AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Nog een extra reden om hem op de officiele manier te bestellen, dus...ikbenben schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:55:
[...]
Normaal gezien heb je enkel garantie als je via de officiële site besteld. Dan gaat RMA via jouw account.
Kan ook niks op desbetreffende site terugvinden over RMA, enkel dat ze tussenpersoon zijn.
De enige ekte...
CM, je kan inderdaad wel kiezen tussen ColorOS of CM.Vandread schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:09:
ColorOS of CM op die versie?
De enige ekte...
- Video's op youtube en rtl xl schokken als een malle en zijn bijna niet te kijken.
- Powerbutton moet ik echt flink aandrukken voordat die aan wil gaan en dan zit er nog een dikke seconde delay in.
Iemand met dezelfde 'problemen'? Ik meende dat hier voor de 38r update geen sprake van was.
Totaal geen last van.BPP schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:15:
Ik heb mijn OPO nu ongeveer 2 maanden en last van de volgende issues.
- Video's op youtube en rtl xl schokken als een malle en zijn bijna niet te kijken.
- Powerbutton moet ik echt flink aandrukken voordat die aan wil gaan en dan zit er nog een dikke seconde delay in.
Iemand met dezelfde 'problemen'? Ik meende dat hier voor de 38r update geen sprake van was.
Wellicht even een wipe cache uitvoeren?
Verwijderd
Gefeliciteerd
Graag inhoudelijk reageren over het toestel, dit voegt voor anderen namelijk niets toe
[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 27-10-2014 15:04 ]
Heb de powerbutton issue ook en ben er vrij zeker van dat die voor 38R niet voor kwam.BPP schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:15:
Probeer 'm te bestellen, site is overbelast
[OnePlus One] Levertijden & Prijzenzeg_ik_niet schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:02:
Allemaal verder nog wel tevreden over de telefoon?
Probeer 'm te bestellen, site is overbelast
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
En kan hem ook aanraden voor iedereen die een top telefoon zoekt voor een mooi prijsje.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 27-10-2014 22:51 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Verwijderd
Ik had eerst namelijk het idee van goh dat is wel veel werk je toestel rooten, maar dankzij deze tooltjes valt het allemaal best mee. Het scheelt in iedere geval om dit process uit te voeren voordat je de smartphone al hebt ingericht, want het unlocken wist je data namelijk.
Ik heb dit ook, wist zelfs niet dat dit een bug is. Heeft dit niet eerder iets te maken met profiel instellingen?Falastine schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:40:
Iedereen tevreden! soms wel kleine bugs zoals wifi automatisch connecten thuis
Stoort mij trouwens niet, thuis mag hij van mij updates binnen halen.
De batterij houdt het nog langer uit sinds ik van Google Play Services 'ontwaken' en 'ingeschakeld houden' heb geweigerd.
Wat ik nu nog mis is het volgende: Binnen Whatsapp wil ik bij geluidmodus alleen een geluidsmelding. In vibrate mode alleen een tril-melding en bij volledig stil geen meldingen ontvangen. Is dat mogelijk? Ik kom van een iPhone 5S, waar dat zo mee was.
Jep net kwartier geleden gedaan.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:40:
Heeft er al iemand een pre-order kunnen plaatsen?
Levertijd is 4-6 weken zeggen ze..
Verwijderd
Met een hand whatsappen ging me net in iedere geval goed af, maar bij het surfen op Tweakers is het al een stuk moeilijkere.
Ik vind het overigens een schitterend toestel, eb het scherm bevalt mij ook erg goed al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal, buiten mijn Huawei Honor 2 dat een 720p 4.5inch scherm heeft.
Klopt het dat dit niet kan? Of moet je daar nog een app voor downloaden?
Volgens mij heeft tegenwoordig vrijwel geen enkele smartphone nog ondersteuning voor het kunnen beluisteren van FM radio. Ik moet er wel meteen bij zeggen dat ik er nooit echt op gelet heb, maar ik kan me niet direct heugen er recent iets over gelezen te hebben.bottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:
Ikzelf gebruik de OnePlus One niet, maar een vriend van mij zegt dat hij er geen radio mee kan beluisteren. Dus geen online radio maar via fm (waar je dus je oortjes gebruikt als antenne).
Er zit wel een chip in, de Qualcomm WCN3680 die wifi (802.11ac), Bluetooth 4.0 en FM Radio zou moeten kunnen, maar in de kernel zit geen ondersteuning ingebakken voor het FM gedeelte. Het kan dus op dit moment niet, maar zou misschien in een nieuwe ROM kunnen komen, mits ze de hardware wél hebben aangesloten.bottom line schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:03:
Ikzelf gebruik de OnePlus One niet, maar een vriend van mij zegt dat hij er geen radio mee kan beluisteren. Dus geen online radio maar via fm (waar je dus je oortjes gebruikt als antenne).
I see red pixels.
HTC en Sony leveren nog wel FM radio, samsung levert het ook niet meer dacht ik.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik heb daar nog geen seconde naar geluisterd. Gebruik spotify of eigen mp3's.
Heb dus ook niet gekeken of de OPO het kon. Maar missen doe ik het niet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Uit ervaring, het kost je paar honderd MB per maand, en dan luister ik niet eens dagelijks.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:20:
plus je kan over de 3G ook FM streamen.
Cyanogenmod heeft nooit FM radio gehad.DarkSide schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:17:
Mijn vorige toestellen hadden allen een FM radio.
Ik heb daar nog geen seconde naar geluisterd. Gebruik spotify of eigen mp3's.
Heb dus ook niet gekeken of de OPO het kon. Maar missen doe ik het niet.
Volgens mij heeft dat iets te maken met drivers die niet open-source zijn.
jaleducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:13:
Kan men de oneplus aan een smart tv koppelen.?
Maar zonder meer info wat je exact wilt is "Ja" niet echt een zinnig antwoord
Juan1717 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Heb de powerbutton issue ook en ben er vrij zeker van dat die voor 38R niet voor kwam.
Ik had die powetbutton issue ook met de 38r, vooral wanneer het een tijdje op tafel lag en mijn scherm aan wou zetten zonder hem op te pakken, moest wel 3 of 4 keer drukken soms. Heel erg vervelend...BPP schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:15:
Maar de oplossing voor mij was heel makkelijk, je moet naar: instellingen=> scherm en verlichting=> perongeluk ontwaken voork..=> die uitvinken. Heb er daarna nooit meer last van gehad.
Hoop dat het ook bij jullie werkt
standaard werkt het volgens mij alleen met chromecast achtige dingen.leducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
Thuis hebben wij een lg smart tv, en zou graag mn foto's en video's afspelen erop. Youtube lukt wel maar dit is via de app zelf. Moet je op de oneplus iets speciaals aanvinken of kan dit via het netwerk.?
Maar je kan het met apps oplossen. Plex staat je bijvoorbeeld toe om de telefoon als server te gebruiken en zo de content op je TV af te spelen. Als plex ook beschikbaar is op je LG TV.
Dat kan via het netwerk met je OnePlus One, als je TV het ondersteund. De functie heet scherm cast in CM, of Cast Screen, en kan gevonden worden onder display/light in je instellingen overzicht.leducw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
Thuis hebben wij een lg smart tv, en zou graag mn foto's en video's afspelen erop. Youtube lukt wel maar dit is via de app zelf. Moet je op de oneplus iets speciaals aanvinken of kan dit via het netwerk.?
Die inschakelen en kijken of je TV wordt gevonden, is dat zo dan kan je verbinding maken en je volledige schem van je OPO casten op je TV. Wordt je TV niet gevonden kijk dan of de functie op je TV niet uit staat en anders wordt het niet ondersteund en moet je aan een Chromecast of Miracast bijvoorbeeld.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Is het niet mogelijk om gewoon dit gewoon via nfc te doen?RocketKoen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
standaard werkt het volgens mij alleen met chromecast achtige dingen.
Maar je kan het met apps oplossen. Plex staat je bijvoorbeeld toe om de telefoon als server te gebruiken en zo de content op je TV af te spelen. Als plex ook beschikbaar is op je LG TV.
Ik denk dat je niet weet wat NFC isDigitalError schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Is het niet mogelijk om gewoon dit gewoon via nfc te doen?
Ga eens googlen wat dat is, en edit dan je post
Verwijderd
Op mijn Huawei Honor 2 heb ik namelijk wel zo'n functie, en dat voorkomt dat apps onnodig data gebruiken want ik heb namelijk maar 250MB mobiele data per maand.
Ik heb daarom LBE Security Master erop gezet, het nadeel aan deze app is echter deze app is eigenlijk in het Chinees, maar vertaald door mensen die lid zijn van XDA.
De 5mp front camera vind ik trouwens erg goed, ik heb gister namelijk een videogesprek via Skype gevoerd met de OPO, en ondanks dat ik geen daglicht had was het beeld toch erg scherp.
Je kan het verbruik gewoon limiteren hoorVerwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:47:
Tot nu toe heb ik slechts een nadeel gevonden wat betreft de software van de Oneplus One, er zit namelijk geen functie in om het dataverkeer te beheren.
Op mijn Huawei Honor 2 heb ik namelijk wel zo'n functie, en dat voorkomt dat apps onnodig data gebruiken want ik heb namelijk maar 250MB mobiele data per maand.
Ik heb daarom LBE Security Master erop gezet, het nadeel aan deze app is echter deze app is eigenlijk in het Chinees, maar vertaald door mensen die lid zijn van XDA.
De 5mp front camera vind ik trouwens erg goed, ik heb gister namelijk een videogesprek via Skype gevoerd met de OPO, en ondanks dat ik geen daglicht had was het beeld toch erg scherp.
Ik kan via nfc een mirror maken van mijn telefoonscherm op de TV, op die manier zie ik toch alsnog alles op de tv, voor foto's vind ik dit ideaal.. Lekker snel doorvegen naar het volgende plaatje, YouTube gaat ook prima dus ik snap niet zo goed waarom ik mijn post zou moeten editencypher21 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:21:
[...]
Ik denk dat je niet weet wat NFC is
Ga eens googlen wat dat is, en edit dan je post
Verwijderd
Ja natuurlijk, dat is precies wat ik doe maar wat wanneer een of andere app op de achtergrond plots besluit data te gebruiken, zonder dat ik de app echt gebruik.418O2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
Je kan het verbruik gewoon limiteren hoorOok per app kan je eea instellen.
Dat is wanneer ik de data beheer en bepaalde apps de toegang tot het mobiele internet ontzeg.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 13:00 ]
Dat gaat niet via NFC maar via CAST.DigitalError schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:51:
[...]
Ik kan via nfc een mirror maken van mijn telefoonscherm op de TV, op die manier zie ik toch alsnog alles op de tv, voor foto's vind ik dit ideaal.. Lekker snel doorvegen naar het volgende plaatje, YouTube gaat ook prima dus ik snap niet zo goed waarom ik mijn post zou moeten editen
NFC is heel wat anders dan waar jij het over hebt.
Via NFC kun je wel de gegevens doorgeven over het apparaat waarnaar gecast moet worden (als je de telefoon er even dicht bij houdt), maar niet meer dan dat.
Ik heb ook nog geen TV's gezien met NFC. Lijkt me ook niet erg praktisch.cypher21 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:38:
[...]
Dat gaat niet via NFC maar via CAST.
NFC is heel wat anders dan waar jij het over hebt.
Via NFC kun je wel de gegevens doorgeven over het apparaat waarnaar gecast moet worden (als je de telefoon er even dicht bij houdt), maar niet meer dan dat.
LG heeft die tv's waarbij je met miracast en NFC kunt casten.RocketKoen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:44:
[...]
Ik heb ook nog geen TV's gezien met NFC. Lijkt me ook niet erg praktisch.
op zich wel handig, maar het casten gaat iig niet via NFC
Ik zie b.v. wel een melding "2 gemiste oproepen" en that's it. Als ik dan op de bonnefooi 1233 bel (KPN) dan krijg ik b.v. "u heeft 1 nieuw bericht". Maar geen enkele notificatie daarvan..
Alles afgezocht en afgegoogled maar kan nergens ontdekken wat er nu fout is. Heb de boel al eens uit en aan gezet (voicemail dus) en tel herstart, maar dat mag niet baten.
Ik heb ook stock + franco maar heb gewoon notificaties van Hangouts als ik een SMS voor een voicemail ontvang
Kan zijn dat ik iets mis...gyedema schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:56:
Nee geen ongelezen SMS. Krijg"losse" SMS wel binnen maar dus geen notificatie van voicemail....
Maar die SMS is toch de notificatie van je voicemail?
dat visual voicemail gebeuren werkt alleen op iOs en t-mobile geloof ik
EDIT: denk dat ik het heb. Heb een andere sms client genomen (inderdaad Hangouts even) en die komt keurig met een sms dat er een voicemail is. Terug naar Contacts+ (stond als standaard sms app) en dan krijg ik wel weer alle gewone sms binnen, maar opnieuw de sms met voicemailnotification dus NIET.
Heel vreemd. Voor de zekerheid de standaard sms maar ingesteld.
Verwijderd
Je kunt je dus inschrijven via een Google Form waarna er willekeurig mensen uitgepikt zullen worden.
Weer iets voor onze telefoon waar je een invite voor hebt.... Pure onzin als je het het mij vraagt.Pimorez schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:07:
Indien er mensen zijn die interesse hebben in één van de honderden Bamboo StyleSwap covers maar geen mail hebben ontvangen: https://forums.oneplus.ne...styleswap-invites.159297/
Je kunt je dus inschrijven via een Google Form waarna er willekeurig mensen uitgepikt zullen worden.
Geen echte oplosing + mijn Dropbox loopt vol met broekzak foto's/video'sMeltedForest schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:44:
Double tap to wake!
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Je kan een optie aanzetten dat hij met de proximity sensor meet of je telefoon in je broekzak zit en dat double tap dan niet werkt.FastFred schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:46:
[...]
Geen echte oplosing + mijn Dropbox loopt vol met broekzak foto's/video's
nggyu nglyd
Ik denk zomaar dat ze even druk bezig zijn geweest met ietsQuad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:26:
Ik moest een reply sturen op de RMA afdeling wanneer mijn OPO in China was afgeleverd, dat is dus sinds gisteren het geval, alleen heb ik zowel gisteren als vandaag geen reactie gehad van de RMA support, dat vind ik wel jammer, want eerder waren ze juist zeer snel met het reageren. (binnen 5 uur een reactie, overdag)
Maar zonder gekheid, support is nog steeds niet wat het moet/kan zijn.
Tadaaa
Verwijderd
Ik heb de mijne afgelopen donderdag binnengekregen en deze heeft nog wel wat "last" van yellow banding. Echter dit is zo minimaal dat ik de telefoon toch iedereen zou aanraden. Alleen in het donker bij een bepaalde kijkhoek kan het wat opvallen...en dan nog alleen bij een volledig witte achtergrond.Ttje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:35:
Hebben de huidige OPO's nog last van yellow banding?
cheers dude. Had het niet gezien, en heb me maar ff ingeschreven. Zullen echt mega veel inschrijvingen zijn... heb ergens gelezen dat ze zo'n 500k-1000k telefoons per maand verschepen. Zullen zeker honderd duizenden mensen zijn die zullen reageren. En dan 100-den covers.Pimorez schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:07:
Indien er mensen zijn die interesse hebben in één van de honderden Bamboo StyleSwap covers maar geen mail hebben ontvangen: https://forums.oneplus.ne...styleswap-invites.159297/
nggyu nglyd
Verwijderd
En ik kan me niet voorstellen dat deze telefoon zoveel energie verbruikt bij het afspelen van muziek, dus dan moet er iets anders mis gegaan zijn.
Ik weet overigens dat dit Android issues zijn, dus Oneplus kan er waarschijnlijk niet zoveel aandoen.
Hoezo zou het onzin zijn dat er een aantal honderd mensen willekeurig worden gekozen bij zo'n grote vraag en zo'n klein aanbod?Theelichtje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Weer iets voor onze telefoon waar je een invite voor hebt.... Pure onzin als je het het mij vraagt.
edit: linkQuad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:45:
Tussen de 500 duizend en miljoen telefoons per maand? Lijkt me wel een beetje heel veel.
"While he would not provide exact sales numbers, Mr. Pei said the One was selling in the “mid-to-high four figures a day in the U.S.,” which he said constituted 30 percent of the company’s market. A continuation of that trend would imply sales of 150,000 to 300,000 phones a month in the United States, and up to a million devices a month over all — a rounding error in the global smartphone business, but an admirable feat for a tiny, year-old start-up."
[ Voor 58% gewijzigd door jahallow op 29-10-2014 10:57 ]
Ja uit Engeland. En ga er maar van uit dat de estimated time verder omhoog klimt. Komen dus GEEN douane kosten bij heb er al 2 mogen ontvangen.Pluppie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:53:
Worden de toestellen altijd vanuit een EU warehouse verstuurd? Niet dat ik douanekosten moet gaan bijbetalen. En bij mij is de estimated delivery time 2 weeks geworden, gisteren 1 week.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Iemand hier met dezelfde ervaring en evt oplossing?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
nggyu nglyd
Zelf heb ik een tijdje Paranoid Android gedraaid. Persoonlijk best veel last van onverklaarbare lag. Bij CM11 (nightlies) was dat een stuk minder. Was wel de 4.4 stable. De 4.6 beta heb ik nog niet geprobeerd, maar zit er wel aan te denken. Floating window is heerlijk.paidur schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:41:
Zijn er hier ook mensen die paranoid android draaien en hun bevindingen willen delen? Ik zit er aan te denken deze te gaan flashen, eerste indruk van wat ik online kan vinden over deze rom bevalt me zeer. Aan de andere kant heb ik niet heel veel zin om te wipen. Keuzes keuzes...
Denk dat ik er zodadelijk me er maar weer eens aan waag...
Nette oplossing. Neem aan dat ie vanuit Engeland verstuurd wordt?Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:22:
Mijn vervanging wordt vandaag verzonden, en ik denk dat het een nieuwe is, er is namelijk gewoon een nieuwe order gemaakt welke enkel verschilt in het bedrag, ik heb een discount van €299,- gekregen en gratis express verzending.
btw, nieuwe Franco kernel is uit, heeft wederom nieuwe touchscreen drivers
nggyu nglyd
Goeie tip, heb de r25 zojuist geflashed, Hopen dat dat werktcypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
btw, nieuwe Franco kernel is uit, heeft wederom nieuwe touchscreen drivers
hoop dat je R29 bedoeldpimsaint schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
Goeie tip, heb de r25 zojuist geflashed, Hopen dat dat werkt
Ik heb de 'gewone' kernel. Is het slim om die franco erop te zetten?
Tweaks. Sommigen claimen betere batterijduur. Extra opties.carpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:21:
Wat is de meerwaarde van zo'n (franco) kernel?
Ik heb de 'gewone' kernel. Is het slim om die franco erop te zetten?
Idd, en nieuwere kernel-features uit de CM nightlies die pas in de volgende OTA van cm11s komen.barrymossel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Tweaks. Sommigen claimen betere batterijduur. Extra opties.
Zoals nu dus de nieuwe firmware voor de touchscreens.
Adviseren jullie deze? of zou ik het gewoon bij het origineel houden?cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:23:
[...]
Idd, en nieuwere kernel-features uit de CM nightlies die pas in de volgende OTA van cm11s komen.
Zoals nu dus de nieuwe firmware voor de touchscreens.
Als je geen problemen hebt, zou ik het laten. Blijkbaar was er vanuit jou geen echte behoeftecarpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:25:
[...]
Adviseren jullie deze? of zou ik het gewoon bij het origineel houden?
Mwa,ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk.carpachio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:25:
[...]
Adviseren jullie deze? of zou ik het gewoon bij het origineel houden?
Ik vind de franco kernel zeer stabiel en heb liever eerder de beschikking over die nieuwe kernelpatches die pas in de volgende OTA komen.
Zoals bij 33R (en alle versies daarvoor) die touchproblemen allang opgelost waren maar de 38R ota weken op zich liet wachten.
Ik draai liever geen nightlies maar wil wel de kernelpatches hebben.
je hebt uiteraard wel een custom recovery nodig (dus unlockte bootloader) om de franco kernel te kunnen flashen
aait. dat heb ik. Heb um geroot.cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:27:
[...]
Mwa,ligt eraan wat je zelf wilt natuurlijk.
Ik vind de franco kernel zeer stabiel en heb liever eerder de beschikking over die nieuwe kernelpatches die pas in de volgende OTA komen.
Zoals bij 33R (en alle versies daarvoor) die touchproblemen allang opgelost waren maar de 38R ota weken op zich liet wachten.
Ik draai liever geen nightlies maar wil wel de kernelpatches hebben.
je hebt uiteraard wel een custom recovery nodig (dus unlockte bootloader) om de franco kernel te kunnen flashen
Maar met die kernel laat ik het gewoon zo. Denk dat da beter is voor mij
Thanks voor de uitleg
Heb alleen een klein probleem in de auto, de telefoon wil op geen manier verbinding maken met m'n radio. Niet via bluetooth, of via usb en zefs niet via een aux-kabel. Het gaat hier om een Renault Captur met een R-Link systeem, die dacht ik ook op android draait. Maar het wil niet werken. Het ligt niet aan de radio want mijn iPhone doet het gewoon wel via bluetooth/usb/aux.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
De telefoon koppeling werkt via bluetooth. Zou moeten werken onafhankelijk van het OS.koornee schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:37:
Heb nu sinds een week ook een opo. Heerlijk ding, ii kom van een (bijna antieke) iPhone 4, dus dit is nogal een flinke stap. Va ios naar android en een inmens groot scherm, maar dat went heel snel. De iPhone voelt nu al klein aan.
Heb alleen een klein probleem in de auto, de telefoon wil op geen manier verbinding maken met m'n radio. Niet via bluetooth, of via usb en zefs niet via een aux-kabel. Het gaat hier om een Renault Captur met een R-Link systeem, die dacht ik ook op android draait. Maar het wil niet werken. Het ligt niet aan de radio want mijn iPhone doet het gewoon wel via bluetooth/usb/aux.
Netjes de handleiding gevolgd?
Heb sinds een paar dagen de OPO. Wilde gister graag Mahdi erop zetten. Dus heb ik via de mac toolkit de bootloader unlocked, daarna Custom recovery TWRP erop gezet om vervolgens via http://forum.xda-develope...neplus-camera-4k-t2813107 de rom en gapps te downloaden. Als ik flash door alleen dalvik cache te verwijderen blijft de rom hangen bij eerste boot, bij het nexus / android logotje.
Volgens de stappen van mahdi rom zelf zou ik het volgende moeten doen:
Installing Mahdi-Rom for the first time, or coming from another ROM:
- Make sure you're running a proper working Team Win Recovery Project HERE (ga er vanuit dat de TWRP die in de toolkit zit gewoon goed is)
- Copy Gapps and ROM ZIP to your SDCard
- Boot into Recovery
- Factory Reset
- Wipe Cache
- Wipe System
- Wipe Dalvik
- Flash Mahdi-Rom zip from SDCard
- Flash Gapps zip from SDCard
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!
Ik kan Factory Reset en Wipe Cache echter niet vinden. Kan iemand mij naar de goede plek wijzen?
Kun je beter hier vragen: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM'sLimbeckx schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:02:
Heren,
Heb sinds een paar dagen de OPO. Wilde gister graag Mahdi erop zetten. Dus heb ik via de mac toolkit de bootloader unlocked, daarna Custom recovery TWRP erop gezet om vervolgens via http://forum.xda-develope...neplus-camera-4k-t2813107 de rom en gapps te downloaden. Als ik flash door alleen dalvik cache te verwijderen blijft de rom hangen bij eerste boot, bij het nexus / android logotje.
Volgens de stappen van mahdi rom zelf zou ik het volgende moeten doen:
Installing Mahdi-Rom for the first time, or coming from another ROM:
- Make sure you're running a proper working Team Win Recovery Project HERE (ga er vanuit dat de TWRP die in de toolkit zit gewoon goed is)
- Copy Gapps and ROM ZIP to your SDCard
- Boot into Recovery
- Factory Reset
- Wipe Cache
- Wipe System
- Wipe Dalvik
- Flash Mahdi-Rom zip from SDCard
- Flash Gapps zip from SDCard
- Reboot
- Don't restore system data using Titanium Backup!
Ik kan Factory Reset en Wipe Cache echter niet vinden. Kan iemand mij naar de goede plek wijzen?
Maar de wipe cache en factory reset zitten onder de knop Wipe > Advanced Wipe. Daar vinkjes zetten bij Dalvik, System, Data en Cache.
Verwijderd
Dat was een van de reden waarom ik altijd custom kernels gebruikte op mijn HTC, maar bij dit toestel zie ik er eerlijk gezegd niet zo snel een reden voor.barrymossel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Tweaks. Sommigen claimen betere batterijduur. Extra opties.
Ik heb geen root en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Dus het liefste suggesties zonder root. Maar als root nodig is ga ik het misschien maar doen, want vind dit wel zo irritant.
https://forums.oneplus.ne...-silence-whatsapp.107662/erikjannemann schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:07:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Whatsapp berichten ook worden gemute door de quiet hours? Op het moment heb ik dat ingesteld maar Whatsapp gaat gewoon leuk door met meldingen afspelen.
Ik heb geen root en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Dus het liefste suggesties zonder root. Maar als root nodig is ga ik het misschien maar doen, want vind dit wel zo irritant.
Lijkt dat je zult moeten rooten en Xposed installeren...
Nee, r25. Dat zou de laatste stable zijn voor gebruikers van 38R. Zitten in r25 geen nieuwe drivers? Het probleem lijkt namelijk wel opgelost, maar dat is natuurlijk even afwachten..
Play Store vind ik prima, maar Play Books, Play Movies, Play Games, Play Music, Play Flikkeropikwildiemeukniet.
Graag zonder met custom ROM's te gaan klooien, het standaard OS vind ik prima.
Lees de release notes even goed.pimsaint schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:34:
[...]
Nee, r25. Dat zou de laatste stable zijn voor gebruikers van 38R. Zitten in r25 geen nieuwe drivers? Het probleem lijkt namelijk wel opgelost, maar dat is natuurlijk even afwachten..
voor > R25 MOET je minimaal software 38R hebben
sterker nog, je kunt beter de originele kernel hebben dan Franco R25 want de originele kernel uit de OTA is nieuwer dan R25
kan alleen met rootFastFred schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:37:
Weet iemand trouwens hoe ik de Google Play zooi er permanent af krijg? Ik kan ze in het Apps menu wel allemaal uitschakelen, maar na een update komen ze gewoon weer terug. Ik gebruik het nooit.
Play Store vind ik prima, maar Play Books, Play Movies, Play Games, Play Music, Play Flikkeropikwildiemeukniet.
Graag zonder met custom ROM's te gaan klooien, het standaard OS vind ik prima.
[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 29-10-2014 16:38 ]
Ik begrijp het, maar ik ben een beetje huiverig voor een kernel die (nog) niet als stable is gelabeld. Ik laat het nu maar even voor wat het is want ik kan weer typen als een malle. Heb overigens even snel in de changelog gekeken maar de r25 lijkt van ná de 38R release.cypher21 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:38:
[...]
Lees de release notes even goed.
voor > R25 MOET je minimaal software 38R hebben
sterker nog, je kunt beter de originele kernel hebben dan Franco R25 want de originele kernel uit de OTA is nieuwer dan R25
[...]
kan alleen met root
Heb de changelog nu eens goed gelezen en ga meteen de r29 maar flashen daar deze ook andere issues oplost waar ik niet eens van doorhad dat mijn oneplus daar ook last van heeft
[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 29-10-2014 16:59 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.