[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 22:29

zeroday

There is no alternative!

-Webmaster- schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:27:

Nu heb ik 1 issue welke mij blijft bezighouden.
In het midden - op de 1 etage in de woonkamer - is het bar slecht met de snelheid.
Het lijkt erop alsof macbook (bv) niet weet welke AP hij moet gebruiken. Mega overlap lijkt het.
Ik heb ook een tweede, seperate, SSID aangemaakt op elk AP. Daarmee gaat het iets beter, maar nog niet top.

Heeft iemand eenzelfde ervaring??
Natuurlijk is het ook de vraag: wat voor snelheid verwacht je en wat zegt de controller tegen je waarmee je devices verbonden zijn met je AP ?

Kijk als jij, ik zeg maar 10MB/s verwacht en je bent met 150Mbps verbonden omdat dat bijvoorbeeld het maximaal haalbare is van een client dan kun je dat natuurlijk op je buik schrijven dat je 10MB/s gaat halen..

Ik heb 2x een LR en 1x een Pro en heb redelijk zitten te testen met optimale instellingen en ongeacht mijn maximale snelheid qua verbinding is de doorvoer toch anders dan wat je in eerste instantie verwacht.
zo is een SMB copy anders dan een test met iperf ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Webmaster- schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:27:
Ik heb twee UAP-AC-LR in huis van 5 verdiepingen. 1 in de keuken op de begane grond (achterkant huis), de tweede op de 2e etage (voorkant huis).

Keuken: (2.4Ghz / 5Ghz)
channel : 2 / 36
channel width: HT20 / VHT40
transmit power : medium
Geen minimum rssi
Bandsteering : on
Airtime fairness : on

2e etage: (2.4Ghz / 5Ghz)
channel : 6 / 48
channel width: HT20 / VHT40
transmit power : medium
Geen minimum rssi
Bandsteering : on
Airtime fairness : on

Beide op zelfde SSID

Nu heb ik 1 issue welke mij blijft bezighouden.
In het midden - op de 1 etage in de woonkamer - is het bar slecht met de snelheid.
Het lijkt erop alsof macbook (bv) niet weet welke AP hij moet gebruiken. Mega overlap lijkt het.
Ik heb ook een tweede, seperate, SSID aangemaakt op elk AP. Daarmee gaat het iets beter, maar nog niet top.

Heeft iemand eenzelfde ervaring??
Zet 2.4 eens op low vermogen en 5 op high. Wat zijn dan je resultaten, ik heb dat recent gedaan in huis en het is helemaal super nu.

Ik zou minrssi niet gebruiken in feite kickt het accesspoint dan je clients. Met Apple producten heb ik geen minrssi nodig die fixen het roamen zelf zeer goed. Zeker met de power instellingen die ik hierboven benoem (kleinere cellen op 2,4g).

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 03-09-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben al een tijdje dit topic aan het volgen en heb zelf ook 2x AP-LR hangen naar alle tevredenheid. Om het geheel compleet te maken ben ik naar eenUnifi USG Enterprise Gateway Router aan het het kijken geweest.
Setup met behulp van Kriegsman.io moet wel lukken volgens mij, alleen heb ik ook altijd een VPN server gedraaid via mij Asus Router (Merlin firmware) en dat was altijd heel gemakkelijk om in te stellen met verschillende gebruikers en OpenVPN. Mijn vraag is nu of het inmiddels ook mogelijk is om via de GUI een VPN server op te zetten op dezelfde manier is met de Merlin firmware van mijn Asus. Zo nee, iemand een goede link hoe je dat het beste kan opzetten en/of een scriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb via de GUI eenvoudig een PPTP verbinding gemaakt en de USG kan ook een "client Site-to-Site" VPN opzetten (de router gedraagt zich dan als een VPN client i.p.v. een S2S).

Als je wil inbellen heb je wel een RADIUS server nodig, maar dat heb ik eenvoudig opgelost met een gratis RADIUS server van IronWifi. Works like a charm

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
harrytasker schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:28:
Ben al een tijdje dit topic aan het volgen en heb zelf ook 2x AP-LR hangen naar alle tevredenheid. Om het geheel compleet te maken ben ik naar eenUnifi USG Enterprise Gateway Router aan het het kijken geweest.
Setup met behulp van Kriegsman.io moet wel lukken volgens mij, alleen heb ik ook altijd een VPN server gedraaid via mij Asus Router (Merlin firmware) en dat was altijd heel gemakkelijk om in te stellen met verschillende gebruikers en OpenVPN. Mijn vraag is nu of het inmiddels ook mogelijk is om via de GUI een VPN server op te zetten op dezelfde manier is met de Merlin firmware van mijn Asus. Zo nee, iemand een goede link hoe je dat het beste kan opzetten en/of een scriptje?
OpenVPN kan alleen via Commandline

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Snelheid; ik doe met Speedtest een snelheidstest. Ik heb een Ziggo 150/15 verbinding, welke ik meestal haal op alle plekken in huis, behalve in mijn grijs gebied ;(

Ik heb het nu op 1 en 11 kanaal gezet en 2.4 op min power, 5 op max power.
zeroday schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:18:
[...]

Natuurlijk is het ook de vraag: wat voor snelheid verwacht je en wat zegt de controller tegen je waarmee je devices verbonden zijn met je AP ?

Kijk als jij, ik zeg maar 10MB/s verwacht en je bent met 150Mbps verbonden omdat dat bijvoorbeeld het maximaal haalbare is van een client dan kun je dat natuurlijk op je buik schrijven dat je 10MB/s gaat halen..

Ik heb 2x een LR en 1x een Pro en heb redelijk zitten te testen met optimale instellingen en ongeacht mijn maximale snelheid qua verbinding is de doorvoer toch anders dan wat je in eerste instantie verwacht.
zo is een SMB copy anders dan een test met iperf ..

assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Firmware: 3.7.12.5154 (gisteren geupdate)
lier schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:50:
[...]

Waarom maak je geen gebruik van minRSSI? => nu ben je afhankelijk van je client...
Welke (firmware) versie gebruik je?
Waarom (pure interesse) VHT40 en geen VHT80? => geen ondersteuning door clients?

Waarom kanaal 2?????? (1, 6 of 11, punt)

assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
djkavaa schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:55:
[...]

OpenVPN kan alleen via Commandline
En wat als je een andere implimentatie wilt gebruiken van VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Miljaar. Naar 5.2.4 geupgrade en weer zelfde zeik met iPhones en iPads. WiFi blijft sterk maar geen traffic meer. Ik ga weer terug naar 4663.developer voor de AC Pro. Begin er wel een beetje moe van te worden hoor. :|

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 03-09-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wel vreemd. Ik draai hier 5.2.4 op 4 verschillende sites en geen enkel probleem.

Noch met de iPads noch met de iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:58:
Miljaar. Naar 5.2.4 geupgrade en weer zelfde zeik met iPhones en iPads. WiFi blijft sterk maar geen traffic meer. Ik ga weer terug naar 4663.developer voor de AC Pro. Begin er wel een beetje moe van te worden hoor. :|
Is dat alleen bij roaming tussen twee aps in? Dat is de enige bug die nog over lijkt in de v5 software. Zijn aparte threads over gestart op het ubnt forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope. Single AP hier...
Net AP gereboot, alles weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een AC LR en een LR Lite, beneden de LR en boven de Lite. Twee dingen vallen mij op:

Een apparaat beneden pakt steeds de Lite van boven waardoor de sterkte vrij minimaal is. Kan ik die forcen de LR beneden te pakken?

De apparaten hebben meer 2.4 GHz dan 5 GHz, terwijl ze soms op een meter of twee afstand staan. Wat is daar mee te doen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2,4g naar low power en 5g op high zetten. Standaard zendt de UAP veel te hard uit op 2,4 waardoor je apparatuur altijd het sterkste 2,4 signaal pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UltraSub schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:58:
heb je geen problemen op DNS niveau? Ik heb hier ook verschillende iPhones en iPads en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope. Op moment dat een device problemen heeft functioneren andere apparaten in huis normaal. WiFi uit/aan op het device met problemen lost het heel kort op. AP booten lost het langere termijn op. Eens even aankijken, misschien was het een toevallige glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
UltraSub schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:41:
Nope. Op moment dat een device problemen heeft functioneren andere apparaten in huis normaal. WiFi uit/aan op het device met problemen lost het heel kort op. AP booten lost het langere termijn op. Eens even aankijken, misschien was het een toevallige glitch
Totaal geen last van, hebben hier 2x Unifi AC Pro hangen met 3 iphones (5/6s) en ipads. Werkt perfekt met 5.2.4. Moet wel zeggen ik gebruik zelfde SSID op 2.4 en 5, vaste kanalen, Airtime fairness Enabled en Band steering naar 5G is ook enabled.

Enig probleem dat is en blijft (voorlopig lijkt het) is dat Airplay naar een ander wifi apparaat vaker problemen blijft geven, hangen, niet laden etc.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 04-09-2016 10:51 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Ik zit de aanschaf te overwegen van een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE .
Dit omdat ik uiteindelijk naar 3 AP's verwacht te moeten gaan en deze de enige schijnt te zijn die data roaming ondersteund.

Maar kan iemand me vertellen hoe het stroomverbruik hiervan is?
Hier lees ik namelijk dat de niet lite versie een enorme power user is:
https://nl.hardware.info/...resultaten-stroomverbruik

Daar wordt ik dan weer niet zo vrolijk van (zeker x3 niet)

Nog een vraag, ik las ergens dan er max 3 AP's met elkaar verbonden kunnen worden zonder actieve controller. Kan het echter niet meer terug vinden. Klopt dat je met 4 AP's een actieve 24/7 controller dient te hebben of heb ik dit verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je even verderleest bij de buren zal je zien dat dat ook meteen het enige AC toegangspunt is dat ze getest hebben. Dus je staart je een beetje blind.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quentin schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:53:
Ik zit de aanschaf te overwegen van een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE .
Dit omdat ik uiteindelijk naar 3 AP's verwacht te moeten gaan en deze de enige schijnt te zijn die data roaming ondersteund.

Maar kan iemand me vertellen hoe het stroomverbruik hiervan is?
Hier lees ik namelijk dat de niet lite versie een enorme power user is:
https://nl.hardware.info/...resultaten-stroomverbruik

Daar wordt ik dan weer niet zo vrolijk van (zeker x3 niet)

Nog een vraag, ik las ergens dan er max 3 AP's met elkaar verbonden kunnen worden zonder actieve controller. Kan het echter niet meer terug vinden. Klopt dat je met 4 AP's een actieve 24/7 controller dient te hebben of heb ik dit verkeerd gelezen?
Ze gebruiken allemaal zo'n 3 a 4 watt op POE. De testresultaten gaan over de oude hardware serie die gebruikt wel meer stroom. Dat is de allereerste vierkante AC de tweede serie (exact gelijk) gebruik ook maar 3,5 watt.

Roaming is bij alles accesspoints een cliënt beslissing daar heeft de contoller geen invloed op.

Als je de power levels goed inregelt gaat roamen gewoon vanzelf goed. Minrssi, een AP optie, is in mijn ogen is een beetje onzin. Die personen zetten het 2,4 vermogen vaak op high en laten dan het accesspoint de cliënt "kicken" bij een te laag ontvangst niveau van de cliënt op de contoller. Kortom je rx tx pad is niet evenredig lang en dat compenseren ze met een kick.

Als je dat met power levels op low op 2,4 en high op 5 inregelt is het veel gezondere roaming op basis van cliënt keuze. Immers minrssi kickt je cliënt gewoon dus dan ben je heel kort toch even niet verbonden.

Dus ik regel het liever met powerlevels maar er zijn ook zat minrssi lovers.

Met die vermogens op 2,4 laag en 5 hoog kon ik bandsteering naar 5g ook uitzetten. Dat gaat ook ineens vanzelf omdat 5 dan net zo sterk of sterker is dan 2,4 kiezen de Apple devices de juiste band.

Ik ben happy zonder alle fancy opties die ik na de eerste aanschaf wel aan had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb een raar probleem en wellicht weet iemand hier de oplossing.

Op de zaak heb ik een Unifi CloudKey draaien met de laatste firmware
Hierop zijn 3 sites actief.

Het probleem speelt slechts bij 1 site.
Hier draaien 2x Unifi AC Lite en een USG, De USG komt terug in de controller na een herstart, echter de Lite AP's blijven in de controller staan op Disconnected. Ze zijn daar aangesloten met de PoE injectors van Ubiquiti

Een simpele herstart op locatie lost het probleem niet op, alleen lokaal inloggen via ssh en dan een reset en opniieuw de inform url toewijzen lost het probleem op.

Helaas is dit slechts tijdelijk totdat het stroom weer een keer van de AP's is afgeweest
De USG draait op firmware 4.3.16.4879270
De 2x AC Lite draait op 3.7.5.4969

Firmware van de CloudKey is 5.0.7-8593 / UCK.mtk7623.v0.5.2.532f6c3.160804.1751

Dit probleem speelt niet op de andere 2 site's waar 5x de UniFi AP-AC v2 met 3.3.19.4015 draait
en 3x de UniFi AP-AC v2 met 3.7.5.4969

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Totaalgeflipt op 04-09-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Set inform geven, adopt, en nog een keer set inform geven is de procedure. Doe je het 2x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Laatst online: 03-05 13:33
stormfly schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:26:
Ik ben happy zonder alle fancy opties die ik na de eerste aanschaf wel aan had staan.
Euhm... erg ingewikkeld verhaal over power use levels en kick en minrsi (klinkt als een tennisarm) maar je conclusie is dat het out of the box prima werkt toch?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

stormfly schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:29:
Set inform geven, adopt, en nog een keer set inform geven is de procedure. Doe je het 2x?
Ja ik doe het 2x. Hij komt ook gewoon voor in de controller. Tenzij hij van het stroom afgaat. Dan komt hij niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Totaalgeflipt schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:58:
[...]

Ja ik doe het 2x. Hij komt ook gewoon voor in de controller. Tenzij hij van het stroom afgaat. Dan komt hij niet meer terug
In de Beta firmware is er een SET_INFORM bug geplet. Is het een optie om dat te testen?
Wel eerst een backup maken uiteraard 😉

Zie ook het Ubiquiti forum met de changelog:
http://community.ubnt.com...-for-testing/ba-p/1660347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:35:
[...]

In de Beta firmware is er een SET_INFORM bug geplet. Is het een optie om dat te testen?
Wel eerst een backup maken uiteraard 😉

Zie ook het Ubiquiti forum met de changelog:
http://community.ubnt.com...-for-testing/ba-p/1660347
Bedankt voor de tip. Morgen eens proberen!

Al goede ervaring met deze firmware?

[ Voor 4% gewijzigd door Totaalgeflipt op 04-09-2016 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quentin schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:53:
[...]

Euhm... erg ingewikkeld verhaal over power use levels en kick en minrsi (klinkt als een tennisarm) maar je conclusie is dat het out of the box prima werkt toch?
:)
Haha ja ik had mijn techpet op 8) maar ja als je de powerlevels maar instelt zoals aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Totaalgeflipt schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:18:
[...]

Bedankt voor de tip. Morgen eens proberen!

Al goede ervaring met deze firmware?
Ik draai hem sinds hij uit is gekomen en (nog) geen vreemde problemen tegen gekomen met verschillende netwerken met een groot aantal verschillende draadloze clients. Van iPads tot aan Mede8er streaming devices en verschillende laptops.

Dat is uiteraard geen garantie, maar hopelijk wel een goed teken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:41:
Net op de Mac en alle idevices, wifi strong, data nope. Ook niet bijvoorbeeld ssh naar een ipadres op local netwerk. Via 4G en vpn naar binnen, accesspoint gereboot en klaar, alles werkt weer. Bedraad blijft werken, maar het AP doet niks meer. We zijn koud 24 uur verder na de vorige reboot, dus begint behoorlijk reproduceerbaar te lijken.

Dat had ik dus een tijd geleden ook met alle firmwares, tot ik naar 4663.developer voor het AP ging, en toen was het meer dan twee weken stabiel. Ik las veel berichten dat ik niet de enige was waarbij het opgelost was. Dus ging ik er vanuit dat die fixes in de nieuwste firmware zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

UltraSub schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:08:
[...]

Net op de Mac en alle idevices, wifi strong, data nope. Ook niet bijvoorbeeld ssh naar een ipadres op local netwerk. Via 4G en vpn naar binnen, accesspoint gereboot en klaar, alles werkt weer. Bedraad blijft werken, maar het AP doet niks meer. We zijn koud 24 uur verder na de vorige reboot, dus begint behoorlijk reproduceerbaar te lijken.

Dat had ik dus een tijd geleden ook met alle firmwares, tot ik naar 4663.developer voor het AP ging, en toen was het meer dan twee weken stabiel. Ik las veel berichten dat ik niet de enige was waarbij het opgelost was. Dus ging ik er vanuit dat die fixes in de nieuwste firmware zouden zitten.
De laatste officiële firmware heeft problemen. De beta schijnt goed te zijn

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
Onlangs heb ik een Edgerouter Lite aangeschaft en alles is zover mogelijk ingesteld. Echter zijn er nog twéé dingen die ik graag werkend zou willen hebben en
dat is het gebruik van Sonos & Airprint over verschillende subnetten. Zover ik gelezen heb zou dit mogelijk moeten zijn d.m.v. mdns?

Krijg het echter niet werkend, wellicht dat ik nog iets mis in mijn configuratie. Iemand die bovenstaande gebruikt/werkend heeft gekregen?

Wil mijn Sonos apparaat vanaf het computer vlan kunnen bedienen. Het volgende heb ik ingesteld;

VLAN10 - Computers (eth1.10)
VLAN12 - Sonos AMP (eth1.12)

- Heb een Zone Policy ingesteld dat al het verkeer tussen VLAN10 en 12 is toegestaan (alleen even ter test).
- MDNS repeater service aangezet en eth1.10 en eth1.12 als interface toegevoegd

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:04:
[...]

Ik draai hem sinds hij uit is gekomen en (nog) geen vreemde problemen tegen gekomen met verschillende netwerken met een groot aantal verschillende draadloze clients. Van iPads tot aan Mede8er streaming devices en verschillende laptops.

Dat is uiteraard geen garantie, maar hopelijk wel een goed teken 😉
Vandaag de software op mijn CloudKey geupdate 1 Lite geupdate en via ssh ingelogd op de Lite's en opnieuw een set inform gedaan, reactie unable to resolve. Kan wel naar buiten pingen.

Toen begonnen met een forget in the controller en een syswrapper.sh restore-default
Opnieuw een inform command, adopt en weer een inform. Hij is connected maar zodra ik hem via de controller herstart of via ssh blijft hij daarna op disconnected staan en probleem blijft

Heb het zojuist werkend gekregen door geen hostname te gebruiken in mijn inform adres maar dus het directe ipadres van de CloudKey. Ben nu met support aan het chatten en ze gaan een ticket aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TPA schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:52:
[...]

De laatste officiële firmware heeft problemen. De beta schijnt goed te zijn
Wacht ff, 5.2.4 heeft problemen? Die is available for testing. Moet ik naar de volgende beta of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

UltraSub schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:10:
[...]

Wacht ff, 5.2.4 heeft problemen? Die is available for testing. Moet ik naar de volgende beta of wat?
5.2.4 is niet de officiele versie. Dat is nog steeds de 5.0.7.

Verwarrend genoeg heeft Ubiquiti nog een paar andere Alpha's (5.3.1 en 5.3.2) "tussendoor" gegooid met dezelfde changelog als 5.2.4.

Dus 5.2.4 is available for testing maar is dus nog niet officieel. Tot nu toe is hij wel erg stabiel, en omdat ik wat problemen had met de 5.0.7. heb ik deze bij 3 van de sites geïnstalleerd en nu geen problemen meer.

Ik gebruik een url als inform en dat gaat tot nu toe goed. Ik kreeg alleen een USG niet gemigreerd naar mijn AWS, maar ik heb nu een extra USG besteld waarmee ik kan testen tot ik een ons weeg, en als die goed migreert, dan kan ik die eenvoudig omwisselen bij mijn klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
En het domme is dat 5.2.4 na 5.3.2 alpha is gekomen, als je dus de eerst genoemde wil instaleren moet je eerst 5.3.2 deinstaleren... (het systeem ziet het als een downgrade)

Ik ben wel benieuwd wanneer nu de volgende versie uitkomt want ik zit op wat functie's te wachten (FW settings en LED apart aan/uit zetten)

[ Voor 0% gewijzigd door LightStar op 05-09-2016 14:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5.2.4 is al RC als je de blogpost van MikeD leest dus vrij snel, meestal hebben ze RC1 en RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Unifi Controller software willen wij installeren op een Azure server. Dat heeft in 2014 altijd gewerkt. Dat was toen nog met een versie 2.x en 3x icm Java 6. Vandaag een nieuwe 2008 R2 server ingericht met versie 4 en 5 icm Java 8u101 (de laatste versie). Uiteraarde de guids doorgelezen op help.ubnt.com maar zodra ik de Unifi snelkoppeling die op de desktop staat, start, blijft hij op Starting unifi contoller hangen.

Wanneer ik de unifi software als een windows service installeer en dan weer de snelkoppeling opstart, dan krijg je te zien dat de service al draait. Op zich logisch, maar een http://127.0.0.1:8443 werkt ook als service niet.

