Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Titus schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:52:
[...]

Dan kan je alsnog het beste de voordeligste coin op het moment(hangt van setup af, maar laten we nu ETH zeggen) minen, en dan die verkopen voor 10% en ETC er van kopen, dan heb je meer ETC dan als je ETC zelf minet...

Imaginair rekenvoorbeeld:
- 10% van je hashing power kan 1 ETH minen, dit is de voordeligste coin om te minen voor deze imaginaire setup.
- 10% van je hashing power kan 50 coins X minen, samen 0.5 ETH waard.

Je kan dan beter die 1 ETH minen, en via een exchange omzetten nara coin X, met wat kleine fee's zeg 98 stuks coin X.
@Titus Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar het is op deze kleine schaal niet de moeite waard. Je verliest plenty op de transfers van Nanopool(fee) naar Bittrex(gas fee), Bittex trade(comissie) en dan de fixed withdraw fee naar de losse ETC wallet. Voor die paar euro per maand niet de moeite. Ik mine gewoon rustig rechtstreeks met 10% van m'n GPU hash naar een "offline" wallet en dan zien we over 10 jaar wel of het wat waard is.

Als de ETC echt laag staat koop ik gewoon met gemined BTC of Scrypt bij. Dat is nog veel meer cost effective dan daar ETH voor te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 14:54

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Is een wat ouder Atom D510 boardje (4GB + SSD) voldoende om Ethminer te minen met een GTX1060/6GB?

#ProductPrijsSubtotaal
1Point of View MB-D510-MITX€ 0,-€ 0,-

[ Voor 84% gewijzigd door ocdaan op 08-09-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Andere vraag in het kader van veiligheid stroom etc.

Ik ben nieuwsgierig naar het volgende: je ziet wel eens setups van een RX570 of RX580 waarvan maar 1 van de 2 connectors is aangesloten, een RX570 heeft bijvoorbeeld 1x 8 en 1x 6 pin. Dan sluiten ze alleen de 8 pin aan. Is dat wel veilig? Als je dan gaat overclocken gaat er dan niet teveel stroom door?

Bijvoorbeeld een GeForce 1080 heeft 2x8 pin (lijkt mij voor een reden) als je er dan 1 aansluit is het dan wel veilig en kan je er dan mee minen? Niet dat ik het wil doen hoor, maar ik ben een beetje aan het Googlen en zie dit nu best vaak gebeuren, als reden zie je dan vaak "Ja je hebt het niet nodig".

Dan vraag ik me af is dit wel een veilige oplossing, waarom zou je uberhaupt dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
ocdaan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:52:
Is een wat ouder Atom D510 boardje (4GB + SSD) voldoende om Ethminer te minen met een GTX1060/6GB?

#ProductPrijsSubtotaal
Als je er een PCI slot op zit kan je er in theorie een miner van maken. Het gaat erom dat linux, windows je videokaart gaat herkennen. Lukt dat dan kan je minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het herkennen van de hardware gaat denk ik wel lukken maar buiten dat vraag ik me af of de processor snel genoeg is of dat het boardje een bottleneck gaat worden. Maarja, gewoon proberen, ik heb Windows inmiddels al geinstalleerd, nu even wachten tot de riser bezorgd wordt volgende week (net eentje gekocht van een medetweaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
ocdaan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:40:
Het herkennen van de hardware gaat denk ik wel lukken maar buiten dat vraag ik me af of de processor snel genoeg is of dat het boardje een bottleneck gaat worden. Maarja, gewoon proberen, ik heb Windows inmiddels al geinstalleerd, nu even wachten tot de riser bezorgd wordt volgende week (net eentje gekocht van een medetweaker)
@ocdaan Als je je zorgen maakt is misschien Linux een beter idee. Je hebt voor minen sowieso alleen maar command line nodig dus alle grafische meuk van Windows zit maar in de weg ;)

In 2015 draaide ik m'n Gridseed Scrypt miners vanaf Intel Compute sticks met oude Atoms er in en toen in elk geval geen bottlenecks gemerkt. Maar nooit DaggerHash er op geprobeerd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:03
Dank voor de reactie op mijn vraag wat de opbrengst en ROI was. Ik blijf gewoon investeren in coins, dat bracht me al heel snel meer op.

Alleen ga ik nu afwachten wat SONM (decentrale cloud/gaming/render farm/etc) gaat doen, hun hebben bij de launch van hun mainnet namelijk mining rigs nodig die ze willen huren. In plaats van mining leen je je rig uit om applicaties van derden op te laten draaien. Zo is er sinds vandaag een CS:GO server draaiende die op deze software al draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

JannyWooWoo, daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk maar ik ben niet zo thuis met Linux, een windows install is wat makkelijker. Ik heb al de nodige services uitgezet en de pc draaid nu wel okay. Ik ga het gewoon proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
pongthamong schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:01:
@JannyWooWoo Etc is toch helemaal niet winstgevend? Dat is zelfde algoritme, wallet als eth alleen dan met minder waarde?
Waarom zou ETC niet winstgevend zijn en ETH wel? Dat moet je me nu toch eens uitleggen... Als ik mij niet vergis is ETC meer wel dan niet winstgevender dan ETH minen ... Nu met de weekend dip is ETC iets minder winstgevend dan ETH daar ze wat harder naar beneden zijn gegaan maar dat zal tegen maandag of dinsdag wel weer anders zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Nou ja zelfde algoritme. Als je daarop minet met huidige koers heb je 250 per maand aan ETH en maar iets van 100 euro aan Etc min je stroomkosten hou je weinig over.

Ikzelf mine nu Ubiq kost me ook meer dan ik nu eraan verdien, maar is een investering. Ik heb nu al meer dan 3 coins geminet. Mocht het ooit wat waard worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
pongthamong schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:31:
Misschien leuk om te inventariseren:

Welke coins mine je met je gpu?
Ikzelf mine:
- Ethereum (ETH)
- Zcash (ZEC)
- Decred (DCR)
- SiaCoin (SC)
- Monero (XMR)
Hoe mine je deze tegelijkertijd? ik mine alleen dual ETH + DCR via Claymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Iedereen snapt hopelijk dat als minen op dit moment meer kost dan je eraan verdient je de coins beter kan kopen op een exchange? Ongeacht of je een koersstijging of daling verwacht?

[ Voor 17% gewijzigd door Tomm13 op 10-09-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Opstelling:
6x MSI 480 8GB met timing aangepast 1:1750 1:2000.
8GB RAM
Asrock BTC 2.0
30 GB SSD
Corsair RM1000W voeding
Risers USB 3.0
Windows 10 Pro
Claymore 9.8 -> mine ETH only
AMD Blockchain BETA driver
MSI afterburner 4.4.0 beta15

Ik heb het volgende probleem: In MSI Afterburner zet ik mijn Core Voltage per kaart op 960 mv. Als ik dit doe terwijl Claymore draait, zie ik dat dit positief effect heeft, want de Watt verbruik per kaart daalt van 135W naar 95W. Maar als ik Claymore afsluit en opnieuw opstart, dan stijgt het Watt verbruik weer naar 135W. Workaround: handmatig moet ik dan de Core Voltage per kaart weer op 1150 zetten en daarna weer verlagen naar 960 mv. Dan pas daalt het aantal Watt weer naar 95W.

Wat ik heb gedaan om oplossing te zoeken:
- gezocht in settings van MSI afterburner, maar heeft niet geholpen.
- gezocht op Google met: watt increases when starting claymore

Iemand een idee wat de oorzaak is en hoe je dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:07
Mathadon schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:59:

Ik heb het volgende probleem: In MSI Afterburner zet ik mijn Core Voltage per kaart op 960 mv. Als ik dit doe terwijl Claymore draait, zie ik dat dit positief effect heeft, want de Watt verbruik per kaart daalt van 135W naar 95W. Maar als ik Claymore afsluit en opnieuw opstart, dan stijgt het Watt verbruik weer naar 135W. Workaround: handmatig moet ik dan de Core Voltage per kaart weer op 1150 zetten en daarna weer verlagen naar 960 mv. Dan pas daalt het aantal Watt weer naar 95W.

Iemand een idee wat de oorzaak is en hoe je dit kan voorkomen?
Misschien kun je het op de commandline meegeven binnen claymore.
https://www.reddit.com/r/...dervolting_from_claymore/
-mvddc set target GPU memory voltage, multiplied by 1000. For example, "-mvddc 1050" means 1.05V. You can also specify values for every card, for example "-mvddc 900,950,1000,970". Supports latest AMD 4xx cards only in Windows. Note: for NVIDIA cards this option is not supported.
-cvddc set target GPU core voltage, multiplied by 1000. For example, "-cvddc 1050" means 1.05V. You can also specify values for every card, for example "-cvddc 900,950,1000,970". Supports latest AMD 4xx cards only in Windows. Note: for NVIDIA cards this option is not supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
NLMaca schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:48:
[...]

[...]
Ik heb het net geprobeerd, maar knippert mn scherm een paar keer en dan crasht m'n RIG.
Maar dan zou ik dus weer helemaal opnieuw moeten beginnen met fine-tuning, maar dan via undervolting via claymore commandline opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gaat lekker* met Bitcoin.

Is dit de waan van de dag, of is er nieuws geweest op basis waarvan we een vermoeden kunnen hebben hoe ver dit doorgaat?
edit:

offtopic:
*) Tweaker-hint: Sarcastisch

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 10-09-2017 12:16 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Sando schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:14:
Gaat lekker* met Bitcoin.

Is dit de waan van de dag, of is er nieuws geweest op basis waarvan we een vermoeden kunnen hebben hoe ver dit doorgaat?
edit:

offtopic:
*) Tweaker-hint: Sarcastisch
voor koerschommelingen e.d. kun je hier meer info halen.
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
pongthamong schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:49:
Nou ja zelfde algoritme. Als je daarop minet met huidige koers heb je 250 per maand aan ETH en maar iets van 100 euro aan Etc min je stroomkosten hou je weinig over.

Ikzelf mine nu Ubiq kost me ook meer dan ik nu eraan verdien, maar is een investering. Ik heb nu al meer dan 3 coins geminet. Mocht het ooit wat waard worden
Misschien moet je je wat beter inlezen dan? Idd hetzelfde algoritme, maar niet dezelfde difficulty. (Beetje zoals BTC vs BCH). Met dezelfde hashpower en een lagere difficulty krijg je dus meer coins... Die coins mogen dan minder waard zijn, maar als je het rekensommetje maakt op het einde van de maand (Om er maar een vergelijkingstijd op te plakken) dan had je de laatste 2/3 maand meer over bij ETC mining dan bij ETH mining.

Ik zie dus niet in hoe jij aan 100 Euro komt bij ETC en 250 bij ETH ... Ik vermoed als je effectief zo rekent je toch al een kleine som aan winst hebt mislopen.

Momenteel is het echter voordeliger om ETH te minen. (Mits je onmiddellijk casht of omzet naar BTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
NLMaca schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:48:
[...]

[...]
Zie: https://www.reddit.com/r/...erent_types_of_cards_via/

Ik lees dat men hardcoded de settings in de bios van de videokaart instelt, dan heb je geen gedonder met software die steeds settings wijzigt. Is dat een aanbevolen optie? Ik heb dit nog nooit eerder gedaan. iemand hier meer ervaring in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Amarog schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:13:
[...]

Misschien moet je je wat beter inlezen dan? Idd hetzelfde algoritme, maar niet dezelfde difficulty. (Beetje zoals BTC vs BCH). Met dezelfde hashpower en een lagere difficulty krijg je dus meer coins... Die coins mogen dan minder waard zijn, maar als je het rekensommetje maakt op het einde van de maand (Om er maar een vergelijkingstijd op te plakken) dan had je de laatste 2/3 maand meer over bij ETC mining dan bij ETH mining.

Ik zie dus niet in hoe jij aan 100 Euro komt bij ETC en 250 bij ETH ... Ik vermoed als je effectief zo rekent je toch al een kleine som aan winst hebt mislopen.

Momenteel is het echter voordeliger om ETH te minen. (Mits je onmiddellijk casht of omzet naar BTC).
Ik mine nu bijvoorbeeld Ubiq 24/7. Ik haal iets van anderehalve coin per dag op. Die coin is een euro waard. Na een maand zou ik 40 coins? hebben. Mijn stroomkosten blijven gelijk die zijn rond de 60. Dus in feite maak ik verlies. Met ETC is het een beetje uit de duim gezogen, maar ik geloof niet dat je daar heel veel winst mee kan maken.

Nu kan het zijn dat ubiq opeens stijgt in waarde. Stel ik heb over maand of 3, 100 coins en als de waarde van 10 euro per coin is of meer dan is het alweer een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-10 07:43
Welke miner gebruiken jullie voor ZCash?
Ik heb nVidia 1070 kaarten en volgens Nanopool is het dan EWBF miner.
Claymore gebruik ik voor Eth.
Deze bestaat ook voor ZCash, maar dan staat er AMD achter...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake_levy99
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik heb een kleine mining rig staan en ik wil daar een extra grafische kaart op aansluiten. Ik gebruik Ethos Distro als programma rechtstreeks.

De kaart wordt wel herkend door het systeem alleen start hij niet met minnen, de overige kaarten doen dat wel alleen de extra toegevoegde kaart start niet.

Kaart AMD Radeon R9 270X 4gb

Ik heb verschillende aansluitingen geprobeerd, alle koppelingen nog een keer nagelopen. heel veel geprobeerd te zoeken op internet maar ik kom niets bruikbaars tegen. Als ik de site Ethos distro moet geloven instaleert hij de evt drivers automatisch.

Kan iemand mij op weg helpen waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt.
...

• Amarog
pongthamong schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:36:
[...]
Met ETC is het een beetje uit de duim gezogen, maar ik geloof niet dat je daar heel veel winst mee kan maken.
Dude, die zin alleen al... Je maakt een statement op iets dat uit je duim is gezogen 8)7
Ik herhaal mezelf NOG maar eens, ETC is meer WEL dan NIET winstgevender dan ETH. Zelfs nu daalt ETC minder sterk t.o.v. BTC dan ETH.

Met de huidige koers en difficulty is ETC net iets minder winstgevender dan ETH. Ik durf er geld op te leggen dat dat volgende week wel weer anders zal zijn en ETC meer zal opbrengen.

Je moet weten met een miner van 166 Mh/s krijg je op 30 dagen ongeveer 0,774 ETH (173,3 Euro op het moment van schrijven) en met dezelfde miner krijg je 14,6 ETC (172,8 Euro op het moment van schrijven).

Need I say more? }:O

• poNgz0r
Ja op dit moment is het winstgevender op het moment dat ik ermee aan de slag ging had ETH een waarde van 300, toen haalde ik 320 per maand met ETH op en met ETC nog niet eens de helft dude.

Het zijn momentopnames, je kan wel zo tof proberen te doen, maar op dit moment heb jij gelijk toen had ik gelijk. Overigens zit ik niet meer zo in ethereum dus de actuele ratios weet ik niet. Ik mine nu wat anders

Ben blij dat je jezelf in ieder geval geweldig vind.

Overigens je berekening is heel leuk, maar de stroom moet er ook af. Komt een beetje neerbuigend over allemaal. Ik stel voor dat je gewoon even op whattomine.com kijkt

[ Voor 15% gewijzigd door poNgz0r op 13-09-2017 18:56 ]

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje zijn er buiten BTC/ETH nog andere cryptocurrencies die de moeite waard zijn voor een beginner?

Ik probeerde ETH, maar hij wilt nog steeds geen wallet aanmaken... Duurt een eeuwigheid, nog steeds niet aangemaakt in Mist btw. BTC heb ik geprobeerd in een pool, maar dat was meer als test om te zien hoe en wat, maar ik kon niet echt de status daarvan inzien (Slushpool en Eligius).

Cryptocurrencies interesseert me wel, maar volgens mij is het iets dat met geduld te maken heeft. Geen probleem zolang ik rustig alles kan inzien.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:38
Simyager schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:57:
Ik heb een vraagje zijn er buiten BTC/ETH nog andere cryptocurrencies die de moeite waard zijn voor een beginner?

Ik probeerde ETH, maar hij wilt nog steeds geen wallet aanmaken... Duurt een eeuwigheid, nog steeds niet aangemaakt in Mist btw. BTC heb ik geprobeerd in een pool, maar dat was meer als test om te zien hoe en wat, maar ik kon niet echt de status daarvan inzien (Slushpool en Eligius).

Cryptocurrencies interesseert me wel, maar volgens mij is het iets dat met geduld te maken heeft. Geen probleem zolang ik rustig alles kan inzien.
Vertcoin. Goede coin en heeft een one click miner. Asic-resistant.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• poNgz0r
Wallet aanmaken via myst was voor mij ook een ramp. Ik heb toen jaxx geprobeerd en myetherwallet ofzoiets die ging prima. Je kan ook hiervoor op whattomine.com kijken, enkele coins die je kan minen:

Ethereum met gpu
Ethereum classic met gpu
Zcash met gpu
Ubiq met gpu
Monero met gpu
Dash met gpu maar beter met asic
Decred met gpu
Siacoin met gpu

Of het winstgevend is kijk dan maar het beste op whattomine.com anders krijg je van die zinloze discussies zoals hierboven, aangezien een coin per dag of week al kan verschillende in waarde. Eigenlijk per minuut al wel.

Had ik al whattomine.com gezegd?

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 16:56
Simyager schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:57:
Alvast beginnen met Ubiq minen en de massa voor zijn. En dan hopen dat de prijs uiteindelijk omhoog knalt ;) Maar zo zijn er nog wel meer interessante (nog) kleine coins.

De beste optie blijft nog altijd om de meest winstgevende coin te minen en dat weer te traden voor de coins die je graag zou willen hebben. Voor AMD kaarten is dat momenteel Monero en voor NVIDIA kaarten ETH of ETC.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

ocdaan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:52:

#ProductPrijsSubtotaal
Het systeempje draaid nu met claymore miner op nanopool, en inmiddels al een aantal uren stabiel op 20.7Mh/s en verbruikt max 120Watt. (complete systeem under load) Volgens mij wel netjes toch? Wat vinden jullie?

• Bigf00t
ocdaan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:55:
Het systeempje draaid nu met claymore miner op nanopool, en inmiddels al een aantal uren stabiel op 20.7Mh/s en verbruikt max 120Watt. (complete systeem under load) Volgens mij wel netjes toch? Wat vinden jullie?
Wat zijn je verdere specs? Wat voor voeding heb je eraan hangen en welk OS gebruik je?

Een GTX 1060 kun je wel naar 24Mh/s clocken. Als je Windows draait probeer eens in Afterburner je power limit op 60%, core clock op -400MHz en memory clock op +750MHz te zetten.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Draaid op windows 10 inderdaad, afterburner had ik al geinstalleerd en alleen de memory clock 200+ gezet.

Ik heb nu jouwn settings overgenomen, resultaat is nu 23.6Mh/s. Netjes _/-\o_

• Bigf00t
ocdaan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:49:
Ik heb nu jouwn settings overgenomen, resultaat is nu 23.6Mh/s. Netjes _/-\o_
Dan heb je gelukkig nog een GTX 1060 met Samsung of Micron geheugen d:)b Bijna alle kaarten die nu uitgeleverd worden hebben Hynix geheugen en daarmee zou je maximaal zo'n 19MH/s gehaald hebben.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ah nice, ik heb de kaart al een poosje inderdaad. Ik zal vanavond eens kijken wat het verbruik is met de nieuwe instellingen.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Bigf00t schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:35:
[...]

... en voor NVIDIA kaarten ETH of ETC.
Is voor Nvidia ZEC momenteel niet het meest verstandige?

specs | 3360wP met SE3000

• Amarog
pongthamong schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:46:
Het zijn momentopnames, je kan wel zo tof proberen te doen, maar op dit moment heb jij gelijk toen had ik gelijk. Overigens zit ik niet meer zo in ethereum dus de actuele ratios weet ik niet. Ik mine nu wat anders
Dit gaat mij niet om gelijk of niet. Dit gaat mij om het geven van verkeerde informatie aan beginnende miners. Stel dat ik jou begon nonsens te vertellen toen je mij in PM kwam vragen hoe je best kon starten met minen. Je zou ook gelukkig zijn zeker? Om nog maar te zwijgen van ik zoog maar wat uit m'n duim en baseer daar mijn conclusies op... |:(
pongthamong schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:46:
Overigens je berekening is heel leuk, maar de stroom moet er ook af. Komt een beetje neerbuigend over allemaal. Ik stel voor dat je gewoon even op whattomine.com kijkt
Indien je goed leest zeg ik niet in m'n berekening dat dit om winst gaat. Ik zeg puur wat je krijgt op het einde van de rit. Ik kan moeilijk gaan zeggen daar moet nog 3/4 euro per dag stroom af? Dat kan ik toch onmogelijk weten? Iedereen tweaked z'n kaarten anders... Zo zijn er mensen die 160 Mh/s halen op 600 watt. Beginnende miners zullen gemakkelijk tegen de 1000 watt gaan aanzitten.

En beginnende miners naar whattomine.com sturen vind ik persoonlijk niet de ideale oplossing. Je kan dat gebruiken als een leidraad, ja, dat is waar, maar uiteindelijk kan je als beginnende miner beter enkele dagen switchen tussen munten en kijken wat jouw Rig daar op haalt en dan zelf de berekening maken. Om maar een voorbeeldje te geven. Als ik ingeef dat ik 6 RX470's in m'n RIG heb zitten dan zegt die site dat ik daar 720 watt voor verbruik en hash aan 144 Mh/s. Iets wat totaal niet klopt. Zo kan je je aardig mispakken in wat je denkt dat je op het einde van de rit zal krijgen... Dus, best zelf de berekening maken.
pongthamong schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:01:
Of het winstgevend is kijk dan maar het beste op whattomine.com anders krijg je van die zinloze discussies zoals hierboven, aangezien een coin per dag of week al kan verschillende in waarde. Eigenlijk per minuut al wel.
Een discussie is inderdaad zinloos als 1 van de 2 partijen dingen uit z'n duim zuigt. In mijn opinie was de 'discussie' zeker zinvol daar beginnende miners nu meer informatie ter hand hebben.

Groeten.

• poNgz0r
Maar dan maakt het in principe niet uit wat je zegt, beginnende miners weten niet hoe ze hun kaarten moeten tweaker, hebben geen wattmeter waarschijnlijk.

Dan is whattomine heel veilig want als je een 1000w voeding hebt en je weet dat 1 kaart 30mhs trekt kan je dus 6x30 invullen en voor de zekerheid 1000w dan kom je altijd positiever uit

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Deze beginnende miner doet met wat tweak hulp (hierboven) 22 a 23 Mh/s op 112 a 123 watt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Als je als miner niet bereid bent zelf een bereking kan maken m.b.t verbruik van je rig, je hardware te tweaken/testen, uitrekenen van je ROI en stroomkosten, dan moet je er niet aan beginnen. Een beetje tweaker heeft standaard een Wattmeter liggen.

Het lijkt mij dat een beginnende miner zijn huiswerk doet. Zo niet, begin er dan niet aan.

ik kan mijn 1070 veilig tweaken dat ik op 33 Mh/s (ETH), 460 Sols/s op ZEC zit en mijn totale systeem dan 140Watt gebruik (met ZEC iets meer). (ik doe ondertussen ook andere dingen). Echter was 2 weken geleden dit goed voor 2,20 euro per dag. Nu nog maar 1,02. Dus meer dan gehalveerd, ook omdat de BTC prijs aardig gedropped is (en daar moet de stroom nog af). Fees heb ik al wel meegerekend.. Dan is het niet meer rendabel. (niet met 1 kaart in ieder geval).

Al heb ik het idee dat je met minen nog steeds wat kan verdienen, ook met nieuwe hardware, alleen is het dan zaak om de juiste coin te minen (of dual minen). Misschien begin ik nog wel zo'n project.

Ik mine met mijn game GPU (1070) puur omdat ik het interessant vind. Tot nog toe 0.5 ETH bij elkaar gemined in de avond uren als mijn pc toch aan staat en die hou ik lekker vast. Ik heb zat spare hardware liggen, maar geen nieuwe GPU's en daar zit de bottleneck. Kopen kan wel, maar je verdient ze gewoon niet terug. Zeker niet met de difficulty en block reward die steeds moeilijker wordt.

Ik zie men overal al over gaan van ETH naar ETC, ZEC, Ubiq en Siacoin voor lange termijn.

Aangezien het een mining topic is, zou het leuk zijn om te lezen wat je allemaal nodig hebt. Niet: ga maar googlen of yt filmpjes kijken. Je zit op een forum community. Anders kan het tweakers forum ook wel opgeheven worden. Je deelt kennis, helpt elkaar, etc.

Wat ik zelf interessant vind en wat ik hier niet terug zie is:
- Welke coins kun je minen en komen er ook nieuw te minen coins uit?
- Hoe kun je achterhalen welke coin te minen is?
- Welke mining software is er. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan. Wat zijn de mining/transactief fees.
- Hashrate zegt niet alles. Blockreward en difficulty zijn hierin bepalend, is dit ergens te vinden?

Vervolgens heb je nog de wallets. Al hoort dit niet echt bij minen, maar valt dit ook buiten het bitcoin koers topic. Nou daar zie ik allang de bomen door het bos niet meer. Welke wallets gebruikt men (waarom wel, waarom niet).

/huiswerk: ik ga eens kijken of ik een overzicht kan maken van de verschillende miningsoftware die ik tot nu toe gevonden heb, dan mogen de ervaren miners hun aanvullingen geven. . Wallets is misschien iets teveel van het goede.

m.b.t mining kijk ik dit channel vaak: YouTube: Bits Be Trippin'
zijn wel vaak wat langere filmpjes, maar ze laten vaak dingen live zien, ook als het niet werkt en hoe ze het op lossen. Voor beginnende miners interessant (mijn mening).

• NLMaca
ik heb een paar posts terug ook de opmerkingen gezien m.b.t de aansluitingen van je GPU's op je kabelboom/voeding, m.b.t het aantal Ampere wat er door mag gaan.
Volgens mij wel redelijke duidelijke info m.b.t voedingen en de aansluitingen m.b.t power voor de GPU's (lijken mij beter dan de power via de riser te laten lopen).
YouTube: Live Episode 27 - Deep Dive on Mining, Ethereum and Blockchain Future tot ongeveer 15 min. Leuk stukje over voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
NLMaca schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:39:
- Hashrate zegt niet alles. Blockreward en difficulty zijn hierin bepalend, is dit ergens te vinden?
op https://coinmarketcap.com kan je een munt aanklikken en daar staat dan bij of deze minable is of niet. Ook nieuwe munten verschijnen daar op als ik mij niet vergis.

op https://www.coinwarz.com/cryptocurrency kan je ondermeer de difficulty nagaan van verschillende munten.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 13:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarschijnlijk al vaker gevraagd in dit topic maar kon zo snel geen goed antwoord vinden..Met welke mining software kan ik het besten starten? Zat te denken nu het weer wat kouder wordt kan ik ook wat bijverwarmen met minen ;) Dit zou ik kan met een 1060 GTX willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
Mr_gadget schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:58:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd in dit topic maar kon zo snel geen goed antwoord vinden..Met welke mining software kan ik het besten starten? Zat te denken nu het weer wat kouder wordt kan ik ook wat bijverwarmen met minen ;) Dit zou ik kan met een 1060 GTX willen doen.
Ligt er maar net aan hoe je wilt minen en in welke OS enzovoorts. Ik dualmine ETH/SIA op mijn windows pc met claymore dualminer. Is erg makkelijk te gebruiken. Ik zou wel vantevoren even een youtube filmpje zoeken als je eventueel hulp wilt om de instellingen van het programma aan te passen.

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Zijn er meer mensen die multialgo mining scripts gebruiken?
Enkele voorbeelden zijn Nemosminer en multipool miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ik ben gestart met minen met Nicehash miner. Eerst met een gtx960 om uit te proberen en later kwam daar een gtx1080 bij. Als je de electra er af haald zit het op 0.50 cent per dag in de plus. En idd het is een goede manier om je kamer te verwarmen. ;)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
DutchMan schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:28:
Ik ben gestart met minen met Nicehash miner. Eerst met een gtx960 om uit te proberen en later kwam daar een gtx1080 bij. Als je de electra er af haald zit het op 0.50 cent per dag in de plus. En idd het is een goede manier om je kamer te verwarmen. ;)
Hou er wel rekening mee dat indien je het bij nicehash laat staan en later over gaat boeken naar je eigen wallet dat je nog een 2 - 4% fee kan betalen.
https://www.nicehash.com/help/fees

Je kaart zal je niet terug verdienen, maar ik denk dat je het daar niet voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Het is meer om bitcoins op te bouwen, een soort sparen zeg maar. Op dit moment zit ik op ongeveer 60euro per maand aan bitcoins, als ik daar de electra van af haal dan hou ik nog 10euro winst over. Het is niet veel maar nog altijd winst. Ik heb hier nog niet in berekend dat ik de computer ook nog gewoon gebruik. De kaart zal ik op dit tempo pas over 6 jaar terug verdienen maar de gtx1080 heb ik gekocht met als doel om er mee te gamen. ;)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
NLMaca schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:39:
Als je als miner niet bereid bent zelf een bereking kan maken m.b.t verbruik van je rig, je hardware te tweaken/testen, uitrekenen van je ROI en stroomkosten, dan moet je er niet aan beginnen. Een beetje tweaker heeft standaard een Wattmeter liggen.

Het lijkt mij dat een beginnende miner zijn huiswerk doet. Zo niet, begin er dan niet aan.

ik kan mijn 1070 veilig tweaken dat ik op 33 Mh/s (ETH), 460 Sols/s op ZEC zit en mijn totale systeem dan 140Watt gebruik (met ZEC iets meer). (ik doe ondertussen ook andere dingen). Echter was 2 weken geleden dit goed voor 2,20 euro per dag. Nu nog maar 1,02. Dus meer dan gehalveerd, ook omdat de BTC prijs aardig gedropped is (en daar moet de stroom nog af). Fees heb ik al wel meegerekend.. Dan is het niet meer rendabel. (niet met 1 kaart in ieder geval).

Al heb ik het idee dat je met minen nog steeds wat kan verdienen, ook met nieuwe hardware, alleen is het dan zaak om de juiste coin te minen (of dual minen). Misschien begin ik nog wel zo'n project.

Ik mine met mijn game GPU (1070) puur omdat ik het interessant vind. Tot nog toe 0.5 ETH bij elkaar gemined in de avond uren als mijn pc toch aan staat en die hou ik lekker vast. Ik heb zat spare hardware liggen, maar geen nieuwe GPU's en daar zit de bottleneck. Kopen kan wel, maar je verdient ze gewoon niet terug. Zeker niet met de difficulty en block reward die steeds moeilijker wordt.

Ik zie men overal al over gaan van ETH naar ETC, ZEC, Ubiq en Siacoin voor lange termijn.

Aangezien het een mining topic is, zou het leuk zijn om te lezen wat je allemaal nodig hebt. Niet: ga maar googlen of yt filmpjes kijken. Je zit op een forum community. Anders kan het tweakers forum ook wel opgeheven worden. Je deelt kennis, helpt elkaar, etc.

- Welke mining software is er. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan. Wat zijn de mining/transactief fees.

Vervolgens heb je nog de wallets. Al hoort dit niet echt bij minen, maar valt dit ook buiten het bitcoin koers topic. Nou daar zie ik allang de bomen door het bos niet meer. Welke wallets gebruikt men (waarom wel, waarom niet).

/huiswerk: ik ga eens kijken of ik een overzicht kan maken van de verschillende miningsoftware die ik tot nu toe gevonden heb, dan mogen de ervaren miners hun aanvullingen geven. . Wallets is misschien iets teveel van het goede.

m.b.t mining kijk ik dit channel vaak: YouTube: Bits Be Trippin'
zijn wel vaak wat langere filmpjes, maar ze laten vaak dingen live zien, ook als het niet werkt en hoe ze het op lossen. Voor beginnende miners interessant (mijn mening).
Mag ik vragen wat voor clock snelheden je hebt ingesteld en wat voor power limit? Ik heb zelf 3x GTX1070 en mijn nu met ~92Mh/s Eth en ~900Mh/s Sia. Maar in MSI Afterburner slingert de power output een beetje van de GPU's. Van 80% tot 35%, en dat continu.

Power limit: 75%
Temp limit: 72 grC
Core clock +0
Memory Clock +650

Hoeveel watt ik verbruik kan ik nu nog niet zeggen, morgen wel.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@PM_Petrol .
ik zit inmiddels op Zcash te minen. ETH schiet niet echt op meer.

mijn GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

powerlimit op 70% staan,
temp max op 74 graden.
Coreclock gaf geen verschil qua wijzigen dus op 0+
memoryclock kreeg ik stabiel op 602 (bij hoger krijg ik artifacts op mijn scherm, waardoor ik geen andere dingen meer kon doen). Wel mijn kast open gezet en een extra fan erop om de warmte kwijt te raken.

Wel als note dat ik dit geen 24 uur zo liet draaien, maar alleen in de avond uren. Ik heb het later wel iets terug geclocked tot 28-29 Mhz.. Ik heb geen zin om mijn enige GPU om zeep te helpen.

maar volgens mij blijft het tweaken per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
NLMaca schreef op maandag 18 september 2017 @ 01:03:
@PM_Petrol .
ik zit inmiddels op Zcash te minen. ETH schiet niet echt op meer.

mijn GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

powerlimit op 70% staan,
temp max op 74 graden.
Coreclock gaf geen verschil qua wijzigen dus op 0+
memoryclock kreeg ik stabiel op 602 (bij hoger krijg ik artifacts op mijn scherm, waardoor ik geen andere dingen meer kon doen). Wel mijn kast open gezet en een extra fan erop om de warmte kwijt te raken.

Wel als note dat ik dit geen 24 uur zo liet draaien, maar alleen in de avond uren. Ik heb het later wel iets terug geclocked tot 28-29 Mhz.. Ik heb geen zin om mijn enige GPU om zeep te helpen.

maar volgens mij blijft het tweaken per kaart.
Oke bedankt. Het vreemde is dat de power output van de kaarten blijft slingeren, ook als ik alles op default zet in Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Ik heb er maar 1 kaart in zitten, dus zou niet weten waarom je de verschillende power-outs hebt. De voeding groot genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
NLMaca schreef op maandag 18 september 2017 @ 01:28:
Ik heb er maar 1 kaart in zitten, dus zou niet weten waarom je de verschillende power-outs hebt. De voeding groot genoeg?
Ja voeding is een Corsair Tx850.
Bij alle GPU's slingert de power output hetzelfde op dezelfde tijdstippen ook.
De wattmeter in het stopcontact slingert ook continu van 420 W tot 480 W.

https://eth.nanopool.org/...2b094693ab2000684c2d8b619
https://sia.nanopool.org/...c970346fd8ff1309b48accf90

Miner2

Miner1

[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 18-09-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
@PM_Petrol Had je al geprobeerd om Windows Aero effects te disablen? Had ook dit soort slingers alleen minder hevig en werd stuk beter nadat ik alles had uit gezet.

Core clock mag trouwens wel in de -200. Merk je verder niks van in hashing.

[ Voor 19% gewijzigd door JannyWooWoo op 19-09-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
JannyWooWoo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:29:
@PM_Petrol Had je al geprobeerd om Windows Aero effects te disablen? Had ook dit soort slingers alleen minder hevig en werd stuk beter nadat ik alles had uit gezet.

Core clock mag trouwens wel in de -200. Merk je verder niks van in hashing.
Ik heb 1 kaart los gemaakt en de miner opnieuw gestart. Daarna in Afterburner alles op default gezet en Claymore weer gestart. Toen was alles rustig, daarna de memory clock in stapjes van 50 MHz verhoogd en de power limit langzaam verlaagd. Nu draait de miner 91MH/s op 380 W. Memory clock op 700 MHz en 73% power limit.

Ik zal de Core clock ook gaan verlagen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Goededag,

Ik heb een 14-tal videokaarten. R9 390, wil daarmee minen. Welke coins zijn tegenwoordig nog interessant om hiermee te minen?
Vermogen is een dingetje, maar opzich geen probleem.

Op het moment krijg ik alleen de dual-PSU opstelling niet helemaal werkende. 2x850W. Doe dit met een 6-tal kaarten. Maar de 3 op de andere voeding krijg ik nog niet aan de praat. Heb een bruggetje gemaakt van PC_on naar ground. Fan van de voeding draait, kaarten geven licht. Zodra ik de andere voeding aanzet en de PC start zie ik de kaarten niet in windows.

Ga spoedig een Add2PSU blokje kopen. Maar volgens mij zou deze brug als tijdelijke oplossing wel zijn werk moeten doen...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@mirno Het lijkt mij als je al zoveel kaarten in huis hebt dat je weet waar je op kan minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

NLMaca schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:25:
@mirno Het lijkt mij als je al zoveel kaarten in huis hebt dat je weet waar je op kan minen?
Ik denk dat je dat nooit echt kan weten. Blijft altijd speculatie. Heb nu een coin gekozen.
Maar zit ook weleens te bedenken om over te stappen, naar HUSH bijvoorbeeld.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 14-10 21:32
Kan een eigenbouw miner deze dagen überhaupt nog wel uit? Of moet je dan hopen (gokken?) op waardestijging een obscure altcoin met een nog vrij lage difficulty zoals ethereum een jaar geleden?

Of geldt inmiddels bijna bij alle coins dat difficulty en koers zodanig in balans zijn, dat handelen op een exchange goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste Tweakers,

Ik ben bezig om opnieuw mijn miner in te stellen. Ik gebruik Claymore miner V10.0 voor Ethereum. Als ik mijn wallet invul en mijn pool en dan de miner aanzet staan er altijd RODE letters in het begin. Een aantal zinnen in het rood totaal. Er staat:

This pool (eth-eu2.nanopool.org) does not support Ethereum adresses as login (or requires worker name in "Login.worker" format) and does not support Devfee mining and therefor it is not supported. However, you can mine on this pool if you specify "-allpools 1" option, default pools (different from this pool) will be used for Devfee.

Dat is het probleem. Ik ben net ruim anderhalf uur op Google wezen kijken en zoeken, en ik kan alleen als oplossing vinden dat er dit VOOR mijn wallet moet staan '0x'. Maar dat heb ik al. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Ik heb nu eth-eu.dwarfpool.com:8008 in gebruik. Ik gebruik de Europese uit Frankrijk. Is dit goed als alternatief? En (sorry) als laatste vraag wilde ik weten hoe ik kan zien of mijn mining in sync is. Ik mine nu naar Exodus toe (software wallet). Maar ik heb vanuit verschillende kanten vernomen dat je pas resultaat ziet als je 0.2 Ether gemined hebt. Dat is grofweg 15 á 16 dagen met mijn huidige hashrate. Dus wil graag weten of ik niet voor niets mine.

Het kostte me wat moed om mijn vragen te stellen, dus pak me niet te hard aan. Ik wist niet waar ik het mocht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
mca2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:51:
Kan een eigenbouw miner deze dagen überhaupt nog wel uit? Of moet je dan hopen (gokken?) op waardestijging een obscure altcoin met een nog vrij lage difficulty zoals ethereum een jaar geleden?

Of geldt inmiddels bijna bij alle coins dat difficulty en koers zodanig in balans zijn, dat handelen op een exchange goedkoper is?
Mijn persoonlijke mening, je eigen RIG bouwen is nog steeds winstgevend. Hoe klein die ook mag zijn... Reken alvast op MINSTENS 1 jaar voor je de kosten van je RIG terug verdiend. Misschien zelf langer...

Soms is het idd voordeliger je geld gewoon rechtstreeks in een munt te steken via een exchange. Alle risico's die er dan ook aan vasthangen. Een munt kan altijd naar 'the moon' gaan maar even goed 'rock bottom' gaan.

Ikzelf combineer beide, met de munten die ik mine ga ik aan de slag op de exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Thanks, direct handelen is misschien wel net wat gunstiger maar dan heb je weer geen hardware om te tweaken ;)

Ik zal me eens verdiepen. Klopt het dat het slimmer is om een GTX 1070 als basis te nemen ipv RX 570 omdat de 1070 ook meer mogelijkheden biedt voor andere coins? En maakt 4 of 8GB op de videokaart nog veel uit?

En maakt het mobo nog veel uit? Zijn er mobo’s aan te bevelen?

=====
edit

ik heb op de coinwarz calculator de ETH profitability bekeken voor een 3 x 1070 set-up met dus ˜75MH/s @ 500W en 0.22USD/kWh. Met de huidige difficulty en zou ik dan ˜250USD per jaar verdienen... lijkt me redelijk kansloos of mis ik iets?

https://www.coinwarz.com/...=4728.50000000&hc=1500.00

[ Voor 35% gewijzigd door mca2 op 09-10-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Tweakers, iemand die nog mijn vraag weet te beantwoorden die ik stelde @ maandag 9 oktober 2017 17:32

Heel graag! Fijne dag iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 13:03
mca2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:07:
Thanks, direct handelen is misschien wel net wat gunstiger maar dan heb je weer geen hardware om te tweaken ;)

Ik zal me eens verdiepen. Klopt het dat het slimmer is om een GTX 1070 als basis te nemen ipv RX 570 omdat de 1070 ook meer mogelijkheden biedt voor andere coins? En maakt 4 of 8GB op de videokaart nog veel uit?

En maakt het mobo nog veel uit? Zijn er mobo’s aan te bevelen?

=====
edit

ik heb op de coinwarz calculator de ETH profitability bekeken voor een 3 x 1070 set-up met dus ˜75MH/s @ 500W en 0.22USD/kWh. Met de huidige difficulty en zou ik dan ˜250USD per jaar verdienen... lijkt me redelijk kansloos of mis ik iets?

https://www.coinwarz.com/...=4728.50000000&hc=1500.00
het is zeker kansloos, en dan nog de tijd die jr erin moet steken, en ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 16:38
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:25:
[...]

het is zeker kansloos, en dan nog de tijd die jr erin moet steken, en ruimte
Het blijft nog altijd een gok.. Momenteel staan de koersen vrij laag, door onrust in China en Rusland, waardoor 'Whattomine' aangeeft dat je op dit moment weinig zal verdienen.. maar de meesten die aan het minen (of investeren) zijn gaan er vanuit dat de koers omhoog gaat naarmate de cryptocurrency steeds een groter aandeel gaat krijgen in onze samenleving.. Er zijn zelfs mensen (gekken?) die al hun geld in crypto hebben gestoken en wachten op de 'big bang'. Of die er gaat komen is onbekend, dus het blijft een 'hoog risico' investering, waarbij je nooit zeker weet of je je geld eruit gaat halen, of dat je het 10-voudige binnen 2 jaar hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 13:03
SnoF schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:27:
[...]

Het blijft nog altijd een gok.. Momenteel staan de koersen vrij laag, door onrust in China en Rusland, waardoor 'Whattomine' aangeeft dat je op dit moment weinig zal verdienen.. maar de meesten die aan het minen (of investeren) zijn gaan er vanuit dat de koers omhoog gaat naarmate de cryptocurrency steeds een groter aandeel gaat krijgen in onze samenleving.. Er zijn zelfs mensen (gekken?) die al hun geld in crypto hebben gestoken en wachten op de 'big bang'. Of die er gaat komen is onbekend, dus het blijft een 'hoog risico' investering, waarbij je nooit zeker weet of je je geld eruit gaat halen, of dat je het 10-voudige binnen 2 jaar hebt..
Natuurlijk, maar wat ik meer bedoelde, 4 maanden geleden was het nog zinnig om een rig te bouwen, maar nu? Beetje onder een steen geleeft denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
4 maanden terug was het absurd inderdaad. Maar daarvoor was er toch ook een tijd dat je wel veel coins kon minen maar die waren dan weer niks waard. Of is de ROI nu echt totaal anders dan in bijv 2013-2014?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:32:
Hallo beste Tweakers,

Ik ben bezig om opnieuw mijn miner in te stellen. Ik gebruik Claymore miner V10.0 voor Ethereum. Als ik mijn wallet invul en mijn pool en dan de miner aanzet staan er altijd RODE letters in het begin. Een aantal zinnen in het rood totaal. Er staat:

This pool (eth-eu2.nanopool.org) does not support Ethereum adresses as login (or requires worker name in "Login.worker" format) and does not support Devfee mining and therefor it is not supported. However, you can mine on this pool if you specify "-allpools 1" option, default pools (different from this pool) will be used for Devfee.

Dat is het probleem. Ik ben net ruim anderhalf uur op Google wezen kijken en zoeken, en ik kan alleen als oplossing vinden dat er dit VOOR mijn wallet moet staan '0x'. Maar dat heb ik al. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Ik heb nu eth-eu.dwarfpool.com:8008 in gebruik. Ik gebruik de Europese uit Frankrijk. Is dit goed als alternatief? En (sorry) als laatste vraag wilde ik weten hoe ik kan zien of mijn mining in sync is. Ik mine nu naar Exodus toe (software wallet). Maar ik heb vanuit verschillende kanten vernomen dat je pas resultaat ziet als je 0.2 Ether gemined hebt. Dat is grofweg 15 á 16 dagen met mijn huidige hashrate. Dus wil graag weten of ik niet voor niets mine.

Het kostte me wat moed om mijn vragen te stellen, dus pak me niet te hard aan. Ik wist niet waar ik het mocht plaatsen.
ik heb maar 1 kaart die staat te minen, maar zit niet op nanopool met eth. ik mine (nu niet meer op eth) op ethermine.org

Hieronder wat ik had als setting met Claymore icm nanopool voor ETH
pas MY_EMAIL aan voor die van je zelf en uiteraard je YOUR_ETH_WALLET_ADDRESS

code:
1
2
::nanopool eth
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal YOUR_ETH_WALLET_ADDRESS/worker1/MY_EMAIL -epsw x -mode 1 -ftime 10

ik heb deze net getest en werkt nog (Claymore 10.0). Ik ben alleen over gestapt naar ethermine omdat je daar de payout zelf lager kon zetten (dan moet je wel een kleine fee betalen), maar 0,2 ETH binnen halen duurde anders wel even.

edit: ik zie This pool (eth-eu2.nanopool.org) in je verhaal staan. Pas dat eens aan naar eth.eu1.nano.....

edit2: je kan natuurlijk ook nog gaan dualminen

[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 12-10-2017 20:39 . Reden: edit1, edit2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:32:
Hallo beste Tweakers,

Via welk command start je de miner dan? Graag even de hele regel posten, wallet ID mag je veranderen in XX ofzo. Overigens staat er bij de help ook letterlijk een epools.txt met hoe je het zou kunnen start:
https://eth.nanopool.org/help

Aangezien er informatie ontbreekt (je command line of je epools.txt) kan ik je niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@pongthamong ik moest even kijken wat je bedoelde met die epools.txt. Die gebruik ik niet eens. Zoals ik het zie is die txt file puur als failover.

@Verwijderd zoals pongthamong ook aangeef. kun je hier je commando eens posten?. Het kan zijn dat je daar een fout in hebt zitten (melding dat je worker niet klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:09:
@pongthamong ik moest even kijken wat je bedoelde met die epools.txt. Die gebruik ik niet eens. Zoals ik het zie is die txt file puur als failover.

@Verwijderd zoals pongthamong ook aangeef. kun je hier je commando eens posten?. Het kan zijn dat je daar een fout in hebt zitten (melding dat je worker niet klopt)
Zoals ook op nanopool beschreven staat:
You must use failovers. If you want to enable Nanopool's failover servers, add these lines to epools.txt and change your wallet, worker and email address to correct values:
Het is wel aan te bevelen die te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn instellingen gebaseerd op deze video:

YouTube: Windows 10 - Claymore's Ethereum Dual Miner Setup

Verder heb ik de .BAT file aangepast welke alleen Ethers mined genaamd: 'start_only_eth'. Deze .BAT file staat standaard in Claymore als je het download. Ik heb Claymore versie 10.0 in gebruik.

Verder heb ik dankzij gebruiker @spartacusNLD (nog hartelijk dank!), via PM twee links doorgestuurd gekregen waarin veel info stond. O.a. deze link: http://www.cryptobadger.c...ereum-mining-rig-windows/

Mijn .BAT code ziet er zo uit:

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu.dwarfpool.com:8008 -ewal 0x *walletcode* -epsw x -mode 1 -ftime 10

------

Wat er tussen de twee sterren staat daar heb ik uiteraard mijn wallet code in gezet. Er staat 0x voor zoals dat moet. Ik zou heel graag willen weten wat voor programma je gebruikt @NLMaca waardoor je door minder dan 0.2 te minen toch al resultaat ziet. Dat heeft heel erg mijn voorkeur om op die manier te minen.

(ik mine met 5 videokaarten met totaal 92,5 mh/s. Ik heb hem zo stroomvriendelijk ingesteld als mogelijk. Ik mine met 2x 1050 ti, en 3x 1060 6 GB).

Hartelijk dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Heb nu sinds een paar weken een Antminer D3 draaien, had deze besteld tijdens de 2e batch.

De eerste paar dagen deed deze ruim 0.01 DASH per dag via de Antpool, ben daarna als test een paar dagen geswitched naar een andere pool, maar nu weer terug.
De laatste dagen haal ik net 0.07 DASH per dag en dat zal alleen maar minder worden de komende tijd als de andere batches geleverd worden.

De ROI zou iets van 14 dagen zijn toen ik de bestelling plaatste, maar is nu al opgelopen naar ruim 12 weken.

Het voordeel van 230V stroom hebben is dat de Antminer D3 gemiddeld 17MH/s draait in plaats van de geadverteerde 15MH/s op 110V.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VS1qgBL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f6EZK5w.png

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 03:41:

Wat er tussen de twee sterren staat daar heb ik uiteraard mijn wallet code in gezet. Er staat 0x voor zoals dat moet. Ik zou heel graag willen weten wat voor programma je gebruikt @NLMaca waardoor je door minder dan 0.2 te minen toch al resultaat ziet. Dat heeft heel erg mijn voorkeur om op die manier te minen.

(ik mine met 5 videokaarten met totaal 92,5 mh/s. Ik heb hem zo stroomvriendelijk ingesteld als mogelijk. Ik mine met 2x 1050 ti, en 3x 1060 6 GB).

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik gebruik ook gewoon claymore, alleen mine ik op een andere pool https://ethermine.org/. Daar kun je bij je stats/settings pagina aangeven dat je een andere payout rate wil. Geef dan je ipadres op als referentie en om je settings te activeren.

voorbeeld is de miner statspage; https://ethermine.org/min...d5BD6bc67bBA77b634e99C29D
ik had een payout rate ingesteld van telkens 0,05

ik ben verder een beetje aan het spelen met pools en dualminen (ik wil het meest uit mijn kaart halen, maar toch ook kunnen spelen.

ethermine / nanopool
ETC+Siacoin

etc heb ik er nu bijna 1 van gemined, siacoin schiet niet op. In de tijd dat ik 1 ETC heb heb ik nog maar 500+ siacoin en ik moet bij nanopool een minimale rate van 1000 hebben voor de eerste payout

edit: ubiq only
(iets met te weinig koffie).

nanopool
ZEC only
dualminen met iets anders lukt mij nog niet. misschien kan dat ook wel niet met ZEC.

Nicehash
op zich leuk dat hij de beste rate pakt, maar de fees zijn ook behoorlijk. Payoutrate is ook hoog en niet in te stellen (minimum payout 0,01).

Wallets:
wat ik kan koppel ik aan mijn Jaxx wallet. Siacoin gaat naar bittrex. HUSH en Ubiq naar een losse wallet.

Eigenlijk ben ik dus gewoon lekker aan het spelen/tweaken met minen en wallets en hou er nog iets aan over.

[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 14-10-2017 10:32 . Reden: koffiegebrek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
NLMaca schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:07:
ethermine
ETH+Ubiq / of ETC+Ubiq
Dit biedt nog! mogelijkheden, al weet ik niet exact wanneer ETH over gaat op POS (minen kan dan niet meer).
Dit kan niet omdat het beide Ethash coins zijn. PoS hoef je je voorlopig geen zorgen om te maken, dat duurt waarschijnlijk nog wel tot zomer 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Bigf00t schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Dit kan niet omdat het beide Ethash coins zijn. PoS hoef je je voorlopig geen zorgen om te maken, dat duurt waarschijnlijk nog wel tot zomer 2019.
excuus, heb het even gechecked. ik wilde het proberen, maar werkte idd niet. kon alleen ubiq only doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ubiq is in ieder geval een mooie coin voor de toekomst. En werkt perfect met oudere 2GB kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Bigf00t schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:39:
Ubiq is in ieder geval een mooie coin voor de toekomst. En werkt perfect met oudere 2GB kaarten ;)
klopt. ik kwam deze url ook een keer tegen, toen ik aan het uitzoeken was welke kaart nog wel en welke (binnenkort) niet kon. Er zal vast wel iets van een afwijking in zitten qua berekening en hoeveel de coin gemined wordt, maar het geeft een indicatie.
https://investoon.com/tools/dag_size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bigf00t schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:39:
Wat denk je van Expanse dan? Dat mine ik ondertussen ook naar ubiq. Ook een Etash coin, laag in difficulty. Met 155 mhs (5x geforce 1070) haal ik er tussen de 3 a 4 coins per dag uit.

Overigens wat is de hype nu met Etheruem? Er komt een upgrade naar Byzantium, maar wordt dit dan ook een nieuwe coin? Oftewel, krijg je straks een nieuwe pool, nieuwe coin, nieuw wallet adres etc? Ik kan daar niet veel over vinden anders dan dat de "pools" er klaar voor zijn. Deze vraag is niet specifiek voor bigf00t natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet,
Ik wil met een budget van 1000euro een ETH miner gaan bouwen. Is dit nog rendabel anno de dag van vandaag?
Vriendelijke groet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

morgen is het iig minder rendabel dan gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:
Gegroet,
Ik wil met een budget van 1000euro een ETH miner gaan bouwen. Is dit nog rendabel anno de dag van vandaag?
Vriendelijke groet.
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Ik leer heel traag, en heb veel moeite met alles goed oppikken. Maar wil je wel adviseren tot dusver mijn kennis gaat:

1). Is misschien persoonlijk, maar ik zou géén tweedehands kaarten kopen.
2). Tijdens het zoeken en speuren kom je misschien de winkel 'Whinkel' tegen. Die zit her-en-der met kaarten en doet ook in miners (o.a. Marktplaats kom je ze overal tegen). Heb ik persoonlijk geen zaken mee gedaan omdat ik erachter kwam dat ze alles behalve betrouwbaar zijn.
3). M.b.t. hardware. Vind de juiste afweging in snelheid en stroomverbruik. En bij instellen zet hem zo zuinig mogelijk en de snelheid daarop aangepast - zo snel mogelijk.
4). Verder zou ik rigs bouwen van 6 GPU's en niet meer. Als je er 10 of 12 in een rig hebt is altijd het risico dat er een riser niet helemaal goed zit. Of dat er iets mis is. Dan lopen er direct 11 andere kaarten niet bijv. Ik zou machine's bouwen van 6 GPU's en dan meer machine's als die behoefte er is.
5). M.b.t. een wallet heb ik goede ervaringen met Exodus. Verder z.s.m. zorgen dat je een hardware wallet hebt, een ledger bijv.
6). Overweeg of je hieraan wilt beginnen. Ik heb zelf héél veel vrije tijd. Maar andere mensen hebben een drukke baan, of kinderen en een huwelijk. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan zou TRADEN in cryptovaluta weleens veel handiger voor je zijn. Bijv. Ethereum was 3/4 weken terug €185 (ongeveer de exacte datum heb ik ff niet). Hij is nu €290. Als je weinig tijd hebt, misschien is trading beter idee voor je?
7). Verder denk ik niet dat je verschrikkelijk ver komt met €1000 euro. Videokaarten zijn extreem duur. Als je er een 1060 GTX in wilt hebben kan je rekenen op zeker €300 per kaart. Die hasht op Ethers 18mh/s - 22mh/s. Ga je er een 1050 ti in doen dan hasht die op ongeveer 13mh/s. Beide overclocked rekening gehouden met de stroom.

Veel succes. Hoop dat je wat hebt aan mijn ondervindingen tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Mocht iemand nog een 7x GTX1070 rig zoeken, PM mij even, ik weet er 1 te koop. Is compleet voorgeinstalleerd (wel een zelfbouw kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik wil graag een miner gaan maken ik heb toegang tot gratis stroom. Welke video kaart is het best om te gebruiken die niet stroom eficient is maar wel krachtig is? Ik wil graag niet meer uitgeven als 200 euro per kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Volgens mij kan je dat antwoord prima Googelen - zo veel keuze is er niet rond de 200 euro.. De GTX 1060 is de meest ideale kaart geloof ik, de AMD RX 560 haalt het niet bij de 1060 qua hashrate..

[ Voor 197% gewijzigd door SnoF op 18-10-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:33:
Ik heb een vraag, ik wil graag een miner gaan maken ik heb toegang tot gratis stroom. Welke video kaart is het best om te gebruiken die niet stroom eficient is maar wel krachtig is? Ik wil graag niet meer uitgeven als 200 euro per kaart.
R9 390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
Ligt er ook een beetje aan of je een tweedehands 'aandurft' of niet.. :+ Dan is 200 wellicht nog te halen inderdaad voor die R9 390 als je mazzel hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
SnoF schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:57:
[...]

Ligt er ook een beetje aan of je een tweedehands 'aandurft' of niet.. :+ Dan is 200 wellicht nog te halen inderdaad voor die R9 390 als je mazzel hebt..
Ja er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden. Maar hij geeft weinig info, dus krijgt hij ook niet veel info terug.

Als je bijvoorbeeld een coin gaat minen die niet heel populair is kan je met een geforce 970 ook uit de voeten op hush of zencash bijvoorbeeld. Het is maar wat je wilt en dat weet ik niet want dat zegt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:18
Hi all,

ik heb sinds gisterochtend 8 uur dat ik niet meer kan minen.
cuda mining via genoil op nanopool. 6x gtx1070
heb met GPU temp proberen te kijken waar het nu mis gaat.

het minen zelf blijkt er niets mee te maken te hebben, heb mn pc idle laten draaien.
na +/- 5 min valt volledige info van 4 uit 6 kaarten weg. kan dus geen temperatuur, load e.d. meer meten.
deze 4 fans gaan vervolgens 100% blazen. herrie! ;)
temperaturen waren vlak daarvoor 50 graden max. dus het is niet dat de kaarten oververhitten of iets dergelijks.

iemand die het probleem toevallig herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:35
Hi Die-hards!

Na een poosje stil te hebben gelegen (2013/2014), helaas door persoonlijke omstandigheden (nee geen jail-time) :-9 ben ik mijzelf opnieuw aan het verdiepen in de huidige status van de hele scene.

Destijds prachtige runs gemaakt met (natuurlijk) steeds meer hardware.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W7TiIvSm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g6KL9vzm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0wvPXGsm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDd6zt2m.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3FgwbnZm.jpg

Waarom ik post is omdat ik een overzicht probeer te krijgen van de huidige manier van minen. In de OT zie ik hier namelijk niets over terug.
Ethereum is mij inmiddels (deels) duidelijk. Maar even wat "concrete" vragen;
  1. Hoe switchen jullie (snel) naar een nieuwe coin?
  2. Voor mij is dit namelijk altijd veel werk ivm nieuwe wallets e.d.
  3. Wat zijn (en waren voorkort) jullie favo coins
  4. Met welke kaarten (en hoeveel) minen jullie atm?
  5. Heeft iemand een goede bron voor de basis van het minen op tokens (als ik ze zo al mag noemen)
  6. Minen jullie alleen nog op token? ETH en varianten?
  7. Waar is Scrypt? :z
  8. Wat is jullie uiteindelijke doel? BTC/EUR/Hobby?
  9. Heeft iemand een idee hoe je nu goed inzichtelijk kunt krijgen hoe je je hardware max kunt besteden?
  10. Ondanks dat ik coinwarz of whattomine ook gebruik, ben ik meer op zoek naar antwoord op gebruikte kaarten op coins en de mogelijkheden tot bijv. dual minen etc.
Ik begrijp dat niet alles heel kort te beantwoorden is, maar elke tip is zéér welkom! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RoelZ op 19-10-2017 11:49 ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Hoe switchen jullie (snel) naar een nieuwe coin?
Ik heb een aantal mine programma's:
- EWBF 0.34b :equihash (zcash, zencash, hush)
- Claymore 10: etash (eth, etc, musicoin, expanse etc)
Note: Ook al kan je ook X11 of Scrypt minen met GPU doe ik dit niet omdat ik het zonde vind, daar zijn ASIC miners beter in

Als er een "nieuwe" coin is of een coin die ik interessant vind maak ik vaak een extra .bat bestandje aan en die plaats ik op mijn bureaublad. Zo heb ik bijvoorbeeld in de Claymore map 5+ .bat bestanden die elk een andere coin minen naar een andere wallet. Ik plaats allemaal shortcuts op mijn desktop en dan kan ik op die manier heel makkelijk wisselen. Tevens heb ik een shortcut naar de Startup map gemaakt daar kopier ik het .bat bestand ook nog in van de coin die ik op dat moment wil minen. Dit doe ik, mocht de PC vastlopen en zich herstarten dan gaat het minen weer verder.
Voor mij is dit namelijk altijd veel werk ivm nieuwe wallets e.d.
Valt reuze mee toch, oke het kost 10 minuten. Bijvoorbeeld, je ontdekt hush. Je gaat of naar een exchange en klikt daar een new adress aan, dan heb je je wallet adres al, je kan ook naar de hush website gaan, de wallet ui downloaden en die laten syncen. Het syncen duurt afhankelijk van de grootte een paar uur tot een dag, ondertussen krijg je een wallet adres en kan je aan de slag. Dan even simpel een nieuw bat bestandje aanmaken (kan je vaak kopieren van een eerdere die je gemaakt hebt), pool adres en wallet aanpassen en je kan gaan. Het kost mij denk ik 5 tot 10 minuten.
Wat zijn (en waren voorkort) jullie favo coins
Voorheen: Ethereum, Zcash
Nu: Expanse, Ubiq, Hush, Musicoin, Zencash (deze zitten allemaal op equihash en etash)
Met welke kaarten (en hoeveel) minen jullie atm?
5x 1070 Zotac Core Edition (de 6de komt eraan). In afterburner power limit op 50%, core clock +50, memoryclock +585.
Etash: 155mhs
Equihash: 2050sol/s
Power verbruik: 110W per kaart

Per coin:
Expanse, 2 coins per dag (ruwweg)
Ubiq, 3 coins per dag (ruwweg)
Hush, 2 coins per dag (ruwweg)
Zencash, 2 coins per dag (ruwweg)
Musicoin, 100 coins per dag (ruwweg)
Heeft iemand een goede bron voor de basis van het minen op tokens (als ik ze zo al mag noemen)
Ik weet niet precies waar je naar op zoek bent, maar er zijn wel sites zoals 1stminingrig etc waar veel informatie op staat ook vaak per videokaart.
Minen jullie alleen nog op token? ETH en varianten?
Ja zie, eerder antwoord
Waar is Scrypt?
Dat is een algoritme, ik snap niet precies wat je bedoelt met waar het is. Het is niet alsof ik het thuis in mijn boekenkast heb liggen
Wat is jullie uiteindelijke doel? BTC/EUR/Hobby?
Hobby, plus hopen op een coin die je nu makkelijk kan binnen harken en die dan perongeluk (of naar uitgebreid onderzoek) veel waard wordt. De gelukzoeker
Heeft iemand een idee hoe je nu goed inzichtelijk kunt krijgen hoe je je hardware max kunt besteden?
Ondanks dat ik coinwarz of whattomine ook gebruik, ben ik meer op zoek naar antwoord op gebruikte kaarten op coins en de mogelijkheden tot bijv. dual minen etc.
Heel veel Google, youtube filmpjes bekijken, 1stminingrig reviewed heel veel kaarten met dual minen en zonder. Of gewoon zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord pongthamong!

Om kort antwoord terug te geven (at work), mijn vraagt omtrent Scrypt doelde ik op: Waarom die niet meer gemined wordt. Maar dat heb je denk ik al beantwoord met de eerste vraag. Thanks!

Ik zal me steeds meer inlezen op alles wat er momenteel speelt, dank ook voor de referentie naar 1stminingrig. Maar wat me gewoon opvalt is dat ik (voor nu) nog met 1 a 2 kaarten mine. Om alles even weer te leren. Maar deze kaarten geen 99% gaan draaien. Het is nog al rustig.

Met alles wat ik gelezen heb denk ik te begrijpen dat de ETH coin varianten (tokens) gewoonweg anders gemined worden. Iets als ?DAG? (eerder al aangekaart door NLMaca) probeer ik dus nog even te begrijpen.

Momenteel mine ik op UBQ (dankzij jullie advies), met een simpele kaart (HD 7900)
en ETH met een 1070 GTX.
Dit is puur om een begin te maken, maar ben wel van plan om te gaan schalen zeer binnenkort.
Enige tips daar omtrent nog toevallig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Hmm... Ik vrees dat ik mijn oude bakkie iets te hard heb aangepakt.

Mijn HD 7900 PC had ik even uitgezet met minen om te kunnen gamen.
Midden ergens in de game (30min ingame) stopt de applicatie ineens vanuit Windows.
Daarna Steam.
Vervolgens BSOD.

Eerst: SYSTEM_SERVICE_ERROR, toen: MEMORY_MANAGEMENT, daarna: PAGE FAULT IN NON-PAGED AREA.

Niet eens OC of iets, gewoon Claymore gedraaid en daarna een game, Yikes!

Edit: Denk dat ik het (nieuwe) probleem heb gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwoCgrxm.jpg

Waarschijnlijk mijn "rig" niet goed afgesteld voordat ik ging minen.
Dat krijg je als je het nog maar half begrijpt 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door RoelZ op 20-10-2017 09:59 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
antonvdijk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:14:
Hi all,

ik heb sinds gisterochtend 8 uur dat ik niet meer kan minen.
cuda mining via genoil op nanopool. 6x gtx1070
heb met GPU temp proberen te kijken waar het nu mis gaat.

het minen zelf blijkt er niets mee te maken te hebben, heb mn pc idle laten draaien.
na +/- 5 min valt volledige info van 4 uit 6 kaarten weg. kan dus geen temperatuur, load e.d. meer meten.
deze 4 fans gaan vervolgens 100% blazen. herrie! ;)
temperaturen waren vlak daarvoor 50 graden max. dus het is niet dat de kaarten oververhitten of iets dergelijks.

iemand die het probleem toevallig herkent?
Een amd/nvidia driver crash door bv. te hoge clocks.
Kijk even in je logboeken terug naar de tijd van uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
RoelZ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:28:
Hmm... Ik vrees dat ik mijn oude bakkie iets te hard heb aangepakt.

Mijn HD 7900 PC had ik even uitgezet met minen om te kunnen gamen.
Midden ergens in de game (30min ingame) stopt de applicatie ineens vanuit Windows.
Daarna Steam.
Vervolgens BSOD.

Eerst: SYSTEM_SERVICE_ERROR, toen: MEMORY_MANAGEMENT, daarna: PAGE FAULT IN NON-PAGED AREA.

Niet eens OC of iets, gewoon Claymore gedraaid en daarna een game, Yikes!

Edit: Denk dat ik het (nieuwe) probleem heb gevonden.
[afbeelding]

Waarschijnlijk mijn "rig" niet goed afgesteld voordat ik ging minen.
Dat krijg je als je het nog maar half begrijpt 8)7
Ik heb dit probleem ook heel soms met mijn mining rig hoor, als ik bijvoorbeeld direct van algoritme wissel dus van equihash naar etash dan crasht ie bij mij heel soms ook. Als ik even een minuutje wacht voordat ik het andere algoritme aanzet dan crasht ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien een lijst linken o.i.d. van hardware materialen waarmee je een miner kan bouwen. Want de startpost is inmiddels jááren oud. Is er ergens een update? Ik zit te denken om hem te bouwen op een schoenenrek van IKEA ofzo. Staat stabiel etc. En je kan veel met taiwraps 'verbeteren' als het te wensen over laat. En ik vroeg me af of het een groot nadeel geeft als je hem bouwt uit oude materialen van oudere PC's? Zodoende heb ik nog een 500 gb liggen etc. En misschien slechts 4 gb werkgeheugen erin etc. Iemand wat feedback. Dit zou mijn tweede machine zijn en een eerste zelfgebouwde. Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo hier net de eerste miner online gebracht met 4x1060, kan ik m'n desktop weer voor gamen gebruiken :P
RoelZ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:42:
Hi Die-hards!
• Hoe switchen jullie (snel) naar een nieuwe coin? Voor mij is dit namelijk altijd veel werk ivm nieuwe wallets e.d.
Al eens naar Nicehash gekeken?
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:50:
Kan iemand mij misschien een lijst linken o.i.d. van hardware materialen waarmee je een miner kan bouwen. Want de startpost is inmiddels jááren oud. Is er ergens een update? Ik zit te denken om hem te bouwen op een schoenenrek van IKEA ofzo. Staat stabiel etc. En je kan veel met taiwraps 'verbeteren' als het te wensen over laat. En ik vroeg me af of het een groot nadeel geeft als je hem bouwt uit oude materialen van oudere PC's? Zodoende heb ik nog een 500 gb liggen etc. En misschien slechts 4 gb werkgeheugen erin etc. Iemand wat feedback. Dit zou mijn tweede machine zijn en een eerste zelfgebouwde. Fijn weekend!
Qua rig maakt het niet zoveel uit, met een paar aluminium of houten latjes kom je al een eind.

Bij Vox hebben ze recent een filmpje gemaakt wat je al een eind op weg helpt:

Ik zou niet voor een oude HDD gaan maar voor een SSD, een gig of 60 is meer dan zat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Leuk topic van een uit de hand gelopen hobby. (dit is geen hobby meer, maar leuk om door te lezen)
part 1: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1761303.0
part 2: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1806061.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de late reactie, bedankt voor jullie hulp, Ik heb efen zitten te kijken naar wat het beste kan zijn. Ik heb twee video kaarten die ik op het oog heb:

-GTX 1060 3gb (23mh/s)
-Radeon R9 390 8gb (32 mh/s)

Welke zouden jullie kiezen voor de ander? ook voor latere upgrade naar nog een video kaart of welke gaat het langste mee?

Ik kan hier heel weinig vinden over op het internet. Ook las ik dat de gtx 1060 niet stackable was maar sommige zijden ook weer van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
@Verwijderd wat bedoel je met stackable?
m.b.t het geheugen zou ik eerder voor een 6 of 8GB kaart kan dan een 3 GB. met name m.b.t support van je kaarten voor langere termijn, maar dat is ook afhankelijk van welke coins je wilt gaan minen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
@Roelz, mocht je een beetje willen spelen en zoeken dan is dit misschien ook wat voor je. is origineel van Bits be trippin en die hebben een hoop miningsoftware samengevoegd met een centrale batch file.
https://github.com/alon7/bbt-multiminer

Als je de setup doorloopt en alles in stelt kun je ook snel schakelen. m.b.t ETH en de Nvidia kaarten weet ik niet of je daar nog profit uit haalt.

ze hebben ook yt kanaal. De videos duren vaak wel lang, maar ze geven duidelijk uitleg, ook de problemen die je tegen kan komen worden behandeld. YouTube: Bits Be Trippin'

m.b.t de DAG is het een grove schatting of je kaarten nog wel kunnen minen. De 2 GB kaarten zijn nog wel bruikbaar, maar niet meer voor alle coins. ETH heeft zo'n boost gehad dat die schatting lastig te maken is. maar het geeft je een indicatie. Net als whattomine, het is allemaal indicatief.

Qua software kun je van alles gebruiken, soms afhankelijk van welke kaart (amd/nvidia) je hebt.
claymore miner, nicehash_miner, ewbf_zec miner, ethminer nvidia optimized, bbt miner, etcetera
Single minen, dualminen.

zinvol wel om uit te zoeken of de pool stabiel is, wat de dev fee is die je moet betalen, etc

Qua coin. wil je korte termijn payout, dan zou ik ook op de koers letten wanneer je ze omzet naar BTC en dan weer naar fiat. Lange termijn? laat ze niet bij een exchange staan, maar zet ze op een hardware/software wallet. etc.

*Note. ik heb maar 1 kaart waar ik mee mine, maar ben van alles wat aan het uitzoeken en uitproberen. Met 1 kaart haal ik er wel wat mee op,
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste