Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:50
Al bekend wanneer de VLC ondersteuning komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:57
Probeer hem te bestellen via de playstore maar het lukt me niet om PayPal te selecteren? Kan ik hem niet rechtstreeks bij Google bestellen als ik hem met PayPal wil betalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:33
Chris89 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:22:
Probeer hem te bestellen via de playstore maar het lukt me niet om PayPal te selecteren? Kan ik hem niet rechtstreeks bij Google bestellen als ik hem met PayPal wil betalen??
PayPal can't be used to purchase devices or accessories on Google Play
https://support.google.com/googleplay/answer/2651410

Helaas!

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Chris89 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:22:
Bestel je hem ergens anders ;)

Bijvoorbeeld MediaMarkt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Tanks, dacht dat je alles met PayPal nu kon maar helaas.
Zijn der heel toevallig nog kortingsacties? Of gewoon de volle mep overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Je moet overal de volle vijf en dertig Euro lappen volgens mij.

Vraag een aanbod al bekeken? Staat ook wel eens wat leuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34
En wat dan nog... 35 euro is toch niet zo veel voor zo'n apparaat. En wil je niet met een creditcard betalen je kunt tegenwoordig ook met ideal betalen als ik mij niet vergis. En een giftcard is ook overal te krijgen. En als dat niet lukt dan is een v3voucher ook nog een optie. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een Chromecast besteld, deze komt vandaag binnen. Ik heb ook een WD NAS waar mijn bestanden op staan. Kan ik deze ook via de Chromecast afspelen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, dat wil alleen als je NAS Plex ondersteund volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:09
papegaai01 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:08:
Ik heb een Chromecast besteld, deze komt vandaag binnen. Ik heb ook een WD NAS waar mijn bestanden op staan. Kan ik deze ook via de Chromecast afspelen?
Hangt van het type van je bestanden af. Met Videostream of Bubble UPNP kan je al aardig wat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:16
Misschien een beetje off-topic, maar Plex is momenteel in de aanbieding in de Play Store:
Google Play: Plex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik ga deze vanavond installeren maar lees her en der dat de chromecast wifi kanalen ondersteund tot 11. Klopt dit of hebben ze dat inmiddels aangepast?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
papegaai01 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:20:
Ik ga deze vanavond installeren maar lees her en der dat de chromecast wifi kanalen ondersteund tot 11. Klopt dit of hebben ze dat inmiddels aangepast?
Mijn wifi staat toevallig op kanaal 12 en dat werkt ook prima met de chromecast. Omdat alle netwerken hier in de omgeving op de kanalen 1 en 6 werken, blijf ik daar zo ver mogelijk bij vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Nog even een vraagje, de setup die je eenmalig moet draaien. Moet je deze op alle apparaten draaien die je wilt laten verbinden met Chromecast of kan het eenmalig via 1 apparaat? Ik heb bijvoorbeeld een Android en mijn vrouw een iphone.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 16-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eenmalig met 1 device :) Alle devices die de cc snappen maken dan automatisch verbinding

[ Voor 57% gewijzigd door 418O2 op 16-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
papegaai01 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:19:
Nog even een vraagje, de setup die je eenmalig moet draaien. Moet je deze op alle apparaten draaien die je wilt laten verbinden met Chromecast of kan het eenmalig via 1 apparaat? Ik heb bijvoorbeeld een Android en mijn vrouw een iphone.
Sommige dingen kun je ook gewoon beter even proberen, stuk leerzamer

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik krijg er eentje van een maatje dit weekend, eens kijken hoeveel sneller Netflix er op draait. Mocht dat veel sneller zijn dan op mijn WDtvLive dan maar eens een andere router aanschaffen zodat we de amerikaanse netflix kunnen kijken zoals mijn WDtvLive dat nu kan.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ngangatar schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:38:
Ik krijg er eentje van een maatje dit weekend, eens kijken hoeveel sneller Netflix er op draait. Mocht dat veel sneller zijn dan op mijn WDtvLive dan maar eens een andere router aanschaffen zodat we de amerikaanse netflix kunnen kijken zoals mijn WDtvLive dat nu kan.
Is het niet zo dat de ChromeCast zijn eigen DNS servers gebruikt waardoor een andere router je niet gaat helpen als je de Amerikaanse NetFlix zou willen kijken?

Het uitzoeken waard voordat je je hoop daarop vestigt!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
DennusB schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:53:
[...]

Dat werkt als de brandweer op een M8 :D
Op mijn M8 (mede overgestapt na aanschaf Chromecast vorige week :P) werkt het niet..
Draai RevolutionHD 9.1, in het principe dus gewoon Sense 6 op Android 4.4.4
Maar helaas steeds FC's..

Echt jammer dat het niet werkt op zo'n nieuwe telefoon maar wel op de M7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Het ligt niet aan de phone, het ligt aan je custom ROM. Althans, als het bij iemand anders met een M8 wel werkt moet het dat wel zijn. Dat je custom rom Sense draait en Android 4.4.4 maakt hem niet hetzelfde als een stock rom.

[ Voor 66% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-07-2014 10:56 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:25
Predje schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:51:
[...]

Op mijn M8 (mede overgestapt na aanschaf Chromecast vorige week :P) werkt het niet..
Draai RevolutionHD 9.1, in het principe dus gewoon Sense 6 op Android 4.4.4
Maar helaas steeds FC's..

Echt jammer dat het niet werkt op zo'n nieuwe telefoon maar wel op de M7..
Bij mijn Note 3 werkt screen mirroring alleen met een stock kernel, misschien dat daar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hier met een Nexus 5 draaiend op stock 4.4.3 bezig en screen sharing werkt perfect. Gister een paar uurtjes naar een Twitch stream gekeken zonder noemenswaardige happeringen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
woutur schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:41:
[...]

Is het niet zo dat de ChromeCast zijn eigen DNS servers gebruikt waardoor een andere router je niet gaat helpen als je de Amerikaanse NetFlix zou willen kijken?

Het uitzoeken waard voordat je je hoop daarop vestigt!
Klopt, de DNS wordt door de CC overruled. Wel kun je met een Router met Bv ddwrt, deze DNS servers weer forwarden naar die van van een unblock service, zodat je alsnog de Amerikaanse content kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

mad-dog schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Klopt, de DNS wordt door de CC overruled. Wel kun je met een Router met Bv ddwrt, deze DNS servers weer forwarden naar die van van een unblock service, zodat je alsnog de Amerikaanse content kan bekijken
Bedankt voor je antwoord, dat is inderdaad zoals ik het wil gaan inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand of screencasten werkt bij gebruik van de UPC Horizon Go app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
[...]

Geen ddwrt voor nodig, alleen static routes die de Google dns rerouten naar lokaal: zie: http://support.unblock-us...85727-chromecast?b_id=530

Op mijn R6200 Netgear werkt het prima zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verleiding niet kunnen weer staan en toch nu in het bezit.
Net aangesloten maar heb een probleem: me beeld flikkert en wordt steeds weer sneeuw. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:50
Ik heb een berichtje achter gelaten mbt videostream for chromecast en srt ondersteuning op reddit. Die is nu nl stuk, maar wordt gerepareeerd vlgs de guys van videostream for chr. cast.
ff afwachten.

Overigens krijg ik met geen mogelijkheid plex aan het werk, daar kom ik later op terug

http://www.reddit.com/r/V...omments/2atv43/srt_fails/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Chromecast aan mijn ouders cadeau gedaan. Hun iOS devices Netflix geinstalleerd en draait als een tiet. Voor 35 euro top apparaat en idiot proof. Nice.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:32
wvkreg schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Geen ddwrt voor nodig, alleen static routes die de Google dns rerouten naar lokaal: zie: http://support.unblock-us...85727-chromecast?b_id=530

Het is ook mogelijk om gewoon de dns adrresen te blokkeren met block IP. Als het de chromecast de google dns servers niet kan bereiken valt hij terug op de DNS adressen van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Chris89 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:39:
...Net aangesloten maar heb een probleem: me beeld flikkert en wordt steeds weer sneeuw. Weet iemand hier een oplossing voor?
Klinkt als een hdmi kabel/aansluiting probleem. Al geprobeerd om de bijgeleverde hdmi verlengkabel ertussen te zetten? Anders misschien een andere hdmi poort/tv proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:45:

Unotelly heeft wat betere uitleg dan unblock-us, zie http://help.unotelly.com/support/solutions/folders/223433
Voor de meeste routers is er nu een manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

[...]

Vergeet niet dat dit ~5 dollar per maand kost(naast je netflix abbonement).
Ik heb weinig verstand van of dit duur is maar voor een alternatief DNS lijkt mij dat vrij prijzig.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:30:
Ik heb weinig verstand van of dit duur is
Precies... ;)

Deze services kosten tussen de 2 en 3,50 euro per maand. Zijn gratis minder stabiele alternatieven, maar je betaald om van regio te switchen. Als je puur en alleen voor de usa netflix ofzo zou willen gaan kan je het gratis doen. Wil je switchen naar de nl omgeving of de uk omgeving of wil je bbc iplayer gebruiken of wat dan ook, dan zal je een biertje minder in de maand moeten drinken.

Als je een usa netflix abonnement afsluit ben je trouwens in euro's even duur uit als iemand die nu een netflix nl abonnement afsluit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij ben ik hier nog niet tegengekomen dat de firmware van de Chromecast vulnerable is:
http://www.wired.com/2014...s-google-chromecast-hack/

Ik zie in eerste instantie geen andere security issues dan dat een attacker een Chromecast unit kan overnemen en door hem gekozen materiaal laat afspelen.

edit:
Oei, het is toch iets serieuzer.
http://www.welivesecurity.com/2014/07/17/wi-fi-security/
Petro says that he discovered a further bug in Chromecast which may make it possible for an attacker to extract a home’s Wi-Fi password – potentially a much more serious Wi-Fi security concern

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 20-07-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah fijn dat je dat deelt, dan zet ik hem op het guest network met een ander password. Of zou je dan niet meer kunnen streamen vanaf de ipads die op het niet gastwerk zitten (op dezelfde router)?

Morgen eens testen
Nu hebben al mijn nassen wel usernames en password, dus veel zal het niet opleveren als men mijn wifi krijgt, maar toch...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
lukadad schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:26:
Nexus 10 op 5Ghz netwerk - Real Racing 3 op chromecast : werkt wonderwel, wel zonder geluid.

Ik ben tevreden met deze uitbreiding van de chromecast-functie.
Gaaf! Heb gisteren m'n Chromecast besteld zonder dat ik me bewust was van het feit dat dit ook mogelijk zou zijn. Het wordt steeds beter :*) :P

[ Voor 0% gewijzigd door DocM3 op 21-07-2014 09:23 . Reden: typo ]

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Werkt zeer goed. Alleen de screen mirroring met de Xperia Z2 werkt niet. Maar dat komt vast nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Wat een fijn apparaatje zeg :)
Heb wel nog vaker het probleem dat wanneer je iets via YouTube hebt gecast de app daarna afsluit, je het gecaste filmpje niet kan stop zetten. Via de app chromecast kan ik ook niet disconnecten. Via de notificatie balk of lockscreen reageert het ook niet
Ik cast alles via mijn N5

Dikke + punt is dat elk filmpje ik wil casten ook echt gecast kan worden!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
DocM3 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Gaaf! Heb gisteren m'n Chromecast besteld zonder dat ik me bewust was van het feit dat dit ook mogelijk zou zijn. Het wordt steeds beter :*) :P
Een update: na mijn chromecast te resetten wordt ook het geluid afgespeeld bij RR3. Perfect dus.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Hoe streamen jullie movies van je PC naar de chromecast?
Ik heb al naar Plex gekeken, maar zou graag een gratis alternatief willen.
Heb nu BubbleUPNP, moet nog wat verschillende mediaservers testen (XMBC? PS3 media server?)

Iemand al een werken treintje? PC media server, Android (remote) app met Chromecast ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Plex is 3,70 euro en werkt imho verreweg het beste. Waarom wel enkele tientjes uitgeven aan het apparaat en niet een paar euro aan de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
LiquidT_NL schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:40:
Plex is 3,70 euro en werkt imho verreweg het beste. Waarom wel enkele tientjes uitgeven aan het apparaat en niet een paar euro aan de software?
Sowieso omdat ik geen CC heb ik Google het verrekt iDeal te ondersteunen!
Tevens is 3.70 prijzig voor een app, we kunnen discussiëren over hoeveel geld een app waard is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Predje schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:45:
[...]

Tevens is 3.70 prijzig voor een app, we kunnen discussiëren over hoeveel geld een app waard is natuurlijk.
Google Play ondersteund tegenwoordig ook PayPal? tenzij je dat ook niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik heb sinds een paar weken een Chromecast. Eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding. Maar nu sinds vandaag constant bufferen bij Netflix en dan ook op 25% en 100% minuten vaststaan. Ook wordt er vaker geschakeld tussen kwaliteit en verliest de Chromecast vaak zijn verbinding met mijn telefoon.

Detail hierbij is dan zowel telefoon als Chromecast op hetzelfde 2.4 Ghz netwerk zitten aangesloten en dat de telefoon alles afspeelt zonder bufferen en op de hoogste kwaliteit. Dit terwijl de telefoon en de Chromecast fysiek maar 2 meter uit elkaar staan. Is dit toch een gevalletje te zwakke wifi-verbinding of hebben meer mensen hier last van en is het meer een tekortkoming van de Chromecast?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 13:34
Bij Netflix wordt de telefoon niet gebruikt voor het daadwerkelijk afspelen. De telefoon fungeert als een soort van afstandsbediening. Ik zou eens kijken hoe het signaal van je wifi is via wifianalyzer oid. Misschien eventjes op een ander kanaal zetten :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Davidshadow13 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:23:
Ik heb sinds een paar weken een Chromecast. Eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding. Maar nu sinds vandaag constant bufferen bij Netflix en dan ook op 25% en 100% minuten vaststaan. Ook wordt er vaker geschakeld tussen kwaliteit en verliest de Chromecast vaak zijn verbinding met mijn telefoon.

Detail hierbij is dan zowel telefoon als Chromecast op hetzelfde 2.4 Ghz netwerk zitten aangesloten en dat de telefoon alles afspeelt zonder bufferen en op de hoogste kwaliteit. Dit terwijl de telefoon en de Chromecast fysiek maar 2 meter uit elkaar staan. Is dit toch een gevalletje te zwakke wifi-verbinding of hebben meer mensen hier last van en is het meer een tekortkoming van de Chromecast?
Je kan de Chromecast ook eens opnieuw starten of resetten om te zien of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik gebruik nu trouwens any cast beta een gratis programma en ik gebruik het om lokale video's af te spelen op de tv, dit programma werkt voor mij goed en is gratis.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht zou Google MyBank willen overwegen als het wat beter geaccepteerd was. Maar iDeal gaan ondersteunen is wat zinloos, veel te veel kosten voor zo'n kleine groep gebruikers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31

FeaR

In GoT we trust

Topic opgeschoond, zullen we weer gaan discussiëren over de Chromecast en niet over PayPal :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
Vandaag is mijn Chromecast aangekomen. Ik heb deze gelijk aangesloten op een HDMI poort in de versterker. Zodoende kan ik hem op het stroomnetwerk aansluiten (en schijn je via de Chromecast je TV aan te kunnen zetten). Uiteraard direct getest met Netflix. Dit werkt prima, al moet ik zeggen dat ik het besturen van de tijdlijn in de app op de telefoon erg 'pielerig' vindt... en ik heb een samsung note 3.

Zojuist een 10GB 1080P film gestreamd van m'n PC naar de chromecast met plex. Dit werkt perfect.
Het werkt zonder de app van 3,60 euro aan te schaffen. Zonder de app moet je alleen wel ff naar je PC lopen voor pauze. Ik wil het op deze manier 2 a 3 films testen, werkt dit dan koop ik de app.

Streamen vanuit de browser met de chromecast ap werkt niet, maar wanneer je het goed instelt werkt dit wel. Mijn vermoeden is dat de personen bij wie het na 5 minuten niet werkt, simpelweg de video in de browser streamen met de chromecast plugin. Iedereen die wil weten hoe plex ingesteld moet worden voor de chromecast; hier staat een zéér uitgebreide tutorial: http://allaboutchromecast...-chromecast-from-your-pc/

Omdat ik de note 3 heb kan ik ook mijn telefoon casten. Dit werkt perfect en simpel. Hier kan ik niets over zeggen.

Tot slot heb ik VEVO nog getest. Dit vind ik persoonlijk een app met tekortkomingen. Zo kun je bijvoorbeeld niet eens een nummer forwarden/skippen als je vanuit een afspeellijst speelt. Beter gebruik je 'gewoon' YouTube.

Overall heb ik tot nu toe na een avondje een goed gevoel van de chromecast. Ik kijk alleen wel uit naar méér (kwalitatieve) apps, ook al kan ik niet bedenken wat ik mu exact mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
Predje schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:45:
[...]

3.70 is nu niet echt prijzig als je rekeninghoudt met wat je daarvoor krijgt. Als je een home server hebt, kan je met je telefoon en chromecast overal met internet en een tv je eigen collectie zien. Ik vind dat een stuk meer waard dan 3.70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb Plex eerst even een weekje geprobeerd van een iets minder legale bron, maar heb deze wel gekocht nadat alles gewoon heel goed werkt met de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tot slot heb ik VEVO nog getest. Dit vind ik persoonlijk een app met tekortkomingen. Zo kun je bijvoorbeeld niet eens een nummer forwarden/skippen als je vanuit een afspeellijst speelt. Beter gebruik je 'gewoon' YouTube.
Vevo heeft inderdaad zijn tekortkomingen echter je hebt gelijk dat Youtube meer content heeft en een betere gebruikersinterface, alleen valt daar de kwaliteit van de content zo tegen. Lage videokwaliteit etc. Maar wellicht moet ik nog eens goed kijken of dit ook in de zoekfilters is in te stellen.

*edit, spaties toegevoegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 24-07-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Edit: oud nieuws zie ik al :) Was reeds gepost op 12 juli maar heb ik gemist.

Voor de mensen met root toegang op hun telefoon, wat durf maar geen KitKat: breng eens een bezoek aan dit topic op XDA. Hier staat een APK waar men van beweerd mirroring aan te kunnen zetten waardoor je ook op oudere devices (lijst met werkende toestellen staat in het topic) je android screen naar de ChromeCast kan casten. Ik moet dit nog proberen in combinatie met mijn Xiaomi Mi2-S. Zou moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door woutur op 24-07-2014 11:33 . Reden: Oud nieuws gepost. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:30
woutur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:31:

Voor de mensen met root toegang op hun telefoon, wat durf maar geen KitKat: breng eens een bezoek aan dit topic op XDA. Hier staat een APK waar men van beweerd mirroring aan te kunnen zetten waardoor je ook op oudere devices (lijst met werkende toestellen staat in het topic) je android screen naar de ChromeCast kan casten. Ik moet dit nog proberen in combinatie met mijn Xiaomi Mi2-S. Zou moeten werken.
Klopt.. Of in ieder geval bij mij op mijn Samsung galaxy S4 mini met root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He krijg je de 3 maanden gratis google music nu? Ik ben vergeten hoe ik bij die offers kwam, heeft iemand dit cadeau al ontvangen?

http://www.engadget.com/2...with-free-all-access-pas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:16:
He krijg je de 3 maanden gratis google music nu? Ik ben vergeten hoe ik bij die offers kwam, heeft iemand dit cadeau al ontvangen?

http://www.engadget.com/2...with-free-all-access-pas/
Volgens http://www.androidpolice....-all-access-on-the-house/ is het US only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:50
Ik heb net anders gewoon drie maanden op proef gehad met mijn nederlandse account.
https://cast.google.com/chromecast/offers/ via deze link is het mij gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link, ik herken hem, maar was vergeten hoe ik erbij kwam 8)7

Ik ga zo ook even kijken, ik ben al jaren spotify klant en zal dat niet stoppen vermoed ik, maar ik wil weleens zien hoe dat werkt samen met de chromecast en 3 maand gratis, toch fantastisch om zo een alternatief voor spotify eens te proberen.

En gratis, erg fijn cadeau zeg, dat is ook geen goedkoop cadeautje. Tof bedrijf toch da ze dit doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Oh en je moet nog nooit Google Play Music hebben gehad kom ik net achter :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Iemand al een opstelling kunnen testen met het streamen van content vanaf een Mybook Live naar een ChromeCast? Ik zie nu net dat Plex de MyBookLive niet ondersteunt :(
Kan de Chromecast bijvoorbeeld overweg met de ingebouwde Twonky mediaserver die de MyBook hanteert?

[ Voor 23% gewijzigd door dnhelle op 25-07-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Je kunt met BubbleuPnP vanaf je Mybooklive naar de CC streamen. Ik heb het met de gratis versie getest. Ik had Plex al gekocht in de veronderstelling dat dat goed zou werken, maar Plex vind ik erg tegenvallen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Thnx Ursamajor! Ik ga het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry299
  • Laatst online: 28-01-2024
DocM3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:29:
Vandaag is mijn Chromecast aangekomen. Ik heb deze gelijk aangesloten op een HDMI poort in de versterker. Zodoende kan ik hem op het stroomnetwerk aansluiten (en schijn je via de Chromecast je TV aan te kunnen zetten). Uiteraard direct getest met Netflix. Dit werkt prima, al moet ik zeggen dat ik het besturen van de tijdlijn in de app op de telefoon erg 'pielerig' vindt... en ik heb een samsung note 3.

Zojuist een 10GB 1080P film gestreamd van m'n PC naar de chromecast met plex. Dit werkt perfect.
Het werkt zonder de app van 3,60 euro aan te schaffen. Zonder de app moet je alleen wel ff naar je PC lopen voor pauze. Ik wil het op deze manier 2 a 3 films testen, werkt dit dan koop ik de app.

Streamen vanuit de browser met de chromecast ap werkt niet, maar wanneer je het goed instelt werkt dit wel. Mijn vermoeden is dat de personen bij wie het na 5 minuten niet werkt, simpelweg de video in de browser streamen met de chromecast plugin. Iedereen die wil weten hoe plex ingesteld moet worden voor de chromecast; hier staat een zéér uitgebreide tutorial: http://allaboutchromecast...-chromecast-from-your-pc/

Omdat ik de note 3 heb kan ik ook mijn telefoon casten. Dit werkt perfect en simpel. Hier kan ik niets over zeggen.

Overall heb ik tot nu toe na een avondje een goed gevoel van de chromecast. Ik kijk alleen wel uit naar méér (kwalitatieve) apps, ook al kan ik niet bedenken wat ik mu exact mis :P
Ik heb via die tutorial die je hier als link heb staan het bijna voor elkaar.

Alleen op het moment dat ik die plex web app koppel met mijn plex home server zodat je die chromecast button te zien moet krijgen. Dat gebeurt dus niet.

heb jij misschien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Touchdomex schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:26:
Oh en je moet nog nooit Google Play Music hebben gehad kom ik net achter :')
Kwam er ook achter. Jammer, had het een keer maandje geprobeerd en dan heb je opeens geen recht meer op dit cadeautje :'(

@Hierboven: De chromecast knop verschijnt in plex zodra deze doorheeft dat er een chromecast op het netwerk is. Hoef je verder niets voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry299
  • Laatst online: 28-01-2024
Cyleo schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Kwam er ook achter. Jammer, had het een keer maandje geprobeerd en dan heb je opeens geen recht meer op dit cadeautje :'(

@Hierboven: De chromecast knop verschijnt in plex zodra deze doorheeft dat er een chromecast op het netwerk is. Hoef je verder niets voor in te stellen.
Als ik inlog op mijn router heb ik de chromecast zichtbaar in mijn netwerk.

In die tutorial zeggen ze dat je op een gegeven moment in moet loggen in de plex web app dan moet je op de grote oranje knop launch drukken en dan moet het chromecast icoontje zichtbaar worden in je plex home server. wat dus niet gebeurt.

Het werkt inmiddels dmv een oplossing op het plex forum..blijkbaar moet je experimental player uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door henry299 op 25-07-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52
Zie kortingen en aanbiedingen:
sambalbaj schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:27:
[...]

doet het wel, maar je kan ook de directe link pakken om het te activeren:
https://play.google.com/m...n=AASAMSQRBQISDKJABXYMNQT
Deze link proberen om google music voor 90 dagen uit te proberen? Je hebt wel betalingsgegevens nodig. Wel niet vergeten om het ook (direct) te annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 26-07-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Bedoel je dat je nu al kan annuleren en toch 90 dagen kan proberen?
Zou mooi zijn, want dat zijn net de dingen die ik vergeet...
Overigens is het mij ook gelukt om de aanbieding te activeren.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Heb sinds donderdagavond Chromecast in gebruik. Installeren is echt ontzettend makkelijk. Jammer dat er echter geen wachtwoord op kan, maar dat is al een jaar niet het geval. Waarschijnlijk wilt Google dit gewoon niet implementeren, want ik neem aan dat dit al meermaals door users is aangekaart bij hun. Maar, zoals ik al zei, is installeren ontzettend makkelijk. Netflix en YouTube werken heel snel erop en de kwaliteit is echt goed. Dat verbaast mij nog het meeste. De kwaliteit van de streams is gewoon boven verwachting.

Doordat ik mij had ingelezen, wist ik dat Netflix en YouTube gemakkelijk zouden werken. Mijn interesse ging voornamelijk uit naar de werking tussen Plex en Chromecast. Ik heb diezelfde dag Plex geinstalleerd, maar Plex wilde maar niet mijn server koppelen. Daardoor installeerde ik BubbleUPnP en dat werkte direct. Die maakte vanzelf (?) connectie met Plex en toen kon ik mijn bibliotheek wel bekijken. Hierdoor kon ik via de BubbleUPnP app gewoon een film aanklikken en casten naar Chromecast zonder enige problemen. Dit werkte ook vlekkeloos. Ook had ik Videostream, een Chrome browser extensie, gebruikt en die werkt ook erg goed. Gewoon bestand aanklikken, .srt aanklikken en bekijken maar. Helaas is de Android app alleen bestemd voor play of pauze en het volume aanpassen, maar het werkt wel uitstekend. Echter moet het bestand dan via de laptop geopend worden en soms wil ik de laptop er gewoon niet bijpakken. Hiervoor heb ik dus weer BubbleUPnP nodig. Wat ik daar wel weer jammer vind, is dat hij .srt's niet automatisch pakt en dat je deze dan handmatig kan openen, maar dan moet het bestand op je telefoon staan. Hierover moet ik me nog inlezen om dit op te lossen, zodat ik dit probleem niet meer heb.

Na twee dagen gebruik kan ik in ieder geval zeggen dat dit zeker mijn geld waard is. Als enkele problemen, zoals .srt's die automatisch afgespeeld worden, met BubbleUPnP opgelost worden dan zal ik dit product aan iedereen aanraden. Mooi vanaf de bank in je media kijken, gewoon op play drukken en bekijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 09:03
Is plex te vergelijken met allcast? En zo ja is plex een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 12:04
[small]Geurt-kun schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:18[/small]:

Gewoon even een reminder in je agenda/telefoon zetten x dagen van tevoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:32
Artwido schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 07:45:
Is plex te vergelijken met allcast? En zo ja is plex een betere keuze?
Volgens mij gebruikt allcast de telefoon voor het afspelen/streaming/re-encoden, dan loopt je batterij snel leeg. Voor plex heb je een vrij krachtige server nodig (minimaal core i3 voor 1080p). Alles gebeurt op de server, telefoon is alleen nodig voor bediening. Je kan plex zien als je eigen netflix bibliotheek, op veel devices beschikbaar incl samsung smart tv en wereldwijd te benaderen (mits de router goed is ingesteld). Op deze manier heb ik overal toegang tot mijn 6TB bibliotheek via een zeer gelikte interface. Ook kun je eenvoudig door synchronisatie media lokaal opslaan, bijvoorbeeld op je mobiel of ipad. Dat is handig voor onnderweg als je je databundel niet wilt decimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52
Geurt-kun schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:18:
Je kan direct annuleren, dan stopt het na de proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
HEY_DUDE schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:40:
[...]

Volgens mij gebruikt allcast de telefoon voor het afspelen/streaming/re-encoden, dan loopt je batterij snel leeg. Voor plex heb je een vrij krachtige server nodig (minimaal core i3 voor 1080p). Alles gebeurt op de server, telefoon is alleen nodig voor bediening. Je kan plex zien als je eigen netflix bibliotheek, op veel devices beschikbaar incl samsung smart tv en wereldwijd te benaderen (mits de router goed is ingesteld). Op deze manier heb ik overal toegang tot mijn 6TB bibliotheek via een zeer gelikte interface. Ook kun je eenvoudig door synchronisatie media lokaal opslaan, bijvoorbeeld op je mobiel of ipad. Dat is handig voor onnderweg als je je databundel niet wilt decimeren.
Oke tnx voor je duidelijke uitleg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Geurt-kun schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:18:
Als je een Android hebt kun je gewoon naar my apps gaan, en daar staat dan dat je een abbo hebt op Play Music. Daar is het een kwestie van een vinkje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik gebruik voor google een virtuele creditcard dus ben benieuwd hoe ze dat dan zouden willen incasseren als er geen tegoed meer opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
klopt het dat de chromecast een ssid uitzendt?
Zie er hier recent 1 bij een van de buren.
Waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als hij nog niet geconfigureerd is wel. Dan moet je op dat netwerk inloggen en aangeven via de app welk netwerk hij moet pakken

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik vraag me af of het mogelijk is om chromecast op hetzelfde volume niveau te starten als de vorige keer. Als ik youtube stream naar chromecast dan wordt ik achterover geblazen door het lawaai, niet echt fijn in een gehorige portiek. Ik moet anders steeds het volume van mijn tv aanpassen als ik tussen decoder en chromecast wissel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat is iets wat je in je tv zou moeten regelen, Chromecast heeft daar weinig mee te maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Chromecast onthoud de volumesetting dus dit zou geen issue moeten zijn? Of zet je de chromecast uit en moet je deze opnieuw configureren en krijg je dan de default (vol) volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Hahn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:34:
Dat is iets wat je in je tv zou moeten regelen, Chromecast heeft daar weinig mee te maken.
Je kan het volume toch via de youtube app aanpassen, hij start echter altijd op vol volume als ik verbinding met de Chromecast maak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
Draicon schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:39:
Heb sinds donderdagavond Chromecast in gebruik. Installeren is echt ontzettend makkelijk. Jammer dat er echter geen wachtwoord op kan, maar dat is al een jaar niet het geval. ....
Dat wachtwoord mis ik ook! Was wel fijn geweest. Laat ik stellen dat ik blij ben dat ik niet in een studentenhuis woon waar iedereen je YouTube lekker kan hijacken hehe. :9
Draicon schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:39:
... Ook had ik Videostream, een Chrome browser extensie, gebruikt en die werkt ook erg goed. Gewoon bestand aanklikken, .srt aanklikken en bekijken maar. Helaas is de Android app alleen bestemd voor play of pauze en het volume aanpassen, maar het werkt wel uitstekend. Echter moet het bestand dan via de laptop geopend worden en soms wil ik de laptop er gewoon niet bijpakken. Hiervoor heb ik dus weer BubbleUPnP nodig. Wat ik daar wel weer jammer vind, is dat hij .srt's niet automatisch pakt en dat je deze dan handmatig kan openen, maar dan moet het bestand op je telefoon staan. Hierover moet ik me nog inlezen om dit op te lossen, zodat ik dit probleem niet meer heb.

Na twee dagen gebruik kan ik in ieder geval zeggen dat dit zeker mijn geld waard is. Als enkele problemen, zoals .srt's die automatisch afgespeeld worden, met BubbleUPnP opgelost worden dan zal ik dit product aan iedereen aanraden. Mooi vanaf de bank in je media kijken, gewoon op play drukken en bekijken maar.
Videostream heb ik in eerste instantie ook geprobeerd. Ik had er echter geen goede ervaring mee, simpelweg omdat deze de video afspeelt en streamt via de browser. Na 5 minuten had chromecast zoiets van :X Nope nope nope! :X . Bijzonder dat het bij jou wel goed werkt. Ik ben benieuwd hoe dat kan. Wat voor bestanden speel je af? <=1.5GB, <=5GB of 5GB+ ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kort vraagje: werkt het *Nederlandse* HBO Go inmiddels al met Chromecast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:10:
Kort vraagje: werkt het *Nederlandse* HBO Go inmiddels al met Chromecast? :)
Ik vermoed van niet, zie net dit op de HBO Go Nederland facebook staan:

Mooi een update van de app! Maar nog steeds geen chromecast support in ons kikkerlandje....
24 juli om 16:53

Ik ben weg bij HBO Go omdat ze de klanten niet serieus nemen. Ik was wel klant gebleven denk ik als er wel chromecast support in zat, maar ze bleven maar tegen mij zeggen dat het netwerk heel anders was in Nederland dan in de USA en ik geloof dat niet. Een internationaal bedrijf gaat echt niet 2 keer het wiel uitvinden, maar zet de infrasctructuur gewoon 1 op 1 (althans zoveel mogelijk) over. Het is niet dat ze niet wisten dat dit eraan zat te komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ook ik heb vorige week HBO opgezegd. Zenden grotendeels oude meuk uit die ik met netflix en chromecast ook in HD kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Al tijden terug HBO eruit geknald. Dat Netflix niet alles heeft is 1 ding, maar dat HBO niet eens haar eigen aanbod enigszins compleet kan krijgen is belachelijk. Het aanbod was imho slecht en veranderde weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Idem hier. Door het gebrek aan Chromecast support en content heb ik ook HBO opgezegd.

Qua Chromecast ben ik er redelijk blij mee. Mijn grootste struikelblok is de Chromecast die in de versterker, omringd door allerlei ander apparatuur geen goed stabiel wifi signaal kan krijgen. Heb daarom een wifi repeater net naast het TV meubel gezet maar die vertoont ook af en toe kuren waardoor ik soms 3x per film beide moet resetten.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrJ schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:56:
Idem hier. Door het gebrek aan Chromecast support en content heb ik ook HBO opgezegd.

Qua Chromecast ben ik er redelijk blij mee. Mijn grootste struikelblok is de Chromecast die in de versterker, omringd door allerlei ander apparatuur geen goed stabiel wifi signaal kan krijgen. Heb daarom een wifi repeater net naast het TV meubel gezet maar die vertoont ook af en toe kuren waardoor ik soms 3x per film beide moet resetten.
Ik heb hem ook in de versterker en geen problemen zolang je de verlengstuk gebruikt die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik vind het DNS verhaal nog steeds erg storend. Als ze dat oplossen is het imho het beste Netflix apparaat (naast de TV zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

ulTimaS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Ik heb hem ook in de versterker en geen problemen zolang je de verlengstuk gebruikt die je er bij krijgt.
Ik had laatst mijn wifi router geupgrade.
Dat werkte prima.

Daarna dacht ik met het gebruik van de HDMI verlengkabel dat het probleem van de af en toe terugvallende beeldkwaliteit van netflix geheel opgelost zou worden.

Ik had het bijgeleverde HDMI kabeltje gebruikt en kreeg toen ineens problemen.
- Tijdens afspelen (via netflix) zien andere apparaten ineens de chromecast niet meer.
- Het vreemde was dat netflix\chromecast gewoon bleef afspelen dus wel verbinding had met de router..

Als ik hem direct in de TV doe dan is er geen enkel probleem. Kwaliteit valt echter soms nog steeds wel is terug voor een aantal seconden. Aangezien dat hooguit 20 seconden zijn per uur is het lastig de oorzaak hiervan te achterhalen. Ik heb verder geen apparaten via internet verbonden op dat moment, naast mijn telefoon.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Mijn grootste Chromecast "euvel" is het gebrek aan volledige ondertiteling styling van Netflix. De standaard schaduw is niet sterk genoeg en de (halftransparante) achtergrond werkt niet. Vervelend maar meer ook niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

ulTimaS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Die was binnen 1 dag al stuk. ;(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
DocM3 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:05:
Videostream heb ik in eerste instantie ook geprobeerd. Ik had er echter geen goede ervaring mee, simpelweg omdat deze de video afspeelt en streamt via de browser. Na 5 minuten had chromecast zoiets van :X Nope nope nope! :X . Bijzonder dat het bij jou wel goed werkt. Ik ben benieuwd hoe dat kan. Wat voor bestanden speel je af? <=1.5GB, <=5GB of 5GB+ ? :)
Bij mij precies hetzelfde probleem.
Kennelijk een softwareprobleem in de Chromecast zelf.
Heb al verschillende apps geprobeerd en verschillende tablets met verschillende versies Android.
Plus een andere router geprobeerd, maar het probleem blijft.

Welke versie firmware zit op de Chromecast? Mijne is de meest recente 17977.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:24:
Ik vind het DNS verhaal nog steeds erg storend. Als ze dat oplossen is het imho het beste Netflix apparaat (naast de TV zelf)
Dat is toch opgelost? Althans voor de meeste routers is het op te lossen met een paar kleine aanpassingen? Zie http://help.unotelly.com/support/solutions/folders/223433

Nu haal ik unotelly even aan omdat ik dat nu als dns provider gebruik, maar ik neem aan dat de andere dns services dit nu ook al in hun handleidingen hebben staan. Ik meen trouwens dat ik dit al gepost had, dus wellicht wat dubbel (maar misschien heb je het niet gezien). Ik meen dat er meer users zijn die hier workarounds voor hebben buiten de dsn servicediensten voor netflix om.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Dat is toch opgelost? Althans voor de meeste routers is het op te lossen met een paar kleine aanpassingen? Zie http://help.unotelly.com/support/solutions/folders/223433

Nu haal ik unotelly even aan omdat ik dat nu als dns provider gebruik, maar ik neem aan dat de andere dns services dit nu ook al in hun handleidingen hebben staan. Ik meen trouwens dat ik dit al gepost had, dus wellicht wat dubbel (maar misschien heb je het niet gezien). Ik meen dat er meer users zijn die hier workarounds voor hebben buiten de dsn servicediensten voor netflix om.
Voor een deel van de routers wel, maar voor mijn router dus niet :+ Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat Google dit niet gewoon los heeft gelaten, die hardcoded DNS instellingen. Het maakt het apparaat ook net wat minder aantrekkelijk, zeker bij de wat simpelere gebruikers die gewoon hun provider-zut hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
LiquidT_NL schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:33:
[...]

Voor een deel van de routers wel, maar voor mijn router dus niet :+ Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat Google dit niet gewoon los heeft gelaten, die hardcoded DNS instellingen. Het maakt het apparaat ook net wat minder aantrekkelijk, zeker bij de wat simpelere gebruikers die gewoon hun provider-zut hebben liggen.
De simpele gebruikers zullen ook niet hun DNS gaan instellen, maar ben het wel eens dat ze van de hardcoded DNS af moeten. Maar goed, het zal een reden hebben.
Voor Netflix gebruik ik toch de WD TV Live.
De Chromecast is leuk als ik even wat op Youtube wil browsen en zoeken via de telefoon. Dat gaat net wat lekkerder, dan op de WD TV Live.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:30:
Voor Netflix gebruik ik toch de WD TV Live.
De Chromecast is leuk als ik even wat op Youtube wil browsen en zoeken via de telefoon. Dat gaat net wat lekkerder, dan op de WD TV Live.
Ik gebruik de wd tv live voor netflix usa en de ipad voor netflix nederland (in combi met de chromecast). Is ideaal, heb ik twee leuke netflix regio's onder handbereik zonder van regio te swititchen met mijn unotelly.

Maar die dns van google mag er wel uit inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 18:46 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.