Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47
Daanvi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:10:
Vandaag nieuwe kaarten Nvidia!

Iemand al inside info of deze de moeite zijn voor miners? :D
gewoon stuk of 30 pre-ordenen heb je vast wel wat hashrate :P

geen idee denk dat je daar pas achter komt waneer de eerste mensen ermee gaan minen maar 700 euro of meer voor een minen kaart met de huidige coin prijzen kan voorlopig nog niet uit gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 09:58
Daanvi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:10:
Vandaag nieuwe kaarten Nvidia!

Iemand al inside info of deze de moeite zijn voor miners? :D
Ik denk dat de nieuwe kaarten pas interessant worden als er algoritmes komen/zijn die tensor cores en de rtx techniek gaan gebruiken. Misschien dat er mining software komt voor bestaande algos die de cores kunnen gebruiken. Misschien komt er wel een flinke onverwachte mining boost.

Allemaal misschien. Aan de hand van de huidige uitgebrachte specs zou je ongeveer 10% meer hashes per watt krijgen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1071717

Weet niet of dit is toegestaan maar op youtube is een kanaal genaamd UFD tech die heel wat video's over de nieuwe collectie nvidia heeft gemaakt. Is zeker de moeite waard om eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
nog iemand nieuwe rig aan het bouwen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Nope, ben wel nieuwsgierig naar zo'n nieuwe rtx kaart. No way dat ik die ga kopen hoor, ook niet als ik gamer was. 800 euro plus voor een videokaart is gewoon krankzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Daanvi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:16:
max bedrag voor stroom ligt nu op 17 cent per KwH voor break even... benieuwd hoeveel rigs er gaan uitgezet worden als we blijven dalen :D
De mijne staat uit sinds de hittegolf omdat m'n kelder te warm begon te worden. (vriezertje en koelkasten gingen extra stroom zuipen) Als de buitentemperatuur weer onder de 20 graden komt, ga ik hem wel weer opstarten. En dan kijk ik maar niet naar de opbrengsten afgezet tegen de huidige koers, maar houd ik een hodl-perspectief aan. (hopen mag)

Achteraf bezien is de kelder dus niet zo handig omdat de stroomkosten extra oplopen...maar een andere goede plek weet/heb ik zo snel niet. In de winter misschien in de garage, maar als daar in de lente/zomer de zon op staat is het helemaal een zweethok.

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-09-2018 10:54 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18
Daanvi schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:45:
nog iemand nieuwe rig aan het bouwen? :D
Niet nieuw, maar wel m'n huidige open lucht spaanplaat opstelling aan het upgraden...
Heb vanmorgen alles naar anodiseerbedrijf gebracht en hoop het snel terug te hebben.

Ik heb zelf een gesloten aluminium rig ontworpen en gemaakt, waarbij de lucht door de kast wordt geblazen en gezogen (push/pull opstelling) met stoffilters ervoor. Wil hem straks in de woonkamer neerzetten en zo bezuinigingen op m'n stookkosten. O-)

Ik zal wel wat foto's plaatsen als ie in elkaar zit. :)

• Daanvi
ok nu zit ik goed in de rode cijfertjes >.<

Anoniem: 472287

Daanvi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:21:
ok nu zit ik goed in de rode cijfertjes >.<
wen er maar aan

• Hyp Hyper
De (door sommigen) voorspelde opleving aan het eind van het jaar zou zo ongeveer moeten beginnen, maar het gaat vooralsnog de andere kant op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762173

Over de opbrengst op dit moment, dat is toch inherent aan de filosofie waarbij je je muntjes het liefste produceert als iedereen de andere kant op kijkt? Hoe minder lucratief het lijkt, hoe minder mining, hoe lager de difficulty...

Tijdens een bull markt levert munten kopen in plaats van in mining apparatuur stoppen altijd meer op.

Mining doe je vóórdat de bullmarkt begint... of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag de limieten op de miner wat minder strak gezet met dit frisse weer, het wordt weer een kacheltje wat muntjes oplevert :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 762173 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:06:
Mining doe je vóórdat de bullmarkt begint... of zie ik het verkeerd?
Klopt. Moet ie wel weer eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
voordeel is wel dat ik 15% meer ETH verdien dan 2 weken geleden :p

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:53
Haha het is echt droevig met de koersen.
Maar het levert nu idd wel meer op qua munten.
Alleen is de waarde ervan stukken minder, ik maak nu nog maar €150 per maand met mijn miners.
Dan moet de stroom er nog af, oftewel negatief.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

• AtlAntA
Hyp Hyper schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:18:
[...]

Klopt. Moet ie wel weer eens beginnen.
De difficulty van de meeste munten is nog steeds aan het stijgen wat betekent dat er nog erg veel miners stug aan het door minen zijn (mij incluis) en zolang daar het gros niet van stopt waardoor de difficulty daalt zal het minen nog steeds geen dikke winsten opleveren. Ervan uitgaande natuurlijk dat we ooit weer een 20k btc gaan zien natuurlijk. ;)

• poNgz0r
Ik heb redelijk recent iets raars gehad. Ik gebruik al nou ja "jaren" hetzelfde moederbord. Opeens crashte mijn mining rig en waren 2 videokaarten verdwenen. Ik dacht kutttt videokaart stuk, nou ja voor de zekerheid de 2 videokaarten in een ander systeem getest en daar werkte het. Ik alweer iets blijer, vervolgens dacht ik, dan zal het de riser wel zijn. Die vervangen, nog steeds miste er 2 videokaarten. Bleek uiteindelijk dat heel toevallig allebei de PCI sloten op mijn moederbord het "vermoedelijk" niet meer doen. Ik heb namelijk als laatste test wat ik kon bedenken de risers maar even op een andere PCI slot aangesloten en toen waren de 2 kaarten opeens weer zichtbaar. Iemand een idee waar het door kan komen?

Ik gebruik H81 Pro BTC moederbord (zonder de 2 molex stekkers op het moederbord) met powered molex risers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:43
@pongthamong
enige wat ik heb kunnen vinden wat voor sommigen heeft gewerkt is een herinstall van windows (mocht je windows op je rig hebben draaien). Mocht je updates draaien kijk eens of je terug kan naar een vorige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 00:51:
@pongthamong
enige wat ik heb kunnen vinden wat voor sommigen heeft gewerkt is een herinstall van windows (mocht je windows op je rig hebben draaien). Mocht je updates draaien kijk eens of je terug kan naar een vorige versie
Bron? Hoe zou dat kunnen werken en nog belangrijker hoe kan een pci slot dat het in principe altijd heeft gedaan opeens stuk zijn, zonder dat er stroom uitval geweest is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
pongthamong schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 06:43:
[...]
Bron? Hoe zou dat kunnen werken en nog belangrijker hoe kan een pci slot dat het in principe altijd heeft gedaan opeens stuk zijn, zonder dat er stroom uitval geweest is etc.
Hoe het stuk kan gaan? stroompieken, PSU probleem, cmos batterij, kabel issues, etc.

Wordt de GPU uberhaupt in het bios niet zichtbaar of speelt het probleem op OS niveau? Ik kon dat niet uit je post halen.

Ja, ik zou het ook raar vinden als dit een oplossing zou zijn, maar het is altijd te proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen in dit geval.
Punt is nu om alles uit te sluiten.
Bron: 1 comment onderin heeft het probleem opgelost voor 1 persoon. gpu wordt niet gedetecteerd.
https://www.reddit.com/r/...e_slot_never_detects_gpu/
voor een ander werkt dit ook weer niet.

Ik heb net wat langer zitten zoeken. Dan wordt de lijst aardig lang. Het varieert van cmos batterij vervangen, Bios resetten, PSU vervangen, mogelijk zelfs dat een bepaald type GPU geen fan meer is van je PCI-e slot (die kende ik nog niet).

cmos batterij:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1745700.0;all
I seriously can't believe it, but this last test worked. I am now at least getting the BIOS to display on the GPU after removing the battery for that amount of time, replacing it and running the GPU directly on the 16x slot. I had previously tried to remove the battery, but I quickly replaced it, I think that might have made a difference.
https://forum.ethereum.or...ize-gpus-in-x1-pcie-slots
when I cleared CMOS and set PCI speed to "Gen 1" all 6 cards got recognized !!!
Cheers
You might not need Gen1. The problem may have just been the CMOS.
ik weet niet of deze ^^ op jou van toepassing is.

