan vooruitgang. Allemaal vanuit een strategisch oogpunt.
Moet zeggen dat ik het persoonlijk niet echt leuker vindt geworden, speel juist graag de Lee Sin, Rengar, Kha'zix, omdat je daar heel creatief mee kan spelen.

Warwick, Fiddle of Xin Zhao spelen ligt mij totaal niet.

Ik probeer het nog wel aan te zien voorlopig, maar als het onveranderd blijft ga ik niet meer graag jungler.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Turismo schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:15:
[...]

Moet zeggen dat ik het persoonlijk niet echt leuker vindt geworden, speel juist graag de Lee Sin, Rengar, Kha'zix, omdat je daar heel creatief mee kan spelen.

Warwick, Fiddle of Xin Zhao spelen ligt mij totaal niet.

Ik probeer het nog wel aan te zien voorlopig, maar als het onveranderd blijft ga ik niet meer graag jungler.
Het "probleem" in jou verhaal is dat er nog steeds niks mis is met rengar, lee of kha'zix spelen.

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:17:
[...]

Het "probleem" in jou verhaal is dat er nog steeds niks mis is met rengar, lee of kha'zix spelen.
Het is ook persoonlijk, ik denk dat ik mijn weg nog moet vinden op dit moment, hoor ook hier en daar dat de "Frog" het beste is nu om mee te beginnen en dan je blue side camp te clearen en dan te backen en dan je red side.

Wat mij nu alleen opvalt is dat ik steeds vaker Warwick/Udyr/Shaco junglers zie, die je gewoon iets te hard kunnen afstraffen nu, en sneller levelen early.

Deze match was ook geen doen meer, die Udyr was zo gefed dat die ons met zijn 3en gewoon kon handlen
http://matchhistory.euw.l...498/42216457?tab=overview

[Voor 14% gewijzigd door Turismo op 24-11-2014 13:25]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja ik zie het probleem niet zo. De jungle is veranderd en daardoor worden andere champions sterker. Warwick slaat in de huidige staat nergens op en daar moet snel iets aan gebeuren, maar verder vind ik het eigenlijk allemaal best ok. Of ik nou standaard een Lee Sin tegen me heb of standaard een Xin Zhao is mij eerlijk gezegd ook om het even. In elke meta en jungle zullen een aantal champs er bovenuit steken en in het overgrote deel van de games gepickt worden. En dat champs als Udyr en Nunu nu wat sterker zijn geworden betekent niet dat Lee nu ineens waardeloos is. Een goede Lee Sin speler past zich gewoon aan en kan alsnog gewoon prima meekomen.

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

Vicarious schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:25:
Tja ik zie het probleem niet zo. De jungle is veranderd en daardoor worden andere champions sterker. Warwick slaat in de huidige staat nergens op en daar moet snel iets aan gebeuren, maar verder vind ik het eigenlijk allemaal best ok. Of ik nou standaard een Lee Sin tegen me heb of standaard een Xin Zhao is mij eerlijk gezegd ook om het even. In elke meta en jungle zullen een aantal champs er bovenuit steken en in het overgrote deel van de games gepickt worden. En dat champs als Udyr en Nunu nu wat sterker zijn geworden betekent niet dat Lee nu ineens waardeloos is. Een goede Lee Sin speler past zich gewoon aan en kan alsnog gewoon prima meekomen.
Dat is ook zo, het is echt niet allemaal kommer en kwel, met Lee Sin kan ik nog steeds prima mee weg, op lvl2 kan je nog steeds een lane gank proberen met je Q en W heb je al genoeg.

Je opbouw naar items is nu alleen wat delayed, zodra je jungle item + sight stone hebt kan de fun beginnen.

Het is nu alleen wachten op een patch wat iets meer balans brengt (en ga ervanuit dat die komt op basis van de huidige jungle/item staat zoals die nu is)

[Voor 6% gewijzigd door Turismo op 24-11-2014 13:30]

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:25:
In elke meta en jungle zullen een aantal champs er bovenuit steken en in het overgrote deel van de games gepickt worden. En dat champs als Udyr en Nunu nu wat sterker zijn geworden betekent niet dat Lee nu ineens waardeloos is. Een goede Lee Sin speler past zich gewoon aan en kan alsnog gewoon prima meekomen.
Precies. Hoe lang is Lee trouwens niet (te) dominant geweest?

Misschien is de balans nu zelfs wel beter dan ooit in de zin dat er nu maar jungle champs viable lijken dan ooit tevoren. De meeste season 4 junglers kunnen nog gewoon meekomen en een aantal 'nieuwe' junglers zijn nu juist weer in de picture. Kwestie van uitwassen (WW) aanpakken en dan zit het wel goed.

[Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-11-2014 13:32]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Warwick is simelweg broken op 't moment

Verder komen de sustain junglers nu nog meer tot hun recht omdat ze nu langer in de jungle kunnen blijven dus meer xp en gold. Echter als je een gank heb gemaatk en je jungle item heb met bijvoorbeeld lee sin, is er ook niks meer aan de hand.

Ook moet je er goed rekening mee houden met wat je wel en beter niet kan smiten.

O en geloof me als ik zeg, lee sin wordt/is gewoon weer dominant hoor, daar is zijn kit gewoon te goed voor.

[Voor 13% gewijzigd door garriej op 24-11-2014 13:33]

• Damien
Het probleem zit hem wat mij betreft ook niet in de jungle maar wel in de items. Als ik het gemiddelde banlijstje bekijk zijn het bans van Champions die simpelweg misbruik maken van de items. De champions los genomen zijn niet bijzonder. Udyr was altijd al een vrij sterke counterjungler, geef hem daarbij nog eens een item waarbij het duelen van hem simpelweg onmogelijk wordt gemaakt dan heb je in mijn ogen een balansprobleem.

Feral flare vonden ook een aantal mensen geen probleem, totdat toch erkend werd dat het item vrij inbalanced was in de handen van bepaalde champions. Want ik zie hier ook nog vaak dat Master Yi niet genoemd wordt, maar die maakt er net zo goed misbruik van.

[Voor 23% gewijzigd door Damien op 24-11-2014 13:35]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:34:
Het probleem zit hem wat mij betreft ook niet in de jungle maar wel in de items. Als ik het gemiddelde banlijstje bekijk zijn het bans van Champions die simpelweg misbruik maken van de items. De champions los genomen zijn niet bijzonder. Udyr was altijd al een vrij sterke counterjungler, geef hem daarbij nog eens een item waarbij het duelen van hem simpelweg onmogelijk wordt gemaakt dan heb je in mijn ogen een balansprobleem.
Yup en daar is het een preseason patch voor, om de items te finetunen en/of de champions op de nieuwe items aan te passen.

Vergelijk het met de komt van FF dat was toen zo OP dat er niks anders werd gespeeld, na een aantal finetunes(keiharde nerfs) klopte het weer.

Nu is het echter niet 1 item maar een hele jungle die gefinetuned moet worden, daar gaat wat tijd overheen en daarom is het preseason.

• Damien
garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:36:
[...]

Yup en daar is het een preseason patch voor, om de items te finetunen en/of de champions op de nieuwe items aan te passen.

Vergelijk het met de komt van FF dat was toen zo OP dat er niks anders werd gespeeld, na een aantal finetunes(keiharde nerfs) klopte het weer.

Nu is het echter niet 1 item maar een hele jungle die gefinetuned moet worden, daar gaat wat tijd overheen en daarom is het preseason.
Punt is meer, en dat is in het verleden al vaker gebeurt. Dat de nerfs gaan plaatsvinden op de champions ipv de items. Want ik zie het op Reddit en ik zie het hier, men roept om Warwick nerfs, terwijl Warwick zonder dit item gewoon een standaad normale champ is die imo vrij balanced is. Ik zie persoonlijk die rework niet zo zitten, maar goed dat is aan Riot. Ze willen ook altijd nog eens Irelia reworken, terwijl ze imo een prima champ is.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:44:
[...]

Punt is meer, en dat is in het verleden al vaker gebeurt. Dat de nerfs gaan plaatsvinden op de champions ipv de items. Want ik zie het op Reddit en ik zie het hier, men roept om Warwick nerfs, terwijl Warwick zonder dit item gewoon een standaad normale champ is die imo vrij balanced is. Ik zie persoonlijk die rework niet zo zitten, maar goed dat is aan Riot. Ze willen ook altijd nog eens Irelia reworken, terwijl ze imo een prima champ is.
Maar als ze het item nerfen raakt dat ook champions waar het item niet OP op is maar gewoon balanced, dan nerf je die allemaal mee.

Dus de champion tunen op de nieuwe items is helemaal geen gek idee.

• Damien
garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:46:
[...]

Maar als ze het item nerfen raakt dat ook champions waar het item niet OP op is maar gewoon balanced, dan nerf je die allemaal mee.

Dus de champion tunen op de nieuwe items is helemaal geen gek idee.
Noem eens 1 champ die er niet OP mee wordt? Behalve dan belachelijke picks. Elke AA champ met een atkspeed basis haalt zijn voordeel uit dit item. Oftewel nee dat gebeurt niet.

Nerf je Warwick -> Udyr
Nerf je Udyr -> Xin Zhao
Nerf je Xin Zhao -> Master Yi
etc etc etc.

• TheBrut3
Noem eens champions waar het items balanced op is? Je kan tegenwoordig zelfs Skirmisher + Devourer + Wits pakken op een ADC... Combineer het met boots, IE en een lifesteal item en je hebt shitload aan mixed damage.

Het ligt in deze echt aan het item.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:44:
[...]

Warwick zelf is inderdaad op zich niet zoveel mis mee. Het zijn meerdere factoren waardoor hij nu sterker is:
- Zijn jungle clear is met dat nieuwe item sneller geworden
- Hij is een van de weinige junglers met een ingebouwde goede sustain waardoor hij vrijwel altijd met hoge health kan junglen. In de nieuwe jungle is dat belangrijker door de sterkere camps
- Zijn ulti proct on-hit effect en in combinatie met Devourer en challenging smite is dat gewoon tering OP.

Alleen dat laatste is imo een groot probleem en daar moet iets aan gebeuren. Als het item wordt aangepast wordt hij op andere junglers waarschijnlijk waardeloos. Als je Warwick zijn ulti aanpakt hoef je hem eigenlijk niet eens te nerfen. Je zou er ipv 5 hits 3 hits van kunnen maken en de damage per hit omhoog gooien. Dan is de damage output gewoon wat hij altijd geweest is en heb je niet 5x dat on-hit effect.

• ItsNotRudy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:01
Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:35:
[...]

Enkel als je ook een groot fout logo in de vorm van je online pseudoniem met openingsgeluid toevoegt. Minimumlengte 1/3e van de gehele video.

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:44

steel123

Cryman9

Zelf heb ik nog niet zo'n problemen met Warwick, maar dit komt doordat ik Udyr speel. Warwick is gewoon EXTREEM langzaam, zeker in het begin.

Ik start met elke champ(Udyr, Vi, Xin Zhao, Pantheon) op bot bij je buff, daarna wolves en dan je 2e buff. Dan heb je met al deze champs nagenoeg max hp over en ben je lvl 3. Dan kun je dus alsnog makkelijk top ganken of naar de enemy jungle toe.
Het is al vaak voorgekomen dat de enemy jungler nog met zijn red bezig is of gewoon met laag hp rondloopt.

Enigste probleem met invaden is dat mijn tegenstanders plat/diamond 5 zijn in mijn normal games. Dus die willen nog wel eens collapsen en mijn team volgt ze niet. En ik let zelf niet goed op naar de lanes :+
Maar dit is nog gewoon gewenning aan het niveau, ik weet ook niet waarom mijn normal MMR zo hoog geworden is. Ben zelf nog unranked.

• Ero-Sensei
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:49:
Noem eens champions waar het items balanced op is? Je kan tegenwoordig zelfs Skirmisher + Devourer + Wits pakken op een ADC... Combineer het met boots, IE en een lifesteal item en je hebt shitload aan mixed damage.

Het ligt in deze echt aan het item.
En wat geef je dan op, Flash? Heal? Ignite? Either way, early wordt je waarschijnlijk gestompt door aggresieve tegenstanders.

Werkt QSS om de mark te verwijderen?

[Voor 3% gewijzigd door Ero-Sensei op 24-11-2014 14:24]

• ItsNotRudy
steel123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:12:
Zelf heb ik nog niet zo'n problemen met Warwick, maar dit komt doordat ik Udyr speel.
Het probleem is niet dat hij counterjungled, maar uberhaupt zijn aanwezigheid en power over de gehele lengte van een game. Maakt dus geen bal uit wat jij als jungler speelt.

• TheBrut3
Ero-Sensei schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:23:
[...]
En wat geef je dan op, Flash? Heal? Ignite? Either way, early wordt je waarschijnlijk gestompt door aggresieve tegenstanders.

Werkt QSS om de mark te verwijderen?
Ik snap je punt, je hebt dus een champ + support combo nodig waarmee je passief kan spelen omdat je heal moet opgeven. Of je support geeft exhaust op, omdat je smite ook 20% damage reduction geeft. Ik geef ook geen nieuwe meta maar ideeën, beetje out of the box denken ga je niet dood van je verliest hooguit wat potjes en daar is het dan ook preseason voor.

Ik weet niet of QSS het mark weg haalt, maar er is niemand die gelijk een QSS rusht en de cooldown is 90 seconden en van de smite 1 min. Verder haalt de debuff alleen de 20% damage reduction weg en de true damage per hit. De 82 on-hit magic damage heb je nog en de MR reduction ook.

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:44

steel123

Cryman9

ItsNotRudy schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:40:
[...]
Het probleem is niet dat hij counterjungled, maar uberhaupt zijn aanwezigheid en power over de gehele lengte van een game. Maakt dus geen bal uit wat jij als jungler speelt.
Warwick kan niet counterjunglen, daar is hij veel te traag voor.
Ik counterjungle Warwick juist met Udyr en als je een early kill op hem krijgt en zijn buffs blijft stelen dan valt het wel mee.

Het kan zijn dat ik toevallig tegen nieuwe Warwicks speel, aangezien iedereen zegt dat hij zo OP is en hem dus wil proberen.
Ik ben als Udyr zowiezo altijd in de enemy jungle. Dit gaat perfect als we met het team een beetje voor liggen, maar resulteert in ultra faal als mijn team al vroeg achter ligt.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

steel123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:49:
[...]
Ik ben als Udyr zowiezo altijd in de enemy jungle. Dit gaat perfect als we met het team een beetje voor liggen, maar resulteert in ultra faal als mijn team al vroeg achter ligt.
Conclusie: als je team achterligt dus niet teveel counterjunglen tenzij je goed geward hebt. Als de lane pressure er niet is kan de tegenstander zo collapsen terwijl jij enemy red aan het doen bent en dan is er niets wat jouw teamgenoten daaraan kunnen doen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:48:
[...]

Ik snap je punt, je hebt dus een champ + support combo nodig waarmee je passief kan spelen omdat je heal moet opgeven. Of je support geeft exhaust op, omdat je smite ook 20% damage reduction geeft. Ik geef ook geen nieuwe meta maar ideeën, beetje out of the box denken ga je niet dood van je verliest hooguit wat potjes en daar is het dan ook preseason voor.

Ik weet niet of QSS het mark weg haalt, maar er is niemand die gelijk een QSS rusht en de cooldown is 90 seconden en van de smite 1 min. Verder haalt de debuff alleen de 20% damage reduction weg en de true damage per hit. De 82 on-hit magic damage heb je nog en de MR reduction ook.
20% damage reduction tegen de persoon die gesmite heeft ja, dus minder damage op de support met smite :')

QSS haalt het vast wel weg ja, maar niemand gaat een QSS rushen tegen een support/ADC met smite :') Daarnaast is het voor iemand die niet in de jungle rondloopt ECHT zonde van je gold....

Out of the box denken oké, debiele dingen roepen is dat niet. Voor een klein beetje on hit dmg voor 2250 gold(had ik al gezegt dat het een item is dat stackt, daar betaal je voor, maar je stacked niet). Daar koop je een hoop veel leukere items voor op een ADC en ZEKER op een support (sightstone, gold income. mikeals etc.)

[Voor 12% gewijzigd door garriej op 24-11-2014 15:09]

• TheBrut3
garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:06:
20% damage reduction tegen de persoon die gesmite heeft ja, dus minder damage op de support met smite :')
Dus tegen de ADC want de support pakt dan heal, als de andere ADC de support dan wil focussen is dat zijn feestje.

Je zal als ADC heel anders moeten spelen, maar op AS ADC's als Vayne is het aardige damage output en zeker tegen en team met 1 of 2 Thornmail tanks werkt het in theorie.

En zoals ik zei, preseason is er om gekke/nieuwe dingen te bedenken.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:14:
[...]

Dus tegen de ADC want de support pakt dan heal, als de andere ADC de support dan wil focussen is dat zijn feestje.

Je zal als ADC heel anders moeten spelen, maar op AS ADC's als Vayne is het aardige damage output en zeker tegen en team met 1 of 2 Thornmail tanks werkt het in theorie.

En zoals ik zei, preseason is er om gekke/nieuwe dingen te bedenken.
Je geeft jezelf heel de game 20% dmg reduction door een debiel en useless item te kopen waar je de helf niet van gebruikt.

je wint een trade elke minuut, de andere 54 seconde wint je tegestander. Gekke dingen proberen, vooral doen. Compleet useless items + smite nemen op een ADC(of support) is geen gekke dingen, dat is gewoon debiel en in geen elkele wereld een goed plan als je de game wil winnen.
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:48:
[...]
Of je support geeft exhaust op, omdat je smite ook 20% damage reduction geeft.
Hier doelde ik op...

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 21:08
Damage reduction tegen champs die true dmg hebben (vayne, corki, twitch) word niet verminderd ;) Link (True damage is unaffected by damage reductions such as exhaust). Dus daar zou het zowieso al nutteloos tegen zijn :) Als bijvoorbeeld vayne elke keer nog zijn derde proc van zijn W kan landen dan voel je dat nog steeds.

Naast dat, zeiden ze heel vroeger niet dat de huidige meta (top, jungler, mid, adc/support) ook niet hartstikke dom was? Wie weet werkt die damage reduction nog wel als je het goed weet te gebruiken..

BABYMETAL LoL - Twitch

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mebus schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:33:
Damage reduction tegen champs die true dmg hebben (vayne, corki, twitch) word niet verminderd ;) Link (True damage is unaffected by damage reductions such as exhaust). Dus daar zou het zowieso al nutteloos tegen zijn :) Als bijvoorbeeld vayne elke keer nog zijn derde proc van zijn W kan landen dan voel je dat nog steeds.

Naast dat, zeiden ze heel vroeger niet dat de huidige meta (top, jungler, mid, adc/support) ook niet hartstikke dom was? Wie weet werkt die damage reduction nog wel als je het goed weet te gebruiken..
De damage reduiction werkt wel, maar daar moet je dus een jungle item voor kopen en smite hebben. Dat is het simpelweg NIET waard. Zo simpel is het, dit is ook geen discussie, het klopt gewoon van geen kant en het is compleet debiel.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 12:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mebus schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:33:
Ik met zeggen, ik vindt de meta van LOL wel heel statisch. Altijd zelfde soort champions in een game. Je kan er vrij weinig mee. Dan vindt ik dota 2 leuker. Maar dat is weer lastiger om te spelen, dus dat kijk ik enkel :D

League is meer mijn spel, maar er zou wel wat meer variatie in mogen. :x

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

IdieEasy schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:37:
[...]

Ik met zeggen, ik vindt de meta van LOL wel heel statisch. Altijd zelfde soort champions in een game. Je kan er vrij weinig mee. Dan vindt ik dota 2 leuker. Maar dat is weer lastiger om te spelen, dus dat kijk ik enkel :D

League is meer mijn spel, maar er zou wel wat meer variatie in mogen. :x
Valt wel mee, een half jaar geleden zag je hele andere champs als nu, was allemaal mages op mid en kijk naar de toplane dat was alleen maar tanks en toen de AP tops, de meta is niet altijd het zelfde. JA top, mid jungle bot is het zelfde, maar de champs veranderen wel regelmatig.

• Mebus
garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:37:
[...]

De damage reduiction werkt wel, maar daar moet je dus een jungle item voor kopen en smite hebben. Dat is het simpelweg NIET waard. Zo simpel is het, dit is ook geen discussie, het klopt gewoon van geen kant en het is compleet debiel.
Ik zeg niet dat het niet werkt, tuurlijk, vayne zijn normale AA's zullen minder dmg doen. Maar die procent proc op zijn W zal niet minder worden omdat het true dmg is.

Verder werkt die dmg reduction alleen tegen jezelf, niet tegen je support :) Dus als ik word gestunned en kan niks doen dan kan hun adc alsnog vol rambo op mijn support gaan zonder dat die damage reduction van mijn smite zin heeft gehad 8)7
Challenging Smite can target enemy champions, marking them for 6 seconds. Marked enemies are revealed (does not reveal stealth), take (15 + 3 * level) bonus true damage from you on-hit and deal 20% reduced damage to you.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Skirmisher%27s_Saber

[Voor 16% gewijzigd door Mebus op 24-11-2014 15:44]

BABYMETAL LoL - Twitch

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04 08:52
Damienx2 schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:43:
[...]

Had je beter nog wat eerder kunnen doen ;) dan had je ook nog wat rewards gehad :).
Agh ik ben al blij dat ik in Silver III zit. Was leuk geweest om ze te hebben maar zo erg vind ik dat nou ook niet. Nu maar hopen dat ik niet in 3 dagen naar Bronze V zak :+

• IdieEasy

IdieEasy

garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:40:
[...]

Valt wel mee, een half jaar geleden zag je hele andere champs als nu, was allemaal mages op mid en kijk naar de toplane dat was alleen maar tanks en toen de AP tops, de meta is niet altijd het zelfde. JA top, mid jungle bot is het zelfde, maar de champs veranderen wel regelmatig.
Wat ik bedoel is dat in dota 2 bijv de ene keer dual support in 1 lane is, dan weer 1 support in iedere lane. Dan weer roaming support, dan weer 1 jungle dual mid. etc etc. Er is veel meer mogelijk. Wat dat betreft voelt league heel statisch.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

IdieEasy schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:51:
[...]

Wat ik bedoel is dat in dota 2 bijv de ene keer dual support in 1 lane is, dan weer 1 support in iedere lane. Dan weer roaming support, dan weer 1 jungle dual mid. etc etc. Er is veel meer mogelijk. Wat dat betreft voelt league heel statisch.
Ja wat dat betreft inderdaad wel ja, ik ben niet zo into de dota dus ken het spel niet heel goed. Wat ik meegekregen had was vooral dat bijna alle champs actief werden gespeeld.

• Ero-Sensei
Mebus schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:40:
[...]

Ik zeg niet dat het niet werkt, tuurlijk, vayne zijn normale AA's zullen minder dmg doen. Maar die procent proc op zijn W zal niet minder worden omdat het true dmg is.

Verder werkt die dmg reduction alleen tegen jezelf, niet tegen je support :) Dus als ik word gestunned en kan niks doen dan kan hun adc alsnog vol rambo op mijn support gaan zonder dat die damage reduction van mijn smite zin heeft gehad 8)7

[...]

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Skirmisher%27s_Saber
Ondanks dat ik me bij jouw mening aansluit breng je het wel heel statisch natuurlijk. Met de Devourer erbij doe je met bijvoorbeeld Lucian's passive standaard ook nog eens 80 (magic!)dmg. Dat geeft je dus hybrid dmg wat uiteraard wel erg lekker is. Echter heb je veel nog wel een aantal stacks nodig om TF te passeren qua dmg.
En stacks betekend snel kunnen kopen, wat weer betekend dat je Sheen uit moet stellen. Enz.enz :)

Het item zou prima zijn, maar werkt pas optimaal wanneer je het als eerste item komt, wat voordat je 2250 gold hebt gespaard maakt dat je erg achter gaat lopen warschinlijk. Is het die turret waard :D

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:55:
[...]

Ondanks dat ik me bij jouw mening aansluit breng je het wel heel statisch natuurlijk. Met de Devourer erbij doe je met bijvoorbeeld Lucian's passive standaard ook nog eens 80 (magic!)dmg. Dat geeft je dus hybrid dmg wat uiteraard wel erg lekker is. Echter heb je veel nog wel een aantal stacks nodig om TF te passeren qua dmg.
En stacks betekend snel kunnen kopen, wat weer betekend dat je Sheen uit moet stellen. Enz.enz :)

Het item zou prima zijn, maar werkt pas optimaal wanneer je het als eerste item komt, wat voordat je 2250 gold hebt gespaard maakt dat je erg achter gaat lopen warschinlijk. Is het die turret waard :D
JA en met een BF doet je passive ook 50 + 25 = 75 extra dmg en je abilities ook nog is meer damage door de AD scaling. en die is nog wel 700 gold goedkoper.

• Mebus
Ero-Sensei schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:55:
[...]

Als je deze smite item helemaal zou kunnen uitbouwen heb je er denk nog best wel wat aan (vooral als je voor degene gaat die CD en Armor pen geef, misschien zelfs degene die vooral attack speed geeft). Maar is het het waard om je eigen heal of flash er voor op te geven? Misschien als je een support hebt met een goede heal zoals soraka/sona. Ik denk niet dat dit gaat werken op adc's die geen escape hebben zoals ashe..

Verder wou ik met hetgeen wat ik hierboven zei alleen maar aangeven dat die dmg reduction dus NIET tegen true dmg werkt. Verder is het meer een vorm van dual-reduction, je support zal er niet veel aan hebben als hun adc op jou support/teamgenoot gaat rammen :o

[Voor 13% gewijzigd door Mebus op 24-11-2014 16:02]

BABYMETAL LoL - Twitch

• IdieEasy

IdieEasy

garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:55:
[...]

Ja wat dat betreft inderdaad wel ja, ik ben niet zo into de dota dus ken het spel niet heel goed. Wat ik meegekregen had was vooral dat bijna alle champs actief werden gespeeld.
Na ja, Ook daar zijn er champs die bijna niet gekozen worden. Maar als een pro team weer een bepaalde combinatie vindt die goed werkt kan dat zo veranderen.

Alleen is de hoeveelheid viable champs daar naar mijn mening hoger. En bannen gebeurt tijdens het kiezen, dus je kan maar 2 champs in de eerste fase bannen :D

• Ero-Sensei
IdieEasy schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:02:
[...]

Na ja, Ook daar zijn er champs die bijna niet gekozen worden. Maar als een pro team weer een bepaalde combinatie vindt die goed werkt kan dat zo veranderen.

Alleen is de hoeveelheid viable champs daar naar mijn mening hoger. En bannen gebeurt tijdens het kiezen, dus je kan maar 2 champs in de eerste fase bannen :D
Dat is met LoL niet anders: In de summer split was 87% van de champs gebruikt geloof ik? Lijkt me een prima getal.

Ook nu kom je op Urgot na eigenlijk alles wel eens tegen. volgens mij is het grootste probleem dan mensen niet alle champs kunnen spelen, waardoor de soloQ meta beperkter wordt. Een championpool van 10 is genoeg om te blijven ranken, maar een jaar langer in Silver zitten en vervolgens 25+ champions kunnen spelen, waardoor je altijd kan picken wat het team nodig heeft zie je maar weinig.

• IdieEasy

IdieEasy

Ero-Sensei schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:32:
[...]

Dat is met LoL niet anders: In de summer split was 87% van de champs gebruikt geloof ik? Lijkt me een prima getal.

Ook nu kom je op Urgot na eigenlijk alles wel eens tegen. volgens mij is het grootste probleem dan mensen niet alle champs kunnen spelen, waardoor de soloQ meta beperkter wordt. Een championpool van 10 is genoeg om te blijven ranken, maar een jaar langer in Silver zitten en vervolgens 25+ champions kunnen spelen, waardoor je altijd kan picken wat het team nodig heeft zie je maar weinig.
Hmm, dat gevoel had ik nooit zo. Raar. Heeft misschien dan meer met mij te maken dan met het spel.

• Ero-Sensei
IdieEasy schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:37:
[...]

Hmm, dat gevoel had ik nooit zo. Raar. Heeft misschien dan meer met mij te maken dan met het spel.
Ik moet me denk ik ook corrigeren, vind net cijfers van afgelopen januari, toen zat het in de LCS rond 40%. Standaard banns van die tijd zijn niet meegenomen :D

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:59

Secsytime

Automagisch

Ero-Sensei schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:32:
[...]

Urgot support, korean style.

• ItsNotRudy
steel123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:49:
[...]

Warwick kan niet counterjunglen, daar is hij veel te traag voor.
Ik counterjungle Warwick juist met Udyr en als je een early kill op hem krijgt en zijn buffs blijft stelen dan valt het wel mee.
Dat zijn wel heel veel "als" en met een team vol apen in solo queue zou ik niet rekenen op hulp in de jungle, mocht de countergank of buff stelen toch niet zo mooi gaan. Je beschrijft eigenlijk het best-case-scenario, wat je niet vaak gaat tegenkomen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ItsNotRudy schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:47:
[...]

Dat zijn wel heel veel "als" en met een team vol apen in solo queue zou ik niet rekenen op hulp in de jungle, mocht de countergank of buff stelen toch niet zo mooi gaan. Je beschrijft eigenlijk het best-case-scenario, wat je niet vaak gaat tegenkomen.
Aan de andere kant, dan komt zijn team ook niet helpen :P

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

ItsNotRudy schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:47:
[...]

Udyr die Warwick in zijn eigen jungle doodslaat ga je best vaak tegenkomen gok ik, met al die failwicks nu mensen roepen dat ie OP is _O-

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

McGryphon schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:11:
[...]

Udyr die Warwick in zijn eigen jungle doodslaat ga je best vaak tegenkomen gok ik, met al die failwicks nu mensen roepen dat ie OP is _O-
Elke warwick kan gewoon op R en smite drukken hoor :+

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 17:19
McGryphon schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:11:
[...]

net nog een failwick in mijn game gehad blauwe jungle item en dan geen enchantment bouwen

en dan niet begrijpen dat hij de enemy warwick niet kan duelen omdat enemy warwick rode jungle item met devourer heeft

[Voor 14% gewijzigd door Siefat op 24-11-2014 18:16]

Animu~

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:12:
[...]

Elke warwick kan gewoon op R en smite drukken hoor :+
Maar als Udyr geen complete halve zool is slaat ie Warwick gewoon vóór lvl 6 al af, en farmt ie gewoon 2 keer warwicks stacks ;)

Pas werd Udyr spelen mooi uitgelegd: "Als je op lvl 12 besluit de lvl 10 midlaner af te slaan terwijl er een of andere lvl 6 mummy door de enemy jungle heen huilt snap je Udyr."
Nou is dat lang niet elke game doenbaar, maar vergelijkbare situaties ben ik toch al genoeg tegengekomen :+
Siefat schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:14:
[...]

net nog een failwick in mijn game gehad blauwe jungle item en dan geen enchantment bouwen

en dan niet begrijpen dat hij de enemy warwick niet kan duelen omdat enemy warwick rode jungle item met devourer heeft
:')
Zo kwam ik ook al een Diana jungle met Juggernaut tegen, en maar janken dat Udyr zo ontzettend unfunny OP is.

Tip: Niet elke champ moet defensive bouwen bij een achterstand.

[Voor 30% gewijzigd door McGryphon op 24-11-2014 18:21]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 16:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb net ook even WW gespeeld (op de juiste manier dan) om zelf maar eens te zien waar iedereen het nou over heeft. Elke tegenstander die WW speelde was enorm nub dus vandaar. In elk geval allemaal wel leuk en aardig maar zo super bijzonder vind ik het dan persoonlijk niet. Ja ok, zijn ult is geweldig (maar dat was het altijd al wel, los van de damage). In elk geval mijn punt is; het is 'maar' een ult op één iemand.
Als we dan naar een 'nuke' gaan kijken dan biedt bijvoorbeeld veigar wel wat meer waarde aan je gehele team . Dikkere burst dan ww als ult, en verder nog wat andere leuke truukjes.
Wat ik een beetje wil zeggen is dat zijn ult 'misschien' OP is, de champ an sich niet direct.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nee inderdaad, dat 1 aspect van 'n champ sterk is wil niet zeggen dat de hele champ OP is. Hell, mensen die Udyr "stupid OP" noemen... Er is geen Udyr build die hem ineens range of een harde gapcloser geeft, dus hij is nog steeds te counteren. Ondanks dat nauwelijks champs het van hem kunnen winnen door tegen hem aan te gaan staan...

GA DAN NIET TEGEN HEM AAN STAAN IDIOOT

Als je Jax of Olaf bent kan je dat misschien winnen, maar dan houdt het ook een heel eind op. Tryndamere misschien, als Udyr te dom is om je te stunnen en weg te rennen als je op R drukt.

Oh, en stacked as fk Nasus.... Maar die is als champ al helemaal niet OP te noemen :+
Lategame totale hilariteit though.

[Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 24-11-2014 18:38]

• ItsNotRudy
garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:09:
[...]

Aan de andere kant, dan komt zijn team ook niet helpen :P
Aan de andere kant zie ik de zilveren pro counterjangle Udyrs op Tweakers ook nog wel een pak slaag krijgen van een Warwick. Laten we vooral niet de schijn ophouden dat dit allemaal Diamonds in spe zijn die perfect junglen. Zolang tank WW in zijn eentje gemakkelijk iemand 100-0t in enkele seconden en statistieken van geweldige winrates dit staven, zet ik de tales of bronze elo hier wel even weg voor wat ze zijn: onzin.

Overigens mooie uitleg Ryze van Rorda. Kijk kinders, zo onderbouw je een post.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

ItsNotRudy schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:39:
[...]

Aan de andere kant zie ik de zilveren pro counterjangle Udyrs op Tweakers ook nog wel een pak slaag krijgen van een Warwick. Laten we vooral niet de schijn ophouden dat dit allemaal Diamonds in spe zijn die perfect junglen. Zolang tank WW in zijn eentje gemakkelijk iemand 100-0t in enkele seconden en statistieken van geweldige winrates dit staven, zet ik de tales of bronze elo hier wel even weg voor wat ze zijn: onzin.
Oh ik ben me er best van bewust dat er genoeg Warwicks zijn waar ik het moeilijk tegen heb. Wat ik wel durf te stellen echter is dat de vermeende OP-ness van Warwick momenteel dermate opgeblazen is dat er erg veel mensen alleen daarom warwick spelen, en dat ik die doorgaans gebruik om de jungle mee aan te vegen.

Verder was mijn punt vooral dat Udyr en Warick beide wel erg sterk voordeel hebben van Devourer, maar dat dat ze niet direct OP maakt of iets dergelijks. Bij Warwick is de echte gekte beperkt tot zijn ult, Udyr heeft geen range of harde gapcloser, er is nog steeds zeker counterplay mogelijk.
Overigens mooie uitleg Ryze van Rorda. Kijk kinders, zo onderbouw je een post.
En hier ben ik het volledig mee eens :)

Overigens ga ik er niet van uit dat mensen aannemen dat wat ik zeg altijd het beste is of ik als enorme autoriteit gezien word, maar door hebben dat ik vaak toch wel van alternatieve speelstijlen en dergelijke houd ;)

Ik overweeg Hybrid Pen Marks te kopen. Dat is echter vooral voor gebruik op Corki, is het dat waard? Beide vormen zijn wel fijn om te hebben, maar veel meer penetration dan een last whisper + sorcshoes bouw je niet :P
AD marks zijn daarentegen wel fijn voor (met name) last hitten, AS geeft early-midgame wat extra teamfightpower, maar om de een of andere reden blijven hybrid pen marks me wel goed klinken :P

[Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 24-11-2014 18:51]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Douweegbertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:23:
Ik heb net ook even WW gespeeld (op de juiste manier dan) om zelf maar eens te zien waar iedereen het nou over heeft. Elke tegenstander die WW speelde was enorm nub dus vandaar. In elk geval allemaal wel leuk en aardig maar zo super bijzonder vind ik het dan persoonlijk niet. Ja ok, zijn ult is geweldig (maar dat was het altijd al wel, los van de damage). In elk geval mijn punt is; het is 'maar' een ult op één iemand.
Als we dan naar een 'nuke' gaan kijken dan biedt bijvoorbeeld veigar wel wat meer waarde aan je gehele team . Dikkere burst dan ww als ult, en verder nog wat andere leuke truukjes.
Wat ik een beetje wil zeggen is dat zijn ult 'misschien' OP is, de champ an sich niet direct.
Warwick staat op een nette 60% winrate terwijl er 100en duizende mensen mee spelen, dat is toch best wel ziek, mensen die het snappen winnen waarschijnlijk meer als 80%.

En het is niet alleen maar de ult, je ult iemand, je gaat niet dood, en vervolgens slacht je heel hun team af. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik gewoon 3v1 kon doen, dat hoort niet hoor.

• Douweegbertje

Douweegbertje

garriej schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:14:
[...]

Warwick staat op een nette 60% winrate terwijl er 100en duizende mensen mee spelen, dat is toch best wel ziek, mensen die het snappen winnen waarschijnlijk meer als 80%.

En het is niet alleen maar de ult, je ult iemand, je gaat niet dood, en vervolgens slacht je heel hun team af. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik gewoon 3v1 kon doen, dat hoort niet hoor.
Het is gewoon een dikke hype van een 'iets' te sterke champ. Zo gaat het vrijwel elke keer. Leuk, die winrates. Ik zie amumu, kennen, etc er ook bij staan (57%+) op lolking. Zelfs Sejuani staat (afhankelijk region) nog hoger dan WW. Verder kon je 3vs1 doen, ook leuk. Vaak genoeg het zelfde gehad met andere champs. Sure, WW krijgt vast een nerf maar laten we nou niet doen alsof je pertinent heel het spel sloopt met één champ.
ItsNotRudy schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:39:
[...]

Ja, want < diamond = mondje houden? Of ik nu in bronze of in challenger speel maakt natuurlijk geen ruk uit. Uiteindelijk schaalt alles op ieder zijn eigen niveau. Zo kan Eve OP zijn voor noobs omdat hij invis is. Wat is dan het verschil als bronze of plat zegt dat WW misschien niet zo super OP is? Beetje jammer om het dan maar op niveau te gooien om iets te mogen zeggen.

• TheBrut3
Douweegbertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:30:
Beetje jammer om het dan maar op niveau te gooien om iets te mogen zeggen.
Get used to it :P
Gelukkig hebben Leo Beenakker of Mourinho ook de Champions League gewonnen als spelers.

• ItsNotRudy
[...]

Ja, want < diamond = mondje houden? Of ik nu in bronze of in challenger speel maakt natuurlijk geen ruk uit. Uiteindelijk schaalt alles op ieder zijn eigen niveau. Zo kan Eve OP zijn voor noobs omdat hij invis is. Wat is dan het verschil als bronze of plat zegt dat WW misschien niet zo super OP is? Beetje jammer om het dan maar op niveau te gooien om iets te mogen zeggen.
Verschil is dat Eve dan niet op alle niveaus gebant wordt. Wat je nu dus doet is eigenlijk tegenspreken dat de mensen op niveau niet weten wat ze bannen en met een trend meelopen. Het grappige hier aan is dat de argumenten dan van tweakers komen die op gemiddeld of laag niveau spelen en waarschijnlijk niet eens altijd ranked.

• Ryada

Ryada

She/Her

Ok en dan nu belangrijkere info dan deze discussie, namelijk het toernooi van dit weekend.

We zullen het in een swiss format spelen, dit houd in een verkorte Round Robin style tournament.
Elk team zal 4 matches moeten spelen, en afhankelijk van de tijd die we nog over gaan houden in het weekend word bepaald of we meer wedstrijden spelen.

Hier is de bracket voor het toernooi zodat jullie de eerste matchup weten.
http://challonge.com/1kbzrcj0

Hier staan alle team en spelers die meedoen:
https://docs.google.com/s...QwfDg/edit#gid=2042400312

Dan nog even slecht nieuws voor het team wat zich vandaag om 3 uur had ingeschreven, jullie mogen niet meer meedoen met het toernooi want de inschrijfdatum was al verlopen en google wou het formullier niet ontkoppelen. mijn excuses hiervoor ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen.

De regels:
-Elk teamlid MOET om 12 uur aanwezig zijn in de GoT chat in de client.
-Je krijgt 10 minuten de tijd zodra de vorige wedstrijd is afgelopen om de invites te accepteren, is het team na 10 minuten niet compleet is het meteen een diskwalificatie voor die game en wint het andere team automatisch. hier mag je niet tegenin gaan doe je dat wel heb je een diskwalificatie van het hele toernooi.
-Teamleden en subs moeten overeen komen met de spreadsheet, komen ze dat niet zelfde verhaal als hierboven.
-De ALL chat mag NIET gebruikt worden om trash talk of te flamen, doet het team waar je tegen speelt dat wel maak er een screenshoit van en stuur hem naar mij door dan zal ik er wat aan doen.
-Elk lid mag op een lane spelen ook waarvoor diegene niet is ingeschreven.

De prijzen:
Zullen er niet zijn vanwege dat Riot niet heeft toegestemd om het toernooi te sponsoren en ik op het moment helaas compleet blut ben.

Informatie over het toernooi:
-We zullen zaterdag en zondag om 12:00 beginnen en er zullen minimaal 10 matches gespeeld worden op een dag (ervan uitgaande dat een match 1 uur duurt)
-Het zal gestreamed worden door mij op: http://www.twitch.tv/wambamnl
-Er zal een caster zijn, het is een vriend van mij die het voor het eerst zal doen dus verwacht geen LCS caster.
-Het toernooi is gemaakt om lol te hebben met elkaar hou dat in je achterhoofd en geniet van alle matches.

Ik moet streng zijn op sommige dingen anders houd ik me niet aan mijn eigen afspraken en dat wil ik niet doen.
Verdere vragen mogen gerust gesteld worden of opmerkingen over wat jij denkt dat beter kunt.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Maak gewoon een apart topic?

• ItsNotRudy
Een nieuw topic zonder publiek en af en toe een tournament? Kan prima hier.

[...]

Het is gewoon een dikke hype van een 'iets' te sterke champ. Zo gaat het vrijwel elke keer. Leuk, die winrates. Ik zie amumu, kennen, etc er ook bij staan (57%+) op lolking. Zelfs Sejuani staat (afhankelijk region) nog hoger dan WW. Verder kon je 3vs1 doen, ook leuk. Vaak genoeg het zelfde gehad met andere champs. Sure, WW krijgt vast een nerf maar laten we nou niet doen alsof je pertinent heel het spel sloopt met één champ.
[...]

Nee Warwick is nu wel meer dan iets te sterk.
Smite en of Ignite is alvast ongeveer dezelfde damage op hem als je ult terwijl smite veel meer utility heeft lagere cd en je kan het gebruiken voor een snelle level 2.
Zijn damage is echt heel hoog vanaf je devourer kan je squishys ongeveer one-shotten met bijna geen counterplay, QSS stopt de damage niet.
Dit scaled ook nog goed in de lategame zelfs als je na 2 items tank bouwt kan eigenlijk niemand nog een 1v1 met je winnen. Met Devourer en Wits end + zijn passive kom je bijna aan 200 magic damage per auto attack lategame en heb je zieke attack speed. Dat is echt een stuk beter dan een ADC met vergelijkbare items IE + zeal.
Verder is zijn utility best prima met zijn ult E en 40% attack speed buff voor je hele team op level 18. Dat is 1 van de beste teamspells in de game als je meer dan 1 attack speed champ hebt.
Daarbij is hij nu een van de beste junglers op het moment en een prima laner.
Natuurlijk zal een pick de game niet gelijk bepalen maar het kan je wel een voordeel geven ten opzichte van je tegenstander.

Qua game theorie hoeft een betere speler verder niet meer te weten dan een mindere dat is waar.
Het gaat allemaal om argumenten het maakt dan niet zoveel uit welke divisie je bent, en jij komt nu ook niet met geweldige argumenten, behalve hurr durr ik heb een paar potjes gespeeld tegen noobs omdat ik andere gasten slecht zag spelen en nu weet ik dus alles over Warwick.
Maar het niveau waarop je speelt maakt heel veel uit, op lage elo zijn andere champions sterk dan op hoge elo. Champions als Amumu en Malphite worden in Bronze een stuk sterker gevonden dan in Challenger net zoals dat voor Champions als Draven en Zed andersom zal zijn.

• Damien
[...]

[...]

Je mag alles zeggen hoor, ongeacht je ranking. Hence die onzin kunnen we allang van afstappen als er zelfs enkele Diamonds hier de grootste onzin lopen te verkondigen. Echter heb je de essentie omtrent Warwick niet begrepen. Niemand zegt dat Warwick als champion OP is. Het gedeelte wat Warwick OP maakt is de combinatie van een specifiek item en de ult van Warwick. Ik zal de laatste zijn die zegt dat ze Warwick hierom moeten nerfen. In mijn ogen is het uitbalanceren van een item hiervoor een betere optie, want zoals ik al eerder heb aangegeven staat er gewoon een nieuwe champ op zodra je Warwick nerft die net zo goed misbruik kan maken van dit specifieke item.

Het probleem hierbij is ook dat er haast geen enkele mogelijkheid is tot counterplay, een QSS onderbreekt zijn ult maar de grootste burst is dan al geweest waarna je alsnog door een zuchtje wind al het leven laat. Neem daarbij nog eens zijn passive en je komt niet meer weg van Warwick. Tevens zul je niet op elke champ een QSS bouwen.
Dit hebben we al eens eerder gedaan, en het bleek compleet nutteloos. Voor dat ene toernooitje wat we hier eens in de zoveel maanden houden kan het prima in dit topic weggewerkt worden. Wat is het nut ervan om meerdere topics te hebben als het toch om dezelfde playerbase zal gaan die in dit toernooi zal deelnemen?
wambamNL schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:11:
Ok en dan nu belangrijkere info dan deze discussie, namelijk het toernooi van dit weekend.

We zullen het in een swiss format spelen, dit houd in een verkorte Round Robin style tournament.
Elk team zal 4 matches moeten spelen, en afhankelijk van de tijd die we nog over gaan houden in het weekend word bepaald of we meer wedstrijden spelen.

Hier is de bracket voor het toernooi zodat jullie de eerste matchup weten.
http://challonge.com/1kbzrcj0

Hier staan alle team en spelers die meedoen:
https://docs.google.com/s...QwfDg/edit#gid=2042400312

Dan nog even slecht nieuws voor het team wat zich vandaag om 3 uur had ingeschreven, jullie mogen niet meer meedoen met het toernooi want de inschrijfdatum was al verlopen en google wou het formullier niet ontkoppelen. mijn excuses hiervoor ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen.

De regels:
-Elk teamlid MOET om 12 uur aanwezig zijn in de GoT chat in de client.
-Je krijgt 10 minuten de tijd zodra de vorige wedstrijd is afgelopen om de invites te accepteren, is het team na 10 minuten niet compleet is het meteen een diskwalificatie voor die game en wint het andere team automatisch. hier mag je niet tegenin gaan doe je dat wel heb je een diskwalificatie van het hele toernooi.
-Teamleden en subs moeten overeen komen met de spreadsheet, komen ze dat niet zelfde verhaal als hierboven.
-De ALL chat mag NIET gebruikt worden om trash talk of te flamen, doet het team waar je tegen speelt dat wel maak er een screenshoit van en stuur hem naar mij door dan zal ik er wat aan doen.
-Elk lid mag op een lane spelen ook waarvoor diegene niet is ingeschreven.

De prijzen:
Zullen er niet zijn vanwege dat Riot niet heeft toegestemd om het toernooi te sponsoren en ik op het moment helaas compleet blut ben.

Informatie over het toernooi:
-We zullen zaterdag en zondag om 12:00 beginnen en er zullen minimaal 10 matches gespeeld worden op een dag (ervan uitgaande dat een match 1 uur duurt)
-Het zal gestreamed worden door mij op: http://www.twitch.tv/wambamnl
-Er zal een caster zijn, het is een vriend van mij die het voor het eerst zal doen dus verwacht geen LCS caster.
-Het toernooi is gemaakt om lol te hebben met elkaar hou dat in je achterhoofd en geniet van alle matches.

Ik moet streng zijn op sommige dingen anders houd ik me niet aan mijn eigen afspraken en dat wil ik niet doen.
Verdere vragen mogen gerust gesteld worden of opmerkingen over wat jij denkt dat beter kunt.
12:00 uur :'( fml, de enige 2 dagen in de week dat ik kan uitslapen... En nu dus niet eens ontbijten/middageten. :'(

• TheBrut3
De discussie kan weer de ijskast in. Skirmisher effect terug naar 3 seconden ipv 6, Devourer on hit damage terug naar 25 ipv 40. Dus dan wordt Warwick weer ongeveer zoals hij was en een sterke duelist was hij natuurlijk al.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

http://www.reddit.com/r/l...ring_nightblue3_imaqtpie/

Leuke toernooi-opzet. 4 teamcaptains die wekelijks 4 spelers uit een pool van Challenger/Master spelers draften, een week oefentijd krijgen en dan tegen elkaar gaan spelen. Ook een goede manier voor Challenger spelers om een beetje exposure te krijgen mochten ze geinteresseerd zijn om competitief aan de gang te gaan.

• Damien
TheBrut3 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:21:
De discussie kan weer de ijskast in. Skirmisher effect terug naar 3 seconden ipv 6, Devourer on hit damage terug naar 25 ipv 40. Dus dan wordt Warwick weer ongeveer zoals hij was en een sterke duelist was hij natuurlijk al.
En heeft Riot toch gedaan waar ik op hoopte, geen onnodige nerfs voor Warwick. De meest verstandige keuze.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:21:
Hmm mjah dan weet ik niet eens of ik uberhaupt nog wel devourer ga kopen op Warwick :P Maargoed, terechte nerf want hier moest iets aan gebeuren.

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:04:
[...]

12:00 uur :'( fml, de enige 2 dagen in de week dat ik kan uitslapen... En nu dus niet eens ontbijten/middageten. :'(
Das dan pech ;)
Nee maar ik ga niet een tijd zoeken die voor iedereen werkt het is dit of niet vanwege het probleem wat we met eerdere toernooien hadden omtrent de datum en tijd.
je moet als 4de pas spelen kan je toch ontbijten in de eerste match en midageten na je match?

• Damien
wambamNL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:45:
[...]

Das dan pech ;)
Nee maar ik ga niet een tijd zoeken die voor iedereen werkt het is dit of niet vanwege het probleem wat we met eerdere toernooien hadden omtrent de datum en tijd.
je moet als 4de pas spelen kan je toch ontbijten in de eerste match en midageten na je match?
Ik ga wel subben in mijn team :D dan kan ik doen en laten wat ik wil ;).

Overigens, SK en Alliance zien er sterk uit voor het komende seizoen. Ik ben benieuwd wat Fnatic hier nog tegenover gaat zetten.

[Voor 12% gewijzigd door Damien op 25-11-2014 08:50]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:46:
[...]

Ik ga wel subben in mijn team :D dan kan ik doen en laten wat ik wil ;).

Overigens, SK en Alliance zien er sterk uit voor het komende seizoen. Ik ben benieuwd wat Fnatic hier nog tegenover gaat zetten.
Bij Fnatic gaan geruchten dat ook de andere spelers willen vertrekken en een eigen team willen starten, maar ik weet niet hoeveel ervan waar is (slechts geruchten). Mochten ze blijven en gewoon een fatsoenlijke ADC aantrekken (MrRallez ofzo) denk ik dat Fnatic gewoon weer mee gaat doen om de bovenste plaatsen. Zolang ze Soaz maar geen Lulu meer laten spelen :X

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:56:
[...]

Bij Fnatic gaan geruchten dat ook de andere spelers willen vertrekken en een eigen team willen starten, maar ik weet niet hoeveel ervan waar is (slechts geruchten). Mochten ze blijven en gewoon een fatsoenlijke ADC aantrekken (MrRallez ofzo) denk ik dat Fnatic gewoon weer mee gaat doen om de bovenste plaatsen. Zolang ze Soaz maar geen Lulu meer laten spelen :X
Ik denk dat het men nu wel duidelijk is dat Lulu top geen of iig weinig games wint ;) (ik verwacht nu meer Viktor's top). En ja ik had ook gelezen van onenigheid in de Fnatic organisatie, maar ik denk dat ze uiteindelijk wel weer een leuk team in elkaar zetten. Voor NA is het gewoon best bijzonder dat zoveel pro's ervoor kiezen om toch maar gewoon te streamen ipv te spelen in de LCS (Voyboy, Imaqtpie, Westrice, e.a.). Qua inkomsten begrijpelijk, maar ja het blijft jammer om mensen als Voyboy niet in de LCS actief te zien.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat het men nu wel duidelijk is dat Lulu top geen of iig weinig games wint ;). En ja ik had ook gelezen van onenigheid in de Fnatic organisatie, maar ik denk dat ze uiteindelijk wel weer een leuk team in elkaar zetten. Voor NA is het gewoon best bijzonder dat zoveel pro's ervoor kiezen om toch maar gewoon te streamen ipv te spelen in de LCS (Voyboy, Imaqtpie, Westrice, e.a.). Qua inkomsten begrijpelijk, maar ja het blijft jammer om mensen als Voyboy niet in de LCS actief te zien.
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook niet zo erg. Het zijn over het algemeen spelers die de absolute drive niet meer hebben en ook niet meer tot de toppers op hun positie behoren, met uitzondering van wellicht Voyboy die zijn draai juist leek te vinden op mid. QTpie wordt door zijn fanbase altijd enorm opgehemeld maar is niet veel meer dan middelmaat in de LCS met een leuke persona. Westrice is consistent de minste top speler in de LCS, het verbaast me dat die nog niet gekickt was. Door te streamen kunnen ze nog steeds leuk aan league verdienen, wij kunnen ze nog een beetje volgen en het niveau in de LCS gaat er uiteindelijk van omhoog.

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:04:
[...]

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook niet zo erg. Het zijn over het algemeen spelers die de absolute drive niet meer hebben en ook niet meer tot de toppers op hun positie behoren, met uitzondering van wellicht Voyboy die zijn draai juist leek te vinden op mid. QTpie wordt door zijn fanbase altijd enorm opgehemeld maar is niet veel meer dan middelmaat in de LCS met een leuke persona. Westrice is consistent de minste top speler in de LCS, het verbaast me dat die nog niet gekickt was. Door te streamen kunnen ze nog steeds leuk aan league verdienen, wij kunnen ze nog een beetje volgen en het niveau in de LCS gaat er uiteindelijk van omhoog.
De combo Hotshot & Imaqtpie is dan wel weer enorm goed. Laatst me ook kapot gelachen om die 2, terwijl ik helemaal geen fan ben van Imaqtpie, maar zo hard als hij Hotshot liep te trollen dat was gewoon humoristisch.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jammer dat je facebook nodig hebt om te voten. Ik hoop trouwens erg op de sirchez en trick dan in een team komen, THE CANE! :D

Ohja, ik ben het trouwens met mensen eens.. hou eens op over ik ben platinum of diamond dus ik weet alles beter blabla. Dit soort opmerkingen kun je beter achterwegen laten

[Voor 14% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:44]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:33:
Jammer dat je facebook nodig hebt om te voten. Ik hoop trouwens erg op de sirchez en trick dan in een team komen, THE CANE! :D

Ohja, ik ben het trouwens met mensen eens.. hou eens op over ik ben platinum of diamond dus ik weet alles beter blabla.
En mensen in plat/dia(vooral diamond) die zitten daar niet zonder reden. Maar alleen advies aannemen van die mensen is natuurlijk wel bull, Wambam is een mooi voorbeeld, die speelt ook niet heel hoog maar kan je best wel veel goede (Vooral adc) tips geven.

[Voor 9% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 16:00]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

garriej schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:39:
[...]

Waarom moeten we naar rorda kijken?! alleen maar omdat hij diamond is zeker? :+

En mensen in plat/dia(vooral diamond) die zitten daar niet zonder reden. Maar alleen advies aannemen van die mensen is natuurlijk wel bull, Wambam is een mooi voorbeeld, die speelt ook niet heel hoog maar kan je best wel veel goede (Vooral adc) tips geven.
Ik doelde op zijn posts over bijv. het gedrag van platinum spelers tegenover gold spelers.

Advies mag je altijd aannemen, wat je er daarna mee doet moet je zelf weten.

• Ero-Sensei
De E van Azir wordt een global als de PBE gevolgd wordt. Dat betekend met distortion een free teleport voor Azir?

Het goede nieuws: Negatron Cloak komt er weer aan :)

• Damien
Ero-Sensei schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:47:
De E van Azir wordt een global als de PBE gevolgd wordt. Dat betekend met distortion een free teleport voor Azir?

Het goede nieuws: Negatron Cloak komt er weer aan :)
Dat laatste vind ik idd goed nieuws, hopelijk voor meer items, want om nu elke keer met 2 null-magic mantle's rond te lopen die alleen maar inventory space opnemen is vrij shit..

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik bedoelde, laat iedereen lekker theorycraften. Wat er vaak gebeurd is dat mensen vaak terug vallen op het feit dat ze bijv. platinum zijn.. Ja jij bent maar gold dus je bent noob, want alle noobs zitten in gold.. bla bla..

Snap je?

Zo zie ik bijv. Sirchez (bijna) altijd met een sheen first buy op Nasus, nou.. dit hoef ik niet te proberen. Dat mag mssn de "beste" buy zijn als first item volgens hem, voor zijn speelstijl, voor zijn ervaring, etc. etc.

Maar dit hoeft dus niet voor iedereen op te gaan. Er zit natuurlijk (bijna) altijd een kern van waarheid in.. Maar wat voor High elo het beste is, hoeft niet voor low elo ook zo te zijn.

[Voor 1% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:43]

Vicarious schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:30:
[...]

Hmm mjah dan weet ik niet eens of ik uberhaupt nog wel devourer ga kopen op Warwick :P Maargoed, terechte nerf want hier moest iets aan gebeuren.
Tenzij je het jungle item helemaal niet meer koopt/upgrade gaat Devourer sowieso altijd de beste upgrade op hem zijn.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik ben blij dat we hier heel veel tweakers hebben die perfect kunnen onderbouwen waarom ze bepaalde items kopen. Maar het blijkbaar in de praktijk toch niet goed toepassen, want er zijn te weinig challengers. Dus mist er toch een stukje gevoel (of skill?).

[Voor 36% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:43]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:58:
[...]

Ik ben blij dat we hier heel veel tweakers hebben die perfect kunnen onderbouwen waarom ze bepaalde items kopen. Maar het blijkbaar in de praktijk toch niet goed toepassen, want er zijn te weinig challengers. Dus mist er toch een stukje gevoel (of skill?).
Laten we een leuk voorbeeld nemen: Een willekeurige LCS speler. Die koopt echt geen item omdat het voor zijn gevoel een goed item is. Die koopt het item omdat hij WEET dat het beter is om dat item in die situatie te kopen om reden XYZ, daar komt geen gevoel bij kijken.

En je kan nog zo goed weten welke items goed zijn op welk moment, dat maakt je nog niet gelijk een goede speler.

[Voor 3% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:43]

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 12:11
Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:58:
[...]

Item builds is maar een fractie van wat een speler goed maakt (aanpassings- en reactievermogen, strategisch inzicht, mechanics, ervaring, etc.) dus een beetje kinderachtig om dan te vragen waarom degenen die wel hun posts beargumenteren geen challenger zijn? En dat is overigens de kern van de discussie, dat je niet challenger hoeft te zijn om met argumenten te mogen komen, zolang ze maar goed onderbouwd zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:43]

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Er is niet een build of een item dat beter is dan het andere, heel veel is situational. Natuurlijk zijn er dingen die gewoon niet kunnen (AP Lucian). Maar ik probeer alleen maar te zeggen dat sommige mensen heel gefocused zijn op DIT IS HET BESTE, maar zoals ik al zei heel veel in de game is situational. Speelstijl, tegenstander, tussenstand, etc. etc.

Zo krijg ik een geweldig naar mijn hoofd gegooide theorycraft van Damien, die vind dat 20-25 HP early game beter is dan, 1,5% MS. Terwijl ik alleen maar op een post reply met, ik gebruik MS in utility tree als jungler.

Dat jij dit beter vindt, en dit graag wil onderbouwen.. prima..

[Voor 29% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:44]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:27:
Er is niet een build of een item dat beter is dan het andere, heel veel is situational. Natuurlijk zijn er dingen die gewoon niet kunnen (AP Lucian). Maar ik probeer alleen maar te zeggen dat sommige mensen heel gefocused zijn op DIT IS HET BESTE, maar zoals ik al zei heel veel in de game is situational. Speelstijl, tegenstander, tussenstand, etc. etc.

Zo krijg ik een geweldig naar mijn hoofd gegooide theorycraft van Damien, die vind dat 20-25 HP early game beter is dan, 1,5% MS. Terwijl ik alleen maar op een post reply met, ik gebruik MS in utility tree als jungler.

Dat jij dit beter vindt, en dit graag wil onderbouwen.. prima..
Het is me teveel zoekwerk om die discussie terug te halen, maar volgens mij ging dat om de situatie of je nu 21/9/0 moest gaan of 21/6/3 met masteries in movespeed ten koste van HP. En in dat geval ga ik inderdaad voor de argumenten van Damien. Als ik een 0/21/9 tanky jungler speel neem ik inderdaad ook MS masteries.

[Voor 28% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:44]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vicarious schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:33:
[...]
Het is me teveel zoekwerk om die discussie terug te halen, maar volgens mij ging dat om de situatie of je nu 21/9/0 moest gaan of 21/6/3 met masteries in movespeed ten koste van HP. En in dat geval ga ik inderdaad voor de argumenten van Damien. Als ik een 0/21/9 tanky jungler speel neem ik inderdaad ook MS masteries.
Prima, ik hoef hier geen discussie over te voeren. Ieder zijn voorkeur, toch?

Het enige wat ik aangaf tegen wambam, die over zijn jungle masteries begonnen was. Waarom gebruik je geen MS, want voor bepaalde junglers is dit namelijk echt super chill. En voor sommigen niet.. again.. situational.
Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee