Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
is er ook een videospeler app voor je android mobiel zodat je je stream van de app Gemist! (van Riposte)
can casten naa de Chromecast??

want bijv. MXplayer heeft dat niet toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Screen casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ja maar dat ondersteund mijn tel niet

En werkt dit goed bij de apparaten die dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 10:10
Anoniem: 50015 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:58:
[...]

mocht dit mogelijk zijn dan kan ik dus op elke televisie in huis ( lees 4) een voetbalstream per tabblad afspelen, dat vanaf 1 laptop _/-\o_
Hier op ons werk zitten we met 4 tv's die allemaal een chromecast hebben.
En je kan makkelijk zeggen 1 tabblad naar die en andere tablad naar die (alleen via de Cast extensie van Chrome).

Want als je via een telefoon APP doet is het niet mogelijk om 2 verschillende Netflix films af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Is het een bekend probleem dat de Android app op Kitkat 4.4.4 soms niet wil spelen.
Ik kan wel de netflix app de app laten starten op de tv via de chromecast. Echter, als ik dan de film/serie wil starten dan krijg ik timeouts. Soms werkt het na 3 keer proberen, maar vaak moet ik dan via de IPad starten.

Wat ik ook zie is dat de content dan ook niet op de telefoon is af te spelen, lijkt dus een toestel issue (Nexus 5). Al veel geprobeerd, netflix app reset reinstall, wifi aan / uit, mobiele data aan/ uit.

De error die ik krijg is error 12001. Oplossingen daarvoor helpen niet, althans ik heb ze niet gevonden.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 04-11-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:14
Anoniem: 50015 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:07:
300 mbit router draadloos en een 180 mbit ziggo lijn...
180mbit dus. Ook al heb je een 800mbit router, je hebt 180mbit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21
Iemand ervaring met de Time4popcorn app en de CC?
Ik was in eerste instantie enthousiast. Ondertiteling etc. alles werkt.... maar vind dat hij erg vaak moet bufferen. Komt dit door de CC of door de app?
mijn router is snel genoeg: 802.11n 300Mbps (Drytec vigor 2130n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aan de app zal het niet liggen, dat is bij CC immers nooit meer dan een afstandsbediening. Haperen/bufferen ligt doorgaans aan de bron of je internet verbinding.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:02:
Aan de app zal het niet liggen, dat is bij CC immers nooit meer dan een afstandsbediening. Haperen/bufferen ligt doorgaans aan de bron of je internet verbinding.
Time4popcorn download wel eerst de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Weet iemand of de popcorntime app chromecast ondersteund voor de iPad? Ik zie namelijk alleen een airplay icoontje verschijnen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Lex_van_H schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:17:
Weet iemand of (hoe) je de backdrop van de Chromecast uit kan zetten?
Ik heb de CC permanent aan de TV met USB voeding en ik wil helemaal niet dat de CC continu plaatjes staat te downloaden terwijl niemand er naar kijkt. Bovendien stoort hij sommige zenders bij het wisselen van plaatje.
wvkreg schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:22:
Dat is gewoon een optie als je de CC app gebruikt in settings.
Werkt helaas niet. Ik heb alles uitgezet bij backdrop, dus ook 'aanbevolen foto's', en nog steeds rouleert de CC hardnekkig zijn eigen plaatjes :(

[ Voor 38% gewijzigd door Lex_van_H op 05-11-2014 13:32 ]

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Popcorn time met chromecast support:
http://popcorn-time.se/android.html
kennelijk ook ondertitels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik krijg maar geen tab gecast.
Unable to cast to device.
An unexpected error occurred. Please try the following:
Try to cast again
Verify your network connectivity
Een youtube stream vanaf tablet of mobiel werkt prima, maar op geen enkele computer (win 8.1) kan ik een tab versturen vanuit chrome.

Ik ben er al 2 dagen mee bezig, en ik denk dat dat ding maar weer retour gaat. Het is wel een heel erg beta apparaat, althans zo komt het op mij over.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 05-11-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Omdat het bij jou niet vlekkeloos werkt (als één van de weinigen) wil niet zeggen dat het meteen een beta-apparaat is.

Ik denk dat je het probleem in je netwerkinfrastructuur moet zoeken: bijv. een firewall, netwerk geconfigureerd als "openbaar", etc.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 05-11-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom zei ik ook dat het op mij zo over komt. Als iets niet uit de box werkt is het voor mij waardeloos, wat dat betreft ben ik niet zo'n tweaker :). En even googlen ben ik zeker niet de enige.

Ik ga nog even lopen 'pielen' en als het niet lukt gaat hij morgen retour.

Maar youtube etc gaat wel prima, alleen chrome dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 05-11-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 16:12
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:54:
Daarom zei ik ook dat het op mij zo over komt. Als iets niet uit de box werkt is het voor mij waardeloos, wat dat betreft ben ik niet zo'n tweaker :). En even googlen ben ik zeker niet de enige.

Ik ga nog even lopen 'pielen' en als het niet lukt gaat hij morgen retour.

Maar youtube etc gaat wel prima, alleen chrome dus niet.
Er zijn meerdere die dit probleem hebben.
Zet de firewall en je antivirus eens uit op de machine en kijk of het dan wel werkt. Kan zijn dat één van die 2 het 'probleem' veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via een ander netwerk, router en adsl lijn krijg ik het ook niet aan de praat.

Hm, misschien een firmware probleem, de firmware is 15098 en volgens mij is de nieuwste 19084, maar dat ding krijgt niet een update(?)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 05-11-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632043

Vanmorgen de chromecast voor mijn ouders binnen gekregen zodat ze netflix via hun tv kunnen kijken. De boel geinstalleerd, maar krijg constant de medling unable to connect, en vervolgens het netflix logo wat maar blijft draaien. Contact gehad met Netflix en die wisten het zelf ook niet. Zou binnen 48 uur iemand uit amerika terug bellen. Youtube werkt wel gewoon met streamen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Heb zelf een smart tv en daar werkt netflix altijd zonder problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:04:
Vanmorgen de chromecast voor mijn ouders binnen gekregen zodat ze netflix via hun tv kunnen kijken. De boel geinstalleerd, maar krijg constant de medling unable to connect, en vervolgens het netflix logo wat maar blijft draaien. Contact gehad met Netflix en die wisten het zelf ook niet. Zou binnen 48 uur iemand uit amerika terug bellen. Youtube werkt wel gewoon met streamen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Heb zelf een smart tv en daar werkt netflix altijd zonder problemen op.
Router al een restart gegeven en de Chromecast zelf ook? Ik had het ook een tijdje terug dat niets wilde werken op de CC en na een reboot van beide werkte het weerk naar behoren.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide al geprobeerd. Netflix zegt dat het aan de chromecast zelf dan zou moeten liggen. Maar dat lijkt me sterk als youtube wel gewoon werkt. Ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Exocet schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:21:
Popcorn time met chromecast support:
http://popcorn-time.se/android.html
kennelijk ook ondertitels
yep, zie berichten van afgelopen vrijdag en zaterdag.

Werkt optimaal moet ik zeggen. Vind zelf downloaden van usenet of via netflix kijken beter qua kwaliteit, maar het werkt uitmuntend. Als je veel films kijkt (wat ik niet doe) is het een erg leuke tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:07:
Beide al geprobeerd. Netflix zegt dat het aan de chromecast zelf dan zou moeten liggen. Maar dat lijkt me sterk als youtube wel gewoon werkt. Ik ga het gewoon nog een keer proberen.
Ziggo router?
Bij me ouders zelfde probleem youtube app werkt altijd via chromecast app ook.
Maar Netflix en Plex hebben soms geen zin in, en dan kan het ook zo zijn dat ene keer plex wel werkt en ene keer Netflix niet.

Oplossing ziggo router in bridge zetten en eigen routertje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joostje123 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:10:
[...]

Ziggo router?
Bij me ouders zelfde probleem youtube app werkt altijd via chromecast app ook.
Maar Netflix en Plex hebben soms geen zin in, en dan kan het ook zo zijn dat ene keer plex wel werkt en ene keer Netflix niet.

Oplossing ziggo router in bridge zetten en eigen routertje aanschaffen.
Nee..Hebben een V9 van de KPN. Via mijn smarttv werkt alles prima, maar ouders beneden hebben een simpele lcd. Dit leek me een mooie oplossing lol..Maar ben inmiddels al paar uur bezig, en ze hebben nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap het echt niet meer, 2 netwerken geprobeerd, firewalls, antivirus uit, 4 verschillende computers, maar meer dan youtube krijg ik niet uit dat rotding.

morgen dus retour, wat een ·%%$·$%$· :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:36:
ik snap het echt niet meer, 2 netwerken geprobeerd, firewalls, antivirus uit, 4 verschillende computers, maar meer dan youtube krijg ik niet uit dat rotding.

Ik ben ook nog altijd aan het klooien. Kreeg als advies bol.com te benaderen waar ik hem besteld heb. Maar die verwijzen me naar de klantenservice van Chromecast pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:36:

En als je iets cast vanaf een smartphone of tablet?
Is het enkel het casten vanaf een PC, met chrome wat niet werkt?

Wat er, denk ik, gebeurt als je een chrome-tab cast, dat de PC verbinding maakt met de Chromecast en vervolgens streamt. Als je Youtube start, maakt de chromecast rechtstreeks contact met youtube en loopt het niet meer via de computer. Lijkt me dat ergens het interne verkeer in je netwerk niet goed gaat.
Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:38:
[...]

Ik ben ook nog altijd aan het klooien. Kreeg als advies bol.com te benaderen waar ik hem besteld heb. Maar die verwijzen me naar de klantenservice van Chromecast pffff....
Hoe is je Wifi-verbinding beneden? Misschien even testen hoe het bereik daar is, lijkt erop dat de verbinding niet stabiel/constant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De wifi verbinding is perfect. Volop bereik geeft hij aan. Zowel via mijn ipad, smartphone en imac kan ik niets streamen naar de chromecast. (Op youtube na dan). Als ik op mijn ipad de netflix app aanklik en ik cast hem naar mijn tv krijg ik te zien: Unable to connect to netflix. Please try again. Net wel even via popcorn Time beeld, maar dat was ook snel weer over. Heb inmiddels de chromecast verhuisd naar boven, praktisch naast de router, en zelfde probleem. Heb tevens begrepen dat er een nieuwe update is voor de chromecast? Mijne staat nog op 15098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik op het cast knopje druk, dan geeft de tv 1 seconde zwart beeld, om daarna direct terug te gaan. Alles is nu wel geprobeerd, router meerdere malen gereset, software aan uit, het werkt gewoon niet. Jammer, want het idee vind ik erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Laatst online: 19:55

Sebje

Makelaartje

Kid_Stevie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:21:
Voor de Android gebruikers, de Plex app is gratis in de Amazon store! http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004Y1WCDE/
2,98 pond zegt ie bij mij.. actie voorbij of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Draaien jullie op het 5ghz netwerk, dat moet 2,4ghz zijn... ?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAiN ONeZ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:31:
Draaien jullie op het 5ghz netwerk, dat moet 2,4ghz zijn... ?!
In mijn router eens nagekeken maar kan dat nergens terug vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:41:
[...]

Omg. Dit is een Tweakers forum en je weet niet hoe je je router op 2.4 GHz zet?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:04:
[...]

Het is een V9 van de KPN, en dat ding is van mijn ouders, dus nee, heb geen idee. Probeer 2 oude mensjes van in de 70 blij te maken met netflix, maar tot op heden zonder resultaat. Ik werd doorverwezen naar hier om info te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:13:
[...]

Het is een V9 van de KPN, en dat ding is van mijn ouders, dus nee, heb geen idee. Probeer 2 oude mensjes van in de 70 blij te maken met netflix, maar tot op heden zonder resultaat. Ik werd doorverwezen naar hier om info te kunnen vinden.
Hier wordt desondanks toch een stuk eigen inzet van je verwacht en het instellen van een modem / router valt daar mijns inziens onder. Desondanks hier een linkje waar je wellicht iets aan hebt.

Chromecast en ZTE H368N (Experia V9) probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:07
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:09:
[...]

yep, zie berichten van afgelopen vrijdag en zaterdag.

Werkt optimaal moet ik zeggen. Vind zelf downloaden van usenet of via netflix kijken beter qua kwaliteit, maar het werkt uitmuntend. Als je veel films kijkt (wat ik niet doe) is het een erg leuke tool.
Werkt(e) goed, tot een week geleden. Nu heb ik telkens last van haperingen. Ook met de desktop versie.
Heb jij geen last van dat het beeld om de 10 seconden 0,5 tot 1 seconde blijft staan/freezen?

Had mijn newsaccount opgezegt omdat dit een prima uitkomst is/was. Maar nu is het gewoon niet meer chill kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

De
AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:04:
[...]

Nou Mister, jou antwoord is anders ook niet bijster slim.
Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:41:
[...]

De Chromecast draait op het 2,4 Ghz Wifi netwerk.
Elk apparaat wat je met de Chromecast wilt verbinden, moet op hetzelfde netwerk zitten. Dus niet in het 5 Ghz netwerk.
In de Wifi instellingen van je Mobiel, tablet of ipad kun je kiezen voor 2,4 Ghz.
Sommige telefoons kunnen niet eens op 5 Ghz.
Het is wel handig om in de router instellingen aan te geven welke 2,4 en welke 5 Ghz is.
Of je zet het 5 Ghz netwerk uit in je router, maar dan mis je weer de voordelen die het biedt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Geurt-kun schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:09:
De
[...]

Nou Mister, jou antwoord is anders ook niet bijster slim.

[...]

De Chromecast draait op het 2,4 Ghz Wifi netwerk.
Elk apparaat wat je met de Chromecast wilt verbinden, moet op hetzelfde netwerk zitten. Dus niet in het 5 Ghz netwerk.
In de Wifi instellingen van je Mobiel, tablet of ipad kun je kiezen voor 2,4 Ghz.
Sommige telefoons kunnen niet eens op 5 Ghz.
Het is wel handig om in de router instellingen aan te geven welke 2,4 en welke 5 Ghz is.
Of je zet het 5 Ghz netwerk uit in je router, maar dan mis je weer de voordelen die het biedt.
Dat is dus grote onzin. Laptop hier op 5Ghz netwerk en kan gewoon youtube streamen naar mijn chromecast. Alleen voor het instellen moet je op hetzelfde netwerk zitten maar verder gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Youtube streamt hij ook wel. Zonder problemen. Alleen Netflix geeft hij dus aan dat hij niet kan verbinden en dan blijft het scherm hangen op het netflix logo.

Ik zie dat de verbinding bij mijn ouders op WPA/WPA2-PSK staat ik zal die eens omzetten naar WPA2-PSK.
802.11b/g/n wifi met 20 MHZ staat hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

b/g = 2.4 GHz
n = 5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

bvbal79 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:24:
[...]

Dat is dus grote onzin. Laptop hier op 5Ghz netwerk en kan gewoon youtube streamen naar mijn chromecast. Alleen voor het instellen moet je op hetzelfde netwerk zitten maar verder gaat het prima.
Je hebt gelijk, my bad.
Ik meen me te herinneren dat dit een issue was, maar bij mij werkt het nu ook op beide frequenties.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54

paQ

Ik heb sinds gister een chromcast aan mijn 5 jaar oude 50" LG plasma.
Na een wat moeizame installatie uiteindelijk toch gelukt om netflix te streamen *O* jeeej...

Wat me daarbij nogal stoort alleen, is dat bij panning shots (van links naar rechts en vice versa dus) het beeld een soort van stuitert. alsof ik steeds 1 of 2 frames mis elke seconde -O-
Hij buffert verder netjes, beeld is ook haarscherp, geluid is god, alleen het pannen suckt!
wifi is 50 - 65 mpbs op 2.4 GHz

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632043 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:29:
Ik zie dat de verbinding bij mijn ouders op WPA/WPA2-PSK staat ik zal die eens omzetten naar WPA2-PSK.
802.11b/g/n wifi met 20 MHZ staat hij op.
Ik heb het hier werkende met WPA2-PSK [AES] en SSID uitzenden staat aan, ik heb snelheid wifi op max. 300mbit staan. Daarmee werkt het hier goed.
paQ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:09:
Wat me daarbij nogal stoort alleen, is dat bij panning shots (van links naar rechts en vice versa dus) het beeld een soort van stuitert. alsof ik steeds 1 of 2 frames mis elke seconde -O-
Tja, netflix en 50/60/24p instellingen zijn geen geweldige combi... BBC zaken en Nederlandse spullen draaien fantastisch, maar 24p content bijv. niet. Bij mijn mediaspeler kan je het omzetten in het menu (irritant omdat dat tijd kost) en dan werkt het wel vloeiend, maar je weet vooraf nooit of het 50/60/24p is. Ik stoor me er gelukkig niet aan, maar als je tot de groep behoort die hier net tegenkan is het afzien.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-11-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:09:
Ik heb sinds gister een chromcast aan mijn 5 jaar oude 50" LG plasma.
Na een wat moeizame installatie uiteindelijk toch gelukt om netflix te streamen *O* jeeej...

Hij buffert verder netjes, beeld is ook haarscherp, geluid is god, alleen het pannen suckt!
wifi is 50 - 65 mpbs op 2.4 GHz
Klinkt als 24p content die op 50 of 60 Hz wordt weergegeven op de Chromecast. Kun je helaas niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
N kan ook 2.4 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, eindelijk werkt het :)

Hele avond gewoon aan het stroom gehangen, en niks gedaan, wel wifi open laten staan. En zojuist kwam de firmware update binnen. En nu werkt het allemaal. Het lag dus aan de oude firmware 15083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:40:
Pff, eindelijk werkt het :)

Hele avond gewoon aan het stroom gehangen, en niks gedaan, wel wifi open laten staan. En zojuist kwam de firmware update binnen. En nu werkt het allemaal. Het lag dus aan de oude firmware 15083
Hier hetzelfde. Wou mijn beveiliging omzetten naar wpa, maar zag opeens dat ik kon casten. Zie dat er een update is geweest en werkt nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Tine4poocorn buffert mij toch iets te vaak. De router is 802.11n 300Mbps (Drytec vigor 2130n) Als ik de snelheid meet kom ik steeds tot 5.8 Mbit is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Daarnaast is de kwaliteit en dus de grootte van bestanden bij Popcorn Time wel erg laag, 4 GB voor een 1080P? No thx. Dan liever nntp en netflix :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Niet waar. 802.11n werkt zowel op 2.4GHz als 5GHz. Meeste n-routers zijn gewoon 2.4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
[...]

Is dit echt waar?
Ik heb dit getest met mobiel en netflix (chromecast is al ingesteld) daarna met mobiel op 5Ghz netwerk maar ik zie geen Cast icoontje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
[...]

In principe is dit idd alleen voor het instellen (je maakt dan rechtstreeks verbinding, buiten je netwerk om). Maar heb zelf ook al ondervonden dat dit met smartphones niet altijd zo is, met 5ghz zag het mn chromecast niet meer, met 2,4ghz weer wel, wat het probleem in dat geval geeft, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:33:
Tine4poocorn buffert mij toch iets te vaak. De router is 802.11n 300Mbps (Drytec vigor 2130n) Als ik de snelheid meet kom ik steeds tot 5.8 Mbit is dat voldoende?
Bij mij gaat hij streamen als ik 1,5MB per sec haal met torrents. Ik pak wel grote versies, het zou kunnen dat 5.8 te weinig is aangezien hij bij mij minaal 12 Mbit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Op 5G netwerk kan je ook de CC aansturen en ook casten, werkt hier in de praktijk met Ziggo en als router de R6300 van Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 20:20
Toevallig gister mijn telefoon en laptop naar mijn 5Ghz netwerk verhuisd en ik kan nog steeds gewoon casten naar de CC.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 16:06

ulTimaS

Mayhaps

Xyphoid schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:12:
Toevallig gister mijn telefoon en laptop naar mijn 5Ghz netwerk verhuisd en ik kan nog steeds gewoon casten naar de CC.
Alleen voor de installatie is het nodig dat je op 2,4Ghz zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
ulTimaS schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:05:
[...]

Alleen voor de installatie is het nodig dat je op 2,4Ghz zit.
Precies, zelfde ervaring hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heeft iemand hier popcorntime op een ipad geïnstalleerd? Zo ja, ondersteunt deze ook chromecast of alleen airplay?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sinds enkele dagen is Spoticast weer beschikbaar op Google Play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik heb net wat nieuws uitgevonden wat misschien leuk is voor Chromecast gebruikers. Een aantal Youtube video's zijn geblokkeerd voor mobiel gebruik en kun je daardoor ook niet starten op de Chromecast. Net heb ik een workaround gevonden via "Later bekijken". Als je daarin eerst een niet geblokkeerde video zet en dan de video die je wil zien en je speelt de lijst af op de Chromecast dan speelt hij de geblokkeerde video wel gewoon af want je Chromecast wordt niet gezien als mobiel apparaat!

Bijvoorbeeld:
  • Kies eerst een video die wel speelt. Voor dat doel heb ik een 1 seconde video gemaakt. YouTube: "OneSecond"
  • Die voeg ik als eerste toe aan "Later bekijken" en laat ik daar ook staan.
  • Kies nu een video die het niet doet op een mobiel apparaat, bijvoorbeeld: YouTube: Norwegian Recycling - Good Time
  • Na het kijken kan de 2e video weer weg zodat ik er een andere weigerachtige video neer kan zetten.
Los speelt "Good Time" niet af op een mobiel apparaat en kun je die ook niet op je TV bekijken via de Chromecast. Maar als je begint bij de 1 seconde video dan lukt het wel. Op het scherm van je telefoon/tablet zie je dat de video niet beschikbaar is, maar speelt wel gewoon. Via de notificatie balk kun je de video nog pauzeren en naar de vorige of volgende video gaan.

Misschien was dit al bekend maar zo niet, doe er je voordeel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
pe1dnn schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:37:
Ik heb net wat nieuws uitgevonden wat misschien leuk is voor Chromecast gebruikers. Een aantal Youtube video's zijn geblokkeerd voor mobiel gebruik en kun je daardoor ook niet starten op de Chromecast. Net heb ik een workaround gevonden via "Later bekijken". Als je daarin eerst een niet geblokkeerde video zet en dan de video die je wil zien en je speelt de lijst af op de Chromecast dan speelt hij de geblokkeerde video wel gewoon af want je Chromecast wordt niet gezien als mobiel apparaat!

Bijvoorbeeld:
  • Kies eerst een video die wel speelt. Voor dat doel heb ik een 1 seconde video gemaakt. YouTube: "OneSecond"
  • Die voeg ik als eerste toe aan "Later bekijken" en laat ik daar ook staan.
  • Kies nu een video die het niet doet op een mobiel apparaat, bijvoorbeeld: YouTube: Norwegian Recycling - Good Time
  • Na het kijken kan de 2e video weer weg zodat ik er een andere weigerachtige video neer kan zetten.
Los speelt "Good Time" niet af op een mobiel apparaat en kun je die ook niet op je TV bekijken via de Chromecast. Maar als je begint bij de 1 seconde video dan lukt het wel. Op het scherm van je telefoon/tablet zie je dat de video niet beschikbaar is, maar speelt wel gewoon. Via de notificatie balk kun je de video nog pauzeren en naar de vorige of volgende video gaan.

Misschien was dit al bekend maar zo niet, doe er je voordeel mee...
Was mij onbekend. Maar erg handig en bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ik neem aan dat iedereen het misschien wel op de frontpage gezien heeft, maar er zijn weer wat games beschikbaar voor de Chromecast en de apps pagina is vernieuwd.

Ik heb Emoij party geprobeerd. Niet heel moeilijk voor een film-fan, maar wel erg leuk en naar mijn idee goed uitgewerkt en ook Just Dance Now zou wel eens voor wat lol kunnen gaan zorgen op feestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ja, zal dat Just Dance Now eerdaags eens met de kinderen proberen, denk dat die het wel leuk vinden. Kijken of ik mijn oude Xperia P als 'afstandsbediening' voor de Chrome kan configureren. Wil graag het bel-gedeelte uitschakelen daarin, dus dat hij meer als tablet reageert. Iemand ervaring mee?

Misschien is het een idee om een nieuw topic te beginnen waarin Chromecast-gebruikers kunnen delen waarvoor ze de Chromecast voor gebruiken. Er komen steeds meer apps beschikbaar en soms mis je wel eens een handige nieuwe toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 14:26
Is het overigens mogelijk om via chromecast met de Netflix app de versie van de VS te hebben ipv de Nederlandse?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:36:
Is het overigens mogelijk om via chromecast met de Netflix app de versie van de VS te hebben ipv de Nederlandse?
Dat heeft niks te maken met je Chromecast, maar alles met je Netflix-app danwel Proxy-instellingen op het systeem waarvandaan je cast.
MarcoC heeft er blijkbaar meer verstand van dan ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 12-11-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Smultie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:49:
[...]

Dat heeft niks te maken met je Chromecast, maar alles met je Netflix-app danwel Proxy-instellingen op het systeem waarvandaan je cast.
Dat heeft alles te maken met je Chromecast. Een Chromecast zet zelf een verbinding op met Netflix. Als de Chromecast niet de juiste DNS-instellingen heeft, zal hij geen Netflix uit de VS kunnen afspelen. Dan kan je nog zoveel proxy's op je laptop hebben staan waar je vandaan cast, dat maakt niet uit.

Het antwoord is dus, nee, het is niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 12-11-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je kunt dat eigenlijk alleen doen als je de dns op je router aanpast, en als ik het goed heb zijn ok niet alle routers daarvoor geschikt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
En het kan met Eurekarom, dus met een geroote chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:01
acoster schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:53:
Ja, zal dat Just Dance Now eerdaags eens met de kinderen proberen, denk dat die het wel leuk vinden. Kijken of ik mijn oude Xperia P als 'afstandsbediening' voor de Chrome kan configureren. Wil graag het bel-gedeelte uitschakelen daarin, dus dat hij meer als tablet reageert. Iemand ervaring mee?
Kwestie van simkaart eruit halen, bel app en de sms app disablen, en je hebt een soort van ''tablet''. Zo zou ik het doen :)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
MarcoC schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:59:
[...]
Dat heeft alles te maken met je Chromecast. Een Chromecast zet zelf een verbinding op met Netflix. Als de Chromecast niet de juiste DNS-instellingen heeft, zal hij geen Netflix uit de VS kunnen afspelen. Dan kan je nog zoveel proxy's op je laptop hebben staan waar je vandaan cast, dat maakt niet uit.

Het antwoord is dus, nee, het is niet mogelijk.
Daar was ik al bang voor aangezien ik niks specifieks hierover kon vinden, bedankt.
WildeBeestje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:18:
En het kan met Eurekarom, dus met een geroote chromecast.
Ok hier kun je dus wel handmatig je DNS veranderen, ik zal me even wat verder inlezen in de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Een custom ROM is niet altijd nodig. In de Chromecast staan de Google DNS-servers hardcoded (8.8.8.8 en 8.8.4.4). In je router kan je deze verwijzingen doorsturen naar een ander adres. Lees dit topic door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ok bedankt dan weet ik genoeg er komt een chromecast in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Alvanosa schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:41:
Ok bedankt dan weet ik genoeg er komt een chromecast in huis. :)
Niet met internet verbinden mocht je een andere ROM erop willen flashen, en natuurlijk een beetje geluk hebben met het serienummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

woutur

Klauwtjes uit!

Nieuwe firmware is uit voor de ChromeCast. Nog weinig bevindingen. Behalve dan dat HDMI-CEC nog steeds niet goed werkt. Dat was met twee firmwares geleden wel zo. Naast het aanzetten van de TV zette de ChromeCast deze ook op de juiste ingang (HDMI1). Dat doet ie nog steeds niet.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:19
Hoe zit het met de ontwikkeling van popcorn-time op Chromecast? Wil eigenlijk voor dit graag eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ik draai Popcorn-Time op mijn Android device(Nexus 5) en cast deze naar de Chromecast. Werkt prima, soms nog enkele bugs maar goed te doen.

Wat betreft de desktop versie heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
woutur schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:03:
Nieuwe firmware is uit voor de ChromeCast. Nog weinig bevindingen. Behalve dan dat HDMI-CEC nog steeds niet goed werkt. Dat was met twee firmwares geleden wel zo. Naast het aanzetten van de TV zette de ChromeCast deze ook op de juiste ingang (HDMI1). Dat doet ie nog steeds niet.
Bij mij werkt dat al vanaf dat ik hem heb (ongeveer 3 maanden geleden). Misschien moet je het aanzetten in je tv.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb de CC in de receiver gestoken en werkelijk nooit een probleem ondervonden met het automatisch selecteren van de juiste ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
M0otje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:22:
Hoe zit het met de ontwikkeling van popcorn-time op Chromecast? Wil eigenlijk voor dit graag eentje halen.
Time4popcorn naar CC werkt perfect via mijn laptop maar via mijn galaxy s4 buffert het te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Artwido schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:25:
[...]

Time4popcorn naar CC werkt perfect via mijn laptop maar via mijn galaxy s4 buffert het te vaak.
Makes no sense. Als de film/serie eenmaal gecast is doet de CC al het netwerkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 10:45
Kan iemand me vertellen hoe het Netflix US via DNS uiteindelijk werkt? Zorgt de alternatieve DNS gewoon voor een proxy van de Netflix server zodat het lijkt dat je een US IP adres hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Smultie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:31:
[...]

Makes no sense. Als de film/serie eenmaal gecast is doet de CC al het netwerkverkeer.
Time4popcorn download toch echt een buffer naar je device. Bij mijn laptop heeft hij daar meer ruimte voor. Je ziet dat ook aan de voortgangsbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Xyphoid schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:56:
[...]

Bij mij werkt dat al vanaf dat ik hem heb (ongeveer 3 maanden geleden). Misschien moet je het aanzetten in je tv.
Ik heb een Samsung uit 2009 en daar werkte het met eerdere versies perfect op. Als ik bij de Anynet+ instellingen kijk staat de ChromeCast ook netjes op de lijst. Ik heb ook al een nieuwe zoekopdracht naar CEC apparaten op de teevee gestart waarbij de ChromeCast opnieuw geconfigureerd wordt. Al met al jammer voor mij. Ik voer wel weer een bugreport in waar niets mee gedaan wordt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ik had dit probleem nadat ik mijn Chromecast in een andere tv in een andere port heb gehad. Na een factory reset geen probleem gehad en opent hij ook de juiste ingang. En als je dat al gedaan hebt eventueel een andere ingang proberen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

We gaan em eens even resetten dan :) En in een andere poort steken! Ik edit deze post wel even met resultaten!

offtopic:
Held! Ik moest een reset uitvoeren en de ChromeCast in een andere poort steken voordat hij het weer deed als vanouds! Nu ben ik nog weer een stuk blijer met de ChromeCast!

[ Voor 49% gewijzigd door woutur op 12-11-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
HammerT schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:33:
Kan iemand me vertellen hoe het Netflix US via DNS uiteindelijk werkt? Zorgt de alternatieve DNS gewoon voor een proxy van de Netflix server zodat het lijkt dat je een US IP adres hebt?
Probeer Hola eens. Een appje voor Android, of voor op je desktop PC. De laatste keer dat ik dit heb gebruikt, werkte dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Artwido schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:25:
[...]

Op welke manier cast jij via je je laptop naar de CC dan? Loopt deze dan ook gewoon soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Trezzahn schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:24:
[...]

Op welke manier cast jij via je je laptop naar de CC dan? Loopt deze dan ook gewoon soepel?
Als je een film start dan verschijnt het CC icoontje.
In de laatste versie werkt alles goed. Ondertitels en pauzeren. En alles loopt soepel. Ook de HD versies

[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 12-11-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Welke firmware-versie heb jij nu dan?
Ben wel nieuwsgierig naar de release-notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

acoster schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:38:
[...]

Welke firmware-versie heb jij nu dan?
Ben wel nieuwsgierig naar de release-notes.
Releasenotes heb ik ook nog niet kunnen vinden (bijvoorbeeld op de Chrome blog). Ik zit op 22062 nu. Kom van 19085 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Artwido schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:29:
[...]

Als je een film start dan verschijnt het CC icoontje.
In de laatste versie werkt alles goed. Ondertitels en pauzeren. En alles loopt soepel. Ook de HD versies
Zal wel aan de OSX versie liggen dan. Die heeft dat dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Trezzahn schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:49:
[...]

Wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Trezzahn schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:49:
[...]

Misschien updaten naar de nieuwste versie? Dat doet 'ie namelijk niet vanzelf he.. Versie 5.0 Béta uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Het verschil zit 'm in het feit dat ik deze geïnstalleerd had/heb: https://popcorntime.io/
Terwijl degene met de CC functie je moet downloaden van http://popcorn-time.se/

Echter die van .SE (met CC) draait bij mij zwaar instabiel! Crasht telkens en het bufferen van een film duurt zeker minuten... Dus geen "klik-en-kijk". Tussendoor test ik nog wel even.

• renzo4000
  • Laatst online: 00:48
Ik maak sinds kort ook gebruik van de chromecast. Op zich een mooi product wat prima werkt. Er zitten nog wel wat glitches her en der bij de bekende applicaties zoals popcorntime voor android. Dit is uiteraard niet te wijten aan de CC aangezien dit geen officiele app is (duh!). Hij begint met downloaden met een goede snelheid maar heeft nog wel een de neiging om te haperen/bufferen terwijl er voldoende snelheid is.

Daarnaast gebruik ik showbox (android) welke ik in de basis beter vind werken dan popcorntime. Showbox kan je ook casten naar je CC dmv allcast. Het nadeel is dat de ondertiteling helaas niet mee gestuurd wordt. Iemand anders die dit ook gebruikt en het wel voor elkaar krijgt?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DikkeTimo
  • Laatst online: 17-05 20:30
Hallo tweakers

ik heb al een tijdje een chrome cast, maar als ik die opstart doet hij het niet.
ik dacht misschien ligt het aan de hdmi port maar nee, moet ik terug of weet iemand wat ?

alvast heel erg bedankt.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Dike-Timo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:54:
Hallo tweakers

ik heb al een tijdje een chrome cast, maar als ik die opstart doet hij het niet.
ik dacht misschien ligt het aan de hdmi port maar nee, moet ik terug of weet iemand wat ?

alvast heel erg bedankt.
Hoe krijgt je CC stroom. Via stroomadapter of via USB van de TV.
In het laatste geval probeer het eens via de stroomadapter. Mogelijk dat de TV te weinig stroom levert via USB.

• Xyphoid
Laatste weken gebruik ik de CC meer dan mijn WD TV Live mediaplayer.
De WD reboot elke keer als ik Netflix aan het kijken ben. Ook zie ik elke keer blokken in beeld. Terwijl er via de CC helemaal niks aan de hand is. Alleen voor fims die op mijn NAS staan is de WD nog wel ok.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:35
renzo4000 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:09:
Ik maak sinds kort ook gebruik van de chromecast. Op zich een mooi product wat prima werkt. Er zitten nog wel wat glitches her en der bij de bekende applicaties zoals popcorntime voor android. Dit is uiteraard niet te wijten aan de CC aangezien dit geen officiele app is (duh!). Hij begint met downloaden met een goede snelheid maar heeft nog wel een de neiging om te haperen/bufferen terwijl er voldoende snelheid is.

Daarnaast gebruik ik showbox (android) welke ik in de basis beter vind werken dan popcorntime. Showbox kan je ook casten naar je CC dmv allcast. Het nadeel is dat de ondertiteling helaas niet mee gestuurd wordt. Iemand anders die dit ook gebruikt en het wel voor elkaar krijgt?
Via: http://www.reddit.com/r/C...ft/showbox_and_subtitles/
De ondertitels worden bij mij gedownload in /storage/emulated/0/Android/data/com.tdo.showbox/files/show_box_subtitles
In je externe player kan je die folder dan aanwijzen (sorteren zodat de nieuwste bovenaan staat en die aanwijzen).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• renzo4000
  • Laatst online: 00:48
Mr_Blobby schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:13:
[...]

Via: http://www.reddit.com/r/C...ft/showbox_and_subtitles/
De ondertitels worden bij mij gedownload in /storage/emulated/0/Android/data/com.tdo.showbox/files/show_box_subtitles
In je externe player kan je die folder dan aanwijzen (sorteren zodat de nieuwste bovenaan staat en die aanwijzen).
Oke bedankt, op zich een prima tijdelijke oplossing maar niet de mooiste... gaan we iig proberen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Artwido
renzo4000 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:09:

Had ik al een paar berichten boven je vermeld… time4popcorn cast via een mobiel idd niet optimaal maar via een laptop werkt het perfect. Dat komt omdat er toch eerst wat buffer gedownload word.
Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.