[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.759 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
stormfly schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:35:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

8)7 je vergeet de afmetingen van je huis te benoemen, maar zolang dat een regulier Hollands huis is kan ik wel beamen dat je met 3x een AP binnen de grenzen van overkill begint te komen.

De LR lijkt dus behoorlijk goede resultaten te leveren, goed om te horen.
Mwah,het is behoorlijk afhankelijk van de constructie. Met een 2011 op de bagane grond en een 2e AP op zolder red ik de 1e verdieping net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RammY schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:07:
Hebben we hier wat Captive Portal goeroes zitten? :)
Ik heb namelijk een klein issue met de standaard CP optie.

Inmiddels heb ik in een 2 tal restaurants/café's een aantal UAP-s hangen die zich melden op een controller buiten het netwerk (cq, deze staat op een server in het DC).

Op locatie 1 heb ik private en gasten verkeer mooi kunnen scheiden op basis van VLAN's waarna het verkeer op een pfSense uitkomt die voor de gasten een captive portal aanbied.
Dit werkt prima, de algemene voorwaarden accepteren en je word daarna doorverwezen naar de Facebook pagina van het desbetreffende restaurant.

Echter...
Op de andere locatie had ik de luxe van een pfSense en VLAN-ning niet, en daar heb ik dus 2 SSID's aangemaakt, 1 gast, 1 private.
De op de gasten SSID netjes de guest control opties aangezet met captive portal en redirect naar Facebook
[afbeelding]

Wat er nu gebeurt op deze locatie is dat er wel netjes op de mobiele devices (en dan even met name Android devices) word aangegeven dat je je eerst moet authenticeren, maar wanneer je de pop-up met de AV krijgt en je deze accepteerd, voor heel even word doorverwezen naar Facebook en het venster sluit.
Das natuurlijk niet de bedoeling :)
Het lijkt op Android 4.x devices wel goed te gaan want daar word simpelweg de browser geopend, echter op Android 5.x is het een soort van pop-up browser.

Het gekke is dat het op de CP van de pfSense wel goed gaat, maar op de CP van Ubnt niet!
Nou heb ik de CP wel gecustomized, maar ook met de standaard versie gaat het niet goed.
Zit hm dit ergens in de JS files van de CP of toch ergens anders?
Dat komt door Android 5 zodra die internet ziet opent Android Google in browser.

Kan je niets aan doen in de controller je moet de internet checksum naar Google routeren op de router zodat Android nog denkt dat hij achter de Walledgarden zit en nog geen toegang tot internet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 11-01-2016 11:12 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Wat ik me afvraag..

Ik werk oor een grote Enterpise, en daar kan de firewall filteren gebaseerd op welke gebruiker er inlogt (je moet dus een domein account hebben om op internet te kunnen)

Is dit ook in te bouwen op de USG ?
als ZZPer vind ik dit voor sommige van mijn klanten ook wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 18:00
Ik had me AP Thuis geconfigureerd, en dus een controller op AWS geplaatst.
Via ssh had ik de inform url goed gezet, dat ging vrij gemakkelijk.

Het mooie is dat je hem dus overal ter wereld in kan pluggen, en hij in je controller, in aws terecht komt!

Heb nu bij afuture.nl een EdgeSwitch-24-Lite besteld en de USG, duurt weer 5 dagen maarja, we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 15:14
Harlow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:48:
Zojuist de AC-LR binnen gehad van Informatique. Top ding.

M'n huis heeft 3 verdiepingen.
Eerst had ik een AC66U draaien op de middelste verdieping en had performance problemen, tot helemaal geen netwerk in de keuken en de slaapkamer op verdieping 1 en 3.

Nu de AC-LR in m'n slaapkamer op 3 staan, en heb zelfs in de keuken op verdieping 1 wifi, nooit gedacht dat het zoveel zou gaan schelen!
Misschien dan toch maar eens die gaan komen als vervanging voor mijn UAP-AC, want blijft daar vrij slecht bereik hebben, zelfs als ik op de zelfde verdieping zit (Normaal regulier woonhuisje uit '53)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
Ijsklont schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Misschien dan toch maar eens die gaan komen als vervanging voor mijn UAP-AC, want blijft daar vrij slecht bereik hebben, zelfs als ik op de zelfde verdieping zit (Normaal regulier woonhuisje uit '53)
Waar staat je AP? De positie is echt key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Twee posities getest, zowel op de 1ste (Werkkamer) als de BG (Meterkast), beide op het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
Zelfs middenin het centrum doet de AC-LR het goed!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mxq8mSG.png

[ Voor 5% gewijzigd door Stemis op 11-01-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BAM -45 dBm ;-) daar houden we van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Orii schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:40:
Wat ik me afvraag..

Ik werk oor een grote Enterpise, en daar kan de firewall filteren gebaseerd op welke gebruiker er inlogt (je moet dus een domein account hebben om op internet te kunnen)

Is dit ook in te bouwen op de USG ?
als ZZPer vind ik dit voor sommige van mijn klanten ook wel handig
Je bedoelt een WPA2-Enterprise? Hiervoor heb je een Radius server nodig. Volgens mij zit er geen Radius server op de USG. Je kunt echter wel een externe Radius server gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Harlow schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:41:

[afbeelding]
Omgeving hoek Singel en Stromarkt toevallig?;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
slooffmaster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Omgeving hoek Singel en Stromarkt toevallig?;-)
Inspector gadget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
klein beetje info is al genoeg;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tijmen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Deze week een edgerouter POE 5 gekocht. Ik probeer de router in te stellen. Hij slaat de instellingen niet op. Ik druk op "apply" en dan 'apply changes' en dan reboot. Tijdens het opslaan verliest de router de connectie. Wellicht logisch omdat de router opnieuw opstart.

