En leuke ervaring denk ik, lijkt me fantastisch als je er handig in bent om iets te bouwen waar je wat aan hebt.rubensollie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:08:
Wanneer encryptie echter niet nodig is, snap ik ook niet waarom devs het niet in hun app bouwen. Heb er zelf 2 dagen over gedaan, maar het was het zeker waard
Om op mijn vraag terug te komen. Ik heb ontdekt dat de chromecast wel werkt als je direct (zonder hdmi extender) op de tv aansluit. Ik heb nog een andere hdmi extender gekocht, met de aanname dat de andere stuk is gegaan, maar daarmee doet ie het ook niet. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?shads schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:
Ik weet niet of dit de juiste forum is om hierover te spreken, maar goed ik begin maar gewoon.
Onlangs de chromecast aangeschaft. Alleen wanneer ik het aan mijn TV aansluit (Samsung EH5000), dan staat er 'chromecast ...' voor 2-3 seconden en dan verdwijnt het beeld en staat er geen signaal op de TV. De chromecast heb ik ook op een andere scherm geprobeerd en daar werkte het helemaal prima (ook geen problemen met wi-fi of iets dergelijks).
Ik heb veel tips op het Internet gelezen, bijvoorbeeld wachten totdat de chromecast niet meer knippert en dan pas TV aanzetten, maar niets helpt hierbij. Ook geprobeerd om langdurig de stekker van de TV te verwijderen, maar geen geluk. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Helaas bestaat de mogelijkheid niet om zonder hdmi extender aan te sluiten, omdat ik er gewoon geen ruimte daarvoor heb achter mijn tv...
Even een quick heads up over het rooten van de Chromecast. Het schijnt dat je niet perse een Teensy nodig hebt, maar dat een goedkope Chinese Leonardo Arduino bordje ook werkt. Ik heb deze vandaag besteld dus zal over 2-3 weken pas op de deurmat liggen, maar zal daarna mijn ervaringen posten.
http://www.ebay.com/itm/310634777706
Plex werkt perfect met subs. Je moet ze wel selecteren voor het starten.ulTimaS schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:31:
[...]
DIt is omdat popcorntime nog geen ondertitels ondersteund voor de chromecast volgens mij. Hetzelfde met Plex.
Dat komt omdat Plex ze dan mee 'transcode', ze worden dan eigenlijk gewoon ingebakken in de video zoals 'vroeger' nog geregeld gebeurde.belrpr schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:08:
[...]
Plex werkt perfect met subs. Je moet ze wel selecteren voor het starten.
Wat FabianNL dus zegt, volgens mij zijn ze bij Plex wel bezig om srt binnenkort te gaan ondersteunen.belrpr schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:08:
[...]
Plex werkt perfect met subs. Je moet ze wel selecteren voor het starten.
ben benieuwd! kon er nog weinig info over vinden op xda.pelt schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:57:
Even een quick heads up over het rooten van de Chromecast. Het schijnt dat je niet perse een Teensy nodig hebt, maar dat een goedkope Chinese Leonardo Arduino bordje ook werkt. Ik heb deze vandaag besteld dus zal over 2-3 weken pas op de deurmat liggen, maar zal daarna mijn ervaringen posten.
Zie ook hier: Lizard in "Google Chromecast - Deel 1"nico445 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:59:
[...]
ben benieuwd! kon er nog weinig info over vinden op xda.
En ga je de App ook delenrubensollie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:
Zo, heb twee weken geleden ook maar mijn eerste chromecast gekocht, gelijk even een appje gemaakt om mijn lokale muziek te streamen van mijn telefoon. Resultaat:
TV:
[afbeelding]
App:
[afbeelding]
Natuurlijk
Hij is alleen nog niet klaar genoeg vind ik, dus eerst even verder devven
XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL
Volgens mij snappen sommige mensen niet hoe Plex werkt met subtitles. Alle ondertitels worden ondersteund, maar zodra je die cast op de chromecast worden ze er vast ingebakken met het transcoden.Barfman schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:40:
SRT wordt al volledig ondersteund
Het eindresultaat is hetzelfde natuurlijk.ulTimaS schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:26:
[...]
Volgens mij snappen sommige mensen niet hoe Plex werkt met subtitles. Alle ondertitels worden ondersteund, maar zodra je die cast op de chromecast worden ze er vast ingebakken met het transcoden.
edit: nvm zie het nu staan!, die ook dan maar even bestellen.Lizard schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:58:
[...]
Zie ook hier: Lizard in "Google Chromecast - Deel 1"
[ Voor 16% gewijzigd door nico445 op 31-08-2014 13:40 ]
Om mijn vraag af te sluiten: Chromecast omgeruild in de winkel en nu werkt het primashads schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:47:
[...]
Om op mijn vraag terug te komen. Ik heb ontdekt dat de chromecast wel werkt als je direct (zonder hdmi extender) op de tv aansluit. Ik heb nog een andere hdmi extender gekocht, met de aanname dat de andere stuk is gegaan, maar daarmee doet ie het ook niet. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Helaas bestaat de mogelijkheid niet om zonder hdmi extender aan te sluiten, omdat ik er gewoon geen ruimte daarvoor heb achter mijn tv...
Ja, maar de manier waarop niet en dat is nogal een cruciale factor als je kijkt naar waar de Plex server is geïnstalleerd. Als er getranscodeerd moet worden dan vergt dit CPU power.
Verwijderd
Weet iemand een truuk om te zien welke bitrate hij afspeelt op netflix? Mijn wd mediaspeler heeft opeens 720p ipv 1080p (al zie ik dit niet echt in het beeld, maar dat soort dingen vallen mij nooit op). Ik kan op de wd wel de bitrate zien met een knop.
Is dat ook mogelijk met de chromecast (als ik vanaf mijn ipad ofzo een video op netflix start en dan zeg: afspelen op tv met chromecast?
Is dat ook mogelijk met de chromecast (als ik vanaf mijn ipad ofzo een video op netflix start en dan zeg: afspelen op tv met chromecast?
Volgens mij niet. Maar je kan wel een Netflix test video streamen die aangeeft wat de bitrate is. Zit op mobiel dus link ff niet vinden. Maar is waarschijnlijk toch niet wat je helemaal bedoeld.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:38:
Weet iemand een truuk om te zien welke bitrate hij afspeelt op netflix? Mijn wd mediaspeler heeft opeens 720p ipv 1080p (al zie ik dit niet echt in het beeld, maar dat soort dingen vallen mij nooit op). Ik kan op de wd wel de bitrate zien met een knop.
Sinds enige tijd de chromecast in me bezit, maar bij het casten van films bijvoorbeeld YouTube valt opeens het geluid weg. Beeld blijft wel door draaien.
Als ik me chromecast dan herstart of de verbinding opnieuw opzet werkt hij weer.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad en hoe heeft hij deze opgelost?
Tot nu toe vind ik een hele vervelende bug....
Als ik me chromecast dan herstart of de verbinding opnieuw opzet werkt hij weer.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad en hoe heeft hij deze opgelost?
Tot nu toe vind ik een hele vervelende bug....
Hoe stabiel is je wifi verbinding thuis? Al eens gekeken hoeveel access points er in de buurt zitten en op welke kanalen?
Gadgets FTW!
Eindelijk Chromecast support voor Firefox..
nieuws: Mozilla brengt bèta Firefox voor Android met Chromecast-ondersteuning uit
nieuws: Mozilla brengt bèta Firefox voor Android met Chromecast-ondersteuning uit
Verwijderd
dat is echt fantastisch.cornfed99111 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:28:
Eindelijk Chromecast support voor Firefox..
Ik heb de android versie van Firefox nog nooit geprobeerd, is het een beetje een goede browser? Chrome vind ik namelijk echt superfijn werken zeker met de nieuwe update met de Android L material design. Het is natuurlijk altijd goed dat er meer browsers de chromecast gaan ondersteunen.
[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 06-09-2014 13:20 ]
Nee, want ik krijg je geen casten voor elkaar.
Die optie wordt nergens aangeboden in Firefox Beta.
En dat kan kloppen, want mwargers in 'nieuws: Mozilla brengt bèta Firefox voor Android met Chromecast-ondersteuning uit'
Al de hele avond bezig om een .MKV met embed ondertiteling te streamen vanaf mijn nas met Bubble UPNP.
Wat een geheister.
iemand tips ?
Wat een geheister.
iemand tips ?
Niet zonder specs van je NAS natuurlijk.thomasv93 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:14:
Al de hele avond bezig om een .MKV met embed ondertiteling te streamen vanaf mijn nas met Bubble UPNP.
Wat een geheister.![]()
iemand tips ?
.mkv zegt niets? Welke Video Codec? Welke Audio Codec? Welke audio kanalen?
Vraagje: Ik heb net de Chromecast gekocht en nu will ik de Chromecast-App voor Google Chrome installeren maar ik krijg de volgende melding:
"chromecast-app werkt alleen als wifi is ingeschakeld"
Nu heb ik al mijn pc's in huis bedraad aangesloten en dus heb ik ook geen Wifi op mijn pc zitten. Is dit te omzeilen?
Nu heb ik al mijn pc's in huis bedraad aangesloten en dus heb ik ook geen Wifi op mijn pc zitten. Is dit te omzeilen?
Via smartphone of tablet.Buurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:19:
Vraagje: Ik heb net de Chromecast gekocht en nu will ik de Chromecast-App voor Google Chrome installeren maar ik krijg de volgende melding:
Nee, er wordt een wifi verbinding gemaakt tussen wifi adapter in de laptop en de chromecast. Misschien met je mobiele telefoon de chromecast app installeren? Durf niet te zeggen of dat het werkt om de installatie op die manier uit te voeren.Buurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:19:
Op de mobiel heb ik al de Chromecast App. Die werkt prima. Nu alleen nog op de pc.
De pc geeft aan dat de Wifi uitgeschakeld is. Wat natuurlijk klopt want ik heb geen Wifi op de pc (klinkt ouderwets maar ik game graag zonder LAG :-) )
De pc geeft aan dat de Wifi uitgeschakeld is. Wat natuurlijk klopt want ik heb geen Wifi op de pc (klinkt ouderwets maar ik game graag zonder LAG :-) )
[ Voor 48% gewijzigd door Buurman.m op 07-09-2014 15:51 ]
Ik krijg met CC nu af en toe de vermelding dat ik een titel niet direct kan kijken (andere clients kan ik de titel wel afspelen), enig idee? Kan op dit moment geen zinnig antwoord vinden namelijk.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Draai je dan de chrome ios op je pc? Op mijn windows pc heb ik niks geinstalleerd en kan gewoon via een utp kabel de chromecast benaderen (die weer via wifi verbonden is aan mijn netwerk). Ik heb ook geen wifi op mijn pc.Buurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:48:
Op de mobiel heb ik al de Chromecast App. Die werkt prima. Nu alleen nog op de pc.
Ik draai gewoon Windows 7 (64 bit) met Google Chrome en ik wil graag streamen vanaf de pc naar de ChromeCast. Maar hij wil de Chromecast App niet installeren onder Google Chrome omdat ik geen WIfi heb.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:12:
[...]
Draai je dan de chrome ios op je pc? Op mijn windows pc heb ik niks geinstalleerd en kan gewoon via een utp kabel de chromecast benaderen (die weer via wifi verbonden is aan mijn netwerk). Ik heb ook geen wifi op mijn pc.
Ik kan wel de Chromecast zien bij netwerkbeheer maar alleen als "Andere apparaten". Kan er niets mee behalve de details opvragen.
Verwijderd
ok, dat werkt niet. Je hebt wel wifi nodig omdat de chromecast zelf anders ook niet wil werken. Hij moet namelijk aan je netwerk gekoppeld worden en dat kan niet zonder wifi. Misschien kan je daarna wel wifi weer verwijderen uit je netwerk en werkt het, maar zonder wifi kan je in iedergeval niets beginnen.Buurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:17:
Ik draai gewoon Windows 7 (64 bit) met Google Chrome en ik wil graag streamen vanaf de pc naar de ChromeCast. Maar hij wil de Chromecast App niet installeren onder Google Chrome omdat ik geen WIfi heb.
Maar elke router van een internetprovider heeft tegenwoordig toch wel wifi? Elke router meen ik ook. Dan moet je wel een heel oud bakje hebben staan?
De router is het probleem niet. Chromacast-App wil niet op de pc geïnstallerd worden zonder Wifi. Via de mobiel (dus via Wifi) is het installeren prima gelukt. Het gaat nu nog om de pc die geen Wifi heeft maar gewoon bedraad is aangesloten op de router. Beetje raar dat Google Chromecast-App vraagt om een wifi verbinding terwijl de pc bedraad op hetzelfde netwerk is aangesloten.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:23:
[...]
ok, dat werkt niet. Je hebt wel wifi nodig omdat de chromecast zelf anders ook niet wil werken. Hij moet namelijk aan je netwerk gekoppeld worden en dat kan niet zonder wifi. Misschien kan je daarna wel wifi weer verwijderen uit je netwerk en werkt het, maar zonder wifi kan je in iedergeval niets beginnen.
Maar elke router van een internetprovider heeft tegenwoordig toch wel wifi? Elke router meen ik ook. Dan moet je wel een heel oud bakje hebben staan?
omdat je chromecast zelf draadloos isBuurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:30:
[...]
De router is het probleem niet. Chromacast-App wil niet op de pc geïnstallerd worden zonder Wifi. Via de mobiel (dus via Wifi) is het installeren prima gelukt. Het gaat nu nog om de pc die geen Wifi heeft maar gewoon bedraad is aangesloten op de router. Beetje raar dat Google Chromecast-App vraagt om een wifi verbinding terwijl de pc bedraad op hetzelfde netwerk is aangesloten.
Verwijderd
Die app heb je ook niet nodig op je pc waar geen wifi op zit. Je Chromecast werkt dus begrijp ik. Want je kan streamen vanaf je telefoon of tablet?!Buurman.m schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:30:
[...]
De router is het probleem niet. Chromacast-App wil niet op de pc geïnstallerd worden zonder Wifi. Via de mobiel (dus via Wifi) is het installeren prima gelukt. Het gaat nu nog om de pc die geen Wifi heeft maar gewoon bedraad is aangesloten op de router. Beetje raar dat Google Chromecast-App vraagt om een wifi verbinding terwijl de pc bedraad op hetzelfde netwerk is aangesloten.
Wat je denk ik nog moet doen is de chromecast extensie installeren voor Chrome. Dan kan je vanuit de browser streamen naar de CC: https://support.google.com/chromecast/answer/3212008?hl=nl
Handig is ook om de CC een vast ip adres te geven via de router. Macbinding.
Of ik moet je helemaal verkeerd begrepen hebben, en dan mag je alles vergeten wat ik geschreven heb.
Dat was hem inderdaad. Moest niet de App hebben maar de Chrome extentie. Bedankt. Nu werkt het.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:20:
[...]
Die app heb je ook niet nodig op je pc waar geen wifi op zit. Je Chromecast werkt dus begrijp ik. Want je kan streamen vanaf je telefoon of tablet?!
Wat je denk ik nog moet doen is de chromecast extensie installeren voor Chrome. Dan kan je vanuit de browser streamen naar de CC: https://support.google.com/chromecast/answer/3212008?hl=nl
Handig is ook om de CC een vast ip adres te geven via de router. Macbinding.
Of ik moet je helemaal verkeerd begrepen hebben, en dan mag je alles vergeten wat ik geschreven heb.
Zeg dan ook meteen dat dat volgende week rechtgetrokken wordt, weet iedereen meteen meercornfed99111 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:18:
[...]
Nee, want ik krijg je geen casten voor elkaar.
Die optie wordt nergens aangeboden in Firefox Beta.
En dat kan kloppen, want mwargers in 'nieuws: Mozilla brengt bèta Firefox voor Android met Chromecast-ondersteuning uit'
Voor de mensen die popcorntime gebruiken. http://www.reddit.com/r/P...w_days_but_i_finally_got/
Nu nog wachten op een Android versie met deze functie.
Nu nog wachten op een Android versie met deze functie.
[ Voor 19% gewijzigd door ulTimaS op 08-09-2014 16:31 ]
Ik zit eigenlijk met een probleem. Van het weekend voor mijn vader een hele mooie Kobo Arc 10hd gekocht. Deze tablet is qua specs erg goed ( hij mist alleen een camera maar goed ). Nu wist ik niet dat de Chromecast niet alle apparaten zou ondersteunen en heb er ook voor hem een chromecast bij gedaan.
Weet iemand toch een mogelijkheid om je scherm te casten naar de chromecast? Ik heb op internet gekeken en daar moet je dan meteen met root aan de gang om enabler aan de praat te krijgen. Maar of dat werkt?
Weet iemand toch een mogelijkheid om je scherm te casten naar de chromecast? Ik heb op internet gekeken en daar moet je dan meteen met root aan de gang om enabler aan de praat te krijgen. Maar of dat werkt?
Standaard werkt het schermcasten maar op een paar toestellen op dit moment.Webgnome schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 06:57:
Ik zit eigenlijk met een probleem. Van het weekend voor mijn vader een hele mooie Kobo Arc 10hd gekocht. Deze tablet is qua specs erg goed ( hij mist alleen een camera maar goed ). Nu wist ik niet dat de Chromecast niet alle apparaten zou ondersteunen en heb er ook voor hem een chromecast bij gedaan.
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl
Bij ondersteunende Apparaten staat precies welke dat zijn. Dit is maar een beperk lijstje dus rooten is voor dit moment de enige mannier om iets werkend te krijgen.
De root vraag kun je ook hier terugvinden dus even de zoekfunctie gebruiken hiervoor.
En dan vind je: http://forum.xda-develope...mirroring-device-t2812193
Kwestie van proberen aangezien het op elke toestel weer anders kan werken.
Ik heb een toestel dat het standaard ondersteunt, ik heb het letterlijk één keer gebruikt en daarna nooit meer. Ik vind de kwaliteit niet geweldig en door de lag valt er ook niet mee te gamen.
Vanaf vandaag wordt HBO GO ondersteund door Chromecast
bron http://www.itshbo.nl/nieu...teuning-voor-hbo-go_48584
Dat mocht ook wel eens tijd worden.zargo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:25:
Verwijderd
tja, mij waren ze al een paar maand terug kwijt als klant door het ontbreken hiervan... en ik kom niet meer terug. Dat hele hbo go is een lachertje, althans de Nederlandse tak. In Amerika zal het wel beter zijn.zargo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:25:
Zo denk ik er ook over, miracast kan je telefoon waarschijnlijk ook aan als chromecast werkt en miracast werkt veel fijner en soepeler. Ik stream nu vanaf mijn pc, dat werkt echt veel beter. Nadeel is wel dat de pc beneden staat en ik vaak naar de 1e verdieping stream. Dus na afloop eerst weer naar beneden om de pc uit te doen.SD5k schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:04:
Ik heb een toestel dat het standaard ondersteunt, ik heb het letterlijk één keer gebruikt en daarna nooit meer. Ik vind de kwaliteit niet geweldig en door de lag valt er ook niet mee te gamen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 18:25 ]
Heb er geen ervaring mee maar je hebt ook remote desktop telefoon apps, misschien is dat wat?Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:22:
. Dus na afloop eerst weer naar beneden om de pc uit te doen.
te laat. Heb sinds ik chromecast heb, HBO opgezegd. Begon mij te ergeren aan continue herhalingen.zargo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:25:
Toch is het gek. Ik gebruik het met mijn eigen Nexus 5 vrij vaak en werkt best lekker. Toch jammer dat er weer met root geklooid moet worden om het aan de praat te krijgen.SD5k schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:04:
Ik heb zelf ook een Nexus 5, moet er wel bij zeggen dat ik het vlak nadat het op de officiele manier kon heb getest en later nooit meer. Daarnaast zit mijn Chromecast in mijn AV-receiver maar hier heb ik met andere apparaten nooit noemenswaardige lag gehad.
Misschien dat het intussen wat beter werkt, ik zal het binnenkort nog eens proberen.
Misschien dat het intussen wat beter werkt, ik zal het binnenkort nog eens proberen.
time4popcorn heeft nu werkende subs naar je CC... nice :-)
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Verwijderd
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Moet ik mij dan voorstellen dat je dan eventueel ook DTS hebt als geluid? Met mij AV Onkyo 609 heb ik nog wel een HDMI ingang vrij. Als ik daar de CC op zou kunnen aansluiten en dan beeld en geluid [i.e. DTS] kan ontvangen via de CC zou dat fijn zijn.SD5k schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:13:
.... Daarnaast zit mijn Chromecast in mijn AV-receiver maar hier ...sic...
Nu is mijn tv optical out aangesloten op de optical in van de AV hetgeen betekent dat er geen DTS bijvoorbeeld
Bij mij werkt dat wel zo. Heb de Chromecast direct in mijn Denon receiver en als ik op Netflix een serie met 5.1 geluid stream, dan komt dat prima door. Zelfs het HD audio lampje gaat aanVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:39:
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Moet ik mij dan voorstellen dat je dan eventueel ook DTS hebt als geluid? Met mij AV Onkyo 609 heb ik nog wel een HDMI ingang vrij. Als ik daar de CC op zou kunnen aansluiten en dan beeld en geluid [i.e. DTS] kan ontvangen via de CC zou dat fijn zijn.
Nu is mijn tv optical out aangesloten op de optical in van de AV hetgeen betekent dat er geen DTS bijvoorbeeld
Verwijderd
Nah, dat wordt vanmiddag weer even prutsen. Is wel ideaal zo als het lukt. En dat gaat wel lukken..:-)Makster schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:47:
[...]
...Zelfs het HD audio lampje gaat aanOverigens kun je via optical wel DTS versturen, maar blijkbaar ondersteunt je tv out dat niet (HD audio kan sowieso niet over optical).
Heb mijn CC ook in een 609 zitten, werkt gewoon met DTS in mijn beleving (hoewel niet al het Netflix-materiaal natuurlijk in DTS wordt geleverd)Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:17:
[...]
Nah, dat wordt vanmiddag weer even prutsen. Is wel ideaal zo als het lukt. En dat gaat wel lukken..:-)
Heeft CC DTS ondersteuning dan? Ik dacht namelijk van niet aangezien plex bij mij alles resampled naar PCM 5.1 wat DTS was.Yo-L schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]
Heb mijn CC ook in een 609 zitten, werkt gewoon met DTS in mijn beleving (hoewel niet al het Netflix-materiaal natuurlijk in DTS wordt geleverd)
Ik weet dat Netflix DD+ gebruikt, maar geen DTS.
Ook op android?merlin1201 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:09:
time4popcorn heeft nu werkende subs naar je CC... nice :-)
Verwijderd
Werkt inderdaad via de hdmi-ingang op de AV. Bij Popcorn4time wordt het 'multichannel'[PCM?] Bij Netflix DD+. Plex ook 'multichannel wat ik eruit krijg bij DTS. Zal wel komen omdat de CC geen licentie heeft.Yo-L schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]
Heb mijn CC ook in een 609 zitten, werkt gewoon met DTS in mijn beleving (hoewel niet al het Netflix-materiaal natuurlijk in DTS wordt geleverd)
Hier zit menig mens toch wel behoorlijk op te wachten.. Hoop dat ze dit snel hebben geregeld.DonDee schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:39:
[...]
zie : http://blog.time4popcorn.eu/
nog niet binnenkort.
Zit te twijfelen om een chromecast aan te schaffen. Het gemak van op een tablet films/series zoeken en laten afspelen op de TV in plaats van smarthub gebruiken of door folders bladeren op mijn samsung TV is toch niet het handigst.
Echter na wat meer te lezen blijkt dat de functionaliteit van CEC icm chromecast beperkt is. Wat ik graag zou willen is met tablet netflix / films op synology bedienen (DS Video) en zodra deze gestart is kan ik de tablet weer wegleggen. Als ik dan even wil pauzeren, dan pak ik de afstandbediening van mijn TV en druk op pauze. Echter schijnt dit dus niet te werken op de chromecast!
Dit lijkt misschien een kleinigheidje, maar ik vind dit eigenlijk wel een stomme designfout. Nu moet je dus je tablet pakken, unlocken mogelijk de app starten en dan pauzeren, met een afstandbediening is dit veel makkelijker.
Ik denk nog wel even na of dit nu echt een showstopper is of niet... Smarthub is redelijk waardeloos (netflix met gele ondertitels op E-serie) en DS Video voor samsung werkt ook net niet goed genoeg. Chromecast zou het leven wel een stukje makkelijker maken.
Echter na wat meer te lezen blijkt dat de functionaliteit van CEC icm chromecast beperkt is. Wat ik graag zou willen is met tablet netflix / films op synology bedienen (DS Video) en zodra deze gestart is kan ik de tablet weer wegleggen. Als ik dan even wil pauzeren, dan pak ik de afstandbediening van mijn TV en druk op pauze. Echter schijnt dit dus niet te werken op de chromecast!
Dit lijkt misschien een kleinigheidje, maar ik vind dit eigenlijk wel een stomme designfout. Nu moet je dus je tablet pakken, unlocken mogelijk de app starten en dan pauzeren, met een afstandbediening is dit veel makkelijker.
Ik denk nog wel even na of dit nu echt een showstopper is of niet... Smarthub is redelijk waardeloos (netflix met gele ondertitels op E-serie) en DS Video voor samsung werkt ook net niet goed genoeg. Chromecast zou het leven wel een stukje makkelijker maken.
Het is juist de bedoeling dat de CC op non-smart tv's werkt, dus zo gek is dat niet natuurlijk.
En de kleur van ondertitels is volledig random.
Verwijderd
Helaas niet bij alle apparaten. Dan zit je opeens met geel. Waarschijnlijk usa markt en nooit een update gekomen voor het feit dat je nu de kleur kan selecteren.418O2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:39:
Nee hoor je hoeft niet je tablet of phone te unlocken. Het afspeelmenu (pauze/play en door- en terugspoelen staan bij mijn opstartscherm. Als ik mn mobile wil gebruiken dan moet ik wel even unlocken maar dus niet om netflix or what ever je ism chromecast gebruikt te bedienen.Shodan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:35:
Zit te twijfelen om een chromecast aan te schaffen. Het gemak van op een tablet films/series zoeken en laten afspelen op de TV in plaats van smarthub gebruiken of door folders bladeren op mijn samsung TV is toch niet het handigst.

Verwijderd
ds video heeft dat volgens mij nietArtwido schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:45:
maar dus niet om netflix or what ever je ism chromecast gebruikt te bedienen.
Vraag: Maakt het voor de werking/snelheid uit of de Chromecast via usb of stroomstekker zijn voeding krijgt?
Tevens heb je de navigatieknoppen ook in je notificatie balk zitten, mocht je ergens mee bezig zijn in een andere applicatie.Artwido schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:45:
[...]
Nee hoor je hoeft niet je tablet of phone te unlocken. Het afspeelmenu (pauze/play en door- en terugspoelen staan bij mijn opstartscherm. Als ik mn mobile wil gebruiken dan moet ik wel even unlocken maar dus niet om netflix or what ever je ism chromecast gebruikt te bedienen.
Ik dacht dat het wel een verschil uitmaakte voor de hdmi-cec? Dat je TV automatisch de juiste input selecteert als je de chromecast met de gewone voeding verbindt, wat niet lukt via de USB-voeding? Verbeter me als ik het verkeerd voor heb.wvkreg schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:52:
Vraag: Maakt het voor de werking/snelheid uit of de Chromecast via usb of stroomstekker zijn voeding krijgt?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Ik heb de usb in mijn tv en CEC werkt prima. Mogelijk dat er verschil zit in de power output per usb ingang?lukadad schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:59:
[...]
Ik dacht dat het wel een verschil uitmaakte voor de hdmi-cec? Dat je TV automatisch de juiste input selecteert als je de chromecast met de gewone voeding verbindt, wat niet lukt via de USB-voeding? Verbeter me als ik het verkeerd voor heb.
Het voordeel is wel dat de CC pas aangaat wanneer de tv ook aan gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 14-09-2014 17:35 ]
Als je de chromecast via stroomstekker aansluit kan je met chromecast aansturing de tv aanzetten. Via usb kan dat niet.
Beide heeft zijn voor en nadeel.
Beide heeft zijn voor en nadeel.
Ik heb hiervoor de Logitech Harmony One afstandbediening. Heb een action aangemaakt die mijn TV en versterker aanzet en vervolgens op het juiste HDMI kanaal waar de chromecast in zit.
Dat kan, maar da's natuurlijk lang niet zo makkelijk als iets casten naar de Chromecast die automatisch de TV op het juiste kanaal aanzet...Artwido schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:27:
Ik heb hiervoor de Logitech Harmony One afstandbediening. Heb een action aangemaakt die mijn TV en versterker aanzet en vervolgens op het juiste HDMI kanaal waar de chromecast in zit.
Ik probeer een probleempje op te lossen met mijn chromecast. Mijn laptop ziet 'm direct, echter iPad3, Nexus 5 en 7 zien 'm niet. Ziggo Cisco modem, Samsung UE6500 tv.
De grap is dat ik deze eerst op mijn eigen tv (panasonic) had aangesloten en daar werkte die met elk apparaat. Dus ik denk, die kan ik probleemloos aan mijn ma (200 km verderop) geven om vervolgens te zien dat daar alleen de laptop de chromecast ziet.
De grap is dat ik deze eerst op mijn eigen tv (panasonic) had aangesloten en daar werkte die met elk apparaat. Dus ik denk, die kan ik probleemloos aan mijn ma (200 km verderop) geven om vervolgens te zien dat daar alleen de laptop de chromecast ziet.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Mogelijk is het een 2,4 en 5 ghz netwerk en is de laptop 2,4 is en zijn de apparaten allemaal op de 5ghz aangesloten. De chromecast heeft alleen 2,4. Heb wel gehoord dat dit bij het instellen een probleem is, maar kan me voorstellen dat dit verder ook problemen oplevert, misschien de moeite om even te controleren (even een van de apparaten op 2,4 instellen).cbr600f4i schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:39:
Ik probeer een probleempje op te lossen met mijn chromecast. Mijn laptop ziet 'm direct, echter iPad3, Nexus 5 en 7 zien 'm niet. Ziggo Cisco modem, Samsung UE6500 tv.
Klinkt logisch, ik zal dit komend weekend eens uitproberen of dat het probleem is.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Installeer eens de chromecast app op bijv. de ipad3, doe de app aan en dan ziet hij de chromecast. Vervolgens blijft de ipad de chromecast zien. Als ik de app verwijder stopt het wel op een gegeven moment. Kwam er toevallig gisteren achter, ik laat nu de chromecast app maar staan.cbr600f4i schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:39:
In mijn geval kon netflix hem niet meer vinden via de ipad.
Waarom zou je de Chromecast app uberhaupt verwijderen? Voor de ruimte is het niet lijkt me, zo groot is deze niet namelijk..Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:36:
[...]
Installeer eens de chromecast app op bijv. de ipad3, doe de app aan en dan ziet hij de chromecast. Vervolgens blijft de ipad de chromecast zien. Als ik de app verwijder stopt het wel op een gegeven moment. Kwam er toevallig gisteren achter, ik laat nu de chromecast app maar staan.
In mijn geval kon netflix hem niet meer vinden via de ipad.
Die chromecast app is toch noodzakelijk? Ik krijg pas die Chromecastoptie te zien als die app geinstalleerd is namelijk
Nee hoor, Ik heb die alleen op mijn telefoon geïnstalleerd voor de installatie. Elk ander apparaat kan er nu gebruik van maken (ook iOS apparaten)Vorkie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:30:
Die chromecast app is toch noodzakelijk? Ik krijg pas die Chromecastoptie te zien als die app geinstalleerd is namelijk
Klopt. De app is alleen noodzakelijk voor:
* Instellen Chromecast
* Fullscreen mirroring (op toestellen waar dit beschikbaar is).
Dus zolang *2 niet overal is uitgerold zal installatie op 1 toestel voldoende zijn.
Youtube herkend de chromecast vanzelf binnen het netwerk.
* Instellen Chromecast
Dus zolang *2 niet overal is uitgerold zal installatie op 1 toestel voldoende zijn.
Youtube herkend de chromecast vanzelf binnen het netwerk.
Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met de Chromecast. Ik kan de helft van de tijd geen Netflix casten wegens een time out in de verbinding.
Ook de youtube-app werkt niet naar behoren. Of het beeld is heel slecht, of het beeld stopt na 3 seconden en er verschijnt een laadsymbool in beeld. Je zou denken, snelheidsissue, maar ik meet met mijn telefoon naast de chromecast minimaal 40mbps. Ook andere apps als Vevo werken naar behoren.
Het probleem is gelijk bij alle drie tv's in huis. Iemand ervaringen met gelijke problemen? Weet iemand een oplossing? Zou het een wifi-kanalen conflict kunnen zijn?
Ook de youtube-app werkt niet naar behoren. Of het beeld is heel slecht, of het beeld stopt na 3 seconden en er verschijnt een laadsymbool in beeld. Je zou denken, snelheidsissue, maar ik meet met mijn telefoon naast de chromecast minimaal 40mbps. Ook andere apps als Vevo werken naar behoren.
Het probleem is gelijk bij alle drie tv's in huis. Iemand ervaringen met gelijke problemen? Weet iemand een oplossing? Zou het een wifi-kanalen conflict kunnen zijn?
Als ik camera open op mijn telefoon en het beeld mirror op mijn tv via chromecast, en ik richt de camera op de tevee scherm, dan krijg ik echt een gaaf effect. Lijkt alsof ik een waterglijbaan met lichteffecten aan het afglijden ben.
Maar een vraag:
Ik krijg de volgende foutmelding als ik lokale muziek via google play music wil afspelen:

Hoe los ik dit op?
Maar een vraag:
Ik krijg de volgende foutmelding als ik lokale muziek via google play music wil afspelen:

Hoe los ik dit op?
[ Voor 39% gewijzigd door ObiTewodros op 17-09-2014 14:02 ]
Netflix app op diverse devices (Samsung smart tv en via Chromecast op Panasonic Plasma) hapert bij mij de laatste dagen ook, sinds de update naar de nieuwe Netflix update zo lijkt het. Paar keer opnieuw proberen lost het probleem vaak wel op...
Verwijderd
Ik heb wel een keer gehad dat netflix op de ipad hem niet meer herkende, na het installeren van de chromecast app en het starten van de app waarbij hij gelijk de chromecast zag werkte het opeens weer. Ik laat hem daarom er maar opstaan, meestal gaat het wel goed, maar anders heb ik hem achter de hand (ik heb een nogal lastig wachtwoord, dus even snel intypen werkt meestal niet zo fijn om de app er weer even op te zetten).horizon1978 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:43:
Klopt. De app is alleen noodzakelijk voor:
* Instellen Chromecast
http://chromecast.wonderh...music-chromecast-0150290/ObiTewodros schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:00:
Als ik camera open op mijn telefoon en het beeld mirror op mijn tv via chromecast, en ik richt de camera op de tevee scherm, dan krijg ik echt een gaaf effect. Lijkt alsof ik een waterglijbaan met lichteffecten aan het afglijden ben.
Maar een vraag:
[afbeelding]
Hoe los ik dit op?
Jup, daarom heb ik dit dus gelinkt aan dat de app geinstalleerd moet zijn (en die is zo klein... merk het nog geeneens)Dikkiedikdik schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:45:
[...]
Ik heb wel een keer gehad dat netflix op de ipad hem niet meer herkende, na het installeren van de chromecast app en het starten van de app waarbij hij gelijk de chromecast zag werkte het opeens weer. Ik laat hem daarom er maar opstaan, meestal gaat het wel goed, maar anders heb ik hem achter de hand (ik heb een nogal lastig wachtwoord, dus even snel intypen werkt meestal niet zo fijn om de app er weer even op te zetten).
[ Voor 37% gewijzigd door Vorkie op 17-09-2014 15:49 ]
Inmiddels mijn Chromecast succesvol geroot met de HubCap exploit. werkt wel geinig met het webpanel erbij
En wat kun je nu extra?nico445 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:17:
Inmiddels mijn Chromecast succesvol geroot met de HubCap exploit. werkt wel geinig met het webpanel erbij
Twitch ondersteund dan nu eindelijk officieel de Chromecast: http://blog.twitch.tv/201...romecast-is-finally-here/
edit: even getest vanuit Chrome en Android en het werkt perfect!
edit: even getest vanuit Chrome en Android en het werkt perfect!
[ Voor 21% gewijzigd door ulTimaS op 17-09-2014 19:51 ]
Verwijderd
oh man dat is vet nieuws. Twitch is wel erg erg leuk als je wat leuke kanalen gevonden hebt. Gaaf zeg.
En zo te zien ook op je tv het scherm en dan de chat op de ipad of op je telefoon
Dit is naast youtube en netflix echt een killer app. Heel heel tof. Nu alleen uitzending gemist en rtl gemist en ik ben 100% tevreden.
En zo te zien ook op je tv het scherm en dan de chat op de ipad of op je telefoon
Dit is naast youtube en netflix echt een killer app. Heel heel tof. Nu alleen uitzending gemist en rtl gemist en ik ben 100% tevreden.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 20:01 ]
Is het dan mogelijk om je DNS simpel te veranderen en de Amerikaanse netflix te kijken?nico445 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:17:
haha idd leuk effect.ObiTewodros schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:00:

Chromecast geeft nu Backdrop aan bij het casten. Zou kunnen betekenen dat er een update aan zit te komen met de backdrop optie (o.a. het kiezen van eigen wallpapers (google+), kunst, het weer, etc) en met de 'whats-on-my-chromecast'-Google-Now-functie.
Dit topic is gesloten.