Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Daanvi schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:03:
zijn hier mensen die hun GPU's 2de hands kopen?

Als ik de vraag&aanbod bekijk verkopen mensen hun kaarten van een jaar of ouder aan bijna aankoopprijzen.
Ik moest ermee lachen maar zie dat deze vaak vlot verkopen... Dan denk ik soms bij mezelf "wie de f koopt zoiets?"
Ik :$ Tot nu toe geen problemen gehad met 2ehands kaarten. Ik ben er wel op ingesteld dat ik waarschijnlijk wat ventilatoren vroegtijdig moet vervangen, maar daar is mee te leven.
Waarschijnlijk was de prijs die ik ervoor heb betaald de aankoopprijs van toen, of iets minder. Dan nog is het >100 euro goedkoper dan nu een nieuwe kaart kopen. Dat vind ik het risico wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:03
Beaulion schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:01:
[...]

Ik :$ Tot nu toe geen problemen gehad met 2ehands kaarten. Ik ben er wel op ingesteld dat ik waarschijnlijk wat ventilatoren vroegtijdig moet vervangen, maar daar is mee te leven.
Waarschijnlijk was de prijs die ik ervoor heb betaald de aankoopprijs van toen, of iets minder. Dan nog is het >100 euro goedkoper dan nu een nieuwe kaart kopen. Dat vind ik het risico wel waard.
Ja de helft van mijn kaarten zijn 2ehands. Tot nu toe 1tje overleden maar die is netjes door garantie vervangen. Ik heb in dit topic een post daarover gemaakt. En dat was een ex gamer kaart nota bene.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb een paar tweedehands kaarten die op moment van kopen (door mij) max. een half jaar oud waren. Met facturen etc. uiteraard. Waaronder één die van een miner kwam. Toch steeds 75 tot 100 euro goedkoper dan een nieuwe op dat moment.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik heb nu ook alleen maar tweedehands kaarten. Het enige voordeel tov een tweedehands kaart is dat het bij nieuwkoop waarschijnlijk allemaal de kaarten zijn (mits je alles in 1 keer besteld) uit dezelfde batch is. Wat daarbij fijn is dat je ze allemaal hetzelfde kan flashen en voor alles in MSI afterburner dezelfde specs kan laten gebruiken.

Ik heb nu een aantal RX 470 met Samsung, Elpida en Hynix geheugen. Ik had eerst in MSI Afterburner de kaarten van dezelfde serie aan elkaar gelinkt zodat ik in 1 keer alle kaarten dezelfde overclock kon geven. Echter werkte dit niet lekker. De kaart met het samsung geheugen kon de overclock makkelijk aan en de kaarten met Elpida en Hynix niet waardoor deze crashten.

Wel opgelost door alle kaarten handmatig een eigen overclock te geven, maar het was wel wat meer gedoe. Ook zie ik in tutorial mensen die AMD Overdrive gebruiken, ik dacht laat ik dat eens testen als alternatief voor MSI Afterburner, maar AMD Overdrive kreeg ik helemaal niet aan de praat. Ik zou geen AMD cpu hebben (klopt) en daarom het programma niet mogen gebruiken. Misschien verkeerde tooltje gebruikt? Ik ging hiermee experimenteren omdat MSI afterburner ook na het aanvinken van unlock voltage control, soms de voltage control toch nog lockt. Er zijn wel een aantal manieren om hier om heen te werken, maar ik dacht als AMD Overdrive beter werkt dan gebruik ik dat gewoon. Helaasch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Staan nu ook erg veel rigs te koop op V&A die erg aantrekkelijk zijn zoals V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G miner

Het is dat de nieuwe generatie kaarten eraan zit te komen van Nvidia dus ik wacht liever even af wat die doen qua performance en verbruik en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik word nu toch wel een beetje gek van windows 10.
Veel updates en veel problemen met de drivers... Op het moment heb ik geen controle meer over de fan-speed van mijn GPU's. Tot op heden niet op weten te lossen.

Nu wil ik Hive OS of Simple Mining OS installeren. Ben hier alleen niet heel erg in thuis.
De rig bestaat uit:
2x pricewatch: ASRock H110 Pro BTC+
En 12x R9 390(X) (MSI en Gigabyte).

Windows 10 ondersteunde maximaal 6 van deze kaarten. Dus vandaar dat er 2x6 GPU's op een rig zitten.
Ik weet niet of HiveOS/SMOS dit wel ondersteunt?

Kan iemand mij hier misschien een beetje mee op weg helpen, ook qua de computer overnemen op afstand (Teamviewer?) en het herstarten van de PC op afstand, (Boot on lan misschien? Er zitten Intel I219V netwerk adapters op het mobo, die hebben eens in de zoveel tijd geen internet tijdens het booten met Windows -.- bekend probleem)

Alle adviezen worden gewaardeerd!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
mirno schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:25:
Op het moment heb ik geen controle meer over de fan-speed van mijn GPU's. Tot op heden niet op weten te lossen.
Met MSI afterburner valt dit prima te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

pongthamong schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Met MSI afterburner valt dit prima te regelen.
Dat is dus het probleem.
Na een tal van updates van Windows, reageren de GPU's niet meer op MSI afterburner, zoals de FAN settings. Wanneer deze in het MSI afterburner monitor programma op 100% staan, en ik deze ook op 100% heb ingesteld, gebeurd er in werkelijkheid niets. De GPU-fans draaien gewoon op "auto".
Had hier een tijdje terug al een comment over gepost, maar tot op heden geen oplossing gevonden.

Beide miners hebben dit probleem, nog geen idee hoe dit kan.

Windows 10 heeft wel vaker wat updates/crashes, en geeft toch helaas wat teveel instabiliteit. Dus wil overstappen naar een Linux-based systeem. Ik twijfel tussen Hive OS of SMOS.

HiveOS is gratis, dus deze ga ik eerst maar proberen. Hoewel de Thaiti support matig is.

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 10-07-2018 14:44 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:48
Ik heb sinds kort dat mijn hashrate van mijn 6x 1070 TI's is gedaald van circa 30 mh's per stuk naar structureel 20 mh's per stuk.

Geen wijzigingen in MSI AB o.i.d. doorgevoerd o.i.d. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Laatste drivers zijn geïnstalleerd maar dit heeft ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Daniel-p schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:38:
Ik heb sinds kort dat mijn hashrate van mijn 6x 1070 TI's is gedaald van circa 30 mh's per stuk naar structureel 20 mh's per stuk.

