BramVroy schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:47:
Ook ik ben nieuw met het minen en doe het nu als hobby/bezigheidstherapie. Begonnen met ETH+SIA, maar SIA lijkt niets meer waard. Dus ik ga overstappen op ZCash. Nu zit ik in de knoop met de miners. Ik zou graag met GPU+CPU tegelijk minen (1080ti en i7 8700k) omdat ZCash op CPU minen toch min of meer winstgevend kan zijn blijkbaar. Voor er commentaar op komt, ik had de 1080ti en 8700K al voor ik aan het minen begon. Ik heb de setup niet specifiek voor het minen gekocht.)
Ik doe het ook puur voor de hobby. CPU mining heb ik geprobeerd, maar mijn stroommeter vond dat ook wel leuk. Ik wat minder. Met een GPU kun je nog enigzins je pc gewoon gebruiken als je aan het minen bent, met CPU mining erbij aan, kan ik net zo goed een nieuwe pc kopen. Erop werken kun je dan vergeten. Ik hou het dus lekker bij GPU minen.
(intel 7700k / gtx 1070 - game setup).
ik heb even NHM 2 aangezet icm mijn CPU+GPU.
GPU + CPU = € 1,87
CPU only = € 0,30
GPU only = € 1,35
Dus tel maar uit.
Hou er rekening mee dat als je BTC wilt laten uitbetalen naar Euros (vaak via een exchange of broker) dat daar ook nog eens transactiekosten en mogelijk een broker fee overheen komen.
Volgens mij zijn er verder weinig tot geen users die CPU mining op hun pc doen. Het kan niet uit.
Wil je het toch proberen?
Misschien is dit topic wat voor je om uit te testen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2126975.0Vaak wordt er verwezen naar NiceHash en de NiceHashMiner. Ik geef toe, de software is mooi, en het is heel eenvoudig aan de praat te krijgen op CPU en GPU. Maar de transfer fees e.d. zijn best hoog (in sommige gevallen 4%) en je wordt betaald in BTC, ook als je iets anders minet. Dat vind ik gek, en ik heb niet zoveel vertrouwen in de koers van BTC.
4% voor zo'n stukje software vind ik best prima (is een dev fee, en je betaalt voor goodwill en R&D). Nicehash is een marketplace en verkoopt hashingpower, Jij als miner krijgt dus opdrachten die Nicehash open heeft staan. Hoe ze precies werken weet ik ook niet, maar daarom gebeurt hun payout altijd in BTC. Je mined dus niet op een coin, je mined in opdracht van... .
Geen vertrouwen in de BTC koers? Waarom niet?
Daarnaast heb je nog Claymore (2% dev fee), maar lijkt niet geoptimaliseerd voor CUDA zover ik kan lezen (OpenCL). Nheqminer is de oudere versie van NHM lijkt me, waarmee je wel direct in je gewulde coin kan minen, maar de fee is niet duidelijk.
Gemakshalve zou ik beginnen met gewoon de NHM gebruiken, en later (als het geld er meer toe doet) misschien overstappen. Maar nu zou ik graag alvast meer meningen horen. Welke miner gebruiken jullie nu om CUDA+CPU te minen, tegelijkertijd? Zou graag bij nanopool minen (omdat ik daar al ervaring mee heb, 1% fee).
Ik denk dat je meer plezier haalt uit GPU mining dan uit CPU mining. Daar ben je simpelweg een paar jaar te laat voor.