Cogitationis poenam nemo patitur
Misschien moet je gewoon ff de hele video kijken voor je commentaar levert.Bullet NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:04:
[...]
Dit is niet de multiplayer hoor, gewoon de Gamescom singleplayer video, welke al een aantal keer voorbij is gekomen.
PSN: LinQ-NL
Is me ook nog niet helemaal duidelijk hoe dit wordt verweven in het spel zelf, maar hoop ook dat het optioneel is om online te gaan. Wat ik gewend ben van MGS is de beste ervaring iig toch solo.
[ Voor 48% gewijzigd door eggman op 21-08-2014 16:14 ]
Commentaar levert? Dat valt wel mee, de eerste 17 minuten zijn dus exact het zelfde als wat we al een aantal keer eerder hebben gezien. Zet er dan gewoon bij dat er vanaf de 17e minuut moet worden gekeken.Odieus schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Misschien moet je gewoon ff de hele video kijken voor je commentaar levert.
Precies zoals hier boven dus net wordt geschreven...
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2014 16:16 ]
Het stond anders ook gewoon in het artikel wat Eggman postte.Bullet NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:16:
[...]
Commentaar levert? Dat valt wel mee, de eerste 17 minuten zijn dus exact het zelfde als wat we al een aantal keer eerder hebben gezien. Zet er dan gewoon bij dat er vanaf de 17e minuut moet worden gekeken.
Titel van het artikel: MULTIPLAYER REVEALED IN NEW 1080P/60FPS METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN FOOTAGE
In de tekst van het artikel: 17:00 - We join another player's FOB -- and infiltrate it in a Phantom Pain's multiplayer mode.
bron
[ Voor 13% gewijzigd door Odieus op 21-08-2014 16:23 ]
PSN: LinQ-NL
[ Voor 94% gewijzigd door BM op 21-08-2014 17:54 ]
Zo is bijna toch geen enkele trailer van een nieuwe game nieuw? Er zit immers altijd wel iets in wat al eerder getoond is.Bullet NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:16:
[...]
Commentaar levert? Dat valt wel mee, de eerste 17 minuten zijn dus exact het zelfde als wat we al een aantal keer eerder hebben gezien. Zet er dan gewoon bij dat er vanaf de 17e minuut moet worden gekeken.
Lijkt mij een kansloze missie om bij iedere trailer te gaan vermelden waar nou exact de nieuwe beelden zitten
PSN: Bellerophon-
Kom op zeg....Bellerophon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:27:
[...]
Zo is bijna toch geen enkele trailer van een nieuwe game nieuw? Er zit immers altijd wel iets in wat al eerder getoond is.
Lijkt mij een kansloze missie om bij iedere trailer te gaan vermelden waar nou exact de nieuwe beelden zitten
Ik lees dat er multiplayer beelden zijn, leuk denk ik.... vervolgens bekijk ik de bijgesloten YT-Video
Na een aantal keer door spoelen denk ik bij minuut 12..... dit is de zelfde video als voorheen.
Toen reageerde ik dus..... Dat het blijkt dat het nieuwe pas bij minuut 17 getoond wordt was op moment dat ik reageerde totaal niet uit zijn bericht op te maken, nu wel waar voor dank natuurlijk.
Het is dus helemaal geen missie van mij, het was niet helemaal duidelijk, nu wel door de aanpassing in zijn tekst.
Lees mijn bericht van 16:04 dan nog eens door.... Daar staat helemaal niet in wat als aanval of "missie" hoeft te worden opgevat.
Overigens, je laatste zin.... Waarom is het zo moeilijk om in een YT-video van 22 minuten aan te geven dat alleen de laatste 5 minuten nieuwe gameplay laten zien? Ik bedoel, de 17 minuten daar voor hebben de meesten van ons echt wel gezien. Ben ook blij dat eggman het nu wel heeft aangegeven in zijn bericht.
[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 21-08-2014 16:38 ]
" Ideally, we’re pushing for 30 frames per second. The resolution, honestly, it depends; we’re working on it, we’re trying to get it as high as possible. If we can make it at 1080P, sure, but I don’t know if it’s going to make it. To be honest, I really don’t know. Probably not. But for sure, we need it to run at a smooth frame rate, so at least 30 FPS.
We’re doing optimization right now and I have to say, it’s actually running quite well. To be honest, we were expecting a lot worse. When we first started playing on PS4 and XB1, we expected the game not to work at all, because it was so heavy, so we were expeciting it to crash, but it’s actually running. It’s not quite there yet, but it’s running. So I think that with a little more optimization, I think we’ll get it running really well."
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
''Expected it not to run at all''AtlAntA schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:39:
Van een ontwikkelaar van The witcher. Misschien geen 1080p?
" Ideally, we’re pushing for 30 frames per second. The resolution, honestly, it depends; we’re working on it, we’re trying to get it as high as possible. If we can make it at 1080P, sure, but I don’t know if it’s going to make it. To be honest, I really don’t know. Probably not. But for sure, we need it to run at a smooth frame rate, so at least 30 FPS.
We’re doing optimization right now and I have to say, it’s actually running quite well. To be honest, we were expecting a lot worse. When we first started playing on PS4 and XB1, we expected the game not to work at all, because it was so heavy, so we were expeciting it to crash, but it’s actually running. It’s not quite there yet, but it’s running. So I think that with a little more optimization, I think we’ll get it running really well."

Sorry hoor, maar stelletje prutsers zijn die devs dan. Zoveel beter dan deeltje 2 ziet dit er echt niet uit. Sterker nog, naar mijn mening is het niet eens de mooiste console game die ik heb gezien tot nu toe en dan komen ze met dit soort onzin aan?
En als dit een Sub 1080p titel wordt met framedrops onder de 30? Dan is er no way in hell dat ik 'm ook maar een kans geef. Liever mindere graphics en een redelijke resolutie & framerate dan iets wat mooi hád kunnen zijn, maar het niet is wegens gestotter en veel aliasing... Er zit namelijk al geen Anti-Aliasing in the console versies van het spel dus... Nee dankje!
Al die 'mooie' bossen en omgevingen zien er niet half zo interessant meer uit als het een diashow met kartels en blurryness is (meeste andere games tot nu toe die onder 1080p waren hadden juist veel anti-aliasing om dat te verbergen)

The Witcher 2 zag er op mijn PC ook heel goed uit, maar liep ook in verhouding te slecht voor de specs die m'n PC toen had.
[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 21-08-2014 16:43 ]
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Ik heb er al een aantal versleten van het eerste "type". De vernieuwde versie, waarvan de barcode met een "2" begint, zijn wel iets beter maar beginnen ook al te slijten na verloop van tijd. Ik zie dan hele kleine korreltjes rubber op de controller rondom de sticks. Het structuurtje op de sticks begint dus al langzaam te slijten al is het lang niet zo erg als de eerste versies.Brutal1ty schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:34:
[...]
Zijn er trouwens nog mensen met de nieuwe batch controllers die nog last hebben van het loslatende rubber probleem?
Ik vind dat sony de boel wel lekker onder de mat probeert te vegen, in hun officiële statement naar mij stellen ze dat het probleem bij heeeeeel weinig mensen voorkomt en dat ze uit "goodwill" ja je leest het goed goodwill de controllers omruilen binnen de garantie termijn wat voor sony 1 jaar is. Het woordje goodwill stuitte me behoorlijk tegen de borst daar ik door al dat wachten op nieuwe controllers (vaak 3 weken wachttijd) geen gebruik heb kunnen maken van mijn PSN Plus membership en/of Playstation 4. Compensatie krijg ik ook niet omdat het als het ware aan de klant ligt dat de rubbers slijten al zeggen ze dat niet met veel woorden. Ik vind dus dat ze slecht met hun klanten omgaan ivm. het peeling rubber probleem, ik heb dus een extra controller moeten aanschaffen om door te kunnen gamen en deze ook weer terug moeten sturen ivm. het peeling rubber probleem. Buiten dat hebben er ook nog twee van mij controllers last van de L1 en de R2 buttons gehad die bleven hangen.
Anyway hier het sony standpunt:
"A very small number of users have reported to us that the rubber surface of their Wireless Controller (DUAKSHOCK®4)’s analogue sticks have torn. Although the rubber material of the analogue sticks fulfils our quality assurance standard, we will inspect individual DUALSHOCK®4 controllers experiencing this symptom, and will replace them with new ones for free as long as they are within the warranty.”
Als hun DS4 rubber aan de kwaliteiten eisen voldoet waarom brengen ze dan een vernieuwde versie uit met ander rubber, hierdoor geven ze dus hun fout al aan.
Okay, dus als ik een PS4 bestel mag ik meteen wat Kontrol Freeks er bij bestellen (wilde ik toch al doen, maar dit bevestigd het)BoomTree schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:49:
[...]
Als hun DS4 rubber aan de kwaliteiten eisen voldoet waarom brengen ze dan een vernieuwde versie uit met ander rubber, hierdoor geven ze dus hun fout al aan.
Waar heb ik het over een missie en/of aanval? Volgens mij nergens...Bullet NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:35:
[...]
Kom op zeg....
Ik lees dat er multiplayer beelden zijn, leuk denk ik.... vervolgens bekijk ik de bijgesloten YT-Video
Na een aantal keer door spoelen denk ik bij minuut 12..... dit is de zelfde video als voorheen.
Toen reageerde ik dus..... Dat het blijkt dat het nieuwe pas bij minuut 17 getoond wordt was op moment dat ik reageerde totaal niet uit zijn bericht op te maken, nu wel waar voor dank natuurlijk.
Het is dus helemaal geen missie van mij, het was niet helemaal duidelijk, nu wel door de aanpassing in zijn tekst.
Lees mijn bericht van 16:04 dan nog eens door.... Daar staat helemaal niet in wat als aanval of "missie" hoeft te worden opgevat.
Overigens, je laatste zin.... Waarom is het zo moeilijk om in een YT-video van 22 minuten aan te geven dat alleen de laatste 5 minuten nieuwe gameplay laten zien? Ik bedoel, de 17 minuten daar voor hebben de meesten van ons echt wel gezien. Ben ook blij dat eggman het nu wel heeft aangegeven in zijn bericht.
Dus als jij op een website als... laten we zeggen vg247.com (of welke website dan ook) een filmpje ziet van No Man's Sky, en dat filmpje laat een reeks beelden zien die al reeds getoond zijn, maar ook nieuwe beelden. Dan ga jij je beklag zitten doen dat het niet duidelijk is aangegeven waar de nieuwe beelden getoond worden? Hard too please...
Ja dan heb je er geen last van, ik bestel zelf nu een aantal vervangende sticks waaronder Xbox One sticks en een paar verschillende custom sticks. Ben wel een beetje klaar met terugsturen, er is er nu nog een onderweg naar sony voor omruil naar de tweede versie en dan gelijk andere sticks erin en klaar. Buiten deze perikelen is het wel een zeer fijne controller!Brutal1ty schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Okay, dus als ik een PS4 bestel mag ik meteen wat Kontrol Freeks er bij bestellen (wilde ik toch al doen, maar dit bevestigd het)Just in case.
Ik heb er zelf al één met gescheurd rubber en een piepend R2'tje wat overigens oplosbaar is. En bij m'n andere controller draait het linkerpookje niet meer lekker en is het rechterpookje "slightly off" wat ik kan zien met ds4tool.BoomTree schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:00:
[...]
Ja dan heb je er geen last van, ik bestel zelf nu een aantal vervangende sticks waaronder Xbox One sticks en een paar verschillende custom sticks. Ben wel een beetje klaar met terugsturen, er is er nu nog een onderweg naar sony voor omruil naar de tweede versie en dan gelijk andere sticks erin en klaar. Buiten deze perikelen is het wel een zeer fijne controller!
Hoe zijn die kontrol freeks eigenlijk? Wil eigenlijk best wel zo'n setje kopen, lijkt me best prettig voor een potje cod.
Ik heb een piepend L2 tje. Wat heb jij eraan gedaan?Nickvdd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:50:
[...]
Ik heb er zelf al één met gescheurd rubber en een piepend R2'tje wat overigens oplosbaar is. En bij m'n andere controller draait het linkerpookje niet meer lekker en is het rechterpookje "slightly off" wat ik kan zien met ds4tool.Zal er van de week wel eentje opsturen naar sony.
Scrooge NL
heeft diablo nooit gekundDeeSung schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:17:
Diablo 3 voor de ps4 een monk gemaakt. Die is echt wel awesome. Vind t alleen jammer dat jij je character ni kan customizen
Something under the bed is drooling
Knopje er uit halen en de boel schoonmaken met tissue, nooit meer gepiept daarna bij mij of vastgezeten.Theo27 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:25:
[...]
Ik heb een piepend L2 tje. Wat heb jij eraan gedaan?
psn: HertogJack
Heel tof. Ik heb namaak KF's geprobeerd dus ga er van uit dat de echte nog wat steviger zijn, maar mijn ervaring (en wat ik gehoord heb) is als volgt:Nickvdd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:50:
[...]
Hoe zijn die kontrol freeks eigenlijk? Wil eigenlijk best wel zo'n setje kopen, lijkt me best prettig voor een potje cod.
1. Je moet wennen. Heel erg wennen. Zeker als je de ''langere'' Freeks gebruikt om mee te mikken enzo zal je het aan het begin slechter doen dan eerst, maar laat je daardoor niet afschrikken. Wel moet gezegd worden dat ik persoonlijk al genoeg zal hebben aan de CQC signature (korte versie) van de KF's ook omdat ik níet van concave sticks hou, maar juist van dome sticks (Ps3 stijl, net als vele shooter fans met mij trouwens: Scuf controllers worden ook vaak met domes verkocht). Ik twijfel zelf tussen setje CQC signature (kort half-dome/concaaf net als PS4 sticks, groen) of Vortex (1 kort concaaf, 1 dome lang)
2. Door de toegevoegde lengte (wat bij de langere dus nóg meer geld) is het wennen, maar heb je technisch gezien gewoon meer mogelijkheid tot precisie. In de praktijk komt het hier op neer: Stel je speelt CoD normaal op sensitivity 8: daarmee ben je snel genoeg in omdraaien en nét precies genoeg op lange afstanden. Met de KF's kan je dan bijvoorbeeld makkelijk op 10-12 gaan spelen: je kan door de toegevoegde lengte nog net zo precies zijn op lange afstand, máár kan indien nodig wel veel sneller omdraaien -> voordeel.
3. Het materiaal van degene die ik heb geprobeerd (lang geleden) was prettig en zelfs vrij ''zweetduim'' bestendig om het even zo te noemen. Goede grip dus, maar niet alle KF's zijn hetzelfde wat dat betreft. Reviews lezen en opzoeken dus!
Enige nadeel van die dingen: ze zijn in Europa extreem duur. In US zijn ze 11 dollar (!) per setje, hier gerust 15-18 euro per setje... Wel schijnen ze heel lang mee te gaan omdat ze van goed materiaal gemaakt zijn.
Dat is mijn mening/beperkte ervaring met de aftreksels en wat ik weet van de echte KF's. Hoop dat je er íets aan hebt
Je kan ze hier kopen in NL (http://www.gamefreeks.nl/) of je kan ze importeren als dat toch echt goedkoper is
[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 21-08-2014 20:58 ]
Hardstikke bedankt voor de informatie brutal1ty! Ik ben wat gaan googlen en lezen omtrent de convex vs concave war. Ben nu van plan linker stick een concaaf te doen en op de rechtse een dome. Ik weet alleen niet welk setje ik moet pakken voor die combinatie, al lees ik wel zeer positieve dingen over de phantoms.Brutal1ty schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:54:
[...]
Dat is mijn mening/beperkte ervaring met de aftreksels en wat ik weet van de echte KF's. Hoop dat je er íets aan hebt
Edit: nvm, de vortex is waarschijnlijk mijn type. Of dat nog zo is moet nog maar blijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Nickvdd op 21-08-2014 22:02 ]
Graag gedaanNickvdd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:51:
[...]
Hardstikke bedankt voor de informatie brutal1ty! Ik ben wat gaan googlen en lezen omtrent de convex vs concave war. Ben nu van plan linker stick een concaaf te doen en op de rechtse een dome. Ik weet alleen niet welk setje ik moet pakken voor die combinatie, al lees ik wel zeer positieve dingen over de phantoms.
Edit: nvm, de vortex is waarschijnlijk mijn type. Of dat nog zo is moet nog maar blijken.
Je kan met die Vortex iig wel testen wat je qua lengte fijn vind: de een (concaaf) is even lang als CQC en de dome stick is even lang als de phantoms geloof ik (of bijna iig). Alleen de vorm en het patroon is dan nog persoonlijk natuurlijk.
Vortex op een Dual Shock 4 controller: YouTube: KontrolFreek Vortex for PS4 De comment sectie gaat verder in op CQC & Vortex ook.
(Valt trouwens wel op dat zijn linker stick op de DS4 ook al helemaal versleten is

PS: Let wél dat je de specifieke PS4 editie haalt mocht je er voor gaan. De Ps3 versies (en Xbox zeker) passen níet strak op de PS4 controller heb ik al gehoord
[ Voor 32% gewijzigd door Brutal1ty op 21-08-2014 22:34 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik zit met hetzelfde probleem. Er zijn genoeg adapters, ook naar USB (voor op de ps3 bv) maar of 't goed werkt?TgR_KILLER schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:03:
Ben even verdoemd tot browsen op mijn telefoon dus sorry als het al eens gevraagd is. Maar zijn er bij jullie weten convertors om van een headset met 2 3.5 mm jacks er 1 te maken? Ik heb een dure seinheiser headset voor de pc maar daar zit het mic kabeltje los van de oortjes als het ware.. dus helaas useless voor de ps4 en dat standaard oortje zuigt en die van mijn telefoon game je ook niet voor de lol lange tijd mee.
Wow, dat scheelt veel. Ik ga daar toch ook eens naar kijken die optie...rajackar schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:08:
Diablo 3 is hier aan het downloaden.
Met dank aan de tips hier gekocht in de US store en aardig wat geld bespaard. 22 Euro om precies te zijn. Nogal een verschil met de store hier.
Ik heb meteen weer even een aantal tweakers toegevoegd om samen te questen.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik heb de laatste 2 spellen voor de ps4 ook zo gekocht (komt eigenlijk omdat ik op m'n Xbox one alles digitaal heb gekocht) scheelt geld en het scheelt van de bank afkomen om van game te wisselen. Vervelende bij de ps4 is wel dat er nog geen externe hdd mogelijkheid isPeter_Aragorn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:35:
[...]
Wow, dat scheelt veel. Ik ga daar toch ook eens naar kijken die optie...
Ik ga morgen eens kijken. Wil Plants vs Zombies ooknnog hebben. Kijken waar je het voordeligst tegoed voor US account haalt. Heb eventueel ook nog een credit cardDonnie Darko schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:45:
[...]
Ik heb de laatste 2 spellen voor de ps4 ook zo gekocht (komt eigenlijk omdat ik op m'n Xbox one alles digitaal heb gekocht) scheelt geld en het scheelt van de bank afkomen om van game te wisselen. Vervelende bij de ps4 is wel dat er nog geen externe hdd mogelijkheid is
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Lees hier overigens dat veel mensen games kopen in de US store, is hier misschien een handleiding van beschikbaar?
Alvast bedankt voor jullie tips...
Staat een paar paginas eerder een linkje met handleidingProtax schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:35:
Ik sta op het punt om een PS4 te kopen, echter twijfel ik of ik niet nog even moet wachten op de release van de Xbox One, of denken jullie dat dit de prijs niet zal reduceren?
Lees hier overigens dat veel mensen games kopen in de US store, is hier misschien een handleiding van beschikbaar?
Alvast bedankt voor jullie tips...
Ik denk dat ik wanneer ik space tekort krijg maar een 1 TB schijf ga inbouwenDonnie Darko schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:45:
[...]
Ik heb de laatste 2 spellen voor de ps4 ook zo gekocht (komt eigenlijk omdat ik op m'n Xbox one alles digitaal heb gekocht) scheelt geld en het scheelt van de bank afkomen om van game te wisselen. Vervelende bij de ps4 is wel dat er nog geen externe hdd mogelijkheid is
Maar ebay heeft dan weer net niet mijn voorkeurHertogJack schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:18:
[...]
Ik denk dat ik wanneer ik space tekort krijg maar een 1 TB schijf ga inbouwenIs heel erg simpel om te doen, zon 1tb schijf kost op ebay iets van 75 dollar.
Er is gelukkig ook nog leven buiten ebayBellerophon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:25:
[...]
Maar ebay heeft dan weer net niet mijn voorkeur
Heb je daar een linkje van?HertogJack schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:18:
[...]
Ik denk dat ik wanneer ik space tekort krijg maar een 1 TB schijf ga inbouwenIs heel erg simpel om te doen, zon 1tb schijf kost op ebay iets van 75 dollar.
In de pricewatch staat er 1 voor 80,-, een SSHD dan. Dat schijnt beter te zijn, al zou ik liever een 2TB schijf er in willen stoppen. Heb van de 500GB nu nog maar ruim 100 over met maar een paar games, dat gaat behoorlijk rap.
Anoniem: 170423
Als ik de spellen uitgespeeld heb verwijder ik die spellen , later kan ik die weer eventueel downloaden.
Externe harde schijf support hoop ik wel op en zou voor mij handig zijn.
Ik heb besloten om op de PlayStation 4 te blijven spelen.
De Xbox One haal ik voorlopig niet omdat ik genoeg aan de PS4 heb.
Het scheelt geld en de vorige generatie had ik wel alle consoles.
Toen speelde ik de hele tijd op 1 console , namelijk de Xbox 360.
De PlayStation 3 en de Wii heb ik toen bijna niet gebruikt.
De PlayStation 4 is ook nog eens de beste en bevalt me prima.
Collegaatje van mij heeft een (Creative) usb soundblaster geluidskaartje aangesloten op de usb poort van zijn PS4 en daarmee dus elke pc-gaming-headset beschikbaar gemaakt voor de console.TgR_KILLER schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:03:
Ben even verdoemd tot browsen op mijn telefoon dus sorry als het al eens gevraagd is. Maar zijn er bij jullie weten convertors om van een headset met 2 3.5 mm jacks er 1 te maken? Ik heb een dure seinheiser headset voor de pc maar daar zit het mic kabeltje los van de oortjes als het ware.. dus helaas useless voor de ps4 en dat standaard oortje zuigt en die van mijn telefoon game je ook niet voor de lol lange tijd mee.
Heb zelf al een ps4 headset gekocht, maar als ik dit eerder had geweten was de keuze qua headsets een stuk groter geweest!
Huh wat? Echt?HertogJack schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:26:
[...]
Er is gelukkig ook nog leven buiten ebayDie dingen zijn overal te koop joh.
Nee eensch! Toch maar eens even zo'n ding op de kop tikken
Whut?! Dit werkt?b.o.n.s schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:39:
[...]
Collegaatje van mij heeft een (Creative) usb soundblaster geluidskaartje aangesloten op de usb poort van zijn PS4 en daarmee dus elke pc-gaming-headset beschikbaar gemaakt voor de console.
Heb zelf al een ps4 headset gekocht, maar als ik dit eerder had geweten was de keuze qua headsets een stuk groter geweest!
Dat is ook nog eens een idee...
http://www.ebay.com/itm/2...rives&hash=item27cc670899dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:34:
[...]
Heb je daar een linkje van?
In de pricewatch staat er 1 voor 80,-, een SSHD dan. Dat schijnt beter te zijn, al zou ik liever een 2TB schijf er in willen stoppen. Heb van de 500GB nu nog maar ruim 100 over met maar een paar games, dat gaat behoorlijk rap.
Dit is dezelfde schijf die er nu in je ps4 zit alleen met 1 TB ipv 500gb.. voor de rest hetzelfde merk/rpm etc.
En klopt een 2tb zou met het oog op de toekomst beter zijn.. Alleen BF4 neemt al 50 gig in beslag ofzo. Zijn die 2,5 inch schijven van 2tb er eigenlijk al wel? en betaalbaar?
[ Voor 11% gewijzigd door HertogJack op 22-08-2014 09:28 ]
Ja, headsets die alleen een USB-aansluiting hebben werken ook (zelf getest). Zit in feite gewoon een USB-geluidskaart ingebouwd, dus een losse zou ook moeten werken. Of je met een kabeltje aan je PS4 vast wilt zitten is echter maar de vraag....Brutal1ty schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:10:
[...]
Whut?! Dit werkt?![]()
Dat is ook nog eens een idee...
Ik ben zelf erg ontevreden over de kwaliteit van voicechat op de PS4. Ik speel met een kameraad samen Diablo 3 maar na 5 minuten voicechat via de PS4 hebben we weer gewoon een voicechat van de pc aangeslingert (Mumble).
Hybride schijf is sneller in een PS4...MonkeySandwich schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:34:
Ik zou er liever een SSD in zetten, lekker rap
Een WD Green(energiezuinig) of een wat onbekendere Toshiba, verder is er niet veel keus;HertogJack schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:23:
[...]
http://www.ebay.com/itm/2...rives&hash=item27cc670899
Dit is dezelfde schijf die er nu in je ps4 zit alleen met 1 TB ipv 500gb.. voor de rest hetzelfde merk/rpm etc.
En klopt een 2tb zou met het oog op de toekomst beter zijn.. Alleen BF4 neemt al 50 gig in beslag ofzo. Zijn die 2,5 inch schijven van 2tb er eigenlijk al wel? en betaalbaar?
http://tweakers.net/categ...QurLEHCWraCVDC0Mjpdja2loA
Jammer dat er niet gewoon een 3.5 inch in past, ben je in 1 keer klaar met 4TB
Volgens mij is de maximale hoogte voor een HDD in de PS4 12,5mm.
Als ik naar die schijven kijk zijn deze 15mm.
Dit zouden dan de enige >1TB schijven zijn die binnen 12,5mm vallen.
http://tweakers.net/categ...Zm5GUK_gR5Cr6GRnqlSbW0tAA
[ Voor 49% gewijzigd door M a r c o op 22-08-2014 10:01 ]
Precies.. mag max 12.5 mm zijn.M a r c o schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:59:
^Die gaan niet passen toch??
Volgens mij is de maximale hoogte voor een HDD in de PS4 12,5mm.
Als ik naar die schijven kijk zijn deze 15mm.
Dit zouden dan de enige >1TB schijven zijn die binnen 12,5mm vallen.
http://tweakers.net/categ...Zm5GUK_gR5Cr6GRnqlSbW0tAA
Maar hoe het verder zit met al die aansluitingen sata 2 3 etc.. zoveel sappie heb ik er ook weer niet van
Die zijn 15mm hoog en passen dus niet.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:48:
[...]
Een WD Green(energiezuinig) of een wat onbekendere Toshiba, verder is er niet veel keus;
http://tweakers.net/categ...QurLEHCWraCVDC0Mjpdja2loA

pricewatch: Samsung M3 Portable 2TB Zwart
http://www.seagate.com/ab...orage-solution-pr-master/
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Niet echt een oplossing helaas, zit 5 meter van de TV namelijk (en dus van de PS4) dus moet mijn headset echt aansluiten op mijn controller.b.o.n.s schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:39:
[...]
Collegaatje van mij heeft een (Creative) usb soundblaster geluidskaartje aangesloten op de usb poort van zijn PS4 en daarmee dus elke pc-gaming-headset beschikbaar gemaakt voor de console.
Heb nu de oortjes van mijn Samsung S3 in mij tas gegooid @ work om vanavond thuis eens te proberen. Deze zijn in ear en doen hopelijk niet na een half uur al pijn wat die van de HTC wel deden.
Maar ik houd me nog steeds aanbevolen voor een oplossing om mijn Seinheizer aan te sluiten op de controller. Moet dan enkel een convertertje hebben aangezien die 2 3.5 jacks heeft dus
Vind het sowieso jammer dat het stock oortje echt beetje bagger is

[ Voor 4% gewijzigd door TgR_KILLER op 22-08-2014 10:41 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Maar schijnt mogelijk niet te werken
http://community.us.plays...inpoint-M9T/td-p/42842075
edit: blijkbaar sinds fw 1.70 weer wel.
[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 22-08-2014 10:45 ]
http://community.us.plays...st-25th-2014/m-p/44330904
Ugh... zuur =\Martell schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:59:
Volgende week 7 (!) uur lang onderhoud aan PSN. Uiteraard weer in onze avond. Maandag 25 augustus vanaf ongeveer 18:30 tot een uurtje of 2 in de nacht.
Hopen dat er een hoop verbeterd wordt.Martell schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:59:
Volgende week 7 (!) uur lang onderhoud aan PSN. Uiteraard weer in onze avond. Maandag 25 augustus vanaf ongeveer 18:30 tot een uurtje of 2 in de nacht.
Wat Martell vergeet erbij te zetten:
If you’ve signed in to the network any time since August 20th you will be able to play games online and access partner apps such as Netflix during this maintenance period.
Ben benieuwd!
Dat is altijd bij onderhoud, maar is lang niet altijd het geval..Uniciteit schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:17:
[...]
Wat Martell vergeet erbij te zetten:
[...]
Dat bestaat gewoon. Jij zoekt zoiets:TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:39:
[...]
Niet echt een oplossing helaas, zit 5 meter van de TV namelijk (en dus van de PS4) dus moet mijn headset echt aansluiten op mijn controller.
Heb nu de oortjes van mijn Samsung S3 in mij tas gegooid @ work om vanavond thuis eens te proberen. Deze zijn in ear en doen hopelijk niet na een half uur al pijn wat die van de HTC wel deden.
Maar ik houd me nog steeds aanbevolen voor een oplossing om mijn Seinheizer aan te sluiten op de controller. Moet dan enkel een convertertje hebben aangezien die 2 3.5 jacks heeft dus
Vind het sowieso jammer dat het stock oortje echt beetje bagger ishad er meer van gehoopt.
http://nl.startech.com/Ka...set-Verloopkabel~MUYHSMFF
Computer says no
Gefeliciteerd! Lijkt me een extreem goede dealProtax schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:18:
Zojuist een nieuwe PS4 (in doos) gescoord voor € 300,- via Marktplaats.
Ben benieuwd!
Moet je wel mee op passen want daar zijn verschillende varianten van, deze is voor de Apple 'standaard'Meekoh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:20:
[...]
Dat bestaat gewoon. Jij zoekt zoiets:
http://nl.startech.com/Ka...set-Verloopkabel~MUYHSMFF
Kan worden gebruikt met elk mobiel apparaat dat beschikt over een 4-pins 3,5mm aansluiting, zoals de iPhone®, iPod® en iPad®
En DS4 controller gebruikt een andere pin-out en is ook de reden dat Apple oortjes half werken en ruis op de mic hebben.
Ik hoop voor je dat hem gewoon op gaat halen en niet laat opsturen na overmaken.. Ik heb op marktplaats er ook een zien staan voor 300, maar dat bleek een minder goed te vertrouwen persoon..Protax schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:18:
Zojuist een nieuwe PS4 (in doos) gescoord voor € 300,- via Marktplaats.
Ben benieuwd!
Heeft Apple een andere pin-out?(typisch appleAlphaBlack_NL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:33:
[...]
Moet je wel mee op passen want daar zijn verschillende varianten van, deze is voor de Apple 'standaard'
Kan worden gebruikt met elk mobiel apparaat dat beschikt over een 4-pins 3,5mm aansluiting, zoals de iPhone®, iPod® en iPad®
En DS4 controller gebruikt een andere pin-out en is ook de reden dat Apple oortjes half werken en ruis op de mic hebben.

Deze is namelijk geschikt voor Apple & Dell. Ik dacht Dell zal wel iets universeels hebben
edit:
Deze zou zeker moeten werken:
http://www.wehkamp.nl/ele...ma%29/C26_GME_IJ1_125668/
[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 22-08-2014 11:58 ]
Computer says no
Ophalen...Segafreak83 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:47:
[...]
Ik hoop voor je dat hem gewoon op gaat halen en niet laat opsturen na overmaken.. Ik heb op marktplaats er ook een zien staan voor 300, maar dat bleek een minder goed te vertrouwen persoon... Gelukkig had ik nog niets betaald en het op tijd in de gaten..
Kans is klein. EA en Xbox zijn beste vrienden sinds die abonnement dienst van EA. Het is al wel zeker dat hij gebundeld wordt met de xbox one.Berg085 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:48:
Weet iemand of PS4 straks ook gebundeld gaat worden met FIFA15?
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Nope, Apple heeft geen andere pin-out.Meekoh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
Heeft Apple een andere pin-out?(typisch apple)
Deze is namelijk geschikt voor Apple & Dell. Ik dacht Dell zal wel iets universeels hebben
Klopt inderdaad. Erg jammer is het wel, heb nu nog geen ps4 maar wil er wel een aanschaffen voor fifa 15.rnenator schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:53:
[...]
Kans is klein. EA en Xbox zijn beste vrienden sinds die abonnement dienst van EA. Het is al wel zeker dat hij gebundeld wordt met de xbox one.
Ok nu ben ik in de war, ik had al bijna die splitter gekocht.. toen las ik dat het niet ging werken, maar het moet dus wel werken?
Al is het maar 7 euro, geef het toch liever niet aan iets uit wat toch niet werkt =)
*edit* die van de Wehkamp is wel leuk maar 7 dagen levertijd vind ik beetje minder
[ Voor 16% gewijzigd door TgR_KILLER op 22-08-2014 12:11 ]
Daarvoor ook al.rnenator schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:53:
[...]
Kans is klein. EA en Xbox zijn beste vrienden sinds die abonnement dienst van EA. Het is al wel zeker dat hij gebundeld wordt met de xbox one.
Titanfall, Fifa FUT legends, etc.
En nu die EA acces, al is dat ook omdat Sony er niets voor voelde.
Al zijn het niet echt vriendjes, ze kijken gewoon naar een grote bak met geld.
Denk niet dat er een officiële bundel met Fifa komt.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 22-08-2014 12:07 ]
Hoezo niet echt vriendjes? 1x raden waar de CEO van EA weg komt.....dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
Daarvoor ook al.
Titanfall, Fifa FUT legends, etc.
En nu die EA acces, al is dat ook omdat Sony er niets voor voelde.
Al zijn het niet echt vriendjes, ze kijken gewoon naar een grote bak met geld.
Denk niet dat er een officiële bundel met Fifa komt.
Verder denk ik dat ze geen vriendjes zijn, maar zoals eerder is gemeld dat geld veel doet.
Jawel mic en ground zijn omgedraaid ten opzichte van de ooit afgesproken standaard maar veel fabrikanten hebben dit nu overgenomen behalve op de DS4 dus......

Ik denk dat je er van uit kan gaan dat een dergelijke bundel komt zodra het spel uit is.daanb14 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:14:
Ben heel erg geïnteresseerd in de PlayStation 4, maar weet iemand van jullie of er een bundel komt met GTA V?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Laat maar.. 50 euro is de adviesprijs xD zo dom ben ik niet
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
HD remake #1? Waar heb jij het nou weer over??lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:34:
jep, HD remake #1 heeft het ook gekregen, dus grote kans dat HD remake #2 het ook krijgt (overigens ga ik GTA 5 wel halen als hij betaalbaar is).
Laat maar.. 50 euro is de adviesprijs xD zo dom ben ik niet
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
De MediaMarkt in Ede heeft er nog zat.
Volgens een paar vrienden van me, kan je zonder niet veel.
En nog tips voor het kopen van een racegame/sport game, weet niet zo goed of bijv. Need for Speed wat is?
Ga straks me PS4 ophalen, maar zit voor de rest niets bij.
[ Voor 10% gewijzigd door Protax op 22-08-2014 14:08 ]
Haal 3 maanden. En wacht tot in november een jaar voor 37 te vinden is.Protax schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:06:
Nog tips voor het kopen van PS+?
En nog tips voor het kopen van een racegame/sport game, weet niet zo goed of bijv. Need for Speed wat is?
Of je wacht uberhaupt tot dan als je niet online speelt en de gratis games niet interessant vindt.
PS+ zeker kopen, heb destijds voor 2 jaar ingeslagen, toen het in de aanbieding was voor 37,50.Protax schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:06:
Nog tips voor het kopen van PS+?
Als je plus hebt, ook alle games voor VITA/PS3 binnenhalen!!
Mocht er dan ooit een remake van komen, die crossbuy is, dan kun je die ook gratis binnenharken (net als Hotline Miami nu).
Racegame: wacht tot de veredelde demo van DriveClub gratis is voor PS+ leden?
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Anoniem: 153905
De games die mij deze gameconsole zo blijven boeien zijn .
Splinter Cell Blacklist
Forza Motorsport 4
Grand Theft Auto V
Sniper Elite 3 Afrika .
Maar na deze hebben gespeeld zou ik moeten overstappen naar een nieuwe gameconsole en ben nu al bezig met de verschillen van de Xbox One en de Playstation 4 .
Maar eerlijk gezegd spreekt mij de hardware van de Playstation 4 meer aan vanwege de mooie uiterlijk en compactheid .
Wel is er momenteel geen goede race simulatie op de Playstation 4 en brengt hopelijk Preject C.A.R.S. er verandering in
De tijd leert .
Klasse!
Last of Us? Je weet wel, die game die nog geen jaar uit was voordat er een HD remake van kwamASNNetworks schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:52:
[...]
HD remake #1? Waar heb jij het nou weer over??
On topic:
Tot nu toe nog erg veel plezier met
Infamous
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
Zit alleen nu te twijfelen over:
Killzone vs Knack vs Watch Dogs
Ideeen?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Knack wachten tot ie in de IGC zit
Watch Dogs zou ik dan halen, of TLOU als je die nog niet hebt
Ooit Killzone 2 of deel 3 gespeeld? Killzone shadow Fall is gewoon een goede game met af en toe zelfs gratis map updates. Ja het is wel wat anders dan de gemiddelde CoD of BF, tempo ligt wat lager.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:
Killzone niet doen, dat valt echt tegen..
BFV: SuperflipNL [PS4]
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
er is absoluut niks mis met kz:sf. De singleplayer is wel generic net zoals die van cod en battlefield. Maar de multiplayer is in mijn ogen een pareltje ben sinds gister begonnen met spelen en heb er elke seconde van genoten. Heel wat tactischer dan cod en ook een stukje trager.dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:
Killzone niet doen, dat valt echt tegen..
Killzone: Shadowfall vind ik echt slecht in vergelijking met de vorige delen.SuperflipNL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:48:
[...]
Ooit Killzone 2 of deel 3 gespeeld? Killzone shadow Fall is gewoon een goede game met af en toe zelfs gratis map updates. Ja het is wel wat anders dan de gemiddelde CoD of BF, tempo ligt wat lager.
Ben benieuwd heb hem ook net gekocht staat hem nu thuis te downloaden.Dj.Restyle schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:51:
Wat is PvZ Garden Warfare een leuke game zeg! lekker no nonsense knallen met de bekende figuren uit de serie ! heerlijk ! MP is super! alleen had ik het ook leuk gevonden hadden ze er een single player ingestoken met missies maar tot nu vermaak ik me goed!
Zitten er geen micro transactions in en dat soort ongein ik dacht dat ik laatst zo iets zag?
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=880274
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Jup, en je kan nu je vrienden hacken. Iets wat al in het begin erin had moeten zitten (mijn vrienden en ik keken hier ZO hard naar uit juist)..... Leuk dat Ubisoft er nu mee komt hoor, maar al mijn vrienden hebben Watch Dogs allang weer doorverkocht... Handig nu deze featureAtlAntA schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:58:
Watchdogs heeft een nieuwe patch gekregen waar ook de drinking game makkelijker is geworden.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=880274

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 22-08-2014 16:04 ]
Heel andere optie: Metro Redux. Setje met beide games (Metro 2003 Redux en Metro Last Light Redux) kun je nu al voor 27 euro halen. Beide wereldgames. Komt eind volgende week uit.lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Last of Us? Je weet wel, die game die nog geen jaar uit was voordat er een HD remake van kwam
On topic:
Tot nu toe nog erg veel plezier met
Infamous
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
Zit alleen nu te twijfelen over:
Killzone vs Knack vs Watch Dogs
Ideeen?
(Ja het zijn eigenlijk HD remakes maar wel van erg toffe games die meer aandacht verdienen
[ Voor 7% gewijzigd door Willybubba op 22-08-2014 16:22 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
http://fragtheplanet.com/...-any-pc-headset-with-ps4/
Dat is dus exact de kabel die hierboven ergens gelinkt is
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Gamemania verkoopt ze ook van Hama. 9.95 voor 4 setjes van 2 maten. een standaard grip en een verhoogde grip. Hier kan je dus 4 controllers mee voorzien. Elke linker thumb de standaard grip en de rechter thumb de hoge grip. Bevalt mij prima was 1 uurtje wennen.Brutal1ty schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:54:
[...]
Heel tof. Ik heb namaak KF's geprobeerd dus ga er van uit dat de echte nog wat steviger zijn, maar mijn ervaring (en wat ik gehoord heb) is als volgt:
1. Je moet wennen. Heel erg wennen. Zeker als je de ''langere'' Freeks gebruikt om mee te mikken enzo zal je het aan het begin slechter doen dan eerst, maar laat je daardoor niet afschrikken. Wel moet gezegd worden dat ik persoonlijk al genoeg zal hebben aan de CQC signature (korte versie) van de KF's ook omdat ik níet van concave sticks hou, maar juist van dome sticks (Ps3 stijl, net als vele shooter fans met mij trouwens: Scuf controllers worden ook vaak met domes verkocht). Ik twijfel zelf tussen setje CQC signature (kort half-dome/concaaf net als PS4 sticks, groen) of Vortex (1 kort concaaf, 1 dome lang)
2. Door de toegevoegde lengte (wat bij de langere dus nóg meer geld) is het wennen, maar heb je technisch gezien gewoon meer mogelijkheid tot precisie. In de praktijk komt het hier op neer: Stel je speelt CoD normaal op sensitivity 8: daarmee ben je snel genoeg in omdraaien en nét precies genoeg op lange afstanden. Met de KF's kan je dan bijvoorbeeld makkelijk op 10-12 gaan spelen: je kan door de toegevoegde lengte nog net zo precies zijn op lange afstand, máár kan indien nodig wel veel sneller omdraaien -> voordeel.
3. Het materiaal van degene die ik heb geprobeerd (lang geleden) was prettig en zelfs vrij ''zweetduim'' bestendig om het even zo te noemen. Goede grip dus, maar niet alle KF's zijn hetzelfde wat dat betreft. Reviews lezen en opzoeken dus!
Enige nadeel van die dingen: ze zijn in Europa extreem duur. In US zijn ze 11 dollar (!) per setje, hier gerust 15-18 euro per setje... Wel schijnen ze heel lang mee te gaan omdat ze van goed materiaal gemaakt zijn.
Dat is mijn mening/beperkte ervaring met de aftreksels en wat ik weet van de echte KF's. Hoop dat je er íets aan hebt![]()
Je kan ze hier kopen in NL (http://www.gamefreeks.nl/) of je kan ze importeren als dat toch echt goedkoper is
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=29782
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]