[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.775 views

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 22:30
LightLuke schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:34:
[...]

[...]

Ik heb mijn best gedaan om alles zo helder mogelijk te houden. Op mijn persoonlijke site heb ik mijn stappen beschreven. Mocht je ergens niet uitkomen dan ben ik in dit topic te vinden.
Bedankt voor het delen van je configuratie; ik ga het volgende week proberen. Ik heb een vraag. In je config staat o.a.:
code:
1
2
3
4
"client-option": [
    "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
    "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
],

Werken de aanhalingstekens rond IPTV_RG? Of moeten die nog ge-escaped worden?

Bij de handleiding van Kriegsman staat er:
code:
1
2
client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

Quakie

quakelen

Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd:
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: to which interface eth1 is attached. **
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: in your dhcpd.conf file for the network segment
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: you want, please write a subnet declaration
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: ** Ignoring requests on eth1. If this is not what
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: No subnet declaration for eth1 (XXX.XXX.XXX.172).
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd:
Nov 24 17:43:41 EdgeRouter dhcpd: WARNING: Host declarations are global. They are not limited to the scope you declared them in.
Nov 24 17:23:54 EdgeRouter dhcpd: uid lease 192.168.1.105 for client b8:53:ac:30:da:08 is duplicate on LAN1
Nov 24 16:20:59 EdgeRouter dhcpd: uid lease 192.168.1.107 for client 4c:0f:6e:f3:05:e3 is duplicate on LAN1

Mijn sytem log geeft vaak dat er duplicates zijn? Ik heb 90% van de devices static ips gegeven dus het zijn gasten. Echter zie ik het vaak ook voorbij komen als er helemaal geen gasten over de vloer zijn geweest. Sowieso vind ik de regels vreemd. Waar is het dubbel?

En als laatste komt er regelmatig regels voor dat eth1 (internet) niet helemaal juist geconfigueerd is. Ik heb hier echter niks zelf ingesteld en laat dit via DHCP van caiway lopen?

Zien jullie iets wat ik dringend moet aanpassen?

Ik teken nergens meer voor

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:28
Conjacq schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:51:
[...]

Bedankt voor het delen van je configuratie; ik ga het volgende week proberen. Ik heb een vraag. In je config staat o.a.:
code:
1
2
3
4
"client-option": [
    "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
    "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
],

Werken de aanhalingstekens rond IPTV_RG? Of moeten die nog ge-escaped worden?

Bij de handleiding van Kriegsman staat er:
code:
1
2
client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
Die moeten zo zijn zoals bij kriegsman, mogelijk is Wordpress iets te enthousiast met HTML entities. Ik pas het even aan!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds maandag ben ik in het bezit van een Ubiquiti AirRouter. Deze tweedehands AirRouter was voorzien van DD-WRT, maar helaas zonder DD-WRT licentie, waardoor instellingen niet bewaard bleven.

Met behulp van dit artikel heb ik de AirOS firmware v5.6.9 en tftp.exe tool gedownload en op de AirRouter gezet volgens de beschreven procedure. (uit/aan met reset ingedrukt, tftp starten naar 192.168.1.20, etc)

Helaas was het resultaat van mijn actie nogal teleurstellend... mijn zojuist aangeschafte tweedehands AirRouter was door mijn actie vermoedelijk gebricked. :'( Het leek erop dat de AirRouter in een soort loop bleef hangen. Een ping naar 192.168.1.1 gaf geen respons meer en nogmaals de recovery procedure uitvoeren gaf helaas hetzelfde resultaat.

Na wat googlen en lezen lijkt er een mogelijkheid te zijn om de boot van de AirRouter te herstellen met behulp van een TTL serial verbinding naar de uart op de printplaat.
Met deze USB TTL serial adapterkabel en met behulp van dit filmpje is het gelukt om met Putty via de COM-poort op 115200 baud weer een teken van leven te zien in de AirRouter!
Mijn AirRouter heeft overigens geen pin-header op de uart, maar alleen gaatjes in de printplaat. Met drie afgeknipte stukjes paperclip heb ik de verbinding gemaakt tussen de USB TTL kabel en printplaat. De benodigde kleuren draden en aansluitpunten zijn duidelijk zichtbaar in het filmpje en op onderstaande foto.

AirRouter

Op basis van dit artikel is het gelukt om via de USB TTL kabel en het console een oudere firmware (v5.5.6) te gebruiken voor het herstellen van de bootloader met commando: urescue -f -e en tftp.

Na het herstarten van de AirRouter kwam er weer respons op een ping, en de webinterface van AirOS werkte weer naar behoren! Middels de AirOS webinterface heb ik uiteindeljik de firmware update uitgevoerd naar de meest recente versie v5.6.9.
Na dit avontuur kan ik eindelijk gaan kijken wat voor een moois AirOS allemaal te bieden heeft. :)

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Is de Security Gateway 3P gelijk aan functionaliteit als de Security Gateway Pro?
Dus kan ik een config van de 3P zo overzetten de Pro in?

Zelfde vraag voor de Unifi Switch (niet PoE versie)
Kan een config van de 24p in de 48p geladen worden?

En zijn de firmwares van de gateways gelijk aan elkaar? en van de switches?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
HellStorm666 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:36:
Is de Security Gateway 3P gelijk aan functionaliteit als de Security Gateway Pro?

Config van Pro is net iets anders dan de 3P versie, dus weet niet of dat 100% compatibel is.
De switches hetzelfde verhaal. Tis denk ik beter om ze opnieuw te configureren, just to be sure.

Overigens zijn de firmware versies wel gelijk per product range (dus USG <> USG Pro en Switches).

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 25-11-2016 20:41 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
HellStorm666 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:36:

USG 3P en 4P configs zijn niet 1-op-1 over te nemen ivm poort nummers, met wat aanpassingen wel.

Switch configs zijn alleen uit wisselen tussen dezelfde versies.

Firmware voor switches zijn gelijk aan elkaar, geldt ook voor USGs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
Ik heb mijn controller draaien op een droplet van digital ocean. Normaliter werkt bijbewerken prima, maar mijn controller blijft steken op 4.8.20 terwijl versie 5.X.X.X al uit is. Ik kan zo 1,2,3 niet vinden wat ik verkeerd doe. Meer mensen met deze situatie?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 10:35
Hammetje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:18:
Ik heb mijn controller draaien op een droplet van digital ocean. Normaliter werkt bijbewerken prima, maar mijn controller blijft steken op 4.8.20 terwijl versie 5.X.X.X al uit is. Ik kan zo 1,2,3 niet vinden wat ik verkeerd doe. Meer mensen met deze situatie?
Je zult dan een andere repo url (source) moeten hebben. Kan het nu even niet nazoeken voor je maar denk dat een google opdracht je verder kan helpen:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
djkavaa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:32:
[...]

