Als ik een videokaart wil schoonmaken kan ik hem dan gewoon open schroeven ? en al het stof weg halen.
Misschieneen schot in het donker maar als je toevallig een ASUS router gebruikt dan moet je AIprotection uit zetten. Toen ik net begon had ik deze eroor ook veel en het kwam door AIprotection. Mocht dit niet het geval zijn dan zou je misschien je bat file hier kunnen posten? Wie weet is er een kleine copy paste fout in gekomen.passie2010 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:51:
Ik krijg de error: stratum authentification failed. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen laten liggen? PS gebruik 1080ti 's
[...]
Ik zou niet weten waarom niet? Rustig de schroefjes los draaien en de koeler eraf halen. Niet te hard trekken want ergens op het PCB zitten de fans met een klein priegel stekkertje aangesloten. Die moet even los voordat je de koeler er in zijn geheel af kan halen.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:54:
Als ik een videokaart wil schoonmaken kan ik hem dan gewoon open schroeven ? en al het stof weg halen.
[ Voor 29% gewijzigd door AtlAntA op 13-05-2018 21:56 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik zie het al....streepje teveel...blond momentje. Heeft zo'n ravencoin wallet ook een private key en waar is die te vinden? Het valt mij trouwens op dat de wallet voor het ontvangen van coins verschillende publickeys heeft...via ontvangen-> betalingsverzoek button of via bestand-> ontvangadressen.....welke gebruiken jullie binnen de miningsoftware?
Als je de koeler er toch af hebt dan is een goede schoonmaak beurt altijd nuttig in mijn opinie.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:07:
en dan niet schoonmaken voorbij de koelpasta ?
Edit: en verse pasta natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 13-05-2018 23:12 ]
Draai je met een core overclock percentage en de standaard power? (Merk dat mijn msi1080ti gaming x er na een paar uur uitklapt op 60-65% power, core overclock van +150 en mem clock van +0)
AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:58:
[...]
Volgens mij is de algemene consensus dat zealot/enemy-1.09a de beste is. Is voor mij in ieder geval de meest stabiele.
Edit en zo ziet het er uit als je op die pool Ravencoin aan het minen bent. https://eu.ravenminer.com...3u56EnbDmjmjmYVx925Nwj9uV
Verwijderd
heb nog nooit koel pasta vervangen vandaar.AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:00:
[...]
Als je de koeler er toch af hebt dan is een goede schoonmaak beurt altijd nuttig in mijn opinie.
Edit: en verse pasta natuurlijk.
Ik heb ook een msi 1080ti in mijn gamepc draaien en die loopt nu al 48u stabiel op 70%tdp met core op 100 en mem op 200.passie2010 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:51:
Draai je met een core overclock percentage en de standaard power? (Merk dat mijn msi1080ti gaming x er na een paar uur uitklapt op 60-65% power, core overclock van +150 en mem clock van +0)
[...]
zoek wat op youtube, zijn zeker goeie video's te vinden. als je dit niet goed doet maak je er een boeltje van of erger slechte koeling en schade...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:49:
[...]
heb nog nooit koel pasta vervangen vandaar.
Op zich is het zeer simpel dus laat je niet afschrikken!
Verwijderd
zag het al ja. de pgb stekker kan ik er gewoon in en uit halen van de video kaart ?Daanvi schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:55:
[...]
zoek wat op youtube, zijn zeker goeie video's te vinden. als je dit niet goed doet maak je er een boeltje van of erger slechte koeling en schade...
Op zich is het zeer simpel dus laat je niet afschrikken!
wat bedoel je met pgb stekker? Term komt me niet bekend voorVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:37:
[...]
zag het al ja. de pgb stekker kan ik er gewoon in en uit halen van de video kaart ?

Verwijderd
De tweede colomAtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:55:
[...]
Misschieneen schot in het donker maar als je toevallig een ASUS router gebruikt dan moet je AIprotection uit zetten. Toen ik net begon had ik deze eroor ook veel en het kwam door AIprotection. Mocht dit niet het geval zijn dan zou je misschien je bat file hier kunnen posten? Wie weet is er een kleine copy paste fout in gekomen.
[...]
Ik zou niet weten waarom niet? Rustig de schroefjes los draaien en de koeler eraf halen. Niet te hard trekken want ergens op het PCB zitten de fans met een klein priegel stekkertje aangesloten. Die moet even los voordat je de koeler er in zijn geheel af kan halen.
ah de stekker op de printplaat, ja kan geen kwaad om los te koppelen. zolang je dit niet doet als de kaart onder stroom zit 
Neem wel maatregelen tegen statische elektriciteit als je aan componenten werkt!
Neem wel maatregelen tegen statische elektriciteit als je aan componenten werkt!
Verwijderd
Bedankt ! Dan ga ik van de week naar de computer zaak voor koelpasta.Daanvi schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:25:
ah de stekker op de printplaat, ja kan geen kwaad om los te koppelen. zolang je dit niet doet als de kaart onder stroom zit
Ja eerst uitzetten snap het
Is er ook ergens een topic waar je je miner kan laten zien ?
Hier zal je zeker liefhebbers vindenVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:04:
[...]
Bedankt ! Dan ga ik van de week naar de computer zaak voor koelpasta.
Ja eerst uitzetten snap het![]()
Is er ook ergens een topic waar je je miner kan laten zien ?
Ik heb nog 6 van deze risers liggen (https://www.amazon.de/dp/B071ZPXJWM), iemand die ze nog nodig heeft en wil overnemen? PM me maar. Ze worden direct gevoed met een 6 pins stekker, het verloopje van 6 pins naar SATA zit er ook bij, maar kun je volgens de verhalen hier beter niet gebruiken.
lol+lol=hihi
Mem clock 200 positief of negatief? Ik heb altijd begrepen dat de mem clock niet zoveel invloed heeft op het hash resultaat maar de core clock juist wel...of mis ik iets?
AtlAntA schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:50:
[...]
Ik heb ook een msi 1080ti in mijn gamepc draaien en die loopt nu al 48u stabiel op 70%tdp met core op 100 en mem op 200.
[ Voor 19% gewijzigd door passie2010 op 15-05-2018 10:12 ]
+200 mem. Volgens het ravencoin reddit kan je je memory slider wel helemaal naar links doen. Doet helemaal niks met de hashrate. Heb dat zelf nog niet uitgetest.passie2010 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:16:
Mem clock 200 positief of negatief? Ik heb altijd begrepen dat de mem clock niet zoveel invloed heeft op het hash resultaat maar de core clock juist wel...of mis ik iets?
[...]
Iemand nog een leuke onder de radar coin die je leuk kunt minen?
Mijn minertje draait nu perfect met de RX580’s en blijkt nu een stuk makkelijker koel te houden (dus geen herrie op kantoor.. De RX570 mag dus weg (28 a 29 M/hs prima te halen)
Afgelopen week had iemand interesse maar die heeft zich niet meer gemeld.. Interesse? Graag pm en liefste iemand met een VA verleden
Afgelopen week had iemand interesse maar die heeft zich niet meer gemeld.. Interesse? Graag pm en liefste iemand met een VA verleden
Kort vraagje, heb nog wat hardware liggen en vraag me even af of het nu nog de moeite is om er iets mee te doen.
2x r9 290 tri-x
2x r9 290x tri-x
Mobo, ram, cpu en risers heb ik, 1 voeding dus er zou er 1 bij moeten.
Moet zelf de stroom betalen dus daar moet ik wel rekening mee houden. Nog aanslingeren of snel op mp zetten nu ze nog wat opbrengen?
2x r9 290 tri-x
2x r9 290x tri-x
Moet zelf de stroom betalen dus daar moet ik wel rekening mee houden. Nog aanslingeren of snel op mp zetten nu ze nog wat opbrengen?
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Beide is primaintuliegend schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:30:
Kort vraagje, heb nog wat hardware liggen en vraag me even af of het nu nog de moeite is om er iets mee te doen.
2x r9 290 tri-x
2x r9 290x tri-x
Prijzen gaan niet snel dalen meer, de asics vallen tegen en vraag naar gpus zal blijven (zij het minder)
Ik zou minen, over 6mnd verkopen
-geen-
Zijn wel flinke stroom slurpers tov de hash rates. Ze zijn nog wel winstgevend maar ik betwijfel of je de huidige 2e hands waarde eruit zal halen met minen. Persoonlijk zou ik ze verkopen en dan het geld bewaren voor de volgende generatie gpus. Of crypto kopen naar keuze.intuliegend schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:30:
2x r9 290 tri-x
2x r9 290x tri-x
Die sapphires, vooral de non X zijn prima te undervolten op -100mV en dan hebben ze voor de prijs een prima hashrate.
Zou je nog een voeding zoeken ervoor, moet je me berichten. Heb zelf hier 4x 290 draaien momenteel, rond de 60C op 40% fan.
Zou je nog een voeding zoeken ervoor, moet je me berichten. Heb zelf hier 4x 290 draaien momenteel, rond de 60C op 40% fan.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
https://www.bol.com/nl/p/...g-frame/9200000087658567/Daanvi schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:00:
Weet iemand een goede website voor mining frames/onderdelen?
bol.com vind ik een goede site. Responsive, loopt niet vast, geen miner ingebouwd, gemakkelijk bestelproces etc.
Ja, ik heb al meerdere keren iets via Guntis geregeld (een Rus die in Ierland woont). Hij is zelf ook erg actief als miner en heeft zijn eigen YouTube kanaal.Daanvi schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:42:
iemand hier ooit al stukken bij mineshop.eu gekocht?
Had ik ook gezien maar bekijk de optie om een nieuwe miner met 8 GPU's te bouwen.pongthamong schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:04:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...g-frame/9200000087658567/
bol.com vind ik een goede site. Responsive, loopt niet vast, geen miner ingebouwd, gemakkelijk bestelproces etc.
Die 8GPU frame van mineshop.eu is maar 55cm dus kaarten zitten echt veel te dicht op elkaar.
https://www.amazon.co.uk/...?smid=AKERTAKVD6B8Z&psc=1
Deze bekijk ik momenteel.
In Boxtel zit iemand die maatwerk aluminium frames levert.
Daanvi schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:16:
[...]
Had ik ook gezien maar bekijk de optie om een nieuwe miner met 8 GPU's te bouwen.
Die 8GPU frame van mineshop.eu is maar 55cm dus kaarten zitten echt veel te dicht op elkaar.
Oke maar dat was niet je vraag. Je vraag wasDaanvi schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:16:
[...]
Had ik ook gezien maar bekijk de optie om een nieuwe miner met 8 GPU's te bouwen.
Als jij niet specifieker aangeeft wat je zoekt en wat jouw definitie van een "goede website" is kan ik je ook niet gericht helpenWeet iemand een goede website voor mining frames/onderdelen?
Voor mij was een groot gedeelte van de fun om zelf iets te bouwen. Het hoeft niet per se super strak aluminum te wezen toch? Ik ben naar de lokale kringloop gegaan en heb een soort tafel / kastje aangepast. Ik heb de foto's ervan hier ergens in het topic gepost. Kostte mij slechts 8 euro en een uurtje werk.Daanvi schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:00:
Weet iemand een goede website voor mining frames/onderdelen?
Minen is toch een kosten baten verhaal. Hoe lager je kosten des te eerder je baten krijgt.
Precies....ik heb de mijne gewoon van houten latten gemaakt...werkt prima en eenvoudig aan te passen mocht het ooit nodig zijn en dat voor slechts een paar euro
AtlAntA schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:23:
[...]
Voor mij was een groot gedeelte van de fun om zelf iets te bouwen. Het hoeft niet per se super strak aluminum te wezen toch? Ik ben naar de lokale kringloop gegaan en heb een soort tafel / kastje aangepast. Ik heb de foto's ervan hier ergens in het topic gepost. Kostte mij slechts 8 euro en een uurtje werk.
Minen is toch een kosten baten verhaal. Hoe lager je kosten des te eerder je baten krijgt.
Zijn er nog mensen met de Octominer aan de slag gegaan? Wat zijn de ervaringen..? Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik mijn bordje heb verkocht aangezien ik achteraf gezien toch niet met zoveel videokaarten had willen werken..
Nu met twee RX580’s draait mijn ‘miner’ prima en is de temperatuur (en daarmee het geluid op kantoor) or8ma te beheersen
Nu met twee RX580’s draait mijn ‘miner’ prima en is de temperatuur (en daarmee het geluid op kantoor) or8ma te beheersen
Alhoewel het riserloos werken zeer aantrekkelijk klinkt lijkt het me toch niks. De dubbelslots kaarten zitten erg dicht tegen elkaar aan en 2.5 slots kaarten passen niet. Je kan er wel een speciale case bij krijgen met wat fans maar dat zijn weer extra kosten. Daarbij denk ik dat deze bordjes weinig resale value hebben buiten de miner markt om.D-Ed schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:59:
Zijn er nog mensen met de Octominer aan de slag gegaan? Wat zijn de ervaringen..? Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik mijn bordje heb verkocht aangezien ik achteraf gezien toch niet met zoveel videokaarten had willen werken..
Zouden ze een versie uitbrengen waarbij de sloten 10 cm uit elkaar staan voor de helft van het geld dan ben ik zeker geïnteresseerd.
foute topic, dit is voor hardware/softwareVerwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:14:
heeft er iemand geinvesteert in belovende ICO ?
Ik zit te kijken naar AI crypto
*verkeere topic*
[ Voor 95% gewijzigd door Bmfd op 21-05-2018 13:52 ]
Verwijderd
ik heb een batchfile gemaakt voor zcash bij flypool omdat ik wil overstappen. ik mine nu ETH bij nanopool.
batchfile:
GPU_FORCE_64BIT_PTR 1
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100
ZecMiner64.exe -zpool ssl://eu1-zcash.flypool.org:3443 -zwal t1RVadQkyQWdzRz6eVK2gJSDLYvsiNKZfsz.miner01 -zpsw x -ftime 10
De batchfile werkt alleen ik krijg de gpu graden en de fan % staan op nul. weet iemand hoe ik hem live krijg de fan speed % en de gpu graden ?
Bij nanopool had ik wel de graden en de fan speed % live
batchfile:
GPU_FORCE_64BIT_PTR 1
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
ZecMiner64.exe -zpool ssl://eu1-zcash.flypool.org:3443 -zwal t1RVadQkyQWdzRz6eVK2gJSDLYvsiNKZfsz.miner01 -zpsw x -ftime 10
De batchfile werkt alleen ik krijg de gpu graden en de fan % staan op nul. weet iemand hoe ik hem live krijg de fan speed % en de gpu graden ?
Wil je dat de fan speed en temp in je mining window worden weergegeven of op de pagina van je pool? Hier in ieder geval het bitcointalk topic over je miner met alle parameters. Misschien heb je er wat aan.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:44:
ik heb een batchfile gemaakt voor zcash bij flypool omdat ik wil overstappen. ik mine nu ETH bij nanopool.
batchfile:
GPU_FORCE_64BIT_PTR 1
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1670733.0
Verwijderd
bij opdrachtprompt (mining window) niet de pool paginaAtlAntA schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:22:
[...]
Wil je dat de fan speed en temp in je mining window worden weergegeven of op de pagina van je pool? Hier in ieder geval het bitcointalk topic over je miner met alle parameters. Misschien heb je er wat aan.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1670733.0
iDat is de readme. Die heb ik al doorgelezen. fan en temperatuur heb ik al ingesteld in de batchfile maar is ook niet te zien bij de opdrachtprompt.
Alles werkt ook en die miner mined zcash alleen ik kan de tempraturen en de fan speed % niet zien bij het mining scherm op opdracht prompt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2018 17:34 ]
Rare dingen met sparkpool... eerst hadden ze problemen op hun EU pool en plots kan ik geen verbinding meer maken sinds zondag >.<
even terug op ethermine dan maar!
even terug op ethermine dan maar!
Ik gebruik de zealot/enemy-1.09a en de EWBF cuda miners icm Windows 10 pro. Nu wil ik graag dat als de miner automatisch heropstart dat tevens meteen de juiste afterburner instellingen worden in geladen en dat het miningprogramma daarna automatisch opstart. Iemand een tip hoe ik dit voor elkaar krijg? ( Als ik de miner nu reset start afterburner altijd met de basisinstellingen op 100% tpd op en ik wil naar een andere tpd, temp, core clock en fansnelheid % bij het opstarten.
Verwijderd
kijk naar je batchfile en de README of je instellingen ziet vergelijkbaar wat je wilt.passie2010 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:08:
Ik gebruik de zealot/enemy-1.09a en de EWBF cuda miners icm Windows 10 pro. Nu wil ik graag dat als de miner automatisch heropstart dat tevens meteen de juiste afterburner instellingen worden in geladen en dat het miningprogramma daarna automatisch opstart. Iemand een tip hoe ik dit voor elkaar krijg? ( Als ik de miner nu reset start afterburner altijd met de basisinstellingen op 100% tpd op en ik wil naar een andere tpd, temp, core clock en fansnelheid % bij het opstarten.
Anders moet je bij MSI Afterburner in de instellingen kijken of je ze permanent kan houden.
Als ik mijn batchfile opstart krijg ik altijd dezelfde instellingen als ik ze daarvoor heb ingesteld. Het is dus wel mogelijk.
Afterburner heeft een setting linksonder op het main screen (verschilt per skin) apply overclocking at startup. Om je mining programma automatisch op te laten starten kun je https://support.microsoft...ws-10-change-startup-apps gebruiken of je kunt task scheduler gebruiken: https://www.google.nl/amp...ule-tasks-windows-10/amp/passie2010 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:08:
Thanks .....had dat knopje helemaal over het hoofd gezien in afterburner...is in de door mij gebruikte skin helaas erg slecht zichtbaar....(of ik moet eens langs de Pearle) Start afterburner dan op de achtergrond op want ik zie hem niet als aparte app in een window op de voorgrond draaien?
AtlAntA schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:37:
[...]
Afterburner heeft een setting linksonder op het main screen (verschilt per skin) apply overclocking at startup. Om je mining programma automatisch op te laten starten kun je https://support.microsoft...ws-10-change-startup-apps gebruiken of je kunt task scheduler gebruiken: https://www.google.nl/amp...ule-tasks-windows-10/amp/
Nee. Afterburner kan de overclocks op de achtergrond actief maken zonder zelf op te starten. Wil je afterburner met windows laten opstarten dan is daar ergens een andere setting voor in het menu.passie2010 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:37:
Thanks .....had dat knopje helemaal over het hoofd gezien in afterburner...is in de door mij gebruikte skin helaas erg slecht zichtbaar....(of ik moet eens langs de Pearle) Start afterburner dan op de achtergrond op want ik zie hem niet als aparte app in een window op de voorgrond draaien?
[...]
Edit. Gisteren een rx580 bestelt om aan mijn 4x1070ti rig toe te vogen. Zijn er nog obvious pitfalls waar ik rekening mee moet houden? Ben al van plan om te bios modden. Heb alle tools al klaar staan. Natuurlijk ben ik eerst wel van plan om een een soort van base line test te draaien om te kijken wat het verschil gaat zijn.
Waarom een rx580? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een amd (desktop) videokaart gehad. En deze kon ik voor slechts 330 euro nieuw kopen. En het leek me wel leuk om wat merk diversiteit in mijn rigs toe te voegen.
[ Voor 31% gewijzigd door AtlAntA op 27-05-2018 12:52 ]
Verwijderd
weet iemand hoe ik van Sol/s (solutions per seconde) om kan reken naar H/s (hashes per seconde)?
Met ETH minen zit ik op 160 mh/s en met de Sol/s op 1500
Waarom wil je dat? Het zijn 2 compleet verschillende algoritmes die op compleet andere manieren werken. Dus 'omrekenen' zoals jij het stelt is onmogelijk.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:57:
weet iemand hoe ik van Sol/s (solutions per seconde) om kan reken naar H/s (hashes per seconde)?
Dat is hetzelfde als proberen om kilometer per uur om te rekenen in aantal liters.
Verwijderd
aha ik snap hem bedanktAtlAntA schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:16:
[...]
Waarom wil je dat? Het zijn 2 compleet verschillende algoritmes die op compleet andere manieren werken. Dus 'omrekenen' zoals jij het stelt is onmogelijk.
Dat is hetzelfde als proberen om kilometer per uur om te rekenen in aantal liters.
dual mining
ETH+SIA
ETH+ETT
Kan je bij nanopool alleen dual mining. Ik stelde een batchfile in voor alleen SC. Hij werkte prima op de DCR foutmeldingen na dan iemand een idie ?
maar ik mine ook ETH dan mee.(terwijl ik geen code voor ETH in de batchfile gebruik ook geen ETH wallet.
Heb nu maar dan een ETH WALLET ingesteld erbij
Moet je nog rekening houden met dual mining met de algoritme's ? Het liefst mine ik ETT en SIA.
Wat ik wel gelijk merk is dat de MH/S met 50 mh/s omlaag is gegaan wanneer ik dual mine met SIA. Dan hebben de algoritme's wel invloed opelkaar toch ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 10:51 ]
Voor zover ik weet is dual minen al een hele tijd niet meer winstgevend. De algoritmes die je naast dagger (ethereum) kunt minen zijn allemaal overgenomen door ASICS (sia ook) daardoor verdien je hooguit centen per dag aan het 'andere' algoritme terwijl je ethereum hashrate zover zakt dat je meer dan die centen verliest. Ook is dual mining minder energie efficient dan single minen.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:32:
[...]
aha ik snap hem bedankt
dual mining
ETH+SIA
ETH+ETT
Kan je bij nanopool alleen dual mining. Ik stelde een batchfile in voor alleen SC. Hij werkte prima op de DCR foutmeldingen na dan iemand een idie ?
maar ik mine ook ETH dan mee.(terwijl ik geen code voor ETH in de batchfile gebruik ook geen ETH wallet.
Heb nu maar dan een ETH WALLET ingesteld erbij
Moet je nog rekening houden met dual mining met de algoritme's ? Het liefst mine ik ETT en SIA.
Wat ik wel gelijk merk is dat de MH/S met 50 mh/s omlaag is gegaan wanneer ik dual mine met SIA. Dan hebben de algoritme's wel invloed opelkaar toch ?
Voor zover ik weet is er bijna niemand die nog aan het dual minen is. Het is via nicehash nog wel een optie maar ook daar weegt de winst niet op tegen het verlies van hashrate bij ethereum minen en de hogere stroomkosten. Dus ik heb het uitgezet.
Verwijderd
Dan wordt het alleen PASC maar dat is niet mogelijk toch met NANOPOOL/claymore ?AtlAntA schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:45:
[...]
Voor zover ik weet is dual minen al een hele tijd niet meer winstgevend. De algoritmes die je naast dagger (ethereum) kunt minen zijn allemaal overgenomen door ASICS (sia ook) daardoor verdien je hooguit centen per dag aan het 'andere' algoritme terwijl je ethereum hashrate zover zakt dat je meer dan die centen verliest. Ook is dual mining minder energie efficient dan single minen.
Voor zover ik weet is er bijna niemand die nog aan het dual minen is. Het is via nicehash nog wel een optie maar ook daar weegt de winst niet op tegen het verlies van hashrate bij ethereum minen en de hogere stroomkosten. Dus ik heb het uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 16:21 ]
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, energiekosten en (lichte) hashrate verlies van ethereum is het totaal niet waard. Ook wordt de Dev fee bij single minen verlaagd naar 1% in plaats van 2 % bij dual minen met claymore. Dus dat hakt er ook behoorlijk in.AtlAntA schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:45:
[...]
Voor zover ik weet is dual minen al een hele tijd niet meer winstgevend. De algoritmes die je naast dagger (ethereum) kunt minen zijn allemaal overgenomen door ASICS (sia ook) daardoor verdien je hooguit centen per dag aan het 'andere' algoritme terwijl je ethereum hashrate zover zakt dat je meer dan die centen verliest. Ook is dual mining minder energie efficient dan single minen.
Je kan ook sgMiner pakken als je alleen PASC wil minen.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:14:
[...]
Dan wordt het alleen PASC maar dat is niet mogelijk toch met NANOPOOL/claymore ?
[ Voor 11% gewijzigd door Beaulion op 28-05-2018 17:01 ]
Verwijderd
heb al een miner software. verifieren is gelukt.Beaulion schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:49:
[...]
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, energiekosten en (lichte) hashrate verlies van ethereum is het totaal niet waard. Ook wordt de Dev fee bij single minen verlaagd naar 1% in plaats van 2 % bij dual minen met claymore. Dus dat hakt er ook behoorlijk in.
[...]
Je kan ook sgMiner pakken als je alleen PASC wil minen.
Hoe kan ik de RPM (Round per minute) omrekenen naar %
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 20:41 ]
Fijne Tweakers! Ik hang mijn 'mining operatie' aan de wilgen
Het kost mij simpelweg teveel tijd en energie om het allemaal draaiende te houden en wil ook gewoon focus hebben als ik hier op kantoor 'echt aan het werk ben'
Twee RX580's (via de topicstarter gekocht en voorzien van de juiste bios) staan op MP: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Ik blijf hier zeker meelezen want heb veel geleerd de laatste maanden maar ik blijf vooral focussen op IOTA
Het kost mij simpelweg teveel tijd en energie om het allemaal draaiende te houden en wil ook gewoon focus hebben als ik hier op kantoor 'echt aan het werk ben'
Twee RX580's (via de topicstarter gekocht en voorzien van de juiste bios) staan op MP: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Ik blijf hier zeker meelezen want heb veel geleerd de laatste maanden maar ik blijf vooral focussen op IOTA
Hm, was een 4gb kaart niet te laag om mee te minen?D-Ed schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:38:
Fijne Tweakers! Ik hang mijn 'mining operatie' aan de wilgen![]()
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik zit te twijfelen of ik wil beginnen met minen. Niet heel bijzonder, gewoon 1 of evt. 2 videokaarten in een bestaande pc. Ik heb nog wat stroomoverschot door mijn zonnepanelen die ik de komende paar jaar graag verbruik hiermee.
Ik vraag me alleen enorm af, is het slim om nu een GPU te kopen, of nog even wachten tot de volgende generatie GPU's eraan komen?
Ik vraag me alleen enorm af, is het slim om nu een GPU te kopen, of nog even wachten tot de volgende generatie GPU's eraan komen?
Nee hoor, check maar eens op YT naar deze kaart, genoeg voorbeelden.geerttttt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Hm, was een 4gb kaart niet te laag om mee te minen?
Bij mij zitten ze ook in een normale kantoorpc. Heel mijn aankoopproces is terug te lezen in deze thread.
Edit: @geerttttt, Op MP heb ik ze duurder gezet als dat ik er voor wil aangezien ik nogal wat onzin biedingen verwacht. Neem even via PM contact op bij interesse dan komen we er vast wel uit (is bij de overige Tweakerdeals ook allemaal prima gegaan
[ Voor 27% gewijzigd door D-Ed op 29-05-2018 16:10 ]
Klopt zeker! de 570 die ik van D-ed kocht draait nog steeds op volle toerenNeem even via PM contact op bij interesse dan komen we er vast wel uit (is bij de overige Tweakerdeals ook allemaal prima gegaan)
Als je een overschot hebt, waarom niet? Voor het generatieverschil, tot er duidelijkheid is over de specs kan je er vrij weinig over zeggen. Wat is je budget en hoeveel PCI sloten heb je vrij in je computer?geerttttt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:17:
Ik zit te twijfelen of ik wil beginnen met minen. Niet heel bijzonder, gewoon 1 of evt. 2 videokaarten in een bestaande pc. Ik heb nog wat stroomoverschot door mijn zonnepanelen die ik de komende paar jaar graag verbruik hiermee.
Ik heb een 4gb graka in mijn htpc zitten die lekker draait tijdens het niet gebruiken of officetaken, dus het kan prima. In een gewone pckast krijg je trouwens wel snel hitte opbouw bij 2 of meer grafische kaarten als je geen gebruik maakt van risers of aangepaste airflow.geerttttt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Hm, was een 4gb kaart niet te laag om mee te minen?
Ik merk trouwens dat er een flinke leercurve zit in minen (bij mij althans) dus ik zou adviseren nu te experimenteren met een 2dehands kaart en dan over een paar maanden als je nog steeds door wil gaan een nieuwe (generatie) te overwegen en de tweedehandse evt weer doorteverkopen.
[ Voor 27% gewijzigd door Beaulion op 31-05-2018 10:57 ]
Ik ben op zich wel bekend met miners, pools e.d. en ook met linux evt wel, dus dat moet lukken.Beaulion schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:51:
[...]
Ik heb een 4gb graka in mijn htpc zitten die lekker draait tijdens het niet gebruiken of officetaken, dus het kan prima. In een gewone pckast krijg je trouwens wel snel hitte opbouw bij 2 of meer grafische kaarten als je geen gebruik maakt van risers of aangepaste airflow.
Ik merk trouwens dat er een flinke leercurve zit in minen (bij mij althans) dus ik zou adviseren nu te experimenteren met een 2dehands kaart en dan over een paar maanden als je nog steeds door wil gaan een nieuwe (generatie) te overwegen en de tweedehandse evt weer doorteverkopen.
2e hands kaart is denk ik waar ik voor ga idd. Wat zouden jullie doen? Een gtx1070?
Budget is minder spannend dan de terugverdientijd. Ik heb zo'n 1600 kWh over aan energie en ik heb een i5 pc over met 8gb geheugen. Daar zit denk ik 1xpci-e 16x en 1x pcie 1x in gok ik.Erasmo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Als je een overschot hebt, waarom niet? Voor het generatieverschil, tot er duidelijkheid is over de specs kan je er vrij weinig over zeggen. Wat is je budget en hoeveel PCI sloten heb je vrij in je computer?
Max zo'n 500 euro investeren ofzo. Liever minder gezien de onduidelijkheid over de nieuwe reeks videokaarten...
Vanuit stroomverbruik is dat een erg effectieve kaart, maar gezien je stroomkosten niet de bottleneck zijn lijkt mij een kaart die maximaal presteert eigenlijk beter.geerttttt schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Ik ben op zich wel bekend met miners, pools e.d. en ook met linux evt wel, dus dat moet lukken.
2e hands kaart is denk ik waar ik voor ga idd. Wat zouden jullie doen? Een gtx1070?
Je kan ook alvast een beetje experimenteren met https://whattomine.com/ ( sorry als ik nu nutteloze informatie geef maar ik weet niet hoeveel je al weet of uitgezocht hebt).
Is hier iemand die een redelijk aantal GPU's/mining rigs heeft staan en interesse heeft om samen met mij mee te doen met de beta van rndrtoken? Opbrengst zal in de beta waarschijnlijk hoger zijn dan traditioneel mining.
[ Voor 3% gewijzigd door pvink op 31-05-2018 21:48 ]
Wat noem jij een redelijke hoeveelheid en wat voor type gpu rigs zoek je precies?
pvink schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:41:
Is hier iemand die een redelijk aantal GPU's/mining rigs heeft staan en interesse heeft om samen met mij mee te doen met de beta van rndrtoken? Opbrengst zal in de beta waarschijnlijk hoger zijn dan traditioneel mining.
Ik zoek alleen rigs waarbij Nvidia GPU's worden gebruikt. Deze GPU's zullen gelijk of beter moeten zijn dan de 1060 6gb varianten. VRAM speelt bij rndrtoken een belangrijke vol aangezien de JOBS die zij moeten renderen het liefst geheel ingeladen moeten worden. De rig moet het liefst ook voldoen aan voldoende RAM (32/64GB+). Qua risers zal er gedacht moeten worden aan x8/x16 PCI-E 2.0 of hoger.passie2010 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:56:
Wat noem jij een redelijke hoeveelheid en wat voor type gpu rigs zoek je precies?
[...]
De gemiddelde miningrig zal hier niet overal aan voldoen.
Een exacte aantal is moeilijk te zeggen. Er kan een limiet op zitten het aantal GPU's die ze per persoon toelaten. Mocht er geen limiet opzitten dan is hoe meer hoe beter uiteraard.
Het is allemaal nog een beetje giswerk en zoek enthousiastelingen die een headstart willen hebben in dit project.
Dat zijn echt extreem hoge eisen. Ik ben benieuwd of er hier iemand is met een rig die uberhaubt hieraan kan voldoen.pvink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:37:
[...]
De rig moet het liefst ook voldoen aan voldoende RAM (32/64GB+). Qua risers zal er gedacht moeten worden aan x8/x16 PCI-E 2.0 of hoger.
Wat betreft de render token: Is dit niet exact wat RLC ook beoogt? Die zijn hier al een stuk verder mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Beaulion op 01-06-2018 12:22 ]
Zijn er hier nog mensen bekend met/actief in HDD mining? Ben momenteel aan het experimenteren met o.a. Storj en Burst.
Ik zit zwaar in m’n FOMO momentje vwb IOTA dus mocht je nog interesse hebben in de RX580’s dan weet je me te vindengeerttttt schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:12:
[...]
Budget is minder spannend dan de terugverdientijd. Ik heb zo'n 1600 kWh over aan energie en ik heb een i5 pc over met 8gb geheugen. Daar zit denk ik 1xpci-e 16x en 1x pcie 1x in gok ik.
Max zo'n 500 euro investeren ofzo. Liever minder gezien de onduidelijkheid over de nieuwe reeks videokaarten...
Ik draai zelf met 1080ti 11 gb videokaarten, 8 tot 16GB ram en gebruik geen x16 pci-e maar 1x to x16 risers aangezien die x16 risers veelal te kort zijn voor de afstand die ik naar het moederbord moet overbruggen. (en ook erg prijzig zijn)pvink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Ik zoek alleen rigs waarbij Nvidia GPU's worden gebruikt. Deze GPU's zullen gelijk of beter moeten zijn dan de 1060 6gb varianten. VRAM speelt bij rndrtoken een belangrijke vol aangezien de JOBS die zij moeten renderen het liefst geheel ingeladen moeten worden. De rig moet het liefst ook voldoen aan voldoende RAM (32/64GB+). Qua risers zal er gedacht moeten worden aan x8/x16 PCI-E 2.0 of hoger.
[ Voor 9% gewijzigd door passie2010 op 01-06-2018 13:29 ]
Als het om rendertaken gaat dan zijn rigs met risers inderdaad niet echt bruikbaar. Er was een tijdje geleden een thread op Reddit waar men het ook over zoiets had. Daarbij kon je je rig ook verhuren voor rendertaken. Waren er geen rendertaken voorhandig dan ging je automatisch zcash minen iirc. Bij rendertaken kon je ongeveer 10% meer verdienen dan met minen. Groot nadeel was dat men om x16 pcie verbindingen vroeg en minimaal 32gb ddr4 geheugen. Ook was een i7 laatste generatie of hoger, of een amd 1700 of hoger vereist. Kan me helaas de website niet herinneren. Is dit ook zoiets?pvink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Ik zoek alleen rigs waarbij Nvidia GPU's worden gebruikt. Deze GPU's zullen gelijk of beter moeten zijn dan de 1060 6gb varianten. VRAM speelt bij rndrtoken een belangrijke vol aangezien de JOBS die zij moeten renderen het liefst geheel ingeladen moeten worden. De rig moet het liefst ook voldoen aan voldoende RAM (32/64GB+). Qua risers zal er gedacht moeten worden aan x8/x16 PCI-E 2.0 of hoger.
Een exacte aantal is moeilijk te zeggen. Er kan een limiet op zitten het aantal GPU's die ze per persoon toelaten. Mocht er geen limiet opzitten dan is hoe meer hoe beter uiteraard.
Het is allemaal nog een beetje giswerk en zoek enthousiastelingen die een headstart willen hebben in dit project.
Als er geen minimale limiet op zit dan kan ik wel met 2x gtx 1070 meedoen, die zitten in mijn game pc met een i7 8700k en momenteel 16gb maar dan prik ik er nog 16gb bij. Ik hou wel van dit soort projecten.pvink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Ik heb mij niet ingelezen in RLC. Hier kan ik geen uitspraak over doen.Beaulion schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:35:
[...]
Dat zijn echt extreem hoge eisen. Ik ben benieuwd of er hier iemand is met een rig die uberhaubt hieraan kan voldoen.
Wat betreft de render token: Is dit niet exact wat RLC ook beoogt? Die zijn hier al een stuk verder mee.
Rndrtoken is een token dat onderdeel is van het bedrijf OTOY. OTOY werkt samen met onder andere Disney, SIA, decentraland, BAT en nog enkele grotere namen. Tevens zit hier JJ Abrahams als advisor bij. Ze hebben momenteel al een alpha netwerk draaien en gaan binnenkort closed-beta in.
Ze hebben een plugin gemaakt dat compatibel is met veel verschillende 3d model software. Daarbij hebben ze een nieuw bestandsindeling (ORBX) gemaakt.
Zie https://medium.com/render...ndardization-7d4adf8c6694
Voor wat ik allemaal meekrijg is dit bedrijf de koploper op gedecentraliseerd renderen.
Voor de overige blogposts check: https://medium.com/render-token
Ik zal je laten weten hoe het verder verloopt.Beaulion schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:18:
[...]
Als er geen minimale limiet op zit dan kan ik wel met 2x gtx 1070 meedoen, die zitten in mijn game pc met een i7 8700k en momenteel 16gb maar dan prik ik er nog 16gb bij. Ik hou wel van dit soort projecten.
Klopt, dit is uitgebreid besproken in de rocketchat van rendertoken. Hier kun je hun bevindingen lezen, ze hebben diverse risers geprobeerd en bekeken hoeveel verlies er optreedt bij de verschillende PCI-E's.AtlAntA schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:29:
[...]
Als het om rendertaken gaat dan zijn rigs met risers inderdaad niet echt bruikbaar. Er was een tijdje geleden een thread op Reddit waar men het ook over zoiets had. Daarbij kon je je rig ook verhuren voor rendertaken. Waren er geen rendertaken voorhandig dan ging je automatisch zcash minen iirc. Bij rendertaken kon je ongeveer 10% meer verdienen dan met minen. Groot nadeel was dat men om x16 pcie verbindingen vroeg en minimaal 32gb ddr4 geheugen. Ook was een i7 laatste generatie of hoger, of een amd 1700 of hoger vereist. Kan me helaas de website niet herinneren. Is dit ook zoiets?
Stel gerust specifieke vragen
[ Voor 8% gewijzigd door pvink op 01-06-2018 15:07 ]
Ok, ik heb dus nu een GTX 1070 gpu gekocht. Dus ik dacht hem even te installeren. Kom ik erachter dat mijn 480w voeding maar 1 6-pins stekker heeft. Verder geen 8 pins of tweede 6 pins stekker dus helaas.wat nu? Ik zie wel molex naar 6 pins stekker verloopjes online, maar is dat wat?
En zo ja, zou ik niet zelf zoiets kunnen solderen? Losse kabel met 6/8 pins stekker heb ik toevallig nog wel liggen. Zou 1 kant kunnen openknippen en vastsolderen aan de molex kabels?
Wat denken jullie?
En zo ja, zou ik niet zelf zoiets kunnen solderen? Losse kabel met 6/8 pins stekker heb ik toevallig nog wel liggen. Zou 1 kant kunnen openknippen en vastsolderen aan de molex kabels?
Wat denken jullie?
Wat heb je zoal nog meer op die voeding aangesloten? En wat voor voeding is het? 480watt is niet veel en als je 24u per dag gaat minen dan zou ik niet boven de 80% verbruik van die 480watt gaan zitten. Dus dan zou je 390 watt over hebben om mee te spelen. Een 1070 gebruikt op 70%tdp net iets meer dan 100 watt. Let wel, dit kan per kaart verschillen. De evga ftw editie zit met 70% tdp op 140 watt.geerttttt schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:22:
Ok, ik heb dus nu een GTX 1070 gpu gekocht. Dus ik dacht hem even te installeren. Kom ik erachter dat mijn 480w voeding maar 1 6-pins stekker heeft. Verder geen 8 pins of tweede 6 pins stekker dus helaas.wat nu? Ik zie wel molex naar 6 pins stekker verloopjes online, maar is dat wat?
Wat denken jullie?
Om je vraag te beantwoorden. Je KAN verloopjes krijgen van 6pins naar 6+2 pins krijgen. Betere oplossing is om een verloopje te gebruiken die van 2 6pins aansluitingen een enkele 8 pins maakt maar dat is in jouw geval dus geen oplossing . Beste oplossing is om een betere voeding te kopen.
Een goede voeding is het belangrijkste in een mining operatie. Ik probeer nooit boven de 80% gebruik te komen en ik probeer zo weinig mogelijk of geen verloopjes te gebruiken. Een evga voeding heeft over het algemeen best veel gpu aansluitingen. Ik heb nu een 1000watt gq voeding en die kan gewoon 6 kaarten plus risers aan zonder sata stekkers of andere ongein.
[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 01-06-2018 20:38 ]
Het betreft een bestaande HP pc. Dus hp voeding. Moederbordje met (uit mijn hoofd) i5 processor. 1 500gb hitachi HDD (kan ik nog vervangen met 250gb WD green HDD als dat helpt. En een wifi dongel. En dat is het wel ongeveer op een pc fan na.AtlAntA schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:33:
[...]
Wat heb je zoal nog meer op die voeding aangesloten? En wat voor voeding is het?
Het is de MSI 8gb versie.480watt is niet veel en als je 24u per dag gaat minen dan zou ik niet boven de 80% verbruik van die 480watt gaan zitten. Dus dan zou je 390 watt over hebben om mee te spelen. Een 1070 gebruikt op 70%tdp net iets meer dan 100 watt. Let wel, dit kan per kaart verschillen. De evga ftw editie zit met 70% tdp op 140 watt.
Tja, opzich zou een nieuwe voeding natuurlijk de beste oplossing zijn, maar het gaat me allemaal om de terugverdientijd natuurlijk. Dus een paar tientjes aan een voeding kost mij weer meer dan een maand minen...Om je vraag te beantwoorden. Je KAN verloopjes krijgen van 6pins naar 6+2 pins krijgen. Betere oplossing is om een verloopje te gebruiken die van 2 6pins aansluitingen een enkele 8 pins maakt maar dat is in jouw geval dus geen oplossing . Beste oplossing is om een betere voeding te kopen.
Een goede voeding is het belangrijkste in een mining operatie. Ik probeer nooit boven de 80% gebruik te komen en ik probeer zo weinig mogelijk of geen verloopjes te gebruiken. Een evga voeding heeft over het algemeen best veel gpu aansluitingen. Ik heb nu een 1000watt gq voeding en die kan gewoon 6 kaarten plus risers aan zonder sata stekkers of andere ongein.
Ja ik snap wat je bedoelt maar die generieke psu's in pre built hp pc's hebben een niet al te beste reputatie. Ze zijn niet geschikt om 24u per dag schoon vermogen te leveren. En als ie ploft dan weet je niet wat er eventueel nog meer kan beschadigen. Dus dan zijn de kosten nog hoger.geerttttt schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:36:
[...]
Het betreft een bestaande HP pc. Dus hp voeding. Moederbordje met (uit mijn hoofd) i5 processor. 1 500gb hitachi HDD (kan ik nog vervangen met 250gb WD green HDD als dat helpt. En een wifi dongel. En dat is het wel ongeveer op een pc fan na.
[...]
Het is de MSI 8gb versie.
[...]
Tja, opzich zou een nieuwe voeding natuurlijk de beste oplossing zijn, maar het gaat me allemaal om de terugverdientijd natuurlijk. Dus een paar tientjes aan een voeding kost mij weer meer dan een maand minen...
Maar ik ben absoluut geen voeding expert dus misschien een idee om je vraagstuk in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 neer te leggen. @-The_Mask- runt die topics en is in mijn optiek echt een waardevolle bron van informatie waar je ook op kan vertrouwen. Ik heb al mijn voedings aangeschaft op basis van informatie in die topics door hem en anderen.
Verwijderd
weet iemamnd hoelang het duurt voor normal wallet confirmation is gedaan bij Mining pool hub.
Mine nu al een aantal dagen maar heb nog steeds geen confirmed balance alleen een unconfirmed balance
Mine nu al een aantal dagen maar heb nog steeds geen confirmed balance alleen een unconfirmed balance
Dat ligt aan de munt die je mined. Sia doet er bevoordeeld best lang over maar Ethereum meestal een uurtje.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:28:
weet iemamnd hoelang het duurt voor normal wallet confirmation is gedaan bij Mining pool hub.
Verwijderd
Zencash zit op 1550 h/sBeaulion schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Dat ligt aan de munt die je mined. Sia doet er bevoordeeld best lang over maar Ethereum meestal een uurtje.
6 amd radeon 470
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 15:13 ]
Verwijderd
weet iemand hoe dat werkt met hardfork minen. als ik monero mine en ik voeg de hardfork optie toe in het batchfile krijg ik dan ook monero classic of monero original ?
Zou je voortaan je laatste bericht willen wijzigen als je nog wat wil zeggen?
Meerdere posts achter elkaar plaatsen noemen we dubbelposten en dat zien we liever niet. Dank.
Zou je voortaan je laatste bericht willen wijzigen als je nog wat wil zeggen?
[ Voor 35% gewijzigd door Grotman op 04-06-2018 10:21 ]
Waarom zou je in godsnaam equihash gaan minen met amd kaarten? Je slaat best veel onderzoeks stappen over in je reis naar een carrière als succesvolle miner.
In jouw geval zou ik eerst gewoon de nicehash miner downloaden zodat je in ieder geval het beste algoritme voor je kaarten aan het minen bent en daarna even rustig wat extra onderzoek doet naar waar je nu eigenlijk mee bezig bent. Ik bedoel dit niet lullig hoor maar je springt echt van de hak op de tak en echt eigen onderzoek laat je niet zien.
Hm, ik zit nu bij dwarfpool te minen, maar ik zie dat hun laatst geminede block op 1 juni was. Dat lijkt me niet heel best om bij te zitten, of wel?
Welke adviseren jullie?
Welke adviseren jullie?
Verwijderd
mining pool hubgeerttttt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:03:
Hm, ik zit nu bij dwarfpool te minen, maar ik zie dat hun laatst geminede block op 1 juni was. Dat lijkt me niet heel best om bij te zitten, of wel?
Welke adviseren jullie?
Dat is inderdaad een flinke tijd ja. Welke munt ben je aan het minen?geerttttt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:03:
Welke adviseren jullie?
Ik was Zcash aan het minen, maar zag op Whattomine dat Ether nu blijkbaar voordeliger te minen is met een GTX1070, dus zit nu ETH te minen. (30 Mh/s)AtlAntA schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:30:
[...]
Dat is inderdaad een flinke tijd ja. Welke munt ben je aan het minen?
voor ETH kan ik sparkpool aanraden, effectief 10% meer payout dan ethermine.geerttttt schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:45:
[...]
Ik was Zcash aan het minen, maar zag op Whattomine dat Ether nu blijkbaar voordeliger te minen is met een GTX1070, dus zit nu ETH te minen. (30 Mh/s)
Zit nu op dwarfpool, is wel een grote pool. Is dat goed genoeg?Daanvi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:02:
[...]
voor ETH kan ik sparkpool aanraden, effectief 10% meer payout dan ethermine.
moet je payout van 24h eens vergelijken.
Op ethermine zat ik op 0.0106 @148mhs
Op sparkpool zit ik op 0.0116 @148mhs
Goedemiddag,
Heb 2 rigs, met totaal 12x een R9 390, minen op Monero.
Na al die windows updates is het niet meer mogelijk om via MSI afterburner de ventilator snelheden aan te passen, er gebeurd niets. Terwijl in het overzicht de ventilator snelheid wel op 100% staat. Ventilatoren worden nu op automatisch ingesteld. Beide machine's hebben dit probleem. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en een oplossing weten?
Heb uiteraard al geprobeerd MSI afterburner opnieuw te installeren.
Na al die windows updates is het niet meer mogelijk om via MSI afterburner de ventilator snelheden aan te passen, er gebeurd niets. Terwijl in het overzicht de ventilator snelheid wel op 100% staat. Ventilatoren worden nu op automatisch ingesteld. Beide machine's hebben dit probleem. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en een oplossing weten?
我的名字是Mirno
Hm, ok, nou als ik dat terugreken naar 30mhs waar ik mee mine, dan levert Dwarfpool mij meer op, daarmee haal ik 0,00246 @ 30mhs. Waarbij sparkpool teruggerekend 0,00235 op zou leveren.Daanvi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:58:
moet je payout van 24h eens vergelijken.
Als 30 mhs op de pool is wel ja, mijn rig draait 151mhs maar bij pool zit ik met een gemiddelde van 148mhs.geerttttt schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Hm, ok, nou als ik dat terugreken naar 30mhs waar ik mee mine, dan levert Dwarfpool mij meer op, daarmee haal ik 0,00246 @ 30mhs. Waarbij sparkpool teruggerekend 0,00235 op zou leveren.in dat geval zit ik wel goed dus!
verschil is wel klein dus denk inderdaad dat je goed zit op dwarf!
Volgens de pool is het momenteel 31mhs, al fluctueert dat redelijk (meestal in positieve zinDaanvi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:15:
[...]
Als 30 mhs op de pool is wel ja, mijn rig draait 151mhs maar bij pool zit ik met een gemiddelde van 148mhs.
verschil is wel klein dus denk inderdaad dat je goed zit op dwarf!
Welke miner gebruik je? Vaak kan je de ventilator snelheden aanpassen in een windows batchfile (.bat) met command line opties. Vaak zit er ook een help.txt of readme.txt bij de miner die de beschikbare command line opties beschrijft.mirno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:53:
Goedemiddag,
Wat betreft MSI afterburner heb ik nog geen problemen ondervonden (versie V4.4.2.12263 ism nieuwste windows update), maar ik heb geen AMD kaarten.
XMRStak miner, voor cryptonight v7 algoritmes.Beaulion schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:58:
[...]
Welke miner gebruik je? Vaak kan je de ventilator snelheden aanpassen in een windows batchfile (.bat) met command line opties. Vaak zit er ook een help.txt of readme.txt bij de miner die de beschikbare command line opties beschrijft.
Wat betreft MSI afterburner heb ik nog geen problemen ondervonden (versie V4.4.2.12263 ism nieuwste windows update), maar ik heb geen AMD kaarten.
Maar idd via de miner zelf hoor je het aan te kunnen passen, claymore is geen probleem. Echter blijft het vreemd dat de fan settings van MSI afterburner helemaal niet reageren.
Het blijft ook vreemd dat beide PC's hetzelfde probleem hebben. Fans gaan uiteraard wel sneller draaien volgens hun automatische profiel.
我的名字是Mirno
Dat is inderdaad wel erg vreemd ja. Misschien, als je dat nog niet geprobeerd hebt, een oudere versie van afterburner proberen? Het zou nog een compatibiliteit probleem kunnen zijn.mirno schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:02:
[...]
XMRStak miner, voor cryptonight v7 algoritmes.
Maar idd via de miner zelf hoor je het aan te kunnen passen, claymore is geen probleem. Echter blijft het vreemd dat de fan settings van MSI afterburner helemaal niet reageren.
Het blijft ook vreemd dat beide PC's hetzelfde probleem hebben. Fans gaan uiteraard wel sneller draaien volgens hun automatische profiel.
Had al een iets verouderde versie. Heb die vervangen voor een nieuwe, maar tevergeefs. Ga eerdaags maar even proberen met de settings vanuit XMRStak, maar ben daar niet zo bekend mee als Claymore.Beaulion schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:06:
[...]
Dat is inderdaad wel erg vreemd ja. Misschien, als je dat nog niet geprobeerd hebt, een oudere versie van afterburner proberen? Het zou nog een compatibiliteit probleem kunnen zijn.
我的名字是Mirno