Geen wijzigingen in MSI AB o.i.d. doorgevoerd o.i.d. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Laatste drivers zijn geïnstalleerd maar dit heeft ook geen effect.
Temperatuur? Ik merk nu het warmer is buiten dat de zolder ook een stuk warmer is waardoor de kaarten warmer worden. Hierdoor gaan de fans op de kaarten harder draaien en daalt mijn hashrate. Niet zo ernstig als die van jou, op cryptonight haal ik normaal per kaart 770-800 h/s (RX 470) en als de fans harder draaien dan normaal haal ik 700-750 h/s. Ik heb dit opgelost door wat extra fans te plaatsen en in Afterburner de temperatuur limiet te verhogen naar 80 graden. Nu worden ze nooit 80 graden hoor, niet eens boven de 70 maar hierdoor gaan de fans (die op auto staan ingesteld) minder snel draaien

[ Voor 10% gewijzigd door poNgz0r op 11-07-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
Temperatuur heeft voor mijn gevoel geen invloed. Alles draait op circa 61 graden met fan speed van 43-49%

(betreft trouwens je oude rig;) )
pongthamong schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Temperatuur? Ik merk nu het warmer is buiten dat de zolder ook een stuk warmer is waardoor de kaarten warmer worden. Hierdoor gaan de fans op de kaarten harder draaien en daalt mijn hashrate. Niet zo ernstig als die van jou, op cryptonight haal ik normaal per kaart 770-800 h/s (RX 470) en als de fans harder draaien dan normaal haal ik 700-750 h/s. Ik heb dit opgelost door wat extra fans te plaatsen en in Afterburner de temperatuur limiet te verhogen naar 80 graden. Nu worden ze nooit 80 graden hoor, niet eens boven de 70 maar hierdoor gaan de fans (die op auto staan ingesteld) minder snel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Momenteel heb ik zowel op windows als Linux (HiveOS) het probleem dat ik mijn fan settings niet meer handmatig kan instellen. Vaak staan deze op 0% te draaien. Terwijl de temperatuur 60 graden is.

Vervolgens schakeld de miner zich uit, en blijft de GPU op 94 graden, volgens de online statistics. Dat klopt niet helemaal lijkt mij. De rest van de GPU's zakt wel in temperatuur. Maar de fans draaien veel te zacht.

Na windows hadden beide machines dit na een update.

Weet iemand voor windows nog alternatieven voor MSI afterburner om de fans mee in te stellen, dit programma reageert op het moment nergens meer op.

我的名字是Mirno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
mirno schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:25:
Momenteel heb ik zowel op windows als Linux (HiveOS) het probleem dat ik mijn fan settings niet meer handmatig kan instellen. Vaak staan deze op 0% te draaien. Terwijl de temperatuur 60 graden is.

Vervolgens schakeld de miner zich uit, en blijft de GPU op 94 graden, volgens de online statistics. Dat klopt niet helemaal lijkt mij. De rest van de GPU's zakt wel in temperatuur. Maar de fans draaien veel te zacht.

Na windows hadden beide machines dit na een update.

Weet iemand voor windows nog alternatieven voor MSI afterburner om de fans mee in te stellen, dit programma reageert op het moment nergens meer op.
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:53

epic_gram

undercover moderator

is het nog een beetje lucratief om in nederland te minen? Ik ben 3 jaar geleden al gestopt omdat ik niks verdiende. (als ik mijn coins toen had gehouden hoefde ik nu niet meer te werken)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:52
epic_gram schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:12:
is het nog een beetje lucratief om in nederland te minen? Ik ben 3 jaar geleden al gestopt omdat ik niks verdiende. (als ik mijn coins toen had gehouden hoefde ik nu niet meer te werken)
Lucratief zeker niet en over terugverdientijd van de hardware moeten we het helemaal niet hebben. :X
Maak nog wel winst, maar het is momenteel maar 1 a 1.5 euro per dag |:(
Heb 3x 1070ti en 2x 1080 draaien...

Het is gewoon wachten op betere tijden en hoop toch een keer minimaal m'n investering terug te verdienen.

Wat minede je toen?
Had je al je coins ook meteen verkocht en helemaal niks gehold?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Unexist op 12-07-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
epic_gram schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:12:
Geef je niet zelf het antwoord al een beetje? :) HODL en dan (hopelijk) cashen na enige tijd/jaren. Natuurlijk blijft het een onzeker wereldje en niemand kan voorspellen welke kant het op gaat.

Daarom zie ik het ook vooral als hobby. Ik kan in mijn vrije tijd lekker een beetje met hardware knutselen en zolang er nog geen geld bij hoeft vind ik het prima. Op dit moment is de ROI vrij hoog, maar dat kan over enkele maanden of een jaar weer totaal anders zijn. Ik denk dat je het daarom niet telkens per maand moet bekijken, maar over een langere periode van zo'n 2 jaar bijvoorbeeld (dan is de garantieperiode op de meeste hardware ook voorbij).

Dus wie weet als je hetzelfde doet als 3 jaar geleden. Maar deze keer je coins wel vasthouden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Is er ergens nog een voorbeeld voor een echte budget miner om eerst eens mee te proberen?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 14:13
Wessie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:01:
Is er ergens nog een voorbeeld voor een echte budget miner om eerst eens mee te proberen?
je eigen pc (als er een redelijke videokaart in zit) mining software instaleren en minen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22

Wessie

Noizy Cows Crewmember

hjvg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:20:
[...]

je eigen pc (als er een redelijke videokaart in zit) mining software instaleren en minen maar
Helder. Maar zijn er lijstje met grafische kaarten en hun kwaliteiten tbv minen?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Wessie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Helder. Maar zijn er lijstje met grafische kaarten en hun kwaliteiten tbv minen?
https://whattomine.com/

kun je kijken wat een kaart ongeveer presteert en als je google of dit topic door zoekt kom je vast wel lijstjes tegen maar het blijft een eigen keuze hoeveel kaarten je er er in doet en wat je gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik las ergens iemand wat schrijven over een rendabele coin. Er is een (relatief nieuwe) coin Stellite (XTL) die ik nu mine.

Op het moment van schrijven mine ik:
5KH/s = 13962.62 XTL/day = 0.000698 BTC/day = 4.37 USD/day

De informatie hieronder geef ik niet zo zeer om reclame te maken maar voor de volledigheid en mensen die liever willen klikken dan Googlen:

De pool waar ik mine:
https://cryptoknight.cc/stellite/#

Het bitcointalk topic:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2813261.0

Een exchange:
https://crex24.com/nl/exchange/BTC-XTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
pongthamong schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:49:
Ik las ergens iemand wat schrijven over een rendabele coin. Er is een (relatief nieuwe) coin Stellite (XTL) die ik nu mine.

Op het moment van schrijven mine ik:
5KH/s = 13962.62 XTL/day = 0.000698 BTC/day = 4.37 USD/day

De informatie hieronder geef ik niet zo zeer om reclame te maken maar voor de volledigheid en mensen die liever willen klikken dan Googlen:

De pool waar ik mine:
https://cryptoknight.cc/stellite/#

Het bitcointalk topic:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2813261.0

Een exchange:
https://crex24.com/nl/exchange/BTC-XTL
nu een kleine dag daar aan het minen maar las ik me stats bekijk is mijn hash rate totaal niet stabiel op 1 of andere manier. gebruik 6x 580 8gb

Hash Rate 6h hoogste piek 9.879 en laagste is 949

ongevver 18 uur gemind nu daar 7100.33 XTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik heb een vaste difficulty ingesteld, dat hielp bij mij aardig goed. Die var diff zorgde bij mij voor veel hashrate verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Heeft iemand een bl3p invite code voor mij? Ik wil daar graag een account om te traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:26:
Heeft iemand een bl3p invite code voor mij? Ik wil daar graag een account om te traden.
Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071717

Hallo

Ik wou quarkchain gaan minen met mijn amd 570 via mining-dutch
Software: Sg miner nicehash 5.5.5.
batchfile: sgminer.exe -k quarkcoin.cl -o stratum+tcp://quark.mining-dutch.nl:9989 -u xvg87.worker1 -p d=26 --gpu-platform 1

nu krijg ik steeds de foutmelding: [18:37:09] Rejected 08afd6bf Diff 29.47/26 GPU 5 (low difficulty share of 5.383@reject
Waar heeft dit mee te maken ? ben ik vergeten een code toe te voegen? Ik kon bijna geen informatie vinden over quarkchain minen met amd.
CPU minen werkte binnen 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
-k quarkcoin zonder .cl

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee is het ook niet.
Kan je wel met AMD het quark algo minen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
Anoniem: 1071717 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:37:
Hallo

Ik wou quarkchain gaan minen met mijn amd 570 via mining-dutch
Software: Sg miner nicehash 5.5.5.
batchfile: sgminer.exe -k quarkcoin.cl -o stratum+tcp://quark.mining-dutch.nl:9989 -u xvg87.worker1 -p d=26 --gpu-platform 1

nu krijg ik steeds de foutmelding: [18:37:09] Rejected 08afd6bf Diff 29.47/26 GPU 5 (low difficulty share of 5.383@reject
Waar heeft dit mee te maken ? ben ik vergeten een code toe te voegen? Ik kon bijna geen informatie vinden over quarkchain minen met amd.
CPU minen werkte binnen 2 minuten
Volgens mij zit je in de verkeerde poort en moet je onderstaand hebben

sgminer.exe -k quarkcoin -o stratum+tcp://quark.mining-dutch.nl:3474 -u xvg87.worker1 -p x

(klopt je wachtwoord die je eerst had vermeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
iedereen nog druk aan het minen en de tempratuur van de miner nog een beetje onder controle?

ik heb zo juist besloten om de miner voor nu uit te zetten temperaturen werden op de eerste 2 kaarten bijna onbeheersbaar de andere 4 kaarten begonnen ook moeite te krijgen om koel te blijven.

dus even paar dagen niet minen tot de tempraturen(buitenlucht) in ieder geval weer onder de 30 graden blijven. vind dit een beter idee dan met een paar dagen kapote kaarten te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:05
M'n nieuwsgierigheid naar minen is gewekt, weet niet waar ik moet beginnen en of het uberhaupt nog zinvol is om in te stappen en ook lekker te gaan minen... iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hjvg schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:48:
iedereen nog druk aan het minen en de tempratuur van de miner nog een beetje onder controle?

ik heb zo juist besloten om de miner voor nu uit te zetten temperaturen werden op de eerste 2 kaarten bijna onbeheersbaar de andere 4 kaarten begonnen ook moeite te krijgen om koel te blijven.

dus even paar dagen niet minen tot de tempraturen(buitenlucht) in ieder geval weer onder de 30 graden blijven. vind dit een beter idee dan met een paar dagen kapote kaarten te hebben
Ik heb in afterburner een max temp van 65 graden ingesteld voor de kaarten, mocht ie te warm worden, dan gaan de fans harder draaien of de CPU omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
RonnieB82 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb in afterburner een max temp van 65 graden ingesteld voor de kaarten, mocht ie te warm worden, dan gaan de fans harder draaien of de CPU omlaag.
ik had hem op 60 graden staan rx580 8gb maar de eerste fans stonden op 95% dat vond ik te veel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
Hier een ventilator voor de rig staan, helpt ook een handje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan in je batchfile ook de gpu afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiR60 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:07:
M'n nieuwsgierigheid naar minen is gewekt, weet niet waar ik moet beginnen en of het uberhaupt nog zinvol is om in te stappen en ook lekker te gaan minen... iemand tips? :)
Je zou naar asics kunnen kijken. Alleen internet kabel erin pool afstellen en eventueel over/underclocken.
In december kan je elastos minen tegelijk met BTC. Dat is een intressant project om te minen.
Wil je wat meer technischer kan je met moederbord beginnen en uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel-p schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Volgens mij zit je in de verkeerde poort en moet je onderstaand hebben

sgminer.exe -k quarkcoin -o stratum+tcp://quark.mining-dutch.nl:3474 -u xvg87.worker1 -p x

(klopt je wachtwoord die je eerst had vermeld?)
ja wachtwoord klopt.
heb meerdere porten geprobeerd meerdere commando's maar het mag niet baten. nog steeds dezelfde error rejected share. low diff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Zelfbouw zou ik willen, veels te leuk om te doen... :) elastos?
Anoniem: 1071717 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Je zou naar asics kunnen kijken. Alleen internet kabel erin pool afstellen en eventueel over/underclocken.
In december kan je elastos minen tegelijk met BTC. Dat is een intressant project om te minen.
Wil je wat meer technischer kan je met moederbord beginnen en uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiR60 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:52:
Zelfbouw zou ik willen, veels te leuk om te doen... :) elastos?

[...]
ja elastos is een mooie coin om te minen. elastos is ook merge mining. wat inhoudt dat wanneer je btc mined je er gratis elastos bij krijgt. Merge mining begint in december dus je hebt nog wel ff de tijd als je ela wilt minen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Anoniem: 1071717 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:28:
[...]

ja elastos is een mooie coin om te minen. elastos is ook merge mining. wat inhoudt dat wanneer je btc mined je er gratis elastos bij krijgt. Merge mining begint in december dus je hebt nog wel ff de tijd als je ela wilt minen :)
Cool, leuke tip! Nog dingen t.a.v. videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AiR60 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Cool, leuke tip! Nog dingen t.a.v. videokaart?
ligt aan je budget. heb je een wat hoger budget zou ik voor nvidia gaan.Over het algemeen zijn nvidia wat zwakker in ETHASH. Maar een gtx 1070 kan rond de 30 MH/S halen met overclocken.
AMD is goed in ETHASH(ETH) hoger verbruik maar goedkoper in aanschaf dan nvidia.

Btw: videokaarten prijzen zijn lichtelijk gedaald. Scheelt weer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
AiR60 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:07:
Ja staan er zat in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hey mensen,

Ik ben een eigen pool begonnen voor het minen van Stellite. Mochten jullie interesse hebben de pool is hier: https://xtl.thepiratemine.nl

Specs:
Stellite Mining Pool by ThePirateMine
Pool URL: https://xtl.thepiratemine.nl
Payout threshold: 10 XTL
Payment Interval: 15 minutes
Pool Fee: 0.0% - tijdelijk

Telegram: https://t.me/thepiratemine

Ik heb al 1 block gevonden! Payouts zijn getest en werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog een amd miner waar ik momenteel niks mee doen. Als je wins beetje mooi uitkomt join ik je. De amd doe ik van de week wel. vnv zal ik wel ff vanaf de cpu proberen te joinen. heb de software er al op staan

De telegram groep heb ik gejoined ben alleen gemeld voor spam. dus pas eind augustus zal ik praten :P

Vindt het geen fijne wallet van stellite. de GUI wallet verwijderd. Ik ga geen hele blockchain downloaden. HOe heb jij dit gedaan ? kan je een exchange wallet gebruiken ?

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 1071717 op 31-07-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
Stellite wallet kun je draaien zonder hele blockchain te downloaden. Bij settings->daemon address invullen :

nodes.stellite.cash
en in het veld erachter (=port number) : 20189

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb al een wallet.
de generate configuration werkt niet. Druk op de knop maar gebeurt niks

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 1071717 op 31-07-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik zal morgen even uitgebreid reageren ik had niet verwacht dat er animo voor was. Dan leg ik even uit hoe ik het gedaan heb en hoe het voor mij werkt.

Ik kan dan ook wel even een blockchain exporteren zodat je niet alles hoeft te syncen

[ Voor 22% gewijzigd door poNgz0r op 31-07-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Anoniem: 1071717 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:34:
Vindt het geen fijne wallet van stellite. de GUI wallet verwijderd. Ik ga geen hele blockchain downloaden. HOe heb jij dit gedaan ? kan je een exchange wallet gebruiken ?
Ik gebruik sowieso nooit een gui wallet eigenlijk. Ik draai zelf de stellited en de stellite-wallet-cli. Die kan je hier downloaden: https://github.com/stellitecoin/Stellite/releases.
Dan moet je inderdaad de hele chain downloaden en dan kan je gaan. Indien gewenst kan ik via de stellite-blockchain-export.exe mijn blockchain exporteren en die hier aanbieden (is 8gb) dan kan je hem versneld importeren via stellite-blockchain-import.exe
DigiK-oz schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:31:
Stellite wallet kun je draaien zonder hele blockchain te downloaden. Bij settings->daemon address invullen :

nodes.stellite.cash
en in het veld erachter (=port number) : 20189
Hier ben ik niet bekend mee, indien gewenst zou jij hiervoor een uitleg willen geven?
Anoniem: 1071717 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:20:
heb al een wallet.
de generate configuration werkt niet. Druk op de knop maar gebeurt niks
Wat werkt hier precies niet aan? Als ik de configuration generator invul en op generate configuration klik dan zie ik onder in het gedeelte van de mining apps een example config.txt gevuld worden. Er wordt niet een download voor je klaargezet.

Ik gebruik zelf een door mij zelf aangepaste versie van XMR stak versie 2.4.4 die ook Stellite ondersteunt. Ik heb hier namelijk de dev fee uitgesloopt en een opstart .bat bestand gemaakt. Die kan ik ook wel even met jullie delen, moet je alleen de .bat aanpassingen en je wallet adres vervangen en klaar.

Ik las volgens mij ook ergens of je direct naar een exchange kan minen, dat is ook mogelijk want je kan een payment id instellen.

Screenshot: Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kAAoBK/config.jpg

Ik upload zo mijn miner wel even met instructies hoe je die kan starten en waar je welke instelling moet veranderen
Download de miner zonder dev fee hier: https://ufile.io/kqmq5
Pak hem uit (uiteraard), open pools.txt en verander je wallet address in jouw adres. De +40000 achter het wallet address is een static difficulty. Die kan je weghalen, gebruiken, of veranderen indien gewenst.
Afbeeldingslocatie: https://xtl.thepiratemine.nl/pools.txt.jpg
Om het te starten klik je op de start-stellite.bat en dan gaat ie draaien.

Als er nog vragen zijn/ hulp nodig dan moet je het maar zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door poNgz0r op 01-08-2018 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
pongthamong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Hier ben ik niet bekend mee, indien gewenst zou jij hiervoor een uitleg willen geven?
De Stellite wallet heeft, zoals vele anderen, de mogelijkheid om de blockchain niet lokaal te hoeven opslaan, maar van een remote server te laten bijwerken. Maar dat moet je dus wel even aangeven in de configuratie van je GUI wallet, zoals ik aangaf (daemon address en port number instellen bij settings).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
DigiK-oz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

De Stellite wallet heeft, zoals vele anderen, de mogelijkheid om de blockchain niet lokaal te hoeven opslaan, maar van een remote server te laten bijwerken. Maar dat moet je dus wel even aangeven in de configuratie van je GUI wallet, zoals ik aangaf (daemon address en port number instellen bij settings).
Ah oke, dat wist ik niet, ik gebruik dat niet. Bedankt voor de toelichting in ieder geval. Ik heb de site ook even bijgewerkt, daar staat nu een sectie over hoe je met een paar simpele klikken kan minen in de pool. Hopelijk verduidelijkt dit het één en ander

https://xtl.thepiratemine.nl/#getting_started

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
pongthamong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Ah oke, dat wist ik niet, ik gebruik dat niet. Bedankt voor de toelichting in ieder geval. Ik heb de site ook even bijgewerkt, daar staat nu een sectie over hoe je met een paar simpele klikken kan minen in de pool. Hopelijk verduidelijkt dit het één en ander

https://xtl.thepiratemine.nl/#getting_started
die miner die je op de site hebt staan gebruikt ook de cpu als ik het goed zie is dit op een manier uit te zetten kon het zo snel even niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

09:49:29:320 518 Error in server response
: {"id":1,"jsonrpc":"2.0","error":{"code":-1,"message":"invalidaddressusedforlogin"}}
09:49:29:325 518 buf was cleared
09:49:29:331 518 Stratum - reading socket failed 10038, disconnect
09:49:29:336 518 Job timeout, disconnect, retry in 20 sec...

Waar configeer jij je worker dan ? ik kan mijn worker nergens registeren. tot nu vindt ik hem totaal niet makkelijk. onduidelijke instructie's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
hjvg schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:48:
[...]

die miner die je op de site hebt staan gebruikt ook de cpu als ik het goed zie is dit op een manier uit te zetten kon het zo snel even niet vinden
Ja klopt XMR-Stak gebruikt initieel 3 zaken.

1. CPU
2. Nvidia kaarten. Let op je moet hier wel redelijk nieuw CUDA drivers voor hebben, volgens mij heb ik de source met CUDA 9.1 gecompiled. Linkje hier
3. AMD kaarten

Als je de miner van https://xtl.thepiratemine.nl/#getting_started download (dus XMR Stak 2.4.4 - ThePirateMine.zip) en deze uitpakt heb je een .bat bestand. Deze heet start-stellite.bat. Als je die bewerkt (rechtermuis, bewerken/ edit) en de regel waar xmr-stak op staat aanpast in het volgende:
xmr-stak --noCPU dan gebruikt hij geen CPU.

Je kan ook bijvoorbeeld door xmr-stak --noAMD --noNVIDIA je AMD en Nvidia kaarten uitschakelen dan mine je alleen op je CPU.

EDIT: Screenshot
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h1uM1K/bat_file_aanpassen.jpg
Anoniem: 1071717 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:51:
09:49:29:320 518 Error in server response
: {"id":1,"jsonrpc":"2.0","error":{"code":-1,"message":"invalidaddressusedforlogin"}}
09:49:29:325 518 buf was cleared
09:49:29:331 518 Stratum - reading socket failed 10038, disconnect
09:49:29:336 518 Job timeout, disconnect, retry in 20 sec...

Waar configeer jij je worker dan ? ik kan mijn worker nergens registeren. tot nu vindt ik hem totaal niet makkelijk. onduidelijke instructie's
Tegen wie heb je dit? Overigens zie ik alleen een paar regels uit een log, daar kan ik eerlijk gezegd helemaal niks mee, want ik kan je configuratie niet zien. Als je het tegen mij hebt en je wilt Stellite minen ga dan even naar: https://xtl.thepiratemine.nl/#getting_started daar staan 6 stappen hoe je kunt minen in mijn pool. Hoef je in principe maar 1 bestand voor aan te passen in notepad. Geen configuratie genereren niks, dat is allemaal al voor je gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door poNgz0r op 02-08-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Een bedankje voor de mensen die in de Stellite pool van mij minen, we hebben al 10 blokken gevonden! Super vet :) Dank allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
nog 13 dagen tot de nieuwe kaarten van nvidia bekend zijn, hopelijk zakken prijzen dan nog wat.
Difficulty van ETH is zwaar omhoog gegaan laatste weken en zal niet lang meer duren voor ik onder de 0.01ETH per dag ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
Daanvi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:54:
nog 13 dagen tot de nieuwe kaarten van nvidia bekend zijn, hopelijk zakken prijzen dan nog wat.
Difficulty van ETH is zwaar omhoog gegaan laatste weken en zal niet lang meer duren voor ik onder de 0.01ETH per dag ga...
Is dit zeker, dat ze dan bekend worden gemaakt? Kan daarna nog lang duren voordat ze uitkomen...

PS. Ik heb hier nog een Corsair AX1200 en 3x MSI RX 470 over. Zijn er nog mensen die miners aan het bouwen zijn? Laat het even weten.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
untflanked schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:33:
[...]

Is dit zeker, dat ze dan bekend worden gemaakt? Kan daarna nog lang duren voordat ze uitkomen...

PS. Ik heb hier nog een Corsair AX1200 en 3x MSI RX 470 over. Zijn er nog mensen die miners aan het bouwen zijn? Laat het even weten.
momenteel wat de kat uit de boom aan het kijken, Roi is momenteel een killer, met kostprijs van electriciteit in Belgie spreek je over enkele jaren 8)7
De prijs van de bitmain E3 staat ook op 1260$ waarmee ze rigs bouwen eigenlijk aant vermoorden zijn imo.

Voor de fun ook eens begonnen met XMR minen via CPU, maar met mijn 285Hs ga ik precies niet ver komen >.< :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Door de dip van gisterenavond zit de prijs van ETH nu voor mij onder de kost van stroom :(

XMR ook meteen mee gestopt, op zich nog leuk maar hitte van de CPU is te groot om dit lang te kunnen uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Daanvi schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:30:
Door de dip van gisterenavond zit de prijs van ETH nu voor mij onder de kost van stroom :(

XMR ook meteen mee gestopt, op zich nog leuk maar hitte van de CPU is te groot om dit lang te kunnen uithouden.
XMR mine ik op dit moment gewoon met mijn miner (ati kaarten) een tijdje geeft veel minder warmte dan eth minen. en dan hopen dat hij in de toekomst wat meer waard word want veel muntjes heb je zo.

@untflanked hoeveel haalde je op eth met die kaarten? misschien wel belang als de prijs goed is als de prijs van de kaarten de v&a advertentie zijn heb ik zeker geen belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

momenteel wat de kat uit de boom aan het kijken, Roi is momenteel een killer, met kostprijs van electriciteit in Belgie spreek je over enkele jaren 8)7
De prijs van de bitmain E3 staat ook op 1260$ waarmee ze rigs bouwen eigenlijk aant vermoorden zijn imo.

Voor de fun ook eens begonnen met XMR minen via CPU, maar met mijn 285Hs ga ik precies niet ver komen >.< :P
Ja ik zit met 12 kaarten net aan 1 euro bovenop de stroomkosten per dag. Dus de ROI is verschrikkelijk. Ik mine gewoon door de dip heen. Zie wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hoi lieve mensen.

Een tijdje geleden had ik aangekondigd een Stellite pool te hebben gemaakt. Ik ben nu gaan uitbreiden, omdat ik het leuk vind om pools te maken en ik heb daar nog wat pools aan toegevoegd. Ze zijn allemaal op het cryptonight algorithme of een variant ervan. Het overzicht is hier: https://thepiratemine.nl/

Er zitten 2 leuke coins tussen met weinig network hash, dit zijn Iridium en Conceal. Iridium heb ik nu zelf een dag geminet en heb ik 5 blokken gevonden = 200 Iridium. Voor Conceal ben ik nu een test aan het doen.

Hebben jullie nog behoefte aan andere cryptonight achtige coins dan kan ik daar wellicht ook een pool voor opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:05:
Hoi lieve mensen.

Een tijdje geleden had ik aangekondigd een Stellite pool te hebben gemaakt. Ik ben nu gaan uitbreiden, omdat ik het leuk vind om pools te maken en ik heb daar nog wat pools aan toegevoegd. Ze zijn allemaal op het cryptonight algorithme of een variant ervan. Het overzicht is hier: https://thepiratemine.nl/

Er zitten 2 leuke coins tussen met weinig network hash, dit zijn Iridium en Conceal. Iridium heb ik nu zelf een dag geminet en heb ik 5 blokken gevonden = 200 Iridium. Voor Conceal ben ik nu een test aan het doen.

Hebben jullie nog behoefte aan andere cryptonight achtige coins dan kan ik daar wellicht ook een pool voor opzetten!
Ik denk dat ik ook voor een tijdje op jouw pool ga minen. Ben nu via nicehash op de kost prijs aan het minen dus dit is de ideale tijd om wat speculatief te gaan minen. :9

Edit: Krijg de volgende error: [CUDA] Error gpu 0: <C:/xmr-stak/xmr-stak-2.4.7/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:398

Kan het zijn dat deze versie van XMR de laatste cuda versie niet ondersteund? 9.2 is dat geloof ik.

Edit: Nevermind. Moest wat om prutsen met de bpool en thread waardes in nvidia.txt

[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat ik ook voor een tijdje op jouw pool ga minen. Ben nu via nicehash op de kost prijs aan het minen dus dit is de ideale tijd om wat speculatief te gaan minen. :9

Edit: Krijg de volgende error: [CUDA] Error gpu 0: <C:/xmr-stak/xmr-stak-2.4.7/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:398

Kan het zijn dat deze versie van XMR de laatste cuda versie niet ondersteund? 9.2 is dat geloof ik.

Edit: Nevermind. Moest wat om prutsen met de bpool en thread waardes in nvidia.txt
Als het goed is wel hoor, had hem gecompileerd met cuda 9.1 volgens mij. Leuk dat je minet in mn pool! Ik maak er reclame voor op bitcointalk en in telegram en discord groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Als het goed is wel hoor, had hem gecompileerd met cuda 9.1 volgens mij. Leuk dat je minet in mn pool! Ik maak er reclame voor op bitcointalk en in telegram en discord groepen.
Ja klopt het werkt wel maar het compileren moet gebeuren op de machines waar gemined wordt. Nu wordt er gezocht naar cuda files in in gebruikers/dennis/nogwat. Ik neem aan dat dat jouw gebruikers map is in windows. De nvidia.txt en amd.txt files verwijderen laat de miner de files lokaal compilen.

edit: ter verduidelikling ik heb XMR Stak 2.4.4 - ThePirateMine.zip gedownload. Toen ik een andere versie heb geprobeerd zag ik dat hij lokaal bestanden gaat compilen in de user folder maar helaas gebruikt men niet %USER% oid maar de folder naam die op die machine aangemaakt is.

[ Voor 18% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Ja klopt het werkt wel maar het compileren moet gebeuren op de machines waar gemined wordt. Nu wordt er gezocht naar cuda files in in gebruikers/dennis/nogwat. Ik neem aan dat dat jouw gebruikers map is in windows. De nvidia.txt en amd.txt files verwijderen laat de miner de files lokaal compilen.

edit: ter verduidelikling ik heb XMR Stak 2.4.4 - ThePirateMine.zip gedownload. Toen ik een andere versie heb geprobeerd zag ik dat hij lokaal bestanden gaat compilen in de user folder maar helaas gebruikt men niet %USER% oid maar de folder naam die op die machine aangemaakt is.
Hmm is er nog iets dat ik eraan kan doen, want ik begrijp nu dat die zip niet helemaal plug en play is? Dat was juist wel de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Hmm is er nog iets dat ik kan aan, want ik begrijp nu dat die zip niet helemaal plug en play is? Dat was juist wel de bedoeling
De ZIP file is inderdaad niet plug and play nu. Ik denk dat als je de nvidia.txt en amd.txt en cpu.txt file weg laat je de miner de files lokaal laat compileren waardoor het dan wel plug and play is. Aleen de eerste start duurt wat langer omdat er gecompileerd moet worden. Ik zal de laptop er eens bij pakken en testen.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

De ZIP file is inderdaad niet plug and play nu. Ik denk dat als je de nvidia.txt en amd.txt en cpu.txt file weg laat je de miner de files lokaal laat compileren waardoor het dan wel plug and play is. Aleen de eerste start duurt wat langer omdat er gecompileerd moet worden.
Ah zo. Kijk trouwens even in de conceal pool. Daar staat een 2.4.7 al in. Heb nog geen tijd gehad om dat gelijk te trekken voor andere pools. Die nieuwe versie ondersteunt meer algoritmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:37:
[...]

Ah zo. Kijk trouwens even in de conceal pool. Daar staat een 2.4.7 al in. Heb nog geen tijd gehad om dat gelijk te trekken voor andere pools. Die nieuwe versie ondersteunt meer algoritmes
Met de 2.4.7 versie die bij de conceal pool staat krijg ik deze error niet. Dus zou je de ird pool ook met die P&P versie updaten zou je klaar zijn. Maar toch raad ik je aan om de amd en nvidia en cpu txt files er NIET bij te leveren. De miner maakt deze zelf aan en deze zijn per gebruikte gpu's en cpu's verschillend.

Edit: De ethlargement pill doet ongeveer 20% extra bij een 1080ti op cnv7 dus dat is het melden op de pool pagina wel waard?

[ Voor 9% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Met de 2.4.7 versie die bij de conceal pool staat krijg ik deze error niet. Dus zou je de ird pool ook met die P&P versie updaten zou je klaar zijn. Maar toch raad ik je aan om de amd en nvidia en cpu txt files er NIET bij te leveren. De miner maakt deze zelf aan en deze zijn per gebruikte gpu's en cpu's verschillend.

Edit: De ethlargement pill doet ongeveer 20% extra bij een 1080ti op cnv7 dus dat is het melden op de pool pagina wel waard?
Ja die files moesten er ook niet bij in 2.4.4. Dus ik vervang die met de 2.4.7 versie want die compileert inderdaad de cpu en de GPUs zelf.

Ik gebruik je edit stukje niet helemaal. Ik heb zelf amd kaarten dus het ethlargement verhaald komt me niet bekend voor. Wat is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Ja die files moesten er ook niet bij in 2.4.4. Dus ik vervang die met de 2.4.7 versie want die compileert inderdaad de cpu en de GPUs zelf.

Ik gebruik je edit stukje niet helemaal. Ik heb zelf amd kaarten dus het ethlargement verhaald komt me niet bekend voor. Wat is dat
https://github.com/OhGodACompany/OhGodAnETHlargementPill

Dit programma doet in principe hetzelfde als een bios mod met AMD kaarten. De timings van het geheugen worden veel strakker gezet waardoor je bij bijvoorbeeld ethereum zo boven de 50mh/s haalt. Cryptonight is ook redelijk geheugen intensief iirc dus het werkt met dit algoritme ook. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Oké nice, hoeveel haal je nu op een 1080ti?en wat haalde je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:02:
Oké nice, hoeveel haal je nu op een 1080ti?en wat haalde je eerst?
Ik zat eerst rond de 1500 h/s en nu net onder 1800h/s. Ik heb ook nog 1 rx580 draaien en die die doet ongeveer 1600h/s. Dus voor dit algoritme is amd wel een beetje baas als je kijkt naar hashrate per dollar. Maar dat is geen nieuws. Dat wisten we al. ;)

Edit: Eerste block iridium ook al gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Ik zat eerst rond de 1500 h/s en nu net onder 1800h/s. Ik heb ook nog 1 rx580 draaien en die die doet ongeveer 1600h/s. Dus voor dit algoritme is amd wel een beetje baas als je kijkt naar hashrate per dollar. Maar dat is geen nieuws. Dat wisten we al. ;)

Netjes! Nu hopen dat ik je uitbetaal ;) geintje hoor gebeurd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Netjes! Nu hopen dat ik je uitbetaal ;) geintje hoor gebeurd wel
Haha ik weet je te vinden vriend! :p

Ben je toevallig ook van plan wat algoritme's toe te voegen die wat meer Nvidia biased zijn? Zoals x16r of x16s, lyra2rev2, equihash-144, etcetera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Ja ik moet even kijken hoe goed de documentatie van die software is allemaal. Die cryptonight pools zijn wel redelijk te doen, maar voor sommige coins is er helemaal geen documentatie dus dan kan ik ook niet heel veel. Ik ga er nog wel mee aan de slag hoor maar dat zal binnen 2 weken zijn. Eerst nog ff een cryptonight coin dan is die server vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:35:
Ja ik moet even kijken hoe goed de documentatie van die software is allemaal. Die cryptonight pools zijn wel redelijk te doen, maar voor sommige coins is er helemaal geen documentatie dus dan kan ik ook niet heel veel. Ik ga er nog wel mee aan de slag hoor maar dat zal binnen 2 weken zijn. Eerst nog ff een cryptonight coin dan is die server vol
Top! Tenzij nicehash ineens weer winstgevend is dan blijf ik wel even op je pool hangen. Is het ook mogelijk om de uptime van een worker aan te geven? Misschien de tijd sinds de laatste verbinding . "Connected since" of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ja dat zal ik moeten uitzoeken. Ik make die code van de Pool niet zelf namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:40:
Ja dat zal ik moeten uitzoeken. Ik make die code van de Pool niet zelf namelijk
Nee dat begrijp ik. Ik heb het al even voor je opgezocht en zo het lijkt ondersteunt je pool alleen cryptonight coins. Cryptonote is blijkbaar gewoon een andere naam voor cryptonight. Wist ik ook niet. Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ja cryptonote en cryptonight wordt wel door elkaar gebruikt. Ik heb voornamelijk nu 3 cryptonight pools draaien. Zoek nog ff 1 leuke coin en dan heb ik er 4. Zal daarna wel ff kijken naast andere pool software voor equihash bijvoorbeeld. Even kijken wat nanopool gebruikt ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Ik heb op mijn stellite pool na de link naar de 2.4.7 geupdatet. Hierin zit nu niet meer de amd.txt en de cpu.txt dus het compileren zou weer goed moeten gaan. Tevens heb ik ook een nieuwe pool toegevoegd. https://arq.thepiratemine.nl. Dit is voorlopig even de laatste cryptonight pool, ik zal me nu even richten op equihash en ethash pools. Kijken of dat een beetje gedocumenteerd is zodat ik wellicht een pool kan lanceren.

Pool staat ook op https://thepiratemine.nl
Afbeeldingslocatie: https://thepiratemine.nl/logo.png

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 12-08-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Je gaat lekker op iridium of niet je vindt aardig wat blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Je gaat lekker op iridium of niet je vindt aardig wat blokjes.
Jaaaaa gaat lekker haha. En dat voor nvidia kaarten. :p Beetje jammer dat die munt nog geen poep waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:07:
[...]

Jaaaaa gaat lekker haha. En dat voor nvidia kaarten. :p Beetje jammer dat die munt nog geen poep waard is.
Ik help ook ff mee. Ja joh elke coin is slecht nu. Even wachten op btc en dat beurs gebeuren dan zal het allemaal wel weer stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pongthamong schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Ik help ook ff mee. Ja joh elke coin is slecht nu. Even wachten op btc en dat beurs gebeuren dan zal het allemaal wel weer stijgen
Ja maar zelfs dan is deze munt nog niks waard. Zou ik nu ethereum gaan minen dan zou ik omgerekend naar euro's ongeveer 5x zoveel verdienen. Maar dat is als ik meteen uit cash. Dat is niet echt het idee achter speculatief minen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Nee ik mine gewoon voor de lol stel ik heb opeens 10k iridium en het word perongeluk wat waard dan is het leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
De tweede Stellite 5000 XTL is weggegeven aan een willekeurige miner in https://xtl.thepiratemine.nl
Video: https://xtl.thepiratemine.nl/round2-winner5000xtl.mp4
Bewijs van betaling: https://explorer.stellite...51effd5746b78df0f6d714e07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zit nog steeds bij NH vanwege het gemak. Vandaag wel eindelijk de boel wat hoger gezet, tijdens de hittegolf stonden de Ti's lekker te draaien op 50%.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Erasmo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:41:
Ik zit nog steeds bij NH vanwege het gemak. Vandaag wel eindelijk de boel wat hoger gezet, tijdens de hittegolf stonden de Ti's lekker te draaien op 50%.
Ik heb daar weinig last van gehad. Ik heb 7 externe casefans erop staan, die houden het allemaal aardig koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De rig koel houden was het probleem niet, eerder de verdieping waar staat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
prijzen GPU's in vrije val :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ze zakken wel iets maar zo hard gaat het nu ook weer niet. Maar met de aankomende aankondiging van Nvidia is het ook vrij normaal dat prijzen iets zakken. en tuurlijk dat de laatste maanden de crypto markt niet heel hoog is helpt ook

ik kan nog geen kaarten vinden 2de hands voor de prijs die ik er voor wil betalen :P zoek rond de 100 euro voor een 3/4gb kaart te zoeken met toch wel een redelijke hash rate (geen kaarten van 3 jaar oud) dit lijkt er al wat op maar een heel eind bij mij vandaan en mijn marktplaats ervaring zegt altijd ophalen