De rest zijn logische dingen die je standaard gaat testen bij hardware/software problemen. Terug naar de basis en testen met 1 GPU, 1 geheugen bankje. Vervolgens ga je de lijst bij langs.

- Alle slots leeg halen en testen met een 1 werkende riser + gpu op je mogelijk defecte slot. Het kan zelfs zo zijn dat die specifieke GPU issues heeft (gekregen) met je slot.
- cmos batterij vervangen (aangezien je al "jaren" dit bord gebruikt)
- powersupply vervangen/testen
- bios checken/resetten op settings
- bios flashen /updaten
- windows herinstalleren lijkt mij ook ver gezocht en eigenlijk als laatste test.

Kun je mogelijk iets vinden in je eventlogs van het moment dat je problemen hebt gekregen?
Als bovenstaande allemaal niet werkt, tja, dan kun je alleen nog maar concluderen dat je moederbord de geest heeft gegeven qua de 2 PCI-e sloten

Mogelijk geeft er iets van bovenstaande een oplossing. Het kan ook zo zijn dat je er weinig aan hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:59:
[...]

Hoe het stuk kan gaan? stroompieken, PSU probleem, cmos batterij, kabel issues, etc.

Wordt de GPU uberhaupt in het bios niet zichtbaar of speelt het probleem op OS niveau? Ik kon dat niet uit je post halen.

Ja, ik zou het ook raar vinden als dit een oplossing zou zijn, maar het is altijd te proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen in dit geval.
Punt is nu om alles uit te sluiten.
Bron: 1 comment onderin heeft het probleem opgelost voor 1 persoon. gpu wordt niet gedetecteerd.
https://www.reddit.com/r/...e_slot_never_detects_gpu/
voor een ander werkt dit ook weer niet.

Ik heb net wat langer zitten zoeken. Dan wordt de lijst aardig lang. Het varieert van cmos batterij vervangen, Bios resetten, PSU vervangen, mogelijk zelfs dat een bepaald type GPU geen fan meer is van je PCI-e slot (die kende ik nog niet).

cmos batterij:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1745700.0;all

[...]

https://forum.ethereum.or...ize-gpus-in-x1-pcie-slots

[...]

ik weet niet of deze ^^ op jou van toepassing is.

De rest zijn logische dingen die je standaard gaat testen bij hardware/software problemen. Terug naar de basis en testen met 1 GPU, 1 geheugen bankje. Vervolgens ga je de lijst bij langs.

- Alle slots leeg halen en testen met een 1 werkende riser + gpu op je mogelijk defecte slot. Het kan zelfs zo zijn dat die specifieke GPU issues heeft (gekregen) met je slot.
- cmos batterij vervangen (aangezien je al "jaren" dit bord gebruikt)
- powersupply vervangen/testen
- bios checken/resetten op settings
- bios flashen /updaten
- windows herinstalleren lijkt mij ook ver gezocht en eigenlijk als laatste test.

Kun je mogelijk iets vinden in je eventlogs van het moment dat je problemen hebt gekregen?
Als bovenstaande allemaal niet werkt, tja, dan kun je alleen nog maar concluderen dat je moederbord de geest heeft gegeven qua de 2 PCI-e sloten

Mogelijk geeft er iets van bovenstaande een oplossing. Het kan ook zo zijn dat je er weinig aan hebt. ;)
Hey ja ik heb niet getest of ze in de bios het wel doen, er zit geen scherm aan dus ik kan het pas zien in windows. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het aan de psu ligt of iets dergelijks. My best guess was de riser aangezien dat Chinese meuk is, maar dat was het ook niet. Cmos kan ik proberen maar ik heb momenteel niet zo'n batterij thuis liggen dus vervangen zal niet leuk, even eruit halen en erin doen wel.

In ieder geval heb ik maar een nieuw moederbord besteld, want nu testen kost me mining tijd en daar heb ik geen zin in. Misschien vervolg ik het nog als ik het bord vervang, misschien pleur ik het wel weg aangezien er in de loop der jaren ook al een fan header doorgebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
haha, ja dat is ook een optie. Ik hoop voor je dat ze het dan in ieder geval weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:49:
haha, ja dat is ook een optie. Ik hoop voor je dat ze het dan in ieder geval weer doen.
Moederbord vervangen door een nieuwe H81 pro, volgens het moederbord zelf moet ik ook de molex connectoren op het moederbord zelf verbinden ook al heb je powered risers (zou voor een betere en stabiele spanning zorgen). Hij draait nu weer als een zonnetje en op dit board doen wel alle PCI sloten het. Andere bord heb ik maar weggegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@pongthamong
ik zag het stukje voorbij komen over je pool en dacht het eens te gaan proberen. Echter crashed bij mij de stellite.bat op een of andere manier. (andere mining software op bijv zpool geeft geen issues)

ik heb een Nvidia kaart en mine alleen daar op, CUDA10 geinstalleerd. Msi afterburner staat op mijn mining profiel, maar zodra ik de stellite.bat start gaat mijn halve pc over de zeik, geen artifacts, maar mijn kaart wordt gereset en ik zit weer in windows. de bat file blijft open staan en de enige foutmelding die ik krijg is:
code:
1
c:/Users/Dennis/Documents/GitHub/xmr-stak/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:368
Ik heb 1 moment een hashrate even gehad van 650H/s en vanaf dat moment krijg ik alleen nog deze melding.

De melding heb ik even gegoogled en lijkt dus iets met Nvidia te zijn. In de nvidia.txt heb ik de bsleep en bfactor aangepast, maar dit gaf uiteindelijk hetzelfde resultaat, de miner leek het 10 tellen langer te doen om vervolgens weer te crashen.
ik kwam de oplossing hier tegen, wat hetzelfde probleem is.
https://github.com/fireice-uk/xmr-stak/issues/801

Oplossing tot dusver: aanpassen van de bfactor en bsleep.
Default waarde bfactor: 6, bsleep: 25
aangepast naar onderstaand. Tot dusver blijft de miner nu wel draaien en krijg ik geen foutmelding, al heeft mijn GPU het nog wel zwaar en lijkt het dat mijn GPU op max draait (msi afterburner verdwijnt steeds op mn 2e scherm en komt dan weer terug.. (normaal kan ik op mijn miningprofiel nog rustig mijn pc gebruiken voor andere zaken.
nvidia.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
  // gpu: GeForce GTX 1070 architecture: 61
  //      memory: 6789/8192 MiB
  //      smx: 15
  { "index" : 0,
    "threads" : 28, "blocks" : 45,
    "bfactor" : 6, "bsleep" :  25,
    "affine_to_cpu" : false, "sync_mode" : 3,
  },

aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
    "bfactor" : 8, "bsleep" :  100,
  },

Hashrate zit nu met een GTX1070 op 697H/s

Enig idee hoe dit standaard op te lossen is, of moet echt de nvidia.txt aangepast worden? Het initiatief is leuk, maar ik skip het minen, mijn pc vind het niet leuk met deze software

• poNgz0r
NLMaca schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:36:
@pongthamong
ik zag het stukje voorbij komen over je pool en dacht het eens te gaan proberen. Echter crashed bij mij de stellite.bat op een of andere manier. (andere mining software op bijv zpool geeft geen issues)

ik heb een Nvidia kaart en mine alleen daar op, CUDA10 geinstalleerd. Msi afterburner staat op mijn mining profiel, maar zodra ik de stellite.bat start gaat mijn halve pc over de zeik, geen artifacts, maar mijn kaart wordt gereset en ik zit weer in windows. de bat file blijft open staan en de enige foutmelding die ik krijg is:
code:
1
c:/Users/Dennis/Documents/GitHub/xmr-stak/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:368
Ik heb 1 moment een hashrate even gehad van 650H/s en vanaf dat moment krijg ik alleen nog deze melding.