Iemand een idee ? Lees veel oude topics op ubnt forum uit 2012, maar ik heb ze allemaal doorgenomen en de tips uitgeprobeerd, maar niks lijkt te werken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Werkt https://127.0.0.1:8443/ wel? Als ik de http (niet https) url ingeef krijg ik alleen een paar blokjes op Server 2012 R2 met Java 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sneezydevil schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:51:
Werkt https://127.0.0.1:8443/ wel? Als ik de http (niet https) url ingeef krijg ik alleen een paar blokjes op Server 2012 R2 met Java 8.
Nee ook niet: https://127.0.0.1:8443/manage/default

Ik krijg dan een: Deze pagina is niet gevonden in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
[...]

Al eens een reboot gedaan?
Al eens een Reinstall van de UniFi Controller gedaan?
Reinstall Java?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:15:
[...]

Al eens een reboot gedaan?
Al eens een Reinstall van de UniFi Controller gedaan?
Reinstall Java?
Allemaal al eens gedaan :(
Path van java.exe in de environment variables gezet. Zowel 32 als 64bits java geinstalleerd. Beide java dirs in de omgevings variables gezet. Zal alles eens verwijderen en schoon beginnen.

Wat is overigens het verschil tussen die 2 versies van de controller software die op ubnt.com worden aangeboden ? De 4 versie is nieuwer dan de 5 versie qua datum namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is de nieuwe versie van de Controller.
Licht het misschien aan Server 2008? Ik heb hem zelf draaien op Server 2012R2 en nooit op 2008 gehad eigenlijk.
Als ik de tijd vind morgen, kan ik wel eens een test install doen op een VM voor je.

[ Voor 21% gewijzigd door Kavaa op 05-09-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Weet iemand de maxmiale snelheid van de Ubiquiti EdgeRouter X ?

Gigabit, ja maar haalt hij dat ook als dat van buiten af komt, ik heb zelf Ziggo maar ik wil het toch graag even weten want de meeste routers kunnen die snelheid ook halen. ( als voorbeeld Asus AC3200 ) ;)

Ik hoor het graag, want dan ga ik hem bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
michaell958 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:32:
Weet iemand de maxmiale snelheid van de Ubiquiti EdgeRouter X ?

Gigabit, ja maar haalt hij dat ook als dat van buiten af komt, ik heb zelf Ziggo maar ik wil het toch graag even weten want de meeste routers kunnen die snelheid ook halen. ( als voorbeeld Asus AC3200 ) ;)

Ik hoor het graag, want dan ga ik hem bestellen. :)
Met Nat offloading (dat werkt dus alleen als je geen speciale dingen doet zoals QoS) 900+Mbit

laurens0619 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
laurens0619 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:36:
[...]

Met Nat offloading (dat werkt dus alleen als je geen speciale dingen doet zoals QoS) 900+Mbit

laurens0619 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Oké, Bedankt voor je reactie!

Ik ga hem vanavond bestellen, Dan kan ik gewoon mijn wired internet in de meterkast houden en met acces points gaan werken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
michaell958 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:39:
[...]

Oké, Bedankt voor je reactie!

Ik ga hem vanavond bestellen, Dan kan ik gewoon mijn wired internet in de meterkast houden en met acces points gaan werken! :)
Tip: Mocht je met ubiquiti unifi accesspoint aan de slag willen, dan is de upgrade naar de SFP variant misschien wel een idee. Dan krijg je een stuk meer Passive PoE poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
laurens0619 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:41:
[...]

Tip: Mocht je met ubiquiti unifi accesspoint aan de slag willen, dan is de upgrade naar de SFP variant misschien wel een idee. Dan krijg je een stuk meer Passive PoE poorten :)
En dan heb je het over deze? :)

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Yes, of 30 prijsverschil het je waard is moet je zelf uitmaken. Ik heb de non-sfp variant met losse PoE injectors ertussen. Maar dat komt omdat ik goedkope hollander ben ;)

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 05-09-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

vraagje,
voor de 2,4ghz band kan ik een breedte van 20mhz en 40mhz kiezen.
en voor de 5ghz band kan ik 20, 40 en 80mhz kiezen.
Stel ik kies 80mhz voor de 5ghz band en er is een apparaat wat maar tot 40mhz ondersteund. Pakt ie dan maar 40 van de 80mhz of werkt het totaal niet?

En kan ik dan t beste 40 of 20mhz kiezen voor de 2,4ghz?
en 80, 40 of 20 voor de 5ghz?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:18:
[...]

Allemaal al eens gedaan :(
Path van java.exe in de environment variables gezet. Zowel 32 als 64bits java geinstalleerd. Beide java dirs in de omgevings variables gezet. Zal alles eens verwijderen en schoon beginnen.

Wat is overigens het verschil tussen die 2 versies van de controller software die op ubnt.com worden aangeboden ? De 4 versie is nieuwer dan de 5 versie qua datum namelijk.
Zojuist even snel een vm op getrokken. Clean install Java erop en de 5.0.7 van UniFi gedownload.
En 0.0 problemen first try.

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/1lOSR+

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/1dXrX+

[ Voor 3% gewijzigd door Kavaa op 06-09-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:42:
vraagje,
voor de 2,4ghz band kan ik een breedte van 20mhz en 40mhz kiezen.
en voor de 5ghz band kan ik 20, 40 en 80mhz kiezen.
Stel ik kies 80mhz voor de 5ghz band en er is een apparaat wat maar tot 40mhz ondersteund. Pakt ie dan maar 40 van de 80mhz of werkt het totaal niet?

En kan ik dan t beste 40 of 20mhz kiezen voor de 2,4ghz?
en 80, 40 of 20 voor de 5ghz?
jawel dan pakt ie wat het maximale is wat hij kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:27:
[...]

jawel dan pakt ie wat het maximale is wat hij kan halen.
Dus 2,4Ghz gewoon op 40mhz zetten en 5Ghz gewoon op 80mhz zetten dus?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ik beveel altijd aan om 2,4 op 20 te zetten en 5 op 80 😉 40 bij 2,4 is niet nodig en kan alleen maar problemen veroorzaken (extra bandbreedte in omgevingen waar het al druk is op 2,4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:40:
[...]

Zojuist even snel een vm op getrokken. Clean install Java erop en de 5.0.7 van UniFi gedownload.
En 0.0 problemen first try.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dank voor testen. Ik heb een 2008 server en die helemaal schoon gemaakt om het zo te noemen. Daarna nog eens geinstalleerd en nu werkt het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:45:
[...]

Dank voor testen. Ik heb een 2008 server en die helemaal schoon gemaakt om het zo te noemen. Daarna nog eens geinstalleerd en nu werkt het prima. :)
Toch raar dan dat het de 1e keer niet werkte.
Andere vraag waarom Server 2008? en Niet Server2012R2?
Je draait in Azure dus kan me niet voorstellen dat het met de licentie te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:47:
[...]

Toch raar dan dat het de 1e keer niet werkte.
Andere vraag waarom Server 2008? en Niet Server2012R2?
Je draait in Azure dus kan me niet voorstellen dat het met de licentie te maken heeft.
Server2008 omdat het via werkgever gaat. We hebben een aantal servers draaien in Azure die nog op 2008 draaien. Weet niet waarom er nog geen 2012 servers zijn. Beheer die servers niet namelijk, mag er alleen op inloggen en wat dingetjes doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:48:
[...]

Dus 2,4Ghz gewoon op 40mhz zetten en 5Ghz gewoon op 80mhz zetten dus?
proberen kan altijd, of het voor jou het gewenste resultaat geeft is dan afwachten.
In mijn opstelling werkt het en ik heb een mengelmoes van allerlei soorten adapters en wifi meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tcviper schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:11:
ik beveel altijd aan om 2,4 op 20 te zetten en 5 op 80 😉 40 bij 2,4 is niet nodig en kan alleen maar problemen veroorzaken (extra bandbreedte in omgevingen waar het al druk is op 2,4)
ik onderzoek gewoon wat er in mijn spectrum zit, en zoek het kanaal waar ik het wel kan toepassen. Merendeel van mijn huis tuin en keuken buren passen niets aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:00:
[...]

Server2008 omdat het via werkgever gaat. We hebben een aantal servers draaien in Azure die nog op 2008 draaien. Weet niet waarom er nog geen 2012 servers zijn. Beheer die servers niet namelijk, mag er alleen op inloggen en wat dingetjes doen.....
Ah ok, maar fijn dat het in elk geval werkt na een clean install;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

zeroday schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:19:
ik onderzoek gewoon wat er in mijn spectrum zit, en zoek het kanaal waar ik het wel kan toepassen. Merendeel van mijn huis tuin en keuken buren passen niets aan ..
Ga bij 2,4 GHz uit van de kanalen 1, 6 en 11. Als iedereen alleen deze kanalen zou gebruiken dan hebben ze geen overlap. Uiteraard wel overlap met netwerken in de buurt die op dezelfde kanalen zitten. Daarom ook het zendvermogen altijd zo laag mogelijk. Van schreeuwen wordt echt niemand beter.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

MRE-Inc schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:08:
[...]

code:
1
netstat -na |more

gedaan en kijken of er iets luistert op 8443? Zo nee, weet je dat er geen service/daemon gestart is.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Packetloss schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:33:
[...]

code:
1
netstat -na |more

gedaan en kijken of er iets luistert op 8443? Zo nee, weet je dat er geen service/daemon gestart is.
Dank. Had idd een netstat gedaan, maar daarin werd niet weergegeven dat er iets op 8443 draaide. Daarom heb ik java helemaal verwijderd, de unifi services en de software. IIS stopgezet (ondanks dat er niks geconfigureerd was op 8080 en 8433), windows updates gedaan en gereboot.

In tegenstelling tot alle guides, heb ik eerst java 8u101 32bit geinstalleerd. Volgens diverse websites zou de Unifi software zelf de 64bits versie van de laatste Java versie installeren, maar die zie ik bij Programs & Features niet terug. Ik heb nu dus alleen Java 8u101 32bits en daarna werkte het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ubiquiti heeft een nieuwe Unifi firmware vrijgegeven met de volgende changelog:
Workaround for Apple Device intermittent connectivity problem

De changelog bevat verder niet meer informatie en de firmware is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Even een cross-post aangezien hier ook de kennis zit. Vooral over de VLAN methode van ubiquiti, die misschien verschilt tov die van Zyxel.
Hulp met instellen Zyxel GS1900 (VLAN)

Iemand die kan helpen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bied je bijde VLAN's aan op de Zyxel?

Je moet dan VLAN5 tagged aanbieden aan je AP en VLAN1 untagged.

Het lijkt er wel op, maar ik krijg het niet 100% mee uit je post.

Kun je proberen om VLAN5 untagged aan te bieden en VLAN1 niet om te kijken of het dan wel werkt?

[ Voor 34% gewijzigd door rally op 07-09-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 18:06
Iemand die mij wellicht even kan helpen, ik kom er niet uit.. Alles lijkt me goed te staan tbv Routed IPTV, zelfs met een apart VLAN getest, om de DHCP uit te sluiten van mijn Server, ook niet.

de decoder start netjes op, krijgt IP, kan ook Meer TV kijken, maar een TV stream doet niks. IGMP proxy lijkt me dus niet helemaal te werken, maar volgens de voorbeeld configuraties lijkt het inorde. Het heeft wel gewerkt toen ik nog een losse eth interface had gedefineerd voor het interne netwerk, maar ivm de POE op de Edgerouter heb ik nu switch0 met eth2-3-4, waarbij eth2 de switch in gaat, en eth3 en 4 naar de UAP's.

Ik heb overigens Telfort Glasvezel ipv KPN, zowel VLAN4 als VLAN34 op dezelfde interface vond de DHCP van Telfort niet zo leuk, pas toen ik naar eth1 de VLAN4 verschoof kreeg ik een IP adres.

Ik heb hier en daar wat stukjes uit de config geknipt, mbt VPN's:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to Internal"
        enable-default-log
        rule 1 {
            action accept
            description "Allow KPN ITV Multicast"
            destination {
                address 224.0.0.0/4
            }
            log disable
            protocol udp
            source {
                address 213.75.0.0/16
            }
        }
        rule 2 {
            action accept
            description "Allow IGMP"
            log disable
            protocol igmp
        }
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 1 {
            action accept
            description "Allow IPTV Multicast UDP"
            destination {
                address 224.0.0.0/4
            }
            log disable
            protocol udp
            source {
                address 10.244.0.0/16
            }
        }
        rule 2 {
            action accept
            description "Allow IGMP"
            log disable
            protocol igmp
        }
        rule 5 {
            action accept
            description "ICMP 60/m"
            log enable
            protocol icmp
        }
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        description "eth0 - FTTH"
        duplex auto
        mtu 1512
        poe {
            output off
        }
        speed auto
        vif 34 {
            address dhcp
            description "eth0.34 - Internet"
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {

name WAN_LOCAL
                }
            }
            ipv6 {
                address {
                    autoconf
                }
                dup-addr-detect-transmits 1
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "eth1.4 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 254
                name-server update
            }
        }
        vif 8 {
            address 192.168.8.254/24
            description "eth1.8 - TV STB LAN"
        }
    }
    ethernet eth2 {
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth3 {
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth4 {
        duplex auto
        poe {
            output 24v
        }
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        address 192.168.0.254/24
        address 192.168.0.253/24
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth2 {
            }
            interface eth3 {
            }
            interface eth4 {
            }
            vlan-aware disable
        }
    }
}

protocols {
    igmp-proxy {
        disable-quickleave
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 10.244.0.0/16
            alt-subnet 213.75.112.0/21
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1.8 {
            role downstream
            threshold 1
        }
        interface switch0 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.244.176.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-relay {
        interface switch0
        interface eth1.8
        server 192.168.0.1
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on switch0
            name-server 8.8.8.8
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth1.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5001 {
            description IPTV
            destination {
                address 10.244.0.0/16
            }
            log disable
            outbound-interface eth1.4
            protocol all
            source {
            }
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "Telfort Internet"
            log enable
            outbound-interface eth0.34
            protocol all
            source {
                address 192.168.0.0/24
            }
            type masquerade
        }
        rule 5011 {
            description "Internet STB Network"
            log enable
            outbound-interface eth0.34
            protocol all
            source {
                address 192.168.8.0/24
            }
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user ubnt {
            authentication {

}
            full-name ""
            level admin
        }
    }
    name-server 8.8.8.8
    name-server 8.8.4.4
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipsec enable
        ipv4 {
            forwarding enable
            vlan enable
        }
        ipv6 {
            forwarding enable
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi enable
        export enable
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Zou een 8 poorts Unifi switch (150W) voldoende zijn om 7x een Unifi Video Camera G3 aan te sturen
7 x 24W = 168W maar dat is toch alleen piekspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Waar kom je aan 24 Watt? Het is 24 Volt en max 7W aan vermogen. Dus het antwoord is "ja" 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:32:
Waar kom je aan 24 Watt? Het is 24 Volt en max 7W aan vermogen. Dus het antwoord is "ja" 😉
Moguh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nogmaals een poging:

We hebben twee AP's. Een boven en een benden. Alle apparaten zijn portable of connecten met de juiste dichtstbijzijnde en sterkste AP.

Behalve de AirPort beneden. Die wil steevast verbinden met boven.

Nu heb ik al diverse opties getest, bijvoorbeeld signaal boven op Medium en beneden op High. Dan verbindt de AirPort dus helemaal nergens meer mee. Het lijkt wel of dat kreng alleen met boven wil verbinden.

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik er mee kan doen. Gevolg is nu dat WiFi signaal te zwak is om te streamen op die AirPort en het dus hapert.

Soms helpt reconnect even, maar na een tijdje toch weer naar de AP boven.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Weet iemand wat limited inhoudt? Kan niet echt de oorzaak vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dw9gA0x.png

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mogelijks verbonden met 100Mbit/s ipv 1Gbit/s link?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien de PoE over een te lange kabel?

Meerdere mogelijkheden, wat heb je al gedaan?
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

[ Voor 71% gewijzigd door Totaalgeflipt op 08-09-2016 07:01 ]

sweebee schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:09:
Weet iemand wat limited inhoudt? Kan niet echt de oorzaak vinden.

[afbeelding]
Staat je DNS server wel goed, kortom kan de AP resolven? Misschien zit er een "online" check in?

Ik weet dat in de controller wel een detectie zit voor 100MB full duplex ipv 1G dan kreeg je inderdaad in dat groene balkje een andere melding. Misschien is de tekst aangepast en bedoelen ze dat alsnog?

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
stormfly schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:25:
[...]

Staat je DNS server wel goed, kortom kan de AP resolven? Misschien zit er een "online" check in?

Ik weet dat in de controller wel een detectie zit voor 100MB full duplex ipv 1G dan kreeg je inderdaad in dat groene balkje een andere melding. Misschien is de tekst aangepast en bedoelen ze dat alsnog?
Die kans is groot, had laatst een tijdelijke router neergezet welke eindigde met x.x.x.2 en de ap's stonden hard ingesteld met x.x.x.1 en dan geven ze idd deze melding..

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
ah nvm, was er niet helemaal bij gisteravond, gateway stond op 182 ipv 192 8)7 Maar ik had ook nog een airport met een fixed ip op 192.168.1.4, maar die had ik al veranderd. Maar toen bleef de AP nog op limited staan.

[ Voor 46% gewijzigd door sweebee op 08-09-2016 09:07 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
Petervanakelyen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 01:06:
Mogelijks verbonden met 100Mbit/s ipv 1Gbit/s link?
Klopt had ik ook. Opnieuw knijpen van het stekkertje loste het bij mij op.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Even ter confirmatie:

Op het werk hebben we 2 internet providers. Op de 2e internet verbinding hebben we nu een Edge Router Max 5 POE aangesloten.

eth0 = WAN
eth1 = LAN op 192.168.1.1/24

Op eth1 draait een DHCP server voor het 192.168.1.0/24 subnet.

Nu willen we op eth2 een UAP-AC Lite hangen en voorzien van power door POE. Deze zou dus zonder verdere configuratie geen ip adres krijgen omdat eth2 verder niet geconfigureerd is.

Volgens mij kunnen we de devices die via eth2 aangesloten zitten, voorzien van een ip adres door:

Optie 1 eth2 te configureren met ip adres 192.168.2.1/24 en hier een 2e DHCP server te configureren voor het 192.168.2.1/24 subnet

Optie 2 Via de onderstaande commando's een nieuwe interface maken genaamd br0 en hier eth1 en eth2 in onderbrengen om vervolgens br0 het ip adres 192.168.1.1/24 te geven en bijbehorende DHCP server te configureren zodat eth1 en eth2 een ip adres krijgen van 1 DHCP server.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
delete interfaces ethernet eth1 address 192.168.1.1/24
delete interfaces ethernet eth2 address 192.168.2.1/24
set interfaces bridge bro
set interfaces ethernet eth1 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth2 bridge-group bridge br0
set interfaces bridge br0 address 192.168.1.1/24
commit
save

Optie 3 Eth2 configureren met een eigen subnet 192.168.2.1/24 ZONDER DHCP en een DHCP relay opzetten op eth1.

Ik heb hier 2 vragen over:

Bij optie 1 vraag ik me af of de devices op eth2 bij de devices op eth1 kunnen wat wel moet kunnen in ons geval omdat er op de switch die achter eth1 hangt een ESX server hangt met vm's die benaderbaar moeten zijn. Moeten we nog iets extra's instellen om verkeer tussen eth1 en eth2 mogelijk te maken ?

Bij optie 2 lees ik dat dit performance verlies kan geven omdat de router nu naast de router functie ook software matig moet gaan switchen. Wat is het performance verlies ? Het interne netwerk is 1Gbit, de WAN verbinding is een 300mbit zakelijke Ziggo. Kun je het performance verlies echt goed merken bij bv file copy acties ?

Bij optie 3 is het dan mogelijk om op de DHCP Server op eth1 192.168.1.1/24 een 2e DHCP Scope aan te maken voor eth2 voor alleen het 192.168.2.1/24 subnet ? Op de DHCP server instellingen zie ik nergens een optie relay agent en 2e scope te maken. In de ConfigTree zie ik wel opties voor DHCP Relay.

Wat heeft hier de voorkeur ? Als het performance verlies mee valt, dan wil ik best gaan bridgen. Heb ik daar ook weer wat ervaring mee, maar als het echt merkbaar slechter presteert, dan kies ik het liefst voor optie 3 en dan optie 1.

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 08-09-2016 10:55 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Iemand een idee hoe ik een USG in een AWS Cloud controller can adopten?

Niets lijkt te werken. Het volgende heb ik al geprobeerd
1. Ik ga naar 192.168.1.1. en geef mijn inform URL op (http://mijn.domein.nl:8080/inform)
Dat werkt helemaal niet

2. Ik doe een SSH sessie en geef een set-inform op (http://mijn.domein.nl:8080/inform). Dat werkt, want in mijn AWS site zie ik de USG verschijnen. Vervolgens klik ik op "adopt" en dan begint hij met het adoptie proces en daarna is de status in AWS [DISCONNECTED]
Als ik dan in de USG kijk via het commando "info" zie ik : Unable to resolve (http://unifi:8080/inform)
Dan doe ik weer een set-inform en dan krijg ik weer de mogelijkheid om in AWS te adopten.
Maar dan krijg ik de foutmelding dat er slechts een gateway per site mogelijk is.

Ook heb ik in de AWS controller "Override inform host with Controller Hostname/IP" aangevinkt.

Als ik de USG in een locale Ubuntu controller importeer werkt het wel. (De Override inform host with Controller Hostname/IP werkt dan weer niet om de USG naar de AWS site te verwijzen.

Ik heb zo'n beetje iedere forum post en google search geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat :(

Overigens heb ik ook deze optie geprobeerd, maar met evenveel success (geen dus):
https://community.ubnt.co...rity-Gateway/td-p/1317532

Het maakt ook niet uit als ik de USG (tijdelijk) achter de router zet of direct met het internet verbonden en de WAN interface een publiek IP krijgt.

Dus hoop dat er hier iemand is met de gouden tip...

Update:

Ok... na zo'n beetje een hele dag puzzelen is het EINDELIJK gelukt. De truuk is:
https://www.ubnt.com/search/?q=discovery+tool de Chrome Discovery tool, waarmee je de set-inform kunt doen ZONDER opnieuw te hoeven adopten.
Wauw... dat proces hadden zie niet moeilijker kunnen maken :( :( :(
Dus:
1. Via SSH set-inform gedaan naar http://mijn.domein.nl:8080/inform
2. Adopten via de AWS Unifi Controler
3. Set-inform via de Chrome Discovery tool
4. Presto |:( 8)7 8)7

Hopelijk heeft iemand er iets aan.

[ Voor 14% gewijzigd door rally op 08-09-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Je moet ook eerst mca-cli invoeren meen ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:52:
Even ter confirmatie:

Op het werk hebben we 2 internet providers. Op de 2e internet verbinding hebben we nu een Edge Router Max 5 POE aangesloten.

eth0 = WAN
eth1 = LAN op 192.168.1.1/24

Op eth1 draait een DHCP server voor het 192.168.1.0/24 subnet.

Nu willen we op eth2 een UAP-AC Lite hangen en voorzien van power door POE. Deze zou dus zonder verdere configuratie geen ip adres krijgen omdat eth2 verder niet geconfigureerd is.

Volgens mij kunnen we de devices die via eth2 aangesloten zitten, voorzien van een ip adres door:

Optie 1 eth2 te configureren met ip adres 192.168.2.1/24 en hier een 2e DHCP server te configureren voor het 192.168.2.1/24 subnet

Optie 2 Via de onderstaande commando's een nieuwe interface maken genaamd br0 en hier eth1 en eth2 in onderbrengen om vervolgens br0 het ip adres 192.168.1.1/24 te geven en bijbehorende DHCP server te configureren zodat eth1 en eth2 een ip adres krijgen van 1 DHCP server.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
delete interfaces ethernet eth1 address 192.168.1.1/24
delete interfaces ethernet eth2 address 192.168.2.1/24
set interfaces bridge bro
set interfaces ethernet eth1 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth2 bridge-group bridge br0
set interfaces bridge br0 address 192.168.1.1/24
commit
save

Optie 3 Eth2 configureren met een eigen subnet 192.168.2.1/24 ZONDER DHCP en een DHCP relay opzetten op eth1.

Ik heb hier 2 vragen over:

Bij optie 1 vraag ik me af of de devices op eth2 bij de devices op eth1 kunnen wat wel moet kunnen in ons geval omdat er op de switch die achter eth1 hangt een ESX server hangt met vm's die benaderbaar moeten zijn. Moeten we nog iets extra's instellen om verkeer tussen eth1 en eth2 mogelijk te maken ?

Bij optie 2 lees ik dat dit performance verlies kan geven omdat de router nu naast de router functie ook software matig moet gaan switchen. Wat is het performance verlies ? Het interne netwerk is 1Gbit, de WAN verbinding is een 300mbit zakelijke Ziggo. Kun je het performance verlies echt goed merken bij bv file copy acties ?

Bij optie 3 is het dan mogelijk om op de DHCP Server op eth1 192.168.1.1/24 een 2e DHCP Scope aan te maken voor eth2 voor alleen het 192.168.2.1/24 subnet ? Op de DHCP server instellingen zie ik nergens een optie relay agent en 2e scope te maken. In de ConfigTree zie ik wel opties voor DHCP Relay.

Wat heeft hier de voorkeur ? Als het performance verlies mee valt, dan wil ik best gaan bridgen. Heb ik daar ook weer wat ervaring mee, maar als het echt merkbaar slechter presteert, dan kies ik het liefst voor optie 3 en dan optie 1.
Je kunt beter je lan op eth2 zetten dan kun je een switch maken met eth2 eth3 en eth4 als je wil dan kun je je ap erop zetten en dan kun je overal bij. Heb je een gasten netwerk dan maak je een nieuw vlan aan op de switch0 en dan stel je die in op het gasten netwerk in je unifi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Update: Hoewel de eerste methode voor de eerste USG wel werkt, werkt het nu voor de 2e USG niet.
Op exact hetzelfde netwerk geprobeerd, maar hij weigert te adopten! :( :( :(

Iemand toch nog een briljant idee? USG-3 die in AWS controller moet adopten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
rally schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:53:
Update: Hoewel de eerste methode voor de eerste USG wel werkt, werkt het nu voor de 2e USG niet.
Op exact hetzelfde netwerk geprobeerd, maar hij weigert te adopten! :( :( :(

Iemand toch nog een briljant idee? USG-3 die in AWS controller moet adopten...
Had je de USG geprobeerd te adopten in combinatie met de discover app die geïnstalleerd wordt samen met de controller (daar heb ik gisteren er nog 1 in een externe controller geadopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

djkavaa schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:49:
[...]

Je kunt beter je lan op eth2 zetten dan kun je een switch maken met eth2 eth3 en eth4 als je wil dan kun je je ap erop zetten en dan kun je overal bij. Heb je een gasten netwerk dan maak je een nieuw vlan aan op de switch0 en dan stel je die in op het gasten netwerk in je unifi controller.
Ik zag op de router idd een streepje onder eth2, eth3 en eth4 staan. Was er alleen niet aan toegekomen om uit te zoeken waar dat voor was. Ik ga het idd nu zo doen zoals jij beschrijft. Even kijken of ik on the fly eth1 naar eth2 kan zetten met behoud van alle instellingen.

EDIT: Moet eth2 dan het 192.168.1.1/24 adres krijgen of krijgt switch0 dat adres ?

Bedankt !!

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 09-09-2016 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... opgelost. Er zit een INFORM bug in 5.2.4. IN 5.0.7 (en 5.0.6) werk alles wel overigens.

De changelog van 5.3.2. bevat een opmerking over een geplette INFORM bug, dus ik ga proberen of daarmee het probleem is opgelost (maar pas zodra ik een reserve USG heb, want nu ik eindelijk de USG van mijn klant heb adopted wil ik niet nogmaals het risico lopen dat de boel niet werk :P )

Overigens met dank aan Catmandos die me geweldig heeft geholpen met de diagnose. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MRE-Inc schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:36:
[...]

Ik zag op de router idd een streepje onder eth2, eth3 en eth4 staan. Was er alleen niet aan toegekomen om uit te zoeken waar dat voor was. Ik ga het idd nu zo doen zoals jij beschrijft. Even kijken of ik on the fly eth1 naar eth2 kan zetten met behoud van alle instellingen.

EDIT: Moet eth2 dan het 192.168.1.1/24 adres krijgen of krijgt switch0 dat adres ?

Bedankt !!
Dat komt dan op de Switch0 omdat je een bridge maakt van alle 3 de poorten;)
De Eth2-3-4 van een Edgerouter PoE kunnen als enige in een Switch gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik ben nu al een paar dagen aan het prutsen met een Cloudkey migratie (vanaf een windows machine). Wat heb ik gedaan:
  1. Setup de CK, Adopted de CK. CK op een vast IP gezet (192.168.1.2). Huidige windows controler zit op 192.168.1.40
  2. De CK geupgrade (firmware & controller). Nu zelfde versie controller als Windows machine (5.0.7)
  3. Backup gemaakt van wondows controller. Deze vind ik overigens wel klein (440Kb) maar het is een kleine setup met drie AP's en een gateway. Sla geen' hystorical' data op
  4. Deze backup ge-restored naar de nieuwe CK controller. Lijkt goed te gaan want berichten veranderen en eindigen met "the system has been restored and is now restarting"
  5. Helaas... maar de nieuwe controller komt niet in de lucht. Wel is de CK nog bereikbaar (settings)
volgens het Ubiquity forum zouden de APs etc verbonden blijven met de oude controller maar die kun je dan laten 'shiften' naar de nieuwe via "Override inform host with Controller Hostname/IP". Daarna zou je de oude kunnen uitschakelen.

Wat ik ook nog heb getest (om te checken of het echt niets met het vaste IP nr te maken had)
  • Na het maken van de backup de windows machine uitgezet
  • De CK het oude IP nummer gegeven (92.168.1.40)
  • Restore backup op de CK
Maar helaas, CK controller niet bereikbaar na (naar het lijk) succesvolle restore[/li]

Maar goed, no go zo ver aangezien de nieuwe CK met de restore niet meer in de lucht komt. Enig advies?

[ Voor 13% gewijzigd door tyfoon_2 op 10-09-2016 09:42 ]

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
tyfoon_2 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:29:

Maar helaas, CK controller niet bereikbaar na (naar het lijk) succesvolle restore[/li]

Maar goed, no go zo ver aangezien de nieuwe CK met de restore niet meer in de lucht komt. Enig advies?
is de ck nog wel via ssh te bereiken? zo ja dan kan je met putty of winscp de data bestanden verwijderen zodat de controller weer opstart.

• tyfoon_2
Catmandos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:10:
[...]

is de ck nog wel via ssh te bereiken? zo ja dan kan je met putty of winscp de data bestanden verwijderen zodat de controller weer opstart.
Ik heb niet getest maar denk het wel aangezien de CK zelf wel nog in de lucht is maar ik alleen de controler niet kan bereiken. Ik heb hem inmiddels weer helemaal gereset dus heeft nu niet zoveel zin.

Welke data bestanden zou ik moeten verwijderen en heeft dan het terug zetten van een backup dan uberhaubt wel zin? Doel van de backup te restoren was dat ik niet alles wat ik handmatig had aangepast (port forwarding, alternatieve namen voor devices, vaste IP's ed) niet opnieuw hoef te doen.

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02
tyfoon_2 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:29:
Ik ben nu al een paar dagen aan het prutsen met een Cloudkey migratie (vanaf een windows machine). Wat heb ik gedaan:
  1. Setup de CK, Adopted de CK. CK op een vast IP gezet (192.168.1.2). Huidige windows controler zit op 192.168.1.40
  2. De CK geupgrade (firmware & controller). Nu zelfde versie controller als Windows machine (5.0.7)
  3. Backup gemaakt van wondows controller. Deze vind ik overigens wel klein (440Kb) maar het is een kleine setup met drie AP's en een gateway. Sla geen' hystorical' data op
  4. Deze backup ge-restored naar de nieuwe CK controller. Lijkt goed te gaan want berichten veranderen en eindigen met "the system has been restored and is now restarting"
  5. Helaas... maar de nieuwe controller komt niet in de lucht. Wel is de CK nog bereikbaar (settings)
volgens het Ubiquity forum zouden de APs etc verbonden blijven met de oude controller maar die kun je dan laten 'shiften' naar de nieuwe via "Override inform host with Controller Hostname/IP". Daarna zou je de oude kunnen uitschakelen.

Wat ik ook nog heb getest (om te checken of het echt niets met het vaste IP nr te maken had)
  • Na het maken van de backup de windows machine uitgezet
  • De CK het oude IP nummer gegeven (92.168.1.40)
  • Restore backup op de CK

Probeer eens een andere browser misschien is het zo iets simpels.

Edit: op het forum is er nog iemand met hetzelfde probleem geeft aan dat hij zijn back-up van windows niet in zijn cloudkey krijgt. Helaas nog geen reactie van ubnt zelf op het probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door iCrOn op 10-09-2016 13:13 ]

• Tylen
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Al die tijd die je nu verspilt hebt had je de controller wel 50 keer in kunnen stellen en de AP erin kunnen hangen. Gewoon side by side en dan de config over klikken. 2 minuten werk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:44

Ethirty

Who...me?

Ik ben aan het nadenken over een oplossing om 2 panden in een stad met elkaar te verbinden. Probleem is dat ondanks de beperkte afstand (max 200m) er wat bomen in de weg staan. Eentje staat zo dicht op de gevel dat er omheen stralen onmogelijk is. Zou je zoiets met een Airmax (Nanobeam ac oid) kunnen oplossen door gewoon een krachtigere versie op te hangen? Een stabiele 100Mbit connectie zou al genoeg zijn.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik overweg om mijn USG-3P te upgraden naar een USG-Pro.

Iemand hier al ervaring mee? Kan ik hem gewoon adopteren, of moet ik eerst mijn oude USG verwijderen? Probleem is dan dat ik mijn internetverbinding verlies en ik dan geen manier heb om de USG Pro te adopten omdat ik mijn controller in AWS heb draaien.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:27:
Ik ben aan het nadenken over een oplossing om 2 panden in een stad met elkaar te verbinden. Probleem is dat ondanks de beperkte afstand (max 200m) er wat bomen in de weg staan. Eentje staat zo dicht op de gevel dat er omheen stralen onmogelijk is. Zou je zoiets met een Airmax (Nanobeam ac oid) kunnen oplossen door gewoon een krachtigere versie op te hangen? Een stabiele 100Mbit connectie zou al genoeg zijn.
Ik heb goede resultaten gehaald over 1100m met twee flinke bomen in de weg, verder line of sight over water. Setje was een PowerbeamAC aan beide kanten en daarmee haalde ik 600mbit linespeed / 200mbit met een filetransfer.

• tyfoon_2
Tylen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:22:
Al die tijd die je nu verspilt hebt had je de controller wel 50 keer in kunnen stellen en de AP erin kunnen hangen. Gewoon side by side en dan de config over klikken. 2 minuten werk.
Denk het ook maar vraag me af hoe je dat side by side doet aangezien de AP's, USG en alle devices aan twee controllers verbonden moeten zijn. Zou niet weten hoe je dat doet...

• Tylen
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alles kan je overklikken. De config van de ap's zelf ff screenshots van maken. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hmm, al m'n devices willen niet op de 5Ghz. Ze hebben beide zelfde naam, en 5Ghz staat op auto channel en power.

Channel 124,+1 (DFS Waiting)
Transmit Power 20 dBm (EIRP)

Iemand die mij hiermee kan helpen? Echt raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dennischo schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:10:
Hmm, al m'n devices willen niet op de 5Ghz. Ze hebben beide zelfde naam, en 5Ghz staat op auto channel en power.

Channel 124,+1 (DFS Waiting)
Transmit Power 20 dBm (EIRP)

Iemand die mij hiermee kan helpen? Echt raar!
Probeer eens channel 36 of 48 ;)
en Transmit Power naar Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
tcviper schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:15:
[...]

Probeer eens channel 36 of 48 ;)
en Transmit Power naar Auto.
Ah! Nu pakt ie ze allemaal ineens op 5Ghz _/-\o_
Alles boven 48+ niet supported?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Dat ligt aan de apparaten, maar eigenlijk alles onder 50 werkt prima :)

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.