Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Hoe kan ik een tab vanuit Chrome casten? Ik zie de optie niet staan, heb Chrome Beta geinstalleerd op mijn Nexus. Op de Ipad kan ik die optie ook niet vinden. Toch wel nodig voor spotify, uitzending gemist etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Je kun in de app voor scherm casten kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/CWgT5sFsQcDoQDdYuf4afVFD/full.png?nohitcount=1

[ Voor 32% gewijzigd door Artwido op 20-08-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ulTimaS schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Dat klopt, maar ik heb gewoon die van de MM en ik heb nu 3 maanden all access. Het werkt niet als je al eerder een proefperiode hebt gestart en je moet een CC invullen voor automatische incasso (all access abbonement gewoon direct annuleren).
Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt dan?
Ook via chromecast.com/offers? Want daar krijg ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Artwido schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:10:
Je kun in de app voor scherm casten kiezen.
[afbeelding]
Dan komt mijn hele telefoon in beeld en is die niet meer bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vraagje, wat is de beste manier om TS files af te spelen en te streamen naar mijn Chromecast?

Werkt de app Videostream daarvoor? Gebruik die voor film bestanden op mijn mac dat bestandstype.

• Kid_Stevie
  • Niet online
FicoF schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:17:
[...]

Dan komt mijn hele telefoon in beeld en is die niet meer bruikbaar...
Je moet t volgende doen in de Beta om vanuit Chrome voor Android te kunnen casten geloof ik:
chrome://flags > ‘Enable Cast’ > Enable

Maar ik vraag me af of je dan hele tabs kan casten of alleen videos en bijvoorbeeld Youtube videos (in de browser) nu ook een cast-icon hebben

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Kid_Stevie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:39:
[...]

Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt dan?
Ook via chromecast.com/offers? Want daar krijg ik niks
https://cast.google.com/c...ampaign=one_year_birthday

En toen de stappen gevolgd van Google.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

alwaysleft schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:24:
Vraagje, wat is de beste manier om TS files af te spelen en te streamen naar mijn Chromecast?

Werkt de app Videostream daarvoor? Gebruik die voor film bestanden op mijn mac dat bestandstype.
Op dit moment vrijwel onmogelijk. Plex ondersteunt de indeling niet. Dus dan zou je een speler ergens moeten vinden die ts files ondersteunt en casten naar de ChromeCast ondersteunt. Misschien VLC in de toekomst als deze CC ondersteuning krijgt..?

Makkelijkste oplossing nu: converteer de bestanden naar een door ChromeCast ondersteund formaat.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Kid_Stevie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 01:27:
Je moet t volgende doen in de Beta om vanuit Chrome voor Android te kunnen casten geloof ik:
chrome://flags > ‘Enable Cast’ > Enable
dat hoeft volgens mij niet meer, ik heb een niet beta erop en kan het wel casten, maar alleen vanuit een video zelf (bijv. van www.dumpert.nl dat ik gisteren probeerde).

Misschien werkt de hele telefoon casten vanaf de chromecast app ook goed, miracasting kan ik ook met mijn mediaspelers, werkt volgens mij even snel.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

De casting op de mobiele Chrome browser werkt niet hetzelfde als tabblad casten in desktop Chrome. Het werkt alleen met bepaalde filmpjes (zoals Dumpert, uitzending gemist, NOS ). Als je het filmpje fullscreen op je telefoon laat afspelen dan komt er (bij mij tenminste) een chromecast knopje linksboven.

Ik heb de gewone Chrome browser en geen beta chrome.

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ik krijg dan helaas de volgende melding: We hebben geen aanbiedingen gevonden. Dus werkt blijkbaar niet voor iedereen. :/ [EDIT] Schijnt dat je soms 1 a 2 dagen moet wachten voordat je chromecast de offers ziet (heb hem gisteren gehaald) Dus ik denk dat ik even geduld moet hebben :9
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

dat hoeft volgens mij niet meer, ik heb een niet beta erop en kan het wel casten, maar alleen vanuit een video zelf (bijv. van www.dumpert.nl dat ik gisteren probeerde).

Misschien werkt de hele telefoon casten vanaf de chromecast app ook goed, miracasting kan ik ook met mijn mediaspelers, werkt volgens mij even snel.
ulTimaS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:41:
De casting op de mobiele Chrome browser werkt niet hetzelfde als tabblad casten in desktop Chrome. Het werkt alleen met bepaalde filmpjes (zoals Dumpert, uitzending gemist, NOS ). Als je het filmpje fullscreen op je telefoon laat afspelen dan komt er (bij mij tenminste) een chromecast knopje linksboven.

Aha, duidelijk. Bedankt! Dacht dat t nog in Beta zat, maar dat is mooi,
gelijk even uitgeprobeerd en werkt ook goed 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Kid_Stevie op 21-08-2014 15:41 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een raar probleem met de chromecast.
Op mijn telefoon kan ik sommige dingen wel doen maar sommige doen niet.

Ik kan in de chromecast app mijn telefoon casten en via YouTube kan ik ook filmpjes afspelen.
Maar Netflix laat geen icontje zien en HBO GO ook niet.

Op mijn laptop kan ik dan wel weer via Netflix kijken maar HBO go niet (heb dit ook nooit eerder getest)
Maar hier staat dat het ook moet werken in Chrome:

http://chrome.blogspot.nl...orks-with-chromecast.html

Netflix heeft soms wel gewerkt op Android maar het is een moeilijk te begrijpen probleem.

Hoe kan ik dit oplossen

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Joostje123 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:40:
Ik heb een raar probleem met de chromecast.
Op mijn telefoon kan ik sommige dingen wel doen maar sommige doen niet.

Ik kan in de chromecast app mijn telefoon casten en via YouTube kan ik ook filmpjes afspelen.
Maar Netflix laat geen icontje zien en HBO GO ook niet.

Op mijn laptop kan ik dan wel weer via Netflix kijken maar HBO go niet (heb dit ook nooit eerder getest)
Maar hier staat dat het ook moet werken in Chrome:

http://chrome.blogspot.nl...orks-with-chromecast.html

Netflix heeft soms wel gewerkt op Android maar het is een moeilijk te begrijpen probleem.

Hoe kan ik dit oplossen
Netflix is inderdaad raar, maar volgens mij heeft HBO:GO in nederland nog geen Chromecast support (wat belachelijk is aangezien het in Amerika wel werkt).

• FicoF
ulTimaS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:41:

Dat is wel jammer dan, tabblad casten vind ik nogal een must have. Leek mij heel handig voor spotify, presentaties geven en dat soort zaken. Toevallig bekend of Google daar wel aan werkt?

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

FicoF schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:31:
[...]

Dat is wel jammer dan, tabblad casten vind ik nogal een must have. Leek mij heel handig voor spotify, presentaties geven en dat soort zaken. Toevallig bekend of Google daar wel aan werkt?
Dan kan je toch net zo goed gewoon je hele scherm casten?

Voor spotify is er spoticast (alleen weet ik niet of die nog werkt).

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
ulTimaS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:01:
[...]

Die werkt helaas niet meer, Spotify heeft een tijdje geleden een update uitgebracht waardoor dit niet meer mogelijk is.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik heb een Nexus 7 2013, is het mogelijk de Sport1 app te casten?

• FicoF
ulTimaS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:01:
[...]

Dan kan je toch net zo goed gewoon je hele scherm casten?

Nee, hele scherm casten is wat anders dan tabblad. Als ik wat wil laten zien hoeven niet alle notifications in beeld te komen. Daarnaast wil ik ondertussen gewoon mn telefoon blijven gebruiken.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 23:32
FicoF schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:29:
[...]

Nee, hele scherm casten is wat anders dan tabblad. Als ik wat wil laten zien hoeven niet alle notifications in beeld te komen. Daarnaast wil ik ondertussen gewoon mn telefoon blijven gebruiken.
Screen Mirroring (geen cast dus) is nog in beta. Sowieso, mirroring is heel wat anders dan casten. Het woord zegt het eigenlijk al, je spiegelt letterlijk je scherm op je TV. In het geval van casten zou dit inderdaad een optie kunnen zijn. Wie weet of ze dit gaan door ontwikkelen tot daadwerkelijke screencast, inclusief keuze welk scherm je waar en wanneer wilt casten, in plaats van pure mirroring. Tot nu toe is daar nog niets over bekend, voor zover ik weet..

Editie: Begrijp nu al dat het over de browser versie van Chrome gaat. :+ Ook die is nog in beta.

[ Voor 6% gewijzigd door djmelvee op 21-08-2014 22:11 . Reden: Fail.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Weet iemand eigenlijk wanneer dat hele scherm casten naar andere toestellen wordt doorgezet? Heeft Google daar al iets over gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:56:
Weet iemand eigenlijk wanneer dat hele scherm casten naar andere toestellen wordt doorgezet? Heeft Google daar al iets over gemeld?
Dat kan al.

http://forum.xda-develope...mirroring-device-t2812193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Onlangs een chromecast gekocht voor mijn ouders, dit vooral om netflix. Ondanks dat ik in hun profiel witte ondertiteling aangeef blijf ik gele ondertiteling houden. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:52
Ja. De kleur van de subs in Netflix is 1 van de grotere mysteries van deze planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de subs gingen bij mij na 2 dagen naar wit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij zijn ze ook altijd wit tegenwoordig, hoe ik ook kijk.
Maar als ik internationale contacten spreek is hun voorkeur echt heel vaak geel. Geen idee waarom, maar waarschijnlijk toch iets cultureels.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Wybo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:33:
Bij mij zijn ze ook altijd wit tegenwoordig, hoe ik ook kijk.
Maar als ik internationale contacten spreek is hun voorkeur echt heel vaak geel. Geen idee waarom, maar waarschijnlijk toch iets cultureels.
Contrast met de achtergrond. Estetisch vind ik geel ontzettend lelijk, maar het is wel beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:38:
[...]

Moet je je toestel voor rooten.
Dat wel maar dan werkt het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:51:
Ik heb een Nexus 7 2013, is het mogelijk de Sport1 app te casten?
Ik weet het niet, maar is het ook online te kijken?
Bij Foxsports ga ik na de website toe en cast het via daar naar me Chromecast i.p.v. je via de Foxsports App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Iemand die screen mirror aan de praat heeft met een samsung note 10? (8010). De screen cast knop wordt bij mij nergens zichtbaar, terwijl de chromecast wel gekoppeld is binnen de app. In de notification drawer zie ik alleen Samsungs eigen 'screen mirroring' optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DinoPK schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:15:
Iemand die screen mirror aan de praat heeft met een samsung note 10? (8010). De screen cast knop wordt bij mij nergens zichtbaar, terwijl de chromecast wel gekoppeld is binnen de app. In de notification drawer zie ik alleen Samsungs eigen 'screen mirroring' optie.
De screen cast knop kun je vinden in de Chromecast app; in het menu linksboven staat de optie erbij als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:43:
[...]

Volgens mij kan dat met een HDMI audio extractor die je dan tussen je Chromecast en je switch plaatst. HDMI uitgang verbind je met switch en optisch uit met soundbar of reveiver voor mensen die geen hdmi in op de receiver hebben.
Vandaag de extractor ontvangen maar ik krijg met geen mogelijkheid Netflix met 5.1 geluid op mijn receiver. Netflix zendt Dolby Digital Plus signaal mee voor het geluid. Ik vermoed dat mijn Yamaha RX-V1300 receiver dit niet ondersteunt en daarom alleen een stereo signaal doorgeeft. De extractor gaat dus weer retour afzender.

Let er dus wel even op of je receiver het signaal ondersteunt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Yo-L schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:04:
[...]

De screen cast knop kun je vinden in de Chromecast app; in het menu linksboven staat de optie erbij als het goed is
Als het een van de ondersteunde toestellen is:
•Nexus 4
•Nexus 5
•Nexus 7 (2013)
•Nexus 10
•Samsung Galaxy S4
•Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
•Samsung Galaxy S5
•Samsung Galaxy Note 3
•Samsung Galaxy Note 10
•HTC One M7
•HTC One M7 (Google Play Edition)
•LG G3
•LG G2
•LG G Pro 2
•Support for additional devices coming soon

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

De Samsung 10 zou het dus moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
mathy_ schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

Ik weet het niet, maar is het ook online te kijken?
Bij Foxsports ga ik na de website toe en cast het via daar naar me Chromecast i.p.v. je via de Foxsports App
Sport1 Go via de website vereist Silverlight, dat werkt dus niet op een Nexus 7 2013 helaas. Vandaar de vraag of ik de app of het scherm kan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
woutur schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:49:
[...]

Op dit moment vrijwel onmogelijk. Plex ondersteunt de indeling niet. Dus dan zou je een speler ergens moeten vinden die ts files ondersteunt en casten naar de ChromeCast ondersteunt. Misschien VLC in de toekomst als deze CC ondersteuning krijgt..?

Makkelijkste oplossing nu: converteer de bestanden naar een door ChromeCast ondersteund formaat.
Ben de app Videostream aan het vragen of het via hun gaat. Keep you guys updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren geprobeerd om van janlul.com en onsball.com te streamen, maar dat ging niet fijn zeg. Vanaf een nexus s5 naar de chromecast.

Zal vanavond eens miracast proberen naar mijn mediaspeler, misschien werkt dat fijner (maar misschien is dat ook hetzelfde). Maar kijken ging niet echt.

Eerst geen geluid, daarna liep alles na een paar seconden vast... Ik heb het geprobeerd via het hele scherm te casten (ik zag geen mogelijkheid om alleen de stream te casten).

Iemand die dat wel gelukt is? Via de pc kan ik het werkende krijgen, maar ik zoek een oplossing om het vanaf mijn samsung 5 te doen zonder de pc aan te doen (die staat op een andere verdieping en ik heb geen remote control erover geinstalleerd).

edit: zit er nog wat op te zoeken en kom dit tegen:
http://www.itworld.com/an...n-chromecast-and-miracast

Als ik zo de reactie van jimlynch lees is miracast beter omdat ik dan full hd kan streamen. Ik ga het vanavond dus weer proberen, kon al wel via miracast mijn hele telefoonscherm naar de tv sturen en vloeiend youtube kijken. Gisteren stom genoeg niet geprobeerd. Ik dacht namelijk dat het hetzelfde ongeveer was. Ik hoop dat mircast dan beter is dan chromecasten met een heel scherm, dat zou mij goed uitkomen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Chromecast streamt ook full hd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shads
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik weet niet of dit de juiste forum is om hierover te spreken, maar goed ik begin maar gewoon.

Onlangs de chromecast aangeschaft. Alleen wanneer ik het aan mijn TV aansluit (Samsung EH5000), dan staat er 'chromecast ...' voor 2-3 seconden en dan verdwijnt het beeld en staat er geen signaal op de TV. De chromecast heb ik ook op een andere scherm geprobeerd en daar werkte het helemaal prima (ook geen problemen met wi-fi of iets dergelijks).

Ik heb veel tips op het Internet gelezen, bijvoorbeeld wachten totdat de chromecast niet meer knippert en dan pas TV aanzetten, maar niets helpt hierbij. Ook geprobeerd om langdurig de stekker van de TV te verwijderen, maar geen geluk. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
shads schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:
Ik weet niet of dit de juiste forum is om hierover te spreken, maar goed ik begin maar gewoon.

Onlangs de chromecast aangeschaft. Alleen wanneer ik het aan mijn TV aansluit (Samsung EH5000), dan staat er 'chromecast ...' voor 2-3 seconden en dan verdwijnt het beeld en staat er geen signaal op de TV. De chromecast heb ik ook op een andere scherm geprobeerd en daar werkte het helemaal prima (ook geen problemen met wi-fi of iets dergelijks).

Ik heb veel tips op het Internet gelezen, bijvoorbeeld wachten totdat de chromecast niet meer knippert en dan pas TV aanzetten, maar niets helpt hierbij. Ook geprobeerd om langdurig de stekker van de TV te verwijderen, maar geen geluk. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
krijgt je chromecast wel stroom op die Samsung TV? probeer anders eens met de bijgeleverde adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shads
Artwido schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:35:
[...]

krijgt je chromecast wel stroom op die Samsung TV? probeer anders eens met de bijgeleverde adapter
Zowel USB kabel als bijgeleverde adapter geprobeerd, maar nog steeds geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
shads schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:

Het klinkt alsof je het al geprobeerd hebt, maar resetten (25 sec de knop ingedrukt houden) dan usb er uit, even wachten en dan in de andere hdmi port proberen. En stroom via stopcontact, eventueel eerst stroom en dan de chromecast zelf pas aansluiten. Misschien even proberen eerst tv uit en als dat niet werkt het hele proces nog een keer herhalen met de tv aan.

En anders misschien je tv factory resetten?

Als laatste misschien nog dat je cec (Anynet+ bij samsung) uitzet of juist aanzet, als je die optie hebt, of eventueel even kijken wat voor rare hdmi-opties je tv verder nog heeft.

Nogmaals, volgens mij heb je al van alles geprobeerd, maar probeer mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
@shads

En check even of er een firmware update voor je TV is. Mogeljik lost dit nog iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik vind zelf miracast lang niet zo fijn als chromecast omdat je je scherm moet aanhouden. Dat in combinatie met een veel hoger accuverbruik is voor mij de reden om het zoveel mogelijk te vermijden. Als het kan speel ik het via chromecast af, anders via een HDMI kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 10:58
horizon1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:08:
[...]

Als het een van de ondersteunde toestellen is:

[...]

•Samsung Galaxy Note 10

[...]

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

De Samsung 10 zou het dus moeten doen.
Volgens mij alleen de 2013 versie van de Note 10. Op mijn Note 10 uit 2012 krijg ik geen cast icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
janbrede schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:11:
[...]

Volgens mij alleen de 2013 versie van de Note 10. Op mijn Note 10 uit 2012 krijg ik geen cast icoon.
Heb je hem geroot? Want dan zijn er nog wel mogelijkheden met wat aanpassingen of een andere rom.

[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 25-08-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Thombias schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:16:
[...]

Heb je hem geroot? Want dan zijn er nog wel mogelijkheden met wat aanpassingen of een andere rom.
Het is toch niet nodig om je telefoon te rooten om screen mirroring mogelijk te maken? Download het appje Chromecast hier en open het. Vervolgens krijg je in het hamburger menu te zien 'Cast Screen', toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:36:
[...]

Ik vind zelf miracast lang niet zo fijn als chromecast omdat je je scherm moet aanhouden. Dat in combinatie met een veel hoger accuverbruik is voor mij de reden om het zoveel mogelijk te vermijden. Als het kan speel ik het via chromecast af, anders via een HDMI kabeltje.
klopt, maar het kon niet anders. Maar afspelen via mijn pc met chromecasttab naar de tv's werkt nog beter dan via de telefoon, dan heb ik om de een of andere reden beter beeld en geen gedoe dat mijn telefoon heel warm wordt na een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shads
Kid_Stevie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:31:
[...]

Het klinkt alsof je het al geprobeerd hebt, maar resetten (25 sec de knop ingedrukt houden) dan usb er uit, even wachten en dan in de andere hdmi port proberen. En stroom via stopcontact, eventueel eerst stroom en dan de chromecast zelf pas aansluiten. Misschien even proberen eerst tv uit en als dat niet werkt het hele proces nog een keer herhalen met de tv aan.

En anders misschien je tv factory resetten?

Als laatste misschien nog dat je cec (Anynet+ bij samsung) uitzet of juist aanzet, als je die optie hebt, of eventueel even kijken wat voor rare hdmi-opties je tv verder nog heeft.

Nogmaals, volgens mij heb je al van alles geprobeerd, maar probeer mee te denken.
Net ook even geprobeerd, maar nog steeds geen signaal op de TV. Nog een detail om toe te voegen aan de omschrijving van het probleem. Het beeld start in de resolutie 720x480, wanneer 'chromecast...' voor drie seconden wordt weergegeven. Daarna valt het uit.
MikeOO schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:30:
@shads

En check even of er een firmware update voor je TV is. Mogeljik lost dit nog iets op.
Er is wel een nieuw firmware update voor deze TV, maar ik lees op verschillende fora dat het met nieuwe problemen komt. Bijvoorbeeld dat het scherm beetje knippert en problemen met de USB poort... Ik wil dus geen nieuwe problemen krijgen, alleen om die chromecast te laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb 'm nou een aantal maanden in gebruik maar vind het eigenlijk toch maar een vrij beperkt apparaat
Eigenlijk is ie alleen in gebruik als vrij handige YouTube-speler en voegt verder weinig toe.

Heb 'm aan in m'n smart Samsung bd-speler zitten waarop ik oa Plex voor videostreamen gebruik. Muziek gaat ook rechtstreeks naar dat ding via bleutooth. De Chromecast heeft dan wel erg weinig toegevoegde waarde. YouTube kan ook zo via Samsung Link maar is wel iets handiger. Het casten van pagina's doe ik in de praktijk niet vaak en gebruik normaal ook geen Chrome als browser.

Hoop dat er snel meer bij komt aan mogelijkheden, nieuwe apps valt tegen, anders gaat ie wel naar m'n ouders die een dumb-tv hebben waar het wel wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
sambalbaj schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:26:
Heb 'm nou een aantal maanden in gebruik maar vind het eigenlijk toch maar een vrij beperkt apparaat
Eigenlijk is ie alleen in gebruik als vrij handige YouTube-speler en voegt verder weinig toe.

Heb 'm aan in m'n smart Samsung bd-speler zitten waarop ik oa Plex voor videostreamen gebruik. Muziek gaat ook rechtstreeks naar dat ding via bleutooth. De Chromecast heeft dan wel erg weinig toegevoegde waarde. YouTube kan ook zo via Samsung Link maar is wel iets handiger. Het casten van pagina's doe ik in de praktijk niet vaak en gebruik normaal ook geen Chrome als browser.

Hoop dat er snel meer bij komt aan mogelijkheden, nieuwe apps valt tegen, anders gaat ie wel naar m'n ouders die een dumb-tv hebben waar het wel wat toevoegt.
Chromecast is dan ook veelal bedoeld voor mensen die, denk ik, geen SmartTV bezitten. Ik bijvoorbeeld heb een behoorlijke monitor (32") in mijn kamer staan. Hierin hangt een Chromecast, waardoor ik behoorlijk wat dingen wat op bijvoorbeeld een SmartTV ook kan. Een SmartTV heeft inderdaad negen van de tien dingen die op Chromecast beschikbaar zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
shads schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

Net ook even geprobeerd, maar nog steeds geen signaal op de TV. Nog een detail om toe te voegen aan de omschrijving van het probleem. Het beeld start in de resolutie 720x480, wanneer 'chromecast...' voor drie seconden wordt weergegeven. Daarna valt het uit.

[...]

Er is wel een nieuw firmware update voor deze TV, maar ik lees op verschillende fora dat het met nieuwe problemen komt. Bijvoorbeeld dat het scherm beetje knippert en problemen met de USB poort... Ik wil dus geen nieuwe problemen krijgen, alleen om die chromecast te laten werken...
Lijkt me een resolutie probleem, heb je full 1080P tv. Of heb je een HD ready tv.
Probeer je tv eens op 720P te zetten. Je kan ook nog proberen om chromecast opnieuw op te starten zonder hdmi kabel erin, wanneer het lampje wit is stop je pas de hdmi kabel erin.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shads
Barfman schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:55:
[...]

Lijkt me een resolutie probleem, heb je full 1080P tv. Of heb je een HD ready tv.
Probeer je tv eens op 720P te zetten. Je kan ook nog proberen om chromecast opnieuw op te starten zonder hdmi kabel erin, wanneer het lampje wit is stop je pas de hdmi kabel erin.
Het is een FullHD TV. Ik heb geen idee, hoe ik die resolutie kan wijzigen, heb ook al in de handleiding daarvoor gekeken. Maar staat er niks over.

Dat laatste heb ik ook al geprobeerd, waarbij ik de chromecast pas aansluit wanneer het lampje wit brandt. Maar dat geeft nog steeds geen signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
djmelvee schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

Het is toch niet nodig om je telefoon te rooten om screen mirroring mogelijk te maken? Download het appje Chromecast hier en open het. Vervolgens krijg je in het hamburger menu te zien 'Cast Screen', toch?
En dat werkt dus zoals eerder gemeld alleen voor een aantal apparaten.
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl

en kijk bij Ondersteunend Apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
MikeOO schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:47:
[...]

En dat werkt dus zoals eerder gemeld alleen voor een aantal apparaten.
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl

en kijk bij Ondersteunend Apparaten.
Exactly, thanks voor het aanvullen. :)

Verwijderd

Wat is de meest gemakkelijke manier om films/series die op de harde schijf staan van mijn laptop af te spelen via chromecast (inclusief SRT subtitles)? Dus niet Netflix of Youtube, maar bestanden die ik via torrents download.

Is dit mogelijk via Plex of begrijp ik dan de functionaliteiten van Plex verkeerd?

• 418O2
Daar is plex voor inderdaad.

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Iemand een idee hoe je foto's eenvoudig op de TV toont?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
belrpr schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:07:
Gewoon via Google+ Foto's, mits ze in daar staan. Anders gewoon een app zoeken in de play store die direct vanaf foon streamt. Beetje zoekwerk kan geen kwaad....

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
belrpr schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:07:
Deze? Google Play: PhotoCast for Chromecast

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:54:
Wat is de meest gemakkelijke manier om films/series die op de harde schijf staan van mijn laptop af te spelen via chromecast (inclusief SRT subtitles)? Dus niet Netflix of Youtube, maar bestanden die ik via torrents download.

Is dit mogelijk via Plex of begrijp ik dan de functionaliteiten van Plex verkeerd?
Dit kan inderdaad via Plex, maar niet alle bestanden kunnen direct via de chromecast afgespeeld worden. De bestanden moeten dan getranscodeerd worden op de PC/server en deze moet vrij krachtig zijn voor 1080p bestanden. Sowieso moet het getranscodeerd worden als er losse ondertitel bestanden bij zitten, deze worden namelijk (nog niet) ondersteund in de Chromecast via Plex.

• 418O2
ulTimaS schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:45:
[...]

Dit kan inderdaad via Plex, maar niet alle bestanden kunnen direct via de chromecast afgespeeld worden. De bestanden moeten dan getranscodeerd worden op de PC/server en deze moet vrij krachtig zijn voor 1080p bestanden. Sowieso moet het getranscodeerd worden als er losse ondertitel bestanden bij zitten, deze worden namelijk (nog niet) ondersteund in de Chromecast via Plex.
Dat kan Plex Server prima afhandelen :)

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

418O2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:49:
[...]

Dat kan Plex Server prima afhandelen :)
Je bedoeld de ondertiteling? Ja dat weet ik, maar ik zeg dat het mediabestand sowieso getranscodeerd moet worden op de server als je losse ondertitel bestanden selecteert.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 28-08-2014 10:59 ]

• 418O2
ulTimaS schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Je bedoeld de ondertiteling? Ja dat weet ik, maar ik zeg dat het mediabestand sowieso getranscodeerd moet worden op de server als je losse ondertitel bestanden selecteert.
Klopt, maar dat is toch niet echt een issue?

Verwijderd

Christ...
Als ik iets belangrijk vind met dit soort zaken, dan is het wel de gebruikersgemak ervan. Dat was juist mijn hele insteek met de Chromecast.

Maar nu zie ik ''transcoderen'' e.d. :?

Misschien dat ik toch beter maar kan investeren in een media boxje waar internet op zit voor Netflix en een USB ingang heeft.. dan maar drie keer zoveel betalen :|

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:04:
Christ...
Als ik iets belangrijk vind met dit soort zaken, dan is het wel de gebruikersgemak ervan. Dat was juist mijn hele insteek met de Chromecast.

Maar nu zie ik ''transcoderen'' e.d. :?

Misschien dat ik toch beter maar kan investeren in een media boxje waar internet op zit voor Netflix en een USB ingang heeft.. dan maar drie keer zoveel betalen :|
daar hoef je niets voor te doen, dat doet plex automatisch.

Je installeert plex server, geeft aan waar je series/films staan, opent de app op je telefoon en je selecteer je serie/film en speelt hem af op je chromecast. Makkelijker wordt het niet.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

418O2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Klopt, maar dat is toch niet echt een issue?
Wel als je als Plex server een laptop gebruikt. Dat gaat ie niet trekken denk ik.

Overigens koop je toch geen Chromecast voor Plex? Daar is hij eigeniljk niet voor gemaakt.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:14:
[...]

daar hoef je niets voor te doen, dat doet plex automatisch.

Je installeert plex server, geeft aan waar je series/films staan, opent de app op je telefoon en je selecteer je serie/film en speelt hem af op je chromecast. Makkelijker wordt het niet.
Makkelijk, daar houd ik van.
Dit is inclusief SRT bestanden?

Ach, wanneer ik morgen tijd heb installeer ik Plex wel even en zal ik zien of het ook zo lukt. Als het ook zo lukt dan moet het ook via een CC kunnen lijkt mij.
ulTimaS schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

Wel als je als Plex server een laptop gebruikt. Dat gaat ie niet trekken denk ik.

Overigens koop je toch geen Chromecast voor Plex? Daar is hij eigeniljk niet voor gemaakt.
Ik koop geen Chromecast voor Plex, ik koop een Chromecast om Netflix af te kunnen spelen en films/series die ik heb gedownload via torrents. Mij leek Plex de oplossing voor het laatste: afspelen van mp4/avi/mkv etc. bestanden plus srt bestanden via laptop.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Makkelijk, daar houd ik van.
Dit is inclusief SRT bestanden?

Ach, wanneer ik morgen tijd heb installeer ik Plex wel even en zal ik zien of het ook zo lukt. Als het ook zo lukt dan moet het ook via een CC kunnen lijkt mij.

[...]

Ik koop geen Chromecast voor Plex, ik koop een Chromecast om Netflix af te kunnen spelen en films/series die ik heb gedownload via torrents. Mij leek Plex de oplossing voor het laatste: afspelen van mp4/avi/mkv etc. bestanden plus srt bestanden via laptop.
Je hoeft inderdaad alleen maar de Plex server te installeren en de Plex app en dat is voldoende, maar zoals ik al zei, ik hoop dat je laptop krachtig genoeg is.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 28-08-2014 11:31 ]

• 418O2
Zelfs op mijn C2D E6600 liep dat prima. En als je gewoon geen 60mbit BluRayrips maar 720p of "normale" 1080p download dan komt het wel goed.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

418O2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:30:
Zelfs op mijn C2D E6600 liep dat prima. En als je gewoon geen 60mbit BluRayrips maar 720p of "normale" 1080p download dan komt het wel goed.
Ik weet ook niet wat de minimale eisen zijn, ik heb zelf de plex server op onderstaande configuratie en doet het prima, maar over het algemeen zijn laptops toch wat zwakker.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 28-08-2014 11:32 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Heeft iemand hier de nieuwe root methode al gebruikt?
Ik zit erover te denken om zo'n Teensy USB boardje aan te schaffen om zo te zorgen dat alleen m'n chromecast via een US DNS server loopt en niet m'n complete netwerk. Verder natuurlijk gewoon omdat het kan.

Kijk hier voor meer informatie: http://forum.xda-develope...ast-root-release-t2855893

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
SD5k schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:01:
Ik zit erover te denken om zo'n Teensy USB boardje aan te schaffen om zo te zorgen dat alleen m'n chromecast via een US DNS server loopt en niet m'n complete netwerk. Verder natuurlijk gewoon omdat het kan.

Kijk hier voor meer informatie: http://forum.xda-develope...ast-root-release-t2855893
Erg mooi. De enige reden dat ik nog op een Ouya zit is namelijk het DNS verhaal (en goed, de ouya werkt verder ook prima daar niet van). Nu Chromecast ook crunchyroll heeft is het echt een tof dingetje aan het worden :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• 418O2
die dns meuk kan je prima in je router regelen toch?

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
418O2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:32:
die dns meuk kan je prima in je router regelen toch?
Nee, Google heet Google DNS hardcoded in de Chromecast staan. Chromecast gebruikt dus niet de DNS-servers doorgestuurd door DHCP.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Uno telly heeft een abonnement waar je per device de regio kan instellen, de meeste routers ondersteunen dit nu. Dat is wellicht handiger dan zo'n Teensy aan te schaffen.

Zie http://help.unotelly.com/support/solutions/folders/223433

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 15:51 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Er zijn verrassend weinig apparaten die het kunnen anders. Maar goed, als je router IP rerouting kan, dan is het prima. Enkel DNS instellen in de router is niet genoeg voor de chromecast, staat ook bovenaan een deel van die guides die je linkt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

DNS instellen in de router is ook niet mijn probleem, DNS van Google rerouten naar een US DNS ook niet, alleen heb ik er niet zo'n behoefte aan dat die DNS server voor al mijn verkeer wordt gebruikt.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Routing is niet per se nodig. Gewoon de ip adressen van google blokkeren. De chromecast valt dan vanzelf terug op de dns server van de router (bij mij unblock us).
LiquidT_NL schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:00:
Er zijn verrassend weinig apparaten die het kunnen anders. Maar goed, als je router IP rerouting kan, dan is het prima. Enkel DNS instellen in de router is niet genoeg voor de chromecast, staat ook bovenaan een deel van die guides die je linkt.

• Lizard

Yup, ik heb afgelopen zaterdag mijn CC geroot, ondertussen nog 4 andere CC's ook. Waarom? Aan de ene kant omdat het kan. :Y) Aan de andere kant omdat ik benieuwd ben of er hierdoor nog mooiere ontwikkelingen uit custom roms komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Yup, ik heb afgelopen zaterdag mijn CC geroot, ondertussen nog 4 andere CC's ook. Waarom? Aan de ene kant omdat het kan. :Y) Aan de andere kant omdat ik benieuwd ben of er hierdoor nog mooiere ontwikkelingen uit custom roms komen.
Denk dat dat laatste tegenvalt, de methode is door het nodig hebben van een stukje hardware niet gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 21:08
Jammer dat die Teensy alsnog 25 piek zijn. In principe gebruik ik die maar 1 keer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 10-09 15:48
HEY_DUDE schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:33:
Routing is niet per se nodig. Gewoon de ip adressen van google blokkeren. De chromecast valt dan vanzelf terug op de dns server van de router (bij mij unblock us).

[...]
Dit. Mijn PfSense router kan gewoon de google DNS ip's omzetten voor de ip's van mijn chromecasts. Denk dat dat op DD-WRT ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZFLaSH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:04:
[...]

Dit. Mijn PfSense router kan gewoon de google DNS ip's omzetten voor de ip's van mijn chromecasts. Denk dat dat op DD-WRT ook wel kan.
Met DD-WRT werkt het prima, het is alleen lastig als je de DSN van google gebruikt omdat de DSN van je provider heel traag is (bijv. bij Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
pelt schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:57:
Jammer dat die Teensy alsnog 25 piek zijn. In principe gebruik ik die maar 1 keer namelijk.
Volgens quotes op xda zou de 'Arduino Leonardo mini pro' ook standaard moeten werken. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 20:45
Zo, heb twee weken geleden ook maar mijn eerste chromecast gekocht, gelijk even een appje gemaakt om mijn lokale muziek te streamen van mijn telefoon. Resultaat:

TV:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/33nxmhi.png

App:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2cmr81f.png

[ Voor 20% gewijzigd door rubensollie op 29-08-2014 16:22 ]

XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Maar wait. Google Play Music kan dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
polopolo150 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:50:
Maar wait. Google Play Music kan dat toch ook?
Nee, alleen als je je muziek op de google servers hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb er vandaag ook eentje geprobeerd, omdat ik last dat Popcorn time via de Android app nu ook Chromecast zou ondersteunen. Nog los van het feit dat dit nergens te activeren valt, heb ik het volgende enorme probleem, en dat is wanneer de Chromecast aangezet word de complete wifi-omgeving begint te klapperen. De Ipad verliest zijn wifiverbinding en het internet op mijn laptop word stiktakketraag!

Iemand vergelijkbare issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:43:
Ik heb er vandaag ook eentje geprobeerd, omdat ik last dat Popcorn time via de Android app nu ook Chromecast zou ondersteunen. Nog los van het feit dat dit nergens te activeren valt, heb ik het volgende enorme probleem, en dat is wanneer de Chromecast aangezet word de complete wifi-omgeving begint te klapperen. De Ipad verliest zijn wifiverbinding en het internet op mijn laptop word stiktakketraag!

Iemand vergelijkbare issues?
Popocorn app ondersteund wel chromecast. Zo net een film gekeken. Alleen geen ondersteuning voor ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Wie kan er mij hier helpen.
Heb vandaag mijn 30 dagen trial aangezet van netflix.
Via halo! kan ik perfect naar netflix zien op mijn desktop .
Nu heb ik ook een chromecast in de tv steken en deze weigert netflix streams te spelen

ik start op de pc eerst een film en deze cast ik dan naar de tv
Op de tv ik het rode netflix scherm te zien met het laad logo .
Alleen blijft het ding laden een minuutje of 10 en dan springt gewoon terug naar het beging scherm op dit moment een foto van een meer.

redebull tv en YouTube filmpjes gaan perfect
heb ook al eens een reset gedaan maar mocht niet baten
Na halo! Optie ben ik gestart met de unlock servers

Ik gebruik de dns servers van unlock.us .
Deze heb ik al aangepast in mijn Belgacom bbox2.
Alle info is welkom

[ Voor 3% gewijzigd door kloon op 30-08-2014 03:20 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:18:
Alle info is welkom
Met jouw router kom je er denk ik niet, zie http://support.unblock-us...stions/1385727-chromecast

http://www.unotelly.com/ is een betere keuze voor de chromecast, maar dan heb je nog steeds het probleem dat het voor jouw router niet kan. Deze routers kan unotelly voorzien van een dns wissel voor de chromecast: http://help.unotelly.com/support/solutions/folders/223433

Als netflix belgie er over een maandje of wat is werkt dat natuurlijk wel om te bekijken met de chromecast. Maar netflix amerika bijv. gaat niet werken met de belgacom bbox 2. Een andere router is gelukkig niet heel duur. Als alternatief kan je een wd tv live mediaspeler kopen (koop wel het model met netflix, let daar goed op) en daarop unblock us of unotelly of een andere dienst zetten, die gebruikt niet zoals de chromecast hardcoded de google dns waardoor je wel van regio kan switchen.
rubensollie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:
Zo, heb twee weken geleden ook maar mijn eerste chromecast gekocht, gelijk even een appje gemaakt om mijn lokale muziek te streamen van mijn telefoon. Resultaat:
Je doet overkomen alsof het retesimpel is. Ik ben geen programmeur, maar het klinkt alsof het niet lastig is? Weet jij waarom dan bedrijven als de uitzending gemist app er zo lang over doen? Ik snap dat niet als jij in een middag (of vrij snel) een app maakt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

karakedi schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:12:
[...]

Popocorn app ondersteund wel chromecast. Zo net een film gekeken. Alleen geen ondersteuning voor ondertitel.
En hoe enable ik die feature dan? Ik krijg totaal niet gevonden hoe ik dat doe. Bij de youtube app kun je in-screen op een chromecast knop drukken maar die zie ik in de popcorn app totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:40:
En hoe enable ik die feature dan? Ik krijg totaal niet gevonden hoe ik dat doe. Bij de youtube app kun je in-screen op een chromecast knop drukken maar die zie ik in de popcorn app totaal niet.
Ik gebruik het dus zelf niet , maar volgens mijn favorieten (ik houd het wel in de gaten) moet je deze versie hebben: http://time4popcorn.eu/android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
kloon schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 03:18:
Wie kan er mij hier helpen.
Heb vandaag mijn 30 dagen trial aangezet van netflix.
Via halo! kan ik perfect naar netflix zien op mijn desktop .
Nu heb ik ook een chromecast in de tv steken en deze weigert netflix streams te spelen

ik start op de pc eerst een film en deze cast ik dan naar de tv
Op de tv ik het rode netflix scherm te zien met het laad logo .
Alleen blijft het ding laden een minuutje of 10 en dan springt gewoon terug naar het beging scherm op dit moment een foto van een meer.

redebull tv en YouTube filmpjes gaan perfect
heb ook al eens een reset gedaan maar mocht niet baten
Na halo! Optie ben ik gestart met de unlock servers

Alle info is welkom
Bedoel je Hola? Of denk ik nu raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat geklooi met vpn enzo werkt niet met chromecast. Netflix is nog niet in België toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Nu heb ik die versie gedownload, maar ik zie niks gebeuren op mijn CC. Kan ook nergens de optie vinden om te casten. Probeer van alles, maar...

En dan komt het icoon ineens zomaar te voorschijn... :)

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 30-08-2014 13:24 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubensollie
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:35:

Je doet overkomen alsof het retesimpel is. Ik ben geen programmeur, maar het klinkt alsof het niet lastig is? Weet jij waarom dan bedrijven als de uitzending gemist app er zo lang over doen? Ik snap dat niet als jij in een middag (of vrij snel) een app maakt.
Het lastigste voor apps als uitzending gemist is denk ik encryptie, een goede encryptie bouwen blijft het moeilijkst. Wanneer encryptie echter niet nodig is, snap ik ook niet waarom devs het niet in hun app bouwen. Heb er zelf 2 dagen over gedaan, maar het was het zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23

Vis

Probeer ook ondertitels over te brengen via de CC en popcorn time via de app op mijn Nexus 5.
Echter als ik Dutch subtitiles heb geselecteerd ziet hij de ondertitels wel op mijn N5 maar als ik dan via de chromecast naar mn TV stuur ziet hij de ondertitels niet... :(

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Vis schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:54:
Probeer ook ondertitels over te brengen via de CC en popcorn time via de app op mijn Nexus 5.
Echter als ik Dutch subtitiles heb geselecteerd ziet hij de ondertitels wel op mijn N5 maar als ik dan via de chromecast naar mn TV stuur ziet hij de ondertitels niet... :(
DIt is omdat popcorntime nog geen ondertitels ondersteund voor de chromecast volgens mij. Hetzelfde met Plex.
Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.