Chromecast en ZTE H368N (Experia V9) probleem

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:19
Hoi

Heb dus een Chromecast. En die krijg ik met geen mogelijkheid verbonden met mijn Experia V9 van KPN. Alle andere apparaten die wifi zoeken met die V9 werken zonder problemen.

Alvast wat rondgegoogled en uPnP aangezet in mijn V9. Verder kom ik weinig tegen dat ik kan doen, wel dat hij met V8 niet werkt.
Nix. Hij maakt gewoon geen contact. Hij geeft aan dat ik het V9 netwerk moet checken.

Als ik met de Chromecast verbinding zoek met een ander AP is er totaal geen probleem, werkt dat ding foutloos.

Maar hij moet absolut via WiFi van de V9, ik kan niet aan mijn gezin vragen naar een andere netwerk te gaan als ze met de CC willen spelen.

Heeft iemand hier ook een V9 en dat ding aan de praat gekregen? Waar kan ik de fout zijn ingegaan?

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 25-09-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kickje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvloon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 21:30
Hallo Maarten,

Hier hetzelfde probleem. En de oplossing!

Bij wlan/security even je security-type op wpa-psk in plaats van wpa/wpa2-psk zetten en dan je chromecast aanmelden. Dan zal ie zich aanmelden.

Groet, BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

WPA is niet aan te raden als beveiliging van een netwerk.

Wat zegt het logboek van je router?
Gebruik je MAC filtering? (dus dat je een apparaat eerst moet whitelisten voordat het contact kan maken met jouw wifi netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvloon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 21:30
@chicaneBT Ik ben het helemaal met je eens ... maar Chromecast ondersteunt WPA2 niet dus dan heb je volgens mij niet veel keuze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx. Wil go for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Volgens de speclist van Google kun je met WPA2 verbinden. Echter zal het wel weer niet normaal kunnen werken met die KPN box :/. https://support.google.com/chromecast/answer/3046409?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33bo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik had hetzelfde probleem om de V8, oplossing was daar om de file server functie van de router uit te schakelen.

http://forum.kpn.com/t5/T...Experiabox-V8/ta-p/229777

mogelijk dat het ook op de V9 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:04
Ik heb ook problemen met de Chromecast. Ik zit op het Wifi netwerk van een KPN Experia Box V9. Nu kan ik tijdens de installatie verbinding maken met het Wifi netwerk. Dit zie ik dan linksonder op mijn TV scherm ook (Wifi netwerk naam staat er en wordt blauw aangegeven met vol bereik). Maar na een tijdje verdwijnt het Wifi icoontje. Betekent dit dat ik de verbinding kwijt ben? Ik kan ook niet bepaald casten vanaf mijn Nexus 5..
Pagina: 1