Je zult dan een andere repo url (source) moeten hebben. Kan het nu even niet nazoeken voor je maar denk dat een google opdracht je verder kan helpen:)
Om niet afhankelijk te zijn van anderen en zodat ikzelf kan dubbelchecken welke versie ik installeer, doe ik het altijd handmatig met wget en dpkg --install etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22
Heren,

Sinds gisteren heb ik ook een USG icm een lite AP. Deze hangt aan een KPN glaslijn. Ik krijg de USG echter niet zover dat hij internet oppikt op vlan 6, ook niet met de post van Jeroen erbij (Jeroen_ae92 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur").

Achter de experiabox op dhcp werkt het, uiteraard, uitstekend.

Bijkomend probleem, sinds de apdotion van de USG kan ik niet meer rechtstreeks inloggen op de webinterface van de USG, ik krijg de melding dat de gateway managed is en geen enkele user/pass werkt. Ik kan wel inloggen met SSH.

Iemand een idee om me in de goede richting te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 15:45
Domino schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:10:
Heren,

Sinds gisteren heb ik ook een USG icm een lite AP. Deze hangt aan een KPN glaslijn. Ik krijg de USG echter niet zover dat hij internet oppikt op vlan 6, ook niet met de post van Jeroen erbij (Jeroen_ae92 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur").

Bijkomend probleem, sinds de apdotion van de USG kan ik niet meer rechtstreeks inloggen op de webinterface van de USG, ik krijg de melding dat de gateway managed is en geen enkele user/pass werkt. Ik kan wel inloggen met SSH.

Mijn post is inmiddels zwaar achterhaald. Gebruik deze post en dan de persoonlijke site van LightLuke.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

Domino schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:10:
Heren,

De username en password zijn ingesteld via de controller, daar kan je ook het wachtwoord terugzien of wijzigen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb de controller een factory reset gegeven en nu kom ik weer overal bij.
Ik zit alleen te zoeken naar de locatie van dat json bestand op de controller.
Ik heb een sftp verbinding maar ik vind de goede locatie niet volgens https://help.ubnt.com/hc/...-with-config-gateway-json

DUH. Nu lees ik pas echt wat er staat, effe fröbelen, het was vroeg vanochtend.
By default, there is no such a file, a user has to create this file in order to use it. The config.gateway.json file is is placed under the [UniFi base]/data/sites/the_site directory stored on the controller.

https://127.0.0.1:8443/manage/s/ceb1m27d/dashboard

For every site, you will find a unique random string that assigns to the site. In above case, the random string ceb1m27d is the folder name that shall be used under [UniFi base]/data/sites/ (On the CloudKey use /srv/unifi/data/sites). Therefore, in my case, I will create a folder named ceb1m27d underneath, and then place config.gateway.json inside.
Maar als ik de config goed lees is eigenlijk alleen de username [mac-adress]@internet van belang?
Ik gebruikte daar steeds het [mac-adress]@internet uit de experiabox voor. In de controller software kun je inmiddels een pppoe verbinding met vlan opgeven.

Ik heb overigens de config van LightLuke aangepast, ik zit in een 172.16.0.0/24 netwerk:
http://pastebin.com/HCYiKA3i

Die kopt zo wel denk ik?

Bedankt voor de info zover, ik voel me echt een noob.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 27-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

zo! ook eindelijk mn AP geüpgraded naar de AP-AC-RO,

in de oude situatie had in en edgerouter lite; wan/lan/wlan. hier had ik geen guest network, maar had ik een trusted Wlan groep die wel in het lan subnet kon kijken (nas etc).
nu wilde ik eigenlijk de nieuwe ACPRO ook in het 192.168.2.x subnet hangen en mijn firewall regels behouden. maar dan zit ik weer te klungelen met de unifi controller, want die moet dan weer in hetzelfde subnet zitten.

moet ik nu een switch op eth2 (WLAN) hangen om de AP te configureren? want nu heb ik hem achter de switch eth1 (LAN) in het 192.186.1.x net, waardoor mijn firewall regels etc niet meer van toepassing zijn...

iemand goeie tip, om het weer als de oude situatie te krijgen, of misschien iets om het oude scenario anders te benaderen.
waarom wel / geen subnet...

zit een beetje in dubio nu.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 20:11
De controller hoeft niet altijd aan te staan, dus je zou voor het configureren even een switch achter eth2 kunnen hangen. Haal je hem weer weg als alles geconfigureerd is. Daarna kun je de controller gewoon via wifi gebruiken op je pc.

De 2e lan poort op de ac-pro werkt als bridge, wellicht dat je je computer ook gewoon daar op aan kan sluiten als je geen switch voorhanden hebt. Nooit geprobeerd maar wellicht werkt het.

Of dit doen:
http://www.diependaal.eu/...rent-subnet-then-your-ap/

[ Voor 10% gewijzigd door DorisJerks op 27-11-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

DorisJerks schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:08:
De controller hoeft niet altijd aan te staan, dus je zou voor het configureren even een switch achter eth2 kunnen hangen. Haal je hem weer weg als alles geconfigureerd is. Daarna kun je de controller gewoon via wifi gebruiken op je pc.

De 2e lan poort op de ac-pro werkt als bridge, wellicht dat je je computer ook gewoon daar op aan kan sluiten als je geen switch voorhanden hebt. Nooit geprobeerd maar wellicht werkt het.

Of dit doen:
http://www.diependaal.eu/...rent-subnet-then-your-ap/
dacht ik zelf ook een beetje...
de 2e lan poort geeft geen POE door toch?
hoef idd de unifi controller niet non stop te draaien; zou evt een pi in hetzelfde subnet kunnen hangen natuurlijk...

EDIT: via de 2e Lan poort -> ging perfect _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door GJ007 op 27-11-2016 14:47 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 22:25
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een edgerouter x die achter een modem van ziggo want (ubbee) dit werkt allemaal prima, daarnaast heb ik twee ap ac lite hangen die ook helemaal naar behoren werken vandaar ook de keuze voor de edgerouter x. Het enige waar ik nu tegen aan loop, hoe forward ik poorten op de edgerouter? ik heb al een tutorial gevonden: https://help.ubnt.com/hc/...67937-EdgeMAX-PortForward

Maar daarmee werkt het niet, waarschijnlijk hebben jullie well een idee, welke stappen of welke tutorial ik beter kan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
inbedrijf schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:24:
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een edgerouter x die achter een modem van ziggo want (ubbee) dit werkt allemaal prima, daarnaast heb ik twee ap ac lite hangen die ook helemaal naar behoren werken vandaar ook de keuze voor de edgerouter x. Het enige waar ik nu tegen aan loop, hoe forward ik poorten op de edgerouter? ik heb al een tutorial gevonden: https://help.ubnt.com/hc/...67937-EdgeMAX-PortForward

Maar daarmee werkt het niet, waarschijnlijk hebben jullie well een idee, welke stappen of welke tutorial ik beter kan volgen.
Gebruik dit niet maar gebruik de port forward tab onder firewall settings. Dat is uiteraard eenvoudiger.
Afbeeldingslocatie: https://help.ubnt.com/hc/en-us/article_attachments/202830350/original.png
Heb je wel de laatste versie geïnstalleerd op de Edgerouter X? En zet hardware NAT aan voor goede performance.
code:
1
set system offload hwnat enable

Oh en staat je Ubee wel in bridge? Anders moet je ook daar de poort forward inregelen naar de Edgerouter toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 27-11-2016 17:06 ]

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Unifi 5.3.8 Stable Candidate is gereleased
Controller Bugfixes/Changes from 5.3.7:
Add Google Map API key entry in Controller settings view.

Controller Bugfixes/Changes ported from 5.4.4:
Update translations (CS, DE, ES, NL, PL, ZH).
Add translations (SV).
Add advanced feature toggle to site settings.
Fix loading map image through WebRTC.
Update image maps to make it work with latest Safari and Firefox.
Show/hide map topology links based on devices visibility.
Add topology on maps.
Add automatic uplink failover to site settings.

Hardware Bugfixes/Changes from 3.7.27:
[UAPG2] Add ip package (from iproute2).
[UAP] Re-enable services disabled in 3.7.24.
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1746402

[ Voor 69% gewijzigd door doc op 27-11-2016 17:58 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vaag de controller geupdate naar 5.3.8 alleen valt wifi even weg. AP's staan op handmatig upgraden en zijn ook nog niet geupgraded. Nog niet mee gemaakt dat het updaten van de controller zorgt voor het weg vallen van de wifi. :?

[ Voor 27% gewijzigd door iCrOn op 27-11-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 22:25
Bedankt!, dit werkt inderdaad, modem staat natuurlijk in bridge mode. Moest even wennen aan alle mogelijkheden die de edgerouter heeft ten opzichte van andere routers :D

Hoe zet ik die hardware matige nat aan?

1 set system offload hwnat enable
Jeroen_ae92 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:58:
[...]

Gebruik dit niet maar gebruik de port forward tab onder firewall settings. Dat is uiteraard eenvoudiger.
[afbeelding]
Heb je wel de laatste versie geïnstalleerd op de Edgerouter X? En zet hardware NAT aan voor goede performance.
code:
1
set system offload hwnat enable

Oh en staat je Ubee wel in bridge? Anders moet je ook daar de poort forward inregelen naar de Edgerouter toe.

[ Voor 4% gewijzigd door inbedrijf op 27-11-2016 20:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
inbedrijf schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:26:
Bedankt!, dit werkt inderdaad, modem staat natuurlijk in bridge mode. Moest even wennen aan alle mogelijkheden die de edgerouter heeft ten opzichte van andere routers :D

Hoe zet ik die hardware matige nat aan?

1 set system offload hwnat enable

[...]
Dat kun je doen via de CLI bv door het volgende te doen:
  • open putty/terminal
  • ssh username@ipaddress
  • wachtwoord invullen
  • typ configure
  • typ set system offload hwnat enable
  • typ commit
  • typ save
  • typ exit
  • typ exit
Of via de config tree. Ga dan naar system, offload en doe hwnat van disable naar enable. Dan onder op preview drukken en daarna apply.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
Vraagje, is de LR beduidend beter qua bereik, of zou een Lite normaal gesproken volstaan in een nieuwbouwhuis (vrijstaand)? Ik heb nu op de eerste verdieping een extra AP gehangen, maar overweeg om volledig over te stapen naar Ubiquiti. Vraag is nu of ik dan met één AP vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

mawi schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:42:
Vraagje, is de LR beduidend beter qua bereik, of zou een Lite normaal gesproken volstaan in een nieuwbouwhuis (vrijstaand)? Ik heb nu op de eerste verdieping een extra AP gehangen, maar overweeg om volledig over te stapen naar Ubiquiti. Vraag is nu of ik dan met één AP vooruit kan.
ik heb een hoekhuis en heb op elke verdieping een AP gehangen, beneden een Pro omdat daar het meeste verkeer is en ik de snelste verbinding wil hebben. Op de 1e verdieping een LR en op zondel een LR
die laatste wordt praktisch niet gebruikt. (alleen als er iemand zin heeft om te strijken en via de ipad video wil streamen) ;-)

Perfect bereik en ik ben happy

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
zeroday schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:49:
[...]
ik heb een hoekhuis en heb op elke verdieping een AP gehangen, beneden een Pro omdat daar het meeste verkeer is en ik de snelste verbinding wil hebben. Op de 1e verdieping een LR en op zondel een LR
die laatste wordt praktisch niet gebruikt. (alleen als er iemand zin heeft om te strijken en via de ipad video wil streamen) ;-)

Perfect bereik en ik ben happy
Ok, thanks. Twijfel nog of ik de Pro neem, zeker als ik op de 1e verdieping dan ook een AP zou hangen. Neig toch naar een LR beneden en een Lite boven.

Iemand trouwens ervaring met de controller op een Raspberry Pi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mawi schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ok, thanks. Twijfel nog of ik de Pro neem, zeker als ik op de 1e verdieping dan ook een AP zou hangen. Neig toch naar een LR beneden en een Lite boven.

ik wilde een Pro ivm de 3x3 snelheid, beneden wordt veel gestreamed en veel apparaten. Boven als we in bed liggen heb ik gewoon een kabel beschikbaar, maar ipads worden soms gebruikt dus dan kan ik met een LR uit de voeten en voor het prijsverschil tussen een Lite en een LR .. hoef je de LR niet te laten liggen

De controller heb ik op een vmware machine draaien. dus daar kan ik je niet mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

Heb jij die nodig? Ik draai de controler op mijn laptop en schakel hem alleen in als er iets aan instellingen gewijzigd moet worden of als er een software/firmware update is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
lier schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:21:
[...]

Heb jij die nodig? Ik draai de controler op mijn laptop en schakel hem alleen in als er iets aan instellingen gewijzigd moet worden of als er een software/firmware update is.
Twijfelde daar inderdaad nog over, was me nog niet helemaal duidelijk. Wat ik nu lees is dat je dat alleen nodig hebt als je een landing page wilt opzetten.

Aan de andere kant, ik ga wel een poging wagen denk ik, doe momenteel toch niets met de RPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

mawi schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:34:
[...]

Aan de andere kant, ik ga wel een poging wagen denk ik, doe momenteel toch niets met de RPi
Draai zelf ook mijn controller op een RPi met Raspbian. Opzetten was een fluitje van een cent. Hij snort ondertussen rustig voort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik heb wat meer informatie over de opkomende AC HD losgekregen :D.
@UBNT-Brandon While we're at it, I have a few questions about the upcoming AC HD. Just answer what you can, every answer is appreciated :).
  1. Is the mounting and weather proofing identical to the AC Pro?
  2. As this AP is meant for high-density deployments, are auto-channel and auto-power options improved?
  3. Is there still both 802.3af PoE and 802.3at PoE+ support?
  4. Are their further improvements to the 2.4GHz radio? 256-QAM for example?
  5. How will Gen. 3 hardware work with Gen. 2 hardware (especially roaming)?
  6. Any other new functionality you can tell about?
  7. Are their 2x2 and 3x3 MU-MIMO AP's with Gen. 3 hardware coming out?
  8. Any chance on a Mesh-like outdoor version?
  9. Is there an early datasheet availible?
  10. Can you say anything about possible MSRP?
@Balance Good questions.
  1. Yes, the same.
  2. Yes.
  3. 802.3at PoE+ is required.
  4. Yes. 256QAM is supported. So 800mbps radio rate.
  5. Uses same/latest roaming system from Gen2.
  6. Hardware offload on all parts of system. Shines when under heavy load.
  7. No. Just 4x4. Pretty disruptively priced though.
  8. If Mesh is a product our customer base ends up wanting, definitely.
  9. Will be published on Beta store when available there. No ETA currently.
  10. Not yet. Probably can say this year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

[...]

Yep werkt prima

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als iemand nog de nieuwe beta switch wil bestellen, hij is op voorraad ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ja, klopt. Installatie was redelijk recht toe recht aan; merk alleen dat de gen1 RPi wat traag is, maar zou verder geen probleem moeten zijn. Nu alleen nog de APs zelf aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
DennusB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:55:
Als iemand nog de nieuwe beta switch wil bestellen, hij is op voorraad ;)
Is US only..., dus helaas niet voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

mawi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:17:
[...]

Ja, klopt. Installatie was redelijk recht toe recht aan; merk alleen dat de gen1 RPi wat traag is, maar zou verder geen probleem moeten zijn. Nu alleen nog de APs zelf aanschaffen....
Ik heb zelf de gen3 RPi, de gen1 is een iets andere soort en die chipset is niet goed supported las ik ergens.
maar als je de controller draaiend hebt gekregen zou dat wel meevallen lijkt me :)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LightStar schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:25:
[...]

Is US only..., dus helaas niet voor ons.
Jawel hoor :) Laat het bezorgen bij shipito.com en die sturen het door naar NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Effe een vraagje tussendoor. Ik ga de USG via ssh configureren (gewoon omdat het kan).

Verbind ik gewoon op ssh en config ik de USG terwijl deze in beheer is door de controller?
Of is het beter een forget te doen in de controller, config ik de USG via ssh en dan een adoption in de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Nee, eerst configureren via controller en daarna ssh gebeuren doen (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
[EDIT]
Oke, ik rebootte net nogmaals m'n router en nu werkt het wel... Driemaal scheepsrecht? :9
Jeroen_ae92 schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:49:
[...]
Soms is het onbegrijpelijk maar mooi dat het is opgelost
Volgende probleem. Sinds deze wijziging doet mijn IPv6 vanaf mijn LAN het niet meer. Ik krijg netjes een IPv6 adres van de router maar het verkeer gaat nooit het internet op.

Nu deed ik op de ER: curl ifconfig.co en daaruit kwam een extern IPv6 adres. Nu blijkt dat adres ook te zijn toegewezen aan eth1 (VOIP). Hoe kan dat? Ik gok dat daarom het verkeer er niet uit gaat en misschien richting de ExperiaBox wordt gestuurd?

http://imgur.com/a/naJS7

Config: https://gist.github.com/F...9b336243f123c73d3171b8b89

[ Voor 11% gewijzigd door bento1 op 29-11-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Ben toch eens benieuwd wat de meesten hier doen qua instelling van Unifi. Band steering naar 5G? en dan 2.4 en 5ghz kanalen op AUTO qua sterkte of doen jullie bijv 2.4 naar Medium? Of iets anders? En gebruikt men hier Airtime Fairness of laten jullie dat uit?

[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 29-11-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:48:
Ben toch eens benieuwd wat de meesten hier doen qua instelling van Unifi. Band steering naar 5G? en dan 2.4 en 5ghz kanalen op AUTO qua sterkte of doen jullie bijv 2.4 naar Medium? Of iets anders? En gebruikt men hier Airtime Fairness of laten jullie dat uit?
ATF uit
Bandsteering uit
2,4 low
5 Hugh

Dan werkt alles prima met Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Band steering heb ik uit staan. Mijn devices zijn slim genoeg om zelf al naar 5 GHz over te schakelen wanneer het signaal sterk genoeg is. Wanneer het toch voor 2.4 GHz kiest dan wil ik niet dat het access point dat weigert omdat het device eerder op 5 GHz gezien is.

Airtime Fairness staat ook uit, omdat in principe alle devices wel een goede verbinding hebben wanneer ze willen communiceren.

Kanaalinstellingen:
2.4 GHz vast op kanaal 1 met 20 MHz, medium transmit power.
5 GHz vast op kanaal 36 met 40 MHz, high transmit power.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 29-11-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Hmmm volgens mij zijn die settings AF en Band steering weg vanaf Unifi controller 5.3.8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

tcviper schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:35:
Hmmm volgens mij zijn die settings AF en Band steering weg vanaf Unifi controller 5.3.8 :P
Ik heb ze nog in 5.4.2 (beta) en 5.2.9. Waar zoek je precies? Het zou moeten staan bij de AP onder Configuration.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ln3dYVJkaI1JD7vN87DcjlD8/full.png

Edit: ik zie in de changelog van 5.3.8 dat er een "advanced feature toggle" is toegevoegd aan de site settings. Misschien moet je die aanzetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 29-11-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
bento1 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:26:
[EDIT]
Oke, ik rebootte net nogmaals m'n router en nu werkt het wel... Driemaal scheepsrecht? :9

[...]

Volgende probleem. Sinds deze wijziging doet mijn IPv6 vanaf mijn LAN het niet meer. Ik krijg netjes een IPv6 adres van de router maar het verkeer gaat nooit het internet op.

Nu deed ik op de ER: curl ifconfig.co en daaruit kwam een extern IPv6 adres. Nu blijkt dat adres ook te zijn toegewezen aan eth1 (VOIP). Hoe kan dat? Ik gok dat daarom het verkeer er niet uit gaat en misschien richting de ExperiaBox wordt gestuurd?

http://imgur.com/a/naJS7

Config: https://gist.github.com/F...9b336243f123c73d3171b8b89
Zoiets proberen wellicht? Ik heb er geen ervaring mee iig :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
set interfaces ethernet eth1 dhcpv6-options parameters-only
--
set interfaces ethernet eth1 dhcpv6-options 
Possible completions:
  parameters-only
        Acquire only config parameters, not address
  temporary IPv6 "temporary" address

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Bij UniFi 5.3.8 en hoger is het een site setting 'Advanced Features' die eerst aangezet moet worden voordat je band steering en AF enzo kunt aanpassen ;) Dat was het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoeveel ubiquiti ac lite's heb ik nodig voor een huis met 3 verdiepingen om overal 5 ghz dekking te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
Sbakker1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:12:
Hoeveel ubiquiti ac lite's heb ik nodig voor een huis met 3 verdiepingen om overal 5 ghz dekking te hebben?
Ongeveer in elke kamer een ? >:)
5Ghz gaat zoals je wellicht hier en daar gelezen hebt slecht door objecten zoals muren etc. heen.
Dus als je vraag serieus is dan zou ik bijna in elke kamer een Access Point neer leggen dan haal je de volle snelheid.
Als je met dekking en een iets lagere snelheid genoegen neemt dan zou ik gewoon zeggen afhankelijk van de grote op elke verdieping een Access Point.
Dan zit je wel goed, en je kunt het beter eerst testen met 3 Access Point en later uitbreiden dan meteen 10 van die dingen kopen en erachter komen dat het niet nodig is.

Het is nogal situatie afhankelijk het kan ook prima door je muur heen komen voor je tests. Maar dat licht echt totaal aan je muren en plafond en wat hierin zit etc. etc. er spelen zoveel factoren mee.
Kwestie van kopen en testen dus. Of de installatie door iemand laten doen die er voldoende heeft en het on site met je kan testen. Dit doen wij vaak voor klanten adviseren X aantal, en zeggen dat we bij de installatie altijd meer Access Points mee nemen dan nodig. Dit voor als het nodig is we een extra Access Point kunnen plaatsen. 8)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
djkavaa schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:17:
[...]

Ongeveer in elke kamer een ? >:)
5Ghz gaat zoals je wellicht hier en daar gelezen hebt slecht door objecten zoals muren etc. heen.
Dus als je vraag serieus is dan zou ik bijna in elke kamer een Access Point neer leggen dan haal je de volle snelheid.
Als je met dekking en een iets lagere snelheid genoegen neemt dan zou ik gewoon zeggen afhankelijk van de grote op elke verdieping een Access Point.
Dan zit je wel goed, en je kunt het beter eerst testen met 3 Access Point en later uitbreiden dan meteen 10 van die dingen kopen en erachter komen dat het niet nodig is.

Het is nogal situatie afhankelijk het kan ook prima door je muur heen komen voor je tests. Maar dat licht echt totaal aan je muren en plafond en wat hierin zit etc. etc. er spelen zoveel factoren mee.
Kwestie van kopen en testen dus. Of de installatie door iemand laten doen die er voldoende heeft en het on site met je kan testen. Dit doen wij vaak voor klanten adviseren X aantal, en zeggen dat we bij de installatie altijd meer Access Points mee nemen dan nodig. Dit voor als het nodig is we een extra Access Point kunnen plaatsen. 8)
Ah, op zolder moet ik dan nog een draad trekken. Overige ruimtes zijn wel bedraad. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom met 3 om te beginnen. Zijn er alleen5-packs te koop? Of ook 3-packs? En raden jullie dan wel de LR aan? Of maakt dat weinig verschil met de lite voor 5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er zijn alleen 5-packs zonder PoE injectors, of single packs mét.
De LR heeft een iets andere antenne en iets sneller op de 2G band.

Voor het prijsverschil zou ik denk ik altijd voor de LR kiezen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:41:
Er zijn alleen 5-packs zonder PoE injectors, of single packs mét.
De LR heeft een iets andere antenne en iets sneller op de 2G band.

Voor het prijsverschil zou ik denk ik altijd voor de LR kiezen.
En zonder poe injector komt hij niet aan voeding als je geen poe switch hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 29-11-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sbakker1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:42:
[...]

En zonder poe injector komt hij niet aan voeding als je geen poe switch hebt.
En vergeet niet dat je met 24V ook niet elke PoE switch kan gebruiken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
mawi schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:34:
[...]

Twijfelde daar inderdaad nog over, was me nog niet helemaal duidelijk. Wat ik nu lees is dat je dat alleen nodig hebt als je een landing page wilt opzetten.
En als je roaming doet gebruikt hij ook de controller. Zonder controller werkt roaming niet helemaal "je van het" (zelf ondervonden en na installeren nieuwe controller probleem opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
Sbakker1982 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:12:
Ligt aan je deklaag. Ik heb thuis ook 3 verdiepingen en 1 AP hangt in de woonkamer en dat signaal komt niet tot de eerste verdieping i.v.m. deklaag. Het andere AP hangt op zolder waarbij tussen de 1e en 2e verdieping een houten deklaag is aangebracht waar 5Ghz zonder problemen doorheen gaat.

Ik zou dus zelf met 2 AP's beginnen, meestal is dat ruim voldoende voor een thuis situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 18-09 15:49
tcviper schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:48:
Band Steering op prefer 5G. ATF uit.
Vaste kanalen op 2,4Ghz (20Mhz) en 5Ghz (40Mhz).
Transmit power op auto voor beiden.

Werkt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb een Sonos Play 1 aangeschaft (is nog onderweg) en ik was in de veronderstelling dat ik hem gewoon aan mijn standaard wifi kon hangen. Ik hoor dat dit niet altijd goed werkt.

Ik heb verder een ERL, en ik las ook ergens dat die mdns multicasting(?) kon doen om het probleem met het bedienen van Sonos met bijvoorbeeld je iPhone op te lossen.

Weet iemand hier meer van?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:54
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een USG i.c.m. 2 AC Pro's, dit werkt prima en bevalt goed.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik een Foscam camera heb die ik nu niet meer aan de praat krijg. M.a.w. ik krijg geen beeld meer op mijn telefoon.

Nu denk ik dat de firewall van de USG dit tegenhoud. Weet iemand hoe ik dit moet configureren?
Ik heb in de controller al eens het IP adres van de Foscam camera ingevoerd alsmede de poort (weet eigenlijk ook niet welke poort ik moet hebben).

Hoe kan ik dit instellen? weet iemand dit?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Voor de mensen die interesse hebben in de nieuw "Outdoor Mesh" line.
Deze is nu uit de Beta test en beschikbaar in de normale UBNT store. Ik hoop dat de normale distributie dan ook snel op gang komt.. :-)

https://store.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-mesh.html

https://store.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-mesh-pro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hermanh schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:38:
Voor de mensen die interesse hebben in de nieuw "Outdoor Mesh" line.
Deze is nu uit de Beta test en beschikbaar in de normale UBNT store. Ik hoop dat de normale distributie dan ook snel op gang komt.. :-)

https://store.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-mesh.html

https://store.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-mesh-pro.html
hoe moet ik deze 'MESH' zien?
Stel wat moet ik doen om achterin de tuin WLAN te hebben? Alleen dit dit ophangen, nog iets nodig met draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
DennusB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:33:
[...]

Jawel hoor :) Laat het bezorgen bij shipito.com en die sturen het door naar NL :)
Heb jij dit al gedaan/ga je dit doen? Ikzelf heb ook wel interesse in de UniFi Switch 8 60W. Hoe zit het alleen met de poweradapter.

[ Voor 6% gewijzigd door m00n op 30-11-2016 13:00 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
tcviper schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:40:
Bij UniFi 5.3.8 en hoger is het een site setting 'Advanced Features' die eerst aangezet moet worden voordat je band steering en AF enzo kunt aanpassen ;) Dat was het dus.
Voor zover ik kan zien is de laatste stable 5.2.9. Hoe kom jij aan deze versie? Ben je beta tester o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:29:
[...]
hoe moet ik deze 'MESH' zien?
Stel wat moet ik doen om achterin de tuin WLAN te hebben? Alleen dit dit ophangen, nog iets nodig met draad?
Alle MESH apparaten hebben hun eigen bedrade uplink, maar kunnen ook met elkaar 'babbelen'. Vergelijkbaar met de huidige wireless uplink feature in de unifi lijn. Naar het schijnt hebben ze hier wat meer features + bandbreedte ingebouwd.
Kortom je zult meerdere apparaten nodig hebben om echt gebruik te maken van dit geheel.

Persoonlijk vind ik het fijn dat ze het instapmodel voor 99 dollar aanbieden, dat maakt het voor mij aantrekkelijk om de tuin van wifi te voorzien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

hermanh schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:10:
[...]

Alle MESH apparaten hebben hun eigen bedrade uplink, maar kunnen ook met elkaar 'babbelen'. Vergelijkbaar met de huidige wireless uplink feature in de unifi lijn. Naar het schijnt hebben ze hier wat meer features + bandbreedte ingebouwd.
Kortom je zult meerdere apparaten nodig hebben om echt gebruik te maken van dit geheel.

Persoonlijk vind ik het fijn dat ze het instapmodel voor 99 dollar aanbieden, dat maakt het voor mij aantrekkelijk om de tuin van wifi te voorzien. ;)
dus dan koop je er 1 met een kabeltje eraan en klaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
zeroday schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:13:
[dus dan koop je er 1 met een kabeltje eraan en klaar ;-)
That's my cunning plan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
martin484 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:06:
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een USG i.c.m. 2 AC Pro's, dit werkt prima en bevalt goed.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik een Foscam camera heb die ik nu niet meer aan de praat krijg. M.a.w. ik krijg geen beeld meer op mijn telefoon.

Nu denk ik dat de firewall van de USG dit tegenhoud. Weet iemand hoe ik dit moet configureren?
Ik heb in de controller al eens het IP adres van de Foscam camera ingevoerd alsmede de poort (weet eigenlijk ook niet welke poort ik moet hebben).

Hoe kan ik dit instellen? weet iemand dit?
Zal een doodsimpele port forward zijn, maar welke poort is niet duidelijk. Rondje google levert ook verschillende poorten op.

Als start kun je eens een range opgeven: 80, 8000-9000. Dat zijn de meest gebruikte voor zover ik kan zien. Of je kijkt even in de interface van de camera welke poort je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
m00n schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:41:
[...]

Heb jij dit al gedaan/ga je dit doen? Ikzelf heb ook wel interesse in de UniFi Switch 8 60W. Hoe zit het alleen met de poweradapter.
Jep, mijne komt als t goed is vandaag aan bij m'n shipitto mailbox en dan door laten sturen naar Nederland. Ben benieuwd :) Qua poweradapter... ff kijken, zie ik dan wel weer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Domino schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:23:
[...]

Zal een doodsimpele port forward zijn, maar welke poort is niet duidelijk. Rondje google levert ook verschillende poorten op.

Als start kun je eens een range opgeven: 80, 8000-9000. Dat zijn de meest gebruikte voor zover ik kan zien. Of je kijkt even in de interface van de camera welke poort je nodig hebt.
Dat denk ik dus ook, dan zit ik in ieder geval in de goede hoek. Ik zal de poort gebruiken die in de interface van de camera gebruikt wordt.

Maar het klopt dus dat ik in de controller bij de USG het IP adres van de camera moet invoeren + de poort? en dan zou het normaal gesproken moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Correct, alles wat aanklopt (op de correcte poort uiteraard) op je publieke ip word geforward naar het ip nummer wat je opgeeft. Plaatje zegt meer als 1000 worden:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/eyuted4rv/unifi_pfwd.jpg

Ik heb hier poort 80 en de range 8000 t/m 9000 opgezet naar de foscam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb geen toegang tot het beta-deel van het ubnt forum, dus vandaar de vraag hier. Die wall accespoints die nu nog als beta verkocht zijn, is daarover bekend wanneer die dingen voor normale stervelingen te koop worden? Dat zou namelijk voor mij wel een ideale combinatie zijn. Het enige wat ik mij afvraag, met de typische nieuwbouwwoningen zitten de stopcontacten op 30cm van de vloer. Hoeveel problemen zal dat geven voor je bereik?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
OMX2000 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:00:
Ik heb een Sonos Play 1 aangeschaft (is nog onderweg) en ik was in de veronderstelling dat ik hem gewoon aan mijn standaard wifi kon hangen. Ik hoor dat dit niet altijd goed werkt.

Ik heb verder een ERL, en ik las ook ergens dat die mdns multicasting(?) kon doen om het probleem met het bedienen van Sonos met bijvoorbeeld je iPhone op te lossen.

Weet iemand hier meer van?
Ik heb meerdere Sonos'en en Unifi AC lite, dit werkt altijd. Nog nooit last gehad van het niet kunnen vinden etc.
Daarnaast heb je enkel mDNS nodig indien je Sonos en je wifi in 2 verschillende subnetten zit. Anders niet dus.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Ik verwacht niet dat ze dit jaar nog beschikbaar zullen zijn.
Eerste kwartaal volgend jaar denk ik dat ze bij de NL winkels liggen.
PaT schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:23:
Ik heb geen toegang tot het beta-deel van het ubnt forum, dus vandaar de vraag hier. Die wall accespoints die nu nog als beta verkocht zijn, is daarover bekend wanneer die dingen voor normale stervelingen te koop worden? Dat zou namelijk voor mij wel een ideale combinatie zijn. Het enige wat ik mij afvraag, met de typische nieuwbouwwoningen zitten de stopcontacten op 30cm van de vloer. Hoeveel problemen zal dat geven voor je bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PaT schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:23:
Volgens mij zijn ze daar juist voor gemaakt, maar meer voor bijvoorbeeld de hotelbranche dan voor thuis (veel AP's met een klein bereik). Ook komen de inbouwafmetingen niet overeen met de Europese inbouwdozen, dus het is de vraag in hoeverre ze überhaupt te gebruiken zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 16:19
Algemene vraag:

Je hebt bijvoorbeeld de volgende twee modellen qua accespoints:

- UniFi AP AC Lite
- UniFi AP AC LR

Als ik de specificaties bekijk zijn ze precies hetzelfde, alleen heeft de Lite een bereik van 122m en de LR een bereik tot 183m.

Stel ik sta op 50m afstand: doet de ene AP het dan beter dan de andere of is het echt puur het verschil/prestaties in bereik na 122m?

Edit: ik zie dat het verschil qua snelheid op 2.4Ghz is door 2x2 vs 3x3 antennes, maar dat terzijde. Stel dat hetzelfde zou zijn voor mijn vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door GioStyle op 30-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
GioStyle schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:40:
Algemene vraag:

Je hebt bijvoorbeeld de volgende twee modellen qua accespoints:

- UniFi AP AC Lite
- UniFi AP AC LR

Als ik de specificaties bekijk zijn ze precies hetzelfde, alleen heeft de Lite een bereik van 122m en de LR een bereik tot 183m.

Stel ik sta op 50m afstand: doet de ene AP het dan beter dan de andere of is het echt puur het verschil/prestaties in bereik na 122m?

Edit: ik zie dat het verschil qua snelheid op 2.4Ghz is door 2x2 vs 3x3 antennes, maar dat terzijde. Stel dat hetzelfde zou zijn voor mijn vraag.
Die aantal meters van een Access Point moet je met een korreltje zou nemen >:)
Dit is bijvoorbeeld op een open veld prima te doen. Maar dat ga je in een Woonhuis of dergelijken niet redden.
De UAP AC LR heeft een sterkere antenne die dus wat meer bereik heeft. Maar je telefoon of ander apparaat moet ook terug kunnen praten kan die dat niet dan heeft het weinig zit.

Heeft een UAP AC LR zin, ja in vele gevallen wel. Als je wat dikkere muren hebt dan zal die er iets beter doorheen gaan. Maar je moet niet verwachten dat je aan het einde van je straat nog bereik hebt zeg maar. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 18-09 09:40
Binnenkort ga ik een netwerk uitrollen met een Unifi Cloudkey, USG-Pro-4, USG-16-150w en 6 AP-Pro-AC's. Daarbij wil ik de SFP poorten gaan gebruiken voor een uplink tussen zowel de USG-Pro-4 en de USG-16-150W als ook naar een HP Procurve 2810-48G switch.

Iemand enig idee of ervaring wat compatible SFP's zijn voor tussen de Unifi apparatuur en ook de HP? Beetje lastig achter te komen.

Ik ben trouwens nog steeds geneigd om SFP modules te nemen op koper (RJ-45) vanwege gemak. Is er iets op tegen om naar fiber uplinks te gaan?

Ben trouwens wel heel benieuwd hoe soepel dit projectje gaat lopen, is het eerst dat ik zoiets geheel van Ubiquite ga neerzetten en als dat bevalt dan wordt het vaker aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
rookie no. 1 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:08:
Binnenkort ga ik een netwerk uitrollen met een Unifi Cloudkey, USG-Pro-4, USG-16-150w en 6 AP-Pro-AC's. Daarbij wil ik de SFP poorten gaan gebruiken voor een uplink tussen zowel de USG-Pro-4 en de USG-16-150W als ook naar een HP Procurve 2810-48G switch.

Iemand enig idee of ervaring wat compatible SFP's zijn voor tussen de Unifi apparatuur en ook de HP? Beetje lastig achter te komen.

Ik ben trouwens nog steeds geneigd om SFP modules te nemen op koper (RJ-45) vanwege gemak. Is er iets op tegen om naar fiber uplinks te gaan?

Ben trouwens wel heel benieuwd hoe soepel dit projectje gaat lopen, is het eerst dat ik zoiets geheel van Ubiquite ga neerzetten en als dat bevalt dan wordt het vaker aangeboden :)
Fiber of koper maar niet zo veel uit voor 1Gbit
Bij 10Gbit wil je rekening houden met latency over koper etc.
De modules die we gebruiken bij Ubiquiti zijn: GLC-T
Voorbeeld: https://www.amazon.com/GL...iver-Module/dp/B0000C3GWT

Ze zijn wel goedkoper te vinden op Amazon of Ebay. Maar dit is de eerste Hit die naar voren kwam.
Neem aan de HP zijde een die geschikt is voor je HP wellicht dat deze HP Branded >:) moet zijn en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje te laat maar vandaag als nog een unifi AC Mesh Pro binnen gekregen ;-)

[ Voor 137% gewijzigd door xbeam op 01-12-2016 00:00 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

djkavaa schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:27:
[...]

Ze zijn wel goedkoper te vinden op Amazon of Ebay. Maar dit is de eerste Hit die naar voren kwam.
Neem aan de HP zijde een die geschikt is voor je HP wellicht dat deze HP Branded >:) moet zijn en je bent klaar.
Heb jij toevallig ook ervaring met de modules van fs.com? Die zeggen compatible met alles te zijn, ook met alles van Ubiquiti. En die modules kosten echt maar een schijntje: een gbit sfp voor in een ERX-SFP kost geloof ik een tientje.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

rookie no. 1 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:08:

Hier staat de lijst met compatible SFP's voor Unifi switches:
https://help.ubnt.com/hc/...-I-use-with-UniFi-switch-

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Domino schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:22:
Correct, alles wat aanklopt (op de correcte poort uiteraard) op je publieke ip word geforward naar het ip nummer wat je opgeeft. Plaatje zegt meer als 1000 worden:

[afbeelding]

Ik heb hier poort 80 en de range 8000 t/m 9000 opgezet naar de foscam.
Thanks Domino! Plaatje zegt inderdaad meer als 1000 woorden :-)

Ik heb hem inmiddels aan de praat gekregen, ik enkel poort 80 opengezet en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Heb zelf voor mijn Zyxel modules van fs.com. Heb merk en type doorgegeven waarop zij met een aantal opties kwamen. Besteld en verder prima verlopen. Op basis van deze ervaring durf ik fs.com wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

DennusB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:48:
[...]

Jep, mijne komt als t goed is vandaag aan bij m'n shipitto mailbox en dan door laten sturen naar Nederland. Ben benieuwd :) Qua poweradapter... ff kijken, zie ik dan wel weer haha
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kwijt bent
dus we starten op $99 en dan + douane, + btw +converter US2EU plug = xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

djkavaa schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:27:
[...]

Ik heb er een paar maand geleden 2 gekocht voor 17$ per stuk voor gebruik in een TP-Link switch. dat was bij HE-LINK TECH-US, maar die zie ik niet op amazon er 1-2-3 tussen staan dat ze hem nog verkopen. Werken super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ethirty schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:38:
[...]

Heb jij toevallig ook ervaring met de modules van fs.com? Die zeggen compatible met alles te zijn, ook met alles van Ubiquiti. En die modules kosten echt maar een schijntje: een gbit sfp voor in een ERX-SFP kost geloof ik een tientje.
Niet met modules, wel met 10Gbit DAC Kabels. Dat werkt goed tussen Edgeswitches.
Dus dan denk ik dat de modules ook geen probleem moeten zijn. Ze programmeren die modules zo dat het werk met Ubiquiti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ethirty schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:38:
[...]

Ik heb zelf 2x besteld bij fs.com.
Voor een HP switch dat wel maar ze werken uitstekend. Prijs laag, redelijk snel hier en extreem goed verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:28:
[...]

Ben benieuwd wat je uiteindelijk kwijt bent
dus we starten op $99 en dan + douane, + btw +converter US2EU plug = xxxxx
2x 109 (heb de 60w versie), 5 dollar verzenden vanaf Ubiquiti. 43 dollar verzenden vanaf shipitto en daar zitten als t goed is customs al bij. Dus ben benieuwd. Het is onderweg hierheen nu volgens track & trace :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Kunnen we geen inkoopactie doen? Scheelt een hoop Shiptto kosten :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
rally schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:44:
Kunnen we geen inkoopactie doen? Scheelt een hoop Shiptto kosten :P
Zo ja :) Ik meld mij ook aan :D.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 18-09 15:49
+1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Laatst online: 18-09 19:52
+1 Ik wil ook graag meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p183oo2xsmC7RcwLN21CRajo/full.png
Oef, dat is een goede aanbieding!
De goedkoopste 10-gigabit switch in de Pricewatch is nu de Ubiquiti EdgeSwitch 16 XG (€725).

Hier kan je toegang krijgen tot de Beta store: https://account.ubnt.com/manage/settings/beta

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 01-12-2016 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zelfs via Shipitto is het het koopje van het jaar. :D

Jammer dat ik er geen doel voor heb, en kopen om het kopen is ook zo wat. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Hoi tweakers,

Even een kort vraagje....

De controller, is die alleen op 1 pc/laptop te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

martin484 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:08:
De controller, is die alleen op 1 pc/laptop te gebruiken?
De controler bevat een webserver die je ook op een andere computer kan benaderen.

Beantwoord dat je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
lier schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:41:
[...]

De controler bevat een webserver die je ook op een andere computer kan benaderen.

Beantwoord dat je vraag?
Bedankt Lier!

Niet helemaal. Ik heb de controller nu op één laptop geinstalleerd (die benader ik door op de button "Launch a Browser to Manage the network"

Je komt dan inderdaad op het internet (overigens geeft Chrome bij mij dan altijd dat het geen veilige verbinding is, is daar iets aan te doen?).

Als ik dit zelfde doe op een andere laptop dan moet ik mijn USG en UAC Pro's opnieuw adopten, dat lijkt me niet toch? Dan lijkt me dat ik iets verkeerd doe...of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je gebruikt één controler. Als je die vanaf een andere computer wil benaderen, doe je:

code:
1
2
3
 https://[naam van controler computer]:8443
Of
https://[ip adres van controler computer]:8443

Het SSL certificaat dat door de controler gebruikt wordt is niet vertrouwd, gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik begrijp die enorme belangstelling voor unifi switches niet. Wat voegen die toe, vergeleken met 5 jaar oude, bewezen, switches? tov van een tplink 3210 bijvoorbeeld? De specs zien er identiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
sambaloedjek schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:04:
Ik begrijp die enorme belangstelling voor unifi switches niet. Wat voegen die toe, vergeleken met 5 jaar oude, bewezen, switches? tov van een tplink 3210 bijvoorbeeld? De specs zien er identiek uit.
Configuratie via Unifi controller? VLAN's instellen en andere zaken via dezelfde interface? En gewoon, omdat het kan? :P

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.