[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 549.553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
Er zit "gewoon" een Snapdragon 801 in, dezelfde processor als in de Z2, S5 en M8. De benchmark vind ik dan ook weinig zeggen... Daar zullen ze ongeveer allemaal gelijk scoren, afhankelijk van de kleine optimalisaties die doorgevoerd zijn. Wat veel belangrijk is hoe snel het toestel in de praktijk reageert, wat afhankelijk is van (vooral) de software en bijvoorbeeld het geheugen.

Maar, dat weten we pas als alle toestellen uit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:29
418O2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:56:
En de highendtoestellen missen ook (Z2, S5, One M8)
Die liggen rond de 35000-36000 dus de one plus heeft een iets hogere benchmark score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
FabianNL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:00:
Er zit "gewoon" een Snapdragon 801 in, dezelfde processor als in de Z2, S5 en M8.
Niet helemaal waar, de Z2 en M8 hebben de AB-variant van de 801-soc aan boord, de S5 ook de AC-variant.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Dat tweede plaatje is bijna exact de achterkant van de Oppo Find 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
CLB schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:02:
[...]

Niet helemaal waar, de Z2 en M8 hebben de AB-variant van de 801-soc aan boord, de S5 ook de AC-variant.
Daarnaast zijn er verschillen in hoeveelheid intern geheugen, en dat wordt naar ik meen ook meegenomen in de benchmark score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

461943 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:02:
[...]

Dat tweede plaatje is bijna exact de achterkant van de Oppo Find 5.
Dat viel de dus ook op. Ik heb hier een beetje een underwhelmed gevoel bij. Nets als HTC gooien met leuke termen als "Never Settle"....Pfff als dit echt de achterkant is dan ben ik toch wel teleurgesteld....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:12
Twee andere 'leaks' / concepts:
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/131041mai5qeipf5j9ne9y-png.2501/
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/131056yovssjyekois4g47-png.2502/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben nog steeds benieuwd of men hier genoeg voorraad van gaat hebben.

Ze hebben op het laaste moment het geheugen en Processor geupgrade. als de spec zo laat nog aangepast worden, dan zal er nog geproduceerd worden, en daar denk ik dat het een probleem gaat worden en dat deze telefoon maar beperkt verkrijgbaar zal zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
FrankGuthrie schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:44:

Ze hebben op het laaste moment het geheugen en Processor geupgrade. als de spec zo laat nog aangepast worden, dan zal er nog geproduceerd worden, en daar denk ik dat het een probleem gaat worden en dat deze telefoon maar beperkt verkrijgbaar zal zijn.
Ik vraag me af of dit echt zo is gegaan. Volgens mij is niet eens het probleem dat de productie pas laat kan starten, maar vooral dat je je code deels zal moeten herschrijven voor nieuwe componenten. En ik vermoed dat dat nog meer tijd kost. Het zou mij niet verbazen als ze al eerder wisten dat ze de 801 erin zouden gaan stoppen en het voor de marketing pas later hebben aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat gevoel heb ik ook eerlijk gezegd. Ze doen dat stukje "leak-marketing" mijn inziens toch beter dan HTC (als dat überhaupt marketing was). Ze teasen precies genoeg om het interessant te maken. Hun filosofie is dat ze de beste technologie willen gebruiken en willen luisteren naar de gebruiker. Door "ineens" te beslissen lijkt het precies alsof ze dat doen omdat ze naar de klant luisteren, of dat ze toch de beter hardware willen gebruiken.

Maar weten doen we het niet. Ik ben in ieder geval nog steeds onwijs getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:08:
Dat gevoel heb ik ook eerlijk gezegd. Ze doen dat stukje "leak-marketing" mijn inziens toch beter dan HTC (als dat überhaupt marketing was). Ze teasen precies genoeg om het interessant te maken. Hun filosofie is dat ze de beste technologie willen gebruiken en willen luisteren naar de gebruiker. Door "ineens" te beslissen lijkt het precies alsof ze dat doen omdat ze naar de klant luisteren, of dat ze toch de beter hardware willen gebruiken.

Maar weten doen we het niet. Ik ben in ieder geval nog steeds onwijs getriggerd.
Alleen moet je wel oppassen dat je realistische verwachtingen schept.

