Hoe switchen jullie (snel) naar een nieuwe coin?
Ik heb een aantal mine programma's:
- EWBF 0.34b :equihash (zcash, zencash, hush)
- Claymore 10: etash (eth, etc, musicoin, expanse etc)
Note: Ook al kan je ook X11 of Scrypt minen met GPU doe ik dit niet omdat ik het zonde vind, daar zijn ASIC miners beter in
Als er een "nieuwe" coin is of een coin die ik interessant vind maak ik vaak een extra .bat bestandje aan en die plaats ik op mijn bureaublad. Zo heb ik bijvoorbeeld in de Claymore map 5+ .bat bestanden die elk een andere coin minen naar een andere wallet. Ik plaats allemaal shortcuts op mijn desktop en dan kan ik op die manier heel makkelijk wisselen. Tevens heb ik een shortcut naar de Startup map gemaakt daar kopier ik het .bat bestand ook nog in van de coin die ik op dat moment wil minen. Dit doe ik, mocht de PC vastlopen en zich herstarten dan gaat het minen weer verder.
Voor mij is dit namelijk altijd veel werk ivm nieuwe wallets e.d.
Valt reuze mee toch, oke het kost 10 minuten. Bijvoorbeeld, je ontdekt hush. Je gaat of naar een exchange en klikt daar een new adress aan, dan heb je je wallet adres al, je kan ook naar de hush website gaan, de wallet ui downloaden en die laten syncen. Het syncen duurt afhankelijk van de grootte een paar uur tot een dag, ondertussen krijg je een wallet adres en kan je aan de slag. Dan even simpel een nieuw bat bestandje aanmaken (kan je vaak kopieren van een eerdere die je gemaakt hebt), pool adres en wallet aanpassen en je kan gaan. Het kost mij denk ik 5 tot 10 minuten.
Wat zijn (en waren voorkort) jullie favo coins
Voorheen: Ethereum, Zcash
Nu: Expanse, Ubiq, Hush, Musicoin, Zencash (deze zitten allemaal op equihash en etash)
Met welke kaarten (en hoeveel) minen jullie atm?
5x 1070 Zotac Core Edition (de 6de komt eraan). In afterburner power limit op 50%, core clock +50, memoryclock +585.
Etash: 155mhs
Equihash: 2050sol/s
Power verbruik: 110W per kaart
Per coin:
Expanse, 2 coins per dag (ruwweg)
Ubiq, 3 coins per dag (ruwweg)
Hush, 2 coins per dag (ruwweg)
Zencash, 2 coins per dag (ruwweg)
Musicoin, 100 coins per dag (ruwweg)
Heeft iemand een goede bron voor de basis van het minen op tokens (als ik ze zo al mag noemen)
Ik weet niet precies waar je naar op zoek bent, maar er zijn wel sites zoals 1stminingrig etc waar veel informatie op staat ook vaak per videokaart.
Minen jullie alleen nog op token? ETH en varianten?
Ja zie, eerder antwoord
Waar is Scrypt?
Dat is een algoritme, ik snap niet precies wat je bedoelt met waar het is. Het is niet alsof ik het thuis in mijn boekenkast heb liggen
Wat is jullie uiteindelijke doel? BTC/EUR/Hobby?
Hobby, plus hopen op een coin die je nu makkelijk kan binnen harken en die dan perongeluk (of naar uitgebreid onderzoek) veel waard wordt. De gelukzoeker
Heeft iemand een idee hoe je nu goed inzichtelijk kunt krijgen hoe je je hardware max kunt besteden?
Ondanks dat ik coinwarz of whattomine ook gebruik, ben ik meer op zoek naar antwoord op gebruikte kaarten op coins en de mogelijkheden tot bijv. dual minen etc.
Heel veel Google, youtube filmpjes bekijken, 1stminingrig reviewed heel veel kaarten met dual minen en zonder. Of gewoon zelf proberen.