PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Al gelijk bij het installeren ging het mis. Ik kreeg gewoon beeld en de setup applicatie op mijn laptop vond de chromecast vrijwel direct. Bij het instellen van de Wifi verbinding ging het mis, hij kon mijn 2 accesspoints gewoon vinden (even voor het gemak accesspoint1=AP1 en accesspoint2=AP2). Ik wil echter met AP2 verbinden aangezien die ongeveer 2,5 meter er naast staat en AP1 staat 8 meter verderop met een betonnen muur er tussen. Verbinden met AP2 mislukt elke keer, ik krijg dan de melding van "Brain freeze, something went wrong" ofzo van de applicatie. Verbinden met AP1 lukt wel in 1 keer. Daarna weer met AP2 proberen te maken, dit mislukte weer. Daarna weer met AP1 en dat mislukt ook ineens, stuk of 8 pogingen gedaan. Wachtwoorden gecontroleerd en gecopy paste vanuit router webpagina, geen verbinding meer mogelijk.
De Chromecast zelf laat echter niet meer zien dat hij nog verbinding moet maken met een netwerk, leek alsof dat toch gelukt was ofzo maar kan niets casten vanaf AP1 of AP2.
Ten einde raad een factory reset uitgevoerd en daarna de CC app voor mijn telefoon (android 4.4) gedownload van de playstore. App vind de chromecast direct, weer verbinding proberen te maken met AP2 en dat lukt na enige tijd (duurde lang, maar slechts 1 poging). Ik dacht, yey verbinding. Maar mijn vreugde was helaas kort. Streamen vanuit youtube app mislukt.Youtube kan chromecast gewoon vinden (correcte naam ook) maar zodra je de chromecast selecteerd verdwijnt het venster en gebeurt er verder niets met de chromecast zelf. Plex geprobeerd, die maakt keuring verbinding met mijn server en hij vindt de CC ook maar geeft direct aan "Unable to connect to Chromecast8251".
Verbinding gemaakt met AP1, dit lukt maar helaas kan ik ook weer niets casten vanuit Youtube. Plex kan vanaf AP1 de plex server niet vinden dus is sowieso beetje onhandig maar hij lijkt er in elk geval langer over te doen om verbinding met CC te maken maar mislukt alsnog.
Toen gaan testen vanaf mijn laptop. CC was nog verbonden met AP1, ook daarmee verbonden. Wonder boven wonder kan ik meerdere youtube filmpjes casten naar CC. CC lijkt eindelijk te werken vanaf mijn laptop maar gezien de locatie van AP1 en het Plex probleem wil ik toch met AP2 verbinden. Dus zowel CC als laptop met AP2 verbonden en youtube getest.......werkt niet. Weer allebei verbinden met AP1 maar dan werkt het via AP1 ineens ook niet meer.
CC weer met AP2 verbonden.
Tijdens het schrijven van de post nog 1 keer getest op laptop op AP2 en ineens werkt dat wel.
Lijkt erop dat CC erg onstabiel is ofzo. Of kan het zijn dat mijn router (AP2) roet in het eten gooit, kan nergens vinden of een bepaalde functie (UPnP ofzo) aan moet staan op de router.
Netwerk ziet er als volgt uit:
Modem (KPN) > kabel > AP2 (TP-link TL-DWR4300 met DD-WRT build 21061) > kabel > AP1 (TP-Link TL-WR702N met standaard firmware)
Sorry voor de lange post. Mocht het nodig zijn dan open ik een nieuw topic.
Ik heb hetzelfde ook problemen met 2 ap's. Telefoon verbinden met AP1 en dan CC verbinden met AP2 werkt, maar als ik ze allebei met dezelfde AP verbind gaat het fout (bufferen en moeilijk doen bij het starten van een film op netflix).Erik070 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:35:
Vandaag mijn CC ontvangen alleen loop tegen wat problemen aan om hem aan de praat te krijgen. Kan er eigenlijk niet zo veel over vinden op Google dus was benieuwd of jullie de symptomen herkennen.
[ Voor 6% gewijzigd door revertive op 13-11-2014 13:44 ]
Wel vaag dat je met die oude firmware zoveel problemen ervaart. Ik had echt zoiets van dit ding is defect ofzo.
Bedankt om het even te melden hier, had hetzelfde probleem en wachten op een update heeft het inderdaad opgelostErik070 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:02:
Owke, bleek nog een hele oude firmware versie te hebben (15098). Na 2 power cycles heeft CC zich geupdate, lijkt nu vanaf mijn telefoon te werken
Wel vaag dat je met die oude firmware zoveel problemen ervaart. Ik had echt zoiets van dit ding is defect ofzo.
Ik dus ook.renzo4000 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:24:
Ja dat begrijp ik, maar die buffer is ruimschoots ... ik heb de t4p er nu sowieso afgegooid ivm Popcorn Time - Streamen vanuit torrents
Daarnaast wil ik geen laptop meer hoeven gebruiken icm de CC, anders had ik net zo goed geen CC kunnen halen (hdmi via laptop werkt dan net zo makkelijk al dan niet beter).
Heb ook de app op m'n Android en de versie met CC ondersteuning op OSX.
Naar aanleiding van de berichten, waarna jij verwijst en die ook gelezen heb, heb ik beide apps(op OSX en Android verwijderd).
Niks vreemds aan, wordt namelijk niet voor niks geupdate. Nieuwe functies in apps die niet worden ondersteund door oudere firmwares geven fouten, klinkt toch redelijk logisch.Erik070 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:02:
Owke, bleek nog een hele oude firmware versie te hebben (15098). Na 2 power cycles heeft CC zich geupdate, lijkt nu vanaf mijn telefoon te werken
Vandaag ook een chromecast besteld en krijg hem morgen binnen! Ben zeer benieuwd hoe het apparaat bij mij zal functioneren!
Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met het kijken van KPN iTV via de chromecast? Voorheen keek ik dit in mijn slaapkamer via de Windows 8 App op mijn laptop maar nu wil ik dit gaan doen via de chromecast. Uiteraard is er geen app voor beschikbaar maar het kan ook gewoon via een browser. Ik ben benieuwd of iemand dit al een keer gedaan heeft? In theorie zou het wel moeten werken maar dit weet ik dus nog niet zeker!
Oke klinkt niet best! En hoe zit het met het streamen van android apps die op je telefoon of tablet geinstalleerd staan (Heb uberhaupt nog nooit een chromecast aangeraakt)? Er is bijvoorbeeld wel een android app van KPN, kun je deze dan op je chromecast streamen?MarcoC schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:06:
Het casten van tabs is een functionaliteit waar ik totaal niet van onder de indruk ben. Op de Apple TV kan zoiets met (nagenoeg) perfecte kwaliteit, maar met de CC is de kwaliteit erg laag en de framerate ook. Voor video afspelen lijkt het mij dus al helemaal niet geschikt.
Oh? Totaal geen last van. Gaat razendsnel bij mij met ontzettend goede kwaliteit!MarcoC schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:06:
Het casten van tabs is een functionaliteit waar ik totaal niet van onder de indruk ben. Op de Apple TV kan zoiets met (nagenoeg) perfecte kwaliteit, maar met de CC is de kwaliteit erg laag en de framerate ook. Voor video afspelen lijkt het mij dus al helemaal niet geschikt.
Same heredjmelvee schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:14:
[...]
Oh? Totaal geen last van. Gaat razendsnel bij mij met ontzettend goede kwaliteit!
Vanaf mijn androidtelefoon gaat alles wel goed met de CC. Maar via mijn laptop dus niet.
Ik heb de in de opties alle drie de resoluties geprobeerd maar het werkt niet naar behoren. Heb het met 2 w7 laptops en 1 w8.1 pc geprobeerd. Geen succes helaas.
Het is wel mogelijk, maar is afhankelijk van de instelmogelijkheden van je router.MarcoC schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:59:
[...]
Dat heeft alles te maken met je Chromecast. Een Chromecast zet zelf een verbinding op met Netflix. Als de Chromecast niet de juiste DNS-instellingen heeft, zal hij geen Netflix uit de VS kunnen afspelen. Dan kan je nog zoveel proxy's op je laptop hebben staan waar je vandaan cast, dat maakt niet uit.
Het antwoord is dus, nee, het is niet mogelijk.
Het komt erop neer dat je de Google DNS servers moet blokkeren, dan schakelt de chromecast over naar de DNS servers die hij krijgt via DHCP.
Ik draai OpenWRT en heb een firewall rule aangemaakt die 8.8.8.8 en 8.8.4.4 blokkeert, heb mijn provider DNS globaal ingesteld en enkel het domein netflix.com wordt geresolved via een "alternatieve" DNS server voor Netflix.
Zo kan je alles afspelen op je chromecast en hoef je je geen zorgen te maken over welke requests je allemaal naar die alternatieve DNS server stuurt...
Anoniem: 634009
Heb een KPN ARV7519 modem.
Wil chromecast gebruiken, om met popcorn te streamen.
Hij connect wel. Maar laat met geen mogelijkheid beeld zien.
Fotos via allcast lukt wel maar daar houdt het mee op.
Is dit omdat ik een standaard abbonement heb, of komt het probleem door iets anders?
Als iemand wat weet hoor het graag.
Mvg,
De mobiele apps van netflix vereisen sinds kort toegang tot de google dns servers. Via laptop zou het blokkeren van de google DNs servers in de router nog een optie zijn. Via tablet en telefoon werkt het dan alsnog niet.BlackShadow schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:28:
[...]
Het is wel mogelijk, maar is afhankelijk van de instelmogelijkheden van je router.
Het komt erop neer dat je de Google DNS servers moet blokkeren, dan schakelt de chromecast over naar de DNS servers die hij krijgt via DHCP.
Ik draai OpenWRT en heb een firewall rule aangemaakt die 8.8.8.8 en 8.8.4.4 blokkeert, heb mijn provider DNS globaal ingesteld en enkel het domein netflix.com wordt geresolved via een "alternatieve" DNS server voor Netflix.
Zo kan je alles afspelen op je chromecast en hoef je je geen zorgen te maken over welke requests je allemaal naar die alternatieve DNS server stuurt...
Waarschijnlijk heeft niemand antwoord op je vraagAnoniem: 634009 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:37:
Niemand die een respons geeft???
Anoniem: 634009 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:47:
Vraagje!
Heb een KPN ARV7519 modem.
Wil chromecast gebruiken, om met popcorn te streamen.
Hij connect wel. Maar laat met geen mogelijkheid beeld zien.
Fotos via allcast lukt wel maar daar houdt het mee op.
Is dit omdat ik een standaard abbonement heb, of komt het probleem door iets anders?
Als iemand wat weet hoor het graag.
Mvg,
Geef even wat meer info. Welke versie van Time4Popcorn?Anoniem: 634009 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:37:
Via Android of via PC? Je hebt t over allcast, dus neem aan android?
Werken andere dingen wel, youtube, casten van videos in chrome etc?
Werkt Time4Popcorn wel via pc (of android als je het over pc had).
Torrent je zelf wel eens en gaat dat wel? (Time4Popcorn werkt met torrents)
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Het volgende hielp bij mijn vriendin:Anoniem: 634009 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:37:
Mocht je Chromecast gebruiken en lijkt dit niet te werken in combinatie met een V8 modem, dan kun je onderstaande stappen volgen om tot een oplossing te komen:
Log in op de webinterface van het modem (http://192.168.2.254/)
Voer eventueel je gebruikersnaam en wachtwoord in (indien je die aangemaakt hebt)
Ga naar EXTRAS (bovenin het scherm, tabbladen)
Ga vervolgens naar USB (menu linkerkant)
Klik op File Server (menu linkerkant)
Haal het vinkje weg bij Enable File Server function
Klik op Apply (rechtsonder))
Bron: http://forum.kpn.com/t5/T...Experiabox-V8/ta-p/229777
Platform is een Nexus 7 (2012), Android Lollipop.
Verbinding naar de Chromecast verloopt vlekkeloos en ik kan via de Chromecast app ook gewoon alle instellingen wijzigen vanaf de tablet. Als ik mijn scherm wil casten, zegt ie 'No devices available' terwijl ik de Chromecast duidelijk kan zien in het netwerk en ik er vanaf mijn desktop gewoon een browsertab naartoe kan casten.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ondertussen heb ik m'n iPhone eens gejailbreakt, maar ik vind zometeen geen apps om dit alsnog te kunnen doen. Weet er iemand wat software waarmee dit mogelijk is?Erycius schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:28:
weet er iemand een iOS app (iPhone) die van m'n NAS (Lacie) naar Chromecast kan streamen?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Op Android overstappen, waar CC ook voor is ontwikkelt in eerste instantieErycius schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:07:
[...]
Ondertussen heb ik m'n iPhone eens gejailbreakt, maar ik vind zometeen geen apps om dit alsnog te kunnen doen. Weet er iemand wat software waarmee dit mogelijk is?
Dat is niet waar. De Chromecast API is er net zo goed voor iOS.djmelvee schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:14:
[...]
Op Android overstappen, waar CC ook voor is ontwikkelt in eerste instantie
Vandaar dat ik zeg in eerste instantie. Chromecast is en blijft van Google, waarvoor denk je dat ze meer moeite gaan doen qua ontwikkeling, Android of iOS?MarcoC schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:26:
[...]
Dat is niet waar. De Chromecast API is er net zo goed voor iOS.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen?
Waarschijnlijk doe je het op de goede manier maar voor de zekerheid:Mrloki schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:18:
Afgelopen weekend voor het eerst beetje kunnen testen met de chromecast! Netflix draait erg soepel dus daar ben ik al blij mee. Helaas werkt KPN iTVonline niet goed. Ik cast de webpagina vanaf mijn laptop naar de CC, dit gaat nog goed, maar zodra ik het full screen probeer te maken dan zie ik op de laptop full screen beeld en op de CC nog steeds dezelfde webpagina.
Klik rechts bovenaan op het cast icoontje in je Chromebrowser en klik daar op het pijltje voor het pulldown menu bij Dit tabblad casten naar BETA
In het pulldown menu kun je kiezen voor Volledig scherm casten.
Beetje rare opmerking. Apple heeft al jaren AirPlay wat vele malen soepeler (of zoals jullie stellen: minder omslachtig) werkt dan de Chromecast, en bovendien veel meer features heeft. Enige nadeel is dat het Apple-only is, dus vandaar dat ik een Chromecast heb.
[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 17-11-2014 10:04 ]
Hmm durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het even gaan testen.Artwido schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:41:
[...]
Waarschijnlijk doe je het op de goede manier maar voor de zekerheid:
Klik rechts bovenaan op het cast icoontje in je Chromebrowser en klik daar op het pijltje voor het pulldown menu bij Dit tabblad casten naar BETA
In het pulldown menu kun je kiezen voor Volledig scherm casten.
Bedankt in ieder geval!
Betekent dat dat er in principe geen transcoding meer nodig is?waslijn schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
Sinds de laatste firmware van de chromecast is AC3 pass through support toegevoegd. Krijg het alleen niet voor elkaar om een MKV met AC3 audio te casten met BubbleUPnP en dan ook geluid uit mijn receiver te krijgen. Iemand tips?
Mij lukt dit trouwens wel met Videostream voor Chrome.
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 17-11-2014 10:03 ]
Dat pijltje kan je makkelijk over het hoofd zien want dat word heel klein weergeven.Mrloki schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
[...]
Hmm durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het even gaan testen.
Bedankt in ieder geval!
[ Voor 23% gewijzigd door Artwido op 17-11-2014 10:30 ]
Dat vind jij, ik heb nog nooit problemen gehad met CC, alles draait mega soepel en vloeiend. Je begint een beetje als een fanboy in the making te klinkenMarcoC schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:47:
[...]
[...]
Beetje rare opmerking. Apple heeft al jaren AirPlay wat vele malen soepeler (of zoals jullie stellen: minder omslachtig) werkt dan de Chromecast, en bovendien veel meer features heeft. Enige nadeel is dat het Apple-only is, dus vandaar dat ik een Chromecast heb.
Contact opnemen met KPN dat hun rotzooi niet goed werkt. Verrassend vind ik het niet, wat werkt er bij KPN wel goed..Mrloki schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:18:
Afgelopen weekend voor het eerst beetje kunnen testen met de chromecast! Netflix draait erg soepel dus daar ben ik al blij mee. Helaas werkt KPN iTVonline niet goed. Ik cast de webpagina vanaf mijn laptop naar de CC, dit gaat nog goed, maar zodra ik het full screen probeer te maken dan zie ik op de laptop full screen beeld en op de CC nog steeds dezelfde webpagina.

Inderdaad, de decoding zou dan door receiver gedaan moeten worden.MarcoC schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:56:
[...]
Betekent dat dat er in principe geen transcoding meer nodig is?
Mij lukt dit trouwens wel met Videostream voor Chrome.
Ja dat is op termijn ook wel mijn plan (zodra mijn huidige iPhone het opgeeft dus), maar dat heeft niks met Chromecast te maken.djmelvee schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:14:
[...]
Op Android overstappen, waar CC ook voor is ontwikkelt in eerste instantie
Ondertussen zoek ik hier nog altijd verder, maar ik denk niet dat het gaat lukken. Als iemand van jullie nog tips heeft hoor ik het graag.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ik ben ook bang van niet, een iPhone is heus een goede telefoon. Chromecast is echter ontwikkelt voor en door Google. Vandaar ook het Chrome logo die erop staat. De ondersteuning voor iOS is er, maar dat is voor de developers van apps die ermee willen corresponderen weer afhankelijk hoe goed dit uiteindelijk werkt.Erycius schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:06:
[...]
Ja dat is op termijn ook wel mijn plan (zodra mijn huidige iPhone het opgeeft dus), maar dat heeft niks met Chromecast te maken.
Ondertussen zoek ik hier nog altijd verder, maar ik denk niet dat het gaat lukken. Als iemand van jullie nog tips heeft hoor ik het graag.

Thanks! Dit ga ik straks even checken!Artwido schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:26:
[...]
Dat pijltje kan je makkelijk over het hoofd zien want dat word heel klein weergeven.
[afbeelding]
Ik denk niet dat KPN mij hierbij zal helpen. iTVonline werkt verder gewoon goed via Chrome en ook via de Windows en Android app. Alleen het casten naar CC werkt niet goed in full screen (wellicht door de oplossing van Artwido dus wel). Zij zullen wel meteen wijzen naar CC.djmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:36:
Contact opnemen met KPN dat hun rotzooi niet goed werkt. Verrassend vind ik het niet, wat werkt er bij KPN wel goed..
Zij zijn de developer van die app toch, niet CC.Mrloki schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:12:
Ik denk niet dat KPN mij hierbij zal helpen. iTVonline werkt verder gewoon goed via Chrome en ook via de Windows en Android app. Alleen het casten naar CC werkt niet goed in full screen (wellicht door de oplossing van Artwido dus wel). Zij zullen wel meteen wijzen naar CC.
Helemaal niet, ik heb met allebei ervaring. Ik heb ook nooit problemen gehad met de CC. Alleen alles wat een CC kan, kan met een iPhone al vele jaren (sinds 2010 als ik het me goed herinner). Een CC is vaak een beetje traag voordat het op gang komt e.d., daar heb je met AirPlay geen last van, dat reageert vrijwel direct. Daarnaast zit AirPlay in iOS en OS X ingebakken, dus elke app werkt standaard met AirPlay. Het werkt net wat soepeler en sneller, maar daar staat tegenover dat het alleen met Apple-apparaten werkt en dat sommige developers actief AirPlay saboteren (door bijv. in te stellen dat de video stopt met spelen zodra je je iPhone locktdjmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:36:
[...]
Dat vind jij, ik heb nog nooit problemen gehad met CC, alles draait mega soepel en vloeiend. Je begint een beetje als een fanboy in the making te klinken

Jullie zijn juist de fanboys door te beweren dat een iPhone omslachtig is, terwijl juist op dit gebied (simpel video's, foto's en muziek draadloos afspelen) de iPhone al jaren een uitstekende oplossing heeft, ver voordat er überhaupt iets als een Chromecast bestond. Dit zijn geen constructieve inhoudelijke posts:
[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 17-11-2014 12:11 ]
Dat klopt alleen werkt de app van KPN via Chrome op mijn laptop goed alleen niet wanneer ik het tabblad cast naar CC. Om die reden denk ik dat KPN niet echt zal helpen hiermee.djmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:52:
[...]
Zij zijn de developer van die app toch, niet CC.
Dat is niet waar, je bent in de war met iemand anders denk ik. Ik heb helemaal geen problemen met de iPhone en CC. Sterker nog, ik gebruik mijn CC veel vaker dan mijn Apple TVArtwido schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:26:
Jij komt zelf met dat je problemen hebt met de combinatie Iphone en CC. Ik reageer daarop omdat er wel meer zaken omslachtig gaan bij Iphone. Zoals bijvoorbeeld het overzetten van bestanden en muziek. Maar laten we er hier verder geen Iphone vs Android topic van maken.
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 17-11-2014 13:00 ]
Kijk, dat is fantastisch nieuwswaslijn schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
Sinds de laatste firmware van de chromecast is AC3 pass through support toegevoegd. Krijg het alleen niet voor elkaar om een MKV met AC3 audio te casten met BubbleUPnP en dan ook geluid uit mijn receiver te krijgen. Iemand tips?
https://forums.plex.tv/in...hrough-has-arrived/page-2
In dit topic hebben meerdere mensen het voor elkaar om met Plex MKV bestanden met AC3 audio rechtstreeks te streamen naar de CC zonder transcoden (dus met behoud van AC3 audio).
Zelf helaas geen receiver met HDMI ingang. Zit er wel hard aan te denken om een HDMI splitter met optical out te kopen. Jammere is dat die splitters vaak duurder zijn dan de CC zelf.
Kleine toevoeging:
Je moet de Chromecast.xml aanpassen (profiel voor CC) zodat Plex weet dat de CC AC3 ondersteund.
Lijkt me niet al te ingewikkeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Erik070 op 17-11-2014 14:21 ]
Heb via dealextreme inderdaad een HDMI splitter gekocht met optical out, krijg ik helaas nog niet aan de gang met BubbleUpnp. Binnenkort nog maar eens wat andere opties proberen, wil graag zonder tussenkomst van server(transcoding) de films via upnp op de CC afspelen.Erik070 schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:06:
[...]
Kijk, dat is fantastisch nieuws. Gelijk even rondgekeken en vond dit topic voor Plex.
https://forums.plex.tv/in...hrough-has-arrived/page-2
In dit topic hebben meerdere mensen het voor elkaar om met Plex MKV bestanden met AC3 audio rechtstreeks te streamen naar de CC zonder transcoden (dus met behoud van AC3 audio).
Zelf helaas geen receiver met HDMI ingang. Zit er wel hard aan te denken om een HDMI splitter met optical out te kopen. Jammere is dat die splitters vaak duurder zijn dan de CC zelf.
http://www.ebay.nl/itm/HD...pters&hash=item3398b58a41
Net zo duur als de CC zelf

Ik beweer nergens dat een iPhone omslachtig is hoor, heb zelf beide apparaten. Betreft Chromecast werkt Android zeer zeker beter, aangezien het ervoor ontwikkelt is. Maar als je AirPlay zo goed en perfect werkt, wat ben je dan moeilijk aan het doen?MarcoC schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:09:
[...]
Jullie zijn juist de fanboys door te beweren dat een iPhone omslachtig is, terwijl juist op dit gebied (simpel video's, foto's en muziek draadloos afspelen) de iPhone al jaren een uitstekende oplossing heeft, ver voordat er überhaupt iets als een Chromecast bestond. Dit zijn geen constructieve inhoudelijke posts:
[...]
[...]

Klassiek geval van overscan. Zoek eens uit hoe je dit uit kunt zetten op je TV.fespen schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:15:
en is het normaal dat ik bij Youtube beeld mis aan de boven en onderkant?
het gaat om een klein percentage. zowel met mijn laptop als Samsung S2 aangestuurd.
de tv is een Samsung 40 inch.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ook ik heb sinds vandaag een Chromecast, alleen wanneer ik mijn mobiel wil mirroren/casten mist een stukje van het beeld. Zo heb ik bijvoorbeeld wanneer ik in horizontale mode iets kijk mis ik een stukje van mijn status bar maar ook van de onscreen buttons. Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Waarom begin je meteen blind met posten als geen 5 berichten eerder het antwoord al staat. En dat vast ook niet voor de 1e keer.Ttje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:54:
Ook ik heb sinds vandaag een Chromecast, alleen wanneer ik mijn mobiel wil mirroren/casten mist een stukje van het beeld.
Het probleem van 5 berichten terug gaat alleen over YouTube. Ik heb het standaard bij alles...pe1dnn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:56:
[...]
Waarom begin je meteen blind met posten als geen 5 berichten eerder het antwoord al staat. En dat vast ook niet voor de 1e keer.
Nee, met Youtube geconstateerd, maar de oorzaak is overscan van de TV en dat precies het probleem dat jij hebt. Dat moet je dus op je TV fixen, als dat mogelijk is.Ttje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:01:
Het probleem van 5 berichten terug gaat alleen over YouTube. Ik heb het standaard bij alles...
Volgende geprobeerd:
- Receiver via spdif aangesloten op de popcorn hour (DTS en AC3 werkt ok)
- Receiver via spdif aangesloten via HDMI splitter op popcorn hour (DTS en AC3 werkt ok)
- Receiver via spdif aangesloten via HDMI splitter op de ChromeCast (AC3 werkt niet, geen geluid)
Heb proberen te casten via:
- Localcast
- BubblePnP
- BubblePnP via BubblePnP server met AC3 passthrough enabled (AC3 werkt niet geen geluid)
Heb meerdere MKV en MP4 bestanden met AC3 audio geprobeerd, maar alleen zonder succes. Is iemand dit gelukt?
Probeer eens Videostream voor Chrome? Daarmee werkt het wel.waslijn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:50:
Krijg de AC3 passthrough niet aan de praat.
Volgende geprobeerd:
- Receiver via spdif aangesloten op de popcorn hour (DTS en AC3 werkt ok)
- Receiver via spdif aangesloten via HDMI splitter op popcorn hour (DTS en AC3 werkt ok)
- Receiver via spdif aangesloten via HDMI splitter op de ChromeCast (AC3 werkt niet, geen geluid)
Heb proberen te casten via:
- Localcast
- BubblePnP
- BubblePnP via BubblePnP server met AC3 passthrough enabled (AC3 werkt niet geen geluid)
Heb meerdere MKV en MP4 bestanden met AC3 audio geprobeerd, maar alleen zonder succes. Is iemand dit gelukt?
Nog steeds even geduld: http://www.androidplanet.nl/nieuws/npo-chromecast/Henk007 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:13:
Wat NPO betreft nog even geduld
nieuws: Publieke omroep komt 'na de zomer' met Chromecast-ondersteuning
"Of de NPO de Chromecast-ondersteuning voor het einde van het jaar aan de app gaat toevoegen, kan niet worden bevestigd."
Ik mag het hopen. Wanneer ik met mijn mobieltje de site van NPO open en een willekeurige aflevering via Uitzending Gemist probeer te casten naar mijn Chromecast, gaat het de eerste vijf minuten prima, maar bijna altijd gaat ie rond de 5 minuten bufferen als een gek. Met RTLXL geen enkel probleem. Er is iets met die streams van de NPO.MalleEppie71 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:31:
[...]
Nog steeds even geduld: http://www.androidplanet.nl/nieuws/npo-chromecast/
"Of de NPO de Chromecast-ondersteuning voor het einde van het jaar aan de app gaat toevoegen, kan niet worden bevestigd."
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Ben benieuwd of dit (en ook NPO / RTL XL) uiteindelijk ook zal gaan werken op de Nexus Player
Wat is het grote verschil/voordeel met de Nexus Player en Chromecast eigenlijk?Joster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:56:
http://foxsports.nl/nieuw...k-in-fox-sports-apps.html
Ben benieuwd of dit (en ook NPO / RTL XL) uiteindelijk ook zal gaan werken op de Nexus Player
Bekijk deze app eens AirWire (Chromecast/DLNA)
De Nexus Player is zover ik het zie in staat om zelf te transcoden zodat je bijvoorbeeld XBMC kan gebruiken. De Chromecast kan dit niet en zodoende moet je NAS / Server krachtig genoeg zijn om dit te kunnen doen wil je dusdanige software (Plex) kunnen gebruiken.djmelvee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:58:
[...]
Wat is het grote verschil/voordeel met de Nexus Player en Chromecast eigenlijk?
Zo'n NAS heb ik niet, maar ik wil wel een bredere bestandsondersteuning dan veel DLNA diensten (zoals die op mijn TV) kunnen bieden.
Vind dit niet echt een meerwaarde, zeker niet voor de prijs. Chromecast doet, voor mij in ieder geval, genoeg.Joster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:00:
[...]
De Nexus Player is zover ik het zie in staat om zelf te transcoden zodat je bijvoorbeeld XBMC kan gebruiken. De Chromecast kan dit niet en zodoende moet je NAS / Server krachtig genoeg zijn om dit te kunnen doen wil je dusdanige software (Plex) kunnen gebruiken.
Zo'n NAS heb ik niet, maar ik wil wel een bredere bestandsondersteuning dan veel DLNA diensten (zoals die op mijn TV) kunnen bieden.
Tja geen subtitle support ... dus voor mij direct een nogo. Localcast werkt daar overigens wel goed mee.hansat schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:58:
https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.airwire
Bekijk deze app eens AirWire (Chromecast/DLNA)
Dan is het inderdaad erg makkelijk, mijn films doe ik 9 van de 10 keer via PopcornTime of streamen via Mediaserver op mijn PS3 vanaf mijn PC.Joster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:14:
Kan ik snappen, maar voor mij (met een grote eigen database aan films, series en muziek) helaas niet
Ik ga van het weekend nog het 1 en ander proberen. Zal jullie op de hoogte houden.
http://www.dx.com/p/1080p...nverter-100-240v-ac-16553
Alles in huis werkte daar perfect out of the box mee; de chromecast ook voor zover ik het getest heb (maar draai hier geen netflix of plex).
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft gelukkig. Een tijdje geleden wilde ik de slechtste chauffeur van Nederland bekijken, maar uiteindelijk ben ik uitgeweken naar Youtube omdat ik tegen precies dit probleem aan liep. Totaal onwerkbaar terwijl ik dat met geen enkele andere stream heb.Vozze schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:12:
[...]
Ik mag het hopen. Wanneer ik met mijn mobieltje de site van NPO open en een willekeurige aflevering via Uitzending Gemist probeer te casten naar mijn Chromecast, gaat het de eerste vijf minuten prima, maar bijna altijd gaat ie rond de 5 minuten bufferen als een gek. Met RTLXL geen enkel probleem. Er is iets met die streams van de NPO.
Flickr PSN ID= cheironnl
Netflix getest (Batman Dark Knight en Django), Plex en localcast. Netflix geeft gewoon een PCM signaal bij beide films, Plex geeft geen geluid meer na het aanpassen van het chromecast.xml profiel en localcast geeft ook geen geluid. Plex en Localcast alleen getest met mkv's met DD5.1 audio, geen bestanden met stereo audio getest.
Blijf het vaag vinden, splitter werkt prima. Dan zou in elk geval Netflix goed moeten werken, daar gelaten dat de stream DD5.1 heeft wat ik niet kan terugvinden in de info van de streams. Weet iemand waar je dat kan terugvinden?
Localcast zou, volgens mensen op het Plexforum, ook gewoon DD5.1 moeten doorsturen en die hebben het werkend gekregen zonder aanpassingen in de app.
Dusssss. Dat jullie het weten
Mocht ik het werkend krijgen dan zal ik uiteraard hier van me laten horen met hoe en wat.
Van het weekend eindelijk kunnen testen (zit midden in een verbouwing). Deze optie stond niet ingeschakeld maar het lost helaas niet mijn probleem op na het aanzetten. In ieder geval bedankt voor de tip!Artwido schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:26:
[...]
Dat pijltje kan je makkelijk over het hoofd zien want dat word heel klein weergeven.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 24-11-2014 12:25 ]
35 euro voor een nieuwe is toch een zacht prijsje?spokje schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:25:
Iemand nog een chromecast op de plank liggen die niet wordt gebruikt? Ben eigenlijk nog opzoek naar een 2e exemplaar voor een zacht prijsje. Zal ook even een adv. plaatsen in de V&A
Dat zeker. En het werkt beter dan een WD TV Live player van €80.djmelvee schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:25:
[...]
35 euro voor een nieuwe is toch een zacht prijsje?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Heb het nog niet kunnen testen ivm niet thuis, maar man, dat heeft even geduurd zeg...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Voor de rest word de lijst gelukkig steeds langer en langer met ondersteunende apps.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Hmm.. Ik kan het nog niet vinden? Weet iemand waar ik het kan vinden?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:08:
Eindelijk. Heeft. TuneIn. Chromecast. Support!
Heb het nog niet kunnen testen ivm niet thuis, maar man, dat heeft even geduurd zeg...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ow, forgot to mention dat ik de beta draai. Even aanmelden via G+anandus schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:17:
[...]
Hmm.. Ik kan het nog niet vinden? Weet iemand waar ik het kan vinden?
Ah, de beta. CheckAllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:21:
[...]
Ow, forgot to mention dat ik de beta draai. Even aanmelden via G+
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 25-11-2014 09:23 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Oe... ik las de post slecht. Voor iOS dus... HmmShadowBumble schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:13:
Is er eigenlijk al een App, waarmee ik vanaf mijn idevices gewoon foto's kan tonen op de CC zonder dat ik ze online hoef op te slaan ? Das eigenlijk het enige echte die ik mis met de CC.
Voor de rest word de lijst gelukkig steeds langer en langer met ondersteunende apps.
[ Voor 12% gewijzigd door woutur op 25-11-2014 12:50 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Inderdaad vervelend dat dat niet makkelijk kan. Ook niet met Windows.ShadowBumble schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:13:
Is er eigenlijk al een App, waarmee ik vanaf mijn idevices gewoon foto's kan tonen op de CC zonder dat ik ze online hoef op te slaan ? Das eigenlijk het enige echte die ik mis met de CC.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:08:
Hier.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:21:
[...]
Ow, forgot to mention dat ik de beta draai. Even aanmelden via G+

Kende TuneIn nog niet en wou het installeren, maar heb er totaal geen vertrouwen in want het vraagt zo'n beetje alle toegang die het krijgen kan. Wat moet de app met mijn contacten en andere accounts op mijn apparaat. Leuk, Chromecast support maar weer razend snel verwijderd.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:08:
Lol.. Als je het zo gaat bekijken kun je beter je smart phoontje in de prullenbak gooien, dit is toch hedendaags geen vreemde zaak lijkt me..pe1dnn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:20:
[...]
Kende TuneIn nog niet en wou het installeren, maar heb er totaal geen vertrouwen in want het vraagt zo'n beetje alle toegang die het krijgen kan. Wat moet de app met mijn contacten en andere accounts op mijn apparaat. Leuk, Chromecast support maar weer razend snel verwijderd.
Big Brother is watching u, al vanaf de komst van ios, Android en alle anderen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Vis schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:32:
[...]
Lol.. Als je het zo gaat bekijken kun je beter je smart phoontje in de prullenbak gooien,<>
je komt hier iewat gemakzuchtig over, je kan hier een probleem mee hebben (zoals ik dat doe) en inderdaad zo'n app niet gebruiken, ik geef dan in een 1* review bij de app store dan ook aan waarom ik het niets vind. Maar wat is je bankrekeningnummer?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Pin code bedoel je zekerfranssie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:38:
[...]
offtopic:
je komt hier iewat gemakzuchtig over, je kan hier een probleem mee hebben (zoals ik dat doe) en inderdaad zo'n app niet gebruiken, ik geef dan in een 1* review bij de app store dan ook aan waarom ik het niets vind. Maar wat is je bankrekeningnummer?
Bankrekeningnummer heeft google vast en zeker wel, maak ik mij ook geen zorgen over..
Iedereen moet idd zelf weten of het installeren van een bepaalde app privacy schend, ik geef gewoon aan dat dat algemeen bekend is, no offence.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Met EZcast zou dit mogelijk moeten zijn.MarcoC schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:48:
[...]
Inderdaad vervelend dat dat niet makkelijk kan. Ook niet met Windows.
Deze ondersteund onder android ook foto's lokaal.
Dit topic is gesloten.