Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Nu kan de Nexus Player dan ook wel wat meer dan de Chromecast en de Chromebox kan ook weer wat meer dan de Nexus Player. Het is natuurlijk maar net wat men met het apparaat wil. Vaak kijkt men naar de mogelijkheden van het apparaat en komt men tot 'tekortkomingen', maar je moet aan de hand van je eigen behoeftes en mogelijkheden, kijken wat voor jouw situatie de beste oplossing is.

Ik heb boven geen kabelaansluitingen (op 1 na) en ook maar 1 netwerkaansluiting. Daar heb ik een extra access-point op aangesloten. Nu kan ik via een Chromecast, ook video's vanaf mijn Synology-NAS op mijn TV in de slaapkamer afspelen. Deze hangt aan de muur, is geen extra stopcontact en ook geen ruimte om een boxje neer te zetten. Dus de Chromecast is een ideale oplossing (USB-voeding ook uit de TV).
Dat het afspelen van Blue-rays waarschijnlijk niet zal werken, weet ik, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet.

De Nexus-Player zou ik bij mij kinderen op de kamer gebruiken, samen met een grote monitor. Kunnen ze TV kijken, video's en spelletjes spelen. Geen extra kabels nodig.

En als de mediaspeler beneden (een Mede8er) het gaat begeven, zou ik een Chromebox overwegen. Daar heb ik netwerk en zijn aansluitingen als USB extra handig. Al moet ik zeggen dat de Chromebox als meer op een desktop begint te lijken, een soort chromebook maar zonder toestenbord en display.

Dus voor een ieder wat wils, zou ik zo zeggen. Om te zeggen dat Google de plank mis slaat zonder een ethernet-aansluiting vind ik dus erg overdreven. Verder is het de filosofie van Google om alles aan elkaar te verbinden en daarbij niet afhankelijk te zijn van aanwezige aansluitingen. Zie hier ook de projecten om waar ook ter wereld toegang tot internet te verzorgen.

Oh, on-topic, deze week een Chromecast aangeschaft en blijkt helaas dat er net een update (19084) is geweest en nu sommige video's vanaf de Synology-NAS (met DS Video), niet meer afspelen. Zijn er mensen die daar last van hebben? Video's die voor de update prima afspeelde en na de update niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
acoster schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Dus voor een ieder wat wils, zou ik zo zeggen. Om te zeggen dat Google de plank mis slaat zonder een ethernet-aansluiting vind ik dus erg overdreven. Verder is het de filosofie van Google om alles aan elkaar te verbinden en daarbij niet afhankelijk te zijn van aanwezige aansluitingen. Zie hier ook de projecten om waar ook ter wereld toegang tot internet te verzorgen.
Ik zeg ook niet dat Google de plank misslaat, maar door de aanwezigheid van de Chromebox begrijp ik de positionering niet helemaal. Het is niet zo dat er een wereld van verschil bestaat tussen de Chromebox en de Nexus Player. Toevoegen van cast-functionaliteit aan de Chromebox zou de Nexus Player redelijk overbodig maken. De Chromebox beschikt naast een ethernet-aansluiting ook over WiFi.
Ik snap dat het uiteindelijk een afweging is van mogelijkheden en prijs, maar ik vind het product lang niet zo revolutionair als de Chromecast. Mijns inziens duiken ze niet in een "gat in de markt".

[ Voor 3% gewijzigd door Vozze op 23-10-2014 11:08 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De Chromebox is naar mijn inziens meer bedoeld als werkstation en de Nexus Player meer als mediaspeler.
En uiteraard kan je een Chromebox ook als mediaspeler aan je TV hangen, net als een HTPC. Ongetwijfeld dat er een mogelijkheid is om content op de Chromebox af te laten spelen, zoals op de Chromecast kan.

De grenzen tussen de apparaten vervagen steeds meer en wie weet hebben we straks geen TV meer in huis, maar beeldschermen waarop je alles kan doen. TV kijken, computeren, mail-checken, video's, je verwarming/verlichting besturen..etc..
De techniek kan het wel al aan, maar ik denk meer dat de gemiddelde mens het nog niet aan kan.

Mee eens dat de Nexus Player geen gat in de markt is, maar wel iets is wat het voor de gemiddelde mens makkelijker maakt om bepaalde content op de TV te verkrijgen. Een mediaspeler is toch vaak lastiger op de zetten en te gebruiken en daarin wint de Nexus Player het..denk ik. Vele kennen Android al door de telefoon en dit zal het gebruik van de Nexus Player vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Meer mensen met problemen met Netflix ondertiteling via de Chromecast? Ik stuur de Chromecast aan met een Nexus 10 tablet. Op zich werkt alles prima, maar de ondertiteling werkt niet lekker. Vaak is hij te laat, wat vooral bij snelle dialogen erg irritant werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:54:
Dat moet via die app ja.

En je pc moet aan staan.
Nvm, heb m'n antwoord al:

https://support.plex.tv/h...t-from-Browser-or-Desktop
http://allaboutchromecast...-chromecast-from-your-pc/

Ik gebruik altijd Firefox, vandaar dat ik het zelf niet kon vinden in Plex |:(

App aanschaffen is dus niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:20:
[...]

Nvm, heb m'n antwoord al:

https://support.plex.tv/h...t-from-Browser-or-Desktop
http://allaboutchromecast...-chromecast-from-your-pc/

Ik gebruik altijd Firefox, vandaar dat ik het zelf niet kon vinden in Plex |:(

App aanschaffen is dus niet noodzakelijk.
dat is wel suboptimaal en loopt niet helemaal soepel. Ik zou gewoon 3 euro voor die app betalen, is het echt wel waard hoor. Hoef je ook niet op te staan als je hem wil pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:21:
[...]

dat is wel suboptimaal en loopt niet helemaal soepel. Ik zou gewoon 3 euro voor die app betalen, is het echt wel waard hoor. Hoef je ook niet op te staan als je hem wil pauzeren
Thanks voor de tip.

Dacht namelijk dat direct via de computer beter o.i.d. is dan via een derde externe bron, dus mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

TheRicolaa10 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Plex al een keer geprobeerd? Chromecast slikt niet alle formaten. Moet dan getranscodeerd worden.
Ja, we gebruiken hiervoor Plex.

En de lag problemen zijn ook bij uitzending gemist en youtube.

[ Voor 11% gewijzigd door p2w op 24-10-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
Hoe werkt time4popcorn via de cast functie eigenlijk via de android app? Wordt de beeld gestreamd (miracast)of wordt het bestand door de protocao (DLNA) naar de chromecast gestreamd?
Het casten van video via time4popcorn stottert heel erg bij mij. Of komt dit door de router van mij aangezien het alleen over G standaard (54mbit) beschikt. Aan de ene kant wordt de film gedownloand en daarnaast wordt het bestand naar de chromecast gestuurd. Als je kijkt wat de router over het wifi gedeelte moeten sturen:
Van router naar de telefoon voor downloaden bestand.
Het bestand van de telefoon naar de router.
Van router naar chromecast.

Hebben andere mensen ook last van gestotter bij het casten van time4popcorn via de app? En welke standaard wordt er bij jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:12
Chromecast in zijn algemeen stottert nogal eens bij mij, totdat ik er laatst achter ben gekomen dat mijn telefoon (vanaf waar ik stream) op dat moment nog is verbonden met de access point die bovenin mijn kamer hangt. Zodra ik 'm met mijn AP die beneden ligt verbind is dit compleet over omdat mijn signaalsterkte dan vrijwel op -60 zit. Misschien is dit een oplossing voor je, of is hier in jouw geval geen sprake van? Met Popcorn Time heb ik er zelf eigenlijk nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, ik ben de weg een beetje aan het kwijtraken. Ik heb een laptop waar ik prima XBMC op kan gebruiken om films te kijken. Nu wil ik dat op m'n tv kijken. Ik heb ook een raspberry pi, met xbmc, maar ik vind de performance (menu navigatie) zo ongelooflijk traag, dat ik mijn laptop wil gebruiken.

Optie 1: hdmi kabel
Optie 2: Chromecast
Optie 3: ...?

Werkt optie 2 uberhaupt? Of is het geklooi / gestotter? Zijn er betere opties dan optie 1?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23
optie 2. met de chromebrowser het volledige scherm casten.

[ Voor 11% gewijzigd door Artwido op 26-10-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:51
Volledige scherm casten werkt echt nog niet voldoende. Het hapert en het resultaat is echt niet iets waar je vrolijk naar gaat zitten kijken.

Ik gebruik nu Plex op mijn PC en heb een CC aan mijn TV hangen welke ik met een iPad of willekeurige telefoon bedien. De Plex Media Server is gratis, de App om het op je telefoon / tablet aan te sturen kost eenmalig 3 of 4 euro ofzo. Absoluut zijn geld waard. Plex kan alles wat XBMC kan als je lokale content hebt. Heeft ook een mogelijkheid om zijn subtitles van OpenSubtitles te halen (moet je wel ff aanzetten) en is voor mij dus een perfecte vervanger.

Reden waarom ik hiervoor gekozen heb is omdat ik anders een RaspberryPi moest aanschaffen (gebruikte altijd een laptop aan de PC) maar mijn schoonvader heeft deze aan zijn TV en ik ben niet helemaal te spreken over de snelheid van XBMC op een RaspberryPi (dit geval ging over OpenELEC om precies te zijn, ter verduidelijking, het gaat mij om de soepelheid van XBMC zelf, het afspelen doet het apparaat vloeiend, vlekkeloos en zonder problemen, daarnaast heeft de Pi één voordeel t.o.v. de CC en dat is dat je hem bekabeld dan wel met een WiF dongle naar keuze kan aansluiten en je in veel gevallen toch een snellere verbinding kan realiseren).

In eerste instantie dacht ik niet aan Plex en wilde ik het 'volledige scherm casten' proberen om zo een film af te spelen op de PC in XBMC welke ik met een telefoon/tablet bedien en via CC laat zien op de TV. Toen ik het aanzette was het duidelijk dat dit hem inet ging worden. Het beeld loopt niet soepel, alsof ik een spel zit te spelen wat mijn PC niet aan kan op net te weinig FPS om vloeiend te zijn. Het is niet drastisch, maar toch wel net te storend om bruikbaar te zijn.

Wellicht dat dit nog beter wordt met betere firmware ondersteuning hiervoor (volledig scherm casten is bij mijn weten BETA). Als je Plex niet als oplossing ziet en je het puur voor het kijken van lokale content wilt doen op je TV vanaf je PC, zou ik de CC links laten liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door sn0x0r op 27-10-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je hoeft maar in de adresregel van Chrome C:// in te geven, en je kunt al browsen door je pc (netwerkshares durf ik even niet te zeggen, en van daaruit de film starten en casten naar je cc gaat supervloeiend.

Ook kan je gratis videostream extentie gebruiken, waarmee je de mogelijkheid hebt om ook de srt file mee te sturen, of, zoals xmbc of popcorntime het doet, subs ophalen vanuit een centrale server (met alle mogelijke talen) Nu werk ik vanuit me pc, of je dat ook via de chrome browser op je android kan, durf ik even niet te zeggen, maar daar gebruik ik weer popcorntime op me android mee, die ook een CC functie heeft om de url door te sturen, zonder dat je gsm het moet afspelen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:07:
Volledige scherm casten werkt echt nog niet voldoende. Het hapert en het resultaat is echt niet iets waar je vrolijk naar gaat zitten kijken.

Ik gebruik nu Plex op mijn PC en heb een CC aan mijn TV hangen welke ik met een iPad of willekeurige telefoon bedien. De Plex Media Server is gratis, de App om het op je telefoon / tablet aan te sturen kost eenmalig 3 of 4 euro ofzo. Absoluut zijn geld waard. Plex kan alles wat XBMC kan als je lokale content hebt. Heeft ook een mogelijkheid om zijn subtitles van OpenSubtitles te halen (moet je wel ff aanzetten) en is voor mij dus een perfecte vervanger.

Reden waarom ik hiervoor gekozen heb is omdat ik anders een RaspberryPi moest aanschaffen (gebruikte altijd een laptop aan de PC) maar mijn schoonvader heeft deze aan zijn TV en ik ben niet helemaal te spreken over de snelheid van XBMC op een RaspberryPi (dit geval ging over OpenELEC om precies te zijn, ter verduidelijking, het gaat mij om de soepelheid van XBMC zelf, het afspelen doet het apparaat vloeiend, vlekkeloos en zonder problemen, daarnaast heeft de Pi één voordeel t.o.v. de CC en dat is dat je hem bekabeld dan wel met een WiF dongle naar keuze kan aansluiten en je in veel gevallen toch een snellere verbinding kan realiseren).

In eerste instantie dacht ik niet aan Plex en wilde ik het 'volledige scherm casten' proberen om zo een film af te spelen op de PC in XBMC welke ik met een telefoon/tablet bedien en via CC laat zien op de TV. Toen ik het aanzette was het duidelijk dat dit hem inet ging worden. Het beeld loopt niet soepel, alsof ik een spel zit te spelen wat mijn PC niet aan kan op net te weinig FPS om vloeiend te zijn. Het is niet drastisch, maar toch wel net te storend om bruikbaar te zijn.

Wellicht dat dit nog beter wordt met betere firmware ondersteuning hiervoor (volledig scherm casten is bij mijn weten BETA). Als je Plex niet als oplossing ziet en je het puur voor het kijken van lokale content wilt doen op je TV vanaf je PC, zou ik de CC links laten liggen.
Hoi Fred :)

Er valt nog wel wat te tweaken aan de Pi (overklokken uiteraard, maar ook shared SQL database, wat aanpassingen in XBMC/Kodi zelf, andere distro (XBian!!)).
Een snelheidsmonster zal het nooit worden, maar wellicht valt het met deze aanpassingen net wél binnen het voor jou acceptabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Hoi Freek!

Ik ken de opties inderdaad, maar voor mij is het al niet meer nodig omdat ik nu de CC heb. :D

Desalniettemin wel goede suggesties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
SAiN ONeZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:52:
Je hoeft maar in de adresregel van Chrome C:// in te geven, en je kunt al browsen door je pc (netwerkshares durf ik even niet te zeggen, en van daaruit de film starten en casten naar je cc gaat supervloeiend.

Ook kan je gratis videostream extentie gebruiken, waarmee je de mogelijkheid hebt om ook de srt file mee te sturen, of, zoals xmbc of popcorntime het doet, subs ophalen vanuit een centrale server (met alle mogelijke talen) Nu werk ik vanuit me pc, of je dat ook via de chrome browser op je android kan, durf ik even niet te zeggen, maar daar gebruik ik weer popcorntime op me android mee, die ook een CC functie heeft om de url door te sturen, zonder dat je gsm het moet afspelen..
Persoonlijk vind ik de Plex constructie met CC makkelijker, maar goed, dat is een kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Plex is liefde O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja, Plex is top, onlangs de lifetime licentie gekocht. Werkt mooi ook via de Chromecast.

Wat iets minder is, is omdat de Chromast toch vrij warm wordt dat ook effect had op de pricewatch: Samsung HT-E5500 waar ik 'm in had hangen, ook met usb als voeding. Die stopte vaak met waar hij mee bezig was en opende de lade (Samsung kwaal, maar werd hiermee dus versterkt). Sinds ik de usb van de Chromecast er standaard uitgehaald heb en alleen inplug als ik m ga gebruiken, is dat effect opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Wat heb je aan een Plex Pass?
De manier hoe het nu alwerkt is gewoon al ideaal met laptop + app + chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
sambalbaj schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:25:
Ja, Plex is top, onlangs de lifetime licentie gekocht. Werkt mooi ook via de Chromecast.

Wat iets minder is, is omdat de Chromast toch vrij warm wordt dat ook effect had op de pricewatch: Samsung HT-E5500 waar ik 'm in had hangen, ook met usb als voeding. Die stopte vaak met waar hij mee bezig was en opende de lade (Samsung kwaal, maar werd hiermee dus versterkt). Sinds ik de usb van de Chromecast er standaard uitgehaald heb en alleen inplug als ik m ga gebruiken, is dat effect opgelost.
Is hij zo warm tijdens gebruik, of ook als hij 'idle' is? (Met idle bedoel ik dus dat hij wel zowel in de TV zit als dat hij stroom krijgt, ondanks dat de TV niet aan staat).

Net even mijn vingers over mijn CC gelegd, maar in idle is hij amper warm. Neem aan dat het tijdens gebruik is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Weet iemand of het mogelijk is om bestanden via VLC naar een CC te sturen? Ik zou graag wat series willen kijken zonder daar al te veel moeite voor te doen (Plex oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gebruik de Videostream addon binnen je Chrome browser, easy-peasy

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:55:
Gebruik de Videostream addon binnen je Chrome browser, easy-peasy
Oh damn! Dat is toch het meest simpele noch productieve maniertje die ik ben tegengekomen.
Werkte voorheen met Plex maar die krijg ik op de een of andere manier de laatste week niet meer helemaal goed met 1080p en zo. Trekt hele CPU los.

Maar deze is echt top! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Via Ziggo een maand gratis HBO gekregen. Gelijk natuurlijk naar de CC streamen. Maar wat loopt de HBO Go app stroef, hapert vaak en chrasht zelfs diverse andere apps op mijn telefoon :X

Wat een ramp zeg!

En wat is Netflix toch een verademing t.o.v. HBO

Getest met de N5 incl CC

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik probeer een aflevering van Big Bang Theory te streamen vanaf mijn NAS (Synology DS212J) naar de CC.
Krijg de melding: Unable to cast, This media server does not support transcoding.

Nu kom ik er achter dat deze NAS te sloom is om te transcoden naar CC.

Op welke manier kan ik wel iets vanaf mijn NAS naar de CC krijgen?

[ Voor 27% gewijzigd door DeBaroN op 28-10-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Foxsports app ondersteunt nu ook CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:47:
huh? Ik ga dan maar eens snel updaten. Ik wilde fox eigenlijk stoppen, maar het bevalt me wel goed hoor. App is uitmuntend, nu nog uitmuntender :P

Film1 en sport1 zouden het ook moeten krijgen. Verder net een mail van Ziggo dat mijn hbo app weer moet werken, zo ook weer even testen (al geloof ik er niks van). Ik vermoed dat ik nog steeds niet kan inloggen of melding krijg van teveel devices. Het is me nog geen 1 keer gelukt in 3 weken tijd om hbo aan de praat te krijgen op de app. Ik heb nog 1 week abonnement over , we zullen zien.
baronruud schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:08:
Dat kan niet.

Een mediaspelertje onder de 100 euro met samba ondersteuning lost het wel op, maar je moet dus wel even investeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:08:
[...]
Verder net een mail van Ziggo dat mijn hbo app weer moet werken, zo ook weer even testen (al geloof ik er niks van). Ik vermoed dat ik nog steeds niet kan inloggen of melding krijg van teveel devices.
Ik moet me elke keer opnieuw aanmelden wanneer ik de app opstart. Problemen liggen aan de app zelf en niet provider gerelateerd.
Dus als jij al problemen hebt met het aanmelden (teveel devices) dan zou ik me de ergernis besparen haha.
Maja kleine moeite om het gewoon te proberen toch :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:08:
[...]

huh? Ik ga dan maar eens snel updaten. Ik wilde fox eigenlijk stoppen, maar het bevalt me wel goed hoor. App is uitmuntend, nu nog uitmuntender :P

Film1 en sport1 zouden het ook moeten krijgen. Verder net een mail van Ziggo dat mijn hbo app weer moet werken, zo ook weer even testen (al geloof ik er niks van). Ik vermoed dat ik nog steeds niet kan inloggen of melding krijg van teveel devices. Het is me nog geen 1 keer gelukt in 3 weken tijd om hbo aan de praat te krijgen op de app. Ik heb nog 1 week abonnement over , we zullen zien.

[...]

Dat kan niet.

Een mediaspelertje onder de 100 euro met samba ondersteuning lost het wel op, maar je moet dus wel even investeren.
Dan maar is een Raspberry Pi in huis halen.....

Trouwens, als ik een aflevering laat afspelen op mijn Nexus 5 en dat cast naar de tv?!
Alleen geen subs merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
baronruud schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:08:
Ik probeer een aflevering van Big Bang Theory te streamen vanaf mijn NAS (Synology DS212J) naar de CC.
Krijg de melding: Unable to cast, This media server does not support transcoding.

Nu kom ik er achter dat deze NAS te sloom is om te transcoden naar CC.

Een snellere NAS kopen, alleen zit je bij synology al gauw rond de mid-high end modellen voor plex. Deze hebben een aardig kosten plaatje. Zelf heb ik een ds411 en heb daarnaast nu een klein servertje draaien voor plex (core i3). Kost wat extra stroom, maar dan heb ik wel plex fatsoenlijk draaien :).

Note: De synology play modellen kunnen wel 1080p materieel streamen via de dsvideo app naar chromecast, maar niet via plex. Ook wordt op deze manier geen dts ondersteunt. Koop dus geen synology play model voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan er ook een NUC voor de Plex server gebruiken. Met een NAS blijft behelpen en wordt al snel duur zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sambalbaj schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:53:
Je kan er ook een NUC voor de Plex server gebruiken. Met een NAS blijft behelpen en wordt al snel duur zo.
Heb in de andere kamer een Mede8er mediaplayer staan, die alles (40GB bdmvs) perfect speelt vanaf de NAS. Of nog 1 in de woonkamer of is een Raspberry pi proberen.

Jammer dat de CC niet vanaf NAS streamt. Heb me niet goed ingelezen.. :z
Heb ik hem alleen om uitzending gemist te kijken eigenlijk.....
Oh ja! Hbo go ook nog.... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Valt altijd een mouw aan te passen. ES File Explorer > Browse naar de NAS > Speel bestand op NAS af op telefoon/tablet met MX Player > Stream telefoon/tablet beeld naar CC.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Voor diegene die subsonic nog niet kennen (sowieso ff checken!!), die support nu ook CC. In de web-ui vindt je richting linksonderin het CC-icoon :)

correctie: lijkt de CC-extensie van Chrome te gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2014 21:40 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Goed nieuws! Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
baronruud schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:18:
[...]
Jammer dat de CC niet vanaf NAS streamt. Heb me niet goed ingelezen.. :z
Heb ik hem alleen om uitzending gemist te kijken eigenlijk.....
Oh ja! Hbo go ook nog.... :o :+
Om met een wat goedkopere NAS te kunnen streamen via de DS-Video app, dien je de video's er in een formaat om te zetten, waarbij de NAS niet veel hoeft te transcoden, dan moet het wel lukken. Ik heb net een Chromecast en ben nog even aan het uitzoeken welk formaat het beste te gebruiken is.
Verder schijnt er in de laatste update van de Chromecast ook een foutje te zitten en werken bepaalde streams niet meer vanaf de NAS.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=219&t=90174

In dit forum-topic zie je dat de gebruiker ook prima kan streamen vanaf een DS212j, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Idd, Allcast doet het prima merk ik. Alleen subs moeten lokaal staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:07
alleen hiervoor al ga ik de CC aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
niek87 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

alleen hiervoor al ga ik de CC aanschaffen!
+videostream voor mij, heb er zojuist een besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
acoster schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:05:
[...]

Om met een wat goedkopere NAS te kunnen streamen via de DS-Video app, dien je de video's er in een formaat om te zetten, waarbij de NAS niet veel hoeft te transcoden, dan moet het wel lukken. Ik heb net een Chromecast en ben nog even aan het uitzoeken welk formaat het beste te gebruiken is.
Verder schijnt er in de laatste update van de Chromecast ook een foutje te zitten en werken bepaalde streams niet meer vanaf de NAS.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=219&t=90174

In dit forum-topic zie je dat de gebruiker ook prima kan streamen vanaf een DS212j, dus het kan wel.
Ik heb een DS214 en kan ook streamen als het een MP4 of MKV bestand is. Dit doe ik dan via DS Video.

Ik moet alleen niet te grote bestanden streamen want dan hapert het af en toe. Ook doorspoelen of terugspoelen werkt dan voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 15:54
Sinds afgelopen weekend heb ik een tweede Chromecast. Deze doet dienst als Chromecast voor in de woonkamer, omdat ik een beetje gek werd van de brakke applicaties op mijn Samsung SmartTV. :)

Maar goed, nu loop ik tegen één ding aan: als ik bijvoorbeeld een video op YouTube via mijn smartphone cast naar de Chromecast en ik sluit vervolgens de YouTube-app op mijn telefoon, dan gaat het casten gewoon door. Het enige dat helpt is de TV opnieuw starten.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Dat is toch ook het principe? Je geeft de Chromecast de opdracht om de video te spelen en dat blijft hij doen totdat hij opdracht van datzelfde of een ander apparaat krijgt.

Je telefoon is niet het doorgeefluik maar een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leo1010 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:23:
Valt altijd een mouw aan te passen. ES File Explorer > Browse naar de NAS > Speel bestand op NAS af op telefoon/tablet met MX Player > Stream telefoon/tablet beeld naar CC.
Streamen naar Chromecast met MX Player? Ik zie die optie niet in die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En al speelt ie door, voor wat anders te willen kijken zul je toch de HDMI port moeten switchen en de andere optie is uitzetten omdat je geen tv of andere source erop wilt kijken, dus wat maakt het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
prijk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Streamen naar Chromecast met MX Player? Ik zie die optie niet in die app?
Nee, lokaal op je mobiel afspelen, en dat casten naar de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook even geupdate, maar ik zie het nut nog niet echt?

Ik heb in al mijn tv's een chromecast , maar ik heb ook al mijn tv's aagesloten op de tv kabel en elke tv heeft een internet aansluiting.

Maar wat kan ik dan nu casten? De live wedstrijden die ik kijk kan ik beter gewoon op het tv kanaal zelf zien, is het alleen bedoelt voor die kleine stukjes video?

Of voor mensen zonder tv kabel?
Ik dacht dat het misschien wel handig was als je bij vrienden bent of in een hotel zit. Maar dan moet je dus eerst de chromecast aanmelden op het wifi netwerk van vrienden en dan streamen. En in een hotel werkt het niet omdat dat ding vaak niet overweg kan met het netwerk aldaar.

Kennelijk zijn er veel Nederlanders met tv's zonder coax kabel erheen? Of mis ik nu iets heel leuks dat je ermee kan?
murphylee schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:21:
Dus als jij al problemen hebt met het aanmelden (teveel devices) dan zou ik me de ergernis besparen haha.
Maja kleine moeite om het gewoon te proberen toch :)
Ik heb inderdaad teveel devices. Vind ik apart omdat ik het alleen maar op 1 pc heb geprobeerd (werkte) en verder op 1 van mijn ipads (steeds dezelfde). Ik heb nu 3 keer in mijn leven HBO geprobeerd, eerste keer vond ik er weinig boeiends op, 2e keer had ik het genomen voor games of thrones met nl subs voor mijn vrouw (maar de illegale subs waren er sneller dan de orginele, dus ik keek toch via mijn mediaspeler) en de 3e keer heb ik het genomen om hbo go te gebruiken, maar het werkt niet. Wat een gekloot zeg, dat HBO heeft echt afgedaan voor mij. Ik heb het gelukkig wel steeds bij aanbiedingen genomen, dus een schadepostje van 5 euro, maar toch... ik begrijp echt mensen die daardoor weer gaan downloaden. Probeer je legaal bezig te zijn, maar als het dan niet werkt en je in een paar seconden een download kan regelen, tja.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat begreep ik ook niet zo goed, of gebruiken ze de app zonder abbo misschien? zo stream ik regelmatig van die janlul of dazstreams naar me tv via de CC, kwaliteit is niet zo heel goed op een 47" maar goed genoeg voor een liefhebber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb in al mijn tv's een chromecast , maar ik heb ook al mijn tv's aagesloten op de tv kabel en elke tv heeft een internet aansluiting.

Maar wat kan ik dan nu casten? De live wedstrijden die ik kijk kan ik beter gewoon op het tv kanaal zelf zien, is het alleen bedoelt voor die kleine stukjes video?

Ik dacht dat het misschien wel handig was als je bij vrienden bent of in een hotel zit. Maar dan moet je dus eerst de chromecast aanmelden op het wifi netwerk van vrienden en dan streamen. En in een hotel werkt het niet omdat dat ding vaak niet overweg kan met het netwerk aldaar.

Kennelijk zijn er veel Nederlanders met tv's zonder coax kabel erheen? Of mis ik nu iets heel leuks dat je ermee kan?
Nou, denk eens even na:
- Fox Sports-app kan je bij anderen gebruiken
- Je kunt op een TV in huis waar geen kabelaansluiting is toch Fox kijken
- Je kunt je account uitlenen aan iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
[...]

[...]

Ik heb inderdaad teveel devices. Vind ik apart omdat ik het alleen maar op 1 pc heb geprobeerd (werkte) en verder op 1 van mijn ipads (steeds dezelfde). Ik heb nu 3 keer in mijn leven HBO geprobeerd, eerste keer vond ik er weinig boeiends op, 2e keer had ik het genomen voor games of thrones met nl subs voor mijn vrouw (maar de illegale subs waren er sneller dan de orginele, dus ik keek toch via mijn mediaspeler) en de 3e keer heb ik het genomen om hbo go te gebruiken, maar het werkt niet. Wat een gekloot zeg, dat HBO heeft echt afgedaan voor mij. Ik heb het gelukkig wel steeds bij aanbiedingen genomen, dus een schadepostje van 5 euro, maar toch... ik begrijp echt mensen die daardoor weer gaan downloaden. Probeer je legaal bezig te zijn, maar als het dan niet werkt en je in een paar seconden een download kan regelen, tja.
Ik heb geen TV aansluiting, maar wel Fox Go abbo. Dus voor mij is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Vandaag is er een update van ES File Explorer uitgekomen, die ondersteunt nu ook via een plugin ES Chromecast de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:43:
[...]
Nou, denk eens even na:
- Fox Sports-app kan je bij anderen gebruiken
-Je kunt op een TV in huis waar geen kabelaansluiting is toch Fox kijkenn
- Je kunt je account uitlenen aan iemand
Inderdaad MarcoC,

Deel met twee anderen het volledige Foxsports abbo, en ipv op hun tablet of via de website op het pc-scherm kijken ze nu fullscreen op hun tv.. :) Streng verboden natuurlijk, dat account-sharen, maar het is al duur genoeg zo n volledig abbo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:15:
[...]

Inderdaad MarcoC,

Deel met twee anderen het volledige Foxsports abbo, en ipv op hun tablet of via de website op het pc-scherm kijken ze nu fullscreen op hun tv.. :) Streng verboden natuurlijk, dat account-sharen, maar het is al duur genoeg zo n volledig abbo..
Offtopic:
Maar kunnen jullie met 2 verschillende ip adressen tegelijk voetbal kijken dan?
Of is dat gelimiteerd tot 1 keer tv en 1 ip?

Netflix delen we hier met zijn 3en en kunnen alle 3 op andere locatie gewoon kijken en ieder zijn eigen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik probeerde wat 60 fps filmpjes af te spelen op de Chromecast, voor zover ik het goed heb gezien lukt dit ook wel, alleen hapert het geluid wel om de paar seconden. Anderen hier ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Freshnezz op 30-10-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:32:
[...]

Offtopic:
Maar kunnen jullie met 2 verschillende ip adressen tegelijk voetbal kijken dan?
[...]
Geen enkel probleem. Je zit volgens mij wel aan een maximum van 3 of 5 apparaten. Dat weet ik niet zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat lukt bij mij niet. Zodra er iemand anders ergens inlogt, stopt de stream bij mij. Ik heb wel Fox Sports Go via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:06:
Dat lukt bij mij niet. Zodra er iemand anders ergens inlogt, stopt de stream bij mij. Ik heb wel Fox Sports Go via Ziggo.
Ik was idd wat te optimistisch, en mijn info was niet helemaal of helemaal niet correct. Ze loggen dan op mijn VPN-server in. Je mag dus idd alleen maar vanaf 1 ip-adres inloggen, en dan wel met 3 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voor de Android gebruikers, de Plex app is gratis in de Amazon store! http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004Y1WCDE/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Kid_Stevie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:21:
Voor de Android gebruikers, de Plex app is gratis in de Amazon store! http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004Y1WCDE/
Dat is dan wel voor de huidige versie: je zult geen updates krijgen. Nog steeds een goede deal :) De huidige client werkt prima!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou je geen updates krijgen? Ik krijg voor vrijwel al mijn Amazon apps gewoon updates binnen hoor.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Inderdaad, je krijgt gewoon de updates, enkel moet je de app wel in de Amazon-store updaten, die lopen niet via de Play-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:36:
[...]

Ik was idd wat te optimistisch, en mijn info was niet helemaal of helemaal niet correct. Ze loggen dan op mijn VPN-server in. Je mag dus idd alleen maar vanaf 1 ip-adres inloggen, en dan wel met 3 apparaten.
Ik ben wat te lui om een vpn server op te zetten (gebruik zelf momenteel unotelly en heb voor een lange periode betaald ivm een aanbieding). Maar ik zal mijn schoonpa even mijn gegevens geven voor de app, ik kijk toch alleen op de tv.

Eigenlijk wilde ik mijn abonnement stopzetten, maar als dit inderdaad werkt blijf ik abonnee. Dan betaal je wel 15 euro ofzo per maand, maar als we met zijn 2en kunnen kijken ipv via janlul.com (toch mindere kwaliteit) vind ik het een redelijke prijs. Had liever de 10 euro van voorheen, maarja.

Toch nuttig om hier een vraag te stellen, dit had ik niet bedacht.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Je kunt ook een VPN server instellen via een Synology NAS, wellicht ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Ik heb geen fox via de kabel ivm slecht ontvangst(upc, amsterdam).
Mijn internet is daarentegen prima (120mbit down).

Ik kan fox via hdmi naar mijn tv streamen, maar dan kan ik een andere wedstrijd niet van geluid voorzien op mijn pc, omdat het geluid dan al naar de tv gaat.
Nu zet ik via mijn mobiel of tablet de app aan via chromecast op mijn tv, en kan ik mijn pc gewoon normaal gebruiken.

Nu sport 1 nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:49:
Je kunt ook een VPN server instellen via een Synology NAS, wellicht ook een optie ;)
handige tip, ga er binnenkort induiken.

Eerst zo even bij schoonpa de eredivisie live app installeren op mijn account. Die zwager van mij wacht maar even :P

Edit: mmm, op de ipad 2 van schoonpa krijg je wel beeld, geen geluid. Later maar even naar kijken wat dat nu weer is. Ik heb thuis wel geluid.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zojuist Gravity via play Movies bekeken op HD kwaliteit. Werkte perfect. Dank u google voor beschikbaar stellen van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:19:
Zojuist Gravity via play Movies bekeken op HD kwaliteit. Werkte perfect. Dank u google voor beschikbaar stellen van de film.
Is dat via die gratis actie? Want ik zie hem niet en als ik zoek op Gravity is die geen eens beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:21:
Handig! Dank voor de tip :)
offtopic:
Ik kan het RTL-kanaal niet vinden? NPO wel.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Kid_Stevie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:43:
[...]

Is dat via die gratis actie? Want ik zie hem niet en als ik zoek op Gravity is die geen eens beschikbaar.
Inderdaad via die actie. Kreeg de film beschikbaar na update van play Movies app. Daarvoor stond hij gewoon te koop in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:21:
[...]

Inderdaad via die actie. Kreeg de film beschikbaar na update van play Movies app. Daarvoor stond hij gewoon te koop in de store.
Alleen de Nexus 5 lijkt deze aanbieding te krijgen. Naar mijn idee gebeurt dit niet enkel als men de nieuwste update heeft.
Alle andere apparaten krijgen een aflevering van Shaun the Sheep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Darkermoon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:43:
[...]

Alleen de Nexus 5 lijkt deze aanbieding te krijgen. Naar mijn idee gebeurt dit niet enkel als men de nieuwste update heeft.
Nee hoor.
Shaun heb ik al langer bijna een jaar.
En ik heb een Nexus 7 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:45:
[...]
Handig! Dank voor de tip :)
offtopic:
Ik kan het RTL-kanaal niet vinden? NPO wel.
you're welcome ;)
Volgens mij is er geen RTL kanaal? Tenminste, heb ik zelf ook nog niet gezien, NPO werkt helaas niet meer.
horizon1978 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:21:
[...]

Darkermoon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:43:
[...]

horizon1978 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:25:
[...]

Nee hoor.
Shaun heb ik al langer bijna een jaar.
En ik heb een Nexus 7 2012.
Oja, dat is waar, helemaal vergeten, thanks. Wel wat verschillende berichten over gelezen. Vrij onduidelijk wie hem krijgen in ieder geval, dacht iid ook alleen Nexus gebruikers, maar hoe dan ook, ik in ieder geval niet, helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Weet iemand of (hoe) je de backdrop van de Chromecast uit kan zetten?
Ik heb de CC permanent aan de TV met USB voeding en ik wil helemaal niet dat de CC continu plaatjes staat te downloaden terwijl niemand er naar kijkt. Bovendien stoort hij sommige zenders bij het wisselen van plaatje.

Weet nog steeds niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Dat is gewoon een optie als je de CC app gebruikt in settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:47:
[...]

you're welcome ;)
Volgens mij is er geen RTL kanaal? Tenminste, heb ik zelf ook nog niet gezien, NPO werkt helaas niet meer.
Oh, dat is jammer. Ik wilde deze guide volgen, maar blijkbaar is-ie niet up to date?
http://androidworld.nl/ni...ending-gemist-chromecast/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:25:
[...]
Oh, dat is jammer. Ik wilde deze guide volgen, maar blijkbaar is-ie niet up to date?
http://androidworld.nl/ni...ending-gemist-chromecast/
Ik heb het nog even opgezocht, RTL XL kanaal blijkt ook niet meer te werken, net zoals de NPO app. Geen idee of daar aan gewerkt word.

Qua officiele ondersteuning van NPO en RTL voor de CC is er nog steeds niks bekend wanneer dat komt, dus had leuk geweest als dit had gewerkt, maar helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Net nieuwe versie van time4popcorn voor android binnen gehaald. Nu werkt het perfect met ondertitels. 😄

[ Voor 4% gewijzigd door Artwido op 01-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Artwido schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:38:
Net nieuwe versie van popcorntime voor android binnen gehaald. Nu werkt het perfect met ondertitels. 😄
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
2.3.2
en ik bedoel time4popcorn

[ Voor 14% gewijzigd door Artwido op 01-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Artwido schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:50:
[...]

2.3.2
en ik bedoel time4popcorn
Thnx.
Had even wat voeten in de aarde, maar heb nu ook de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik kreeg er een melding van door time4poocorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Is er een manier om Videostream (Chrome app) met de mobiel te besturen? Ik heb m'n pc namelijk boven staan, en elke keer als ik een film aan zet moet ik naar beneden rennen. Het is niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17

ydr

Poulske schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:01:
Is er een manier om Videostream (Chrome app) met de mobiel te besturen? Ik heb m'n pc namelijk boven staan, en elke keer als ik een film aan zet moet ik naar beneden rennen. Het is niet echt praktisch.
Videostream heeft een app voor android, je kan er echter alleen mee pauzeren. Nieuwe content opzetten is toch opstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ben helemaal happy dat Time4Popcorn nu perfect werkt met chromecast. Heb al verschillende series en films gekeken. Problemen zoals ondertitels en pauzeren zijn nu opgelost in de laatste versie.
Maar.... nu wilde ik Games of Throne kijken. Nu geeft Chromecast aan dat dit bestandstype niet ondersteund wordt.
Nu kun je bij de windowsversie van Time4Popcorn op je pc of laptop kiezen welke versie je wilt afspelen. Want er zijn vaak verschillende gepost. Maar volgens mij pakt de Android app de eerste uit de lijst? En dat is de Xvid versie. En daar kan de chromecast blijkbaar niet mee overweg.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het boek lezen :P

Ik zou persoonlijk de bluray versies downloaden, dit wil je in de beste kwaliteit zien. Niet met popcorntime ofzo, maar echt goede bluray kwaliteit. Maarja, dat werkt niet in combi met de chromecast.

Ik ga vanavond ook eens experimenteren, laat het weten als ik een oplossing zie via mijn android telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:10:
[...]

het boek lezen :P

Ik zou persoonlijk de bluray versies downloaden, dit wil je in de beste kwaliteit zien. Niet met popcorntime ofzo, maar echt goede bluray kwaliteit. Maarja, dat werkt niet in combi met de chromecast.

Ik ga vanavond ook eens experimenteren, laat het weten als ik een oplossing zie via mijn android telefoon.
Ik deed altijd downloaden via usenet maar vind juist de time4popocorn app ideaal. Gewoon kiezen, klikken en direct kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Artwido schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:29:
Ben helemaal happy dat Time4Popcorn nu perfect werkt met chromecast. Heb al verschillende series en films gekeken. Problemen zoals ondertitels en pauzeren zijn nu opgelost in de laatste versie.
Maar.... nu wilde ik Games of Throne kijken. Nu geeft Chromecast aan dat dit bestandstype niet ondersteund wordt.
Nu kun je bij de windowsversie van Time4Popcorn op je pc of laptop kiezen welke versie je wilt afspelen. Want er zijn vaak verschillende gepost. Maar volgens mij pakt de Android app de eerste uit de lijst? En dat is de Xvid versie. En daar kan de chromecast blijkbaar niet mee overweg.
Iemand een oplossing?
In de App gewoon de box aanklikken waar bitrate/seeders/peers staan, dan volgt er een dropdown list met alle beschikbare formaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verschil in kwaliteit tussen popcorntime op een android telefoon (heb een samsung s5) of op je windows 8.1 computer? Of maakt dat helemaal niks uit? Ik wil graag 1080p beeld hebben namelijk. Iemand een idee voordat ik van alles ga installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mad-dog schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:27:
[...]

In de App gewoon de box aanklikken waar bitrate/seeders/peers staan, dan volgt er een dropdown list met alle beschikbare formaten
tnx. gevonden. :)
.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:34:
Is er een verschil in kwaliteit tussen popcorntime op een android telefoon (heb een samsung s5) of op je windows 8.1 computer? Of maakt dat helemaal niks uit? Ik wil graag 1080p beeld hebben namelijk. Iemand een idee voordat ik van alles ga installeren?
nee want je bediend het alleen met je android of je windows. De streaming gaat via je draadloze verbinding direct via je chromecast

[ Voor 48% gewijzigd door Artwido op 01-11-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:59:
nee want je bediend het alleen met je android of je windows. De streaming gaat via je draadloze verbinding direct via je chromecast
upload de chromecast dan ook? Ik zit er niet zo goed in, maar je moet toch uploaden voor popcorn time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 14:38
de cc upload niet zelf, wel de pc/mac of een android apparaat

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlin1201 schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:24:
de cc upload niet zelf, wel de pc/mac of een android apparaat
ah, duidelijk.

Laatste vraag: wat zou beter werken. Streamen vanaf een samsung S5 of een ipad air? Of maakt dat niet uit? De ipad air heb ik nog niet voorzien van een jailbreak, als het niet hoeft doe ik dat liever niet (ik twijfel wat over de Chinesen die de jailbreak leveren en ik gebruik hem ook voor mijn werk). De S5 werkt zonder jailbreak of hack of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 14:38
Ben zelf ok niet zo kapot van jailbreaken, als er dan maar iets niet lekker werkt dan denk ik altijd dat dit aan de jailbreak ligt.
ik zou dan toch voor die s5 gaan.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de s5 gezet en bizar, wat werkt het goed zeg. Netflix vind ik wat fijner, maar dit is leuk voor erbij als je even een filmpje wilt zien. Verbazingwekkend, ik kom nog uit de tijd dat je games kopieerde van cassettebandjes en dit is wel heel ideaal. Tof bedrijf dat google met haar chromecast. Dit hadden ze vast niet verwacht :p

Iemand enig idee of er ook een soort usenet popcorn in ontwikkeling is? Waarin ik een nzb ofzo kan zetten en het zo streamend kan zien?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om het aan te schaffen, alleen vraag ik me af of ik gelijk tijdig vanaf mijn laptop windows 7, met 2 verschillende chromecasts naar 2 televisies kan casten, dus ene tabblad van chrome naar tv 1 en het andere tabblad naar de tv 2? of heb ik dan ook 2 laptops nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:52:
Ik ben ook van plan om het aan te schaffen, alleen vraag ik me af of ik gelijk tijdig vanaf mijn laptop windows 7, met 2 verschillende chromecasts naar 2 televisies kan casten, dus ene tabblad van chrome naar tv 1 en het andere tabblad naar de tv 2? of heb ik dan ook 2 laptops nodig?
denk wel dat dit kan. Je cc krijgt een unieke naam en als je iets wilt casten wordt altijd gevraagd naar welke cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:55:
[...]

denk wel dat dit kan. Je cc krijgt een unieke naam en als je iets wilt casten wordt altijd gevraagd naar welke cc.
mocht dit mogelijk zijn dan kan ik dus op elke televisie in huis ( lees 4) een voetbalstream per tabblad afspelen, dat vanaf 1 laptop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Als je alle vier tegelijk streamt weet ik niet of je breedband dit aankan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300 mbit router draadloos en een 180 mbit ziggo lijn...
Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.