Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMaca schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:03:
@Verwijderd wat bedoel je met stackable?
m.b.t het geheugen zou ik eerder voor een 6 of 8GB kaart kan dan een 3 GB. met name m.b.t support van je kaarten voor langere termijn, maar dat is ook afhankelijk van welke coins je wilt gaan minen
Dankje voor je reactie

Met stackable bedoel ik SLI support. Wat bedoel je met m.t.b ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10 15:39
SLI support heb je niet nodig. Je doet er namelijk geen bridge tussen, zoals bij gamen. Bij gebruik van meerdere kaarten bij minen gebruik je PCI-E riser cards om je kaarten te connecten.

voorbeeld: V&A aangeboden: PCIE PCI-E USB 3.0 60CM Riser VER007S SATA - veiligste versie...

m.b.t = met betrekking tot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMaca schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:56:
SLI support heb je niet nodig. Je doet er namelijk geen bridge tussen, zoals bij gamen. Bij gebruik van meerdere kaarten bij minen gebruik je PCI-E riser cards om je kaarten te connecten.

voorbeeld: V&A aangeboden: PCIE PCI-E USB 3.0 60CM Riser VER007S SATA - veiligste versie...

m.b.t = met betrekking tot ;)
Oke bedankt voor je hulp! :)

Ik wil vooral ethereum gaan minen en de bedoeling is om het wel een hele lange tijd vol te houden, geld het ethereum ook dat een 6 gb kaart het langer volhoud als een 3gb kaart? Stel zou dit zo zijn wanneer begin je deze degradatie te merken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erasmo en @NLMaca dank voor de reacties. Ben video's kijken en links doorlezen! Fijn weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Oke bedankt voor je hulp! :)

Ik wil vooral ethereum gaan minen en de bedoeling is om het wel een hele lange tijd vol te houden, geld het ethereum ook dat een 6 gb kaart het langer volhoud als een 3gb kaart? Stel zou dit zo zijn wanneer begin je deze degradatie te merken?
Ja dat geld juist voor Ethereum. Je begint het te merken naarmate de DAG size groter wordt. Dit zit nu tussen de 2GB en 3GB wat het exact is zou je even moeten Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Zit een beetje onrustig naar de Antminer S9 te kijken; https://www.nicehash.com/...miner-s9?e=0&currency=EUR
Ik heb rond 3kW overschot aan electriciteit, dus dit is wel tempting..
Ik ben al redeijk laat op de coin-scene gekomen, maar ik vermoed wel dat eens de S9 wijder verkrijgbaar is de moeilijkheid serieus gaat stijgen.

To buy or not to buy, ...

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Nindustries schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:37:
Zit een beetje onrustig naar de Antminer S9 te kijken; https://www.nicehash.com/...miner-s9?e=0&currency=EUR
Ik ben al redeijk laat op de coin-scene gekomen, maar ik vermoed wel dat eens de S9 wijder verkrijgbaar is de moeilijkheid serieus gaat stijgen.

Er was in een aantal pagina's terug ook iemand die een antminer heeft. Levertijd schijnt wel een behoorlijk issue te zijn bij die dingen.
nAffie in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"
@nAffie Misschien dat jij hier meer over kunt vertellen qua ROI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nindustries schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:37:

Wat ik erg fijn vind aan GPU minen is dat mocht er een crash of iets anders gebeuren waardoor thuis minen nog minder aantrekkelijk wordt je ze ook voor tig andere dingen kan inzetten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:03
SONM komt binnenkort met een beta en waarmee het principe van de traditionele mining gebeuren anders aan gaan pakken. Je kan dan je rig uithuren om renders/servers/calculaties/etc van andere mensen om zo coins te verdienen. Deze variant gaat sowieso veel meer gaat vragen van je internet, HDD, RAM, GPU's en PCI-E snelheid.

Heeft iemand zich al ingelezen of zelfs voorbereid om snel in te kunnen stappen als deze beta uitkomt? Of misschien zijn er andere munten (GOLEM bijv.) die zich hier aan gaan wagen waar je goede verwachtingen van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
pvink schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:56:
SONM komt binnenkort met een beta en waarmee het principe van de traditionele mining gebeuren anders aan gaan pakken. Je kan dan je rig uithuren om renders/servers/calculaties/etc van andere mensen om zo coins te verdienen. Deze variant gaat sowieso veel meer gaat vragen van je internet, HDD, RAM, GPU's en PCI-E snelheid.

Heeft iemand zich al ingelezen of zelfs voorbereid om snel in te kunnen stappen als deze beta uitkomt? Of misschien zijn er andere munten (GOLEM bijv.) die zich hier aan gaan wagen waar je goede verwachtingen van hebt?
Momenteel is er nog niet héél véél bekend over de eisen van een "worker'. Daar een gebruiker van de zogenaamde super computer kan specificeren wat hij precies nodig geeft. Bijvoorbeeld veel CPU kracht of véél hardeschijf capaciteit. Daar rekening mee houdend en het feit dat ook mobiele telefoons zouden in het netwerk kunnen opgenomen worden als zijnde "workers" blijft het nog koffiedik kijken wat precies rendabel gaat zijn... Het zal in het begin wat switchen, wikken & wegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Ik wil dit best een keer proberen, maar zou dan wel handig zijn wat ze als spec verwachten van een rig/server
wat leesvoer zie ik: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1845114.0

en ik ben wel benieuwd wat de zogenaamde jobs inhouden. Downloaden van illegaal materiaal op verzoek zit ik nou niet op te wachten.

edit: roadmap gevonden: https://blog.sonm.io/sonm...-2017-q2-2018-14d355cea6f

[ Voor 42% gewijzigd door NLMaca op 25-10-2017 19:29 . Reden: roadmap ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Even wat anders, ik mine sommige coins via Dwarfpool, bijvoorbeeld Zcash en Expanse.
Ik vind het een goede pool, alleen kijk ik graag mijn statistieken op mijn mobieltje. De website van Dwarfpool is niet heel erg responsive en ik moet steeds zoomen om mijn statistieken goed te zien. Vond ik vervelend dus heb ik zelf een layout gemaakt, responsive en wel.

Om een idee te geven hoe de statistieken eruit zien:
https://dwarfpool.com/exp...51F34aA596e5a5eC60Ea3F0cB

Zo ziet het er dan bij mij uit:
https://hashrates.nl/expa...51F34aA596e5a5eC60Ea3F0cB

Ik ga proberen om Monero ook nog te implementeren en dan waar mogelijk meerdere pools erop aan te sluiten. Gewoon omdat het kan en omdat ik vind dat minen tof is. De pools zijn vaak goed alleen laat de website + statistieken vaak te wensen over en is dit al helemaal niet te doen op mobiel

Het hele gebeuren kost mij mijn vrije tijd + hosting van 3 euro per maand + 10 euro aan SSL, mochten jullie het nou echt mega vet tof kei gaaf enzo vinden, dan is doneren welkom en kan via

XBT: 3PMgcf52y4MSXGLKQsrSbvXswfzigPA79j
ETH: 0xa669583b72943ff0Cf07FBCeAde5757860B1b597
ZEC: t1cZk6srQ7EeuRPtuuEeSAdAfQDYqm6vSFT
EXP: 0xf395Ef097B2575051F34aA596e5a5eC60Ea3F0cB
UBQ: 0xE5fd96694D25231d4ADd3E5B3b24D2Cdd04E6367
ZEN: znV9LP97jqBbYK2NwZjYPxgu4xxoDmWxniy
HUSH: t1QwPZnaVDkGMBU98JqoV44iTfBow7c42fE8M

Normaal gesproken vind ik reclame maken echt heel kut, in principe is dit geheel gratis en zal ik ook niet vaker (behalve dat ik wellicht nog een topic maak hiervoor met updates) jullie ermee lastig vallen.

Bedankt zover. Suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@pongthamong
ziet er leuk uit.
Opmerkingen:
- geef je de source code vrij? (gewoon nieuwsgierig)
- hoe kan ik mijn gegevens opslaan? anders moet ik het per url (coin) bookmarken
- ik mis bij expanse de Already paid.

Bug:
ergens klopt er iets niet. ik heb nog maar 4 exp bij elkaar geraapt, in het overzicht (last 10 payouts) staat alles dubbel. volgens jou overzicht heb ik nu namelijk 8 EXP

: edit: zou het kunnen komen doordat mijn wallet aan bittrex gekoppeld is?

zie link: https://hashrates.nl/expa...bfd2f85a7ce562f8d0eaf3a40

en bij dwarfpool zelf:
https://dwarfpool.com/exp...bfd2f85a7ce562f8d0eaf3a40

[ Voor 6% gewijzigd door NLMaca op 25-10-2017 23:23 . Reden: edit bug ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:18:
@pongthamong
ziet er leuk uit.
Opmerkingen:
- geef je de source code vrij? (gewoon nieuwsgierig)
- hoe kan ik mijn gegevens opslaan? anders moet ik het per url (coin) bookmarken
- ik mis bij expanse de Already paid.

Bug:
ergens klopt er iets niet. ik heb nog maar 4 exp bij elkaar geraapt, in het overzicht (last 10 payouts) staat alles dubbel. volgens jou overzicht heb ik nu namelijk 8 EXP

zie link: https://hashrates.nl/expa...bfd2f85a7ce562f8d0eaf3a40

en bij dwarfpool zelf:
https://dwarfpool.com/exp...bfd2f85a7ce562f8d0eaf3a40
Daar ben ik nog niet over uit of ik het vrij wil geven.

Ik zat daar nog over te denken of je een account kan maken of iets, ik wil het wel, maar eigenlijk wil ik ook helemaal niks zelf aan gegevens opslaan.

Payouts kloppen wel, alleen zijn dit alle payouts van jouw wallet address, staat ook in de titel. Als je goed kijkt zijn de bedragen ook niet hetzelfde. Je zou dus 8 Exp moeten hebben op dit adres. Misschien dat kan ik nog kan verfijnen om alleen de dwarfpool.com eruit te halen.

Hun api geeft geen already paid terug. Die zullen ze zelf wel berekenen aan de hand van hun uitbetalingen. Op zich kan ik dat ook wel, alleen dan moet ik wel zeker weten wat hun payout adres is. Want dan ga ik op basis van hun adres de resultaten filteren en dan kan ik ook berekenen hoeveel je al gehad hebt.

Eigenlijk is op dit moment de naam payouts verkeerd. Het zijn de laatste 10 transacties van je account. Misschien dat ik toch ff uitzoek wat het adres van dwarfpool.com is die uitbetalingen doet, dan kan ik het wel netter maken.

[ Voor 6% gewijzigd door poNgz0r op 25-10-2017 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
ok. no problem.

Ik heb de focus idd op de dwarfpool. Die had ik ook geselecteerd. Daarom snapte ik die andere bedragen niet waar die vandaan komen. ik heb toch echt maar 4,x stuks bij Bittrex staan.

ik ben eruit:

als voorbeeld bij jou:
19 oktober payout 21:37:39 = 1.01504820
//dit zijn de coins die ik verdiend heb bij dwarfpool. Hier gaat nog een fee (1% dev fee) vanaf en de 2e payout die je dan ziet zijn dan de coins die daadwerkelijk naar bittrex geboekt worden.
onderstaande is wat ik dan op bittrex binnen krijg:
19-10-2017 at 21:45:32 = 1.01262818

het verschil is dan dus de fee berekening zo lijkt het. Het 2e bedrag van elke serie is dan het bedrag/coins die daadwerkelijk naar bittrex gaan. Dan klopt het saldo namelijk wel

Bittrex check
19 okt: 1.01262818 - klopt
21 okt: 1.03852822 - klopt
23 okt: 1.02104642 - klopt
25 okt: 1.12453871 - klopt

Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik zal kijken of ik morgen die data kan filteren op basis van dwarfpool.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Altijd leuk om dit soort dingen uit te testen. Have fun. is een leuk projectje lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Als het goed is kloppen de statistieken nu wel. Het is wel een beetje karig nog hoor. Ik kan de API aanroepen om van jouw wallet je transacties op te halen. Dan krijg ik een set met data terug. Vaak is deze set gelimiteerd tot bijvoorbeeld 20 of 30 stuks.

Stel jij minet met nog 6 andere miners in een andere pool naar hetzelfde wallet adres dan worden deze gegevens ook in de API aanroep opgehaald. Dan kan het zijn dat jouw Dwarfpool transacties er niet meer inzitten omdat door andere pools ook uitbetaald is.

Ik weet niet of er een API aanroep bestaat dat ik alle transacties kan bekijken van wallet xxx naar wallet yyy. Dan zou ik het wel kunnen oplossen.

EDIT: hier mijn topic, dan vervuil ik dit niet pongthamong in "Mobiele weergave voor mining pools"

[ Voor 9% gewijzigd door poNgz0r op 26-10-2017 14:11 . Reden: topic url, ivm vervuiling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pongthamong Jij hebt ergens jou Dwarfpool resultaten gedeeld via een link. Het was voor mij onduidelijk of al mijn instellingen goed waren en alles in sync was. Ik heb 'EXP' veranderd in 'ETH' in jou link. Verder mijn eigen wallet code erin gezet. Dit gaf een hoop duidelijkheid. Ik heb tussen 09-10-2017 en 26-10-17 0.22 Ether gemined op 92,5 MH/S. Volgens mijn GAMMA wattage meter (17,99 bij GAMMA) verbruikt mijn miner 465 watt. Er zitten 5 GPU's in, en er is plek voor 6 GPU's. Ik heb drie 1060 GTX's erin met 6 GB. En twee 1050 ti met 4 GB. Verbruik is dus 465 watt. Met de komst van die nieuwe 1070 ti verwacht ik dat de prijzen gaan schommelen, dus binnenkort de zesde kaart erin.

Ook met dank aan @NLMaca .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:10:
@pongthamong Jij hebt ergens jou Dwarfpool resultaten gedeeld via een link. Het was voor mij onduidelijk of al mijn instellingen goed waren en alles in sync was. Ik heb 'EXP' veranderd in 'ETH' in jou link. Verder mijn eigen wallet code erin gezet. Dit gaf een hoop duidelijkheid. Ik heb tussen 09-10-2017 en 26-10-17 0.22 Ether gemined op 92,5 MH/S. Volgens mijn GAMMA wattage meter (17,99 bij GAMMA) verbruikt mijn miner 465 watt. Er zitten 5 GPU's in, en er is plek voor 6 GPU's. Ik heb drie 1060 GTX's erin met 6 GB. En twee 1050 ti met 4 GB. Verbruik is dus 465 watt. Met de komst van die nieuwe 1070 ti verwacht ik dat de prijzen gaan schommelen, dus binnenkort de zesde kaart erin.

Ook met dank aan @NLMaca .
Ik ben wel benieuwd hoe je het financiële plaatje voor je ziet: als ik even een snelle berekening doe, komt er uit dat je de afgelopen 17 dagen zo'n €25 hebt verdiend (of €59 bij gratis stroom)? Hoe verdien je dan ooit je videokaarten terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Volgens mij kun je je kaarten ook niet echt meer terug verdienen, tenzij je misschien veel op de coins let die rendabel zijn. Als je eth mined kun je ook rustig dualminen, dan heb je iets meer opbrengts, maar of je je ROI ooit haalt? Het lijkt mij niet.

Nvidia kaarten hebben volgens mij meer baat bij Zec (zcash) dan bij ETH

[ Voor 12% gewijzigd door NLMaca op 26-10-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hanteer ik een verkeerde logica, maar wanneer ik hardware koop om mee te minen, is dit toch niet per definitie weggegooid geld... Deze hardware kun je ook gewoon weer verkopen. Als ik zes maanden met deze hardware mine, en ik verkoop soms een kaart en steek er weer een nieuwere bij, dan blijf ik gewoon verdienen... En voor het verkopen van de aangekochte hardware daar kun je ook een hoop over zeggen. Er zit altijd nog 24 maanden garantie of meer op. Dus als je plots artifacts ziet heb je garantie. En krijg je gewoon een nieuwe kaart. Verder kun je die kaarten prima slijten aan gamers. Ik hoor altijd van die verhalen "Je kaarten terug verdienen". Maar ik zie het gewoon als minen en winst maken, en als je je kaarten weg wilt doen krijg je er gewoon cash voor... Verder verwacht ik dat de Ethereum, welke ik mine, ook nog flink zal gaan stijgen. Vergeet niet dat de Ether bijna net zo'n groot markt aandeel heeft als de Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:06:
Misschien hanteer ik een verkeerde logica, maar wanneer ik hardware koop om mee te minen, is dit toch niet per definitie weggegooid geld... Deze hardware kun je ook gewoon weer verkopen. Als ik zes maanden met deze hardware mine, en ik verkoop soms een kaart en steek er weer een nieuwere bij, dan blijf ik gewoon verdienen... En voor het verkopen van de aangekochte hardware daar kun je ook een hoop over zeggen. Er zit altijd nog 24 maanden garantie of meer op. Dus als je plots artifacts ziet heb je garantie. En krijg je gewoon een nieuwe kaart. Verder kun je die kaarten prima slijten aan gamers. Ik hoor altijd van die verhalen "Je kaarten terug verdienen". Maar ik zie het gewoon als minen en winst maken, en als je je kaarten weg wilt doen krijg je er gewoon cash voor... Verder verwacht ik dat de Ethereum, welke ik mine, ook nog flink zal gaan stijgen. Vergeet niet dat de Ether bijna net zo'n groot markt aandeel heeft als de Bitcoin.
Er zijn (naar mijn idee) een paar mogelijke problemen met deze redenering.
De grafische kaarten (en andere hardware) worden natuurlijk steeds minder waard. Vanwege de immense vraag naar (mining) GPU's de afgelopen maanden werden (worden?) bijna alle grafische kaarten te duur verkocht. Over een jaar zijn er vast nieuwere, snellere kaarten voor minder geld op de markt. Je moet er dus rekening mee houden dat je een forse afschrijving op je kaarten kunt verwachten. En als het op een gegeven moment niet meer rendabel is om te minen, zal je niet de enige zijn die zijn kaarten wil verkopen, met als resultaat een overspoelde tweedehands markt.
Als er niets veranderd aan de verhouding tussen de difficulty en waarde van de ETH, zou je in 6 maanden misschien €250 verdienen. Dat is (heel optimistisch geschat) €50 per kaart. Als je gelooft in Ethereum, kan ik mij voorstellen dat je deze berekening positiever maakt. Maar dan kun je mijns inziens beter direct in de coin investeren. De kans dat je de hardware niet terugverdient is fors, dat betekent dat het minen je uiteindelijk misschien geld kost. Dat is natuurlijk niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
Ik heb halverwege vorige week een x aantal stratis gekocht. in 1 week tijd heb ik meer winst gemaakt dan met een hele maand minen en daar hoef je echt niets bijzonders voor te doen. Ik ben wel van mening dat je met handelen toch het makkelijkst verdient.

Minen is voor mij een tweak dingetje, ik vind het leuk om uit te zoeken hoe alles werkt, fees, verschillende pools. (mijn pc staat toch aan als ik er achter zit). Zal ik mijn GTX1070 hiermee terug verdienen? Nee. De geminde coins stuur ik naar bittrex (exchange) en soms verkoop ik wat om weer wat anders te kopen. Het blijft kleingeld.

@theblindman Ik denk dat de discussie altijd blijft. Je kan beter gaan handelen dan minen. Ergens zal er toch iets mee verdiend worden, maar men rekent zich wel vaak snel rijk met minen (beginners). je hebt te maken met die difficulty. Nu kan het nog uit. vervolgens komt er een run op minen en na 3mnd is je ROI van 6 mnd naar 11 mnd gegaan. Dat vind ik het gevaar bij minen.

Het leuke is wel om nieuwe coins te zoeken, maar de echte gouden bergen hebben we al gemist nadat ETH booming is geworden. Ik kan het verkeerd zien, maar ik ben wel benieuwd waar de miners nu op verdienen. (ROI + winst prognose)

Tevens kan het ook zinvol zijn om op het juiste moment je coins te cashen als de koers hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theblindman schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:00:
[...]

Er zijn (naar mijn idee) een paar mogelijke problemen met deze redenering.
De grafische kaarten (en andere hardware) worden natuurlijk steeds minder waard. Vanwege de immense vraag naar (mining) GPU's de afgelopen maanden werden (worden?) bijna alle grafische kaarten te duur verkocht. Over een jaar zijn er vast nieuwere, snellere kaarten voor minder geld op de markt. Je moet er dus rekening mee houden dat je een forse afschrijving op je kaarten kunt verwachten. En als het op een gegeven moment niet meer rendabel is om te minen, zal je niet de enige zijn die zijn kaarten wil verkopen, met als resultaat een overspoelde tweedehands markt.
Als er niets veranderd aan de verhouding tussen de difficulty en waarde van de ETH, zou je in 6 maanden misschien €250 verdienen. Dat is (heel optimistisch geschat) €50 per kaart. Als je gelooft in Ethereum, kan ik mij voorstellen dat je deze berekening positiever maakt. Maar dan kun je mijns inziens beter direct in de coin investeren. De kans dat je de hardware niet terugverdient is fors, dat betekent dat het minen je uiteindelijk misschien geld kost. Dat is natuurlijk niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb besloten niet heel erg in te gaan op wat je schrijft. Je schrijft naar mijn inziens niets verkeerds. Maar dit blijft natuurlijk de 'usual' discussie of minen wél of juist NIET rendabel is. In mijn optiek is het nog steeds rendabel en daarom ben ik er ook mee begonnen. Ik denk dat je het een beetje zo moet/kunt zien: Je kunt erin verdienen maar het is weinig (kruimelwerk). Is het het waard, ik zou zeggen nee niet als je geen tijd of zin hebt om het te doen... Kun je er veel in verdienen? Ik zeg ja, maar dan moet je het groot aanpakken en groot denken. D.w.z. veel miners neerzetten en alles tot in het uiterste goed verzorgen (klimaat van de ruimte waar ze staan, goedkoop stroom etc). Overigens hebben we bij mijn stroom verstrekker óók daluren, en je kunt overwegen om slechts in de daluren te minen. Bedankt voor je feedback in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
ik zit een hoop dingen naast elkaar te testen en mij viel op dat suprnova vertragend werkt op mijn andere pool (nano)

EXP[dwarfpool] + SIC[nanopool] = 29 Mh/s + 490 Mh/s

EXP[suprnova] + SIC[nanopool] = 30 Mh/s + 300 Mh/s

Die 1 Mh/s maakt mij niet veel uit, maar die 190 Mh/s verschil valt mij wel vies tegen. Hebben jullie ook wisselende resultaten bij coin en pool minen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amarog
Nieuwe miner aan het samensteken. Ik had ergens eens iemand gezien die een toren had gemaakt met z'n kaarten. Dus dacht ik waarom zou ik dat ook maar eens niet proberen :)

We zijn er bijna:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/nRbd/TheTower.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Even een vraagje, wat als ik meerdere ethereum rigs zou hebben, maar de mining resulaten allemaal in 1 account/wallet wil krijgen. Is daar een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 19:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je mined toch gewoon in een Pool, en je laat de pool uitbetalen op een adres?
Dus stel je voor elke rig hetzelfde uitbetaal adres in.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Amarog schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:38:
Nieuwe miner aan het samensteken. Ik had ergens eens iemand gezien die een toren had gemaakt met z'n kaarten. Dus dacht ik waarom zou ik dat ook maar eens niet proberen :)

We zijn er bijna:

[afbeelding]
Zal lekker aangenaam en rustig vertoeven zijn in je huiskamer 7(8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
CT schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:37:
[...]

De Toren gaat gewoon op locatie bij de rest van de Rigs na een weekje test runnen. Ik heb daar dus geen last van. Het leek me gewoon eens leuk iets anders te doen, niets voor niets zitten we hier op Tweakers, neen?

Momenteel staat die in de huiskamer in afwachting van de levering van de volgende batch kaarten en om gemakkelijk aanpassingen door te voeren. Ik heb geen last van de toren. lijkt me ook logisch, De RX470 fans draaien maar op 10% & de RX480 fans draaien maar op 20%. Ik kan je zeggen, een ventilator maakt een pak meer lawaai... Als het hier stil is hoor je ze idd, maar zelf dan is het niet storend. Maar nogmaals, het is niet de bedoeling dat deze hier permanent blijft staan.

Al zou ik deze in de winter wel durven laten staan. Na het weg werken van de kabels en nog wat details aan te passen zou hij niet mis staan bij het meubilair. In de zomer zou het hier echter te warm worden. Momenteel houd hij de leefruimte toch rond de 20/21 graden (Wel staat de tussendeur met onze garage altijd open, en in de garage staat de achterdeur altijd open.) Dus als de winter er echt aankomt denk ik niet dat ik nog de verwarming moet aanzetten in den "beneden" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Amarog schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:03:
[...]

De Toren gaat gewoon op locatie bij de rest van de Rigs na een weekje test runnen. Ik heb daar dus geen last van. Het leek me gewoon eens leuk iets anders te doen, niets voor niets zitten we hier op Tweakers, neen?

Momenteel staat die in de huiskamer in afwachting van de levering van de volgende batch kaarten en om gemakkelijk aanpassingen door te voeren. Ik heb geen last van de toren. lijkt me ook logisch, De RX470 fans draaien maar op 10% & de RX480 fans draaien maar op 20%. Ik kan je zeggen, een ventilator maakt een pak meer lawaai... Als het hier stil is hoor je ze idd, maar zelf dan is het niet storend. Maar nogmaals, het is niet de bedoeling dat deze hier permanent blijft staan.

Al zou ik deze in de winter wel durven laten staan. Na het weg werken van de kabels en nog wat details aan te passen zou hij niet mis staan bij het meubilair. In de zomer zou het hier echter te warm worden. Momenteel houd hij de leefruimte toch rond de 20/21 graden (Wel staat de tussendeur met onze garage altijd open, en in de garage staat de achterdeur altijd open.) Dus als de winter er echt aankomt denk ik niet dat ik nog de verwarming moet aanzetten in den "beneden" :)
Mooi om te zien. Waar zitten de moederborden en voedingen eigenlijk? heb je nog meer foto's? Ik vind dit wel leuk om te zien inderdaad. Er hoort ook een tweak gehalte op te zitten :D

edit: zijn het trouwens specifiek RX470 mining kaarten of de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
CT schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:37:
[...]

Die kabouter zal het ook een worst wezen zo te zien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Hehe, idd, ik heb hem er speciaal bij geplaatst. Als de Rig volledig klaar is zal ik wel wat foto's posten. De voedingen en de Moederborden zitten achter de kaarten (De moederborden verticaal tegen de rand geplaatst en de voedingen horizontaal onderaan.)

Moeilijk te zien, maar ik post weldra wel meer foto's :)

En de middelste kaarten zijn inderdaad de Saphire RX470 Mining Editions. Echter niet zo héél tevreden van, dus ik ga ze waarschijnlijk binnenkort weg doen en vervangen door RX580 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mooie toren Luke, ben benieuwd naar meer foto's en informatie.
Zo in m'n gamepc een nieuwe videokaart geplaatst, dan kan de gtx970 z'n laatste dagen slijten in de mining rig. Even wachten tot de nieuwe modulaire voeding er is en dan kan ie er in, ga ik gelijk even flink kabelmanagement toepassen want van de huidige warboel word ik iedere keer droevig als ik het zie...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem..... Mijn wallet heeft een te lage miners Fee gerekend ik ben zelf nog maar een beginner in het bitcoin proces. en ik maar zitten mailen met BTC direct van wanner komt mijn geld. Nou heb ik een beetje zitten lezen op het internet. Door die lage miners Fee wil niemand mijn order dus oppakken. Heeft er iemand een oplossing voor mij? want het gaat voor mij toch nog wel om een aardig bedrag. Dus baal er wel van. hopelijk heeft er dus iemand een oplossing voor me.

mvg. Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@Verwijderd over het algemeen duurt het dan wat langer. Misschien dat je op het andere topic wat meer info kan halen. [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5

Als het goed is heb je namelijk ook ergens een transaction adres gekregen.

Tip: probeer dit soort dingen altijd eerst uit met een laag bedrag. Geeft je wallet standaard geen gas money mee dan?

blabal, zie reactie hieronder

[ Voor 22% gewijzigd door NLMaca op 03-11-2017 17:18 . Reden: blabla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@Verwijderd
mocht je mijn vorige reactie al gelezen hebben. Gebruik ten eerste de zoekfunctie op het forum. 2e hit had ik het al.
pas dus TRANSACTION_ID aan naar die van jou

https://blockchain.info/tx/TRANSACTION_ID

Fee berekenen:
https://bitcoinfees.earn.com/

link: ZeRoC00L in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"

of dus wachten dat het rustiger wordt, dan komt het er vanzelf wel door.

[ Voor 5% gewijzigd door NLMaca op 03-11-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstikke bedankt voor je snelle reactie @NLMaca ga het maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NLMaca Is het misschien ook mogelijk dat iemand hem oppikt voor me voor een vergoeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:49:
@NLMaca Is het misschien ook mogelijk dat iemand hem oppikt voor me voor een vergoeding ?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NLMaca vroeg me af of het mogelijk was dat iemand de transactie oppikt en hem in een block zet of is dat compleet onzin wat ik zeg. Want vernam dat doordat ik zoon lage Fee gegeven heb niemand hem oppikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

1. ik denk niet dat er iemand is die bitcoins mined hier op tweakers
2. ik denk dat je beter de transactie opnieuw kan sturen met een hogere fee mits dat mogelijk is
3. anders gewoon een week wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Als je fee te laag is en je transactie wordt niet opgepakt, dan wordt deze vanzelf van het netwerk verwijderd en weer terug in je wallet gezet. Dit kan even duren (uren,dagen, week). Afhankelijk van de drukte.

Sommige wallets hebben de mogelijkheid om de transactie nogmaals te sturen met een hogere fee. het is uitzoeken of je wallet dat ondersteund.

Zo niet? wachten
en weekend vieren :D

grmpf. spuit elf. CT was mij voor

[ Voor 5% gewijzigd door NLMaca op 04-11-2017 14:07 . Reden: spuit elf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:50:
@NLMaca vroeg me af of het mogelijk was dat iemand de transactie oppikt en hem in een block zet of is dat compleet onzin wat ik zeg. Want vernam dat doordat ik zoon lage Fee gegeven heb niemand hem oppikt
Je komt in een mempool en daar wordt je naar een paar weken weer uitgegooid omdat je fee te laag is, dan kan je het nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik gebruik met enige regelmaat deze;

https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Soms zit het al vol en moet je het een paar keer dag proberen of het lukt. Er zijn ook betaalde maar dat zou ik zelf niet gebruiken. Anders inderdaad geduld hebben totdat je transaction uit de "mempool valt" en dan wordt het teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jamievs Dankje wel ga het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt alle voor de reacties. en de hulp hij is ondertussen bevestigd! weer een hoop bij geleerd door jullie en waarschijnlijk snap ik nog steeds geen 3% van de Cryptocurrency markt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 13:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ben sinds een kort gestart met minen om te proberen maar ik ben geloof ik veel te laat :P

Mine Ethereum en Siacoin met Claymore. Haal met mijn 1060 GTX iets van 22 MH/s. Maar het duurt al weken om bij de 0.05 payout limiet van Nanopool te komen. En dan zou mijn pc continue moeten minen..
Hoe doen jullie het? Lijkt me niet meer rendabel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Mr_gadget schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:02:
Ben sinds een kort gestart met minen om te proberen maar ik ben geloof ik veel te laat :P

Mine Ethereum en Siacoin met Claymore. Haal met mijn 1060 GTX iets van 22 MH/s. Maar het duurt al weken om bij de 0.05 payout limiet van Nanopool te komen. En dan zou mijn pc continue moeten minen..
Met 1 kaart is dat idd niet rendabel. Ver van zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Amarog schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:13:
[...]

Met 1 kaart is dat idd niet rendabel. Ver van zelf...
Met een hele mining rig volgens mij ook niet meer. Ik was zelf van plan om nu in te stappen, maar als ik voor 2250,- euro een rig bouw die 180mh/s doet, dan verdien ik daar volgens cryptocompare.com slechts 595 dollar per jaar mee (heb powerconsumption op 1200 kw/h en kw/h prijs op 0,23 dollar).
Vraag me dan ook af hoe de anderen dat doen qua stroomkosten (of die hebben hun investering er inmiddels uit afgelopen half jaar).

Helaas een half jaar te laat, had nooit gedacht dat ethereum zo hot zou zijn/worden.

[ Voor 10% gewijzigd door bones op 06-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
bones schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:08:
[...]

Met een hele mining rig volgens mij ook niet meer. Ik was zelf van plan om nu in te stappen, maar als ik voor 2250,- euro een rig bouw die 180mh/s doet, dan verdien ik daar volgens cryptocompare.com slechts 595 dollar per jaar mee (heb powerconsumption op 1200 kw/h en kw/h prijs op 0,23 dollar).
Vraag me dan ook af hoe de anderen dat doen qua stroomkosten (of die hebben hun investering er inmiddels uit afgelopen half jaar).

Helaas een half jaar te laat, had nooit gedacht dat ethereum zo hot zou zijn/worden.
Je mag die berekening op die website's niet als absoluut zien. Je moet dat eerder als een leidraad zien. Ik zal vlug even een voorbeeldje geven. Ikzelf mine geen ETH. Het is te zeggen, het gros van mijn miners zit momenteel ETC te minen. Dit doen ze nu toch al 2 maand non stop. Toen ik vorige week bijvoorbeeld keek naar die opbrengst voorspeller stond er dat 1 miner van 300 Mh/s ongeveer 42 ETC per maand kon minen. Op dat moment schommelde ETC rond de 9 euro. Dat zou dus een maand opbrengst zijn van om en bij de 378 Euro. Doe daar de elektriciteit af, om vlug vlug iets te geven, pak rond de 200 Euro. Dan heb je een winst van 178 Euro per maand. Om de kosten van je miner er uit te halen ben je idd nog even zoet dan. Echter is minen niet alleen maar coins harken en ze onmiddellijk verkopen. Je gaat meestal verkopen op pieken. Dus als ik vandaag die 42 ETC verkoop aan de prijs van 12,6 Euro min diezelfde 200 Euro elektriciteit kom je plots op een maand opbrengst van 329 Euro... Dat is toch 85% (of 151 Euro) meer inkomst. Dat is iets waar zo'n voorspeller geen rekening mee houd.

In mijn opinie is dat iets waar véél beginnende miners in missen. Ze gaan de meest winstgevende munt gaan minen. Maar voor kleine miners zoals ons, is dat helaas niet winstgevend. Dat is voor de grote jongens die een complete farm kunnen verplaatsen van munt naar munt. Zo kan ETC bijvoorbeeld 1 dag de meest winstgevende munt zijn. Dan mine je met je single rig misschien net 1 ETC per dag. Die farms minen echter een paar tientallen ETC per dag/uur en kunnen die onmiddellijk doorsluizen naar Fiat of BTC. Daar halen zij hun winst uit. Wij, de kleine miners moeten wat meer gokken op een munt. Zo stond ETC lang niet tussen de meest winstgevende munten. Bijgevolg, de difficulty zakt toch sterk. Dus, met hetzelfde materiaal, mine je meer munten, welliswaar aan een lagere exchang prijs op dat moment. Maar laat je deze dan staan en verkoop je deze op een piek heb je 1. meer munten gemined en 2. de munten brengen meer op bij een piek.

Dus, mijn raad, staar je niet blind op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
bones schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:08:
[...]

1200Watt is ook wel behoorlijk overkill. Ik denk dat je met een rig van 6 gtx1060 of 480 op een 450 - 500 Watt zit. Stroom prijs kun je op 0,2 USD zetten.
maar dan nog ben je te laat. Als je de hardware in januari al had, had het nog uitgekund. Ik denk dat de mensen die nu dan ook een rig hebben de kosten allang terug verdiend hebben en nu alleen de stroomprijs verrekenen omdat ze de ROI er al uit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
NLMaca schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:35:
[...]
Ik denk dat de mensen die nu dan ook een rig hebben de kosten allang terug verdiend hebben en nu alleen de stroomprijs verrekenen omdat ze de ROI er al uit hebben
Niet noodzakelijk, Laatste miner die ik heb aangekocht is nu misschien 3 weken oud. Volgende miner komt waarschijnlijk volgende week ten laatste binnen 2 weken binnen. Elektriciteit is en blijft idd de boosdoener. Dat verslind letterlijk bijna al je winst. Het is idd de kunst je verbruik daar naar beneden te drijven. Mijn miners draaien meestal rond de 700/750 WATT aan de muur. Maar zoals m'n post hierboven. Verkoop je munten op pieken en dan kan je zeker mooie winst draaien.

En heb je toevallig een klein beetje verstand van traden kan je nog steeds gaan pingpongen met je opgebrachte munten. Beetje mee surfen op de golven als het ware. Daar kan je de winsten toch ook een klein duwtje mee geven.

Vlug nog even een EDIT: Verwacht wel niet dat je zelf met al die tips en tricks je binnen bent na 6 maand. Ook minen is een kunst van lange adem. Net zoals al de Bitcoin holders. Geduld kan je ook mooie winsten opleveren. En investeer alleen maar geld dat je kan missen, ook in je miner(s).

[ Voor 12% gewijzigd door Amarog op 06-11-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Amarog schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:33:
[...]

Je gaat meestal verkopen op pieken. Dus als ik vandaag die 42 ETC verkoop aan de prijs van 12,6 Euro min diezelfde 200 Euro elektriciteit kom je plots op een maand opbrengst van 329 Euro... Dat is toch 85% (of 151 Euro) meer inkomst. Dat is iets waar zo'n voorspeller geen rekening mee houd.
[...]
Wij, de kleine miners moeten wat meer gokken op een munt. Zo stond ETC lang niet tussen de meest winstgevende munten. Bijgevolg, de difficulty zakt toch sterk. Dus, met hetzelfde materiaal, mine je meer munten, welliswaar aan een lagere exchang prijs op dat moment. Maar laat je deze dan staan en verkoop je deze op een piek heb je 1. meer munten gemined en 2. de munten brengen meer op bij een piek.

Dus, mijn raad, staar je niet blind op die dingen.
Als je gokt op de munt, ben je dan niet gewoon aan het speculeren?
Heeft het dan toegevoegde waarde om geld te investeren in hardware in plaats van direct in de munt?
(dit is een oprechte vraag, ik heb twee maanden terug overwogen om fors te investeren in een drietal mining rigs, maar er uiteindelijk van afgezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Heeft iemand wellicht wat tips voor mij?
In het verleden heb ik wel e.e.a. gemined, maar dat is al wat jaren terug, en de spullen zijn inmiddels hergebruikt of verkocht, maar wil toch weer wat proberen met CPU mining.

Ik heb nu een aantal machines staan met ongebruikte CPU cycles.
Heeft iemand wellicht een setup voorbeeld voor bijvoorbeeld Monero of Ethereum of iets in die geest.
De machines draaien allen Windows, en bij voorkeur wil ik de miner als service draaien om er zo min mogelijk last van te hebben, en kunnen opschalen in de avonduren.

En dan nog de wallet.. iemand een goede aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@ArcticTiger Daarvoor heb je GPU's nodig geen CPU.

qua tips:
indicatie van wat je zoal kan minen met GPU's
http://whattomine.com

je kan met Nicehash wel met je CPU ook minen, maar of daar voordeel uit te halen is betwijfel ik
Probeer het uit zou ik zeggen. Disable de GPU en laat de CPU aan staan.
https://www.nicehash.com/cpu-gpu-mining

Download een Bitcoin wallet, geef het adres op in Nicehash en gaan.
Of je kan het ook bij nicehash zelf laten plaatsen en vandaar uit overhevelen naar een bitcoin wallet.

Nicechash betaald uit in BTC en is de kortste klap om mee te starten. Vandaaruit zul je zelf specifieke wensen hebben en dat is de volgende stap

Alleen in de avond uren zal lang duren gok ik om iets bij elkaar te sprokkelen. Maar gewoon proberen zou ik zeggen :D

[ Voor 87% gewijzigd door NLMaca op 07-11-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
theblindman schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:15:
[...]

Als je gokt op de munt, ben je dan niet gewoon aan het speculeren?
Heeft het dan toegevoegde waarde om geld te investeren in hardware in plaats van direct in de munt?
(dit is een oprechte vraag, ik heb twee maanden terug overwogen om fors te investeren in een drietal mining rigs, maar er uiteindelijk van afgezien)
Ik heb met gokken misschien het verkeerde woord gebruikt. Ik mine wel degelijk coins waar ik vertrouwen in heb. Daar moet je dan idd ook wel even wat werk in steken. Maar ik blijf er wel bij, de kleine miners zoals ons moeten coins minen niet voor de vlugge winst maar voor de lange termijn winst. Dan maak je zeker winst ongeacht hoe hoog die elektriciteit rekening is.

Je kan altijd de afweging maken is het niet beter gewoon geld in plaats van in je rigs onmiddellijk in de coin te steken. Misschien wel. Misschien niet. Voor mij persoonlijk steek ik het liever in de hardware en teer ik op de inkomsten die ik daar uit haal. Ik ben graag met m'n miners bezig. Die ene Mh/s er toch nog proberen uit te persen op zo'n laag mogelijk verbruik. enz...

Maak je vlugger winst met de investering in de munt zelf... Misschien wel. Ik weet het persoonlijk niet. Maar als je de goeie munt uitkiest om te minen zal de investering in mijn ogen op lange termijn beter zijn met minen dan met onmiddellijk te investeren. Die miner blijft ook een vaste bron van inkomsten...

Tis zoals je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Dag allen,

Sinds gister ben ik mij weer een beetje gaan verdiepen in het minen van coins na een lange tijd.
Ik ben met mijn msi 960 4gb gaan minen naar de ubi coin. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van claymore en https://ubiqpool.io.

Ik merk dat er vrij veel tijd zit tussen het minen telkens. Zie bijgevoegde afbeelding (4 minuten).
Heeft iemand daar toevallig een verklaring voor?

https://imgur.com/IR8TB4u

[ Voor 71% gewijzigd door Zionrage op 09-11-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Dwarfpool issues heeft? Ik kwam vandaag thuis en hij was plots gestopt op het moment dat hij de devfee wilde gaan minen. Hij loopt al meer dan vier weken prima, en nu plots dit. Op de twitter van dwarfpool staat niet. Maar her-en-der op de site van dwarfpool staan rode letters met meldingen. Ik snap het niet echt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:00:
Weet iemand of Dwarfpool issues heeft? Ik kwam vandaag thuis en hij was plots gestopt op het moment dat hij de devfee wilde gaan minen. Hij loopt al meer dan vier weken prima, en nu plots dit. Op de twitter van dwarfpool staat niet. Maar her-en-der op de site van dwarfpool staan rode letters met meldingen. Ik snap het niet echt. Iemand?
Niet mee inzitten. Er was een algemene internet storing in Europa. Zo zullen er héél véél miners niet hebben kunnen minen van 7u tot ongeveer 12u op verschillende pools. Zou allemaal weer moeten vlot draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Zionrage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:34:
Dag allen,

Sinds gister ben ik mij weer een beetje gaan verdiepen in het minen van coins na een lange tijd.
Ik ben met mijn msi 960 4gb gaan minen naar de ubi coin. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van claymore en https://ubiqpool.io.

Ik merk dat er vrij veel tijd zit tussen het minen telkens. Zie bijgevoegde afbeelding (4 minuten).
ik weet niet wat er met die bijlage aan de hand is, maar hij vult bij mij de rest van de posts met rommel code. kun je je post aanpassen met een goede bijlage en niet met een outlook bijlage (je emailadres staat nu namelijk er ook gewoon in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
NLMaca schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:24:
[...]

ik weet niet wat er met die bijlage aan de hand is, maar hij vult bij mij de rest van de posts met rommel code. kun je je post aanpassen met een goede bijlage en niet met een outlook bijlage (je emailadres staat nu namelijk er ook gewoon in)
woeps, im an idiot. Dank voor de melding.
Heb nu een link toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Zionrage op 09-11-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verdiende Coins naar Exchange of hardware/software wallet?

Ik ben benieuwd hoe (de miners onder jullie) jullie coins weg zetten.

1.Naar exchange om bij best mogelijke koers gelijk te cashen? en dan via andere exchange (kraken > SEPA) of broker uit laten betalen?

2. Naar hardware/software wallet. Dan naar exchange of broker sturen om uit te laten betalen (bitonic, litebit, etc) ?

3. Je houdt je coins vast voor lange termijn?

Dit omdat je ook te maken hebt met transactie kosten van wallets naar exchanges en uitbetalingen. Als ik 5 EXP zou versturen en uit moet laten betalen, kost het mij denk ik meer dan dat het op zou leveren. Ik gooi het zelf dan ook naar Bittrex, verkoop het voor BTC en koop daar weer andere coins voor, of laat het in BTC zitten.

Met hobby-handelen zit ik voornamelijk op 1 exchange (Bittrex) ivm alt-coins en kraken (maar die heeft performance issues), maar kan ik nog gebruiken om te cashen (SEPA)

Aangezien ik maar met 1 kaart mine, zijn de bedragen te verwaarlozen, maar het concept is hetzelfde. Het minen doe ik puur voor de lol om te zien wat ik allemaal kan minen, mining software testen. Hobby dus. Ik heb voor mijzelf niet de intentie om extra kaarten aan te gaan schaffen, met dat geld zou ik met handelen meer/sneller verdienen.

/heb na ruim een maand mijn ledger nano S binnen, dus kan dan ook eindelijk wat weg gaan zetten voor de lange termijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Zionrage schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:34:
Dag allen,

post anders je claymore command eens (je mag je wallet addres weg laten), maar met maar 7 Mh/s gaat dat ontzettend lang duren. Dus ik denk dat daar al je bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
NLMaca schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:53:
[...]

post anders je claymore command eens (je mag je wallet addres weg laten), maar met maar 7 Mh/s gaat dat ontzettend lang duren. Dus ik denk dat daar al je bottleneck zit.
Dit is de command van de .bat file:

EthDcrMiner64.exe -allcoins 1 -epool stratum+tcp://eu.ubiqpool.io:8008 -ewal YOUR_WALLET -epsw x -eworker YOUR_WORKER

Klopt, bij een andere coin zat ik zelf op 5 Mh/s. Is dat normaal voor een gtx 960 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxzhor
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:44
Hi All,

Ik zit er al een tijdje over te denken ook te gaan minen.
Nu heb ik zo link en rechts wel wat gelezen en zie ik het als een investering voor lange termijn + - 12 maanden.

Om mee te beginnen de volgende:

ASRock H81 Pro BTC R2.0
Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Intel Celeron G1830 Boxed
3x Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8 bios flashed naar de 64.
3 x PCI-e risers
EVGA SuperNOVA 750 G2
Klein SSDtje
Win10 OS
en een custom kast.

Nu dacht ik dat het allang niet meer rendabel was, en de stroomkosten zo hoog zijn dat je niks overhoudt maar als ik zo even naar cryptocompare en dan bij monero kijk kan je toch nog wel wat eraan verdienen op lange termijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ubdvmdgt6zlwm.png

Wat is jullie mening erover? nog instappen of er niet aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Mr_gadget schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:02:

Dan kun je beter op EXP gaan minen, dan heb je er nog een beetje lol aan. Ik doe met mijn GTX1070 0,7 EXP per dag. Net om de dag krijg ik dan een payout. EXP wordt bij dwarfpool per 1,0x uitbetaald. maar dan staat mijn pc ook gewoon dag en nacht aan.

Laat de EXP dan bij bijvoorbeeld Bittrex uitkomen. Als je met 1 kaart moet minen, dan kun je idd wachten totdat je een ons weegt met andere coins. Siacoin ben ik mee gestopt. ik ben volgens mij 2,5 maand bezig geweest voor 1000 coins (minimale payout bij nanopool is ook 1000). En wat heb je dan: juist. €3,-

Claymore command (geen dualminen, alleen EXP).
Pool: dwarfpool

maak bij bittrex of een andere EXP wallet een adres aan en vul die in op onderstaande
wijzig EXP_ADDRESS met die van jou.

code:
1
EthDcrMiner64.exe -dcri 50 -epool exp-eu.dwarfpool.com:8018 -ewal EXP_ADDRESS/worker1 -allpools 1 -epsw x -mode 1

stats kun je dan terug zien hier:
https://dwarfpool.com/exp/address?wallet=EXP_ADDRESS

have fun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
oxzhor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:57:
Hi All,

Ik zit er al een tijdje over te denken ook te gaan minen.
Nu heb ik zo link en rechts wel wat gelezen en zie ik het als een investering voor lange termijn + - 12 maanden.

Om mee te beginnen de volgende:

ASRock H81 Pro BTC R2.0
Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Intel Celeron G1830 Boxed
3x Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8 bios flashed naar de 64.
3 x PCI-e risers
EVGA SuperNOVA 750 G2
Klein SSDtje
Win10 OS
en een custom kast.

Nu dacht ik dat het allang niet meer rendabel was, en de stroomkosten zo hoog zijn dat je niks overhoudt maar als ik zo even naar cryptocompare en dan bij monero kijk kan je toch nog wel wat eraan verdienen op lange termijn.

[afbeelding]

Wat is jullie mening erover? nog instappen of er niet aan beginnen?
vragen:
1. wat geeft je eigen berekeningen? Dit soort calculators zijn moment opnames, het kan dus zijn dat je rig al over 3 mnd niet meer rendabel is. Dus op welke coin kun je nog meer minen met deze kaarten?. Een plan B voor coins minen lijkt mij niets mis mee om dat te hebben.

2. waar heb je je hashrate berekend? Je kan namelijk wel een megahoge hashrate hebben, maar daar zijn je stroomkosten dan ook naar, wat het weer onrendabeler maakt.

3. stroomkosten. 0,19 USD p/Kwh ?? of moet dat in euro's zijn. Dan zou je dus op 0,23 USD uitkomen. bij een 0,2 EUR/Kwh

3. gebruiken 3 van die kaarten niet meer dan 550Watt?

Doe dus zelf eerst een berekening wat je optimale hashrate zou zijn incl stroomverbruik. Daar kun je mee rekenen.

4. Waarom alleen Monero?

5. Wat heeft het flashen voor nut t.o.v het normale bios?

Ik stap er voor mijzelf niet meer in. Ik handel liever. Maar het is met minen niet zo van: ik zet hem aan en het geld stroomt binnen. Je zal altijd op zoek zijn naar de juiste settings, monitoring van je rig. Wanneer verkoop je je coins, etc.

Als jij denkt dat dit gewoon uit kan, wie houdt je dan tegen? Er zijn meer mensen die hier gewoon minen, maar ook die zullen zeggen dat je op het juiste moment je coins moet verkopen en dat je altijd op zoek bent om net die ene hashrate extra eruit te halen, zonder dat je wattage omhoog gaat.

Tip: tweakers heeft hier een handige tool voor: Handleiding Pricewatch

je rig. Waarom 16GB ram? Try this:
pci-e risers: er is ook een tweaker die ze verkoopt: V&A aangeboden: PCIE PCI-E USB 3.0 60CM Riser VER007S SATA - veiligste versie...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1830 Boxed€ 54,95€ 54,95
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 69,-€ 69,-
3Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G€ 502,16€ 1.506,48
1Kingston KVR13N9S8/4€ 34,95€ 34,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 119,99€ 119,99
1Sandisk SSD Plus (MLC) 120GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.847,27

edit: nog een puntje. Hoe ga je 3 GPU's aansluiten op deze voeding? als je 3x een (2x4pin) moet gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door NLMaca op 10-11-2017 19:44 . Reden: psu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
voor de geinteresseerden. Dwarfpool had issues met hun EU DC. Momenteel tot 19nov wordt er geen fee berekend (scheelt weer 1%).
dus overschakelen naar failover of gelijk us als pool instellen.
There were troubles in our data center and EU-server
Please use failover server option.
Pool fee set to 0% till 19th Nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeGaming
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-10 11:34
Heeft iemand ervaring met een knc miner Titan?
Ik heb zo maar ik weet niet of dat veel opbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
ElkeGaming schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:35:
Heeft iemand ervaring met een knc miner Titan?
Ik heb zo maar ik weet niet of dat veel opbrengt?
heb je zelf al iets uitgzocht hierover? Een beetje eigen inbreng wordt wel gewaardeerd op Tweakers.
Wat is het? Op welke coin(s) kun je minen?. Lijkt mij dat je dit toch enigzins zelf kan uitrekenen?
The KNC TITAN 2.0 miner promises to deliver 750 MHS Scrypt hashrate at 1300W
wat ik vind is dat het een scam is:
http://cryptomining-blog....onvincingly-looking-scam/
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1919907.0
https://www.reddit.com/r/...ink_kncminercom_is_fraud/

etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeGaming
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-10 11:34
NLMaca schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:04:
[...]

heb je zelf al iets uitgzocht hierover? Een beetje eigen inbreng wordt wel gewaardeerd op Tweakers.
Wat is het? Op welke coin(s) kun je minen?. Lijkt mij dat je dit toch enigzins zelf kan uitrekenen?

[...]

wat ik vind is dat het een scam is:
http://cryptomining-blog....onvincingly-looking-scam/
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1919907.0
https://www.reddit.com/r/...ink_kncminercom_is_fraud/

etc, etc.
Ik heb zo'n 4 blokken en een controller. Is voor een script te minen.
1300w voeding maar die is wat versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
ElkeGaming schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:19:
[...]

Ik heb zo'n 4 blokken en een controller. Is voor een script te minen.
1300w voeding maar die is wat versleten.
Maar wat is je vraag nu? die blokken en controller zeggen mij niets, en ik kan er ook weinig over vinden. Wat ik gevonden heb beloofde niet veel goeds in ieder geval.Dus misschien zinvol om ons te vertellen wat het is?. Welke coins wil je gaan minen, heb je al een rekensom gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag alle!

Nieuw hier :) dus mocht ik iets verkeerd plaatsen gelieve aan te geven! Dank

Ik zit er dus aan te denken om een minin rig aan te schaffen of zelf te bouwen ( zelf ervaring met computers in elkaar zetten )

Nu is het zo dat ik niets voor de stroom hoef te betalen ( nee ik pik niet illegaal van het stroomnet voor het geval dat iemand denkt ).

Kan ik wellicht enig advies krijgen van ervaren gebruikers hierin?

Ik wil er ongeveer 2000 euro aan besteden

p.s ik ben het hele topic al aan het doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ook ik ben nieuw met het minen en doe het nu als hobby/bezigheidstherapie. Begonnen met ETH+SIA, maar SIA lijkt niets meer waard. Dus ik ga overstappen op ZCash. Nu zit ik in de knoop met de miners. Ik zou graag met GPU+CPU tegelijk minen (1080ti en i7 8700k) omdat ZCash op CPU minen toch min of meer winstgevend kan zijn blijkbaar. Voor er commentaar op komt, ik had de 1080ti en 8700K al voor ik aan het minen begon. Ik heb de setup niet specifiek voor het minen gekocht.)

Vaak wordt er verwezen naar NiceHash en de NiceHashMiner. Ik geef toe, de software is mooi, en het is heel eenvoudig aan de praat te krijgen op CPU en GPU. Maar de transfer fees e.d. zijn best hoog (in sommige gevallen 4%) en je wordt betaald in BTC, ook als je iets anders minet. Dat vind ik gek, en ik heb niet zoveel vertrouwen in de koers van BTC.

Daarnaast heb je nog Claymore (2% dev fee), maar lijkt niet geoptimaliseerd voor CUDA zover ik kan lezen (OpenCL). Nheqminer is de oudere versie van NHM lijkt me, waarmee je wel direct in je gewulde coin kan minen, maar de fee is niet duidelijk.

Gemakshalve zou ik beginnen met gewoon de NHM gebruiken, en later (als het geld er meer toe doet) misschien overstappen. Maar nu zou ik graag alvast meer meningen horen. Welke miner gebruiken jullie nu om CUDA+CPU te minen, tegelijkertijd? Zou graag bij nanopool minen (omdat ik daar al ervaring mee heb, 1% fee).

[ Voor 8% gewijzigd door BramVroy op 20-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
BramVroy schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:47:
Ook ik ben nieuw met het minen en doe het nu als hobby/bezigheidstherapie. Begonnen met ETH+SIA, maar SIA lijkt niets meer waard. Dus ik ga overstappen op ZCash. Nu zit ik in de knoop met de miners. Ik zou graag met GPU+CPU tegelijk minen (1080ti en i7 8700k) omdat ZCash op CPU minen toch min of meer winstgevend kan zijn blijkbaar. Voor er commentaar op komt, ik had de 1080ti en 8700K al voor ik aan het minen begon. Ik heb de setup niet specifiek voor het minen gekocht.)
Ik doe het ook puur voor de hobby. CPU mining heb ik geprobeerd, maar mijn stroommeter vond dat ook wel leuk. Ik wat minder. Met een GPU kun je nog enigzins je pc gewoon gebruiken als je aan het minen bent, met CPU mining erbij aan, kan ik net zo goed een nieuwe pc kopen. Erop werken kun je dan vergeten. Ik hou het dus lekker bij GPU minen.

(intel 7700k / gtx 1070 - game setup).
ik heb even NHM 2 aangezet icm mijn CPU+GPU.
GPU + CPU = € 1,87
CPU only = € 0,30
GPU only = € 1,35

Dus tel maar uit.
Hou er rekening mee dat als je BTC wilt laten uitbetalen naar Euros (vaak via een exchange of broker) dat daar ook nog eens transactiekosten en mogelijk een broker fee overheen komen.

Volgens mij zijn er verder weinig tot geen users die CPU mining op hun pc doen. Het kan niet uit.
Wil je het toch proberen?
Misschien is dit topic wat voor je om uit te testen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2126975.0
Vaak wordt er verwezen naar NiceHash en de NiceHashMiner. Ik geef toe, de software is mooi, en het is heel eenvoudig aan de praat te krijgen op CPU en GPU. Maar de transfer fees e.d. zijn best hoog (in sommige gevallen 4%) en je wordt betaald in BTC, ook als je iets anders minet. Dat vind ik gek, en ik heb niet zoveel vertrouwen in de koers van BTC.
4% voor zo'n stukje software vind ik best prima (is een dev fee, en je betaalt voor goodwill en R&D). Nicehash is een marketplace en verkoopt hashingpower, Jij als miner krijgt dus opdrachten die Nicehash open heeft staan. Hoe ze precies werken weet ik ook niet, maar daarom gebeurt hun payout altijd in BTC. Je mined dus niet op een coin, je mined in opdracht van... .

Geen vertrouwen in de BTC koers? Waarom niet?
Daarnaast heb je nog Claymore (2% dev fee), maar lijkt niet geoptimaliseerd voor CUDA zover ik kan lezen (OpenCL). Nheqminer is de oudere versie van NHM lijkt me, waarmee je wel direct in je gewulde coin kan minen, maar de fee is niet duidelijk.

Gemakshalve zou ik beginnen met gewoon de NHM gebruiken, en later (als het geld er meer toe doet) misschien overstappen. Maar nu zou ik graag alvast meer meningen horen. Welke miner gebruiken jullie nu om CUDA+CPU te minen, tegelijkertijd? Zou graag bij nanopool minen (omdat ik daar al ervaring mee heb, 1% fee).
Ik denk dat je meer plezier haalt uit GPU mining dan uit CPU mining. Daar ben je simpelweg een paar jaar te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:36:
Goedendag alle!
Nieuw hier :) dus mocht ik iets verkeerd plaatsen gelieve aan te geven! Dank

Ik zit er dus aan te denken om een minin rig aan te schaffen of zelf te bouwen ( zelf ervaring met computers in elkaar zetten )
Nu is het zo dat ik niets voor de stroom hoef te betalen ( nee ik pik niet illegaal van het stroomnet voor het geval dat iemand denkt ).

Kan ik wellicht enig advies krijgen van ervaren gebruikers hierin?
Ik wil er ongeveer 2000 euro aan besteden

p.s ik ben het hele topic al aan het doornemen
Wat wil je voor advies hebben?
- Gratis stroom bestaat in mijn ogen niet. iemand moet het betalen. Neem het dus altijd mee in je berekening. Als je ergens woont waar stroom inclusief is, dan lijkt het mij nog steeds dat er iemand een keer aan gaat bellen waarom je zoveel power gebruikt.

- Struin het topic eens door en kijk dan wat voor vragen je hebt. Je zit op tweakers, dus eigen inbreng wordt zeker gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
NLMaca schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:12:
[...]

Geen vertrouwen in de BTC koers? Waarom niet?
Bedankt voor je antwoord. The BTC-koers lijkt me wel erg labiel, niet?

Maar ik heb de NHM2 ook even opgezet en zo ver geoptimaliseerd als ik kon. i7-8700k @ 4,89GHz, GTX 1080Ti @ ~2000/6003. Nachtje laten draaien, en dat lijkt toch te lukken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CL8LzWc.png

Zoals je ziet heb ik de power limiet opgeschroefd naar 117%. Dat leek de miner leuk te vinden, en m'n hashrate verhoogde zo. Ik begrijp alleen niet waarom... Zou de GPU zonder extra energie de ingestelde snelheden niet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMaca schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:15:
[...]

Wat wil je voor advies hebben?
- Gratis stroom bestaat in mijn ogen niet. iemand moet het betalen. Neem het dus altijd mee in je berekening. Als je ergens woont waar stroom inclusief is, dan lijkt het mij nog steeds dat er iemand een keer aan gaat bellen waarom je zoveel power gebruikt.

- Struin het topic eens door en kijk dan wat voor vragen je hebt. Je zit op tweakers, dus eigen inbreng wordt zeker gewaardeerd.
Dank voor je reactie NLMaca, inmiddels heb ik een setupje gekocht om wat mee te spelen 2 vega 56 Kaarten

Zal de setup hier zo snel mogelijk posten. Nu op kantoor & verder werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
@BramVroy Het verbruik van je kaart gaat erg hard omhoog als je de power limit omhoog gooit.
Het is beter om deze juist iets lager te zetten voor optimaal rendement, tussen de 70-80 is vaak optimaal.
Waar 70 bij mij zo ongeveer 180 watt verbruikt gaat het al over de 310 watt bij 150 power limit. (1080TI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
BramVroy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:09:
[...]

Bedankt voor je antwoord. The BTC-koers lijkt me wel erg labiel, niet?

Maar ik heb de NHM2 ook even opgezet en zo ver geoptimaliseerd als ik kon. i7-8700k @ 4,89GHz, GTX 1080Ti @ ~2000/6003. Nachtje laten draaien, en dat lijkt toch te lukken.

[afbeelding]

Zoals je ziet heb ik de power limiet opgeschroefd naar 117%. Dat leek de miner leuk te vinden, en m'n hashrate verhoogde zo. Ik begrijp alleen niet waarom... Zou de GPU zonder extra energie de ingestelde snelheden niet halen?
Van zo'n setup zou ik niet blij worden. Zet er eens een wattmeter en reken je stroomverbruik maar eens uit.

Power settings staan bij mij op
Powerlimit 70%
Memoryclock 504

Mijn pc gebruikt op basis hiervan rond de 100-110watt. Ik kan m ook wel flink klokken maar dan knallen mijn stroomkosten ook omhoog. Je moet een goede balns vinden snelheid/stroomverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
@wesley1980 @NLMaca Bedankt voor jullie feedback. Ik moest inderdaad nog een power test doen. Aangezien de verdienste op CPU nu 1/6e van de GPU zijn (in BTC), zou je dan de CPU nog laten draaien, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley1980
Kijk even met jouw hashrate wat de opbrengsten zijn http://whattomine.com/coins/101-xmr-cryptonight
Met mijn ryzen 1700 is het wel de moeite om het aan zetten wanneer je pc toch aan staat voor het minen met een gpu. Je kan ook denken die paar Monero's die ik binnen haal bewaar ik tot het juiste moment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
BramVroy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:39:
@wesley1980 @NLMaca Bedankt voor jullie feedback. Ik moest inderdaad nog een power test doen. Aangezien de verdienste op CPU nu 1/6e van de GPU zijn (in BTC), zou je dan de CPU nog laten draaien, of niet?
Ik zou er eerst een wattmeter tussen zetten. Als je namelijk je CPU vol belast, je GPU ook op 117% zet, dan ben ik benieuwd hoeveel Watt je continue uit de muur trekt. Zit je boven de 350 Watt dan zit je dus al gauw op stroomkosten van 1,80 - 1,90 per dag.

aan de hand van de Wattmeter kun je dan ook je stroomverbruik bepalen en zelf uitrekenen of het zinvol is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik kan je wel alvast uit de droom helpen dat CPU minen in 99% van de gevallen nooit winstgevend is.
Stel je hebt een PC met alleen CPU en geheugen verbruikt kaal 100W.

100W * 24 = 2.4 KWh op een dag. 2.4KWh * 0,18 cent (gemiddeld gezien 18 cent voor stroom) kost het je op een dag 0,43 cent om je PC aan te hebben. Dan haal je er 30 cent uit, heb je 10 cent verlies.

Daarnaast is aantal coins dat je eruit haalt zo laag, dat gaat echt nergens over. CPU mining heeft wel zin bij een ICO daar is vaak nog geen of weinig difficulty, coin heeft ook praktisch geen waarde. Voorbeeld van een ICO waar je CPU op kon minen is ETN (electroneum) en XUN (UltraNote). Die waren in de eerste 2 dagen zo laag dat je met je CPU er nog 100 coins op een dag uit kon halen. Toen kregen de "echte" miners er lucht van (miners met een rig of een hele fabriek of loods) en die gingen ook als een malle die coin minen. Resultaat: binnen 3 dagen was de difficulty zo hoog dat je met een rig van 6x 1070 Ti nog "maar" 200 coins per dag (waar eerst 2000 coins) eruit haalde en je CPU nog maar 1. Oftewel CPU mining heeft geen zin. Leuk om even mee te spelen maar niet om geld mee op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
@pongthamong @NLMaca Bedankt voor jullie reacties. Echter heb ik het niet over énkel CPU-minen maar over "ook op CPU minen als GPU toch al aan het minen is" zoals @wesley1980 zegt. Je deelt dus de kost van de energie die niet dedicated is voor de GPU of CPU. Misschien is dit ook niet winstgevend, en underclock je de CPU misschien gewoon best? Of misschien is het net wel de moeite. Ik ben nu verschillende profielen aan het 'benchmarken' om te zien waar ik het meeste mee kan ophalen. Wanneer ik een "goede" worksheet heb voor mijn set-up zal ik die hier posten.

Overigens, wat is een goede prijs om te nemen als kWh in België? Ik heb wat opgezocht en het is een verwarrende boel. Als ik op de website van VREG kijk, zie ik getallen waarbij je als kleinverbruiker 52c€/kWh zou betalen?! Kan toch niet? Als ik op m'n eigen factuur kijk (Luminus Optimal) is dat eerder 7c€/kWh overdag en 5 's nachts. Daar komen dan nog distributiekosten en transportkosten bij (d 18c€/kWh, n 13c€/kWh) en nog wat bijdragen (~0,5c€/kWh). Dus ik zou mijn energiekosten eerder schatten als dag: 26c€/kWh, nacht 19c€/kWh. Mis ik iets? (Misschien maak ik hierover best een topic in een algemener forumonderdeel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
BramVroy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:00:
Overigens, wat is een goede prijs om te nemen als kWh in België? Ik heb wat opgezocht en het is een verwarrende boel. Als ik op de website van VREG kijk, zie ik getallen waarbij je als kleinverbruiker 52c€/kWh zou betalen?! Kan toch niet? Als ik op m'n eigen factuur kijk (Luminus Optimal) is dat eerder 7c€/kWh overdag en 5 's nachts. Daar komen dan nog distributiekosten en transportkosten bij (d 18c€/kWh, n 13c€/kWh) en nog wat bijdragen (~0,5c€/kWh). Dus ik zou mijn energiekosten eerder schatten als dag: 26c€/kWh, nacht 19c€/kWh. Mis ik iets? (Misschien maak ik hierover best een topic in een algemener forumonderdeel.)
Ik zou gewoon de prijs aannemen die jij met je energie leverancier hebt afgesproken. Dat kan je gewoon in je contract terugvinden. Ik betaal bij Nuon (zonder dag en nacht gedoe) gewoon altijd 0,18 per Kwh. In december krijg ik mijn 20% korting (heb nu 15) dus het zal dan nog wat omlaag gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amarog
Het is zoals BramVroy schrijft. Het is inderdaad een verwarrende boel (In België toch alvast).

Je betaalt normaal 3 verschillende zaken:
1: Je energieprijs bij je maatschappij
2: Je netwerkkosten (Gebruik van de distributie- en transportnetten)
3: Toeslagen

Dat zou normaal bij alle leveranciers zo moeten zijn.
Als ik er dan even vlug mijn gegevens bij haal van bij mij thuis:
1: Tarief Engie = 6,04 eurocent/kWh + verplichte kosten groen stroom & WKK = 8,634 eurocent/kWh
2: Tafief Gaselwest (Mijn netbeheerder) = 20,4 eurocent/kWh
3: Toeslag Gaselwest = 3,73 eurocent/kWh

Dan kom ik aan een totaal van om en bij de 29,2 eurocent/kWh. Dit alles is inclusief btw.
pongthamong schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:10:
[...]
Ik betaal bij Nuon (zonder dag en nacht gedoe) gewoon altijd 0,18 per Kwh.
Lijkt mij toch weinig voor een Particulier in Belgïe. Kan je even jouw berekening tonen?

[ Voor 17% gewijzigd door Amarog op 22-11-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik zit ook niet in België maar Nederland. Kan wel even mijn contract erbij zoeken binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
pongthamong schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:23:
Ik zit ook niet in België maar Nederland. Kan wel even mijn contract erbij zoeken binnenkort
hehe, neen is goed, dan snap ik het :+ België is in vele gevallen een duur land. En elektriciteit is 1 van die dure dingen 8)7

Verwijderd

Inmiddels bezig met XMR minen, op dit moment 1 Vega 56 aanstaan ( omdat ik wacht op de PCI risers ) draait op 1100H/s.

zag via reddit dat ik het kan opschroeven tot ongeveer 1800

Nu zit ik alleen het volgende te denken, ik koop de videokaarten op de zaak ( btw )

Stel dat ik de videokaarten na 1 jaar/anderhalf jaar weer verkoop wat zouden die vega 56 p.s kunnen opbrengen? ( schatting ) ?

• BramVroy
@Amarog Inderdaad een warboeltje om uit te zoeken. Ik heb aan m'n leverancier gevraagd of zij me kunnen vertellen of ze een getal kunnen plakken op de prijs per kWh die ik uit het stopcontact trek, exclusief vaste kosten die er sowieso in zitten. Misschien kunnen ze me die geven, misschien niet. Algemeen denk ik dat het in België tussen 25-30c€/kWh zal zijn.

@Verwijderd Lijkt me moeilijk in te schatten. Niet alleen is de kaart nog niet volledig geoptimaliseerd (zowel door gamedevs, AMD zelf, als miners), maar ook is het nog moeilijk te zeggen hoe populair de kaart nog gaat zijn de volgende maanden. Tenzij Nvidia in de tussentijd met nog een andere concurrent komt, zou de resell value best goed moeten zijn denk ik - maar binnen een jaar kan er uiteraard al wat anders op de markt zijn.

Zoals ik zei ben ik nog maar net aan't minen. Ik heb net m'n eerste payout gekregen in m'n wallet in BTC. Yay! Maar, waar kan ik deze nu uitbetalen (naar PayPal of bankrekening) in euro? Bitrex lijkt veel gebruikt, maar dat is precies enkel naar USD? LocalBitcoins.com is ook bekend zie ik? En wat als ik altcoins mine? Is er een veel gebruikte (goede) exchange die veel altcoins onmiddellijk naar euro's kan brengen, of moet je altijd eerst naar BTC?

(Ik wil gewoon al deze eerste kleine payout eens op m'n rekening zien verschijnen, zodat ik weet hoe het werkt. Later zal ik waarschijnlijk wachten op een grotere som zodat ik niet bij elke kleine transactie een fee moet betalen, of beter kijken of het de moeite is om de coins bij te houden.)

[ Voor 20% gewijzigd door BramVroy op 23-11-2017 12:16 ]

• wesley1980
BTC kan je op Kraken verkopen voor euro's en dan met een sepa overboeking staat het met een dag op je rekening. De kosten zijn erg laag daarvoor.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:10:

Stel dat ik de videokaarten na 1 jaar/anderhalf jaar weer verkoop wat zouden die vega 56 p.s kunnen opbrengen? ( schatting ) ?
Schattingen doen we niet aan op GoT ;) Maar een geaccepteerde "afschrijving" is ongeveer 25 tot 30% op jaarbasis en anders: wat de gek ervoor geeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
wesley1980 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:49:
BTC kan je op Kraken verkopen voor euro's en dan met een sepa overboeking staat het met een dag op je rekening. De kosten zijn erg laag daarvoor.
Of b.v. je BTC naar je WAVES account laten uitbetalen en daar converten naar EURO tokens. Om dan naar een Europese IBAN rekening te laten betalen kost maar 1% (dus b.v. 2.5 euro op een 250 euro transfer.)

Je moet alleen wel even door een Know Your Consumer traject heen maar dat kost hooguit 30 minuten van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik ben van plan om ook een mining rig te bouwen. Is er hier een bepaalde voorkeur voor merken? Ik kan daar vrij weinig over vinden. Gaat om een gtx1060 gtx1070 en vega 64.

Ik heb nu de EVGA SC voor de gtx1060 en 1070 op mijn lijstje staan. En de MSI variant van de vega 64.

Zijn er ook mensen die een deal hebben gesloten met de energiemaatschappij betreffende stroomverbruik als particulier? Zakelijk begint het pas bij 100.000 kwh. Dat gaan we niet redden...

Ik zou nu betalen 0.174 cent hoogtarief en 0.158 daltarief. En boven de 10.000 kwh betaal je 4.9 cent minder. Dus ~ 12 cent piek en minder dan 11 cent dal. Over het hele jaar gezien zijn er 203 dagen dal en 162 piekuren. Dus weet niet of het goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Zijn hier mensen die ervaring hebben met te investeren in een mining pool?
vb: https://www.cryptocompare...-contract-lifetime-large/

De winsten lijken me nogal hoog, krijg bijna ponzi-gevoel ervan.

Maar heb niet de tijd om zelf met minen bezig te zijn en als deze nummers kloppen is het wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
Ik heb zelf een rig met 3x Palit GTX 1070 kaarten.
Maar ik wil nu eigenlijk uitbreiden met een extra GTX 1070. Dit is wel van een ander merk namelijk inno3D of MSI. Ik heb de officiële drivers van nVidia geïnstalleerd. Is het dan ook mogelijk om de 4e kaart er gewoon bij te prikken zonder een nieuwe installatie? Dus plug and play?
Wel de PC opnieuw opstarten waarschijnlijk.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gekeken om nog 2 vega 56 kaarten bij te bestellen, maar jammer genoeg overal uitverkocht :(
Pagina: 1 ... 32 ... 58 Laatste