[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 550.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

cypher21 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:01:
[...]

juli 2014, dus ik ga je corrigeren ;)

Vorig jaar op vakantie met 30+ graden ook geen last van gehad.
Vreemd, dan vraag ik me af of je gewoon geluk hebt gehad of dat de telefoon langere tijd bloot moet worden gesteld aan de warmte.
Luke-san schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:03:
[...]

Zoals op de vorige pagina gepost.

Heb er hier 3. Mijne = juli 2014 ... vrouw = September 2014 .... vriend = februari 2015

mijne = gele waas . check touchscreen issues sinds 2 weken . check

vrouw = durf niet

vriend = perfect wit scherm, veel helderder. Ook TPK touchscreen ... perfecte touchscreen

Zou me niet verwonderen moest die lijm ....
Naar de hand van deze post ga ik er stiekem een beetje van uit dat lets say de 2015 modellen geen/verminderde kans hebben op de touch issues.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
shwam schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Vreemd, dan vraag ik me af of je gewoon geluk hebt gehad of dat de telefoon langere tijd bloot moet worden gesteld aan de warmte.
geen idee, maatje van mij heeft met mijn invite er een gekocht, die had een fabriesdatum van eind augustus 2014, ook hij heeft nergens last van

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 22:58
Mijn toestel is van februari, afgelopen donderdag teruggestuurd voor RMA ivm touchproblemen en zojuist bericht gehad dat ze een nieuwe terugsturen.
je moet even geduld hebben met de klantenservice van oneplus, maar schijnbaar wordt het wel geregeld. Nu even afwachten tot de nieuwe er is en hoe snel ik daar touchproblemen mee ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 17:04
Luke-san schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:03:
[...]

Zoals op de vorige pagina gepost.

Heb er hier 3. Mijne = juli 2014 ... vrouw = September 2014 .... vriend = februari 2015

mijne = gele waas . check touchscreen issues sinds 2 weken . check

vrouw = durf niet

vriend = perfect wit scherm, veel helderder. Ook TPK touchscreen ... perfecte touchscreen

Zou me niet verwonderen moest die lijm ....
OK, dan kan die hypothese in de prullenbak.

Tot zo ver wordt er dus gekeken naar productiedatum (hardware) en ROM (software). Kunnen we misschien een overzicht maken? (gewoon deze post quoten en aanvullen)

Productiedatum + (uitgeprobeerde) ROM(s):
Juni 2014 + 44S (Geen issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327300

floriz87 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:28:
Zijn er mensen met een "oude" OPO (zeg vóór september 2014) die last hebben van touchscreen issues?

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik vraag me af of er verband is tussen de gele waas en de touchscreen issues. Wellicht dat ze na de eerste gele waas problemen een aanpassing hebben gedaan aan het scherm, die de touchscreen problemen veroorzaakt. Gewoon even een vage hypothese :) .
Ook juli 2014. Geen last maar moet hem wel opsturen ivm een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43
Ik heb er gisteren eentje binnengekregen uit Februari 2015, meteen CM12.1 nightly erop gezet. Hij is nog niet echt warm geweest maar lijkt bij het spelen in multi touch tester met 6 vingers geen enkele touch te missen/verzinnen. :)

Ook niet wanneer 2/3/4 vingers elkaar kruisen op de X-as

[ Voor 11% gewijzigd door pimsaint op 12-05-2015 11:33 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

floriz87 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:28:
[...]

OK, dan kan die hypothese in de prullenbak.

Tot zo ver wordt er dus gekeken naar productiedatum (hardware) en ROM (software). Kunnen we misschien een overzicht maken? (gewoon deze post quoten en aanvullen)

Productiedatum + (uitgeprobeerde) ROM(s):
Juni 2014 + 44S (Geen issues)
Dat had ik ook opgemerkt, dat het misschien ligt aan een batch die gewoon niet 100% goed is. Mijn toestel komt uit de batch van 26 december 2014. Zelf handmatig geflashed naar CM12S 17L, geen issues behalve bestaande software glitches zoals ambient display die niet weet wat er aan de hand is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00
Tot nu toe heb ik de touchscreen issue slechts twee keer gehad, dit was op vakantie (warm en vochtig) en zat in de broekzak. De telefoon was niet merkbaar warm, maar nadat ik de telefoon een half uurtje uit had gezet was het probleem weer weg. Dir is nu 4 weken geleden en heb het probleem niet meer gehad.
Dit zou dus in lijn liggen met het gestelde hitte probleem en de lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 10:48
Ik heb maar niet afgewacht op een fix, en een RMA ingediend. Dit lijkt mij keihard een hardware probleem. Kan bijna niet anders door het verband met de omgevingstemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Al meerdere keren de touchscreen bug gehad. Op bepaald ogenblik zelfs zo erg dat mijn gsm gewoon begon andere mensen te bellen. Met heel veel moeite hem kunnen rebooten waarna het meestal terug een stuk beter gaat. Valt me nu idd telkens op dat het voorkomt als ik me in een warme omgeving bevind. Hopelijk komt er snel een update uit maar ik begin te vrezen dat dit niet op te lossen is via software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:41
Snuurtje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:52:
Ik heb maar niet afgewacht op een fix, en een RMA ingediend. Dit lijkt mij keihard een hardware probleem. Kan bijna niet anders door het verband met de omgevingstemperatuur.
Ik ga geen RMA indienen omdat de toestellen die ze leveren die bug soms ook hebben. Dan raak je van de regen in de regen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
ik heb ook een ticket ingediend, snap alleen niet wat ze met deze informatie willen doen:
Please send me clear photos of your OnePlus from different angle in a bright environment. (the front side with IMEI showed on the display(type *#06#) , back side, left side ,right side , the top and the bottom of your OnePlus One)
Maar goed, vanavond maar even doen dus.

Edit: Ik denk dat ik het snap, op deze manier kunnen ze zien of er wel of geen zichtbare schade aanwezig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 12-05-2015 13:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Een aantal dagen geleden heb ik dus mijn systeem kompleet hersteld, nieuwe OS erop, weer geroot en exposed er op gegooit. Nu heb ik sinds gister dat mijn touch screen enorm traag reageert en bij het typen soms aanrakingen niet geregistreerd worden. Geen idee of dit software-matig is of mijn telefoon nu gewoon defect begint te raken. Maar lees op internet dat mensen hier wel vaker last van hebben.

Kan alleen geen oplossingen vinden, iemand ideeën wat voor stappen ik kan ondernemen want ik kan momenteel de telefoon amper bedienen.

*edit*

Het voelt trouwens niet alsof er een hardware defect zit, lijkt soms gewoon alsof de telefoon aan het laggen is en nog de vorige aanraking aan het verwerken is. Heb al eens CPU op max geforced maar dit geeft hetzelfde effect. Andere app voor toetsenbord blijft ook hetzelfde resultaat geven. Ander thema ook niet. Is ook geen memory leak dat de telefoon vol blijft staan o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Valandin op 12-05-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
418O2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:04:
[...]

Ik ga geen RMA indienen omdat de toestellen die ze leveren die bug soms ook hebben. Dan raak je van de regen in de regen :P
Kans op beter, anders hetzelfde. Liever dat.

Die procedure met fotos en video is standaard geloof ik. Zal vanavond ook ff een goed filmpje maken, OPO maar even op de verwarming dan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Valandin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:37:
Een aantal dagen geleden heb ik dus mijn systeem kompleet hersteld, nieuwe OS erop, weer geroot en exposed er op gegooit. Nu heb ik sinds gister dat mijn touch screen enorm traag reageert en bij het typen soms aanrakingen niet geregistreerd worden. Geen idee of dit software-matig is of mijn telefoon nu gewoon defect begint te raken. Maar lees op internet dat mensen hier wel vaker last van hebben.

Kan alleen geen oplossingen vinden, iemand ideeën wat voor stappen ik kan ondernemen want ik kan momenteel de telefoon amper bedienen.

*edit*

Het voelt trouwens niet alsof er een hardware defect zit, lijkt soms gewoon alsof de telefoon aan het laggen is en nog de vorige aanraking aan het verwerken is. Heb al eens CPU op max geforced maar dit geeft hetzelfde effect. Andere app voor toetsenbord blijft ook hetzelfde resultaat geven. Ander thema ook niet. Is ook geen memory leak dat de telefoon vol blijft staan o.i.d.
Ik heb met die touch tester geen enkel probleem.

wel heb ik met swiftkey het probleem dat aanslagen soms totaal niet gezien worden. En sommige spelletjes pakken touches ook niet

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Snuurtje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Kans op beter, anders hetzelfde. Liever dat.

Die procedure met fotos en video is standaard geloof ik. Zal vanavond ook ff een goed filmpje maken, OPO maar even op de verwarming dan 8-)
Maar wel 2 weken of langer zonder telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Maar wel 2 weken of langer zonder telefoon
Dat maakt mij niet uit, vorige keer duurde het iets meer dan een week geloof ik. Ik stap hierna van de OnePlus One af helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 16:40
Ik heb echt geen enkel probleem met het touchscreen. Ik heb er 1 uit Oktober2014

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32
Tot nu toe ook nog geen problemen met het touchscreen. Heb de telefoon begin november binnen gekregen. In november wel een keer touch isues gehad, maar dat was softwarematig, want na een directe restart werkte alles weer normaal, en na een update nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:02
Ik heb regelmatig dat het scherm spontaan uitgaat waarna ik moet double tappen of de powerknop moet indrukken om het scherm weer aan te krijgen.
Als ik vervolgens naar boven swipe om het scherm te unlocken gaat het scherm weer uit.
Pas na dit een aantal keren te hebben herhaald blijft het scherm aan.
Zijn hier meer die hier last van hebben?
Misschien dat het aan de double tap to wake functie ligt (na de update), ik heb nog niet geprobeerd die uit te zetten.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Quad schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Dat maakt mij niet uit, vorige keer duurde het iets meer dan een week geloof ik. Ik stap hierna van de OnePlus One af helaas.
Ja, ik zie ook wel een weekje of 2 af met mn oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 07-06 18:23
MaNDaRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:39:
Hier gaat vandaag mijn tweede OnePlus terug naar Engeland, dit omdat ik weer die vervelende ghosttouches had.

Ik heb ook een nieuwe update gehad; https://s3.amazonaws.com/...ort/OPO-Display-patch.zip

Nu hoop ik binnen twee weken een nieuw toestel te hebben waarbij ik geen last heb van de ghosttouches.
Dit uitgevoerd en nu zit m'n OPO vast in een bootloop. Lekkere tech support daarzo dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 07-06 23:25

Phntm

Tlingelingeling

Valandin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:46:
[...]

Dit uitgevoerd en nu zit m'n OPO vast in een bootloop. Lekkere tech support daarzo dus..
ik dacht toch echt dat deze patch bedoeld is voor OxygenOS, want CM12S hebben ze niks over verteld. Als je je android installatie daardoor hebt gesloopt, is het een beetje eigen schuld. Ik geloof dat ze op hun forums schreven over een fix die zou komen naar OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier nog een toestel met touch-problemen sinds vorige week...dacht eerst dat t aan m'n droge vingers/handen lag maar m'n vrouw heeft t geprobeerd en daar reageert t ook slecht. Ik lees wel dat er software fixes zijn maar daar moet je voor rooten weer en dat heb ik nog niet gedaan, iemand die kan bevestigen dat dergelijke fixes t kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
Cartman! schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:45:
Hier nog een toestel met touch-problemen sinds vorige week...dacht eerst dat t aan m'n droge vingers/handen lag maar m'n vrouw heeft t geprobeerd en daar reageert t ook slecht. Ik lees wel dat er software fixes zijn maar daar moet je voor rooten weer en dat heb ik nog niet gedaan, iemand die kan bevestigen dat dergelijke fixes t kunnen oplossen?
Nope, doen wel iets, maar lost het probleem echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Ik zou de oneplus van mijn broertje wel even repareren. Lukte niet, het lijkt een raar soort hard brick te zijn die zelfs met de guides online niet te fixen is. Via support ticket werd aan hun kant aangestuurd op een remote session met teamviewer.

Ik op mijn vrije dag om kwart voor 8 uit bed, komen die lui gewoon niet opdagen. Ook is de info die ze verstrekken echt heel summier. Ik krijg een slechte indruk van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 07-06 16:40
Nikeo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:57:
Ik zou de oneplus van mijn broertje wel even repareren. Lukte niet, het lijkt een raar soort hard brick te zijn die zelfs met de guides online niet te fixen is. Via support ticket werd aan hun kant aangestuurd op een remote session met teamviewer.

Ik op mijn vrije dag om kwart voor 8 uit bed, komen die lui gewoon niet opdagen. Ook is de info die ze verstrekken echt heel summier. Ik krijg een slechte indruk van dit bedrijf.
Is die niet te fixen via the fastboot method?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Net een ticket aangemaakt voor de ghost touch, krijg ik de fijne melding dat ik maar even een fimpje moet maken van het probleem. Nu komt het niet altijd voor en heb ik niet altijd een camera bij de hand dus ik heb gezegd dat hij maar een filmpje van een van de 10.000 andere mensen met dit probleem moest pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
melvinnie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:04:
Net een ticket aangemaakt voor de ghost touch, krijg ik de fijne melding dat ik maar even een fimpje moet maken van het probleem. Nu komt het niet altijd voor en heb ik niet altijd een camera bij de hand dus ik heb gezegd dat hij maar een filmpje van een van de 10.000 andere mensen met dit probleem moest pakken :P
Dat is inderdaad dé houding om snel en goed geholpen te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Laatst online: 14:11
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:05:
[...]

Dat is inderdaad dé houding om snel en goed geholpen te worden!
Tja, ik geef hem groot gelijk.

Ik heb destijds een RMA aangemaakt omdat mijn OPO spontane reboots had. "Maak er maar een filmpje van". :/ Hoe kun je nou een filmpje maken van een spontane reboot.. Dat kan 5 minuten duren, maar kan op n goede dag ook 10 uur duren.. Net alsof ik de tijd heb daar op te gaan zitten wachten met een camera in m'n hand.

Ik heb toen ook gezegd dat ik dat dus echt niet ging doen en dat ik het graag hoorde als hij een beter voorstel had. Of dat hij gewoon een van de filmpjes van iemand anders moest bekijken. Paar dagen later mocht ik m'n OPO opsturen en heb sindsdien een nieuwe die werkt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Welke google play services versie hebben jullie geinstalleerd?

Ik draai 17L en heb ooit handmatig play services geupdate, dit ging tot voor kort goed, maar de afgelopen dagen crasht google play services constant weer...

ik heb nu 7.3.29 (1866534-438) Die laatste drie cijfers zijn kennelijk essentieel voor je toestel.

Zou iemand met een niet aangepaste CM12s OTA zonder problemen eens kunnen kijken welke versie hij/zij erop heeft staan?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Ze lezen ook niet wat je schrijft, dus ze rekken het opzettelijk.

EU wetgeving is heeeeel duidelijk in zaken hoe garantie moet afgehandeld worden..
Ook staat er in de Opo policy dat er maar voor 1 jaar shipment kosten betaald word ivm garanties.
EU wetgeving zegt duidelijk 2 jaar garantie (in NL misschien meer) en kostenloos, dus ook verzenden/ontvangen.

Bij mij hebben ze nu afgedaan, sterker nog, ik heb vrienden en collega's deze telefoon aangeraden en nu krijg ik de commentaar. Stank voor dank deze firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
cypher21 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:53:

Ik draai 17L en heb ooit handmatig play services geupdate, dit ging tot voor kort goed, maar de afgelopen dagen crasht google play services constant weer...

ik heb nu 7.3.29 (1866534-438) Die laatste drie cijfers zijn kennelijk essentieel voor je toestel.

Zou iemand met een niet aangepaste CM12s OTA zonder problemen eens kunnen kijken welke versie hij/zij erop heeft staan?
Heb ook de ****-438 erop en geen problemen.
Misschien eens de cache clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Luke-san schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:57:
Bij mij hebben ze nu afgedaan, sterker nog, ik heb vrienden en collega's deze telefoon aangeraden en nu krijg ik de commentaar. Stank voor dank deze firma.
Fijne vrienden en collega's dan. Jij had een prima werkend toestel, waar je tevreden mee was, dat adviseer je aan andere mensen. Zij maken daarna zelf de keuze om het toestel te kopen. Om dan terug te komen bij jou met commentaar is gewoon lomp.

On the other side, ik ben nog steeds heel tevreden met mijn OPO. Geen enkel probleem meer (paar rare reboots gehad op CM11). Nu probleemloos, accu gaat weer wat langer mee sinds de laatste OTA, dus ik ben meer dan tevreden met een telefoontje van 300E.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Sandyman538 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:04:
[...]

Fijne vrienden en collega's dan. Jij had een prima werkend toestel, waar je tevreden mee was, dat adviseer je aan andere mensen. Zij maken daarna zelf de keuze om het toestel te kopen. Om dan terug te komen bij jou met commentaar is gewoon lomp.

On the other side, ik ben nog steeds heel tevreden met mijn OPO. Geen enkel probleem meer (paar rare reboots gehad op CM11). Nu probleemloos, accu gaat weer wat langer mee sinds de laatste OTA, dus ik ben meer dan tevreden met een telefoontje van 300E.
Kan je geen ongelijk geven.
Nu je weet hoe het gaat. Feestje , bbq .... wow wat is dat een groot ding. Vrouw die al vreemd opkijkt ....
Ja, dat is de Oneplus. 10 min mee spelen ..... waar koop ik die ... en zo gaat de bal aan het rollen.

Nu ik weet het, vrienden, en ik geef er geen moer meer om dat ze dit kunnen lezen.
Als ze evenveel tijd hadden gestoken in mijn verbouwingen als ik in hun techspullen had ik een hele straat met nieuwe huizen.
Als het echte vrienden waren knikten ze nu 'ja' en zeiden ze 'sorry, wat kunnen we voor jouw betekenen in de moeilijke tijd die je hebt meegemaakt de laatste 1,5 jaar'. Zo zijn er maar een paar overgebleven en daar sta ik dag en nacht voor klaar, de rest zal het ondertussen al wel weten.

Maar als fabrikant ontwijken, het vertrouwen van de reclame makers (early people) schenden, is gewoon ergerlijk. Het probleem is al bekend en besproken van vorige zomer en dat is gewoon not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Naast de touchscreenproblemen, merk ik dat mijn OnePlus One ook regelmatig niet reageert bij het drukken op één van de buttons onder het touchscreen. Heeft iemand anders deze gebruikservaring ook? En is het al duidelijk welke problemen software- of hardwarematig zijn?

Op het OnePlus One forum wordt dit helaas niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Joeridev schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:27:
Naast de touchscreenproblemen, merk ik dat mijn OnePlus One ook regelmatig niet reageert bij het drukken op één van de buttons onder het touchscreen. Heeft iemand anders deze gebruikservaring ook? En is het al duidelijk welke problemen software- of hardwarematig zijn?

Op het OnePlus One forum wordt dit helaas niet echt duidelijk.
Ik gebruik die knoppen nooit, vooral omdat de knoppen omgedraaid zijn ten opzichte van wat standaard wordt gebruikt door Android. Ook waren die knoppen om een andere reden irritant, maar dat weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ossi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ik gebruik die knoppen nooit, vooral omdat de knoppen omgedraaid zijn ten opzichte van wat standaard wordt gebruikt door Android. Ook waren die knoppen om een andere reden irritant, maar dat weet ik niet meer.
Waarschijnlijk de brakke verlichting?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Quad schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:27:
[...]

Waarschijnlijk de brakke verlichting?
Nee het was iets anders. Volgens mij dat je niet de knop hebt om alle vensters op te roepen ofzo.
Of het was iets in applicaties, waardoor ik er voor heb gekozen om toch de software-buttons te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Zelfs de Home button niet? Die zit toch op de standaard plek in het midden?

Overigens kunnen alle vensters worden opgeroepen door de linker button ingedrukt te houden. Dat weet ik ook pas sinds deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ossi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Omdat ze haast niet te bereiken zij zonder de telefoon te laten vallen, als je hem met 1 hand bedient? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Joeridev schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:30:
Zelfs de Home button niet? Die zit toch op de standaard plek in het midden?

Overigens kunnen alle vensters worden opgeroepen door de linker button ingedrukt te houden. Dat weet ik ook pas sinds deze week.
Dat is overigens ook allemaal in te stellen, je kan per knop aangeven wat er moet gebeuren als je bijvoorbeeld kort of lang op de knop drukt :) Instellingen -> Knoppen -> de verschillende "* indrukken"-opties

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ha, bedankt. Er gaat een wereld voor me open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 23:15
Ik kom mij ook melden met touchscreen problemen, ik heb een plek bovenin mijn scherm ter grootte van een hele dikke duim dat totaal niet meer reageert.

Eerst dacht ik dat het door de cm12 update kwam maar toen bedacht ik dat hij een middagje in de zon heeft gelegen toen ik in de tuin zat.

Echt zo jammer dit, het is zo'n fijne telefoon geweest tot die tijd.

Ook lullig voor zo'n bedrijf, die hebben nu wel een heel groot probleem en wij dus ook, er zijn bedrijven voor minder omgevallen. Ik denk ook dat het hierom slim is niet te lang met een rma te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 25-05 19:34
cypher21 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:53:

http://forum.xda-develope...ices-update-wake-t3078082

Mogelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een paar weken het probleem dat als ik aan een typen ben ik dan heel duidelijk in beeld een groene streep krijg alsof ik aan het swypen ben op mn toetsenbord.

Erg irritant. Vraag me af of dit onder het touch probleem valt?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
seninha schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:28:
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat als ik aan een typen ben ik dan heel duidelijk in beeld een groene streep krijg alsof ik aan het swypen ben op mn toetsenbord.

Erg irritant. Vraag me af of dit onder het touch probleem valt?
Yup, heb ik ook. Download touch tester eens en doe eens 2 punten op dezelfde x-axis

Ik heb nu maar Paypal ingelicht. Niet in de hoop dat ik mijn geld terugkrijg, maar bescherming komt van 2 kanten.

Heb nu weer een email gekregen dat ik die remote sessie moet doen. Ik heb dus 2 problemen.
1 is het bekende touch probleem en 2 is dat mijn scherm zeer slecht is tegenover de 2 andere Opo's die hier nu liggen.
Met slecht scherm bedoel ik wazig, niet even, onscherp onderin. Het ding zit in een gigantische protected body met een glass screen protector erop en is niet van nieuw te onderscheiden, maw het ligt niet aan mezelf.

1) Ik neem geen vrije dag ervoor
2) in de EU hebben we strikte no .... policy
3) ik geef ze zeker geen remote access op de pc

En hoe kunnen ze de ondermaatse kwaliteit van mijn scherm bekijken als ik ze al een foto ervan heb doorgestuurd.
Was 100% van plan om de Two te kopen, maar dat is nu 0% geworden. De Nexus 6 staat momenteel in de aanbieding en deze begint toch wel aantrekkelijk te klinken.(mijn tijd is niet gratis want dat gaat van het family leven af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632081

Sinds de update is de schermtijd nog maar iets van 4 uur, terwijl ik daarvoor met gemak 5 uur+ haalde.
Bij controle blijkt dat de webbrowser ineens heel hoog scoort in de accu ratings. Op zich logisch, want die gebruik ik veel, maar bij Android 4,4 stond deze veel lager(iets van 4%). Het is regelmatig het geval dat die 20%+ scoort.
Ik heb alle caches verwijderd, geheugen gewist en een nieuwe browser eropgezet, maar problemen blijven bestaan. Iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Anoniem: 632081 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:03:
Sinds de update is de schermtijd nog maar iets van 4 uur, terwijl ik daarvoor met gemak 5 uur+ haalde.
Bij controle blijkt dat de webbrowser ineens heel hoog scoort in de accu ratings. Op zich logisch, want die gebruik ik veel, maar bij Android 4,4 stond deze veel lager(iets van 4%). Het is regelmatig het geval dat die 20%+ scoort.
Ik heb alle caches verwijderd, geheugen gewist en een nieuwe browser eropgezet, maar problemen blijven bestaan. Iemand nog wat tips?
Heb je root? Anders wakelock detector installeren. Met Franco kernel heb ik ook goede ervaringen mee ivm screentijd te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
In navolging op mijn eerdere posts inzake het distorted audio probleem tijdens filmen, hier het topic op het officiële oneplus forum met vergelijkbare YouTube videos van verschillende telefoons; https://forums.oneplus.ne...y-video-recording.185239/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 17:27
Ik heb ook maar eens die Touch tester gedownload, meer omdat ik benieuwd was, heb namelijk geen problemen. Als ik 2 vingers naast elkaar heb registreert 'ie prima, met 3 naast elkaar gaat het mis, maar dat lijkt me meer te komen omdat je dan die cirkels met elkaar overlapt, of dicht aan de rand zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673095

sinds gister avond gaat mijn scherm zo goed als niet meer aan.
als ik op het aan/uit knopje druk gaat mijn scherm WEL naar het vergrendelingsscherm.
als ik dubbel tik gaat mijn scherm WEL naar het vergrendelingsscherm.

maar als mijn OPO op het vergrendelingsscherm is kan ik niks meer met het scherm.
kan het slotje niet omhoog bewegen .
ik heb al geprobeerd om mijn OPO uit te zetten maar als ik het aan/uit knopje ingedrukt houd dan komt het balkje met:
- UITSCHAKELEN
- HERSTARTEN
- GEBRUIKER
maar ik kan nergens op drukken.
het rare is dat ik wel dubbel kan tikken voor ontwaken?

wie kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
EeePC schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:21:
Ik heb ook maar eens die Touch tester gedownload, meer omdat ik benieuwd was, heb namelijk geen problemen. Als ik 2 vingers naast elkaar heb registreert 'ie prima, met 3 naast elkaar gaat het mis, maar dat lijkt me meer te komen omdat je dan die cirkels met elkaar overlapt, of dicht aan de rand zit?!
Is inderdaad normaal, en indien niet, ook niet hinderlijk.

Ik zou zeggen steek de One eens in je broekzak en ga eens een eindje fietsen bij een graad of 20C. Mijne heeft altijd prijs dan.
Ik merkte het eerst met typen in Swype. Plots begon ik lijnen te ontdekken en had het ding characters getypt die ik echt niet had aangeraakt.

Trouwens niet elke One heeft exact dezelfde problemen, of beter gezegd niet dezelfde ernst van problemen.
Ben nu een uurtje met 3 Opo's bezig en 2 ervan heb ik nog geen probs gehad bij 13C buiten.
Mijne heeft het nu af en toe. Maandag toen het 26C was kon ik bijna niets nuttigs meer met mijne.

Ik heb er nu iets teveel tijd ingestoken en ga op zoek naar een Nexus 6, of zijn er nog andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:40
Ik heb zojuist ook maar een ticket aangemaakt. Als het warm is werkt mijn telefoon echt voor geen meter meer. Touchscreenfixer heeft het wel iets opgelost, maar als het echt warm is is er nog niet mee te werken (het lijkt nu ook erger te worden na een warme dag gehad te hebben)

Dus kijken of ze een replacement kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 11:55
Liet mn opo zojuist vallen op stenen van ongeveer 1m hoogte :3 gelukkig helemaal niks door mijn case & screen protector :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00
Anoniem: 673095 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:45:
sinds gister avond gaat mijn scherm zo goed als niet meer aan.
als ik op het aan/uit knopje druk gaat mijn scherm WEL naar het vergrendelingsscherm.
als ik dubbel tik gaat mijn scherm WEL naar het vergrendelingsscherm.

maar als mijn OPO op het vergrendelingsscherm is kan ik niks meer met het scherm.
kan het slotje niet omhoog bewegen .
ik heb al geprobeerd om mijn OPO uit te zetten maar als ik het aan/uit knopje ingedrukt houd dan komt het balkje met:
- UITSCHAKELEN
- HERSTARTEN
- GEBRUIKER
maar ik kan nergens op drukken.
het rare is dat ik wel dubbel kan tikken voor ontwaken?

wie kan helpen
Als je de power knop ingedrukt houd voor een seconde of 20-30 dan gaat ie uit en kan je rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673095

DrNizeGuy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:55:
[...]

Als je de power knop ingedrukt houd voor een seconde of 20-30 dan gaat ie uit en kan je rebooten.
heel erg bedankt het is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:03
Eerste support ticket aangemaakt bij Oneplus voor mijn touch screen issues. Gelijkmaar video footage en foto's van alle kanten bijgevoegd in de hoop dat het wat sneller gaat. Maar wat gaat die cover er ontiegelijk moeilijk af. Ik sloop zowat mijn telefoon ermee. Kreeg het rubbertje van mijn volume button ook niet meer terug op de goede plek en ik heb geen zin om dat ding weer eraf te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Problemen zijn inmiddels zo vervelend dat ik nu telefoontjes misloop (waaronder ook klanten) doordat het touchscreen gewoon niet reageert helaas... Binnen een week hoop ik afscheid genomen te hebben van dit toestel..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Lijkt me dat je ervaringen ondertussen voldoende gekend zijn, misschien er beter geen "ex-phone bashing post spree" van maken?

Eigen OPO is van 8 Juni 2014, 0 problemen op de huidige radio active time battery drain van android 5.x na, wat bv ook de Nexus phones of S6 etc treft.

[ Voor 41% gewijzigd door anessie op 15-05-2015 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50

TommieW

Numa numa.

Oneplus heeft weer een nieuwe touchscreen firmware uitgebracht. Maar in tegenstelling tot de vorige update, zijn er nu heel wat mensen die melden dat alle problemen zijn opgelost. Deze nieuwste driver zou - als het goed is - in de nieuwste nightly moeten zitten. Deze nightly is CM12.1.
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:54:
Problemen zijn inmiddels zo vervelend dat ik nu telefoontjes misloop (waaronder ook klanten) doordat het touchscreen gewoon niet reageert helaas... Binnen een week hoop ik afscheid genomen te hebben van dit toestel..
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met mijn TPK touchscreen, maar ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen met de update. Ik heb je even gequote, zodat je een notificatie krijgt.

Linkjes!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Kan ik de boot.img ook flashen over de laatste stable Blisspop rom denk je?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50

TommieW

Numa numa.

Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 07:20:
Kan ik de boot.img ook flashen over de laatste stable Blisspop rom denk je?
Als Blisspop oko Android 5.1 is, zou het theoretisch mogelijk moeten zijn. Maak sowieso even een Nandroid back-up. Ik weet niet wat voor speciale features Blisspop heeft, maar je hebt kans dat je features (die samenwerken met de kernel) mist.

Ik gok dat het kan, maar ik weet het niet zeker. Zolang je een back-up hebt, kan er niet veel mis gaan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Vandaag maar eens proberen dus. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
vinom schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:10:
Eerste support ticket aangemaakt bij Oneplus voor mijn touch screen issues. Gelijkmaar video footage en foto's van alle kanten bijgevoegd in de hoop dat het wat sneller gaat. Maar wat gaat die cover er ontiegelijk moeilijk af. Ik sloop zowat mijn telefoon ermee. Kreeg het rubbertje van mijn volume button ook niet meer terug op de goede plek en ik heb geen zin om dat ding weer eraf te slopen.
Ben nu al 2 weken bezig met foto's, video's, flashen etc ...echt 2 weken.
Nu willen ze volgende week een rechtstreekse sessie waar ze mijn laptop willen overpakken.
No way dat ze dat doen.

Trouwens de achterkant opendoen is gemakkelijk, maar niet met hun instructie filmpje!
Simtray eruit en de nagel tussen het metalen frame en de plastieke achterkant. klik hoor je dan.
Dan ga je gewoon met je nagel rond ZONDER (want daar gebeuren de meeste fouten) aan de cover te trekken.
Als je helemaal rond bent, en ja mijn nagels zijn kort, valt de cover er gewoon af te rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Luke-san schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:16:
[...]

Ben nu al 2 weken bezig met foto's, video's, flashen etc ...echt 2 weken.
Nu willen ze volgende week een rechtstreekse sessie waar ze mijn laptop willen overpakken.
No way dat ze dat doen.

Trouwens de achterkant opendoen is gemakkelijk, maar niet met hun instructie filmpje!
Simtray eruit en de nagel tussen het metalen frame en de plastieke achterkant. klik hoor je dan.
Dan ga je gewoon met je nagel rond ZONDER (want daar gebeuren de meeste fouten) aan de cover te trekken.
Als je helemaal rond bent, en ja mijn nagels zijn kort, valt de cover er gewoon af te rapen.
Vanavond dan nog maar eens voorzichtig proberen..
Ik heb iedergeval net een reply gekregen van ze, vrij vlot al zeg ik het zelf, maar ze vragen nu om het IMEI nummer, het order nummer en een video van het probleem terwijl al die informatie al in het eerste mailtje van mij stond. Maargoed, nogmaals de informatie aangeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
De boot.img geflashed met Blisspop, geen succes omdat die niet meer wil booten. Misschien vanmiddag de laatste cm12.1 nightly flashen om het te testen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
vinom schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:18:
[...]

Vanavond dan nog maar eens voorzichtig proberen..
Ik heb iedergeval net een reply gekregen van ze, vrij vlot al zeg ik het zelf, maar ze vragen nu om het IMEI nummer, het order nummer en een video van het probleem terwijl al die informatie al in het eerste mailtje van mij stond. Maargoed, nogmaals de informatie aangeleverd..
Dat is het probleem met vlot. En eigenlijk verklap je het al zelf. Ze lezen niets, maar gaan volgens mij gewoon een script af om tijd te rekken. Al die emails zijn copy/paste

De eerst paar replies was ook in een dag. Dan was er een pause van 5 dagen.
Nu vragen ze een remote sessie die pas opgestart worden eind volgende week en dan moet je nog opletten want in die schedule staat HKT ... wij zijn CET

Ik heb ze nu al 2 keer gevraagd of ze de toegevoegde directive ivm EU warranty hebben gelezen. Uiteraard geen enkel antwoord. Dan weet ik al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ja, remote laten overnemen gaat niet gebeuren. Wellicht dat die nieuwe touchscreen fix gaat helpen. De berichten zijn namelijk heel positief als ik het zo lees op Reddit. Komt deze ook voor 11S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
vinom schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:36:
Ja, remote laten overnemen gaat niet gebeuren. Wellicht dat die nieuwe touchscreen fix gaat helpen. De berichten zijn namelijk heel positief als ik het zo lees op Reddit. Komt deze ook voor 11S?
Geen idee. Ben net de nieuwe nightly aan het installeren.
We zullen wel zien na een paar dagen zeg ik altijd.

Maar mijn ticket blijft open, of ik open een ander, tot ik een rma krijg met een ander scherm. Had al vaker problemen om onderaan text te lezen en op de andere Opo gaat dat dus vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Luke-san schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:16:
[...]

Dit werkt trouwens als een trein! Gewoon met je nagel rond gaan. Had ik dat gisteravond maar geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://forum.xda-develope...ernel-r1-t2800871/page899

Die bootimg lijkt hier goed te werken! Op COS12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:32

duhuh

duh...

Beste,

Rare vraag voor dit forum misschien maar,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon heb de laatste tijd al met een schuin oog naar de one+ gekeken echter komt nu de moment van aankoop.
Mijn vraag heeft het vandaag de dag nog nut om een one+ te kopen of zijn er alweer alternatieve telefoons.

Vooral budget gezien vind ik de one+ een goed telefoontje

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
duhuh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:21:
Beste,

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon heb de laatste tijd al met een schuin oog naar de one+ gekeken echter komt nu de moment van aankoop.
Mijn vraag heeft het vandaag de dag nog nut om een one+ te kopen of zijn er alweer alternatieve telefoons.

Ik zou hem zelf niet aanraden. Toch iets teveel issues. Kijk eens naar de LG g3 en moto x 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Of de HTC One M8 bijvoorbeeld. Die is qua accuduur toch ook vrij sterk.
Ik ben ondertussen bezig met Ttitanium backup en zo straks een Nandroid backup voor ik de recentse CM12.1 nightly ga flashen.

@Catch22, COS12 is CM12s? Stock CM van OnePlus?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ondanks de prijsverhoging (vanwege de slechte euro) blijft het echt een enorme bang for the buck.
Ikzelf vind ik het scherm nog steeds fenomenaal, de batterijduur geweldig en 64GB een hele opluchting. Dingen als tussendoor bijladen of data wissen om te zorgen dat je weer 'snel' een foto kan schieten zijn met een OPO verleden tijd. En daar komt dan bij dat je met Cyanogenmod simpelweg alles kan (aanpassen).

Maarja.. dat touchscreen hè. Er is zojuist (weer) een fix uit, dus ik zou die even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:57
Is er bij iemand een procedure bekend om makkelijk naar Oxygen om te schakelen?

Ik vind de procedure zoals deze op het OnePlus forum staat nogal lomp, je moet tig extra programma's downloaden etc, commando's uitvoeren in CMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:59
duhuh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:21:
Beste,

Ik kan de G3 afraden. Stock OS is bagger, scherm heeft last van oversharpening, batterijduur is 2-3h SOT max (itt 3-4+ SOT op de OPO dat ik nu op mn OPO haal), minder vloeiend dan de OPO en veel minder stabiele ROMs.

Ik geef zelf veel om batterij duur, snelle menuutjes/apps openen, mooi scherm en een goed werkend OS (CM12.1). OPO heeft dit allemaal, de G3 heeft het wel maar werkt gewoon veel minder beter in mijn ogen.
Daarom ben ik ook juist van de G3 afgestapt. Zo heerlijk om gewoon 3 dagen te werken met je mobiel zonder na te hoeven denken om dat ding telkens aan het stroom te hangen. ymmv obviously

edit: Oh, en de wifi problemen. Op het toilet zitten met een link speed van 1Mbps is gewoon absolute terror.
webgangster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:23:

Ik vind de procedure zoals deze op het OnePlus forum staat nogal lomp, je moet tig extra programma's downloaden etc, commando's uitvoeren in CMD.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632

[ Voor 18% gewijzigd door jimmy_dg op 15-05-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
webgangster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:23:
Tja in principe flash je toch gewoon een custom rom dus heb je al die tooltjes/stappen (drivers, adb, custom recovery) wel nodig voordat het werkt. Moeilijk is het niet; er ook genoeg (video) tutorials te vinden. Maar of het sneller kan... ik denk het niet. Klein voordeeltje is wel dat je je telefoon wat beter leert kennen. En dat kan nog wel eens van pas komen bij problemen.

Maar ik ben wel eens benieuwd; waarom wil je overstappen naar OxygenOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:21:
Of de HTC One M8 bijvoorbeeld. Die is qua accuduur toch ook vrij sterk.
Ik ben ondertussen bezig met Ttitanium backup en zo straks een Nandroid backup voor ik de recentse CM12.1 nightly ga flashen.

@Catch22, COS12 is CM12s? Stock CM van OnePlus?
Cyanogen of, dus cm12s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accu blijft problemen geven. Ook de nieuwe browser scoort erg hoog in de rankings. Zit nu ook weer op 18%!!!
Dat is toch niet normaal? Schermtijd neemt dramatisch af sinds de update. Alle noodzakelijke dingen gedaan, maar niets helpt. Cache geleegd etc, maar niets.

Iemand anders nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 632081 op 15-05-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:57
Anoniem: 632081 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:37:
Accu blijft problemen geven. Ook de nieuwe browser scoort erg hoog in de rankings. Zit nu ook weer op 18%!!!
Dat is toch niet normaal? Schermtijd neemt dramatisch af sinds de update. Alle noodzakelijke dingen gedaan, maar niets helpt. Cache geleegd etc, maar niets.
Wifi uitschakelen is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
De CM12.1 nightly van 15-05 heeft de touchpatch al ingebakken. Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en de vage problemen zijn tot nu toe weg.. Dafuq, hoe kan het dat het na een warme dag ineens de kop opsteekt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
webgangster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Wifi uitschakelen is de oplossing.
Bij mij is de oplossing net omgekeerd.

https://code.google.com/p...sues/detail?id=165558#c35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 21:01
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:42:
De CM12.1 nightly van 15-05 heeft de touchpatch al ingebakken. Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en de vage problemen zijn tot nu toe weg.. Dafuq, hoe kan het dat het na een warme dag ineens de kop opsteekt?
Same here. Ik was er van overtuigd dat het een hardware probleem was, vreemd..

Touchscreen lijkt weer te werken als vanouds nu, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Firmware alleen ook te vinden op xda:

http://forum.xda-develope...p=60752757&postcount=1206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Maar nog niet voor CM11S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32
Zou wel heel goed nieuws zijn voor Oneplus als het toch een firmware issue bleek te zijn. Heb er zelf gelukkig nog steeds geen last van gehad, maar omdat ik continu las dat het om een hardware issue zou gaan, werd ik al bang dat ik het ook op een bepaald moment zou krijgen. Maar als het met een update voorkomen wordt is het echt top nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik type nu weer vanaf m'n OnePlus One, en het touchscreen lijkt nu simpelweg weer consistent te reageren.

Als het voor een tijdje niet terugkomt dan vind ik dat OnePlus toch een kleine pluim verdiend door het snelle handelen met het uitbrengen van deze drivers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 11:35

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Nou als het idd zo goed werkt moeten ze het maar snel pushen via de OTA :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het zou erg mooi zijn wanneer de issues met deze update inderdaad zijn verholpen. Daarna is het wachten tot de uitrol voor CM12 of de upgrade naar 12.1 voor veel mensen die zelf niet willen flashen. Indien deze fix inderdaad helpt krijgt OnePlus ook van mij een pluim :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Kleurtjes op mijn scherm zijn ook wel anders door die firmware. Sunlight en color enhancement af gezet, brightness lager en leek weer op het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 22:00
Hoe kan je die firmware update installeren? via het flash menu?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:59
Eindelijk, als iedereen even CM12.1 nightly's wilt installeren kunnen we hier weer eens normale discussie's houden ipv 100 dezelfde berichten over dat "mn touchscreen werkte vanmiddag niet :<:<"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
jimmy_dg schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:06:
Eindelijk, als iedereen even CM12.1 nightly's wilt installeren kunnen we hier weer eens normale discussie's houden ipv 100 dezelfde berichten over dat "mn touchscreen werkte vanmiddag niet :<:<"
Er zal op korte termijn toch een nieuw topic moeten komen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Draai die firmware gewoon op Calcukin CM12S YNG1TAS17L. Geen nightily nodig.
martijn_8519 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:06:
Hoe kan je die firmware update installeren? via het flash menu?
https://plus.google.com/+...nco1990/posts/irFLT6FRdqG

fastboot flash boot boot.img

En als iemand dit zelf niet in google kan zetten, ga gewoon naar hier.

[ Voor 68% gewijzigd door anessie op 15-05-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:07:
[...]

Er zal op korte termijn toch een nieuw topic moeten komen. :)
Laten we het dan maar gelijk verder gaan in het nieuwe topic: [OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Je bent me net voor. Werd er ook al een beetje gek van. Miss een betere optie om hier een Topic voor te maken. Even voor de positieve noot: Mijn OPO werkt nog als een tierelier. Zon of geen zon, hij werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.