De melding heb ik even gegoogled en lijkt dus iets met Nvidia te zijn. In de nvidia.txt heb ik de bsleep en bfactor aangepast, maar dit gaf uiteindelijk hetzelfde resultaat, de miner leek het 10 tellen langer te doen om vervolgens weer te crashen.
ik kwam de oplossing hier tegen, wat hetzelfde probleem is.
https://github.com/fireice-uk/xmr-stak/issues/801

Oplossing tot dusver: aanpassen van de bfactor en bsleep.
Default waarde bfactor: 6, bsleep: 25
aangepast naar onderstaand. Tot dusver blijft de miner nu wel draaien en krijg ik geen foutmelding, al heeft mijn GPU het nog wel zwaar en lijkt het dat mijn GPU op max draait (msi afterburner verdwijnt steeds op mn 2e scherm en komt dan weer terug.. (normaal kan ik op mijn miningprofiel nog rustig mijn pc gebruiken voor andere zaken.
nvidia.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
    "bfactor" : 6, "bsleep" :  25,
  },

aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
    "bfactor" : 8, "bsleep" :  100,
  },

Hashrate zit nu met een GTX1070 op 697H/s

Enig idee hoe dit standaard op te lossen is, of moet echt de nvidia.txt aangepast worden? Het initiatief is leuk, maar ik skip het minen, mijn pc vind het niet leuk met deze software
q

Oh ja daar zit nog een fout in. Delete even de Nvidia.txt cpu.txt en AMD.txt. Jouw pc moet die zelf generen bij de eerste keer starten. Ik had deze perongeluk gecompileerd in de zip gestopt. Zal dat nog steeds een keer aanpassen, was even van m'n netvlies verdwenen

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
NLMaca schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:36:
@pongthamong
.... Echter crashed bij mij de stellite.bat op een of andere manier. (andere mining software op bijv zpool geeft geen issues)......
CPU mining excluden heeft bij mij dit opgelost:

No CPU mining: xmr-stak --noCPU

signature

• NLMaca
@pongthamong
Dat maakt niet veel uit. Er wordt wel een nieuwe nvidia.txt gemaakt, met exact dezelfde waarden zoals hierboven.
"gpu_threads_conf" :
[
// memory: 6789/8192 MiB
// smx: 15
"bfactor" : 6, "bsleep" : 25,
},
],
Pc wordt compleet unresponsive. gpu reset zich. De foutmelding komt ook dan terug
code:
1
[CUDA] Error gpu 0: <C:/Users/Dennis/Documents/GitHub/xmr-stak/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:368

@brooks123
Die optie had ik al uit staan inderdaad. Het kwam/komt er op neer dat je moet spelen met de "threads", "bfactor" en "bsleep" waardes
bfactor - Enables running the Cryptonight kernel in smaller pieces.
Increase if you want to reduce GPU lag. Recommended setting on GUI systems - 8
bsleep - Insert a delay of X microseconds between kernel launches.
Increase if you want to reduce GPU lag. Recommended setting on GUI systems - 100
Dit probleem lijkt vaker ook bij de xmr stak miner software te horen lijkt het wel.

Tot dusver blijft het draaien met deze settings, waarbij de pc alsnog na een 10min hetzelfde probleem geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"gpu_threads_conf" :
[
    "threads" : 12, "blocks" : 45,
    "bfactor" : 8, "bsleep" :  25,
  },
],

Goed, voor mij was het even leuk om te testen, maar ik heb de zin er niet meer voor om dit te gaan debuggen. Ik hou het nog maar een beetje op zpool minen als ik zin heb. Met 1 kaart was al de moeite niet, maar dat is het nu al een tijdje niet meer.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 11:00
Ik heb het soepeltjes draaien met bfactor 12 en bsleep 100 (ergens online gevonden deze waardes).

Whatever

• poNgz0r
NLMaca schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:18:
@pongthamong
Dat maakt niet veel uit. Er wordt wel een nieuwe nvidia.txt gemaakt, met exact dezelfde waarden zoals hierboven.

[...]

Pc wordt compleet unresponsive. gpu reset zich. De foutmelding komt ook dan terug
code:
1
~~~[CUDA] Error gpu 0: <C:/Users/Dennis/Documents/GitHub/xmr-stak/xmrstak/backend/nvidia/nvcc_code/cuda_extra.cu>:368

@brooks123
Die optie had ik al uit staan inderdaad. Het kwam/komt er op neer dat je moet spelen met de "threads", "bfactor" en "bsleep" waardes

[...]

Dit probleem lijkt vaker ook bij de xmr stak miner software te horen lijkt het wel.

Tot dusver blijft het draaien met deze settings, waarbij de pc alsnog na een 10min hetzelfde probleem geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"gpu_threads_conf" :
[
    "threads" : 12, "blocks" : 45,
    "bfactor" : 8, "bsleep" :  25,
  },
],

Goed, voor mij was het even leuk om te testen, maar ik heb de zin er niet meer voor om dit te gaan debuggen. Ik hou het nog maar een beetje op zpool minen als ik zin heb. Met 1 kaart was al de moeite niet, maar dat is het nu al een tijdje niet meer.
Ik zal nog wel even XMR stak 2.4.7 van een andere pool van mij updaten en die uploaden.

• NLMaca
@pongthamong Misschien dat dat beter werkt. Ik hou mij aanbevolen om het uit te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:21:
@pongthamong Misschien dat dat beter werkt. Ik hou mij aanbevolen om het uit te testen
https://xtl.thepiratemine.nl/#getting_started daar staat een nieuwe zip klaar, die zou het wel moeten doen zonder dat hij lokaal naar een pad op mijn computer verwijst.

• AtlAntA
pongthamong schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:42:
[...]
q

Oh ja daar zit nog een fout in. Delete even de Nvidia.txt cpu.txt en AMD.txt. Jouw pc moet die zelf generen bij de eerste keer starten. Ik had deze perongeluk gecompileerd in de zip gestopt. Zal dat nog steeds een keer aanpassen, was even van m'n netvlies verdwenen
Tssk Tssk is alweer een tijdje geleden dat ik je daar op heb gewezen. ;)

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:34:
[...]

Tssk Tssk is alweer een tijdje geleden dat ik je daar op heb gewezen. ;)
Haha dat betekent niet dat ik het ook oplos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mine_phun
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-05 17:26
mine_phun schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:02:
Hallo Allemaal,

Sinds een paar weken draait onze nieuwe mining pool nlpool.nl

De pool is bedoelt voor het minen van Blake2S en in de toekomst de Alt currency's die (rendabel) te mijnen zijn met Claymore.

Je kunt Verge en Shieldcoin minen met lage latency omdat de server in Amsterdam staat. Daardoor heb je minder latency en dus minder stale shares en dus hogere opbrengsten.

Ik hoop dat jullie hem willen uitproberen zodat we er een succes van kunnen maken!
Mochten jullie op en aanmerkingen hebben of feedback, dan horen wij dit graag!
En inmiddels een half jaar verder is NLpool een behoorlijk succes geworden! :) Er zijn een hoop dingen verbeterd, aangepast etc. en inmiddels zijn er ook een hoop nieuwe coins en algo's toegevoegd zoals Lyra2Z , X16R , X16S, Xevan etc. en nichecoins zoals SmartCash.

Anyway, reden van deze post: ik ben op zoek naar mensen die X17 en X16 S/R minen momenteel met een behoorlijke hashrate. Om voldoende traffic te krijgen voor deze algo's op NLpool is een leuke wekelijkse bonus onderhandelbaar voor een langere tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat is een "behoorlijke hashrate"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik wil graag Loki gaan minen om te proberen.
Maar daar voor heb ik XMR stak nodig om te minen.
Als ik dat download geeft Windows gelijk een melding dat er een virus in zit.
Ook Avira verwijderd 1 bestand uit de map omdat het denkt dat het een virus is.

Ik heb XMR stak van github gedownload.
Is dit een veilig bestand?
https://github.com/fireice-uk/xmr-stak/releases

En zo ja, hoe kan ik het bestand uitpakken zonder dat de .EXE gelijk wordt verwijderd?
Nu wordt de .EXE file gelijk verwijderd door Windows en kan ik alleen nog de .DLL bestanden zien (4 stuks).

[ Voor 28% gewijzigd door OneTimer op 04-10-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
PM_Petrol schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:37:
Ik wil graag Loki gaan minen om te proberen.
Maar daar voor heb ik XMR stak nodig om te minen.
Als ik dat download geeft Windows gelijk een melding dat er een virus in zit.
Ook Avira verwijderd 1 bestand uit de map omdat het denkt dat het een virus is.

Ik heb XMR stak van github gedownload.
Is dit een veilig bestand?
https://github.com/fireice-uk/xmr-stak/releases

En zo ja, hoe kan ik het bestand uitpakken zonder dat de .EXE gelijk wordt verwijderd?
Nu wordt de .EXE file gelijk verwijderd door Windows en kan ik alleen nog de .DLL bestanden zien (4 stuks).
XMR stak van mijn site of die van github zijn allebei gemarkeerd als onveilig. Enige wat je kan doen is je virusscanner uitzetten of een map maken op je bureaublad ofzo en deze als uitzondering toevoegen aan de virusscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
pongthamong schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:32:
[...]

XMR stak van mijn site of die van github zijn allebei gemarkeerd als onveilig. Enige wat je kan doen is je virusscanner uitzetten of een map maken op je bureaublad ofzo en deze als uitzondering toevoegen aan de virusscanner
Oke bedankt. Ik zal het morgen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 07:33
Iemand mogelijk interesse in een overname van mijn mining rig? Ik ga binnenkort samenwonen en de vriendin wil eigenlijk niet dat ding ergens hebben staan in huis...

Circa 11 maanden oud, met garantie en stabiel 190mh/s (6x gtx 1070ti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Daniel-p schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:32:
Iemand mogelijk interesse in een overname van mijn mining rig? Ik ga binnenkort samenwonen en de vriendin wil eigenlijk niet dat ding ergens hebben staan in huis...

Circa 11 maanden oud, met garantie en stabiel 190mh/s (6x gtx 1070ti).
De mijne ook niet, maar ik laat haar het kaas niet van het brood eten.

De mining rig zet ik op de logeerkamer neer, wordt deze nog beetje verwarmd ook. De energierekening betaal ik dan volledig. Als jij dit laatste ook voorstelt aan je vriendin, mag je de set zeker houden.

Vergeet niet dat Ethereum weer naar de 1000 gaat. Wanneer die dat doet, ga jij je rig missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
DeTowel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

De mining rig zet ik op de logeerkamer neer, wordt deze nog beetje verwarmd ook. De energierekening betaal ik dan volledig. Als jij dit laatste ook voorstelt aan je vriendin, mag je de set zeker houden.

Vergeet niet dat Ethereum weer naar de 1000 gaat. Wanneer die dat doet, ga jij je rig missen ;)
Moet hij wel een logeerkamer hebben. Bij een tweekamerappartementje wordt het lastig zo'n ding kwijt te kunnen. Of hij staat in de woonkamer te blazen of in je slaapkamer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
DeTowel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Voor wanneer stond er ook alweer gepland dat Ethereum naar de 1000 gaat? Heb dit even gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
pongthamong schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:34:
[...]

Voor wanneer stond er ook alweer gepland dat Ethereum naar de 1000 gaat? Heb dit even gemist
in mijn agenda staat dat rond 17 december ethereum rond de 2000 moet staan :P dan heb ik mijn miner er ruim uit binnen een jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
hjvg schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

in mijn agenda staat dat rond 17 december ethereum rond de 2000 moet staan :P dan heb ik mijn miner er ruim uit binnen een jaar :D
Haha en XMR? Ik heb er daar 1tje van geminet. Stiekem geloof ik nog wel heel erg dat cryptonight coins veel potentie hebben ivm de anonimiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
mine_phun schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

En inmiddels een half jaar verder is NLpool een behoorlijk succes geworden! :) Er zijn een hoop dingen verbeterd, aangepast etc. en inmiddels zijn er ook een hoop nieuwe coins en algo's toegevoegd zoals Lyra2Z , X16R , X16S, Xevan etc. en nichecoins zoals SmartCash.

Anyway, reden van deze post: ik ben op zoek naar mensen die X17 en X16 S/R minen momenteel met een behoorlijke hashrate. Om voldoende traffic te krijgen voor deze algo's op NLpool is een leuke wekelijkse bonus onderhandelbaar voor een langere tijd 8)
Ik kan rond de 170mhs (iirc) doen op x16r. Ben alweer een hele tijd erg passief aan het minen via nicehash maar als ik mijn dagelijkse opbrengsten in euro's tegenover de energiekosten zet dan draai ik 2 euro per dag verlies. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een tijdje Merit gemined: https://www.merit.me/
Dit is een invite only blockchain.
Invites kan je krijgen door te minen.

- knip -

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
RonnieB82 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:07:
Ik heb een tijdje Merit gemined: https://www.merit.me/
Dit is een invite only blockchain.
Invites kan je krijgen door te minen.

~[mbr]- knip -~[/]
Klinkt best interessant, hoe gaan ze om met exchanges etc dan?

Even iets anders. Ik gebruik eigenlijk altijd XMR Stak 2.4.7 om Cryptonight te minen. Nu haal ik daar met een aantal RX Vega 56 kaarten zo'n 8600hs op (CN7). Nu is recent Monero geforkt naar CN8 en heb ik even een test gedaan met XMR Stak 2.5.0 met ondersteuning voor CN8 maar ik heb echt aanzienlijk minder hashrate. Ik heb nu maar 6600hs. Ter vergelijking heb ik Cast XMR 1.5.0 gebruikt op CN8 en daar heb ik 8100hs. Nu weet ik dat CN8 intensiever is en vind ik de terugloop van 8600 naar 8100hs met Cast XMR 1.5.0 normaal. Ik vind de terugloop van 8600 naar 6600hs op XMR Stak 2.5.0 bizar hoog.

Iemand anders ook deze ervaring? Voor nu mine ik geen CN8 coins hoor (heb wel een Wownero pool draaien, maar daar mine ik zelf niet actief) maar het lijkt mij dat XMR Stak nog meer geoptimaliseerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

pongthamong schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Klinkt best interessant, hoe gaan ze om met exchanges etc dan?
Ze hebben zelf een exchange waar je momenteel merit kan kopen/verkopen.

Hoe ze dat eventueel in de toekomst gaan doen met andere exchanges weet ik zo even niet, het is nog een hele jonge coin. (ik ben vooral van het spec minen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Laatst online: 27-05 13:36
Wat zijn de ervaringen hier met stabiel minen van Monero met XMR Stak? Ik heb mijn rig al een hele tijd op ETH staan en dat ging super stabiel. Heb em eens per 2 maanden es moeten rebooten ofzo, verder geen omkijken naar. Ik wil echter switchen naar Monero (zie wel potentie in die coin long term en levert nu al meer op dan ETH met mijn NVIDIA rig), maar als ik XMR Stak laat draaien dan heb ik nu al 2x in 48u een crash te pakken :( Gezien ik een passieve miner ben, is het voor mij geen optie om iedere 24u weer aan de slag te moeten, dus als dit niet stabieler te krijgen is vrees ik dat ik toch bij ETH ga blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Morion schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:31:
Wat zijn de ervaringen hier met stabiel minen van Monero met XMR Stak? Ik heb mijn rig al een hele tijd op ETH staan en dat ging super stabiel. Heb em eens per 2 maanden es moeten rebooten ofzo, verder geen omkijken naar. Ik wil echter switchen naar Monero (zie wel potentie in die coin long term en levert nu al meer op dan ETH met mijn NVIDIA rig), maar als ik XMR Stak laat draaien dan heb ik nu al 2x in 48u een crash te pakken :( Gezien ik een passieve miner ben, is het voor mij geen optie om iedere 24u weer aan de slag te moeten, dus als dit niet stabieler te krijgen is vrees ik dat ik toch bij ETH ga blijven...
Misschien je overclock naar beneden bijstellen?
Ik mine CryptonightV7 op deze settings: Powerlimit 65, CoreClock -100 MemoryClock +500

Monero is echter CryptonightV8, daar heb ik geen ervaring mee...

[ Voor 64% gewijzigd door Mr. Unexist op 23-10-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 09:14
Indien iemand interesse zou hebben in extra rigs, de mijne zijn beschikbaar

3 rigs met 6x 580
1 rig met 12x 580

Of indien je gewoon 30 kaarten wil kopen, is ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Laatst online: 27-05 13:36
Leken wat beginners hiccups te zijn, hij draait nu al een paar dagen zonder problemen... wel vreemd als je ETH gewend bent te minen dat deze gewoon soms 20min tussen shares heeft zitten en ik bij "last share 23min ago" al snel denk dattie gecrasht is :)
Ook haal ik overigens niet de verwachtte KH/s, maar dat kijk ik voor nu nog even aan (zit op 1.94KH/s over de laatste 24u, had verwacht meer richting de 2.9 KH/s te zitten met 4x een 1070ti kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Morion schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:55:
Leken wat beginners hiccups te zijn, hij draait nu al een paar dagen zonder problemen... wel vreemd als je ETH gewend bent te minen dat deze gewoon soms 20min tussen shares heeft zitten en ik bij "last share 23min ago" al snel denk dattie gecrasht is :)
Ook haal ik overigens niet de verwachtte KH/s, maar dat kijk ik voor nu nog even aan (zit op 1.94KH/s over de laatste 24u, had verwacht meer richting de 2.9 KH/s te zitten met 4x een 1070ti kaart)
Probeer eens een vaste difficulty te zetten zodat je regelmatig shares submit. Heeft vaak positieve invloed op je hashrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Ben ik de enige die nog ethereum mined?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
DeTowel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:12:
ik mine het afentoe maar als ik een leuke nieuwe coin zie (op dit moment fury) dan switch ik even tot ik vind dat ik genoeg coins heb en dan ga ik weer etherium + maxcoin farmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
DeTowel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:12:
Aan de difficulty te zien niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
Miner gaat vlot door, hopelijk komt de prijs ooit nog naar omhoog zodat ik de energierekening er terug mee kan betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Heeft hier iemand een antminer T9+ of is daar bekend mee?
Ik kan bijna niets instellen (OC etc) vergeleken met andere Antminers.

Dan een andere vraag; ik krijg op zowel antpool als slushpool geen enkele worker online.
  • ASIC status is ok etc.
  • Kan ook pingen vanuit de antminer T9+.
Wel zie ik de hashrate in mijn dashbord op antpool.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
iNSANiTi schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:05:
Heeft hier iemand een antminer T9+ of is daar bekend mee?
Ik kan bijna niets instellen (OC etc) vergeleken met andere Antminers.

Dan een andere vraag; ik krijg op zowel antpool als slushpool geen enkele worker online.
  • ASIC status is ok etc.
  • Kan ook pingen vanuit de antminer T9+.
Wel zie ik de hashrate in mijn dashbord op antpool.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Nee sorry geen ervaring met ASICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik bied m'n miners te koop aan.
Voor degene die interesse heeft. Ze zijn te vinden op m'n V&A pagina.
Het was een leuke tijd, nu is het tijd voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-04 00:21
Hey allemaal,

Ik wil ook graag monero minen. Lees hier en daar dat zowel cpu en gpu het kan. Heb gisteren litecoin mining aan de praat gekregen via mijn processor, i9-9900k op 16 threads draaiend haal ik soms wel is boven 1000kH/s maar niet altijd stabiel. Valt vaak onder de 500kH/s. Wil mijn stream pc upgraden naar de 1950x 16 cores en 32 threads. Iemand tips en gratis advies :) beter op gpu of cpu?

Heb zelf namelijk gelezen op cpu minin met 1950x haal je makkelijk 1500 kH/s. Berekend dat het met minen van monero wel rendabel is.

Men game pc waar ook de i9-9900k in zit heeft een 1080ti maar om monero ermee te minen lukte niet echt, moet dat even verder uitzoeken? Plus kan ik het allebei tegelijkertijd doen? Cpu en gpu?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest zo niet kraak me alsjeblieft niet af, wil me zelf erin verbeteren en mijn kennis hierin verbreden.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
JustNutszz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:08:
Hey allemaal,

Ik wil ook graag monero minen. Lees hier en daar dat zowel cpu en gpu het kan. Heb gisteren litecoin mining aan de praat gekregen via mijn processor, i9-9900k op 16 threads draaiend haal ik soms wel is boven 1000kH/s maar niet altijd stabiel. Valt vaak onder de 500kH/s. Wil mijn stream pc upgraden naar de 1950x 16 cores en 32 threads. Iemand tips en gratis advies :) beter op gpu of cpu?

Heb zelf namelijk gelezen op cpu minin met 1950x haal je makkelijk 1500 kH/s. Berekend dat het met minen van monero wel rendabel is.

Men game pc waar ook de i9-9900k in zit heeft een 1080ti maar om monero ermee te minen lukte niet echt, moet dat even verder uitzoeken? Plus kan ik het allebei tegelijkertijd doen? Cpu en gpu?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest zo niet kraak me alsjeblieft niet af, wil me zelf erin verbeteren en mijn kennis hierin verbreden.

Gr
je zult nooit een 100% stabiele output hebben meestal zal het in de mining software zelf wel redelijk stabiel moeten zijn. maar in de pool overzichten niet aangezien die berekend op het aantal accepts die hij binnen krijgt.

veder heb je het over KH/S maar dit moet volgens mij H/S zijn heb even gezocht en zie dat
INTEL I9 9900K 630 H/s XMRIG 2.14.1 dat ongeveer doet volgens de benchmark die ik vond

cpu+gpu mining moet gewoon kunnen is vaak een instelling in de mining software.

(kan zelf niet helemaal zien hoe momenro winst gevend kan zijn op dit moment (of je moet stroom niet rekenen) maar voor mij is op dit moment nog steeds eth het meest winst gevend met de miner die ik te koop heb staan die heeft dan wel ati kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
hjvg schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:01:
[...]

je zult nooit een 100% stabiele output hebben meestal zal het in de mining software zelf wel redelijk stabiel moeten zijn. maar in de pool overzichten niet aangezien die berekend op het aantal accepts die hij binnen krijgt.

veder heb je het over KH/S maar dit moet volgens mij H/S zijn heb even gezocht en zie dat
INTEL I9 9900K 630 H/s XMRIG 2.14.1 dat ongeveer doet volgens de benchmark die ik vond

cpu+gpu mining moet gewoon kunnen is vaak een instelling in de mining software.

(kan zelf niet helemaal zien hoe momenro winst gevend kan zijn op dit moment (of je moet stroom niet rekenen) maar voor mij is op dit moment nog steeds eth het meest winst gevend met de miner die ik te koop heb staan die heeft dan wel ati kaarten)
Je heb helemaal gelijk, zat verkeerd te kijken. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk hash power eruit kan halen zodat het wel rendabel is? Enig idee ? Advies? Ben best bereid om upgrades te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Mijn PC heeft een "MSI Radeon R9 280 Gaming 3G". Heb gekeken in calculators maar kan deze niet terug vinden. Enig idee hoe ik het beste erachter kom om te kijken of deze nog winst gevend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
Prutzertje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Mijn PC heeft een "MSI Radeon R9 280 Gaming 3G". Heb gekeken in calculators maar kan deze niet terug vinden. Enig idee hoe ik het beste erachter kom om te kijken of deze nog winst gevend is?
Je moet eerst achter komen hoeveel hash je haalt en dan vervolgens in calculator kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
JustNutszz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Je heb helemaal gelijk, zat verkeerd te kijken. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk hash power eruit kan halen zodat het wel rendabel is? Enig idee ? Advies? Ben best bereid om upgrades te maken.
denk dat heb op dit moment heel moeilijk is om een systeem te maken die echt direct winst draait mijn 6x 580 ati kaarten rig draait op dit moment net niet winstgevend op eth als ik de stroom mee bereken maar goed ik hou de coins voor betere prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustNutszz
hjvg schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:22:
[...]

denk dat heb op dit moment heel moeilijk is om een systeem te maken die echt direct winst draait mijn 6x 580 ati kaarten rig draait op dit moment net niet winstgevend op eth als ik de stroom mee bereken maar goed ik hou de coins voor betere prijzen
Ja heb al verdere onderzoek gedaan en is niet echt winstgevend, want mag ik je vragen hoeveel kwa aantal je eruit haalt met die 6 kaarten op jaarbasis ?

Want heb er ook nagedacht om indd gewoon te minen en dan voor later, wanneer de prijs wel hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
JustNutszz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Ja heb al verdere onderzoek gedaan en is niet echt winstgevend, want mag ik je vragen hoeveel kwa aantal je eruit haalt met die 6 kaarten op jaarbasis ?

Want heb er ook nagedacht om indd gewoon te minen en dan voor later, wanneer de prijs wel hoog is.
met deze miner V&A aangeboden: Crypto miner 6x AMD RX580 8gb
heb ik vanaf 01-01-2018 tot nu ongeveer 4 ETH en 0.05BTC gemind en nog wat andere kleine coins met de hoop daar een mooie slag te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Je kan ook heel erg lucratief minen met CPU en of GPU als je jouw rekenpower beschikbaar stelt voor medisch onderzoek via folding@home. Dus geen weggegooide energie zoals bij ETH of BTC.

De bekendste zijn Curecoin en Banano. Vooral Banano is erg lucratief om te minen!
Ook al met een goede laptop of PC.

De miner is te vinden op www.bananominer.com

Ze hebben ook al een Nederlandse Telegram groep: https://t.me/Banano_NL
Als je daar joined krijg je al gelijk een startkapitaal van 1013 BAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Momenteel wat op de sukkel met mijn rig.

Lijkt erop dat hij niet genoeg RAM heeft.
Virtueel staat dit op 20GB maar krijg dit niet hoger.
Mogelijk beperkt door de 4GB lat die er in zit?

Tips altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Daanvi schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:06:
Momenteel wat op de sukkel met mijn rig.

Lijkt erop dat hij niet genoeg RAM heeft.
Virtueel staat dit op 20GB maar krijg dit niet hoger.
Mogelijk beperkt door de 4GB lat die er in zit?

Tips altijd welkom.
uhm geen idee mischien wat meer info wat welke coin wat voor problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
ETH

In de logfiles krijg ik volgende:

2019.06.25:10:35:36.457: GPU5 GPU5: Allocating DAG (3.10) GB; good for epoch up to #269
2019.06.25:10:35:36.457: GPU5 GPU5: Allocating light cache buffer (49.6) MB; good for epoch up to #269
2019.06.25:10:35:36.846: GPU5 GPU5: clEnqueueNDRangeKernel (-4)
2019.06.25:10:35:37.500: wdog Thread(s) not responding. Restarting.

Niet superveel over te vinden maar kom verschillende keren terug uit bij het RAM geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
en dit geeft hij op alle kaarten of alleen op gpu5 ?

want dan zou je zeggen dat die kaart wat instabiel is/ niet helemaal lekker geclockt is op dit moment door de warmte of door zwaardere belasting toch net crasht.

ik heb mijn mining rig maar weekje vrij gegeven met deze tempraturen is het al warm zat kan die kachel wel even uit

[ Voor 22% gewijzigd door hjvg op 25-06-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
hjvg schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:35:
en dit geeft hij op alle kaarten of alleen op gpu5 ?

want dan zou je zeggen dat die kaart wat instabiel is/ niet helemaal lekker geclockt is op dit moment door de warmte of door zwaardere belasting toch net crasht.

ik heb mijn mining rig maar weekje vrij gegeven met deze tempraturen is het al warm zat kan die kachel wel even uit
Yup enkel op GPU5, de andere (ander merk/type) geeft geen probleem. Momenteel staat GPU5 uit en nu draait hij perfect.
Heb uit voorzorg riser vervangen maar geen effect.
rare is dat de kaart reeds jaartje perfect heeft liggen draaien dus denk dat clocking goed zit.

Momenteel staan mijn fans op auto, misschien bij deze kaart eens proberen fan op 70% te zetten en zien of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Daanvi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Yup enkel op GPU5, de andere (ander merk/type) geeft geen probleem. Momenteel staat GPU5 uit en nu draait hij perfect.
Heb uit voorzorg riser vervangen maar geen effect.
rare is dat de kaart reeds jaartje perfect heeft liggen draaien dus denk dat clocking goed zit.

Momenteel staan mijn fans op auto, misschien bij deze kaart eens proberen fan op 70% te zetten en zien of dit helpt.
ik denk dat je toch naar clockings moet kijken ook al draaide hij altijd perfect mining word zwaarder meer belastend hoe meer de coin gemind is en dus kan je kaart er na verloop van tijd wel moeite mee krijgen terwijl hij dat eerder niet had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Forum is een beetje dood inmiddels, jammer.

Zijn er nog mensen die stug door blijven minen ondanks de nogal tegenvallende opbrengsten?

Ik ben er een maand geleden mee gestopt en ben m'n hardware aan het verkopen.
Heb ook de miner van een vriend te koop staan, die er al veel eerder mee gestopt is.

Bij interesse in hardware check m'n advertenties en doe een bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Het kost eigenlijk alleen maar geld op het moment, dus ik snap wel waarom het hier dood is ;).
De golden days zijn al ruim anderhalf jaar voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ja ik ben nog steeds bezig met minen ondertussen staat hij ook wel te koop bij mij maar ik heb alle coins nog steeds die ik binnen gehaald heb en ik verwacht ook zeker wel dat er wel weer hogere prijzen komen.