Bij "Never Settle" past het imo niet als je geen goede 4G support hebt in landen waar je je product expliciet aankondigd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Net alsof een marketingmotto altijd de waarheid is. Hoe kan "Never Settle" überhaupt realitisch zijn? Mensen die denken dat dat motto letterlijk genomen moeten worden, moeten even bij zichzelf te rade gaan denk ik.

Daarentegen ben ik het volledig met je eens dat het niet slim is dat er geen volledige 4G support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:08:

Eens. En op moment dat je niet "kunt luisteren naar de klanten", zoek je naar een te verantwoorde verklaring, zoals is gedaan bij het band 20 verhaal. Daarin pretendeer je dat je niet anders kunt (tekort aan geld bijvoorbeeld), terwijl je motto "never settle" is. En daar loopt het inderdaad scheef. Maar ja, deze aanpak levert wel een hoop nieuwsgierige klanten op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

418O2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:11:
[...]

Alleen moet je wel oppassen dat je realistische verwachtingen schept.

Bij "Never Settle" past het imo niet als je geen goede 4G support hebt in landen waar je je product expliciet aankondigd bijvoorbeeld.
De Snapdragon kan maar 9 LTE bands aan. Het is inderdaad logischer als ze meerdere modellen hebben die de volledige lte band van de regio dekken.
KPN heeft band 20 en met T-Mobile kan je met de 1+1 wel volledig 4g gebruiken maar is op dit moment niet landelijk. In Belgie is band 20 helemaal niet relevant is.
Ik vind dat je teveel eist van een startende onderneming. Toestel kost 350 euro, high end specs, cyanogenmod en in Nederland als eerste te koop. Mensen lijken niet meer realistisch te zijn.

Als 4G band 20 zo belangrijk is neem je toch de oppo find 7a?
Ikzelf had liever een verwisselbaar accu gezien.

Never settle kan ook betekenen wij doen het anders en beter. Wacht op 23 april en oordeel dan zelf het toestel of ze hun woorden waarmaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 16-04-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En nogmaals, als je iedere marketingslogan letterlijk gaat nemen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Het verhaal van dit bedrijf doet me een beetje denken aan Oppo ( en volgens mij zit er ook een ex-Oppo iemand achter toch?) Torenhoge verwachtingen scheppen en gouden bergen beloven. Dat doet natuurlijk elk bedrijf, maar jullie lijken het ook te geloven. Oppo faalde het eerste jaar- half jaar gewoon keihard op de software, en nog steeds is de accuduur dramatisch slecht. Ben benieuwd hoe dat hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yep, Pete Lau, de oprichter van Oneplus, was VP bij Oppo.

Software zit overigens naar verwachting wel goed (CyanogenMod). En verder heb je natuurlijk gelijk: een startup betekent een risico. Maar je kunt ook zo denken: misschien heeft Lau geleerd van de fouten van Oppo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
461943 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:40:
Het verhaal van dit bedrijf doet me een beetje denken aan Oppo ( en volgens mij zit er ook een ex-Oppo iemand achter toch?) Torenhoge verwachtingen scheppen en gouden bergen beloven. Dat doet natuurlijk elk bedrijf, maar jullie lijken het ook te geloven. Oppo faalde het eerste jaar- half jaar gewoon keihard op de software, en nog steeds is de accuduur dramatisch slecht. Ben benieuwd hoe dat hier gaat.
Offtopic: ik begrijp je frustratie enigszins mbt de OF5, maar wanneer ga je stoppen met je hetze tegen Oppo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Trouwens, vraagje: zijn er bij dit soort telefoons eigenlijk ook combinaties met abonnementen te krijgen? M.a.w. zijn er partijen als Coolblue of providers zelf die dit soort telefoons opkopen en aanbieden met een abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:43
Daar zou ik op dit moment geen rekening mee houden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zal niet snel gaan gebeuren, only online en alleen losse koop :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En losse verkoop dan alleen van Oneplus zelf?

Vind het kopen via "bekende" winkels namelijk meestal wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:43:
Yep, Pete Lau, de oprichter van Oneplus, was VP bij Oppo.

Software zit overigens naar verwachting wel goed (CyanogenMod). En verder heb je natuurlijk gelijk: een startup betekent een risico. Maar je kunt ook zo denken: misschien heeft Lau geleerd van de fouten van Oppo ;)
Zou natuurlijk ook kunnen. Vind CM niet heel speciaal zelf, maar het werkt in ieder geval wel. Hopen dat het een leuke telefoon word :)
floriz87 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:48:
[...]

Offtopic: ik begrijp je frustratie enigszins mbt de OF5, maar wanneer ga je stoppen met je hetze tegen Oppo?
Die "hetze" valt wel mee. Ik word er alleen een beetje chagrijnig ervan dat Oppo simpelweg negeert dat hun eerste vlaggenschip een belachelijk slechte accuduur heeft en het eerste half jaar dat Color OS gewoon troep was, en de skin die ze daarvoor hadden kon bar weinig maar deed het dan weer wel normaal. En als je vraagt wat je ze er aan gaan doen beginnen fanboys Oppo te verheerlijken omdat ze zo goed zijn :X Maar dat is alleen op het Oppo forum, niet hier. Wat ik nog slechter vind is dat ze mensen die kritiek hebben van het forum bannen. Is mij nog niet gebeurd, maar anderen wel.

En dan nog het feit dat ze enorm veel beloftes hebben gemaakt waar ze misschien net de helft van nagekomen zijn. Of de hoeveelheid functies die het niet deden, crashten, buggy waren, dat soort dingen. Dat kan je gewoon niet maken op een vlaggenschip: zorg dan in ieder geval dat je iemand in huis hebt die ROMs kan maken. Iedereen mag natuurlijk kopen wat hij/ zij wil, maar ik behoed mensen graag voor dit soort troep. Overigens is de Find 5 nu best acceptabel, afgezien van de accuduur.

Edit: kijk voor de grap even hiernaar: http://www.oppoforums.com...11293/page-22#post-167960

En dat is hoe ze alle problemen oplossen: "please wait for the next update." Waar ze weer meer problemen mee introduceren. Maar, dit word wel heel erg offtopic.

[ Voor 12% gewijzigd door 461943 op 16-04-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:05:
En losse verkoop dan alleen van Oneplus zelf?

Vind het kopen via "bekende" winkels namelijk meestal wat prettiger.
Reken daar maar niet op.
Ik verwacht een site a la oppostyle.com, maar dan dus voor OnePlus en in het nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Doen ze in eerste instantie niet, barrymossel, simpel vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik kan me juist voorstellen dat het verspreiden via een aantal geselecteerde lokale spelers logistiek weer wat aantrekkelijker is, maar goed, dat is een andere discussie.

Ben benieuwd of ze die vermoedelijke sites dan allemaal in de lucht hebben woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 16:18
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:19:
Ik kan me juist voorstellen dat het verspreiden via een aantal geselecteerde lokale spelers logistiek weer wat aantrekkelijker is, maar goed, dat is een andere discussie.

Ben benieuwd of ze die vermoedelijke sites dan allemaal in de lucht hebben woensdag :)
Dit doen ze nu eigenlijk ook, toch als ik hun 'shopping experience' tekst goed begrijp. Alleen niet voor de retail zelf, voor de rest (distributie, garantie) wel.

Nu dat ze met canada alle landen hebben aangekondigd ben ik wel eens benieuwd of we nog 'groot' nieuws kunnen verwachten tot de 23e of dat ze het gaan houden op (overdreven) quotes. Dan de 23e eens alles naast elkaar leggen (ook availability, looking at you, Z2) en beslissen wat de opvolger van mijn note 2 gaat worden. Hoe graag ik ook terug amoled wil, dat hele samsung knox gedoe moet ik echt niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:41
Cooki3s schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:28:
[...]Nu dat ze met canada alle landen hebben aangekondigd ben ik wel eens benieuwd of we nog 'groot' nieuws kunnen verwachten tot de 23e of dat ze het gaan houden op (overdreven) quotes.
Misschien zo onderhand eens 'n foto van dat toestel... als je de officiële oneplus forums leest moet je bijna huilen van de schetsjes en speculaties die daar door de fanboys (no offense maar dat zijn ze toch echt wel) gemaakt worden.
Gewoon wat foto's, exacte maten en specs; daar hoop ik op. Ik zal wel té Nederlands zijn maar voor mij mag 't iets minder marketing en iets meer feiten. :P
Als het ding verder geen grote verrasingen of tegenvallers meer heeft is het een hele mooie telefoon, zeker voor dat geld. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Skizzik0 op 16-04-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:01:
Trouwens, vraagje: zijn er bij dit soort telefoons eigenlijk ook combinaties met abonnementen te krijgen? M.a.w. zijn er partijen als Coolblue of providers zelf die dit soort telefoons opkopen en aanbieden met een abo?
Zou later eventueel wel kunnen natuurlijk, maar dan wordt het daar wel duurder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Skizzik0 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:50:
[...]

Misschien zo onderhand eens 'n foto van dat toestel... als je de officiële oneplus forums leest moet je bijna huilen van de schetsjes en speculaties die daar door de fanboys (no offense maar dat zijn ze toch echt wel) gemaakt worden.
Fanboy idioterie ten top inderdaad. Mensen die over Oneplus praten alsof ze het over hun vrouw/man hebben. Oneplus heeft het beste met je voor en al hun beslissingen zijn de beste. En alle andere elektronicaconcerns zijn boeven. Het nieuwsgierig maken van mensen door het tipje van de sluier steeds iets verder op te lichten heeft significante bijwerkingen die we onder de noemer brainwashen kunnen plaatsen }:O .

Edit: http://forums.oneplus.net...de-incl-oneplus-one.1170/

Aantal replies in de gegeven tijd :o .

[ Voor 8% gewijzigd door floriz87 op 16-04-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:37

BPP

barrymossel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:19:

Wel lachen als er miljoenen mensen een pre-order hebben geplaatst en die Lau daarna met de horizon is verdwenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 16:18
Edit: http://forums.oneplus.net...de-incl-oneplus-one.1170/

Aantal replies in de gegeven tijd :o .
Dat forum is echt niet te doen nee, je zou nog maar eens iets slecht zeggen (cfr. met het LTE probleem, of volgens de fans de 'LTE war'). Ik hoop dan voor OP dat ze de dingen wat onder controle houden want anders eindig je gewoon met een hok vol fanboys ipv een nuttig instrument (maar aangezien ze juist threads maken die puur bestaan om vol te spammen vrees ik er wat voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
ach ja op het moment they can Talk the Talk, but can they Walk the Walk.
Zoek een upgrade voor mijn S3.

Als provider had ik al de keus genomen om Hi te nemen voor het 4G netwerk.

HTC m8 > ultracamera 8)7
Samsung > teveel gimmicks die niet werken, geluid op de achterkant 8)7
Z2 > staat nu op eerste keus
Dacht dat de oneplus one een mooi alternatief zou kunnen zijn voor de Z2.
Maar met het verwachte LTE probleem }:O

Krijg wel een mug van ze. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Is de Oppo Find 7a dan niet interessant als je 4G belangrijk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Duurde even voor ie inzonk, zat me af te vragen waarom jij 'n insect van ze kreeg... maar gefeliciteerd met je mok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
1e soort van foto: @evleaks: OnePlus One, not quite ready to debut. http://t.co/2EGkInt43b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
smartje74 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:08:
1e soort van foto: @evleaks: OnePlus One, not quite ready to debut. http://t.co/2EGkInt43b
Lijkt op de nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

tja, als je evolueert naar een telefoon met heel smalle bezels gaan ze uiteindelijk allemaal op elkaar trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 115951 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:11:
tja, als je evolueert naar een telefoon met heel smalle bezels gaan ze uiteindelijk allemaal op elkaar trekken.
Want een HTC One lijkt bijvoorbeeld als twee druppels water op een Sony Z2?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Smalle bezels is het toverwoord Brad, niet enorme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mottert schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:16:
Smalle bezels is het toverwoord Brad, niet enorme.
Ik snap het heus wel maar vind het een beetje rare opmerking. Net alsof smalle bezels = Nexus-look. LG heeft toch ook toestellen met enorm smalle bezels. Kan allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Brad Pitt schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:17:
[...]

Ik snap het heus wel maar vind het een beetje rare opmerking. Net alsof smalle bezels = Nexus-look. LG heeft toch ook toestellen met enorm smalle bezels. Kan allemaal prima.
We evolueren naar een telefoon die grotendeels uit scherm zal bestaan. LG is aan het experimenteren naar luidsprekers en sensoren in het scherm. Als dit lukt blijft er enkel nog scherm over.

http://tweakers.net/nieuw...ijna-helemaal-scherm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 115951 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:32:
Als dit lukt blijft er enkel nog scherm over.
En da's dús een Nexus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
*Grabs popcorn*

Lijkt ook op de OPPO7. Maar goed, aan die foto's is nou niet echt veel af te leiden. Op Twitter zijn mensen meteen al teleurgesteld bij het zien van deze foto's :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Majesty schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:50:
Op Twitter zijn mensen meteen al teleurgesteld bij het zien van deze foto's :').
Hahaha, het moet natuurlijk ook dé telefoon worden met hét uiterlijk, dé beste materialen, dé camera, dé verdere hardware voor dé laagste prijs ooit. Alles daar onder is een anticlimax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Iemand die zin heeft om een vergelijkstabel te maken van de specificaties met de Oppo Find 7? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

floriz87 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:26:
Iemand die zin heeft om een vergelijkstabel te maken van de specificaties met de Oppo Find 7? ;)
Alstu :)
OnePlus One - Oppo Find 7

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het gaat nog wel even duren voordat dit toestel te koop is. Ik verwacht volgende week weer een vage foto oid.
Unfortunantly, the 23rd will be the day of announcement, shipping will be later.
Teasen is leuk, maar nu worden de verwachtingen zo hooggespannen dat het alleen maar tegen kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
tweaker2010 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:45:
Het gaat nog wel even duren voordat dit toestel te koop is. Ik verwacht volgende week weer een vage foto oid.

[...]

Teasen is leuk, maar nu worden de verwachtingen zo hooggespannen dat het alleen maar tegen kan vallen.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Unfortunantly, bestaat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42
vind het niet zo meteen, maar ik lees "gsm-only", betekent dit geen Wifi en Bluetooth? zou wel jammer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
bartmaniac schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:47:
vind het niet zo meteen, maar ik lees "gsm-only", betekent dit geen Wifi en Bluetooth? zou wel jammer zijn
Tuurlijk wel joh, waar vind jij nog 'n smartphone zonder die functies? :P
Hij mist qua connectiviteit wel 4G band 20 (vooral gebruikt door KPN en deels door Vodafone hier in NL). Zover ik weet ook geen infrarood en over microSD slot is nog niks gezegd (dus zal ook wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:29
Ik vind het maar een apart systeem. Als ik een product wil kopen dan moet ik er toch niet eerst om bedelen bij andere forum leden , maar ondanks het systeem kijk ik nog wel uit naar de release dag van de phone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42
ik heb me geregistreerd om te posten op hun forum maar het lukt niet om te posten. lukt het jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

reiker

dan jij!

bartmaniac schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:47:
Deze term slaat op het ontbreken van ondersteuning voor het in de VS gebruikte CDMA netwerk. Wij in Europa hebben allemaal GSM netwerken dus geen probleem. Verder zitten (bijna..) alle features die vrijwel alle moderne smartphones hebben er wel gewoon op. Wifi, bluetooth, GPS, verzin het maar. Alleen als je van 4G gebruik wilt maken zijn er wat beperkingen in een aantal landen. Zo kun je in Nederland bv. geen gebruik maken van 4G van KPN. 3G (HSPA+) is wel mogelijk.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Alles over de invites, de discussie daaromheen en het door OnePlus gekozen systeem...
Bespreken we niet hier, maar in dit topicje: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FrankGuthrie schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:44:

Denk dat ik gelijk hebt. Men heeft gewoon beperkte aantallen en dat gaan ze met een invite systeem in toom houden.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bartmaniac schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:17:
ik heb me geregistreerd om te posten op hun forum maar het lukt niet om te posten. lukt het jullie?
Ja hoor, geen probleem...

Ziet er goed uit trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.oneplus-one.nl/wp-content/uploads/2014/04/oneplus-one-oordopjes-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.oneplus-one.nl/wp-content/uploads/2014/04/oneplus-one-koptelefoon.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 18-04-2014 10:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

barrymossel schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:12:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n headsetje kan iedere chinese fabriek maken. Ik wil die smartphone zo onderhand wel eens een keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Een mooie telefoon kan iedere Chinese fabriek in theorie ook maken. En voor het design zul je even moeten wachten ben ik bang.

Enne, heb je ooit de Nokia headsets gezien. Dan zijn dit toch leuke dingetjes. Erg Apple-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Enkel omdat ze wit zijn? Ik vind het vrij teleurstellend dat we alleen een stuk zeep + dopjes te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 15:53
Is er al iemand die een invite heeft om straks te kunnen kopen?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tweaker2010 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:28:
Enkel omdat ze wit zijn? Ik vind het vrij teleurstellend dat we alleen een stuk zeep + dopjes te zien krijgen.
Omdat andere bedrijven óf hun zaakjes niet op orde hebben en vanalles laten lekken, óf dat ze expres lekken? Oneplus heeft gewoon de 23e hun aankondiging. Niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:49
barrymossel schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:34:
[...]

Omdat andere bedrijven óf hun zaakjes niet op orde hebben en vanalles laten lekken, óf dat ze expres lekken? Oneplus heeft gewoon de 23e hun aankondiging. Niet eerder.
En hoe zal dat komen? Deze oneplus begint pas dus ook niet gek dat er weinig gelekt wordt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heeft imho waarschijnlijk meer te maken met de kleinere en minder toeleveranciers.
Waar Apple, Samsung en HTC tig bedrijven onderdelen voor hun laten produceren zal dat hier wel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
barrymossel schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:12:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas fake volgens oneplus staff: https://forums.oneplus.ne...be.1437/page-3#post-89161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, zag het al. Rare was dat ik ergens anders las dat dit cadeautjes waren. Dus wel uitgegeven door Oneplus. Maar dan is die reactie van Carl wel vreemd.

Gelul allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bron?

Ziet er wel prima uit. Kan ik zeker mee leven. Mooi detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 21:23
barrymossel schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:17:
Bron?

Ziet er wel prima uit. Kan ik zeker mee leven. Mooi detail.
http://forums.oneplus.net...ll-resolution-glory.1508/

Het is gemaakt door iemand die een wedstrijd heeft gewonnen (samen met 2 anderen) en de camera van de telefoon mag testen. Als je goed opmerkt, zijn sommige foto's 8160x6120 groot, dus 50MP. Blijkbaar heeft de Oneplus ook zo'n optie om 50 MP foto's te maken, net als de Oppo Find 7.

[ Voor 16% gewijzigd door Gsus86 op 18-04-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Voor prijzen, winkels, levertijden en dergelijke zaken graag hier posten: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 18-04-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gsus86 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:41:
[...]

Het is gemaakt door iemand die een wedstrijd heeft gewonnen (samen met 2 anderen) en de camera van de telefoon mag testen. Als je goed opmerkt, zijn sommige foto's 8160x6120 groot, dus 50MP. Blijkbaar heeft de Oneplus ook zo'n optie om 50 MP foto's te maken, net als de Oppo Find 7.
Sterkt dat niet de indruk dat OP gewoon van OPPO is?
Als je de review van Oppo find 7 over de foto's. Ook mooi.
YouTube: Oppo Find 7a Unboxing and Full Walkthough (With 50MP Camera Samples)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:49
[...]

Erg scherpe foto's, nog paar dagen damm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
[...]

Erg goede foto's, goede camera zit erin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
****verkeerde topic****

[ Voor 86% gewijzigd door gerkie op 18-04-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als je het in het juiste topic vraagt vast en zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoutse
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11-2022
gerkie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:38:
Kan iemand een foto van de onderkant van de M8 posten. Het gedeelte waar de ingang van de oplader en headset zit. Thanks
Google?
Iets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:57:
[...]Sterkt dat niet de indruk dat OP gewoon van OPPO is?
De 1+1 en de Oppo Find 7/7a hebben inderdaad érg veel gemeen. Scherm van de 7a, processor, camera, hoeveelheid RAM, "mystery tech" accu vs rapid charge. Het lijkt me best mogelijk dat er hier is samengewerkt om de prijs te drukken maar dan vind ik het vreemd dat de 1+1 zo ver onder de prijs van de 7a in de markt wordt gezet. Dat óf er is gewoon enorm hard afgekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Skizzik0 op 18-04-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skizzik0 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:27:
[...]

De 1+1 en de Oppo Find 7/7a hebben inderdaad érg veel gemeen. Scherm van de 7a, processor, camera, hoeveelheid RAM, "mystery tech" accu vs rapid charge. Het lijkt me best mogelijk dat er hier is samengewerkt om de prijs te drukken maar dan vind ik het vreemd dat de 1+1 zo ver onder de prijs van de 7a in de markt wordt gezet. Dat óf er is gewoon enorm hard afgekeken.
Oppo geeft 10% student korting. Lijkt mij erg sterk dat ze daar verlies op maken.
Hoe kunnen ze zo snel een bedrijf oprichten. Een high end premium smartphone ontwikkeld, logistiek klaar voor 16 landen, investeerders, alle administratieve handelingen etc. Ook al zijn het kundige mensen je kan dit niet binnen 6 maanden gerealiseerd hebben. Daar moet je hulp voor hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tuurlijk wel. Je weet alles en je weet waar je alles kunt inkopen. Het is geen rocket science...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:43:
[...]

Oppo geeft 10% student korting. Lijkt mij erg sterk dat ze daar verlies op maken.
Hoe kunnen ze zo snel een bedrijf oprichten. Een high end premium smartphone ontwikkeld, logistiek klaar voor 16 landen, investeerders, alle administratieve handelingen etc. Ook al zijn het kundige mensen je kan dit niet binnen 6 maanden gerealiseerd hebben. Daar moet je hulp voor hebben gehad.
Oh ja ongewijfeld, de investeerders achter Oneplus (BBK) waren de voornaamste investeerder achter Oppo én de oprichter van Oneplus was werkzaam als vice president bij Oppo.
Ongeacht die 10% studentenkorting zullen veel mensen de Find 7a overslaan zoland de 1+1 verkrijgbaar is. Je richt natuurlijk geen dochterbedrijf op om daarmee je eigen 7a onderuit te halen, daarom kan ik met niet voorstellen dat Oppo direct eigenaar van Oneplus is.

*edit* Heb nog even wat gegraven, blijkt zelfs dat Oppo de Oneplus One assembleert/maakt voor Oneplus. Toch vreemd dat Oneplus z'n telefoon dan scherper kan prijzen dan de Find 7a.

[ Voor 14% gewijzigd door Skizzik0 op 18-04-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Oppo is al een gevestigd merk, grotere winstmarge pakken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 21:23
Een aantal nieuwe renders zijn op het Internet te vinden (waarschijnlijk door een fan gemaakt)
De afmetingen kloppen namelijk niet (kijk naar de breedte (75.9 mm) in het derde foto), breder dan de Sony Z1 en dat zou niet het geval moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JYZLBlOl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m8L6TM1l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4KkHd6x.png

http://imgur.com/51lKNhc

[ Voor 31% gewijzigd door Gsus86 op 19-04-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb je aan fanbase renders?
Discussiëren over een model die nooit op de markt zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De screenshots van CM die als eerste lekten kloppen, wat mij betreft prima :) Bron: OnePlus-forum

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 19-04-2014 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Laatst online: 22:12

Tank80

Cyanide&&Happiness

http://forums.oneplus.net/posts/136066/ Ziet ernaar uit dat de onderste bezel net zo groot is als bij een nexus5 en dat er zowel capacitieve als onscreen buttons zijn die ook nog eens uitschakelbaar zijn... Wordt steeds interessanter!

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
http://phandroid.com/2014/04/18/oneplus-one-big-leak/

This should be it:
Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/04/OnePlus-One-StyleSwap-back-covers-640x380.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 19-04-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tank80 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:11:
http://forums.oneplus.net/posts/136066/ Ziet ernaar uit dat de onderste bezel net zo groot is als bij een nexus5 en dat er zowel capacitieve als onscreen buttons zijn die ook nog eens uitschakelbaar zijn...
Kan aan mij liggen hoor, maar ik zie het nut van zowel capacitieve als onscreen knoppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
barrymossel schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:41:
[...]

Kan aan mij liggen hoor, maar ik zie het nut van zowel capacitieve als onscreen knoppen niet.
Keuze bieden voor de eindgebruiker... Ik zelf wil niks anders dan onscreen knoppen, andere zweren juist bij capacitieve knoppen. Nu kan iedereen zelf kiezen wat hij of zij het fijnst vind. Vind het wel tof eigenlijk! :)

Hoe meer info komt, hoe interresanter... Ik baal er steeds meer van dat ie niet volwaardig 4G ondersteunt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:41:
[...]

Het is ook niet beide. Het is het ene of het andere. Als kiest voor captive buttons dan wordt het onderste stuk scherm zwart en komen daar de 'captive' knoppen. Maar eigenlijk is het dus nog gewoon je scherm. En dat je dus via instellingen ook weer aanpassen

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:07:
[...]

Het is ook niet beide. Het is het ene of het andere. Als kiest voor captive buttons dan wordt het onderste stuk scherm zwart en komen daar de 'captive' knoppen. Maar eigenlijk is het dus nog gewoon je scherm. En dat je dus via instellingen ook weer aanpassen
geef mij maar buttons buiten het scherm. Zo maak je maximaal gebruik van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:25:
[...]
geef mij maar buttons buiten het scherm. Zo maak je maximaal gebruik van je scherm.
En dan wordt de telefoon groter...
[...]
Dus die capacitieve knoppen maken deel uit van het 5,5" scherm? Het zijn dus onscreen knoppen die wel of niet kunnen verdwijnen. Of begrijp ik je verkeerd? Heb je hier ergens een bron van? Want volgens mij zegt een developer van CyanogenMod wat anders:
The lower bezel on the device is pretty slim, similar to a Nexus 5. Yes there are capacitive keys, but we found that they completely disappear and the power can be turned off to the entire block, so we added code to the platform to let you choose the cap keys, or trade a little screen space for the software keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
barrymossel schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:48:
*knip*
Dus die capacitieve knoppen maken deel uit van het 5,5" scherm? Het zijn dus onscreen knoppen die wel of niet kunnen verdwijnen. Of begrijp ik je verkeerd? Heb je hier ergens een bron van? Want volgens mij zegt een developer van CyanogenMod wat anders:

[...]
Volgens mij lees je het verkeerd, er staat namelijk:
(...)to let you choose the cap keys, or trade a little screen space for the software keys.
Het is dus óf "cap keys" onder het scherm of het is een klein beetje van het 5,5" scherm inleveren om gebruik te maken van onscreen knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, dat bedoel ik ook. Alleen zegt l3art wat anders volgens mij:
[...]
Als kiest voor captive buttons dan wordt het onderste stuk scherm zwart en komen daar de 'captive' knoppen. Maar eigenlijk is het dus nog gewoon je scherm. En dat je dus via instellingen ook weer aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 15:45
barrymossel schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:58:
Ja, dat bedoel ik ook. Alleen zegt l3art wat anders volgens mij:

[...]
Van wat ik lees op het forum is wat l3art zegt fout.
Wat ik namelijk opmaak uit het bericht van Cyanogen is dat je normaalgesproken capacitive buttons hebt, maar dat je deze kan uitzetten via een instelling. Hierdoor krijgt het hele onderste blok waarin de capacitive buttons zitten geen stroom meer en zijn deze buttons niet/nauwelijks meer te zien. In plaats daarvan krijg je dan dus op het scherm de on-screen buttons.
Yes there are capacitive keys, but we found that they completely disappear and the power can be turned off to the entire block, so we added code to the platform to let you choose the cap keys, or trade a little screen space for the software keys.
Edit: Zie net dat ik zowat precies herhaal wat anderen hier ook al gezegd hebben. Mijn excuses hiervoor :+

[ Voor 5% gewijzigd door 4WardNL op 19-04-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, daarom. Was daarom benieuwd waar l3art zijn wijsheid vandaan haalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13

13art

Moderator Mobile
Dan had ik het verkeerd geïnterpreteerd. Die tekst met de foto's erbij deed mij dat denken. Maar goed verkeerd geïnterpreteerd dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jammer, want dat zou betekenen dat de telefoon minder lang is (gebaseerd op de leak). Vind hem nu toch echt te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Hij lijkt wel heel erg op de Oppo Find 5. Maakt niet uit, want dat is een prachtig ding qua uiterlijk, maar toch een beetje flauw.
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.