[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste
Acties:
  • 543.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:28
https://www.tele2.nl/fusi...ziging-in-de-bvs-voor-mij
Vanaf 7 januari 2020 worden T-Mobile Netherlands BV en Tele2 Nederland BV juridisch samengevoegd tot één bedrijf. We gaan verder onder de naam T-Mobile Netherlands BV. Tele2 wordt een handelsnaam van T-Mobile Netherlands BV.

Ook worden op 7 januari 2020 T-Mobile Netherlands Finance BV en Tele2 Finance BV samengevoegd.

Alle rechten en verplichtingen van de verdwijnende BV gaan automatisch over naar de nieuwe BV, waarin alles vervolgens ongewijzigd wordt voortgezet.
Voor jou als Tele2 klant heeft de samenvoeging geen directe gevolgen. Je contract voor internet, tv, bellen, sms’en, data en alle bijbehorende afspraken blijven ongewijzigd van kracht en worden voortgezet door T-Mobile Netherlands BV. En waar bijvoorbeeld in je algemene voorwaarden Tele2 Nederland BV staat, daar mag je nu T-Mobile Netherlands BV lezen. Je ziet na 7 januari 2020 onderaan je Tele2 factuur ook T-Mobile staan. Aan de manier waarop je betaalt, verandert niks.
Ben wel benieuwd of roaming op 4g in het buitenland nu eindelijk komt als het straks echt onder 1 bv valt, kijkt me stug dat Tele2 daarover gaat onderhandelen met buitenlandse providers. Ben op die reden overgestapt naar een andere provider maar wil best weer terug komen als Tele2 dit gaat aanbieden.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-01-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
het is administratief in de theorie natuurlijk zo te fixen..

ben ook wel benieuwd of de routing aangepast gaat worden.. nu wordt alles nog over Tele2 gerouteerd kwa data... (ook bij 4G roaming op Tmo)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
Zal heus aangepast worden, maar stapje voor stapje gok ik zo.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:47:
https://www.tele2.nl/fusi...ziging-in-de-bvs-voor-mij

[...]

[...]

Ben wel benieuwd of roaming op 4g in het buitenland nu eindelijk komt als het straks echt onder 1 bv valt, kijkt me stug dat Tele2 daarover gaat onderhandelen met buitenlandse providers. Ben op die reden overgestapt naar een andere provider maar wil best weer terug komen als Tele2 dit gaat aanbieden.
Dat is techniek en dat is helaas niet zo makkelijk geregeld als een juridische samenvoeging. Roaming gebeurd op basis van de IMSI van de simkaart een aangezien Tele2 (nog) eigen simkaarten heeft zal dit niet 1,2,3 geregeld zijn.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is techniek en dat is helaas niet zo makkelijk geregeld als een juridische samenvoeging. Roaming gebeurd op basis van de IMSI van de simkaart een aangezien Tele2 (nog) eigen simkaarten heeft zal dit niet 1,2,3 geregeld zijn.
Jammer, met name in Duitsland waar laatst weer in het nieuws kwam dat 3G wordt afgebouwd. Dan zit je dus nog vaker op 2g met Tele2, leuk die 15gb maar als je daar niks mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:46
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Voor tele2 klanten is te hopen dat ze geen nieuwe simkaart hoeven aan te vragen, op het moment dat tele2 en tmobile volledig samen zijn gegaan.

Mijn ouders hadden beide tele2 Prepaid en kregen het aanbod om met behoud van beltegoed naar t-mobile prepaid over te stappen, dit omdat tele2 stopt met prepaid.

Dat zou allemaal binnen 10 dagen geregeld zijn. Nummerbehoud naar tmobile is goed gegaan, maar maand later nog steeds geen spoor van het beltegoed.

Ondanks na verschillende keren gebeld te hebben en navraag op beide forums te hebben gedaan.

Er zijn meer mensen die hetzelfde hebben, echt slecht geregeld dit bij tmobile.

[ Voor 12% gewijzigd door fl2001 op 07-01-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:56
Ik heb net weer een Tele2 update ontvangen. In 3 weken tijd 133 locaties verdwenen.

https://antennekaart.nl/k...96-45fb-a66c-526f0a076707

Ik zie nog niet echt een verband tussen T-Mobile en Tele2 waarom juist deze locaties verdwenen zijn. Ik heb een paar plekken onlangs nog bekeken en daar heb ik niet eens meer Tele2 antennes zien hangen, dus de kans is vrij groot dat ze de Tele2 locaties die T-Mobile niet wil houden nu al actief aan het weghalen zijn.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
jk-5 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:40:
Ik zie nog niet echt een verband tussen T-Mobile en Tele2 waarom juist deze locaties verdwenen zijn.
Het verband zou kunnen zijn dat T-Mobile geplande werkzaamheden had op die locatie en gelijktijdig de site van Tele2 ontmanteld. Is wel zo kosten efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb net weer een Tele2 update ontvangen. In 3 weken tijd 133 locaties verdwenen.

Ik zie nog niet echt een verband tussen T-Mobile en Tele2 waarom juist deze locaties verdwenen zijn. Ik heb een paar plekken onlangs nog bekeken en daar heb ik niet eens meer Tele2 antennes zien hangen, dus de kans is vrij groot dat ze de Tele2 locaties die T-Mobile niet wil houden nu al actief aan het weghalen zijn.
Misschien worden de locaties waar ze echt baat bij hebben wel gebruikt en welke best wel in de buurt zitten niet? Ik zie wel dat veel locaties waar Tele2 weg gaat gewoon een T-Mobile mast is, dus dat lijkt me kosten efficiënter om die Tele2 nerwerk daar uit de lucht te halen.
Betekend wel dat Tele2 klanten meer en meer op T-Mobile 4G gaan roamen.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-01-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:02

Als ik zo naar de plekken kijk, zijn het vooral 'probeer' lokaties.
Kijken wat er gebeurt als deze lokaties uitstaan. Ook overal in het land zie ik.

Ik ben heeel nieuwsgierig of we Band 20 + 7 nog bij T-Mobile 4G gaan zien, of misschien meteen 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:23
Heb het idee dat de kwaliteit van het tele2 netwerk er niet beter op geworden de laatste weken. In de trein vaak erg traag internet. Zou dat kunnen komen doordat locaties uitgezet zijn maar je nog wel een zwak tele2 signaal hebt en daardoor niet op tmobile kan roamen? Het gaat hier om zoetermeer>amsterdam en zoetermeer>utrecht.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:46:
[...]

Als ik zo naar de plekken kijk, zijn het vooral 'probeer' lokaties.
Kijken wat er gebeurt als deze lokaties uitstaan. Ook overal in het land zie ik.

Ik ben heeel nieuwsgierig of we Band 20 + 7 nog bij T-Mobile 4G gaan zien, of misschien meteen 5G?
Sowieso 4G ivm de drukte op het netwerk en het ontbreken van 5G devices lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
draak42 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:30:
Heb het idee dat de kwaliteit van het tele2 netwerk er niet beter op geworden de laatste weken. In de trein vaak erg traag internet. Zou dat kunnen komen doordat locaties uitgezet zijn maar je nog wel een zwak tele2 signaal hebt en daardoor niet op tmobile kan roamen? Het gaat hier om zoetermeer>amsterdam en zoetermeer>utrecht.
Laatste maand zijn er wel veel locaties uitgeschakeld dus het zou kunnen, roamen wordt nu ook stapsgewijs gedaan (random) dus lastig om te zeggen wanneer dit officieel is enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.bliepshop.nl/bliep-vernieuwt
Er ligt een nieuwe simkaart voor je klaar. We moeten je deze toesturen omdat we niet langer gebruik kunnen maken van het netwerk van Tele2. We stappen over naar het best geteste 4G netwerk van T-Mobile. Klik hier om je gegevens in te vullen zodat we weten waar we de nieuwe simkaart naar toe kunnen sturen. Je nummer wordt automatisch overgezet na ontvangst. Het nog aanwezige beltegoed wordt begin februari bijgeboekt op je nieuwe simkaart. Nieuw beltegoed kan je online opwaarderen. Tele2 beltegoed vouchers zijn hierna niet meer bruikbaar. Ons aanbod is wel iets veranderd, maar goed nieuws: we zijn nog steeds de Goedkoopste prepaid van Nederland.
Betekend dit dat de integratie van Tele2 in het T-Mobile netwerk niet lang meer gaat duren? Als bliep al overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@dutchnltweaker interessante bevinding. Zou zomaar kunnen. :-)

Het bericht over 5G is ook interessant: https://newsroom.t-mobile...XBvxU7-T92LINJPk10uHliftQ

Nu vraag is me alleen af: Als KPN 5G een maand/week/dag/uur/minute eerder on air zet, is dat meteen de belofte gebroken en zou T-Mobile direct moeten stoppen om de eer aan zichzelf te houden? :)

Dat de (prijs)afspraken met de overheid al gemaakt zijn is duidelijk, en opzich niet heel erg.
Maar zoals je ziet, de consoment gaat gewoon weer voor alles betalen. Opzich ook niet erg, maar doe er niet zo schijnheilig over als provider(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@neeecht nieuws: T-Mobile komt volgende maand met 5g-abonnement
Was gister al aan bod gekomen.
Waarom zou KPN sneller zijn? geloof niet dat ze nu al een 5G netwerk live hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@dutchnltweaker
https://antennekaart.nl/b...awei-locaties-in-den-haag
en
https://antennekaart.nl/b...ei-ombouw-een-maand-later

+ de updates op de map.
Het Huawei (en Massive MIMO) filter zijn niet meer optimaal, maar KPN is in een rap rap tempo overal sites aan het ombouwen.
De hopelijk update van volgende week gaat duidelijk maken in welk tempo en welke steden allemaal.

Al deze 5G radio hangen dus in deze masten. Letterlijk straks de frequentie intiepen die gebruikt mag worden en klik alles staat on air.

Met frequentie invoeren bedoelen we: NR-ARFCN
http://niviuk.free.fr/nr_band.php
http://www.techplayon.com...-channel-number-nr-arfcn/ 5G Absolute Radio Frequency Channel Number (NR-ARFCN)

Niet te verwarren met: GSM-ARFCN
http://niviuk.free.fr/gsm_arfcn.php
absolute radio-frequency channel number (ARFCN)

Zelfde benaming, nieuwe toepassing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:53:
@dutchnltweaker
Het Huawei (en Massive MIMO) filter zijn niet meer optimaal ....
Het massive mimo filter inderdaad niet, die zal ik vandaag weghalen. Het huawei filter klopt nog wel, ik heb daar afgelopen week nog een paar nieuwe soorten locaties aan toegevoegd

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
Tele2 zal in het buitenland binnenkort ook 4g moeten aanbieden: https://www.telecompaper....-orde-te-krijgen--1323428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:07

IkWilbert

Het is mij!

Ben benieuwd of dit gaat gebeuren.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mijn 4G verbinding valt sinds een week continue weg en komt weer terug. iemand nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
IkWilbert schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Ben benieuwd of dit gaat gebeuren.
nieuws: ACM geeft providers 4 weken om bij roaming in EU goed 4g-internet aan...
Tja nu moeten ze wel. of ze krijgen boetes.. We zullen zien, maar uit eindelijk moest het toch eens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
En terecht. Het is schandalig dat het gebeurde op deze manier. En daarin is Tele2 overigens niet de enige, van alle MMO's (budget providers op andere netwerken) heb ik enkel Simpel.nl en YouFone gevonden die netjes omgaan met hun klanten wat betreft 4G in het buitenland.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mooi hoor dat ACM dit ineens gaat doen. Kijken of Tele2 om dit mogelijk te maken snel naar het T-Mo systeem migreert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:38:
Mooi hoor dat ACM dit ineens gaat doen. Kijken of Tele2 om dit mogelijk te maken snel naar het T-Mo systeem migreert :)
Tele2 kon gewoon eerder 4G in het buitenland regelen (op afspraken van het toenmalige moederbedrijf Tele2 Zweden).
Sinds 2017 vragen klanten dit bij Tele2 al, het is triest dat het ACM maar blijkbaar noodzakelijk omdat dit nog steeds niet geregeld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 22:38
Hebben jullie ook problemen om in te loggen op Tele2 mobiel abonnement gedeelte?
Krijg de melding Sorry.

Gek op mijn mobiel kom ik er wel in.

[ Voor 18% gewijzigd door Calamor op 21-01-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Interessant om zo eens een pagina terug te lezen in dit topic. Tele2 zijn wel een beetje karig qua buitenland moet ik zeggen, maar daar betaal je misschien ook naar.

Wat ik wilde posten: volgens Tele2 zit ik door mijn 20 GB heen, terwijl Android meet dat ik pas op de 18,6 GB zit. Best een groot verschil. De klantenservice had hier nog nooit van gehoord, maar legt het probleem bij mijn telefoon.

Waar kan dat verschil vandaan komen? Hardware, software, of toch Tele2?

En nog iets. Een week of wat terug hoorde ik van anderen dat ik niet bereikbaar was, terwijl mijn telefoon gewoon aan stond. Komt dit vaker voor? Ik hoop niet dat dit een Tele2-dingetje is, want de gedachte dat telefoontjes soms niet doorkomen is niet echt geruststellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Afrondingen hangen ook een beetje af van wat een provider een kB / MB / GB vindt. Wellicht is het zo dan:
Android = 1024 bytes in een kB
Tele2 = 1000 bytes in een kB

18.6 Gibibytes = 19.97 Gigabytes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:13:
Afrondingen hangen ook een beetje af van wat een provider een kB / MB / GB vindt. Wellicht is het zo dan:

En dan krijg je ook nog het hele verhaal van op welke plek ze het verbruik meten, L2? L3? L4? Providers zijn hier niet heel duidelijk in, en het zou ook maar een klein verschil geven, maar toch niet verwaarloosbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

en wat denk je van de afronding van een data sessie?

grote kans dat er op een 10kB of 100kB veel-fout wordt afgerond

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
Ik merk wel dat ik steeds vaker op het netwerk van T-Mobile roam. Onder andere in de intercity tussen Amsterdam en Arnhem. Zelfs in die nieuwe intercity treinen heb ik nu redelijk bereik; gewoon constant 4g+ met twee streepjes, terwijl ik vroeger nog vaak terugviel op H+. Ik heb een snelle check met *#0011# gedaan en kreeg als band nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Laatst online: 10:30
Wat ik dus merk is als je op het T-Mobile netwerk zit op 4G,

Dat je niet VoLTE kan bellen als Tele2 klant , je valt terug na het 3G netwerk van T-Mobile

Daarom heb ik zelf mijn telefoon , vast op het Tele2 netwerk gezet (Roaming dus uit) zodat die zich niet verbind met het T-Mobile netwerk.

Zelf hoop ik dat het Tele2 netwerk nog wel een tijd Online blijft , ik maak gelukkig nog steeds zelf verbinding hiermee band 800 en 2600 op 20402 zie ik via *#0011#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Bellen via 3G als je roamt op T-Mobile 4G is op zich ook wat ik zou verwachten. Ik heb nog nooit VoLTE-roaming voor consumenten in actie gezien ergens. Hier ook niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik merk nu in de omgeving dat er al best belangrijke punten/masten offline worden gehaald. Dit geeft toch wel aan dat het samengaan van de masten binnenkort moet gebeuren.

Vraag me af of sommige opstelpunten waar T-mobile niet zit maar Tele2 wel in gebruik worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 21:36
dutchnltweaker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:48:
Ik merk nu in de omgeving dat er al best belangrijke punten/masten offline worden gehaald. Dit geeft toch wel aan dat het samengaan van de masten binnenkort moet gebeuren.

Vraag me af of sommige opstelpunten waar T-mobile niet zit maar Tele2 wel in gebruik worden genomen.
Dat hoop ik wel. Er zijn plekken genoeg in NL waar Tele2 goede dekking heeft en T-Mobile niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist

Dat lijkt het inderdaad te zijn. Een beetje flauw, maar officieel hebben ze gelijk. Kan me niet herinneren dat KPN dit deed (maar nogmaals, daar betaal je ook naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Revolvist schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:03:
[...]

Dat lijkt het inderdaad te zijn. Een beetje flauw, maar officieel hebben ze gelijk. Kan me niet herinneren dat KPN dit deed (maar nogmaals, daar betaal je ook naar).
Er zijn andere providers die dit ook doen (Vodafone doet dit ook) , tja elke provider heeft zijn eigen methode/systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-01-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Revolvist schreef op maandag 27 januari 2020 @ 01:03:
[...]

Bij KPN is 15 GB iig wel 15000 MB (ipv 15360 MB). Zou raar zijn als ze dan wel rekenen met 1 kB = 1024 b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:18:
[...]

Bij KPN is 15 GB iig wel 15000 MB (ipv 15360 MB). Zou raar zijn als ze dan wel rekenen met 1 kB = 1024 b.
Ik zie het op de website idd. Volgens mij liep de datateller van Android eerder wel altijd goed, dus misschien is het toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vruchtensap
  • Laatst online: 02-02 22:22
Het overzetten naar het T-Mobile netwerk gaat wel heel rap nu. Nu op de zuidas indoor band 8. Het bereik was een paar weken geleden een stuk slechter. Ben blij met deze ontwikkeling als Tele2 klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:43:
Bellen via 3G als je roamt op T-Mobile 4G is op zich ook wat ik zou verwachten. Ik heb nog nooit VoLTE-roaming voor consumenten in actie gezien ergens. Hier ook niet dus.
net even getest... als ik 1233 draai blijf ik gewoon 4G+ houden ( B1/3/8 ) en val ik toch echt niet terug op 3G voor m'n uitgaande gesprek :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno99
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 13:12
Vraagje tussendoor, Ik ben al jaren klant bij T-mobile. Een paar redenen waarom ik hier vroeger altijd voor koos i.p.v. een budget provider waren het snelle internet en fijne extra's. Denk hierbij aan onbeperkt kunnen internetten, maar een langzame verbinding als ik door m'n bundel ging (fijn dat je altijd bereikbaar blijft via Whatsapp, ook al is het wat langzamer) en omdat ze vroeg waren met het maandelijks aanpassen van je abonnement.

Nu weet ik dat Tele2 tegenwoordig door T-mobile is overgenomen, dat je bij Tele2 tegenwoordig ook je abbonement maandelijks kan aanpassen en ik ben afgelopen jaar nauwelijks door m'n 5GB bundel heengegaan.

Nu is mijn huidige LG V30 eigenlijk nog veel te fijn om weg te doen (Op oplaadproblemen na, maar er zijn al draadloze laders onderweg en misschien ga ik een poging doen tot repareren), dus ik denk er aan om een Sim-Only te nemen voor een jaartje. En hier is Tele2 veel goedkoper in. (13 euro voor 7GB i.p.v. 18,5 voor 5GB).

Lang verhaal kort: Wat zijn jullie ervaringen met Tele2? Zijn er hier ook mensen die dezelfde overstap hebben gemaakt? En wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
@Jarno99 voordeel is dat je een maandelijks opzegbaar abonnement kunt afsluiten. Dan kun je het gewoon eens proberen. Ik ben uiteindelijk weer weggegaan vanwege slechte dekking binnenshuis- ik woon vrij landelijk - maar verder was ik tevreden. Na een maand kun je gaan en staan waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
SMSfreakie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:15:
[...]

net even getest... als ik 1233 draai blijf ik gewoon 4G+ houden ( B1/3/8 ) en val ik toch echt niet terug op 3G voor m'n uitgaande gesprek :)
Ah, en bij inkomend ook? Dat klinkt alsof VoLTE roaming wel live is dan!
Neem aan dat het niet alleen bij 1233 maar bij alle nummers zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Ah, en bij inkomend ook? Dat klinkt alsof VoLTE roaming wel live is dan!
Neem aan dat het niet alleen bij 1233 maar bij alle nummers zo werkt?
Geen idee..

Is er nog een gratis call back dienst? Dan test ik het vanavond even :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmmz en dan stuurt Tele2 ineens geen SMSjes meer dat je data bundel er bijna door is :o!

na 40GB verstookt te hebben kreeg ik geen SMSjes meer... storing? of toch een lichtelijke beperking?
via de App en per SMS kan ik gewoon nog aanvullers scoren.. maar de melding dat er nog 500MB over is krijg ik niet meer :o

iemand anders dat al eens gehad? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:02
Wil misschien naar Tele2 overstappen. Hoe is de dekking in Friesland?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:29:
Wil misschien naar Tele2 overstappen. Hoe is de dekking in Friesland?
voor mij prima, maar je kan beter naar de Dekking van Tmobile vragen gok ik zo :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
SMSfreakie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:10:
[...]

voor mij prima, maar je kan beter naar de Dekking van Tmobile vragen gok ik zo :-)
Inderdaad ja.

Tele2 heeft vandaag weer een update in het antenneregister geplaatst, en deze update zijn er 107 locaties uitgeschakeld, ik een paar grote gebieden. https://www.antenneforum....update-7-februari-2020/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 23:04
Volgens mij is er vandaag een flinke storing op Tele2's 4G-netwerk, want ik heb al de hele tijd traag internet en de verbinding vliegt elke 30 seconden weg. Zit gewoon hier thuis waar ik normaal altijd goede verbinding heb, dus daar ligt het niet aan. Ook opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:07

IkWilbert

Het is mij!

TheVivaldi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:41:
Volgens mij is er vandaag een flinke storing op Tele2's 4G-netwerk, want ik heb al de hele tijd traag internet en de verbinding vliegt elke 30 seconden weg. Zit gewoon hier thuis waar ik normaal altijd goede verbinding heb, dus daar ligt het niet aan. Ook opnieuw opstarten heeft niet geholpen.
Nergens last van.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
TheVivaldi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:41:
Wat voor telefoon heb je? Ik zie dat mijn S10, weliswaar met T-Mobile, ook telkens de 4G verbinding eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 21:28
Misschien een mast waarbij de verbinding via een straalverbinding loopt die na de storm een beetje verwaait is.
Zullen er vast wel weer een aantal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vandaag grotendeels op Tmobile geroamed, en eigenlijk alleen op B8 ipv B1/3/8 combo
verbinding was ook trager dan normaal op die lokatie.. (normaal wel 50+mbit) nu met moeite 2mbit

net had ik hier nog even B20/B7 maar als ik dan wat data er door ga slingeren schuift die mij eigenlijk meteen naar B1/3/8 van Tmobile... gekheid

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Tijd voor een forse boete? Het is niet dat ze niet genoeg tijd hebben gehad om afspraken te maken met providers in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tjah denk dat ze het er op gooien dat tele2 nu tmobile is en dat het technisch nog ergens achter blijft?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Nou moet zeggen dat ik het tegenwoordig wel mis als ik geen snel internet heb in het buitenland. Toch wel handig.. naar goed.. echt noodzaak is het niet..

Zit wel te kijken naar combi Ziggo+Vodafone welke nu in maart met oneindig inet bundels komt.

Zal wel 10 euro duurder zijn dan tele2...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ewivis schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:43:
Nou moet zeggen dat ik het tegenwoordig wel mis als ik geen snel internet heb in het buitenland. Toch wel handig.. naar goed.. echt noodzaak is het niet..

Zit wel te kijken naar combi Ziggo+Vodafone welke nu in maart met oneindig inet bundels komt.

Zal wel 10 euro duurder zijn dan tele2...
Nee maar het ding is dat 3g in sommigen landen wordt afgebouwd of er staand meer 4g masten dan 3G masten. Dus vaak 2G ipv van dat je op 4g kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://forum.tele2.nl/ac...n-europa-79194#post479697

Hehe eindelijk! Officiële statement dat 4G roaming er komt voor de EU.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-02-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-09 21:38

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Dat is goed nieuws :)
De laatste zin 'Wij informeren de klanten individueel wanneer zij gemigreerd worden.'
Betekent dit dat iedereen gemigreerd wordt van Tele2 netwerk naar T-mobile netwerk? Zowel in NL als er buitenland? Ben benieuwd....

Jamesbond007uk

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
jamesbond007uk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:30:
[...]

Dat is goed nieuws :)
De laatste zin 'Wij informeren de klanten individueel wanneer zij gemigreerd worden.'
Betekent dit dat iedereen gemigreerd wordt van Tele2 netwerk naar T-mobile netwerk? Zowel in NL als er buitenland? Ben benieuwd....
Dat zou helemaal perfect zijn :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• SMSfreakie
  • Niet online
Kom in de zomer pas weer nuttig in het buitenland dus ;p

404 Signature not found

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:17:
Kom in de zomer pas weer nuttig in het buitenland dus ;p
Nou, voor die tijd moet het geregeld worden. Super toch, ze gaan de roaming partners van T-mobile gebruiken. Dus gaat wel goed zitten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:20:
[...]

Nou, voor die tijd moet het geregeld worden. Super toch, ze gaan de roaming partners van T-mobile gebruiken. Dus gaat wel goed zitten volgens mij.
Zekers.. nu alleen nog een fatsoenlijk 4G netwerk in duitsland :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er meer mensen die al dagen geen mobiel internet van Tele2 meer hebben? Zodra ik buiten de deur ben, of thuis de wifi op mijn telefoon uitzet, zit ik direct zonder internet. Op de website van Tele2 kan ik niks vinden én ik heb onbeperkt internet, dus daar ligt het ook niet aan. Even een belwinkel ingelopen en daar gaf een medewerker aan dat T-Mobile ook last heeft. Enfin, ik heb met de chatbot van Tele2 "gesproken", maar daar wordt je alleen doorverwezen naar een pagina zonder relevante informatie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:29
Hier helemaal geen last van. Heb ook gewoon 4G hier en had in DUI en CZ gewoon H+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:20:
Zijn er meer mensen die al dagen geen mobiel internet van Tele2 meer hebben? Zodra ik buiten de deur ben, of thuis de wifi op mijn telefoon uitzet, zit ik direct zonder internet. Op de website van Tele2 kan ik niks vinden én ik heb onbeperkt internet, dus daar ligt het ook niet aan. Even een belwinkel ingelopen en daar gaf een medewerker aan dat T-Mobile ook last heeft. Enfin, ik heb met de chatbot van Tele2 "gesproken", maar daar wordt je alleen doorverwezen naar een pagina zonder relevante informatie.
Heb je niet gewoon zelf je (onbewust/onbedoeld)mobiele data uitgezet in je toestel?
Als je nl vanuit de operator geblokkeerd zou worden zou je toch wel een (fout)melding verwachten als je toestel wilde overschakelen op mobiele data.

Ik was deze maand voor het eerst door mijn data bundel heen en wilde voor laatste paar dagen geen bundel bijkopen(en heb nog bedrijfsaansluiting met data die ik kon gebruiken) en mijn toestel gaf steeds melding dat ie niet kon verbinden. Nadat ik mobiele data had uitgezet melding niet meer gehad. Aangezien mijn nieuwe maand weer is ingegaan zojuist mobiele data weer ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The_Wireless_Guy dat was het! *O* dankjewel!

Ik heb hier een lief klein meisje thuis dat af en toe mijn telefoon voor Disney+ of Netflix gebruiken mag. Mogelijk hebben een paar kleine vingers lekker zitten rommelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist
Laatst moest ik weer horen dat iemand mij gebeld had, maar dat het telefoontje niet was doorgekomen. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt (waar ik van weet). In de, wat is het, 15 jaar bij mijn vorige provider heb ik dit nooit gehad.

Is dit een bekend probleem bij Tele2? Misschien moet ik even naar het officiële forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Revolvist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:45:
Laatst moest ik weer horen dat iemand mij gebeld had, maar dat het telefoontje niet was doorgekomen. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurt (waar ik van weet). In de, wat is het, 15 jaar bij mijn vorige provider heb ik dit nooit gehad.

Is dit een bekend probleem bij Tele2? Misschien moet ik even naar het officiële forum.
Laatst ook iemand die bij T-mobile zat dit probleem gehad. Waarschijnlijk storing op het T-mobile netwerk ofzo (Tele2 zit daar af en toe ook op)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Tele2 heeft weer een update geplaatst vanmorgen. Afgelopen maand zijn 131 locaties uitgeschakeld, en er zijn nu in totaal nog 3012 actief. https://www.antenneforum....ne-update-3-maart-2020/49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54
Revolvist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:45:

Ik had dit ook sinds de overgang naar VoLTE met enige regelmaat op mij Snasung Galaxy S7. Toen VoLTE maar weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de Dekkingskaart van Tele2 zelf geeft ook al een mooi beeld waar ze zelf geen 4G meer aanbieden eigenlijk :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 18:19
SMSfreakie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:33:
de Dekkingskaart van Tele2 zelf geeft ook al een mooi beeld waar ze zelf geen 4G meer aanbieden eigenlijk :-)
Bij deze: als je 4g only selecteert en de binnenhuis dekking weg klikt, dan is het het duidelijkst. Inderdaad begint de ooit zo goede Tele2 dekking grote gaten te tonen door het uitzetten van masten. Ik hoop wel dat een flink aantal masten teruggaan komen als T-Mobile mast. Tele2 had zijn eigen “greenfield sites” in enkele vallen best strategisch staan en in best wat gevallen staan ze in de T-Mobile dekkingsgaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAW4xOIvzgkNiQt8b1r_LAr9DpU=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/glrPrMrHU07vKFFXqj7pySMM.jpg?f=fotoalbum_medium

https://tweakers.net/i/HA...MM.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 16-03-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
ucsdcom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Bij deze: als je 4g only selecteert en de binnenhuis dekking weg klikt, dan is het het duidelijkst. Inderdaad begint de ooit zo goede Tele2 dekking grote gaten te tonen door het uitzetten van masten. Ik hoop wel dat een flink aantal masten teruggaan komen als T-Mobile mast. Tele2 had zijn eigen “greenfield sites” in enkele vallen best strategisch staan en in best wat gevallen staan ze in de T-Mobile dekkingsgaten.

[Afbeelding]

Dat wat jij zegt hoop ik ook.... Tele2 had en heeft een heel aantal goed uitgezochte sites waarmee T-Mobile zeker zijn netwerk kan upgraden. Er is ook te zien op de T-Mobile dekkingskaart dat er veel grote blauwe plekken zijn die worden opgevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ja leuk he
Bij tele2 komen er duidelijk gaten en bij tmobile verdwijnen ze

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ucsdcom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:40:
[...]

[Afbeelding]

Het netwerk van Tele2 en T-Mobile worden samengevoegd, in die gaten val je automatisch terug op het T-mobile netwerk, alleen in je mobiel zal nog steeds gewoon Tele2 blijven staan ongeacht of je met Tele2 of T-mobile masten verbonden bent.

*#0011# kan je mee zien op welke band je zit en of deze t-mobile of tele2 is. vanaf deze post kan je hier meer over lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 18:19
Teckna schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:42:
[...]

Het netwerk van Tele2 en T-Mobile worden samengevoegd, in die gaten val je automatisch terug op het T-mobile netwerk, alleen in je mobiel zal nog steeds gewoon Tele2 blijven staan ongeacht of je met Tele2 of T-mobile masten verbonden bent.

*#0011# kan je mee zien op welke band je zit en of deze t-mobile of tele2 is. vanaf deze post kan je hier meer over lezen
Als je het topic door las, dan zal je zien dat bijna iedereen daarvan prima op de hoogte is. Van het roamen op T-Mobile bedoel ik.

Wat we nu juist interessant vinden is om het uitschakelen van het Tele2 netwerk zo goed te kunnen volgen. Die dekkingskaart is daarvoor erg leuk.

Nog leuker is om op de T-Mobile kaart te zien waar vermoedelijke oude Tele2 mastlocaties worden overgenomen in het T-Mobile netwerk. Tele2 vulde mooi een aantal T-Mobile gaten en het zou fijn zijn als als juist deze locaties niet worden afgebroken, maar juist aan het T-Mobile netwerk worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja ik vind t mooi hoor.. je ziet t gewoon zo duidelijk
al denk ik dat het op dit moment wel wat op een lager pitje staat

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Lijkt er op dat Tele2 een storing heeft, want Mijn Tele2 is onbereikbaar en ook NOG 1 GB naar 1280 versturen werkt niet. Straks zit ik zonder GB's, lekker dan...

Edit: ook op allestoringen staat dat er mogelijk een storing is en iemand anders die ook meldt dat je je GB's niet kunt opwaarderen via 1280.

Edit 2: Tele2 meldt het zelf ook: https://forum.tele2.nl/ac...elbooster-unlimited-79607

[ Voor 50% gewijzigd door TheVivaldi op 06-04-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Tele2 heeft vanmorgen weer een update in het antenneregister geplaatst. Zie https://antennekaart.nl/k...87-4489-910e-2cfa05e9d31c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:57:
Tele2 heeft vanmorgen weer een update in het antenneregister geplaatst. Zie https://antennekaart.nl/k...87-4489-910e-2cfa05e9d31c
Grote verandering richting de Belgische grens, veel masten die daar laatste 2 jaar geplaatst zijn worden allemaal uitgezet. Ben benieuwd of je daar al T-Mobile mag geberuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Volgens mij is het netwerk overbelast vandaag, want mobiel internet is bijzonder traag... Het laden van lichte sites als Tweakers gaat nog net, maar iets zwaarder dan dat of het laden van een e-mail gaat allemaal zo traag als stroop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TheVivaldi schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:15:
Volgens mij is het netwerk overbelast vandaag, want mobiel internet is bijzonder traag... Het laden van lichte sites als Tweakers gaat nog net, maar iets zwaarder dan dat of het laden van een e-mail gaat allemaal zo traag als stroop.
Als jij die ervaring hebt hoeft dat nog niet te betekenen dat het hele netwerk overbelast is. Als de mast die jou normaal gesproken bedient uitgevallen is moet je een iets verder gelegen mast delen met anderen en dan wordt het natuurlijk vanzelf trager.
Maar er zijn nog andere scenario's te verzinnen waarom jij een tragere ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
The_Wireless_Guy schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:09:
[...]

Als jij die ervaring hebt hoeft dat nog niet te betekenen dat het hele netwerk overbelast is. Als de mast die jou normaal gesproken bedient uitgevallen is moet je een iets verder gelegen mast delen met anderen en dan wordt het natuurlijk vanzelf trager.
Maar er zijn nog andere scenario's te verzinnen waarom jij een tragere ervaring hebt.
Ik bedoelde het netwerk in de regio, niet het hele netwerk, excuses. Maar volgens Tele2 was het netwerk inderdaad deels overbelast, dus mijn aanname klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TheVivaldi schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:06:
[...]

Ik bedoelde het netwerk in de regio, niet het hele netwerk, excuses. Maar volgens Tele2 was het netwerk inderdaad deels overbelast, dus mijn aanname klopte.
En over welke regio heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
t ruimt lekker op met de Tele2 sites...

Site hier in het dorp lijkt inmiddels ook geruimd te zijn...

indoor dekking is hier nu verdampt op de kaart.. terwijl we hier toch een site hadden

[ Voor 66% gewijzigd door SMSfreakie op 13-04-2020 17:03 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 16:49
Maar dan kun je toch wel van 4G op het T-Mobile netwerk gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:31:
Maar dan kun je toch wel van 4G op het T-Mobile netwerk gebruik maken?
Precies, maar het kan zijn dat er bij @SMSfreakie geen T-Mobile mast in de buurt staat of hij de mogelijkheid nog niet heeft in zijn gebied gebruik te maken van een T-Mobile mast en dat de voorkeur toch naar Tele2 gaat in eerste instantie.
Ik kan het helaas niet testen (hier in de buurt zijn ook masten weg), maar kan het volgende maand wel weer testen als ik terug op het oude nest zit.

@The_Wireless_Guy Worden eerst alle Tele2 masten uitgezet en daarna pas gekeken welke locaties er hergebruikt gaan worden? want gaat T-Mobile de 800mhz band inzetten voor haar 4G netwerk of voor haar opkomende 5G netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:12:
[...]

Precies, maar het kan zijn dat er bij @SMSfreakie geen T-Mobile mast in de buurt staat of hij de mogelijkheid nog niet heeft in zijn gebied gebruik te maken van een T-Mobile mast en dat de voorkeur toch naar Tele2 gaat in eerste instantie.
Ik kan het helaas niet testen (hier in de buurt zijn ook masten weg), maar kan het volgende maand wel weer testen als ik terug op het oude nest zit.

@The_Wireless_Guy Worden eerst alle Tele2 masten uitgezet en daarna pas gekeken welke locaties er hergebruikt gaan worden? want gaat T-Mobile de 800mhz band inzetten voor haar 4G netwerk of voor haar opkomende 5G netwerk?
Dat weet ik natuurlijk allemaal @dutchnltweaker maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen. Zoals jullie ongetwijfeld weten worden er wekelijks masten uitgezet en ik heb hier ook al gezien dat er is waargenomen dat ex-Tele2 locaties zijn omgebouwd naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:26:
[...]

Dat weet ik natuurlijk allemaal @dutchnltweaker maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen. Zoals jullie ongetwijfeld weten worden er wekelijks masten uitgezet en ik heb hier ook al gezien dat er is waargenomen dat ex-Tele2 locaties zijn omgebouwd naar T-Mobile.
Dat snap ik zeker dat je niet alles kunt zeggen, gaat er om dat er wat locaties zijn waar Tele2 actief is en T-Mobile niet. Alleen maar een voordeel dat deze locaties wel gebruikt gaan worden.

Ben wel reuze benieuwd hoe alles met de frequenties geïmplementeerd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:34:
[...]

Dat snap ik zeker dat je niet alles kunt zeggen, gaat er om dat er wat locaties zijn waar Tele2 actief is en T-Mobile niet. Alleen maar een voordeel dat deze locaties wel gebruikt gaan worden.

Ben wel reuze benieuwd hoe alles met de frequenties geïmplementeerd gaat worden.
Ik heb al op een aantal plekken gezien waar een ex-tele2-only locatie is omgebouwd naar T-Mobile. Ik ken er uit groningen/drenthe/overijssel nog geen waar een ex-tele2-only locatie is weggehaald zonder ombouw naar T-Mobile. Ik heb zelfs al eentje gezien waar een oud-tele2-only locatie is omgebouwd naar T-Mobile terwijl 200m verderop nog een t-mobile mast stond, en dit is in landelijk gebied.

Wat betreft de frequenties, T-Mobile adverteert de Tele2 EARFCNs al in zijn measurement report requests op het netwerk op alle locaties. Voor band 7 en band 20. Dat betekent puur dat als er 4G wordt uitgezonden met de T-Mobile mcc/mnc en je telefoon ontvangt dit, hij de signaalsterkte daarvan zal rapporteren aan het netwerk. Het besluit om deze dan te gaan gebruiken ligt puur in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Momenteel heb ik een mobiel abonnement van Tele2 en bezit ik een in China gekochte Oneplus 3T, welke band 20 mist. In de praktijk heb ik hier vrijwel geen last van. In het begin schakelde hij relgematig terug naar 3G (T-mobile), maar sinds enige tijd zit hij continu op 4G. Internet is stabiel en snel genoeg voor alledaagse activiteiten waaronder streamen van bijvoorbeeld Netflix. Heel soms heb ik wat last van een wat mindere verbinding tijdens het bellen.

Aangezien de Oneplus 3T redelijk op is overweeg ik nu om de Xiaomi mi 10 pro in China aan te schaffen. Ook deze telefoon mist band 20.Enige verschil is dat de 3T wel op de 4g ready lijst van Tele2 staat en de Xiaomi mi 10 pro niet: https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/. Heb echter het idee dat deze lijst niet actief meer wordt bijgehouden aangezien een groot aantal telefoons van afgelopen jaar niet op de lijst staan (bijvoorbeeld oneplus 7t). Afgezien van eventuele mindere dekking/snelheid, verwachten jullie dat Tele2 moeilijk zou kunnen gaan doen over het gebruik van de mi 10 pro?

[ Voor 10% gewijzigd door buttonfreak85 op 15-04-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
buttonfreak85 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:47:
Momenteel heb ik een mobiel abonnement van Tele2 en bezit ik een in China gekochte Oneplus 3T, welke band 20 mist. In de praktijk heb ik hier vrijwel geen last van. In het begin schakelde hij relgematig terug naar 3G (T-mobile), maar sinds enige tijd zit hij continu op 4G. Internet is stabiel en snel genoeg voor alledaagse activiteiten waaronder streamen van bijvoorbeeld Netflix. Heel soms heb ik wat last van een wat mindere verbinding tijdens het bellen.

Aangezien de Oneplus 3T redelijk op is overweeg ik nu om de Xiaomi mi 10 pro in China aan te schaffen. Ook deze telefoon mist band 20.Enige verschil is dat de 3T wel op de 4g ready lijst van Tele2 staat en de Xiaomi mi 10 pro niet: https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/. Heb echter het idee dat deze lijst niet actief meer wordt bijgehouden aangezien een groot aantal telefoons van afgelopen jaar niet op de lijst staan (bijvoorbeeld oneplus 7t). Afgezien van eventuele mindere dekking/snelheid, verwachten jullie dat Tele2 moeilijk zou kunnen gaan doen over het gebruik van de mi 10 pro?

Tot slot ben ik benieuwd of de fusie tussen Tele2 en T-Mobile op termijn nog een positieve impact gaat hebben in de vorm van het ondersteunen van meer banden die T-Mobile nu al heeft. Is dat in de lijn der verwachtingen of blijft dat gescheiden?
Ik denk dat de verbetering van de dekking die je met je huidige telefoon ervaart ook al komt doordat Tele2 klanten met slechte dekking nu automatisch roamen naar het T-Mobile netwerk. Aangezien het cinese model van de 3T band 1/3/8 ondersteunt en dit ook de banden zijn die T-Mobile voornamelijk inzet denk ik dat dat het geval is.

Daarmee lijkt het me dus ook geen enorm groot probleem om de mi 10 pro te nemen. Daar mis je inderdaad band 20 op, maar ook band 28 (700MHz) en band 32 (1400MHz), maar dat lijkt me geen groot probleem, zo lang je bij t-mobile blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
is er storing mbt VoLTE en VoWiFi?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 16:49
nee, ik kan prima Volte EN Vowifi bellen

[ Voor 14% gewijzigd door bartvries op 16-04-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
VoLTE doet t inmiddels weer hier.. VoWiFi nog niet.. maar goed dat nog maar even uitzoeken.. dat kan immers ook lokaal zitten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
jk-5 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat de verbetering van de dekking die je met je huidige telefoon ervaart ook al komt doordat Tele2 klanten met slechte dekking nu automatisch roamen naar het T-Mobile netwerk. Aangezien het cinese model van de 3T band 1/3/8 ondersteunt en dit ook de banden zijn die T-Mobile voornamelijk inzet denk ik dat dat het geval is.

Daarmee lijkt het me dus ook geen enorm groot probleem om de mi 10 pro te nemen. Daar mis je inderdaad band 20 op, maar ook band 28 (700MHz) en band 32 (1400MHz), maar dat lijkt me geen groot probleem, zo lang je bij t-mobile blijft.
Ok, dank voor de uitleg! De verbeterde dekking zal dan inderdaad te maken hebben met het roamen naar het T-Mobile netwerk. Ik las elders in dit topic dat je met een code kon zien op welke band je momenteel zit, echter lijkt dit niet te werken voor de OP3T.

Door de steeds verdere integratie tussen T-Mobile en Tele2 kan ik me voorstellen dat de 4G ready lijst van Tele2 daarmee ook minder belangrijk wordt. Bij het afsluiten van een simonly abonnement stellen ze het echter nog steeds als eis. Blijft dus enigszins afwachten hoe strikt ze hier in zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
buttonfreak85 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:47:
[...]

Door de steeds verdere integratie tussen T-Mobile en Tele2 kan ik me voorstellen dat de 4G ready lijst van Tele2 daarmee ook minder belangrijk wordt. Bij het afsluiten van een simonly abonnement stellen ze het echter nog steeds als eis. Blijft dus enigszins afwachten hoe strikt ze hier in zullen zijn.
maar waarom zou je nog een toestel scoren die geen 4G kan?

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7