Vond QB ook niet erg sterk overkomen, had er meer van verwacht, maar goed dit is niet het juiste topic daarvoor.bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:23:
[...]
Of je wacht een half jaartje totdat er een soepeler draaiende TR naar de PS4 kom.
Verder vooralsnog 0 exclusives die ik op de X1 wil spelen. QB had mijn interesse, maar na die gameplay video van vandaag, haak ik af. Lekker makkelijk zo, en nog goedkoop ook.
Het kijken is anders dan het zelf spelenBullet NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:24:
[...]
Wanneer de tijd daar is wil ik met veel plezier wat Tomb Raider materiaal via Twitch steamen hoor![]()
In 1080p uiteraardbram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:23:
[...]
Of je wacht een half jaartje totdat er een soepeler draaiende TR naar de PS4 kom.
Square Enix gaat toch uitmelken, zie Sleeping dogs
Het ziet er naar uit dat het een geen timed exclusive is maar een full exclusive:
Bron[...]
Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming, with the help, belief and backing of a major partner like Microsoft.
This doesn’t mean that we’re walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4.
[...]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben er niet blij mee dat MS het heeft gekocht. Had hem heel graag gespeeld op de PS4.
Vergeet driveclub niet.Sloebie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
Order
Uncharted,
Bloodbourne
Infamous
TLOU: Remasterd

Ik snap er niks meer van.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Journey en The Unfinished Swan naar de PS4. 
Met name naar Journey kijk ik uit. Beide games al eerder gekocht op de PS3, dus gratis binnenhalen voor mij.
Met name naar Journey kijk ik uit. Beide games al eerder gekocht op de PS3, dus gratis binnenhalen voor mij.
Shikata ga nai.
Guerilla games was ook niet eerst eigendom van Sony. Maar Sony koopt eerst studio's over voor ze exclusives gaan maken. Enige verschil nu is dus dat Eidos niet is overgenomen en Tomb Raider een langlopende franchise is. Veranderd niets aan het feit dat het ineens idioot of dom wordt genoemd in dit topic.bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:53:
[...]
Ja want Crystal Dynamics is natuurlijk eigendom van MS en Tomb Raider is van oorsprong ook geen multiplatform titel. Erg goede vergelijking Martin.
Come on, het is niet alsof je beperkt wordt bij 1 console te blijven. Als je ze wilt dan koop er een console bij. Doe je dat niet, dan moet je niet zeuren. Ik heb ze hier ook gewoon allebei omdat ik ook TLOU, Infamous en Killzone wilde doen met straks ook nog Driveclub en LBP erbij. Big Whoop.
Geen XBO vs PS4 discussie
EDIT: Topic gaat weer open, let op ook vanaf nu GEEN PS4 vs XBO discussie meer, ik heb aan de andere mods voorgelegd om het "Ps4 vs Xbox one" weer een kans gaan geven.
EDIT: Topic gaat weer open, let op ook vanaf nu GEEN PS4 vs XBO discussie meer, ik heb aan de andere mods voorgelegd om het "Ps4 vs Xbox one" weer een kans gaan geven.
[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 12-08-2014 17:37 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik hoop dat er vanavond veel games en extra features worden aangekondigd voor de PlayStations.
Is daar een live stream van?Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:43:
Ik hoop dat er vanavond veel games en extra features worden aangekondigd voor de PlayStations.
Dat wilde ik ook net gaan vragen
. Hopelijk voornamelijk beelden van nieuwe games (uncharted en the order) en geen remakes van games die op de vorige generatie zijn uitgekomen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Cogitationis poenam nemo patitur
Remakes van uncharted vind ik niet erg aangezien ik die games niet heb gespeeld. God of war lijkt mij ook een vette serie om te spelen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:54:
Dat wilde ik ook net gaan vragen. Hopelijk voornamelijk beelden van nieuwe games (uncharted en the order) en geen remakes van games die op de vorige generatie zijn uitgekomen.
ik ga de live stream wel volgen!
Sony suprise US !
Sony suprise US !
Ik snap dat er voor al die remakes wel een markt is, maar het moet ook een keer ophouden. Dadelijk komen ze nog met een HD remake van Spyro of Final Fantasy 8, of Metal Gear Solid 3. Hoe gaaf ik die ook vond, de tijd kunnen ze beter aan een nieuwe game besteden. En als je die games niet hebt gespeeld, voor circa 150 euro heb je volgens mij al een PS3 met deze drie games
Verwijderd
Van deze game wil ik wel een vette remake :
Die was ook op de PS1 een cult klassieker.
Maar de remake van Shadowman zal wel nooit komen.
Die was ook op de PS1 een cult klassieker.
Maar de remake van Shadowman zal wel nooit komen.
Yay, net The Last of Us Remastered op Grounded+ afgerond. Ik weet niet precies wat de laatste patch allemaal gefixed heeft, maar
spoiler:
.
The Hunt is eindelijk weer een beetje te doen met betrouwbare ammo drops en David is ook beter instaat om infected uit te schakelen en bezig te houden.
:
David Scammell
@VG_Dave
Square Enix official statement:
"Coming holiday 2015, ROTTR is exclusively on Xbox - we have no further comment to make at this time."
Andy McNamara @GI_AndyMc 4m
Guess we are getting reports here too that its a timed exclusive. I hate when companies word things like shit.
Zou het?
Overigens geeft Cboat en Shinobi van Neogaf ook aan dat het om timed zou gaan.
David Scammell
@VG_Dave
"Coming holiday 2015, ROTTR is exclusively on Xbox - we have no further comment to make at this time."
Guess we are getting reports here too that its a timed exclusive. I hate when companies word things like shit.
Zou het?
[ Voor 10% gewijzigd door Origins op 12-08-2014 18:23 ]
Eidos? Volgens mij is de dev Crystal Dynamics en de uitgever Square Enix.Martinspire schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:43:
[...]
Guerilla games was ook niet eerst eigendom van Sony. Maar Sony koopt eerst studio's over voor ze exclusives gaan maken. Enige verschil nu is dus dat Eidos niet is overgenomen en Tomb Raider een langlopende franchise is. Veranderd niets aan het feit dat het ineens idioot of dom wordt genoemd in dit topic.
Come on, het is niet alsof je beperkt wordt bij 1 console te blijven. Als je ze wilt dan koop er een console bij. Doe je dat niet, dan moet je niet zeuren. Ik heb ze hier ook gewoon allebei omdat ik ook TLOU, Infamous en Killzone wilde doen met straks ook nog Driveclub en LBP erbij. Big Whoop.
Dan nog is het een wezenlijk verschil. Studio's als Naughty Dog en Guerilla waren relatief klein en Sony zag er gewoon potentie in en hebben ook flink geïnvesteerd in deze studio's. Dat is echt compleet anders dan een langlopende multiplatform franchise ineens exclusief maken. Ik zou het bijvoorbeeld ook absurd vinden als Arkham Knight bijvoorbeeld ineens PS4 exclusive gaat worden. Dat is gewoon een multiplatform game en ook Xbox gamers horen die game te spelen, aangezien ze de voorgaande delen ook gedaan hebben. Je weet van tevoren dat games als Halo en Uncharted maar op 1 platform komen. Daar mis je niet "ineens" iets aan.
Iemand trouwens enig idee hoeveel je neer moet tellen om een game als TR exclusief te krijgen? De PS3 en PS4 hebben samen een userbase van bijna 100 miljoen? 90? En de PC? Als ik even simpel bereken (het zal vast gecompliceerder zijn, dus vul me gerust bij of corrigeer me) en dat maal € 40,- (om en nabij de inkoopprijs van een game?) vermenigvuldig, dan kom je op 4 miljard uit? Is dat gek berekend? En dan heb ik PC nog niet meegeteld. Het is toch schier onmogelijk dat MS dit neertelt, of zie ik dit verkeerd?
Moet je je eens voorstellen wat een exclusive game (op ieder platform) eigenlijk voor een omzet verlies zorgtbram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:24:
[...]
Iemand trouwens enig idee hoeveel je neer moet tellen om een game als TR exclusief te krijgen? De PS3 en PS4 hebben samen een userbase van bijna 100 miljoen? 90? En de PC? Als ik even simpel bereken (het zal vast gecompliceerder zijn, dus vul me gerust bij of corrigeer me) en dat maal € 40,- (om en nabij de inkoopprijs van een game?) vermenigvuldig, dan kom je op 4 miljard uit? Is dat gek berekend? En dan heb ik PC nog niet meegeteld. Het is toch schier onmogelijk dat MS dit neertelt, of zie ik dit verkeerd?
Ja, dat is gek berekend, en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet. Ten eerste zijn er van die 90 of 100 miljoen consoles al heel, heel veel niet meer in gebruik, en van het deel wat wel nog gebruikt word gaat het gros de game niet kopen. Dus ik vermoed dat je qua potentiele omzet minimaal een factor 10 te hoog zit, en zelfs dat bedrag heeft MS niet betaald, daar geloof ik niks van.bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:24:
[...]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Met name die eerste richt zich wel heel specifiek op dat ie 'holiday' (november?!) in 2015 uitkomt, en verder geen berichtgeving.. Lijkt dus tijdelijk Xbox en daarna release op andere platformen...Origins schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:21:
:
David Scammell
@VG_Dave
Zou het?
Inderdaad het is wel duidelijk nu dat die game dan uitkomt maar ze blijven het zeggen he bij het woordje exclusief.dutchgio schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:29:
[...]
Met name die eerste richt zich wel heel specifiek op dat ie 'holiday' (november?!) in 2015 uitkomt, en verder geen berichtgeving.. Lijkt dus tijdelijk Xbox en daarna release op andere platformen...
Wees anders gewoon duidelijk geen PS4 en PC.
Klopt, bovendien gaat het in dit soort deals vaak niet eens om fysieke bedragen, dingen als marketing exposure, samen optrekken, hulp bij development e.d. spelen ook allemaal mee.BM schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:29:
[...]
Ja, dat is gek berekend, en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet. Ten eerste zijn er van die 90 of 100 miljoen consoles al heel, heel veel niet meer in gebruik, en van het deel wat wel nog gebruikt word gaat het gros de game niet kopen. Dus ik vermoed dat je qua potentiele omzet minimaal een factor 10 te hoog zit, en zelfs dat bedrag heeft MS niet betaald, daar geloof ik niks van.
Een reëel bedrag is daarom niet zomaar uit de markt te halen, zeker niet op basis van installbase.
Kijk bijvoorbeeld naar EA, EA ontwikkeld een nieuw marketinginstrument, los van wat je van de inhoud van Access vind is het in de ogen van EA iets zinvols, anders komen ze er niet mee. Sony ging vol in de aanval op EA's aankondiging. Weliswaar niet op een Sony platform, maar door op de manier van communiceren maakte Sony wel duidelijk dat ze helemaal niets in EA Access zien. Dat soort dingen zet de verhouding ook op spel. Wanneer Sony blijft vast houden aan haar eigen ding, je kan er namelijk donder op zeggen dat Ubisoft ook met een Access achtige dienst gaat komen, drijft men alle grote ontwikkelaars steeds meer in de openstaande armen van de concurrentie.
[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 12-08-2014 18:37 ]
Dus als ze vandaag The Last Guardian aankondigen met de volgende slogan?
The Last Guardian will come out in 2015 exclusively on PS4. Wil dat dan zeggen dat de kans bestaat dat die in 2016 naar de X1, de WiiU en de PC komt?
Dus eigenlijk moet je het als volgt formuleren....
The Last Guardian will be a PS4 exclusive and it will be out in 2015.
The Last Guardian will come out in 2015 exclusively on PS4. Wil dat dan zeggen dat de kans bestaat dat die in 2016 naar de X1, de WiiU en de PC komt?
Dus eigenlijk moet je het als volgt formuleren....
The Last Guardian will be a PS4 exclusive and it will be out in 2015.
[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-08-2014 18:35 ]
Last Guardian wordt ontwikkeld door Sony...uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:33:
Dus als ze vandaag The Last Guardian aankondigen met de volgende slogan?
The Last Guardian will come out in 2015 exclusively on PS4. Wil dat dan zeggen dat die in 2016 naar de X1, de WiiU en de PC komt?
Ok, laten we dan zeggenOrigins schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:35:
[...]
Last Guardian wordt ontwikkeld door Sony...
The Last of Us
Killzone
etc, vervang LG met 1 van die 2 games. Je snapt z'n punt :-p
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Doh... Dat was ook mijn bedoeling...Origins schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:35:
[...]
Last Guardian wordt ontwikkeld door Sony...
Op de twitch van Sony word nu al van alles afgespeeld is dat van belang of begint het echt pas om 7 uur? Zit op mobiel dus data en zo.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Excuses ja. Vergeten potentiële omzet te berekenen. Mijn punt is dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat een MS al die misgelopen omzet kan compenseren. Ook daarom ga ik uit van timed. Maar we zullen zien.BM schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:29:
[...]
Ja, dat is gek berekend, en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet. Ten eerste zijn er van die 90 of 100 miljoen consoles al heel, heel veel niet meer in gebruik, en van het deel wat wel nog gebruikt word gaat het gros de game niet kopen. Dus ik vermoed dat je qua potentiele omzet minimaal een factor 10 te hoog zit, en zelfs dat bedrag heeft MS niet betaald, daar geloof ik niks van.
Ze moeten duidelijker zijn, gewoon aangeven dat een game exclusive is op de Xbox en niet iedere keer die holiday erbij zetten.uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:36:
[...]
Doh... Dat was ook mijn bedoeling...In twijfel trekken hoe een zin wordt geformuleerd. Want in die eerste zin is het niet zeker dat die in 2016 niet naar een ander platform gaat...
Nu krijg je verwarring dat de game holiday 2015 uitkomt op de X1 en later evt de PS4 en PC.
Zo werkt het wereldje ook niet, MS gaat echt niet tig x miljoen exemplaren aan games aan een ontwikkelaar vergoeden om een exclusief spel te kunnen uitbrengen. Dit bedrag ligt vele malen lager, niets met netto en bruto omzet wat ontwikkelaars uit een spel halen, maar aan de andere kant, een platform eigenaar kan wel inzetten op extra reclame op een bepaalt platform.bram1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:39:
[...]
Excuses ja. Vergeten potentiële omzet te berekenen. Mijn punt is dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat een MS al die misgelopen omzet kan compenseren. Ook daarom ga ik uit van timed. Maar we zullen zien.
Voor Tomb Raider blijft denk ik exclusief aan MS, Nu op de console en in een latere fase op de Windows PC = ook MS natuurlijk
Als Sony console eigenaar heb je gewoon pech wanneer het op Tomb Raider aankomt. Het is niet anders.
Op de EU Playstation Blog is een mooie 1080p stream in goede kwaliteit: http://blog.eu.playstation.com/gamescom/
Ik hoop wel dat ze een iets minder nerveuze camera-man hebben als vorig jaar trouwens
Ik hoop wel dat ze een iets minder nerveuze camera-man hebben als vorig jaar trouwens
Is er ook nog een stream te vinden die het goed doet voor 'kleine' verbindingen. Die stream die hierboven is gepost doet niets. En twitch wil ook niet lekker.
Verwijderd
Ze zijn even offline.uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:58:
Is er ook nog een stream te vinden die het goed doet voor 'kleine' verbindingen. Die stream die hierboven is gepost doet niets. En twitch wil ook niet lekker.
verkeerde link
[ Voor 88% gewijzigd door Chrasher op 12-08-2014 19:01 ]
PSN-id: Chrasher
Ik snap heel de discussie niet omtrent Tomb Raider....
Van mag mij TB een X1 exclusive worden.. SO WHAT? Ik ga echt niet alleen voor TR een X1 kopen.
Ahh ja 19.00 uur the show starts
Van mag mij TB een X1 exclusive worden.. SO WHAT? Ik ga echt niet alleen voor TR een X1 kopen.
Ahh ja 19.00 uur the show starts
Was al een tijdje bekend heVerwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:01:
20 februari The Order.
via welke site kijken jullie? Ik zie nu Little big planet 3 en the playstation blog doet het niet?
En dan? Extra reclame op het Xbox platform? Het draait toch om geld? Dit moet gewoon haast wel timed zijn. Square Enix is niet achterlijk en gaat echt al die omzet niet aan haar neus voorbij laten gaan. Dat is vrijwel ondenkbaar. Een paar extra duiten om een half jaar/een jaar eerder te verschijnen, dat kan er wel bij.Bullet NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:45:
[...]
Zo werkt het wereldje ook niet, MS gaat echt niet tig x miljoen exemplaren aan games aan een ontwikkelaar vergoeden om een exclusief spel te kunnen uitbrengen. Dit bedrag ligt vele malen lager, niets met netto en bruto omzet wat ontwikkelaars uit een spel halen, maar aan de andere kant, een platform eigenaar kan wel inzetten op extra reclame op een bepaalt platform.
Voor Tomb Raider blijft denk ik exclusief aan MS, Nu op de console en in een latere fase op de Windows PC = ook MS natuurlijk
Als Sony console eigenaar heb je gewoon pech wanneer het op Tomb Raider aankomt. Het is niet anders.
Verwijderd
Warming up.Martinspire schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:03:
Is dit nou al het begin of hoort dit nog bij de warming up?
Sony begint standaard wat later
Stream werkt hier niet
"De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden." iemand een andere stream? Niet officieel?
Edit: kijk nu op ign, thnx
Edit: kijk nu op ign, thnx
[ Voor 9% gewijzigd door swoutr op 12-08-2014 19:09 ]
http://twitch.tv/playstationswoutr schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:08:
Stream werkt hier niet"De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden." iemand een andere stream? Niet officieel?
Dit is de livestream, te bekijken in 1080p
http://blog.eu.playstation.com/gamescom/
Nu komen er een aantal nieuwe trailers. Net Infamous, The Order, LittleBigPlanet en Bloodborne geweest. Nu een algemene trailer met allemaal games, hierna zal waarschijnlijk de conferentie beginnen
Nu komen er een aantal nieuwe trailers. Net Infamous, The Order, LittleBigPlanet en Bloodborne geweest. Nu een algemene trailer met allemaal games, hierna zal waarschijnlijk de conferentie beginnen
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
De Gamekings stream werkt hier ook perfect!
http://youtube.com/AwesomeRemco
Ik heb The Order gemist, F*ck!! Had ik wel willen zien.
argh... hij weer.... hadden ze niet beter iemand uit de kast kunnen trekken die wel kan presenteren?
Wanneer gaan ze bij Sony nou eens leren dat je niet moet klappen in een microfoon?
Ze beginnen met een Indie game als eerst. Ze benadrukken dat de Indiegames altijd de volle aandacht hebben bij SONY
Ze hadden gewoon Andrew House er neer moeten zetten. Hij kan alles makkelijk aan elkaar praten en komt niet zo nerveus over. Of Jack Tretton, maar die is helaas al weg 
Maargoed, gaat uiteindelijk om de content
Maargoed, gaat uiteindelijk om de content
[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 12-08-2014 19:14 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Mooi t-shirt heeft die kerel aan. Sjezus.
lekker muziekje.... willen ze Poetin ergens voor bedanken?
Ik weet het niet, in heb niets met die Indie games..
Ik weet het niet, in heb niets met die Indie games..
[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 12-08-2014 19:20 ]
Twitch gaat perfect hier, helaas niet op de PS4.uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:58:
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Worden dit gewoon 8 verschillende indie trailers achter elkaar?
Snap niet waarom iedereen via Twitch of Gamekings kijkt... De officiële stream van Sony werkt perfect en in volledig 1080p....
Die doet het bij mij al niet meerASNNetworks schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:20:
Snap niet waarom iedereen via Twitch of Gamekings kijkt... De officiële stream van Sony werkt perfect en in volledig 1080p....
Publiek is trouwens niet echt enthousiast te krijgen zeg
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 12-08-2014 19:21 ]
Knalt er bij mij nu ook uit
Hier ook....
Dat is dezelfde als Twitch http://www.twitch.tv/playstation
Overigens geen 1080p daarbij en de FPS lijkt ook wat laag
DayZ naar ps4 ?
Whut?! DayZ naar PS4
Cross-play tussen PC en PS4 ook nog eens?!
Duurt nog ff dus, maar is het exclusief PS4?
Nee is ook uit voor PCBullet NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:25:
Duurt nog ff dus, maar is het exclusief PS4?
Rime? Werd tijd
Was al benieuwd naar deze game vanaf de e3 2013.
Jij loopt een minuut voor mij haha Ik zie nu pas Rimeuchiha tijntje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:27:
Rime? Werd tijdWas al benieuwd naar deze game vanaf de e3 2013.
hopen dat het niet alleen indie games word en bekende games..
Blizzard: Smilyfox#21203
snow?? pfff doe mij maar SSX
Blizzard: Smilyfox#21203
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]