Iemand een idee waarom de router de instellingen niet op slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Waar zeg je apply dan? Bij één van de wizards ofzow? Welke versie OS draait erop?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tijmen
Bedankt voor jouw reactie! Ik heb OS 1.6 en 1.7 geprobeerd. Ja dat klopt dat is via de Wizard.

Ook als ik het wachtwoord verander, wordt niet onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Kun je exact vertellen welke knoppen je beroerd en welke gegevens je invult? Dan kijk ik even mee.

Gekke vraag misschien, wat als je een andere browser probeert?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tijmen
Ik heb drie verschillende browsers geprobeerd. Chrome, IE en Firefox. Helaas geen ander resultaat. (laptop en desktop zelfde probleem) |:(

De exacte stappen die ik gedaan heb:

-Ingelogd op de router, geupdate naar meest recente software
-vervolgens klik ik op 'wizards'. Daarna op Wan+2Lan2. Ik kies voor bridge Lan interfaces into a single network(omdat ik in de toekomst acces points op de router wil aansluiten)
-Dan klik ik op 'apply' vervolgens op 'apply changes'. Hij zegt 'configuration has been applied succesfully.
-Ik kies dan voor reboot en klik op 'yes i'm sure'
-systeem gaat rebooten, dan zegt de router 'lost connection, unable to connect to the router, please check your network connection'

Na een tijdje kan ik op 'reload' klikken en dan verschijnt het start scherm om in te loggen. Ik kijk de settings na en het enige wat het systeem op slaat onder wan+2lan2 is DHCP en default firewall. Bridge lan slaat hij niet op. (Tevens heb ik na het bovenstaande DHCP apart ingesteld en het wachtwoord proberen te veranderen. Dit verdwijnt na de reboot ook.)

Wellicht komt het door de 'lost connection'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Als je na de reboot naar de wan+2lan2 wizard gaat kun je hem opnieuw uitvoeren en staat ie in default modus. Ik denk dus dat er niet zoveel aan de hand is.

Wat staat er in je dashboard? Staat daar een br0 interface bij?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tijmen
Oké ik begrijp het, na het uitvoeren van de Wizard is het doorgevoerd. :) vrij onbekend met dit spul dus vandaar ;). Oké ik kan nu niet checken of br0 er bij staat. Geloof wel dat ik het heb gezien.

Ik laat morgen weten of het klopt. Bedankt zover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Weet wel dat briding van interface eth1 en switch0 ervoor zorgt dat de hardware offloading uitgeschakeld wordt. Bridging is namelijk een softwarematige feature en loopt door de CPU. Dit heeft een aanzienlijke performance impact. Beter is het dus om een 2e LAN op de eth1 interface te maken met een nieuw subnet. Hierdoor is interlan verkeer gewoon mogelijk zonder belemmeringen maar met het voordeel van performance. Indien je iets met streaming doet zul je wel even de mdns repeater aan moeten zetten om verkeer tussen de subnetten door te geven.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
Modbreak:Dat is dus niet de bedoeling..

[ Voor 81% gewijzigd door Equator op 12-01-2016 14:12 . Reden: aanbod ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Harlow schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:41:

[afbeelding]
Zouden er bepaalde configuratie mogelijkheden zijn die dit zouden kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Is er iemand die ervaring heeft met alle drie modellen van de nieuwe UAP-AC reeks?

Ik kan lastig kiezen en zou graag een goede test willen hebben hoe de spullen het in de praktijk doen.
Presteert de UAP-AC-PRO zoveel beter dan de Lite en LR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:35
Zojuist hier maar eens de beta (RC) controller geïnstalleerd (versie 4.8.10).
Hier is onder andere band steering mogelijk, iets wat meteen is getest :+

Werkt perfect ondanks het een "beta" is. Apparaten blijven op 5Ghz verbonden tot het moment het signaal begint af te nemen, en neemt de 2,4 het automatisch over. O+
Note: de SSID's moeten wel gelijk zijn uiteraard, en dit werkt ook met een gast netwerk.

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://mirror.jwdkamp.nl/tweakmedia/bandsteering-small.png

Heb overigens nog niet alle functies bekeken.
Zag dat er inmiddels ook DPI mogelijk is, maar heeft in mijn situatie niet veel nut.
Daarbij moet ik nog even gaan stoeien met de juiste kanalen, heb het idee dat hier nog wel wat te winnen is. Beide staan nu nog op automatisch :X

[ Voor 19% gewijzigd door DutchCrownNL op 12-01-2016 12:15 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Ik zie dat inmiddels een 16-poorts EdgeSwitch met PoE beschikbaar is.
Weet iemand of er ook een 16-poorts 'Lite' variant op de planning staat?

Ik heb wat plaatsen waar ik 10 tot 12 poorten nodig heb en daar is een ES-24-Lite net teveel van het goede.
Dus een ES-16-Lite zou daar ideaal zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door markvl op 12-01-2016 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
markvl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:28:

Ik heb wat plaatsen waar ik 10 tot 12 poorten nodig heb en daar is een ES-24-Lite net teveel van het goede.
We hopen van wel, al ze het model van de Edgeswitches volgen dan ga ik er wel vanuit dat er een Lite versie komt gezien deze ook pas later kwam voor de 24 Port versie.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ohhh dat zou wel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
DutchCrownNL schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:11:

Werkt perfect ondanks het een "beta" is. Apparaten blijven op 5Ghz verbonden tot het moment het signaal begint af te nemen, en neemt de 2,4 het automatisch over. O+
Note: de SSID's moeten wel gelijk zijn uiteraard, en dit werkt ook met een gast netwerk.

Klikbaar:
[afbeelding]

Zag dat er inmiddels ook DPI mogelijk is, maar heeft in mijn situatie niet veel nut.
Daarbij moet ik nog even gaan stoeien met de juiste kanalen, heb het idee dat hier nog wel wat te winnen is. Beide staan nu nog op automatisch :X
Klopt werkt vrij aardig... Betreft je kanalen als je nu nergens last van hebt en je ondervind geen hinder van Access Points van de buren etc. lekker op auto laten staan. Dan past hij het na elke reboot als het AP die krijgt zelf aan. Mocht er bij de buren toch een AP komen die een bepaald kanaal gebruikt en je AP reboot neemt hij automatisch het beste andere (vrije) kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
djkavaa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:30:
[...]
We hopen van wel, al ze het model van de Edgeswitches volgen dan ga ik er wel vanuit dat er een Lite versie komt gezien deze ook pas later kwam voor de 24 Port versie.
Ok, maar even afwachten dan. :)

En in de tussentijd maar eens gaan proberen of ik een LACP trunk tussen een EdgeSwitch en een Procurve werkend en stabiel kan krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
markvl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Ok, maar even afwachten dan. :)

En in de tussentijd maar eens gaan proberen of ik een LACP trunk tussen een EdgeSwitch en een Procurve werkend en stabiel kan krijgen :(
Toevallig gisteren nog mee bezig geweest.
Wat een Kriem is dat zeg.
Jeroen_ae92 heeft zich er ook nog even aan gewaagd maar het is nog niet zo simpel!
We hebben het dan geprobeerd met een Synology NAS en de Edgeswitch en een VMWARE server en Edgeswitch maar beide zonder resultaat.
Links lijken up te zijn.. Maar je kunt het device niet meer benaderen.
We gaan deze week eens verder testen.
Jeroen_ae92 heeft ook nog een Edgeswitch liggen en gaat even kijken of die intern wat kan testen.

Ook de laatste firmware maakte geen verschil, zal toch ergens iets moeten zijn wat we missen.

Heb het niet echt nodig nog LACP maar he... Als het er is willen we het gebruiken toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ene kant active forceren? slow/fast ? Je zou denken dat het niet voor niets een standaard is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:24:
ene kant active forceren? slow/fast ? Je zou denken dat het niet voor niets een standaard is :P
We hebben al van alles geprobeerd forced op 1000Mbps etc. Nog maar even verder induiken had er gisteren avond weinig zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
Ik heb thuis een EdgeSwitch, een Synology met 2 NICs, een Procurve en een TP-Link dus was van plan om die allemaal met dubbele bekabeling aan elkaar te knopen.
Syno <-> Procurve is geen probleem, maar Procurve <-> Edgeswitch en TP-Link <-> Edgeswitch wil nog niet lukken.
Ik moet er ook maar een keer een weekend voor uittrekken om het wat verder uit te proberen.

Het vreemde is dat een trunk tussen Procurve en Edge wel werkt als ik 1 van de 2 kabels loshaal.
Dus het zou wel eens met het loadbalancing protocol te maken kunnen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door markvl op 12-01-2016 13:38 . Reden: opmerking over loadbalancing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
Ijsklont schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Zouden er bepaalde configuratie mogelijkheden zijn die dit zouden kunnen oplossen?
Jazeker,

Je kan een band kiezen, of deze op 'auto' zetten en de ap het zelf laten doen:
Voor de 2.4ghz kan je kiezen tussen 1 .. 13, tenzij je van land veranderd naar bolivia ofzo ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xmufd8o.png

[ Voor 12% gewijzigd door Stemis op 12-01-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Toevallig gisteren nog mee bezig geweest.
Wat een Kriem is dat zeg.
Jeroen_ae92 heeft zich er ook nog even aan gewaagd maar het is nog niet zo simpel!
We hebben het dan geprobeerd met een Synology NAS en de Edgeswitch en een VMWARE server en Edgeswitch maar beide zonder resultaat.
Links lijken up te zijn.. Maar je kunt het device niet meer benaderen.
We gaan deze week eens verder testen.
Jeroen_ae92 heeft ook nog een Edgeswitch liggen en gaat even kijken of die intern wat kan testen.

Ook de laatste firmware maakte geen verschil, zal toch ergens iets moeten zijn wat we missen.

Heb het niet echt nodig nog LACP maar he... Als het er is willen we het gebruiken toch!
In VMware op de portgroup "Route based on IP hash" selecteren, andere opties werken niet met LACP. Je trekt LACP tot aan de switch toch, niet tot en met VMware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markvl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:35:
Ik heb thuis een EdgeSwitch, een Synology met 2 NICs, een Procurve en een TP-Link dus was van plan om die allemaal met dubbele bekabeling aan elkaar te knopen.
Syno <-> Procurve is geen probleem, maar Procurve <-> Edgeswitch en TP-Link <-> Edgeswitch wil nog niet lukken.
Ik moet er ook maar een keer een weekend voor uittrekken om het wat verder uit te proberen.

Het vreemde is dat een trunk tussen Procurve en Edge wel werkt als ik 1 van de 2 kabels loshaal.
Dus het zou wel eens met het loadbalancing protocol te maken kunnen hebben.
Draai je op beide switches hetzelfde SpanningTree protocol, en weet je zeker dat je beide linken gebundeld hebt zodat je geen loop krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
stormfly schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:33:
[...]

