Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Geurt-kun schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:19:
Je hoeft sowieso de app maar op 1 apparaat te installeren.
Misschien ligt het daar aan?
het is juist handig dat je de chromecast met verschillende apparaten kunt bedienen.
Zowel mijn dochter als ik hebben hem sowieso beide op ons telefoon.
Als ik eerst gekeken heb en mijn dochter kijkt later een film met haar telefoon als bediening dan switcht de Chromecast van controller. Je ziet dat in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Artwido schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:22:
[...]

het is juist handig dat je de chromecast met verschillende apparaten kunt bedienen.
Zowel mijn dochter als ik hebben hem sowieso beide op ons telefoon.
Als ik eerst gekeken heb en mijn dochter kijkt later een film met haar telefoon als bediening dan switcht de Chromecast van controller. Je ziet dat in beeld.
De chromecast app is alleen om te installeren, voor de rest heb je hem niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Na nog 2 keer een modem reset en reinstall van de chromecast doet hij het ineens. Geen idee wat het geweest is maar dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probleem met verschillende wireless netwerken? Met mn smartphone vanaf de 5Ghz verbinding kan ik hem ook niet benaderen. Gaat om een Ziggo modem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

ulTimaS schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:25:
[...]

De chromecast app is alleen om te installeren, voor de rest heb je hem niet meer nodig.
En installeren betekent zoveel als het Wifi wachtwoord instellen.
Voor de rest zou ik niet weten wat nog meer.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geurt-kun schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:38:
[...]

En installeren betekent zoveel als het Wifi wachtwoord instellen.
Voor de rest zou ik niet weten wat nog meer.
En eventueel terug naar fabrieksinstellingen als je hem op een ander wifi netwerk wil instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tsurany schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:12:
Probleem met verschillende wireless netwerken? Met mn smartphone vanaf de 5Ghz verbinding kan ik hem ook niet benaderen. Gaat om een Ziggo modem.
Chromecast is 2,4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt. Zou niet uit moeten maken maar in de praktijk blijkt het wel problemen te geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Tsurany schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:14:
[...]

Klopt. Zou niet uit moeten maken maar in de praktijk blijkt het wel problemen te geven.
Bij mij werkt het alleen goed als ik direct op mijn Ziggo modem een connectie met WiFi maak. Daar zit mijn Chromecast ook op. Boven heb ik een Linksys router staan, die ik gisteren van DD-WRT firmware voorzien heb. Deze heeft dezelfde SSID als mijn Ziggo router. Op beide routers staat UPNP aan en Acces Point Isolation uit. Ik heb diverse apparaten aan beide routers hangen (een server aan mijn Linksys, bedraad, en een mediaspeler aan mijn Ziggo router) en alles werkt naar behoren en transparant (alles is netjes te bereiken). Behalve de ChromeCast. Ik moet altijd met mijn telefoon de WiFi uitschakelen, superdicht bij mijn Ziggo router gaan zitten en weer inschakelen. Dan werkt het. Anders niet, en ik heb eigenlijk al heel wat geprobeerd (zoals het uitzetten van 5gnz op LinkSys router en alle opties nagegaan).

Baal ik van, het werkt daardoor helemaal niet lekker.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:22
Hebben jullie ook last van dat het beeld van Netflix niet zo soepel loopt als op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

woutur schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Bij mij werkt het alleen goed als ik direct op mijn Ziggo modem een connectie met WiFi maak. Daar zit mijn Chromecast ook op. Boven heb ik een Linksys router staan, die ik gisteren van DD-WRT firmware voorzien heb. Deze heeft dezelfde SSID als mijn Ziggo router. Op beide routers staat UPNP aan en Acces Point Isolation uit. Ik heb diverse apparaten aan beide routers hangen (een server aan mijn Linksys, bedraad, en een mediaspeler aan mijn Ziggo router) en alles werkt naar behoren en transparant (alles is netjes te bereiken). Behalve de ChromeCast. Ik moet altijd met mijn telefoon de WiFi uitschakelen, superdicht bij mijn Ziggo router gaan zitten en weer inschakelen. Dan werkt het. Anders niet, en ik heb eigenlijk al heel wat geprobeerd (zoals het uitzetten van 5gnz op LinkSys router en alle opties nagegaan).

Baal ik van, het werkt daardoor helemaal niet lekker.
Kijk even na of je Linksys als bridge staat ingesteld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:33
Ik heb vaker gemerkt dat de modem-routers van verschillende providers niet goed omgaan met multicast. Multicast werkt vaak alleen binnen óf het 2.4Ghz óf het 5Ghz óf het bedrade netwerk, maar wordt door de modem-router niet onderling doorgezet. Zodra je een op 2.4Ghz verbonden Chromecast (of elk ander apparaat dat multicast gebruikt, zoals bijv. een draadloze printer) wil laten praten met een op 5Ghz of bedraad via een ander AP verbonden telefoon/tablet gaat het mis. Dat omvat volgensmij 95% van de problemen dit ik lees over de Chromecast. Een goede router hoort multicast door te zetten onder de verschillende bedrade en draadloze netwerken, maar helaas is dat een van de dingen die je niet vindt in de Ziggo/UPC/adsl modem-routers.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnioD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor mijn werk zit ik ongeveer 3 dagen per week in een hotel. Op dit moment verbind ik mijn laptop dmv een HDMI kabel met de televisie en dan ga ik netflix kijken (verbinding is goed genoeg hiervoor).

Heeft er iemand ervaring met de Chromecast gebruiken in een hotel. Volgens de google support page kan het wel. Maar ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen hiervan. Of dat een beetje werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In de praktijk werkt dat niet, daar zijn die netwerken tegen beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnioD schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:54:
Heeft er iemand ervaring met de Chromecast gebruiken in een hotel. Volgens de google support page kan het wel. Maar ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen hiervan. Of dat een beetje werkt of niet.
In een vakantiehuisje kreeg ik het wel werkende, maar dat was een vrij modern park en in elk huisje stond een eigen modem. In een hotel is het lastiger, zelf vind ik in een hotel netflix kijken op de ipad een fijnere oplossing. Omdat je die dichter bij je ogen hebt heb je meestal een wat groter beeld dan op de wat kleinere tv's in de hotelkamers (al hangt het af waar je bent, maar het komt niet vaak voor dat ik denk: dit is vergelijkbaar met wat ik op mijn eigen slaapkamer of woonkamer heb hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook Chromecast. Erg tof en vloeiend hoe het allemaal werkt. Het heeft wel toekomst denk ik :)

Ook wel geinig:
1) http://chrome.com/supersyncsports/ openen in Chrome, Tabblad casten naar Chromecast.
2) Telefoon syncen
3) Met je telefoon spelletjes spelen.

Simpel maar best geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Steeds meer Youtube vidéos zijn voor dit platform niet beschikbaar.
Het zal vast niet lang meer duren of we moeten er voor betalen...

[ Voor 1% gewijzigd door Geurt-kun op 06-07-2014 19:53 . Reden: Overal = er ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Geurt-kun schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:42:
Het zal vast niet lang meer duren of we moeten overal voor betalen...
Nog niets van gemerkt. Wat kijk je allemaal wat opeens niet meer kan?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Geurt-kun schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:42:
Het zal vast niet lang meer duren of we moeten overal voor betalen...
Lekker ondoordachte opmerking. Sinds wanneer kan je voor content betalen op YouTube ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
418O2 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:47:
[...]

Lekker ondoordachte opmerking. Sinds wanneer kan je voor content betalen op YouTube ?
Sinds oktober 2013 ongeveer.. Voor specifieke kanalen, video's

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper op 06-07-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:42:
Sinds oktober 2013 ongeveer.. Voor specifieke kanalen, video's
Ik zat hier eens te browsen:

YouTube: YouTube
Maar dat ziet er niet als waar voor je geld uit :/

Ik kijk veel youtube, maar ik heb nog nooit een video gezien waarvoor ik moest betalen. Ben wel benieuwd wat zo interessant is dat geld kost en niet werkt op de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

418O2 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:47:
[...]

Ja, dit was zeer ondoordacht.
Ik heb mijn bericht gewijzigd en van 'overal' nu 'er' gemaakt.

Anyway, sommige vidéos zijn wel via een omweg af te spelen, maar niet rechtstreeks.
Wat zou dat aan liggen?
Voorbeeld,
Ik volg Caro Emerald op Facebook. De filmpjes die ze vandaag Online gezet heeft kan ik niet afspelen: Content is voor dit platform niet beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Geurt-kun op 06-07-2014 20:04 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:57:
Ik volg Caro Emerald op Facebook. De filmpjes die ze vandaag Online gezet heeft kan ik niet afspelen: Content is voor dit platform niet beschikbaar.
ah muziek video's, daar heb ik ook altijd ruzie mee op youtube. Belachelijk dat ze dat blokkeren. Heb het soms ook op de ipad, mag ik het daarop niet zien, maar op mijn windows pc wel terwijl ik daar adblock op heb draaien om die reclames van youtube niet te zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Degene die de video upload bepaald op welke platformen die beschikbaar is, en bijvoorbeeld of deze embed kan worden op een andere site.
Klachten richten aan Caro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Even bekeken, inderdaad weer een erg innovatieve zet van Google. De knullige content op dit moment hoort bij het proof-of-concept karakter. Ik zie dit op termijn wel uitgroeien tot een semi-serieus game-platform.
Server-side gerenderde games die naar de Chromecast worden gestreamd, met een smartphone/tablet als controller. Maar dan moet de lag niet te hoog zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 06-07-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:28:
[...]

ah muziek video's, daar heb ik ook altijd ruzie mee op youtube. Belachelijk dat ze dat blokkeren. Heb het soms ook op de ipad, mag ik het daarop niet zien, maar op mijn windows pc wel terwijl ik daar adblock op heb draaien om die reclames van youtube niet te zien 8)7
Ik heb dat ook als ik via mijn tablet of GSM filmpjes wil bekijken ECHTER als ik het via chrome doe dan kan ik wel alles bekijken en dus doorzetten naar de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:47:
Ik heb dat ook als ik via mijn tablet of GSM filmpjes wil bekijken ECHTER als ik het via chrome doe dan kan ik wel alles bekijken en dus doorzetten naar de CC.
Dat is helemaal raar, dan blokkeren ze aan de ene kant youtube, maar aan de andere kant regelen ze dat je het met de CC via chrome kan bekijken 8)7

Hoop dat ze daar eens mee stoppen, is al net zo onzinnig als die regio blokkeringen voor games enzo. Ik zit niet zo in de muziekvideo's, maar als je het niet via youtube kan zien is het vast wel te downloaden en lopen ze toch inkomsten mis. Dus heel nuttig lijkt het me niet.

Verder hoop ik dat ios nu eens met wat meer chromecast spul komt, er komt al weken / maanden niks interessants uit voor ios.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 11:08
Inmiddels heeft de alpha versie van time4popcorn chromecast support.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
merlin1201 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 06:41:
Inmiddels heeft de alpha versie van time4popcorn chromecast support.
Heb m gedownload maar krijg de chromecast verbinding niet aan de praat. Hij wil verbinding maken maar geeft steeds een foutmelding.
Jammer want zou weel heel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 18:36
Dan neem ik aan dat je ergens nog steeds een station aan moet hebben staan? De chromecast zal niet direct kunnen streamen zonder dat je Telefoon of PC/Mac als basis dient denk ik (lees aan moet staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
spokje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:25:
Dan neem ik aan dat je ergens nog steeds een station aan moet hebben staan? De chromecast zal niet direct kunnen streamen zonder dat je Telefoon of PC/Mac als basis dient denk ik (lees aan moet staan)?
nee er staat verder geen apparaat aan. Hij ziet mijn chromecast maar als ik er op klik dan geeft hij aan dat hij bezig is met het opstarten van de chromecast en dat blijft hij hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
Jammergenoeg is time4popcorn een crappy fork van de originele popcorntime (http://popcorntime.io/).
Die laatste heeft nog geen chromecast support, maar het is wel het meest gerequeste feature op UserVoice (http://popcorntime.uservo...45422-general/filters/top), dus hopelijk komt dat snel.
Sorry Artwido, geen antwoord op je vraag, maar ik kreeg time4popcorn ook niet aan de praat op mijn laptop en pc.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ben er al achter waarom het waarschijnlijk niet werkt. Ik had nog helemaal die app voor de pc nog niet geïnstalleerd. :X Via de chrome browser kon ik wel streamen maar een losse app gaat niet natuurlijjk.

Echter nu stuit ik op een ander probleem. De chromecast-app wil geen verbinding maken omdat in mijn router de AP-isolatie nog aan staat. Alleen kan ik die instelling nergens vinden.
Waaronder moet ik die zoeken?
Ik heb een DrayTec 4 Vigro 2130N router btw.

gelukt door de chromecastdongel opnieuw op te starten.
Echter Popcorn wil nog steeds geen verbinding maken. Ik krijg het CC symbool te zien op de TV en verder gaat het niet... helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Artwido op 08-07-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik heb time4popcorn alpha wel aan de praat maar er zitten nog behoorlijk wat bugs in, zo ziet hij slechts 1 dongle terwijl ik er 2 hebt, maar dit is in de volgende alpha of beta al opgelost las ik.
Je moet idd wel chrome installeren op je laptop, en ook ik heb regelmatig dat hij niet opstart maar een initialized fail geeft. gek genoeg help de geschiedenis wissen van je brouwser.
T4P gebuikt namelijk chrome browser dus daar zit het soms niet hellemaal lekker.
Maar als het eenmaal loopt dan heb je prima beeld, echter nog wel zonder subs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
merlin1201 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:49:
Ik heb time4popcorn alpha wel aan de praat maar er zitten nog behoorlijk wat bugs in, zo ziet hij slechts 1 dongle terwijl ik er 2 hebt, maar dit is in de volgende alpha of beta al opgelost las ik.
Je moet idd wel chrome installeren op je laptop, en ook ik heb regelmatig dat hij niet opstart maar een initialized fail geeft. gek genoeg help de geschiedenis wissen van je brouwser.
T4P gebuikt namelijk chrome browser dus daar zit het soms niet hellemaal lekker.
Maar als het eenmaal loopt dan heb je prima beeld, echter nog wel zonder subs..
okee goede tip. Hij geeft idd initialized fail en ook crashde de chrome browser app.
Ik zal cache legen en als de TV hier weer vrij is ;) gelijk even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Popcorn Time werkt echt super voor een alpha vesie.

Zonder hapering speelde hij een 1080p versie van the monuments men af.
Direct ook even wat andere serie's en films geprobeerd en na ongeveer 20 sec wachten speelde hij alles af.
Enige nadeel is dat als ik een film op pauze zet en weer verder ga, de film over nieuw start.

Dit werkt soepeler dan films afspelen via de chrome browser terwijl het volgens mij wel samen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb de cache en browsergeschiedenis leeg gemaakt en idd kwam nu de verbinding tot stand. De voortgangsbalk van de film kwam ook in beeld maar het beeld bleef zwart. Toen ik opnieuw opstarte kreeg ik weer geen verbinding en initialiseerfout. Ik wacht nog wel op de update van Popcorntime ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Artwido het probleem zit ergens in die communicatie naar chrome, echter kan ik ook niet direct zien wat het probleem precies is, ook hier werkt het zo nu en dan ook niet terwijl het dan ineens wel goed werkt.
Wat betreft die 1080p.. tja ik heb daar wisselende ervaringen mee want sommige films doen het beter dab anderen, dat zal waarschijnlijk wel aan de bitstream liggen die CC misschien niet goed slikt.
Persoonlijk vind ik de 720p's wat beter gaan en om eerlijk te zijn is dit al goed genoeg voor mij.

T4P heeft behoorlijke potentie maar zal nog wel even duren voordat dit behoorlijk gaat werken en persoonlijk vind ik het gemis van sub's een reden om deze niet te gebruiken... maar als de makers ook dit onder controle krijgen oei oei.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Na de power van de Chromecast te hebben gehaald werkt het casten van Popcorn Time prima. Beeld is vloeiend, ook 1080P.
Nu wachten op subtitle ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Die zullen ze dan moeten gaan embedden, want de Chromecast kan volgens mij niets met ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:23:
Die zullen ze dan moeten gaan embedden, want de Chromecast kan volgens mij niets met ondertitels.
http://www.androidpolice....native-support-subtitles/

oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
merlin1201 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:42:
maar als de makers ook dit onder controle krijgen oei oei.....
zeker weten! Als dit goed werkt vind ik dit echt weer een mijlpaal. Geen films meer eerst downloaden maar gewoon een film kiezen, aanklikken en kijken. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dat zou voor plex ook een flinke verbetering zijn als die dat ook gaan gebruiken, zodat recoding niet meer nodig is voor alleen de sub's.

Maar zoals Smultie al aangaf heeft Google de sdk vrijgegeven waarin subtitels support zit, en verwacht dat het t4p team dit met beide handen zal aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Artwido schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:02:
[...]

zeker weten! Als dit goed werkt vind ik dit echt weer een mijlpaal. Geen films meer eerst downloaden maar gewoon een film kiezen, aanklikken en kijken. :-D
Dat kan vrijwel elke xbmcinstallatie ook, addons in overvloed
Incl. ondertitels, in verschillende talen.

De CC ligt hier in de kast, en komt er alleen maar uit als ik zo nu en dan wat YouTube wil 'delen'
( grappig om in te zetten als schilderij, iedereen kan zijn eigen voorkeur doorzenden, en afspelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50
Iemand die een goedkope HDMI -> audio jack converter aan kan raden? Vond wel deze op eBay: http://www.ebay.com/itm/W...pters&hash=item58a6d3749e waarvan ik zeker weet dat hij met ene chromevast werkt (zie; http://liliputing.com/201...eap-sonos-competitor.html ) maar 30 tot 40 dagen bezorgtijd is me toch wat te lang.....

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
ulTimaS schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:25:
[...]

Je kan hem na de update ook gebruiken om je scherm te casten, dus de app is wel nodig daarvoor:
http://www.androidpolice....n-apk-download/#whats-new

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over die popcorn mogelijkheid: kan ik dat op mijn windows 8.1 pc installeren en dan bedienen via een telefoon vanuit de slaapkamer en dan casten op de chromecast aldaar? Zit allemaal in hetzelfde netwerk. Of moet ik het starten vanaf de pc waarop het draait?

En is er ergens een website waarop ik kan zien wat je kan bekijken? Of moet ik dan eerst dat spul installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Net even de nieuwe update van chromecast app getest. Je kan nu alles casten wat er op je telefoon staat inclusief je beeldscherm. Eigenlijk werkt het perfect en maakt het alle andere cast apps overbodig. Beeld is super vloeiend en geluid is ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:44:
Vraagje over die popcorn mogelijkheid: kan ik dat op mijn windows 8.1 pc installeren en dan bedienen via een telefoon vanuit de slaapkamer en dan casten op de chromecast aldaar? Zit allemaal in hetzelfde netwerk. Of moet ik het starten vanaf de pc waarop het draait?

En is er ergens een website waarop ik kan zien wat je kan bekijken? Of moet ik dan eerst dat spul installeren?
Je start de film op je pc / of telefoon, vanaf daar kan je dan casten naar je chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Barfman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:04:
Net even de nieuwe update van chromecast app getest. Je kan nu alles casten wat er op je telefoon staat inclusief je beeldscherm. Eigenlijk werkt het perfect en maakt het alle andere cast apps overbodig. Beeld is super vloeiend en geluid is ook perfect.
Werkt inderdaad erg prettig en snel.
Leuk om bv Dumpert op TV te kijken.

Ik wilde gelijk de ziggo app gebruiken zodat ik via PIP 2 kanalen kon bekijken. Helaas ondersteund mijn Sony Bravia wel PIP, maar van alleen 1 HDMI ingang.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
G.Scholtens schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Je start de film op je pc / of telefoon, vanaf daar kan je dan casten naar je chromecast
De android app van popcorn ondersteund nog geen CC. Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Heb op me Note 2 die apk gezet met versie 1.7.4 alleen komt bij mij de optie cast screen niet naar voren.

Edit.

Even me Nexus 5 er bij gepakt met chromecast versie 1.5.5.
Daar zit de optie ergens verborgen bij telefoon instellingen en dan scherm casten.

Maar dan werkt het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door mathy_ op 10-07-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
mathy_ schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Heb op me Note 2 die apk gezet met versie 1.7.4 alleen komt bij mij de optie cast screen niet naar voren.

Edit.

Even me Nexus 5 er bij gepakt met chromecast versie 1.5.5.
Daar zit de optie ergens verborgen bij telefoon instellingen en dan scherm casten.

Maar dan werkt het wel.
De note 2 wordt ook niet ondersteund op dit moment.
  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10 (2014)
  • HTC One M7
  • LG G Pro2
  • LG G2
  • and LG G3
Net even wat games gespeeld via casten, geweldig op mijn 50 inch :-)
Boom Beach loopt vloeiend via casten.

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 10-07-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Ahh oké, balen. Gebruik me Note II meestal als cast "afstandbediening".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49

Vis

Fantastisch! Scherm van m'n N5 casten!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ook even de apk geinstalleerd en het werkt echt perfect met mijn HTC One (M7). Ietsjes vertraging maar voor de rest heel erg vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:04:
Dat klinkt goed. De kwaliteit is denk ik wel beter als je zelf een 720p versie download van usenet en afspeelt via een mediaspeler of is dat op de chromecast ook prima te noemen?

Ik download nu af en toe een filmpje en pak meestal de versies van 2 GB ongeveer, dat is prima genoeg voor ons. Ik vermoed dat de chromecast popcorn versie iets minder kwaliteit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 11:25
Ik heb zowel een 5gHz netwerk als een 2.4Ghz netwerk. De chromecast logt natuurlijk in op het 2.4Ghz netwerk. Als ik op mijn telefoon inlog op het 5Ghz netwerk, dan ziet hij mijn chromecast niet. Mijn telefoon moet ook op het 2.4Ghz netwerk om te kunnen casten en dat begrijp ik niet. Is dat bij iedereen zo, of ligt dat aan mijn router/routerinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is bij mij ook zo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Thnx voor de reply, maar dat is toch niet logisch. Op mijn bekabeld netwerk zie ik de chromecast wel in de chrome browser. Waarom dan via 5Ghz niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Hoe doe je dat dan?
Ik kan het in de chromecast app niet vinden (is wel up to date).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Werewolf336 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:59:
[...]

Hoe doe je dat dan?
Ik kan het in de chromecast app niet vinden (is wel up to date).
Klik op settings van de telefoon, bij mij verschijnt dan het cast symbool. Niet in de app zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY_DUDE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Thnx voor de reply, maar dat is toch niet logisch. Op mijn bekabeld netwerk zie ik de chromecast wel in de chrome browser. Waarom dan via 5Ghz niet?
Vreemd.

mijn tablet en telefoon loggen beide in op 5Ghz ...Maar ik kan wel gewoon alles naar mijn chromecast casten ;)

Heb, voorzover ik weet, niets aan mijn Wifi of router gedaan...alles gewoon standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Klik op settings van de telefoon, bij mij verschijnt dan het cast symbool. Niet in de app zelf dus.
Is dat vanaf een bepaalde Android versie? Ik zie het namelijk niet. 4.3 op telefoon en 4.0 op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Nexus 4 met 4.4.4 hier. Het werkt niet op alle android telelefoons. Ik moet zowel de chromecast als de telefoon op het zelfde 2.4Ghz netwerk. Werkt niet met mijn tefefoon op het 5Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Werewolf336 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:50:
[...]

Is dat vanaf een bepaalde Android versie? Ik zie het namelijk niet. 4.3 op telefoon en 4.0 op de tablet.
Als je de chromecast app opent en dan naar instellingen gaat zie je de optie om te casten. In Android 4.4.x heb je ook bij instellingen display en light de optie scherm casten die vanuit daar werkt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tX4nqaRl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t5vwDXvl.png

YouTube: Android screen casting demo

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 10-07-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Chromecast mirroring is voor nu maar voor bepaalde devices beschikbaar:
Nexus 4
Nexus 5
Nexus 7 (2013)
Nexus 10
Samsung Galaxy S4
Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy Note 3
Samsung Galaxy Note 10
HTC One M7
HTC One M7 (Google Play Edition)
LG G3
LG G2
LG G Pro 2
Support for additional devices coming soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Ik heb de HTC One M7, maar ik zie die optie in de Chromecast-app niet. Kan wel via andere apps naar Chromecast streamen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hahn schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:16:
Ik heb de HTC One M7, maar ik zie die optie in de Chromecast-app niet. Kan wel via andere apps naar Chromecast streamen.
Je moet eerst de update installeren v1.7.4
Als je hem nog niet hebt kan je hem ook downloaden en installeren± http://www.androidpolice....on-apk-download/#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Ah top, ik was in de veronderstelling dat de nieuwe versie al in de Play Store stond :) Bedankt!

edit:
Dat werkt inderdaad!

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 10-07-2014 23:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Zo dat screen casten werkt vlotter dan ik had verwacht zeg. Mooie feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hopelijk wordt feature snel voor andere toestellen uitgerold (Moto G/Nexus 7 2012 bijvoorbeeld).... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Leuke feature inderdaad! Dumpert op de TV, leuk!
Ik heb het ook met de Ziggo TV app geprobeerd, maar daar is de kwaliteit echt beroerd van :P Maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pinjataaa schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:26:
Leuke feature inderdaad! Dumpert op de TV, leuk!
Ik heb het ook met de Ziggo TV app geprobeerd, maar daar is de kwaliteit echt beroerd van :P Maar het werkt wel.
Ah, dan werkt het misschien ook wel met UPC Horizon?
Edit : Weet iemand wat er gebeurt als ik een tabblad van www.horizon.tv (met live UPC tv) cast naar de chromecast? Als dat werkt haal ik er ook 2 :D

[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 11-07-2014 09:29 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28
DennusB schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:28:
[...]

Ah, dan werkt het misschien ook wel met UPC Horizon?
Edit : Weet iemand wat er gebeurt als ik een tabblad van www.horizon.tv (met live UPC tv) cast naar de chromecast? Als dat werkt haal ik er ook 2 :D
Werkt perfect, op deze manier heb ik bij kennissen gewoon sport 1 kunnen kijken via de horizon.tv site gecast via de laptop. (vanaf ziggo netwerk een VPN naar UPC thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Is er iemand met een Xiaomi Mi2-S die het casten naar de TV al gelukt is? Heb app versie 1.7.4, chromecast gereboot, maar ik krijg nog geen Cast mogelijkheid in het menu van de app.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
woutur schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:36:
Is er iemand met een Xiaomi Mi2-S die het casten naar de TV al gelukt is? Heb app versie 1.7.4, chromecast gereboot, maar ik krijg nog geen Cast mogelijkheid in het menu van de app.
Zie:
Barfman schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:00:
[...]

De note 2 wordt ook niet ondersteund op dit moment.
  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10 (2014)
  • HTC One M7
  • LG G Pro2
  • LG G2
  • and LG G3
Dus ook (nog) geen Xiaomi als je je screen wil mirroren op tv.

Ga je naar de youtube app, of Plex of google+ (foto's) dan zul je wel cast symbool krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Wat is eigenlijk speciaal aan die telefoons dat ze alleen die toestellen ondersteunen? Je zou denken dat het afhankelijk is van je Android versie? Minimaal 4.4.3 ofzo? Maar dan zouden ze dat toch benoemen i.p.v. een lijst van toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Moest even mijn android updaten maar nu werkt dat casten van het scherm van mn telefoon. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 07:41
Gisteravond wat met het casten van het scherm van mijn HTC One (M7) geprobeerd.

Er is na het tot stand brengen van de verbinding eerst alleen een kleine vertraging. Binnen een paar minuten is de vertraging enorm, en daarna reboot volgens mij de CC en kom zie ik weer een foto op de tv.
Daarna opnieuw verbonden, en zelfde gebeurt weer. Alleen getest met een spelletje en afspelen van een filmpje.

Ook viel het mij op dat ik geen geluid op de tv hoor.

Iemand enig idee of ik nog ergens iets in zou moeten stellen, of nog iets zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
Nexus 10 op 5Ghz netwerk - Real Racing 3 op chromecast : werkt wonderwel, wel zonder geluid.

Ik ben tevreden met deze uitbreiding van de chromecast-functie.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hier de nieuwe game Leo's Fortune op mijn tv gecast, heb even filmpje gemaakt zodat je kan zien hoe vloeiend het allemaal is via de nexus 5.

[YouTube: http://youtu.be/ICR8ZIFvKJE]

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 11-07-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Christiano007

Ich bin der champion

Barfman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:55:
Hier de nieuwe game Leo's Fortune op mijn tv gecast, heb even filmpje gemaakt zodat je kan zien hoe vloeiend het allemaal is via de nexus 5.

[video]
Ziet er goed uit!

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Barfman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:55:

[video]
Zeker vloeiend. Dat lukt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier net een Chromecast binnen! Cool spul, jammer dat de HTC One M8 nog geen heel scherm mag/kan casten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:37

KL643

beeldaandemuur

Heb je root, dan kan je dit proberen http://forum.xda-develope...mirroring-device-t2812193

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat werkt als de brandweer op een M8 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
DennusB schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:53:
[...]

Dat werkt als de brandweer op een M8 :D
En hier ook op de Moto G. Eindelijk mogelijkheid tot screencasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vraagje aan de mensen met Plex hier, ik heb net Plex op mijn WIndows Server geinstalleerd maar kan de RTL XL plugin niet vinden (Uitzendinggemist wel). Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Time4popcorn heeft nu ook een beta released voor android.
ik zou zeggen.. try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
merlin1201 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:13:
Time4popcorn heeft nu ook een beta released voor android.
ik zou zeggen.. try
Het cc symbool staat er nu idd bij. Maar als ik er op klik dan krijg ik direct een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
DennusB schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:10:
Vraagje aan de mensen met Plex hier, ik heb net Plex op mijn WIndows Server geinstalleerd maar kan de RTL XL plugin niet vinden (Uitzendinggemist wel). Hoe kan dat?
Volgens mij bestaat de RTL XL plugin niet (meer). De uitzendinggemist app werkt bij mij maar zelden helaas. Het is wachten tot UZG of RTL XL native chromecast support gaan leveren. Of je kan je hele screen casten, alleen loopt je battarij dan wel snel leeg.

nog ff geduld hebben

http://www.droidapp.nl/ni...g-voor-google-chromecast/

[ Voor 10% gewijzigd door HEY_DUDE op 13-07-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Artwido schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:10:
[...]

Het cc symbool staat er nu idd bij. Maar als ik er op klik dan krijg ik direct een foutmelding.
Werkt hier wel goed, maar het wordt natuurlijk wel gestreamd vanaf je toestel. Zodra de powerknop wordt ingedrukt stopt het casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Bleh dat screen mirror gebeuren werkt niet op mijn sgs2.. Draai wel 4.4.3

Hopelijk komt er nog ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Ja: De NPO-applicatie die gratis in de Play Store te vinden is, krijgt de Chromecast ondersteuning, en ook de binnenkort beschikbare NPO+ streamingdienst zal ondersteuning krijgen voor de Google Chromecast. Uitzending Gemist is in de NPO-app te vinden, en zal haar streams aanbieden voor de Chromecast in een vrij lage resolutie, van maximaal 342p.

Die kwaliteit.... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Aangaande screen casten met de Moto G kwam ik dit filmpje nog tegen.

http://youtu.be/B_uGqNwYPSQ

Geen root vereist maar wel de 4.4.3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

DennusB schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:10:
Server>Kanalen>Uitschakelen compatibiliteitscontrole

dan vind je hem weer.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kwaliteit is het nu ook, vind het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
GRUMBLER schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Ja: De NPO-applicatie die gratis in de Play Store te vinden is, krijgt de Chromecast ondersteuning, en ook de binnenkort beschikbare NPO+ streamingdienst zal ondersteuning krijgen voor de Google Chromecast. Uitzending Gemist is in de NPO-app te vinden, en zal haar streams aanbieden voor de Chromecast in een vrij lage resolutie, van maximaal 342p.

Die kwaliteit.... |:( 8)7
Beter iets dan niets toch? Kunnen we over een tijdje tv abbo de deur uit doen

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.