Ik heb dit ook gehad, maar vind het bijzonder goed opgelost door Sony. Ik belde klantenservice en legde het uit. Zij zeiden mij wat ik moest doen. Ik kreeg een referentienummer gemaild en moest de controller met een kopie van de bon opsturen. Dit deed ik. Twee dagen(!) later had ik een nieuwe controller thuisgestuurd gekregen.HenriL schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:25:
Mensen ik heb nu een maand mijn Playstation 4, maar de DS4 controller krijgt nu al scheurtjes in de linker stick! is er iemand die deze ervaring deelt? of heeft opgelost?
Dit dus

en nog wat technische details gezien er nog steeds geen nieuws artikel over is:
1080p totaal (als ik het goed begrijp, wat lager is wrs dan OR CV), 90+ FoV (hetzelfde), en voor de rest niet echt iets interessants:

en nog wat technische details gezien er nog steeds geen nieuws artikel over is:
1080p totaal (als ik het goed begrijp, wat lager is wrs dan OR CV), 90+ FoV (hetzelfde), en voor de rest niet echt iets interessants:

[ Voor 59% gewijzigd door David Mulder op 19-03-2014 02:32 ]
Anoniem: 170423
De nieuwe Metal Gear - Ground Zeroes staat voor 19,99 voor de ps3 in de psstore.
Ik denk dat ie voor de ps4 ook 19,99 wordt , ik haal em meteen dan.
En Infamous haal ik ook deze week , maar die zal wel 69,99 worden.
En Infamous haal ik ook deze week , maar die zal wel 69,99 worden.
Een half uur gameplay voor € 20,-. Denken ze dat ik gek ben?
hmm zal dat te maken gehad hebben met de download van de firmware update?? Ik ervaar die slowdown niet tijdens het downloaden van firmware of updates hoor... Heb je het ook wanneer ie gewoon game updates download? Zo ja zou ik even lekker teruggaan naar de winkelt.M.Koers schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:45:
Console herstart maar blijft problemen geven. Ook in de standaard interface van de PS4.
Hebben meerderen deze ervaring?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Check de review - 8.5 Geweldig :bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:17:
http://nl.ign.com/review/...id-v-ground-zeroes-review
Dit lijkt een breder probleem te zijn en zoals iemand hieronder al aangeeft is het snel opgelost via Sony. Ik heb zelf dat mijn stick erg snel slijt. ik heb geen scheurtjes maar het relief is wel al van de sticks. Ik vind dat wel slecht hoor. dat er sporen van slijtage ontstaan ala maar al na een paar maanden je stick vernield vind ik te snel voor een constroler van 60 euri. gelukkig lost Sony het netjes op maar het is een smetje.HenriL schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:25:
Mensen ik heb nu een maand mijn Playstation 4, maar de DS4 controller krijgt nu al scheurtjes in de linker stick! is er iemand die deze ervaring deelt? of heeft opgelost?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Raar ik kreeg toen ik mijn ps4 aanzette gister gelijk een natificatie dat ie een firmware ging downloaden en toe ie klaar was kreeg ik de melding ready to install. Deze firmware install moet ie wel doen terwijl je niks anders aan het doen bent want hij gaat herstarten. Game installes etc doet ie op de achtergrond.M.Koers schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:50:
Lekker dan.
Ik de PS4 net weer opgestart en de notification bekeken staat er een system update klaar welke ten tijde van de problemen is gedownload.
Heb er toen alleen geen notification van gehad vol in beeld...
Je kan onder settings je notificaties beheren wat misschien handig is als je wilt weten wat je PS4 allemaal aan het doen is zonder jouw weten.
Ik ken de cijfers, maar dan nog is het een veredelde demo met een walgelijk business model.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:34:
[...]
Check de review - 8.5 Geweldig :
http://nl.ign.com/review/...id-v-ground-zeroes-review
Ik ga em zeker wel checken , ik zal wel een overtuigend filmpje ervan maken.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:55:
[...]
Ik ken de cijfers, maar dan nog is het een veredelde demo met een walgelijk business model.
Is altijd al de standaard prijs geweest: €19,99 voor de PS3 en €29,99 voor PS4, grote onzin, alsof het goedkoper is om de game voor de PS3 te makenAnoniem: 170423 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:02:
De nieuwe Metal Gear - Ground Zeroes staat voor 19,99 voor de ps3 in de psstore.

Als je de game op 100% (of in de buurt daarvan) wilt spelen ben je overigens wel langer bezig dan 1-2 uurtjes. Maar ik blijf het ook te duur vinden, gemiddelde PSN titel van 7,50-15 euro geeft meer speelduur.
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2014 09:04 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Beetje overdreven, vergelijk het met angry birds en de 20-30euro is het dubbel en dwars waard. . Ach gewoon een kleine zoethouder tot de echte game er is.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:55:
[...]
Ik ken de cijfers, maar dan nog is het een veredelde demo met een walgelijk business model.
[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 19-03-2014 09:06 ]
De feature om een game al te spelen tijdens het installeren lijkt op papier een hele mooie feature. Helaas gisteren ervaren dat het prettiger is om een tijdje geduld te hebben.
Gisteren Rayman Legends gekocht, een leuke luchtige game. Meteen in de PS4 gestopt en ik kon meteen spelen. Er kwam geen enkele melding over installeren (volgens het hoesje is er dik 9gb hdd space nodig) en we konden meteen beginnen met spelen. Het ging allemaal soepel en goed voor de eerste minuten. Tot alles opeens als een gek begon te stotteren (zowel beeld als geluid).
Met dank aan de share knop kon ik het meteen vastleggen:
Shadowfall heb ik (volgens mij) niet gespeeld tijdens de install en andere games heb ik niet. Volgende game zal ik zeker met meer geduld starten, dat geeft een betere ervaring. Hebben meer mensen dit met een andere game gehad?
Gisteren Rayman Legends gekocht, een leuke luchtige game. Meteen in de PS4 gestopt en ik kon meteen spelen. Er kwam geen enkele melding over installeren (volgens het hoesje is er dik 9gb hdd space nodig) en we konden meteen beginnen met spelen. Het ging allemaal soepel en goed voor de eerste minuten. Tot alles opeens als een gek begon te stotteren (zowel beeld als geluid).
Met dank aan de share knop kon ik het meteen vastleggen:
Shadowfall heb ik (volgens mij) niet gespeeld tijdens de install en andere games heb ik niet. Volgende game zal ik zeker met meer geduld starten, dat geeft een betere ervaring. Hebben meer mensen dit met een andere game gehad?
Project Morpheus ziet er vet uit maar hoop dat de FoV nog wordt verbeterd, 90 graden is wat weinig.Goed om te lezen dat ze zich ook richten op 3D geluid en VR inputs wel grappig om te zien dat die lightbar(die nu maar nutteloos is) in de DS4 is gestopt met VR al in het achterhoofd. Ziet er naar uit dat ik toch nog een keer die PS Camera moet gaan halen of ze moeten hem gaan bundelen met de Headset.
Lekker overdreven. Dat iemand in staat is de game in 10-15 minuten uit te spelen, wil niet zeggen dat de game echt zo kort is. De gemiddelde gamer doet ongeveer 90-120 minuten over de hoofdmissie en ca. 30 minuten per side missie. Dat is dus sowieso 4 uur gameplay waarbij bijna elke reviewer zegt zeker 8 uur bezig geweest te zijn. Ik zeg niet dat dit 30€ waard is, dat moet iedereen voor zich bepalen, maar kom ook niet met je 'half uur' aanzetten.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:17:
[ Voor 3% gewijzigd door voxxel op 19-03-2014 09:30 ]
@Bitflusher.
Bij mij werkte Rayman Legends perfect de eerste keer. Wat jij in het filmpje laat zien had ik gisteren avond ook. Ik had het vermoeden dat dit kwam doordat hij op de achtergrond de nieuwe software update aan het downloaden & voorbereiden was. Misschien was dit bij jou ook het geval?
Bij mij werkte Rayman Legends perfect de eerste keer. Wat jij in het filmpje laat zien had ik gisteren avond ook. Ik had het vermoeden dat dit kwam doordat hij op de achtergrond de nieuwe software update aan het downloaden & voorbereiden was. Misschien was dit bij jou ook het geval?
PSN: KeaveXL
Ok goed om te weten, ik heb geen meldingen gekregen van softwareupdates tijdens of na het spelen. Wel toevallig dat we het dan beiden gisteren hadden.KeaveXL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:41:
@Bitflusher.
Edit: In de notifications staat inderdaad een update van het os naar 1.62 klaar om te installeren.
[ Voor 8% gewijzigd door bitflusher op 19-03-2014 11:07 ]
Wow, Project Morpheus ziet er goed uit. Ben wel bang dat de prijs best wel hoog is.
Dat had ik ook inderdaad, ik was bezig met een potje Fifa tegen een vriend en ineens was de wedstrijd onspeelbaar omdat de framerate echt enorm inzakte. Het ligt dus niet aan Rayman maar echt aan het updaten van de systeem software.KeaveXL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:41:
@Bitflusher.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Voor de Fifa 14 spelers zonder Pro Club;
Er is sinds kort ook een Fifa 14 GoT Pro club, aangezien bleek dat hier in het Fifa 14 topic wel belang bij was.
Het loopt alleen niet echt storm, en lang niet iedereen met een PS4 en Fifa 14 is actief in dat topic, dus wellicht dat een post hier het aantal leden wat omhoog kan brengen
De naam van de Pro club is GoT NL .
Er is sinds kort ook een Fifa 14 GoT Pro club, aangezien bleek dat hier in het Fifa 14 topic wel belang bij was.
Het loopt alleen niet echt storm, en lang niet iedereen met een PS4 en Fifa 14 is actief in dat topic, dus wellicht dat een post hier het aantal leden wat omhoog kan brengen
De naam van de Pro club is GoT NL .
Gamer is 45 minuten met de eerste en 20 minuten met de 2e playthrough bezig geweest. Als ik 30 ekkies lap, verwacht ik een storyline met ongeveer de helft van de speeltijd van een volledige titel. Welke reviewers hebben er 8 uur over gedaan? Ga ik die even lezen.voxxel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:28:
[...]
Lekker overdreven. Dat iemand in staat is de game in 10-15 minuten uit te spelen, wil niet zeggen dat de game echt zo kort is. De gemiddelde gamer doet ongeveer 90-120 minuten over de hoofdmissie en ca. 30 minuten per side missie. Dat is dus sowieso 4 uur gameplay waarbij bijna elke reviewer zegt zeker 8 uur bezig geweest te zijn. Ik zeg niet dat dit 30€ waard is, dat moet iedereen voor zich bepalen, maar kom ook niet met je 'half uur' aanzetten.
Ik lees altijd een rijtje reviews via metacritic. Nu ik er nog een paar heb gelezen is 8 uur inderdaad ook wel overdreven, 4 uur is wel realistisch als je alles doet en 8-10 uur inclusief collectibles en hoge scores. Maar 1-3 uur over de main mission is wel wat de meesten zeggen. Minder dan een uur is denk ik gerushed. Maar goed, zolang ik het zelf nog niet gespeeld heb is het gissen.
Anoniem: 467839
Bij mij schokte ook alles als hell net, nieuwe systeem update werd ook hier gedownload;)
Ik snap je probleem niet echt. Je hebt namelijk een keuze om het spel niet te kopen, je bent dus niet verplicht. Of moet een spel zoals Skyrim ongeveer 400 euro kosten?bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:20:
[...]
Gamer is 45 minuten met de eerste en 20 minuten met de 2e playthrough bezig geweest. Als ik 30 ekkies lap, verwacht ik een storyline met ongeveer de helft van de speeltijd van een volledige titel. Welke reviewers hebben er 8 uur over gedaan? Ga ik die even lezen.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Als je de vergelijking doortrekt naar bijvoorbeeld een Gone Home, een korte game van 1,5 uur maar wel zeer hoog gewaardeerd door reviewers en gamers en met een prijskaartje van 20 euro, dan valt de 30 Euro van Ground Zeroes op zich mee, ervan uitgaande dat je elk hoekje van de basis doorzoekt en alle content doorloopt.
Wellicht was 20 Euro schappelijker geweest, de 40 Euro die ze eerst wilden vragen vind ik ook te hoog. Wel gewoon slim gedaan; de meesten zijn hongerig naar nieuwe next-gen content dus het zal wel goed verkopen.
Deden ze het ook niet zo met GT Prologue?
Wellicht was 20 Euro schappelijker geweest, de 40 Euro die ze eerst wilden vragen vind ik ook te hoog. Wel gewoon slim gedaan; de meesten zijn hongerig naar nieuwe next-gen content dus het zal wel goed verkopen.
Deden ze het ook niet zo met GT Prologue?
Waarom vind je een fov van 90 te weinig? Ik kan mijn ogen geen 90 graden vanaf het middel punt bewegen volgens mij?AlphaBlack_NL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:17:
Project Morpheus ziet er vet uit maar hoop dat de FoV nog wordt verbeterd, 90 graden is wat weinig.Goed om te lezen dat ze zich ook richten op 3D geluid en VR inputs wel grappig om te zien dat die lightbar(die nu maar nutteloos is) in de DS4 is gestopt met VR al in het achterhoofd. Ziet er naar uit dat ik toch nog een keer die PS Camera moet gaan halen of ze moeten hem gaan bundelen met de Headset.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Daarnaast staan de specs ook nog niet vast volgens mij, FoV zou nog kunnen wijzigen. Doet de Oculus nu niet een FoV van 110?AtlAntA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:28:
[...]
Waarom vind je een fov van 90 te weinig? Ik kan mijn ogen geen 90 graden vanaf het middel punt bewegen volgens mij?
Waar ik meer benieuwd naar ben is of de PS4 überhaupt krachtig genoeg om nette graphics in 1080p te leveren aan die headset. Heeft de Oculus al niet een beest van een PC vereist om high fidelity games fatsoenlijk te kunnen verwerken?
Volgens de experts (ik ben daar niet 1 vankazuka schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Daarnaast staan de specs ook nog niet vast volgens mij, FoV zou nog kunnen wijzigen. Doet de Oculus nu niet een FoV van 110?
Waar ik meer benieuwd naar ben is of de PS4 überhaupt krachtig genoeg om nette graphics in 1080p te leveren aan die headset. Heeft de Oculus al niet een beest van een PC vereist om high fidelity games fatsoenlijk te kunnen verwerken?
Geile hardware maken kan Sony wel:

Volgens mij heeft de Oculus ook 90, maar diagonaal 110 ofzo. Enige wat mij wat tegenviel was dat er LCD gebruikt wordt en geen OLED, maar zoals de andere specs kan dit ook nog veranderen (en misschien is LCD ook wel genoeg, heb geen VR ervaring).kazuka schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Daarnaast staan de specs ook nog niet vast volgens mij, FoV zou nog kunnen wijzigen. Doet de Oculus nu niet een FoV van 110?
Of de PS4 krachtig genoeg is voor VR? Ja. Zelfs de PS2 is krachtig genoeg voor VR, het is maar net wat voor graphics je verwacht. Ze zullen over het algemeen geen games 'omzetten' naar VR lijkt me, de games zullen van de grond af aan ontwikkeld moeten worden met VR in het vooruitzicht. Daarom hebben ze het protoype nu ook aangekondigd en proberen ze developers aan te sporen om VR games te maken. Ik denk dat vooral de indie-developers een grote duit in de zak kunnen doen wat betreft VR support (grote ontwikkelaars zien dit nu nog als een te groot risico).
Waarschijnlijk duurt het nog een jaar of anderhalf voordat we met dit apparaat op ons hoofd zitten, maar damn, wat een cool vooruitzicht!
De 90 graden maakt niet uit las ik, wat je dan gaat doen is meer met je hoofd bewegen om te compenseren, als dat goed werkt dan is die 90 graden dus geen probleem.
En reporter Geoff Keighley: "Developers who have used Project Morpheus tell me the fidelity of the image and experience is superior to Oculus Rift." Dat is niet verkeerd toch?
En reporter Geoff Keighley: "Developers who have used Project Morpheus tell me the fidelity of the image and experience is superior to Oculus Rift." Dat is niet verkeerd toch?
An sich niet maar het ligt er aan welke rift hij bedoelt. De 1e had een resolutie van 640x480. De crystal cove versie heeft 1080p per oog. De laatste heeft bijna nog niemand geprobeerd maar hij misschien wel.Mr Ton schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:57:
De 90 graden maakt niet uit las ik, wat je dan gaat doen is meer met je hoofd bewegen om te compenseren, als dat goed werkt dan is die 90 graden dus geen probleem.
Iemand Ground Zeroes al in bezit?
Ik hoop 'm morgen op de deurmat te vinden. Kan niet wachten.
Ik hoop 'm morgen op de deurmat te vinden. Kan niet wachten.
PSN: breminem
Zijn er nog geen video's of hands-on te vinden??
PSN: Shiver23
Ok, ff kijken, wat info voor de mensen die morpheus interessant vinden:
- Volgens developers was het op hetzelfde niveau als Valve tweaked Oculus Rift, veel van die tweaks zullen ook in de consumer version van de rift komen en de rift zal een grotere resolutie krijgen
- De rift zal $300 kosten, het is dus onwaarschijnlijk dat ze dit ding duurder zullen maken.
- 90 graden is wel degelijk aan de lage kant, maar is wel nu de sweet point waar het het meer waard is om de resolutie te verhogen dan FoV
- Volgens developers was het op hetzelfde niveau als Valve tweaked Oculus Rift, veel van die tweaks zullen ook in de consumer version van de rift komen en de rift zal een grotere resolutie krijgen
- De rift zal $300 kosten, het is dus onwaarschijnlijk dat ze dit ding duurder zullen maken.
- 90 graden is wel degelijk aan de lage kant, maar is wel nu de sweet point waar het het meer waard is om de resolutie te verhogen dan FoV
Vanaf het middelpunt niet nee maar van volledig links naar rechts toch wel?AtlAntA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:28:
[...]
Waarom vind je een fov van 90 te weinig? Ik kan mijn ogen geen 90 graden vanaf het middel punt bewegen volgens mij?
90 graden lijkt me persoonlijk wel voldoende trouwens, minder fov voor je ogen is meer je hoofd bewegen en dat is nou net "leuk" bij dit soort technieken.
Verwacht ik eigenlijk niet, bij elke first person game kan dit prima werken. Of het nou een shooter, rpg, racer of wat dan ook is.Rivandu schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:
Of de PS4 krachtig genoeg is voor VR? Ja. Zelfs de PS2 is krachtig genoeg voor VR, het is maar net wat voor graphics je verwacht. Ze zullen over het algemeen geen games 'omzetten' naar VR lijkt me, de games zullen van de grond af aan ontwikkeld moeten worden met VR in het vooruitzicht. Daarom hebben ze het protoype nu ook aangekondigd en proberen ze developers aan te sporen om VR games te maken. Ik denk dat vooral de indie-developers een grote duit in de zak kunnen doen wat betreft VR support (grote ontwikkelaars zien dit nu nog als een te groot risico).
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 19-03-2014 13:44 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zijn alle spellen die je van de US psn download te spelen met een EU psn account? En zo niet, is er een lijst welke wel werken?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Er is ook al een stream op de ps4 te vinden van de Nederlandse Infamous. Tweakers perhaps? Jjur?
Een racer waarschijnlijk wel, maar elke game zal (heftig) aangepast moeten worden.Donstil schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:41:
Verwacht ik eigenlijk niet, bij elke first person game kan dit prima werken. Of het nou een shooter, rpg, racer of wat dan ook is.
Bijvoorbeeld: in veel shooters heb je een 'headbob' en andere animaties die het 'hoofd' bewegen van de speler. Dit werkt prima op een scherm, maar als jij zelf het hoofd bent dan maak je bewegingen tegen je verwachting in en dat wekt misselijkheid/duizeligheid op.
Ook is schaling vaak een probleem of hoe snel je door een level beweegt; dit ervaar je heel anders in VR allemaal (objecten kunnen veel te groot of te klein lijken).
Dus er komt wel iets meer bij kijken. Aan de andere kant: er is een VR demo van Thief, dus ben benieuwd hoe mensen dat ervaren en hoe de ontwikkelaar daarmee is omgegaan.
Anoniem: 149691
Klopt helemaal wat jij aangeeft, deze games speelt mij zoon, met name Black Ops 2.Pykow schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:18:
[...]
Bij de release zijn er nooit zoveel games, dit duurt nog een tijdje.
momenteel speel ik alleen maar Fifa 14.
AC: Black flag was niks.
Als je zoon gek is op CoD, Battlefield, GTA en Fifa, dan zal je sowiso nog een jaar moeten wachten.
nieuwste games die ook zeer populair zijn, komen pas eind dit jaar uit.
Jammer dat de PS4 niet backwards compatible is, dan had hij er ps3 games op kunnen draaien.
Wanneer komen Infamous en Metal Gear in de PSStore?
Ik dacht deze woensdag met de Store update.
Voor de ps3 is MGS al wel te preorderen.
In de US store is MGS al wel te downloaden.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:13:
Wanneer komen Infamous en Metal Gear in de PSStore?
Als je een account met US store hebt en die instelt als 'primaire psn' in de instellingen dan zijn die te spelen ja!TheKillingBean schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:25:
Zijn alle spellen die je van de US psn download te spelen met een EU psn account? En zo niet, is er een lijst welke wel werken?
Ik heb om te testen even Strider demo uit de US store gehaald en dat gaat perfect.
Ok mooi om te horen, scheelt weerMr Ton schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:27:
[...]
Als je een account met US store hebt en die instelt als 'primaire psn' in de instellingen dan zijn die te spelen ja!
Ik heb om te testen even Strider demo uit de US store gehaald en dat gaat perfect.
Sappig gerucht en een slap in the face voor MS als dit klopt.
http://www.psx-sense.nl/1...gelijk-het-hoofdplatform/
Gewoon een wisseling;bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:51:
EA richting Microsoft met exclusieve content voor Fifa, DLC van Battlefield eerder op Xbox, Titanfall.
Activision/COD met hoofdplatform voortaan PS4, al zou dat ook puur het maken van de games kunnen zijn, en niet de DLC-deal. Tevens dus de Destiny beta op de PS4.
EA gaat dan wel de verkeerde kant op
Mwoah, MS zal wel denken; boeiend, we hebben Titanfall (hoewel die game nog geen fractie verkocht is van de COD aantallen, en het maar de vraag is hoeveel het uiteindelijk verkoopt op de X1, afzetmarkt is niet erg groot..). Hier en daar duiken geruchten op dat EA bij nader inzien te haastig is geweest met het aannemen van Microsofts' grote zak met geld, omdat het niet opweegt tegen de winst die ze hadden kunnen halen met het releasen van titanfall op PS3 en PS4. PS3 en PS4 installed base is bij elkaar namelijk ongeveer 90 miljoen, een potentiele markt die dus aan hun neus voorbij gaat. Nu moeten ze het doen met de ongeveer 85 miljoen aan X360 en X1 bezitters. En de paar honderdduizend die ze met veel geluk aan PC gamers kunnen verkopen. En als klap op de vuurpijl is de X360 versie, waar de bulk winsten vandaan zouden moeten komen, nogmaals uitgesteld.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:51:
Ben overigens wel benieuwd naar de nieuwe IP van Epic Games; Samaritan. Die wordt namelijk ontwikkeld en uitgegeven zonder externe publisher, wat betekend dat die IP niet exclusief verbonden is aan MS..
Nieuwe PS4 update binnenkort, met interessante Share vernieuwingen.
http://blog.eu.playstatio...-share-enhancements-hdcp/
In eerste opzicht leken me de sharemogelijkheden wel leuk (vooral dat je altijd het laatste kwartier kunt terugkijken) maar ik moet zeggen dat ik er nog nooit gebruik van heb gemaakt terwijl ik hem al sinds de release heb.Poulske schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:
Misschien omdat ik er tijdens het gamen nooit aan denk? Als er iets vets in BF4 gebeurt ben ik meestal te druk met andere dingen bezig
de trailer die in de game section van de psstore staat van Infamous is wel echt van hele sicke kwaliteit
Klopt, maar als de PS4 en X1 qua verkopen op de huidige voet doorgaan, dan blijft EA niet bij MS hangen hoor. Het is bekend dat zowel EA als Respawn spijt hebben van de beslissing exclusief voor de X1 te gaan. Dit hadden ze natuurlijk niet verwacht. Kunnen ze wel weer met die zak geld komen, maar nu is de userbase simpelweg kleiner.dutchgio schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:59:
[...]
Gewoon een wisseling;
EA richting Microsoft met exclusieve content voor Fifa, DLC van Battlefield eerder op Xbox, Titanfall.
Activision/COD met hoofdplatform voortaan PS4, al zou dat ook puur het maken van de games kunnen zijn, en niet de DLC-deal. Tevens dus de Destiny beta op de PS4.
EA gaat dan wel de verkeerde kant op
Waar is die update dat ik de koplamp van mijn ds4 controller uit kan zetten?
of is die al geweest?
of is die al geweest?
Die is nog niet geweest.Emersion schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:14:
Waar is die update dat ik de koplamp van mijn ds4 controller uit kan zetten?
of is die al geweest?
Hmm volgens Wehkamp is InFamous al verzonden.
Heb infamous gister besteld bij de MM, kan hem dus gewoon vrijdag ophalen. Heb er nu al zin in, lijkt me echt een geweldig gaaf spel!
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Bij mij staat Infamous al in de psstore , maar kan em nog niet preorderen of kopen.
Zelfde met de nieuwe Metal Gear Solid.
Zelfde met de nieuwe Metal Gear Solid.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 170423 op 19-03-2014 17:30 ]
Ik mag toch wel hopen dat je 'm in de Amerikaanse store haalt, Dennis. Die EU prijs gaat nergens over.
Nee ik zit al sinds 2008 op hetzelfde NL PSN account.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:38:
Ik mag toch wel hopen dat je 'm in de Amerikaanse store haalt, Dennis. Die EU prijs gaat nergens over.
Gamen kost nou eenmaal wat.
Eindelijk een update die echt iets aanpastPoulske schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:
en het staat er niet letterlijk bij:
Maar ik mag aannemen dat de bug met het opnemen nu ook opgelost is. Hoop ook dat hierna de firmware update met mediastreaming mogelijkheden komt.Headline features:
- Rich video editor
- HDCP off option for capturing gameplay via HDMI
- Export captures to USB
- More features coming in future
ik heb op videogamesplus.ca NFS rivals gekocht (amerikaanse versie), en ik wil het koenigsegg gratis pack installeren. als ik hem in de store opzoek en download dan blijft er staan : wachten op installeren.....
ik ga ervanuit dat dit niet gaat omdat de store NL is en de game US.
Hoe ik een US account aanmaak etc kan ik allemaal wel terugvinden, maar nu is mijn vraag :
als ik een US PSN account aanmaak en het koenigsegg pack download, kan ik deze dan wel toepassen?
thx!
Hoe ik een US account aanmaak etc kan ik allemaal wel terugvinden, maar nu is mijn vraag :
als ik een US PSN account aanmaak en het koenigsegg pack download, kan ik deze dan wel toepassen?
thx!
Dat ziet er prachtig uit, maar voor de ps4 kan je dit denk ik wel vergeten.. Ik hoop dat ze me ongelijk bewijzen
Klopt inderdaad. Alleen is het uit de us store 30 procent goedkoper. En gewoon speelbaar op je eigen account natuurlijk.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:57:
[...]
Nee ik zit al sinds 2008 op hetzelfde NL PSN account.
Precies hetzelfde probleem gehad, alleen dan met BF4. Deze is ook Amerikaans en wilde second assault erbij kopen maar deze bleef dus ook hangen bij het installeren vanuit de Nederlandse psn store.Anoniem: 467839 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:05:
ik heb op videogamesplus.ca NFS rivals gekocht (amerikaanse versie), en ik wil het koenigsegg gratis pack installeren. als ik hem in de store opzoek en download dan blijft er staan : wachten op installeren.....
thx!
Heb zelf maar via internet een US psn card gekocht en zo met een US psn account gedownload. Eenmaal aangeschaft kon ik de addon wel gebruiken met m'n Nederlandse psn account.
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Infamous & mgs zien er wel aardig soortgelijk uit.voxxel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:24:
Dat ziet er prachtig uit, maar voor de ps4 kan je dit denk ik wel vergeten.. Ik hoop dat ze me ongelijk bewijzen
Haha lekker argument.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:57:
[...]
Nee ik zit al sinds 2008 op hetzelfde NL PSN account.

Ik betaal € 15,- minder voor een fysiek exemplaar die ik straks voor minstens € 30,- kan doorverkopen. Want games kosten nu eenmaal geld en in de US store betaal je zelfs nog minder dan dit.

Dus met een US PSN account in de US PSN store games kopen en spelen op je NL PSN? Volgens mij weet ik iets niet wat ik wil weten of begrijp ik het verkeerd?AtlAntA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:35:
[...]
Klopt inderdaad. Alleen is het uit de us store 30 procent goedkoper. En gewoon speelbaar op je eigen account natuurlijk.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Je begrijpt het correct. Mits je je ps4 op beide accounts op primary hebt gezet kan je alle op beide accounts aangeschafte games op beide accounts spelen.Tiwazz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:09:
[...]
Dus met een US PSN account in de US PSN store games kopen en spelen op je NL PSN? Volgens mij weet ik iets niet wat ik wil weten of begrijp ik het verkeerd?
Het us psn tegoed (dollars dus) haal ik bij offgamers. Gewoon via ideal binnen een paar minuten een code in je mail en klaar is kees.
Ac5 Screenshot gelekt.

Wow nice, misschien toch maar eens doen danAtlAntA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:15:
[...]
Je begrijpt het correct. Mits je je ps4 op beide accounts op primary hebt gezet kan je alle op beide accounts aangeschafte games op beide accounts spelen.
Het us psn tegoed (dollars dus) haal ik bij offgamers. Gewoon via ideal binnen een paar minuten een code in je mail en klaar is kees.
Ac5 Screenshot gelekt.
[afbeelding]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Of het gelimiteerd is weet ik zo niet. Je moet het eigenlijk net andersom bekijken. Je stelt op je ps4 in dat jij met je psn account hoofdzakelijk op die ps4 gaat spelen. Alle accounts op die ps4 die dat hebben gedaan kunnen games delen.Tiwazz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:31:
[...]
Wow nice, misschien toch maar eens doen dan. Maar je kan toch maar één account op primary zetten?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je 3 consoles als primary (hoofdzakelijk dus) instellen per psn account..
Weer een AC? Been there done that.
PSN: Finally_Chris
Ieder jaar volgens mij. Ik ben wel weer toe aan een dikke action adventure zoals ND ze maakt.CR1691 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:53:
Weer een AC? Been there done that.
Ben er wel een beetje klaar mee. Ik kijk liever uit naar projecten als The Crew en The Division, die doen tenminste iets nieuws. Dat geklim en geklauter kennen we nu wel.bram1984 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:59:
[...]
Ieder jaar volgens mij. Ik ben wel weer toe aan een dikke action adventure zoals ND ze maakt.
Gelukkig komt vrijdag Infamous binnen, laat dat het begin van een mooie aanwas aan games zijn.
PSN: Finally_Chris
zolang het goed blijft verkopen zullen ze er mee doorgaan, en als er veel van een tripple A titel verkocht worden dan doen ze blijkbaar toch iets goed 
Alsof Uncharted 4 iets nieuws gaat brengen, die wordt net als deel 1 tm 4... totaal onorigineel maar wel een instabuy voor mij.
Alsof Uncharted 4 iets nieuws gaat brengen, die wordt net als deel 1 tm 4... totaal onorigineel maar wel een instabuy voor mij.
Kan iemand mij vertellen of de tritton Kunai een goede headset is voor de ps4?
Ik heb het forum aardig doorgespit maar wil graag van iemand weten die hem al een tijdje in bezit heeft hoe de ervaringen zijn met voice en game audio?
En of het klopt dat je ook de WII U versie kunt bestellen voor 3 tientjes minder maar dat je wel gewoon nog de audio en chat volume afhankelijk van elkaar kunt regelen.
Ik heb het forum aardig doorgespit maar wil graag van iemand weten die hem al een tijdje in bezit heeft hoe de ervaringen zijn met voice en game audio?
En of het klopt dat je ook de WII U versie kunt bestellen voor 3 tientjes minder maar dat je wel gewoon nog de audio en chat volume afhankelijk van elkaar kunt regelen.
Scrooge NL
Alleen voor de graphs op de ps4 ben ik alCR1691 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:13:
[...]
Ben er wel een beetje klaar mee. Ik kijk liever uit naar projecten als The Crew en The Division, die doen tenminste iets nieuws. Dat geklim en geklauter kennen we nu wel.
Gelukkig komt vrijdag Infamous binnen, laat dat het begin van een mooie aanwas aan games zijn.
Blij met mijn aankoop van black flag:)
Denk niet dat schokkend veel nieuws zal brengen, maar ook voor mij een instabuy, zelfde heb ik met Infamous, fantastische games en kijk dan ook uit naar de volgende.Chaoss schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:00:
zolang het goed blijft verkopen zullen ze er mee doorgaan, en als er veel van een tripple A titel verkocht worden dan doen ze blijkbaar toch iets goed
Aan de andere kant, koop alles wat er interessant uitziet, me ps4 staat teveel uit atm..
Ken het gevoel. Heb de laatste paar weken het gevoel dat ik dat ding alleen maar gebruik om filmpjes via de ign app te bekijken.Fatal Mind schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:27:
[...]
Denk niet dat schokkend veel nieuws zal brengen, maar ook voor mij een instabuy, zelfde heb ik met Infamous, fantastische games en kijk dan ook uit naar de volgende.
Aan de andere kant, koop alles wat er interessant uitziet, me ps4 staat teveel uit atm..
En het stomme is, voor mij ieder geval, heb Knack nog liggen die ik moet uitspelen, zelfde met Thief, heb simpelweg geen zin meer in die games. ( Vind ze alle twee tegen vallen )AtlAntA schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:50:
[...]
Ken het gevoel. Heb de laatste paar weken het gevoel dat ik dat ding alleen maar gebruik om filmpjes via de ign app te bekijken.
Wat mij betreft is Infamous de eerst echte PS4 game ( die ik interessant vind ! )
[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 19-03-2014 21:53 ]
Towerfall ascension is uit, ietwat prijzig maar heerlijk competitief 
http://www.metacritic.com...-ascension/critic-reviews
http://www.metacritic.com...-ascension/critic-reviews
Niet onverwacht: Titanfall 2 wordt multiplatform en komt dus ook op PS4:
http://www.polygon.com/20...-sequel-wont-be-microsoft
Hier een wat betere samenvatting van de VR aankondiging:
PS4's VR Headset Reveal: Adam Sessler Reacts to Sony's Project
PS4's VR Headset Reveal: Adam Sessler Reacts to Sony's Project
Interessante ontwikkeling, maar ik vraag me even af in hoeverre het voor een developer mogelijk is om gewoon een soort vinkje aan te kunnen zetten zodat de game ook goed te gebruiken is voor VR. Als het vrij makkelijk is om een game goed geschikt te maken voor VR dan is dat natuurlijk wenselijk, zeker gelet op de prijs van het apparaat zelf (zo rond de 300 dollar las ik?).
Want mocht het flink wat tijd kosten om een game ook geschikt te maken voor VR, dan kan ik me voorstellen dat er maar een beperkt aantal studios dit echt gaan implementeren in hun games (voornamelijk first party lijkt me). Zeker omdat naar mijn verwachting toch maar een relatief kleine userbase (ten opzichte van het aantal console) zo'n VR bril aanschaft.
Want mocht het flink wat tijd kosten om een game ook geschikt te maken voor VR, dan kan ik me voorstellen dat er maar een beperkt aantal studios dit echt gaan implementeren in hun games (voornamelijk first party lijkt me). Zeker omdat naar mijn verwachting toch maar een relatief kleine userbase (ten opzichte van het aantal console) zo'n VR bril aanschaft.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dit is een gerucht maar nog niet officieel erkend door EA.AlphaBlack_NL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:20:
Nou, het is nog allerminst zeker,AlphaBlack_NL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:20:
Bron: http://www.gamespot.com/a...titanfall-2/1100-6418404/An EA representative told GameSpot, "We do not comment on rumor or speculation. Right now all our focus is on supporting all the fans worldwide enjoying Titanfall."
The original Titanfall is available only on Xbox and PC platforms. Terms of EA's agreement to publish Titanfall 2 are not clear, so we don't know yet if PlayStation and/or Nintendo fans will get a crack at the rumored next game in the series.
EA CFO Blake Jorgensen said previously that he is "sure" that potential sequels to Titanfall could come to PlayStation and/or Nintendo platforms.
Het enige wat met zekerheid valt te zeggen is dat EA de rechten heeft op het uitgeven van Titanfall 2, Echter, deze rechten kunnen worden verkocht en/of betekenen ondanks toespelingen nog steeds niet dat EA Titanfall inderdaad ook op Nitendo en of Sony platformen gaat uitbrengen.
Vergeet niet dat Microsoft een aanmerkelijk belang heeft bij een systeemseller, iets wat Titanfall 1 op dit moment wel lijkt te zijn. Het zal niet voor het eerst zijn dat een EA directielid moet terug komen op eerder gedane uitspraken. Kortom, geruchten over Titanfall 2 kan je tot aan de officiële aankondigen niet serieus nemen. Vooral niet omdat de relatie tussen Microsoft en EA closer is dan ooit.
En jah, ik weet wel dat EA met het (nog) niet uitbrengen op de platformen van Sony mogelijk een enorme markt laat liggen, maar aan de andere kant. Dit is een bewuste keuze en indien deze nooit gemaakt zou kunnen worden betekend het dat er nooit exclusieve titels zouden kunnen bestaan.
Daarbij, Titanfall is net een dikke week uit, het spel zal echt voor de huidige platformen worden uitgemolken, en dat is net wat de CFO uitspreekt. Hun focus ligt op dit moment letterlijk bij de huidige platformen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik heb de nieuwe MGS eindelijk en het is erg bruut :
Dit voelt echt als een next-gen MGS.
Kan me niet voorstellen dat Titanfall 2 weer exclusief wordt. Zeker als de huidige verkoopcijfers niet veranderen. EA en Respawn slaan zichzelf momenteel voor de kop namelijk. Aan de andere kant zal ik er persoonlijk geen traan om laten. Ik had 'm waarschijnlijk niet eens gehaald als ik een X1 zou hebben of als deze ook op de PS4 zou uitkomen. Heb toch te weinig tijd voor online gaming, dus geniet momenteel liever van SP games.
Logisch dat het een bewuste keuze is. Een game wordt niet per ongeluk exclusief. Een keuze die is voortgekomen uit de gedachte dat MS wel even zou domineren. Een zeer domme gedachte in mijn ogen, waarvan ik me tot op de dag van vandaag afvraag waarop deze gebaseerd is. De inhaalslag van de PS3 deed op elk vlak namelijk anders vermoeden. Bij Activision hebben ze het wel door, blijkt nu.Bullet NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 02:36:
[...]
En jah, ik weet wel dat EA met het (nog) niet uitbrengen op de platformen van Sony mogelijk een enorme markt laat liggen, maar aan de andere kant. Dit is een bewuste keuze en indien deze nooit gemaakt zou kunnen worden betekend het dat er nooit exclusieve titels zouden kunnen bestaan.
[ Voor 54% gewijzigd door bram1984 op 20-03-2014 08:18 ]
Mij lijkt Titanfall toch niks , ik blijf lekker Battlefield en Call of Duty spellen spelen voor multiplayer fun.bram1984 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:07:
Kan me niet voorstellen dat Titanfall 2 weer exclusief wordt. Zeker als de huidige verkoopcijfers niet veranderen. EA en Respawn slaan zichzelf momenteel voor de kop namelijk. Aan de andere kant zal ik er persoonlijk geen traan om laten. Ik had 'm waarschijnlijk niet eens gehaald als ik een X1 zou hebben of als deze ook op de PS4 zou uitkomen. Heb toch te weinig tijd voor online gaming, dus geniet momenteel liever van SP games.
De CGI zal het iig niet aan liggenAnoniem: 170423 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 06:10:
Ik heb de nieuwe MGS eindelijk en het is erg bruut :
[video]
Nog meer mensen hier zo extreem benieuwd naar de eerste reviews van InFamous? Twijfel om em aan te schaffen en ga dat bepalen aan de hand van de eerste beoordelingen.. Of is het voor jullie gewoon een insta-buy?
Nope ik wacht iig een aantal reviews af. En dan nog wacht ik misschien tot ik hem tegenkom hier bij V&A of op marktplaats.. infamous 1 gespeeld maar niet uitgespeeld omdat het mijn interesse niet kon blijven houden...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe game voor de PS4 waar ik weer even mee zoet ben twijfel tussen AC Black Flag, InFamous, MGS. Twijfels
Had ik ook, maar dat kwam tevens (misschien wel vooral) door de enorm slecht ingesproken Nederlandse tekstenScrisissszzz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:21:
Nope ik wacht iig een aantal reviews af. En dan nog wacht ik misschien tot ik hem tegenkom hier bij V&A of op marktplaats.. infamous 1 gespeeld maar niet uitgespeelt omdat het mijn interesse niet kon blijven houden...
Dat durf ik niet te zeggen, zet spellen nooit op Nederlands.. Engels is zoveel prettiger..mefjoew schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:23:
[...]
Had ik ook, maar dat kwam tevens (misschien wel vooral) door de enorm slecht ingesproken Nederlandse teksten
Maar goed, ik hoop gewoon dat het qua gameplay een diverse en toffe game wordt! Zeker omdat het ene ps4 exclusive is en dat mooi is voor het platform. Graphics zit imo wel goed na alle filmpjes en screens..
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Als je even zoet wilt zijn dan valt MGS wel af, die heb je in 2 uren uitgespeeld en met de side missions en extra's doe je er misschine 6 uren over.michaeltjeh1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:23:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe game voor de PS4 waar ik weer even mee zoet ben twijfel tussen AC Black Flag, InFamous, MGS. Twijfels
AC:Black Flag heb ik zelf enorm veel plezier aan beleeft, prachtige open wereld die levendig aanvoelt, mooi weersysteem etc. Veel afwisseling en gameplay. Heb er zelf zo'n 60 uren inzitten en nog eens 10 uren in de Freedom cry DLC. Ik zou zeggen ga eens wat gameplay filmpjes vna AC bekijken.
Infamous is een leuke klauter game maar moet je wel liggen qua gameplay, beetje lastig uit te leggen, daarvoor moet je eigenlijk deel 1 en/of 2 gespeeld hebben.
Ik speel normaliter ook nooit Nederlandstalig, maar dit was een download van PSN en kon daarbij geen taal kiezen.. Verplicht Nederlands dusScrisissszzz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:26:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, zet spellen nooit op Nederlands.. Engels is zoveel prettiger..
Maar goed, ik hoop gewoon dat het qua gameplay een diverse en toffe game wordt! Zeker omdat het ene ps4 exclusive is en dat mooi is voor het platform. Graphics zit imo wel goed na alle filmpjes en screens..

Ahh je Ps3 stond op NL? Dat had ik volgens mij ook nietmefjoew schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:44:
[...]
Ik speel normaliter ook nooit Nederlandstalig, maar dit was een download van PSN en kon daarbij geen taal kiezen.. Verplicht Nederlands dus
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]