Ze staan inderdaad op je telefoon, maar bij het selecteren worden ze gesynched met het horloge. Je kan dus daarna zonder telefoon op je horloge een andere watchface selecteren.
Ik heb helaas mijn Moto 360 first gen maar aan de kant gelegd. De batterij houdt het geen volle werkdag meer uit..
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Hier ook een moto 1st gen-gebruiker. Ik heb sinds een aantal maanden dat hij vaak uitvalt. Op het moment dat ik hem op de lader doet is ie vaak nog zo'n 60 procent.Zyron schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:53:
Ik heb helaas mijn Moto 360 first gen maar aan de kant gelegd. De batterij houdt het geen volle werkdag meer uit..
Ik heb hem een aantal keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en zoveel mogelijk apps geïnstalleerd die ik nauwelijks gebruikte maar wel op m'n moto voorkwamen. Ik merkte namelijk dat hij meestal uitvalt als hij iets intensiefs moest doen (zoals een app openen). Hij lijkt nu minder vaak uit te vallen, ook al is dat in de praktijk nog bijna elke dag voordat ie de 0% heeft bereikt. Ik durf ook nauwelijks meer apps te openen, dus het is nu voornamelijk een "smart lock"-device.
Ik heb op andere fora gelezen dat voor sommigen de batterij vervangen het zou oplossen, maar dat vind ik de moeite niet waard. Ik hoop op mooie aankondigen tijdens MWC van andere fabrikanten. Ik vermoed dat Motorola(/Lenovo) voorlopig nog niet met smartwatches komt, zoals ze zelf ook hier zeggen.
Nee, bij mij is 'ie dan wel echt leeg als ik 'm op de lader zet.
Vervangen van de batterij zou een optie zijn maar nee, is het me niet meer waard ook. Net even iets te veel gedoe, voorlopig doe ik het even met de good old Pebble classic.
Vervangen van de batterij zou een optie zijn maar nee, is het me niet meer waard ook. Net even iets te veel gedoe, voorlopig doe ik het even met de good old Pebble classic.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Hoi Allemaal. Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een smartwatch, maar blijf eigenlijk maar terugkomen bij de Moto 360 2nd gen. Grootste redenen zijn de looks en het feit dat ze ook wat goedkoper te krijgen zijn (tweedehands).
Maar mijn vraag; is de moto 360 (2015) nog wel bij de tijd in 2017? Mis je er iets aan ten opzichte van de nieuwere smartwatches?
Hetgene dat ik zoek is eigenlijk de basisfunctionaliteit (notificaties, wat activiteitsdata) en ik wil tasker met autovoice draaien om met mijn home-automation te kunnen schakelen (commando sturen via google now).
Kan iemand iets zeggen over hoe soepel de software op de 360 2 nog werkt?
Maar mijn vraag; is de moto 360 (2015) nog wel bij de tijd in 2017? Mis je er iets aan ten opzichte van de nieuwere smartwatches?
Hetgene dat ik zoek is eigenlijk de basisfunctionaliteit (notificaties, wat activiteitsdata) en ik wil tasker met autovoice draaien om met mijn home-automation te kunnen schakelen (commando sturen via google now).
Ik heb hierbij geen vergelijk met andere smartwatches, maar de Moto 360 uit 2015 draait Android Wear nog gewoon soepeltjes. Heel af en toe chrasht er een app, maar daarna werkt het horloge weer meteen goed. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht toen ik het horloge begin 2016 aanschafte.Duci schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:52:
Dit is dan nog wel op Android Wear 1.0. Ik weet niet of Wear 2.0 hier veel verandering in gaat brengen. Wat ik wel heb gemerkt is dat sommige software updates de batterijduur veel slechter maken. Hopelijk gaat dit bij 2.0 wel gewoon goed.
Ik heb ook nog een review geschreven over de Moto. Daar beschrijf ik ook hoe onder andere de snelheid van de Moto bevalt.
Bedankt! Je review geeft wat goede inzichten. Eigenlijk beantwoord de review mijn eerdere vragen maar krijg ik er een zorg bij; je zegt in je review dat je de telefoon dichtbij je mond moet houden om google now commandos te geven. Denk dat ik toch maar even moet wachten wat er allemaal op de markt komt, want de hoofdreden een smartwatch aan te schaffen is dat ik via voicecommand mijn apparatuur thuis kan aansturen. Het is wel de bedoeling dat ie zonder falen verstaat wat ik wil, anders kan ik net zo goed mijn telefoon blijven pakken om de lichten aan/uit te doen in huis.jordiv30 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:23:
[...]
Ik heb hierbij geen vergelijk met andere smartwatches, maar de Moto 360 uit 2015 draait Android Wear nog gewoon soepeltjes. Heel af en toe chrasht er een app, maar daarna werkt het horloge weer meteen goed. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht toen ik het horloge begin 2016 aanschafte.
Dit is dan nog wel op Android Wear 1.0. Ik weet niet of Wear 2.0 hier veel verandering in gaat brengen. Wat ik wel heb gemerkt is dat sommige software updates de batterijduur veel slechter maken. Hopelijk gaat dit bij 2.0 wel gewoon goed.
Ik heb ook nog een review geschreven over de Moto. Daar beschrijf ik ook hoe onder andere de snelheid van de Moto bevalt.
Het is al even geleden dat ik de review heb geschreven, dus ik heb even het stukje opgezocht wat je bedoelde. De microfoon is inderdaad niet een van de sterkste, maar ik doelde in dit stukje vooral op situaties in het openbaar. Zoals bijvoorbeeld op het werk, waar het niet altijd stil is. Als je thuis zonder al te veel achtergrondgeluid iets zegt, verstaat hij het negen van de tien keer goed. Het logt er dus aan waar je de voicecommand wil gebruiken. Als je het inderdaad thuis wil gebruiken om de lichten aan te sturen, zou hij daar geen moeite mee moeten hebben. Ik zal binnenkort de review even aanpassen over Google Now.Duci schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:58:
[...]
Bedankt! Je review geeft wat goede inzichten. Eigenlijk beantwoord de review mijn eerdere vragen maar krijg ik er een zorg bij; je zegt in je review dat je de telefoon dichtbij je mond moet houden om google now commandos te geven. Denk dat ik toch maar even moet wachten wat er allemaal op de markt komt, want de hoofdreden een smartwatch aan te schaffen is dat ik via voicecommand mijn apparatuur thuis kan aansturen. Het is wel de bedoeling dat ie zonder falen verstaat wat ik wil, anders kan ik net zo goed mijn telefoon blijven pakken om de lichten aan/uit te doen in huis.
Heb even zitten zoeken in het onderwerp, maar hoe zet je de taal op je horloge zo dat hij Nederland herkent? Had het in combinatie met m'n vorige telefoon goed staan, maar na reset kan ik niet meer vinden hoe het zou moeten staan.
Bedankt voor de verduidelijking! Het gaat inderdaad om het geven van commando's in huis.jordiv30 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:45:
[...]
Het is al even geleden dat ik de review heb geschreven, dus ik heb even het stukje opgezocht wat je bedoelde. De microfoon is inderdaad niet een van de sterkste, maar ik doelde in dit stukje vooral op situaties in het openbaar. Zoals bijvoorbeeld op het werk, waar het niet altijd stil is. Als je thuis zonder al te veel achtergrondgeluid iets zegt, verstaat hij het negen van de tien keer goed. Het logt er dus aan waar je de voicecommand wil gebruiken. Als je het inderdaad thuis wil gebruiken om de lichten aan te sturen, zou hij daar geen moeite mee moeten hebben. Ik zal binnenkort de review even aanpassen over Google Now.
Heeft iemand van jullie enig idee wanneer Android wear 2.0 uit komt voor de 360 2nd gen?
Hallo
Ik ben aan het overwegen om mijn eerste smartwatch te kopen en zat te denken aan de moto360 2nd gen.
Nu vroeg ik me wel af of deze watch nog wat zou zijn aangezien het toch al 2 jaar oud is.
Draait de software nog soepel? Komen er nog updates voor?
Of wacht ik best op een 3rd gen (indien die er komt) of misschien een andere recentere wach?
Veel vragen en wikken en wegen.
Ik ben aan het overwegen om mijn eerste smartwatch te kopen en zat te denken aan de moto360 2nd gen.
Nu vroeg ik me wel af of deze watch nog wat zou zijn aangezien het toch al 2 jaar oud is.
Of wacht ik best op een 3rd gen (indien die er komt) of misschien een andere recentere wach?
Motorola was toch ook gestopt met smartwatches?
Ik heb een 1st gen en die heeft de laatste tijd steeds vaker kuren. Daar zou ik dus van wegblijven.
Ik heb een 1st gen en die heeft de laatste tijd steeds vaker kuren. Daar zou ik dus van wegblijven.
ja, na een tijd zoeken heb ik dit inderdaad ontdekt.kwaazaar schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:47:
Motorola was toch ook gestopt met smartwatches?
Ik heb dan maar een huawei watch gekocht.
Lotgenoot meld zich... Ik heb mijn eerste generatie Moto 360 vorig jaar in augustus laten repareren. Accu ging enorm snel leeg (<2 uur) en de glazen backpanel was gebarsten. Deze werd onder garantie gerepareerd echter had ik in januari exact hetzelfde probleem die jij ook omschrijft. Dus ik weer beroep doen op mijn garantie vorige maand krijg ik nu van Dynafix een prijsopgave dat het niet onder garantie verholpen kan worden omdat het door val/stootschade is ontstaan.Darkermoon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:21:
[...]
Hier ook een moto 1st gen-gebruiker. Ik heb sinds een aantal maanden dat hij vaak uitvalt. Op het moment dat ik hem op de lader doet is ie vaak nog zo'n 60 procent.
Ik heb hem een aantal keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en zoveel mogelijk apps geïnstalleerd die ik nauwelijks gebruikte maar wel op m'n moto voorkwamen. Ik merkte namelijk dat hij meestal uitvalt als hij iets intensiefs moest doen (zoals een app openen). Hij lijkt nu minder vaak uit te vallen, ook al is dat in de praktijk nog bijna elke dag voordat ie de 0% heeft bereikt. Ik durf ook nauwelijks meer apps te openen, dus het is nu voornamelijk een "smart lock"-device.
Ik heb op andere fora gelezen dat voor sommigen de batterij vervangen het zou oplossen, maar dat vind ik de moeite niet waard. Ik hoop op mooie aankondigen tijdens MWC van andere fabrikanten. Ik vermoed dat Motorola(/Lenovo) voorlopig nog niet met smartwatches komt, zoals ze zelf ook hier zeggen.

Ik heb zelf de mogelijkheid gehad om een Samsung Gear S3 te testen welke hardwarematig een heel stuk meer in zijn mars heeft maar toch, na ruim drie weken uitgebreid testen, besloten bij mijn Moto 360 2gen te blijven. Het horloge doet precies wat het moet doen en werkt erg prettig, het doet gewoon precies wat het moet doen, ik denk serieus dat je er geen slechte koop aan doet.Valdourian schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:02:
Hallo
Mocht je behoefte hebben aan een speaker dan kun je ook de Huawei Classic watch of de Asus Zenwatch 3 overwegen...
Zijn er lezers in dit forum die inmiddels hun moto 360 hebben vervangen met een nieuwe smartwatch? Zo ja, welke heb je nu en vanwaar die keuze? En hoe doet die het vergeleken met je oude moto 360 1st gen?
Zelf ben ik me nu aan het oriënteren. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Fossil Q Marshal, maar ben er nog niet uit.
Zelf ben ik me nu aan het oriënteren. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Fossil Q Marshal, maar ben er nog niet uit.
Ik ben ook aan het oriënteren en kwam inderdaad ook bij Fossil uit. Ik lees alleen maar heel weinig gebruikers ervaringen over de Fossils.
Met hetzelfde zit ik ook... Ik heb meteen met de launch een Pebble Steel gekocht en toen de Moto 360 uit kwam die meteen. Na een jaartje kon ik bij Amazon de volle mep terugkrijgen door 'm terug te sturen in verband met de scheurende achterkant en dat heb ik toen (uiteraard) gedaan. Daarna wist de 2nd gen me niet helemaal te overtuigen. Toch mis ik een smartwatch wel. Ik wil eigenlijk niet zo veel geld uitgeven voor een 'oud' model als de Huawei Watch, ook al is de tweede generatie voor mijn smaak waardeloos. Ik wil geen sportief model, maar een classy, metalen behuizing met een mooie lederen band. Je vraag spreekt me dus aan...kwaazaar schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:24:
Zijn er lezers in dit forum die inmiddels hun moto 360 hebben vervangen met een nieuwe smartwatch? Zo ja, welke heb je nu en vanwaar die keuze? En hoe doet die het vergeleken met je oude moto 360 1st gen?
Schermkwaliteit van de Fossil schijnt slecht te zijn (kijkhoek).
Ik heb een Fossil Marshal. En hiervoor de moto 360. Beide mooie aankopen. En hmm, ik herken de bezwaren niet zo.
En ik ben er bijzonder blij mee. En sinds gisteren nog blijer: ik heb android wear 2.0 erop. PS met deze versie kan je zelfs bellen als je je telefoon op je buro vergeet; niet dat ik dat zou aanraden maar toch.
En ik ben er bijzonder blij mee. En sinds gisteren nog blijer: ik heb android wear 2.0 erop. PS met deze versie kan je zelfs bellen als je je telefoon op je buro vergeet; niet dat ik dat zou aanraden maar toch.
Ik ben uiteindelijk voor de Samsung Gear S3 gegaan. Geen Android Wear dus dat is even wennen maar verder erg tevreden.
nieuws: Android Wear 2.0 komt uiterlijk eind mei naar Huawei Watch en Moto 360 2015
Nog een maandje wachten dus.
Nog een maandje wachten dus.
Ik heb inmiddels ook een Zenwatch 2 en Zenwatch 3. Ik vind de originele 360 nog steeds de mooiste. Nu ben ik niet vreselijk kritisch, maar merk weinig verschil tussen de drie horloges.Ik draag nog met veel plezier de 360 en doe hem pas weg als hij stuk is.kwaazaar schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:24:
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.
De scheuren op de achterkant zijn bij mij nu zo erg dat het bandje losgaat. Net gekeken en zit net buiten de garantie van 2 jaar. Iemand hier ervaring mee? Direct contact opnemen met Motorola?
Ik heb er zojuist een binnengekregen, 2e hands wel.
Ik ben benieuwd of ie kuren gaat vertonen, het zou wel jammer zijn in dat geval. Het is mijn eerste echte smartwatch (hiervoor Xiaomi MiBand 2)
Ik ben benieuwd of ie kuren gaat vertonen, het zou wel jammer zijn in dat geval. Het is mijn eerste echte smartwatch (hiervoor Xiaomi MiBand 2)
Heeft er iemand ervaring met goedkope wireless chargers van bijvoorbeeld ebay?
Wil er even eentje bijkopen welke ik altijd in de auto laten laten voor noodgevallen of voor op vakantie.
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/G...m:mavzkHS_ZwhNp7o14ZJnsdg
Wil er even eentje bijkopen welke ik altijd in de auto laten laten voor noodgevallen of voor op vakantie.
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/G...m:mavzkHS_ZwhNp7o14ZJnsdg
[ Voor 34% gewijzigd door xabre16v op 19-05-2017 10:04 ]
Ze hebben nog 12 dagen willen ze de deadline van eind mei gaan halen, al denk ik dat het eerder juni gaat worden. Wat me opvalt is dat er in veel reviews wordt geschreven dat de watch iets teveel standalone is geworden. Ik ben benieuwd, ik ga hem wel gewoon installeren ondanks sommige minpuntjes.
Eind april heb ik trouwens mijn review nog bijgewerkt omdat het er toen naar uitzag dat het nog wel even zou duren voordat Wear 2.0 uitkwam en er waren toch wel wat probleempjes (die er nu nog steeds zijn
)
Eind april heb ik trouwens mijn review nog bijgewerkt omdat het er toen naar uitzag dat het nog wel even zou duren voordat Wear 2.0 uitkwam en er waren toch wel wat probleempjes (die er nu nog steeds zijn

Lijkt erop dat Motorola helemaal niks meer gaat halen.. ook de Moto x 2015 wacht nu al bijna een jaar op Nougat... Wat een bagger is het geworden sinds Lenovo de boel heeft overgenomen
De update lijkt langzaam aan uit te rollen. Eerst voor Moto 360 en daarna voor 360 sport. Heeft iemand hem al binnen?
https://www.engadget.com/...gen-smartwatch-android-2/
https://www.engadget.com/...gen-smartwatch-android-2/
Vanochtend (9:00) gekeken en had hem nog niet binnen. Zal vanavond weer ff kijken.
edit:
Net gekeken en nog steeds geen update binnen
Net gekeken en nog steeds geen update binnen
[ Voor 30% gewijzigd door Amps op 26-05-2017 20:48 ]
Iemand de update al binnen? Ik nog steeds niet..
Sinds gisteren, werkt soepel en vloeiend.powermarcel10 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:19:
Iemand de update al binnen? Ik nog steeds niet..
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Vind AW 2.0 een goeie verbetering, over het algemeen werkt alles soepel en vlot en ziet het er net wat meer 'af' uit... Ook batterijgebruik is bij mij niet minder geworden tot op heden... (update was zaterdag binnen)
Hier ook de update ontvangen. Ziet mooi uit allemaal. Vraag: is de enigste manier op naar de app drawer te komen door op de knop te drukken?
Links en rechts swipen levert nu beide wisselen van watchface op.
'Niet storen' lijkt ook losgetrokken te zijn van de telefoon.
'Niet storen' lijkt ook losgetrokken te zijn van de telefoon.
[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 29-05-2017 18:32 ]
Heren,
Als jullie naar instellingen gaan.. (moto 360 2nd gen, oude Android wear versie) Wat staat er dan bij model? Bij mij gewoon Moto 360. Zonder 2nd gen. o.i.d. Klopt dat wel? Krijg de update maar niet binnen
Als jullie naar instellingen gaan.. (moto 360 2nd gen, oude Android wear versie) Wat staat er dan bij model? Bij mij gewoon Moto 360. Zonder 2nd gen. o.i.d. Klopt dat wel? Krijg de update maar niet binnen
Ja dat klopt. Anders 200x op het groene vinkje rammen 
Ik heb trouwens sinds vandaag ontdenkt dat ik soort van blauwe vlekken in het schem heb, alleen te zien op een witte achtergrond. Meer mensen dit gehad?
Ik heb trouwens sinds vandaag ontdenkt dat ik soort van blauwe vlekken in het schem heb, alleen te zien op een witte achtergrond. Meer mensen dit gehad?
[ Voor 58% gewijzigd door xabre16v op 29-05-2017 20:31 ]
Heb ook geprobeerd om de workaround te gebruiken met het tappen het groene vinkje. Ik krijg dan uiteindelijk wel de prompt dat een update beschikbaar is, maar hij kapt het downloaden steeds af. Eén keer wel gelukt om de update te downloaden, maar tijdens het aftellen om te rebooten sprong hij weer terug naar de home screen

Dat heb ik dus ook.. De update ook nooit kunnen voltooien tot nu toe.. Irritant.Amps schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:37:
Heb ook geprobeerd om de workaround te gebruiken met het tappen het groene vinkje. Ik krijg dan uiteindelijk wel de prompt dat een update beschikbaar is, maar hij kapt het downloaden steeds af. Eén keer wel gelukt om de update te downloaden, maar tijdens het aftellen om te rebooten sprong hij weer terug naar de home screen
Hier blijft mijn Moto 360 v2 steeds zeggen dat ik mijn horloge op moet laden om de update naar 'NXH19' te starten. En dat terwijl hij nog voor 96% is opgeladen. Zodra ik hem in de cradle plaats gebeurt er niets.
Update:
De update naar Android Wear 2.0 is gelukt!

Mijn stappenplan:
• Zorg ervoor dat het horloge volledig opgeladen is.
• Plaats het horloge in de cradle.
• Houd de knop op de zijkant even ingedrukt, zodat je naar 'instellingen' kunt navigeren.
• Navigeer naar het menu om te zoeken naar een systeemupdate.
• Als het goed is kun je nu, met het horloge in de cradle, de update starten naar Android Wear 2.0.
De update was zo geïnstalleerd. Ben, al met al, zo'n 30 minuten bezig geweest. Trouwens, zorg er wel voor dat je horloge via Bluetooth verbonden is met je telefoon als je gevraagd wordt om een Google-account te koppelen, want anders lukt dat niet.
Update:
De update naar Android Wear 2.0 is gelukt!

Mijn stappenplan:
• Zorg ervoor dat het horloge volledig opgeladen is.
• Plaats het horloge in de cradle.
• Houd de knop op de zijkant even ingedrukt, zodat je naar 'instellingen' kunt navigeren.
• Navigeer naar het menu om te zoeken naar een systeemupdate.
• Als het goed is kun je nu, met het horloge in de cradle, de update starten naar Android Wear 2.0.
De update was zo geïnstalleerd. Ben, al met al, zo'n 30 minuten bezig geweest. Trouwens, zorg er wel voor dat je horloge via Bluetooth verbonden is met je telefoon als je gevraagd wordt om een Google-account te koppelen, want anders lukt dat niet.
[ Voor 64% gewijzigd door Yonix op 31-05-2017 11:17 ]
Ik vind dat vrij hinderlijk. Ik heb een vaste wijzerplaat, die wijzig ik nooit. Volgens gebruikt het gros van de mensen een vaste wijzerplaat. Zo is net of je constant wilt wisselen. Maar goed, dat went wel.xabre16v schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:52:
Hier ook de update ontvangen. Ziet mooi uit allemaal. Vraag: is de enigste manier op naar de app drawer te komen door op de knop te drukken?
Ik mis wel de opties bij de notificaties om een app te blokkeren, dat moet ik nu perse op de telefoon doen of zie ik die over het hoofd?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Workaround werkte vanochtend! Helemaal blij met de update nu 
Notificatie inhouden op je watch. Daarna kan je hem blokkeren.Xanion schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:29:
[...]
Ik vind dat vrij hinderlijk. Ik heb een vaste wijzerplaat, die wijzig ik nooit. Volgens gebruikt het gros van de mensen een vaste wijzerplaat. Zo is net of je constant wilt wisselen. Maar goed, dat went wel.
Ik mis wel de opties bij de notificaties om een app te blokkeren, dat moet ik nu perse op de telefoon doen of zie ik die over het hoofd?
Ik heb net de melding gekregen dat er een nieuwe software-update is zonder het verder te forceren of iets dergelijks. Het horloge moet inderdaad wel opgeladen worden, maar met de workaround die hierboven is genoemd moet dat vast goed komen. Morgen maar eens proberen te installeren, ben vandaag maar kort thuis en ik heb geen idee hoelang hij eigenlijk bezig is met updaten.
Ik heb een Moto 360 v1. Maar zie nu dat er zwarte pixels linksonder in het beeld zijn. Dat wordt dan de derde keer voor opsturen.
Alleen deze keer niet voor de achterkant. Ben benieuwd.
Alleen deze keer niet voor de achterkant. Ben benieuwd.
[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 10-07-2017 15:12 ]
Hoe oud is je Moto 360 nu? Ik ben benieuwd naar de reactie!
Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn Moto 360 v1 naar de Media Markt terug gebracht (het horloge was toen 2 jaar en 3 maanden oud). De reden hiervan was dat ik het horloge niet meer kon opladen door de bekende scheuren in de achterkant. Omdat ik goed voorbereid wilde zijn heb ik van te voren contact opgenomen met Motorola en die heeft mij het volgende schriftelijk bevestigd:
Hierom ben ik na enkele dagen opnieuw naar de Media Markt gegaan om het horloge te retourneren. Hierbij heb ik duidelijk aangegeven dat het een bekend probleem is en dat een software update het probleem niet gaat verhelpen. Blijkbaar is dit goed opgepakt, want toen ik na twee weken het horloge kon ophalen was de complete achterkant vervangen en zag het horloge er bijna als nieuw uit! Hier was ik uiteraard blij mee en ik heb dan ook enkele dagen met tevredenheid weer gebruik gemaakt van het horloge. Ik was echter te vroeg met juichen, want sinds afgelopen maandag krijg ik het niet meer voor elkaar het horloge op te laden. Ik heb van alles geprobeerd, maar er gebeurt niets meer... De accu is compleet leeg, dus ik heb alleen maar een zwart scherm. Ondanks dat ik het horloge een beetje draai en beweeg op de lader, is het nog niet gelukt om 'm op te laden...
Heeft iemand nog tips?
Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn Moto 360 v1 naar de Media Markt terug gebracht (het horloge was toen 2 jaar en 3 maanden oud). De reden hiervan was dat ik het horloge niet meer kon opladen door de bekende scheuren in de achterkant. Omdat ik goed voorbereid wilde zijn heb ik van te voren contact opgenomen met Motorola en die heeft mij het volgende schriftelijk bevestigd:
Ondanks dat de officiële garantie van twee jaar was verlopen deed de Media Markt niet moeilijk en hebben ze mijn horloge ter reparatie opgestuurd. Twee weken later kon ik 'm ophalen en tot mijn verbazing was er alleen een software update uitgevoerd... Oftewel, het was nog steeds een probleem om het horloge op te laden. Soms deed ie het goed en soms kreeg ik het niet voor elkaar om 'm op te laden."We kunnen bevestigen dat de levensduur van de Moto 360 inderdaad langer dan 2 jaar is, mits normaal gebruik en op voorwaarde dat:
1. Het toestel niet misbruikt is geweest. Dit houdt in dat het toestel niet gevallen mag zijn of hevige stoten ontvangen tijdens het gebruik. Het toestel mag niet met overvloedig water in contact zijn geweest, software aanpassingen of fysieke schade vertonen die aantonen tot misbruik van het product.
2. U de bandjes niet zelf heeft proberen te vervangen. Zelf bandjes vervangen kan tot breuk leiden aan de backplate waar de bandjes verbonden zijn.
Motorola erkent de breuken in de backplate bij normaal gebruik (zie foto in bijlage). Enkel en alleen indien de breuken op dezelfde plaatsen voorkomen en niet groter zijn dan deze op de foto. Alle andere schade aan de Moto 360 wordt niet erkend door Motorola.
Ik hoop u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben."
Hierom ben ik na enkele dagen opnieuw naar de Media Markt gegaan om het horloge te retourneren. Hierbij heb ik duidelijk aangegeven dat het een bekend probleem is en dat een software update het probleem niet gaat verhelpen. Blijkbaar is dit goed opgepakt, want toen ik na twee weken het horloge kon ophalen was de complete achterkant vervangen en zag het horloge er bijna als nieuw uit! Hier was ik uiteraard blij mee en ik heb dan ook enkele dagen met tevredenheid weer gebruik gemaakt van het horloge. Ik was echter te vroeg met juichen, want sinds afgelopen maandag krijg ik het niet meer voor elkaar het horloge op te laden. Ik heb van alles geprobeerd, maar er gebeurt niets meer... De accu is compleet leeg, dus ik heb alleen maar een zwart scherm. Ondanks dat ik het horloge een beetje draai en beweeg op de lader, is het nog niet gelukt om 'm op te laden...
IGN: Rasmalluin
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de moto 360 sport?
Sinds een tweetal weken draag ik geen horloge meer omdat m'n oude digitale horloge te versleten is en nu ook de batterij leeg is. Ik ben vervolgens gaan rondkijken voor iets nieuws en kwam uit op smartwatches omdat klassieke analoge horloges niet echt m'n ding is (altijd digitaal gedragen).
Nadat ik wat meer tussen de smartwatches had gekeken viel m'n oog op de moto 360 sport aangezien ik wel te vinden ben voor een iets of wat sportief model en ook wil gebruiken tijdens het sporten.
Mijn vraag is nu dus hoe zit het met updates en dergelijke want volgensmij is de huidige generatie toch alweer een dik jaar oud. Daarnaast staat hij op moment van schrijven voor 299,- EUR in de pricewatch wat ik toch redelijk hoog vind.
Is er eventueel al iets bekend over een nieuwere versie die misschien ook het wachten waard is?
Sinds een tweetal weken draag ik geen horloge meer omdat m'n oude digitale horloge te versleten is en nu ook de batterij leeg is. Ik ben vervolgens gaan rondkijken voor iets nieuws en kwam uit op smartwatches omdat klassieke analoge horloges niet echt m'n ding is (altijd digitaal gedragen).
Nadat ik wat meer tussen de smartwatches had gekeken viel m'n oog op de moto 360 sport aangezien ik wel te vinden ben voor een iets of wat sportief model en ook wil gebruiken tijdens het sporten.
Mijn vraag is nu dus hoe zit het met updates en dergelijke want volgensmij is de huidige generatie toch alweer een dik jaar oud. Daarnaast staat hij op moment van schrijven voor 299,- EUR in de pricewatch wat ik toch redelijk hoog vind.
Is er eventueel al iets bekend over een nieuwere versie die misschien ook het wachten waard is?
@Rasmalluin hij is oktober 2 jaar. Dus moet nog even alleen de bon zoeken.
Dan kan ik hem op gaan sturen. Hoop dat ik die kan vinden. Heb alleen de laatste reparatiebon kunnen vinden. Bij Vodafone kunnen ze wel in het systeem zoeken.
Bon gevonden. Maandag maar weer eens langs de winkel om hem op te laten sturen.
Is ondertussen de derde keer. Echter nu dan voor het scherm. Ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
Dan kan ik hem op gaan sturen. Hoop dat ik die kan vinden. Heb alleen de laatste reparatiebon kunnen vinden. Bij Vodafone kunnen ze wel in het systeem zoeken.
Bon gevonden. Maandag maar weer eens langs de winkel om hem op te laten sturen.
Is ondertussen de derde keer. Echter nu dan voor het scherm. Ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 03-08-2017 18:25 ]
Uiteindelijk was dynafix mijn non kwijt en stuurde hierom een rekening naar Vodafone. Dus die maar even afgedropt.zag net dat hij gerepareerd wordt. Dus dat komt wel goed.
Heb ondertussen wel een andere al besteld, maar mijn vrouw gaat deze eens testen voor op de iPhone.
Heb ondertussen wel een andere al besteld, maar mijn vrouw gaat deze eens testen voor op de iPhone.
Ik ben gisteren voor de 4e keer naar de Media Markt gegaan. Mijn Moto 360 1st gen laadde nog steeds niet goed op; sinds de laatste reparatie kreeg ik het na een paar dagen helemaal niet meer voor elkaar om 'm op te laden.
De servicedesk bij de Media Markt deed opvallend makkelijk: "4e keer terug voor hetzelfde probleem? Dan krijgt u uw complete aankoopbedrag terug!". Oftewel, ik kreeg netjes € 229,00 terug voor de aankoop van het horloge in februari 2015. Prima service dus!
Nu even kijken wat voor horloge ik nu ga nemen. Een smartwatch beviel me wel, maar als ik even snel rondkijk vind ik het aanbod van nieuwe smartwatches redelijk schaars. De Huawei Watch Classic vind ik wel mooi, maar die is alweer uit september 2015 en dus qua hardware redelijk verouderd. Iemand tips? Komt er binnenkort misschien iets leuks nieuws uit?
De servicedesk bij de Media Markt deed opvallend makkelijk: "4e keer terug voor hetzelfde probleem? Dan krijgt u uw complete aankoopbedrag terug!". Oftewel, ik kreeg netjes € 229,00 terug voor de aankoop van het horloge in februari 2015. Prima service dus!
Nu even kijken wat voor horloge ik nu ga nemen. Een smartwatch beviel me wel, maar als ik even snel rondkijk vind ik het aanbod van nieuwe smartwatches redelijk schaars. De Huawei Watch Classic vind ik wel mooi, maar die is alweer uit september 2015 en dus qua hardware redelijk verouderd. Iemand tips? Komt er binnenkort misschien iets leuks nieuws uit?
Het zijn vooral de mode merken waar je nu moet kijken voor Android Wear horloges. Stond pas een artikel over op The Verge.
Ik krijg sinds de Wear 2.0 update op m'n Moto 360 geen Shazam meer geinstalleerd? Meer mensen hier last van of is Shazam niet compatible met 2.0 ?
[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 24-08-2017 13:58 ]
Gear S3 heb ik nu. Extreme batterij duur. Geen Android Wear, maar daar ben je zo aan gewend. Bij MediaMarkt in de schijnt hij net over de 200 te zijn.
Bij verschillende reviews wordt aangegeven dat het aanbod qua apps zeer beperkt is bij de Gear S3. Wat is jou ervaring?
[ Voor 32% gewijzigd door Rasmalluin op 25-08-2017 14:29 ]
Mijn ervaring, ook met mn Moto 360, is dat je helemaal geen apps nodig hebt. Sommige telefoon-apps bieden ook een watch-variant (hoef je dus niet los te installeren). Strava is de enige die ik daarvan gebruikte. Voor de Gear S3 heeft Strava geen app en gebruik ik de standaard Samsung Health app. Die werkt minstens zo goed (overigens kan Samsung Health syncrhoniseren naar Strava, maar dat is hardstikke brak).Rasmalluin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:28:
[...]
Bij verschillende reviews wordt aangegeven dat het aanbod qua apps zeer beperkt is bij de Gear S3. Wat is jou ervaring?
Qua watchfaces is er keus genoeg op de S3. Ook Facer en Watchmaker zijn daarvoor uitgebracht, al hebben die ook op de S3 een veel hoger batterijverbruik dan de standaard faces.
Horloge was netjes gerepareerd. Laat ik hem net van zolder naar beneden vallen. Niks aan de hand, behalve het achterkantje. Daar zit een goede breuk in.
Geen idee wat reparatie kost daarvan of hoe makkelijk dat zelf te doen is. Iets zegt me dat het met lijm moet gebeuren.
Zucht.
Geen idee wat reparatie kost daarvan of hoe makkelijk dat zelf te doen is. Iets zegt me dat het met lijm moet gebeuren.
Zucht.
Reparatie via het officiele kanaal is prijzig. Zelf was ik als ik het me goed herinner 66,99 euro kwijt voor het laten fixen van de bekende scheuren op de achterkant.
Dat is meer dan de helft van de prijs welke ik heb betaald. Denk dat ik het dan wel zelf ga proberen.
Anoniem: 696320
Waar ga je de onderdelen bestellen? Mijn scherm is kaputt en ik kan nergens een nieuwe vinden.. Door motorola laten repareren gaat 120 euro kosten en dat heb ik er niet voor over.Arunia schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:16:
Dat is meer dan de helft van de prijs welke ik heb betaald. Denk dat ik het dan wel zelf ga proberen.
Volgens mij hebben ze voor jou hier nog onderdelen.Anoniem: 696320 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:59:
[...]
Waar ga je de onderdelen bestellen? Mijn scherm is kaputt en ik kan nergens een nieuwe vinden.. Door motorola laten repareren gaat 120 euro kosten en dat heb ik er niet voor over.
https://www.etradesupply....ls/motorola-moto-360.html
Voor mezelf zal het waarschijnlijk een probleem worden.
Gezeur, Dynafix en Lenovo weigeren een prijs te sturen voor het vervangen van de achterkant. Want daar zijn geen prijzen van beschikbaar. Gek genoeg hebben ze die reparatie al ruim gedaan.
Rotte is, er is geen los achterkantje meer te koop voor het horloge.
Rotte is, er is geen los achterkantje meer te koop voor het horloge.
Ik heb begin dit jaar een S3 mogen testen maar ben toch weer terug gegaan naar mijn vertrouwde moto (v2). Zie ook productreview: Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) review door Tovenaar.Rasmalluin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:28:
[...]
Heb al even zitten Googlen, maar krijg er niets op gevonden. Voor de zekerheid toch even hier vragen, iemand een mogelijkheid gevonden om ergens de batterij te laten vervangen?
Mijn horloge mankeert na ruim 2 jaar nog niets aan, behalve dat het steeds lastiger wordt eind van de dag te halen.
Mijn horloge mankeert na ruim 2 jaar nog niets aan, behalve dat het steeds lastiger wordt eind van de dag te halen.
Welk horloge?Xanion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:11:
Heb al even zitten Googlen, maar krijg er niets op gevonden. Voor de zekerheid toch even hier vragen, iemand een mogelijkheid gevonden om ergens de batterij te laten vervangen?
Je kan het blijk baar zelf doen: LinkXanion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:11:
Maar Ik verwacht niet dat hij daarna nog waterdicht is.
De vriend van mn zusje heeft die van hem ook zelf vervangen, hij zei dat t wel lastig was.
Ik hoef het voorlopig nog niet te vervangen, misschien vind ik wel een ander als het nodig is
De 2e van rechts natuurlijk
Ik hoef het voorlopig nog niet te vervangen, misschien vind ik wel een ander als het nodig is
Welke denk je?

Denk dat hij bedoelde 1e of 2e generatie.Eek2nd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:47:
De vriend van mn zusje heeft die van hem ook zelf vervangen, hij zei dat t wel lastig was.
[...]
Welke denk je?![]()
Had al wel doe het zelf manuals gevonden, maar er staat ook bij vermeld dan dat het een klusje in de moeilijkste categorie is dan. Dan sla ik over.
Jammer, dat zoiets niet makkelijk kan dan. Het horloge is nog geheel courant, werkt probleemloos, nauwelijks beschadigingen. Maar dan moet ik in de loop van dit jaar een nieuwe kopen omdat de batterij niet vervangen kan worden...
Ja, ik deel die frustratie, in mijn geval een eerste generatie. Er zijn geen plekken waar je dit kan laten doen en als je het via Motorola's partner doet (als ze het doen), denk ik dat je al snel 60 of 70 euro kwijt bent (dat bedrag vroegen ze namelijk alleen al voor een nieuwe backplate toen deze buiten garantie stuk ging). Ben zelf overgestapt op de Ticwatch E, die is relatief goedkoop.Xanion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:50:
[...]
Denk dat hij bedoelde 1e of 2e generatie.. Het is een 360-2e generatie die ik heb.
Had al wel doe het zelf manuals gevonden, maar er staat ook bij vermeld dan dat het een klusje in de moeilijkste categorie is dan. Dan sla ik over.
Jammer, dat zoiets niet makkelijk kan dan. Het horloge is nog geheel courant, werkt probleemloos, nauwelijks beschadigingen. Maar dan moet ik in de loop van dit jaar een nieuwe kopen omdat de batterij niet vervangen kan worden...
Eek2nd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:47:
[...]
Welke denk je?![]()
Dit dus...Xanion schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:50:
[...]
Denk dat hij bedoelde 1e of 2e generatie..
Anoniem: 121276
Heb in wateringen een shop gevonden om een batterij te laten vervangen,er is echt niets te vinden op internet waar je het kan laten doen zocht me eigen suf.Het gaat om een swap voor de first gen.All Phone Reparatie op facebook ....
Anoniem: 121276
Wil je een achterkant bestellen of batterij zoek eff op aliexpress dan heb je wel geen orgineel maar maakt het wel je horloge weer compleet https://www.aliexpress.co...004603&isViewCP=y&catId=0
Ben benieuwd naar je ervaringen. Laat even weten hoeveel je uiteindelijk kwijt was hiervoor.Anoniem: 121276 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:34:
Heb in wateringen een shop gevonden om een batterij te laten vervangen,er is echt niets te vinden op internet waar je het kan laten doen zocht me eigen suf.Het gaat om een swap voor de first gen.All Phone Reparatie op facebook ....
Waar hebben jullie een batterij gevonden voor de 2e generatie (42mm) Moto 360?
Ik kan ze alleen maar vinden voor een 1e generatie.
Ik kan ze alleen maar vinden voor een 1e generatie.
Heb mijn Moto 360 watch (2nd gen) nu bijna 2 jaar maar hij begint nu toch echt rare kuren te krijgen... Watch geeft aan dat hij nog voor 80% batterij heeft maar schakelt zichzelf gewoon uit. Alleen met een hard reset krijg ik hem weer tot leven met dan de melding dat hij geen batterij meer heeft...
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Software geeft aan 80%, maar de watch zelf heeft geen juice meer.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Software geeft aan 80%, maar de watch zelf heeft geen juice meer.
@EternalSunshine Denk dat je accu aan het eind begint te raken. Alhoewel ik mijn 360 1st gen meer dan 2 jaar heb gehad (ondertussen ligt die stof te vangen vanwege vervanging door Ticwatch E.
Dit probleem heb ik dus ook gehad, bij mij bleef hij een uur op ~95% hangen en toen viel hij uit. Batterij was duidelijk aan z'n einde. Opgestuurd naar Dr Mobile/Dynafix om de batterij te laten vervangen, kostte ~€50 + €10 verzending maar nu kom ik de hele dag weer door met m'n watchEternalSunshine schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:29:
Heb mijn Moto 360 watch (2nd gen) nu bijna 2 jaar maar hij begint nu toch echt rare kuren te krijgen... Watch geeft aan dat hij nog voor 80% batterij heeft maar schakelt zichzelf gewoon uit. Alleen met een hard reset krijg ik hem weer tot leven met dan de melding dat hij geen batterij meer heeft...
Heb mijn watch opgestuurd naar bol, daar ligt hij nu bij een officiele reparateur. Ben benieuwd of dit nog onder mijn fabrieksgarantie valt want 23 Mei viert hij zijn 2de verjaardag. Maar thanks voor de kosten indicatie!WesselP schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:09:
[...]
Dit probleem heb ik dus ook gehad, bij mij bleef hij een uur op ~95% hangen en toen viel hij uit. Batterij was duidelijk aan z'n einde. Opgestuurd naar Dr Mobile/Dynafix om de batterij te laten vervangen, kostte ~€50 + €10 verzending maar nu kom ik de hele dag weer door met m'n watch
@EternalSunshine Die van mij is een week voor zijn tweede jaar nog gerepareerd. Dus dat zal wel los lopen!
Weet iemand een mogelijkheid waar ik buiten de garantie de batterij van de moto 360 Gen2 kan laten vervangen? Hij lijkt langzaam aan te overlijden en ik geef liever 5 tientjes uit aan een nieuwe batterij dan dat ik een nieuwe watch koop

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Hallo. Ik heb dit zelfde probleem, wordt er niet goed aan.Reley schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:21:
Mijn moto360 1 gen valt continue uit.
enige manier om aan te krijgen is op de oplader zetten.
Hij is inmiddels al buiten de garantie, dus ik denk dat het einde Moto is...
Naar fabrieksinstellingen helpt een paar dagen... Er staan bijna geen apps op...
jammer, vond het een fijn dingetje.
Weet jij nog wat er mee aan de hand was?
Jup, bleek dat de accu geploft was... had ook een gele vlek in het scherm omdat de opgezette accu aan het duwen was.Jaco0182 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Hallo. Ik heb dit zelfde probleem, wordt er niet goed aan.
Weet jij nog wat er mee aan de hand was?
Helaas einde oefening dus.
Hmm ik heb geen gele vlek maar hij valt wel constant uit...Reley schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Jup, bleek dat de accu geploft was... had ook een gele vlek in het scherm omdat de opgezette accu aan het duwen was.
Helaas einde oefening dus.
thanks voor je reactie
Let op:
Winkels, prijzen, levertijden en dergelijke zaken graag in Moto 360 Prijzen, levertijden, imports
Winkels, prijzen, levertijden en dergelijke zaken graag in Moto 360 Prijzen, levertijden, imports