dus ja ik ga rustig door voor nu en als de prijzen weer hoger zijn zal ik mooi wat muntjes hebben en ja dat kan nog even duren maar ik geloof niet dat het voorlopig helemaal naar 0 gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
PM_Petrol schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:11:
Het kost eigenlijk alleen maar geld op het moment, dus ik snap wel waarom het hier dood is ;).
De golden days zijn al ruim anderhalf jaar voorbij.
Als je goedkope stroom hebt is het misschien nog wel te doen, anders kan je beter de coins gewoon kopen denk ik.

Vind het wel jammer, was een leuke hobby en tijdverdrijf.

Heb inmiddels ook aardig wat coins.
En ik verwacht ook dat er nog wel een flinke run omhoog komt, dus blijf wel HODLen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 11:13
Ik ben met Folding@Home bezig, icm bananominer. De reden hiervoor is dat m'n kwh goedkoop zijn (zonnepanelen, overschot). Met Nice hash Was het niet de moeite, dat leverde een maand geleden ongeveer €0,20 per dag op, excl kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Juncto schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:16:
Ik ben met Folding@Home bezig, icm bananominer. De reden hiervoor is dat m'n kwh goedkoop zijn (zonnepanelen, overschot). Met Nice hash Was het niet de moeite, dat leverde een maand geleden ongeveer €0,20 per dag op, excl kosten.
Heb ik ook gedaan alleen ze reducen de rewards keihards. Zo had ik vorige week met 1 RTX 2080 nog 1500 coins per dag, waarop ik nu 500 coins per dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 11:13
Ik zat op de 800, met een 580 (8gb), maar ik kwam recentelijk niet meer boven de 300, dus ik heb het uitgezet,ik ben aan het kijken om ETH te gaan minen, AIO, zodat de warmte gebruikt kan worden om de woonkamer te verwarmen. Een eigen implementatie van Nerdalize :-)
pongthamong schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:37:
[...]

Heb ik ook gedaan alleen ze reducen de rewards keihards. Zo had ik vorige week met 1 RTX 2080 nog 1500 coins per dag, waarop ik nu 500 coins per dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
beste mensen, is er hier nog iemand actief, bump incoming!

ben al wat aan het minen en een nieuw rig heeft wat opstart problemen:

-h81 plus btc
-celeron 3.2 ghz dualcore met intel graphics
-4gb ram
-1250 watt psu uit 2009
-ssd 80gb
-windows 10

ik het de moederbord batterijtje er uitgehaald en het moederbord doet he-le-maal-n-i-ks-meer :'(
is de mobo dood ?
iemand ervaring hiermee?

eerst kreeg ik de 4x rx 470 ook totaal niet aan de praat.
in de zin van nieuwe drivers en het doet niks. tis ook de mining versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik probeer met twee pc's te minen, elk met één videokaart. Helaas lukt het me niet om de batch en config files zo in te stellen dat ik beide pc's naar één wallet kan laten minen. Vooralsnog heb ik dus maar twee wallets aangemaakt, maar liever heb ik natuurlijk naar één wallet.

Ik gebruik lolminer. Ik heb verschillende commando's geprobeerd, maar ik krijg of foutmeldingen of het commando wordt niets mee gedaan, want ik zie altijd maar één worker actief. Allebei de pc's zijn verbonden met hetzelfde LAN.

Ik vermoed dat ik een commando moet ingeven dat verwijst naar het IP adres van de PC of de computernaam. Na twee dagen forums en youtube doorpluizen ben ik helaas nog niet verder. Wie o wie kan me verder helpen?

De standaard batch file ziet zo uit:

@echo off

setlocal enableDelayedExpansion

Rem #################################
Rem ## Begin of user-editable part ##

set "POOL=eu1.ethermine.org:4444"
set "WALLET=mijnwalletadres.lolMinerWorker"

Rem ## End of user-editable part ##

:loop
lolMiner.exe --algo ETHASH --pool !POOL! --user !WALLET! --watchdog exit
if %ERRORLEVEL% == 42 ( timeout 10 goto loop )

pause

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@G3lderland welke kaarten heb je?
Ik ken lolminer niet, heb je ook een link waar ik die kan vinden?

probeer anders dit eens aan te passen (gebruik hetzelfde wallet adres op beide pc's).
PC1
code:
1
set "WALLET=mijnwalletadres.lolMinerWorker_1"

PC2
code:
1
set "WALLET=mijnwalletadres.lolMinerWorker_2"

Als je een NVIDIA kaart hebt kun je ook T-rex miner proberen. Die werkt vrij makkelijk. bat file aanpassen (of aanmaken) de pool kiezen waar je op wil minen, je kaart underclocken en gaan.
T-Rex: https://github.com/trexminer/T-Rex/releases

Ik was naar aanleiding van een tweakers post weer getriggerd om wat uit te proberen. Een aantal miners(software) werken niet meer. Het kan weer enigzins uit met mijn GTX1070 als ik op Ethash mine. Mijn GTX 1070 haalt nog steeds een schamele 26 MH/s, maar of het echt nog uitkan moet ik nog even uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16
Helaas een crosspost vanuit '[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15', het bericht hoort daar volgens mij niet te staan.

Mine sinds kort nu met PhoenixMiner op windows zodat ik ook nog kan gamen wanneer ik daar zin in heb. Ik zie alleen vrij veel stale shares (20-30 %), ze staan alleen wel onder accepted. Is het dan een probleem qua inkomsten?
Ping op accepted shares is wel rond de 55 ms en mijn netwerk is wel stabiel (eerst wifi en nu bedraad geprobeerd om te zien of ik daar minder stales mee kreeg).

Als adres heb ik mijn ethereum 'wallet' adres in Kraken gebruikt. Is dat een heel slecht idee of valt het mee? Om te proberen laat ik eerst ' maar' 0,1 ETH uitbetalen (circa 1 maand werk denk ik). Als dat goed gaat zal ik het wat verhogen zodat ik in verhouding minder transactie fee betaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDaWPpAj8_i9GpJF9SAdmDfh1Hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLWOrpADesdUcfOZlyLk7SCx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYzLsDeBovmtN7_QQ-ygPIk8e7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNOfr8zzJTFOphf8813fPWUD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door warcow op 18-03-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Eigenlijk een goede opsomming m.b.t stale shares.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

In jouw geval tellen de shares dus nog wel voor je inkomsten, maar ideaal is het niet. Het kan maar zo zijn dat de volgende stale shares naar rejected gaan en dat is zonde van je mine tijd.

M.b.t wifi doe je er inderdaad goed aan om altijd een stabiele (kabel) verbinding te hebben.

Kijk eens of dat je op pool 1 / eth-eu1.nanopool.org een beter resultaat haalt.
code:
1
PhoenixMiner.exe -pool stratum+tcp://eth-eu1.nanopool.org:9999  -wal ETH_ADDRESS

met mijn GTX 1070 zit ik op pool 1 met 26,4 MH/s zonder problemen.

Ik zou toch ook wel naar je GPU settings kijken. Hogere MH/s is leuk, maar stabiliteit is beter. Hier moet je de sweetspot opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANewTweaker
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-07-2024
NLMaca schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:46:
Eigenlijk een goede opsomming m.b.t stale shares.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

In jouw geval tellen de shares dus nog wel voor je inkomsten, maar ideaal is het niet. Het kan maar zo zijn dat de volgende stale shares naar rejected gaan en dat is zonde van je mine tijd.

M.b.t wifi doe je er inderdaad goed aan om altijd een stabiele (kabel) verbinding te hebben.

Kijk eens of dat je op pool 1 / eth-eu1.nanopool.org een beter resultaat haalt.
code:
1
PhoenixMiner.exe -pool stratum+tcp://eth-eu1.nanopool.org:9999  -wal ETH_ADDRESS

met mijn GTX 1070 zit ik op pool 1 met 26,4 MH/s zonder problemen.

Ik zou toch ook wel naar je GPU settings kijken. Hogere MH/s is leuk, maar stabiliteit is beter. Hier moet je de sweetspot opzoeken.
Ik merk wel dat er voor mijn kaart een redelijk verschil is (ong 2 MH/s, best veel op 42-44 mh/sec) tussen het punt waarbij ik geen enkele invalid share krijg en het punt waar ik er ongeveel 2/3 per etmaal krijg. Ik heb de kaart nog niet zien crashen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 11:51
Ben sinds dit weekend begonnen met ETH minen, puur als hobby en ook om mij wat meer te verdiepen in deze materie.

Op dit moment heb ik mijn 2080ti ge-undervolt en pak nu rond de 60 mh/s.

Kaart draait op 1980 mhz cclock en 8050 mhz mclock op een voltage van 943 mV en de fans draaien op 60% met een temp van 53C .

Het lastige is dat ik met Hwinfo niet mijn junction graden kan meten. Ik neem aan dat met een temp van 53 ik mij daar eigenlijk geen zorgen om hoef te maken toch?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

RBN026 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:54:
