[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.760 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

Jeroen_ae92 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:22:
Uiteraard wel al is dat enkel op hostname in je hostfile en dan aangeboden via dnsmasq. Niet dat je volledig bind ofzow begint te draaien.

code:
1
set system static-host-mapping host-name <hostname> inet <ip address>
Thanks Jeroen!

Ik moet even uitzoeken wat het handigst is. Ik kan ook op mijn Synology een DNS server draaien maar misschien is wat jij voorstelt voldoende.
djkavaa schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:57:
[...]

Heb hier 2 AC Lite modellen liggen, heerlijke apparaten. Lekker klein doen wat ze moeten doen en lekker snel.

@Jeroen_ae92 komt van de week wellicht weer even langs en dan gaat hij ook lekker testen.
Ik wil over een tijdje ook één of twee AP aankopen. Ik twijfel nog tussen de lite en de pro. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben opzoek naar nieuw netwerk materiaal.
Afgelopen week de sleutels gekregen van de nieuwe woning.
KPN glasvezel met tv en telefonie.
Nu spreekt de apparatuur van ubiquiti mij wel aan.
Bij mn broertje 2x unifi ap geplaatst, en dit is zeer tevreden. En ik was erg tevreden over het installatie en gebruiksgemak.

Ik wil echter niet alleen de ap's (unifi ac-pro) van ubiquiti, maar het hele netwerk deel.
Maar door alle verschillende types ben ik het spoor bijster.
Wat heb ik al.
12 port cat6a patchpannel.
Cat6a wcd
Ligawo cat7 kabel
Simpele 8 port Gbit switch unmanaged van tplink (de metalen versie).

Welk ding van ubiquiti kan ik als firewall/switch gebruiken? Welke dus direct van de NT (omvormer van glas naar lan) naar de switch kan?
Uiteraard wil ik wel tv kunnen kijken. Telefonie zou leuk zijn, maar geen must.
Zolang ik dat klote ding (v9) van kpn maar kwijt ben.

En als er meerdere mogelijkheden zijn, wat zij de verschillen en de voor/na delen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:54
Sinds ik de UniFi® AP-AC Outdoor in mijn meterkast heb hangen heb ik tot nu toe een stabiele WiFi verbinding met met Acer C720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
m3gA schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Hoe is het bereik tov de vorige modellen ?
Zeer goed eigenlijk, heb zelf de UAP-Pro modellen liggen heb nog niet heel veel getest. Maar met 1 AC aangesloten en een apart SSID heb ik door heel het huis prima bereik. (Had ik ook al met de Pro) verwacht dat het buiten iets minder zal zijn maar nog niet echt getest.

Denk wel dat het vergelijkbaar is met de Pro.
De lite versie is alleen een stukje kleiner. Deze zal ook voor de meeste voldoende zijn vooral huishoudens en kleine bedrijven die niet veel users hebben etc.
Ga je voor bedrijven waar veel apparaten aanwezig zijn etc. of wil je nog meer snelheid dan zou je voor de Pro moeten gaan.
De prijzen zijn in elk geval zeer interessant. Dus ook voor Thuis gebruik etc. zeker de moeite waard. Het is sneller dan de Pro met een leuk prijsje.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MvL schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:23:
Ik wil over een tijdje ook één of twee AP aankopen. Ik twijfel nog tussen de lite en de pro. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen...
Je weet me te vinden, zodra ik ze heb zal ik je wel een mailtje sturen met de kosten.
De Pro is groter (zo groot als de huidige AP's) en is sneller dan de lite.
En de Pro kun je "Buiten" (onder een afdak) ophangen zonder problemen dus dat is ook ideaal.

Kortom wil je het uiterste ga dan voor de Pro neem je genoegen met Max. 867 Mbps ga dan voor de lite.
Tis net wat je nodig hebt, wilt hebben en wat je uit kunt geven.
Maar jou kennende ga je toch voor 2 Pro modellen:D

[ Voor 6% gewijzigd door Kavaa op 12-10-2015 22:08 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Hoe groot is je huis ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
m3gA schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:08:
Hoe groot is je huis ongeveer?
10x 11 of zoiets 2 verdiepingen en Nieuwbouw. Maar mijn schoonouders wonen naast ons en die hebben een oude boerderij. Huge geval. Liggen nu 3 UAP-Pro's als ik daar ook AC's neer hang dan kom ik ook aan de 3 door de ruimte. Dus het is vergelijkbaar met de Pro modellen.
Normaal heb ik buiten in de tuin ook nog Prima bereik met de Pro dus verwacht dat dit met de AC ook het geval is.
Echter heb ik dit nog niet kunnen testen (Druk) Maar die ervaring zal ik nog delen.

Verder heb ik in de paarden stal bij ons een Outdoor+ hangen als de UAP-AC Pro er is dan wordt die sowieso vervangen door een UAP-AC Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
stefve1 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:43:
Nu ik thuis alles heb omgebouwd naar Ubiquiti, zou ik dit ook graag gaan doen op een kleine school.
Op dit moment hebben ze een modem van Telenet hangen die vervolgens verbonden is met een oude, simpele router, maar deze router kan alle data niet verwerken.

Aangezien ik met 1wan en 1lan poort genoeg heb, kan ik denk ik kiezen tussen de volgende twee producten:
  • Unifi Security Gateway
  • Edgerouter Lite
Kan iemand mij zeggen wat het grote verschil is tussen deze twee producten? Het enige wat ik zie is dat de Security Gateway ook de Unifi interface gebruikt. Op school zullen verschillende Unifi ap's geplaatst worden dus die kan ik dan beheren met dezelfde interface?

Achter deze router zal een 24 of 48 poorts switch komen te hangen (zonder PoE). Nu zie ik op de site van Ubiquiti dat er verschillende Edgeswitch lite producten zijn met verschillende wattages. Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat houden deze wattages in (25w/250w/500w)?
Het grote verschil is inderdaad dat de Edgerouter een eigen interface heeft en dat de USG via de controller te beheren is. De hardware is identiek zo ook de throughtput. Wil je iets meer truukjes dan is de Edgerouter de betere van de 2. Ik heb momenteel een USG aan m'n test controller hangen. Een paar pagina's terug staat de url incl de login gegevens. Kun je eens een blikje wagen ;)

De verschillen in wattage zijn de PoE versies. Hoeveel watt kunnen ze totaal leveren. Dus 24x een UAP-Pro en je bent 24x 17Watt kwijt wat resulteert in 407Watt. Heb je bv maar 3 UAP's die je powered via de switch dan heb je voldoende aan de 250W versie.
HellStorm666 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:32:
Welk ding van ubiquiti kan ik als firewall/switch gebruiken? Welke dus direct van de NT (omvormer van glas naar lan) naar de switch kan?
Uiteraard wil ik wel tv kunnen kijken. Telefonie zou leuk zijn, maar geen must.
Zolang ik dat klote ding (v9) van kpn maar kwijt ben.

En als er meerdere mogelijkheden zijn, wat zij de verschillen en de voor/na delen.
In principe kun je elke Edgerouter gebruiken. De verschillen zitten em in de aantal poorten, build in switch en/of PoE poorten. Anders dan dat, geen verschil. Op alle Edgerouters is IPTV in te stellen maar niet op de USG. Dat is dan weer een ander beestje.
DynamicDreams schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:45:
Inmiddels heb ik mijn EdgeRouter draaien, was een fluitje van een cent met de wizard. Maar het configureren van een port-forward, is nog niet zo simpel.

Situatie:
Heb een webserver (Domoticz) draaien op 192.168.1.5 / poort 80. Die wil ik van buitenaf bereikbaar maken.

Dit is wat ik heb gedaan:
Tabblad Firewall/NAT -> Port Forwarding

WAN-interface: ETH0
Hairpin NAT: enabled
Auto firewall: enabled
LAN-interface: ETH4

Orginal port: 80
Protocol: both
Forward to: 192.168.1.5
Forward to port: 80

Maar toch werkt het niet. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding. Als ik verbind, springt hij automatisch naar https (GUI van de Edgerouter heb ik al op een andere poort gezet). Ook als ik dezelfde configuratie op poort 8080 zet, krijg ik geen verbinding.

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?
Vermoedelijk moet je je LAN interface op switch0 zetten ipv een fysieke interface.

En dat verspringen van poort 80 naar 8443 is hopelijk alleen intern en niet vanaf extern? Want dan zou er iets mis zijn met je firewall rules. Poort 8080, 8443 etc wil je niet ongemerkt open hebben staan aan de WAN zijde.

[ Voor 52% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 12-10-2015 23:07 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Jeroen_ae92 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:44:
[...]
Vermoedelijk moet je je LAN interface op switch0 zetten ipv een fysieke interface.

En dat verspringen van poort 80 naar 8443 is hopelijk alleen intern en niet vanaf extern? Want dan zou er iets mis zijn met je firewall rules. Poort 8080, 8443 etc wil je niet ongemerkt open hebben staan aan de WAN zijde.
Raar, dat had ik al geprobeerd maar had toen niet gewenste effect. Nu ik vanochtend tegen beter weten in toch nogmaals mijn IP-adres heb geprobeerd, krijg ik ineens wel verbinding. Net alsof er ergens iets in de cache is blijven hangen. Vreemd gedrag, maar het is wel opgelost! Thnx!

Edit: toch niet helemaal... Vanaf een PC buiten mijn netwerk krijg ik prima verbinding. Maar via mijn iPhone (4G-verbinding) krijg ik geen verbinding. Domoticz lijkt te laden, maar daarna krijg ik 'Domoticz offline'. Net alsof de JSON niet door mijn firewall komt. Lijkt me erg sterk, aangezien alles gewoon op poort 80 zou moeten draaien. Zit er in EdgeOS ergens een mooi logboek? Ik heb wel ergens een knopje met logboek gevonden, maar die bevatte geen informatie? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DynamicDreams op 13-10-2015 07:48 ]

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Jeroen_ae92 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:44:
[...]

Het grote verschil is inderdaad dat de Edgerouter een eigen interface heeft en dat de USG via de controller te beheren is. De hardware is identiek zo ook de throughtput. Wil je iets meer truukjes dan is de Edgerouter de betere van de 2. Ik heb momenteel een USG aan m'n test controller hangen. Een paar pagina's terug staat de url incl de login gegevens. Kun je eens een blikje wagen ;)

De verschillen in wattage zijn de PoE versies. Hoeveel watt kunnen ze totaal leveren. Dus 24x een UAP-Pro en je bent 24x 17Watt kwijt wat resulteert in 407Watt. Heb je bv maar 3 UAP's die je powered via de switch dan heb je voldoende aan de 250W versie.
Bedankt voor de info! Maar is het niet zo dat de Edgeswitch lite 'geen' PoE heeft? Daarom vind ik die wattages erbij zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
stefve1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

Bedankt voor de info! Maar is het niet zo dat de Edgeswitch lite 'geen' PoE heeft? Daarom vind ik die wattages erbij zo raar.
Klopt, je hebt 3 versies https://www.ubnt.com/edgemax/edgeswitch-lite/

Edgeswitch ES-24-Lite - power consumption 25 W
Edgeswitch ES-24-250W - power consumption 250 W
Edgeswitch ES-24-500W - power consumption 500 W

Zelf zou ik voor de Lite gaan als je maar 3 PoE devices hebt (Accesspoints) zou ik die adapters gebruiken die bijgeleverd zijn, 1) het is goedkoper in aanschaf 216 euro voor de Lite en 412 euro voor de 250W versie. 2) je hebt minder stroom verbruik.

[ Voor 31% gewijzigd door LightStar op 13-10-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
DynamicDreams schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:43:
[...]

Raar, dat had ik al geprobeerd maar had toen niet gewenste effect. Nu ik vanochtend tegen beter weten in toch nogmaals mijn IP-adres heb geprobeerd, krijg ik ineens wel verbinding. Net alsof er ergens iets in de cache is blijven hangen. Vreemd gedrag, maar het is wel opgelost! Thnx!

Edit: toch niet helemaal... Vanaf een PC buiten mijn netwerk krijg ik prima verbinding. Maar via mijn iPhone (4G-verbinding) krijg ik geen verbinding. Domoticz lijkt te laden, maar daarna krijg ik 'Domoticz offline'. Net alsof de JSON niet door mijn firewall komt. Lijkt me erg sterk, aangezien alles gewoon op poort 80 zou moeten draaien. Zit er in EdgeOS ergens een mooi logboek? Ik heb wel ergens een knopje met logboek gevonden, maar die bevatte geen informatie? 8)7
Doet je iPhone het intern wel? De IOS devices zijn nogal strict met bv certificaten. Wellicht dat er hier ook iets niet heleaal toll is volgens de iPhone.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
LightStar schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:59:

Klopt, je hebt 3 versies https://www.ubnt.com/edgemax/edgeswitch-lite/

Edgeswitch ES-24-Lite - power consumption 25 W
Edgeswitch ES-24-250W - power consumption 250 W
Edgeswitch ES-24-500W - power consumption 500 W

...
2) je hebt minder stroom verbruik.
Maar dat zijn wel maximum wattages. Ik neem toch aan dat als je geen POE apparatuur aansluit, die "Edgeswitch ES-24-250W" echt geen 250W verbruikt. Dat zou wel heel heftig zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door xantos op 13-10-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
xantos schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Maar dat zijn wel maximum wattages. Ik neem toch aan dat als je geen POE apparatuur aansluit, die "Edgeswitch ES-24-250W" echt geen 250W verbruikt. Dat zou wel heel heftig zijn. ;)
Klopt de vraag voor jezelf is dan vindt je het prijsverschil (+/-200euro) waard om een PoE switch te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
LightStar schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:42:
[...]

Klopt de vraag voor jezelf is dan vindt je het prijsverschil (+/-200euro) waard om een PoE switch te hebben.
Inderdaad. De doorslag zou dan kunnen zijn of je wel extra stopcontacten beschikbaar hebt om de POE adapters van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
xantos schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:45:
[...]
Inderdaad. De doorslag zou dan kunnen zijn of je wel extra stopcontacten beschikbaar hebt om de POE adapters van stroom te voorzien.
Gelukkig kost een stekkerdoos gemiddeld ietsje minder als 200 Euro. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Bedankt voor alle info! Ik zag echt nu pas het verschil in de benaming en dat er meer één lite switch is, namelijk die van 25 watt. Nu is alles duidelijk... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:56

MvL

djkavaa schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:07:
[...]

Je weet me te vinden, zodra ik ze heb zal ik je wel een mailtje sturen met de kosten.
De Pro is groter (zo groot als de huidige AP's) en is sneller dan de lite.
En de Pro kun je "Buiten" (onder een afdak) ophangen zonder problemen dus dat is ook ideaal.

Kortom wil je het uiterste ga dan voor de Pro neem je genoegen met Max. 867 Mbps ga dan voor de lite.
Tis net wat je nodig hebt, wilt hebben en wat je uit kunt geven.
Maar jou kennende ga je toch voor 2 Pro modellen:D
Kay, bedankt voor de info.

Waarschijnlijk wordt het niet meer dit jaar. Ik wil er eerst ook één proberen. Misschien is het wel een waardeloos ding maar Ubiquiti kende... :P Even serieus misschien heb ik er aan één wel genoeg. Ik heb nu met Apple Extreme ook wel redelijk goed bereik. Ik kan natuurlijk wat ik dan uitspaar ook andere mooie hardware kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
djkavaa schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:13:
Zojuist 2 AC-Lites binnen gekregen whoe Hoe! Dacht ik... Maar nu draaien we nog de 3.x versie van de controller gezien deze super stabiel is en we een hele mix hebben van devices. Maar daar kan de AC-Lite dus niet in... Strange...
Heb hier ook een mixed omgeving met zowel de oude UAP (802.11n) als de nieuwe UAP-AC-LR (802.11ac) op dezelfde controller.

Ik draaide eerder 3.2.10 deze kon de nieuwe UAPs inderdaad niet aansturen. Ik heb daarom het vinkje in de controller uitgezet bij 'Automatically upgrade AP firmware'. Vervolgens heb ik de controller geupgrade naar 4.7.3 hierbij werd de nieuwe generatie unifi ap's direct herkend en geprovisioned. Resultaat is dat de oude UAP's nog netjes op de 3.2.10 firmware draaien en ik de nieuwe ook gewoon kan gebruiken maar dan op 3.4.4.

Werkt tot nu toe al 4 weken goed, vind de 4.7.3 versie overigens ook erg stabiel :)

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/9i06w6qpn/Untitled.pnghttp://s15.postimg.org/9i06w6qpn/Untitled.png

[ Voor 12% gewijzigd door andy88 op 13-10-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

4.7.5 is al een tijdje uit he.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:28
En waarom wil je precies je oude UAP's niet op een nieuwere firmware hebben draaien?

Ik draai bijvoorbeeld 3.2.12.2920 met in totaal 7 accesspoints (over 3 locaties) en dit draait ook behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Aardig product net aangekondigd door UBNT: Cloud Key. Een controller gebundeld met een compact "servertje". Nog geen prijzen/beschikbaarheid gezien...
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-cloud-key/
Datasheet:
http://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Cloud_Key_DS.pdf
Quick start guide:
https://www.ubnt.com/down...i_Cloud_Key_UC-CK_QSG.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
slooffmaster schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:30:
Aardig product net aangekondigd door UBNT: Cloud Key. Een controller gebundeld met een compact "servertje". Nog geen prijzen/beschikbaarheid gezien...
Datasheet:
Quick start guide:
Zo, dat is sexy :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Datasheet:
Quick start guide:
Er zijn nog meer leuke spulletjes uitgebracht. De Unifi AP wall bv maar ook de Airfiber NxN is erg interessant.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:19:
[...]

Er zijn nog meer leuke spulletjes uitgebracht. De Unifi AP wall bv maar ook de Airfiber NxN is erg interessant.
Zo ze zijn lekker bezig zeg. Vooral die AP Wall is SUPER tof. Nieuwbouw + dit is echt de ideale combo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wtf is dat nou weer voor bullshit form-factor? Dat kan ik toch nergens kwijt?

Houdt trouwens wel rekening met dat dat in-wall ding bedoeld is voor Amerikaanse gebouwen. De maatgeving is niet zo dat 't op onze lasdoosjes past.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2015 14:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Ik heb zojuist de Edge Router POE 5 poorts + UAP AC Lite besteld.Gewoon bij een Nederlandse webshop aangezien die Poolse webshop niet heel veel goedkoper is en schandalige kosten vraagt voor creditcard of paypal afhandeling.

Ik ben erg benieuwd.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xantos schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:45:
Ik heb zojuist de Edge Router POE 5 poorts + UAP AC Lite besteld.Gewoon bij een Nederlandse webshop aangezien die Poolse webshop niet heel veel goedkoper is en schandalige kosten vraagt voor creditcard of paypal afhandeling.

Ik ben erg benieuwd.. :P
Die UAP lite is nog niet op voorraad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

Die UAP lite is nog niet op voorraad toch?
Nee, die wordt nageleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wow, die Unifi wall lijkt mij echt ideaal. Ik heb een punt in de woonkamer met een ethernetkabel en 1 op zolder. Ik was al van plan om een ethernetkabel langs de coax te trekken in de slaapkamer om daar een AP aan te sluiten, maar met zo'n unifi wall wordt dat wel heel interessant. Gelijk wifi op de slaapverdieping!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:57
Heeft iemand specs van die Unifi Wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Officiele benaming is de Unifi AP In-Wall
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-wall/

Via Google is ook de QSG te vinden met de specs erin:
http://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_UAP-IW_QSG.pdf

Leuk apparaatje, alleen jammer van de 100Mbps en dat ie geen AC heeft.
Of ben ik weer eens te veeleisend :+

[ Voor 6% gewijzigd door Edd op 14-10-2015 15:43 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Zolang ze geen model voor de Europese markt uitbrengen heb je er volgens mij niets aan. De formfactor die ze op de website hebben staan is duidelijk voor de Amerikaanse markt. In de ronde inbouwdozen die we in Europa gebruiken past dit apparaat echt niet.

In de Amerikaanse standaard inbouwdozen zitten de bevestigingsschroeven op 83 mm van elkaar, terwijl dat in Nederland iets van 62 mm is. Oftewel, dat past niet. Daarnaast wil je dit volgens mij zeker niet in een nieuwbouwhuis, je wilt toch dan toch gewoon al je schakelmateriaal van één merk zodat het bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Wtf is dat nou weer voor bullshit form-factor? Dat kan ik toch nergens kwijt?
Met een mediatek processor. Ziet er uit als een omgebouwde Chinese android stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

m3gA schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:52:
[...]

Met een mediatek processor. Ziet er uit als een omgebouwde Chinese android stick.
Ik dacht eerder aan die Intel Compute Stick met Linux erop. Linux lijkt me voor hun praktischer dan Android.

pricewatch: Intel Compute Stick (Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Edd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:43:
Officiele benaming is de Unifi AP In-Wall
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-wall/

Via Google is ook de QSG te vinden met de specs erin:
http://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_UAP-IW_QSG.pdf

Leuk apparaatje, alleen jammer van de 100Mbps en dat ie geen AC heeft.
Of ben ik weer eens te veeleisend :+
De 100Mbit en Wireless N zijn wel een serieuze beperking voor splinternieuwe spullen eind 2015.
Wireless N valt nog mee te leven, maar de 100Mbit is wel een heel grote beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
marcop82 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

De 100Mbit en Wireless N zijn wel een serieuze beperking voor splinternieuwe spullen eind 2015.
Wireless N valt nog mee te leven, maar de 100Mbit is wel een heel grote beperking.
Inderdaad, mijn idee, het moet allemaal klein etc... dit lijkt echt alleen maar geschikt voor in een hotel of iets dergelijks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
marcop82 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Ligt er aan voor wat je ze gebruikt. Een kantoortje met wat thin clients bv. hebben echt geen gigabit nodig. Ik kom regelmatig klanten tegen met kleine buitenvestigingen waar maar een 10MB verbinding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Misschien wel ja, maar je/ik wilt niet iets voor 2016 budgeteren dat een hard limiet plaatst op je infrastructuur. Want in 2018 wil je die dingen niet uit de muur draaien (of nog erger: patches bijplaatsen) omdat men meer bandbreedte nodig heeft. Voor implementaties van dit systeem zal erg goed moeten nagedacht worden om te vermijden dat het een probleem wordt.

Nut heeft het zeker, zoals inderdaad hotels waar je geen zwaar gebruik wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Datasheet:
Quick start guide:
Intressant, bem benieuwd wat die gaat kosten en of je die kan voeden zonder de PoE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:25:
[...]

Doet je iPhone het intern wel? De IOS devices zijn nogal strict met bv certificaten. Wellicht dat er hier ook iets niet heleaal toll is volgens de iPhone.
Extern via iPhone: geen verbinding.
Extern via desktop: wel verbinding.

Intern via iPhone, geen verbinding.
Intern via desktop: wel verbinding.

Er lijkt inderdaad iets te zijn met iOS i.c.m. het access point. Bedankt voor de aanwijzing in deze richting. Nu nog de oplossing zoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
LightStar schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Intressant, bem benieuwd wat die gaat kosten en of je die kan voeden zonder de PoE switch.
Ja dat gaat, een voorbeeld staat in de quick start guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
stefve1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

Ja dat gaat, een voorbeeld staat in de quick start guide.
Ah dat was de enige die ik nog niet bekeken had, dan nog de prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
DynamicDreams schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Extern via iPhone: geen verbinding.
Extern via desktop: wel verbinding.

Intern via iPhone, geen verbinding.
Intern via desktop: wel verbinding.

Er lijkt inderdaad iets te zijn met iOS i.c.m. het access point. Bedankt voor de aanwijzing in deze richting. Nu nog de oplossing zoeken. :+
Als je extern verbind, dan heb je toch niets te maken met een Accesspoint? Hou bedoel je dan een combi van IOS met het AP?

Ik denk dat er eerder iets met de combi van de webpagina, de gebruikte code en een IOS device. Heb je dit pas sinds IOS9 toevallig?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ubiquiti zonnepanelen. Het lijkt wel 1 april.

https://www.ubnt.com/sunmax/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
LightStar schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

$79 volgens iemand op het forum. Is wel leuk voor de mensen die nu de controller op een Pi draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Niet iets wat ik zo 123 zou kopen..., ze zijn goed met netwerk spul maar zonnepanelen is een compleet andere markt.
m3gA schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:11:
[...]

$79 volgens iemand op het forum. Is wel leuk voor de mensen die nu de controller op een Pi draaien.
Ow als dat zo is dan bestel ik hem mee met de AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

Als je extern verbind, dan heb je toch niets te maken met een Accesspoint? Hou bedoel je dan een combi van IOS met het AP?

Ik denk dat er eerder iets met de combi van de webpagina, de gebruikte code en een IOS device. Heb je dit pas sinds IOS9 toevallig?
Excuses, ik bedoel met de EdgeRouter. Of ik het pas sinds IOS 9 heb is niet te zeggen. Ik had 9 al voordat ik mijn EdgeRouter had. Voorlopige oplossing is het opzetten van een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Zo nu twee dagen aan het spelen met de ERL. Meer voor de hobby dan de uiteindelijke toepassing, omdat de AP's pas over een maand komen (if then).

Het instellen gaat prima en als verwacht, met de nodige leermomenten ;) . Toch heb ik ook wel veel respect gekregen voor de openwrt mensen. Voor sommige ipv6 dingen loopt UBNT, zelfs met 1.7.0, nog een jaar achter op standaard features van openwrt (zeker qua gui support).. Ook is de implementatie van deze features nog rommelig (ik weet dat ik het direct in Debian kan doen maar vind ik toch jammer).

Niet dat ik teleurgesteld ben. Ik wist ervan voordat ik aan het project begon, maar zoals gezegd vind het toch wel een mooie prestatie van een groep vrijwilligers (openwrt) die software maken voor honderden verschillende apparaten dat ze zo snel en netjes nieuwe features blijven toevoegen in hun network-os.

Vanavond de ERL maar eens echt in het netwerk gooien en mijn configuratie een workout geven op het grote gevaarlijke internet ;)

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Filmpje met demo van de Unifi Cloud Key:

YouTube: Howt to setup UniFi Cloud Key and adopt UniFi APs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Die gaat er bij mij wel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N-Freak schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Dit staat inderdaad ook nog op netwerkje.com. Ook dit zie ik niet direct terug in je config tom123e.
Beste hoe kan ik deze opties toevoegen aan in de dhcp client kant.
ik kan dit ook niet op het ubnt forum terug vinden alleen opties om de dhcp server aan te passen.

Als het jullie gelukt is zouden jullie dan de commando kunnen aanleveren.

Alvast vriendelijk bedankt

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:13:
[...]

ik kan dit ook niet op het ubnt forum terug vinden alleen opties om de dhcp server aan te passen.
Bedoel je dit?: https://help.ubnt.com/hc/...efine-custom-DHCP-options

ik neem aan dat dit gaat over:

option routers
&
option static-routes

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:13:
[...]

Als het jullie gelukt is zouden jullie dan de commando kunnen aanleveren.

Alvast vriendelijk bedankt
Wat heb je al en wat heb je nog nodig?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heb ik alles maar ik krijg geen IP voor ITV

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/v40tpscvv/dhcp_options.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door xbeam op 15-10-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:11:

[afbeelding]
Je dient de volgende client-options mee te sturen:
code:
1
2
send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;
request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;

Kijk anders even naar mij config: Edd in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Die zou volgens mij goed moeten zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorry ik kan daar geen kaas van maken.
ik heb de uitleg bij netwerkje.com ook al 10 keer door gelezen.

En onder tussen heb ik ruzie met mijn virus scanner.
ik ERL niet meer bereiken over SSH

ssh 192.168.1.1
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that a host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
SHA256:/oxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Please contact your system administrator.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 15-10-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21
Die Cloud Key is nog niet leverbaar, toch? Ik zie op de ubnt website wel WiMood als reseller er tussen staan, maar kan hem niet vinden op de site van WiMood.

Iemand zelf al ervaring met dat ding?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die cloud key kan je toch ook gewoon zelf maken. installeer de controller op en P2 dan heb je het zelfde
http://draganbjelic.com/t...ntroller-on-raspberry-pi/

[ Voor 42% gewijzigd door xbeam op 15-10-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:

ssh 192.168.1.1
Even de regel over deze host in je known_hosts file (op je pc) verwijderen en de melding is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Net de Edge router POE uitgepakt en even snel aangezet. Ziet er erg netjes uit allemaal en volgens mij kan ik via de wizzard al een hoop standaard regelen. Apparaatje wordt trouwens wel erg warm.

Morgen eens echt aan de tand voelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:11:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/ouuvbsbdh/Schermafbeelding_2015_10_16_om_10_58_59.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
vif 4 {
            address dhcp
            description "IPTV - eth1.4"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 254
                name-server update
            }
        }
xbeam schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:

ssh 192.168.1.1
ssh-keygen -R xxx.xxx.xxx.xxx

[ Voor 84% gewijzigd door |sWORDs| op 16-10-2015 11:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
De POE router draait inmiddels als een zonnetje met default wizzard config (en oude accesspoint). Nu wachten totdat de UAP AC Lite geleverd wordt en ik ook het WiFi bereik kan testen. Vooralsnog zeer tevreden!

Ik kan ook nog de Ziggo modem laten configureren als bridge. Heeft dat verder nog veel voordelen?

[ Voor 19% gewijzigd door xantos op 16-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

xantos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:18:

Ik kan ook nog de Ziggo modem laten configureren als bridge. Heeft dat verder nog veel voordelen?
Als je de router ten volle wil benutten is de bridge mode eigenlijk wel het beste. anders zit je met dubbele port-mappings, dubbele firewall, DHCP forwarding, etc.

Maar dan moet je wel je firewall en dergelijke op orde hebben.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb nu al een paar keer succesvol een EdgeRouter POE ingesteld, maar loop nu tegen een eigenwijs exemplaar aan die raar doet en ik zie de oorzaak niet (of over het hoofd).

Simpele netwerkschets:

internet verbinding 1 -----> Cisco ASA5510 -----> HP Procurve switch -----> eth0 op EdgeRouter
internet verbinding 2 -----> KPN Experiabox -----> eth1 op EdgeRouter

De bedoeling is om eth2 + eth3 + eth4 te gebruiken om iets op aan te sluiten en failover te doen op de internet verbinding, eth0 primair en failover naar eth1. eth2+3+4 netjes als switch gedefinieerd, DHCP er op, werkt allemaal prima.

eth0 en eth1 in eerste instantie ingesteld dat deze een IP adres via DHCP moeten krijgen. Werkt op eth1 wel, maar op eth0 niet. Wel verbinding, maar geen IP adres. Wijzig ik eth0 in half duplex dan krijgt deze wel een IP adres, maar er is verder geen dataverkeer mogelijk. Ik kan het IP adres van de interface pingen, maar daarbuiten (in hetzelfde segment) kan de router deze niet bereiken. Toen maar eth0 ingesteld op vast IP adres. Zelfde euvel, interface adres bereikbaar, daarbuiten niet. Interface eth0 en eth1 omgedraaid, maakt geen verschil.

Reset naar defaults en toen de ingebouwde wizard geprobeerd. Zelfde probleem weer terug. Ik hang deze Edgerouter achter de mijne thuis en bingo, direct een IP adres op eth0 en deze + alles dat daar aanhangt wel bereikbaar.

Schiet mij maar lek: wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Wat doet die HP Procurve switch precies en heb je deze er thuis ook tussen zitten?

[ Voor 34% gewijzigd door xantos op 16-10-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Vermoedelijk een kabel issue. Een rotte connector ofzoiets. Je zoekt je suf en blijkt het voor je neus te zitten.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
xantos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:23:
Wat doet die HP Procurve switch precies en heb je deze er thuis ook tussen zitten?
Die ProCurve heeft geen spannende instellingen of zo, gewoon standaard, alleen staat spanning tree enabled. Alles wat ik daarop aansluit werkt meteen zonder problemen, alleen de EdgeRouter POE niet.

Thuis hangt er een unmanaged Cisco switch tussen. DHCP server is in beide gevallen een Windows Server 2008R3 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:06:
Vermoedelijk een kabel issue. Een rotte connector ofzoiets. Je zoekt je suf en blijkt het voor je neus te zitten.
Dacht ik ook aan. Andere kabel: geen verschil. Andere poort op de switch: geen verschil. Andere switch: geen verschil (met dien verstande andere switch is ook een ProCurve maar dan een ander type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Kun je een show run doen van de Procurve en die posten? Ik heb namelijk nog nooit issues gehad met een procurve icm een Edgerouter. Vermeld graag wel even welke poort je waarop hebt aangesloten.

Trouwens, werkt de Edgerouter wel direct op de ASA?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

lazybones schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Dacht ik ook aan. Andere kabel: geen verschil. Andere poort op de switch: geen verschil. Andere switch: geen verschil (met dien verstande andere switch is ook een ProCurve maar dan een ander type).
Zijn het managed switches? Kan er nog iets ingesteld zijn waardoor het niet werkt? Wat als je de switch ertussenuit laat?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:31:
Kun je een show run doen van de Procurve en die posten? Ik heb namelijk nog nooit issues gehad met een procurve icm een Edgerouter. Vermeld graag wel even welke poort je waarop hebt aangesloten.

Zal ik morgen even doen, nu bed opzoeken ..
Direct op de ASA niet kunnen proberen omdat er geen poort meer vrij is.

[ Voor 8% gewijzigd door lazybones op 16-10-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Edd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:31:
[...]

Zijn het managed switches? Kan er nog iets ingesteld zijn waardoor het niet werkt? Wat als je de switch ertussenuit laat?
Yep, managed switches die er helaas niet tussenuit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Zijn er al tweakers die ervaring hebben met de nieuwe Unifi UAP AC AP's?
Op het internet kan ik nog niet veel reviews vinden.

Met name de UniFi UAP-AC LITE lijkt me prijstechnisch erg interessant.
Ondersteunt deze naast 802.11 AC ook 802.11n op de 5GHz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik was beta tester ervan. Heb de lite en lr in huis hangen.

Ja dit moet hij kunnen. Al heb ik nooit in de unifi controlplane gevonden hoe ik dit kan forceren per ssid.

[ Voor 61% gewijzigd door Tylen op 17-10-2015 12:20 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de 'real-life' prestaties via zowel 802.11ac als 802.11n 5GHz en 2.4Ghz.

Vooral de echte gemiddelde snelheid en stabiliteit via 2.4GHz in een omgeving waar veel andere AP's in de ether actief zijn is voor me interessant om te weten.
Hoe is het bereik van 802.11ac met enkele obstakels (bv. muren) t.o.v. 2.4GHz 802.11g/n?

Andere algemene indrukken over de bouwkwaliteit etc. zijn ook altijd leuk om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
ik vraag me vooral af of ik met de 3x3x3 van de pro snelheidsverschil merk met mijn 2014 macbook pro of dat 2x2 in praktijk genoeg is. op 3 APs scheelt het toch behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Heb hier een paar modellen liggen en getest. De UAP-AC-Lite is 2x2 MiMo of wel een 866 Mbit/s link rate bij gebruik van 80 mhz brede kanalen. Reken op ongeveer 400 a 500 Mbit/s troughput in direct zicht. Als dat voor jou voldoende is zou ik niet voor de Pro gaan maar voor de Lite.

Met het geld wat je bespaart kan je meer AP's ophangen. Handig vanwege het beperkte bereik op 802.11ac, wat uiteraard inherent is aan de techniek die WiFi heet en niet aan dit specifieke AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Nee, dat 5 GHz gewoon minder ver komt was al bekend :-) zat aan 1 AP per verdieping te denken, min of meer in het midden van het huis. In principe is alles boven de 54 Mbit winst ;) Controller zou op m'n Pi kunnen draaien en ik ben het wachten op de HAP-AC van Mikrotik inmiddels wel zat :-)

[ Voor 23% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 17-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Heb zelf momenteel geen 802.11ac hardware hier maar dit haal ik met een UAP-AC-LR momenteel op 802.11n:

5 GHz met 40 mhz kanalen:
300 Mbit/s link rate, 110-140 Mbit/s praktische snelheid

2.4 GHz met 20 mhz kanaalbreedte:
144 Mbit/s link rate, 40-60 Mbit/s praktische snelheid

Dit is gemeten op een 2009 iMac. Heb wel gemeten in een drukke WiFi omgeving (zit in een appartement) dus zeker op 2.4 GHz zou er verbetering merkbaar zijn indien getest in een hutje op de hei. De performance op 802.11ac zoals ik eerder heb getest is subliem te noemen.

Dit in tegenstelling tot hun v1 UAP-AC waar ik nooit hoger kwam dan ca. 220 Mbit/s op 802.11ac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:31:

Oorzaak gevonden ... als de netwerk poort op de Procurve op speed = auto staat en ook op de Edgerouter speed = auto ingesteld is (en beide staan default dus zo) dan is er geen fatsoenlijke communicatie mogelijk. Ik heb nu op de ProCurve 1000mbit FD ingesteld en op de Edgerouter op AUTO laten staan. Dat werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Top dat het nu goed werkt. De Edgerouter kun je niet handmatig op 1000Mbit zetten dus dit is de beste optie. Wel gek dat het niet in één keer werkt op auto trouwens. Welk type procurve met welke firmware gebruik je?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:53:
Top dat het nu goed werkt. De Edgerouter kun je niet handmatig op 1000Mbit zetten dus dit is de beste optie. Wel gek dat het niet in één keer werkt op auto trouwens. Welk type procurve met welke firmware gebruik je?
Het hangt nu aan een 1810-24G, maar het gebeurd ook met een 2920. Toch vreemd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

lazybones schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:15:
[...]

Het hangt nu aan een 1810-24G, maar het gebeurd ook met een 2920. Toch vreemd ...
Idd vreemd. Ik heb het even hier gechecked icm een 1910-8G.
De EdgeRouter POE en Procurve werken zonder problemen samen en de poort staat op Auto..
Misschien afhankelijk van firmware-versie of toch Procurve type.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
Edd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:21:
[...]

Idd vreemd. Ik heb het even hier gechecked icm een 1910-8G.
De EdgeRouter POE en Procurve werken zonder problemen samen en de poort staat op Auto..
Misschien afhankelijk van firmware-versie of toch Procurve type.
Is ook vreemd .. zou niet moeten gebeuren lijkt me. Volgende keer trap ik er niet meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lazybones schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:13:
Is ook vreemd .. zou niet moeten gebeuren lijkt me. Volgende keer trap ik er niet meer in :)
Zou niet moeten gebeuren maar is niet vreemd. Die Auto setting is één van de standaard dingetjes die ik meteen aanpas als een netwerk niet wil werken. Ben in de loop der jaren toch wel wat keren tegen dat verschijnsel aangelopen.
Toevallig heeft m'n eigen 1810G-24 dat ook wel eens gedaan toen ik 'm gebruikte met een Fritz modem. Toen gaf ik de Fritz de schuld, omdat dat onding wel meer kwalen had, maar misschien lag het aan de 1810G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:40
Autonegotiation is handig, als het werkt. Toen ik nog netwerkbeheer (Cisco, Extreme) deed zette ik het ook altijd uit. Je weet zelf wat voor netwerk je bouwt en handmatig instellen geeft de minste problemen. Je krijgt allerlei vage fouten die een eeuwigheid duren om te troubleshooten als twee van die interfaces niet hetzelfde uit de onderhandelingen halen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Zie net op 'omg.de' dat ze de AC wifi producten eigenlijk niet voor januari verwachten nu. Dat gooit wel mijn plannen een beetje in de war, maar ik kan altijd nog tijdelijk op 2,4 GHz draaien met een oud AP om dat te overbruggen.

In Nederland heb ik nog geen updates gezien van de levertijd, maar ik vrees er een beetje voor.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Belgar schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:04:
Zie net op 'omg.de' dat ze de AC wifi producten eigenlijk niet voor januari verwachten nu. Dat gooit wel mijn plannen een beetje in de war, maar ik kan altijd nog tijdelijk op 2,4 GHz draaien met een oud AP om dat te overbruggen.

In Nederland heb ik nog geen updates gezien van de levertijd, maar ik vrees er een beetje voor.
2 dagen geleden gaven ze nog aan dat het eind oktober, begin november zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 18-10-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

RichieB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:20:
Autonegotiation is handig, als het werkt. Toen ik nog netwerkbeheer (Cisco, Extreme) deed zette ik het ook altijd uit. Je weet zelf wat voor netwerk je bouwt en handmatig instellen geeft de minste problemen. Je krijgt allerlei vage fouten die een eeuwigheid duren om te troubleshooten als twee van die interfaces niet hetzelfde uit de onderhandelingen halen.
En sinds het gigabit tijdperk is het exact andersom. Je krijgt daar juist allerlei vage fouten die een eeuwigheid duren om te troubleshooten wanneer je geen auto-negotiation gebruikt juist omdat iedereen en alles verwacht dat je het gebruikt. Je komt vaak genoeg die waarschuwingen tegen. Maar goed, als je toch al problemen hebt...weinig te verliezen :) Sommige combinaties van apparatuur doet nou eenmaal raar.

@Edd: heb je al eens nagevraagd/gezocht op het Ubiquiti forum? Misschien dat daar wat meer mensen zijn met dezelfde switch/ervaring. Hoe dan ook, gelukkig werkt het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RichieB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:20:
Hoe is 't daar in 1999?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

ppl schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:37:
@Edd: heb je al eens nagevraagd/gezocht op het Ubiquiti forum? Misschien dat daar wat meer mensen zijn met dezelfde switch/ervaring. Hoe dan ook, gelukkig werkt het nu!
Uhm.. Wat zou ik moeten navragen? In mijn situatie werkt het prima met de ER en Procurve allebei op Auto ;)

Het enige "probleem" wat ik heb is dat het nog tot volgende maand duurt dat de nieuwe Unifi AP's vrijkomen :+
Hopelijk werkt dat een stuk beter dan het Netgear-AP wat ik nu heb staan....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand enig idee of die Unifi AP Lite al ergens op voorraad is? Niet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
DennusB schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:35:
Iemand enig idee of die Unifi AP Lite al ergens op voorraad is? Niet he?
Deze winkel beweert ze op voorraad te hebben:

http://linitx.com/search.php?keywords=uap-ac-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Staan hier allemaal op "Out of stock"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
"We have stock, but it's all needed to fill other orders."

Niet dus.. Trouwens bij deze winkel zijn de prijzen wat lager maar je betaald veel transactie kosten. Uiteindelijk maar gewoon bij een NL shop besteld.

[ Voor 20% gewijzigd door xantos op 19-10-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xantos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

"We have stock, but it's all needed to fill other orders."

Niet dus.. Trouwens bij deze winkel zijn de prijzen wat lager maar je betaald veel transactie kosten. Uiteindelijk maar gewoon bij een NL shop besteld.
Waar heb je hem besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Senetic meld begin December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kolere, dat duurt nog wel ff. Ik zie dat Routershop 4-7 werkdagen zegt, dat valt dan wel weer mee... maar of het klopt...

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.