Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Altijd leuk als belastingcenten binnen zijn.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik heb er zelf maar een handjevol, maar die zijn wel altijd met een doosje eromheen. Bij een aantal gaat het dan gewoon om het DVD-doosje waar de PS2-games zelf ook in zitten. Daar staat op de achterkant rechtsonderin in plaats van de barcode ook op het doosje "Promotional copy. Not for resale". Verder wel dezelfde blauwe discs. De andere zijn in die mini doosjes zoals die ISS3.copywizard schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:56:
[...]
het betreft hier promo discs dus geen demo discs het zijn de volledige spellen die naar journalisten of game reviewers zijn gestuurd voor het spel in de winkel lag.
Ik denk dat het vooral verzamelwaarde heeft, maar ik zo'n lotje zou tegenkomen zou ik ze ook zeker meenemen
Klopt inderdaad.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:52:
[...]
Ik heb er zelf maar een handjevol, maar die zijn wel altijd met een doosje eromheen. Bij een aantal gaat het dan gewoon om het DVD-doosje waar de PS2-games zelf ook in zitten. Daar staat op de achterkant rechtsonderin in plaats van de barcode ook op het doosje "Promotional copy. Not for resale". Verder wel dezelfde blauwe discs. De andere zijn in die mini doosjes zoals die ISS3.
Ik denk dat het vooral verzamelwaarde heeft, maar ik zo'n lotje zou tegenkomen zou ik ze ook zeker meenemen
Kreeg laatste ook voor de PS4 drie promotional discs (RE 4,5 en 6 remastered). Waren ook voor reviewdoeleinden gebruikt. Heb er zelf niet veel mee omdat daar dan géén doosje bij zat.
Verwijderd
Heb 2 Master System gamepads waarvan 1 die het niet doet.Seroczynski schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:06:
Ik heb een tweetal 'Gevraagd' advertenties staan in de Tweakers V&A (en op een ander forum), maar ik krijg helaas nul reacties. Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Ik ben op zoek naar de originele versies van SEGA's Master System Controller en 6 Button Controller voor een normale prijs. Anyone?
Heb 'em alleen in en uit elkaar gehaald en zag niets raars. Hij doet het nog steeds niet.
Die goeie heb ik uiteraard zelf nodig maar die kapotte mag je wel hebben, wie weet kun je 'em fixen of anders heb je iig wat onderdelen.
Om welke promo's gaat het? Ben wel benieuwd wat er tussen zatcopywizard schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:56:
[...]
het betreft hier promo discs dus geen demo discs het zijn de volledige spellen die naar journalisten of game reviewers zijn gestuurd voor het spel in de winkel lag.
hierbij wat foto,s
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom zocht je dan specifiek de japanse versie? Is daar iets speciaals aan tenopzichte van de US versie?Potato42 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:20:
Zojuist een van mijn meest gezochte games gekocht.
[afbeelding]
Mystical Fighter.
Heb wel een losse cart (US). Maar nu dus CIB met japanse doos, de uitvoering die ik zocht.
Nu Growl nog
Ooit had ik een 4-in-1 cart met Sonic, Fantasia, Growl, Mystical Fighter.
Maar die kan ik nergens vinden.
De japanse box art is inderdaad wel vrij mooi. Inderdaad een toffe game zo zijn er wel meer die niet in europa zijn verschenen helaas.Potato42 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:06:
Boxart, ik kende de Japanse versie.
Ooit had ik een 4-in-1 cart met Sonic, Fantasia, Growl, Mystical Fighter.
Maar die kan ik nergens vinden.
Potato42 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:20:
[afbeelding]
Mystical Fighter.
Heb wel een losse cart (US). Maar nu dus CIB met japanse doos, de uitvoering die ik zocht.
Nu Growl nog

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

vind het altijd knap dat mensen naar een plaatje/schilderij kijken en er dan zoiets bij verzinnen.
Ja,ik ben de kabels (adapter en meer) een keer kwijt geraak maar hij werkt welBrekers schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:09:
Is er toevallig hier iemand die een werkende NES heeft liggen zonder kabels?(Mag geel zijn I dont care 😂)
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
ik heb ze in mijn verzamel lijst opgenomen ik zal vandaag of morgen de lijst even postengast7 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Om welke promo's gaat het? Ben wel benieuwd wat er tussen zat
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Nee, heb ook maar 1 paar maar zocht er een voor mezelf.Smuggler schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:41:
[...]
Ja,ik ben de kabels (adapter en meer) een keer kwijt geraak maar hij werkt wel, hoezo? heb jij kabels over voor mij?
Heb niet zoveel spellen.. heb alles gratis gekregen van een oom, dus vind het helemaal prima.
Moest alleen 72pin connector weer terug buigen omdat de carts niet gepakt werden.
Vanaf nu elke vlooienmarkt en kringloop in de gaten houden voor spellen, want prijzen op ebay e.d word ik niet blij van.
Gamen op een NES is zo veel leuker dan ik had gedacht.. m'n vriendin en ik spelen vooral Bubble Bobble en Parasol Stars grijs.. Bubble Bobble 2 willen we ook, maar ik zag dat die voor ~300 euro gaan, misschien ooit nog eens.
Bubble Bobble
Double Dragon
Ducktales 2
Ducktales
Ghosts n Goblins
Little Samson
Parasol Stars
Robocop
SMB/Duckhunt
SMB 3
Turtles II: Arcade Game
Wild Gunman
Kirby's Adventure
Gargoyles Quest 2
RC Pro AM

Wat ik nog wel wil vragen, zijn er hier mensen die een 'retrobrite' behandeling gedaan hebben op hun NES? dus met peroxide creme je NES weer 'ontgelen' ? en ging het goed met 40vol. creme?
[ Voor 21% gewijzigd door mvz op 12-05-2017 11:28 ]
zo dat is een imposante lijst kwa titels zeker little samson, gargoyle quest 2, ducktales 2 en ghostń goblins heb je al een paar honderd euro aan titels in handen! mooi begin van de verzameling alleen niet zo mooie tijd om in te stappen inderdaad de prijzen zijn niet echt leuk meer.mvz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:14:
Mijn bescheiden retro-game opstelling in m'n thuiskantoortje..
Heb niet zoveel spellen.. heb alles gratis gekregen van een oom, dus vind het helemaal prima.
Moest alleen 72pin connector weer terug buigen omdat de carts niet gepakt werden.
Vanaf nu elke vlooienmarkt en kringloop in de gaten houden voor spellen, want prijzen op ebay e.d word ik niet blij van.
Gamen op een NES is zo veel leuker dan ik had gedacht.. m'n vriendin en ik spelen vooral Bubble Bobble en Parasol Stars grijs.. Bubble Bobble 2 willen we ook, maar ik zag dat die voor ~300 euro gaan, misschien ooit nog eens.
Bubble Bobble
Double Dragon
Ducktales 2
Ducktales
Ghosts n Goblins
Little Samson
Parasol Stars
Robocop
SMB/Duckhunt
SMB 3
Turtles II: Arcade Game
Wild Gunman
Kirby's Adventure
Gargoyles Quest 2
RC Pro AM
[afbeelding]
Wat ik nog wel wil vragen, zijn er hier mensen die een 'retrobrite' behandeling gedaan hebben op hun NES? dus met peroxide creme je NES weer 'ontgelen' ? en ging het goed met 40vol. creme?
ik zou ook graag terug willen in de tijd om mezelf duidelijk te maken dat ik in de jaren 90 al mijn zakgeld had moeten uitgeven aan 80s spelcomputers op de rommelmarkt! maar helaas dat zit er "nog" niet in
Heb ze voor het gemak eens opgezocht, schrik me rot.. m'n oom heeft ze destijds gekocht voor 7,50 guldens uitverkoop omdat de SNES toen hot stuff was al. Verkopen doe ik iig niet, daarvoor vind ik 't veel te leukcopywizard schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:11:
[...]
zo dat is een imposante lijst kwa titels zeker little samson, gargoyle quest 2, ducktales 2 en ghostń goblins heb je al een paar honderd euro aan titels in handen! mooi begin van de verzameling alleen niet zo mooie tijd om in te stappen inderdaad de prijzen zijn niet echt leuk meer.
ik zou ook graag terug willen in de tijd om mezelf duidelijk te maken dat ik in de jaren 90 al mijn zakgeld had moeten uitgeven aan 80s spelcomputers op de rommelmarkt! maar helaas dat zit er "nog" niet in
ondanks dat ik 35 ben
Hierbij de lijst van de 50 promo discs van de ps2 de laatste 2 zijn trouwens ps1 promo discs (geen demo,s) maar full game promo discsgast7 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Om welke promo's gaat het? Ben wel benieuwd wat er tussen zat
Bloodrayne
Bloodrayne
Bloodrayne
Whirl Tour
Conflict: Desert Storm
Guitar hero: Rocks the 80s
Top Gun Combat Zones
MX Unleashed
Extermination
Drakan: the ancients gates
Blade II
SpyToy
Everblue
Mxrider
Mxrider
Shox
Disney's Stitch: Experiment 626
Haven: Call of the king
Lemony Snicket's A series of unfortunate Events
Portal Runner
Guitar Hero II
Extreme-G 3
Shadow Man: 2econd Coming
Hardware online arena
Urban Reign
Socom III: U.S. Navy Seals
Thunderhawk operation phoenix
24: the game
The king of route 66
Dr. Muto
International Superstar Soccer 3
Formula one 2001
Kelly Slater's pro surfer
Championship manager 5
ESPN International Winter Sports
International Superstar Soccer 3
International Superstar Soccer 2
Pro Evolution Soccer
Smash Court tennis Pro Tournament
Smash Court tennis Pro Tournament
Roland Garros 2002 /NGT
Pro Evolution Soccer 2
Pro Evolution Soccer 2
This is football 2002
This is football 2002
This is football 2004
This is football 2005
ISS Pro Evolution 2
The Hoobs
nou zitten er best een paar goede titels bij zoals everblue, dr muto, extermination en natuurlijk stitch 626 (me vriendin is gek van stitch)
[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 12-05-2017 15:02 ]
Maar is dit nou legit? Ik mis een seal of quality en de tekst 'nes-wg-eec', mis het jaartal achter Nintendo achterop de cart.
Ook zijn dit hele andere security-screws dan al m'n andere carts..
Heb ik hier een repro te pakken?

Lijkt me vrij sterk voor een cart die niet zo heel veel waarde heeftmvz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:37:
Deze 'Wild Gunman' heb ik gekocht via ebay, en zat helaas niet bij mn gratis nintendo partij
Maar is dit nou legit? Ik mis een seal of quality en de tekst 'nes-wg-eec', mis het jaartal achter Nintendo achterop de cart.
Ook zijn dit hele andere security-screws dan al m'n andere carts..
Heb ik hier een repro te pakken?
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens heb je de variant uit een small box
Labels en achterkanten zijn hiervan wat anders, check wat ebay listings
Er zijn heel veel dingen die anders kunnen zijn qua carts, niks om je druk over te maken zeker niet bij de niet heel dure games.
http://www.ebay.nl/itm/Wr...358f73:g:W3cAAOSwyjBW5UXy
http://www.ebay.nl/itm/Sl...c4272d:g:eb8AAOSwcwhVOMyR
Argh, niet goed gelezen. Het blijkt een (dan redelijk dure) repro te zijn.Potato42 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:20:
[afbeelding]
Mystical Fighter.
Nu Growl nog
Gelukkig doet de verkoper niet zo moeilijk en stort het geld terug.
De zoektocht gaat door
was anders wel een aardig dure aankoop geweest tenzij je geluk had uiteraard.Potato42 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:39:
[...]
Argh, niet goed gelezen. Het blijkt een (dan redelijk dure) repro te zijn.
Gelukkig doet de verkoper niet zo moeilijk en stort het geld terug.
De zoektocht gaat door
Volgens mij is de japanse versie namelijk duurder dan de amerikaanse die al aardig aan de prijs is.
Geweldig spel is dat... jammer dat ze op de nes classic mini niet meer van die rare games geshipped hebben.
Er is dus maar1 manier om erachter te komen..Flozem schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:31:
Hoewel ik de schroefjes verdacht vind uitzien...

- SEGA Mega Drive incl. regionmod (incl. 50/60Hz) via een enkele 3-way schakelaar verwerkt aan de achterkant
- Retro Gaming Cables RGB kabel met stereo
- Mega Everdrive X7 (speelt ook Master System games zonder Base Converter af)
[ Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 14-05-2017 10:26 ]
Verwijderd
10 game tips waar je naar mijn mening even voor moet kijken nu je alles kunt spelen op de MD.
1- Nadia: The Secret of Blue Water
2- Valis 3
3- El Viento
4- M.U.S.H.A
5- Twinkle Tale
6- Pulseman
7- Panorama Cotton
8- Alien Soldier
9- Bubble Bobble (unreleased maar beste versie met bosses en bonus characters als Chin Chan en Doraemon)
10-Elemental Master.
Verwijderd
Mocht je van de Contra serie houden, speel dan de Japanse versie van Contra Hard Corps. De Japanse versie heeft namelijk 3 ipv 1 hitpoint.
De Euro/USA versies zijn overdreven moeilijk gemaakt.
Wow een X7, ik zit met de Chinese ebay-versie, welke het ook prima doet. Heb je deze tweedehands gekocht of via krikzz officieel?Seroczynski schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:25:
- SEGA Mega Drive incl. regionmod (incl. 50/60Hz) via een enkele 3-way schakelaar verwerkt aan de achterkant
- Retro Gaming Cables RGB kabel met stereo
- Mega Everdrive X7 (speelt ook Master System games zonder Base Converter af)
Send me your gameboys
Via KRIKzz, tweedehands zijn ze vaak niet te vinden en op eBay vertrouw ik het totaal niet. Ik heb mijn SD2SNES (eerste retro flashcart die ik aanschafte) bij een Duitse resellers gekocht maar die labels en shells zijn zo crap. KRIKzz zit binnen de EU dus je hoeft je verder ook geen zorgen te maken over importkosten e.d. Enige is dat je enkel met je creditcard betalen kan.Joran schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:07:
[...]
Wow een X7, ik zit met de Chinese ebay-versie, welke het ook prima doet. Heb je deze tweedehands gekocht of via krikzz officieel?
En ik vind ze een beetje aan de prijsSeroczynski schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:53:
[...]
Via KRIKzz, tweedehands zijn ze vaak niet te vinden en op eBay vertrouw ik het totaal niet. Ik heb mijn SD2SNES (eerste retro flashcart die ik aanschafte) bij een Duitse resellers gekocht maar die labels en shells zijn zo crap. KRIKzz zit binnen de EU dus je hoeft je verder ook geen zorgen te maken over importkosten e.d. Enige is dat je enkel met je creditcard betalen kan.
Send me your gameboys
True, maar je hebt volgens mij wel de beste prijs via KRIKzz zelf als je nieuw koopt. Daarnaast vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om af en toe een dergelijke uitgave te doen voor een retro console, meer omdat ik daarmee eigenlijk de kosten van de originele exemplaren bespaar (maar nu leunen we meer richting de "Everdrive vs. Original" discussie).
Ik ben bezig met een "mancave" en zit een beetje in dubio. Ik wil of een aantal retro consoles (N64, SNES en GameCube) hebben om zo nu en dan met vrienden oldskool games te spelen. Het is natuurlijk best tof om ook echt die oude consoles te hebben + controllers en games maar het is best prijzig..
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een Pi met RetroPi erop. Controllers zijn via ebay te koop en dat maakt het qua prijs een stuk aantrekkelijker. Mijn vraag is echter, is zo een Pi ook echt net zo goed als de retro console? Nadeel die ik bij de oude snes etc zie is dat deze al best oud zijn en wellicht kapot kunnen gaan.
Dus los van het feit dat een retroconsole cooler is om te hebben, zitten er nog andere nadelen aan een Pi?
hoor het graag!
Het verschil zit hem voornamelijk in het feit dat RetroPi de games emuleert, waar je op de originele hardware niet mee te maken hebt. Dat betekend dat het mogelijk is (alhoewel dit tegenwoordig waarschijnlijk niet meer een groot probleem is) dat sommige games glitches vertonen die niet in de originele hardware aanwezig zijn.ls789 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:22:
Hi all! Super tof topic en leuk om te zien dat er nog vele mensen actief zijn met retro gaming
Ik ben bezig met een "mancave" en zit een beetje in dubio. Ik wil of een aantal retro consoles (N64, SNES en GameCube) hebben om zo nu en dan met vrienden oldskool games te spelen. Het is natuurlijk best tof om ook echt die oude consoles te hebben + controllers en games maar het is best prijzig..
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een Pi met RetroPi erop. Controllers zijn via ebay te koop en dat maakt het qua prijs een stuk aantrekkelijker. Mijn vraag is echter, is zo een Pi ook echt net zo goed als de retro console? Nadeel die ik bij de oude snes etc zie is dat deze al best oud zijn en wellicht kapot kunnen gaan.
Dus los van het feit dat een retroconsole cooler is om te hebben, zitten er nog andere nadelen aan een Pi?
hoor het graag!
Daarnaast zou ik adviseren om geen USB controller aan te schaffen, maar adapters om originele controllers naar USB om te toveren.
Over het algemeen is men hier niet zo heel erg van het emuleren zul je begrijpenls789 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:22:
Hi all! Super tof topic en leuk om te zien dat er nog vele mensen actief zijn met retro gaming
hoor het graag!
Verwijderd
Dat nadeel zie ik niet; Denk dat mijn SNES nog steeds in leven zal zijn zodra jouw PS4 Pro of XBOne Scorpio het zal begeven.ls789 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:22:
Nadeel die ik bij de oude snes etc zie is dat deze al best oud zijn en wellicht kapot kunnen gaan.
Moderne consoles hebben een veel kortere levensduur dan oude cartridge based consoles.
Van de drie consoles die je benoemd zal de Gamecube het normaal gesproken als eerste begeven.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 16:02 ]
I.p.v. Gamecube zou je ook een ps2 kunnen nemen, voor 2-3 tientjes heb je de originele hardware met 10-20 spellen. Tenzij je natuurlijk exclusives voor ogen hebt,ls789 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:22:
hoor het graag!
Alle consoles die ik boven heb genoemd waren in mijn bezit maar ooit als student voor een paar tientjes verkocht >.< SPIJT!
Achjoh deden ze allemaal toen..ls789 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:58:
thanks voor alle reactiesga toch Marktplaats ook in de gaten houden de komende weken..
Alle consoles die ik boven heb genoemd waren in mijn bezit maar ooit als student voor een paar tientjes verkocht >.< SPIJT!

haha ik heb teruggezocht Gameboy classic met doos + pokemon yellow met doos en nog wat andere games verkocht voor 15 euro!?!Seroczynski schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:45:
Ik heb voornamelijk spijt van al die game boxes die ik verknipt heb enzo![]()
Ik wilde eigenlijk de nieuwe ps1 gebruiken om mijn oude, al gemodchipte, ps1 te fixen, maar dat is nu niet eens nodig!
Helemaal blij.
Send me your gameboys
Het is nu meer waard geworden maar het gaat hier niet om grote bedragen als het niks waard was geweest zouden mensen het niet jammer vinden als ik naar veel verhalen kijk. In veel gevallen zijn de verpakkingen namelijk bewust weggedaan gezien mensen niks om de verpakking geven.
Tenzij je natuurlijk als kind zijnde wat minder zuinig was dan kon je er niks aan doen.
Uiteraard zijn er veel mensen geweest die de verpakkingen bewust netjes hebben gehouden vanaf het begin omdat ze de presentatie mooi vonden maar dat is bij vele mensen volgens mij niet het geval waaronder veel mensen die nu wel verzamelen, Gezien veel mensen in de verleden tijd de verpakkingen als non kind toch hebben weggegooit om bijvoorbeeld ruimte te besparen.
Als je er in het verleden als non kind geen spijt van had om dit weg te gooien gezien je toen niks om de verpakkingen gaf waarom moet je het nu dan wel hebben? Het heeft nu een waarde en het is collectible maar dat zou geen reden moeten zijn om nu toch spijt te hebben als men de dozen heeft weggegooid. Dat heb ik nooit helemaal begrepen. Zal wel aan mij liggen
In slechts uitzonderlijke gevallen heb je iets echt waardevols weggedaan maar zelden komt de oude collectie boven de 500 a 1000 euro uit en dat is niet veel geld want dat is vaak in de echt betere gevallen van het totaal plaatje van de waarde wat iemand heeft gehad qua games.
Overigens niet naar de mensen aan dit topic bedoeld maar ik zie het wel bij veel mensen waaronder verzamelaars.
Dus ik heb gelukkig geen spijt. Alleen spijt dat ik toen niet al mijn geld aan originele spellen had uitgegeven i.p.v. aan een copybox... Maar ja, batterijen van mijn glazen bol waren toen op en het ging me toen alleen om het spelen
Ik hoop dat er binnen korte tijd een crash in de retrogame handel komt. Dan verdwijnen hopelijk alle handelaren en kan ik normaal mijn hobby uitoefenen en mijn verzameling compleet maken.
Voor het geld verzamel ik niet. De winst die ik zou maken, als ik alles zou verkopen, zou echt minimaal zijn. Ik zou waarschijnlijk alleen maar verlies lijden. Waarschijnlijk, omdat ik alles CIB wil hebben.
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik met dit verhaal naar toe wilde. Toen ik begon, had ik echt een punt...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Haha nice!Joran schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:53:
Blijkt dat de ps1 die ik voor zes euro op een vrijmarkt heb gekocht al gemodchipt is, geweldig!
Ik wilde eigenlijk de nieuwe ps1 gebruiken om mijn oude, al gemodchipte, ps1 te fixen, maar dat is nu niet eens nodig!
Helemaal blij.
Mijn "collectie" voor komende zomer is ongeveer compleet
- Roze GBA voor een AGS-101 mod (met extra soldeerpuntje zodat deze wat feller is), deze samen met een zwarte shell komen er aan.
- Een 2 player Multilink kabel voor de GameBoy Advance
- Pokémon Diamond (Mint in Box)
- Pokémon Soul Silver (Mint in box, exclusief Pokéwalker)
Verwijderd
Ik deed dat vroeger met N64 doosjes, die verknipte ik in stukjes, plakte ik vervolgens vast op een zwart A4tje dat weer op maat geknipt was om als inlay voor een VHS doosje te dienen.Seroczynski schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:45:
Ik heb voornamelijk spijt van al die game boxes die ik verknipt heb enzo![]()
Tegenwoordig heb ik van elk systeem (uitgezonderd de Saturn) met games in kortonnen doosjes alleen nog game carts.
Heb een hekel aan kartonnen doosjes. Games verdienen IMO meer dan kwetsbaar karton.
Het zit al een tijdje in m'n gedachte om voor SNES en N64 plastic costom boxes te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 21:55 ]
Tof! Ik heb inmiddels een derde GBA gekocht via Marktplaats. Weer een Platinum model. Ik ga dit keer de oranje Spaceworld model maken. De originele knoppen oranje verven. Zou ook graag de siliconen start en select knopjes oranje maken, maar weet me daar nog geen raad mee.Pat-Juh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:44:
[...]
Haha nice!
Mijn "collectie" voor komende zomer is ongeveer compleet. Lekker alles voor op de Handheld zodat ik ook op een vrije middag in het zonnetje op het balkon wat kan gamen
.
- Roze GBA voor een AGS-101 mod (met extra soldeerpuntje zodat deze wat feller is), deze samen met een zwarte shell komen er aan.
- Een 2 player Multilink kabel voor de GameBoy Advance
- Pokémon Diamond (Mint in Box)
- Pokémon Soul Silver (Mint in box, exclusief Pokéwalker)
http://mindtribe.com/2015/08/a-wreck-to-remember/
Ik ga een zwarte maken, zwarte shell, zwarte knoppen en glazen zwarte lens. Eventueel als het lukt een setje start/select zwart krijgen met wat pigment. "Stealth" om het zo te zeggen
Ik heb destijds al mijn Snes doosjes verknipt. Ik had een plank in mijn kast vol met gamedoosjes en wilde de ruimte hebben, de voorkanten aan de muur gehangen als miniposters, en de zijkanten 'boekenleggers' gemaakt. Volgens mij heeft mijn ma ze nooit weggehaald, zal ook daar nog wel is een foto van schieten, mijn oude kamer bij mijn ouders is nu rommelhok, maar moet logeer kamer worren voor mijn eigen kids.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:51:
[...]
Ik deed dat vroeger met N64 doosjes, die verknipte ik in stukjes, plakte ik vervolgens vast op een zwart A4tje dat weer op maat geknipt was om als inlay voor een VHS doosje te dienen.
Tegenwoordig heb ik van elk systeem (uitgezonderd de Saturn) met games in kortonnen doosjes alleen nog game carts.
Heb een hekel aan kartonnen doosjes. Games verdienen IMO meer dan kwetsbaar karton.
Het zit al een tijdje in m'n gedachte om voor SNES en N64 plastic costom boxes te maken.
Mijn nes doosjes (of iig 6 stuks dus
Voor wat uitstallen betreft, ik zal al half te denken om met een dymo wat labels te printen voor mijn nes games, maar custom plastic 'videotheek' hoezen is idd een beter idee. Ik ben erg nieuwsgierig hoe je het gaat oplossen! Kan me ook niet voorstellen dat je de eerste bent die dit verzint dus mogelijk hoef je niet het wiel op nieuw uit te vinden.
Ik vind de kartonnen doosjes overigens erg mooi, maar vind het jammer dat ze gewoon kwetsbaar zijn, duidelijk niet bedoeld om te bewaren.......
10 second ninja DONE
Daarom ook nu nog perfecte GB doosjes.
Spellen van de Sega waren ook allemaal compleet en netjes, maar helaas ooit voor een habbekrats verkocht.
En mijn pa haalde ooit een perfecte Sega Mega Drive doos van boven, dat had ik gezien. Ik die doos snel op Marktplaats gezet, en iemand gaf er 5 euro voor. Ik aan pa gevraagd waar hij die doos had gelaten.... kapot gescheurd en bij het oud papier gedaan
Achteraf balen natuurlijk, maar ja. Niks aan te doen. Gaat me toch om de spellen zelf.
Verwijderd
Precies, dat ben ik ook niet; een flink tijdje terug plaatste Xelfer een foto van zijn mijnziens zeer vette costom made SNES plastic game boxes.Sagat schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:52:
[...]
Kan me ook niet voorstellen dat je de eerste bent die dit verzint..
@xelfer Kun je please nog een keertje een fotootje plaatsen van je costom made SNES boxes?
Is zo ver terug op het forum dat het een dagtaak wordt om het terug te vinden
Ben zelf nog flink aan't twijfelen; Plastic costom boxes lijkt me de vetste en mooiste oplossing maar door alleen toplabels voor SNES en N64 carts te maken (of te bestellen) kan ik in dezelfde kastruimte drie keer zoveel games kwijt en ik ben nogal iemand van de grote game libraries...
Maar ik heb niet zo veel, heb 2 billy's en grote kast, daar zou vrjiwel alles wel in moeten passen.
10 second ninja DONE
er is in het verleden ook wel eens een poging gedaan via dit topic om met meerdere personen een grote hoeveelheid universal game cases aan te kopen vanuit amerika.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:28:
[...]
Precies, dat ben ik ook niet; een flink tijdje terug plaatste Xelfer een foto van zijn mijnziens zeer vette costom made SNES plastic game boxes.
@xelfer Kun je please nog een keertje een fotootje plaatsen van je costom made SNES boxes?
Ben zelf nog flink aan't twijfelen; Plastic costom boxes lijkt me de vetste en mooiste oplossing maar door alleen toplabels voor SNES en N64 carts te maken (of te bestellen) kan ik in dezelfde kastruimte drie keer zoveel games kwijt en ik ben nogal iemand van de grote game libraries...
dit omdat die alleen per pallet naar het buitenland verschepen maar ik heb begrepen dat retrogamefreak ze tegenwoordig ook voert
https://www.retrogamefrea...078/universal-game-cases/
al vind ik ze nog altijd erg duur had gehoopt dat dit snel werd opgepikt door de heren en dames in china en dat je dan gewoon goedkoop een pallet uit china kon laten komen maar helaas nog niet gevonden
dit vind ik wel de mooiste oplossing na een originele verpakking en op cover sites worden 9 van de 10 covers gezet om precies in dit doosje te passen
ik zit kwa ruimte in het zelfde schuitje al is het maar omdat ik ALLES spaar en met 1 kamertje gewoon ruimte tekort komSagat schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:42:
Haha, dat is wel een valide punt. Ik zou aan de ene kant mijn atari2600 carts wel willen uitstallen, daar is het voor mij allemaal mee begonnen en ik vind de cover art van bijvoorbeeld space invaders en asteriods geweldig. Aan de andere kant, ik wil de games uitstallen die ik af en toe nog wil spelen, die games die ik net noemde zal ik vrijwel nooit meer spelen. De enige game in mijn 2600 'collectie' is mogelijk combat voor de grappige mp......maar meh. Dan ga ik toch liever weer die 'neppe' emulatie optie gebruiken voor de ene keer dat dit zal voorkomen. Met mijn nes games is dit ook al redelijk van toepassing. Snes games wil ik absoluut wel uitstallen......n64 twijfel weer........die console heeft het nooit echt voor me gedaan. Denk dat ik nog liever mijn gb/gba/ds games uitstal.......maar ja.....nes heeft wel weer die nostalgie factor, en atari nog meer.......misschien onderste plank
Maar ik heb niet zo veel, heb 2 billy's en grote kast, daar zou vrjiwel alles wel in moeten passen.
p.s. heb ook 2 billy kasten uitpuilen en dan nog een enorme hoeveelheid van die doorzichtige ikea bakken vol met accessoires etc..
[ Voor 31% gewijzigd door copywizard op 16-05-2017 10:47 ]
de randapparatuur! Controlers, guns, arcade sticks, guitar hero gitaren, R.O.B.
Ik heb iig een oude kantoor kast voor mijn controllers, denk dat ik de gitaren maar aan de muur ga hangen. voor ROB misschien een vitirine kastje waar ik ook mijn 2600woodie in wil doen, en mogelij ook mijn nes/snes/n64.....afhankelijk van hoeveel ik wil gaan emuleren.....Ik roep het al jaren hier, maar het lijkt er eindelijk op dat mijn kantoor/(retro)gameroom eindelijk onderhanden genomen gaat worden ik dan dus iets van een definitieve inrichting kan gaan maken. Mocht het ooit zover komen dan volgen er zeker pics.
10 second ninja DONE
Oh, ziet er wel goed uit. Kun je ook alles in de zelfde doos stoppen. Vraag me af hoe dat dan met de covers gaat...copywizard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:
[...]
er is in het verleden ook wel eens een poging gedaan via dit topic om met meerdere personen een grote hoeveelheid universal game cases aan te kopen vanuit amerika.
dit omdat die alleen per pallet naar het buitenland verschepen maar ik heb begrepen dat retrogamefreak ze tegenwoordig ook voert
https://www.retrogamefrea...078/universal-game-cases/
al vind ik ze nog altijd erg duur had gehoopt dat dit snel werd opgepikt door de heren en dames in china en dat je dan gewoon goedkoop een pallet uit china kon laten komen maar helaas nog niet gevonden
dit vind ik wel de mooiste oplossing na een originele verpakking en op cover sites worden 9 van de 10 covers gezet om precies in dit doosje te passen
[...]
ik zit kwa ruimte in het zelfde schuitje al is het maar omdat ik ALLES spaar en met 1 kamertje gewoon ruimte tekort kom![]()
p.s. heb ook 2 billy kasten uitpuilen en dan nog een enorme hoeveelheid van die doorzichtige ikea bakken vol met accessoires etc..
Ik ben wel bang dat als China dit op gaat pikken dat het van dat slappe plastic spul wordt, dat niet goed in elkaar haakt etc.
Een echte verzamelaar heeft natuurlijk alles netjes in de originele doosjes, ookal zijn die verschillend van formaat.
En aan iedereen die hier zijn doosjes heeft weggedaan... dat is ook de reden dat ze nu net wat meer waard zijn
Verwijderd
Die staat nog steeds op m'n bucketlist. Accessoires stop ik gewoon weg, heb ik zelf ook geen mooie gepaste oplossing voor.
Staan beschermt in plactic in de berging van DK Bongo's tot lightguns en vage Wii atributen.
@copywizard Ik doelde meer op de inlays van de boxes. Toch maar eens Googlen naar SNES "covers" dan
3 euro per box is idd niet bepaald goedkoop maar lijkt me toch wel de manier om de games te bewaren die je graag speelt.
Boxes apart bewaren om beschadiging te voorkomen neemt ook weer een hoop ruimte in beslag en je zit dan inweze nog steeds met losse carts.
@Potato42 Zodra je retrogamer en verzamelaar bent wil je je retrogames ook spelen en het in en uit het kartonnen doosje halen van een game cart geeft slijtage en schade.
Ik verwacht daardoor dat veel game collectors die hun games ook geregeld spelen hun boekjes wel in de kartonnen doosjes bewaren maar de carts ergens anders.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 11:31 ]
Cuz i'm oldVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:23:
Hij heeft gewoon een "Woody"!!
Die staat nog steeds op m'n bucketlist.

Ik heb em dus nog 'van vroegah'
Dat is denk ik wel de manier.Accessoires stop ik gewoon weg, heb ik zelf ook geen mooie gepaste oplossing voor.
Staan beschermt in plactic in de berging van DK Bongo's tot lightguns en vage Wii atributen.
Yup, ik weet zeker dat als ik de doosjes in mijn kast dou en ze dan ook nog is regelmatig open en sluit er 'sooner or later' niets meer van over is. 3 euro per cover is niet goedkoop. Maar voor iets waar je jarenlang dan plezier van hebt vind ik het te overzien. Ik heb zoals gezegd niet al te veel games, en zelfs als je dat wel hebt, dan zou ik alleen je lievelings games voorzien van mooie covers en fifa12312341`234 lekker ergens cart only bewaren.@copywizard Ik doelde meer op de inlays van de boxes. Toch maar eens Googlen naar SNES "covers" dan
3 euro per box is idd niet bepaald goedkoop maar lijkt me toch wel de manier om je games te bewaren die graag speelt.
Boxes apart bewaren om beschadiging te voorkomen neemt ook weer een hoop ruimte in beslag en je zit dan inweze nog steeds met losse carts.
@Potato42 Zodra je retrogamer en verzamelaar bent wil je je retrogames ook spelen en het in en uit het kartonnen doosje halen van een game cart geeft slijtage en schade.
Ik verwacht daardoor dat veel game collectors die hun games ook geregeld spelen hun boekjes wel in de kartonnen doosjes bewaren maar de carts ergens anders.
10 second ninja DONE
for all you retro cover pornVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:23:
Hij heeft gewoon een "Woody"!!
Die staat nog steeds op m'n bucketlist. Accessoires stop ik gewoon weg, heb ik zelf ook geen mooie gepaste oplossing voor.
@copywizard Ik doelde meer op de inlays van de boxes. Toch maar eens Googlen naar SNES "covers" dan
3 euro per box is idd niet bepaald goedkoop maar lijkt me toch wel de manier om de games te bewaren die je graag speelt.
http://www.thecoverproject.net/view.php?cat_id=27
deze site houd ook rekening met deze universal game cases en inderdaad alle games passen erin en welke er niet inpassen kan je ze voor op maat maken als je op youtube zoekt zie je wat je weg kan snijden uit de cases om bijvoorbeeld nes games ook passend te maken.
p.s. een woody is dat zo speciaal dan ik had er laatst een punt gaaf op een rommelmarkt voor 10 euro gekocht maar heb niet zoveel met atari dus weer doorverkocht voor 30 dacht ik maar dacht juist dat de "darthvader" look specialer was?
p.s.s eventueel kunnen we wel weer een keer pijlen of we niet met ze alleen een pallet van deze boxen kunnen kopen uit de usa??? met alle online banken van tegenwoordig is het makkelijk om mensen mee te laten delen en betalen en eventueel afspraken te maken een pallet bevatte volgens mij 1500 cases?
helaas is de site down op de een of andere manier maar dit is de officele bron voor de universal game cases zie trouwens dat veel NL webshops ze tegenwoordig ook voeren.
http://www.mediashelving.com/store
[ Voor 20% gewijzigd door copywizard op 16-05-2017 11:43 ]
Ik wil wel meedoen, maar dan voor 10% ofzo, dan heb ik volgens mij ruim voldoende voor mijn 2600 (30?),nes (30),snes (30),n64 (5
10 second ninja DONE
ik hou die site wel even in de gaten of hij weer online komt en misschien als ik tijd heb dit weekend even em contacten in china aanwenden wat het bij hun zou kosten om er wat te makenSagat schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:00:
1500?!![]()
Ik wil wel meedoen, maar dan voor 10% ofzo, dan heb ik volgens mij ruim voldoende voor mijn 2600 (30?),nes (30),snes (30),n64 (5) en gb/gba (30-40...?) games. misschien dan 200 met ruimte voor uitbreidingen haha.
Verwijderd
2e link doet 't bij mij niet. Zo meteen bekijk ik die even via een andere browser.
had een 4 switch maar staat er ook bij dat de link het niet doet ben al aan het uitzoeken of ze definitief down zijn of dat het tijdelijk isVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:06:
@copywizard De Woody is zo speciaal door dat noten houten frontje. Dat ziet er gewoon uber retro uit. Je trouwens de 4 switch en 6 switch editie en de 6 Switch Woody is de beste en meest gewilde.
2e link doet 't bij mij niet. Zo meteen bekijk ik die even via een andere browser.
found themVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:06:
@copywizard De Woody is zo speciaal door dat noten houten frontje. Dat ziet er gewoon uber retro uit. Je trouwens de 4 switch en 6 switch editie en de 6 Switch Woody is de beste en meest gewilde.
zo te lezen op hun facebook is het bedrijf overgenomen ze zijn nu hier te koop
http://thevideostoreshopper.com/
p.s. mail is verzonden voor shipping minimum and total cost.
p.s.s en als ik het goed heb gaan ze per doos van 50 stuks voor 69 dollar dus 1,38 dollar ps dus ongeveer 1,30 euro ps ex verzendkosten dus wie weet dat ze met verzenden ongeveer net onder de 2 euro ps zitten?
[ Voor 20% gewijzigd door copywizard op 16-05-2017 12:20 ]
Hehe ik heb 'maar' de 4 switch versie van de woody. voor puristen overigens ook nog verder less desireable omdat mijn orginele powerbrick doodgegaan was en vervangen is door een no name universele.
En de orginele sticks (die ook nog dienst gedaan hebben op de c64 en mogelijk zelfs amiga) zijn ook overleden. Ik heb mogelijk nog wel de analoge controllers, helemaal gebruikt met 1racing game (ff googlen...night driver! Ook hier weer imho leuke cover art) en........circus atari?
10 second ninja DONE
Ik heb universal video game cases icm vertical covers van thecoverproject.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:28:
[...]
Precies, dat ben ik ook niet; een flink tijdje terug plaatste Xelfer een foto van zijn mijnziens zeer vette costom made SNES plastic game boxes.
Dit is niet mijn foto, maar mijn collectie lijkt hier wel erg op:

ziet er strak uit zo en zoals ik al zei dit is een perfecte combi UGC met the cover project om je verzameling mooi en strak te displayen en deze foto bewijst het des te meer.xelfer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Ik heb universal video game cases icm vertical covers van thecoverproject.
Dit is niet mijn foto, maar mijn collectie lijkt hier wel erg op:
[afbeelding]
@xelfer hoe ben jij aan je cases gekomen gekocht in NL of via de US?
Ik heb destijds een doos van 100 stuks voor pakweg 125 euro uit de VS geïmporteerd. Is wel heel wat jaren geleden alweer. Toen was de dollar ook nog iets gunstiger geprijsd voor ons Europeanencopywizard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52:
[...]
ziet er strak uit zo en zoals ik al zei dit is een perfecte combi UGC met the cover project om je verzameling mooi en strak te displayen en deze foto bewijst het des te meer.
@xelfer hoe ben jij aan je cases gekomen gekocht in NL of via de US?
Later had je ze ook bij gameseek.co.uk. Daar heb ik voor een vriend ook een keer een doosje besteld.
Mijn bestelling daar uit 2013:
Order Contents:
Item: Quantity Cost Line Total
Universal Game Case - for N64, Megadrive, SNES etc - ***BOX OF 100 UNITS*** (Toys/Games) 1 £99.99 £99.99
Delivery: £19.99
Total: £119.98
1,19 pond is toch een stuk goedkoper dan de 2,60 pond die ze nu per stuk vragen:
https://www.gameseek.co.u...-all-cd-format-games-one-
Geen idee of je er nu nog dozen van 100 stuks kan kopen.
[ Voor 38% gewijzigd door xelfer op 16-05-2017 13:41 ]
Verder nog een defecte DS Lite gekregen, aanvankelijk leek enkel het scharnier defect maar ook Slot-1 (DS spellen) is defect. Niet echt de moeite om die meer op te lappen helaas, voor €15-20 is een perfect werkende te verkrijgen en dat is denk ik net zoveel als dat ik kwijt ben aan onderdelen. Hierbij komt dan ook een hoop tijd bij kijken. Wellicht is het wel iets voor een GBA Macro mod
Tsja, ach.. Ik steek ook wel eens tijd in projectjes die dat financieel helemaal niet waard zijn. Maar het is een hobby en bezigheid nietwaar?Pat-Juh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:27:
Zo... vanochtend operatie CR1616 uitgevoerd. Denk een kleine tien minuutjes werk, wat vooral toe te kennen was aan het opwarmen van mijn soldeerbout. Anyway Emerald is weer opgelapt. Stelt weinig voor.
Verder nog een defecte DS Lite gekregen, aanvankelijk leek enkel het scharnier defect maar ook Slot-1 (DS spellen) is defect. Niet echt de moeite om die meer op te lappen helaas, voor €15-20 is een perfect werkende te verkrijgen en dat is denk ik net zoveel als dat ik kwijt ben aan onderdelen. Hierbij komt dan ook een hoop tijd bij kijken. Wellicht is het wel iets voor een GBA Macro mod
Nou deze hoesjes doosjes zijn net opgehaald. Fijn om mede-retro gamers er blij mee te makenSagat schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:22:
Mogelijk leuk voor mensen hier, dit zijn enkele van de hoesjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vrijdag hoop ik Zelda2 en Gyromite ook af te kunnen leveren!
10 second ninja DONE
VS/UK?xelfer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Ik heb destijds een doos van 100 stuks voor pakweg 125 euro uit de VS geïmporteerd. Is wel heel wat jaren geleden alweer. Toen was de dollar ook nog iets gunstiger geprijsd voor ons Europeanen. Afkomstig van mediashelving.com, gekocht door een Amerikaanse kennis die het weer verscheept heeft naar mij in NL.
Later had je ze ook bij gameseek.co.uk. Daar heb ik voor een vriend ook een keer een doosje besteld.
Mijn bestelling daar uit 2013:
Order Contents:
Item: Quantity Cost Line Total
Universal Game Case - for N64, Megadrive, SNES etc - ***BOX OF 100 UNITS*** (Toys/Games) 1 £99.99 £99.99
Delivery: £19.99
Total: £119.98
1,19 pond is toch een stuk goedkoper dan de 2,60 pond die ze nu per stuk vragen:
https://www.gameseek.co.u...-all-cd-format-games-one-
Geen idee of je er nu nog dozen van 100 stuks kan kopen.
Speaking of, ik denk wel dat we blij moeten zijn dat we retro console verzamelaars zijn. Een stukje zeldzamer zijn de retro PC-games verzamelaars, die dozen zijn gigantisch, en ook nog eens in verschillende formaten. Heb er nog een paar liggen, waaronder Warcraft 2 met een heel vet boek erbij.
Weet niet of ik dat ga doen...de DS heeft me niets gekost maar of ik er genoeg tijd in kan en wil steken als ik een GBA-101 ga maken is een andere vraag...Seroczynski schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:33:
[...]
Tsja, ach.. Ik steek ook wel eens tijd in projectjes die dat financieel helemaal niet waard zijn. Maar het is een hobby en bezigheid nietwaar?Maar ik zie graag het resultaat van je GBA Macro
hahaha lukt dat nou niet ik weet nu waar ik moet wezen dan hou ik me zeker aanbevolen!Sagat schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Nou deze hoesjes doosjes zijn net opgehaald. Fijn om mede-retro gamers er blij mee te makenOok leuk om mensen van hier te ontmoeten.
Vrijdag hoop ik Zelda2 en Gyromite ook af te kunnen leveren!
update : net mail van de UGC leverancier gehad
I ship them in boxes of 100. I can get you a quote on shipping but I need your shipping address please.
Thanks
hij verscheept dus per 100 dus dat is gunstig misschien dat we als we hier met een aantal personen aan mee doen dat we de verzendkosten kunnen delen?
en hier nog even een leuke brein breker!
ik heb twee keer duck hunt voor de nes in doosje nu maar beide doosjes zijn anders beide zijn PAL B maar toch anders iemand enig idee hoe dit kan?

en ja de een zit in een protector de ander niet dus dat is niet perse het verschil maar ik doel meer op de plaatsing van logo,s, Nintendo seal en tekst alleen voorop al het bandai logo op de een en op de ander niet?
en op de een het Nintendo seal in twee talen en de ander een enkele?
[ Voor 67% gewijzigd door copywizard op 16-05-2017 17:58 ]

Over xbox gesprokenExorcist schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:21:
Laatst al van één van de kleuterleidsters op de BSO van m'n dochter een Xbox gekregen, vandaag had ze nog wat spellen gevonden. Leuk als mensen aan je denken
[afbeelding]
ik krijg deze week mijn laatste twee titels in een set binnen die ik nog echt zocht voor de xbox.
De uitdaging was er niet echt, de zeldzame en goede titels zonder moeite kunnen verkrijgen voor nop in zeer korte tijd
Rescue Rangers 2 en Ufouria voor de NES
Hopelijk zo snel mogelijk de top/hard to find carts bij elkaar, waarna ik voor de makkelijkere en goedkopere kan gaan.. collectie moet compleet in m'n lifetime
[ Voor 20% gewijzigd door mvz op 16-05-2017 22:22 ]
Absolute rommel markt prijs Goed voor joumvz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:21:
Zojuist via een troep-verzamelaar 2 games geregeld waar ik in totaal 8 euro voor betaald heb..
Rescue Rangers 2 en Ufouria voor de NES![]()
kan niet blijer zijn haha.. klopt het dat Bubble Bobble 2 nooit in europa uitgebracht is? dan zal ik die dus niet vinden in NL, dan blijft helaas alleen ebay over vrees ik.
Hopelijk zo snel mogelijk de top/hard to find carts bij elkaar, waarna ik voor de makkelijkere en goedkopere kan gaan.. collectie moet compleet in m'n lifetime
Protectors even afhankelijk van wat het gaat kosten maar denk dat ik iig 100 wil misschien wel idd die 200. Zal mijn carts is tellen.copywizard schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:49:
[...]
hahaha lukt dat nou niet ik weet nu waar ik moet wezen dan hou ik me zeker aanbevolen!
update : net mail van de UGC leverancier gehad
I ship them in boxes of 100. I can get you a quote on shipping but I need your shipping address please.
Thanks
hij verscheept dus per 100 dus dat is gunstig misschien dat we als we hier met een aantal personen aan mee doen dat we de verzendkosten kunnen delen?
en hier nog even een leuke brein breker!
ik heb twee keer duck hunt voor de nes in doosje nu maar beide doosjes zijn anders beide zijn PAL B maar toch anders iemand enig idee hoe dit kan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en ja de een zit in een protector de ander niet dus dat is niet perse het verschil maar ik doel meer op de plaatsing van logo,s, Nintendo seal en tekst alleen voorop al het bandai logo op de een en op de ander niet?
en op de een het Nintendo seal in twee talen en de ander een enkele?
Doosjes:
Ze zijn al betaald dus het gaat lastig worden
Duck hunt:
Bizar dat ze zo verschillend zijn. De mijne komt uit een nes set met ROB erbij en 2 controllers. Gekocht in nl. Bij de macro denk ik. Maar it's been a while
Edit: foto gevonden dit lijkt idd mijn oude doosje te zijn:

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 16-05-2017 22:57 ]
10 second ninja DONE
Welke? Heb een tijd - echt een tijd - geleden bijv. Operation Genesis (Jurassic Park) voor 5 Euro op de kop getikt, verder is het daar gestagneerd omdat ik multi-console titels dan weer op de PS2 verzamel.gast7 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:00:
[...]
Over xbox gesproken
ik krijg deze week mijn laatste twee titels in een set binnen die ik nog echt zocht voor de xbox.
De uitdaging was er niet echt, de zeldzame en goede titels zonder moeite kunnen verkrijgen voor nop in zeer korte tijd
Moment van schaamte: ik heb geen Halo 1 en 2. Nu moet ik deze gewoon hebben in de collectie (ja, Halo) maar de spellen an sich boeien met totaal niet. Tijdens het inruimen van de nieuwe titels net in de Billy (hey, @Sagat ) zag ik dat ik wel een Halo disc blijkbaar heb maar ik geef ook niets om discs zonder doosje. Het is ook een promo.
Toch maar eens op zoek naar een Xbox met die titels voor een leuk bedrag waardoor ik nog quitte kan spelen
De laatste titels die ik er echt nog voor zocht en deze week binnen komen zijn gun valkyrie en spikeout battlestreet twee uitstekende titels voor het systeem.Exorcist schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:14:
[...]
Welke? Heb een tijd - echt een tijd - geleden bijv. Operation Genesis (Jurassic Park) voor 5 Euro op de kop getikt, verder is het daar gestagneerd omdat ik multi-console titels dan weer op de PS2 verzamel.
is Quantum Redshift ook zeldzaam? niemand die ik ken, kent dat spelgast7 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:00:
[...]
Over xbox gesproken
en ik heb 'm alleen maar onthouden omdat JunkieXL in de soundtrack zat met Crusher ft. Saffron
Mediashelving.com voor import uit de Verenigde Staten
Gameseek.co.uk voor import uit het Verenigd Koninkrijk
Niet zeldzaam echter wel een goede wipeout clone op de xbox.mvz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:20:
[...]
is Quantum Redshift ook zeldzaam? niemand die ik ken, kent dat spel![]()
en ik heb 'm alleen maar onthouden omdat JunkieXL in de soundtrack zat met Crusher ft. Saffron
Ik heb halo 1 voor pc. en 2 voor de org xbox maar als 'back up' geloof ik. Daarnaast via games with gold diverse delen op de 360 en deel 4 'kreeg' ik bij mijn 3e x360 console in de set.Exorcist schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:14:
[...]
Welke? Heb een tijd - echt een tijd - geleden bijv. Operation Genesis (Jurassic Park) voor 5 Euro op de kop getikt, verder is het daar gestagneerd omdat ik multi-console titels dan weer op de PS2 verzamel.
Moment van schaamte: ik heb geen Halo 1 en 2. Nu moet ik deze gewoon hebben in de collectie (ja, Halo) maar de spellen an sich boeien met totaal niet. Tijdens het inruimen van de nieuwe titels net in de Billy (hey, @Sagat ) zag ik dat ik wel een Halo disc blijkbaar heb maar ik geef ook niets om discs zonder doosje. Het is ook een promo.
Toch maar eens op zoek naar een Xbox met die titels voor een leuk bedrag waardoor ik nog quitte kan spelen
Maar heb helemaal niks met console fps, eigenlijk met fps in het algemeen. Was dol op doom en klein beetje dark force en hexen/heretic, en daarna vooral voor de mp (over lan

Toevallig laatse wel de demo's van doom2 en painkiller op x360 gespeeld uit verveling, en het is niet dat ik geen backlog heb van 10tallen games, of 100-en als ik mijn retrogames ook meetel

10 second ninja DONE
Zelfde hier, geen gelover in FPS op consoles, maar toen Halo uitkwam, is mijn mening behoorlijk bijgesteld, man wat speelde dat goed!Sagat schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:46:
[...]
Ik heb halo 1 voor pc. en 2 voor de org xbox maar als 'back up' geloof ik. Daarnaast via games with gold diverse delen op de 360 en deel 4 'kreeg' ik bij mijn 3e x360 console in de set.
Maar heb helemaal niks met console fps, eigenlijk met fps in het algemeen. Was dol op doom en klein beetje dark force en hexen/heretic, en daarna vooral voor de mp (over lan, al dan niet op school
) duke3d, quake en unreal.......maar toen was ik ook wel behoorlijk klaar met het genre. Klein beetje nog gespeeld op lan: Cod2, serious sam, battlefield.....vergeet er vast nog wel een paar. Ooooh solder of fortune!
Toevallig laatse wel de demo's van doom2 en painkiller op x360 gespeeld uit verveling, en het is niet dat ik geen backlog heb van 10tallen games, of 100-en als ik mijn retrogames ook meetel![]()
De Xbox staat nu onder in een kast ergens, de harddisk is stukgegaan en heb nooit onderzocht of dat nog te swappen is. (oude box met Bert&Ernie softmod)

Ben nu beginnende NES collector, hier mijn humble stapeltje tot nu toe

Zoals je kunt zien een erg mooi boek, van hoge kwaliteit met prachtige platen, waarvan men er een aantal kan openvouwen.
Ik was even ongerust hoe het in de bus zou vallen, maar zoals op de eerste foto te zien is hebben ze er netjes hoekbeschermers op gedaan zodat de harde cover niet gedeukt raakt.
Zojuist de eerste pagina's gelezen en het klinkt allemaal erg interessant!
[ Voor 68% gewijzigd door Aardappel op 17-05-2017 20:26 ]
Beide games zowel deel 1 a 2 op een originele raiden arcade kabinet gespeeld.
Geduld loont maar uiteindelijk heb ik hem toch voor nop kunnen vinden mijn dag kan vandaag niet stuk.
Foto's van aanwinsten post ik niet echt, maar dit spel heeft een speciaal plekje bij mij.
De ps1 versie is een arcade perfect port geen laadtijden etc.
Moet er wel nog een mooie doos voor vinden zonder ps1 sticker of gewoon de sticker verwijderen gezien dit een nette doos is.
Een van de beste shoot em ups naar mijn mening. Vrij klassiek en vrij simpel vergeleken met andere arcade kwaliteit shoot em ups maar dat maakt hem juist vrij goed.
De ps1 soundtrack remix vind ik wel aardig maar de originele soundtrack voor beide games is toch vele malen beter die ook gewoon op de ps1 port beschikbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 17-05-2017 22:59 ]
Verwijderd
Een Uitgesproken mening over mijn retrogame hobby; vraag me toch wel af of deze mening enigszins gedeeld wordt...
Ben eerst gamer, dan pas collector, dat ik zoveel games heb, komt doordat gamen al 30 jaar m'n hobby is, en al heb ik best wat dure originele titels liggen mag van mij de markt instorten zodat ik de dure toppers voor leuke prijzen kan scoren.
Waarde verlies van mijn collectie weegt voor mij totaal niet op tegen de nog ontbrekende dure toppers voor een leuk schappelijk prijsje aan mijn collectie toe kunnen voegen.
Mijn collectie is een goudmijntje maar zo zie ik het zelf alleen niet. Wie games collect omdat ze meer waard kunnen worden stoort mij in mijn hobby en maakt deze voor mij alleen maar duurder. Gamen is in de eerste plaats een hobby maar door de goede zeldzame titels die steeds duurder worden heb ik het idee dat de hobby mensen aantrekt die als game collecting niet gebruikt kon worden als investering waarschijnlijk postzegels zouden verzamelen en dat vind ik erg jammer.
Voor mij is het net iets anders, maar ik ben ook niet een "echte" collector; ik verzamel (en mod) retro consoles. Hierdoor maak ik het voor mijzelf, en eventueel nageslacht dat later komt, mogelijk om games te spelen op moderne TV's en op de originele hardware.
De reden waarom is omdat gamen een deel van mij is. Als kind heb ik voornamelijk op de SNES en MD gespeeld, en had toen lang niet alle games kunnen spelen die uit kwamen. Via videotheken heb ik wel veel titels uit kunnen spelen die ik niet in mijn bezit had. Hoe dan ook, als puntje bij paaltje komt, gaat het mij vooral om de nostalgische waarden, en omdat ik het 16 bit era zie als de 'Golden Age of Gaming'. Ik kan nog echt genieten van een retro game.
Ik heb een klein aantal titels CIB waar ik veel emotionele waarde aan hecht, maar dan haal ik het liefste de NTSC-J versies. Ik ben enigszins een mierenneuker.. Vroeger had ik er geen last van, maar tegenwoordig heb ik zo'n afkeer van games spelen op 50Hz dat ik het niet de moeite vind om PAL games te gaan verzamelen. Als ik games zou gaan verzamelen dan zou ik voor NTSC-U/J gaan.
Dus je stopt nu met actief verzamelen?gast7 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:39:
Vandaag mijn laatste titel binnen gekregen van vroeger![]()
Beide games zowel deel 1 a 2 op een originele raiden arcade kabinet gespeeld.
Geduld loont maar uiteindelijk heb ik hem toch voor nop kunnen vinden mijn dag kan vandaag niet stuk.
Foto's van aanwinsten post ik niet echt, maar dit spel heeft een speciaal plekje bij mij.
De ps1 versie is een arcade perfect port geen laadtijden etc.
Moet er wel nog een mooie doos voor vinden zonder ps1 sticker of gewoon de sticker verwijderen gezien dit een nette doos is.
Een van de beste shoot em ups naar mijn mening. Vrij klassiek en vrij simpel vergeleken met andere arcade kwaliteit shoot em ups maar dat maakt hem juist vrij goed.
De ps1 soundtrack remix vind ik wel aardig maar de originele soundtrack voor beide games is toch vele malen beter die ook gewoon op de ps1 port beschikbaar zijn.
[afbeelding]
Maar congrats, raiden staat nog op mijn bucket lijst om nog is 'echt' te spelen. Ik hou van 'oude' shmups, tegenwoordig wordt het vaak bullet hell en dat vind ik niet meer leuk.
Is ps1 raiden 1 spel of meer een collectie.......en weet je toevallig of de pc raiden(s) op steam goede versies zijn? Gezien er binnen een redelijk tijd toch ook wel weer een summer sale zal komen.
Practhig boek! nou wil ik die snes versie ook (en eigenlijk deze ook welPotato42 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:23:
Zo, mijn Sega boek via Kickstarter is binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je kunt zien een erg mooi boek, van hoge kwaliteit met prachtige platen, waarvan men er een aantal kan openvouwen.
Ik was even ongerust hoe het in de bus zou vallen, maar zoals op de eerste foto te zien is hebben ze er netjes hoekbeschermers op gedaan zodat de harde cover niet gedeukt raakt.
Zojuist de eerste pagina's gelezen en het klinkt allemaal erg interessant!![]()
Voor mij hetzelfde hoor. Bij de stap van atari2600 naar nes nooit nagedacht over verkopen, puur omdat ik niet verwachte dat iemand 'die ouwe zooi' nog zou willen hebben. Bij nes->snes wel over nagedacht. Maar het idee om van 20+ titels terug te gaan naar 1 of 2 had ik het wel moeilijk mee. En ik vond de games ook gewoon nog leuk, dus niet verkocht. Snes -> n64 idem...... etc etc. Heb ooit alleen waverace n64 ingeruild bij aanschaf waverace cube, nog steeds spijt van, weet niet of ik hem al weer het teruggekocht of dat ik het bij emulatie gehouden heb..........Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
Mijn retrogame hobby
Een Uitgesproken mening over mijn retrogame hobby; vraag me toch wel af of deze mening enigszins gedeeld wordt...
Ben eerst gamer, dan pas collector, dat ik zoveel games heb, komt doordat gamen al 30 jaar m'n hobby is, en al heb ik best wat dure originele titels liggen mag van mij de markt instorten zodat ik de dure toppers voor leuke prijzen kan scoren.
Waarde verlies van mijn collectie weegt voor mij totaal niet op tegen de nog ontbrekende dure toppers voor een leuk schappelijk prijsje aan mijn collectie toe kunnen voegen.
Mijn collectie is een goudmijntje maar zo zie ik het zelf alleen niet. Wie games collect omdat ze meer waard kunnen worden stoort mij in mijn hobby en maakt deze voor mij alleen maar duurder. Gamen is in de eerste plaats een hobby maar door de goede zeldzame titels die steeds duurder worden heb ik het idee dat de hobby mensen aantrekt die als game collecting niet gebruikt kon worden als investering waarschijnlijk postzegels zouden verzamelen en dat vind ik erg jammer.
Verder uncharted 1 ps3 verkocht en de ps4 UC collectie daarvoor teruggekocht. Denk dat dit bijna al mijn game verkoop is, muv van zelfde of next day rulien omdat ik een game echt vond tegenvallen.
Ik vind op de huidige gen ook nog genoeg te spelen.....doom 1+2 zijn in reclame op de x360 en doom ook op ps4, ben er nog niet uit of ik een van deze games ga halen (Want console fps!) maar de demo's vond ik toch wel even leuk......en van classic doom eigenlijk nog leuker dan de nieuwe, maar denk wel dat als ik een beetje doorzet met de ps4 doom dat dit mogelijk de eersteC-fps wordt die me overhaalt......
Heb ook wel zin gekregen om 'de laatste paar' trophys van d3 weg te werken.......so much to play so little time!
Verder verwacht ik dat classic gaming aan de ene kant kleiner zou worden, puur doordat huidige jongeren een n64/ps1 of misschien een ps2 als retro zien en ouder dan dat niet meer interresant vinden........als dat verder doorzet......wellicht dat nes/nes etc weer in prijs daalt, en er mogelijk verzamelingen beschikbaar gaan komen waardoor er meer aanbod komt.........maar zelfs als ik daar gelijk in heb, dan zal dit pas over 15-25jaar op zijn vroegst zijn......zal komende jaren steeds duurder worden lijkt me.
10 second ninja DONE
Ik zal niet stoppen met collecten maar het was wel de laatste titel die ik nog zocht van vroeger.Sagat schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Dus je stopt nu met actief verzamelen?
Maar congrats, raiden staat nog op mijn bucket lijst om nog is 'echt' te spelen. Ik hou van 'oude' shmups, tegenwoordig wordt het vaak bullet hell en dat vind ik niet meer leuk.
Is ps1 raiden 1 spel of meer een collectie.......en weet je toevallig of de pc raiden(s) op steam goede versies zijn? Gezien er binnen een redelijk tijd toch ook wel weer een summer sale zal komen.
Het spel is een collectie van raiden 1 en 2 twee games.
Beide delen zijn goed maar met name raiden 2 is uitstekend met de explosies het neerstorten vrij overdreven etc
ik denk dat er wel goede versies zijn op steam maar dat weet ik zelf niet.
Je hebt ook een raiden 3 en een raiden 4 maar die zijn vrij matig naar mijn mening. De soul uit de eerdere twee delen zijn weg in die games, vrij zonde maar begrijpelijk gezien deze veel later uit kwamen.
Is dit niet hetzelfde voor alle hobby's waarbij gebruiksvoorwerpen een rol spelen? Neem oude sportwagens. Een hoop mensen vinden het leuk om in een oude porsche of ferrari te rijden, sommigen knappen ze op of verbeteren ze met moderne onderdelen. Voor een ander is dat heiligschennis en vermindert het de waarde. Sommigen rijden er in het weekend in, anderen hebben ze in een mooi verlichte garage tentoongesteld staan. En weer een ander heeft een mooi dealtje kunnen maken en zet hem onder een doek in de garage en is als de dood dat hij beschadigt omdat hij dan zijn investering af ziet nemen.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:23:
Mijn retrogame hobby
Vervang auto's door horloges, gitaren en vingerhoedjes en je houdt hetzelfde verhaal. En overal heb je mensen die doorslaan, er bakken met geld tegenaan (kunnen) smijten en alleen collecten omdat het meer waard gaat worden. Ook die ongelofelijk trots zijn dat ze hun verzameling gratis hebben door slimme dealtjes en verkoop van wat zij als de inferieure delen van hun collectie zien aan anderen voor feitelijk teveel geld.
Postzegels kun je weinig anders mee dan verzamelen, maar je raakt de kern van de mens in combinatie met ons kapitalistisch stelsel en dan heeft een ander altijd meer dan jij.
Persoonlijk koop ik gewoon wat ik leuk vind voor een prijs die mij aan staat en verkoop ik eigenlijk niets omdat ik mijzelf ken en dat later toch weer terug wil kopen. Ik probeer daarbij wel mijn eigen nostalgiebril af te zetten en 'moet' dus helemaal geen enkele game hebben of spelen. Want op het moment dat ik iets moet hebben kom ik andere hobbygenoten tegen die door de inflatie en tegenvallende inkopen bepalen dat de waarde wel heel hard gestegen is de laatste tijd.
De SNES versie is nog goedkoop vergeleken met deze, deze was omgerekend 50 euro met verzending dacht ik.Sagat schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Practhig boek! nou wil ik die snes versie ook (en eigenlijk deze ook wel
Het zijn echt prachtige boeken, en ik vind het ze wel waard, SNES heb ik eigenlijk niks mee, maar er staat ook zo veel informatie in uit eerste hand, en aangezien het zo lang geleden is zijn vele werknemers denk ik ook vrij open en eerlijk over het reilen en zeilen destijds.
Dit topic is gesloten.