Ok thnx voor de feedback. Merk dat de Moto 360 na een paar keer laden nu veel langer mee gaat (als in: ik kom nu makkelijk de dag door en hou nog wat juice over ook).
Ik moet wel zeggen dat ik een aantal bugs ben tegengekomen (en na wat ge-Google ook tot de conclusie ben gekomen dat ik niet de enige ben):
-Wanneer je van boven naar beneden swiped zie je even het batterij percentage - deze fade na een paar tellen weg: er verschijnt dan meestal een kleine glitch naast het batterij percentage (klein blokje in random kleuren) vlak voordat het verdwijnt. Verder niet heel erg storend, maar goed...
-Moto 360 laadt af en toe niet op (zit stevig in de dock, ledje onder de dock brandt ook en het ' nachtklokje' verschijnt ook netjes): oplossing is dan om de stekker van de dock even er in/er uit te doen (nu 2 keer gebeurd). Valt me op dat soms het ledje van de dock brandt wanneer er geen horloge op ligt (volgens mij laadt hij dan ook niet op - wanneer je hem er dan wel op legt zeg maar).
-Met het commando bellen startte de Moto 360 bij mij standaard Skype ipv het belgedeelte van m'n telefoon (GalaxyS6) - dit commando kan je niet bij acties aanpassen (bij mij tenminste niet zichtbaar in Android Wear) en Skype is een standaard niet te verwijderen App op m'n Galaxy S6. Oplossing was om Skype tijdelijk te disablen op m'n telefoon - hierna pakt hij wel 'gewoon' bellen (ook wanneer je Skype daarna weer enabled). Maar als ik het weer terug zou willen zetten naar Skype: geen flauw idee hoe dat vervolgens in z'n werk gaat (en is gelukkig ook niet aan de orde)
-Battery Saving mode werkt krampachtig - mijn eigen ervaring is dat het horloge haast onbruikbaar wordt - ik had nog het eea hierover opgezocht en gelezen (maar nog niet zelf getest: ik kom na een normale dag gelukkig nu niet meer in de buurt van de 15%): het schijnt dat de backlight in deze modus soms volledig wordt uitgezet: maw de Moto 360 lijkt dan niet te reageren (zwart beeld), maar in werkelijkheid gaat het scherm wel 'aan' (echter totaal niet te zien in normale daglicht omstandigheden/kijkafstand). Als dit het geval is: beetje een misser, want door dat soort grappen wordt het een onbruikbaar ding - doe dan niks.
Tot slot het enige wat ik ik out of the box 'mis':
-integratie met Outlook 365 (weet het - ligt meer bij Microsoft, maar jammer dat ze bij Google hier niet even achteraan zijn gegaan of iig MS hebben gepushed) - Gelukkig werkt MS wel aan ondersteuning voor Android Wear (aangezien One Note er al wel in zit). En ja, ik weet dat het mogelijk is met third party Apps, maar ik hou gewoon van oplossingen out of the box. Het gaat dan met name om het tonen van de agenda en volledige emails (ipv alleen de header) + acties uitvoeren bij mails.
Vooralsnog erg tevreden met m'n Moto 360 Light Steel - ik zie het ook meer als een (vergeleken met de concurrentie relatief goedkoop) experiment om te kijken of een smartwatch iets is waar ik me helemaal in kan vinden en zoals het er naar uit ziet is dat wel het geval
edit: nog een paar zaken die me 'dwars' zitten en volgens mij al lang in het ding zouden moeten zitten (lijkt me allemaal '5 minuten werk' voor de programmeurs @ Motorola):
- Als je de brightness wil aanpassen (standaard setting op horloge): de 5 opties die je naast ' auto' kan selecteren zijn allemaal hartstikke bright vergeleken met hoe laag het scherm gedimmed kan worden in auto... ipv 5 stappen hadden ze bv voor 10 kunnen kiezen (die dan nog minder bright zijn).
-Sommige opties zitten wel erg verstopt in de Android Wear app op je telefoon (zoals kantelen om te 'activeren') - dit had imho ook gewoon bij settings in het horloge moeten zitten.
-De mogelijkheid om de sensoren voor hartslag ed helemaal uit te zetten: ik gebruik die onzin totaal niet en naar wat ik begrijp moet je het eea rooten voordat je dit zelf kan uitzetten. Ik dacht gelezen te hebben dat er door de Moto 360 automatisch om de 5 minuten wordt 'gemeten' - dat is 12 keer per uur en dus 120+ keer op een dag: volgens mij aardig wat stroom wat wordt verkwanseld (in mijn geval dan).
-De mogelijkheid om de battery saving mode aan/uit te zetten in settings op horloge ipv alleen tonen in een card wanneer de Moto 360 geforceerd/ongevraagd in deze modus stapt (bij 15%).
[
Voor 35% gewijzigd door
BaT op 29-12-2015 16:48
]