had dit als tip gekregen in de tijd dat ik begon met minen van iemand om een 120GB of grotere HDD te kopen, koste maar 10€ meer dan een 60GB maar wel handig om wat drivers enzo bij te houden en problemen als dit tegen te gaan.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:21:
[...]
Hij wil echt 8GB vrij hebben op de SSD.
Claymore v11.2 zegt in de beschrijving dat de Anniversary update geïnstalleerd moet zijn.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar sowieso af en toe een update van MS kan geen kwaad denk ik.
Jammer dat er maar een 60GB SSD in zit....
Ja is idd beter. Maar ik heb de miner kant en klaar bij een winkel gekocht.Daanvi schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:29:
[...]
had dit als tip gekregen in de tijd dat ik begon met minen van iemand om een 120GB of grotere HDD te kopen, koste maar 10€ meer dan een 60GB maar wel handig om wat drivers enzo bij te houden en problemen als dit tegen te gaan.
Deze geven aan dat updates niet nodig zijn voor miners...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
ze hebben ergens gelijk want windows updates kunnen wel al eens zorgen voor problemen. Heb zelf al eens problemen gehad met drivers door updates van windows.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:30:
[...]
Ja is idd beter. Maar ik heb de miner kant en klaar bij een winkel gekocht.
Hebben ze an sich ook wel gelijk in. Tot op heden hebben windows updates meer kwaad dan goed gedaan voor mijn miner qua stabiliteit dus windows update staat bij mij helemaal uit. Verder de firewall helemaal dicht getimmerd op de poorten na die de miners gebruiken en remote desktop (anydesk). Doet wonderen voor de stabiliteit. Mijn miner heeft al in geen weken een reboot nodig gehad en draait super stabiel dezelfde hashrates.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:30:
[...]
Ja is idd beter. Maar ik heb de miner kant en klaar bij een winkel gekocht.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ja oke eens. Maar de nieuwste Claymore software vraag om de Win10 anniversary update.
Dus uiteindelijk is het denk ik toch de bedoeling om Windows te updaten als je al het andere ook up to date wilt houden.
Ik had eerst Avira antivirus er op, maar dat geeft pas echt problemen. Alleen Defender actief, er wordt eigenlijk toch alleen maar mee gemined en verder niks. Wallets etc staan op andere pc's
Dus uiteindelijk is het denk ik toch de bedoeling om Windows te updaten als je al het andere ook up to date wilt houden.
Ik had eerst Avira antivirus er op, maar dat geeft pas echt problemen. Alleen Defender actief, er wordt eigenlijk toch alleen maar mee gemined en verder niks. Wallets etc staan op andere pc's
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Welke extender heb je en maakt het uit op welk pci-slot je hem gebruikt?TFL999 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:20:
Ik heb hetzelfde moederbord van MSI. Werkt vlekkeloos out of the box zonder speciale instellingen.
Heb er 8 GPU’s op draaien met een PCIe 1-4 extender.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
wat is eigenlijk het beste, fan speed op auto of fixed?
Mijn rx580's staan op auto en blijven rond de 66 graden met fan speed tussen de 30 en de 45%.
Mijn rx570 heb ik op manueel 55% en komt uit op 65 graden.
Mijn rx580's staan op auto en blijven rond de 66 graden met fan speed tussen de 30 en de 45%.
Goeie vraag. Ik heb ze ook op auto staan en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom ik ze op fixed zou zetten. Stel er zou een plotselinge temperatuur stijging dan zou fixed niet meer voldoende kunnen zijn terwijl auto de fans sneller laat lopen.Daanvi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:01:
klopt. maar sommige beweren dat fans sneller kapot gaan van ze op auto te zetten en dat een stabiele snelheid zorgt voor een langere levensduur.AtlAntA schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:53:
[...]
Goeie vraag. Ik heb ze ook op auto staan en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom ik ze op fixed zou zetten. Stel er zou een plotselinge temperatuur stijging dan zou fixed niet meer voldoende kunnen zijn terwijl auto de fans sneller laat lopen.
Blijkbaar zijn de prijzen van de vervangingsstukken ook enorm naar omhoog gegaan dus wss weer een voorbeeld van vraag/aanbod dat de pan uit swingt
Dat zal wel meevallen denk ik. De belasting is met minen zeer stabiel en consistent dus de temperatuur schommelingen zullen vooral door de omgevingstemperatuur worden beïnvloed.Daanvi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:07:
[...]
klopt. maar sommige beweren dat fans sneller kapot gaan van ze op auto te zetten en dat een stabiele snelheid zorgt voor een langere levensduur.
Blijkbaar zijn de prijzen van de vervangingsstukken ook enorm naar omhoog gegaan dus wss weer een voorbeeld van vraag/aanbod dat de pan uit swingt
Alle drie fixed:Daanvi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:01:
- 1 RX580 staat op 40% en is zo'n 68 graden (midden in mijn pc)
- 1 RX580 staat op 35% en is zo'n 56 graden
- 1 RX 570 staat op 35% en is zo'n 62 graden
Omdat het een 'kantoor/mining' pc is wil ik niet dat er teveel herrie vandaan komt (één kant is open voor luchtcirculatie)
In de zomer gaan ze denk ik wat meer blazen maar voorlopig doen ze het goed zo (in totaal zo'n 87 Mh/s
Hoe bevalt de RX570 tot nu?
hij doet wat hij moet doen
enige wat ik wel merk is dat die armor reeks een pak meer geluid maakt dan mijn gigabyte kaarten. Een geluk staat mijn rig appart en heb ik hier geen last van.
volgende stap is extra koeling voor de zomer
Stiekem hopen alle miners op een koude zomer
(en één waarin de crypto flink stijgt
)

Yep! Global warming FTW!iaxe393 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 00:13:
Stiekem hopen alle miners op een koude zomer(en één waarin de crypto flink stijgt
)
de vrieskou was ideaal! fans gingen 15% minder snel 
Lol de madness van de gpu verkopers:
op megekko staat nu een msi armor RX580 8 GB voor 403€ en een RX 570 8 GB voor 453€
Lol de madness van de gpu verkopers:
op megekko staat nu een msi armor RX580 8 GB voor 403€ en een RX 570 8 GB voor 453€
[ Voor 54% gewijzigd door Daanvi op 07-03-2018 13:53 ]
Wat bepaalt eigenlijk de fan snelheid als die op auto staat. Ik heb een temp limit van 68grC ingesteld, maar de GPU's zijn allen rond de 60grC.
Als ik de temp limit verlaag in Afterburner dan gaan de fans niet sneller draaien, maar wordt het vermogen automatisch verlaagd, ook als ik power loskoppel van temperatuur in Afterburner.
Als ik de temp limit verlaag in Afterburner dan gaan de fans niet sneller draaien, maar wordt het vermogen automatisch verlaagd, ook als ik power loskoppel van temperatuur in Afterburner.
Het grafiekje bij het 2e tabblad in Afterburner bepaalt de snelheid van de fans.PM_Petrol schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:23:
Wat bepaalt eigenlijk de fan snelheid als die op auto staat. Ik heb een temp limit van 68grC ingesteld, maar de GPU's zijn allen rond de 60grC.
Bij mij staan ze standaard op minimaal 20% (idle), loopt de temperatuur op dan gaat de fansnelheid mee.
wel funny om te zien dat er rigs nu worden aangeboden tegen prijzen alsof we nog in volle stijging zitten
was op site van een rig bouwen aan het kijken waar er een automatisch link is naar whattomine wat je dan zegt wat de Roi is voor de rigs die ze verkopen: 30 maanden >.<
ook op de vraag & aanbod hier staan dingen waarvan ik in de lach schiet
was op site van een rig bouwen aan het kijken waar er een automatisch link is naar whattomine wat je dan zegt wat de Roi is voor de rigs die ze verkopen: 30 maanden >.<
ook op de vraag & aanbod hier staan dingen waarvan ik in de lach schiet
M'n was is nu ook zo droog en het kiemen van plantjes in de miningkamer gaat ook primaDaanvi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:51:
de vrieskou was ideaal! fans gingen 15% minder snel
Wietplantjes mag ik hopen?Erasmo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:56:
[...]
M'n was is nu ook zo droog en het kiemen van plantjes in de miningkamer gaat ook prima
Opbrengsten van minen zijn dramatisch op het moment, verdien niet eens m'n stroomkosten terug
Ik ben druk bezig met mijn switcher gereed te maken om voor jullie te testen. Ik draai daarmee nog steeds winst (niet om jullie een oog uit te steken)Mr. Unexist schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Wietplantjes mag ik hopen?Dan verdien je er nog wat aan....
Opbrengsten van minen zijn dramatisch op het moment, verdien niet eens m'n stroomkosten terug
[ Voor 5% gewijzigd door Splendid op 09-03-2018 09:29 ]
Vreemd genoeg weinig concreets te vinden op het web, maar ik hoop dat iemand hier me over de volgende situatie kan adviseren:
Ik wil een kleine rig bouwen bestaande uit 6 videokaarten die elk ongeveer 100W verbruiken. Elke videokaart heeft een 6-pins stroomaansluiting. Daarnaast zijn er 6 risers v009 met alleen 6-pins stroomaansluitingen. De PSU die ik in gedachten heb ik er een van 750W, uiteraard minimaal gold rating. Punt is, de voedingen in deze categorie worden met relatief weinig aansluitingen en kabels geleverd. Deze bijvoorbeeld. Dus 4 VGA-aansluitingen met 8-pins en 3 SATA-aansluitingen met 6 pins. Hoe krijg ik met de meegeleverde kabels de hele rig samengesteld? Moet ik bepaalde kabels op meerdere risers en videokaarten aansluiten?
Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar ik kom er zelf niet meer uit.
Ik wil een kleine rig bouwen bestaande uit 6 videokaarten die elk ongeveer 100W verbruiken. Elke videokaart heeft een 6-pins stroomaansluiting. Daarnaast zijn er 6 risers v009 met alleen 6-pins stroomaansluitingen. De PSU die ik in gedachten heb ik er een van 750W, uiteraard minimaal gold rating. Punt is, de voedingen in deze categorie worden met relatief weinig aansluitingen en kabels geleverd. Deze bijvoorbeeld. Dus 4 VGA-aansluitingen met 8-pins en 3 SATA-aansluitingen met 6 pins. Hoe krijg ik met de meegeleverde kabels de hele rig samengesteld? Moet ik bepaalde kabels op meerdere risers en videokaarten aansluiten?
pricewatch: Corsair RM750x ZwartSagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:20:
Vreemd genoeg weinig concreets te vinden op het web, maar ik hoop dat iemand hier me over de volgende situatie kan adviseren:
Ik zou deze pakken. 3 PCI-E kabels met elk twee stekkers gebruiken. Trekt ie volgens mij makkelijk met 2 keer 6-pins. (heb ze op mijn Corsair 1000 in gebruik met een 8-pin GPU en 6-pin GPU op één kabel)
Voeding van de risers met 2 Moles-kabels (2*3 stekkers) met verloopjes naar 6-pin in jouw geval. (geen sata wat mij betreft)
Wat betreft de lage koersen nu: ik hodl nu maar btcp in de (vast ijdele) hoop dat dat echt wat gaat worden. Ik ga wel weer ZEN of HUSH minen als het wat oplevert.
[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-03-2018 10:01 ]
Goede voeding maar ik zou persoonlijk het op 2 voedingen doen... 100W per kaart + alle andere componenten kom je uit op een te zware belasting voor zo 1 voeding van 750W.Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:40:
[...]
pricewatch: Corsair RM750x Zwart
Ik zou deze pakken. 3 PCI-E kabels met elk twee stekkers gebruiken. Trekt ie volgens mij makkelijk met 2 keer 6-pins. (heb ze op mijn Corsair 1000 in gebruik met een 8-pin GPU en 6-pin GPU op één kabel)
Voeding van de risers met 2 Moles-kabels (2*3 stekkers) met verloopjes naar 6-pin in jouw geval. (geen sata wat mij betreft)
En wat levert btcp je nu op? Het heeft nog geen waarde, maar hoeveel coins haal je binnen met welke hardware? Even voor het beeld.... 😉Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:40:
[...]
Wat betreft de lage koersen nu: ik hodl nu maar btcp in de (vast ijdele) hoop dat dat echt wat gaat worden. Ik ga wel weer ZEN of HUSH minen als het wat oplevert.
Mjah. Ik heb nu 3 kaarten 6-pins en 3 kaarten 8-pins en pieken zijn iets boven de 600W, al heb ik de boel wat low-energy ingesteld nu vanwege de koersen. Ik denk dat ik het met een 750W ook wel haal, dus met 6 kaarten met 6-pinnetjes moet het volgens mij makkelijk lukken. Alleen niet allemaal eerst aansluiten, laten minen en dan pas de power omlaag zetten.Daanvi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:07:
[...]
Goede voeding maar ik zou persoonlijk het op 2 voedingen doen... 100W per kaart + alle andere componenten kom je uit op een te zware belasting voor zo 1 voeding van 750W.
Voor maar 6 kaarten zou ik sowieso eerder een iets zwaardere voeding pakken dan een tweede erbij.
Ik draai nu wat erg underpowered vanwege de stroomkosten, maar kom op iets meer dan 0,05 BTCP per dag uit. De difficulty was meteen al vrij hoog.Mr. Unexist schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:08:
[...]
En wat levert btcp je nu op? Het heeft nog geen waarde, maar hoeveel coins haal je binnen met welke hardware? Even voor het beeld.... 😉
Edit: er is zo te zien al een beetje handel in de BTCP en hij hangt rond de 50/60 euro. Vooralsnog geen vetpot dus. Ik hoop dat ie interessant wordt nu er meer gereguleerd gaat worden rond de bitcoin, vanwege zijn privacy-aspect. (although.. why not zcash)
https://tradesatoshi.com/Exchange/?market=BTCP_BTC
[ Voor 32% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-03-2018 10:30 ]
Dat gaat prima lukken. Ervanuitgaande dat je ze misschien ook nog een beetje undervolt is het geen probleem.Sagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:20:
Nu heeft de RM750X alleen niet genoeg aansluitingen, zonder rare omvormers. Koop dan simpelweg iets met 6x8pins.
[ Voor 4% gewijzigd door untflanked op 09-03-2018 10:52 ]
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Daar was ik net ook achter idd. De aansluitingen zijn nog minder dan bij de EVGA. Ik ben op zoek naar de voeding die ik kan gebruiken zonder rare fratsen als omvormers. Iets met 6x8 ga ik waarschijnlijk nu ook naar kijken. Dan kom je automatisch uit bij de zwaardere en dus duurdere varianten, maar dan kun je ze in ieder geval ook gebruiken bij een upgrade.untflanked schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Dat gaat prima lukken. Ervanuitgaande dat je ze misschien ook nog een beetje undervolt is het geen probleem.
Nu heeft de RM750X alleen niet genoeg aansluitingen, zonder rare omvormers. Koop dan simpelweg iets met 6x8pins.
zit je inderdaad meteen op een RM1000xSagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Daar was ik net ook achter idd. De aansluitingen zijn nog minder dan bij de EVGA. Ik ben op zoek naar de voeding die ik kan gebruiken zonder rare fratsen als omvormers. Iets met 6x8 ga ik waarschijnlijk nu ook naar kijken. Dan kom je automatisch uit bij de zwaardere en dus duurdere varianten, maar dan kun je ze in ieder geval ook gebruiken bij een upgrade.
ikzelf heb deze voor 5 AMD kaarten op te draaien en heeft tot nu toe perfect zijn ding gedaan.
Zeker met AMD kaarten is wat extra reserve altijd handig! zeker als je iemand bent dat graag verschillende configuraties test.
bij een voeding is de regel dat hij optimaal werkt op 80% load dus een 750W voeding werkt best op 600W load (gold of hoger)
Ik heb zelf deze: pricewatch: Cooler Master V Series V1200Sagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Daar was ik net ook achter idd. De aansluitingen zijn nog minder dan bij de EVGA. Ik ben op zoek naar de voeding die ik kan gebruiken zonder rare fratsen als omvormers. Iets met 6x8 ga ik waarschijnlijk nu ook naar kijken. Dan kom je automatisch uit bij de zwaardere en dus duurdere varianten, maar dan kun je ze in ieder geval ook gebruiken bij een upgrade.
12 PCI-e aansluitingen, geen gedoe met verloopjes en daar kan je wel ff mee vooruit als je in de toekomst wilt uitbreiden...
Het is toch deze EVGA geworden. Mét mooie rode kabeltjes

Nice!Sagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:24:
vetjes, post eens de volledige spec list, ben nieuwsgierig!Sagittarius schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:24:
Heb je een bepaald doel or Roi voor ogen?
Inmiddels draait onze pool al weer een tijdje stabiel ;-) Ook hebben we een hoop positieve feedback ontvangen, bijvoorbeeld hiermine_phun schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:02:
Hallo Allemaal,
Sinds een paar weken draait onze nieuwe mining pool nlpool.nl
De pool is bedoelt voor het minen van Blake2S en in de toekomst de Alt currency's die (rendabel) te mijnen zijn met Claymore.
Je kunt Verge / Shieldcoin en nog andere coins minen met lage latency omdat de server in Amsterdam staat. Daardoor heb je minder latency en dus minder stale shares en dus hogere opbrengsten.
Ik hoop dat jullie hem willen uitproberen zodat we er een succes van kunnen maken!
Voor XVG Verge kun je de volgende settings gebruiken : -o stratum+tcp://mine.nlpool.nl:5766 -dwal <WALLET_ADDRESS> -dpsw c=XVG
Mochten jullie op en aanmerkingen hebben of feedback, dan horen wij dit graag!
Heb je dus een AMD Rig en mine je op dit moment solo? ... Dan laat je winst liggen!!
Wil je weten hoe je dual of tripple moet minen en heb je hulp nodig? ... Join dan ons Telegram kanaal
Overigens voor een ieder die een Rig heeft > Er zijn ook coins op de markt die alleen met een CPU gemined kunnen worden. Yenten is daarvan een voorbeeld. Je kunt dus Ethereum + XVG Verge + Yenten tegelijkertijd minen om optimaal rendement te behalen.
Om Yenten te minen heb je CPUminer nodig ... die vind je hier:
Vervolgens kun je minen met: cpuminer-aes-avx2 -t 10 -a yescryptr16 -o stratum+tcp:/mine.nlpool.nl:6333 -u <walletaddress> -p c=YTN
Succes!
Dat commando is niet geldig. In versie 3.8.3 (laatste) zou het als volgt moeten zijn. (in windows dan, maar op linux bestaat volgens mij ook avx2 niet.mine_phun schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:50:
[...]
Vervolgens kun je minen met: cpuminer-aes-avx2 -t 10 -a yescryptr16 -o stratum+tcp:/mine.nlpool.nl:6333 -u <walletaddress> -p c=YTN
Succes!
code:
1
| cpuminer-aes-avx.exe -t 10 -a yescryptr16 -o stratum+tcp:/mine.nlpool.nl:6333 -u YENTEN_WALLET -p c=YTN |
Echter, krijg ik een error bij jullie pool op dit adres
could not resolve host. Op nlpool vind ik daar ook geen informatie over.
Wellicht dat tcp:// helpt?NLMaca schreef op zondag 11 maart 2018 @ 02:12:
[...]
Dat commando is niet geldig. In versie 3.8.3 (laatste) zou het als volgt moeten zijn. (in windows dan, maar op linux bestaat volgens mij ook avx2 niet.
code:
1 cpuminer-aes-avx.exe -t 10 -a yescryptr16 -o stratum+tcp:/mine.nlpool.nl:6333 -u YENTEN_WALLET -p c=YTN
Echter, krijg ik een error bij jullie pool op dit adres
could not resolve host. Op nlpool vind ik daar ook geen informatie over.
Intentionally left blank.
ik heb de miner er al afgegooid, ik krijg de wereld aan virus meldingen op die cpu miner, trojans, backdoors, etc. Dat hoeft bij mining software niet zo te zijn
Hallo allemaal, sinds een tijdje ben ik denken zelf een rig samen te stellen. Het eenige waar ik wat mee zit is wat zouden jullie doen: een rx 570 4g pakken of gelijkaardige kaart van nvidia/geforce pakken qua prijs? Maar wat is tegenwoordig nog wat rendabel om te minen? Groeten!
Whattomine.Comnottypical schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:41:
Hallo allemaal, sinds een tijdje ben ik denken zelf een rig samen te stellen. Het eenige waar ik wat mee zit is wat zouden jullie doen: een rx 570 4g pakken of gelijkaardige kaart van nvidia/geforce pakken qua prijs? Maar wat is tegenwoordig nog wat rendabel om te minen? Groeten!
ik zou voor het moment geen nieuwe rig bouwennottypical schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:41:
Ethereum 2k het is nu al 300$ gezakt tegenover een paar maanden geleden maar dat wilt nog niet veel zeggen. Ik dacht eerst zelf aan zencash maar als deze blijft staan zoals het nu is is het ook niet veel. Heeft er iemand een vb van hoeveel zencash er kan behaald worden op een bepaalde tijd? Een rig van +/- 1200 sols. Ofwel ik check eens whattomine.
nog een koelingvraagje.
is het best om 3pin of 4pin fans te gebruiken voor op je rig te monteren om lucht uit je GPU's weg te blazen?
is het best om 3pin of 4pin fans te gebruiken voor op je rig te monteren om lucht uit je GPU's weg te blazen?
antwoord bij de buren: (hardware info)Daanvi schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:34:
nog een koelingvraagje.
Kort gezegd. gewoon 3 pins fans gebruiken. op een beetje modern moederbord worden de toeren bepaald door de temp in de kast/omgeving moederbord. Of je zet ze gewoon default op 50 - 100 %2 pins ... enkel de voedingsspanning aanwezig
3 pins ... voedingsspanning maar ook een uitleespuls die toelaat dat de mobo electronica de fansnelheid uitleest (rpm)
4 pins ... idem als 3 pins maar er is een bijkomend signaal beschikbaar nl een PWM signaal dat naar de fan gestuurd wordt om de snelheid te regelen, wat meestal automatisch door de electronica gedaan wordt in functie van bvb de uitgelezen temperatuur van een component, meestal de CPU .. fan moet deze functie wel ondersteunen anders werkt dit niet ..
RPM regeling .. alle fans kunnen middels spanningsregeling geregeld worden ... meestal ondersteunt het mobo deze functie, ofwel via de bios ofwel over programmas zoals bvb speedfan ...
De meest "intelligente" is de PWM fan ...
Via een onafhankelijke fan controller kan ook wat dan ook meestal gekoppeld wordt aan een temperatuursmeting
vraag: heb je een open rig of een gesloten rig? blaaskracht is niet altijd van belang, een goede airflow wel.
[ Voor 5% gewijzigd door NLMaca op 12-03-2018 20:36 ]
Thx voor de info, had ook al gelijkaardige info gevonden maar wou toch eens dubbelchecken bij mede minersNLMaca schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:35:
[...]
antwoord bij de buren: (hardware info)
[...]
Kort gezegd. gewoon 3 pins fans gebruiken. op een beetje modern moederbord worden de toeren bepaald door de temp in de kast/omgeving moederbord. Of je zet ze gewoon default op 50 - 100 %
vraag: heb je een open rig of een gesloten rig? blaaskracht is niet altijd van belang, een goede airflow wel.
het is een open rig, het is wel in een warme kamer vandaar dat ik extra airflow wil creëren. Wil mijn ruiten niet open zetten aangezien ik dan mijn volledige huis ga koelen
Zit op 68 graden 45% fanspeed
Ik ga vast een hele gekke vraag stellen maar ik heb een servertje draaien met een E3-1265L op een mitx bordje en die staat toch al aan dus waarom niet wat mee minen? Nou schiet dat natuurlijk niet zo heel erg op maar aangezien ik het als investering in de toekomst zie zou het leuk zijn om er nog wat meer uit te halen dus wil ik een gpu erbij zetten maar dat moet dan wel een erg low power variant zijn, iemand een idee? Ik kwam zelf op een GTX750ti bijv. maar wellicht zijn er nog andere alternatieven. Het moet vanwege de kleine behuizing ook een kort kaartje zijn, hoogte maakt niet zo gek veel uit.
Dan de tweede vraag, ik heb zelf een custom heatsink met heatpipes gemaakt voor de cpu en die doet het erg aardig maar... Als ik bijv. btcz mine komt de belasting niet boven de 80% per core en de temperatuur op 70~75 graden. Zet ik nicehash aan dan wordt de volle 100% gebruikt maar blijft de temperatuur op 55~60 graden, mis ik iets of zit hier weldegelijk logica in?
Dan de tweede vraag, ik heb zelf een custom heatsink met heatpipes gemaakt voor de cpu en die doet het erg aardig maar... Als ik bijv. btcz mine komt de belasting niet boven de 80% per core en de temperatuur op 70~75 graden. Zet ik nicehash aan dan wordt de volle 100% gebruikt maar blijft de temperatuur op 55~60 graden, mis ik iets of zit hier weldegelijk logica in?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
ja lig aan welke coin je wilt gaan minen als het iets oplevert met zoon klein kaartje maar ik denk over het algemeen dat het niet heel veel gaat opleveren. puur omdat je hash power zo laag zal zijn dat er bijna geen payout is.Crypts schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:11:
Ik ga vast een hele gekke vraag stellen maar ik heb een servertje draaien met een E3-1265L op een mitx bordje en die staat toch al aan dus waarom niet wat mee minen? Nou schiet dat natuurlijk niet zo heel erg op maar aangezien ik het als investering in de toekomst zie zou het leuk zijn om er nog wat meer uit te halen dus wil ik een gpu erbij zetten maar dat moet dan wel een erg low power variant zijn, iemand een idee? Ik kwam zelf op een GTX750ti bijv. maar wellicht zijn er nog andere alternatieven. Het moet vanwege de kleine behuizing ook een kort kaartje zijn, hoogte maakt niet zo gek veel uit.
dit zou zeker wel kunnen worden verklaard een ander algo ritme aan het minen kan voor andere belasting zorgen. het zelfde heb je bij videokaarten.[b][message=54576703,noline]
Verwijderd
Beste tweakers, ik lees al lang mee maar pas nu een account gemaakt.
Omdat ik niet wil dat de vraag verborgen zal worden in de paginas heb ik een apparte topic aangemaakt
Door de bomen de bos niet meer zien.. Welke pci riser
Het gaat over risers zou iemand kunnen helpen
Omdat ik niet wil dat de vraag verborgen zal worden in de paginas heb ik een apparte topic aangemaakt
Door de bomen de bos niet meer zien.. Welke pci riser
Het gaat over risers zou iemand kunnen helpen
Dat levert alleen nog wat op bij gratis stroom, denk ik.hjvg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:35:
[...]
ja lig aan welke coin je wilt gaan minen als het iets oplevert met zoon klein kaartje maar ik denk over het algemeen dat het niet heel veel gaat opleveren. puur omdat je hash power zo laag zal zijn dat er bijna geen payout is.
Wat ik nog niet zo goed snap aan mining is dat om te verifiëren er een hash geraden moet worden toch? Maar die schijnt zo moeilijk te zijn dat een mining pc hem alleen maar kan raden en dat duurt slechts een paar minuten. Is dat dan eigenlijk niet precies wat hackers doen als ze gaan bruteforcen? Waarom kan een hacker een lang wachtwoord dan niet raden maar een miner de juiste hash wel maar vele malen sneller?
In een pool wordt het rekenwerk gedistribueerd tussen zeer veel mining pc's. Als je gaat solo-minen met bijvoorbeeld 6 GPU's, kun je bij de meeste coins heel lang wachten hoor.ggj87 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:52:
Wat ik nog niet zo goed snap aan mining is dat om te verifiëren er een hash geraden moet worden toch? Maar die schijnt zo moeilijk te zijn dat een mining pc hem alleen maar kan raden en dat duurt slechts een paar minuten. Is dat dan eigenlijk niet precies wat hackers doen als ze gaan bruteforcen? Waarom kan een hacker een lang wachtwoord dan niet raden maar een miner de juiste hash wel maar vele malen sneller?
Met een goed botnetwerk kunnen hackers het ook stukken sneller.
Maar als je in je eentje een block mined, krijg je dan ook echt 12,5 BTC? Of hoe zit dat? Niet dat ik het ga doen ofzo.
Voor zover ik weet wel ja.ggj87 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:04:
Maar als je in je eentje een block mined, krijg je dan ook echt 12,5 BTC? Of hoe zit dat? Niet dat ik het ga doen ofzo.
Ja zo werkt het. Maar de kans dat je een block in je eentje mined is zeer klein. Daarom doe je dat met meerdere in een pool. Daar mine je zeg maar gezamenlijk. En als er een block is gevonden wordt deze opgesplitst naar de miners. Hoe meer rekenkracht je hebt, hoe meer je hebt bijgedragen, dus hoe meer aandelen je krijgt van dat block.ggj87 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:04:
Beetje een gek vraag hier, en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.
Van mijn game pc heb ik nu mijn mining pc van gemaakt, niks geweldig ik heb 2x gtx 1060gb. Ik heb nog een GTX 970. Op den duur ben ik ook van plan een rig te gaan bouwen, maar toen keek ik naar mijn mobo Z77X-D3H en blijk dat ik ruimte hebt voor 3 full lane pci-e x16 slots hebt en 3x pci-e x1 slot hebt. Totaal 6 kaarten dan. Nu ben ik niet van plan 6 kaarten te draaien op deze setup.
Maar met een riser zou ik 2x 1060 + 970 kunnen gebruiken.
PSU die ik heb een Corsair AX 850 wat voldoende zou moeten zijn, echter weet ik dat niet.
De riser die ik van plan te kopen was is deze
https://miningwholesale.e...-ln6KCw3Sn8hoCK18QAvD_BwE (kan het goedkoper)
Na zelf gelezen te hebben moet ik dat Sata stukje niet gebruiken maar direct van de psu naar de riser klopt dit?
Ik betaal trouwens niet extra voor stroom
Van mijn game pc heb ik nu mijn mining pc van gemaakt, niks geweldig ik heb 2x gtx 1060gb. Ik heb nog een GTX 970. Op den duur ben ik ook van plan een rig te gaan bouwen, maar toen keek ik naar mijn mobo Z77X-D3H en blijk dat ik ruimte hebt voor 3 full lane pci-e x16 slots hebt en 3x pci-e x1 slot hebt. Totaal 6 kaarten dan. Nu ben ik niet van plan 6 kaarten te draaien op deze setup.
Maar met een riser zou ik 2x 1060 + 970 kunnen gebruiken.
PSU die ik heb een Corsair AX 850 wat voldoende zou moeten zijn, echter weet ik dat niet.
Na zelf gelezen te hebben moet ik dat Sata stukje niet gebruiken maar direct van de psu naar de riser klopt dit?
Bij deze riser is het ideaal als je 6-pins PCI-e connectors over hebt. Anders liever een verloopje van Molex dan een verloopje van Sata. Of een riser met Molex zoeken.sakurakilla schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:04:
Als je all-in huurt, loop je wel kans dat je na een tijdje huurverhoging krijgt als je stroomkosten zijn verdubbeld of zo.
Dit stukje snap ik even niet, visueel kan ik het niet beelden. Als je de tijd hebt zou je mij link kunnen sturen wat je bedoelt.Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:15:
[...]
Anders liever een verloopje van Molex dan een verloopje van Sata. Of een riser met Molex zoeken.
sakurakilla schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:21:
[...]
Dit stukje snap ik even niet, visueel kan ik het niet beelden. Als je de tijd hebt zou je mij link kunnen sturen wat je bedoelt.
http://www.phonestore.nl/prodmem_img.odb?a=42480sakurakilla schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:21:
[...]
Dit stukje snap ik even niet, visueel kan ik het niet beelden. Als je de tijd hebt zou je mij link kunnen sturen wat je bedoelt.
Deze riser heeft een molex-aansluiting i.p.v. de 6-pins die jij liet zien. Bij je voeding heb je, als het goed is, een kabel met enkele molex-connectors. Die kun je in de riser steken.
Als je de molex wil gebruiken met de riser die je op het oog hebt, heb je een verloopje nodig:
https://www.onlinekabelsh...94uU9SkVyDLIaAlZQEALw_wcB
Je bent top dankjewel voor je antwoord!Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:34:
[...]
[...]
http://www.phonestore.nl/prodmem_img.odb?a=42480
Deze riser heeft een molex-aansluiting i.p.v. de 6-pins die jij liet zien. Bij je voeding heb je, als het goed is, een kabel met enkele molex-connectors. Die kun je in de riser steken.
Als je de molex wil gebruiken met de riser die je op het oog hebt, heb je een verloopje nodig:
Ik vertel zo richting Amerika voor de komende 4 weken in verschillende Staten. Stiekem hoop ik een goeie deal te scoren
Als ik nog even om je advies mag vragen.Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:34:
[...]
[...]
http://www.phonestore.nl/prodmem_img.odb?a=42480
Mijn psu corsair ax850 kan out of the box 2 gpu aan.
Mijn setup is volgens dit (Google gevonden) http://tinypic.com/r/2rorrkg/9
Mijn 2x 1060 zijn beide in aangesloten in de connector rechts bende waar gtx 980 en jpwr staat + 24 pin mobo. Die blauwe connecties lopen naar ssd hdd. Ik heb nog 3 daarvan open.
Is het wel mogelijk om een 3e gpu + riser te kunnen poweren. Anders moet ik nieuwe gpu kopen wat uiteindelijk de plan is. Maar als ik 3 gpu + riser hierop zou kunnen gebruiken zou dat tijdelijk ideaal zijn
Edit
Sorry van de dubbele post
Hebben je PCI-E kabels elk twee 6-pins aansluitingen? Dan kun je daarmee de kaarten poweren.
Voor de risers kun je een molex-kabel aansluiten op de 'blauwe' connector.
Dankjewel ik ga dit checken, weet het zo niet maar ik meen mij te herinneren. 1 port is 6+2 dus beide poorten zijn al in gebruik voor ieder hun eigen gpuHyp Hyper schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:41:
Hebben je PCI-E kabels elk twee 6-pins aansluitingen? Dan kun je daarmee de kaarten poweren.
Nondeju, wilde mijn 2de rig bouwen maar niet goed gemeten. Moest een USB haakse adapter gebruiken om de USB van de riser te kunnen halen maar helaas zijn die niet stabiel genoeg...
Ter referentie ... nu 1 jaar aan het minen met 10 L3+'s op LTC en nog nooit 1 blok gevonden. (mine overigens wel in een pool, maar wanneer 1 van je werkers een blok vind, dan wordt dat geregistreerd)ggj87 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:04:
Alles met een diff van 300k of hoger is volstrekt uitgesloten dat je die met normale middelen gaat vinden.
Beetje een loterij met niet al te veel kans. Het kán wel, maar is onwaarschijnlijk.
Maar wereldwijd wordt er dus door alle miners elke x min. wel een blok gevonden.
yep .. en wereldwijd worden er ieder uur meer mensen vermoord dan dat een BTC blokken worden gevonden ... hoeveel mensen zijn er afgelopen week in jou directe omgeving vermoord? (weet niet in welk milieu jij je bevind, maar in de mijne tamelijk weinig)ggj87 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:28:
Maar wereldwijd wordt er dus door alle miners elke x min. wel een blok gevonden.
Ik weet dat het op dit moment geen 'zin' heeft maar ik wil ook eens met een gpu gaan minen, keuze zou dan vallen op een GTX750TI alleen de vraag is, 1GB of 2GB? Zit 25% prijsverschil tussen.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
geen idee wat je wilt gaan minen ligt aan de coin hoeveel geheugen je nodig bent voor eth is het zo uit mijn hoofd al meer dan 3gb wat je nodig bentCrypts schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:14:
Ik weet dat het op dit moment geen 'zin' heeft maar ik wil ook eens met een gpu gaan minen, keuze zou dan vallen op een GTX750TI alleen de vraag is, 1GB of 2GB? Zit 25% prijsverschil tussen.
(maar de vraag naar geheugen neemt altijd toe)
I know dus eth gaat het niet worden. Doe nu een beetje cpu mining op equihash: bitcoinz, snowgem en nog wat andere meuk.hjvg schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:20:
[...]
geen idee wat je wilt gaan minen ligt aan de coin hoeveel geheugen je nodig bent voor eth is het zo uit mijn hoofd al meer dan 3gb wat je nodig bent
(maar de vraag naar geheugen neemt altijd toe)
Is er ergens iets te vinden over geheugengebruik van verschillende coins en hoe deze groeien?
Aanbeveling is dus wel voor een kaart met zoveel mogelijk geheugen te gaan als ik je goed begrijp?
Tenzij je nieuwe coins wil minen is het vrij krap. Ik zou toch eerder voor een 1060 of een 1050ti gaan.
Info over Directed Acyclic Graph (DAG) size's kan je hier vinden.Crypts schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:25:
[...]
I know dus eth gaat het niet worden. Doe nu een beetje cpu mining op equihash: bitcoinz, snowgem en nog wat andere meuk.![]()
Is er ergens iets te vinden over geheugengebruik van verschillende coins en hoe deze groeien?
Aanbeveling is dus wel voor een kaart met zoveel mogelijk geheugen te gaan als ik je goed begrijp?
Volgens deze site kan je dus nog wel even door met een 3GB card, maar voor ethereum kan ik je aanraden even onderzoek te doen naar de proof-of-stake switch.
EV6 Plus
Is alweer een tijdje geleden dat minen zo slecht verdiende. Zat vandaag al redelijk dicht tegen mijn stroomkosten aan met de dagelijkse opbrengst. Niet dat ik het spul meteen uit zou zetten maar ik heb toch liever de prijzen van januari weer.
Door de lage prijzen draai ik al een ruime week Zcoin. (1rig8X1080 en 1rig3X1080ti)
opbrengst is bijna het zelfde als met Equihash, nu maar tegen 50% van het stroom verbruik.
opbrengst is bijna het zelfde als met Equihash, nu maar tegen 50% van het stroom verbruik.
Heb een GTX1050TI die ik laat mine als ik niet achter de pc zit. Nu was dit vooral Vertcoin maar die is nu steeds lastiger te mine. Iemand tips voor een coin waar ik ook echt wat mee kan binnen halen? En dan bedoel ik niet gelijk in dikke euro's maar gewoon coins. Is vooral voor de fun en een coin kan ook omhoog gaan.
ik ben gestopt met zpool/ahash en hashrefinery. voor 10 euro per week kan het amper meer uit voor mijn 1x 1070.DJ-Promo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:34:
Heb een GTX1050TI die ik laat mine als ik niet achter de pc zit. Nu was dit vooral Vertcoin maar die is nu steeds lastiger te mine. Iemand tips voor een coin waar ik ook echt wat mee kan binnen halen? En dan bedoel ik niet gelijk in dikke euro's maar gewoon coins. Is vooral voor de fun en een coin kan ook omhoog gaan.
ik ben voor de lol ETN aan het minen en vang er iets van 10 - 15 per dag. ETN is bijna niets waard 0,02. maar goed, het minen beperkt mij niet tijdens mijn werkzaamheden.
Geen flauw idee wat een 1050 doet. Probeer het uit
ETN:
heeft ook mobiele miner (soort van simulatie van je phone hardware en op basis daarvan wordt er gesimuleerd wat je payout wordt)
Windows wallet is wel een gedrocht: https://downloads.electroneum.com/
payout vanaf 10 ETN
ITNS heb ik ook wel geprobeerd. Zelfde concept
al ziet die wallet er wat vriendelijker uit en kun je ook minen met je cpu binnen de wallet (makkelijk is dat je het aantal cores kunt instellen, zodat je ook nog wat met je pc kan doen).
Andere opties: https://easyhash.io/stats
werken prima met ccminer
Met intense kun je op de wallet ook je cpu laten minen. (je kan het aantal cores ook opgeven, dus dan wordt ook niet gelijk je hele CPU gebruikt. Wat dit muntje doet qua prijs is tot dusver alleen maar zakken. Maar goed, het ging je om de muntjes, niet om de verdiensten
CC miner ETN
code:
1
| ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://etn.easyhash.io:3632 -u ETN_WALLET_ADDRESS -p x |
CC miner Graft
code:
1
| ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://grf.easyhash.io:3830 -u GRAFT_WALLET_ADDRESS -p x |
CC miner ITNS
code:
1
| ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://itns.easyhash.io:3732 -u ITNS_WALLET_ADDRESS -p x |
CC miner Sumokoin
code:
1
| ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://sumo.easyhash.io:3331 -u SUMO_WALLET_ADDRESS -p x |
De rest heb ik niet geprobeerd.
Bedankt voor je info! Ga er mee aan de slag en laat hier weten hoe het gaat.
Haha, denk er eerder over m'n 1070ti te verkopen dan iets nieuws te bouwen of aan te schaffen, 't Lijkt vooralsnog gedaan te zijn met de pret.
Ik ben voorlopig maar even Snowgem aan het minen/hodlen. Misschien wordt dat nog wat.
en spullen al binnen?Michel242186 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:39:
[...]
Klopt...ook de case besteld..omdat het kan..😆
Ik heb voor de blockchain meetup van morgen in Eindhoven 2 kaartjes over.. hier wellicht geïnteresseerde?
moederbord en voeding al binnen...case komt over een paar dagen.
maar door de slechte koers van crypto even geen geld voor videokaarten..

ik heb bijna een masternode...nog 1000 te gaan.Hyp Hyper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:
Ik ben voorlopig maar even Snowgem aan het minen/hodlen. Misschien wordt dat nog wat.
Ik heb er pas 186Michel242186 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:16:
[...]
ik heb bijna een masternode...nog 1000 te gaan.
De Octominer bevalt nog steeds hier, ik zag dat ze ook nog eens allemaal nieuwe spulletjes in de shop hadden.
Voor oud en nieuw een tijdje BTCz gemined en gestopt toen hij hard omhoog ging. Nu de belangstelling weer wat inzakt ga ik hier weer mee verder zodat ik met mijn 1080 ti hopelijk op lange termijn de aanschaf er uit haal. (gebruik hem normaal voor gamen) Voorlopig zet ik weer in op BTCz zolang de difficulty onder de 150.000 blijft. Het kost me nu maximaal 1 euro per dag.
idd leuke voedingen erbij!Erasmo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:42:
De Octominer bevalt nog steeds hier, ik zag dat ze ook nog eens allemaal nieuwe spulletjes in de shop hadden.
Ik zie wel het aantal miners op ethermine de laatste dagen dalen dus meer en meer rigs gaan down.
ETH zal binnenkort wel onder 400$ komen en denk dat dan de exodus gaat beginnen.
hopelijk snel stabiliteit in de markt zodat we weten waar we aan toe zijn.
Ik heb dus het volgende probleem met mijn tweede rig:
Ik bekijk hem via Teamviewer, 3x R9 290 op Claymore. Phoenixminer heeft hetzelfde probleem.
Na een bepaalde tijd dat ik ga slapen en Teamviewer afsluit gaat de miner ook uit, zonder dat er een connection lost error, of OpenCL error is. Laatste logs:
Waar kan het probleem liggen?
02:06:45:554 a08 watchdog - thread 0 (gpu0), hb time 47
02:06:45:559 a08 watchdog - thread 1 (gpu0), hb time 453
02:06:45:567 a08 watchdog - thread 2 (gpu1), hb time 188
02:06:45:578 a08 watchdog - thread 3 (gpu1), hb time 609
02:06:45:599 a08 watchdog - thread 4 (gpu2), hb time 219
02:06:45:604 a08 watchdog - thread 5 (gpu2), hb time 609
02:06:50:298 c98 ETH: checking pool connection...
02:06:50:298 c98 sent: {"worker": "", "jsonrpc": "2.0", "params": [], "id": 3, "method": "eth_getWork"}
02:06:50:323 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xb5459cce082126108070a9981edbe699505717dc09229aee9151557225246194","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:50:754 c98 sent: {"id":6,"jsonrpc":"2.0","method":"eth_submitHashrate","params":["0x4ce8fb2", "0x000000000000000000000000000000000000000000000000000000008f4565ea"]}
02:06:50:924 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xe339f67b5495d89870f5e61c0eaff11f7805c48c4eec259e7c23c2617f4fe0ce","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:50:934 c98 ETH: 03/29/18-02:06:50 - New job from eth-eu1.nanopool.org:9999
02:06:50:949 c98 target: 0x000000006df37f67 (diff: 10000MH), epoch 177(2.38GB)
02:06:50:964 c98 ETH - Total Speed: 80.631 Mh/s, Total Shares: 58, Rejected: 0, Time: 02:07
02:06:50:976 c98 ETH: GPU0 27.044 Mh/s, GPU1 26.784 Mh/s, GPU2 26.803 Mh/s
02:06:53:654 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xc52863f5bd8357226fff576ae548046b4be52196b145c99945a712fe4d3f4a0c","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:53:654 c98 ETH: 03/29/18-02:06:53 - New job from eth-eu1.nanopool.org:9999
02:06:53:664 c98 target: 0x000000006df37f67 (diff: 10000MH), epoch 177(2.38GB)
02:06:53:669 c98 ETH - Total Speed: 80.629 Mh/s, Total Shares: 58, Rejected: 0, Time: 02:07
02:06:53:669 c98 ETH: GPU0 27.026 Mh/s, GPU1 26.803 Mh/s, GPU2 26.800 Mh/s
02:07:00:312 c98 ETH: checking pool connection...
02:07:00:312 c98 sent: {"worker": "", "jsonrpc": "2.0", "params": [], "id": 3, "method": "eth_getWork"}
02:07:00:337 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xc52863f5bd8357226fff576ae548046b4be52196b145c99945a712fe4d3f4a0c","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
Ik bekijk hem via Teamviewer, 3x R9 290 op Claymore. Phoenixminer heeft hetzelfde probleem.
Na een bepaalde tijd dat ik ga slapen en Teamviewer afsluit gaat de miner ook uit, zonder dat er een connection lost error, of OpenCL error is. Laatste logs:
Waar kan het probleem liggen?
02:06:45:554 a08 watchdog - thread 0 (gpu0), hb time 47
02:06:45:559 a08 watchdog - thread 1 (gpu0), hb time 453
02:06:45:567 a08 watchdog - thread 2 (gpu1), hb time 188
02:06:45:578 a08 watchdog - thread 3 (gpu1), hb time 609
02:06:45:599 a08 watchdog - thread 4 (gpu2), hb time 219
02:06:45:604 a08 watchdog - thread 5 (gpu2), hb time 609
02:06:50:298 c98 ETH: checking pool connection...
02:06:50:298 c98 sent: {"worker": "", "jsonrpc": "2.0", "params": [], "id": 3, "method": "eth_getWork"}
02:06:50:323 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xb5459cce082126108070a9981edbe699505717dc09229aee9151557225246194","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:50:754 c98 sent: {"id":6,"jsonrpc":"2.0","method":"eth_submitHashrate","params":["0x4ce8fb2", "0x000000000000000000000000000000000000000000000000000000008f4565ea"]}
02:06:50:924 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xe339f67b5495d89870f5e61c0eaff11f7805c48c4eec259e7c23c2617f4fe0ce","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:50:934 c98 ETH: 03/29/18-02:06:50 - New job from eth-eu1.nanopool.org:9999
02:06:50:949 c98 target: 0x000000006df37f67 (diff: 10000MH), epoch 177(2.38GB)
02:06:50:964 c98 ETH - Total Speed: 80.631 Mh/s, Total Shares: 58, Rejected: 0, Time: 02:07
02:06:50:976 c98 ETH: GPU0 27.044 Mh/s, GPU1 26.784 Mh/s, GPU2 26.803 Mh/s
02:06:53:654 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xc52863f5bd8357226fff576ae548046b4be52196b145c99945a712fe4d3f4a0c","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
02:06:53:654 c98 ETH: 03/29/18-02:06:53 - New job from eth-eu1.nanopool.org:9999
02:06:53:664 c98 target: 0x000000006df37f67 (diff: 10000MH), epoch 177(2.38GB)
02:06:53:669 c98 ETH - Total Speed: 80.629 Mh/s, Total Shares: 58, Rejected: 0, Time: 02:07
02:06:53:669 c98 ETH: GPU0 27.026 Mh/s, GPU1 26.803 Mh/s, GPU2 26.800 Mh/s
02:07:00:312 c98 ETH: checking pool connection...
02:07:00:312 c98 sent: {"worker": "", "jsonrpc": "2.0", "params": [], "id": 3, "method": "eth_getWork"}
02:07:00:337 c98 buf: {"jsonrpc":"2.0","id":0,"result":["0xc52863f5bd8357226fff576ae548046b4be52196b145c99945a712fe4d3f4a0c","0x3c08da512cf85dc7dd15483f1ebf529b55eb2c4ebc2182a808eebe109eab0e5c","0x000000006df37f675ef6eadf5ab9a2072d44268d97df837e6748956e5c6c2116"]}
wat bedoel je met gaat de miner uit?untflanked schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:40:
Ik heb dus het volgende probleem met mijn tweede rig:
sluit hij zichzelf af of blijft alles draaien maar gaat internet uit?
Volgens nanopool gaat de miner ook uit. Teamviewer zegt dat de miner niet meer bereikbaar is. Als ik een hdmi kabel heb aangesloten blijft het scherm gewoon zwart. Alles blijft wel draaien qua fans.Daanvi schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:59:
[...]
wat bedoel je met gaat de miner uit?
sluit hij zichzelf af of blijft alles draaien maar gaat internet uit?
misschien domme opmerking maar staan je power options niet zo dat hij na x tijd inactiviteit zichzelf uit zet? (default windows gedrag)untflanked schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:01:
[...]
Volgens nanopool gaat de miner ook uit. Teamviewer zegt dat de miner niet meer bereikbaar is. Als ik een hdmi kabel heb aangesloten blijft het scherm gewoon zwart. Alles blijft wel draaien qua fans.
Nope, dat staat allemaal uitgeschakeld.Daanvi schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:21:
[...]
misschien domme opmerking maar staan je power options niet zo dat hij na x tijd inactiviteit zichzelf uit zet? (default windows gedrag)
zou ik gaan kijken in de windows event viewer.untflanked schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:24:
[...]
Nope, dat staat allemaal uitgeschakeld.
ik had eerst met een 570 voor dat hij na een tijdje te warm ging waardoor rig uitviel maar de fans etc bleven allemaal draaien alsof de rig werkte.
Ik vermoed dat je harde schijf in slaap modus gaat na een uurtje of 4. Dan denk je dat je alles ingesteld hebt in power save mode, maar dan mis je net een advanced settings waarin de harde schijf zich uitschakeltuntflanked schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:24:
[...]
Nope, dat staat allemaal uitgeschakeld.
Ook niet het geval, die staat op 2000000 uur of iets dergelijks. Nu heb ik zojuist alles van gebalanceerd naar Hoge Prestaties gezet en draait het al 4 uur, langer dan normaal.pongthamong schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:16:
[...]
Ik vermoed dat je harde schijf in slaap modus gaat na een uurtje of 4. Dan denk je dat je alles ingesteld hebt in power save mode, maar dan mis je net een advanced settings waarin de harde schijf zich uitschakelt
de prijzen blijven maar zakken de laatste tijd keek vanmorgen op mijn miner haald hij nog maar 4 euro per dag aan eth binnen dan word er dus niets meer verdiend(bijna niets).
heb hem voorlopig maar even op etn farmen gezet haalt hij maar €2,30 per dag binnen nog minder dus maar stroom gebruik is ook minder en meer coins per dag dus als hij stijgt heb je meer. binnen kort maar eens kijken als er nog een andere leuke coin is
heb hem voorlopig maar even op etn farmen gezet haalt hij maar €2,30 per dag binnen nog minder dus maar stroom gebruik is ook minder en meer coins per dag dus als hij stijgt heb je meer. binnen kort maar eens kijken als er nog een andere leuke coin is
Lijkt erop dat de volgende generatie geforce kaarten in juli komen.
https://wccftech.com/nvid...lvr.it&utm_medium=twitter
https://wccftech.com/nvid...lvr.it&utm_medium=twitter
Waarom kijk je alleen naar het huidige aan prijs? Kijk gewoon naar wat je aan ETH binnenhaalt en reken dat om naar bedragen die je verwacht in de toekomst. Mijns inziens is het het altijd waard.hjvg schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:33:
de prijzen blijven maar zakken de laatste tijd keek vanmorgen op mijn miner haald hij nog maar 4 euro per dag aan eth binnen dan word er dus niets meer verdiend(bijna niets).
Update over mijn tweede rig: Vannacht laten draaien en updates uitgezet en mijn computer met Teamviewer laten draaien. Was dus een van deze twee factoren. Nu nog even filteren welke, ik denk zelf de updates.
Ik kijk zeker niet alleen naar huidige prijzen want dan zou ik nu geen etn minenuntflanked schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Waarom kijk je alleen naar het huidige aan prijs? Kijk gewoon naar wat je aan ETH binnenhaalt en reken dat om naar bedragen die je verwacht in de toekomst. Mijns inziens is het het altijd waard.
Update over mijn tweede rig: Vannacht laten draaien en updates uitgezet en mijn computer met Teamviewer laten draaien. Was dus een van deze twee factoren. Nu nog even filteren welke, ik denk zelf de updates.
Ik had voor mij zelf gesteld minimaal 1eth te minen dat heb ik gedaan maar een nieuwe coin of andere coin kan soms nog wel veel meer profijt opleveren in de toekomst
Stel ik mine 1 week erna haal 1000 coins en de prijs stijgt in % net zo veel als eth dan heb ik dus veel meer coins en levert het meer op.
Eth minen kost behoorlijk wat stroom waar andere coins maar de helft van de stroom gebruiken met een meer coins uitbetaling.
Als ik puur naar de prijs van nu kijk zou ik eth moeten minen of hem eigenlijk gewoon uitzetten (stroom kosten zijn haast hoger dan opbrengst)