[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste
Acties:
  • 543.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 08:25
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:
[...]

maar waarom zou je nog een toestel scoren die geen 4G kan?
Net als mijn huidige in China gekochte Oneplus3T zal de Chinese versie van de Xiaomi mi 10 pro hier hoogstwaarschijnlijk prima functioneren op 4G, zeker als er geroamed wordt op banden van T-Mobile. Het enige is dat hij band 20 mist, en daardoor officieel niet aan de eis van Tele2 voldoet (toestel moet zowel band 7 als band 20 hebben). Het zou kunnen dat ik er met mijn OnePlus 3T mee weg kom omdat hij op de 4g ready lijst van Tele2 staat, daar de Global version wel over band 20 beschikt. Ik verwacht niet dat ze per model nog kijken of het om een global of China versie gaat, maar dat is een aanname.

[ Voor 3% gewijzigd door buttonfreak85 op 17-04-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
buttonfreak85 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
[...]

Net als mijn huidige in China gekochte Oneplus3T zal de Chinese versie van de Xiaomi mi 10 pro hier hoogstwaarschijnlijk prima functioneren op 4G, zeker als er geroamed wordt op banden van T-Mobile. Het enige is dat hij band 20 mist, en daardoor officieel niet aan de eis van Tele2 voldoet (toestel moet zowel band 7 als band 20 hebben). Het zou kunnen dat ik er met mijn OnePlus 3T mee weg kom omdat hij op de 4g ready lijst van Tele2 staat, daar de Global version wel over band 20 beschikt. Ik verwacht niet dat ze per model nog kijken of het om een global of China versie gaat, maar dat is een aanname.
Denk dat het eerder voor Tele2 strikter lag.. immers voor roaming op Tmobile moest betaald worden...
nu ze gefuseerd zijn maakt het natuurlijk niet meer uit.. al kan ik me voorstellen dat Tmobile ook liever 4G (voLTE) toestellen op het netwerk heeft dan 2/3G (immers 2G gaat tzt uit en 3G heeft een klein stukje spectrum..) tov een shitload een 4G spectrum :-)

en ach van de 90GB data die ik deze maand verpoot heb is ook wel 80GB via Tmobile gegaan :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 20:33
Goedemiddag allen,

Ik lees al een tijdje mee hier in het topic. Eind volgende maand loopt mijn sim only abonnement bij T-Mobile af, en ik twijfel of ik zal overstappen naar een andere provider of niet. Tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over T-Mobile, bereik en snelheid altijd top.

Abo nu: onbeperkt bellen/sms, 10GB incl Data vrije muziek

Telefoon: OnePlus 6T van anderhalf jaar oud. Nu nog prima, maar wil mss over een half of 3/4jaar wel een nieuw toestel. Evt. icm een abonnement

Verbruik: net samen gaan wonen, dus minder belminuten dan voorheen. Internet: afgelopen jaar eigenlijk niet meer dan 4GB per maand volgens de factuur. Alleen weet ik niet of dit incl of excl de Data Vrije Muziek van T Mobile is. Veel Spotify en Nederland FM dagelijks in de auto.

Klant/combi voordeel: voorlopig geen, vast Internet en tv bij Tele2, maar hierbij geloof ik geen voordelen.

Overweging: een 200min/7GB maandelijks opzegbaar abo bij Tele2. Ik heb alleen in het verleden erg slechte ervaringen gehad met Tele2, qua bereik en klantenservice, vandaar dat ik wat huiverig ben. Aan de andere kant lees is nu over de samenvoeging met T-Mobile, zijn alle oude problemen daarmee opgelost? Bieden zij dan ook de zelfde snelheid op 4G als T-Mobile?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën hier over. Evt zou ik dan na 6-9 maanden ergens anders weer een Abo kunnen afsluiten met toestel er bij.

Alvast hartelijk dank voor jullie input, stay safe, stay healthy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:15
Weet iemand of je bij Tele2 kans van slagen hebt wanneer je telefonisch vraagt om korting als je van plan bent te gaan verlengen (met een toestel)? Zo ja, hoeveel valt er uit te halen?

Voor 7 GB en 200 minuten (voor mij ruim voldoende) rekenen ze nu 14 euro en ik wil een Oneplus 8 Pro 128 GB erbij nemen waarvoor ze 797,70 euro rekenen. Dit brengt de totale abonnement- en telefoonkosten op 1133,70 euro over 2 jaar.
Valt hier nog wat van af te lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamjohanson
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-08 20:10
X2X2X schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:47:
Weet iemand of je bij Tele2 kans van slagen hebt wanneer je telefonisch vraagt om korting als je van plan bent te gaan verlengen (met een toestel)? Zo ja, hoeveel valt er uit te halen?

Voor 7 GB en 200 minuten (voor mij ruim voldoende) rekenen ze nu 14 euro en ik wil een Oneplus 8 Pro 128 GB erbij nemen waarvoor ze 797,70 euro rekenen. Dit brengt de totale abonnement- en telefoonkosten op 1133,70 euro over 2 jaar.
Valt hier nog wat van af te lullen?
Heel toevallig gister gebeld voor unlimited met iPhone xs. In dit geval was alleen 2 euro op het abonnement mogelijk.

Wellicht dat op marge modellen iets meer ruimte hebben. Even prijzen van concurenten erbij pakken. Via website zoals mobiel.nl e.d. worden met de opmerking 'grijze import' toegelicht. (Hier wordt niet minderwaardig over gedaan of gegooit met termen zoals garantie, maar alleen het feit dat sommige mensen het prettiger vinden als het gewoon Nederlandse import is)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Waar de tele2 masten al uit zijn heb je gewoon net zo'n goed bereik en snelheid als bij tmobile..

Heb je nog even de pech dat je op tele2 zelf zit kan het wat minder zijn.. Maar ach anderhalf jaar geleden ofzo over gestapt van tmobile naar tele2 (vooral ivm vowifi omdat geen enkele provider lekkere indoor dekking kan leveren bij mij..) en er geen seconde spijt van gehad

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en nu weet ik zeker dat de mast hier uit is....

toen ik zeker weten op een Tele2 site zat (buurdorp) een Stream aangezet.. en tijdens streamen wordt je niet zomaar omgegooid naar Tele2 of Tmobile.. tenzij er geen andere optie is..

bij het inrijden van het dorp nog net B20 en B7.. 500 meter verderop alleen nog B20.. om vervolgens na een paar honderd meter mij toch naar T-Mo te switchen...

en als ik de stream start als ik op Tmobile zit.. kan ik het ganze land door rijden zonder dat die mij een keer naar Tele2 terug schuift.. terwijl die dat als de 4G verbinding "idle" is wel doet!

bijkomstigheid de radio stream viel tijdens de switch over van netwerk ook even weg.. mogelijk dat ze daarom de switch ook niet doen als er duidelijk activiteit op de 4G verbinding is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:11
Zijn er ook mensen die sinds begin deze week alleen op het t-mobile netwerk zitten en niet op tele2? Er komen sinds gisteren uit allerlei hoeken van het land meldingen dat het t-mobile netwerk trager is dan normaal. Ik kom zelf ook niet boven de 50/2 uit op dit moment. Een van de verklaringen kan zijn dat ze heel veel tele2 masten hebben uitgezet of gewoon heel veel klanten hebben overgezet.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
op mn home adres is het nu Tmobile .. maar gister nog even op de bromtol wezen scheuren... en kwam hier in fryslan nog genoeg actieve Tele2 masten tegen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:38
Qua netwerk en masten weet ik het niet, wel gaat T-Mobile beginnen vanaf 29 april Tele2 klanten te migreren naar hun CRM systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:35:
Qua netwerk en masten weet ik het niet, wel gaat T-Mobile beginnen vanaf 29 april Tele2 klanten te migreren naar hun CRM systeem.
en wat gaat dat concreet inhouden voor Tele2 klanten ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
SMSfreakie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:08:
[...]

en wat gaat dat concreet inhouden voor Tele2 klanten ?
Ik denk verder niks, dit is iets wat achter de schermen gebeurd. Het lijkt erop dat T-Mobile voorlopig de Tele2 abonnementen ook aanhoud qua verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiterazer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik lees dat er nogal wat onduidelijkheden zijn omtrent Tele2 en roaming. Als tevreden KPN klant overweeg ik om over te stappen naar Tele2, aangezien ik zonder vast internet van KPN plots veel duurder uit ga zijn bij verlening. Ik overweeg de iPhone SE aangezien mijn iPhone 7 batterij zeer slecht geworden is.

Nu is roaming voor mij een zeer belangrijk punt, aangezien ik aan de grens met België woon, en daarbij ook vaak in Duitsland ben. Verder is goed bereik buitenaf belangrijk, aangezien ik niet in de stad woon. Tele2 heeft een mooie deal, maar ik vraag me af in hoeverre ik gebruik kan maken van het tmobile netwerk, en hoe goed EU roaming werkt. Gezien alle veranderingen de laatste tijd bij deze provider word ik niet wijzer van oude informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen idee hoe het nu met de roaming zit.. In december was het nog 3G only in Duitsland met de bekende Duitse dekkingsgraad..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:48
Tele2 wordt in de gaten gehouden door ACM. Ze moeten ook 4G gaan bieden in Europa. Maar op dit moment is het max 3G in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

bartvries schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:57:
Tele2 wordt in de gaten gehouden door ACM. Ze moeten ook 4G gaan bieden in Europa. Maar op dit moment is het max 3G in het buitenland.
Volgens mij is daar pas een bericht over uitgegaan dat die vanaf begin maart via T-mobile gaat in het buitenland en daarmee voldoen ze aan de wetgeving.

https://forum.tele2.nl/ac...n-europa-79194#post479697

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-04-2020 19:09 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 20:08
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:08:
[...]

Volgens mij is daar pas een bericht over uitgegaan dat die vanaf begin maart via T-mobile gaat in het buitenland en daarmee voldoen ze aan de wetgeving.

https://forum.tele2.nl/ac...n-europa-79194#post479697
Nee dat was alleen een bericht dat het er gaat komen in stappen, maar het is er nog niet. Ergens dit jaar moet het gebeuren maar hoe en wanneer is niet bekend en zullen we moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik moet even mijn frustratie kwijt over Tele2 hoor.

Op 25 februari telefonisch een abonnement afgesloten met de afspraak dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen. Krijg ik dit weekend de eerste factuur, met daarop gewoon €20,- aansluitkosten. Dus ik bel vanochtend direct de klantenservice.

"Nee we kunnen niks doen, ik kan geen aantekening vinden, dus je moet gewoon betalen"

Nu maar het klachtenformulier ingevuld met verzoek voor het terugbetalen en anders dat ze mij de opname sturen waar ik akkoord geef op de aansluitkosten. Want dat heb ik 100% zeker weten niet gedaan. ;)

Maar de toon is gezet, als ze dit niet eens fatsoenlijk kunnen regelen betaal ik liever voor een fatsoenlijk, minder marketinggeldverslindende, telco.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 17:05
Is het al bekend wanneer Tele2 met 5G komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
T-Mobile komt met 5G. Ze willen dat als eerste provider landelijk dekkend aanbieden. Vodafone is nu met bestaande frequenties in half Nederland aan het proberen.
Tele2 is een merk van T-Mobile en maken gebruik van hetzelfde T-Mobile netwerk. Echter zie je dat T-Mobile (net als Voda) alleen de top abonnementen toegang tot 5G geeft zonder bijbetaling. De abonnementen van Tele2 zijn simpeler, hebben geen 4G roaming, en ik verwacht zelf dat ook 5G op een Tele2 abonnement nog ver weg is. Dan zul je gewoon een unlimited abonnement van T-Mobile moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:42:
Ik moet even mijn frustratie kwijt over Tele2 hoor.

Wordt vervolgd.
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 30-04-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bartvries schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:29:
T-Mobile komt met 5G. Ze willen dat als eerste provider landelijk dekkend aanbieden. Vodafone is nu met bestaande frequenties in half Nederland aan het proberen.
Tele2 is een merk van T-Mobile en maken gebruik van hetzelfde T-Mobile netwerk. Echter zie je dat T-Mobile (net als Voda) alleen de top abonnementen toegang tot 5G geeft zonder bijbetaling. De abonnementen van Tele2 zijn simpeler, hebben geen 4G roaming, en ik verwacht zelf dat ook 5G op een Tele2 abonnement nog ver weg is. Dan zul je gewoon een unlimited abonnement van T-Mobile moeten nemen.
ach met de huidige 4G snelheid zie ik ook het nut nog niet van een "duurder" 5G abbo

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Aan het proberen... Het is maar net hoe je de berichten wilt interpreteren en of je voorkeur bij een andere provider ligt ;)

Ben benieuwd hoeveel echte 5G telefoons er zijn (en gebruikers) er zijn tegen de tijd dat de andere providers 5G introduceren. Het gaat meer om het roepen "we zijn de eerste" dan dat de eindgebruiker er daadwerkelijk significant voordeel bij heeft. Net als bij de introductie van 4G. Wij hebben 4G! Oh wacht, het is eigenlijk geen 4G. Nouja dan noemen we het echte 4G wel '4G+' :) Allemaal marketing jongens, de echte 5G laat nog even op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.tele2.nl/beloftes/
Hier in kun je concluderen dat Tele2/T-Mobile 5G in 2020 belooft, zou raar zijn als dit opeens van de tafel geveegd zou worden toch?

en 4G roaming voor Tele2 komt er aan, nog niet bekend in welk termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

*knip*

T-mobile is al een tijdje bezig met 5G en ondanks dat het heel mooi klinkt, heeft het (in ieder geval zoals de uitrol nu is van Vodafone) niet echt veel voordelen boven 4g+.
Maar denk dat als je een dure S20 hebt, het wel leuk staat als er 5G staat ipv 4G.

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 30-04-2020 08:13 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic berichten verwijderd. Ervaringen met betrekking tot bestellen hoort hier prima thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:30
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:21:
[...]

https://www.tele2.nl/beloftes/
Hier in kun je concluderen dat Tele2/T-Mobile 5G in 2020 belooft, zou raar zijn als dit opeens van de tafel geveegd zou worden toch?

en 4G roaming voor Tele2 komt er aan, nog niet bekend in welk termijn.
Ik denk ook dat T-Mobile flink heeft onderschat dat de concurrentie niet stil zit. Vodafone steekt in feite eigenlijk nu een middelvinger op naar T-Mobile dat ze half Nederland al hebben voorzien van 5G.

T-Mobile had namelijk best wel een grote bek tegen de andere providers dat die niks deden qua investeringen. Nu blijkt dat KPN de aanleg van glasvezel weer heeft opgepakt (waar is T-Mobile met z'n glasnetwerk, op een wijkje in Den Haag na?) en Vodafone inmiddels al 5G aanbiedt en binnen twee maanden heel Nederland ervan heeft voorzien.

Reken maar dat er spoedvergaderingen bij T-Mobile zijn op dit moment.

Misschien komt T-Mobile met een week/maand ineens met de mededeling dat ze een knopje hebben ingedrukt en heel Nederland hebben voorzien van 5G. Zou een mooie stunt zijn. Maar T-Mobile heeft hier toch een koekje van eigen deeg gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:15:
[...]

Ik denk ook dat T-Mobile flink heeft onderschat dat de concurrentie niet stil zit. Vodafone steekt in feite eigenlijk nu een middelvinger op naar T-Mobile dat ze half Nederland al hebben voorzien van 5G.

T-Mobile had namelijk best wel een grote bek tegen de andere providers dat die niks deden qua investeringen. Nu blijkt dat KPN de aanleg van glasvezel weer heeft opgepakt (waar is T-Mobile met z'n glasnetwerk, op een wijkje in Den Haag na?) en Vodafone inmiddels al 5G aanbiedt en binnen twee maanden heel Nederland ervan heeft voorzien.

Reken maar dat er spoedvergaderingen bij T-Mobile zijn op dit moment.

Misschien komt T-Mobile met een week/maand ineens met de mededeling dat ze een knopje hebben ingedrukt en heel Nederland hebben voorzien van 5G. Zou een mooie stunt zijn. Maar T-Mobile heeft hier toch een koekje van eigen deeg gekregen.
nou dat landelijk van Vodafone kan je wel met een pak zout nemen... dat wordt echt geen landelijk 5G netwerk met de huidige 1800mhz 5G

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:42:
[...]

nou dat landelijk van Vodafone kan je wel met een pak zout nemen... dat wordt echt geen landelijk 5G netwerk met de huidige 1800mhz 5G
Eens, en dat truukje haalden ze ook uit met 4G. Landelijke dekking omdat er overal en nergens 4G werd uitgezonden. Op het platteland volle bak 4G, en in een groot dorp met 40k inwoners niets. Één grote gatenkaas.

Maar, het zou kunnen. Vodafone 3G2100 was overigens wel "bijna" landelijk te ontvangen, al was 3G900 bij KPN natuurlijk veel meer dekkend. Dus in het buitengebied "maar" 4G dan. Daar komen we wel overheen. De stap van 3G naar 4G was veel grote

Ben benieuwd hoe T-Mobile het gaat doen. Ik denk dat ze binnenkort wel van zich laten horen. Kan niet zien hoe T-Mobile het gaat doen, maar verwacht eigenlijk hetzelfde als bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
krakendmodem schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:50:
[...]

Eens, en dat truukje haalden ze ook uit met 4G. Landelijke dekking omdat er overal en nergens 4G werd uitgezonden. Op het platteland volle bak 4G, en in een groot dorp met 40k inwoners niets. Één grote gatenkaas.

Maar, het zou kunnen. Vodafone 3G2100 was overigens wel "bijna" landelijk te ontvangen, al was 3G900 bij KPN natuurlijk veel meer dekkend. Dus in het buitengebied "maar" 4G dan. Daar komen we wel overheen. De stap van 3G naar 4G was veel grote

Ben benieuwd hoe T-Mobile het gaat doen. Ik denk dat ze binnenkort wel van zich laten horen. Kan niet zien hoe T-Mobile het gaat doen, maar verwacht eigenlijk hetzelfde als bij Vodafone.
Nou, spoiler: Die gaan het heel anders doen. Ze hebben toevallig net vandaag wat informatie daarover vrijgegeven. Ze gaan geen DSS gebruiken en ze beginnen pas met 5G als ze een licentie voor de 700MHz band hebben (waarvoor de veiling ergens in de komende 2 maanden moet zijn). Voordeel is wel dat t-mobile nu al een heel groot deel van nederland kan dekken op de 700MHz band. Veel meer dan wat vodafone doet op 1800MHz.

nieuws: T-Mobile gaat geen 5g op huidige 4g-frequenties aanbieden

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
jk-5 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:55:
[...]

Nou, spoiler: Die gaan het heel anders doen. Ze hebben toevallig net vandaag wat informatie daarover vrijgegeven. Ze gaan geen DSS gebruiken en ze beginnen pas met 5G als ze een licentie voor de 700MHz band hebben (waarvoor de veiling ergens in de komende 2 maanden moet zijn). Voordeel is wel dat t-mobile nu al een heel groot deel van nederland kan dekken op de 700MHz band. Veel meer dan wat vodafone doet op 1800MHz.

nieuws: T-Mobile gaat geen 5g op huidige 4g-frequenties aanbieden
Dat artikel had ik over het hoofd gezien. Oeps :P

We gaan het zien wie deze "oorlog" wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:50:
[...]

ja dat is nog even kovviedik kijken... maar goed Vodafone kan nu wel roepen dat ze straks landelijk 5G hebben maar met de dekkingsgraad van hun netwerk (gezien dat de zelfde dekking wordt als 4G dus..) nog wel te wensen over laat

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ze hebben deze week bijna alle zendmasten in de kop van noord-holland en op de afsluitdijk uitgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fq2iORi3a00BArfvGziYjLVsJ6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K41FjzS2YXYBZEFJVXjkf4MZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat is wel even een significant stuk weer..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Dat is mooi voor de Tele2 klanten in Noord Holland. Dan blijven ze stabiel op het T-Mobile 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bartvries schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:49:
Dat is mooi voor de Tele2 klanten in Noord Holland. Dan blijven ze stabiel op het T-Mobile 4G netwerk.
daar is zelfs de "buiten" dekking van de Tele2 4G kaart verdwenen :-D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
SMSfreakie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:58:
[...]

ja dat is nog even kovviedik kijken... maar goed Vodafone kan nu wel roepen dat ze straks landelijk 5G hebben maar met de dekkingsgraad van hun netwerk (gezien dat de zelfde dekking wordt als 4G dus..) nog wel te wensen over laat
Afwachten hoe snel ze 700 MHz bijbouwen, anders gaat 5G idd meer een gatenkaas blijven. Hoewel dat met de kwaliteit van het huidige 4G-netwerk minder erg is dan het destijds was met 4G vs 3G. Letterlijk alle locaties van Vodafone (m.u.v. een verdwaalde 2G-only mast) zijn nu 4G.

Qua snelheid verwacht ik dat wat T-Mobile gaat bouwen niet heel geweldig veel sneller zal zijn dan dat wat Vodafone bouwt eigenlijk. Dus in theorie kunnen de plannen van T-Mobile heel slim lijken, maar in de praktijk maakt het misschien niet zo veel uit voor de gebruikerservaring.

Dat de capaciteit op peil blijft is het belangrijkst vind ik in ieder geval.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja of ik nou 150mbps via 4G(+) of 5G haal.. op de downlink...
uplink hoef ik niet eens mee te rekenen want Vodafone gebruikt daar gewoon nog 4G voor als ik het goed begrijp..
en de ping rond de 18~25ms ligt is dat vlot genoeg :-)

dat is maar 3~10ms meer latency dan ik op m'n Ziggo lijn via WiFi heb..

voordeel van 4G+ is wel dat de upload onder gunstige omstandigheden wel 80mbit is ipv 40 van ziggo ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Tele2 heeft weer een update geplaatst. Ze hebben deze maand 572 locaties uitgeschakeld! https://antennekaart.nl/k...ba-4133-a7e5-21181b451e03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:22:
Tele2 heeft weer een update geplaatst. Ze hebben deze maand 572 locaties uitgeschakeld! https://antennekaart.nl/k...ba-4133-a7e5-21181b451e03
Ja het gaat nu erg hard, binnenkort ben ik weer klant van Tele2 dus ben benieuwd hoe het T-Mobile netwerk zal zijn. Hier in mijn buurt staat nog een Tele2 mast dus zal ik nog niks merken maar in de regio om mij heen (dorpen etc) zijn als veel Tele2 masten uitgeschakeld.

De grootste uitschakeling is op dit moment in de provincie noord-holland zo te zien, de wadden eilanden hebben ook geen Tele2 masten meer behalve Schiermonnikoog.
Als je op de Tele2 dekkingskaart kijkt: https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ en alleen 4G binnen selecteert zie je al hele grote gaten in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:47
jk-5 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:22:
Nice, hier in de buurt een boel uitgeschakeld.
Maar zelfs op 2600 MHz is het spectrum nog mooi vol. Met vrij zicht komt 2600 MHz nog mooi ver.
Had ik al een keer eerder met KPN ook, toen viel een deel van het netwerk uit. Maar aan de andere kant van de stad deden de masten het nog en mooi connectie mee.

Leuk om te zien waar T-Mobile nog wat lokaties wilt gaan ombouwen denk ik:
https://antennekaart.nl/k...&providers=t-mobile,tele2

Deze Tele2 staat nog aan en daarna een kleine T-Mobile sites.
In de gaten houden, leuk. :)

Hier hetzelfde:

Deze wel wat vaag:
T-Mobile/Tele2 op 1 lokatie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Nice, hier in de buurt een boel uitgeschakeld.
Maar zelfs op 2600 MHz is het spectrum nog mooi vol. Met vrij zicht komt 2600 MHz nog mooi ver.
Had ik al een keer eerder met KPN ook, toen viel een deel van het netwerk uit. Maar aan de andere kant van de stad deden de masten het nog en mooi connectie mee.

Leuk om te zien waar T-Mobile nog wat lokaties wilt gaan ombouwen denk ik:

Deze Tele2 staat nog aan en daarna een kleine T-Mobile sites.
In de gaten houden, leuk. :)

Hier hetzelfde:

Deze wel wat vaag:
T-Mobile/Tele2 op 1 lokatie:
Ja het lijkt er ook wel op dat ze veel locaties die ze in stand willen houden langer actief laten. Die bij obdam en egmond zijn inmiddels wel uit volgens de dekkingskaart. Die bij sint-maartensvlotbrug en heerhugowaard doen het nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:42
Weet iemand hoe vaak Tele2 de dekkingskaart bijwerkt? Ben een aan het bij houden wanneer ik volledig op het T-mobile netwerk zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:16:
Weet iemand hoe vaak Tele2 de dekkingskaart bijwerkt? Ben een aan het bij houden wanneer ik volledig op het T-mobile netwerk zit.
Elke nacht wordt kaart bijgewerkt. Wordt er vandaag iets aangepast in netwerk(site erbij, site eraf, vermogens aangepast) dan is dat morgen zichtbaar.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:24:
[...]

Elke nacht wordt kaart bijgewerkt. Wordt er vandaag iets aangepast in netwerk(site erbij, site eraf, vermogens aangepast) dan is dat morgen zichtbaar.
Had niet verwacht dat de kaart zo actueel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dus eigenlijk zou je elke dag een screendump van de kaart moeten maken.. en dat tot een gifje verwerken? :-) kan je leuk zien wat er veranderd :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ik werd er net op gewezen dat inmiddels in een groot deel van Amsterdam en Zaandam ook de boel uitstaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWQKoADhnARRhNkgWsQNsCKedaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJS0IkPYDYNW2XmzWAr4g4DW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:47:
Ik werd er net op gewezen dat inmiddels in een groot deel van Amsterdam en Zaandam ook de boel uitstaat!

[Afbeelding]
Nou ja, gisteren was dit nog niet het geval. Gaat lekker snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Nou ja, gisteren was dit nog niet het geval. Gaat lekker snel.
idd!!

https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1 handige snelle link naar een fullscreen map :9

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb geprobeerd om op het T-Mobile netwerk te komen, dit lukte maar omdat er 2 Tele2 masten in de buurt staan wordt ik snel weer automatisch terug gezet omdat deze toch nog de voorkeur genieten.

Nu staan er op deze 2 locaties ook de T-Mobile masten, allebei de masten zenden de 900, 1800 en 2100 mhz band uit. Vreemd genoeg verbind hij maar met 2 banden max (op andere plek ook gemerkt) de 900 en de 1800 mhz. De 2100 mhz krijg ik dus niet te zien vreemd genoeg (geen 3CA), Bij Allebei de Tele2 masten krijg ik gewoon 800 en 2600 mhz frequentie (2CA).
Hebben meer hier last van of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
dutchnltweaker schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:20:
Ik heb geprobeerd om op het T-Mobile netwerk te komen, dit lukte maar omdat er 2 Tele2 masten in de buurt staan wordt ik snel weer automatisch terug gezet omdat deze toch nog de voorkeur genieten.

Nu staan er op deze 2 locaties ook de T-Mobile masten, allebei de masten zenden de 900, 1800 en 2100 mhz band uit. Vreemd genoeg verbind hij maar met 2 banden max (op andere plek ook gemerkt) de 900 en de 1800 mhz. De 2100 mhz krijg ik dus niet te zien vreemd genoeg (geen 3CA), Bij Allebei de Tele2 masten krijg ik gewoon 800 en 2600 mhz frequentie (2CA).
Hebben meer hier last van of?
Ik heb dat wel eens gehad, maar alleen als de kwaliteit van het 2100MHz signaal erg slecht was. Hoe sterk komen de andere banden binnen? Daar zou het iets mee te maken kunnen hebben. Ik heb nu in ieder geval wel een werkend 2100MHz signaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb dat wel eens gehad, maar alleen als de kwaliteit van het 2100MHz signaal erg slecht was. Hoe sterk komen de andere banden binnen? Daar zou het iets mee te maken kunnen hebben. Ik heb nu in ieder geval wel een werkend 2100MHz signaal hier.
Even getest, ik kan hier op het T-mobile netwerk met tele2 Max op 900+1800mhz combi komen. Ook even met iemand die Ben (t-mobile) heeft op de zelfde locatie en die kon gewoon 1800+1800+2100 combi komen (de mast zend 900, 1800 nog eens 1800 en 2100mhz uit. Ligt dat misschien ook aan het toestel, zou toch niet uit mogen maken lijkt me? Mijn toestel is de p30 pro.

[ Voor 26% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-05-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-08 05:08
Na het lezen van de laatste updates omtrent het uitschakelen van grote geselen van het Tele2 netwerk begrijp ik beter waarom ik laatst totaal geen bereik had. Telefoon kwam niet verder dan 2G van T-MOBILE tegen over keurig 4G bereik van Tele2. Volgende keer als ik weer me op die locatie weer eens testen. Zit op de rand van een nog actief locatie in Noord - Scharwoude, wat het denk verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Je telefoon ondersteund wel de 4G banden van Tmobile? want er zijn toestellen die dat niet kunnen voor 4G iig

en voor 2G en 3G weet ik zo even niet meer hoe het zit.. ik dacht 2G op 900mhz tegenwoordig? en 3G op 2100mhz

dus als je dat niet hebt kwa ondersteunig wordt t al lastig ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:36:
[...]

Even getest, ik kan hier op het T-mobile netwerk met tele2 Max op 900+1800mhz combi komen. Ook even met iemand die Ben (t-mobile) heeft op de zelfde locatie en die kon gewoon 1800+1800+2100 combi komen (de mast zend 900, 1800 nog eens 1800 en 2100mhz uit. Ligt dat misschien ook aan het toestel, zou toch niet uit mogen maken lijkt me? Mijn toestel is de p30 pro.
Nog eens getest nu met een prepaid tmobile kaartje dat ik nog had liggen.
Met Tele2 zie ik vaak 900+1800 en soms 1800+1800mhz, T-Mobile prepaid heb of 2100mhz, 2100+1800mhz en 1800+900mhz. Is er toch een soort van voorkeur?

[ Voor 36% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-05-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
dutchnltweaker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Met Tele2 zie ik vaak 900+1800 en soms 1800+1800mhz, T-Mobile prepaid heb of 2100mhz, 2100+1800mhz en 1800+900mhz. Is er toch een soort van voorkeur?
Is lastig te zeggen. In idle mode bepaalt je telefoon hoe hij met het netwerk verbind, dus ook met welke banden. Dat kan die afwijking wel al verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:58:
[...]

krijg hier over t algemeen 1800 (20mhz) en dan 900/1800/2100 (10mhz) er bij als extra carriers..
tenzij de site anders geconfigureerd is..

maar nu heb ik bv wifi (inc vowifi) en nu ben ik alleen met 1800 verbonden op 10mhz

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15

m-buurman

hmmm...coffee!!

Groningen (Lijzijde) zijn ze bezig met de Tele2 (tevens T-Mobile locatie), de ontvangst is belabberd vergeleken met voorgaande dagen en hij schakelt constant naar VoWiFi.

Afbeeldingslocatie: https://hatseflats.eu/tmp/lijzijde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
m-buurman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:43:
Groningen (Lijzijde) zijn ze bezig met de Tele2 (tevens T-Mobile locatie), de ontvangst is belabberd vergeleken met voorgaande dagen en hij schakelt constant naar VoWiFi.

[Afbeelding]
Voorkeuze op VoWiFi zetten.. switcht die niet continu in elk geval

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

SMSfreakie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Voorkeuze op VoWiFi zetten.. switcht die niet continu in elk geval
Het switchen binnenshuis maakt me niet uit maar buitenshuis is er simpelweg geen of een belabberde verbinding en dat stoort me wel. Kondigt Tele2 werkzaamheden rondom je huisadres nooit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
m-buurman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Het switchen binnenshuis maakt me niet uit maar buitenshuis is er simpelweg geen of een belabberde verbinding en dat stoort me wel. Kondigt Tele2 werkzaamheden rondom je huisadres nooit aan?
is er uberhaubt een Mobiele aanbieder (KPN, Vodafone, T-Mobile/Tele2) die zulke werkzaamheden aankondigt op huis adres ;) ( ja je kan het altijd wel terug vinden in de klantenservice / dekkingskaart .. )

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 11-05-2020 22:13 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

SMSfreakie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:12:
[...]

is er uberhaubt een Mobiele aanbieder (KPN, Vodafone, T-Mobile/Tele2) die zulke werkzaamheden aankondigt?
Goed punt..geen idee, overigens is dit ook werkelijk de eerste keer dat er geen fatsoenlijke verbinding tot stand komt tijdens werkzaamheden. Normaliter is er wel enige overlap (dat ben ik tenminste gewend met Vodafone) maar hier met Tele2 nu niet of onvoldoende, dikke pech dan dat T-Mobile ook aangepakt lijkt te worden op dezelfde site waardoor roaming ook geen mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
m-buurman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Goed punt..geen idee, overigens is dit ook werkelijk de eerste keer dat er geen fatsoenlijke verbinding tot stand komt tijdens werkzaamheden. Normaliter is er wel enige overlap (dat ben ik tenminste gewend met Vodafone) maar hier met Tele2 nu niet of onvoldoende, dikke pech dan dat T-Mobile ook aangepakt lijkt te worden op dezelfde site waardoor roaming ook geen mogelijkheid is.
hier dropt Tele2 mn verbinding als ik ongeveer rond de 5.5KM hemelsbreed van de mast ben..
dat is denk ik ook wel richting de max afstand op 4G800..
en omdat er niet terug te schakelen is naar bv 3G of 2G (binnen het Tele2) netwerk houd het dan op.

maar goed hier binnen heb ik op het beste bereik op 2G900.. terwijl 4G900 vanaf de zelfde sites komt..

kan je dus ook nog even proberen.. forceren naar 3G of 2G als het vooral om gesprekken gaat :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

is er uberhaubt een Mobiele aanbieder (KPN, Vodafone, T-Mobile/Tele2) die zulke werkzaamheden aankondigt op huis adres ;) ( ja je kan het altijd wel terug vinden in de klantenservice / dekkingskaart .. )
Tja denk het niet, als je het over vaste aanbieder hebt (ziggo, Kpn thuis etc..) is het natuurlijk logisch dat je een bericht krijgt op je thuis adres ivm storing (ook daar krijg je niet altijd realtime een melding van). Mobiel is dat toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Tja denk het niet, als je het over vaste aanbieder hebt (ziggo, Kpn thuis etc..) is het natuurlijk logisch dat je een bericht krijgt op je thuis adres ivm storing (ook daar krijg je niet altijd realtime een melding van). Mobiel is dat toch anders.
nee dat valt eigenlijk nog best tegen her en der..

laatst een stroomstoring..(gelukkig bleven de mobiele operators nog online) maar er zat wel meer dan 30 tussen de uitval en dat er uberhaubt ergens een melding opdook vanuit de netbeheerder...

week later een waterstoring.... storingsnummer onbereikbaar.. en via de andere kanalen duurde het ook weer meer dan 30min voor dat er een reactie kwam..
en op de FB / Twitter / whatsapp groepen van t dorp ging t als lopend vuur dat t niet bereikbaar was, dat er eindelijk iets van een reactie was etc

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 12:40
[...]

Ja, Vodafone stuurt je een bericht als je in de buurt van een mast woont die binnen enkele dagen tijdelijk uit gaat of minder dekking geeft door onderhoud. Dus kan wel.

De andere providers publiceren dit op hun website, forum of op de dekkingskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-08 05:08
SMSfreakie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:23:
Je telefoon ondersteund wel de 4G banden van Tmobile? want er zijn toestellen die dat niet kunnen voor 4G iig

en voor 2G en 3G weet ik zo even niet meer hoe het zit.. ik dacht 2G op 900mhz tegenwoordig? en 3G op 2100mhz

dus als je dat niet hebt kwa ondersteunig wordt t al lastig ;)
Gisteren was ik weer op locatie. Stond niet op dezelfde plek. Keurig 4G van T-mobile. Band 8, 3 en 1 voorbij zien komen. Het bereik is altijd met pieken en dalen daar. offtopic: Daarom ook blij dat er eindelijk glasvezel is, zodat de wifi ook snel internet kan lever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tele2 beloofd nu 99% landelijke dekking en een maximale snelheid van 225mbps. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tksxXoPtLZjM1g9uZUxtnB2zVBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBPaufcT6DHfplzk3SJTRnwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Laat dat nou toevallig zijn. Op 30MHz spectrum op 64QAM is de maximale theoretische snelheid 225Mbps. Op 256QAM is die iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Jammer dat de link naar de netwerk pagina nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:54:
Tele2 beloofd nu 99% landelijke dekking en een maximale snelheid van 225mbps. [Afbeelding]
Dit was al sinds Tele2 haar eigen 4G aanbood:
https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ Dus dat is niks nieuws, wel de dekking van 99% op hun eigen dekkings sectie is dit nog steeds 97%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:40
Ik zie allemaal plaatjes dat Tele2 z'n masten heeft uitgeschakeld in de top van Noord-Holland, maar hoe zit dit nou? Als je daar nu bent met een Tele2-sim, zit je dan op T-Mobile 4G?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:06:
Als je daar nu bent met een Tele2-sim, zit je dan op T-Mobile 4G?
Correct, Al blijft de Tele2 sim Tele2 netwerk naar voren trekken om daar op te komen. Indien dit niet mogelijk is schakel je over op het 4G netwerk van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ze hebben trouwens gisteren/vannacht weer een heel groot deel van Amsterdam uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:47
jk-5 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
Ze hebben trouwens gisteren/vannacht weer een heel groot deel van Amsterdam uitgeschakeld.
Vannacht na 04:00!
Toen keek ik nog even snel of ik 700 MHz Den Haag kon ontvangen!

Tele2 On Air en Vodafone die net On Air ging rond 07:01 gisteren:
http://x264.nl/dump/band7...b7-10mhz_going_on_air.jpg

Tele 2 Off air 2600 MHz:
http://x264.nl/dump/band7-2020-05-12-tele2-offair.jpg

Nu vermoed ik dat 800 MHz nog wel aan staat op sommige sites, wat lijkt te kloppen met:
https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1
http://x264.nl/dump/band20-2020-05-12-tele2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Vannacht na 04:00!
Toen keek ik nog even snel of ik 700 MHz Den Haag kon ontvangen!

Tele2 On Air en Vodafone die net On Air ging rond 07:01 gisteren:
http://x264.nl/dump/band7...b7-10mhz_going_on_air.jpg

Tele 2 Off air 2600 MHz:
http://x264.nl/dump/band7-2020-05-12-tele2-offair.jpg

Nu vermoed ik dat 800 MHz nog wel aan staat op sommige sites, wat lijkt te kloppen met:
https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1
http://x264.nl/dump/band20-2020-05-12-tele2.jpg
Die band 20 komt nog best warm binnen voor dat ze zoveel hebben uitstaan in de omgeving zaandam. Als ik dat zo bekijk zou je misschien wel wat uit almere kunnen ontvangen, of die mast bij het amstelstation die nog aanstaat. Maar volgens de dekkingskaart gaan die niet zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Laatst online: 01-08 08:08
De Tele2 dekkingskaart is weer bijgewerkt met de afschakeling van vannacht in de omgeving A'dam / Haarlem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ik zat met Tele2 op T-mobile band 1, heb dit nog nooit gezien met een Tele2 Sim. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UORK3V8X0fvb9q--Ea2iO53673M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXBffTFOosB5mIt6vk4UsDrv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:14:
Ik zat met Tele2 op T-mobile band 1, heb dit nog nooit gezien met een Tele2 Sim. [Afbeelding]
Dat betekent dat ze ook in jou omgeving inmiddels de Tele2 zendmasten hebben uitgezet. Als dat zo is kun je als Tele2 klant op het T-Mobile netwerk terecht. De oude Tele2 frequentieruimte zal ergens in de toekomst worden ingezet op het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Laatst online: 01-08 08:08
Vannacht is weer een heel gedeelte van het Tele2 netwerk uitgezet; de vaart zit er nu goed in.
Gebieden die afgelopen nacht zijn uit gezet (grofweg):
Haarlem, Bollenstreek, Europoort/Maasvlakte, Schiphol (muv enkele mast), Uithoorn/Aalsmeer, Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
De meeste locaties die nu overblijven lijken allemaal tele2-only te zijn. De kans is dus groot dat een deel daarvan omgebouwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
PWA777 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:10:
Vannacht is weer een heel gedeelte van het Tele2 netwerk uitgezet; de vaart zit er nu goed in.
Haarlem, Bollenstreek, Europoort/Maasvlakte, Schiphol (muv enkele mast), Uithoorn/Aalsmeer, Leiden.
Hier al wat klachten gehad gister van Tele2 klanten dat ze slecht bereikbaar waren, omg Bollenstreek en Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
met dit tempo door trappen blijven en het is over een maand gedaan met het Tele2 radionetwerk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Een maand is misschien een beetje optimistisch, maar het gaat nu zeker heel erg hard. Maar het lijkt erop dat ze elke week maar 1 of 2 groepen uitzetten. Maar met de aantallen masten die ze nu per keer uitzetten kunnen ze in 1 dag heel drenthe en een deel van provincie groningen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:42:
Een maand is misschien een beetje optimistisch, maar het gaat nu zeker heel erg hard. Maar het lijkt erop dat ze elke week maar 1 of 2 groepen uitzetten. Maar met de aantallen masten die ze nu per keer uitzetten kunnen ze in 1 dag heel drenthe en een deel van provincie groningen uitschakelen.
de tijd zal het leren :) misschien dat ze straks in noord-holland al beginnen met B20 en B7 aan te slingeren voor T-Mo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
SMSfreakie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:49:
[...]

de tijd zal het leren :) misschien dat ze straks in noord-holland al beginnen met B20 en B7 aan te slingeren voor T-Mo
Ja dat zou goed kunnen. Wie eist de eerste screenshot op? ;)
Op cellmapper nog niks, maar dan is ook de vraag hoeveel mensen dat gebruiken in die regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Raakt het T-mo netwerk nu niet overbelast? een groot deel van de Tele2 klanten heeft unlimited dus het T-mo netwerk moet veel meer verkeer regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Roy Tollenaar schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:51:
Raakt het T-mo netwerk nu niet overbelast? een groot deel van de Tele2 klanten heeft unlimited dus het T-mo netwerk moet veel meer verkeer regelen.
T-Mobile + Tele2 samen hebben niet veel meer klanten dan Vodafone of KPN hebben. En de gemiddelde capaciteit van T-mobile zendmasten ligt hoger dan die van KPN en Vodafone. Ze hebben aan het begin van het jaar nog die extra 10MHz in band 3 toegevoegd, dus ik verwacht dat ze het daarmee wel kunnen redden. Maar op de drukkere plekken kan het nu zeker wat trager worden op het T-Mobile netwerk. Maar dat is maar tijdelijk, totdat ze het tele2 spectrum gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Ja dat zou goed kunnen. Wie eist de eerste screenshot op? ;)
Op cellmapper nog niks, maar dan is ook de vraag hoeveel mensen dat gebruiken in die regio
ik iig niet.. want ik kom daar eigenlijk nooit :)

en voor dat er hier nog meer uit gaat duurt het denk ik wel even (Fr.)
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:54:
[...]

T-Mobile + Tele2 samen hebben niet veel meer klanten dan Vodafone of KPN hebben. En de gemiddelde capaciteit van T-mobile zendmasten ligt hoger dan die van KPN en Vodafone. Ze hebben aan het begin van het jaar nog die extra 10MHz in band 3 toegevoegd, dus ik verwacht dat ze het daarmee wel kunnen redden. Maar op de drukkere plekken kan het nu zeker wat trager worden op het T-Mobile netwerk. Maar dat is maar tijdelijk, totdat ze het tele2 spectrum gaan inzetten.
en daarbij heeft T-Mo natuurlijk wel de nodige glasvezels naar de masten gelegt om de straalverbindingen te kunnen afbouwen / redundantie te gebruiken

[ Voor 48% gewijzigd door SMSfreakie op 13-05-2020 13:56 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:07
Een vraag wat moet er technisch veranderd worden aan de zendmasten van T-Mobile om de Tele2 frequenties te kunnen gebruiken. Hier in Delfzijl zijn alle Tele2 masten uit alles was hier sws combo T-Mobile en Tele2 ineen mast. Maar moet T-Mobile hier fysiek nog wat veranderen? Het zijn niet de nieuwste T-Mobile antennes die hier staan maar uit 2015.

Alles zit hier ook nog met straal zenders aan mekaar verbonden dus de snelheid gaat niet veel hoger dan 300mbps dus extra frequenties zouden hier ook nog niet veel zin hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door TomSt op 13-05-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
TomSt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:00:
Een vraag wat moet er technisch veranderd worden aan de zendmasten van T-Mobile om de Tele2 frequenties te kunnen gebruiken. Hier in Delfzijl zijn alle Tele2 masten uit alles was hier sws combo T-Mobile en Tele2 ineen mast. Maar moet T-Mobile hier fysiek nog wat veranderen? Het zijn niet de nieuwste T-Mobile antennes die hier staan maar uit 2015.
Alle verwisselingen die T-Mobile in de laatste 2 jaar doet krijgen zenders voor 700/800/900MHz, dus die kunnen het ondersteunen. Dit is al bij een derde van alle masten in het land gebeurd, en ze zijn sinds begin dit jaar weer heel druk bezig om de rest ook te doen. Daarmee kunnen ze dus 800MHz aanzetten van Tele2. 2600MHz zenders voor band 7 heb ik zelf nog niet in het wild gezien, maar ik kom voornamelijk in drenthe/overijssel/groningen, dus het kan best zijn dat er in de grote steden wel al wat van deze dingen geplaatst zijn.

Dus in principe kunnen ze zo op een derde van de zendmasten de 800MHz band al aanzetten (net als 700MHz na de veiling).

Edit: Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dit gaat met de dekkingsverplichting die ze hebben. Op 800MHz ben ik daar niet zo bang voor, maar op 2600MHz zijn ze nu al op een heel groot stuk van het land dekkend. Als ze dat allemaal uitzetten zonder nieuwe zenders daarvoor voldoen ze niet aan de rekkingsverplichtingen. Aangezien het frequentieregister offline is kan ik niet meer in de vergunningen kijken hoe dit daar beschreven staat. Weet iemand hier meer over?

[ Voor 17% gewijzigd door jk-5 op 13-05-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Alle verwisselingen die T-Mobile in de laatste 2 jaar doet krijgen zenders voor 700/800/900MHz, dus die kunnen het ondersteunen. Dit is al bij een derde van alle masten in het land gebeurd, en ze zijn sinds begin dit jaar weer heel druk bezig om de rest ook te doen. Daarmee kunnen ze dus 800MHz aanzetten van Tele2. 2600MHz zenders voor band 7 heb ik zelf nog niet in het wild gezien, maar ik kom voornamelijk in drenthe/overijssel/groningen, dus het kan best zijn dat er in de grote steden wel al wat van deze dingen geplaatst zijn.

Dus in principe kunnen ze zo op een derde van de zendmasten de 800MHz band al aanzetten (net als 700MHz na de veiling)
Dan is het wachten totdat de masten hier worden omgebouwd. Ze zijn nu wel druk bezig met vervangen van antennes in de stad Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
TomSt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:07:
[...]

Dan is het wachten totdat de masten hier worden omgebouwd. Ze zijn nu wel druk bezig met vervangen van antennes in de stad Groningen.
Ik heb even op de kaart gekeken, en de dichtstbijzijnde omgebouwde masten zijn inderdaad in nieuwolda en spijk. Daar heb je in delfzijl niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Ik heb even op de kaart gekeken, en de dichtstbijzijnde omgebouwde masten zijn inderdaad in nieuwolda en spijk. Daar heb je in delfzijl niet zo veel aan.
Als goed is zijn in de afgelopen week ook in Oostwold, Finsterwolde en in Wedde werkzaamheden aan de mast geweest.

Maar kunnen ze niet met de bestaande masten 800 en 2600 toevoegen want ze kunnen het technisch wel want het werdt altijd door Tele2 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
TomSt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Als goed is zijn in de afgelopen week ook in Oostwold, Finsterwolde en in Wedde werkzaamheden aan de mast geweest.

Maar kunnen ze niet met de bestaande masten 800 en 2600 toevoegen want ze kunnen het technisch wel want het werdt altijd door Tele2 gebruikt.
Ja in principe wel, maar alle oude antennes gaan niet lager dan 800MHz. En ze plaatsen zenders met 700 + 800 + 900, dus dan hebben ze niks aan de 700MHz band die ze wel willen gebruiken voor 5G. Als ze toch al de mast in moeten om zenders te wisselen kunnen ze het net zo goed in 1 keer goed doen ipv nog een keer terug moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
jk-5 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:14:
[...]

Ja in principe wel, maar alle oude antennes gaan niet lager dan 800MHz. En ze plaatsen zenders met 700 + 800 + 900, dus dan hebben ze niks aan de 700MHz band die ze wel willen gebruiken voor 5G. Als ze toch al de mast in moeten om zenders te wisselen kunnen ze het net zo goed in 1 keer goed doen ipv nog een keer terug moeten komen.
Ja dat klopt, is afwachten wanneer ze dan de boel komen vervangen. Ze zijn in ieder geval nu druk bezig de boel aan het ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
Europoort/Maasvlakte staat al langer uit. Ook het Westland is al een tijdje geleden uitgezet. Viel toen misschien niet zo op omdat het kleinere gebieden waren.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hebben meer mensen een andere Netwerk naam? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYut720ypinTl_lFGlnkFNKf0g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vo5E5CxtTMG0FGXXAMp3Ut29.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 08:21

SebasFM

BOFH

Edit: plaatje doet het nu wel

[ Voor 88% gewijzigd door SebasFM op 15-05-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-08 19:43
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:01:
Hebben meer mensen een andere Netwerk naam?
Ik heb even voor je me telefoon herstart maar ik zie geen Tele2 - Aragon op een Oneplus 7 Pro
Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7