Hallo iedereen,
In dit topic ga ik de (voor zo ver bekende) specificaties van de OnePlus One en Oppo Find 7 naast elkaar zetten, niet alleen om makkelijker te kunnen kiezen, maar ook om anderen een duidelijk overzicht hiervan te geven.
Zoals ik al zei, ik zal af gaan op de voor zo ver bekende specificaties en serieuze geruchten. Ook zal ik deze post bewerken naarmate er meer bekend wordt.
Toevoegingen zijn altijd welkom! Reageer of stuur me een berichtje en ik pas het aan.
In dit topic ga ik de (voor zo ver bekende) specificaties van de OnePlus One en Oppo Find 7 naast elkaar zetten, niet alleen om makkelijker te kunnen kiezen, maar ook om anderen een duidelijk overzicht hiervan te geven.
Zoals ik al zei, ik zal af gaan op de voor zo ver bekende specificaties en serieuze geruchten. Ook zal ik deze post bewerken naarmate er meer bekend wordt.
Eigenschap | OnePlus One | Oppo Find 7 | Opmerking |
Scherm | 5,5" 1080p JDI-techniek | 5,5" 1440p IPS-techniek | Het scherm van de Find 7 beschikt over een hogere resolutie, dit zal normaal gesproken als erg fijn worden ervaren, maar omdat de resolutie bij de One al zo hoog ligt vinden veel mensen het verschil niet of nauwelijks meer te zien wanneer deze nog hoger wordt op een 5,5" beeldscherm. Voor sommige mensen is een hogere resolutie ook een nadeel, omdat dit kan leiden tot het snel leeglopen van de accu, toch gaat hier een klein voordeel naar de Find 7. |
SoC | Qualcomm Snapdragon 801 2,5Ghz | Qualcomm Snapdragon 801 2,5Ghz | Beide smartphones maken gebruik van dezelfde krachtige SoC, een lang verhaal hierover is niet nodig; ze zijn allebei gewoon ontzettend krachtig. |
RAM | 3GB | 3GB | Zoals bijna alle hedendaagse high-end smartphones 3GB aan RAM. |
Accu | 3.100+ mAh | 3.000 mAh | Hoe groot de accucapaciteit van de One zal zijn is nog niet bekend, wél is bekend dat deze minimaal 3.100 is, groter dan die van de Find 7 dus. Houd er ook rekening mee dat de Find 7 door het scherm met de hogere resolutie ook al veel meer energie verbruikt. Op dit punt heeft de One dus het voordeel. |
Grootte | H: 144mm B: 71mm D: 7,5mm | H: 152mm B: 75mm D: 9mm | Van de One zijn nog geen maten bekend, maar al wel dat hij kleiner zal zijn dan de Sony Z1, ondanks dat de Z1 een 5" scherm heeft en de One er eentje zal hebben van 5,5". Op basis van die gegevens zijn heb ik deze inschatting gemaakt. Voordeel dus voor de One. |
Opslag | 16GB & 64GB microSD niet bekend | 32GB microSD tot 128GB | Een toch populaire feature waarover het nog akelig stil is in het OnePlus-kamp is de microSD optie. Waar de Find 7 deze wel heeft, lijkt het er langzaam op dat deze bij de One zal uitblijven. Of dit voor jou een voordeel is, is persoonlijk, maar de Find 7 scoort hier duidelijk punten. |
Camera | Achter: 13-megapixel Sony Exmor IMX214 BSI sensor met flits Voor: 5-megapixel | Achter: 13-megapixel Sony Exmor IMX214 BSI sensor met flits Voor: 5-megapixel | Exact dezelfde cameraspecificaties. Waar de Find 7 lijkt te beschikken over een instelling waarmee 50-megapixel foto's gemaakt kunnen worden, lijkt OnePlus ook nog een camera-feature bekend te gaan maken. Het zou me niet verbazen als.. |
Audio | Weinig over bekend | MaxxAudi kristalhelder | Het is duidelijk dat het audiosysteem in de Find 7 veel stof zal doen opwaaien, waar er bij de One nog niet veel over bekend is. Er gaan al wel geruchten dat deze ook over MaxxAudio zal beschikken. |
Oplaadtechniek | Mystery charge tech | Rapid charge | Ook hier lijkt de One de Find 7 achterna te gaan met in dit geval het snelle opladen. Waar de Find 7 binnen 30 minuten tot 75% is volgeladen zal de One dit nog bekend moeten gaan maken. |
OS | CyanoGenMod S11 | ColorOS, op basis van Android 4.3 | Het populaire CyanoGenMod zal voorgeinstalleerd staan op de One, waarbij ook het rooten niet je garantie verwijdert. |
4G | Beperkt | Ja | De One ondersteunt geen band 20, dus 4G zal tot een bepaald niveau wel aanwezig zijn, maar in een beperkte zin. De Find 7 ondersteunt wel band 20 en zal dus in zijn geheel op 4G in Nederland te gebruiken zijn. |
Gorilla Glass | Ja | Ja | Bij de meeste mensen al bekend; tegen de krasjes. |
FM Radio | Ja | Nee | FM-radio wordt steeds minder gebruikt vanwege internet-radio, maar met een datalimiet in je abonnement is het toch wel interessant. |
Infrarood | Nee | Nee | Infrarood komt terug, helaas nog niet bij deze twee modellen. Op steeds meer smartphones komt infrarood terug om al je apparatuur mee te bedienen. |
Skyline LED | Waarschijnlijk niet | Ja | ![]() |
Accu vervangbaar | Nee | Ja | OnePlus kon de keuze maken tussen de volgende twee opties: Optie 1: We maken de batterij verwisselbaar, dan zal de telefoon wel dikker worden door de beschermlaag voor het moederbord en wordt de capaciteit maximaal 2500mAh anders wordt de telefoon helemaal te dik. Optie 2: We maken de batterij niet verwisselbaar en zorgen er voor dat de telefoon erg dun blijft en kunnen hierdoor ook nog eens kiezen voor een 3100+mAh batterij. OnePlus koos voor de laatste optie en laat de optie om de batterij makkelijk te verwisselen liggen, maar heeft hierdoor wel een grotere capaciteit. Meer hier. Aangezien dit voor een aantal mensen een vervelend punt is, is dit duidelijk een voordeel voor de Find 7. |
Prijs | 16GB-versie minder dan €350,- 64GB-versie waarschijnlijk rond €399,- | Waarschijnlijk €499,- | De One gaat een stuk goedkoper zijn dan de Find 7, duidelijk, maar houd er in ieder geval rekening mee dat je als student 10% korting krijgt bij Oppo, waardoor hij voor studenten op €450 uit zou komen. Ook levert Oppo vaak extra accessoires zoals hoesjes, een extra losse accu en een 32GB microSD mee, houd dit dus in gedachten. Daarnaast gaan we er ook van uit dat het 64GB model van de One rond de €400 zal gaan kosten |
Toevoegingen zijn altijd welkom! Reageer of stuur me een berichtje en ik pas het aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 529742 op 20-04-2014 14:28 ]