Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging mijn amd driver update maar hij pakte de videokaarten niet. Daarna amd drivers eraf gegooid en nieuwe geïnstalleerd alleen die pakt die ook niet. Bij het installeren reageren de videokaarten wel op de instalatie maar daarna zijn ze niet verbonden. Ook niet bij device manager staat een gele driehoek

Bij device manager kan ik zien dat de cpu wel verbonden is. Ook staat er foutcode 43 op wat inhoud driver of hardware iets mis mee. De driver had ik geupdated. Dus ik ga van de driver uit.

Mis ik iets over het hoofd met de installatie procedure ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:34:
Ik ging mijn amd driver update maar hij pakte de videokaarten niet. Daarna amd drivers eraf gegooid en nieuwe geïnstalleerd alleen die pakt die ook niet. Bij het installeren reageren de videokaarten wel op de instalatie maar daarna zijn ze niet verbonden. Ook niet bij device manager staat een gele driehoek

Bij device manager kan ik zien dat de cpu wel verbonden is. Ook staat er foutcode 43 op wat inhoud driver of hardware iets mis mee. De driver had ik geupdated. Dus ik ga van de driver uit.

Mis ik iets over het hoofd met de installatie procedure ?
Alle kaarten eruit, de amd driver cleaner draaien, 1 kaart erin.. driver herinstalleren.. en dan 1 voor 1 kaarten toevoegen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Alle kaarten eruit, de amd driver cleaner draaien, 1 kaart erin.. driver herinstalleren.. en dan 1 voor 1 kaarten toevoegen.
Hallo

Ik heb alle kaaren opniew geinstalleerd ook via fysiek. Alle drivers er eerst af gehaald. Toen de nieuwe crimson erop. Ik heb ook atikmdag gepatched.
Alleen nu krijg ik dezelfde fout melding weer code 43.
Zal het eraan liggen dat de vorige eigenaar in de bios de drive heeft? Dan moet ik dat toch kunnen zien. Soms werken er er 1 of 2 videokaarten voor een x aantal minuten. Met de crimson software. Daarna werkt ze niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
mirno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:13:
[...]

Had al een iets verouderde versie. Heb die vervangen voor een nieuwe, maar tevergeefs. Ga eerdaags maar even proberen met de settings vanuit XMRStak, maar ben daar niet zo bekend mee als Claymore.
Verwijder je profiles map eens in je installatie folder van afterburner. Misschien dat dat de settings reset.

En als je rig goed draait dan windows update meteen uitzetten. Anders smos of hiveos proberen?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hoe doen jullie het qua temperatuur? Het lijkt mij dat een constante temperatuur het beste is? Momenteel is mijn temperatuur van de GPU ongeveer 63 graden, maar als ik hem vastpak is dat wel echt behoorlijk warm (kun je niet al te lang vast houden).

Nu kan ik in HiveOS een minimale fanspeed instellen, wat de temperatuur vast lager maakt, maar wel wat meer stroom verbruikt, de fans meer laat slijten op lange termijn en de temperatuur denk ik minder stabiel maakt. Dus ik weet niet of dat nu wel echt een verbetering is... :|

Hoe doen jullie dit?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

AtlAntA schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:17:
[...]

Verwijder je profiles map eens in je installatie folder van afterburner. Misschien dat dat de settings reset.

En als je rig goed draait dan windows update meteen uitzetten. Anders smos of hiveos proberen?
Bedankt voor de tip. Maar werkt helaas ook niet.
Erg vreemd allemaal. Heb ook niet veel zin om windows opnieuw te installeren.
Updates waren gedwongen ivm spectre.

Zal smos en hiveos proberen, zijn dat afterburner alternatieven?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

geerttttt schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:03:
Hoe doen jullie het qua temperatuur? Het lijkt mij dat een constante temperatuur het beste is? Momenteel is mijn temperatuur van de GPU ongeveer 63 graden, maar als ik hem vastpak is dat wel echt behoorlijk warm (kun je niet al te lang vast houden).

Nu kan ik in HiveOS een minimale fanspeed instellen, wat de temperatuur vast lager maakt, maar wel wat meer stroom verbruikt, de fans meer laat slijten op lange termijn en de temperatuur denk ik minder stabiel maakt. Dus ik weet niet of dat nu wel echt een verbetering is... :|

Hoe doen jullie dit?
Fan speed gebruikt niet heel veel meer stroom, valt eigenlijk in het niets vergeleken met wat de GPU zelf verbruikt.
Zelf zet ik hem liever op 100%, ivm de koeling. Als die stuk is monteer ik er een nieuwe koeler op. Als je GPU stuk is, kan je dat niet repareren.
Fans gaan wel soms stuk idd.

我的名字是Mirno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

mirno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Fan speed gebruikt niet heel veel meer stroom, valt eigenlijk in het niets vergeleken met wat de GPU zelf verbruikt.
Zelf zet ik hem liever op 100%, ivm de koeling. Als die stuk is monteer ik er een nieuwe koeler op. Als je GPU stuk is, kan je dat niet repareren.
Fans gaan wel soms stuk idd.
Heb nu een scriptje gevonden om zelf een gewenste temp in te stellen:
https://github.com/Steambot33/HiveOS-NVIDIA-GPU-autofan-2.0

Werkt wel mooi, nu is de fanspeed 50% op dit moment en de temperatuur wordt stabiel gehouden op 55 graden. Is al een stuk koeler dan 63 graden...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
geerttttt schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Heb nu een scriptje gevonden om zelf een gewenste temp in te stellen:
https://github.com/Steambot33/HiveOS-NVIDIA-GPU-autofan-2.0

Werkt wel mooi, nu is de fanspeed 50% op dit moment en de temperatuur wordt stabiel gehouden op 55 graden. Is al een stuk koeler dan 63 graden...
Denk niet dat 63 graden een probleem is (hoop ik voor mezelf :P )
Ikzelf heb max temp op 62 graden staan en fans zitten meestal tussen de 50 en 70%.

Dat het maar snel terug winter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Welke coints minen jullie momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

passie2010 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:39:
Welke coints minen jullie momenteel?
ETH met amd. ben ook nog bezig om ook nog met een laptop ETN minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:12
Op dit moment ben ik nog lekker bezig Raven te minen.
Ik wil alleen binnenkort weer over op de volgende coin.

Iemand toevallig nog een naar zijn mening interessante coin voor de toekomst die goed te minen valt met Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen dat de cpu miner bij awesominer geen share's vindt ?
laptop i7. progamma werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daniel-p schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:29:
Op dit moment ben ik nog lekker bezig Raven te minen.
Ik wil alleen binnenkort weer over op de volgende coin.

