[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.711 views

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-12 17:52
Insehh schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:48:
Ik was nog even voorzichtig met het plaatsen van een link, maar: niet helemaal.
de 64GB versie is de 40 euro duurder, voor de rest ziet het er allemaal hetzelfde uit met ook redelijk aantal reviews. Maar juist omdat de officiele manier via pre-order / invites gaan ben ik erg voorzichtig mee...
Normaal gezien heb je enkel garantie als je via de officiële site besteld. Dan gaat RMA via jouw account.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12 14:15

Insehh

Define good enough.

ikbenben schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Normaal gezien heb je enkel garantie als je via de officiële site besteld. Dan gaat RMA via jouw account.
Nog een extra reden om hem op de officiele manier te bestellen, dus...
Kan ook niks op desbetreffende site terugvinden over RMA, enkel dat ze tussenpersoon zijn.

De enige ekte...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
ColorOS of CM op die versie?

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12 14:15

Insehh

Define good enough.

CM, je kan inderdaad wel kiezen tussen ColorOS of CM.

De enige ekte...

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:40

BPP

Ik heb mijn OPO nu ongeveer 2 maanden en last van de volgende issues.

- Video's op youtube en rtl xl schokken als een malle en zijn bijna niet te kijken.
- Powerbutton moet ik echt flink aandrukken voordat die aan wil gaan en dan zit er nog een dikke seconde delay in.

Iemand met dezelfde 'problemen'? Ik meende dat hier voor de 38r update geen sprake van was.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 16:05

Releases

Ja maar!

BPP schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:15:

- Video's op youtube en rtl xl schokken als een malle en zijn bijna niet te kijken.
- Powerbutton moet ik echt flink aandrukken voordat die aan wil gaan en dan zit er nog een dikke seconde delay in.

Iemand met dezelfde 'problemen'? Ik meende dat hier voor de 38r update geen sprake van was.
Totaal geen last van.
Wellicht even een wipe cache uitvoeren?

Verwijderd

Yeah ik heb mijn Oneplus One ontvangen en de eerste indruk is erg goed, als ik thuis kom speel ik verder met de telefoon.

Gefeliciteerd :)
Graag inhoudelijk reageren over het toestel, dit voegt voor anderen namelijk niets toe ;)

[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 27-10-2014 15:04 ]

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022

Heb de powerbutton issue ook en ben er vrij zeker van dat die voor 38R niet voor kwam.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 23:01
Allemaal verder nog wel tevreden over de telefoon?

Probeer 'm te bestellen, site is overbelast :(

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
zeg_ik_niet schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:02:
Allemaal verder nog wel tevreden over de telefoon?

Probeer 'm te bestellen, site is overbelast :(
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• ikbenben
Net mijn eerste bug tegen gekomen. Ik gebruik de "pinch in" gesture van de Nova launcher om mijn apps te sluimeren via Greenify. Echter werktte de pinch in niet. Even herstart en alles werkt weer. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• zeg_ik_niet
De vraag was ook of iedereen nog tevreden is :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

DarkSide

theres no place like ::1

ik ben nog steeds tevreden over de OPO.
En kan hem ook aanraden voor iedereen die een top telefoon zoekt voor een mooi prijsje.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12 14:37
<- Tevreden gebruiker :)

• bikker69
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04-2023
Had een pre order klaar staan op de site, en net op dat moment dat je de bestelling kon bevestigen, gaat alles van OnePlus One op zwart, alles wat met hun site te maken heeft is niet meer te bereiken.......;-(

• bikker69
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04-2023
Eén keer is voldoende ;-)

[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 27-10-2014 22:51 ]

Verwijderd

Heeft er al iemand een pre-order kunnen plaatsen?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 22:39

Falastine

Think about my signature...

Inmiddels zelf het toestel en 2 vrienden ook aan het toestel geholpen. Iedereen tevreden! soms wel kleine bugs zoals wifi automatisch connecten thuis

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Verwijderd

Nou dat unlocken en het flashen van een custom recovery gaat ook lekker makkelijk, geen gezeur met drivers en het enige wat ik nodig had was die toolkit.

Ik had eerst namelijk het idee van goh dat is wel veel werk je toestel rooten, maar dankzij deze tooltjes valt het allemaal best mee. Het scheelt in iedere geval om dit process uit te voeren voordat je de smartphone al hebt ingericht, want het unlocken wist je data namelijk.

• ikbenben
Falastine schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:40:
Iedereen tevreden! soms wel kleine bugs zoals wifi automatisch connecten thuis
Ik heb dit ook, wist zelfs niet dat dit een bug is. Heeft dit niet eerder iets te maken met profiel instellingen?
Stoort mij trouwens niet, thuis mag hij van mij updates binnen halen.

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-12 11:50
Wat een geweldige telefoon is het zeg! Afgezien van wat kleine probleempjes zoals horizontale strepen in beeld, die na het opstarten weer verdwenen zijn ( is nu alweer 2 weken geleden) en 1x een spontane reboot heb ik weinig te klagen.

De batterij houdt het nog langer uit sinds ik van Google Play Services 'ontwaken' en 'ingeschakeld houden' heb geweigerd.

Wat ik nu nog mis is het volgende: Binnen Whatsapp wil ik bij geluidmodus alleen een geluidsmelding. In vibrate mode alleen een tril-melding en bij volledig stil geen meldingen ontvangen. Is dat mogelijk? Ik kom van een iPhone 5S, waar dat zo mee was.

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:40:
Heeft er al iemand een pre-order kunnen plaatsen?
Jep net kwartier geleden gedaan.

Levertijd is 4-6 weken zeggen ze..

Verwijderd

Ik vind het formaat eerlijk gezegd nog te doen, want bediening met een hand lukt nog redelijk afhankelijk van welke app je gebruikt.

Met een hand whatsappen ging me net in iedere geval goed af, maar bij het surfen op Tweakers is het al een stuk moeilijkere.

Ik vind het overigens een schitterend toestel, eb het scherm bevalt mij ook erg goed al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal, buiten mijn Huawei Honor 2 dat een 720p 4.5inch scherm heeft.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12 23:37
Ikzelf gebruik de OnePlus One niet, maar een vriend van mij zegt dat hij er geen radio mee kan beluisteren. Dus geen online radio maar via fm (waar je dus je oortjes gebruikt als antenne).
Klopt het dat dit niet kan? Of moet je daar nog een app voor downloaden?

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-12 20:53
bottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:
Ikzelf gebruik de OnePlus One niet, maar een vriend van mij zegt dat hij er geen radio mee kan beluisteren. Dus geen online radio maar via fm (waar je dus je oortjes gebruikt als antenne).
Volgens mij heeft tegenwoordig vrijwel geen enkele smartphone nog ondersteuning voor het kunnen beluisteren van FM radio. Ik moet er wel meteen bij zeggen dat ik er nooit echt op gelet heb, maar ik kan me niet direct heugen er recent iets over gelezen te hebben.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-12 15:56
bottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:
Er zit wel een chip in, de Qualcomm WCN3680 die wifi (802.11ac), Bluetooth 4.0 en FM Radio zou moeten kunnen, maar in de kernel zit geen ondersteuning ingebakken voor het FM gedeelte. Het kan dus op dit moment niet, maar zou misschien in een nieuwe ROM kunnen komen, mits ze de hardware wél hebben aangesloten.

I see red pixels.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Volgens mij is er niets aangesloten voor FM, ook de driver Qualcomm "IRIS" V4L FM driver" is niet aanwezig.

HTC en Sony leveren nog wel FM radio, samsung levert het ook niet meer dacht ik.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12 12:33
De nieuwe en oude Moto G en de Moto E hebben ook fm radio.

• DarkSide
  • Laatst online: 21:49

DarkSide

theres no place like ::1

Mijn vorige toestellen hadden allen een FM radio.
Ik heb daar nog geen seconde naar geluisterd. Gebruik spotify of eigen mp3's.
Heb dus ook niet gekeken of de OPO het kon. Maar missen doe ik het niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

plus je kan over de 3G ook FM streamen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12 12:33
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:20:
plus je kan over de 3G ook FM streamen.
Uit ervaring, het kost je paar honderd MB per maand, en dan luister ik niet eens dagelijks.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
DarkSide schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:17:
Mijn vorige toestellen hadden allen een FM radio.
Ik heb daar nog geen seconde naar geluisterd. Gebruik spotify of eigen mp3's.
Heb dus ook niet gekeken of de OPO het kon. Maar missen doe ik het niet.
Cyanogenmod heeft nooit FM radio gehad.
Volgens mij heeft dat iets te maken met drivers die niet open-source zijn.

TheS4ndm4n#1919

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:26
Kan men de oneplus aan een smart tv koppelen.?

• cypher21
leducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:13:
Kan men de oneplus aan een smart tv koppelen.?
ja

Maar zonder meer info wat je exact wilt is "Ja" niet echt een zinnig antwoord :)

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-12 17:57
Juan1717 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

Heb de powerbutton issue ook en ben er vrij zeker van dat die voor 38R niet voor kwam.

Ik had die powetbutton issue ook met de 38r, vooral wanneer het een tijdje op tafel lag en mijn scherm aan wou zetten zonder hem op te pakken, moest wel 3 of 4 keer drukken soms. Heel erg vervelend...

Maar de oplossing voor mij was heel makkelijk, je moet naar: instellingen=> scherm en verlichting=> perongeluk ontwaken voork..=> die uitvinken. Heb er daarna nooit meer last van gehad.

Hoop dat het ook bij jullie werkt

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:26
Thuis hebben wij een lg smart tv, en zou graag mn foto's en video's afspelen erop. Youtube lukt wel maar dit is via de app zelf. Moet je op de oneplus iets speciaals aanvinken of kan dit via het netwerk.?

• cypher21
Dan zou er een LG smart-tv chromecast achtige app voor android beschikbaar moeten zijn.

• RocketKoen
leducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
Thuis hebben wij een lg smart tv, en zou graag mn foto's en video's afspelen erop. Youtube lukt wel maar dit is via de app zelf. Moet je op de oneplus iets speciaals aanvinken of kan dit via het netwerk.?
standaard werkt het volgens mij alleen met chromecast achtige dingen.
Maar je kan het met apps oplossen. Plex staat je bijvoorbeeld toe om de telefoon als server te gebruiken en zo de content op je TV af te spelen. Als plex ook beschikbaar is op je LG TV.

TheS4ndm4n#1919

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15
leducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
Dat kan via het netwerk met je OnePlus One, als je TV het ondersteund. De functie heet scherm cast in CM, of Cast Screen, en kan gevonden worden onder display/light in je instellingen overzicht.

Die inschakelen en kijken of je TV wordt gevonden, is dat zo dan kan je verbinding maken en je volledige schem van je OPO casten op je TV. Wordt je TV niet gevonden kijk dan of de functie op je TV niet uit staat en anders wordt het niet ondersteund en moet je aan een Chromecast of Miracast bijvoorbeeld.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
RocketKoen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

standaard werkt het volgens mij alleen met chromecast achtige dingen.
Maar je kan het met apps oplossen. Plex staat je bijvoorbeeld toe om de telefoon als server te gebruiken en zo de content op je TV af te spelen. Als plex ook beschikbaar is op je LG TV.
Is het niet mogelijk om gewoon dit gewoon via nfc te doen?

• cypher21
DigitalError schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:06:
[...]

Is het niet mogelijk om gewoon dit gewoon via nfc te doen?
Ik denk dat je niet weet wat NFC is ;)
Ga eens googlen wat dat is, en edit dan je post

Verwijderd

Tot nu toe heb ik slechts een nadeel gevonden wat betreft de software van de Oneplus One, er zit namelijk geen functie in om het dataverkeer te beheren.

Op mijn Huawei Honor 2 heb ik namelijk wel zo'n functie, en dat voorkomt dat apps onnodig data gebruiken want ik heb namelijk maar 250MB mobiele data per maand.

Ik heb daarom LBE Security Master erop gezet, het nadeel aan deze app is echter deze app is eigenlijk in het Chinees, maar vertaald door mensen die lid zijn van XDA.

De 5mp front camera vind ik trouwens erg goed, ik heb gister namelijk een videogesprek via Skype gevoerd met de OPO, en ondanks dat ik geen daglicht had was het beeld toch erg scherp.

• 418O2
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:47:
Tot nu toe heb ik slechts een nadeel gevonden wat betreft de software van de Oneplus One, er zit namelijk geen functie in om het dataverkeer te beheren.

Op mijn Huawei Honor 2 heb ik namelijk wel zo'n functie, en dat voorkomt dat apps onnodig data gebruiken want ik heb namelijk maar 250MB mobiele data per maand.

Ik heb daarom LBE Security Master erop gezet, het nadeel aan deze app is echter deze app is eigenlijk in het Chinees, maar vertaald door mensen die lid zijn van XDA.

De 5mp front camera vind ik trouwens erg goed, ik heb gister namelijk een videogesprek via Skype gevoerd met de OPO, en ondanks dat ik geen daglicht had was het beeld toch erg scherp.
Je kan het verbruik gewoon limiteren hoor :) Ook per app kan je eea instellen.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
cypher21 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat je niet weet wat NFC is ;)
Ga eens googlen wat dat is, en edit dan je post
Ik kan via nfc een mirror maken van mijn telefoonscherm op de TV, op die manier zie ik toch alsnog alles op de tv, voor foto's vind ik dit ideaal.. Lekker snel doorvegen naar het volgende plaatje, YouTube gaat ook prima dus ik snap niet zo goed waarom ik mijn post zou moeten editen

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

Je kan het verbruik gewoon limiteren hoor :) Ook per app kan je eea instellen.
Ja natuurlijk, dat is precies wat ik doe maar wat wanneer een of andere app op de achtergrond plots besluit data te gebruiken, zonder dat ik de app echt gebruik.

Dat is wanneer ik de data beheer en bepaalde apps de toegang tot het mobiele internet ontzeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 13:00 ]

• cypher21
DigitalError schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

Ik kan via nfc een mirror maken van mijn telefoonscherm op de TV, op die manier zie ik toch alsnog alles op de tv, voor foto's vind ik dit ideaal.. Lekker snel doorvegen naar het volgende plaatje, YouTube gaat ook prima dus ik snap niet zo goed waarom ik mijn post zou moeten editen
Dat gaat niet via NFC maar via CAST.

NFC is heel wat anders dan waar jij het over hebt.
Via NFC kun je wel de gegevens doorgeven over het apparaat waarnaar gecast moet worden (als je de telefoon er even dicht bij houdt), maar niet meer dan dat.

• RocketKoen
cypher21 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:38:
[...]

Dat gaat niet via NFC maar via CAST.

NFC is heel wat anders dan waar jij het over hebt.
Via NFC kun je wel de gegevens doorgeven over het apparaat waarnaar gecast moet worden (als je de telefoon er even dicht bij houdt), maar niet meer dan dat.
Ik heb ook nog geen TV's gezien met NFC. Lijkt me ook niet erg praktisch.

TheS4ndm4n#1919

• cypher21
RocketKoen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb ook nog geen TV's gezien met NFC. Lijkt me ook niet erg praktisch.
LG heeft die tv's waarbij je met miracast en NFC kunt casten.
op zich wel handig, maar het casten gaat iig niet via NFC :)

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 15:26

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb de stock rom (38R) met Franco kernel erop. Zullen meer mensen hebben. Maar hebben diegenen wél een melding als er een voicemail binnenkomt....?? Dat is namelijk wat ik NIET heb..

Ik zie b.v. wel een melding "2 gemiste oproepen" en that's it. Als ik dan op de bonnefooi 1233 bel (KPN) dan krijg ik b.v. "u heeft 1 nieuw bericht". Maar geen enkele notificatie daarvan..
Alles afgezocht en afgegoogled maar kan nergens ontdekken wat er nu fout is. Heb de boel al eens uit en aan gezet (voicemail dus) en tel herstart, maar dat mag niet baten.

• cypher21
Heb je ook geen ongelezen smsjes?

Ik heb ook stock + franco maar heb gewoon notificaties van Hangouts als ik een SMS voor een voicemail ontvang

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nee geen ongelezen SMS. Krijg"losse" SMS wel binnen maar dus geen notificatie van voicemail....

• cypher21
gyedema schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:56:
Nee geen ongelezen SMS. Krijg"losse" SMS wel binnen maar dus geen notificatie van voicemail....
Kan zijn dat ik iets mis...
Maar die SMS is toch de notificatie van je voicemail?
dat visual voicemail gebeuren werkt alleen op iOs en t-mobile geloof ik

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nee wat ik bedoelde is dat ik gewone sms wel binnenkrijg, dus zeg mijn dochter heeft weer wat te miepen en geen internet (dus pakt ze sms), die krijg ik wel binnen.

EDIT: denk dat ik het heb. Heb een andere sms client genomen (inderdaad Hangouts even) en die komt keurig met een sms dat er een voicemail is. Terug naar Contacts+ (stond als standaard sms app) en dan krijg ik wel weer alle gewone sms binnen, maar opnieuw de sms met voicemailnotification dus NIET.
Heel vreemd. Voor de zekerheid de standaard sms maar ingesteld.

• cypher21
Ah, ik had dat met Handcent ook die ik voorheen gebruikte voor SMS. Ben overgestapt op Hangouts waar ik de smsjes wel krijg, dus niet meer verder gekeken :)

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-12 11:06

Ttje

"We shall never surrender"

Hebben de huidige OPO's nog last van yellow banding?

Verwijderd

De mijne had nergens last van, en naar mijn mening is de bouwkwaliteit erg goed. Maar die problemen zoals yellow branding lijkt me iets van de eerste batches, en dat is bij andere merken ook meestal het geval.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Indien er mensen zijn die interesse hebben in één van de honderden Bamboo StyleSwap covers maar geen mail hebben ontvangen: https://forums.oneplus.ne...styleswap-invites.159297/

Je kunt je dus inschrijven via een Google Form waarna er willekeurig mensen uitgepikt zullen worden.

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-12 17:42
Pimorez schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:07:
Indien er mensen zijn die interesse hebben in één van de honderden Bamboo StyleSwap covers maar geen mail hebben ontvangen: https://forums.oneplus.ne...styleswap-invites.159297/

Je kunt je dus inschrijven via een Google Form waarna er willekeurig mensen uitgepikt zullen worden.
Weer iets voor onze telefoon waar je een invite voor hebt.... Pure onzin als je het het mij vraagt.

• FastFred
  • Laatst online: 19:36
Geen echte oplosing + mijn Dropbox loopt vol met broekzak foto's/video's

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Camera uitzetten op het lockscreen ^^

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12 15:08
FastFred schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Geen echte oplosing + mijn Dropbox loopt vol met broekzak foto's/video's
Je kan een optie aanzetten dat hij met de proximity sensor meet of je telefoon in je broekzak zit en dat double tap dan niet werkt.

• Quad
Ik moest een reply sturen op de RMA afdeling wanneer mijn OPO in China was afgeleverd, dat is dus sinds gisteren het geval, alleen heb ik zowel gisteren als vandaag geen reactie gehad van de RMA support, dat vind ik wel jammer, want eerder waren ze juist zeer snel met het reageren. (binnen 5 uur een reactie, overdag)

nggyu nglyd

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12 19:15
Quad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:26:
Ik moest een reply sturen op de RMA afdeling wanneer mijn OPO in China was afgeleverd, dat is dus sinds gisteren het geval, alleen heb ik zowel gisteren als vandaag geen reactie gehad van de RMA support, dat vind ik wel jammer, want eerder waren ze juist zeer snel met het reageren. (binnen 5 uur een reactie, overdag)
Ik denk zomaar dat ze even druk bezig zijn geweest met iets :P
Maar zonder gekheid, support is nog steeds niet wat het moet/kan zijn.

Tadaaa

Verwijderd

Ttje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:35:
Hebben de huidige OPO's nog last van yellow banding?
Ik heb de mijne afgelopen donderdag binnengekregen en deze heeft nog wel wat "last" van yellow banding. Echter dit is zo minimaal dat ik de telefoon toch iedereen zou aanraden. Alleen in het donker bij een bepaalde kijkhoek kan het wat opvallen...en dan nog alleen bij een volledig witte achtergrond.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Pimorez schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:07:

cheers dude. Had het niet gezien, en heb me maar ff ingeschreven. Zullen echt mega veel inschrijvingen zijn... heb ergens gelezen dat ze zo'n 500k-1000k telefoons per maand verschepen. Zullen zeker honderd duizenden mensen zijn die zullen reageren. En dan 100-den covers.

• Quad
Tussen de 500 duizend en miljoen telefoons per maand? Lijkt me wel een beetje heel veel.

nggyu nglyd

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die last hebben van drain door Google play services ondere andere, maar ook play music stond gister bovenaan.

En ik kan me niet voorstellen dat deze telefoon zoveel energie verbruikt bij het afspelen van muziek, dus dan moet er iets anders mis gegaan zijn.

Ik weet overigens dat dit Android issues zijn, dus Oneplus kan er waarschijnlijk niet zoveel aandoen.

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Zijn er hier ook mensen die paranoid android draaien en hun bevindingen willen delen? Ik zit er aan te denken deze te gaan flashen, eerste indruk van wat ik online kan vinden over deze rom bevalt me zeer. Aan de andere kant heb ik niet heel veel zin om te wipen. Keuzes keuzes...

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Theelichtje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:40:
[...]

Weer iets voor onze telefoon waar je een invite voor hebt.... Pure onzin als je het het mij vraagt.
Hoezo zou het onzin zijn dat er een aantal honderd mensen willekeurig worden gekozen bij zo'n grote vraag en zo'n klein aanbod?

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Worden de toestellen altijd vanuit een EU warehouse verstuurd? Niet dat ik douanekosten moet gaan bijbetalen. En bij mij is de estimated delivery time 2 weeks geworden, gisteren 1 week.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:45:
Tussen de 500 duizend en miljoen telefoons per maand? Lijkt me wel een beetje heel veel.
edit: link
"While he would not provide exact sales numbers, Mr. Pei said the One was selling in the “mid-to-high four figures a day in the U.S.,” which he said constituted 30 percent of the company’s market. A continuation of that trend would imply sales of 150,000 to 300,000 phones a month in the United States, and up to a million devices a month over all — a rounding error in the global smartphone business, but an admirable feat for a tiny, year-old start-up."

[ Voor 58% gewijzigd door jahallow op 29-10-2014 10:57 ]

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 22:39

Falastine

Think about my signature...

Pluppie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:53:
Worden de toestellen altijd vanuit een EU warehouse verstuurd? Niet dat ik douanekosten moet gaan bijbetalen. En bij mij is de estimated delivery time 2 weeks geworden, gisteren 1 week.
Ja uit Engeland. En ga er maar van uit dat de estimated time verder omhoog klimt. Komen dus GEEN douane kosten bij heb er al 2 mogen ontvangen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• pimsaint
  • Laatst online: 26-12 12:06
Vreemd. Voor de 38R update gebruikte ik Franco's kernel om de touchscreen problemen op te lossen. Werkte als een zonnetje. Nu heb ik een week of twee geleden de OTA geïnstalleerd en sindsdien niets anders dan problemen tijdens het typen. De ene na de andere ghost touch of juist helemaal niets.

Iemand hier met dezelfde ervaring en evt oplossing?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb geen last van ghost touches. Wel vond ik het keyboard slechter werken sinds 38R op een of andere manier. Hij pakt vaak woorden niet of de verkeerde letters. Om dit op te lossen heb ik swift key keyboard geinstalleerd, werkt super.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:53

FeaR

In GoT we trust

Vandaag sinds lange tijd toch een reboot nodig gehad om een issue op te lossen. Na een paar uur stond de batterij op nog maar 60%. Trebuchet was hier de schuldige van met 41% verbruik.Hopen dat de reboot helpt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Quad
Mijn vervanging wordt vandaag verzonden, en ik denk dat het een nieuwe is, er is namelijk gewoon een nieuwe order gemaakt welke enkel verschilt in het bedrag, ik heb een discount van €299,- gekregen en gratis express verzending. :+

nggyu nglyd

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:55
paidur schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:41:
Zijn er hier ook mensen die paranoid android draaien en hun bevindingen willen delen? Ik zit er aan te denken deze te gaan flashen, eerste indruk van wat ik online kan vinden over deze rom bevalt me zeer. Aan de andere kant heb ik niet heel veel zin om te wipen. Keuzes keuzes...
Zelf heb ik een tijdje Paranoid Android gedraaid. Persoonlijk best veel last van onverklaarbare lag. Bij CM11 (nightlies) was dat een stuk minder. Was wel de 4.4 stable. De 4.6 beta heb ik nog niet geprobeerd, maar zit er wel aan te denken. Floating window is heerlijk.

Denk dat ik er zodadelijk me er maar weer eens aan waag...

• cypher21
Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:22:
Mijn vervanging wordt vandaag verzonden, en ik denk dat het een nieuwe is, er is namelijk gewoon een nieuwe order gemaakt welke enkel verschilt in het bedrag, ik heb een discount van €299,- gekregen en gratis express verzending. :+
Nette oplossing. Neem aan dat ie vanuit Engeland verstuurd wordt?

btw, nieuwe Franco kernel is uit, heeft wederom nieuwe touchscreen drivers

• Quad
Ik ga er wel vanuit, ik moest alleen versturen naar China, maar de nieuwe komt uit de UK, dus hopelijk voor het weekend nieuw binnen.

nggyu nglyd

• pimsaint
cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
btw, nieuwe Franco kernel is uit, heeft wederom nieuwe touchscreen drivers
Goeie tip, heb de r25 zojuist geflashed, Hopen dat dat werkt :)

• cypher21
pimsaint schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Goeie tip, heb de r25 zojuist geflashed, Hopen dat dat werkt :)
hoop dat je R29 bedoeld ;)

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 20:35
Wat is de meerwaarde van zo'n (franco) kernel?

Ik heb de 'gewone' kernel. Is het slim om die franco erop te zetten?

• barrymossel
carpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:21:
Wat is de meerwaarde van zo'n (franco) kernel?

Ik heb de 'gewone' kernel. Is het slim om die franco erop te zetten?
Tweaks. Sommigen claimen betere batterijduur. Extra opties.

• cypher21
barrymossel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Idd, en nieuwere kernel-features uit de CM nightlies die pas in de volgende OTA van cm11s komen.
Zoals nu dus de nieuwe firmware voor de touchscreens.

• carpachio
cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Idd, en nieuwere kernel-features uit de CM nightlies die pas in de volgende OTA van cm11s komen.
Zoals nu dus de nieuwe firmware voor de touchscreens.
Adviseren jullie deze? of zou ik het gewoon bij het origineel houden?

• barrymossel
carpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

Als je geen problemen hebt, zou ik het laten. Blijkbaar was er vanuit jou geen echte behoefte :)

• cypher21
carpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

Mwa,ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk.
Ik vind de franco kernel zeer stabiel en heb liever eerder de beschikking over die nieuwe kernelpatches die pas in de volgende OTA komen.
Zoals bij 33R (en alle versies daarvoor) die touchproblemen allang opgelost waren maar de 38R ota weken op zich liet wachten.

Ik draai liever geen nightlies maar wil wel de kernelpatches hebben.
je hebt uiteraard wel een custom recovery nodig (dus unlockte bootloader) om de franco kernel te kunnen flashen

• carpachio
cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Mwa,ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk.
Ik vind de franco kernel zeer stabiel en heb liever eerder de beschikking over die nieuwe kernelpatches die pas in de volgende OTA komen.
Zoals bij 33R (en alle versies daarvoor) die touchproblemen allang opgelost waren maar de 38R ota weken op zich liet wachten.

Ik draai liever geen nightlies maar wil wel de kernelpatches hebben.
je hebt uiteraard wel een custom recovery nodig (dus unlockte bootloader) om de franco kernel te kunnen flashen
aait. dat heb ik. Heb um geroot.

Maar met die kernel laat ik het gewoon zo. Denk dat da beter is voor mij :P

Thanks voor de uitleg

• koornee
  • Laatst online: 03-12 16:30

koornee

3!

Heb nu sinds een week ook een opo. Heerlijk ding, ii kom van een (bijna antieke) iPhone 4, dus dit is nogal een flinke stap. Va ios naar android en een inmens groot scherm, maar dat went heel snel. De iPhone voelt nu al klein aan.

Heb alleen een klein probleem in de auto, de telefoon wil op geen manier verbinding maken met m'n radio. Niet via bluetooth, of via usb en zefs niet via een aux-kabel. Het gaat hier om een Renault Captur met een R-Link systeem, die dacht ik ook op android draait. Maar het wil niet werken. Het ligt niet aan de radio want mijn iPhone doet het gewoon wel via bluetooth/usb/aux.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• RocketKoen
koornee schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:37:
Heb nu sinds een week ook een opo. Heerlijk ding, ii kom van een (bijna antieke) iPhone 4, dus dit is nogal een flinke stap. Va ios naar android en een inmens groot scherm, maar dat went heel snel. De iPhone voelt nu al klein aan.

Heb alleen een klein probleem in de auto, de telefoon wil op geen manier verbinding maken met m'n radio. Niet via bluetooth, of via usb en zefs niet via een aux-kabel. Het gaat hier om een Renault Captur met een R-Link systeem, die dacht ik ook op android draait. Maar het wil niet werken. Het ligt niet aan de radio want mijn iPhone doet het gewoon wel via bluetooth/usb/aux.
De telefoon koppeling werkt via bluetooth. Zou moeten werken onafhankelijk van het OS.
Netjes de handleiding gevolgd?

TheS4ndm4n#1919

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-12 13:09
Heren,

Heb sinds een paar dagen de OPO. Wilde gister graag Mahdi erop zetten. Dus heb ik via de mac toolkit de bootloader unlocked, daarna Custom recovery TWRP erop gezet om vervolgens via http://forum.xda-develope...neplus-camera-4k-t2813107 de rom en gapps te downloaden. Als ik flash door alleen dalvik cache te verwijderen blijft de rom hangen bij eerste boot, bij het nexus / android logotje.

Volgens de stappen van mahdi rom zelf zou ik het volgende moeten doen:

Installing Mahdi-Rom for the first time, or coming from another ROM:

- Make sure you're running a proper working Team Win Recovery Project HERE (ga er vanuit dat de TWRP die in de toolkit zit gewoon goed is)
- Copy Gapps and ROM ZIP to your SDCard
- Boot into Recovery
- Factory Reset
- Wipe Cache
- Wipe System
- Wipe Dalvik
- Flash Mahdi-Rom zip from SDCard
- Flash Gapps zip from SDCard
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!

Ik kan Factory Reset en Wipe Cache echter niet vinden. Kan iemand mij naar de goede plek wijzen?

• barrymossel
Limbeckx schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:02:
Heren,

Heb sinds een paar dagen de OPO. Wilde gister graag Mahdi erop zetten. Dus heb ik via de mac toolkit de bootloader unlocked, daarna Custom recovery TWRP erop gezet om vervolgens via http://forum.xda-develope...neplus-camera-4k-t2813107 de rom en gapps te downloaden. Als ik flash door alleen dalvik cache te verwijderen blijft de rom hangen bij eerste boot, bij het nexus / android logotje.

Volgens de stappen van mahdi rom zelf zou ik het volgende moeten doen:

Installing Mahdi-Rom for the first time, or coming from another ROM:

- Make sure you're running a proper working Team Win Recovery Project HERE (ga er vanuit dat de TWRP die in de toolkit zit gewoon goed is)
- Copy Gapps and ROM ZIP to your SDCard
- Boot into Recovery
- Factory Reset
- Wipe Cache
- Wipe System
- Wipe Dalvik
- Flash Mahdi-Rom zip from SDCard
- Flash Gapps zip from SDCard
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!

Ik kan Factory Reset en Wipe Cache echter niet vinden. Kan iemand mij naar de goede plek wijzen?
Kun je beter hier vragen: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Maar de wipe cache en factory reset zitten onder de knop Wipe > Advanced Wipe. Daar vinkjes zetten bij Dalvik, System, Data en Cache.

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Dat was een van de reden waarom ik altijd custom kernels gebruikte op mijn HTC, maar bij dit toestel zie ik er eerlijk gezegd niet zo snel een reden voor.

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Whatsapp berichten ook worden gemute door de quiet hours? Op het moment heb ik dat ingesteld maar Whatsapp gaat gewoon leuk door met meldingen afspelen.

Ik heb geen root en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Dus het liefste suggesties zonder root. Maar als root nodig is ga ik het misschien maar doen, want vind dit wel zo irritant.

• barrymossel
erikjannemann schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:07:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Whatsapp berichten ook worden gemute door de quiet hours? Op het moment heb ik dat ingesteld maar Whatsapp gaat gewoon leuk door met meldingen afspelen.

Ik heb geen root en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Dus het liefste suggesties zonder root. Maar als root nodig is ga ik het misschien maar doen, want vind dit wel zo irritant.
https://forums.oneplus.ne...-silence-whatsapp.107662/
Lijkt dat je zult moeten rooten en Xposed installeren...

• pimsaint
Nee, r25. Dat zou de laatste stable zijn voor gebruikers van 38R. Zitten in r25 geen nieuwe drivers? Het probleem lijkt namelijk wel opgelost, maar dat is natuurlijk even afwachten..

• FastFred
  • Laatst online: 19:36
Weet iemand trouwens hoe ik de Google Play zooi er permanent af krijg? Ik kan ze in het Apps menu wel allemaal uitschakelen, maar na een update komen ze gewoon weer terug. Ik gebruik het nooit.

Play Store vind ik prima, maar Play Books, Play Movies, Play Games, Play Music, Play Flikkeropikwildiemeukniet.

Graag zonder met custom ROM's te gaan klooien, het standaard OS vind ik prima.

• cypher21
pimsaint schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

Nee, r25. Dat zou de laatste stable zijn voor gebruikers van 38R. Zitten in r25 geen nieuwe drivers? Het probleem lijkt namelijk wel opgelost, maar dat is natuurlijk even afwachten..
Lees de release notes even goed.
voor > R25 MOET je minimaal software 38R hebben

sterker nog, je kunt beter de originele kernel hebben dan Franco R25 want de originele kernel uit de OTA is nieuwer dan R25 :)
FastFred schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:37:
Weet iemand trouwens hoe ik de Google Play zooi er permanent af krijg? Ik kan ze in het Apps menu wel allemaal uitschakelen, maar na een update komen ze gewoon weer terug. Ik gebruik het nooit.

Play Store vind ik prima, maar Play Books, Play Movies, Play Games, Play Music, Play Flikkeropikwildiemeukniet.

Graag zonder met custom ROM's te gaan klooien, het standaard OS vind ik prima.
kan alleen met root

[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 29-10-2014 16:38 ]

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:02
Ik heb 'm nu drie weken en ik moet zeggen wat een geweldige telefoon! Hiervoor had ik een iPhone 5s en ik vond het tijd voor iets nieuws. Mijn laatste Android ervaring was met HTC Wildfire (2.x dacht ik), maar wat een vooruitgang!

• pimsaint
cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:38:
[...]
Lees de release notes even goed.
voor > R25 MOET je minimaal software 38R hebben
sterker nog, je kunt beter de originele kernel hebben dan Franco R25 want de originele kernel uit de OTA is nieuwer dan R25 :)
[...]
kan alleen met root
Ik begrijp het, maar ik ben een beetje huiverig voor een kernel die (nog) niet als stable is gelabeld. Ik laat het nu maar even voor wat het is want ik kan weer typen als een malle. Heb overigens even snel in de changelog gekeken maar de r25 lijkt van ná de 38R release.

edit:
Heb de changelog nu eens goed gelezen en ga meteen de r29 maar flashen daar deze ook andere issues oplost waar ik niet eens van doorhad dat mijn oneplus daar ook last van heeft

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 29-10-2014 16:59 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.