BramT schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:38:
Beste moto360 dragers!
Vraagje: de eerste reviews spreken allemaal van een matige batterij en een stotter hier en daar. Deze reviews zijn echter allemaal 'oud' en inmiddels zou er een software update geweest moeten zijn die beide zaken verbeterd zou moeten hebben. Ik lees er hier en daar wat signalen over, maar deze zijn niet onverdeeld. Dus bij deze toch even de mening van tweakers polsen

Hoe ervaren jullie dat?
Met 220,- voor een metal-variant begint het wel heel aantrekkelijk te worden

Ik haal net geen twee volle dagen op 1 accu, als ik 's nachts het horloge uitzet. Dan is de accu op de tweede dag rond 20.00u wel leeg. Dit gebeurt alleen als ik onverwachts niet kan laden 's nachts. In de praktijk laad ik mijn horloge elke nacht op, want aan het einde van de avond is de accu zo'n 50%. Het scherm springt bij mij aan als ik mijn pols draai. Hierdoor staat het scherm soms onnodig aan, wat natuurlijk invloed heeft op de accu. Ik gebruik het horloge om de tijd te checken en notificaties te lezen. Af en toe de tegels van Google Now bekijken voor het weer en verkeer. Al met al ben ik tevreden over de batterijduur.
Héél af en toe ervaar ik een hapering in de software tijdens het navigeren naar bijvoorbeeld een app. Laten we zeggen dat 98% van de tijd het horloge vloeiend door de menu's gaat.
De duur van het opstarten van de app is afhankelijk van de grootte van de app. ING app start snel op, terwijl Maps best lang de tijd neemt. Dit zou ook kunnen afhangen van de snelheid van de gekoppelde telefoon (in mijn geval een Moto G 1st Gen (XT1032)).
Wat ik fijn vind op de fiets, is de functie 'wrist gestures'. Echter luistert het horloge niet altijd naar mijn polsbeweging. Of dat aan het horloge of aan mijn pols ligt, dat weet ik niet
Ik hoop dat dit je een beetje helpt met je keuze voor de smartwatch