Waar heb je dat besteld als ik vragen magMichel242186 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:54:
kheb ook een octo bordje besteld met octo voeding...nu de kaarten nog..
Waarschijnlijk hier: https://octominer.com/sakurakilla schreef op maandag 26 februari 2018 @ 06:36:
[...]
Waar heb je dat besteld als ik vragen mag
Ahh ik dacht mischien een shop binnen Nederland/EuropaDude360 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:12:
[...]
Waarschijnlijk hier: https://octominer.com/
Maar als je via daar besteld krijg je dan ook te maken met invoerrechten etc?
Goeie vraag! had vorig jaar voor grasmaaier stukken in USA gekocht omdat ze daar 30% goedkoper waren maar met rekening van douane was ik zwaar gejostsakurakilla schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:06:
[...]
Ahh ik dacht mischien een shop binnen Nederland/Europa
Die voeding van de octominer ziet er ook wel cool uit maar wel jammer dat ze er geen kabels bij leveren van 8 pins. Heb altijd wat twijfels bij het bestellen van tussenstukken bij andere leveranciers... als er dan iets mis gaat is er altijd ruimte voor discussie en is de klant gejost.
Die leveren ze wel toch? https://octominer.com/shop/1650w-octominer-atx-psu/Daanvi schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:29:
[...]
Goeie vraag! had vorig jaar voor grasmaaier stukken in USA gekocht omdat ze daar 30% goedkoper waren maar met rekening van douane was ik zwaar gejost![]()
Die voeding van de octominer ziet er ook wel cool uit maar wel jammer dat ze er geen kabels bij leveren van 8 pins. Heb altijd wat twijfels bij het bestellen van tussenstukken bij andere leveranciers... als er dan iets mis gaat is er altijd ruimte voor discussie en is de klant gejost.
Interface connectors:
12x 6+2 PIN PCIE (6+2 can use both for 6 PIN or 8 PIN GPU power connector)
Ik ben sinds kort een beetje aan het spelen met minen, maar heb nu een GeForce GTX 660 met 2GB en daar valt niet zo veel mee te beginnen. Nu gaat het mij voorlopig meer voor de lol, dus ben niet van plan een nieuwe pc in elkaar te zetten, alleen een nieuwe videokaart.
Nu heb ik op basis van de aansluitingen die er op mijn huidige kaart zitten (PCI-e 3.0 x16 en 1x 6-pins voeding) vier kaarten geselecteerd die rond mijn budget zitten. Het idee was 300 tot 400 euro.
Nu heb ik geen idee waar ik precies op moet letten mbt het minen, dus hopelijk kan iemand een blik op mijn lijstje werpen: https://tweakers.net/pric...13;567235;567325;1030539/.
Misschien is het allemaal niks, hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!
Nu heb ik op basis van de aansluitingen die er op mijn huidige kaart zitten (PCI-e 3.0 x16 en 1x 6-pins voeding) vier kaarten geselecteerd die rond mijn budget zitten. Het idee was 300 tot 400 euro.
Nu heb ik geen idee waar ik precies op moet letten mbt het minen, dus hopelijk kan iemand een blik op mijn lijstje werpen: https://tweakers.net/pric...13;567235;567325;1030539/.
Alvast bedankt!
Klopt...ook de case besteld..omdat het kan..😆Dude360 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:12:
[...]
Waarschijnlijk hier: https://octominer.com/
hahaha die voeding is dus echt gloednieuw, vorige week toen ik gekeken had was er enkel die server voeding beschikbaar en daar zitten enkel 6 pins oppongthamong schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:57:
[...]
Die leveren ze wel toch? https://octominer.com/shop/1650w-octominer-atx-psu/
[...]

Haha, toeval, dat wist ik ook nietDaanvi schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:41:
[...]
hahaha die voeding is dus echt gloednieuw, vorige week toen ik gekeken had was er enkel die server voeding beschikbaar en daar zitten enkel 6 pins op
wat belangrijk is is de munten die je wil gaan minen, sommige gaat beter met nvidia kaarten, andere met AMD.powercoaster schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:37:
Ik ben sinds kort een beetje aan het spelen met minen, maar heb nu een GeForce GTX 660 met 2GB en daar valt niet zo veel mee te beginnen. Nu gaat het mij voorlopig meer voor de lol, dus ben niet van plan een nieuwe pc in elkaar te zetten, alleen een nieuwe videokaart.
Alvast bedankt!
Het grote verschil in je lijstje is de 1060 en de 1070.
1070 is betere kaart maar hangt ook een prijskaartje aan vast...
Als je toch voor de 1060 gaat zoek wat info op rond de kaart die je wil, sommige kaarten koelen minder goed of hebben minder goede chips erop zitten en kan ook een verschil geven in performance en levensduur.
Hou er zeker rekening mee dat met de huidige prijzen minen meer hobby als geldwinning is!
Check even goed welke munt je wil gaan minen of het overeenkomt met je kaart. Hoe groot is je voeding ? Want die 1060 en 1070 gebruiken natuurlijk ook wat. Gezien de huidige prijzen zou ik wachten. De koersen zijn nu zo laag, zelfs met mijn rig (1 x 1070 en 3 x 1060) kom ik per dag niet beter dan 4 euro aan opbrengst. Zit wat "vers" aan te komen van nvidia. Ik vrees dat de prijs van de 10x0 serie kaarten van nvidia straks een klap gaan krijgen wanneer de nieuwe serie er is. Dus wanneer je nu iets koopt schiet je je zelf aardig in je voet denk ik.powercoaster schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:37:
Alvast bedankt!
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
wij willen foto's zien!Michel242186 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:39:
[...]
Klopt...ook de case besteld..omdat het kan..😆
Ga je windows draaien?
als feedback hier positief is ga ik mss ook eentje kopen
Bedankt @Daanvi en @Cor-Jan ik wacht nog even in de hoop dat ze goedkoper gaan worden en zoek ondertussen of ik iets kan vinden over de koeling / kwaliteit.
Het minen is echt voor de lol, dus verwacht zeker niet dat ik winst ga maken. Dus daarom betaal ik liever ook niet al te veel, maar als echte Nederlander wil ik wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Het minen is echt voor de lol, dus verwacht zeker niet dat ik winst ga maken. Dus daarom betaal ik liever ook niet al te veel, maar als echte Nederlander wil ik wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Er komt wat vers aan inderdaad, in april zou de nieuwe serie onthuld worden geloof ik.Cor-Jan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:03:
[...]
Check even goed welke munt je wil gaan minen of het overeenkomt met je kaart. Hoe groot is je voeding ? Want die 1060 en 1070 gebruiken natuurlijk ook wat. Gezien de huidige prijzen zou ik wachten. De koersen zijn nu zo laag, zelfs met mijn rig (1 x 1070 en 3 x 1060) kom ik per dag niet beter dan 4 euro aan opbrengst. Zit wat "vers" aan te komen van nvidia. Ik vrees dat de prijs van de 10x0 serie kaarten van nvidia straks een klap gaan krijgen wanneer de nieuwe serie er is. Dus wanneer je nu iets koopt schiet je je zelf aardig in je voet denk ik.
Maar ik verwacht dat het meer een 'paper launch' wordt en voorlopig nog niet te koop.
Prijzen zullen nog hoger worden:
https://nl.hardware.info/...zullen-nog-verder-stijgen
Dus ja wat is wijsheid

Dan zou ik gewoon even rustig wachten of wellicht kiezen voor PoS ipv PoW oplossing. Wellicht is dat wat voor je ?powercoaster schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:20: Bedankt @Daanvi en @Cor-Jan ik wacht nog even in de hoop dat ze goedkoper gaan worden en zoek ondertussen of ik iets kan vinden over de koeling / kwaliteit.
Ja dat is zeker een optie, daar zijn niet zulke zware specificaties voor nodig. Keuzes..Cor-Jan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:35:
[...]
Dan zou ik gewoon even rustig wachten of wellicht kiezen voor PoS ipv PoW oplossing. Wellicht is dat wat voor je ?
Exact, zelf ben ik ook aan het kijken voor PoS oplossing, want PoW is niet zo interessant op dit moment.powercoaster schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:39: [...] Ja dat is zeker een optie, daar zijn niet zulke zware specificaties voor nodig. Keuzes..
Ik zie dit statement de laatste tijd vaak voorbij komen, al vind ik het zelf reuze meevallen. Ik heb zelf een autoswitcher geschreven waarmee ik op het moment meer dan 100 munten ondersteun, verdeelt over 4 verschillende exchanges en 7 algo's. Ik kom zelf nu, de omzet is zeker veel minder geworden, makkelijk aan €2 per kaart (1060 3GB) per dag. Op hoogtijdagen, medio dec/jan, was dat wel €5 per kaart.Cor-Jan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:41:
[...]
Exact, zelf ben ik ook aan het kijken voor PoS oplossing, want PoW is niet zo interessant op dit moment.
Ik ben ik zelf bezig om dit systeem verder uit te bereiden zodat ook andere dit kunnen gaan gebruiken. Wellicht zijn er hier mensen geïnteresseerd om het systeem, als dit beta waardig is, eens te testen? Misschien kan ik zo een beetje het animo hiervoor testen. Ik heb nog genoeg idee voor het systeem en jullie wellicht nog wel veel meer! PM mij maar indien je interesse hebt.
Ik heb totaal geen ervaring met alt coins en het is zo een massa dat ik er ook niet aan wil beginnen.Splendid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Ik zie dit statement de laatste tijd vaak voorbij komen, al vind ik het zelf reuze meevallen. Ik heb zelf een autoswitcher geschreven waarmee ik op het moment meer dan 100 munten ondersteun, verdeelt over 4 verschillende exchanges en 7 algo's. Ik kom zelf nu, de omzet is zeker veel minder geworden, makkelijk aan €2 per kaart (1060 3GB) per dag. Op hoogtijdagen, medio dec/jan, was dat wel €5 per kaart.
Ik ben ik zelf bezig om dit systeem verder uit te bereiden zodat ook andere dit kunnen gaan gebruiken. Wellicht zijn er hier mensen geïnteresseerd om het systeem, als dit beta waardig is, eens te testen? Misschien kan ik zo een beetje het animo hiervoor testen. Ik heb nog genoeg idee voor het systeem en jullie wellicht nog wel veel meer! PM mij maar indien je interesse hebt.
Als er natuurlijk een automatisch systeem zou zijn wil ik gerust mijn rig even ten beschikking stellen om wat te testen.
Kan je hier iets meer over vertellen ? Welk OS bijvoorbeeld ?Splendid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:51:
[...]
Ik zie dit statement de laatste tijd vaak voorbij komen, al vind ik het zelf reuze meevallen. Ik heb zelf een autoswitcher geschreven waarmee ik op het moment meer dan 100 munten ondersteun, verdeelt over 4 verschillende exchanges en 7 algo's. Ik kom zelf nu, de omzet is zeker veel minder geworden, makkelijk aan €2 per kaart (1060 3GB) per dag. Op hoogtijdagen, medio dec/jan, was dat wel €5 per kaart.
ik ben van plan om pimp-os te gaan draaien...ik heb de server psu erbij besteld maar lees hier dus dat er geen 8 pin aansluitingen op zitten moet dus even kijken voor verloopjes.Daanvi schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:15:
[...]
wij willen foto's zien!
Ga je windows draaien?
als feedback hier positief is ga ik mss ook eentje kopen
Inmiddels hier een aantal risers vandaan gehaald, prima spul.danslo schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:37:
Was laatst op zoek naar een aantal risers en voeding voor een nieuwe rig, en kwam tweakspeed.nl tegen, iemand ervaring met deze shop?
Zie nu ook een Esonic moederbord met 6 PCI-e sloten onder de 100 eur:
https://tweakspeed.nl/esonic-intel-b85-h81-btc-king.html
Kon er nog niet heel veel informatie/reviews online over vinden... iemand ervaring met dit merk?
Kan ik, de miner is in nodejs gebouwd, dus os onafhankelijk, daar ik deze omzet naar de verschillende platformen. Deze miner is vrij 'dom', dus bevat nagenoeg geen logica, anders dan parameters accepteren van de server en hierop handelen door de miner te starten of de miner te laten draaien indien zelfde munt.Cor-Jan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:43:
[...]
Kan je hier iets meer over vertellen ? Welk OS bijvoorbeeld ?
Alle logica draait online, dus ook je beheer van je miner gebeurd geheel online. Hier kun je je eigen rig(s) en wallets beheren. Ik heb gekozen voor een systeem dat tussen nicehash en zelf een miner draaien inzit. Dus het is een autoswitcher tussen alle munten die er ondersteund worden (100+ op het moment) en waarvan je een wallet hebt geconfigureerd. De miner mined dus naar je eigen wallets, je houd zo je eigen controle over welke munten je mined en wat je er mee doet, direct verkopen of niet. Je hoeft dus alleen een wallet aan te maken voor een desbetreffende munt en deze zal meegenomen worden in de keuze van munten.
Daarbij heb ik eventueel nog de mogelijkheid tot het automatisch traden. Ik zelf zet alles direct om naar btc of usdt. Maar dit alles gebeurd onder eigen controle, ik mine dus niks eerst naar mijn wallet, maar direct naar je eigen wallets. Om de autotrader te kunnen gebruiken, dien je wel een API koppeling mogelijk te maken. Ik zelf zou aanraden om dan specifiek een account aan te maken speciaal voor de miner, dan hoef je niet bang te zijn dat ik er met je coins vandoor ga
Ik ben op het moment druk bezig met het dashboard om het e.e.a. duidelijk inzichtelijk te maken. Ik lees op dit moment ccminer uit met alle statistieken en maak hier een overzicht van om het e.e.a. te monitoren.
Kleine preview:

Nvidia miners let even extra op de laatste drivers. Ik heb ze vandaag geïnstalleerd en daarna wilde nicehash niet meer starten, pas na een rollback lukt het weer.
Moest iets van €33 betalen aan de deur, dus dat viel wel mee. Mocht je de case bestellen hou er rekening mee dat die dingen serieus lawaai maken met alle fans die erin zitten.sakurakilla schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:06:
[...]
Ahh ik dacht mischien een shop binnen Nederland/Europa
Ik ben er ook aan begonnen. Omdat de prijzen momenteel de pan uit swingen heb ik geprobeerd goede deals vinden en tweedehands onderdelen te scoren. De videokaarten en het moederbord zijn tweedehands en de PSU is een Amazon warehouse deal met lichte schade op de verpakking (who cares?). Hieronder het systeem. Ik ben van plan er af en toe een videokaart bij te prikken en een tweede PSU aan te schaffen.
De Equihash resultaten:

Rig foto:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 33,50 | € 33,50 |
1 | Asus Prime Z270-P | € 123,- | € 123,- |
1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Corsair RM750i | € 123,- | € 123,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) | € 518,43 | € 518,43 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G | € 372,95 | € 372,95 |
1 | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 Xtreme Edition 6G (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Alfa Network AWUS036NHA 630 mW 802.11b/g USB WLAN Adapter met U-Mount set | € 48,99 | € 48,99 |
1 | TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 | € 34,30 | € 34,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.331,12 |
De Equihash resultaten:

Rig foto:

Weet iemand of er nog een manier is om nog ETH te minen met een 2GB kaartje?
Naar het schijnt past de DAG file niet meer in het geheugen.

En zo niet, wat zou je dan het beste daarmee gaan minen?
Naar het schijnt past de DAG file niet meer in het geheugen.

En zo niet, wat zou je dan het beste daarmee gaan minen?
[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-02-2018 10:41 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wat voor bench/kooi gebruik je daar als ik vragen mag?Obscurax schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:19:
Ik ben er ook aan begonnen. Omdat de prijzen momenteel de pan uit swingen heb ik geprobeerd goede deals vinden en tweedehands onderdelen te scoren. De videokaarten en het moederbord zijn tweedehands en de PSU is een Amazon warehouse deal met lichte schade op de verpakking (who cares?). Hieronder het systeem. Ik ben van plan er af en toe een videokaart bij te prikken en een tweede PSU aan te schaffen.
De Equihash resultaten:
[afbeelding]
Rig foto:
[afbeelding]
Deze.sakurakilla schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Wat voor bench/kooi gebruik je daar als ik vragen mag?
Het doel is er twee systemen in te krijgen. Er past een moederbord en 2 PSU's op een schap.
Niet slecht voor €30
Wifi... nooit goed voor mining in mijn ogenObscurax schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Deze.
Het doel is er twee systemen in te krijgen. Er past een moederbord en 2 PSU's op een schap.
Niet slecht voor €30
Zie geen verschil tussen bekabeld en WiFi.Daanvi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:01:
[...]
Wifi... nooit goed voor mining in mijn ogen
en al weg
[ Voor 97% gewijzigd door D-Ed op 27-02-2018 15:03 ]
De wifi van de router van mijn provider is echt waardeloos. Valt verschillende keren per dag uit.Obscurax schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:02:
[...]
Zie geen verschil tussen bekabeld en WiFi.
Via vaste kabel nooit probleem gehad.
Duimen dat je wifi signaal goed is/blijft!
Oke maar daar heb je het al, de wifi van de meeste routers die je van je provider krijgt zijn niet heel denderend. Ik heb thuis zelf twee access points, die mijn wifi verzorgen voor zowel beneden als boven. Tot op heden nog niet gehad dat wifi wegviel, al hoewel persoonlijk zou ik mijn mining rig ook niet op wifi willen draaien hoor, meer gevoelsmatigDaanvi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:17:
[...]
De wifi van de router van mijn provider is echt waardeloos. Valt verschillende keren per dag uit.
Via vaste kabel nooit probleem gehad.
Duimen dat je wifi signaal goed is/blijft!
Behalve hw mining, kan iemand me vertellen waar ik moet zijn om zo'n browser miner te maken?
Kan niet echt veel vinden....
Is er iemand hier die gebruikt maakt van HiveOS. Ik mine met awesome miner bij miningpoolhub, multi algo switching. Echter heb ik geen idee hoe dit te werk gaat bij hiveos. Zijn wel standard MPH templates maar dat zegt mij niks of het auto switch
Zijn hier toevallig ook mensen die antminer hebben zoals de t9+/s9. Zelf sinds kort bezit van de t9+ en ben beetje aan het verdiepen naar de verschillende pools die er zo zijn.
Volgens mij is elke pool beter dan dat ie nou ligt stof te happen. Ze verouderen waarje bij staat en gezien de wachtlijsten vind ik het wel wat apart dat je daar nou nog niet over nagedacht hebt 
Gevoelsmatig zou ik een eu pool doen qua lagere latency en kijk naar de payout rate, hoe snel krijg je uitbetaald met je miner?! En wat houden ze aan fee in.
Gevoelsmatig zou ik een eu pool doen qua lagere latency en kijk naar de payout rate, hoe snel krijg je uitbetaald met je miner?! En wat houden ze aan fee in.
Je stopt vet veel geld in een miner, je wil er geld mee verdienen, dan zou ik dat nooit achter een wifi netwerkje hangen. Ook latency is altijd hoger maar de kans op ellende ook. Staat dat ding 3 dagen uit zijn neus te peuteren omdat je te beroerd was er een stekker in te steken. Verkeerde zuinigheid imhoObscurax schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:02:
Zie geen verschil tussen bekabeld en WiFi.
In webscripting draadje lijkt mij .. maar verder een best kansloze ontwikkeling imhotheduke1989 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:34:
Behalve hw mining, kan iemand me vertellen waar ik moet zijn om zo'n browser miner te maken?

[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-02-2018 07:29 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat ziet er goed uit, ik ben onder de indruk. Zal eens kijken of we hier een rig voor vrij kunnen maken zodat we wat meer kunnen testenSplendid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:12: [...] Kan ik, de miner is in nodejs gebouwd, dus os onafhankelijk, daar ik deze omzet naar de verschillende platformen. Deze miner is vrij 'dom', dus bevat nagenoeg geen logica, anders dan parameters accepteren van de server en hierop handelen door de miner te starten of de miner te laten draaien indien zelfde munt.
Alle logica draait online, dus ook je beheer van je miner gebeurd geheel online. Hier kun je je eigen rig(s) en wallets beheren. Ik heb gekozen voor een systeem dat tussen nicehash en zelf een miner draaien inzit. Dus het is een autoswitcher tussen alle munten die er ondersteund worden (100+ op het moment) en waarvan je een wallet hebt geconfigureerd. De miner mined dus naar je eigen wallets, je houd zo je eigen controle over welke munten je mined en wat je er mee doet, direct verkopen of niet. Je hoeft dus alleen een wallet aan te maken voor een desbetreffende munt en deze zal meegenomen worden in de keuze van munten.
Daarbij heb ik eventueel nog de mogelijkheid tot het automatisch traden. Ik zelf zet alles direct om naar btc of usdt. Maar dit alles gebeurd onder eigen controle, ik mine dus niks eerst naar mijn wallet, maar direct naar je eigen wallets. Om de autotrader te kunnen gebruiken, dien je wel een API koppeling mogelijk te maken. Ik zelf zou aanraden om dan specifiek een account aan te maken speciaal voor de miner, dan hoef je niet bang te zijn dat ik er met je coins vandoor ga
Ik ben op het moment druk bezig met het dashboard om het e.e.a. duidelijk inzichtelijk te maken. Ik lees op dit moment ccminer uit met alle statistieken en maak hier een overzicht van om het e.e.a. te monitoren.
Kleine preview:
[afbeelding]
Ooit gehoord van alerts? Als het systeem onbereikbaar wordt krijg ik daar een melding van. Met de HS110 kan ik het systeem een reset geven. Een kabel trekken is niet altijd mogelijk. Ik had het ook liever anders gezien.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:17:
Je stopt vet veel geld in een miner, je wil er geld mee verdienen, dan zou ik dat nooit achter een wifi netwerkje hangen. Ook latency is altijd hoger maar de kans op ellende ook. Staat dat ding 3 dagen uit zijn neus te peuteren omdat je te beroerd was er een stekker in te steken. Verkeerde zuinigheid imho
Indien WiFi mocht problemen geven kan ik nog altijd powerlines proberen maar uit ervaring is de latency van een goed WiFi netwerk en powerlines identiek. En ik heb een goed WiFi netwerk
Hier ook geen problemen met wifi. De enige keren dat de boel niet werkte was door wat te enthousiast overclocken. En het is toch niet zo dat ie bergen data moet versturen? Beinvloedt het de hashrate? (heeft iemand dat getest?)
[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-02-2018 15:40 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
0.0%, hier toevallig de boel verplaatst naar een veel koudere plek, maar helaas zonder kabel. Gewoon zelfde hashrate en stabiliteit. Zolang je wifi verbinding prima is is wifi echt geen bottleneck.Hyp Hyper schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:39:
Hier ook geen problemen met wifi. De enige keren dat de boel niet werkte was door wat te enthousiast overclocken. En het is toch niet zo dat ie bergen data moet versturen? Beinvloedt het de hashrate? (heeft iemand dat getest?)
Hey miners
ik ben op zoek naar een moederbord dat gegarandeerd goed werkt met 6 gpu's + onboard graphics. De asus z270p EN a zijn nergens meer te koop....
Heeft iemand tips?
Heeft iemand tips?
Kon het me ook niet voorstellen. Het werk gebeurt lokaal en alleen de opdrachten en de resultaten worden heen en weer verzonden.Splendid schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:49:
[...]
0.0%, hier toevallig de boel verplaatst naar een veel koudere plek, maar helaas zonder kabel. Gewoon zelfde hashrate en stabiliteit. Zolang je wifi verbinding prima is is wifi echt geen bottleneck.
OctominerRobinMM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:27:
Hey minersik ben op zoek naar een moederbord dat gegarandeerd goed werkt met 6 gpu's + onboard graphics. De asus z270p EN a zijn nergens meer te koop....
Heeft iemand tips?
haha ik ken hem maar die is niet morgen binnen en heb ik ook geen frame voor liggen. Moet 2x h81 pro btc 2.0 vervangen namelijk.
volgens mij ga je geen enkel bord waar 6 kaarten op kunnen morgen binnen hebben maar goed ik heb niet gekeken.RobinMM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:40:
haha ik ken hem maar die is niet morgen binnen en heb ik ook geen frame voor liggen. Moet 2x h81 pro btc 2.0 vervangen namelijk.
h81 btc borden overleden of wil je gewoon een nieuw bord?
heb 2 rigs staan hier van een kennis sinds deze week die ze gekocht heeft in september bij ethereumminers.nl. Dat bedrijf reageert niet meer op support aanvragen en dat ding stond al ruim een maand stil.. Aangeboden om ernaar te kijken, zodra het 16x pci-e slot gebruikt wordt crashen de rigs. Het maakt verder niet uit welke van de 6 worden aangesloten. Getest met onboard en zonder onboard graphics.
weet niet als jij het was of iemand anders er lig mij iets bij dat iemand een soort gelijk probleem had in dit topic.RobinMM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:05:
heb 2 rigs staan hier van een kennis sinds deze week die ze gekocht heeft in september bij ethereumminers.nl. Dat bedrijf reageert niet meer op support aanvragen en dat ding stond al ruim een maand stil.. Aangeboden om ernaar te kijken, zodra het 16x pci-e slot gebruikt wordt crashen de rigs. Het maakt verder niet uit welke van de 6 worden aangesloten. Getest met onboard en zonder onboard graphics.
daar was het volgens mij een kapotte riser die het liet crashen. dus mischien even het topic door zoeken.
en volgens hun site (ethereumminers.nl) heb je levens lange support je kunt ze tussen 10:00 en 16:00 ook bellen maar je krijgt dus blijkbaar geen gehoor. als het echt het bord is zit er natuurlijk nog gewoon garantie op misschien rechtstreeks bij de fabrikant een optie? als hij nu al een maand uit staat maakt de laatste paar weken ook niet meer uit toch
Kun je niet gewoon 5 aansluiten zonder de 16x pcie slot en zo verder minen in de tussentijd? Beter dan stil laten.RobinMM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:05:
|2600k|Asus 290|
Ze minen nu ook met 5 kaarten
Nieuwe risers zijn overigens onderweg maar het is wel vreemd dat bij beide rigs hetzelfde probleem speelt. Met 5 kaarten draaien ze al 3 dagen zonder issues. Zodra ik 1 van deze 5 kaarten waarmee hij dus stabiel draait op de 16x pci-e slot aansluit crasht hij al heel snel. Dit zie je ook als ik bijvoorbeeld maar 2 kaarten aansluit op het moederbord
En zonder riser op de 16x slot? Dus gpu rechtstreeks op mobo?
|2600k|Asus 290|
Nog niet aangezien alles 'netjes' in het frame zit, zal kijken of ik dat kan testen.
Heb een asus prime z270-a besteld (heb cpu en ram liggen). Als ik de boel omgebouwd heb kan ik nog wat door testen met het h81 moederbord. Deze kan dan teruggestuurd worden naar waar die vandaan komt als de rig draait met het asus moederbord.
Ik heb deze. Werkt bij mij prima met 6 GPU's en onboard video tegelijkertijd.
Wel goed instellen voor mining. Hoe staat op de MSI-site.
pricewatch: MSI Z270-A Pro
Wel goed instellen voor mining. Hoe staat op de MSI-site.
pricewatch: MSI Z270-A Pro
Ik heb hetzelfde moederbord van MSI. Werkt vlekkeloos out of the box zonder speciale instellingen.
Heb er 8 GPU’s op draaien met een PCIe 1-4 extender.
Heb er 8 GPU’s op draaien met een PCIe 1-4 extender.
Zelf heb ik geen goede ervaring met MSI, voor mijn eerste 2 Rigs een msi z270 SLI plus besteld. Niet stabiel gekregen uren weggegooid beide moederborden hadden issues met het 3 pci-e slot. Toen vervangen voor Asus prime z270-a en stable ever since. Zal niet snel weer een msi board proberen.
Als het zo door blijft zakken op de altcoin markt dan duurt het niet lang meer of er wordt geen winst meer gedraaid met minen. Tenminste met de Nederlandse elektriciteits prijzen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
ach gewoon lekker doorgaan en vooral niet verkopen.AtlAntA schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:10:
Als het zo door blijft zakken op de altcoin markt dan duurt het niet lang meer of er wordt geen winst meer gedraaid met minen. Tenminste met de Nederlandse elektriciteits prijzen.
is er een reden dat de alt coin markt zo laag staat?AtlAntA schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:10:
Mijn gokje is dat men wat huiverig is geworden voor alts omdat er zo ontiegelijk veel shitcoins zijn die niks brengen en dat men na de laatste crash het toch liever bij het 'oude en vertrouwde' bitcoin houdt.Daanvi schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:43:
[...]
is er een reden dat de alt coin markt zo laag staat?
Als je ziet hoeveel alts achterna eigenlijk niet veel meer waren/zijn dan een moneygrab dan snap ik wel dat men niet elke ico meer als the next big thing omarmt.
Voor mij als miner via nicehash is dit een slecht ding. Nicehash draait op het verkopen van hashing power voor juist de nieuwste obscuurste munten die later meer waard kunnen worden. Dit is afaik ook de enigste manier om (serieus) winst te maken als koper. Recentelijk was er nog een fork van zcash waardoor equihash nog redelijk in trek was maar nu die is geweest zie je dat ook al afzakken.
Ik maak nog steeds wel winst hoor, het is alleen veel minder dan aan het begin van het jaar.
Thanks voor de uitleg!AtlAntA schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:52:
[...]
dus ik denk dat ik me er geen buil aan val.
Had nooit echt een goed gevoel bij al die alt coins, als ik dan de slow chat hier las zag je mensen die snel/veel winst willen zonder bezig te zijn met de doelen achter een alt coin...
Dat dit ging mis lopen was in de sterren geschreven!
wel jammer natuurlijk voor mensen die wel met goeie bedoelingen hun altcoin willen gebruiken.
Zie ook dat de laatste dagen er op ethermine bijna 5k miners bij zijn gekomen, duidelijk altcoin miners die overschakelen. nog eens 5% miner ETH
[ Voor 12% gewijzigd door Daanvi op 01-03-2018 16:48 ]
asus moederbord binnen en draait met 6 kaarten
was nog heel even momentje stress omdat hij niet meer dan 3 gpus wilde herkennen.. 4G encoding vergeten op enabled te zetten, en moest hem ook nog helemaal van het stroom halen voordat hij meer kaarten wilde oppakken. Even snel getest met simplemining. Nu windows opnieuw installeren en dan wil ik is naar een bios mod gaan kijken want de 570's 4gb doen nu 22mhs per kaart. Extra snelheid is leuk maar wil vooral lager gebruik.
Zit er zelf echt sterk aan te twijfelen mijn evga 1070ti ftw2 kaarten te verkopen. 5 tot 6 dollar winst per dag op eth is het mij niet echt meer waard.
Maar ja, heb wel super goede kaarten (60% vermogen, core +200, mem +700 en temps rond 50 graden op 45% fans) en je wilt toch geen spijt gaan krijgen als ze eenmaal weg zijn...
Keuzes, keuzes...
Maar ja, heb wel super goede kaarten (60% vermogen, core +200, mem +700 en temps rond 50 graden op 45% fans) en je wilt toch geen spijt gaan krijgen als ze eenmaal weg zijn...
Keuzes, keuzes...
Ben er pas sinds begin dit jaar mee bezig. Dus echt niet ver.
Toen de koersen goed stonden, had ik nog wel aardig wat binnen, maar sinds de zcl fork is dat aardig ingeklapt. De vraag is natuurlijk wat de btcp waard gaat worden.
Maar er is nu nog best vraag naar 1070ti's.
Zie founders editions voor rond de 580-600 euro gaan.
Als ik dat voor mijn evga's kan krijgen (of meer), dan maak ik daar wel wat op goed.
Toen de koersen goed stonden, had ik nog wel aardig wat binnen, maar sinds de zcl fork is dat aardig ingeklapt. De vraag is natuurlijk wat de btcp waard gaat worden.
Maar er is nu nog best vraag naar 1070ti's.
Zie founders editions voor rond de 580-600 euro gaan.
Als ik dat voor mijn evga's kan krijgen (of meer), dan maak ik daar wel wat op goed.
[ Voor 29% gewijzigd door Pirelly op 02-03-2018 09:49 ]
zou je toch rond de 27 a 28 moeten geraken denk ik. Ga dit weekend beginnen testen met mijn eerste 570, tot nu toe enkel 580's gebruikt. Al heb ik meer naar performance gezien dan naar stroomverbruik.RobinMM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:16:
asus moederbord binnen en draait met 6 kaartenwas nog heel even momentje stress omdat hij niet meer dan 3 gpus wilde herkennen.. 4G encoding vergeten op enabled te zetten, en moest hem ook nog helemaal van het stroom halen voordat hij meer kaarten wilde oppakken. Even snel getest met simplemining. Nu windows opnieuw installeren en dan wil ik is naar een bios mod gaan kijken want de 570's 4gb doen nu 22mhs per kaart. Extra snelheid is leuk maar wil vooral lager gebruik.
Ik heb een enkele 1080ti draaien die omgerekend net boven de 2 euro per dag haalt. Huilen met de pet op. En eerlijk gezegd denk ik dat dit nog wel een paar maand aanhoud.Pirelly schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:04:
Zit er zelf echt sterk aan te twijfelen mijn evga 1070ti ftw2 kaarten te verkopen. 5 tot 6 dollar winst per dag op eth is het mij niet echt meer waard.
Keuzes, keuzes...
Denk dat ik er maar eens 3 op marktplaats zet.
1 wil ik er houden voor m'n eigen gaming pc.
Het frame, risers, voeding, cpu en mainboard hou ik gewoon nog even. Misschien kan ik dat later verkopen, of aanvullen met nieuwe generatie GPU's.
Het frame, risers, voeding, cpu en mainboard hou ik gewoon nog even. Misschien kan ik dat later verkopen, of aanvullen met nieuwe generatie GPU's.
[ Voor 3% gewijzigd door Pirelly op 02-03-2018 10:03 ]
Hoho misschien zijn er hier ook liefhebbers!Pirelly schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:55:
Denk dat ik er maar eens 3 op marktplaats zet.
Het frame, risers, voeding Cup en mainboard hou ik gewoon oh even. Misschien kan ik dat later verkopen, of aanvullen met nieuwe generatie GPU's.
Haha...
Ga natuurlijk proberen er zoveel mogelijk voor te krijgen ;-)
Denk dat bieden op marktplaats het meest opbrengt. Maar ik hoop ergens rond 600+.
Zijn net twee maanden oud en erg goede overklokkers.
Enige nadeel voor mining rig zijn de twee 8 pin aansluitingen. Maar dat is ook op te lossen.
Denk dat bieden op marktplaats het meest opbrengt. Maar ik hoop ergens rond 600+.
Enige nadeel voor mining rig zijn de twee 8 pin aansluitingen. Maar dat is ook op te lossen.
Ah ja dan denk ik dat je op marktplaats inderdaad meer zal krijgen. Ik heb ook een 1070 FTW in mijn rig draaien en dat is ook een beest van een kaart. Ook heb ik nog een gewone evga 1070 draaien die het ook erg goed doet. Zou graag meer evga kaarten willen.Pirelly schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:01:
Haha...
Ja, kan het altijd proberen, dacht ik. Intussen staat ie met 33MH/s per kaart lekker eth te minen. Lukt het niet, blijft alles gewoon.
Ik zou toch een jaar minen als je eenmaal een rig hebt draaien, de markt zit in een dip en iedereen schiet in de stress. Voor de piek in december was het nou ook niet echt geweldig zie bijvoorbeeld nog het hardware.info item van 6 november. Daar werd ook gezegd dat het in principe niet loont om te investeren in een rig vanwege te lange terugverdientijd bij de koerst van dat moment. Tenzij je bijvoorbeeld mined omdat je verwacht dat de koers komende jaar nog gaat stijgen. Als je toch al een leuke videokaart in je pc hebt zitten dan is het toch zonde als je die niet laat draaien als je niet gamed.
@RobinMM met welke GPU's draai je?
Ik ben aan het klooien om 6x vega te laten draaien icm met een AMD Ryzen, maar lukt niet.
Misschien toch overstappen naar intel...
Ik ben aan het klooien om 6x vega te laten draaien icm met een AMD Ryzen, maar lukt niet.
Heb je al geprobeerd met simplemining.net? Daar test ik vaak mee want dan heb je vrij snel door of er hardware problemen zijn. Ik heb zelf 2 rigs gebouwd op basis van nvidia gpu's en intel, die draaien op Windows zonder enig omkijken. Maar nu 2 rigs in handen gekregen op basis van AMD gpu's. Werkt toch weer ff anders en hoewel ik nu 1 stabiel heb draaien op simplemining os ging het met verse Windows installatie helemaal mis haha. Vreemd probleem waarbij windows niet wil booten (na installatie van AMD driver met 1 aangesloten videokaart) als interne graphics aangesloten zijn. En als ik dan zonder dat interne graphics aangesloten te hebben opstart kom ik wel in Windows maar dan geeft claymore problemen. Dus dat hoofdstuk is nog niet afgesloten. Helaas wacht ik ook nog op andere risers en ga ik een weekje op wintersport dus voor nu laat ik hem pruttelen op SMOS. Daarna weer rustig kijkenpdehoop schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:25:
@RobinMM met welke GPU's draai je?
nee, niet geprobeerd. ze ondersteunen nog geen vegas:)
Ga denk ik de Asus PRIME Z370-A maar kopen en proberen...
jammer van de ryzen, maar misschien die maar houden voor een eventuele Nvidia rig...
Ga denk ik de Asus PRIME Z370-A maar kopen en proberen...
jammer van de ryzen, maar misschien die maar houden voor een eventuele Nvidia rig...
Eerste bod van 600 euro al binnen. Voor één 1070ti kaart... Nog even afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Pirelly op 02-03-2018 14:20 ]
Heren, ik heb een frame laten maken op mijn maten, echter ben ik vergeten rekening te houden met de extra lengte van de USB 3.0 kabel die aan de riser zit. Nu kan ik een haakse USB 2.0 adapter kopen, dit past wel, om vervolgens de kabel aan te sluiten. Gaat dit werken, of moet ik een haakse USB 3.0 adapter hebben?
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Volgens Google/reddit gaat dat niet werken omdat usb3 twee kabeltjes meer gebruikt oid. Je kan het gewoon proberen maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het werkt.untflanked schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:02:
Heren, ik heb een frame laten maken op mijn maten, echter ben ik vergeten rekening te houden met de extra lengte van de USB 3.0 kabel die aan de riser zit. Nu kan ik een haakse USB 2.0 adapter kopen, dit past wel, om vervolgens de kabel aan te sluiten. Gaat dit werken, of moet ik een haakse USB 3.0 adapter hebben?
Ehm, USB 3.0 gebruikt 9 draadjes en USB 2.0 4 draadjes. Met zo'n adapter reduceer je je kabel tot USB 2.0, want je mist 5 pinnetjes.untflanked schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:02:

Bedankt voor de antwoorden. Jammer van mijn frame, maar heb zojuist 16x Haakse USB 3.0 Adapters besteld. Bedankt voor de snelle antwoorden.
En je roi weer met een paar dagen verlengd.untflanked schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:36:
Bedankt voor de antwoorden. Jammer van mijn frame, maar heb zojuist 16x Haakse USB 3.0 Adapters besteld. Bedankt voor de snelle antwoorden.
Achja, met gratis stroom is het prima te doen.
Ik heb een simpele vraag wellicht, maar eentje waar ik maar lastig antwoord op weet te krijgen (ook omdat ik zelf geen manier heb van meten wat mijn daadwerkelijke verbruik is).
Heeft het zin om mijn CPU mee te laten minen, of kan ik beter, gezien het stroomverbruik, alleen mijn GPU laten minen?
Stukje achtergrond:
Ik heb een gaming pc met een i7-7700k op 5ghz en een GTX 1070. Ik mine al een hele tijd via MultiPoolMiner op MiningPoolHub, en dat levert me best wel iets op. In december was het natuurlijk fantastisch, nu is het acceptabel. De computer staat hoe dan ook 24/7 aan op de GPU, de enige vraag is dan of het qua stroomkosten wel of niet rendeert om die CPU mee te laten rekenen.
Heeft het zin om mijn CPU mee te laten minen, of kan ik beter, gezien het stroomverbruik, alleen mijn GPU laten minen?
Stukje achtergrond:
Ik heb een gaming pc met een i7-7700k op 5ghz en een GTX 1070. Ik mine al een hele tijd via MultiPoolMiner op MiningPoolHub, en dat levert me best wel iets op. In december was het natuurlijk fantastisch, nu is het acceptabel. De computer staat hoe dan ook 24/7 aan op de GPU, de enige vraag is dan of het qua stroomkosten wel of niet rendeert om die CPU mee te laten rekenen.
is het mogelijk om een gtx 1070ti aan te sluiten via molex...dus wel met een verloopje van 2x molex naar 8 pins pcie? ik heb namelijk kabels te weining op mijn voeding. maar wel een molex streng over.
Ik ben sinds gisteren op de bonnefooi BTCP aan het minen. Dit omdat er nog geen prijskaartje aan hangt, het nog niet verhandeld wordt. De verwachting is dat dit wel binnenkort zal gaan gebeuren. Het zóu goed kunnen gaan scoren, maar ook kunnen mislukken. Gokje.
En? Komt dat nog een beetje rap binnen? Heb je al een btcp wallet waar je heen kunt minen?
Edit, zie hem net op de homepage. Gauw maar even m'n munten claimen...
[ Voor 29% gewijzigd door Pirelly op 04-03-2018 15:05 ]
Simpel antwoord: Nee.aeg13 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:16:
Ik heb een simpele vraag wellicht, maar eentje waar ik maar lastig antwoord op weet te krijgen (ook omdat ik zelf geen manier heb van meten wat mijn daadwerkelijke verbruik is).
Vraag: heb je al een Wattmeter? Nee, ga zo'n ding halen. Ook voor je huidige setup is tweaken 1 van de leuke dingen om zo weinig mogelijk stroom te gebruken en toch een acceptabel resultaat te halen.
Laat het vervolgens dan een dag draaien, Rekensom is dan snel gemaakt.
BTCP is wel een dubieuze coin van 2018. De difficulty is belachelijk hoog en als de prijs op exchanges gaat tegenvallen gaat het je geld kosten. Maargoed dat is natuurlijk je gok die je neemtHyp Hyper schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:58:
Ik ben sinds gisteren op de bonnefooi BTCP aan het minen. Dit omdat er nog geen prijskaartje aan hangt, het nog niet verhandeld wordt. De verwachting is dat dit wel binnenkort zal gaan gebeuren. Het zóu goed kunnen gaan scoren, maar ook kunnen mislukken. Gokje.
Ik ga liever voor de LT in een project die nu steady is en met potentie, zoals ZenCash of ETH.
Ik weet en merk het, maar ga er vanuit dat ik er snel genoeg achter ga komen of het nut heeft. Zal me geen kapitalen kosten denk ik.kwaki schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:42:
[...]
BTCP is wel een dubieuze coin van 2018. De difficulty is belachelijk hoog en als de prijs op exchanges gaat tegenvallen gaat het je geld kosten. Maargoed dat is natuurlijk je gok die je neemt. Lees voor de gein reddit van BTCP even. "DONT SELL BELOW $500", "LETS PUMP IT!".
Ik ga liever voor de LT in een project die nu steady is en met potentie, zoals ZenCash of ETH.
ZEN is mijn tweede keuze. Dat heb ik al een tijdje gemined zo tussendoor. Toen het hoog stond heb ik ZClassic gedaan, maar dat heeft nu geen nut meer.
Die schreeuwerige tekst zal toch niet van btcp zelf zijn? Het lijkt me eerder iets van zo'n rare volger die je overal tegenkomt.
Je had ook ZClassic dus? De difficulty is zoals kwaki aangeeft al aan de hoge kant. Als de waarde uit gaat komen op tientjeswerk of minder, kan ik er meteen weer mee gaan stoppen.Pirelly schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:02:
En? Komt dat nog een beetje rap binnen? Heb je al een btcp wallet waar je heen kunt minen?
[ Voor 26% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-03-2018 20:14 ]
Ja, inderdaad. Maar daar heb je niets meer aan en de waarde is gekelderd. Dus ik hoop dat btcp nog wat waard wordt. Ik ben er wel achter dat minen niets voor mij is. Koop liever de munt waar ik interesse in heb. Vandaar dat ik mijn 1070ti's te koop heb gezet.
Dit weekend nog een RX570 bij gestoken in de rig, weer 27,5Mhs erbij
volgende stap is mijn koeling verbeteren... meeste kaarten zitten rond de 68 graden, zou ze liever naar begin 60 krijgen...
volgende stap is mijn koeling verbeteren... meeste kaarten zitten rond de 68 graden, zou ze liever naar begin 60 krijgen...
Ik stoor me al langer aan de huidige GPU prijzen. Nu was ik laatst aan het bedenken, ik zou natuurlijk een nieuwe GPU kunnen halen, en dan de uren dat ik de pc niet gebruik gaan minen, om de meerprijs terug te verdienen.
Wij hebben het voordeel dat ons stroomverbuik al aardig hoog is, omdat we all-electric zijn gegaan en een warmtepomp hebben gaan we waarschijnlijk aardig in de buurt komen bij 10.000 kWh/jaar. Als ik ga minen ga ik daar ruim overheen, en de electricteitsprijs is dan opeens een stuk lager. Naar mijn weten ongeveer 6 cent lager omdat de belasting afneemt. Maakt dat minen veel interessanter? Of maak ik nu een rekenfout.
Wij hebben het voordeel dat ons stroomverbuik al aardig hoog is, omdat we all-electric zijn gegaan en een warmtepomp hebben gaan we waarschijnlijk aardig in de buurt komen bij 10.000 kWh/jaar. Als ik ga minen ga ik daar ruim overheen, en de electricteitsprijs is dan opeens een stuk lager. Naar mijn weten ongeveer 6 cent lager omdat de belasting afneemt. Maakt dat minen veel interessanter? Of maak ik nu een rekenfout.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De stroomprijs gaat idd omlaag boven een verbruik van 10.000 kWh/jaar.psy schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:03:
Ik stoor me al langer aan de huidige GPU prijzen. Nu was ik laatst aan het bedenken, ik zou natuurlijk een nieuwe GPU kunnen halen, en dan de uren dat ik de pc niet gebruik gaan minen, om de meerprijs terug te verdienen.
Ik zelf ga hier ook overheen dit jaar met de miners. Dat scheelt idd rond de 6 cent/kWh.
Op de site whattomine.com kan je je hashrates en je stroomkosten aangeven. Zij rekenen dan uit hoeveel winst je per dag maakt met de kaart. Is wel in $, maar dat kan je zelf natuurlijk omrekenen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik doe allebei. Wat ik meer wil gaan doen is muntjes minen die nog niet verhandeld worden.Pirelly schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:15:
Ja, inderdaad. Maar daar heb je niets meer aan en de waarde is gekelderd. Dus ik hoop dat btcp nog wat waard wordt. Ik ben er wel achter dat minen niets voor mij is. Koop liever de munt waar ik interesse in heb. Vandaar dat ik mijn 1070ti's te koop heb gezet.
Dat is wel een gok en vergt onderzoek, maar kan leuk uitvallen.
klopt nieuwe munten kunnen leuk zijn ik wil hier binnenkort ook wat meer mee bezig gaan maar wil eerst mijn 1 ETH hebben. zo heb ik laatst al eens een beetje ETN gemined.Hyp Hyper schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:52:
[...]
Ik doe allebei. Wat ik meer wil gaan doen is muntjes minen die nog niet verhandeld worden.
Dat is wel een gok en vergt onderzoek, maar kan leuk uitvallen.
maar ja de vraag is altijd welke coin ga je pakken
Ik zit met een probleempje. De miners willen graag de Win10 anniversary update uitvoeren, maar daar is geen ruimte meer voor op de SSD. Hebben jullie nog tips om wat ruimte vrij te maken. Ik heb 8GB nodig voor de update, ik heb echter maar 5GB vrij. Er staan al geen programma's op en de standaard meuk van Microsoft heb ik er al afgehaald.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
update op usb stick zetten en dan updaten of wil hij echt voor de installatie van de update 8gb vrij hebbenPM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:13:
Ik zit met een probleempje. De miners willen graag de Win10 anniversary update uitvoeren, maar daar is geen ruimte meer voor op de SSD. Hebben jullie nog tips om wat ruimte vrij te maken. Ik heb 8GB nodig voor de update, ik heb echter maar 5GB vrij. Er staan al geen programma's op en de standaard meuk van Microsoft heb ik er al afgehaald.
Hij wil echt 8GB vrij hebben op de SSD.hjvg schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:15:
[...]
update op usb stick zetten en dan updaten of wil hij echt voor de installatie van de update 8gb vrij hebben
Claymore v11.2 zegt in de beschrijving dat de Anniversary update geïnstalleerd moet zijn.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar sowieso af en toe een update van MS kan geen kwaad denk ik.
Jammer dat er maar een 60GB SSD in zit....