Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Iemand anders problemen met de Netflix app? Heb bij sommige series witte ruis door mijn beeld (soms echtnwitte pixels) en het is best irritant. Heb er tot nu toe bij twee series last van gehad, dus vraag me af of het aan Netflix ligt. Heb het al op meerdere tvs, met en zonder adapter en met en zonder hdmi verleng stukje geprobeerd. Heb ee op tablet en mobiel geen last van, dus of mijn chromecast is stuk of het ligt aan de app.

Kan iemand kijken of je ook in de eerste 30 seconden van Haven seizoen 2, aflevering 5 op de Netflix app op de chromecast er ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mithrildor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:07:
Iemand anders problemen met de Netflix app? Heb bij sommige series witte ruis door mijn beeld (soms echtnwitte pixels) en het is best irritant. Heb er tot nu toe bij twee series last van gehad, dus vraag me af of het aan Netflix ligt. Heb het al op meerdere tvs, met en zonder adapter en met en zonder hdmi verleng stukje geprobeerd. Heb ee op tablet en mobiel geen last van, dus of mijn chromecast is stuk of het ligt aan de app.

Kan iemand kijken of je ook in de eerste 30 seconden van Haven seizoen 2, aflevering 5 op de Netflix app op de chromecast er ook last van heeft?
Hier geen problemen, kan nu even die aflevering niet testen maar netflix+chromecast ziet er bij mij altijd absurd scherp (een soort chromecast magie, bijna onnatuurlijk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Het ligt ook aan die serie en dat seizoen (bij hemlock grove seizoen twee had ik het ook). Heb hem inmiddels omgewisseld, maar ik heb weer dezelfde problemen. Dus het ligt waarschijnlijk aan de app en serie of mijn TV sloopt de chromecast.

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrildor op 30-07-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Mithrildor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:07:

>:) Leuke practical joke :9 daar zitten zeker alle spoilers ^_^

edit: ik zal in het weekend thuis ook ff kijken

[ Voor 3% gewijzigd door DocM3 op 31-07-2014 09:40 ]

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
DocM3 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:45:
[...]

>:) Leuke practical joke :9 daar zitten zeker alle spoilers ^_^
Nee is geen grap. Het is alleen dat intro stukje wat laat zien wat er in de vorige afleveringen is gebeurd, zitten wel een paar kleine spoilers in, maar zonder de vorige afleveringen te hebben gekeken snap je er niks van.

Ik heb daar aan de linker kant van het scherm allemaal witte pixels zitten (in andere afleveringen van het seizoen ook wat ruiaa, maar niet zon duidelijk en vroeg als daar), dus vroeg me af of anderen er ook last van hebben, dan weet ik dat de TV mijn chromecast niet heeft gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb het getest, op chromecast en op smart-tv... bij beide hetzelfde probleem. Dus een contentprobleem denk ik.

Moest even wachten met antwoorden omdat ik bij je post bij aflevering 1 of 2 zat :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Wybo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:23:
Heb het getest, op chromecast en op smart-tv... bij beide hetzelfde probleem. Dus een contentprobleem denk ik.

Moest even wachten met antwoorden omdat ik bij je post bij aflevering 1 of 2 zat :P
Bedankt voor het controleren :D Fijn om te weten dat hier niks kapot. Apart dat dit bij de chromecast en smart TV wel gebeurd, maar op de tablert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 11-09 21:58
Kwam er vandaag achter dat Fox sports nu ook werkt via chrome op me telefoon.
Tot kort gelden was dit geblokkeerd.

Het beeld is scherper dan als ik het kijk via me laptop -> hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik ben wat aan het opzoeken geweest over de chromecast en het lijkt echt een geweldig apparaat. Ik zou het echter willen gebruiken om lokale files op mijn smartphone (of asus t100) af te spelen op de televisie. Enkele vragen:
- Kan ik met plex (of een andere app) een groot aantal extensies (.wav, .mkv, .mp4....) direct afspelen op de chromecast zoals ik zou kunnen met een hdmi kabel verbinding tussen men laptop en men tv?
- Hoe snel moet mijn wifi netwerk ongeveer zijn om het allemaal vlotjes te laten verlopen, is 5 mbit voldoende in de praktijk? 10? 20? Wij hebben nu de standaard telenet router en de ontvangst in de woonkamer is niet echt top momenteel, maar ik zou een access point kunnen kopen en daar plaatsen.
- Zijn er nadelen aan de chromecast verbonden die ik niet zie voor dit soort gebruik?
- Ik las dat de nexus 5 zijn gehele scherm kan casten vanwege een speciale hardware decoder. Is dit vrij vlot of gaat het maar stroefjes? Zijn er ondertussen al andere toestellen met die decoder? (oneplus one?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

cedrix5 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:29:
Ik ben wat aan het opzoeken geweest over de chromecast en het lijkt echt een geweldig apparaat. Ik zou het echter willen gebruiken om lokale files op mijn smartphone (of asus t100) af te spelen op de televisie. Enkele vragen:
- Kan ik met plex (of een andere app) een groot aantal extensies (.wav, .mkv, .mp4....) direct afspelen op de chromecast zoals ik zou kunnen met een hdmi kabel verbinding tussen men laptop en men tv?
Met plex kan dit wel, maar dan dient de laptop toch wel enige CPU power te hebben. Dit komt omdat de Plex server het bestand converteerd voordat hij het verstuurd. Dit geld niet voor alle type bestanden, maar zeker wel voor .mkv. Overigens is de chromecast eigenlijk niet bedoeld voor dit soort dingen.
- Hoe snel moet mijn wifi netwerk ongeveer zijn om het allemaal vlotjes te laten verlopen, is 5 mbit voldoende in de praktijk? 10? 20? Wij hebben nu de standaard telenet router en de ontvangst in de woonkamer is niet echt top momenteel, maar ik zou een access point kunnen kopen en daar plaatsen.
geen idee eigenlijk
- Zijn er nadelen aan de chromecast verbonden die ik niet zie voor dit soort gebruik?
Het is voornamelijk bedoeld voor rechtstreekse internet content zoals netflix/youtube, apps zoals Plex maakt eigenlijk gewoon goed gebruik van de mogelijkheden die de ChromeCast heeft.
- Ik las dat de nexus 5 zijn gehele scherm kan casten vanwege een speciale hardware decoder. Is dit vrij vlot of gaat het maar stroefjes? Zijn er ondertussen al andere toestellen met die decoder? (oneplus one?)
Dit loopt heel soepel en bijna zonder lag. Niet alle devices worden ondersteund door Google (zie lijst met devices), maar volgens mij zijn er wel een aantal workarounds voor. De Nexus 5 doet het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
hebben jullie dat ook, dat de eerste 5 a 10 seconden Netflix eerst nog low resolutie is dan overspringt naar HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Dat doen ze om je bandbreedte te bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
ok tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik dacht dat het tijdens bufferen ofzo was. Maar ok, nu weet ik de echte reden :)

Ding is echt ideaal icm Netflix, wij kijken naast het journaal bijna geen gewone tv meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Barrycade schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:21:
Ik dacht dat het tijdens bufferen ofzo was. Maar ok, nu weet ik de echte reden :)

Ding is echt ideaal icm Netflix, wij kijken naast het journaal bijna geen gewone tv meer.
Vind het ook ideaal. Heb hbo opgezegd en download de laatste twee maanden al geen film meer met usenet. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Barrycade schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:21:

Niet alleen met Youtube en netflix, ik gebruik hem ook in combinatie met Plex en dat is ook echt ideaal.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Ik heb een ipad2 met XBMC , is het mogelijk om films/series te streamen daar vanuit naar Googl chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
DonDee schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:41:
Ik heb een ipad2 met XBMC , is het mogelijk om films/series te streamen daar vanuit naar Googl chromecast?
Vraag kun je zelf ook stellen in Google
https://www.google.com/se...o%20chromecast&gws_rd=ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
cedrix5 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:29:
Werkt inderdaad meestal zonder lag. Maar de screencast functie is nog wel erg beta. Crasht regelmatig ondanks goede verbinding. Werkt net niet stabiel genoeg om lekker te gebruiken vind ik. Voor nu wel een leuke gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Touchdomex schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:58:
[...]

Niet alleen met Youtube en netflix, ik gebruik hem ook in combinatie met Plex en dat is ook echt ideaal.
Ik gebruik de Chromecast ook al een hele poos nu. Ben wel gestopt met betalen voor Netflix en val daardoor weer even terug op Plex vanuit mijn eigen archief. Echter heb ik nog altijd streaming problemen. Ervaar jij dit ook? Ik speel alleen .mkv's af. Grootte varieert van 4gb tot 40gb.

Ik dacht dat dit alleen op te lossen was door een 5Ghz Wifi mogelijkheid, maar lees zojuist in deze thread dat het ook aan je CPU van je Mediaserver of aan je Wifi gear kan liggen.
Hebben mensen hier ervaringen (en hopelijk oplossingen) mee? Daar zou ik heel dankbaar zijn _/-\o_

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je hebt niet snel meer dan 10mbit video, dus aan je wifi ligt het niet gauw (tenzij het écht brak is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
418O2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:10:
Je hebt niet snel meer dan 10mbit video, dus aan je wifi ligt het niet gauw (tenzij het écht brak is)
Dat klinkt inderdaad wel logisch.

Ik maak gebruik van een vanuit UPC standaard meegeleverde Sitecom 300N. Geloof dat die toch wel moet voldoen. Dus zal ik mijn CPU eens in de gaten gaan houden. Het klopt dat deze namelijk nu op een oude Athlon X2 draait. 7(8)7

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Deezer is gaaf om muziek te streamen naar je TV. Maar helaas crasht de app de hele tijd op mijn Nexus 5 als deze is verbonden met de chromecast. Wie gebruikt Deezer en heeft dit probleem niet? Waar zou het aan kunnen liggen?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Feutis991 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Dat klinkt inderdaad wel logisch.

Ik maak gebruik van een vanuit UPC standaard meegeleverde Sitecom 300N. Geloof dat die toch wel moet voldoen. Dus zal ik mijn CPU eens in de gaten gaan houden. Het klopt dat deze namelijk nu op een oude Athlon X2 draait. 7(8)7
Je kan je transcoding opties ook even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
@Feutis991
Mijn media/Plex server is een AMD A4-3400 (Dual 2,7ghz, nodig aan vervanging toe). Deze haalt het niet om zonder haperen 1080p te transcoderen (720P wel). Hij hangt bekabeld op het netwerk. Op mijn game-pc (Amd 8-core) heb ik ook Plex server staan en deze transcodeerd zonder enige hapering 1080P naar de Chromecast. Met een Athlon X2 gok ik daardoor dat je CPU je waarschijnlijk nekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Of je zorgt dat je media in een formaat is wat direct afgespeeld kan worden. Met name audio is vaak jet probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Is er al een manier gevonden om de Amerikaanse Netflix te casten vanaf je mobiel/laptop? Ik ben bekend met tabbladen casten, maar dat loopt niet soepel genoeg voor mij (zal wel aan mn laptop zelf liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Lees dit hele topic eens door.
Volgens mij zijn er mensen die dat gelukt is door in bepaalde routers DNS te redirecten. Standaard maakt de Chromecast namelijk gebruik van de Google DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Ben ook op de Chromecast, ideaal inderdaad met NetFlix.

Loop wel tegen een probleem aan. Normaal zet ik mijn geluid via bluetooth naar mijn soundbar en had ik een HDMI kapel aan de MacBook. Dat gaat nu niet meer, geluid wordt via de HDMI gepakt door de Chromecast. Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Ik heb normaal enkel TV via digitale Humax ontvanger, die zit via een optische kabel in mijn soundbar. Die tv loopt via HDMI naar mijn switch (TV is output) en daar zit dus de Humax op en de Chromecast.

Hoopte op de Chromecast in te kunnen stellen enkel beeld te kunnen streamen, geen geluid. Dat lijkt niet configureerbaar te zijn.

Kan op mijn TV schijnbaar ook niet instellen geluid via de speakers te laten gaan, maar de TV zit ook niet op de speakers, lastig dus. Mijn TV heeft ook geen optische uitgang, is een oude LCD van Philips en die biedt volgens mij helemaal geen digitale uitgangen, enkel de analoge uitgangen. Zou dat jammer vinden voor het geluid..

Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Een HDMI switch waar je je Chromecast en je Humax op aansluit en die een optische uitgang heeft?

http://www.monoprice.com/...&p_id=5557&seq=1&format=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Daar had ik dus nooit aan gedacht, sterker nog, wist niet eens dat het bestond. Toevallig ook ergens een Nederlandse link? Kan het zo snel niet vinden bij MM of andere bekende webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Die zijn op Ebay spot goedkoop.
Paar eurotjes heb je al zo hdmi switch.

http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2648

[ Voor 38% gewijzigd door Joostje123 op 06-08-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Goh ik had snel wat gegoogled daarop. Volgens mij wel te vinden in Nederland als je op hdmi switch toslink of hdmi switch optical output zoekt met nl filter op google.
Joostje123 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:07:
Die zijn op Ebay spot goedkoop.
Paar eurotjes heb je al zo hdmi switch.

http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2648
Die heeft geen optical output.

[ Voor 48% gewijzigd door AndRo555 op 06-08-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:25
Ik had een hele tijd zitten te twijfelen of ik een Chromecast moest nemen of een Raspberry Pi. Keuze is uiteindelijk gevallen op dat laatste en na urenlang allerlei handleidingen inlezen (Transmission werkend krijgen op Raspbmc was een heuse afstraffing, maar uiteindelijk wel gelukt) kan ik zeggen dat ik geen seconde spijt heb.

-1080p mkv's streamen vanuit mijn desktop via NFS
-xbmctorrent voor streamen van torrents (helemaal handig met play to xbmc extensie voor Chrome browser)
-Transmission voor binnen halen van torrents (benaderbaar via web interface)
-uitzending gemist en velen andere add-ons

Dus voor mensen die fatsoenlijk .mkv's willen streamen naar hun TV en wat technisch zijn, kunnen beter voor een Raspberry Pi gaan.
Echter, heb je een Netflix account en vind je hun content prima dan is Chromecast wat beter en werkt meteen uit of the box.

[ Voor 19% gewijzigd door baba420 op 07-08-2014 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat te simplistisch gesteld. Mensen die technisch zijn kunnen net zo goed een Plex server installeren en zo hun mkv's streamen, dat werkt ook prima. Waarom ik juist een Chromecast heb genomen is omdat ik geen zin heb om een systeem als een Raspberry Pi compleet te moeten finetunen om het werkend te krijgen. Out of the box ftw.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
baba420 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 02:04:
...
Dus voor mensen die fatsoenlijk .mkv's willen streamen naar hun TV en wat technisch zijn, kunnen beter voor een Raspberry Pi gaan.
Echter, heb je een Netflix account en vind je hun content prima dan is Chromecast wat beter en werkt meteen uit of the box.
Wat is Netflix ;)
De Chromecast In combinatie met Show Box en LocalCast is echt ideaal.
Ook Popcorn Time werkt prima.
Zowel LocalCast als Popcorn time ondersteunen ondertitels (alleen bij LocalCast moet je die eerst hebben gedownload met een app zoals Subloader).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baba420 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 02:04:
Fatsoenlijk mkv's streamen kan je beter doen met een volwaardige mediaspeler. De Pi kan het aan, maar het is toch wat behelpen, zeker als je ook goed geluid e.d. wilt. Kost natuurlijk wel 5 tot 10 keer zoveel als een Pi.

De Pi is vanuit tweakers oogpunt echter een toffe gadget en de chromecast doet ook wat hij moet doen en is reuzehandig voor youtube / netflix.

Afijn, je kan ook niet veel meer verwachten van zo'n goedkoop dingetje.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Xbmc streamen vanaf de laptop is echt gemakkelijk . je kunt namelijk in chrome aangeven dat je volledig scherm wilt casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
Sinds vanmiddag ineens problemen met mijn CC, terwijl er voor zover ik weet niets is veranderd.
Ik kan wel gewoon connecten naar mijn CC, en als ik Netflix/Youtube/Deezer open dan zie ik wel het eerste scherm verschijnen op mn tv. Zodra ik echter 'echt' wil gaan streamen dan gebeurt er gewoon niets.
Localcast/Allcast werkt overigens ook niet.

Heb mn CC al teruggezet naar fabrieksinstellingen, router gereset maar hij werkt nog steeds niet. Youtube en Netflix werken perfect op mijn tablet/tel.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Burlok86 op 08-08-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 23:32
6pack15 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:45:
Is er al een manier gevonden om de Amerikaanse Netflix te casten vanaf je mobiel/laptop? Ik ben bekend met tabbladen casten, maar dat loopt niet soepel genoeg voor mij (zal wel aan mn laptop zelf liggen)
Download 'Hola Beter Internet'. Hiermee kun je Netflix instellen op een land naar keuze. :)

Google Play: Hola Beter Internet
Mr_Blobby schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:16:
[...]
Wat is Netflix ;)
Zowel LocalCast als Popcorn time ondersteunen ondertitels (alleen bij LocalCast moet je die eerst hebben gedownload met een app zoals Subloader).
Van Localcast ben ik een mindere fan. Gebruik zelf al een behoorlijke tijd AllCast Pro. Werkt zo verschrikkelijk fijn en ziet er ook nog een prachtig uit.

[ Voor 34% gewijzigd door djmelvee op 09-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

djmelvee schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Download 'Hola Beter Internet'. Hiermee kun je Netflix instellen op een land naar keuze. :)

Google Play: Hola Beter Internet
Ik zit dit nu even te proberen, klopt het dat de menu's in de app in het Nederlands blijven of doe ik iets fout? Verder heb ik wel het idee dat het aanbod iets groter is, maar dat het ook weer niet zo'n groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

Ik zit dit nu even te proberen, klopt het dat de menu's in de app in het Nederlands blijven of doe ik iets fout? Verder heb ik wel het idee dat het aanbod iets groter is, maar dat het ook weer niet zo'n groot verschil is.
menu's blijven in de taal die je ingesteld hebt in je profiel. Je kan aan de beschrijvingen zien of het NL content is of niet. Als de beschrijving ook in het Nederlands is zit het meestal op netflix nl of komt het eraan.

Het verschil tussen usa en nl is wel heel groot hoor. Denk dat de usa omgeving minimaal 10 keer zo groot is, als het al geen 100 keer zo groot is.

Misschien moet je even uitloggen op netflix en opnieuw inloggen. Je moet het wel gelijk merken op het startscherm dat het heel anders is, althans in mijn geval is het een wereld van verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL Ziet (geen idee of het wat is, kennelijk een soort uitzending gemist voor npo, rtl en sbs) heeft nu ook chromecast ondersteuning:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/17046/

Kost wel 8 euro per maand, nogal veel voor wat je krijgt mijn inziens. Maar wellicht interessant voor iemand. Al zie ik zelf niet echt in waarom je zou betalen voor zoiets. Neem dan netflix, heb je meer aan. En de paar keer dat je iets terug wilt zien van de npo gebruik ik wel de sd versie of ik download het wel ergens.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
SD5k schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

Even je Netflix geforceerd stoppen en cache wissen kan helpen. Heb dit zelf ook wel eens.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:28:
[...]

menu's blijven in de taal die je ingesteld hebt in je profiel. Je kan aan de beschrijvingen zien of het NL content is of niet. Als de beschrijving ook in het Nederlands is zit het meestal op netflix nl of komt het eraan.

Het verschil tussen usa en nl is wel heel groot hoor. Denk dat de usa omgeving minimaal 10 keer zo groot is, als het al geen 100 keer zo groot is.

Misschien moet je even uitloggen op netflix en opnieuw inloggen. Je moet het wel gelijk merken op het startscherm dat het heel anders is, althans in mijn geval is het een wereld van verschil.
Heb al een tijdje niet via Hola gekeken op Netflix, maar dit was in ieder geval nooit zo. Amerikaanse Netflix versie is qua menu's ook geheel Engels. Kan dat dit veranderd is ondertussen, maar zoals ik al zei is het voor mij een tijdje geleden dat ik via Hola heb gekeken. :>

[ Voor 52% gewijzigd door djmelvee op 09-08-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Jullie hebben gelijk, er is inderdaad veel meer content, vooral veel meer oude films maar dat vind ik wel tof.

Het lukt me alleen niet om in HD te streamen, dacht eerst dat het aan Hola lag. Maar wanneer ik op m'n PC inlog op Netflix kan ik ook geen HD kwaliteit forceren, er staat dan: HD (HD video quality is not included in your plan). Komt dit omdat ik gebruik maak van de gratis maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hangt er vanaf voor welk plan je je hebt ingeschreven. Je hebt een subscription die de 1e maand niet gerekend wordt. Als jij toen de goedkoopste hebt gekozen, dan heb je inderdaad geen HD.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het is eenvoudig om Xbmc via de laptop te casten maar via mijn Galaxy s4 lukt het niet. Ik heb dat script in mijn map toegevoegd zodat Allcast start zodra ik een film start maar dan geeft allcast aan dat er geen film te casten valt.
Nu kan ik wel mijn telefoon fullscreen casten maar dat is een stroomvreter. Wil dus de telefoon alleen gebruiken als remote.
Iemand wel gelukt om Xbmc te casten met galaxy s4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb ook Netflix, kan ik dan gewoon ook de Amerikaanse gebruiken via Hola? Maakt het niet uit dat ik me in Nederland in heb geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
KaiseRRuby schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:45:
Ik heb ook Netflix, kan ik dan gewoon ook de Amerikaanse gebruiken via Hola? Maakt het niet uit dat ik me in Nederland in heb geschreven?
Dat is juist de hele opzet van Hola. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Artwido schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:32:
Het is eenvoudig om Xbmc via de laptop te casten maar via mijn Galaxy s4 lukt het niet. Ik heb dat script in mijn map toegevoegd zodat Allcast start zodra ik een film start maar dan geeft allcast aan dat er geen film te casten valt.
Nu kan ik wel mijn telefoon fullscreen casten maar dat is een stroomvreter. Wil dus de telefoon alleen gebruiken als remote.
Iemand wel gelukt om Xbmc te casten met galaxy s4?
Daar kan ik je niet mee helpen. Kan je alleen wel zeggen dat plex sowieso goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
418O2 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:57:
[...]

Daar kan ik je niet mee helpen. Kan je alleen wel zeggen dat plex sowieso goed werkt
is Plex te vergelijken met Xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Plex is van nature meer server-software (gebaseerd op het dnla protocol) . Ze hebben ook clients voor alle platforms (voor het afspelen van de media), maar het serveren staat centraal.

Met plex (geïnstalleerd op m'n pc) kan ik dus onder andere het volgende doen:
- films en series kijken op Android smartphone en tablet en ipad.
- direct films en series kijken op m'n LG tv die een plex client ingebouwd heeft. Overigens: de meeste tv's met ingebouwde mediaspelers die dnla ondersteunen kunnen plex zien. Ik heb alleen ook nog artwork erbij.
- plex kan media streamen over het internet.
- omdat dnla: remote control met telefoon of tablet.

Ik gebruik (nog) geen Pi, chrome cast enz, puur omdat ik het niet nodig heb. Plex is ideaal.

De discussie kan nu weer verdergaan over google's handige dongel ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 09-08-2014 20:21 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:59:
NL Ziet (geen idee of het wat is, kennelijk een soort uitzending gemist voor npo, rtl en sbs) heeft nu ook chromecast ondersteuning:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/17046/
Op dit moment alleen nog voor Apple. De android app heeft dit helaas nog niet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:40:
Heb al een tijdje niet via Hola gekeken op Netflix, maar dit was in ieder geval nooit zo. Amerikaanse Netflix versie is qua menu's ook geheel Engels. Kan dat dit veranderd is ondertussen, maar zoals ik al zei is het voor mij een tijdje geleden dat ik via Hola heb gekeken. :>
Het is een maand of 4 a 5 terug aangepast. Althans op mijn ipads en wd tv live mediaspelers is de usa (of welke omgeving dan ook op netflix) nu nederlands. Persoonlijk maakt het mij niet eens wat uit, zie het niet eens, maar ik heb het zo ingesteld voor de kids omdat anders de tekenfilms standaard in het engels zijn ipv nederlands (bij meertalige zaken). Ik heb namelijk een usa account (had netflix al voordat het hier beschikbaar kwam).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

djmelvee schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Download 'Hola Beter Internet'. Hiermee kun je Netflix instellen op een land naar keuze. :) t.
Werkt helaas niet op mijn N5. Krijg de hele tijd verbindings problemen. In de comments in de market staan ook al een paar reacties dat de app niet meer werkt :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

KaiseRRuby schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:12:
Ben ook op de Chromecast, ideaal inderdaad met NetFlix.

Loop wel tegen een probleem aan. Normaal zet ik mijn geluid via bluetooth naar mijn soundbar en had ik een HDMI kapel aan de MacBook. Dat gaat nu niet meer, geluid wordt via de HDMI gepakt door de Chromecast. Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Ik heb normaal enkel TV via digitale Humax ontvanger, die zit via een optische kabel in mijn soundbar. Die tv loopt via HDMI naar mijn switch (TV is output) en daar zit dus de Humax op en de Chromecast.

Hoopte op de Chromecast in te kunnen stellen enkel beeld te kunnen streamen, geen geluid. Dat lijkt niet configureerbaar te zijn.

Kan op mijn TV schijnbaar ook niet instellen geluid via de speakers te laten gaan, maar de TV zit ook niet op de speakers, lastig dus. Mijn TV heeft ook geen optische uitgang, is een oude LCD van Philips en die biedt volgens mij helemaal geen digitale uitgangen, enkel de analoge uitgangen. Zou dat jammer vinden voor het geluid..

Is er een oplossing?
Volgens mij kan dat met een HDMI audio extractor die je dan tussen je Chromecast en je switch plaatst. HDMI uitgang verbind je met switch en optisch uit met soundbar of reveiver voor mensen die geen hdmi in op de receiver hebben.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphylee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:11:
[...]

Werkt helaas niet op mijn N5. Krijg de hele tijd verbindings problemen. In de comments in de market staan ook al een paar reacties dat de app niet meer werkt :(
Het is een gratis app, die kan werken en som ook niet. Je kan ook kiezen voor een abonnementje van pakweg 2 tot 3 euro in de maand (unblock-us / unotelly bijvoorbeeld). Die werken altijd, maar kosten dus wel een klein bedragje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Het is een maand of 4 a 5 terug aangepast. Althans op mijn ipads en wd tv live mediaspelers is de usa (of welke omgeving dan ook op netflix) nu nederlands. Persoonlijk maakt het mij niet eens wat uit, zie het niet eens, maar ik heb het zo ingesteld voor de kids omdat anders de tekenfilms standaard in het engels zijn ipv nederlands (bij meertalige zaken). Ik heb namelijk een usa account (had netflix al voordat het hier beschikbaar kwam).
Nederlandse ondertiteling is bij content uit de Amerikaanse Netflix niet aanwezig toch? Tenzij dit ondertussen ook al is veranderd. Mijn System Language staat sowieso op Engels ingesteld, evenals mijn account op Netflix. Mijn menu's zijn dus sowieso in het Engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:12:
Nederlandse ondertiteling is bij content uit de Amerikaanse Netflix niet aanwezig toch? Tenzij dit ondertussen ook al is veranderd.
Nee, dat helaas niet. Het is meer de interface en de beschrijvingen. De Engelse subs vind ik zelf altijd prima, althans als ze zo werken als in Nederland, soms kom ik wel materiaal tegen (wat ouder materiaal) waarbij er 3 regels met subs zijn en dan is steeds de onderste regel nieuw en schuift het zo naar boven en dat is zo irritant dat ik dat nooit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:44:
[...]

Het is een gratis app, die kan werken en som ook niet. Je kan ook kiezen voor een abonnementje van pakweg 2 tot 3 euro in de maand (unblock-us / unotelly bijvoorbeeld). Die werken altijd, maar kosten dus wel een klein bedragje.
Het is me intussen nog geen een keer gelukt om een stream van de US Netflix op m'n chromecast af te spelen. Ik denk dat ik maar zo'n betaalde DNS dienst ga nemen, is inderdaad vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:57:
[...]

Het is me intussen nog geen een keer gelukt om een stream van de US Netflix op m'n chromecast af te spelen. Ik denk dat ik maar zo'n betaalde DNS dienst ga nemen, is inderdaad vrij goedkoop.
ze hebben bijna allemaal een week gratis, dus je kan het zonder kosten testen. Unotelly heb ik zelf nu en die heeft een uitleg voor de chromecast. Hiervoor heb ik iets langer dan een jaar unblock-us gehad, maar ik had een probleem met mijn mediaspelers en ben daar nu weg (kreeg wel netjes het geld terug van de dagen die ik nog had).

Dus test gerust, je hoeft bij beiden niet eens wat op te geven (zoals creditcard gegevens), dus kijk even welke jou het beste bevalt voordat je een beslissing neemt. Ik heb zelf bij unotelly via een aanbieding een jaarabonnement kunnen afsluiten (gevonden met google). Zou dus ook even op promotie acties enzo zoeken als je een beslissing genomen hebt. Scheelde mij toch weer 20 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:29:
[...]

Nee, dat helaas niet. Het is meer de interface en de beschrijvingen. De Engelse subs vind ik zelf altijd prima, althans als ze zo werken als in Nederland, soms kom ik wel materiaal tegen (wat ouder materiaal) waarbij er 3 regels met subs zijn en dan is steeds de onderste regel nieuw en schuift het zo naar boven en dat is zo irritant dat ik dat nooit trek.
Haha wut, dat ben ik (geukkig) echt nog nooit tegengekomen. Maar het is wel redelijk te begrijpen dat je daar geen moer aanvindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

SD5k schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:57:
[...]

Ja, ik heb gisteren als proef voor €2,64 een maandabonnement Tunnelbear op mijn Ipad gezet. Netflix US is inderdaad eindeloos groter dan de NL variant. Opzetten van de VPN is bere-eenvoudig. De gratis variant geeft je elke maand 500MB dataverbruik en je kan geloof ik 1GB bijverdienen met Twitterberichten e.d. Maar voor dat geld ga ik niet moeilijk doen, bovendien kom je uiteindelijk toch tekort.

[ Voor 17% gewijzigd door -Stef- op 11-08-2014 09:31 . Reden: Informatief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Hmm, is idd een optie! 2 tot 3 euro is niets nee.
Zou ideaal zijn om alleen op de phone Netflix US te hebben en deze te kunnen streamen via CC.
Even vluchtig gekeken en dit behoort idd tot de opties :)

Btw heb vanochtend een update gekregen van popcorn time.
Deze is nu compatibel met de CC :)
Draait nog niet helemaal stabiel, aantal FC's gehad in de app. Maar er wordt iig vooruitgang geboekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
murphylee schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:08:
Hmm, is idd een optie! 2 tot 3 euro is niets nee.
Zou ideaal zijn om alleen op de phone Netflix US te hebben en deze te kunnen streamen via CC.
Even vluchtig gekeken en dit behoort idd tot de opties :)

Btw heb vanochtend een update gekregen van popcorn time.
Deze is nu compatibel met de CC :)
Draait nog niet helemaal stabiel, aantal FC's gehad in de app. Maar er wordt iig vooruitgang geboekt!
Lukt het bij jou om ondertitels mee te streamen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mattehh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Lukt het bij jou om ondertitels mee te streamen? |:(
Ik heb sinds vorige week xmbc geinstalleerd en daar stream je films van illegale servers en kun je ook gelijk kiezen uit verschillende ondertitels. Werkt prima. Werkt beter dan popcorn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
Artwido schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Ik heb sinds vorige week xmbc geinstalleerd en daar stream je films van illegale servers en kun je ook gelijk kiezen uit verschillende ondertitels. Werkt prima. Werkt beter dan popcorn vind ik.
Ja dat weet ik, heb al langer een XBMC (raspberry pi), maar deze staat in de woonkamer. In de slaapkamer heb ik dan wel een Chromecast gezet en is altijd gemakkelijk om even via de gsm Popcorn time te streamen, jammer genoeg heb ik graag ondertitels en streamt hij deze niet mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Hoe kan ik mijn chromecast instellen dat ik netflix content uit Amerika kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zoek eens door het topic, is al meermaals genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mattehh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Ja dat weet ik, heb al langer een XBMC (raspberry pi), maar deze staat in de woonkamer. In de slaapkamer heb ik dan wel een Chromecast gezet en is altijd gemakkelijk om even via de gsm Popcorn time te streamen, jammer genoeg heb ik graag ondertitels en streamt hij deze niet mee :/
Ik heb xbmc zowel op mn laptop als op mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
Artwido schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:34:
[...]

Ik heb xbmc zowel op mn laptop als op mn telefoon.
Hèhè dat heb ik ook, maar mijn scherm streamen van de XBMC app naar de televisie gaat niet zo vlot itt Popcorn hour?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:23
Als je nu een Chromecast koopt krijg je er 90 dagen gratis All Access bij. Moet je hem wel kopen via Google Play voor 35 euro.

https://play.google.com/s...tails?id=chromecast&hl=nl via http://muziekstreamen.com...ll-access-bij-chromecast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Moet je de CC daar kopen? Krijg je dan een actiecode of... is het alleen maar voor nieuwe leden geldig? Heb de mijne namelijk via MM gekocht. En nog altijd geen proef periode afgesloten bij G.P. Music.

Morgen maar even uit zoeken :)

Edit: Popcorn Time werkt op de 1 of andere manier niet meer goed op de CC. Stopt na ongeveer 5min spelen. Meerdere malen geprobeerd.
Dan maar nog even films/series downlo...uhm kopen of huren natuurlijk xD

[ Voor 30% gewijzigd door murphylee op 15-08-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
murphylee schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:37:
Moet je de CC daar kopen? Krijg je dan een actiecode of... is het alleen maar voor nieuwe leden geldig? Heb de mijne namelijk via MM gekocht. En nog altijd geen proef periode afgesloten bij G.P. Music.

Morgen maar even uit zoeken :)

Edit: Popcorn Time werkt op de 1 of andere manier niet meer goed op de CC. Stopt na ongeveer 5min spelen. Meerdere malen geprobeerd.
Dan maar nog even films/series downlo...uhm kopen of huren natuurlijk xD
Staat er toch duidelijk bij vermeld dat dit alleen werkt bij aankoop via Google zelf. En als je op de link klikt voor Google Play dan staat dat daar ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

MikeOO schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:48:
[...]

Staat er toch duidelijk bij vermeld dat dit alleen werkt bij aankoop via Google zelf. En als je op de link klikt voor Google Play dan staat dat daar ook nog eens.
Dat klopt, maar ik heb gewoon die van de MM en ik heb nu 3 maanden all access. Het werkt niet als je al eerder een proefperiode hebt gestart en je moet een CC invullen voor automatische incasso (all access abbonement gewoon direct annuleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
MikeOO schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:48:
[...]

Popcorn time haperde bij mij gisteren ook op mijn tablet. Heb geen chromecast dus misschien storing?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 22:06

Priet

To boldly do what no one has..

Mooi appaatje, gebruik het al tijden voor met name Netflix, Plex en YouTube.

Erg jammer dat het nog niet werkt in combinatie met een Windows Phone :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janlul.com heeft nu een android app. Werkt dat streamen wat? Of kan ik dan beter miracast gebruiken?
Ik kan het helaas niet testen omdat we alleen maar ios apparaten hebben, maar mijn vrouw heeft een samsung s5 gekocht, dan kan ik denk ik wel janlul.com via de telefoon op mijn tv krijgen? Eredevisie voetbal dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: er komt een nieuwe root aan voor de Chromecast.

http://forum.xda-develope...method-8-17-2014-t2850801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 01:04
Eerder in dit topic vroeg ik advies n.a.v. een niet in te stellen CC, uiteindelijk ben ik, samen met de tweakers, erachter gekomen dat dit veroorzaakt werd door de Client/AP isolation van de wifi.

Voor de mensen die om deze reden ook geen CC hebben/CC doorverkocht hebben komt er misschien een oplossing:

http://www.theverge.com/2...to-connect-nearby-devices

Mooie ontwikkeling lijkt me, maar zou het echt zo stabiel zijn als een wifi-verbinding?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 01:14:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: er komt een nieuwe root aan voor de Chromecast.

http://forum.xda-develope...method-8-17-2014-t2850801
wat heb je eigenlijk aan een root op de chromecast afgezien van dns servers aanpassen voor netflix (dat inmidels ook met de meeste routers kan)? Ben wel benieuwd naar de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:10:
[...]

wat heb je eigenlijk aan een root op de chromecast afgezien van dns servers aanpassen voor netflix (dat inmidels ook met de meeste routers kan)? Ben wel benieuwd naar de voordelen.
Wat dacht je van het draaien van allerlei (nog te ontwikkelen) (open source?) community-based software onafhankelijk van Google ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Henk007 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:20:
[...]

Wat dacht je van het draaien van allerlei (nog te ontwikkelen) (open source?) community-based software onafhankelijk van Google ?
Zoals? Zijn er al projecten? (Serieuze vraag, geen troll)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
En zijn er na het rooten ook meerdere codecs voor het afspelen van films, denk aan DTS audio enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:07:
En zijn er na het rooten ook meerdere codecs voor het afspelen van films, denk aan DTS audio enzo.
Daar heb ik zelf niks aan omdat ik een mediaspeler heb, maar kan zeker interessant zijn. Maar je kan er niet opeens roms van oude gameconsoles mee spelen of airplay gebruiken? Ik denk van niet, maar als dat wel zo is kan ik hem wel rooten, anders laat ik het zo omdat ik het eigenlijk alleen gebruik voor youtube en netflix en voor de rest een mediaspeler heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Kecin schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:42:
[...]

Zoals? Zijn er al projecten? (Serieuze vraag, geen troll)
Geen idee, maar je kunt er toch vanuit gaan dat er zich enthousiaste devvers op gaan uitleven. Op de chromecast hardware (Marvell Armada 1500 mini) moet toch het één en ander mogelijk zijn.
Het ding is geoptimaliseerd voor streaming, dus toepassingen zul je vooral in die hoek vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 18-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Happy2000 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:07:
Zoals dikkiedikdik al aangeeft, daar hebben de meeste wel een mediaspeler voor.
Snap trouwens niet waarom? Rooten en hacken..
Zodra je de CC connect met het internet dan zal die zich automatisch updaten! Waarna je hele hack/firmware teniet wordt gedaan.

Edit: Het hele CC gebeuren is toch juist het streamen over je netwerk...

[ Voor 7% gewijzigd door murphylee op 18-08-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
murphylee schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:05:
[...]

Zoals dikkiedikdik al aangeeft, daar hebben de meeste wel een mediaspeler voor.
Snap trouwens niet waarom? Rooten en hacken..
Zodra je de CC connect met het internet dan zal die zich automatisch updaten! Waarna je hele hack/firmware teniet wordt gedaan.

Edit: Het hele CC gebeuren is toch juist het streamen over je netwerk...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2578653

Er is dus ook al een custom rom waarmee je hack niet zo maar ongedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb er steeds last van dat de chromecast niet meer wordt herkend door mijn iphone en ipad. Gewoon opeens uit het niets. Moet hem steeds opnieuw installeren, meer mensen hier last van?

bij het opnieuw instellen krijg ik dan ook vaak verbinding verbroken en dan moet ik het opnieuw proberen en dan werkt het

apple extreme router
iphone

[ Voor 29% gewijzigd door jzoin2 op 19-08-2014 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Mijn ervaringen zijn dat de Chromecast nog altijd niet geweldig samengaat met iOS. Waar Android mijn CC telkens prima ziet en accuraat bedient moet ik met mijn iPad vaak wachten voordat het weer contact heeft gemaakt. Ik bedien de CC daarom meestal met mijn Android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 11-09 16:04
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, wellicht is het al genoemd maar 28 pagina's zijn nogal wat, ga ik vnvnd thuis wel ff doen.
Korte vraag, kun je CC ook gebruiken in een publiek wifinetwerk van een vakantiepark? Ik moet daar per device betalen en kan dat nu vooraf goedkoop bijbestellen. Doe ik graag maar geen idee of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:01:
Mijn ervaringen zijn dat de Chromecast nog altijd niet geweldig samengaat met iOS. Waar Android mijn CC telkens prima ziet en accuraat bedient moet ik met mijn iPad vaak wachten voordat het weer contact heeft gemaakt. Ik bedien de CC daarom meestal met mijn Android phone.
Ik herken dat probleem niet en gebruik minimaal 2 uur per dag de koppeling tussen ios en de chromecast. Werkelijk nooit problemen, echt nooit. Mijn kinderen van 4 en 6 werken er ook probleemloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
FicoF schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:20:
Heb nog niet het hele topic doorgelezen, wellicht is het al genoemd maar 28 pagina's zijn nogal wat, ga ik vnvnd thuis wel ff doen.
Korte vraag, kun je CC ook gebruiken in een publiek wifinetwerk van een vakantiepark? Ik moet daar per device betalen en kan dat nu vooraf goedkoop bijbestellen. Doe ik graag maar geen idee of dat gaat werken.
Waarschijnlijk niet, want dat soort netwerken maken meestal gebruik van wireless client isolation. Blader dit topic toch nog maar eens door om daarover meer te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Henk007 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Waarschijnlijk niet, want dat soort netwerken maken meestal gebruik van wireless client isolation. Blader dit topic toch nog maar eens door om daarover meer te lezen.
Inmiddels dit gevonden op AndroidWorld:
Kan ik de Chromecast ook gebruiken op netwerken waar je je in moet loggen, bijvoorbeeld hotspots of hotel-WiFi?
Het korte antwoord is 'nee'. Momenteel biedt de Chromecast nog geen mogelijkheden om in te loggen op hotspots. Mogelijk zal Google deze mogelijkheid bij een toekomstige update toe gaan voegen.
Ben dus wel benieuwd of er recent updates zijn geweest.

Anders kan ik ook een router kopen die een draadloos signaal oppakt en verdeeld over meerdere devices, nog nooit eerder mee gewerkt maar zou volgens mij moeten kunnen. Scheelt me ook € omdat ik dan niet per device hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
FicoF schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:00:
[...]
Anders kan ik ook een router kopen die een draadloos signaal oppakt en verdeeld over meerdere devices, nog nooit eerder mee gewerkt maar zou volgens mij moeten kunnen.
Ik weet niet of een CC soepel werkt in een dubbel-NAT configuratie, in ieder geval nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Henk007 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:44:
[...]

Ik weet niet of een CC soepel werkt in een dubbel-NAT configuratie, in ieder geval nog nooit getest.
Heb even wat gezocht, maar ik lees meerdere verhalen dat de Asus WL-330NUL werkt icm CC. Die stick koop ik dan voor 30,- en heb ik alle devices op wifi en kan ik ChromeCast gebruiken. Voor deze vakantie scheelt me dat al 50 euro + ik heb dan Netflix etc...
Daarnaast ook handig als ik op reis ben voor werk, kan ik hem overal inpluggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Mr_Blobby schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:16:
[...]
Wat is Netflix ;)
Time 4 popcorn ondersteund bij mij geen ondertiteling hoor op de cc. Of doe ik iets verkeerd?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
DaveD1109 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:22:
[...]

Time 4 popcorn ondersteund bij mij geen ondertiteling hoor op de cc. Of doe ik iets verkeerd?
Klopt. Ik had dit verkeerd gezien:
**It’s not casting subtitles yet- it will take a bit longer until we start casting them, but we’re on it- no worries!
(bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik heb het even geprobeerd om Time 4 popcorn via het tablet te laten casten naar m'n chromecast. Op zich werkt het, maar het tablet doet al het werk zeg maar, zou het in de toekomst mogelijk zijn dat het net zoals Youtube werkt? Dus je cast en je kan het tablet wegleggen? Ik heb ook niet standaard 4+ gig vrij op m'n tablet dus veel films werken niet...

Een soort on the fly streamen zonder dat je de complete image naar binnen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
spokje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:50:
Ik heb het even geprobeerd om Time 4 popcorn via het tablet te laten casten naar m'n chromecast. Op zich werkt het, maar het tablet doet al het werk zeg maar, zou het in de toekomst mogelijk zijn dat het net zoals Youtube werkt? Dus je cast en je kan het tablet wegleggen? Ik heb ook niet standaard 4+ gig vrij op m'n tablet dus veel films werken niet...

Een soort on the fly streamen zonder dat je de complete image naar binnen trekt.
Ik denk niet dat de chromecast ooit zelf torrents kan/zal downloaden, dus het werk moet gebeuren door je telefoon of tablet. Dat vind ik ook het nadeel van Time4Popcorn.
Daarom gebruik ik vaker Show Box in combinatie met LocalCast of BubbleUPnP.

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.