Draai je op beide switches hetzelfde SpanningTree protocol, en weet je zeker dat je beide linken gebundeld hebt zodat je geen loop krijgt?
Goed punt.
De links zijn aan beide kanten gebundeld maar misschien is er nog een instelling op een van de afzonderlijke poorten blijven staan die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
markvl schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:28:

Daar ben ik ook benieuwd na, tevens ben ik benieuwd wat deze ongeveer moet gaan kosten.

Edit:
$299 voor de ES-16-150
$399 voor de ES-24-250

[ Voor 5% gewijzigd door LightStar op 12-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
japie101 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:51:
Is er iemand die ervaring heeft met alle drie modellen van de nieuwe UAP-AC reeks?

Ik kan lastig kiezen en zou graag een goede test willen hebben hoe de spullen het in de praktijk doen.
Presteert de UAP-AC-PRO zoveel beter dan de Lite en LR?
Hier zou ik ook wel nieuwsgierig naar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
LightStar schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:19:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd na, tevens ben ik benieuwd wat deze ongeveer moet gaan kosten.

Edit:
$299 voor de ES-16-150
$399 voor de ES-24-250
Zodra ik ze voorbij zie komen laat ik het weten.
De prijzen die je aangeeft zijn natuurlijk voor de PoE versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
djkavaa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:48:
[...]

Zodra ik ze voorbij zie komen laat ik het weten.
De prijzen die je aangeeft zijn natuurlijk voor de PoE versies.
Klopt, geloof dat de 24-lite op 219$ zit dus dan zal de 16-lite rond de 175$ komen denk ik, veel goedkoper zal die vast niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
LightStar schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Klopt, geloof dat de 24-lite op 219$ zit dus dan zal de 16-lite rond de 175$ komen denk ik, veel goedkoper zal die vast niet worden.
Ben benieuwd... Zal inderdaad zoiets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tijmen
Als je na de reboot naar de wan+2lan2 wizard gaat kun je hem opnieuw uitvoeren en staat ie in default modus. Ik denk dus dat er niet zoveel aan de hand is.

Wat staat er in je dashboard? Staat daar een br0 interface bij?
Bedankt Jeroen, bovenstaande klopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar je sunmax kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Vandaag de Edgerouter pro gekregen en ben er super blij mee, wat een ding en wat een performance! :) Iemand nog tips/leuke wizards of andere zaken die handig zijn? (had upnp2 en mdns al gevonden).

Thx!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:25:
Las van de week ergens dat ze nu pas naar de US komen.
Dus verwacht dat het hier nog even duurt. Heb ze in elk geval nog bij geen een distri gezien... Ben ook benieuwd of ze wel via die kanalen komen of echt via de "Zonne paneel dealers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:28:
[...]

Las van de week ergens dat ze nu pas naar de US komen.
Dus verwacht dat het hier nog even duurt. Heb ze in elk geval nog bij geen een distri gezien... Ben ook benieuwd of ze wel via die kanalen komen of echt via de "Zonne paneel dealers"
Het zou mooi zijn als dat wel zo is. De panelen zijn handig op campings en voor plekken waar anders stroom naar toe moet worden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb mijn USG maar eens ff afgestoft en 4.8.10 geïnstalleerd met DPI, ondanks dat het een beta is werkt het nu al erg leuk, hij herkend zelfs apps op mobiele telefoons.

Als nu die AC Pro's eens fatsoenlijk leverbaar worden dan kan ik ook naar 5Ghz, ik heb nu nou de oude LR's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die AC-PRO is/wordt komende week steeds beter leverbaar, nog een klein beetje geduld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:48:
[...]

Het zou mooi zijn als dat wel zo is. De panelen zijn handig op campings en voor plekken waar anders stroom naar toe moet worden getrokken.
Zeker weten, ben benieuwd of hij dan dus ook bij onze distri's komt heb ze er nog niet over gehoord in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hoe kan ik de beta van de unifi controller installeren op de raspberry? Heb nu 4.7 draaien er op.

Is voor thuisgebruik. Raspberry moet sowieso wel blijven draaien, ander heb ik problemen met de domoticz die er op draait.

Ps.
Om domoticz en unifi naast elkaar te draaien, moet de domoticz niet op 8080 draaien, maar op wat anders (80 in mijn geval).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een how to om Domoticz van port te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21
Bierkameel schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:10:
Ik heb mijn USG maar eens ff afgestoft en 4.8.10 geïnstalleerd met DPI, ondanks dat het een beta is werkt het nu al erg leuk, hij herkend zelfs apps op mobiele telefoons.

Als nu die AC Pro's eens fatsoenlijk leverbaar worden dan kan ik ook naar 5Ghz, ik heb nu nou de oude LR's :)
Hoe bevalt de USG? Zit eraan te denken om deze ook aan te gaan schaffen.

Hoe gaat portforwarden op dat ding? Ik lees dat de hardware identiek aan de ERL is, maar dat de controller een stuk minder uitgebreid is dan de webinterface van de ERL.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het is een leuk ding voor thuis maar wel erg beperkt qua functies, daarom was ik tijdelijk terug gegaan naar een Pfsense bakkie, maar nu dankzij DPI heb ik hem toch maar even aangesloten.
Port forwards doe je via de Unifi Controller en zijn makkelijk in te richten maar dus ook erg beperkt, je kan alleen NAT forwarden, een ander nadeel is dat die config word opgeslagen in de controller, ik besloot laatst een nieuwe beta controller in te richten en dan ben je alle portforwards ook kwijt, die worden dus niet opgeslagen in de USG.

Als je een basic routertje zoekt voor thuis zonder speciale dingen zal een USG wel voldoen, als je iets speciaals wil kan je beter naar een Edgerouter kijken.
Ik heb die van mij gekocht om mee te prutsen en ik dankzij mn OCD al die grijze bolletjes niet aan kon zien in de Unifi Controller :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
stormfly schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:16:
Heb je een how to om Domoticz van port te wijzigen?
Zo:
code:
1
2
3
4
5
6
sudo service domoticz.sh stop [ ff wachten ]
sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh

Verander poort van 8080 naar 80.

sudo service domoticz.sh start

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Bierkameel schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:20:
Het is een leuk ding voor thuis maar wel erg beperkt qua functies, daarom was ik tijdelijk terug gegaan naar een Pfsense bakkie, maar nu dankzij DPI heb ik hem toch maar even aangesloten.
Port forwards doe je via de Unifi Controller en zijn makkelijk in te richten maar dus ook erg beperkt, je kan alleen NAT forwarden, een ander nadeel is dat die config word opgeslagen in de controller, ik besloot laatst een nieuwe beta controller in te richten en dan ben je alle portforwards ook kwijt, die worden dus niet opgeslagen in de USG.

Als je een basic routertje zoekt voor thuis zonder speciale dingen zal een USG wel voldoen, als je iets speciaals wil kan je beter naar een Edgerouter kijken.
Ik heb die van mij gekocht om mee te prutsen en ik dankzij mn OCD al die grijze bolletjes niet aan kon zien in de Unifi Controller :P
Dat OCD dinges ken ik, daar heb ik (helaas) ook last van... ;-)

Ik ga maar is ff aan de slag met zo'n USG ding dan, ben benieuwd. Kan jij toevallig screenshot maken van hoe dat met die portforwarding eruit ziet?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
tcviper schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:27:
Vandaag de Edgerouter pro gekregen en ben er super blij mee, wat een ding en wat een performance! :) Iemand nog tips/leuke wizards of andere zaken die handig zijn? (had upnp2 en mdns al gevonden).

Thx!
Als 't ding tegenwoordig met versie 1.6+ out of the box geleverd wordt is wellicht DPI (deep packet inspection) wel een leuk "iets".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dutch2007 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:08:
[...]

Als 't ding tegenwoordig met versie 1.6+ out of the box geleverd wordt is wellicht DPI (deep packet inspection) wel een leuk "iets".
Yep heb 1.8.0 beta 3 erop staan en Traffic analysis is heel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ah, kijk zat het topic bij de community van ubnt al een tijdje in de gaten te houden maar zag de afgelopen 3 weken al geen nieuwe beta, zie dat er sinds maandag een nieuwe beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Laatst online: 03-09 22:03
DutchCrownNL schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:11:

Klikbaar:
[afbeelding]

Zie ik daar nu 'live-chat' staan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
HellStorm666 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:49:
Ps.
Om domoticz en unifi naast elkaar te draaien, moet de domoticz niet op 8080 draaien, maar op wat anders (80 in mijn geval).
Je kan eventueel ook je accesspoint ook laten zoeken op een specifiek IP en poortnummer:
code:
1
2
$ mca-cli
$ set-inform http://ip-of-my-laptop:8080/inform

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

Ik heb gisteren m'n UAP-AC-Lite ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb nog niet op ieder plekje in het huis volledig bereik. Als ik nu op zolder nog een AC-Lite installeer, werkt dat roaming (zero-handoff) dan automatisch? Of werkt dat alleen als je permanent de controller hebt draaien? Ik heb het AP namelijk geïnstalleerd met m'n pc die verder doorgaans uit staat.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie101
The Legend schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:47:
Ik heb gisteren m'n UAP-AC-Lite ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb nog niet op ieder plekje in het huis volledig bereik. Als ik nu op zolder nog een AC-Lite installeer, werkt dat roaming (zero-handoff) dan automatisch? Of werkt dat alleen als je permanent de controller hebt draaien? Ik heb het AP namelijk geïnstalleerd met m'n pc die verder doorgaans uit staat.
Plaats er gewoon 1 op zolder bij, en ga niet rotzooien met zero-handoff.
Gewoon 2 APs op verschillende kanalen met dezelfde SSID en roamen zal prima gaan!

Mijn ervaring: 1 AP is in een modern rijtjeshuis (met zolder) niet voldoende, zeker niet om overal 5ghz dekking te hebben.

Controller hoeft overigens niet permanent aan te staan, alleen voor het configureren, en mocht je statistieken willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
d--amo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Zie ik daar nu 'live-chat' staan? 8)7
Klopt, is volgens mij vanwege de beta. Heb er nog niet op geklikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hammetje schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Dat OCD dinges ken ik, daar heb ik (helaas) ook last van... ;-)

Ik ga maar is ff aan de slag met zo'n USG ding dan, ben benieuwd. Kan jij toevallig screenshot maken van hoe dat met die portforwarding eruit ziet?
Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~90.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/2~98.jpg

Dat is dus alles wat je kan doen met port forwards, het is erg beperkt maar het werkt wel oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
xbeam schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:25:
Waarom zou je de Sunmax willen?
Wat ik er zo van kan vinden, en beoordelen is het vooral interessant voor leveranciers/installateurs.
Zij kunnen veel geld sparen op de installatiekosten.

Maar de hun doelstelling van $1.50 Wp, ben je met andere oplossingen goedkoper uit.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:25
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Pre-order voor 95 EUR is wel aantrekkelijk, maar de winkel heeft maar 1 review op tweakers.net

Zou er wel graag twee willen, want mijn Ziggo WiFi is so-so 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Torgo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:55:

Pre-order voor 95 EUR is wel aantrekkelijk, maar de winkel heeft maar 1 review op tweakers.net

Iemand moet de eerste zijn ;-)

Bel ze eens op zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Torgo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:55:

Prijs is nu alweer omhoog gegaan... Niet echt betrouwbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:25
djkavaa schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:13:
[...]

Prijs is nu alweer omhoog gegaan... Niet echt betrouwbaar dus.
Ik zie nog steeds 95 EUR excl. verzendkosten op de pricewatch en de site staan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BottOm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 23:25
Hallo iedereen!
Maakt het uit of ik CAT6a of CAT7 gebruik voor m'n thuisnetwerk?
Zou 2 AP AC Pro & een EdgeSwitch plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
CAT6 is voor alle hedendaagse (en toekomstige) toepassingen meer dan voldoende. Ik denk dat ik nog eerder voor fiber zou gaan dan voor CAT7.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BottOm schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:58:
Hallo iedereen!
Maakt het uit of ik CAT6a of CAT7 gebruik voor m'n thuisnetwerk?
Zou 2 AP AC Pro & een EdgeSwitch plaatsen.
Op geen enkele manier ooit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yzf1kr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Waarom zou je de Sunmax willen?
Wat ik er zo van kan vinden, en beoordelen is het vooral interessant voor leveranciers/installateurs.
Zij kunnen veel geld sparen op de installatiekosten.

Maar de hun doelstelling van $1.50 Wp, ben je met andere oplossingen goedkoper uit.
Ben vooral geïnteresseerd in de software aansturing en zohet remote beheer.
Beetje voor de hobbie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Senetic claimt vooraad te hebben van de LR:
https://www.senetic.nl/product/UAP-AC-LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Petervanakelyen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:06:
CAT6 is voor alle hedendaagse (en toekomstige) toepassingen meer dan voldoende. Ik denk dat ik nog eerder voor fiber zou gaan dan voor CAT7.
CyBeR schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:12:
[...]

Op geen enkele manier ooit.
Gevaarlijke opmerkingen.
Cat6, Cat7 en zelfs Cat8 gaan ooit niet genoeg zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s---A1m1JLD--/xwus4oetinkuto3um3xl.jpg

Prijsverschil tussen Cat6 en Cat7 is niet zo groot meer.
Maar.... ga je de kabels in de muur wegwerken, of is het gewoon flexibel cat welke achter een plint oid komt.

In het geval van in de muur wegwerken, dit blijft jaren zitten en wil je niet vervangen. Ga gewoon voor t beste wat je kan/wil betalen nu.

In het geval van gewoon los leggen of in kabelgootje, Neem Cat 5e SFTP of Cat6. Voor deze toepassing voldoende. En mocht het ooit niet voldoende meer zijn, is het makkelijk te vervangen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Wie heeft hier een USG en heeft stabiliteits issues met de nieuwste firmware? Ik heb zo'n 10% verlies op mijn internetsnelheid en ik had vandaag een laptop die opeens geen internet over WiFi kreeg (wel een IP, wel online in controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BottOm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 23:25
HellStorm666 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:42:
Prijsverschil tussen Cat6 en Cat7 is niet zo groot meer.
Maar.... ga je de kabels in de muur wegwerken, of is het gewoon flexibel cat welke achter een plint oid komt.

In het geval van in de muur wegwerken, dit blijft jaren zitten en wil je niet vervangen. Ga gewoon voor t beste wat je kan/wil betalen nu.

In het geval van gewoon los leggen of in kabelgootje, Neem Cat 5e SFTP of Cat6. Voor deze toepassing voldoende. En mocht het ooit niet voldoende meer zijn, is het makkelijk te vervangen.
Vaste kabels weggewerkt in de muur. Elektricien is momenteel bezig en gaat de komende week de kabels trekken.
Zal nog eens navragen wat het prijsverschil is tussen 6a & 7. Sowieso ligt er een wachtbuis naar ons bureau gedeelte en de tv dus kan ik in de toekomst eventueel een andere kabel trekken.
Maar naar het AP boven en de RJ wanddozen zijn het natuurlijk niet vervangbare kabels.
Misschien ben ik wat aan het overdrijven voor m'n thuisnetwerk... maar ben nogal perfectionistisch en wil alles zo goed mogelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

BottOm schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Vaste kabels weggewerkt in de muur. Elektricien is momenteel bezig en gaat de komende week de kabels trekken.
Zal nog eens navragen wat het prijsverschil is tussen 6a & 7. Sowieso ligt er een wachtbuis naar ons bureau gedeelte en de tv dus kan ik in de toekomst eventueel een andere kabel trekken.
Maar naar het AP boven en de RJ wanddozen zijn het natuurlijk niet vervangbare kabels.
Misschien ben ik wat aan het overdrijven voor m'n thuisnetwerk... maar ben nogal perfectionistisch en wil alles zo goed mogelijk doen.
Ik zit nu net in m'n nieuwbouwwoning en heb alles in cat7 gedaan. Merk Ligawo via Amazon.de
Was bijna niets duurder dan cat6.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19

Totaalgeflipt

De enige echte

Krijg zojuist een bevestiging dat mijn 5 pack Unifi Pro AP AC verstuurd is door WiFi media :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

HellStorm666 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:42:

Gevaarlijke opmerkingen.
Cat6, Cat7 en zelfs Cat8 gaan ooit niet genoeg zijn.

[afbeelding]
Gevaarlijke opmerking zeker als je je feitjes niet op een rijtje hebt, de gevleugelde uitspraak is namelijk nooit gedaan door Gates :
[BRON1]
En 1 bron is geen bron dus hier :
BRON2

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

cyclone schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:49:
[...]

Gevaarlijke opmerking zeker als je je feitjes niet op een rijtje hebt, de gevleugelde uitspraak is namelijk nooit gedaan door Gates :
[BRON1]
En 1 bron is geen bron dus hier :
BRON2
Maakt niet uit of ie dat ooit wel of niet gezegd heeft.

Iedereen heeft wel eens tijdens het kopen van RAM of een HDD (of zelfs een Graka) gezegt.... zoveel... Dat krijg ik nooit vol, heb ik nooit nodig of is meer dan zat.

En t gevolg...
die 1GB HDD van vroeger, is nooit meer genoeg. Telefoons hebben al meer RAM dan dat.
En die 32MB RAM... whow.. extreem veel.. toen, maar nu niet eens voldoende voor een browser.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:36:
Krijg zojuist een bevestiging dat mijn 5 pack Unifi Pro AP AC verstuurd is door WiFi media :)
Ik ben erg benieuwd hoe de prestaties zijn en of je nog iets van bugs merkt. Deze staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Zag inmiddels dat wifimedia ook de losse AC-Pro op voorraad zou hebben, toch maar het gokje gewaagd. >:)
En ja, ik heb al een AC-LR, maar die gaat dan retour.

Edit: en de AC-Pro is verzonden *O*

[ Voor 11% gewijzigd door DutchCrownNL op 15-01-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Jeroen_ae92 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:33:
Gebruik je de interne dns server? Dus de client gebruikt de router als dns server? Dan zou het moeten werken. Ziet je dns service er ook ongeveer zo uit en dan met name de localise-queries?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 forwarding {
     cache-size 300
     listen-on switch0
     listen-on switch0.10
     listen-on eth1
     name-server 208.67.222.222
     name-server 208.67.220.220
     options listen-address=10.0.1.1
     options localise-queries
 }

Wellicht moet je nog een domainname meegeven in je DHCP server:

code:
1
set service dhcp-server shared-network-name LAN subnet 192.168.1.0/24 domain-name iets.nl

Hierna zou je in principe naar naam.iets.nl kunnen gaan.
Vandaag vroeg opgestaan om wat te prutsen. Altijd lastig om aan de router te prutsen zonder er mensen last van hebben.

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn dns draaiende te krijgen

code:
1
2
3
4
5
cache-size 5                                                                                                                                 
 listen-on eth0                                                                                                                               
 name-server 8.8.8.8                                                                                                                          
 options localise-queries                                                                                                                     
 options listen-address=192.168.10.1

code:
1
set service dhcp-server shared-network-name LAN subnet 192.168.1.0/24 domain-name domein.lan

Als ik dus doe: voyager.domein.lan komt Google met de zoek resultaten.

Enige idee Jeroen wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
MvL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 05:19:
[...]

Vandaag vroeg opgestaan om wat te prutsen. Altijd lastig om aan de router te prutsen zonder er mensen last van hebben.

code:
1
2
3
4
5
cache-size 5                                                                                                                                 
 listen-on eth0                                                                                                                               
 name-server 8.8.8.8                                                                                                                          
 options localise-queries                                                                                                                     

code:
1
set service dhcp-server shared-network-name LAN subnet 192.168.1.0/24 domain-name domein.lan

Heb je de webinterface ingeschakeld?
Ik heb het namelijk op mijn ERL op de volgende manier gedaan:

Config Tree => System => static-host-mapping
Daar kan je dan een naam (in jouw geval voyager.domein.lan) invullen, en vervolgens een ip-adres toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
MvL schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 05:19:
[...]

code:
1
2
3
4
5
cache-size 5                                                                                                                                 
 listen-on eth0                                                                                                                               
 name-server 8.8.8.8                                                                                                                          
 options localise-queries                                                                                                                     

code:
1

Staat voyager.domein.lan wel in de /etc/hosts file van de router?
code:
1
cat /etc/hosts

De hosts file is namelijk de source die hiervoor gebruikt wordt.

If not, doe deze even bijvoegen:
code:
1
2
3
4
configure
set service dhcp-server hostfile-update enable
commit
save

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik blijf het wel lastig vinden. Ik heb 2 UniFi AC Lite's en de meest basis installatie.

Instellingen zijn:
  • 2.4 HT20 - TX power medium (ook Low geprobeerd)
  • 5 HT40 - Tx power medium (ook low geprobeerd)
  • Kanalen zitten zo ver mogelijk uit elkaar en ik hetb geen noemenswaardige last van mijn buren. Dit heb ik gecheckt met Netspot (op de Mac).
  • GEEN ZeroHandoff, geen DHCP server, geen andere router.
  • 1 AP begane grond in het midden van de kamer, andere op de 1e verdieping op de grond in de voorste slaapkamer.
  • Automatische firmware upgrade staat uit
  • Uplink staat uit
Mijn problemen met deze dingen:
  1. Beide AP's disconnecten ongeveer 6-10x per dag.
  2. Mijn controller draait op een MacMini met een vast ip-adres en zonder firewall. Toch kan ik de controller niet via een andere pc benaderen.
Verder heb ik nog een nieuwsgierigheid vraagde over het dashboard. Je hebt daar onderin een paar blokkende www, WAN, LAN, Wifi. Nu bevat bij mij alleen de Wifi gegevens en is groen. De andere zijn grijs en bevatten geen gegevens. Heeft dit te maken met het feit dat alleen de blokjes gegevens bevatten als het achterliggend wordt ingevuld met een Ubiquiti product?

Nu dacht ik een goede oplossing te hebben gekozen maar het gevoel is dat ik veel geld heb betaald voor een gammel product.

[ Voor 15% gewijzigd door verliezer op 16-01-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Welke versie controller draai je momenteel?

Normaliter kun je de controller benaderen op https://ipadrescontroller:8443/
Kun je eventueel de controller starten via de commandline en dan kijken of het beter werkt. Dat zou een Java issue kunnen betekenen namelijk.
code:
1
java -jar /Applications/UniFi.app/Contents/Resources/lib/ace.jar ui

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Ik zou graag een EdgeRouter X gebruiken om 2 vLANs te maken die aan het internet 'hangen'. 1 vLAN voor mijn eigen privé netwerk en eentje voor een Synology voor een vriend (die moet dus ook internet aankunnen).

Nu vraag ik me vooral af of het snel genoeg is. Ik heb een 120 Mbit glasvezel ISP aansluiting en wil intern graag 1 Gbit gebruiken.

Kun ik die snelheden halen met zo'n vLAN setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Jahoor dat is geen probleem maar ik zou toch de Edgerouter Lite aanbevelen. De Edgerouter X heeft namelijk geen hardware offload en daardoor minder snelheid. Ook zitten er minder features op qua vlan, bridging, etc.

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Kan alvast vermelden dat de Unifi AC Pro's me zeer goed bevallen, waar ik voorheen 2 wifi punten in ons huis nodig had, heb ik er nu nog maar 1tje nodig. Instellingen zijn 2.4Ghz op HT20 en 5Ghz op HT80. Verder vaste kanalen (die vrij zijn rondom ons heen). Blijft goed verbonden (ook op verdere afstand). We draaien wel de Unifi 4.8.10 beta versie (daar zitten fixes in voor oa Chromecast support enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verliezer
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:15:
Welke versie controller draai je momenteel?

Normaliter kun je de controller benaderen op https://ipadrescontroller:8443/
Kun je eventueel de controller starten via de commandline en dan kijken of het beter werkt. Dat zou een Java issue kunnen betekenen namelijk.
code:
1
java -jar /Applications/UniFi.app/Contents/Resources/lib/ace.jar ui
Ik gebruik de laatste controller versie voor de Mac: 4.7.6. en https://ipadrescontroller:8443/ werkt dus niet (statisch ip adres).

Ik kan dat met dat commandline starten wel eens proberen. Hoewel ik niet geloof dat dit het disconnecten van mijn AP's gaat oplossen.

Eigenlijk draai ik het liefste mijn controller op mijn Synology NAS, hiervoor is echter geen fatsoenlijke package beschikbaar en je moet nogal omslachtig een embedded java installatie doen.
Als nood oplossing ben ik nu aan het overwegen om een AWS installatie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
verliezer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik de laatste controller versie voor de Mac: 4.7.6. en https://ipadrescontroller:8443/ werkt dus niet (statisch ip adres).

Ik kan dat met dat commandline starten wel eens proberen. Hoewel ik niet geloof dat dit het disconnecten van mijn AP's gaat oplossen.

Eigenlijk draai ik het liefste mijn controller op mijn Synology NAS, hiervoor is echter geen fatsoenlijke package beschikbaar en je moet nogal omslachtig een embedded java installatie doen.
Als nood oplossing ben ik nu aan het overwegen om een AWS installatie te doen.
Je kunt toch deze package source toevoegen: http://synology.acmenet.ru/
Staan gewoon de Unifi packages tussen hoor.

Verder zou ik 4.8.10 aanraden, is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verliezer
Helaas heb ik een DS212+ met de MARVELL kirkwood CPU ...... die packages kan ik niet installeren.

Maar meest irritante vind ik nog dat random disconnecten van mijn AP's. Ben ik de enige met dit probleem?

[ Voor 35% gewijzigd door verliezer op 16-01-2016 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
verliezer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:06:
Helaas heb ik een DS212+ met de MARVELL kirkwood CPU ...... die packages kan ik niet installeren.

Maar meest irritante vind ik nog dat random disconnecten van mijn AP's. Ben ik de enige met dit probleem?
Daarom probeer aub de 4.8.10 beta even ;) Denk dat het dan is opgelost.
Die komt volgende week als final uit (4.8.11).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:52:
[...]

Je kunt toch deze package source toevoegen: http://synology.acmenet.ru/
Staan gewoon de Unifi packages tussen hoor.

Verder zou ik 4.8.10 aanraden, is een stuk beter.
UBNT adviseert om 4.8.10 te gebruiken met deze firmware als je de nieuwe AC line hebt.

https://community.ubnt.co...otes/m-p/1450744#U1450744

Tot de final komende periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
stormfly schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:14:
[...]

UBNT adviseert om 4.8.10 te gebruiken met deze firmware als je de nieuwe AC line hebt.

Klopt, zojuist die firmware ook nog ff handmatig gedaan :) Werkt goed!

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 16-01-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verliezer
stormfly schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:14:
[...]

Lol, heb ik weer ..... You do not have sufficient privileges for this resource or its parent to perform this action.

Ik denk dat ik een weekje geduld moet hebben :)

ps: enorm bedankt dat jullie allemaal willen helpen!!!!!!!!!
Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.