Ben sinds dit weekend begonnen met ETH minen, puur als hobby en ook om mij wat meer te verdiepen in deze materie.

Op dit moment heb ik mijn 2080ti ge-undervolt en pak nu rond de 60 mh/s.

Kaart draait op 1980 mhz cclock en 8050 mhz mclock op een voltage van 943 mV en de fans draaien op 60% met een temp van 53C .

Het lastige is dat ik met Hwinfo niet mijn junction graden kan meten. Ik neem aan dat met een temp van 53 ik mij daar eigenlijk geen zorgen om hoef te maken toch?
Ik zou me met een 2080ti weinig zorgen maken hoor als het 53 graden aanwijst. Vanaf de rtx 3080 wordt een ander verhaal, daar wordt het geheugen loeiheet en moet je wel opletten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

psy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Ik zou me met een 2080ti weinig zorgen maken hoor als het 53 graden aanwijst. Vanaf de rtx 3080 wordt een ander verhaal, daar wordt het geheugen loeiheet en moet je wel opletten.
Is weinig correlatie tussen core/memory temp. Sterker nog, een hogere core temp kan in sommige gevallen duiden op een betere memory koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-05 08:05

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Zijn er nog mensen die zich actief bezig houden met mining?

in 2016 tot 2018 een tijdje gemined met scrypt en X11 miners..
maar er nu een paar jaar uit.. en zit te overwegen om misschien toch weer iets op te pakken.
zijn er nog pointers waar ik het beste naar kan kijken, of hebben de grotere miningfarms ondertussen alles aardig overgenomen?

Nu mine ik wat vanuit de gulden (NLG) wallet op mijn desktop terwijl ik thuis werk maar dat is meer een extra omdat de pc toch aanstaat. Verder zit ik op dit moment alleen in staking van wat coins..

de videokaart in mijn desktop is toch niet sterk genoeg, daarvoor moet ik eerst naar een andere pc..
effectief zit ik dus te overwegen om voornamelijk een extern iets aan te schaffen en indien mogelijk met een goede stroomprijs ergens te hosten

[ Voor 18% gewijzigd door ColdStone op 30-04-2021 11:39 ]

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

resusaapje

h less

dunthon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:
Zijn er nog mensen die zich actief bezig houden met mining?

in 2016 tot 2018 een tijdje gemined met scrypt en X11 miners..
maar er nu een paar jaar uit.. en zit te overwegen om misschien toch weer iets op te pakken.
zijn er nog pointers waar ik het beste naar kan kijken, of hebben de grotere miningfarms ondertussen alles aardig overgenomen?

Nu mine ik wat vanuit de gulden (NLG) wallet op mijn desktop terwijl ik thuis werk maar dat is meer een extra omdat de pc toch aanstaat. Verder zit ik op dit moment alleen in staking van wat coins..

de videokaart in mijn desktop is toch niet sterk genoeg, daarvoor moet ik eerst naar een andere pc..
effectief zit ik dus te overwegen om voornamelijk een extern iets aan te schaffen en indien mogelijk met een goede stroomprijs ergens te hosten
Genoeg miners op tweakers. alleen hangen ze meestal in het slow chat topic rond :)

Ik mine ETH met een game pc, die 24/7 aanstaat. Bij wijze van experiment tevens CHIA. HNT ziet er interessant uit voor Q4 omdat dan naar verwachting 5G in Europa wordt aangeboden.
Verder is het net als bij jou staking en wat DCA.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 08:58
Ik kan via m'n werk wel aan een zooi videokaarten komen i.v.m. vervanging desktops voor laptops.
De kaarten die hierin zitten zijn voornamelijk NVIDIA GeForce GTX 960 of NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti. Evt. RX570's maar ik weet niet of hier genoeg van zijn.

Heeft het zin om 8 stuks in te zetten i.c.m. zoiets of zet dit geen zoden aan de dijk?
De coins die ik op het oog heb zijn ZEC, ZEN en BEAM.

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 30-04-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:14:
Ik kan via m'n werk wel aan een zooi videokaarten komen i.v.m. vervanging desktops voor laptops.
De kaarten die hierin zitten zijn voornamelijk NVIDIA GeForce GTX 960 of NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti. Evt. RX570's maar ik weet niet of hier genoeg van zijn.

Heeft het zin om 8 stuks in te zetten i.c.m. zoiets of zet dit geen zoden aan de dijk?
De coins die ik op het oog heb zijn ZEC, ZEN en BEAM.
https://whattomine.com/coins ;)

Waarom die drie eigenlijk? Voorlopig levert ETH nog steeds het meeste op. En van je ETH kan je altijd nog ZEC, ZEN of BEAM kopen...

[ Voor 9% gewijzigd door resusaapje op 30-04-2021 13:12 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 08:58
resusaapje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:07:
[...]

https://whattomine.com/coins ;)

Waarom die drie eigenlijk? Voorlopig levert ETH nog steeds het meeste op. En van je ETH kan je altijd nog ZEC, ZEN of BEAM kopen...
Meer met de gedachte dat ETH strak niet meer te minen is. Om te beginnen uiteraard de beste optie op het moment. Kun je ook grafische kaarten combineren of moeten ze allemaal van hetzelfde type zijn? Ik ga er niet de hele dag naar kijken dus esthetisch geloof ik het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:31:
[...]

Meer met de gedachte dat ETH strak niet meer te minen is. Om te beginnen uiteraard de beste optie op het moment. Kun je ook grafische kaarten combineren of moeten ze allemaal van hetzelfde type zijn? Ik ga er niet de hele dag naar kijken dus esthetisch geloof ik het wel. :P
Combineren kan prima. Als je met Linux overweg kunt, is HiveOS wellicht een optie voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 12:28
Sinds 2 dagen ook bezig met het minen van ETH op een (MSI Suprim X) RTX3080.

Gewoon ergens begonnen met het lezen van een handleiding en zodoende bij Nanopool & Nanominer uitgekomen. Na wat posten in de slowchat werd ik erop gewezen dat ik mijn memory om zeep aan het helpen was en ik de kaart moest tweaken voor een optimaal resultaat..

Waardes eerste start (zonder afterburner):
84 MH/ s
Fan 35%
220W
Temp: 110+ :'(

Na het installeren van Afterburner en wat spelen met de instellingen op het volgende uitgekomen:

97+ MH/ s @ 220W
Fan 90%
Power 60%, Core -200, Mem 1100+
Temp mem: 86 / 88 (zijkant open)
Temp GPU: 41

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q283nqvwEiE-S86nfXeo68pJLGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orMLJUF2J5vN6PL6SfONzs3O.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik redelijk hoog zit met de memory, maar als ik lees dat Nvidia aangeeft dat 110 binnen spec ( 8)7 ) is, laat ik hem voor nu even lopen. Ik kan altijd de mem naar onder schroeven mocht het nodig zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door BTFD op 07-05-2021 07:54 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

BTFD schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:55:
Sinds 2 dagen ook bezig met het minen van ETH op een (MSI Suprim X) RTX3080.

Gewoon ergens begonnen met het lezen van een handleiding en zodoende bij Nanopool & Nanominer uitgekomen. Na wat posten in de slowchat werd ik erop gewezen dat ik mijn memory om zeep aan het helpen was en ik de kaart moest tweaken voor een optimaal resultaat..

Waardes eerste start (zonder afterburner):
84 MH/ s
Fan 35%
220W
Temp: 110+ :'(

Na het installeren van Afterburner en wat spelen met de instellingen op het volgende uitgekomen:

97+ MH/ s @ 220W
Fan 90%
Power 60%, Core -200, Mem 1100+
Temp mem: 86 / 88 (zijkant open)
Temp GPU: 41

[Afbeelding]

Denk dat ik redelijk hoog zit met de memory, maar als ik lees dat Nvidia aangeeft dat 110 binnen spec ( 8)7 ) is, laat ik hem voor nu even lopen. Ik kan altijd de mem naar onder schroeven mocht het nodig zijn..
Gefeliciteerd en welkom :)

Ikzelf zit er sinds februari met een Suprim 3070 in:
62+ MH/ s @ 130W
Fan 60%
Power 50%, Core -350, Mem +1300
Temp mem: 53
Temp GPU: 40
Efficiency: 0,414 mh/s/W

Ik gebruik Lolminer, omdat die voor mij een stuk stabieler werkt, en omdat de fee lekker laag is: 0,7% ipv bv Nanominer 1%
Ik mine gewoonlijk bij Ethermine, maar ben nu Binance aan het testen, vanwege wederom lager fee (0,5% ipv 1%), plus dagelijks uitbetalen en natuurlijk geen fee voor verplaatsen naar de exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Bij wijze van test even ETC gemined ipv ETH. Ik zag toevallig dat de koers van ETC in een paar dagen verdubbeld was waardoor de mining opbrengst 145% tov ETH was. Had ik maar een rig gehad, dan had ik even kort kunnen scoren!
Nu de koers weer naar $140 is gegaan, zijn de voordelen ook weer weg.

In het kort: in de gaten houden wanneer ETC/ETH boven 0,05 ligt, want dan is het interessant om over te stappen

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste