Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Bij mij gebeurde er dit:
http://puu.sh/bF4Co/bcfde4dfbf.mp4
(Je moet de video even laten bufferen als het lagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Popcorntime.io - 3.3 heeft nu ondersteuning voor CC, echter: de subs doen het nog niet via CC.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
SkyStreaker schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:44:
Popcorntime.io - 3.3 heeft nu ondersteuning voor CC, echter: de subs doen het nog niet via CC.
We have already started work on version 0.3.4 with new features like Subtitles support for Chromecast and many others!
Aldus de website. Ik zit al te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:44:
Heb deze er ook eens opgezet, maar wil maar niet streamen naar de CC. Blijft hangen op 99% [windows versie].Ook last van of gaat dat bij jou goed?

CC streamen:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6p92zo.png

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Gaat bij mij goed op 99% want hij speelt dan wel af - de hele CC functie is nog verre van optimaal, maar het is er :)

Anders even je CC opnieuw starten.

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 21-09-2014 14:45 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah..schiet mij maar lek.. :) CC even opnieuw gestart..blijft hangen op 99% en 'freezed' dan.

Even die time4popcorn ook geprobeerd, die streamt wel, maar zonder subs. En de tv-shows z\ijn helemaal brak...

Blijkt toch een hele klus om dit goed werkende te krijgen. Hebben ze één probleem opgelost, komen er twee voor terug..

Ze blijven prutsen die gasten..maar dat waardeer ik wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Voor een vrij jong project (~6 maanden als ik me niet vergis) hebben ze al een vrij mooi programma staan. Het casten is bij mij ook vrij brak, maar ik ga er van uit dat dat er nog wel uit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:06:

Ze blijven prutsen die gasten..maar dat waardeer ik wel.. :)
Ik stream wel vanaf een bedraadde PC en run Win8.1, wellicht is dat mijn geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55
SkyStreaker schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:26:
[...]

je streamt via je wifi. Met je pc bedien je het alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zo, I joined the club. In de receiver geprikt, stekker in stopcontact en het werkt. De Note 3 van m'n vrouw kan out of the box screencasten, mijn S4 met CM11 had een extra appje nodig maar werkt nu ook. Nu is het wachten op cast support voor meer apps, zoals Chrome (zou er al moeten zijn maar ik heb de optie niet in flags), TuneIn en Fb. Etc. De kans dat apps als RTL XL cast support krijgt acht ik klein. Jammer voor mevrouw Oogje.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Artwido schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:10:
[...]

je streamt via je wifi. Met je pc bedien je het alleen.
De cache van de download is op mijn PC, dus nee. Ik stream toch echt daadwerkelijk vanaf mijn PC, via de router en dan pas over Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:18:
[...]

De cache van de download is op mijn PC, dus nee. Ik stream toch echt daadwerkelijk vanaf mijn PC, via de router en dan pas over Wi-Fi.
SkyStreaker schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:26:
[...]

Ditto.. :) Daar zal het dus niet echt aan liggen. Zag wel wat in de settings wat misschien van belang kan zijn?!

Settings:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xlf6om.png

Zou je dat eens willen checken?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Is bij mij hetzelfde. Echter, ik heb uPnP uitstaan op mijn router. Zou willen zeggen, gooi dat uit (tevens als applicaties settings gemaakt hebben, wegdonderen), routertje rebooten wellicht (en voor de volledigheid je NIC ff uit-/inschakelen). Zo heb ik ook ooit eens een streamingprobleem opgelost in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check, check, check..ligt niet aan het streamen. Want de concurrent Time4Popcorn streamt prima naar de TV.. 8)7

Naja...ik wacht wel even op 0.3.4... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:45:
Check, check, check..ligt niet aan het streamen. Want de concurrent Time4Popcorn streamt prima naar de TV.. 8)7

Naja...ik wacht wel even op 0.3.4... :O
Je moet wel flink lang wachten.

Bij mijn laptop duurde het minstens een minuut (nadat ie al op streaming to CC stond dus), voordat er beeld uit de TV kwam. Weet niet waarom het zolang duurt, maar het is dus geen permanente freeze bij mij!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weeg nog net geen ons. Grappig is wel dat ik in de temp map kijk waar de stream gedeeltelijk wordt opgeslagen wel de film + srt staat. De film is dan 0 bytes. Als ik die dan open met VLC speelt de film gewoon af....

Grappig toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 14:25
Beide al een tijdeje geprobeerd time4popcorn en popcorntime, tot dusver werkt time4popcorn het beste omdat deze subs streamt.
Wat je wel het beste kan doen is de film in zijn geheel laten downloaden en daarna pas afspelen omdat torrents niet altijd even stabiel zijn waardoor de film kan stoppen halverwege.
Als je de film in zijn geheel laat downloaden en de cache niet legen kun je op die manier en aantal films klaarzetten.
Dit werk best goed, maar ook wel eens wat buggie maar dat zal best wel beter gaan.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Time4 genereert helaas ook geen subs bij mij :( Voorlopig blijft het dan maar bij Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Vreemd genoeg heb ik nu ook ineens problemen met de subs dit was niet zo, echter de eerste dag dat 4.4 releases werd was het dermate druk dat het idd ook niet werkte.
Momenteel hangt t4p nogal vaak hier op het eerste scherm dat ik vermoed dat er wat server problemen zijn.
Overigens lijkt het wel alsof de gestreamde subs op een andere manier werken,
ff afwachten dus, en morgen ochtend eens ff kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Lekker is dat, zondagavond lekker filmpje kijken, werkt netflix weer eens niet. Andere apps geen probleem, maar netflix is gewoon niet aan de gang te krijgen. Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:51
AllSeeyinEye schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:15:
Zo, I joined the club. In de receiver geprikt, stekker in stopcontact en het werkt. De Note 3 van m'n vrouw kan out of the box screencasten, mijn S4 met CM11 had een extra appje nodig maar werkt nu ook. Nu is het wachten op cast support voor meer apps, zoals Chrome (zou er al moeten zijn maar ik heb de optie niet in flags), TuneIn en Fb. Etc. De kans dat apps als RTL XL cast support krijgt acht ik klein. Jammer voor mevrouw Oogje.
Je beantwoord je eigen probleem eigenlijk al, screen mirroren en RTL XL aanzetten en voila op je televee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:49:
Voor de mensen die graag AC3 en DTS passthrough willen, het zit er voorlopig niet in:
https://code.google.com/p...-sdk/issues/detail?id=192
Update :
Support for AC3 passthrough was added in the recent updated build 19084 for the Chromecast device.
Wordt gemeld, maar lijkt nog niet te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 22-09-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Toch ben ik wel even benieuwd of iemand toevallig al weet of er ondersteuning voor subtitles is voor ChromeCast met Time4Popcorn via Android. Ben zelf op het moment niet in de gelegenheid om dit te testen helaas, volgende week pas weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
djmelvee schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:55:
Toch ben ik wel even benieuwd of iemand toevallig al weet of er ondersteuning voor subtitles is voor ChromeCast met Time4Popcorn via Android. Ben zelf op het moment niet in de gelegenheid om dit te testen helaas, volgende week pas weer..
Ik zal zo even.kijken.en het vermelden hier.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Frapant, net een chromecast gehaald. Iphone 4= plug'n'play, Nexus 5 niet aan de praat te krijgen (icoontje verschijnt nergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
DaveD1109 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:21:
[...]

Ik zal zo even.kijken.en het vermelden hier.
Thanks! Ben erg benieuwd :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
eL_Jay schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:23:
Frapant, net een chromecast gehaald. Iphone 4= plug'n'play, Nexus 5 niet aan de praat te krijgen (icoontje verschijnt nergens)
Heb je de chromecast in je netwerk kenbaar gemaakt (middels de chromecast app bijvoorbeeld)?

Naam geven, je netwerk wachtwoord, er wordt wat gedownload door de Chromecast. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
horizon1978 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:26:
[...]

Heb je de chromecast in je netwerk kenbaar gemaakt (middels de chromecast app bijvoorbeeld)?

Naam geven, je netwerk wachtwoord, er wordt wat gedownload door de Chromecast. Klaar.
Ja, want met de iphone 4 werkt het gewoon. Instellingen gedaan met de n5 alleen het icoontje verschijnt niet bij netflix of YT

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 22-09-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
eL_Jay schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:28:
[...]

Ja, want met de iphone 4 werkt het gewoon. Instellingen gedaan met de n5 alleen het icoontje verschijnt niet bij netflix of YT
Check je netwerk, heb je 2,4 en 5ghz? Nexus op 2,4ghz zetten. Anders al gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:05
eL_Jay schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:28:
[...]

Opmerkelijk, aangezien ik sinds een paar dagen eigenlijk hetzelfde heb.. Ik heb de chromecast nu 2 maand maar nu mis is bij Netflix en YouTube ook elke keer het icoontje. Gek is dat bij DS Video het wel gelijk werkte. Met de iPhone 5C van mn vrouw werkt alles wel goed.
Toeval? Of is er een update geweest waardoor Android of Nexus meer moeite heeft de chromecast te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook af en toe, heb nu gemerkt hoe ik het kan voorkomen: zorg dat je niet de app al open hebt staan. Dus wil je netflix kijken? Start hem dan op als nieuwe sessie. Als je hem al open hebt (op ios of android), dan ziet hij de chromecast vaak niet. Dan sluit ik de app en start hem weer en dan is alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
djmelvee schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:55:
Nogmaals subs werken met de CC echter zoals ik al vermoede komen de subs van een externe server die time4popcorn beheer.

Merlin1201 wrote:
And for now subtitels are just stopped...
i have subs on my imac but for some reason it just stop casting to the CC.
Also having more problems starting the program and hangs in the first screen.
After some time it's working but no subs.. so strange like the problem is at you side of the server..
It was working good.

We had a bug with Chromecast support:
viewtopic.php?f=6&t=1759
Anyhow, we've managed to fix the movie support, but subtitles are off now and will take a few more days to fix.

Apologies for the inconvenience.

Schijnbaar heeft de CC dan een update gekregen waardoor t4p wat problemen kent.

[ Voor 3% gewijzigd door merlin1201 op 22-09-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Laatst online: 02-09 11:37
Hallo,

Gister op het idee gekomen om een TV in de slaapkamer te hangen. De Tv hangt. Er ligt geen kabel.
Dus vandaag even vlug onder werktijd gekeken naar de Google Chromecast. Dacht dat is ideaal. Want we hebben geen mogelijkheid om een kabel te trekken. Of moet een gat in de vloer en muur boren.

Dus Chromecast gehaalt, ding ingesteld. Denk lekker UPC horizon streamen, van uit mij simpele lenovo tablet. Maar helaas, geen casting ondersteuning van de horizion app. En van uit de chromecast app, helaas ook geen ondersteuning.

Dus mijn vraag is het volgende, is er een andere manier om je android screen te mirroren naar de Google chromecast? Of kan ik toch beter een kabel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met root kan het

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-09-2014 20:59 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
buymeball schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:57:

Dus mijn vraag is het volgende, is er een andere manier om je android screen te mirroren naar de Google chromecast? Of kan ik toch beter een kabel trekken?
Hier vind je de lijst met officieel ondersteunde apparaten.
Anders al eens gedacht aan een android stick of (als je bijv. een iPad of iPhone hebt) een Apple TV? Is hier misschien een beetje vloeken in de kerk maar Airplay werkt erg soepel en vanuit vrijwel iedere (ios-)app.

[ Voor 26% gewijzigd door MalleEppie71 op 22-09-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Laatst online: 02-09 11:37
Ja die heb ik ook gehad. Maar dat is inmiddels 2 jaar terug. Ja dan zit er niks anders op om de tablet te rooten.
MalleEppie71 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:40:
[...]

Hier vind je de lijst met officieel ondersteunde apparaten. Allcast is een app die het ook kan, maar daar heb je (dacht ik) wel root voor nodig.
Anders al eens gedacht aan een android stick of (als je bijv. een iPad of iPhone hebt) een Apple TV? Is hier misschien een beetje vloeken in de kerk maar Airplay werkt erg soepel en vanuit vrijwel iedere (ios-)app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
buymeball schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:53:
Ja die heb ik ook gehad. Maar dat is inmiddels 2 jaar terug. Ja dan zit er niks anders op om de tablet te rooten.
[...]
Of via een computer/laptop, horizontv in de browser en Remote Desktop voor bediening. Nadeel is wel dat je dan weer een computer/laptop voor moet aanzetten, maar als die toch al aanstaat (wat bij mij het geval is) is dat niet zo erg.

Zou wel tof zijn als Horizontv cc ondersteuning zou krijgen, maar dat zal nog wel een lange tijd duren ben ik bang. Daarnaast is de kwaliteit van horizontv niet echt super. Zit nu zelf een beetje te kijken naar Sling, wat sinds kort ook CC ondersteuning heeft, maar betwijfel of dat kan in combinatie met een upc mediabox.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

MalleEppie71 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:40:
[...]

Hier vind je de lijst met officieel ondersteunde apparaten.
Als ik die link volg rept hij over de ondersteunde toestellen die er boven zouden moeten staan vermeld, maar ik zie geen lijst? Heb ook een CC sinds gisteren,en wil er eens wat mee gaan prullen :9

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

SAiN ONeZ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:05:
[...]

Als ik die link volg rept hij over de ondersteunde toestellen die er boven zouden moeten staan vermeld, maar ik zie geen lijst? Heb ook een CC sinds gisteren,en wil er eens wat mee gaan prullen :9
Moet je even op dat plusje drukken met de tekst "> Ondersteunde Android-apparaten" ernaast.
Voor het gemak de door google ondersteunde apparaten.
  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10
  • HTC One M7
  • HTC One M7 (Google Play Edition)
  • LG G3
  • LG G2
  • LG G Pro 2

Verwijderd

buymeball schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:57:
Want we hebben geen mogelijkheid om een kabel te trekken. Of moet een gat in de vloer en muur boren.
Bij mij gaat de kabel buitenom, dat is ook een optie wellicht. Maar utp + coax kabel leggen is het handigste. Een screen mirroren kan wel, maar is niet supervloeiend en mooi en je telefoon moet aanblijven en dus aan de lader.

• pelt
  • Laatst online: 12-09 21:08
Lizard schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Volgens quotes op xda zou de 'Arduino Leonardo mini pro' ook standaard moeten werken. Bron.
Ik krijg het niet voor elkaar met dit bordje.

Ik krijg uberhaupt de .hex niet geinstalleerd op dit ding. Dus als iemand het wilt proberen om zijn Chromecast te rooten. Ik heb hier dus een Arduino bordje en een OTG kabel liggen. Mogen voor kostprijs weg. Je CC moet dan wel direct uit de doos komen of nog op de vorige FW zitten.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ulTimaS schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:24:
[...]

Moet je even op dat plusje drukken met de tekst "> Ondersteunde Android-apparaten" ernaast.

[...]
Thnx, ik heb die site 5x opnieuw bekeken maar bleef het maar niet zien, na je tip zag ik hem wel direct, bizar..

http://webtrickz.com/how-...-3-to-tv-with-chromecast/

Hier vond ik voor me Mi3 een leuke app die dit ook realiseert, en blijkbaar voor meer gsms te gebruiken, could be handy..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er meer mensen die last hebben dat veel content niet meer goed kan worden afgespeeld op de Chromecast?

Ik probeer via DS Video (iOS) een aflevering van een serie te kijken, maar zodra ik probeer te casten, dan blijft het loading scherm constant in beeld (totdat ik weer op stop druk in DS Video). Gekke is dat het eigenlijk pas sinds 1 week is (aan de andere kant, de meeste series zijn ook pas weer begonnen).

offtopic:
Hmmm, misschien is het meer een DS Video issue en zou het in het Synology topic horen

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 24-09-2014 22:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Zo. Ook nieuw hier met zo'n ding. Ben benieuwd.

Aha, 1ste issue.

Ding connect niet met mijn Experia Box.
password is oke, hij pakt hem echter niet. Wel met een ander AP in huis.
Begint al goed.

[ Voor 62% gewijzigd door maartend op 25-09-2014 08:52 ]

• pelt
  • Laatst online: 12-09 21:08
Wat is die Twitch app trouwens goed. Eindelijk echt een 'tweede scherm' gevoel, waarbij je de chat kan volgen op je phone/tablet en beeld op TV.

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
ulTimaS schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:24:
[...]

[...]
Met mijn Samsung Galaxy S3 werkt de Chromecast ook prima. STaat niet in de lijst.

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
Misschien is dat het lijstje voor de schermcast functie? Dat is een extra feature van de Chromecast (en select aantal toestellen). Op die manier stream je het beeld van je telefoon naar de CC; maar dit is niets anders dan een miror. Dus je telefoon moet aanstaan.

Heeft UPC niet net als KPN een iTV website? Tv kijken via de browser? Zou je dan niet gewoon met de Google Chrome browser en de Chromecast plugin het tabblad kunnen casten naar de tv?

[ Voor 60% gewijzigd door Kappade op 25-09-2014 16:12 ]

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

OrangeTux schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:21:
[...]

Met mijn Samsung Galaxy S3 werkt de Chromecast ook prima. STaat niet in de lijst.
Dit gaat over de mirror functie die recentelijk is toegevoegd aan de chromecast.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mirror werkt op _alle_ gerootte toestellen met #MirrorEnabler.apk

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

in die link die ik hierboven al stuurde daarover word wel gerept van Kitkat dus 4.4 vereist, ook dus niet?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ow zou zomaar kunnen... Al mijn devices draaien kitkat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook een CC aa nee TV gehangen, erg leuk speelgoed. Wel jammer dat Nederlandse ondersteuning achterblijft. NPO/RTL/etc hebben nog steeds geen CC ondersteuning, ondanks beloften. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

pelt schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:31:
Wat is die Twitch app trouwens goed. Eindelijk echt een 'tweede scherm' gevoel, waarbij je de chat kan volgen op je phone/tablet en beeld op TV.
Dat viel me ook op. :)
Echt ideaal!

Hoop dat het ook beter wordt geïntegreerd in Google Chrome (browser) zelf. De desktop variant heb ik eerlijk gezegd nog niet getest omdat mijn laptop naar de haaien is.
Wanneer je op je mobiel een filmpje wilt streamen dan moet je elke keer handmatig connecten. Best irritant en kan eigenlijk makkelijk verholpen worden door per sessie aan te geven om alle video's te willen weergeven met de CC. (Zoals bij youtube)

Trouwens nog een puntje van kritiek bij de YouTube app. Wellicht te maken met de app zelf. Maar alle filmpjes die je hebt bekeken blijven in je playlist staat wanneer je "quet"
Op een gegeven moment springt die weer over naar de laatst bekeken video. Waarom vraag ik me af :p
Beëindig dan gewoon de sessie automatisch.

I bad beat my meat by busting my nuts!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

In een of andere YouTube CC review en tips filmpje zag ik die gast via zijn chrome browser zijn systeem verkennen, via de bekende mappenstructuur en op die manier wist hij heel makkelijk films en muziek te casten naar zijn TV, ik meende wel te herkennen dat hij iOs of Linux ofzo gebruikte, maar kan dit ook via de windows chrome client, al dan niet via een plugin/extensie?

nevermind:

6. Verkenner in Chrome

Net als bij Internet Explorer kunt u met Chrome ook een overzicht tonen van de bestanden op uw harde schijf. Het enige dat u hiervoor hoeft te doen is de letter van het station in de adresbalk van Crome om te geven (bijvoorbeeld c:) en op Enter de drukken.

Is film kijken zo niet handig, of wat voor nadelen zitten hieraan?

[ Voor 33% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-09-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb sinds een paar dagen geen goede CEC ondersteuning meer. Hiervoor kon ik iets casten naar mijn CC en dan ging de tv automatisch naar de juiste bron. Nu werkt dat alleen nog als de teevee uitstaat. Als de teevee aanstaat en ik start iets, dan schakelt deze niet meer automatisch naar de juiste bron. Ik zie dat er een update is gekomen. Zal daar ongetwijfeld iets mee te maken hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
woutur schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:49:
Ik heb sinds een paar dagen geen goede CEC ondersteuning meer. Hiervoor kon ik iets casten naar mijn CC en dan ging de tv automatisch naar de juiste bron. Nu werkt dat alleen nog als de teevee uitstaat. Als de teevee aanstaat en ik start iets, dan schakelt deze niet meer automatisch naar de juiste bron. Ik zie dat er een update is gekomen. Zal daar ongetwijfeld iets mee te maken hebben.
Toevallig niet in een andere tv gehad of van poort gewisseld?
Anders even opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
http://time4popcorn.eu/

nu ook voor JB IOS , wel vanaf IOS7.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Afgelopen zaterdag een Chromecast besteld, en na een aantal dagen popelen kwam de postbode vandaag eindelijk met mijn pakketje.

Maar helaas ;( Mijn Toshiba Regza C3000P ondersteunt alleen 720p en geen 1080p, dus als ik de Chromecast aanzet krijg ik ongeveer een seconde lang een zwart scherm met de tekst "Chromecast" waarna het signaal weg is.

Weet iemand hier misschien een oplossing om het signaal naar 720p te downscalen ofzo? Wat een teleurstelling.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
dat zou automatisch goed moeten gaan (is wel vaker besproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Hazuki schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:57:
Afgelopen zaterdag een Chromecast besteld, en na een aantal dagen popelen kwam de postbode vandaag eindelijk met mijn pakketje.

Maar helaas ;( Mijn Toshiba Regza C3000P ondersteunt alleen 720p en geen 1080p, dus als ik de Chromecast aanzet krijg ik ongeveer een seconde lang een zwart scherm met de tekst "Chromecast" waarna het signaal weg is.

Weet iemand hier misschien een oplossing om het signaal naar 720p te downscalen ofzo? Wat een teleurstelling.
Geef je je Chromecast wel genoeg voeding? Aangesloten met de originele adapter of usb via de tv?
De chromecast start namelijk met 420p op en gaat daarna over op 720 of 1080

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 01-10-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Met de adapter. Ik krijg dus héél eventjes beeld, en daarna een blauw scherm (geen signaal). Er staat eerder in dit topic al iets over deze TV (dat ie niet werkt) maar geen oplossing.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Woepsie, een dubbelpost!

[ Voor 90% gewijzigd door woutur op 03-10-2014 13:32 . Reden: Dubbel ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

SAiN ONeZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:45:
in die link die ik hierboven al stuurde daarover word wel gerept van Kitkat dus 4.4 vereist, ook dus niet?
Dus wel. Ik heb het reeds met 4.1 geprobeerd (zie eerder ergens in deze thread).
Kid_Stevie schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:28:
[...]

Toevallig niet in een andere tv gehad of van poort gewisseld?
Anders even opnieuw instellen.
Nee, de CC zit al tijden op zijn plek. Zal em in ieder geval even opnieuw opstarten. Reboot, immer gut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Ik heb ook een chromecast voor mijn verjaardag gekregen, echter zitten we te stoeien met welke formaten series/films hij kan afspelen. MP4 is gelukt, echter willen we ook DVD5 formaat afspelen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Nope. De Chromecast is beperkt in wat hij af kan spelen. Je zou eventueel Plex kunnen gebruiken om het te transcoden (is makkelijker dan het klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Is plex een programma/app?

En transcoden is het omzetten in een ander formaat ofzo?

Is het de verwachting dat DVD5 er nog wel bij gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

p2w schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:57:
Is plex een programma/app?

En transcoden is het omzetten in een ander formaat ofzo?

Is het de verwachting dat DVD5 er nog wel bij gaat komen?
Plex heeft een client/server structuur. Je zult een server moeten draaien en op een apparaat een client (dat kan een app zijn, of een webpagina).

Transcoden is het omzetten van bronmateriaal in een ander formaat: dat kan bijvoorbeeld van 1080p naar 720p zijn of van codec naar andere codec (bijvoorbeeld bij muziek van FLAC naar MP3).

DVD5 komt in een ISO formaat of het is een map met daarin een VIDEO_TS map. Beide worden op dit moment niet ondersteund door Plex. Op korte termijn zie ik dit ook niet komen.

Wat kan je dan doen? Je zou je DVD's met een tool (bijv. Handbrake) om kunnen zetten naar mkv. Dan kan Plex er in ieder geval mee omgaan. Afhankelijk van de soort DVD's (familie?) zou je het materiaal ook naar YouTube kunnen uploaden (zolang je geen copyright schendt). Dan is het materiaal via YouTube naar je ChromeCast te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
Hoe kan ik RTL XL of Uitzending Gemist vanaf een iPad casten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Door je hele screen te casten. Dus even jailbreaken en dan zijn daar vast wel tools voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
RTL XL en uitzending gemist worden nog niet ondersteund door Chromecast. De enige mogelijkheid voor nu is door het via een tabblad in Chrome op je pc of laptop te casten of door op je ipad het hele scherm te casten. Maar dan moet je, zoals mijn voorganger al zei, sowieso eerst jailbreaken omdat scherm casten nog maar door een paar toestellen wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:25:
Door je hele screen te casten. Dus even jailbreaken en dan zijn daar vast wel tools voor.
Dit begrijp ik even niet. Dit kan ik standaard op mijn HTC One X en op de Chrome browser via de plug-in. Zelfs via F11.

@P2W: als je DVD's wilt omzetten: Handbrake

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 03-10-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
SkyStreaker schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Dit begrijp ik even niet. Dit kan ik standaard op mijn HTC One X en op de Chrome browser via de plug-in. Zelfs via F11.
Maar jouw HTC One X is dan ook geen iPad. iOS-apparaten zijn een stuk meer dichtgetimmerd dan Android, dus voor het casten van je scherm heb je bij een iPad een jailbreak nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 03-10-2014 22:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hahn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:22:
[...]

Maar jouw HTC One X is dan ook geen iPad. iOS-apparaten zijn een stuk meer dichtgetimmerd dan Android, dus voor het casten van je scherm heb je bij een iPad een jailbreak nodig.
Ik vermoed dat ik erg toe ben, aan dit weekend :F Ghehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Lekker dan, 'even' jailbreaken :/ Ga niet de iPad jailbreaken voor de Chromecast...

Hoe kun je op Android een tabblad casten dan? Want die mogelijkheid heb ik ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:31:
Lekker dan, 'even' jailbreaken :/ Ga niet de iPad jailbreaken voor de Chromecast...

Hoe kun je op Android een tabblad casten dan? Want die mogelijkheid heb ik ook nog niet gevonden.
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en - ff zoeken he? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is het gehele scherm.. Kun je ook alleen een tabblad casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:35:
Nee, helaas alleen via de Chrome browser op je desktop: https://chrome.google.com...jelhgndaghljhdicfkmllpafd

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 03-10-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:35:
Ik weet niet of dat verschilt met een laptop maar je moet in chrome even die extensie downloaden en installeren. Je krijgt dan rechts bovenin de browser dat cast icoontje.
Als je daar op klikt kun je verbinding maken dan cast je het tabblad.
Of je klikt er op en je kiest opties en kiest vervolgens voor het gehele scherm casten.

Je kunt zowel voor android tablets als voor een Ipad chrome installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 03-10-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1pXhViI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0stVmsq.jpg

Drie manieren om te screencasten in Android.
Edit: eentje weggehaald omdat daar iets teveel in stond :+ Betreft een quick setting button.

[ Voor 38% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-10-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hij wil alleen een tabblad casten. Niet het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar een tabblad casten kan nog niet vanaf een mobile device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:17
@AllSeeyinEye

Die mannier werkt alleen als je een apparaat gebruikt die wordt ondersteunt hiervoor en die lijst is helaas nog erg beperkt.

Als je telefoon root heeft kun je via een tool (in dit topic terug te vinden) dit ook voor elkaar krijgen maar Android zonder root werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MikeOO

Dat weet ik. Mijn S4 draait CM11 en werd ook niet out of the box ondersteund. De aanleiding van de berichten van gisteren was echter een vraag over hoe te casten met een ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hm net een Chromecast zitten in te stellen. Alles gelukt, krijg op het beeld te zien dat de CC klaar staat om te casten. Maar mijn S3 vind de CC niet. Zit op hetzelfde netwerk, iPhone geprobeerd maar werkt ook niet.
Ook geprobeerd om de usb aan te sluiten aan een stopcontact maar dat geeft geen verschil.

Kan het misschien aan de Ziggo Ubee router liggen? WPS is disabled, maar zie helaas geen instellingen die over UPNP gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Xepos op 04-10-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Xepos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:40:
Hm net een Chromecast zitten in te stellen. Alles gelukt, krijg op het beeld te zien dat de CC klaar staat om te casten. Maar mijn S3 vind de CC niet. Zit op hetzelfde netwerk, iPhone geprobeerd maar werkt ook niet.
Ook geprobeerd om de usb aan te sluiten aan een stopcontact maar dat geeft geen verschil.

Kan het misschien aan de Ziggo Ubee router liggen? WPS is disabled, maar zie helaas geen instellingen die over UPNP gaan.
Is je router 2,4 en 5ghz? Even je S3 en iPhone op 2,4 instellen en nog eens proberen.
Zou een probleem moeten zijn met instellen, maar dit vaker tegen mensen gezegd en nooit gehoord of het heeft geholpen dus roep het maar weer. Heb je eventueel een computer bij de hand, even met Chrome kijken of die hem ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ja ik heb 2.4Ghz en 5Ghz maar heb ze allebei een andere naam gegeven. Dus ik weet zeker dat zowel de telefoon als de Chromecast op het zelfde netwerk zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Xepos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:36:
Ja ik heb 2.4Ghz en 5Ghz maar heb ze allebei een andere naam gegeven. Dus ik weet zeker dat zowel de telefoon als de Chromecast op het zelfde netwerk zijn verbonden.
Oke, dan kan dat het inderdaad niet zijn :P
En heb je een computer bij de hand om te kijken of die hem ziet? Zowel uit Chrome als de CC-applicatie.

Op je telefoon, wat heb je geprobeerd, ziet de cc-app hem wel of niet en bijvoorbeeld de youtube app?
Eventueel kan je ook de CC nog rebooten of resetten en opnieuw instellen, beide hardware-matig mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Omdat bij mij thuis het merendeel bij Apple vandaan komt, hebben wij dus ook een Apple TV. Hier kan ik met mijn Windows 8 Laptop en Android toetsel helaas weinig mee.

Nu wil ik voor mezelf wellicht een chromecast aanschaffen. Ik heb hier het e.e.a. over gelezen maar vind het moeilijk vertalen naar de praktijk. Ik vroeg me af of deze aan de volgende wensen voldoet en wat ik zelf al weet:

Moto G naar TV ?
- Foto's streamen ✓
- Youtube streamen ✓
- Hele Moto G mirroren?

Asus T100 (windows 8 ) naar TV?
- Foto's streamen met Windows Pohoto Viewer
- YouTube streamen
- VLC media player streamen
- PopCorn Time streamen
- Hele scherm mirroren

Is dit allemaal standaard mogelijk met de chromecast? Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hele Moto G en YouTube vanaf Asus T100 iig wel (met Chrome browser). Rest weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:17
@jjurgen

Android
Foto streamen geen probleem
YouTube is de kracht van Chromecast en werkt perfect.
PopCorn Time is ook beschikbaar voor Android en dan werkt dat wel.

Windows
VLC lukt volgens mij (nog) niet maar via Google Chrome kun je in de browser een film starten en dan kan wel naar CC.

Ook zijn er voldoende Apps te vinden waarmee je dingen wel voor elkaar kunt krijgen.
Het is een kwestie van even zoeken in Google. Er komen bijna dagelijkse mogelijkeheden bij.

http://allaboutchromecast...ocal-video-to-chromecast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Lees ik hier nou goed dat het mogelijk is om je ipad screen te casten mits deze gejailbreaked is?, welke app is hier voor nodig? Mijn ipad air is namelijk gejailbreaked. Zou wel tof zijn dar je apps als foxsports en HBO kan mirroren dan... Tenminste dat zou moeten werken dan lijkt mij?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MikeOO schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:07:
@jjurgen

Android
Foto streamen geen probleem
YouTube is de kracht van Chromecast en werkt perfect.
PopCorn Time is ook beschikbaar voor Android en dan werkt dat wel.

Windows
VLC lukt volgens mij (nog) niet maar via Google Chrome kun je in de browser een film starten en dan kan wel naar CC.
Dat laatste is voor mij ook de manier om uitzending gemist te kijken op de chromecast :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[message42997940,noline]Xepos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:36[/message]:
Het gaat er niet alleen om of ze allebei op hetzelfde netwerk zitten, maar dat ze ook beide op het 2,4 Ghz netwerk zitten.
De Chromecast werkt niet op 5 Ghz, dus moeten beide apparaten op 2,4.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Het maakt niet uit of ze op dezelfde netwerk band zitten. De Chomecast ondersteund alleen 2.4 GHz Wi-Fi dus kan alleen op dat netwerk verbinden. Waar je apparaat dan aan hangt maakt niet uit zolang ze elkaar maar kunnen zien op het netwerk.

Heb je al bekeken of je router wel compatibel is?

https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=en

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Tip: Als je probleemloos mp4 of mkv's wil streamen naar je CC check dan de chrome videostream extensie.
Externe subtitels eenvoudig te selecteren, en de mogelijkheid om de subs te selecteren in je MKV alsmede de audiotrack.

Ik heb deze mediaspeler geprobeerd en moet zeggen dat het eigelijk best goed werkt, geen haperingen in je mp4 maar ook een mkv geeft tot nu toe geen problemen met het afspelen.
Momenteel is het zo dat vanwege een bug in de CC er geen interne subs gekozen kunnen worden dus werken alleen externe subs, schijnt dat dit verholpen word in de eerstvolgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 18:55

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb gisteren de chromecast gekocht en wilde gebruik maken van deze aanbieding:

https://support.google.com/chromecast/answer/6008760

Nu krijg ik echter te zien dat er geen aanbiedingen beschikbaar zijn, terwijl ik wel voldoe aan de voorwaarden. Iemand die daar meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:55
Het is mij ook niet op die wijze gelukt, maar wel zo:

Uit het Centraal aanbiedingen topic en geplaatst door melk0r:
3 maanden lang gratis Google Music:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je gaat wel een doorlopend abonnement aan maar je kunt meteen weer opzeggen voor de factuurdatum (ergens in januari 2015 dus).

Dan heb je nu 3 maanden om te kijken of Google Music iets voor je is.

[ Voor 11% gewijzigd door marcelmg2 op 05-10-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:09:
Ik heb gisteren de chromecast gekocht en wilde gebruik maken van deze aanbieding:

https://support.google.com/chromecast/answer/6008760

Nu krijg ik echter te zien dat er geen aanbiedingen beschikbaar zijn, terwijl ik wel voldoe aan de voorwaarden. Iemand die daar meer van weet?
Het kan 3 dagen duren voordat je gebruik kan maken van de actie en je moet een Google Wallet account hebben met geldig betaalmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Ik probeer een Chromecast aan een AVM Fritz!box (m.n. de 7340) te koppelen maar dat lukt niet.

Alles lijkt goed te gaan. Ik zie mijn netwerk verschijnen op de TV en kan de Naam instellen. Dan, na nog één keer de Wifi-code ingeven, verschijnt de melding: Je Chromecast kan niet worden gevonden met een link voor meer informatie.
Daar vind ik een lijst routers die bewezen goed werken. De AVM Fritzboxen staan daar niet bij, wel dit advies: Your Wi-Fi network configuration prevents devices from communicating with Chromecast. In order to resolve this issue, you will need to disable AP (access point) isolation, AP isolation (also known as 'Client Isolation' or 'Guest Mode'), on your router.

Op de router zie ik wel de Chromecast in mijn netwerk. Ook staat 'Wireless devices displayed may communicate with each other' aangevinkt en iets anders kan ik niet vinden in mijn Fritzbox. Net zoals opties als: Disable IGMP Proxy, Enable IGMP, Enable WMM, Disable SIP ALG, Disable VPNs, Enable UPnP/Multicast.

Heeft iemand een Chromecast aan de praat gekregen op een Fritzbox? Of kan de Chromecast richting MP? ;w
Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.