Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529742

Topicstarter
Hallo iedereen,

In dit topic ga ik de (voor zo ver bekende) specificaties van de OnePlus One en Oppo Find 7 naast elkaar zetten, niet alleen om makkelijker te kunnen kiezen, maar ook om anderen een duidelijk overzicht hiervan te geven.

Zoals ik al zei, ik zal af gaan op de voor zo ver bekende specificaties en serieuze geruchten. Ook zal ik deze post bewerken naarmate er meer bekend wordt.

Eigenschap
OnePlus One
Oppo Find 7
Opmerking
Scherm5,5" 1080p
JDI-techniek
5,5" 1440p IPS-techniekHet scherm van de Find 7 beschikt over een hogere resolutie, dit zal normaal gesproken als erg fijn worden ervaren, maar omdat de resolutie bij de One al zo hoog ligt vinden veel mensen het verschil niet of nauwelijks meer te zien wanneer deze nog hoger wordt op een 5,5" beeldscherm. Voor sommige mensen is een hogere resolutie ook een nadeel, omdat dit kan leiden tot het snel leeglopen van de accu, toch gaat hier een klein voordeel naar de Find 7.
SoCQualcomm Snapdragon 801 2,5GhzQualcomm Snapdragon 801 2,5GhzBeide smartphones maken gebruik van dezelfde krachtige SoC, een lang verhaal hierover is niet nodig; ze zijn allebei gewoon ontzettend krachtig.
RAM3GB3GBZoals bijna alle hedendaagse high-end smartphones 3GB aan RAM.
Accu3.100+ mAh3.000 mAhHoe groot de accucapaciteit van de One zal zijn is nog niet bekend, wél is bekend dat deze minimaal 3.100 is, groter dan die van de Find 7 dus. Houd er ook rekening mee dat de Find 7 door het scherm met de hogere resolutie ook al veel meer energie verbruikt. Op dit punt heeft de One dus het voordeel.
Grootte H: 144mm
B: 71mm
D: 7,5mm
H: 152mm
B: 75mm
D: 9mm
Van de One zijn nog geen maten bekend, maar al wel dat hij kleiner zal zijn dan de Sony Z1, ondanks dat de Z1 een 5" scherm heeft en de One er eentje zal hebben van 5,5". Op basis van die gegevens zijn heb ik deze inschatting gemaakt. Voordeel dus voor de One.
Opslag16GB & 64GB

microSD niet bekend
32GB

microSD tot 128GB
Een toch populaire feature waarover het nog akelig stil is in het OnePlus-kamp is de microSD optie. Waar de Find 7 deze wel heeft, lijkt het er langzaam op dat deze bij de One zal uitblijven. Of dit voor jou een voordeel is, is persoonlijk, maar de Find 7 scoort hier duidelijk punten.
CameraAchter: 13-megapixel Sony Exmor IMX214 BSI sensor met flits

Voor: 5-megapixel
Achter: 13-megapixel Sony Exmor IMX214 BSI sensor met flits

Voor: 5-megapixel
Exact dezelfde cameraspecificaties. Waar de Find 7 lijkt te beschikken over een instelling waarmee 50-megapixel foto's gemaakt kunnen worden, lijkt OnePlus ook nog een camera-feature bekend te gaan maken. Het zou me niet verbazen als..
AudioWeinig over bekendMaxxAudi kristalhelderHet is duidelijk dat het audiosysteem in de Find 7 veel stof zal doen opwaaien, waar er bij de One nog niet veel over bekend is. Er gaan al wel geruchten dat deze ook over MaxxAudio zal beschikken.
OplaadtechniekMystery charge techRapid chargeOok hier lijkt de One de Find 7 achterna te gaan met in dit geval het snelle opladen. Waar de Find 7 binnen 30 minuten tot 75% is volgeladen zal de One dit nog bekend moeten gaan maken.
OSCyanoGenMod S11ColorOS, op basis van Android 4.3Het populaire CyanoGenMod zal voorgeinstalleerd staan op de One, waarbij ook het rooten niet je garantie verwijdert.
4GBeperktJaDe One ondersteunt geen band 20, dus 4G zal tot een bepaald niveau wel aanwezig zijn, maar in een beperkte zin. De Find 7 ondersteunt wel band 20 en zal dus in zijn geheel op 4G in Nederland te gebruiken zijn.
Gorilla GlassJaJaBij de meeste mensen al bekend; tegen de krasjes.
FM RadioJaNeeFM-radio wordt steeds minder gebruikt vanwege internet-radio, maar met een datalimiet in je abonnement is het toch wel interessant.
InfraroodNeeNeeInfrarood komt terug, helaas nog niet bij deze twee modellen. Op steeds meer smartphones komt infrarood terug om al je apparatuur mee te bedienen.
Skyline LEDWaarschijnlijk nietJaAfbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-XHx1IxzZse0/UzAK5eXFrpI/AAAAAAAAAUE/hM-XJjovOPM/s1600/oppo-find-7-top-features-skyline.jpg
Accu vervangbaarNeeJaOnePlus kon de keuze maken tussen de volgende twee opties: Optie 1: We maken de batterij verwisselbaar, dan zal de telefoon wel dikker worden door de beschermlaag voor het moederbord en wordt de capaciteit maximaal 2500mAh anders wordt de telefoon helemaal te dik. Optie 2: We maken de batterij niet verwisselbaar en zorgen er voor dat de telefoon erg dun blijft en kunnen hierdoor ook nog eens kiezen voor een 3100+mAh batterij. OnePlus koos voor de laatste optie en laat de optie om de batterij makkelijk te verwisselen liggen, maar heeft hierdoor wel een grotere capaciteit. Meer hier. Aangezien dit voor een aantal mensen een vervelend punt is, is dit duidelijk een voordeel voor de Find 7.
Prijs16GB-versie minder dan €350,-

64GB-versie waarschijnlijk rond €399,-
Waarschijnlijk €499,-De One gaat een stuk goedkoper zijn dan de Find 7, duidelijk, maar houd er in ieder geval rekening mee dat je als student 10% korting krijgt bij Oppo, waardoor hij voor studenten op €450 uit zou komen. Ook levert Oppo vaak extra accessoires zoals hoesjes, een extra losse accu en een 32GB microSD mee, houd dit dus in gedachten. Daarnaast gaan we er ook van uit dat het 64GB model van de One rond de €400 zal gaan kosten

Toevoegingen zijn altijd welkom! Reageer of stuur me een berichtje en ik pas het aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 529742 op 20-04-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Find 7 heeft volgens mij wel band 20 op 4G: http://europe.oppostyle.com/content/6-cellular-compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Top, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er is ook een Find 7a met 'mindere specs', Full HD-scherm, minder intern geheugen en goedkoper.

De OnePlus gaat wel een notificatie-led krijgen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 17:37
CLB schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:54:
Er is ook een Find 7a met 'mindere specs', Full HD-scherm, minder intern geheugen en goedkoper.

De OnePlus gaat wel een notificatie-led krijgen
Ik denk dat de 7a inderdaad een beter vergelijking is met de OnePlus One. De 7a is €400, komt al aardig in de buurt van de 1+1's "minder dan €350".

Hier zijn de specs te vinden:
http://europe.oppostyle.com/find-7/80-find-7a-midnight.html
Beter vergelijkbaar scherm, 16GB interne opslag, etc.

[ Voor 65% gewijzigd door Skizzik0 op 16-04-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi CLB en Skizzik0,

Ik heb hier al even van op de hoogte, maar de reden dat ik hier niet voor heb gekozen is omdat hij het eigenlijk in alles verliest of gelijk is;
Mindere SoC, minder RAM, zelfde scherm, zelfde camera, groter (vaak als minder fijn ervaren) en dan nog duurder ook. De keuze tussen de One en de 7a is dan gauw gemaakt en daarom lijkt deze vergelijking mij minder interessant.

Toevoeging, dat hij een LED'je krijgt is aannemelijk, maar of het net zo'n indrukwekkende wordt als de skyline LED van Oppo is nog maar de vraag (waarschijnlijk niet), vandaar op dat punt nog het verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 529742 op 16-04-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-07 23:43
Maar de vergelijking met een toestel van 500 t.o.v. 350 is wel interessant?
Lijkt me logischer om een 3e tab met de 7a toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Dutchgio,

Ik vind het interessant omdat het 64GB-model van de One waarschijnlijk rond de 400 zal gaan kosten.

Daarnaast krijg ik (verschilt dus per persoon) 10% korting als student wat de prijs van 500 naar 450 haalt en daarnaast krijg je er nog 50 euro aan accessoires bij als je pre-ordered (hoesje, extra accu en 32GB microSD) wat je natuurlijk niet zou hoeven nemen, maar pak dan een middenweg en leg dan de kosten op 425 euro als je de accessoires verkoopt of anders bij de One los zou moeten kopen.

Afhankelijk van welke versie je van de One neemt en hoe veel je van de prijs van de Find 7 af kan snoepen is deze vergelijking wel of niet interessant, voor mij bijvoorbeeld wel, aangezien ik graag 64GB wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
One versus 7 is inderdaad de te maken vergelijking. Vergeet niet dat de One juist in de markt gezet wordt tegen telefoons die minimaal 150 dollar duurder zijn.

Die skyline led is voor zover ik begrepen heb maar één kleur, dus heel indrukwekkend vind ik hem niet, geen usp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben ik met mottert eens, het ledje van bijvoorbeeld mijn Sony Xperia ZL, die rockt de pan uit!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-07 17:27
Anoniem: 529742 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:04:
Hoi Dutchgio,

Ik vind het interessant omdat het 64GB-model van de One waarschijnlijk rond de 400 zal gaan kosten.

Daarnaast krijg ik (verschilt dus per persoon) 10% korting als student wat de prijs van 500 naar 450 haalt en daarnaast krijg je er nog 50 euro aan accessoires bij als je pre-ordered (hoesje, extra accu en 32GB microSD) wat je natuurlijk niet zou hoeven nemen, maar pak dan een middenweg en leg dan de kosten op 425 euro als je de accessoires verkoopt of anders bij de One los zou moeten kopen.

Afhankelijk van welke versie je van de One neemt en hoe veel je van de prijs van de Find 7 af kan snoepen is deze vergelijking wel of niet interessant, voor mij bijvoorbeeld wel, aangezien ik graag 64GB wil hebben.
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar de 7A. Ik zou het leuk/handig vinden als je deze toevoegt aan de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

@RandomTweaker: bedankt voor de specs vergelijking :)
Hmm, geen band 20 en geen infrarood: "never settle"??
Het toestel wordt al iets minder interessant, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 17:09
Zou je alle mogelijke opties dan willen hebben? Krijg je een aardig lomp apparaat lijkt me. En dan zeiken over het design en formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 09:36
Infrarood? Wie gebruikt dat nog? Niet nodig! Band 20? Boeiuh! 4g hebben we hier toch niet in het oost'n. Maar de telefoon is welkom hoor! Hoop dat ik een invite krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 17:09
Infrarood gebruik jij nog. Of zap je nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Gebruik nu de HTC One M7; infrarood, band 20, fm radio, nfc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:27
Interessante vergelijking :) Was zelf eigenlijk bijna zeker om de Oppo Find 7 te halen, maar als ik nu al die artikelen en deze vergelijking over de OnePlus lees ben ik ook zeer benieuwd naar deze telefoon :)

Nog maar even afwachten dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 15:46
Dank voor de vergelijking!

Persoonlijk twijfel ik sterk tussen de Oppo 7, de OnePlus One en de Samsung Note 3. Dergelijke compare-lijstjes helpen dan enorm. Best verrassend dat een (enigsinds verouderd) toestel als de Note 3 het toch nog redelijk doet. IR, removable battery, band 20... als je dan bedenkt dat veel reviewers zeggen dat het verschil tussen de SoC 800 en 801 amper te zien is blijft het toch best moeilijk kiezen. Verkrijgbaarheid van de Oppo (onbekend of er een release komt in Europa) en de OPO (invite systeem) wordt vrees ik nog een flinke dobber. Het is de vraag of ze nog top of de class zijn tegen de tijd dat iedereen ze kan verkrijgen...

Note 3 is al uitgebreid getest, (relatief) goede accuduur, alleen baal ik dan weer van de bloatware aangezien ik het liefst niet wil rooten/flashen... note 3 valt m.i. daarentegen qua design in het niet vergeleken met de Oppo 7.... OS-schil van Oppo lees ik echter weer minder denderende verhalen... note 3/OPO wint op dat vlak...

Mag ik de suggestie doen om in het overzicht te verwerken dat OPO non-removable en Oppo removable battery heeft?

Nu nog een paar dagen wachten en dan weten we meer van OPO...

[ Voor 50% gewijzigd door DutchJudge op 20-04-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 198824 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:23:
@RandomTweaker: bedankt voor de specs vergelijking :)
Hmm, geen band 20 en geen infrarood: "never settle"??
Het toestel wordt al iets minder interessant, helaas.
Never Settle is erg enthousiast inderdaad, maar voor onder de €350 is dit wel waanzinnig.
mattijn1980 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:39:
Infrarood? Wie gebruikt dat nog? Niet nodig! Band 20? Boeiuh! 4g hebben we hier toch niet in het oost'n. Maar de telefoon is welkom hoor! Hoop dat ik een invite krijg
Infrarood is wel handig als afstandsbediening en 4G via T-Mobile is nog wel mogelijk, mocht je toch graag 4G willen. Let dan wel op de dekking inderdaad. 4G heb je met KPN normaal gesproken wel in het oosten hoor, maar dat terzijde.
klepje schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:52:
Interessante vergelijking :) Was zelf eigenlijk bijna zeker om de Oppo Find 7 te halen, maar als ik nu al die artikelen en deze vergelijking over de OnePlus lees ben ik ook zeer benieuwd naar deze telefoon :)

Nog maar even afwachten dan! :D
Woensdag weten we meer!
DutchJudge schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:10:
Dank voor de vergelijking!

Persoonlijk twijfel ik sterk tussen de Oppo 7, de OnePlus One en de Samsung Note 3. Dergelijke compare-lijstjes helpen dan enorm. Best verrassend dat een (enigsinds verouderd) toestel als de Note 3 het toch nog redelijk doet. IR, removable battery, band 20... als je dan bedenkt dat veel reviewers zeggen dat het verschil tussen de SoC 800 en 801 amper te zien is blijft het toch best moeilijk kiezen. Verkrijgbaarheid van de Oppo (onbekend of er een release komt in Europa) en de OPO (invite systeem) wordt vrees ik nog een flinke dobber. Het is de vraag of ze nog top of de class zijn tegen de tijd dat iedereen ze kan verkrijgen...

Note 3 is al uitgebreid getest, (relatief) goede accuduur, alleen baal ik dan weer van de bloatware aangezien ik het liefst niet wil rooten/flashen... note 3 valt m.i. daarentegen qua design in het niet vergeleken met de Oppo 7.... OS-schil van Oppo lees ik echter weer minder denderende verhalen... note 3/OPO wint op dat vlak...

Mag ik de suggestie doen om in het overzicht te verwerken dat OPO non-removable en Oppo removable battery heeft?

Nu nog een paar dagen wachten en dan weten we meer van OPO...
Heb het overzicht bijgewerkt! Bedankt voor de toevoeging :)
Nog een paar dagen wachten inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DutchJudge schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:10:
als je bedenkt dat veel reviewers zeggen dat het verschil tussen de SoC 800 en 801 amper te zien is
Is er ook weinig, enige interessante is eMMC 5.0 bij de 801, ten opzichte van eMMC 4.5 bij de 800.
Verkrijgbaarheid van de Oppo (onbekend of er een release komt in Europa)
Is gewoon te koop via hun website, zoals altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Prijs 269....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Kan je de find 7 alleen opladen met de door hun geleverde lader.?
voor het snel laden heb je deze nodig,
maar hoe kan je dit dan in de auto doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

leducw schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:32:
Kan je de find 7 alleen opladen met de door hun geleverde lader.?
voor het snel laden heb je deze nodig,
maar hoe kan je dit dan in de auto doen.
Kan ook, maar dan laadt ie langzaam op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 15:46
Totaltechwars zegt dat de opo bluetooth 4.1 heeft. Toch jammer dat het usb 2.0 heeft...

Anyway, alle specs gepubliceerd door oneplus:
http://oneplus.net/one#specifications
Pagina: 1