Iemand toevallig nog een naar zijn mening interessante coin voor de toekomst die goed te minen valt met Nvidia?
Ik had goeie hoop voor Ravencoin een tijdje terug. Maar de difficulty schoot omhoog en de prijs bleef gelijk of ging zelfs naar beneden. Verder zijn er maar weinig significante updates vanuit het dev team gekomen de laatste tijd dus ik heb ze alweer verkocht voor 4080 sats. Wat toen blijkbaar best hoog was. Ik volg deze kerel op youtube. Die is er meestal wel vroeg bij met nieuwe munten die goed te minen zijn met nvidia. YouTube: The Technicals
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:46:
hebben meer mensen dat de cpu miner bij awesominer geen share's vindt ?
laptop i7. progamma werkt verder prima
Meestal is de difficulty met CPU minen erg hoog. Dus de kans dat je CPU een share vindt in het huidige block is best klein. Elke keer als er weer een nieuw block wordt gevonden begint je CPU opnieuw te proberen om een share te vinden met het huidige block. Etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Wat mine je dan nu in plaats van die ravencoin?
AtlAntA schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Ik had goeie hoop voor Ravencoin een tijdje terug. Maar de difficulty schoot omhoog en de prijs bleef gelijk of ging zelfs naar beneden. Verder zijn er maar weinig significante updates vanuit het dev team gekomen de laatste tijd dus ik heb ze alweer verkocht voor 4080 sats. Wat toen blijkbaar best hoog was. Ik volg deze kerel op youtube. Die is er meestal wel vroeg bij met nieuwe munten die goed te minen zijn met nvidia. YouTube: The Technicals

[...]

Meestal is de difficulty met CPU minen erg hoog. Dus de kans dat je CPU een share vindt in het huidige block is best klein. Elke keer als er weer een nieuw block wordt gevonden begint je CPU opnieuw te proberen om een share te vinden met het huidige block. Etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
passie2010 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:43:
Wat mine je dan nu in plaats van die ravencoin?
[...]
Ik ben weer naar nicehash gegaan. Ik heb simpelweg niet de tijd en energie om in gedegen onderzoek naar nieuwe munten te steken. Mijn enigste doel van minen is meer btc te vergaren en nicehash is voor mij de beste manier om dit te doen. Er zijn andere manieren zoals mph en andere auto exchange pools maar het unieke aan nicehash is de marketplace. Het gebeurt geregeld dat er een soort van bidding war ontstaat tussen kopers van hashing power waardoor ze best veel voor hashing power betalen. Ook staat nicehash met welk algo dan ook zo goed als altijd in de top 3 op whattomine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
Begonnen met Phoenix miner 3.0c te testen.

Voorlopig ziet het er zeer goed uit! Ik gebruik de -GT functie die nieuw is en zelf gaat finetunen. Nog niet echt veel info gevonden hoe het werkt maar Mhs is wel met 1% omhoog erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Daanvi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:25:

Voorlopig ziet het er zeer goed uit! Ik gebruik de -GT functie die nieuw is en zelf gaat finetunen. Nog niet echt veel info gevonden hoe het werkt maar Mhs is wel met 1% omhoog erdoor.
Goede tip, dev fee is ook (nog) laag! Deze ga ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Daanvi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:25:

Meer info hier
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2647654.0
Ik gebruik het al een tijdje en idd minder devfee en iets hogere hashrate.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Bullus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 07:35:
[...]

Meer info hier
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2647654.0
Ik gebruik het al een tijdje en idd minder devfee en iets hogere hashrate.
Yup door combinatie phoenix miner en sparkpool zit ik toch nog op 0.0114 ETH per dag met 150Mhs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik wil hier even een super positieve ervaring delen die ik heb gehad met EVGA en hun klantenservice.

Een tijdje geleden had ik een 750watt PSU van hun besteld en meteen bij het eerste gebruik in mijn rig (slechts 3 kaarten aangesloten om te testen) zei de voeding *plop*. Best klote natuurlijk. Ik ben meteen het RMA proces begonnen via de EVGA website en ik kon de voeding meteen opsturen. De verzendkosten van 20 euro waren wel voor mezelf maar hun nemen dan de verzendkosten van de vervanging weer op hun. Binnen een paar dagen kreeg ik bericht dat mijn vervanging onderweg was. Wat schetst mijn verbazing? Ik kreeg een 1000watt PSU (zelfde type, zelfde rating) weer terug gestuurd. Dat is pas super service natuurlijk!

In januari heb ik een EVGA 1070 (non-Ti) FTW over genomen van een tweaker. 2 weken geleden kwam ik sochtends vroeg bij 1 van mijn rigs en zag die die uit stond. Na een snelle visuele inspectie zag ik dat de videokaart een soort van residu had gelekt. Ik heb de kaart verwijdert en de rig deed het meteen weer. Na nog wat testen met een andere PC kwam ik inderdaad tot de conclusie dat de kaart overleden was. Dus hierbij ook maar weer het RMA proces gestart. Kreeg ik op het einde van het verhaal gewoon EVGA 1070Ti FTW kaart terug gestuurd!

Nu kan al het bovenstaande natuurlijk gebeurt zijn doordat ze anders geen voorraad oid hadden maar toch ben ik er wel blij om. Kleine kanttekening is wel dat ik al jaren zeer veel PC hardware heb gebruikt/gekocht/verkocht en zeer weinig kapot heb zien gaan dus wat dat betreft geen goede reclame voor EVGA.

Al met al een zeer positieve ervaring.

P.S de PSU en de GPU zaten allebeide in verschillende rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het noodzakelijk om een sd kaart te hebben op een rig of is vram geheugen genoeg?
ik bouw een nieuwe rig. wil er windows op hebben. heb al een bootable windows usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wil je nu een SD-kaart als ram gaan gebruiken?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:02:
is het noodzakelijk om een sd kaart te hebben op een rig of is vram geheugen genoeg?
ik bouw een nieuwe rig. wil er windows op hebben. heb al een bootable windows usb.
Moederbord, processor, geheugen, ssd, videokaart(en).

Een SD kaartje is zo'n klein geheugen kaartje voor in je mobieltje of camera. Vram staat voor videogeheugen en zit op je videokaart.

Wat nuttige links: https://www.google.nl/amp...uter-parts-explained/amp/
https://www.explainingcomputers.com/hardware.html
https://www.gcflearnfree....sics/inside-a-computer/1/
https://support.google.com/websearch/answer/134479?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:58:
[...]

Moederbord, processor, geheugen, ssd, videokaart(en).

Een SD kaartje is zo'n klein geheugen kaartje voor in je mobieltje of camera. Vram staat voor videogeheugen en zit op je videokaart.

Wat nuttige links: https://www.google.nl/amp...uter-parts-explained/amp/
https://www.explainingcomputers.com/hardware.html
https://www.gcflearnfree....sics/inside-a-computer/1/
https://support.google.com/websearch/answer/134479?hl=en
stom ssd en sd kaart :/
bedankt het wordt een ssd kaart van 64 gb. met windows erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:39:
[...]

Haha vond het al een vreemde vraag. Als je windows gaat draaien dan zou ik een grotere doen trouwens. Met sommige miners/algoritmes heb je voor de beste performance een hele grote page file nodig. De algemene regel is geloof ik dat je je totale videogeheugen (bijvoorbeeld 6xrx580 met 8gb is 38gb) ook aan toegewezen page file ruimte nodig hebt. Ik heb op mijn miners 64gb toegewezen just to be on the safe side. Dus een 128gb ssd is in mijn optiek wel aan te raden.

Gebruik trouwens niet de nieuwste versie van Windows. Deze schijnt nogal veel mining gerelateerde zaken niet meer te laten werken. Ik draai zelf 1703 en heb windows update uitgezet met O&O shutup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:39:
[...]

ik persoonlijk zou een 120GB nemen, kost niet veel meer en geeft je ruimte om wat spullen op te slaan. Al verschillende verhalen gelezen van mensen met diskspace problemen op 60GB disks.

EDIT: zie zelfs op megekko dat de 120GB disksen goedkoper zijn dan de 60/64GB...

[ Voor 12% gewijzigd door Daanvi op 18-06-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Opzich kun je het prima draaien vanaf een usb stick die groot genoeg is, scheelt aardig in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Erasmo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:58:
Opzich kun je het prima draaien vanaf een usb stick die groot genoeg is, scheelt aardig in de kosten.
Ik dacht dat windows niet vanop usb stick te draaien was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Daanvi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:04:
[...]

Ik dacht dat windows niet vanop usb stick te draaien was?
Is te doen, heet Windows To Go. Zorg wel dat het minimaal een 3.0 stick is anders duurt de eerste setup boot verschrikkelijk lang. Maar als het eenmaal draait dan mined het spul er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
Weet niet of het hier toegelaten is, zoniet zal ik de post verwijderen.

Indien er iemand interesse heeft , ik ga al mijn equipment verkopen (verbouwingen in huis en heb geen plaats om ze elders te zetten).

4 rigs met 6 kaarten en 1 rig met 12kaarten. Allen rx580's 4GB , 1 rig heeft 570's.
Draaien allemaal 175-180 mhs ETH op +/- 750 watt (gemeten met een wattmeter)

Foto's en meer details kan ik altijd geven.

[ Voor 5% gewijzigd door DrWhite1 op 18-06-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Erasmo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:12:
[...]

Is te doen, heet Windows To Go. Zorg wel dat het minimaal een 3.0 stick is anders duurt de eerste setup boot verschrikkelijk lang. Maar als het eenmaal draait dan mined het spul er prima op.
Als je cryptonightv7 of cryptonightheavy (en nog een paar geloof ik) heb je een hele grote page file nodig dacht ik. Werkt dit dan nog steeds? En zou zoiets ook lekker werken met nicehash? Die wisselt geregeld van miner dus een vlotte HD is dan wel gewenst lijkt me? Zou wel een interessant alternatief kunnen zijn voor een ssd misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik lees veel over Windows maar zijn er ook Hive OS gebruikers hier?

Ik heb voorheen ethOS gebruikt maar ik ben nu alles langzaam aan het overzetten naar Hive OS en dit is voor mij op dit moment het beste mining OS. Het kost wel maandelijks 3 USD per rig (tot en met 3 rigs gratis) maar mijn AMD rigs heb ik bijna allemaal 80 tot 100W zuiniger gekregen in vergelijking met ethOS, dus die kosten haal ik er wel weer uit.

Ook de Telegram bot is ideaal. Je krijgt meteen een melding wanneer er iets aan de hand is en in mijn geval kan ik daardoor in de praktijk vaak een stuk sneller actie ondernemen, wat weer downtime scheelt.

Draait ook prima vanaf een USB stick (logs-off is wel aan te raden) dus dan kun je eventueel nog wat besparen op een SSD (zelf draai ik het op beide, verschilt per rig).

In het begin kost het je even een uurtje om alles uit te zoeken, maar als je het eenmaal doorhebt werkt alles erg snel en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Mining pool Hub heeft afgelopen maand de servers gepatched, met als gevolg dat deze soms offline moesten. Om het mining verlies te compenseren is de pool fee voor ETH tot 30 juni 0%. Ongeacht of je gemined hebt in de voorgaande periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
Bigf00t schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:04:
Ik lees veel over Windows maar zijn er ook Hive OS gebruikers hier?

Ik heb voorheen ethOS gebruikt maar ik ben nu alles langzaam aan het overzetten naar Hive OS en dit is voor mij op dit moment het beste mining OS. Het kost wel maandelijks 3 USD per rig (tot en met 3 rigs gratis) maar mijn AMD rigs heb ik bijna allemaal 80 tot 100W zuiniger gekregen in vergelijking met ethOS, dus die kosten haal ik er wel weer uit.

Ook de Telegram bot is ideaal. Je krijgt meteen een melding wanneer er iets aan de hand is en in mijn geval kan ik daardoor in de praktijk vaak een stuk sneller actie ondernemen, wat weer downtime scheelt.

Draait ook prima vanaf een USB stick (logs-off is wel aan te raden) dus dan kun je eventueel nog wat besparen op een SSD (zelf draai ik het op beide, verschilt per rig).

In het begin kost het je even een uurtje om alles uit te zoeken, maar als je het eenmaal doorhebt werkt alles erg snel en overzichtelijk.
Mijn ervaring is dat met Linux altijd een hoger verbruik is tov Windows.
Pimp OS en SMOS verbruiken een 150 Watt meer dan Windows 10, bij mij toch alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
Heren,

Ik heb een probleempje met een nieuwe mining-rig die ik aan het bouwen ben. Dit is de hardware:

- Asrock BTC 2.0 moederbord
- 4 GB RAM
- 120 GB SSD
- 2x Sapphire vega56 Nitro+
- 4x Sapphire vega56 Pulse
- 1800 watt voeding gold

Software:
- Windows 10 laatste versie + updates
- AMD Adrenaline laatste versie
- CastXMR + restart tool
- OverdriveNTtool

Ik krijg wanneer ik de 6e videokaart installeer een error43 melding in device manager. Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. OS opnieuw geïnstalleerd met laatste Windows updates.
2. AMD blockchain driver opnieuw geïnstalleerd (eerst DDU gebruikt en maar 1 videokaart in de rig)
3. AMD Adreline driver geinstalleerd (eerst DDU gebruikt en maar 1 videokaart in de rig)
4. Andere PCI sloten geprobeerd
5. Andere PCI risers geprobeerd
6. Het is echt pas vanaf de 5e videokaart dat het misgaat. En de volgorde van videokaarten aansluiten, maakt niet uit (dus elke keer is het een andere videokaart met error 43).
7. atikmdag-patcher gedraaid, maakt ook niet uit.
8. Op internet gezocht naar oplossingen, maar laatste hoop is dat ik al mijn PCI risers moet vervangen oid.
9. Alle kabels opnieuw aangesloten/gecontroleerd.

Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je ook de volledige PC specificaties geven?
Zoals moederbord, SSD en voeding?

Ook gecontroleerd als er een UEFI update is?
Hoe heb je alles aangesloten? Kun je dat eens goed omschrijven, eventueel met foto's?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
@Mathadon Probeer eventueel eens SMOS (simple mining os), je hebt enkele dagen gratis.
Gewoon op een usb stick of ssd zetten en kijken of hij dan wel alles herkent.

Alsook check eens of je GEN goed staat in de bios.

Weet niet of het hier al gepost is geweest, maar dit is een zeer goede guide voor beginnende miners:
https://mining.help/

[ Voor 28% gewijzigd door DrWhite1 op 19-06-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Mathadon als je 1 videokaart aansluit in dat specifieke slot werkt die dan wel? Ik had problemen met code 12, dit was echt een windows probleem, is nu opgelost met de laatste updates. Ik heb toen gedowngrade naar windows 10 (1703), nu dus niet meer nodig.

Ik kan je aanraden asrock ff te mailen met je problemen, ik kreeg snel antwoord met opties die ik kon proberen met ook daadwerkelijk een oplossing die voor mij werkte. Succes! Weet hoe stressvol het is als het niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:10:
Heren,

Ik heb een probleempje met een nieuwe mining-rig die ik aan het bouwen ben. Dit is de hardware:

- Asrock BTC 2.0 moederbord
- 4 GB RAM
- 120 GB SSD
- 2x Sapphire vega56 Nitro+
- 4x Sapphire vega56 Pulse
- 1800 watt voeding gold

Software:
- Windows 10 laatste versie + updates
- AMD Adrenaline laatste versie
- CastXMR + restart tool
- OverdriveNTtool

Ik krijg wanneer ik de 6e videokaart installeer een error43 melding in device manager. Het volgende heb ik al geprobeerd:
1. OS opnieuw geïnstalleerd met laatste Windows updates.
2. AMD blockchain driver opnieuw geïnstalleerd (eerst DDU gebruikt en maar 1 videokaart in de rig)
3. AMD Adreline driver geinstalleerd (eerst DDU gebruikt en maar 1 videokaart in de rig)
4. Andere PCI sloten geprobeerd
5. Andere PCI risers geprobeerd
6. Het is echt pas vanaf de 5e videokaart dat het misgaat. En de volgorde van videokaarten aansluiten, maakt niet uit (dus elke keer is het een andere videokaart met error 43).
7. atikmdag-patcher gedraaid, maakt ook niet uit.
8. Op internet gezocht naar oplossingen, maar laatste hoop is dat ik al mijn PCI risers moet vervangen oid.
9. Alle kabels opnieuw aangesloten/gecontroleerd.

Iemand anders nog een idee?
Staat je onboard graphics adapter uit in de bios? Er zweeft ergens een beta bios rond waarin je 4g encoding aan kan zetten. https://www.google.nl/url...zOECpYqLaMYIU7q2t&ampcf=1
Ik gebruik dit bios ook op mijn 2 asrock h81 pro btc r2.0 borden maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit je problemen oplost. Verder wordt aangeraden om pci gen op auto te laten staan voor nvidia kaarten. Met amd kan het lonen om te wisselen tussen gen1 en gen2. Ik draai met win10 1703. Eerdere en latere versies schijnen niet lekker te werken met veel gpus geïnstalleerd.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:12:
Kun je ook de volledige PC specificaties geven?
Zoals moederbord, SSD en voeding?

Ook gecontroleerd als er een UEFI update is?
Hoe heb je alles aangesloten? Kun je dat eens goed omschrijven, eventueel met foto's?
- ASRock H81 Pro BTC R2.0
- WD Green SSD WDS120G2G0A
- Crucial - DDR3L - 4 GB - DIMM 240-pins - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.35 V - niet-gebufferd - niet-ECC
- 006C PCIe PCI-E PCI Express Riser Card 1x to 16x USB 3.0 Cable Adapter SATA to 6Pin IDE Molex 6 pin
- SENLIFANG 1800Watt ETH miners PSU GOLD 90 support 8 card Full module power supply

UEFI update al gecontroleerd, is up-to-date.
Alles is goed aangesloten (zie mijn eerste post).
Dit is al mijn 6e mining-rig die ik bouw, normaal gesproken fix ik de 43 error code met de bekende AMD patch. Maar dit keer helpt het niet. Clonen van de harddisk van identieke mining-rigs, helpt ook niet, uiteindelijk krijg ik altijd één videokaart die error code 43 geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
DrWhite1 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:30:
@Mathadon Probeer eventueel eens SMOS (simple mining os), je hebt enkele dagen gratis.
Gewoon op een usb stick of ssd zetten en kijken of hij dan wel alles herkent.

Alsook check eens of je GEN goed staat in de bios.

Weet niet of het hier al gepost is geweest, maar dit is een zeer goede guide voor beginnende miners:
https://mining.help/
Thanks! dat ga ik zeker proberen.

GEN heb ik geprobeerd op auto, gen1 en gen2, maar maakt helaas niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
kwaki schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:56:
@Mathadon als je 1 videokaart aansluit in dat specifieke slot werkt die dan wel? Ik had problemen met code 12, dit was echt een windows probleem, is nu opgelost met de laatste updates. Ik heb toen gedowngrade naar windows 10 (1703), nu dus niet meer nodig.

Ik kan je aanraden asrock ff te mailen met je problemen, ik kreeg snel antwoord met opties die ik kon proberen met ook daadwerkelijk een oplossing die voor mij werkte. Succes! Weet hoe stressvol het is als het niet werkt ;)
Ja als ik 1 videokaart aansluit (maakt niet uit welke van de 6) dan werkt de videokaart wel goed.
Ik zal asrock ook mailen. bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:34:
[...]

Staat je onboard graphics adapter uit in de bios? Er zweeft ergens een beta bios rond waarin je 4g encoding aan kan zetten. https://www.google.nl/url...zOECpYqLaMYIU7q2t&ampcf=1
Ik gebruik dit bios ook op mijn 2 asrock h81 pro btc r2.0 borden maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit je problemen oplost. Verder wordt aangeraden om pci gen op auto te laten staan voor nvidia kaarten. Met amd kan het lonen om te wisselen tussen gen1 en gen2. Ik draai met win10 1703. Eerdere en latere versies schijnen niet lekker te werken met veel gpus geïnstalleerd.

Ben benieuwd!
Nee onboard graphics gebruik ik juist als primary. De shared memory heb ik op 32MB staan omdat ik anders problemen kreeg tijdens Win10 setup. Onboard videokaart gebruikte ik altijd, ook bij mijn andere 5 rigs die ik heb gebouwd met precies hetzelfde moederbord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
@DrWhite1 Dat mag hier niet, je kunt het overigens wel in V&A zetten hier op Tweakers. Dan kunnen meer mensen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathadon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:17:

Alles is goed aangesloten (zie mijn eerste post).
Zeker, want sommigen denken dat ze het goed hebben aangesloten, terwijl je bijvoorbeeld 10A door één 20AWG draadje willen trekken. :p

Sowieso lijkt het mij zeer onverstandig om die voeding te gebruiken. Neem een voeding van fatsoenlijke kwaliteit. De voeding die je nu hebt is echt niet veilig, sowieso niet met zes Vega 56 videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Sowieso lijkt het mij zeer onverstandig om die voeding te gebruiken. Neem een voeding van fatsoenlijke kwaliteit. De voeding die je nu hebt is echt niet veilig, sowieso niet met zes Vega 56 videokaarten.
Op welke bron baseer je dit? is er ergens een resultaat van een onderzoek beschikbaar waarin deze conclusie staat dat deze voedingen onveilig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Zeker, want sommigen denken dat ze het goed hebben aangesloten, terwijl je bijvoorbeeld 10A door één 20AWG draadje willen trekken. :p

Ja klopt zijn enkele YouTube videos over deze Chinese 'mining' voedings. De meesten leveren bij lange na niet het geadverteerde vermogen en al helemaal niet schoon. En veilig voor continu gebruik schijnen ze ook niet te zijn. Dat gezegd hebbende twijfel ik of dat deze foutmelding kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
AtlAntA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Ja klopt zijn enkele YouTube videos over deze Chinese 'mining' voedings. De meesten leveren bij lange na niet het geadverteerde vermogen en al helemaal niet schoon. En veilig voor continu gebruik schijnen ze ook niet te zijn. Dat gezegd hebbende twijfel ik of dat deze foutmelding kan veroorzaken.
Ik zou er persoonlijk ook geen VEGA kaarten aan hangen, oude 470's 4GB mss :D

ik zou ook wel niet meteen denken dat dat hier de oorzaak is.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1921225.40

Deze al gelezen/getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathadon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Op welke bron baseer je dit?
Mijn hersenen. :p

Ik was er namelijk al bang voor dat je geen fatsoenlijke voeding had, omdat er gewoon geen ATX voedingen van 1800W zijn met 80PLUS Gold certificaat in NL. Jouw voeding heeft trouwens ook geen 80PLUS Gold certificaat, zal die ook nooit krijgen, want qua rendement zal die dat sowieso niet halen. Daarnaast is het ook zeer onwaarschijnlijk dat die überhaupt 1800W kan leveren.
AtlAntA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:13:
[...]
Dat gezegd hebbende twijfel ik of dat deze foutmelding kan veroorzaken.
Eens, maar dat lijkt mij in dit geval een voordeel. Nu lukt het hem niet alle videokaarten te belasten. :p

[ Voor 28% gewijzigd door -The_Mask- op 20-06-2018 16:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:26:
[...]

Ik was er namelijk al bang voor dat je geen fatsoenlijke voeding had, omdat er gewoon geen ATX voedingen van 1800W zijn met 80PLUS Gold certificaat in NL. Jouw voeding heeft trouwens ook geen 80PLUS Gold certificaat, zal die ook nooit krijgen, want qua rendement zal die dat sowieso niet halen. Daarnaast is het ook zeer onwaarschijnlijk dat die überhaupt 1800W kan leveren.

[...]

Eens, maar dat lijkt mij in dit geval een voordeel. Nu lukt het hem niet alle videokaarten te belasten. :p
Volgens
vanaf 4:30 wordt er ook maar 10 volt geleverd op de 12v rail. En dat is met slechts 1 enkele kaart aangesloten die furmark draait. Ik ben niet technisch genoeg onderlegt om nu uit te leggen wat dat voor effect heeft maar ik weet wel dat het niet zo hoort en potentieel schadelijk is voor je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat exemplaar lijkt mij dan weer defect, zelfs zonder belasting zit die voeding al ver onder de minimaal toegestaande 11,4V. Dan heb je het nog maar over een belasting van minder dan 100W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:17:
Dat exemplaar lijkt mij dan weer defect, zelfs zonder belasting zit die voeding al ver onder de minimaal toegestaande 11,4V. Dan heb je het nog maar over een belasting van minder dan 100W.
Zijn de meeste chinese PSU's niet betrouwbaar volgens jou? Ik heb een tijdje geleden naar https://nl.aliexpress.com...69908c6&priceBeautifyAB=0 gekeken maar het leek me wat te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AtlAntA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:27:
[...]

Zijn de meeste chinese PSU's niet betrouwbaar volgens jou? Ik heb een tijdje geleden naar https://nl.aliexpress.com...69908c6&priceBeautifyAB=0 gekeken maar het leek me wat te mooi om waar te zijn.
Als ik naar die interne foto kijk dan ziet het eruit als een prima mainstream ~800W voeding, maar 1300W lijkt mij nogal wat overdreven.

In Nederland kun je echter voor een dikke 100 euro een high-end 850W voeding halen pricewatch: BitFenix Whisper BWG850M. Enige nadeel is dat deze standaard komt met 6 PEG connectors en je maximaal 8 kunt aansluiten i.p.v. de 12 PEG connectors van die mining voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:36:
[...]

Als ik naar die interne foto kijk dan ziet het eruit als een prima mainstream ~800W voeding, maar 1300W lijkt mij nogal wat overdreven.

In Nederland kun je echter voor een dikke 100 euro een high-end 850W voeding halen pricewatch: BitFenix Whisper BWG850M. Enige nadeel is dat deze standaard komt met 6 PEG connectors en je maximaal 8 kunt aansluiten i.p.v. de 12 PEG connectors van die mining voeding.
850 watt is over het algemeen wat te weinig voor een gemiddelde 6 gpu mining rig. Ik heb 2 rigs met 6 kaarten draaien die bij elkaar 1800 watt trekken. Elke rig heeft zijn eigen 1000 watt voeding dus an sich kan het wel ook al vind ik persoonlijk dat het wat aan de krappe kant is. Vandaar dat ik ook zat te kijken naar een 12 of 1300 watt voeding. Mijn sterke voorkeur gaat uit naar ERG veel 6+2 pcie connectors aangezien het het beste is om elke riser met een 6 pins te voeden. Dus dan het liefste rechtstreeks vanaf de voeding zodat je geen molex (never sata gebruiken) verloopjes hoeft te gebruiken.

Dus dan zou een 6x1070ti (70%tdp) toch wel 12 pcie connectors kunnen gebruiken. Je gebruikt ze niet allemaal waarschijnlijk want de kaarten die ik uit zou zoeken hebben maar een enkele 8 pins nodig maar toch zou het handig zijn zodat je je kaarten wat verder van elkaar af kunt zetten. Dan blijven er in afaik alleen de dikke 300+€ voedingen van evga corsair coolermaster etcetera over. Daarom zijn die 100 nogwat euro voedingen erg aantrekkelijk.

Edit: Ik zie net deze pricewatch: Seasonic Prime 1300W Gold staan in de pricewatch maar ik meen me uit het algemene voedingen topic te herinneren dat dit geen goede voeding is?

[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 20-06-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:26:
[...]

[...]

ik hoef ook geen 1800watt te halen met de voeding, hooguit 1200watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AtlAntA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:22:
[...]

Daarom zijn die 100 nogwat euro voedingen erg aantrekkelijk.
Nee vind ik niet, er zijn namelijk ook wel FlexATX of 1U server voedingen verkrijgbaar welke geleverd worden met veel PEG connectors, die zijn veel interessanter.

Anders zag ik deze ook nog even snel scrollend door de pricewatch pricewatch: Zalman ZM1000-EBT. Een voeding met 8 modulaire sockets voor EPS en PEG connector kabels. Standaard komt deze voeding met twee EPS kabels en 6 PEG kabels allemaal met een enkele connector. Maar als je de juiste dubbele PEG kabels bij deze voeding kunt vinden kun je dus naast de enkele EPS connector en 14 PEG connectors gebruiken (7 dubbele PEG kabels).
Edit: Ik zie net deze pricewatch: Seasonic Prime 1300W Gold staan in de pricewatch maar ik meen me uit het algemene voedingen topic te herinneren dat dit geen goede voeding is?
Is wel een goede voeding, alleen geen uitmuntende voeding zoals sommigen beweren. En het is een luidruchtige voeding, dus voor een game PC niet echt geschikt, maar voor mining PC maakt dat natuurlijk weinig uit.
Mathadon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:36:
[...]

ik hoef ook geen 1800watt te halen met de voeding, hooguit 1200watt.
Maar het is de vraag als die dat wel veilig kan. En zolang je dat niet zeker weet, kun je dat beter ook niet wagen. Een slechte voeding kan eenvoudig de PC onderdelen stuk maken. Kan direct doordat die ontploft, maar kan ook langzaam door onstabiele werking. En daarnaast zit je natuurlijk met brandgevaar, ook bij verkeerd aansluiten, ook iets om rekening mee te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 20-06-2018 19:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:21:

Is wel een goede voeding, alleen geen uitmuntende voeding zoals sommigen beweren. En het is een luidruchtige voeding, dus voor een game PC niet echt geschikt, maar voor mining PC maakt dat natuurlijk weinig uit.

[...]

Maar het is de vraag als die dat wel veilig kan. En zolang je dat niet zeker weet, kun je dat beter ook niet wagen. Een slechte voeding kan eenvoudig de PC onderdelen stuk maken. Kan direct doordat die ontploft, maar kan ook langzaam door onstabiele werking. En daarnaast zit je natuurlijk met brandgevaar, ook bij verkeerd aansluiten, ook iets om rekening mee te houden.
Oke helder. Nog meer tips voor een 1300 watt voeding die niet-chinees is en wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:14
Ik heb verschillende rigs met Corsair ax1500i draaien. Na 2jaar+ draaien die nog steeds. Voor sommige van mijn rigs is het een kleine overkill maar je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn wil je je hardware in leven houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Den_John schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:39:
Ik heb verschillende rigs met Corsair ax1500i draaien. Na 2jaar+ draaien die nog steeds. Voor sommige van mijn rigs is het een kleine overkill maar je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn wil je je hardware in leven houden :)
Die is wel heel duur.... misschien moet ik toch maar 2x 750 PSU halen. Ik ben nu wel beetje bang geworden van die chinese PSU. (is overigens de eerste keer dat ik die haal, ik heb normaal gesproken Corsair PSU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Ik heb deze op het oog, 2 stuks: pricewatch: Corsair AX760
Is dat voldoende voor 2x Sapphire Vega56 Nitro+ en 4x Sapphire Vega56 Pulse? kan iemand mij hier in adviseren aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Mathadon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:10:
Is dat voldoende voor 2x Sapphire Vega56 Nitro+ en 4x Sapphire Vega56 Pulse? kan iemand mij hier in adviseren aub?
Je moet rekenen dat om een voeding langduring te gebruiken voor mining je beter niet over 80% load gaat.
Dit wil zeggen dat je met deze voeding je 2 x 600w over gaat houden.

Volgens een snelle berekening op whattomine heb je ongeveer 1260watt nodig in een optimale situatie. Om veilig te zitten heb je dus 2 x 700watt nodig. 700watt / 0.8 load is 875watt per voeding.

Naar mijn persoonlijke mening (ben wel geen pro mining rig bouwer) heb je 3 keuzes.

Een 1000watt + 850watt voeding comineren, mobo en risers op 1000w

Een 650 watt + server PSU 1200w combinatie

Deze voeding van LC power proberen
https://www.megekko.nl/product/4186/220323/
Zelf geen ervaring mee maar ben wel tevreden over mijn LC 1000w voeding die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal weken terug ook de foutmelding code error 43 gehad. 2/3 dagen had ik het op kunnen lossen. Mijn vraag staat denk ik een aantal pagina's terug atik patch werkte bij mij ook niet.
heb je nog de steeds de foutmelding of heb je het opgelost ?
@Mathadon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:09:
[...]

Hallo

Ik heb alle kaaren opniew geinstalleerd ook via fysiek. Alle drivers er eerst af gehaald. Toen de nieuwe crimson erop. Ik heb ook atikmdag gepatched.
Alleen nu krijg ik dezelfde fout melding weer code 43.
Zal het eraan liggen dat de vorige eigenaar in de bios de drive heeft? Dan moet ik dat toch kunnen zien. Soms werken er er 1 of 2 videokaarten voor een x aantal minuten. Met de crimson software. Daarna werkt ze niet meer
Hoe heb je dit uiteindelijk gefixt? ik kan de oplossing niet terug vinden in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:07:
ik heb een aantal weken terug ook de foutmelding code error 43 gehad. 2/3 dagen had ik het op kunnen lossen. Mijn vraag staat denk ik een aantal pagina's terug atik patch werkte bij mij ook niet.
heb je nog de steeds de foutmelding of heb je het opgelost ?
@Mathadon
Nog steeds dezelfde foutmelding, ik ben bang dat het aan mijn voeding ligt of aan één van de videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathadon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:24:
[...]

Hoe heb je dit uiteindelijk gefixt? ik kan de oplossing niet terug vinden in dit topic
de cpu is verbonden in device manager ?

Ik heb met een tool alle drivers van de kaarten afgehaald de nieuwste drivers gedownload op amd official site. daarna gepatched en opnieuw opgestart. en alles deed het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:00:
[...]

de cpu is verbonden in device manager ?

Ik heb met een tool alle drivers van de kaarten afgehaald de nieuwste drivers gedownload op amd official site. daarna gepatched en opnieuw opgestart. en alles deed het.
wat bedoel je CPU? of bedoel je GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Misschien wat een Longshot maar ik zie het niet in je posts terug, heb je DDU wel in veilige modus gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:56:
[...]

Misschien wat een Longshot maar ik zie het niet in je posts terug, heb je DDU wel in veilige modus gedraait?
Ja heb ik gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik lees veel dat de nieuwere AMD drivers oudere hardware onder windows10 niet goed ondersteunen. Vooral icm met vega kaarten. Dat ASROCK bordje gebruikt een nogal oude chipset wat je problemen misschien kan veroorzaken.

In mijn optiek heb je in zo'n situatie 2 opties.
1. Probeer oudere drivers te vinden die vega kaarten ondersteunen en hoop dat die wel werken.
2. Windows7 proberen.

Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Ik denk dat als je je iGPU uitschakelt en daarna een complete DDU en reinstall doet dat je dan grote kans hebt dat het gaat werken. Mijn theorie is namelijk dat er niet genoeg PCIe lanes vrij zijn waardoor je altijd bij de laatste kaart deze problemen krijgt. Je kan nog wel meer PCIe lane verbruikers uitzetten in de bios maar meestal helpt het als je iGPU uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathadon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:47:
[...]

Oke helder. Nog meer tips voor een 1300 watt voeding die niet-chinees is en wel betrouwbaar?
Je kunt 1U server voedingen gebruiken en dit combineren met een breakout board, eventueel in combinatie met een normale ATX voeding.
Mathadon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:10:
De Corsair AX760 is te duur, twee pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M zijn dan weer een stuk goedkoper.
Daanvi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Je moet rekenen dat om een voeding langduring te gebruiken voor mining je beter niet over 80% load gaat.
Dit wil zeggen dat je met deze voeding je 2 x 600w over gaat houden.
Dat geld misschien voor een slechte voeding, maar een high-end voeding is gewoon gemaakt voor 24/7 full load. Alle componenten zijn zo overgewaardeerd dat als je de voeding voor 100% belast, sommige componenten nog niet eens voor 10% belast worden.
Deze voeding van LC power proberen
https://www.megekko.nl/product/4186/220323/
Zelf geen ervaring mee maar ben wel tevreden over mijn LC 1000w voeding die ik heb.
LC Power moet je alleen nemen als je zeker weet dat het een goed exemplaar is, want het meeste wat ze verkopen is flut spul.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
-The_Mask- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Je kunt 1U server voedingen gebruiken en dit combineren met een breakout board, eventueel in combinatie met een normale ATX voeding.

[...]

De Corsair AX760 is te duur, twee pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M zijn dan weer een stuk goedkoper.

[...]

Dat geld misschien voor een slechte voeding, maar een high-end voeding is gewoon gemaakt voor 24/7 full load. Alle componenten zijn zo overgewaardeerd dat als je de voeding voor 100% belast, sommige componenten nog niet eens voor 10% belast worden.

[...]

LC Power moet je alleen nemen als je zeker weet dat het een goed exemplaar is, want het meeste wat ze verkopen is flut spul.
Dankjewel voor deze info. Heb een evga en een chieftec beide op 90% draaien en voelde me daar niet echt comfortabel bij. Nu stukken meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathadon schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:03:
[...]

gpu mijn excuses.
en de wat staat er bij display manager in device manager ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onderdelen aan het bestellen voor mijn nieuwe rig
frame wordt zelf gebouwd en videokaarten worden 1060 of 1070

Asrock H81 Pro BTC R2.0 Intel H81 LGA 1150 (Socket H3) ATX

Kingston A400 120GB SSD

USB 3.0 naar 2,5 inch SATA III harde schijf adapterkabel met UASP SATA naar USB 3.0 converter voor SSD / HDD

Corsair VS650 650W ATX PSU

PCI-E 1x to 16x Powered USB 3.0 Extender Riser 006C Voor mining BTC/ETH/LTC 3 keer

Kingston ValueRAM KCP316NS8/4 4GB DDR3 1600MHz (1 x 4 GB)

Intel Pentium ® ® Processor G4400 (3M Cache, 3.30 GHz) 3.3GHz 3MB Smart Cache Box processor

Mijn vraag ben ik compleet ? Ik twijfel nog of ik alle bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:53:

Kingston A400 120GB SSD

3.0 naar 2,5 inch SATA III harde schijf adapterkabel met UASP SATA naar USB 3.0 converter voor SSD / HDD

PCI-E 1x to 16x Powered USB 3.0 Extender Riser 006C Voor mining BTC/ETH/LTC 3 keer

Intel Pentium ® ® Processor G4400 (3M Cache, 3.30 GHz) 3.3GHz 3MB Smart Cache Box processor

3.0 naar 2,5 inch SATA III harde schijf adapterkabel met UASP SATA naar USB 3.0 converter voor SSD / HDD

Waar wil je dit voor gebruiken? Bij je moederbord zit als het goed is gewoon een sata kabel waarmee je je ssd kan aansluiten.

En je voeding is eigenlijk al wat te krap voor 3 kaarten dus dan beperk je jezelf nogal in de uitbreidingsmogelijkheden. Tenzij je van plan bent later nog een extra voeding er bij te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 23-06-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Waar wil je dit voor gebruiken? Bij je moederbord zit als het goed is gewoon een sata kabel waarmee je je ssd kan aansluiten.

En je voeding is eigenlijk al wat te krap voor 3 kaarten dus dan beperk je jezelf nogal in de uitbreidingsmogelijkheden. Tenzij je van plan bent later nog een extra voeding er bij te doen.
Ik dacht dat er geen kabel bij zat.
Dan laat ik die kabel weg en neem ik hogere wattage

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Je hebt daarnaast ook een voeding van goede kwaliteit met de juiste aansluitingen nodig. Allemaal verloopjes wordt hem namelijk niet, die smelten weg en dan kun je brand krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Bedankt voor de hulp
Graag gedaan. Ik ben zeker dat er een kabel bij dat moederbord zit. Mocht je ooit nog wel eens zo'n kabel nodig zijn dan is een adapter van usb naar sata absoluut niet nodig. Dan is een gewone sata kabel genoeg. Zoals: https://www.allekabels.nl...u-P0Ya4c2UdgaAuHJEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Je hebt daarnaast ook een voeding van goede kwaliteit met de juiste aansluitingen nodig. Allemaal verloopjes wordt hem namelijk niet, die smelten weg en dan kun je brand krijgen.
Welke kabels zou jij aan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Ik lees veel dat de nieuwere AMD drivers oudere hardware onder windows10 niet goed ondersteunen. Vooral icm met vega kaarten. Dat ASROCK bordje gebruikt een nogal oude chipset wat je problemen misschien kan veroorzaken.

In mijn optiek heb je in zo'n situatie 2 opties.
1. Probeer oudere drivers te vinden die vega kaarten ondersteunen en hoop dat die wel werken.
2. Windows7 proberen.

Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Ik denk dat als je je iGPU uitschakelt en daarna een complete DDU en reinstall doet dat je dan grote kans hebt dat het gaat werken. Mijn theorie is namelijk dat er niet genoeg PCIe lanes vrij zijn waardoor je altijd bij de laatste kaart deze problemen krijgt. Je kan nog wel meer PCIe lane verbruikers uitzetten in de bios maar meestal helpt het als je iGPU uitzet.
Ik ben er nu achter gekomen dat het gaat om één specifieke videokaart die het probleem geeft. Dus ook als ik alleen die videokaart aansluit, dan krijg ik error 43, maakt niet uit in welk slot of welke riser. Hoe kan ik dat fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:02:
[...]

Ik ben er nu achter gekomen dat het gaat om één specifieke videokaart die het probleem geeft. Dus ook als ik alleen die videokaart aansluit, dan krijg ik error 43, maakt niet uit in welk slot of welke riser. Hoe kan ik dat fixen?
Misschien het originele bios reflashen? Ook als je ze nog niet gemod had kan dit soelaas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:33:
[...]

Misschien het originele bios reflashen? Ook als je ze nog niet gemod had kan dit soelaas geven.
Ik heb een support ticket bij SAPPHIRE ingeschoten maar ze reageren bijna niet, ze vroegen of ik de bios had geflasht, ik heb gezegd nee (en dat is waar). Maar is het verstandig om dan wel/niet nu te flashen zoals jij zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:39:
[...]

Ik heb een support ticket bij SAPPHIRE ingeschoten maar ze reageren bijna niet, ze vroegen of ik de bios had geflasht, ik heb gezegd nee (en dat is waar). Maar is het verstandig om dan wel/niet nu te flashen zoals jij zegt?
Hmm ik ken de voorwaarden van sapphire niet. Het zou me niks verbazen als er ergens een flash counter ingebouwd is dus als je eerste een rma oid wilt opzetten bij hun dan zou ik nu nog niet gaan flashen. Tenzij je het akkoord hiervoor krijgt vanaf hun support afdeling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Even een cross post vanuit het slowchattopic:

Kwam het volgende net op discord tegen:
There have been several reports now of people having their wallets hacked after downloading Delosminer. The wallets auto transfer maximum funds out to hackers address once amounts of 5k - 10k are met. Anyone who has downloaded it already should transfer all funds to another wallet and clean install OS, burning the original wallet.dat. Delosminer is obviously communicating with wallets after downloading... Issue persists even after removing miner. Wallets hacked after downloading Delosminer have been REEF/RVN/PGN all x16s/x16r coin wallets look to be at risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:23:
[...]

Welke kabels zou jij aan raden?
Gewoon de kabels bij een voeding en dan geen verloopjes en zorgen dat je het goed aansluit dus bijvoorbeeld niet drie risers op één sata of molex kabel uit de voeding, want dat is ook gevaarlijk. Zelfs bij een goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Gewoon de kabels bij een voeding en dan geen verloopjes en zorgen dat je het goed aansluit dus bijvoorbeeld niet drie risers op één sata of molex kabel uit de voeding, want dat is ook gevaarlijk. Zelfs bij een goede voeding.
2 risers kan wel toch ?
Bedankt voor de hulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is afhankelijk van hoeveel de videokaart door het PCI Express slot trekt en de voeding. Heb je een videokaart welke echt veel door het PCI Express slot trekt dan is de max echt één.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:01:
[...]

Dat is afhankelijk van hoeveel de videokaart door het PCI Express slot trekt en de voeding. Heb je een videokaart welke echt veel door het PCI Express slot trekt dan is de max echt één.
één? dat is wel heel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathadon schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Molex en sata connectors zijn dan ook niet ontworpen voor hoge stromen, maar voor hardeschijven en drives die maximaal een piek verbruik van zo'n 2 ampère hebben, maar meestal onder de 1 ampère zitten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
-The_Mask- schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Molex en sata connectors zijn dan ook niet ontworpen voor hoge stromen, maar voor hardeschijven en drives die maximaal een piek verbruik van zo'n 2 ampère hebben, maar meestal onder de 1 ampère zitten.
hoeveel verbruikt een riser dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Als je je risers rechtstreeks vanaf de voeding gaat voeden met een 6 pins (gpu) connector is er niks aan de hand.
Mathadon schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:33:
[...]

hoeveel verbruikt een riser dan?
Een riser zelf verbruikt niks. Het is maar net hoeveel watts een GPU door het PCIe slot wil trekken. Ik geloof dat het PCIe slot max 75 watt mag leveren maar dat sommige videokaarten daar vooral in piekbelasting riant overheen gaan. Nu is dat allemaal nog wel binnen specificaties MAAR een sata connector is gebouwd voor max 54 watt power delivery. Nu kan en mag je daar met piekbelasting best wat overheen maar voor langere tijd is het echt niet velig.

Mijn 1070rig heeft alle risers via sata gepowered. Waarbij ik 3 risers per output op de PSU voed. Mijn kaarten draaien allemaal op 70%tdp dus per kaart is dat een max van ongeveer 100 watt. Afaik is het niet echt makkelijk voor een consument om te meten hoeveel watts een kaart nu echt via het PCIe slot trekt of via de 8 pins connectors op de kaart zelf. Ik DENK/HOOP dat ik goed zit met deze rig maar stiekem knaagt het toch wat in mijn achterhoofd.

Daarom heb ik met mijn 2e (1070ti) rig gekozen voor een PSU met gigantisch veel VGA connectors zodat ik elke riser rechtstreeks vanaf de voeding met een 6 pins kabel kan voeden.

Het is de sata CONNECTOR waar het meestal mis gaat met smelten/brandjes etcetera. Dus denk niet dat je goed zit als je een verloopje gebruikt van sata naar 6 pins om je risers te voeden.

[ Voor 72% gewijzigd door AtlAntA op 24-06-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 24-06-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:22:
[...]

Als je je risers rechtstreeks vanaf de voeding gaat voeden met een 6 pins (gpu) connector is er niks aan de hand.

[...]

Een riser zelf verbruikt niks. Het is maar net hoeveel watts een GPU door het PCIe slot wil trekken. Ik geloof dat het PCIe slot max 75 watt mag leveren maar dat sommige videokaarten daar vooral in piekbelasting riant overheen gaan. Nu is dat allemaal nog wel binnen specificaties MAAR een sata connector is gebouwd voor max 54 watt power delivery. Nu kan en mag je daar met piekbelasting best wat overheen maar voor langere tijd is het echt niet velig.

Mijn 1070rig heeft alle risers via sata gepowered. Waarbij ik 3 risers per output op de PSU voed. Mijn kaarten draaien allemaal op 70%tdp dus per kaart is dat een max van ongeveer 100 watt. Afaik is het niet echt makkelijk voor een consument om te meten hoeveel watts een kaart nu echt via het PCIe slot trekt of via de 8 pins connectors op de kaart zelf. Ik DENK/HOOP dat ik goed zit met deze rig maar stiekem knaagt het toch wat in mijn achterhoofd.

Daarom heb ik met mijn 2e (1070ti) rig gekozen voor een PSU met gigantisch veel VGA connectors zodat ik elke riser rechtstreeks vanaf de voeding met een 6 pins kabel kan voeden.

Het is de sata CONNECTOR waar het meestal mis gaat met smelten/brandjes etcetera. Dus denk niet dat je goed zit als je een verloopje gebruikt van sata naar 6 pins om je risers te voeden.
Ik heb 2 videokaarten op één kabel zitten wat betreft voeding risers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:05:
[...]

Ik heb 2 videokaarten op één kabel zitten wat betreft voeding risers
Had jij geen Vega 56 kaarten? Tom's hardware heeft daar gedegen onderzoek naar gedaan qua power draw van de psu en het pcie slot.

https://www.tomshardware....n-rx-vega-56,5202-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:53:

Kingston A400 120GB SSD

USB 3.0 naar 2,5 inch SATA III harde schijf adapterkabel met UASP SATA naar USB 3.0 converter voor SSD / HDD

Vanwaar de keuze van het Moederbord? Heb zelf dit mobo en tevreden van maar heeft wel zijn leeftijd. Mocht ik nu eentje kopen zou ik wel een pakken met B250 chipset.

Zijn de CPU's nog makkelijk te vinden? op megekko zijn enkel nog zware 1150's beschikbaar, daar waar je voor 32€ een 1151 CPU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:13:
[...]

Vanwaar de keuze van het Moederbord? Heb zelf dit mobo en tevreden van maar heeft wel zijn leeftijd. Mocht ik nu eentje kopen zou ik wel een pakken met B250 chipset.

Zijn de CPU's nog makkelijk te vinden? op megekko zijn enkel nog zware 1150's beschikbaar, daar waar je voor 32€ een 1151 CPU hebt.
Ja klopt. Ik heb een paar maanden geleden zo'n bord gekocht en kon alleen nog maar een i3 krijgen voor dat socket en die was niet echt goedkoop. Ik zou voor een volgende rig een Gigabyte z270 d3a bord gaan denk ik. Lees en hoor veel goeds over dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
zijn hier mensen die hun GPU's 2de hands kopen?

Als ik de vraag&aanbod bekijk verkopen mensen hun kaarten van een jaar of ouder aan bijna aankoopprijzen.
Ik moest ermee lachen maar zie dat deze vaak vlot verkopen... Dan denk ik soms bij mezelf "wie de f koopt zoiets?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
AtlAntA schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Had jij geen Vega 56 kaarten? Tom's hardware heeft daar gedegen onderzoek naar gedaan qua power draw van de psu en het pcie slot.

https://www.tomshardware....n-rx-vega-56,5202-21.html
Thanks! het wattage verbruik (PEG) valt wel mee zo te lezen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mathadon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Thanks! het wattage verbruik (PEG) valt wel mee zo te lezen. Toch?
Ja zo te lezen wel inderdaad. Ik was er nogal verbaasd over want de rx kaarten schijnen best veel door het pcie slot te trekken dus ik had van Vega hetzelfde verwacht. Goed nieuws dus.

Vraag me wel af hoe zoiets aangestuurd wordt. Of dit op driver niveau wordt geregeld of in de firmware oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daanvi schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:03:
zijn hier mensen die hun GPU's 2de hands kopen?

Als ik de vraag&aanbod bekijk verkopen mensen hun kaarten van een jaar of ouder aan bijna aankoopprijzen.
Ik moest ermee lachen maar zie dat deze vaak vlot verkopen... Dan denk ik soms bij mezelf "wie de f koopt zoiets?"
ik heb onderdelen ook 2de hands gekocht maar nog tot nu toe nog geen probleem mee gehad. Ligt denk ik ook aan de verkoper hoe eerlijk die is en hoeveel geluk of pech je hebt met de hardware
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste