Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bel anders eens met de provider die de box verstrekt. De Horizon box, een van de meest gesloten krengen, werkt out of the box...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Vraagje die ik niet bij elkaar gegoovled krijg.

Heb een CC running op mijn android tablet. Kan heerlijk Redbull TV kijken en meer van dat spul. Dus streamen naar de CC.

Nu heb ik ook Time4popcorn. Dat werkt wel op de tablet, maar ik begreep dat ik het ook vanaf de android moet kunnen streamen naar de CC. Ik zie echter nergens zo'n CC tekentje dat ik bij wel in youtube en redbull tv zie staan.
Zoekend op google zie ik overal de aankondiging dat dit moet kunnen, echter hoe in te stellen nergend.

Hoe krijg ik dit dus voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Als dat voor mij is, nee. Zie ook mijn situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

maartend schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:21:
Vraagje die ik niet bij elkaar gegoovled krijg.

Heb een CC running op mijn android tablet. Kan heerlijk Redbull TV kijken en meer van dat spul. Dus streamen naar de CC.

Nu heb ik ook Time4popcorn. Dat werkt wel op de tablet, maar ik begreep dat ik het ook vanaf de android moet kunnen streamen naar de CC. Ik zie echter nergens zo'n CC tekentje dat ik bij wel in youtube en redbull tv zie staan.
Zoekend op google zie ik overal de aankondiging dat dit moet kunnen, echter hoe in te stellen nergend.

Hoe krijg ik dit dus voor elkaar.
Deze app zou ook je subs met adroid laten streamen, mss dat die helpt?

Verwijderd in "Popcorn Time - Streamen vanuit torrents"

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
SAiN ONeZ schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:10:
[...]

Deze app zou ook je subs met adroid laten streamen, mss dat die helpt?

Verwijderd in "Popcorn Time - Streamen vanuit torrents"
Gaat me er om dat ik niet eens weet hoe te streamen vanaf mijn android via popcorn time naar de chromecast. Zoals gezegd, op al mijn andere apps (synology Video, redBull TV, Youtube, enz) zit een button, icoon of hoe je het ook wilt noemen zodat hij gaat streamen.

Daar ben ik naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Toevallig kwam ik de app net ook tegen en heb het uitgeprobeerd.
Het Chromecast icoontje zit wat verstopt, maar is er wel:
  • Open de film die je wil zien.
  • Wacht tot het begin van de film geladen is.
  • Wanneer de film speelt tik je eenmaal op het scherm om de bediening te laten zien.
  • Het Chromecast icoontje staat aan de rechterkant in beeld (althans bij mij in de landscape modus).

Edit:
frederic46 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:05:
Ik probeer een Chromecast aan een AVM Fritz!box (m.n. de 7340) te koppelen maar dat lukt niet.

Alles lijkt goed te gaan. Ik zie mijn netwerk verschijnen op de TV en kan de Naam instellen. Dan, na nog één keer de Wifi-code ingeven, verschijnt de melding: Je Chromecast kan niet worden gevonden met een link voor meer informatie.
Daar vind ik een lijst routers die bewezen goed werken. De AVM Fritzboxen staan daar niet bij, wel dit advies: Your Wi-Fi network configuration prevents devices from communicating with Chromecast. In order to resolve this issue, you will need to disable AP (access point) isolation, AP isolation (also known as 'Client Isolation' or 'Guest Mode'), on your router.

Op de router zie ik wel de Chromecast in mijn netwerk. Ook staat 'Wireless devices displayed may communicate with each other' aangevinkt en iets anders kan ik niet vinden in mijn Fritzbox. Net zoals opties als: Disable IGMP Proxy, Enable IGMP, Enable WMM, Disable SIP ALG, Disable VPNs, Enable UPnP/Multicast.

Heeft iemand een Chromecast aan de praat gekregen op een Fritzbox? Of kan de Chromecast richting MP? ;w
AllSeeyinEye schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:27:
Bel anders eens met de provider die de box verstrekt. De Horizon box, een van de meest gesloten krengen, werkt out of the box...
Met mijn Fritzbox 7390 werkte het ook out of the box. Gewoon de Chromecast ingesteld via de Chromecast app op mijn HTC One M7 en gaan met die banaan. :) :P

[ Voor 66% gewijzigd door Joen op 05-10-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

https://popcorntime.io/

Nieuwe 0.3.4 is uit waarin de subs weer naar de chromecast gestreamet worden, en er zou nu ook een animee tab aanwezig zijn.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
SAiN ONeZ schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:01:
https://popcorntime.io/

Nieuwe 0.3.4 is uit waarin de subs weer naar de chromecast gestreamet worden, en er zou nu ook een animee tab aanwezig zijn.
Subs werken bij mij helaas niet naar de chromecast...bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Bij mij wel.

In versie 3.4 van popcorntime.io werken subs bij de Chromecast weer. In versie 4.9 van time4popcorn.eu werken subs bij de Chromecast ook :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dus time4popcorn is nu het beste (lees meest stabiele) alternatief icm de ChromeCast?

Die remote app die er te downloaden valt als apk is die voor beide varianten te gebruiken, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 23:44
Ik lees dat de chromecast ook Netflix ondersteund, maar hoe werkt dat dan? Moet je PC dan netflix afspelen en via de chromecast stream je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:30:
Dus time4popcorn is nu het beste (lees meest stabiele) alternatief icm de ChromeCast?

Die remote app die er te downloaden valt als apk is die voor beide varianten te gebruiken, of toch niet?
Denk dat na de laatste update [windows versie 4.9] van time4popcorn deze twee elkaar niet zoveel ontlopen. Voordeel van time4popcorn vind ik de android app.

De remote app is er voor popcorntime.io only!
Fragadder schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:28:
Ik lees dat de chromecast ook Netflix ondersteund, maar hoe werkt dat dan? Moet je PC dan netflix afspelen en via de chromecast stream je dit dan?
Ja dat kan. Via de pc, de applicaties voor telefoons en tablets. En veel smarttv's hebben de Netflix app al ingebouwd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Fragadder schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:28:
In de Netflix app of Netflix in de browser geef je de opdracht aan de Chromecast om de film/serie af te spelen. Vervolgens haalt Chromecast de film op en dient de applicatie op je device alleen als afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, trap daar niet in!!!

Ik heb gisteren een abonnement op HBO genomen (was weer eens een aanbieding met 50% korting). Ik het installeren op de ipad, maar de app is dusdanig slecht dat ik nog nooit heb kunnen inloggen. Alle waarderingen staan op 1 ster, werkt niet onder IOS 8, ik moet eerst Ziggo bellen omdat ik kennelijk meer dan 3 apparaten heb die HBO kijken (niet waar), krijg foutmeldingen dat ik in het buitenland zit (niet waar).

Echt, bagger. Ik heb het gelijk weer opgezegd. Ik zal het nog even onder android proberen, maar ik heb nu alweer spijt van mijn 7,50 euro. Hoe slecht kan je de dienstverlening hebben als HBO, onvoorstelbaar.

Is hier uberhaupt iemand die HBO go heeft werken op een mobiele device om zo de chromecast aan te sturen?

Edit: onder android is het al een even grote ramp. Hoe jaag je je klanten weg? Zo dus! Ik kan het alleen bekijken op de pc en op mijn tv, maar ik nam het om dat chromecast nog eens te checken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Afgelopen week wilde ik seizoen 2 van de allerslechtste chauffeur bekijken vanaf de NPO site via de chromecast, maar dat was geen succes. Na ongeveer 5 minuten stopte de stream en leek het alsof het internet het maar mondjesmaat deed, maar dat was niet het geval.

Iemand ervaring met het voor een langere tijd kijken van video's van de NPO site met de chromecast?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:50
Net even een mp4 afgespeeld met Chrome plugin Video Stream vanaf pc. Via app op Android telefoon kan ik pauzeren etc

Dat lijkt aardig te werken! Eenvoudig alternatief voor Plex.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeter op 07-10-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Possible schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:14:
Lees ik hier nou goed dat het mogelijk is om je ipad screen te casten mits deze gejailbreaked is?, welke app is hier voor nodig? Mijn ipad air is namelijk gejailbreaked. Zou wel tof zijn dar je apps als foxsports en HBO kan mirroren dan... Tenminste dat zou moeten werken dan lijkt mij?
Iemamd?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Jah Videostream is erg goed en simpel, ik wacht nog op de iOS app.
MKV's spelen hier ook redelijk goed af en ook nog met 5.1 geluid.
Hopelijk fixt CC snel die sub bug zodat je de interne subs kan selecteren ( kan nu al maar werkt niet )
Overigens kun je dan wel verschillende audio tracks kiezen.
Videostream is tot dusver de beste mediaplayer voor CC als je het mij vraagt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb gisteren een abonnement op HBO genomen (was weer eens een aanbieding met 50% korting). Ik het installeren op de ipad, maar de app is dusdanig slecht dat ik nog nooit heb kunnen inloggen. Alle waarderingen staan op 1 ster, werkt niet onder IOS 8, ik moet eerst Ziggo bellen omdat ik kennelijk meer dan 3 apparaten heb die HBO kijken (niet waar), krijg foutmeldingen dat ik in het buitenland zit (niet waar).

Echt, bagger. Ik heb het gelijk weer opgezegd. Ik zal het nog even onder android proberen, maar ik heb nu alweer spijt van mijn 7,50 euro. Hoe slecht kan je de dienstverlening hebben als HBO, onvoorstelbaar.

Is hier uberhaupt iemand die HBO go heeft werken op een mobiele device om zo de chromecast aan te sturen?

Edit: onder android is het al een even grote ramp. Hoe jaag je je klanten weg? Zo dus! Ik kan het alleen bekijken op de pc en op mijn tv, maar ik nam het om dat chromecast nog eens te checken :X
Ik HBO gratis bij telfort. Heb HBO Go op nexus 5 staan en geprobeerd. Hij deed het direct, niks geen problemen. Streamen naar de CC ook. Alleen drukte ik in de app tijdens het afspelen een paar keer te snel terug en liep ie vast. App ziet er goed uit. Alleen is ie zo onstabiel als maar kan. Ook nadat ik hem opnieuw opgestart had, liep hij al snel tijdens het bladeren vast.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 08-10-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb gisteren wat videos gekeken via Plex. Laptop als server, Android telefoon als afstandsbediening, streamen naar de Chromecast.

Toen ik echter op een gegeven moment de video wilde stoppen, lukte die niet meteen. Blijkbaar was de verbinding verbroken en moest ik eerst opnieuw verbinden voor ik de video kon stoppen.

Dit heb ik meegemaakt met Plex en met Youtube. Is het standaard zo dat je telefoon en je Chromecast op een gegeven moment de verbinding beeindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Aangeven dat android een applicatie niet mag afsluiten op de achtergrond. Weet niet waar/of dit mogelijk is in stock alleen, gebruik zelf MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je wifi instellingen ingesteld staan op dat het toestel de verbinding verbreekt als het in slaapstand gaat, verbreekt logischerwijs de verbinding met de server ook omdat je niet meer op hetzelfde netwerk zit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb HBO via airmiles aanbieding, maar via de app op Android is het nog niet helemaal echt gelukt.
Hij verliest heletijd de verbinding zegt die met het internet dus dan moet je de verbinding testen die altijd slaagt. Maar dan kom je weer scherm tegen staat die weer vast.

Ik heb 1 keer na 20 minuten een film op de Chromecast gekregen toen eenmaal aan liep het wel vlekkenloos. Maar voor de rest is het totaal niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
AllSeeyinEye schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:21:
Als je wifi instellingen ingesteld staan op dat het toestel de verbinding verbreekt als het in slaapstand gaat, verbreekt logischerwijs de verbinding met de server ook omdat je niet meer op hetzelfde netwerk zit.
Dit staat niet ingesteld, het toestel zou de hele tijd verbonden moeten zijn met Wifi
mitch187 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:12:
Aangeven dat android een applicatie niet mag afsluiten op de achtergrond. Weet niet waar/of dit mogelijk is in stock alleen, gebruik zelf MIUI
Eens uitzoeken of dit ook kan in andere varianten dan Stock Android, in MIUI ken ik die optie inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
De iOS app heeft vanaf nu de Backdrop feature die tijdens Google I/O 2014 aangekondigd is:
http://9to5mac.com/2014/10/08/chromecast-backdrop-ios/

Ik neem aan dat we binnen enkele uren die functionaliteit ook op Android krijgen, aangezien het nu toch woensdag(avond)-update-uitbreng-moment voor Google is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Darkermoon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:16:
De iOS app heeft vanaf nu de Backdrop feature die tijdens Google I/O 2014 aangekondigd is:
http://9to5mac.com/2014/10/08/chromecast-backdrop-ios/

Ik neem aan dat we binnen enkele uren die functionaliteit ook op Android krijgen, aangezien het nu toch woensdag(avond)-update-uitbreng-moment voor Google is.
Ja is er ook voor Android.
Hier de link naar de officiele blogpost: http://chrome.blogspot.pt...creen-into-beautiful.html

De vraag 'What's on my Chromecast?' in Google Now, brengt je ook naar de Backdrop functie in de CC-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Beste,

Ik heb rondgekeken op het forum hier (en KPN), maar kom er niet uit. Hoop dat jullie misschien meer weten.

Ik heb KPN Glasvezel, met Experiabox ZTE H220N. Chromecast al enkele maanden gebruikt, en werkte goed. Nu merk ik vandaag dat het echter niet meer werkt. Het kan al wat langer zijn aangezien ik het ding misschien wel een maand niet heb gebruikt.

Ik heb de Chromecast gereset met de knop achterop. Daarna geprobeerd opnieuw in te stellen met een iPad, Macbook Pro, Windows 7 PC en twee verschillende Android telefoons. Resultaat telkens hetzelfde. Ik kan in eerste instantie de Chromecast zien. Dan moet ik connecten, een nieuwe naam voor Chromecast ingeven (bijv. woonkamer) en daarna het wachtwoord van mijn wifi netwerk instellen. Als ik dit doe, krijg ik een melding dat er een probleem is met de communicatie tussen de Chromecast en mijn Wifi netwerk. Ik zou AP isolatie uit moeten schakelen in mijn modem.

In de modem kan ik deze optie echter niet vinden. Ik snap ook niet waarom het eerst gewoon werkte, en nu ineens niet meer. Kan iemand me hier verder helpen? Overigens staat UPnP aan in de modem.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
erikjannemann schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:22:
Beste,

Ik heb rondgekeken op het forum hier (en KPN), maar kom er niet uit. Hoop dat jullie misschien meer weten.

Ik heb KPN Glasvezel, met Experiabox ZTE H220N. Chromecast al enkele maanden gebruikt, en werkte goed. Nu merk ik vandaag dat het echter niet meer werkt. Het kan al wat langer zijn aangezien ik het ding misschien wel een maand niet heb gebruikt.

Ik heb de Chromecast gereset met de knop achterop. Daarna geprobeerd opnieuw in te stellen met een iPad, Macbook Pro, Windows 7 PC en twee verschillende Android telefoons. Resultaat telkens hetzelfde. Ik kan in eerste instantie de Chromecast zien. Dan moet ik connecten, een nieuwe naam voor Chromecast ingeven (bijv. woonkamer) en daarna het wachtwoord van mijn wifi netwerk instellen. Als ik dit doe, krijg ik een melding dat er een probleem is met de communicatie tussen de Chromecast en mijn Wifi netwerk. Ik zou AP isolatie uit moeten schakelen in mijn modem.

In de modem kan ik deze optie echter niet vinden. Ik snap ook niet waarom het eerst gewoon werkte, en nu ineens niet meer. Kan iemand me hier verder helpen? Overigens staat UPnP aan in de modem.

Iemand suggesties?
Ik had exact hetzelfde probleem (kijk een pagina terug in dit forum). Lang met XS4all gezocht naar het probleem en de conclusie was dat het aan de telefoons moest liggen. Ik gebruikte een hagelnieuwe Sony Xperia M en een oude Galaxy Ace. Toen ook nog maar de Galaxy S3 mini van mijn vrouw geprobeerd en voila/bingo, setup ging prima via deze Samsung. Daarna kon ik wel met de xperia verder om te casten. Merkwaardig toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Kid_Stevie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Ja is er ook voor Android.
Hier de link naar de officiele blogpost: http://chrome.blogspot.pt...creen-into-beautiful.html

De vraag 'What's on my Chromecast?' in Google Now, brengt je ook naar de Backdrop functie in de CC-app.
Helaas is het laten weergeven van nieuws US only. Hopelijk snel ook per land de headlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
frederic46 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem (kijk een pagina terug in dit forum). Lang met XS4all gezocht naar het probleem en de conclusie was dat het aan de telefoons moest liggen. Ik gebruikte een hagelnieuwe Sony Xperia M en een oude Galaxy Ace. Toen ook nog maar de Galaxy S3 mini van mijn vrouw geprobeerd en voila/bingo, setup ging prima via deze Samsung. Daarna kon ik wel met de xperia verder om te casten. Merkwaardig toch 8)7
Ik kan me niet voorstellen dat het alle telefoons niet werken hier in huis. Apparaten die ondertussen zijn geprobeerd:

LG Nexus 5
Asus Nexus 7 (2012)
Oneplus One
iPad 3
Macbook Pro
Windows 7 PC

Bovendien werkte alles in ieder geval een maandje geleden nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
@erikjannemann

Mogelijk dat je een vreemd teken in je WiFi wachtwoord gebruikt waar het toch op fout loopt.
Probeer als test eerst eens geen WiFi wachtwoord met WEP bv als dat nog kan te gebruiken op je modem om te zien of de CC dan wel verbinding kan maken. Werkt dat dan WPA2 met eenvoudig wachtwoord en weet testen etc.

Zo elke keer een stapje verder gaan. Mogelijk heeft KPN een firmware update gedaan waardoor er toch dingen in de modem zijn veranderd dus staar je niet blind op het feit dat het ooit wel goed heeft gewerkt.

Door dingen uit te sluiten kom je vaak achter de oorzaak en aangezien het met niets goed werkt lijkt een firmware update die nu roet in het eten gooit een mogelijke veroorzaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
MikeOO schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:24:
@erikjannemann

Mogelijk dat je een vreemd teken in je WiFi wachtwoord gebruikt waar het toch op fout loopt.
Probeer als test eerst eens geen WiFi wachtwoord met WEP bv als dat nog kan te gebruiken op je modem om te zien of de CC dan wel verbinding kan maken. Werkt dat dan WPA2 met eenvoudig wachtwoord en weet testen etc.

Zo elke keer een stapje verder gaan. Mogelijk heeft KPN een firmware update gedaan waardoor er toch dingen in de modem zijn veranderd dus staar je niet blind op het feit dat het ooit wel goed heeft gewerkt.

Door dingen uit te sluiten kom je vaak achter de oorzaak en aangezien het met niets goed werkt lijkt een firmware update die nu roet in het eten gooit een mogelijke veroorzaker.
Dit kan ik nog wel even proberen. Zelf ga ik er ook vanuit dat het probleem bij KPN ligt, maar als dat zo is vrees ik weinig hulp van hun. Slechte ervaring met de helpdesk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Meeste issues hier met de chromecast en zijn verbinding zijn meestal opgelost na een routerreset, dus echt even 10sec met een pen in dat kleine gaatje duwen dat je de lampjes ziet uitgaan, daarna nog eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:56:
Meeste issues hier met de chromecast en zijn verbinding zijn meestal opgelost na een routerreset, dus echt even 10sec met een pen in dat kleine gaatje duwen dat je de lampjes ziet uitgaan, daarna nog eens testen?
kan je vervolgens wel een uur gaan klooien om de instellingen voor je hele netwerk weer goed te zetten... lijkt me niet een handig advies. Een herstart van de modem bedoel je waarschijnlijk. Dat wil helpen, maar het zou uberhaupt niet moeten voorkomen dat het niet werkt. Dan staat er ergens iets verkeerd of stoort er iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik gebruik een UMBEE met routerfunctie van Ziggo indd, ik gebruik paar laptops en tablets en gsms en mijn pc via wifi, en na die reset werkt alles weer als hij in de lucht is, nu heb ik geen NAS of andere netwerkapparaten, dus bij mij is die reset toch niet zo drastisch....

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-10-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Ik denk overigens dat KPN wel wat heeft veranderd afgelopen maand. Ze hebben nu die 'service' dat je een gedeelte van je WiFi openzet voor andere KPN klanten. En dan kan je zelf ook gebruik maken van KPN hotspots. Misschien dat het daar aan ligt. Zal eens kijken hoe ik dat uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
erikjannemann schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:22:
Ik denk overigens dat KPN wel wat heeft veranderd afgelopen maand. Ze hebben nu die 'service' dat je een gedeelte van je WiFi openzet voor andere KPN klanten. En dan kan je zelf ook gebruik maken van KPN hotspots. Misschien dat het daar aan ligt. Zal eens kijken hoe ik dat uit zet.
Mogelijk kun je de Hotspot functie uitzetten om te testen. Ik zou ook de instellingen in het modem eens opnieuw instellen zodat alles na de update opnieuw wordt opgeslagen in het modem/router.

Als je weinig instellingen zelf hebt ingesteld in de Router zou je inderdaad de router eens kunnen resetten en daarna de dingen opnieuw invoeren. Dan weet je zeker dat dit goed zou moeten zijn.

Puur om problemen in de hoek ook uit te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 10-10-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft iemand de backdrop al werkend? Of zou ook hier weer KitKat vereist zijn?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:16:
Heeft iemand de backdrop al werkend? Of zou ook hier weer KitKat vereist zijn?
Doet het prima (Google+ Photos, temperatuur en tijd). Waarom zou KitKat een vereiste zijn? Het is een setting die je eenmalig doorgeeft aan de CC en die plukt zelf de relevante info van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik krijg nu pas de update binnen. De backdrop was niet beschikbaar als menu item. Dat heb ik al eerder gezien :) Thuis maar even spelen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wat doet dit, die backdrop functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Als de ChromeCast niets te doen heeft kreeg je vroeger altijd foto's te zien die Google voor je uitzocht. Met backdrop kun je dit nu besturen door bijvoorbeeld je eigen foto's te laten zien (map uit Google Foto's), of bepaalde categorien en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:42:
Als de ChromeCast niets te doen heeft kreeg je vroeger altijd foto's te zien die Google voor je uitzocht. Met backdrop kun je dit nu besturen door bijvoorbeeld je eigen foto's te laten zien (map uit Google Foto's), of bepaalde categorien en dergelijken.
En een klok widget
En een weer widget (die in de US overigens uitgebreider is dan hier in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nice, kreeg net al een update op me android, straks eens personaliseren dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Tweakers,
Afgelopen week heb ik ook een Chromecast aangeschaft om onder andere muziek en HD-bestanden te streamen naar de televisie in de woonkamer, maar ik liep tegen een aantal vragen aan. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
  • JdJtA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:13:
    Kan ik mijn toestel scherm (tablet/telefoon) streamen naar de tv?
    Nee, momenteel is dit nog niet mogelijk met één uitzondering: De Nexus 5.
    Ik krijg het ook niet voor elkaar om vanaf mijn Samsung Galaxy Tab 2 een Chrome-tabblad te streamen naar de Chromecast. Op mijn PC heb ik de Google Cast-plugin, maar deze krijg ik niet geïnstalleerd op de tablet. Is dit wel mogelijk?
  • JdJtA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:13:
    Kun je de Chromecast met meerdere apparaten bedienen?
    Ja, je hebt bijvoorbeeld een filmpje via Youtube op je mobiel opgestart om te casten naar je Chromecast. Je partner kan dan met zijn telefoon de video pauzeren of een andere video opstarten.
    Hoe dan? Als ik bijvoorbeeld boven op mijn PC muziek stream naar de Chromecast, moet ik steeds naar boven als ik een nummer wil skippen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
  • Als ik grote HD-bestanden stream naar de Chromecast dan houdt de Wifi ermee op na zo'n 15 minuten streamen. Kan het zijn dat mijn Netgear-router niet bestand is tegen het streamen van bestanden van zo'n formaat? Ik heb deze router jaren geleden van Ziggo gekregen en heb ze gisteren dan ook gebeld om het probleem voor te leggen. Als oplossing sturen ze een nieuw Wifi-modem (ook al waren er geen problemen met het modem geconstateerd toen ze 'm op afstand uit hadden gelezen).
  • Laten jullie de Chromecast in de televisie zitten als je deze niet gebruikt? Had 'm laatst laten zitten, maar hij werd best warm.
Als iemand antwoord heeft op deze vragen dan ben ik alweer een heel eind op weg geholpen! Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door SixFo op 11-10-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:48:

En een weer widget (die in de US overigens uitgebreider is dan hier in NL)
Heeft iemand een idee hoe je eenheid van de temperatuur van Fahrenheit naar Celcius zet?

[ Voor 3% gewijzigd door OrangeTux op 11-10-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Spierincx schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:43:
Tweakers,
Afgelopen week heb ik ook een Chromecast aangeschaft om onder andere muziek en HD-bestanden te streamen naar de televisie in de woonkamer, maar ik liep tegen een aantal vragen aan. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
  • [...]

Ik krijg het ook niet voor elkaar om vanaf mijn Samsung Galaxy Tab 2 een Chrome-tabblad te streamen naar de Chromecast. Op mijn PC heb ik de Google Cast-plugin, maar deze krijg ik niet geïnstalleerd op de tablet. Is dit wel mogelijk?
Ook de laatste Samsung toestellen kunnen dit out of the box. Andere toestellen kunnen dit mits geroot. Zoek even in dit topic voor de app die je daarvoor nodig hebt.
  • Laten jullie de Chromecast in de televisie zitten als je deze niet gebruikt? Had 'm laatst laten zitten, maar hij werd best warm.
Ik heb mijn CC standaard in de receiver zitten. Nooit aan gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, HBO is hier uit mijn abonnement. Paar dagen terug nieuwe update van de app, maar nu werkt helemaal niks meer. Als ik inlog sluit de app af :X

Bagger, ongelofelijk. Leek me leuk om via de chromecast hbo te kijken, maar ik krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04

SkyStreaker

Move on up!

Zonet geprobeerd om via de Google Chrome CC-plugin mijn hele desktop te casten, wil op zich wel een beetje - de betafase is echter wel goed te merken, ghehe. Wellicht is dit voor sommige mensen een oplossing voor het een en ander aan problemen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Kun je je YouTube lijst ook op shuffle zetten? Ik wil nu muziek afspelen via YouTube en mijn chromecast, maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigWillem89 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:10:
Kun je je YouTube lijst ook op shuffle zetten? Ik wil nu muziek afspelen via YouTube en mijn chromecast, maar krijg het niet voor elkaar.
Het kan via deze site:

http://youtube-playlist-randomizer.valami.info/

Wel even via een omweg, maar lijkt me wel bruikbaar voor wat je wilt? Neem aan dat je het niet elke dag gebruikt (omdat je dan waarschijnlijk voor spotify of google music zou kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Bedankt, niet helemaal wat ik zoek maar voorlopig prima. Ik gebruik YouTube ipv spotify/Google zodat ik ook beeld heb, eigen muziekzender op TV. Volgens mij heb je bij die twee alleen maar geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

BigWillem89 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:38:
Bedankt, niet helemaal wat ik zoek maar voorlopig prima. Ik gebruik YouTube ipv spotify/Google zodat ik ook beeld heb, eigen muziekzender op TV. Volgens mij heb je bij die twee alleen maar geluid.
Google music heeft album art of een open haard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:49
Spierincx schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:43:
Ik laat de CC wel in de tv zitten en na een uur Netflix wordt hij inderdaad vrij warm. Als je een USB op je tv hebt kun je de CC ook daarop aansluiten. Bij mij gaat de CC uit als ik de Tv uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:06:
[...]

Ik laat de CC wel in de tv zitten en na een uur Netflix wordt hij inderdaad vrij warm. Als je een USB op je tv hebt kun je de CC ook daarop aansluiten. Bij mij gaat de CC uit als ik de Tv uit zet
Voor dat warmteprobleem heb ik een redelijke oplossing gevonden: dat verlengstukje gebruiken. Dan wordt hij bij mijn tv beduidend minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
OrangeTux schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Heeft iemand een idee hoe je eenheid van de temperatuur van Fahrenheit naar Celcius zet?
Via de Chromecast app op je telefoon.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Het delen van min eigen foto's als Chromecast backdrop krijg ik echt niet voor elkaar. Elke keer geeft de app aan dat ik geen albums heb geselecteerd. Als ik dan op Google Plus tik word ik geleid naar de Google+ van mijn secundaire Gmail account, waar ik niet eens een actieve Google+ voor heb!

Ook als ik daar mijn actieve profiel aantik, inclusief albums geeft hij nog aan dat er niets gevonden is. Erg vaag

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

had ik ook, alleen moet je ze in je profielfotos album plaatsen, dan kun je ze alleen om icm overige keuzen laten roeleren, mij viel wel op dat vandaag me chromecast in het russisch ingesteld stond, terwijl hij gisteren nog gewoon op NL stond? :D Am I being Ruhacked?

Nevermind switch nog een keer terug naar hdmi3 op me reciever en het staat weer saai in het NL :o

[ Voor 16% gewijzigd door SAiN ONeZ op 13-10-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Nondeju, dat is nog gesplitst? Wat is dat Google+ toch ontzettend ondoorzichtig. Eerst al een verschil tussen foto's die je op Drive hebt staan en niet, en dan ook nog binnen de applicatie een onderscheid. Pff

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jep, ook niet mijn ding, tis dat CC zo een leuke gadget is, ik hem me map ook 3x geupload gisteren, en telkens miepen dat er niets bij fotos stond, en vervolgens ziet hij binnen de CC app weer wel die fotos, nou schiet mij maar lek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ah, gelukt door in het hoofdmenu van de chromecast app het default account te veranderen. Was even zoeken, maar gelukt. Daarna zag hij meteen mn albums dubbel (g+ en drive).
Poeh, zware bevalling

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
ulTimaS schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Google music heeft album art of een open haard :P.
Ik zie liever dansende dames. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wtf, ik heb nu op 2 droid devices en via een non jailbroken iPad dat Youtube keihard crashed als ik wil casten naar de Chromecast.

Gewoon een screen casten van bijv de Galaxy Tab 2 werkt prima, alleen Youtube crashed steeds (Youtube app starten--> Cast to Chromecast --> Playlist. Hij geeft dan de melding connecting en carshed)

Meer mensen last van?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier werkt het prima met een S4, Note 3, Nexus 7 (2013), S2 en een HTC One X. Als het bij 3 verschillende devices niet werkt ligt het waarschijnlijk aan je netwerkverbinding of aan de CC zelf. De laatste rebooten is dan het makkelijkst, evt gevolgd door een reboot van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De CC al meerdere keren gereboot. Router zou ik nog even moeten proberen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Weet iemand of het toevallig mogelijk is om Fox Sports (GO) (misschien Plesk ofzo?) naar een CC te streamen oid? Op goede kwaliteit, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Venzio schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:04:
Weet iemand of het toevallig mogelijk is om Fox Sports (GO) (misschien Plesk ofzo?) naar een CC te streamen oid? Op goede kwaliteit, uiteraard.
Ik krijg het gecast via Google Chrome, maar dan loopt het verre van vloeiend. Via tablet/telefoon nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
BigWillem89 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:07:
[...]

Ik krijg het gecast via Google Chrome, maar dan loopt het verre van vloeiend. Via tablet/telefoon nog niet gelukt.
screencast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Ik twijfel eraan om mijn Chromecast terug te sturen naar Bol aangezien het totaal niet werkt zoals ik het verwacht had. Het streamen van Netflix, YouTube etc verloopt prima, maar met Plex buffert de Chromecast om de 5 seconden. Het is ontzettend raar, want als ik stream met Plex naar mijn WD TV Live heb ik dit probleem niet, en de Chromecast staat letterlijk op 1 meter afstand van de modem...

Heeft iemand anders dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb van de week nieuwe buren gedownload en volgens mij was dit een full-hd. Die staat op een MacBook Pro 2010 en verstuur ik naar mijn Nexus 5 om deze vervolgens te casten naar de Chromecast. Zo-nu-en-dan bleef die even 1 a 2 seconden hangen om verder te gaan. Laat ik zeggen 4x in een uur of zo, vind ik meevallen. Tijdens het transcoden wordt de MBP wel erg heet en vliegt die haast weg. Volgens mij heeft die het er net een beetje te moeilijk mee.

Van de week keek ik The Blacklist ook op deze manier, deze haperde iets meer. Wellicht omdat deze van betere kwaliteit was? Ik heb geen idee. Volgende keer als ik het weer heb verander ik denk ik "Streamingkwaliteit > Lokale kwaliteit" van 8Mbps 1080p naar 4Mbps 720p. Dan kijk ik of het veel veranderd qua streaming maar ook qua kwaliteit.

Verder heb ik dit ooit eens gelezen en hierop de instellingen aangepast.
https://forums.plex.tv/in...ffering-issues-look-here/

[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 21-10-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Helaas heb ik al die dingen al een keer geprobeerd zonder resultaat. Met video's in SD kwaliteit heb ik geen last van haperingen, wel als ik 720p of 1080p afspeeel. Jammer dat de Chromecast dat dan niet kan handelen, terwijl Netflix of YouTube in HD prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Maar dat wist je van te voren niet? De CC is geen mediacenter/mediaplayer. Hij heeft geen hardware om zaken af te spelen.

Het feit dat Netflix en YouTube feilloos werken(net zoals bij mij) komt doordat de CC een 'link' ontvangt die hij vervolgens via de WiFi ophaalt en afspeelt. Bij/met lokale bestanden wordt het als het ware gestreamd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Mensen, graag wil mijn pc beeld en geluid lag free via CC naar mijn TV streamen... Werkt dit goed of kan ik beter de CC links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

xamirz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:13:
Mensen, graag wil mijn pc beeld en geluid lag free via CC naar mijn TV streamen... Werkt dit goed of kan ik beter de CC links laten liggen?
Dit is niet mogelijk (zover ik weet). Het enige wat je kan doen is een tabblad van chrome volledig casten, voor de rest is het vooral media streamen.

1080p stream zal altijd lastig blijven via WiFi. Gelukkig komt er de nieuwe Nexus Player met dezelfde mogelijkheden als de ChromeCast en veel meer power. Tevens heeft de Nexus Player WiFi 802.11ac aan boord wat 1080p aan moet kunnen. Jammer dat die relatief vrij duur is met een prijs kaartje van 109 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door ulTimaS op 21-10-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
ulTimaS schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Dit is niet mogelijk (zover ik weet). Het enige wat je kan doen is een tabblad van chrome volledig casten, voor de rest is het vooral media streamen.

1080p stream zal altijd lastig blijven met C. Gelukkig komt er de nieuwe Nexus Player met dezelfde mogelijkheden als de ChromeCast en veel meer power. Tevens heeft de Nexus Player WiFi 802.11ac aan boord wat 1080p aan moet kunnen. Jammer dat die vrij duur is met een een prijs kaartje van 109 euro (relatief dan).
Ik lees wel dat een en ander wel mogelijk is om je complete pc te streamen. Deze functie is wel in Beta. Maar vroeg me af of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Trezzahn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:12:
Maar dat wist je van te voren niet? De CC is geen mediacenter/mediaplayer. Hij heeft geen hardware om zaken af te spelen.

Het feit dat Netflix en YouTube feilloos werken(net zoals bij mij) komt doordat de CC een 'link' ontvangt die hij vervolgens via de WiFi ophaalt en afspeelt. Bij/met lokale bestanden wordt het als het ware gestreamd..
Ja en nee. Gezien Google Plex adverteert als een 'echte' Chromecast app ga je er wel van uit dat hij dan ook werkt zoals hij moet werken. Maar aan de andere kant kan je dat ook niet verwachten van een apparaat dat nog geen 40 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xamirz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:13:
Ach voor die prijs, zou je m ook gewoon even kunnen testen, Zelf ondervind ik weinig problemen met het streamen via CC naar mijn TV. Tevens is het een optie om de buffer in plexmediaserver wat te verhogen onder settings/algemeen==>IPC! Ook zou je iets lagere bitstream kunnen pakken. Bijvoorbeeld 10Mbps i.p.v 20Mbps bij lokalekwaliteit. Dan is er nog een setting onder transcoder: Doe mijn PC pijn.

Dat alles bij elkaar verbeterd al een hoop, mocht het niet zo gaan met de standaard settings

Via een mediaspeler is natuurlijk het beste.. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Google is bezig met een nieuwe versie van CC die ook op 5ghz band zit. Mogelijk presteert deze dan ook beter. Maar voor wat betreft youtube en netflix presteert de huidige cc prima. Beter dan de smarttv opties in mijn samsung 40d6750 en nog eens beter bedienbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Ach voor die prijs, zou je m ook gewoon even kunnen testen, Zelf ondervind ik weinig problemen met het streamen via CC naar mijn TV. Tevens is het een optie om de buffer in plexmediaserver wat te verhogen onder settings/algemeen==>IPC! Ook zou je iets lagere bitstream kunnen pakken. Bijvoorbeeld 10Mbps i.p.v 20Mbps bij lokalekwaliteit. Dan is er nog een setting onder transcoder: Doe mijn PC pijn.

Dat alles bij elkaar verbeterd al een hoop, mocht het niet zo gaan met de standaard settings

Via een mediaspeler is natuurlijk het beste.. 8)
Ik kan die IPC setting niet vinden hoor. Waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thombias schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:59:
Google is bezig met een nieuwe versie van CC die ook op 5ghz band zit.
Nee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trezzahn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Ik kan die IPC setting niet vinden hoor. Waar precies?
In PMS onder: instellingen/server/geavanceerd/algemeen/grootte IPC

Verdubbel m eens, en schrijf de originele waarde even op..voor als je het weer terug moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
Heb je het gelezen?

Update, 13.00: Het artikel is aangepast om de claims over 5GHz-ondersteuning verder te nuanceren dan in het oorspronkelijke stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

In PMS onder: instellingen/server/geavanceerd/algemeen/grootte IPC

Verdubbel m eens, en schrijf de originele waarde even op..voor als je het weer terug moet zetten
Zal wel aan mijn versie liggen of iets dergelijks. Heb wel de meest actuele versie 0.9.11.1

Ik zie niks. Zie afbeelding
https://www.dropbox.com/s...faf7n/Naamloos2.tiff?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trezzahn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:51:
[...]

Zal wel aan mijn versie liggen of iets dergelijks. Heb wel de meest actuele versie 0.9.11.1

Ik zie niks. Zie afbeelding
https://www.dropbox.com/s...faf7n/Naamloos2.tiff?dl=0
Filmpje.. ;)

https://www.dropbox.com/s...4-10-21_14-10-55.mp4?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Allereerst: Hulde voor het maken van een behulpzaam filmpje. _/-\o_

Echter ik doe exact hetzelfde en toch staat het er niet :p Ik had het al op geavanceerd staan bij die screenshot. Wellicht omdat ik op Mac werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Joostje123 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Heb je het gelezen?

Update, 13.00: Het artikel is aangepast om de claims over 5GHz-ondersteuning verder te nuanceren dan in het oorspronkelijke stuk.
Jazeker. Te nuanceren, niet tegen te spreken. Uit sommige documenten is op te maken dat er 5Ghz ondersteuning komt. Maar zeker is dat niet. Smultie's stellige ontkenning is daarom niet geheel terecht.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trezzahn schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:18:
Allereerst: Hulde voor het maken van een behulpzaam filmpje. _/-\o_

Echter ik doe exact hetzelfde en toch staat het er niet :p Ik had het al op geavanceerd staan bij die screenshot. Wellicht omdat ik op Mac werk?
Graag gedaan.. ;)

Maar het zou kunnen dat het door je Mac komt, maar...mmzzz ik twijfel daar aan. Zou je bij andere Mac-gebruikers kunnen navragen. Misschien op het Plex-forum

Tevens gebruik ik als Plexpass gebruiker de laatste betaversies. Zou als je dat wil de laatste voor Mac , als je die al niet hebt, kunnen ophalen? En dan ook even in me Dropbox kunnen zetten?! Laatse Mac-versie is: Version 0.9.11.1.678-c48ffd2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
:?
Daar neem ik mijn beeld mee op, kan ik daar ook mee casten?

Met web video caster werkt het prima, stream nu champions league voetbal naar mijn chromecast.

[ Voor 19% gewijzigd door BigWillem89 op 21-10-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Wij gebruiken sinds een paar weken ook de chromecast. Dit werkte erg goed (bijvoorbeeld film van de harde schijf, expeditie robinson etc); echter hebben we sinds 1 week heel veel last van lag. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb de stroom er al een keer afgehaald en ook de internetverbinding een keer gereset. Dat helpt een klein beetje maar het lag probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Nu online
http://www.nu.nl/gadgets/...iljoen-keer-gebruikt.html

Hmm toen ik de titel las dacht ik wow dat is veel, nu al 650 miljoen keer verkocht.
Maar toen ik verder las en zag dat de cast knop pas 650 miljoen keer is gebruikt dacht ik wow dat is niet veel.

Wat zijn de verkoopcijfers van die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:11:
http://www.nu.nl/gadgets/...iljoen-keer-gebruikt.html

Hmm toen ik de titel las dacht ik wow dat is veel, nu al 650 miljoen keer verkocht.
Maar toen ik verder las en zag dat de cast knop pas 650 miljoen keer is gebruikt dacht ik wow dat is niet veel.

Wat zijn de verkoopcijfers van die dingen?
Het gaat ook om de cast functie vanuit de browser. Dit staat los van de apps, lijkt me dat dat veel meer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:17
p2w schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:41:
Wij gebruiken sinds een paar weken ook de chromecast. Dit werkte erg goed (bijvoorbeeld film van de harde schijf, expeditie robinson etc); echter hebben we sinds 1 week heel veel last van lag. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb de stroom er al een keer afgehaald en ook de internetverbinding een keer gereset. Dat helpt een klein beetje maar het lag probleem blijft.
Plex al een keer geprobeerd? Chromecast slikt niet alle formaten. Moet dan getranscodeerd worden.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp nog niet zo goed hoe ik Plex moet gebruiken.

Ik heb het volledig geïnstalleerd en ik kan mijn video bibliotheek zien op mijn computer, maar hoe stuur ik dit nu naar mijn TV toe via ChromeCast? Of is dit alleen mogelijk als je de App koopt op je telefoon?

Over deze app heb ik het dan:
Google Play: Plex for Android

Vroeg me daarnaast ook af of het noodzakelijk is om je PC aan te laten staan indien je een video wilt bekijken via ChromeCast, wanneer de film op je harde schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Dat moet via die app ja.

En je pc moet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ben benieuwd wat de Chromecast V2 ons gaat brengen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk niet veel bijzonders behalve een 5g netwerk ondersteuning. Dat andere mediaspelertje dat google gaat uitbrengen is vele malen interessanter. Die gaat hier en ik denk bij ons allemaal de chromecast vervangen.

De chromecast is een gimmick, die nieuwe mediaspeler van ongeveer 100 euro met games ondersteuning is echt heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

En hoe dat hebbedingetje dan wel heten?
Want met Google mediaplayer kom ik niet verder dan Chromecast...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Geurt-kun schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:16:
En hoe dat hebbedingetje dan wel heten?
Want met Google mediaplayer kom ik niet verder dan Chromecast...
Dikkiedikdik zal de Nexus Player bedoelen. Ik weet het nog zo niet. Nog steeds geen ethernet-aansluiting en met 100 dollar een stuk duurder dan een Chromecast. Dan zou ik zelf voor een ASUS Chromebox gaan.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.