[ Voor 20% gewijzigd door hjvg op 13-08-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
hjvg schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

ze zakken wel iets maar zo hard gaat het nu ook weer niet. Maar met de aankomende aankondiging van Nvidia is het ook vrij normaal dat prijzen iets zakken. en tuurlijk dat de laatste maanden de crypto markt niet heel hoog is helpt ook

ik kan nog geen kaarten vinden 2de hands voor de prijs die ik er voor wil betalen :P zoek rond de 100 euro voor een 3/4gb kaart te zoeken met toch wel een redelijke hash rate (geen kaarten van 3 jaar oud) dit lijkt er al wat op maar een heel eind bij mij vandaan en mijn marktplaats ervaring zegt altijd ophalen
2de hands heb ik opgegeven, mensen denken nog steeds dat ze goud in handen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

2de hands heb ik opgegeven, mensen denken nog steeds dat ze goud in handen hebben...
Mits de nieuwe kaarten van Nvidia een gezonde performance boost hebben dan ga ik mijn kaarten allemaal verkopen. 7x1070ti en 5x1070. Heb ook nog een rx580 maar die laat ik gewoon doordraaien. Ben van plan om ongeveer 300 voor de TI kaarten te vragen en ongeveer 250 voor de 1070 kaarten. Het zijn allemaal verschillende merken en verschillende koelers dus misschien dat de prijs per kaart met enkele tientjes zal verschillen. An sich vind ik dat geen gekke prijzen aangezien ik mijn 970 nog voor 250 heb verkocht nadat de 1080ti uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
max bedrag voor stroom ligt nu op 17 cent per KwH voor break even... benieuwd hoeveel rigs er gaan uitgezet worden als we blijven dalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
AtlAntA schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:05:
[...]

Mits de nieuwe kaarten van Nvidia een gezonde performance boost hebben dan ga ik mijn kaarten allemaal verkopen. 7x1070ti en 5x1070. Heb ook nog een rx580 maar die laat ik gewoon doordraaien. Ben van plan om ongeveer 300 voor de TI kaarten te vragen en ongeveer 250 voor de 1070 kaarten. Het zijn allemaal verschillende merken en verschillende koelers dus misschien dat de prijs per kaart met enkele tientjes zal verschillen. An sich vind ik dat geen gekke prijzen aangezien ik mijn 970 nog voor 250 heb verkocht nadat de 1080ti uitkwam.
Dat lijken me inderdaad redelijke prijzen ,zeker als er nog garantie op zit. Zijn wel veel mensen dat "schrik" hebben om minerkaarten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:16:
max bedrag voor stroom ligt nu op 17 cent per KwH voor break even... benieuwd hoeveel rigs er gaan uitgezet worden als we blijven dalen :D
Ik zit op 15 euro cent dus zou nog wat winst maken. Kijk er eerlijk gezegd niet naar.
Daanvi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:19:
[...]

Dat lijken me inderdaad redelijke prijzen ,zeker als er nog garantie op zit. Zijn wel veel mensen dat "schrik" hebben om minerkaarten te kopen.
Ja klopt maar mijn kaarten hebben nooit boven de 70%tdp gedraaid. En zelfs tijdens de hitte van de afgelopen tijd is er geen enkele kaart boven de 65 graden geweest. Het enigste wat waarschijnlijk wel eerder kapot *kan* gaan is de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
vraagje aan de mensen hier hoe houden jullie al je coins in de gaten?

tot nu toe minde ik vooral via miningpoolhub.com dus daar zag ik ook alle coins die ik gemind had en als wallet gebruikte ik exodus.io (waar dus veel verschillende coins in kunnen en die ook de prijzen van de coins nog weer geeft wat die coins waard zijn dus je hebt een redelijk overzicht.

op dit moment ben ik wat meer aan het kleine coins farmen mooi aantal farmen en dan open op dat de prijs omhoog gaat. echter iedere coin is een nieuwe wallet nodig dus het aantal wallets groeit hard en daarnaast is het vaak niet echt handig om te zien als een coin omhoog gaat je wilt natuurlijk niet missen als een coin die je hebt gemind in eens omhoog vliegt en je een leuke profit kunt krijgen.

mijn vraag is hoe houden jullie bij wat al je coins doen? op een redelijk simpele manier of checken jullie iedere week alle coins een keer om te kijen als ze omhoog gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
hjvg schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:45:
vraagje aan de mensen hier hoe houden jullie al je coins in de gaten?

tot nu toe minde ik vooral via miningpoolhub.com dus daar zag ik ook alle coins die ik gemind had en als wallet gebruikte ik exodus.io (waar dus veel verschillende coins in kunnen en die ook de prijzen van de coins nog weer geeft wat die coins waard zijn dus je hebt een redelijk overzicht.

op dit moment ben ik wat meer aan het kleine coins farmen mooi aantal farmen en dan open op dat de prijs omhoog gaat. echter iedere coin is een nieuwe wallet nodig dus het aantal wallets groeit hard en daarnaast is het vaak niet echt handig om te zien als een coin omhoog gaat je wilt natuurlijk niet missen als een coin die je hebt gemind in eens omhoog vliegt en je een leuke profit kunt krijgen.

mijn vraag is hoe houden jullie bij wat al je coins doen? op een redelijk simpele manier of checken jullie iedere week alle coins een keer om te kijen als ze omhoog gaan
Ik gebruik de delta app voor Android. Kan je zelf notificaties instellen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Ik gebruik de delta app voor Android. Kan je zelf notificaties instellen. Werkt prima.
Plus 1 voor delta. Kan je trouwens ook op je windows machine draaien. Kan je stiekem tijdens werk ook je cryptos volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Vandaag nieuwe kaarten Nvidia!

Iemand al inside info of deze de moeite zijn voor miners? :D
Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste