Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik mine nu puur voor de hobby, lol en hodl. Aan terugverdienen en stroomkosten denk ik maar ff niet.
Hobby-uitgaven. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
Op ethermine is er op enkele dagen tijd 5Ths minder

Mijn payout blijft wel hetzelfde wat wel vrij raar is of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Daanvi schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:07:

Mijn payout blijft wel hetzelfde wat wel vrij raar is of zie ik iets over het hoofd?
Als je bv. eerst 15 moet delen met z'n 15'en en nu 10 moet delen met z'n 10'en blijft de uitkomst ook gelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:00
AtlAntA schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:49:
Lijkt erop dat de volgende generatie geforce kaarten in juli komen.

https://wccftech.com/nvid...lvr.it&utm_medium=twitter
Ben jij van plan nieuwe GPU's te gaan kopen dan?
Met de huidige koersen is de terugverdientijd enorm lang |:(

Ben uiteraard wel benieuwd naar de prijzen, prestaties en beschikbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Voor wie geïnteresseerd is in het minen van CryptoNight algoritme coins, ik heb wat mining pools opgezet:

http://www.hashpool.frl

Alle coins die ik host zijn op moment van schrijven nog pre-exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Mr. Unexist schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:55:
[...]

Ben jij van plan nieuwe GPU's te gaan kopen dan?
Met de huidige koersen is de terugverdientijd enorm lang |:(

Ben uiteraard wel benieuwd naar de prijzen, prestaties en beschikbaarheid...
Nou misschien wel al is het alleen maar omdat ik dan wat meer future proof aan het minen ben. Als de volgende generatie even lang meegaat als deze generatie dan zijn die kaarten meer dan 2 jaar de kaarten die je moet hebben als je wilt minen.

Wat de prijzen van crypto in die 2 jaar doen weet ik niet maar ik hoop dat ze omhoog gaan waardoor het de moeite waard is geweest.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 14:41
Eth reward ergens Q3 2018 / Q1 2019 naar 0.6 ipv 3. RIP.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
https://shop.bitmain.com/...0403174908564M8dMJKtz06B7

de rigkiller is er :s wel pas july shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
dus tot juli nog even volop eth minen en dan hopen dat de prijs omhoog gaat. en onder tussen al langzaam zoeken naar andere interessante coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
AtlAntA schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:31:
[...]

Als de volgende generatie even lang meegaat als deze generatie dan zijn die kaarten meer dan 2 jaar de kaarten die je moet hebben als je wilt minen.
Ja, daar heb je wel een punt.
Helaas ben ik pas eind januari begonnen met minen, dus heb nog niet echt geld verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:04
Bamsnl schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:20:
Voor wie geïnteresseerd is in het minen van CryptoNight algoritme coins, ik heb wat mining pools opgezet:

http://www.hashpool.frl

Alle coins die ik host zijn op moment van schrijven nog pre-exchange.
Kun je wat meer vertellen over die coins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
hjvg schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:40:
[...]

dus tot juli nog even volop eth minen en dan hopen dat de prijs omhoog gaat. en onder tussen al langzaam zoeken naar andere interessante coins
Op zich ben ik op een bepaalde manier wel blij met deze E3.
Hij zal ervoor zorgen dat de GPU prijzen terug normaal zullen worden waardoor de mensen dat liever zelf een rig bouwen dit terug kunnen doen.
De mensen die er gewoon in zitten voor the money en niet als hobby zullen gewoon een kant en klare E3 kopen.
Had op 1 april (I know...) een video gezien waarop de E3 1500mhs haalde... had dat het geval geweest stonden alle rigs nu al te koop! een geluk is het "maar" 180mhs.

Toch ergens twijfels over de garantie van zo een antminer... iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
untflanked schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:24:
Eth reward ergens Q3 2018 / Q1 2019 naar 0.6 ipv 3. RIP.
waar had je dit gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
hmmm casper is iets waar ze al zeer lang over praten. hopelijk zal het nog even duren.
Als reward met 80% afneemt en ETH niet hoger zit van vandaag is minen meteen dood :D

ik vraag me af wat er met ETH zou gebeuren als plots 99% van alle miners stoppen, zou het dan gewoon superlang duren voor er een transactie kan plaats vinden? kan het Eth netwerk zonder miners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Helix schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:14:
[...]

Kun je wat meer vertellen over die coins?
Yes, Cryptonight algoritme is vooral goed te minen met AMD GPU's.

Ik probeer in de gaten te houden welke coins een degelijk team hebben en zodra ik het idee heb dat de developer ermee stopt of dat het een scam blijkt te zijn oid dan haal ik de pool voor die coin weer offline. Probeer zo in te springen op de vraag van de solo miner die telkens op zoek is naar coins die nog erg laag in de nethashrate zitten. Tot dusver twee keer gelukt om een coin aan te bieden die nog geen miners kende. Zo mine je dus in de eerste paar duizend blocks van een chain en is de difficulty extreem laag, waardoor je heel snel heel veel munten verzamelt.

En vanaf dat moment duimen dat hij ooit op een exchange terecht komt en je als whale kun cashen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Daanvi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:35:
[...]

Toch ergens twijfels over de garantie van zo een antminer... iemand ervaring mee?
Ik zal je het lange antwoord geven ... --> NIET

Alles waar Bitmain opstaat met een grote boog omheen lopen en niet eens willen aanraken. Heb er zelf een heel stel staan, maar als er wat defect is hoef je niet bij ze aan te kloppen. Je mag een belachelijk traject doorlopen om vervolgens nergens op uit te komen ... voor zover garantie. :)

Die E3, net als al die andere troep van Bitmain moet je lekker laten staan, die doet ...$3 .. $3,50 per dag?
Koop voor $800 aan eth, en hoop dat de koers stijgt, daarmee zal meer verdienen dan je meteen E3 ooit zal doen. Zelfs als de diff nu gelijk zou blijven.

Zelfs mijn L3+'s die op dit moment meest rendabel zijn, kosten momenteel meer aan energieverbruik dan dat ze opleveren. (24,4dag/1 LTC) Ik ben feitelijk gewoon aan het speculeren op een prijsstijging nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mr. Unexist schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:32:
[...]

Ja, daar heb je wel een punt.
Helaas ben ik pas eind januari begonnen met minen, dus heb nog niet echt geld verdiend...
Ik ben ook pas begin januari begonnen en ben nu nog niet eens op een derde van mijn initiële investering. Als de nieuwe generatie kaarten aangekondigd wordt dan ga ik beslissen of ik mijn oude kaarten ga verkopen. Het is natuurlijk niet zo dat ze niks meer gaan verdienen qua minen als de nieuwe generatie er is. De difficulty zal wat omhoog gaan van de meeste munten maar dat is het ook wel denk ik. De vorige generatie nvidia kaarten (900 serie) zijn pas met verlies gaan draaien aan het begin van dit jaar iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
@AtlAntA 'k Vind dat je het nog goed hebt gedaan met een 1/3 ROI vanaf januari. 'k Kom nog niet aan 10% (ook sinds begin januari). Via MPH gemined met auto exchange naar ETH. En juist ETH is flink gedaald de afgelopen weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Cranberry schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:21:
@AtlAntA 'k Vind dat je het nog goed hebt gedaan met een 1/3 ROI vanaf januari. 'k Kom nog niet aan 10% (ook sinds begin januari). Via MPH gemined met auto exchange naar ETH. En juist ETH is flink gedaald de afgelopen weken ;)
Misschien meteen gecasht. Een groot deel van Januari stonden veel muntjes nog vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Klopt, heb zelf ETHs laten staan om minder kwijt te zijn aan fees (heb maar één kaart, dus zo heel veel leverde dat per dag/week niet op. Achteraf verkeerde keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Turbo-Puppy schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:46:
[...]

Ik zal je het lange antwoord geven ... --> NIET

Alles waar Bitmain opstaat met een grote boog omheen lopen en niet eens willen aanraken. Heb er zelf een heel stel staan, maar als er wat defect is hoef je niet bij ze aan te kloppen. Je mag een belachelijk traject doorlopen om vervolgens nergens op uit te komen ... voor zover garantie. :)

Die E3, net als al die andere troep van Bitmain moet je lekker laten staan, die doet ...$3 .. $3,50 per dag?
Koop voor $800 aan eth, en hoop dat de koers stijgt, daarmee zal meer verdienen dan je meteen E3 ooit zal doen. Zelfs als de diff nu gelijk zou blijven.

Zelfs mijn L3+'s die op dit moment meest rendabel zijn, kosten momenteel meer aan energieverbruik dan dat ze opleveren. (24,4dag/1 LTC) Ik ben feitelijk gewoon aan het speculeren op een prijsstijging nu. :+
Ok thanks voor je advies! hier vreesde ik al wat voor :)
Met voeding erbij zit je al rond 950$ voor zo een E3, dan nog eens shipping en tax? kom je denk ik snel aan 1300€

momenteel is idd de ROI niet intressant op dit toestel. ergens zou ik het mij nog willen riskeren eentje te kopen maar aangezien july nog lang is en er dus nog veel kan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Gisteren ook nieuwe versie van Phoenix miner op rig gezet en toch 0.5mhs per kaart erbij gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Cranberry schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:21:
Ik mine via nicehash wat direct in btc uitbetaald dus dat maakt inderdaad verschil tov ETH die procentueel gezien veel meer is gezakt. Ook zei ik dat ik NOG niet op een 3e van mijn initiële investering zat :) Ik zit net boven de 25%. Toen ik begon was de projectie dat ik nu al schone winst aan het maken zou zijn _O-

edit: Ben vergeten toe te voegen dat ik ook sinds januari met een 1080ti in mijn gamepc mine die ik niet meereken in mijn ROI berekeningen. Dus dat geeft een nogal vertekend beeld.
Hyp Hyper schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:02:
[...]

Misschien meteen gecasht. Een groot deel van Januari stonden veel muntjes nog vrij hoog.
Nee dus. Dat was inderdaad wel een goede strategie geweest maar ik heb helaas geen tijd/zin om uit te zoeken welke van de honderden nieuwe shitcoins MISSCHIEN gaan boomen en welke niet. Bovendien ben ik van mening dat de wildgroei van altcoins de laatste tijd crypto veel meer kwaad dan goed doen.

[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 05-04-2018 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:20
Daanvi schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:07:

Wanneer op 1 pool de hashsnelheid minder wordt terwijl de wereldwijde snelheid ongeveer gelijk blijft, dan zul je niet meer coins krijgen.

Ethermine zal dus in deze (wanneer wereldwijd de snelheid niet gezakt is) minder blocks vinden, je reward per block gaat wel omhoog maar doordat de pool minder blocks vind zit je op bijvoorbeeld 24 uur niet altijd met meer rewards.

Nu weet ik niet of de wereldwijde snelheid gezakt is van ETH want ik volg deze coin al ongeveer 1 a 2 jaar niet meer op mining gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb het geluk om een rig te bouwen voor Hashcat. Hashcat wordt gebruikt om wachtwoorden te herstellen door o.a. te brute-forcen. Gezien het overeenkomt met mining wil ik hier mijn vraag stellen. Ik zit zelf te kijken naar het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus B250 Mining Expert€ 184,95€ 184,95
18Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2F4600C19€ 526,-€ 526,-
1Corsair HX1200 V2€ 208,-€ 208,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,99€ 114,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.368,94

Hoe ik aan 18x de GTX1080FE kom is nog de vraag, maar dit is in ieder geval het plan. Wordt gebouwd in een zelfgemaakte kast. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
welk OS had je in gedachte?
is het puur voor mining? sommige componenten zijn zeer zwaar voor mining rig bvb cpu...
Hoe ga je de 18 kaarten voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Daanvi schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:06:
welk OS had je in gedachte?
is het puur voor mining? sommige componenten zijn zeer zwaar voor mining rig bvb cpu...
Hoe ga je de 18 kaarten voeden?
OS moet Ubuntu worden. Voedingen moet de Corsair HX1200 V2 gaan worden. Die CPU is overkill inderdaad. Misschien daar nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
Squ1zZy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:08:
[...]

Voedingen moet de Corsair HX1200 V2 gaan worden.
Dan heb je aan 1 voeding echt niet genoeg, deze heeft 8 PCI aansluitingen en elke GPU heeft er 2 nodig...
En dan je risers nog, maar die kunnen ook met molex of SATA gevoed worden mits niet te veel op 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
ik lees mensen die hun 1080ti tot 300watt opkrikken...
rekening houden met max ballast van 80% kan je 3 kaarten per voeding doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Daanvi schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:26:
ik lees mensen die hun 1080ti tot 300watt opkrikken...
rekening houden met max ballast van 80% kan je 3 kaarten per voeding doen...
Het zou 3 kaarten per voeding zijn inderdaad. Het moeten er dan waarschijnlijk 6 gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Squ1zZy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:48:
[...]

Het zou 3 kaarten per voeding zijn inderdaad. Het moeten er dan waarschijnlijk 6 gaan worden.
leuke maar dure build :D dit bouwen om winst uit minen te halen gaat nooit lukken.
Als je het gaat bouwen voor iets anders en minen is de extra dan zal je er zeker plezier aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Daanvi schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:45:
[...]

leuke maar dure build :D dit bouwen om winst uit minen te halen gaat nooit lukken.
Als je het gaat bouwen voor iets anders en minen is de extra dan zal je er zeker plezier aan hebben ;)
Het is voor Hashcat. Niet om te minen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Squ1zZy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:47:
[...]

Het is voor Hashcat. Niet om te minen ;)
Vanwaar eigenlijk de keuze voor 1080ti's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Daanvi schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:57:
[...]

Vanwaar eigenlijk de keuze voor 1080ti's?
Voor Hashcat zijn de Founders Edition het beste schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Squ1zZy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:08:
[...]

OS moet Ubuntu worden. Voedingen moet de Corsair HX1200 V2 gaan worden. Die CPU is overkill inderdaad. Misschien daar nog even naar kijken.
Volgens mij kan je met dat moederbord ook niet cpu overklokken dus dan zou een K serie chip sws niet hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:08
Squ1zZy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:52:
Ik heb het geluk om een rig te bouwen voor Hashcat. Hashcat wordt gebruikt om wachtwoorden te herstellen door o.a. te brute-forcen. Gezien het overeenkomt met mining wil ik hier mijn vraag stellen. Ik zit zelf te kijken naar het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus B250 Mining Expert€ 184,95€ 184,95
18Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2F4600C19€ 526,-€ 526,-
1Corsair HX1200 V2€ 208,-€ 208,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,99€ 114,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.368,94

Hoe ik aan 18x de GTX1080FE kom is nog de vraag, maar dit is in ieder geval het plan. Wordt gebouwd in een zelfgemaakte kast. Wat raden jullie aan?
Nieuwsgierige vraag, ga je deze setup gebruiken voor eigen penetratie testen, omdat je al toegang moet hebben tot de hashes zelf en richt je je ook op bepaaalde type hashes? Ik ben niet bekend met hashnet, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
NLMaca schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:34:
[...]

Nieuwsgierige vraag, ga je deze setup gebruiken voor eigen penetratie testen, omdat je al toegang moet hebben tot de hashes zelf en richt je je ook op bepaaalde type hashes? Ik ben niet bekend met hashnet, vandaar de vraag.
Het gaat gebruikt worden door de pentesters op het werk inderdaad. Ik doe ook pentests.

Niet specifieke hashes, maar wat wel vaak voorkomt zijn IPMI en NTLM hashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
welke pool gebruiken jullie voor ETN mining? Ik heb veel connection errors met http://etn.proxpool.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:08
RideWithUz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:57:
welke pool gebruiken jullie voor ETN mining? Ik heb veel connection errors met http://etn.proxpool.com/
je kan deze proberen. heb daar nooit connectie errors op gekregen.
https://easyhash.io/

payout is per 10 ETN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Ik ben benieuwd naar wat de webshops gaan doen binnenkort, bij megekko ligt er al een stock van 2500 RX kaarten beschikbaar...

Aangezien de waarde van ETH nu ongeveer rond de kostprijs van stroom ligt denk ik dat weinig mensen nu nog rigs bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:18:
Ik ben benieuwd naar wat de webshops gaan doen binnenkort, bij megekko ligt er al een stock van 2500 RX kaarten beschikbaar...

Aangezien de waarde van ETH nu ongeveer rond de kostprijs van stroom ligt denk ik dat weinig mensen nu nog rigs bouwen.
SSST.. net nog wat onderdelen besteld. Hoef nu alleen nog maar wat videokaarten te scoren. Ik twijfel alleen of ik beter kan wachten op de nieuwe generatie van nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Daanvi schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:18:

Hoe bevalt de RX570? Wat een timing was dat zeg.. :'(

Het is dat ik gratis stroom heb dat mijn kantoorminertje nog aanstaat.. Anders is het de moeite echt niet op dit moment... Maar goed, ik tik iedere dag nog een paar dollar aan BTC waarde binnen dat ik mooi omzet in mijn favoriete ALT :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
D-Ed schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe bevalt de RX570? Wat een timing was dat zeg.. :'(

Het is dat ik gratis stroom heb dat mijn kantoorminertje nog aanstaat.. Anders is het de moeite echt niet op dit moment... Maar goed, ik tik iedere dag nog een paar dollar aan BTC waarde binnen dat ik mooi omzet in mijn favoriete ALT :*)
De kaart doet het prima! maar 1,5 mhs minder dan mijn 580's.
Mocht ik opnieuw beginnen ik zou enkel 570's kopen want eer je de meerprijs van een 580 hebt teruggewonnen ben je al even bezig. Misschien wel de 8GB versie zodat ik zeker safe zit met DAG file.

Mijn doel is momenteel zoveel mogelijk ETH te verzamelen (zonder me bezig te houden met al die ALT coins te minen want heb de tijd niet om dat allemaal uit te zoeken) voor alle gekke dingen beginnen zoals POS en de vermindering van rewards.

Heb veel fun gehad bij het bouwen van een rig en zou het graag opnieuw doen maar aangezien mijn rig van 2k me 1€ per dag geeft (stroomkosten gaan momenteel met 80% opbrengst lopen >.<) zie ik er even geen nut meer van in :D
Natuurlijk als binnen een bepaalde tijd prijs x3 gaat zal ik vloeken dat ik het niet gedaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Daanvi schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:12:
[...]

De kaart doet het prima! maar 1,5 mhs minder dan mijn 580's.
Mocht ik opnieuw beginnen ik zou enkel 570's kopen want eer je de meerprijs van een 580 hebt teruggewonnen ben je al even bezig. Misschien wel de 8GB versie zodat ik zeker safe zit met DAG file.

Mijn doel is momenteel zoveel mogelijk ETH te verzamelen (zonder me bezig te houden met al die ALT coins te minen want heb de tijd niet om dat allemaal uit te zoeken) voor alle gekke dingen beginnen zoals POS en de vermindering van rewards.

Heb veel fun gehad bij het bouwen van een rig en zou het graag opnieuw doen maar aangezien mijn rig van 2k me 1€ per dag geeft (stroomkosten gaan momenteel met 80% opbrengst lopen >.<) zie ik er even geen nut meer van in :D
Natuurlijk als binnen een bepaalde tijd prijs x3 gaat zal ik vloeken dat ik het niet gedaan heb :+
Fijn! En tja, jammer dat het zo is ingezakt..

Ik verzamel zoveel mogelijk IOTA en mine alleen via Nicehash. Mijn overgebleven RX570 doet zo'n 26.5 M/hs want heb hem teruggeschroefd. Draait nu veel stabieler. Als je me je jouw Afterburner settings eens kunt sturen dan kan ik eens kijken of er nog wat extra uit te persen is. De RX580's draaien stabiel 29,5 M/hs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Heb hier nu momenteel 2 rigs van 4x290 draaien, maar ben rustig aan toch aan het proberen om er een te verkopen. Staat op 16m2, waar ik ook slaap. Erg warm en enigszins luid, maar daar valt wel mee te slapen. Stroom is gratis, dus in principe haal ik steady 0.5ETH binnen. Euro/dollar prijs kijk ik niet eens meer na. Dat deed in ik Juli toen ik 0.5ETH per week haalde en toen leek het alsnog niet veel. De markt trekt wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:01:
Heb hier nu momenteel 2 rigs van 4x290 draaien, maar ben rustig aan toch aan het proberen om er een te verkopen. Staat op 16m2, waar ik ook slaap. Erg warm en enigszins luid, maar daar valt wel mee te slapen. Stroom is gratis, dus in principe haal ik steady 0.5ETH binnen. Euro/dollar prijs kijk ik niet eens meer na. Dat deed in ik Juli toen ik 0.5ETH per week haalde en toen leek het alsnog niet veel. De markt trekt wel weer aan.
160 euro per week? :o
(of snap ik iets niet?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanvi
D-Ed schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:53:
[...]

Fijn! En tja, jammer dat het zo is ingezakt..

Ik verzamel zoveel mogelijk IOTA en mine alleen via Nicehash. Mijn overgebleven RX570 doet zo'n 26.5 M/hs want heb hem teruggeschroefd. Draait nu veel stabieler. Als je me je jouw Afterburner settings eens kunt sturen dan kan ik eens kijken of er nog wat extra uit te persen is. De RX580's draaien stabiel 29,5 M/hs :9
de 570 heeft deze settings, voor de temperatuur naar beneden te halen heb ik fans gekocht maar moet ze nog installeren. het is niet de meest energiezuinige spec maar ik wil zoveel mogelijk ETH minen :+
momenteel doet de kaart 28,6 stabiel

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dc4BUx/rx570.png

[ Voor 4% gewijzigd door Daanvi op 11-04-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Hyp Hyper schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:52:
[...]

160 euro per week? :o
(of snap ik iets niet?)
In Juli verdiende ik 0.5eth per week. Toendertijd €10 per dag geloof ik. Toen waren er ook voldoende mensen die wilde stoppen na de diff jump. Ik reken daarom gewoon in ETH, gezien ik geloof dat de prijs makkelijk nog omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
net begonnen met het testen van sparkpool, ze zeggen toch meer ETH te verdienen dan andere pools...

zat op 0.01075 ETH ongeveer per dag met 150Mhs
morgen eens kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
untflanked schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:42:
[...]

In Juli verdiende ik 0.5eth per week. Toendertijd €10 per dag geloof ik. Toen waren er ook voldoende mensen die wilde stoppen na de diff jump. Ik reken daarom gewoon in ETH, gezien ik geloof dat de prijs makkelijk nog omhoog gaat.
Oh, er staat dat je het steady binnenhaalt, dus leek mij tegenwoordige tijd.
Bij zulke bedragen en gratis stroom zou ik niet snel rigs wegdoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
eerste rx kaart (net) onder de 300€ is een feit bij megekko :D

nog even wachten en ik zou wel nog eens een miner in elkaar steken :D
zag op facebook iemand dat een supercool frame had gemaakt voor zo een octominer!

net 24h op sparkpool getest en zit toch 0,001 eth per dag hoger (10%) wat wel mooi is.
interface is wel minder aangenaam dan ethermine.

Nu nog zien wat uitbetaling geeft...

[ Voor 29% gewijzigd door Daanvi op 12-04-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:30:
eerste rx kaart (net) onder de 300€ is een feit bij megekko :D

nog even wachten en ik zou wel nog eens een miner in elkaar steken :D
zag op facebook iemand dat een supercool frame had gemaakt voor zo een octominer!

net 24h op sparkpool getest en zit toch 0,001 eth per dag hoger (10%) wat wel mooi is.
interface is wel minder aangenaam dan ethermine.

Nu nog zien wat uitbetaling geeft...
Nadeel (voor mij) is dat als je grote kaarten hebt deze nogal dicht op elkaar zitten bij de octominer. 2.5 slots zoals veel 1080ti's zijn zullen al niet eens passen. Dit doen de temps geen goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
AtlAntA schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:43:
[...]

Nadeel (voor mij) is dat als je grote kaarten hebt deze nogal dicht op elkaar zitten bij de octominer. 2.5 slots zoals veel 1080ti's zijn zullen al niet eens passen. Dit doen de temps geen goed natuurlijk.
dat kan ik geloven! de build die ik gezien had was met die MSI armor kaarten welke niet de dikste zijn. die hadden ruim genoeg plaats

Dag 2 van sparkpool ipv ethermine, het aantal shares is eigenlijk identiek aan ethermine maar het aantal stales zit rond de 1% waar ik op ethermine vaak rond de 4% zat...

ze cheaten wel door de estimated eth per dag hoger te zetten dan de werkelijkheid... volgens die berekening (dat ik blind vertrouwde... >.<) kreeg ik 0,0121 eth maar denk dat het maar rond de 0,011 zit was "iets" beter is dan ethermine... :F

[ Voor 17% gewijzigd door Daanvi op 13-04-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

AtlAntA schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:43:
[...]

Niets wat je niet met een paar goede fans op kan lossen. Ik heb hier mijn 1070 Ti's en 1060's om en om staan en met standaard 12cm fans uit de eurobak is het aardig goed koel te houden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Na 1 week op sparkpool te zitten in plaats van ethermine moet ik zeggen dat ik geen supergroot verschil zie...
Ze tonen cijfers die iets hoger liggen maar als ik kijk naar mijn opbrengsten komt dit overeen met wat ik mine op ethermine...

Jammer want oorspronkelijk zag het er naar uit dat ik op maandbasis toch 0.06eth meer ging hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-07 16:17
is er iemand hier die RavenCoin mined?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
kameha schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:27:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-07 16:17
welke hashrates haal je gem. en kan je ervaring delen met verschillende miners? ik heb 6x de 1050ti (70%pl) lopen op crypto poolparty miner; haalt +/- 20MH op het moment. is dat acceptable voor zo'n setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik heb een paar weekjes geminet maar. Ik ben niet iemand die allerlei miners gaat testen. Ik minede op suprnova en daar hebben ze een miner met 0% dev fee gelinkt. Suprminer geloof ik. Minede met 1x 1080ti en hashrate varieerde heel erg van minimaal 16mhs tot maximaal 20mhs. Haalde gemiddeld zo'n 70-80 coins per dag op.

Maar ik ben ermee gestopt. Ben te laat met minen de difficulty is te hoog. Ik mine nu elicoin. Cpu minable coin. Lage supply van 10 miljoen, dat vind ik interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Promo op sparkpool, misschien leuk voor de ETH miners hier

Afbeeldingslocatie: https://support.sparkpool.com/hc/article_attachments/360003867614/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Eens kijken of we dit topic weer wat leven in kunnen blazen ;)

De gtx 1180 specs zijn gelekt.
https://www.extremetech.c...80-specs-allegedly-leaked

Volgens sommigen zouden de prestaties in de buurt van een titan xp in de buurt komen wat voor mining (mits het stroomverbruik wat binnen de perken blijft) een flinke sprong kan betekenen in hashrates. Ik ben benieuwd wat dit met de difficulty gaat doen. Gaan de Pascal kaarten gigantisch snel zakken in hun winstgevendheid of gaat dit nog wel even duren?

Maar boven alles ben ik benieuwd wie hier de Turing generatie gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
Zijn er al mensen die een Cryptonight v7 pool gevonden hebben met autoexchange ? Dus zo iets als MiningPoolHub, maar dan naast Monero ook met Graft, Intensecoin, Stellite en andere coins ?

Tot nu heb ik nog niet zo iets gevonden. Veel andere autoexchange pools (zoals zergpool etc) hebben niet eens cryptonight als algo. Is hier iets bijzonders mee ?

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
kameha schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:27:
Soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Cor-Jan schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:10:
Zijn er al mensen die een Cryptonight v7 pool gevonden hebben met autoexchange ? Dus zo iets als MiningPoolHub, maar dan naast Monero ook met Graft, Intensecoin, Stellite en andere coins ?

Tot nu heb ik nog niet zo iets gevonden. Veel andere autoexchange pools (zoals zergpool etc) hebben niet eens cryptonight als algo. Is hier iets bijzonders mee ?
Nicehash cryptonight v7

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Bedankt, ik had hier nog niet aan gedacht. Jammer dat ze BTC als valuta gebruiken voor de betalingen. Zou mooi zijn als ze één van de Cryptonight munten zouden gebruiken of LTC oid.

Wellicht heeft iemand anders nog iets gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Wie van jullie mined er ook Elicoin? Kan het beste op CPU, maar vraag mij af wat de beste pool is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
MiTM schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:02:
Wie van jullie mined er ook Elicoin? Kan het beste op CPU, maar vraag mij af wat de beste pool is?
Qua supply interessant. Ik zit een tijdje in hun telegram kanaal. Heb wel het gevoel dat het een beetje dood is. Er wordt weinig over gepraat. Het bitcointalk topic toont ook weinig beweging: https://bitcointalk.org/index.php?topic=3028302.0

Ik mine zelf hier: http://elicoin-pool.ml heb daar op zich geen problemen mee. Ik heb hier geminet: https://hashpool.eu, maar die pool ging wel eens down dus vandaar de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Bitmain heeft de nieuwe Antminer Z9 mini voor Equihash op zijn Site gezet. Maar liefst 10000 sol/s moet dit beestje gaan genereren op 300 watt. Als de opgegeven hashrate gehaald gaat worden, dan is dat denk ik wel een game changer voor GPU mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Beaulion schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 05:20:
Bitmain heeft de nieuwe Antminer Z9 mini voor Equihash op zijn Site gezet. Maar liefst 10000 sol/s moet dit beestje gaan genereren op 300 watt. Als de opgegeven hashrate gehaald gaat worden, dan is dat denk ik wel een game changer voor GPU mining.
Zo gaat de lol er wel af ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Beaulion schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 05:20:
dat was toch al eerder bekend of is dit weer een nieuwe versie?

er was al langer bekend dat er een 1 kwam in juni namelijk volgens mij is dat ook hier al besproken vraag is als Ethereum er iets tegen gaat doen om ze te blokkeren of niet. zo niet dan zoeken alle gpu miners gewoon weer een nieuwe coin op om te minen.

mijn plan was ook om nu eigenlijk al andere coins te minen om te hopen op een leuke stijging maar omdat ik een maand of 2 geleden al gelezen had dat er wat aan kwam heb ik gekozen om nu nog zoveel mogelijk eth te minen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Daanvi schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:07:
Na 1 week op sparkpool te zitten in plaats van ethermine moet ik zeggen dat ik geen supergroot verschil zie...
Ze tonen cijfers die iets hoger liggen maar als ik kijk naar mijn opbrengsten komt dit overeen met wat ik mine op ethermine...

Jammer want oorspronkelijk zag het er naar uit dat ik op maandbasis toch 0.06eth meer ging hebben.
Zolang de fee's gelijk zijn en de connectie kwaliteit naar de pool host hetzelfde is (dwz: evenveel of even weinig stale shares) zul je helemaal geen verschil kunnen hebben.

Enige wat kan zijn is dat 1 pool meer hashes levert = meer kans op een block = eerder je reward (maar een lagere reward uiteraard).

Wanneer beiden pools gewoon dagelijks hun blocks vinden zul je op bijv een week basis geen verschil kunnen hebben, tenzij de ene pool stiekem een andere FEE hanteert dan aangegeven :)
pongthamong schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Qua supply interessant. Ik zit een tijdje in hun telegram kanaal. Heb wel het gevoel dat het een beetje dood is. Er wordt weinig over gepraat. Het bitcointalk topic toont ook weinig beweging: https://bitcointalk.org/index.php?topic=3028302.0

Ik mine zelf hier: http://elicoin-pool.ml heb daar op zich geen problemen mee. Ik heb hier geminet: https://hashpool.eu, maar die pool ging wel eens down dus vandaar de switch.
Dan adviseer ik Arionum (ook te vinden op bitcointalk), php based. Hoewel ik hier al bij dag 1 erbij was, heb ik met 1x een i7 2600 er circa 500 dollar verdiend in circa 48 uur (maar goed toen vond ik 4x een block in 2 dagen tijd haha) :)
Er zit nog veel potentie in, ze zijn al te verhandelen, er is al een mobiele wallet met ingebouwde miner etc (uiteraard voor Android).
Maar goed ik weet natuurlijk niet wat hun toekomst over bijv 1 jaar zal zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 04-05-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

hjvg schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:43:
[...]

er was al langer bekend dat er een 1 kwam in juni namelijk volgens mij is dat ook hier al besproken vraag is als Ethereum er iets tegen gaat doen om ze te blokkeren of niet. zo niet dan zoeken alle gpu miners gewoon weer een nieuwe coin op om te minen.
Ik denk dat je Ethash en Equihash door elkaar haalt. Dit is slecht voor GPU mining in het algemeen als iedereen dezelfde coin gaat minen schiet de difficulty de lucht in en is het niet meer rendabel om te minen.
Deze Equihash FPGA/ASIC? is van een heel ander kaliber dan de Ethash ASIC. 10k sols aan 300W, holy shit en het noemt de "mini", wat zal de niet mini dan niet brengen... Dat zijn 15 1080TI's aan 1/10 van het stroomverbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mjah en ik mine dus Equihash. (zen en snowgem)
Snik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Niet online
hjvg schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:43:
[...]

mijn plan was ook om nu eigenlijk al andere coins te minen om te hopen op een leuke stijging maar omdat ik een maand of 2 geleden al gelezen had dat er wat aan kwam heb ik gekozen om nu nog zoveel mogelijk eth te minen
Ja het nieuws hing al langer in de lucht inderdaad, maar ik had zelf nog nooit de specificaties en specifieke leverdatum gezien tot gister. Maar als dit al is gepost op het forum, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Obscurax schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat je Ethash en Equihash door elkaar haalt. Dit is slecht voor GPU mining in het algemeen als iedereen dezelfde coin gaat minen schiet de difficulty de lucht in en is het niet meer rendabel om te minen.
Deze Equihash FPGA/ASIC? is van een heel ander kaliber dan de Ethash ASIC. 10k sols aan 300W, holy shit en het noemt de "mini", wat zal de niet mini dan niet brengen... Dat zijn 15 1080TI's aan 1/10 van het stroomverbruik!
oeps je hebt gelijk (blijkbaar ben ik nog niet helemaal wakker) maar voor Ethash komt er ook 1. maar goed dat gaat al tijden zo en er is dan altijd wel weer een andere coin die wel interessant word voor gpu

@Beaulion had even niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
hjvg schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:13:
[...]

oeps je hebt gelijk (blijkbaar ben ik nog niet helemaal wakker) maar voor Ethash komt er ook 1. maar goed dat gaat al tijden zo en er is dan altijd wel weer een andere coin die wel interessant word voor gpu

Er zijn gelukkig nog wel een paar hashes over voor GPU-mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
hjvg schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:13:
[...]

Monero heeft bijv sinds een maand Monero7, zat voorheen volledig op cryptonight echter kwam bitmain (vies bedrijfje trouwens) met miners.
Monero heeft daardoor Monero7 ''gemaakt'' en de asics van bitmain kunnen niks meer op Monero (en vele varianten hiervan).
ETN gaat eind deze maand volledig over op Monero7 en dan blijft er volgens mij niks meer over voor de mensen die zo'n asic gekocht hebben.

Dit is een hele reeks aan coins die voorlopig weer ''anti'' asics zijn.

Zcash (ontwikkelaar voor zover ik weet van equihash) zal wellicht ook kijken hoe dit aanslaat met asics en anders met een update komen net als Monero. Helaas zitten er niet veel goede coins (kijkend naar de afgelopen maanden) in het equicash systeem die leuk rendabel zijn om te minen.
Voorheen op het begin van zcash, zencash en zdash(nu hush) waren leuk om te minen aangezien je er met 1 gpu genoeg van binnen harkten in 1 dag, maar om ze nu nog te minen is weer lekker riskant want het levert je geen drol op. Tenzij de prijzen de lucht in gaan schieten, maar dat is al maanden niet het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 04-05-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Lees dat bv. Bitcoin Private ook asic-resistant is.

edit: hm.. o.a. ZEN ook lees ik, maar er schijnen weer gradaties in te zijn.
hmm... https://coinguides.org/asic-resistance-explained/

edit2: ravencoin?

[ Voor 69% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-05-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Zolang die ETH miner van bitmain maar crappy blijft ben ik happy :D 180Mhs voor 2150$ is met importtax evenveel als zelf een rig bouwen.

Iemand nog bezig met nieuwe rigs te bouwen? ik blijf met kriebels zitten maar toch ergens schrik voor bepaalde factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Daanvi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:02:
Zolang die ETH miner van bitmain maar crappy blijft ben ik happy :D 180Mhs voor 2150$ is met importtax evenveel als zelf een rig bouwen.

Iemand nog bezig met nieuwe rigs te bouwen? ik blijf met kriebels zitten maar toch ergens schrik voor bepaalde factoren.
Hoop dat die voor Equihash ook crappy is dan. 10K sol/s is iets van 3 á 4 keer zo veel als een rig voor die prijs. En veel minder stroomverbruik.

Ik breid alleen nog mijn bestaande rig uit voorlopig. Zit nu op 7 kaarten en hoop dit weekend de 8e erbij te hangen. (moest even wachten op risers)
Zolang mijn 1000W PSU het aankan, breid ik uit. Zit tegen de 650W aan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Hyp Hyper schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Hoop dat die voor Equihash ook crappy is dan. 10K sol/s is iets van 3 á 4 keer zo veel als een rig voor die prijs. En veel minder stroomverbruik.

Ik breid alleen nog mijn bestaande rig uit voorlopig. Zit nu op 7 kaarten en hoop dit weekend de 8e erbij te hangen. (moest even wachten op risers)
Netjes! welke kaarten?
ik zit met mijn 5 kaarten op 750w |:( zit wel niet echt in powersave spec maar twijfel ergens om een 6de kaart op mijn 1000w psu te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Daanvi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:02:
Iemand nog bezig met nieuwe rigs te bouwen?
Ik bouw voorlopig nog even door d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
Bigf00t schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:48:
[...]

Ik bouw voorlopig nog even door d:)b
Met een degelijke Roi of gewoon voor de fun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Daanvi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:25:
Met een degelijke Roi of gewoon voor de fun?
Uit de hand gelopen hobby met een prima ROI :) Zolang je geen kaarten voor 400 euro per stuk koopt dan is het prima te doen om elke maand weer wat uit te breiden.

Ik heb voorheen ingezet op een aantal onbekende coins die destijds aardig gestegen zijn, dus dat heb ik toen ook weer in nieuwe rigs gestoken.

Een tijdje terug heb ik nieuwe aluminium frames gebouwd die ik nu nog allemaal aan het ombouwen ben, dus daar zit nog wel wat werk in. Ook zijn er een aantal backorders geleverd dus dat moet ook nog allemaal opgebouwd worden de komende tijd.

Oud design waarvan ik er een aantal heb:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f8Ihbtv.jpg?2

Links mijn nieuwe design (minder materiaal nodig en bouwt sneller):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cuvXDIG.jpg?2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Hyp Hyper schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:09:
[...]

10k sols voor 300 watt. Dat zijn ongeveer 15 1080ti kaarten. De asic kost maar iets van 2k dollar iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Daanvi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Netjes! welke kaarten?
ik zit met mijn 5 kaarten op 750w |:( zit wel niet echt in powersave spec maar twijfel ergens om een 6de kaart op mijn 1000w psu te zetten.
Ik heb net de 8e toegevoegd. Nu 6 keer GTX 1060, 1 keer RX 580 en 1 keer RX 570. Vooral de Geforces zijn zuinig en daarbij heb ik de power in Afterburner op 50 gezet. Eén van de Geforces is 8-pins (zoals de AMD's) en verbruikt helaas wat meer. Nu zit ik op 750W. Als de koersen weer wat groeien, voer ik het vermogen wel weer wat op.

10k sols voor 300 watt. Dat zijn ongeveer 15 1080ti kaarten. De asic kost maar iets van 2k dollar iirc.

Dus hopen dat het tegen gaat vallen en/of er maatregelen tegen genomen worden zoals Monero gedaan heeft. Of je rigs(s) verkopen en deze antminer kopen. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-05-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Hyp Hyper schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:30:
[...]

Ik heb net de 8e toegevoegd. Nu 6 keer GTX 1060, 1 keer RX 580 en 1 keer RX 570. Vooral de Geforces zijn zuinig en daarbij heb ik de power in Afterburner op 50 gezet. Eén van de Geforces is 8-pins (zoals de AMD's) en verbruikt helaas wat meer. Nu zit ik op 750W. Als de koersen weer wat groeien, voer ik het vermogen wel weer wat op.
Ik heb die logica nooit gesnapt. Als de koersen omhoog gaan dan is het toch al te laat om het vermogen omhoog te gooien? Als de koersen omhoog gaan heb ik liever AL veel muntjes ipv dat ik het dan nog eens moet doen.

Dus ik draai altijd alles gewoon constant (70% tdp). Tuurlijk toen de koersen ERG laag waren zat ik net op boven mijn elektriciteit kosten te minen maar dat was alleen als ik toen ook had uitgecashed. Nu de koersen weer omhoog gaan ben ik juist blij dat ik gewoon doorgegaan ben. De muntjes die ik toen net boven mijn verbruikskosten heb gemined zijn nu 2x zoveel waard dus als ik ze nu uitbetaal heb ik toen juist niet net boven mijn verbruikskosten gemined.

Snap dat het wat vaag klinkt maar dat mag want het is zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mjah, ik mine voornamelijk op de korte termijn, dus pot niet op. Heb wel een beetje op de hodl gedaan (paar honderd snowgem bv) maar minen is voor mij meer real time. Voor speculeren koop ik wel muntjes.
En wie weet ploft alles binnenkort en heb je niks meer aan je muntjes. ;)

Ik denk dat overal iets voor te zeggen is, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Weet hier iemand nog een goede wallet welke ik voor iota kan gebruiken? (Gebruik Windows en Android als besturingssystemen, liefst een offline of hardware wallet) Ik kom alleen maar een offline variant voor Apple tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
zijn hier nog mensen bezig met Antminers? zou een poging willen doen om wat te minen met een T9+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mijn kantoor/mining pc wordt toch warm om in die omgeving te gebruiken (ik wil de ventilatoren niet hoger dan 45% zetten ivm geluid).

Daarom gaat er een RX570 in de verkoop (nog geen vier maanden oud). Reeds geflasht en inclusief originele bios).

Meer info via PM aub. Liefste een medetweaker maar ain het weekend via Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaulion
  • Niet online
@AtlAntA , jij bent toch begonnen met het minen van ravencoin? Op welke Pool zit je momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Beaulion schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:16:
@AtlAntA , jij bent toch begonnen met het minen van ravencoin? Op welke Pool zit je momenteel?
Ik was begonnen op hash4life maar die heeft een lage standaard difficulty en een hoge latency waardoor er nogal veel rejected shares waren. Zit nu op eu.ravencoin.com. Die server zit in Duitsland waardoor ik erg lage latency heb. Ook is de Pool difficulty wat hoger. Er zitten wel veel miners op waardoor je block reward lager is maar er worden dan wel weer veel meer blocks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaulion
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:21:
[...]

Ik was begonnen op hash4life maar die heeft een lage standaard difficulty en een hoge latency waardoor er nogal veel rejected shares waren. Zit nu op eu.ravencoin.com. Die server zit in Duitsland waardoor ik erg lage latency heb. Ook is de Pool difficulty wat hoger. Er zitten wel veel miners op waardoor je block reward lager is maar er worden dan wel weer veel meer blocks gevonden.
Thanks _/-\o_ ! Ik heb hem gevonden, https://eu.ravenminer.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Nog tips wat betreft miningsoftware?
AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:21:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
passie2010 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:54:
Nog tips wat betreft miningsoftware?

[...]
Volgens mij is de algemene consensus dat zealot/enemy-1.09a de beste is. Is voor mij in ieder geval de meest stabiele.

Edit en zo ziet het er uit als je op die pool Ravencoin aan het minen bent. https://eu.ravenminer.com...3u56EnbDmjmjmYVx925Nwj9uV

[ Voor 21% gewijzigd door AtlAntA op 13-05-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Wat heb jij dan precies in je bat file staan?
AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Volgens mij is de algemene consensus dat zealot/enemy-1.09a de beste is. Is voor mij in ieder geval de meest stabiele.

Edit en zo ziet het er uit als je op die pool Ravencoin aan het minen bent. https://eu.ravenminer.com...3u56EnbDmjmjmYVx925Nwj9uV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
passie2010 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:53:
Wat heb jij dan precies in je bat file staan?

[...]
@echo off
:start
z-enemy -a x16r -o stratum+tcp://eu.ravenminer.com:1111 -u -WalletAdress. -p id=workername,c=RVN
goto start

De c=RVN is ook gewoon een identifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Ik krijg de error: stratum authentification failed. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen laten liggen? PS gebruik 1080ti 's
AtlAntA schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:12:
[...]

@echo off
:start
z-enemy -a x16r -o stratum+tcp://eu.ravenminer.com:1111 -u -WalletAdress. -p id=workername,c=RVN
goto start

De c=RVN is ook gewoon een identifier.
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste