Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:
  • 177.645 views

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 14:34

garriej

Ik las ondertieten.

Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:35:
[...]

Prima, ik hoef hier geen discussie over te voeren. Ieder zijn voorkeur, toch?

Het enige wat ik aangaf tegen wambam, die over zijn jungle masteries begonnen was. Waarom gebruik je geen MS, want voor bepaalde junglers is dit namelijk echt super chill. En voor sommigen niet.. again.. situational.
Het is een forum, dat is gemaakt om discussies op te voeren. Dus als je hier niet komt om te discuseren kun je net zo goed weg blijven.

De meesten menen hebben een mening net als jij, we onderbouwen deze en vertellen waarom we wel/geen movement speed op Vi nemen. Misschien kun je elkaar overhalen, of niet, maar dat is wel de reden dat je een discussie voert.

En op bepaalde junglers is dat ook zeker chill. en als je 0/21/9 gaat is het ook meestal een no-brainer, maar net als velen met mij hier vind ik het niet waard om de hp ervoor op te geven. Dat dandy dat wel vind, dat mag. Andere pro's vinden weer van niet en zullen waarschijnlijk regelmatig de zelfde discussie voeren.

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11
Secsytime schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:27:
Er is niet een build of een item dat beter is dan het andere, heel veel is situational. Natuurlijk zijn er dingen die gewoon niet kunnen (AP Lucian). Maar ik probeer alleen maar te zeggen dat sommige mensen heel gefocused zijn op DIT IS HET BESTE, maar zoals ik al zei heel veel in de game is situational. Speelstijl, tegenstander, tussenstand, etc. etc.

Zo krijg ik een geweldig naar mijn hoofd gegooide theorycraft van Damien, die vind dat 20-25 HP early game beter is dan, 1,5% MS. Terwijl ik alleen maar op een post reply met, ik gebruik MS in utility tree als jungler. Ik vraag niet om jouw mening Damien, en ik hoef mijn speelstijl zeker niet te verdedigen tegenover jou (overigens speelt Dandy met dezelfde runes/masteries als ik, ja.. met MS).

Dat jij dit beter vindt, en dit graag wil onderbouwen.. prima.. maar probeer het niet door mijn strot te duwen.
Bedenk ook even hoe de discussie tot stand is gekomen.

Wat betreft dat items situationeel zijn, ja. Neemt niet weg dat veel items qua stats gewoon beter/slechter zijn dan anderen, daar speelt ook nog in mee wat ze kosten. Dus in dat opzicht kun je met argumentatie (cijfers, statistiek) veel items uitsluiten/afraden voor een bepaalde champion, ook al werkt het op xxx elo op yyy champion nog zo leuk, dat wil niet zeggen dat het een optimaal item is en dat kunnen cijfers uitwijzen.

Verder raad je iemand aan om voor 1,5% MS masteries te gaan en geef je aan dat je dit ook gebruikt. Wat je zelf doet moet je natuurlijk zelf weten en als je dan geen bearugmenteerde mening wilt hebben van iemand anders dan prima, maar dan hoef je het natuurlijk ook niet te delen. Maar als je iemand anders het aan gaat raden terwijl veel anderen vinden dat dat niet "the way to go" is en ze beargumenteren waarom, dan mag dat niet en moeten ze hun mening maar voor zich houden? Nee. Het blijft ook een forum, en daar wordt nou eenmaal gediscussieerd. Wil je dat niet dan weet ik niet wat iemand hier zou moeten..

Overigens vind ik 30 health (houdt het op 5% meer health) in early game inderdaad ook veel meer waard dan 0,5 seconde eerder bij je volgende creepcamp zijn. Elke HP die je early hebt kan het verschil maken, en dat ga je merken. Maar dat is mijn mening.

[Voor 1% gewijzigd door Gropah op 25-11-2014 15:44]

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:50
Dat Snowdown event waarover gepost wordt op Surrender@20, lijkt me voor mijn GEVOEL wel een leuke nieuwe gamevariant.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 21:08
Damienx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:46:
Dat Snowdown event waarover gepost wordt op Surrender@20, lijkt me voor mijn GEVOEL wel een leuke nieuwe gamevariant.
Link? :+

BABYMETAL LoL - Twitch

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Met poro's gooien LIJKT mij ook wel geniaal inderdaad. En de poro king VIND ik ook gaaf.

• Recrush
Is this the real life? Poro throwdown! Ik ben excited. Ik vond persoonlijk de 1v1/2v2 snowdown trouwens ook erg leuk.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik heb weer flink wat geknipt en getrashed. Erg zonde hoe het hier loopt de afgelopen dagen. Een beetje vriendelijker voor elkaar zijn en een beetje openere instelling zou niet verkeerd zijn

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Gropah schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:45:
[modbreak]Ik heb weer flink wat geknipt en getrashed. Erg zonde hoe het hier loopt de afgelopen dagen. Een beetje vriendelijker voor elkaar zijn en een beetje openere instelling zou niet verkeerd zijn[/]
Dank je! Ik las alleen maar mee, en het was niet eens leuk om te lezen!

Fijn dat je ingrijpt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D

• ItsNotRudy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:01
Gropah schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:45:
[modbreak]Ik heb weer flink wat geknipt en getrashed. Erg zonde hoe het hier loopt de afgelopen dagen. Een beetje vriendelijker voor elkaar zijn en een beetje openere instelling zou niet verkeerd zijn[/]
Uh-huh. Zie nog een trollvideo van secsytime staan en wat andere posts die niet door de beugel kunnen.

Graag vriendjesfilter uitvinken en iedereen op gelijke voet moderaten dan. Volgens mij werd je eerder nog erg verdrietig toen er meme en videoreacties kwamen.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmm, daar is iets mis gegaan want ik had ze toch zeker naar de TrashCan willen moven. Ik zal er nog eens langs gaan

• 414524
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
ARAM de laatste tijd alleen nog maar omdat iedereen bij ranked/ draft pick zo loopt te janken nog voordat de game start.
vandaag keek ik ff naar mn historie, moest wel lachen.
dacht al: iedereen is veel vriendelijker en relaxed, blijkt dat je streak best mooi is :+

Misschien dat ik over een weekje weer wat ranked ga doen! Wil toch weer wat in de ladders klimmen 8)

[Voor 12% gewijzigd door 414524 op 25-11-2014 16:37]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:17
Conclusie: Je bent gek op Runaans! :p

Edit: ps. Waar staat die loss met Ahri? }:O

[Voor 38% gewijzigd door TheBrut3 op 25-11-2014 16:40]

• 414524
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:38:
Conclusie: Je bent gek op Runaans! :p

Edit: ps. Waar staat die loss met Ahri? }:O
haha, noem het karma, die had ik er kort na :(
En runaans idd erg lekker, krijg je best behoorlijke CS door in aram, fijn al die centjes :+

[Voor 16% gewijzigd door 414524 op 25-11-2014 16:42]

• StefanFr12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Waarom een runaans op thresh???
werkt toch alleen voor rangers? :o

Groetjess

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 10:45

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

414524 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:35:
ARAM de laatste tijd alleen nog maar omdat iedereen bij ranked/ draft pick zo loopt te janken nog voordat de game start.
Probeer teambuilder eens :)

Vicariously I live while the whole world dies

• TheBrut3
StefanFr12 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:55:
Is deze vraag serieus of...? In geval dat het serieus is: Thresh is ranged.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 06:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

StefanFr12 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:55:

Groetjess
Thresh is ranged.

[specs]

• Damien
En geen groetjes terug doen... jammer weer jongens. :+ Zo ga je toch niet met elkaar om?

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Damienx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:34:
En geen groetjes terug doen... jammer weer jongens. :+ Zo ga je toch niet met elkaar om?
Knuffies!

[specs]

• TheBrut3
Todays matchmaking:
D5, S3, S1, lvl 26, lvl 13
vs
S3, lvl 24 (3x), lvl 17

Het gaat weer eens nergens over xD

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:44

steel123

Cryman9

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:00:
Todays matchmaking:
D5, S3, S1, lvl 26, lvl 13
vs
S3, lvl 24 (3x), lvl 17

Het gaat weer eens nergens over xD
Dat krijg je met premades. Die D5 speelde waarschijnlijk samen met lvl 13.

• 414524
  • Niet online
Niet mijn ding, merk dat ik te vaak bij tunnel visie gasten gequeued word.
Speel het liefst draft of ranked met mensen die curse voice gebruiken (gelukkig doet 90% dat tegenwoordig in EUW).

• TheBrut3
steel123 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:03:

Dat krijg je met premades. Die D5 speelde waarschijnlijk samen met lvl 13.
Weet ik, maar dat gaat nergens over. Hun 3e speler, gekeken naar aantal wins, had nog meer wins dan ons hele team samen. Die D5 speler had zelfs 6x meer wins dan ons hele team samen.

• steel123

steel123

Cryman9

Wat vinden jullie van Pantheon in deze jungle?
Ik heb hem net gespeeld en het slaat echt helemaal nergens op hoeveel sustain die heeft. Compleet achterlijk.
Start Red(met smite), wolves, Blue(met smite), ik deed invade maar kon enemy jungler niet vinden. Dus pakte hun Golems.
Daarna doorgelopen naar top en die 2v1 gekilled.
En het meest wonderbaarlijke!?!?!?!
Ik had nog 0 pots gebruikt! Wtf.
Beetje zijn passive jugglen met auto-attacks/skills, zijn W timen zodat je ook nog een creep auto-attack blocked en de passive block nog overhoud(dus in principe 2 attacks blockt). En je krijgt gewoon totaal geen damage.
Ik sta er helemaal versteld van.

TLDR: Pantheon kan 2 buffs, 2 camps en een gank doen met 0 potions te gebruiken en ik had nog 90% hp over!!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

steel123 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:45:
Ik heb hem net gespeeld en het slaat echt helemaal nergens op hoeveel sustain die heeft. Compleet achterlijk.
Start Red(met smite), wolves, Blue(met smite), ik deed invade maar kon enemy jungler niet vinden. Dus pakte hun Golems.
Beetje zijn passive jugglen met auto-attacks/skills, zijn W timen zodat je ook nog een creep auto-attack blocked en de passive block nog overhoud(dus in principe 2 attacks blockt). En je krijgt gewoon totaal geen damage.

TLDR: Pantheon kan 2 buffs, 2 camps en een gank doen met 0 potions te gebruiken en ik had nog 90% hp over!!
Niks nieuws dus :P Je moet er nu alleen iets meer op letten omdat de jungle meer damage doet. Probleem met pantheon was altijd de mana, zeker als je je 2e buff aan je midlane wil geven.

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Welke runes en masteries?

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
Zoals Garriej al terecht opmerkte is die 'sustain' van Pantheon via zijn blocks niks nieuws :P

Het mooie van deze nieuwe hardere jungle is dat deze creeps al op lvl 1 de passive threshold van 40 dmg overtreffen, waardoor Pantheon meteen vanaf lvl 1 al zijn passive blocks heeft. In season 4 duurde dat een paar lvls omdat de creeps de eerste minuten nog te weinig dmg deden. Nu heb je dat probleem niet.

Pantheon sowieso runnen met 21/9/0 masteries. Via zijn blocks blijft ie toch al behoorlijke healthy in de jungle, en met hem moet je toch proberen hard (lanes) te snowballen, dus dmg maximaliseren en dus is 21/9/0 is een no brainer.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:27:
In season 4 duurde dat een paar lvls omdat de creeps de eerste minuten nog te weinig dmg deden. Nu heb je dat probleem niet.
Zijn passive is al lange tijd aangepast naar Pantheon will block the next incoming turret attack or basic attack from an enemy champion, siege minion or large monster ipv een minimum damage.

Daarnaast doet Pantheon nu op lvl 3 dragon.

[specs]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08

Ik ga hem mooier maken voor je.

• Koekiemonsterr
Fanatic_FS schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:33:
Zijn passive is al lange tijd aangepast naar Pantheon will block the next incoming turret attack or basic attack from an enemy champion, siege minion or large monster ipv een minimum damage.
Hmm lees net dat dat veranderd is in patch 4.5. Kennelijk heb ik sindsdien weinig Pantheon jungle meer gedaan. Menig recente guide rept ook nog over die 40 dmg threshold, maar goed, sowieso toch niet meer aan de orde nu.

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben toch weer blij, check deze matchup :S

Maar uiteindelijk wel Victory: klik
Trouwens eerste keer master yi, die doet late game dmg niet normaal :9

Was hele avond al vage matchups, kreeg soms zelfs platinum 5 tegenover me met deze premade(2x silver, 1x lvl 13) Mogen ze wat mij betreft wel wat aan doen..

[Voor 20% gewijzigd door ralph0603 op 26-11-2014 01:51]

• Damien
Hier zullen velen het waarschijnlijk mee oneens zijn, maar imo brengen ze nu juist weer wat te snel nieuwe champions uit. Waarom zeg ik dit? Omdat ze imo Azir nog niet eens goed onder handen hebben genomen. Dus reden om nu alweer met een nieuwe champ bezig te gaan terwijl je andere vrij recent gereleasde champion nog niet geheel vlekkeloos is vind ik persoonlijk wat slordig.

Neemt niet weg dat de nieuwe champ opzich wel weer een aardige kit met zich meebrengt. Echter wacht ik wel tot hij eindelijk op de live servers is, want het Kalista testen op de PBE beviel destijds ook niet zo met ping 150 :+.

• ItsNotRudy
Azit krijgt binnenkort wat QoL las ik. Verder hadden ze Kalista beter weg kunnen laten. Smerig toxic om tegen te lanen, verder in teamfights niet bijzonder.

Rek'Sai, the Void Burrower
http://na.leagueoflegends.../reksai-the-void-burrower

Inb4 flauwe reddit 'rekt' grappen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:26:
Hier zullen velen het waarschijnlijk mee oneens zijn, maar imo brengen ze nu juist weer wat te snel nieuwe champions uit. Waarom zeg ik dit? Omdat ze imo Azir nog niet eens goed onder handen hebben genomen. Dus reden om nu alweer met een nieuwe champ bezig te gaan terwijl je andere vrij recent gereleasde champion nog niet geheel vlekkeloos is vind ik persoonlijk wat slordig.

Neemt niet weg dat de nieuwe champ opzich wel weer een aardige kit met zich meebrengt. Echter wacht ik wel tot hij eindelijk op de live servers is, want het Kalista testen op de PBE beviel destijds ook niet zo met ping 150 :+.
Het is nu offseason dus willen ze er snel een paar uitknallen zodat die ook competitief gelijk gebruikt kunnen worden. Maar ik ben het ermee eens, het gaat weer veel te snel ineens...

• TheBrut3
Fanatic_FS schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:33:
Daarnaast doet Pantheon nu op lvl één dragon.
ftfy.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jaa moooi die level 1 drake kill.

Ik dacht echt wuuut, dat ga ik ook doen, zie ik dat ie 2 daggers heeft. Ja maar daar heb ik geen gold voor op level 1 :(

Bronze invade(snel lopen en in de tribush wachten tot er iemand aan komt lopen) en 2 kills pakken zonder machete gekocht te hebben heeft misschien genoeg gold :+

Gister voor de verandering een keertje met Lucian gespeeld, dat was een tijdje geleden, PENTAKILL :D

[Voor 48% gewijzigd door garriej op 26-11-2014 08:02]

• TheBrut3
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:57:
Ik dacht echt wuuut, dat ga ik ook doen, zie ik dat ie 2 daggers heeft. Ja maar daar heb ik geen gold voor op level 1 :(
Op het filmpje was ik zag begon hij met Drake op het begin, alleen met de marchette. Maar wel met AS runes om te zorgen dat de passive optijd op komt. Hij wordt totaal 3 keer geraakt door een attack van Drake volgens mij.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:41
Gisteren maar eens Blitz mid geprobeerd en ging aardig goed af, slechter dan mijn rumble mid kan uiteraard niet.

Wat wel vreemd is, als je lekker loopt te chasen in de torens en je bent niet gehit door de enemy, dan krijgt de enemy alsnog een kill ook al heeft hij/zij geen ability/basic attack op je gedaan. Heb hier overheen gelezen of is dit een bug?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

iCy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:23:
Gisteren maar eens Blitz mid geprobeerd en ging aardig goed af, slechter dan mijn rumble mid kan uiteraard niet.

Wat wel vreemd is, als je lekker loopt te chasen in de torens en je bent niet gehit door de enemy, dan krijgt de enemy alsnog een kill ook al heeft hij/zij geen ability/basic attack op je gedaan. Heb hier overheen gelezen of is dit een bug?
Ik denk at ze dan toch gewoon een ability / basic attack hebben gedaan :9

2 daggers is 30% attack speed Dat is veelte veel runes, ik doe drake wel lekker op level 3 :+

15% AS runes en een dagger beginnen, jammer dat drake geen gold meer geeft, dan had je dat we kunnen doen namenlijk. Had je naar base kunnen gaan en machete kunnen kopen. Misschien smite niet gerbuiken op drake en passive + 1 camp met smite geeft misschien genoeg gold, ik weet niet hoe "hard" je de machete nodig heb de eerste clear bij panth.

Nog even zitten denken, maar Dagger + AS runes en level 1 drake, ik ga het gewoon doen vanavond.

[Voor 25% gewijzigd door garriej op 26-11-2014 08:51]

• TheBrut3
Anders probeer je verschillende starts in een custom, die kan je steeds stoppen en opnieuw starten.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wat lopen we nou dom te lullen met ze alle trouwens, drake spawned pas op 2:30 toch? :P

• Damien
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:00:
Wat lopen we nou dom te lullen met ze alle trouwens, drake spawned pas op 2:30 toch? :P
Klopt, als je dan nog level 1 bent, doe je toch iets drastisch fout.

Knuffel! <3 (softening element)

[Voor 6% gewijzigd door Damien op 26-11-2014 09:03]

• ItsNotRudy
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:00:
Ja ik dacht ook al... hoezo Pantheon met 2 daggers op lv1 die drake doet. Zijn we allemaal wakker jongens?

groetjes

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Oke wijziging van plan, ik ga eerst een buff/camp pakken en dan ga ik naar drake. ik pak 3 AS quints en 4 AS glyphs en een dagger start. Dan doe ik op minuut 2:30 drake :D

Waarom hoor ik je denken? Soms doe je dingen omdat het kan.

• Damien
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:08:
Oke wijziging van plan, ik ga eerst een buff/camp pakken en dan ga ik naar drake. ik pak 3 AS quints en 4 AS glyphs en een dagger start. Dan doe ik op minuut 2:30 drake :D

Waarom hoor ik je denken? Soms doe je dingen omdat het kan.
Klinkt als een goed plan. En dan 21/9/0 of 21/6/3?

Groetjes

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:10:
[...]

Klinkt als een goed plan. En dan 21/9/0 of 21/6/3?

Groetjes
9/0/21 zat ik aan te denken, dan heb je pas veel movement speed :+

Nee gewoon 21/9/0 :D

Maar serieus op 2:30 de eerste drake pakken is best wel OP. En de AS is niet compleet useless want je blockt vaker tijdens het farmen van de jungle :+

• TheBrut3
En je hebt toch gelijk die extra 8% AD van de buff ter compensatie.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Die 8% is early game niet zo heeel erg interessant, leuk, maar niet heel erg. Maar die scaled wel echt belachelijk de lategame in.

Ik ga het ook alleen maar doen om het "omdat het kan" gehalte.

• Damien
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:38:
Die 8% is early game niet zo heeel erg interessant, leuk, maar niet heel erg. Maar die scaled wel echt belachelijk de lategame in.

Ik ga het ook alleen maar doen om het "omdat het kan" gehalte.
Het klinkt ook niet als een slecht idee, echter hou er rekening mee dat je waarschijnlijk wel een buff kunt kwijtraken, doordat jij met Dragon bezig bent. Of hard gecounterjungled wordt, wat waarschijnlijk ook behoorlijk wat gold is.

[Voor 7% gewijzigd door Damien op 26-11-2014 09:39]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:39:
[...]

Het klinkt ook niet als een slecht idee, echter hou er rekening mee dat je waarschijnlijk wel een buff kunt kwijtraken, doordat jij met Dragon bezig bent. Of hard gecounterjungled wordt, wat waarschijnlijk ook behoorlijk wat gold is.
Ja er zitten risico's aan, maar als ze het niet door hebben denk ik dat ik er wel aardig mee weg kom :D

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:41:
[...]

Ja er zitten risico's aan, maar als ze het niet door hebben denk ik dat ik er wel aardig mee weg kom :D
Last second steal van enemy Jungler >:)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Loadichus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:44:
[...]

Last second steal van enemy Jungler >:)
Dan ragequit ik echt. Want als je die draak niet pakt en je loopt rond met een dagger en AS runes, dann is het zo not #wurf.

[Voor 21% gewijzigd door garriej op 26-11-2014 09:46]

• Damien
Zo ga je toch niet met elkaar om? :+

Maar ik snap je wel :D, jij lekker bezig en hoppa daar komt Nunu aangelopen *chomp* en bedankt he :).

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:46:
[...]

Zo ga je toch niet met elkaar om? :+

Maar ik snap je wel :D, jij lekker bezig en hoppa daar komt Nunu aangelopen *chomp* en bedankt he :).
O GOD. Als het een nunu is die MIJN drake opeet, dan geef ik al m'n geld aan het rode kruis.. en ga zelf naar afrika om ebola te bestrijden.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik merk toch tijdens mijn laatste games dat de "tanky" junglers vaak een verschil maken (Pantheon, Maokai, Amumu).

Had eerlijk verwacht dat "Zac" wel weer een rentree zou maken, maar tot nu toe nog niet gezien ...

[Voor 30% gewijzigd door Loadichus op 26-11-2014 09:51]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:48:
[...]

O GOD. Als het een nunu is die MIJN drake opeet, dan geef ik al m'n geld aan het rode kruis.. en ga zelf naar afrika om ebola te bestrijden.op te lopen
FTFY

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Loadichus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:50:
Ik merk toch tijdens mijn laatste games dat de "tanky" junglers vaak een verschil maken (Pantheon, Maokai, Amumu).

Had eerlijk verwacht dat "Zac" wel weer een rentree zou maken, maar tot nu toe nog niet gezien ...
Waarom wel "Zac" en niet "pantheon" en "amumu"? Waarom behandel je Zac anders!? dat VIND ik niet leuk.

• TheBrut3
Volgens mij is OddOne aardig enthausiast over Zac jungle preseason.
Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:39:
De tegenstanders moeten wel door hebben dat jij die Drake doet. Nu men het weet kan men gaan kijken, maar hoe vaak liep iemand binnen de eerste paar minuten naar Drake? Als je eerst een camp begint en de toplaner zet een goede ward neer bij redbuff is er vast ook weinig kans dat deze gestolen wordt. Als je red side bent doe je toch blobding => drake => B => Red buff => Blue buff
Ik denk niet dat je dan héél veel later bij Red komt.

• Damien
TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:17:

[...]

De tegenstanders moeten wel door hebben dat jij die Drake doet. Nu men het weet kan men gaan kijken, maar hoe vaak liep iemand binnen de eerste paar minuten naar Drake? Als je eerst een camp begint en de toplaner zet een goede ward neer bij redbuff is er vast ook weinig kans dat deze gestolen wordt. Als je red side bent doe je toch blobding => drake => B => Red buff => Blue buff
Laat ik het zo zeggen, als je tegen sterke counter-junglers staat (Udyr, Nunu) dan zou ik toch nog wel de afweging maken of het echt #wurf is.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:17:

[...]

Ik denk dat hij junglers bedoeld die gewoon je jungle leeg halen(nunu, udyr bijv.

Maar ik denk niet dat je na drake naar huis hoeft maar gewoon je rood kan doen, zeker als je drake niet smite :D

• TheBrut3
Daar zit wat in, als jungler zal het niet 100% gold efficient zijn. Maar de tegenstanders kunnen de volgende Drake pas 6 min later doen, ze hebben wss ook geen exacte timer erop zitten en je geeft je laners natuurlijk ook een aardige voorsprong met 8% AD/AP. Je ADC krijgt toch +69,50 AD in plaats van +64.35 van zijn 1e BF Sword + runes boven op de 8% van de basic stats. En dat helpt hem weer met farmen en trades.

Edit: Hoeveel gold geeft de Drake nu? Ik kan geen exacte cijfers vinden, bronnen zeggen tussen de 25 en 180. Als het 180 gold is kan je na je eerste camp + Drake wel terug voor je Smite upgrade en dan Red doen.

[Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 26-11-2014 10:49]

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:47:
Daar zit wat in, als jungler zal het niet 100% gold efficient zijn. Maar de tegenstanders kunnen de volgende Drake pas 6 min later doen, ze hebben wss ook geen exacte timer erop zitten en je geeft je laners natuurlijk ook een aardige voorsprong met 8% AD/AP. Je ADC krijgt toch +69,50 AD in plaats van +64.35 van zijn 1e BF Sword + runes boven op de 8% van de basic stats. En dat helpt hem weer met farmen en trades.

Edit: Hoeveel gold geeft de Drake nu? Ik kan geen exacte cijfers vinden, bronnen zeggen tussen de 25 en 180. Als het 180 gold is kan je na je eerste camp + Drake wel terug voor je Smite upgrade en dan Red doen.
Drake geeft 0 gold.

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 15:31
Drake geeft 180 + 10 p/level. Echter geen global gold meer, de killer krijgt gewoon gold.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:24
Vraagje aan de ADC's hier die wel eens corki spelen..

Kopen jullie eerst een BF sword voor jullie sheen/phage kopen? Ik heb het gevoel dat als ik geen BF sword koop ik gigantisch achterloop op de ADC van de tegenstander, maar de guides die ik lees raden allemaal aan om trinity force te rushen.

[Voor 14% gewijzigd door Bobmeister op 26-11-2014 11:54]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:41:
[...]

Drake geeft 180 + 10 p/level. Echter geen global gold meer, de killer krijgt gewoon gold.
Dit wist ik niet, dan is het helemaal worth die 200 gold erbij :D

• TheBrut3
Ero-Sensei schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:41:
Uhmm... Hier word ik ook niet veel slimmer van! Al is het meer dan 0, dat weet ik zeker.

• Ryada
  • Laatst online: 23-05 14:10

Ryada

She/Her

Awsom schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:53:
Vraagje aan de ADC's hier die wel eens corki spelen..

Kopen jullie eerst een BF sword voor jullie sheen/phage kopen? Ik heb het gevoel dat als ik geen BF sword koop ik gigantisch achterloop op de ADC van de tegenstander, maar de guides die ik lees raden allemaal aan om trinity force te rushen.
Phage rush daarna Sheen en dan doorgaan voor triforce. levert meer op op corki vanwege dat je vooral relied op je burst met je spells en niet op je AA's zoals de meeste ADC's in een trade.
Farmen gaat beter met B.F. maar je burst is met Phage + Sheen beter dan met een BF (scheve vergelijking want B.F. is minder duur dan die 2 samen.)
Als je AA corki gaat koop dan IE > PD > LW ipv burst corki doe Triforce > Sorcs > IE gaat.
Ik speel dan ook niet gigantisch veel corki, geef mij maar Vayne of Jinx.
Als ik het fout heb vertel me dat gerust maar dit is wat ik heb ondervonden.

Steam: Ryada.

• Koekiemonsterr
Triforce > Sorcs > IE is inderdaad geijkte route op Corki. Sowieso eerst Triforce rush en Sorcs, daarna zie je ook nog wel BotRK.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Phage --> boots of speed + sheen --> triforce afmaken --> sorcs afmaken + eventueel een pickaxe(bij genoeg geld, anders pink en green kopen, eerder in de game wards kopen mag natuurlijk altijd, maar dit is vaak het moment dat ik geld over heb en de lane phase meestal voorbij is) --> IE afmaken/ aan beginnen

Eigelijk als tri en sorcs af zijn forceer ik altijd gewoon dat de lanephase over is. Toren halen bot --> mid toren halen. Je bent op dat moment zo sterk en er zijn weinig ADC die iets tegen je kunnen.

[Voor 100% gewijzigd door garriej op 26-11-2014 12:20]

• Ero-Sensei
TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:57:
[...]

[...]

Uhmm... Hier word ik ook niet veel slimmer van! Al is het meer dan 0, dat weet ik zeker.
Speciaal voor jou de bron:
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Dragon

• TheBrut3
Deze had ik ook gevonden, maar op dezelfde wiki staat dit:
Dragon +25 Gold; +75 EXP to the killer and nearby allies;
1 stack of Dragon Slayer to all teammates 4940 Ar:21; MR:30 2:30 6:00

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Jungling

Als het echt 180 is, dan is B gaan zeker het geld waard omdat je dan je Smite kan upgraden.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:33:
[...]

Deze had ik ook gevonden, maar op dezelfde wiki staat dit:
Dragon +25 Gold; +75 EXP to the killer and nearby allies;
1 stack of Dragon Slayer to all teammates 4940 Ar:21; MR:30 2:30 6:00

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Jungling

Als het echt 180 is, dan is B gaan zeker het geld waard omdat je dan je Smite kan upgraden.
het is 180+10 per level (rekenvoorbeeld: ik ben level 2, dan krijg ik dus 180+10+10=200 gold :+ )

Geef ik de laatste klap? dan krijg ik er 25 bij ^^

Of andersom misschien, 25 voor iedereen 180+levels voor de killer, ik denk het niet hoor, kan iemand dit met zekerheid zeggen?

Of die wikia klopt geen kut van, dat kan ook.

[Voor 12% gewijzigd door garriej op 26-11-2014 12:53]

• Ero-Sensei
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:38:
[...]

het is 180+10 per level (rekenvoorbeeld: ik ben level 2, dan krijg ik dus 180+10+10=200 gold :+ )

Geef ik de laatste klap? dan krijg ik er 25 bij ^^

Of andersom misschien, 25 voor iedereen 180+levels voor de killer, ik denk het niet hoor, kan iemand dit met zekerheid zeggen?

Of die wikia klopt geen kut van, dat kan ook.
Dus wie maakt er even een custom aan ?:)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Door jaren langer ervaring en intensief speurwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat de gene die de last hit geeft 25 Gold krijgt en de rest niks.

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 02-06 23:09
Was tijd voor een leuke trollgame, dus besloot samen met een vriend Riven ADC + Sona Support te gaan:
(volledige game, geen cuts.)

[Voor 24% gewijzigd door Bloodhoundje op 26-11-2014 13:54]

• TheBrut3
Iemand die de Battlecast bundle gaat kopen?
Ik zit er zwaar over te denken, maar hij is wel wtfexpensive! Alleen je krijgt dan wel de beste selectie aan skins in mijn ogen, er zit geen miskoop skin bij.

• Damien
Rordarok schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:21:
Hoe kan het ene alterego zo goed zijn en het andere zo sle-
Vind het heel gemeen dat je zo uit de hoogte doet :'(. Zo ga je toch niet met elkaar om?

Groetjes

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ontopic:
Maar het is wel grappig al deze theme-based skin collections. Binnenkort dus ook Blood Moon serie, hoop enigszins dat er ook nog wat meer "doctor/nurse"-based skins komen voor alle nieuwe assassins die erbij zijn gekomen.

Ik las trouwens op Reddit dat Tristana aan de beurt is voor een make-over. I iz ready!

• ItsNotRudy
Technokiddy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:53:
Was tijd voor een leuke trollgame, dus besloot samen met een vriend Riven ADC + Sona Support te gaan:
[video] (volledige game, geen cuts.)
Doet me denken aan League of Cleavers, pre-season.. 3? Speelde toen ook constant Riven op elke lane, meestal konden we 2-3 anderen overtuigen ook bruisers te picken en Cleavers te stacken. Taferelen zoals Olaf mid, Riven en Soraka bot, Xin jungler en Irelia top. En dan nog keihard winnen ook :') ik mis m'n 1400 dmg Broken Wings.

Groetjes

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Turismo

Clobberin' time!

Aatrox is ook een beetje in vergetelheid geraakt , terwijl die in S3 een zeer dominante champion was (towerdives door zijn passives)

Ik ga m s proberen in de nieuwe jungle, al een tijdje niet gespeeld. Hij moet door zijn sustain ook aardig door de jungle heenkomen nu.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• steel123

steel123

Cryman9

Damienx2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:28:
Ik las trouwens op Reddit dat Tristana aan de beurt is voor een make-over. I iz ready!
Ben ik helemaal niet blij mee! :(
Ik zit nog steeds te wachten op de Poppy make over. Speel best veel Dominion, puur om de reden dat ik Poppy dan kan spelen zonder te trollen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Op SR kun je ook gewoon poppy spelen zonder te trollen hoor. off-meta pick is het wel, maar het is zeker niet slecht, maat van mij speelt de laatste tijd af en toe met haar, solid ult en je doet best wel veel dmg.

urgot jungle, dat is een troll pick. Support nasus is ook een trollpick, poppy op top spelen niet.

• Bloodhoundje
ItsNotRudy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:34:
[...]

Doet me denken aan League of Cleavers, pre-season.. 3? Speelde toen ook constant Riven op elke lane, meestal konden we 2-3 anderen overtuigen ook bruisers te picken en Cleavers te stacken. Taferelen zoals Olaf mid, Riven en Soraka bot, Xin jungler en Irelia top. En dan nog keihard winnen ook :') ik mis m'n 1400 dmg Broken Wings.

Groetjes
Het bewijst vaak dat het niet alleen gaat om de champion die gekozen word, maar ook de mensen die achter de knoppen zitten :P.

On a different note, sinds de nieuwe items zijn gereleased kan ik Executioners Calling niet meer terugvinden, dit was de enige AD item welke grievious wounds applyed on hit. Weet iemand of hier een vervanger voor is gekomen of dat alleen Morellonomicon nu nog dit effect heeft? Kwam erachter dat hij weg was in een game tegen volibear en dat maakte me toch minder vrolijk :'( .

• Mebus
Technokiddy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:05:
[...]

Het bewijst vaak dat het niet alleen gaat om de champion die gekozen word, maar ook de mensen die achter de knoppen zitten :P.

On a different note, sinds de nieuwe items zijn gereleased kan ik Executioners Calling niet meer terugvinden, dit was de enige AD item welke grievious wounds applyed on hit. Weet iemand of hier een vervanger voor is gekomen of dat alleen Morellonomicon nu nog dit effect heeft? Kwam erachter dat hij weg was in een game tegen volibear en dat maakte me toch minder vrolijk :'( .
Ignite? :+

BABYMETAL LoL - Twitch

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Technokiddy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:05:
[...]

We realized in the case of each of these items that 'supporting' them or allowing them to continue to exist would simply cause more harm for game health than actual benefits. Either being abusable in edge cases (hello Sword of the Divine Rengar), or being 'trap' items that are rarely (if ever) the correct strategic purchase. Some may return at a later date!
REMOVEDREMOVED Sword of the Divine
REMOVEDREMOVED Executioner's Calling
REMOVEDREMOVED Atma's Impaler
Als zelfs Riot zegt dat het noob traps zijn, dan kun je er sowieso maar beter vanaf blijven. :+

• TheBrut3
Volgens mij alleen nog maar de Morellonomicon als item in SR.
In andere gamemodes zit hij nog.

[Voor 31% gewijzigd door TheBrut3 op 26-11-2014 15:09]

• Bloodhoundje
*facepalms*
Ignite is leuk voor die ene fight, maar tegen een sustain champion als mundo/volibear heb je dus alleen periodiek het voordeel, ik vind het raar dat Morellonomicon nog wel het effect heeft maar er geen AD item meer voor is :(.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Technokiddy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:09:
[...]

*facepalms*
Ignite is leuk voor die ene fight, maar tegen een sustain champion als mundo/volibear heb je dus alleen periodiek het voordeel, ik vind het raar dat Morellonomicon nog wel het effect heeft maar er geen AD item meer voor is :(.
Het is sowieso zonde van je itemslot om te kopen, je kan beter gewoon niet meer 1op1 met hem vechten :P

• Mebus
[...]

*facepalms*
Ik zie anders Executioner's Calling nog steeds tussen de items staan bij 'item sets', net zoals de oude jungle items die volgens 'item sets' nog steeds beschikbaar zijn op SR :+

BABYMETAL LoL - Twitch

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mebus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:12:
[...]

Ik zie anders Executioner's Calling nog steeds tussen de items staan bij 'item sets', net zoals de oude jungle items die volgens 'item sets' nog steeds beschikbaar zijn op SR :+
Hier mebus moest het item zelfs opzoeken om erachter te komen wat het deed, kun je nagaan hoe weinig ie gebruikt werd :+

• Mebus
garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:12:
[...]

Hier mebus moest het item zelfs opzoeken om erachter te komen wat het deed, kun je nagaan hoe weinig ie gebruikt werd :+
Voor een item dat niet meer gekocht kan worden op SR kan ik anders wel de informatie vinden in de client :+ Ik heb niet eens Google hoeven te gebruiken :o

BABYMETAL LoL - Twitch

• TheBrut3
Zou het een bug kunnen zijn? Als je een 'oud' item in je itemset zet, kan je deze in SR dan ook nog maken? Zou wel een grappige bug zijn.

• Mebus
TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:19:
Zou het een bug kunnen zijn? Als je een 'oud' item in je itemset zet, kan je deze in SR dan ook nog maken? Zou wel een grappige bug zijn.
Spel word daarom ook wel 'League of Bugs' genoemd :+

BABYMETAL LoL - Twitch

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:19:
OMG zou zo maar kunnen, heb je opeens een udyr met spirit stone :o Ga is testen doen!

• Bloodhoundje
In ieder geval antwoord gevonden mbt Executioners Calling:
http://boards.na.leagueof...executioners-calling-gone
Riot Reinboom (NA) - 6 days ago
For the far and vast majority of games, melee users would take the same actions they had been taking before.

Executioner's Calling was not attractive as an item, and there's quite a few things that failed with it.

One of the key strengths with offensive items is in the act of constructing a build. "I can now kill you in this way". Executioner's Calling kind of fell flat here in that it pulled more in the direction of "I have to do this." rather than "I want to do this."
It pushed more in to the realms of what a defensive item feels like, you are answering a build. You are being directed by the choices of your opponent.

Now obviously there are items that do this as well (Last Whisper, Void Staff, defensive items et all), but all of those are competing for slots and there's limited room available to make build decisions versus reactive decisions.

Which pulls in to the second problem there was with Executioner's Calling. There wasn't a strong point where we could make it feel like it was worth it for the slot it took.

The item did serve an important function though, you're right. When we have more time to address healing and the interaction with healing, we may very well revisit the item and morph it into something new (or... potentially something new entirely to make it not needed at all). Hopefully while also solving the prior issues with it and making it actually exciting to purchase for more players.
Er gaat dus mogelijke en vervanger voor komen op den duur >:)

• TheBrut3
Ik weet dat het in Twisted Treeline nog kan. Daar heb je de nieuwe jungle items en ook nog minimaal 1 oud jungle item (die lantern)

• MrDustv
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-01 09:01

MrDustv

All day, Every day!

garriej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:25:
[...]

OMG zou zo maar kunnen, heb je opeens een udyr met spirit stone :o Ga is testen doen!
Old school met een Heart of Gold rond lopen >:)

Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"

• ItsNotRudy
[...]

*facepalms*
Maar goed, hoe vaak zie je Morello's nog? Had net zo goed tussen die lijst kunnen staan. Die items waren volgens mij enkel relevant toen je elke game Mundo met een HP pool hoger dan de gemiddelde bronze gold total.

Groetjes

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38
Heeft niemand van jullie chat issues na de meest recente patch overigens? Ik word echt compleet gestoord omdat elke keer als ik iets wil typen er voor elke letter een ' komt.

Blijkbaar ben ik niet de enige: http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=2001930

Laten jullie even weten of jullie het ook hebben?

Greetz.

• Recrush
Aangezien het vanaf patch 4.20 is denk ik dat jij en/of je game high zijn en daarom niet zoals normaal tekst kunnen verwerken.

Was in eerste instantie overigens niet bijzonder fan van Rek'Sai maar nu ik gameplaybeelden heb gezien mijn mening iets bijgesteld, ziet er leuk uit. :)

Groet!

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee