Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-12 14:47

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tigerblood schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:06:
Kleine update: 4G bereik in de trein tussen Den Bosch en Eindhoven is nog steeds volkomen bagger. Is begin september begonnen en nu nog steeds om te janken. Al contact gehad met de klantenservice en op hun aanraden een netwerk reset gedaan op m'n telefoon, maar had geen enkel effect.
Ik heb even gekeken naar dit traject en er is totaal geen aanpassing geweest in de Tele2 4G masten tussen Den Bosch en Eindhoven dus hoe jouw bereik dan ineens slechter is mij een raadsel.

Hier zie je alle afgeschakelde masten zoals die tot 1 oktober zijn geregistreerd in het antenneregister(zwarte logo's zijn van voor 1 sept, roze zijn van de maand september)

Heb je al eens een crosstest gedaan met een ander toestel?

Redacteur 4Gmasten.nl

• MrTGT
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-12 19:42
Ik reis zelf ook iedere dag op het traject Eindhoven - Den Bosch. Eigenlijk geen enkel probleem met ontvangst. Sinds roaming op T-Mobile aanstaat is het zelfs beter (lees; nu ook dekking in de tunnel bij Best). Toestel defect?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-12 12:38
Wat ik nou irritant vind; ik heb mijn telefoon-abonnement verlengd naar een iPhone 11 Pro 256 GB bij Tele2;
Bij het verlengen zag ik al, een levertijd van 2 weken.
Afijn, krijg ik een mailtje; Je nieuwe telefoon laat nog even op zich wachten.
Met een linkje erin, om actuele levertijden te bekijken.
Klik je op de link, zie je; 2 weken levertijd (Besteld vanaf 14 oct 2019)
Leuk, die 2 weken levertijd als ik hem vanaf 14 oct besteld heb, maar ik heb hem niet op 14 oktober besteld. :p

Edit, ik had Tele2 net aan de lijn voor een adreswijziging die ik online niet doorgevoerd kreeg, en heb toen meteen maar even gevraagd hoe het werkt met die levertijden.
Die 2 weken geldt dus ook voor mij, dat het vanaf gisteren nog 2 weken duurt voor het toestel bij Tele2 binnen is :(

234FaTaLiTy wijzigde deze reactie 15-10-2019 14:05 (23%)

• Worteltjestaart
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:06
Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het Tele2-4G verkeer niet meer gaat (als in, de telefoon denkt dat er geen netwerkverbinding meer is) maar dat het 4G(+)-icoontje nog gewoon in de infobalk staat én de signaalsterkte gewoon 3 of 4 streepjes is?

Ik heb dit nu best vaak, vooral onderweg in de auto als ik Spotify aan heb staan.
Enige remedie lijkt dan de airplane-mode aan en weer uit te zetten, dat lijkt tot nu toe altijd afdoende maar is wel gedoe.

Ik heb een Samsung A50 met dualsim - ik heb de Tele2-Sim al eens in het andere slot gedaan (gewisseld met de andere simkaart, die is van mijn werk... van een grote landelijke provider met 3 letters beginnend met een K en eindigend op een N), zelfs heb ik een nieuwe Sim-kaart van Tele2 aangevraagd en geïnstalleerd, zonder effect.

Vooralsnog lijkt het met de andere sim geen issue te zijn - dus ik denk dat het aan het netwerk ligt ergens.

Tips?

Worteltjestaart wijzigde deze reactie 15-10-2019 15:29 (7%)

• defiantxtc
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03:01
Worteltjestaart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:28:
Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het Tele2-4G verkeer niet meer gaat (als in, de telefoon denkt dat er geen netwerkverbinding meer is) maar dat het 4G(+)-icoontje nog gewoon in de infobalk staat én de signaalsterkte gewoon 3 of 4 streepjes is?

Ik heb dit nu best vaak, vooral onderweg in de auto als ik Spotify aan heb staan.
Enige remedie lijkt dan de airplane-mode aan en weer uit te zetten, dat lijkt tot nu toe altijd afdoende maar is wel gedoe.

Ik heb een Samsung A50 met dualsim - ik heb de Tele2-Sim al eens in het andere slot gedaan (gewisseld met de andere simkaart, die is van mijn werk... van een grote landelijke provider met 3 letters beginnend met een K en eindigend op een N), zelfs heb ik een nieuwe Sim-kaart van Tele2 aangevraagd en geïnstalleerd, zonder effect.

Vooralsnog lijkt het met de andere sim geen issue te zijn - dus ik denk dat het aan het netwerk ligt ergens.

Tips?
ja precies hetzelfde probleem gezien hier... is een netwerk ding.. wij gebruiken tele2 zakelijk en dit gebeurd op zowel apple als samsung (andere merken gebruiken wij niet)...

wat ik ook gezien heb is : bellen naar een nummer waar +31 (0) 6 voor staat niet werkt, dan volgt de melding nummer niet in gebruik.. de (0) weghalen lost het op... tele2 zegt dat dit "normaal is" en wilt hier niet eens een ticket voor aanmaken..

Wegvallende gesprekken (vooral in de auto's), praktisch geen bereik in gebouwen en een helpdesk die overal minstens 3 voorbeelden van wilt om vervolgens te zeggen dat ze niets raars zien en dan nog 3 voorbeelden willen hebben |:( (rij anders even heen en weer op dat stuk snelweg?)

De helpdesk (zakelijk) heeft een veels te hoge druk om tickets af te melden.. en ik geloof dat er van onze 50+ tickets nul zijn opgelost maar wel allemaal afgesloten.

Ik zou zakelijk (maaar eigenlijk ook prive) wegblijven van deze partij...

• jaspersvensk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:00
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar bij het bellen van een telefoonnummer met landnummer (0031) moet je altijd die nul weglaten, anders klopt het telefoonnummer simpelweg niet.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:15
Ik had mijn account manager gevraagd of een verhuizing naar T-Mobile geen optie was (heeft wat voordelen). En dat mag zowaar, ruim voor afloop van het contract.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

defiantxtc schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

wat ik ook gezien heb is : bellen naar een nummer waar +31 (0) 6 voor staat niet werkt, dan volgt de melding nummer niet in gebruik.. de (0) weghalen lost het op... tele2 zegt dat dit "normaal is" en wilt hier niet eens een ticket voor aanmaken..
Dat is ook heel normaal er zijn twee erkende notaties in de telecom en dat zijn 06 12 345 678 of +31 612 345 678. de door jou aangegeven 31 (0) 6 12 345 678 is een Amerikaanse schrijfwijze en die kan je ook niet aankiezen. Deze notatie komt voort uit software zoals Outlook/Exchange met Amerikaanse regio instellingen i.p.v. Nederlandse regio instellingen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• defiantxtc
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Dat is ook heel normaal er zijn twee erkende notaties in de telecom en dat zijn 06 12 345 678 of +31 612 345 678. de door jou aangegeven 31 (0) 6 12 345 678 is een Amerikaanse schrijfwijze en die kan je ook niet aankiezen. Deze notatie komt voort uit software zoals Outlook/Exchange met Amerikaanse regio instellingen i.p.v. Nederlandse regio instellingen.
klinkt heel logisch en is blijkbaar ook een afgesproken standaard in nl! wel apart dat het met andere providers echter wel werkt..

• defiantxtc
Drardollan schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:39:
Ik had mijn account manager gevraagd of een verhuizing naar T-Mobile geen optie was (heeft wat voordelen). En dat mag zowaar, ruim voor afloop van het contract.
ik vraag me af of integratie dan nog mogelijk is? maar bedankt voor de suggestie misschien inderdaad een oplossing.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:15
defiantxtc schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 02:18:
[...]

ik vraag me af of integratie dan nog mogelijk is? maar bedankt voor de suggestie misschien inderdaad een oplossing.
Welke integratie doel je op?

• defiantxtc
Vast - mobiel (volledig) met telefooncentrale in de cloud ..

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 14:29
chris-drielsma schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:27:
Ik moet zeggen nu ze het Tele2 Netwerk aan het uitschakelen zijn daar bij T-Mobile wordt de ontvangst hier echt een Drama van een volle bak , terug na tot bijna geen ontvangst :( 1 streepje en daarna echt VoWIFI
Ik heb dit thuis (woonkamer op begane grond) nu ook.
Van tientallen mbit/s, goed 4G bereik naar trage verbinding, ook maar "1 streepje" en telefoon die steeds op VoWiFi staat.

Heeft dit te maken met afbouw?
Ik zou me kunnen voorstellen dat op de mast dichtbij (200m) Tele2 afgeschakeld is en dat een zwak Tele2 signaal van andere kant van mijn woonplaats voorrang krijgt over een zeer sterk T-Mobile signaal.
op 4GMasten.nl staat de mast dichtbij nog niet als afgeschakeld Tele2. Dus dat spreekt mijn hypothese tegen.

Of is er een storing en klaagt er niemand over zodat er ook niks aan gebeurt? Ik heb anderhalf jaar geleden een periode van een paar weken gehad dat een bepaalde locatie verbindingsproblemen gaf.

[Aanvulling]
Terwijl ik op zolder bij speedtest.net app nu weer snelheden van 120mbit/s haal.
(Vroeger haalde ik bijna 150 tot de dag dat Unlimited werd geïntroduceerd, toen zakte het na een sprong naar ruim 100 naar 40-60, ook snel zat).

Titusvh wijzigde deze reactie 31-10-2019 14:45 (13%)

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:03

Dxue

PSN:EvilDrunk

Hebben jullie ook vertraging gemerkt afgelopen weekend? Ik had vrijdagavond en zaterdagavond een langzame reactie met het browsen. Zit normaal op WiFi, alleen in het weekend in de avond wordt er redelijk wat op 4g gebrowsed. Dacht dat het aan de ad lock lag, maar lees nu berichten over tmobile die alles via Duitsland laat gaan. Heb niet de kennis om het uit te vogelen, maar was benieuwd of iemand hier al onderzoek heeft gedaan?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-12 09:04
Tele2 en T-mobile netwerk zijn misschien op radio met elkaar verbonden (je kunt 3G van t-mobile gebruiken met Tele2 sim). De core is volgens mij nog apart. Ik krijg geen andere IP adressen als voorheen en ook traceip geeft zelfde resultaten.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dxue schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:35:
Hebben jullie ook vertraging gemerkt afgelopen weekend? Ik had vrijdagavond en zaterdagavond een langzame reactie met het browsen. Zit normaal op WiFi, alleen in het weekend in de avond wordt er redelijk wat op 4g gebrowsed. Dacht dat het aan de ad lock lag, maar lees nu berichten over tmobile die alles via Duitsland laat gaan. Heb niet de kennis om het uit te vogelen, maar was benieuwd of iemand hier al onderzoek heeft gedaan?
Heb je het nu ook nog? Er zijn natuurlijk wel eens storingen en als jij dan in zo'n gebied zit moet je signaal van verder komen en dat levert vrij snel vertraging op.Nu kan je tegenwoordig ook op 4G van T-Mobile roamen maar dan moet Tele2 signal wel heel erg zwak zijn om over te schakelen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Dxue
  • Laatst online: 13:03

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik kan het nu niet meer reproduceren in Enschede. Ik was in Nijmegen lent in het weekend. Gebeurde op vrijdag of zaterdag nacht rond 2300~0100.

Zou goed een hiccup geweest kunnen zijn. Alle websites inclusief tweakers.net

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dxue schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:41:
Ik kan het nu niet meer reproduceren in Enschede. Ik was in Nijmegen lent in het weekend. Gebeurde op vrijdag of zaterdag nacht rond 2300~0100.

Zou goed een hiccup geweest kunnen zijn. Alle websites inclusief tweakers.net
Volgens mij gat na twaalven de 2600 laag nog steeds uit dus dan is het sowieso wat trager, snel genoeg voor meeste toepassingen maar voor sommige dingen te traag.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Volgens mij gat na twaalven de 2600 laag nog steeds uit dus dan is het sowieso wat trager, snel genoeg voor meeste toepassingen maar voor sommige dingen te traag.
de 2600 gaat idd een tukkie doen als er weinig activiteit is... maar als het "druk" is op een site gaat de 2600mhz gewoon weer uit z'n slaap hoor :-)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-12 14:21
Ik ben eens benieuwd wat de snelheden zijn die mensen gemiddeld halen bij Tele2 4G.
Het valt mij op, dat ik vaak het idee krijg dat 4G gewoon niet snel is, beetje terug in de tijd met 3G zegmaar.

Haal momenteel in Eindhoven: 20Mbps, maar in Nijmegen eigenlijk bijna altijd < 10Mbps
Vaak maar rond de 6/8Mbps.
Schakel ik m'n dualsim naar Vodafone, haal ik op de zelfde plek vaak gewoon 80+ Mbps

Erg jammer, toch al 18jaar klant bij Tele2, denk toch wel dat dit het laatst jaartje word

Marsjee wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:13 (3%)

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Als ik in studenten of mindergestelde wijken ben in Nederland dan is de Tele2 4G ook bizar traag. Echter in mijn eigen buurt in Capelle aan den IJssel direct naast een zendmast is de 4G aangenamer (lees: sneller) dan de WiFi thuis. Ik denk eerder dat dat het is. Veel Tele2 klanten in een gebied = trager internet.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• SMSfreakie
  • Niet online
nja ik zit hier in het noorden, en in het landelijke gebied zullen de cells wat groter zijn dan in het stedelijk gebied gok ik zo :-)

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Hier dezelfde ervaring. Binnenstad Utrecht en Den Haag meestal zo'n 5 mbit down, soms wel 20 mbit upload. Thuis (buitenwijk van Zoetermeer) 60 down en 20 up. Lijkt echt afhankelijk van aantal mensen in het gebied. Hopelijk gaat dat met de aanstaande overgang naar het tmobile netwerk beter worden.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:35
Marsjee schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:09:
Ik ben eens benieuwd wat de snelheden zijn die mensen gemiddeld halen bij Tele2 4G.
Het valt mij op, dat ik vaak het idee krijg dat 4G gewoon niet snel is, beetje terug in de tijd met 3G zegmaar.

Haal momenteel in Eindhoven: 20Mbps, maar in Nijmegen eigenlijk bijna altijd < 10Mbps
Schakel ik m'n dualsim naar Vodafone, haal ik op de zelfde plek vaak gewoon 80+ Mbps

Erg jammer, toch al 18jaar klant bij Tele2, denk toch wel dat dit het laatst jaartje word
Ik ben provider neutraal en ze hebben allemaal hun kuren.
Daarom geven we elkaar hier zoveel informatie, dat helpt enorm.

Tele2 zal binnen nu en hopelijk 3-4 maanden overgaan naar de T-Mobile frequenties.
Waarbij de Tele2 en T-Mobile frequenties samengevoegd worden.

T-Mobile heeft al een zeer goed netwerk (op vele plekken het beste) en dat zal alleen maar beter worden na de omzetting.

Ik zou persoonlijk nog even geduld hebben.
Het kan zomaar zijn dat je binnenkort ineens juist overal mega snel gaat.

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-12 14:21
neeecht schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:06:
[...]

Ik ben provider neutraal en ze hebben allemaal hun kuren.
Daarom geven we elkaar hier zoveel informatie, dat helpt enorm.

Tele2 zal binnen nu en hopelijk 3-4 maanden overgaan naar de T-Mobile frequenties.
Waarbij de Tele2 en T-Mobile frequenties samengevoegd worden.

T-Mobile heeft al een zeer goed netwerk (op vele plekken het beste) en dat zal alleen maar beter worden na de omzetting.

Ik zou persoonlijk nog even geduld hebben.
Het kan zomaar zijn dat je binnenkort ineens juist overal mega snel gaat.
Je hebt gelijk, ik was even die overgang naarT-Mobile "vergeten". Bedankt voor de reactie.
Ik wacht nog even af. ( Het zal vast al voorbij gekomen zijn, maar is er ergens een overzicht van welke masten o.i.d al over zijn naar T-mobile?, of ergens een status inzichtbaar ? )

• Eppo ©
  • Niet online
Even een korte vraag, mogelijk hebben jullie er ervaring mee.

Ik heb mijn abo verlengt via cashbackxl, maar nu heeft Tele2 mijn cashback geweigerd. Heb ik gevraagd waar dat aan lag en blijkbaar staat hij open omdat ze hem niet konden terugvinden. Mijn ordernummer en contract was helaas niet voldoende. Nu zoeken ze een 'TNLW' nummer en die zou ik kunnen vinden op mijn tele2. Helaas kan ik niks vinden. Weet iemand waar ik dat nummer ergens kan vinden? Of weet iemand waar het nummer voor staat, mogelijk kan ik dan zelf de link leggen?

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:49
@Eppo © Geen idee wat dat betekent. Ik denk dat het het makkelijkst is als je gewoon even terugbelt met Tele2 :)
Ik heb zelf ook voor je gekeken - ben klant bij Tele2 - maar kan geen TNLW-nummer vinden.

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:45
@Eppo ©

Google zegt: Ordernummer van de bestelling (beginnend met TNLW)

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:30
nieuws: Tele2 stopt op 15 november 2020 al zijn mobiele prepaid diensten Dit was te verwachten, ben benieuwd tot hoelang je überhaupt een abonnement kan afsluiten bij Tele2.

• SMSfreakie
  • Niet online
mogelijk dat ze even kijken gaan waarneer de grootste groep Unlimited users moet gaan verlengen? net voor die datum het onmogelijk maken ;)

• ronniedokkie
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-11 20:51
Volgens mij is Tele2 stilletjes overgegaan op het T-Mobile netwerk. Ik haalde altijd lage snelheden op het Tele2 netwerk maar zojuist een test op 4g+ op mijn S9 en haalde 251.... Lekker hoor.
Marsjee schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:09:

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
ronniedokkie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:28:
Volgens mij is Tele2 stilletjes overgegaan op het T-Mobile netwerk. Ik haalde altijd lage snelheden op het Tele2 netwerk maar zojuist een test op 4g+ op mijn S9 en haalde 251.... Lekker hoor.

[...]
*#0011# invullen in de Telefoon app, dan kun je zien welke banden je op verbonden bent.

Ben benieuwd :). Want als Tele2 binnenkort naar T-Mobile overgaat, dan is 25 euro voor Unlimited bij Tele2 zonder aansluitkosten op het T-Mobile netwerk een goede deal.

Ga je nu ook via T-Mobile het internet op? Of nog achter het Tele2 gedeelte?

• ronniedokkie
krakendmodem schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:31:
[...]

*#0011# invullen in de Telefoon app, dan kun je zien welke banden je op verbonden bent.

Ben benieuwd :). Want als Tele2 binnenkort naar T-Mobile overgaat, dan is 25 euro voor Unlimited bij Tele2 zonder aansluitkosten op het T-Mobile netwerk een goede deal.

Ga je nu ook via T-Mobile het internet op? Of nog achter het Tele2 gedeelte?
Ik zit nu op band 20. Ik haal nu gelijk weer de ouderwetse snelheden...
Ik kan helaas geen foto uploaden anders had ik het resultaat van speedtest.net kunnen laten zien. Volgens de test was ik ook gewoon verbonden met Tele2 LTE

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ronniedokkie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:56:
[...]

Ik zit nu op band 20. Ik haal nu gelijk weer de ouderwetse snelheden...
Ik kan helaas geen foto uploaden anders had ik het resultaat van speedtest.net kunnen laten zien. Volgens de test was ik ook gewoon verbonden met Tele2 LTE
Je moet niet naar de netwerknaam kijken want de Tele2 simkaart laat zowel de netwerkcode(MCC-MNC) van Tele2 NL(20402) als die van T-Mobile(20416) vertalen naar de netwerknaam Tele2.

Redacteur 4Gmasten.nl

• ronniedokkie
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:14:
[...]

Je moet niet naar de netwerknaam kijken want de Tele2 simkaart laat zowel de netwerkcode(MCC-MNC) van Tele2 NL(20402) als die van T-Mobile(20416) vertalen naar de netwerknaam Tele2.
Wat wil je hiermee zeggen?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat als er Tele2 NL staat dat het net zo goed het T-Mobile netwerk kan zijn.

Redacteur 4Gmasten.nl

• neeecht
Hoe gaat het met de afbouw van het Tele2 netwerk? :)

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:36:
[...]

Dat als er Tele2 NL staat dat het net zo goed het T-Mobile netwerk kan zijn.
Dat betekend dat je al kan roamen op T-Mobile 4G? want op 2 en 3G kan dat wel.

Kan je dit ergens zien (app die hier wel onderscheid in maakt?).

• ronniedokkie
dutchnltweaker schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:00:
[...]

Ik heb nergens kunnen vinden op welk netwerk ik nou zat. Enige feit is dat ik nooit eerder 250 mb haalde qua snelheid. Volgens mij is Tele2 ook standaard geknepen toch? Dus moet haast wel op T-Mobile netwerk zijn geweest...

• Eppo ©
  • Niet online
@croschou en @cornfed99111 Heb gebeld met de klantenservice en die konden het inderdaad terug vinden als een extern order ID. Bedankt voor de hulp.

• pieterbas99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 02-12 17:21
Ik ben aan het kijken naar een tele2 sim only. Ik wil graag de 20gb 4g en 200 min/sms voor 17 euro kopen. Maar nou twijfel ik een beetje of ik dit wel nodig heb.

Is het slim om een abonnement van 7gb af te sluiten en deze meteen te upgraden naar een van 20gb? Omdat je nooit lager mag komen te zitten dan je initiële abonnement maar ik dit op deze manier een beetje omzeil.

• bartvries
pieterbas99 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:25:
Ik ben aan het kijken naar een tele2 sim only. Ik wil graag de 20gb 4g en 200 min/sms voor 17 euro kopen. Maar nou twijfel ik een beetje of ik dit wel nodig heb.

Is het slim om een abonnement van 7gb af te sluiten en deze meteen te upgraden naar een van 20gb? Omdat je nooit lager mag komen te zitten dan je initiële abonnement maar ik dit op deze manier een beetje omzeil.
Dat is inderdaad de goede way forward. Laag instappen, geeft de meeste vrijheid. Bij Tele2 kun je elke maand je spraak en data bundel aanpassen.

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:00:
[...]

kan al tijden.. en op een Samsung kan je het zien via *#0011#

kan je "Home PLMN" en "Registered PLMN" zien..

hier nu Home: 204 02 Registered: 204 16

en natuurlijk dat ik met Band 1,3 en 8 verbonden ben ipv 7 en 20 :+

SMSfreakie wijzigde deze reactie 11-11-2019 18:42 (8%)

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-12 16:16
neeecht schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:24:
Hoe gaat het met de afbouw van het Tele2 netwerk? :)
Net een Tele 2 update binnengekregen (en ook een t-mobile update). De afbouw gaat mooi verder, en in de omgeving heerlen/kerkrade is over een flinke oppervlakte elke bestaande Tele 2 locatie uitgeschakeld. Ze schakelen dus niet alleen hier en daar locaties meer uit, maar nu ook in grote groepen.

https://antennekaart.nl/k...29-4e7f-b9a3-05966ae5e4b5

https://antennekaart.nl

• neeecht
Mij benieuwen of we ooit mee gaan maken of alle Tele2 frequenties eerst allemaal uitstaan en daarna T-Mobile worden.

• SMSfreakie
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:56:
Mij benieuwen of we ooit mee gaan maken of alle Tele2 frequenties eerst allemaal uitstaan en daarna T-Mobile worden.
mijn gok? is het Tele2 netwerk afbouwen, en de TMobile sites geschikt maken om B7 en B20 toe te kunnen voegen
(gezien ze ook toch al voor de 700mhz ombouwen) en dan als het ombouwen grotendeels klaar is..

de Tele2 frequenties weer in 1 klap onair gooien :-)

hoogspanningsmasten etc zijn nogal kut sites om aan te moeten werken :+
en waar Tele2 wel mastruimte heeft en tmobile niet kunnen ze hem natuurlijk naar Tmo ombouwen

• ronniedokkie
Ik ben nu weer op de locatie waar ik eerder de hoge snelheid haalde. Nu haal ik weer 250 Mbps. Bij controle via *#0011# zit ik op band 3. En als ik kijk op netwerkkaart.nl maak ik gebruik van T-Mobile dus.

• SMSfreakie
  • Niet online
ronniedokkie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:18:
Ik ben nu weer op de locatie waar ik eerder de hoge snelheid haalde. Nu haal ik weer 250 Mbps. Bij controle via *#0011# zit ik op band 3. En als ik kijk op netwerkkaart.nl maak ik gebruik van T-Mobile dus.
Yep.. 4G roaming :Y ideaal want als ze het Tele2 netwerk gaan afbouwen moeten ze wel :)

helaas werkt het hier niet altijd vlekkeloos.. toch nog wel eens dat ik terug beland op 3G (terwijl er zeker 4G van Tmobile is) maar goed de speedcap op 3G lijkt er ook af te zijn...

en als ik nou 6~10mbit haal op 4G via Tele2 of die zelfde snelheid over 3G via Tmobile, :-)

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:02:
[...]

Yep.. 4G roaming :Y ideaal want als ze het Tele2 netwerk gaan afbouwen moeten ze wel :)

helaas werkt het hier niet altijd vlekkeloos.. toch nog wel eens dat ik terug beland op 3G (terwijl er zeker 4G van Tmobile is) maar goed de speedcap op 3G lijkt er ook af te zijn...

en als ik nou 6~10mbit haal op 4G via Tele2 of die zelfde snelheid over 3G via Tmobile, :-)
Snap ik wel, alles iedereen opeens wordt overgezet kan dat opeens teveel worden.
@ronniedokkie wel netjes ja, dit brengt me toch aan heet twijfelen om terug te komen naar Tele2. Maar dan moet roaming wel hetzelfde zijn als T-Mobile in het buitenland.

• SMSfreakie
  • Niet online
Het lijkt dat ik hier sneller naar tmobile gegooid word... En daar blijf dan een week eerder...

Ook op het werk.. Waar tele2 inweze een prima 4g dekking heeft... Maar goed misschien knijpen ze ook her en der wel al wat af zodat er ook op gebieden met goede dekking al meer klanten op tmobile gaan roamen?

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11-12 14:36
Voor 14 euro 2jr 20gb en 180m
Ik heb voor een 1 euro meer een 1 jarige afgesloten vandaag.

Volgens mij een van de betere deals de afgelopen tijd

• rulerraoul
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17:43
Wel goede deal. Maar ben wat huiverig om mij op dit moment 12 maanden of 24 maanden vast te leggen. Is wat onrustig in de hoek Tmobile en Tele2.

Heb nu maandelijks opzegbaar. 20gb en 100min voor 17 euro. Die optie biedt nu geen korting, kom je op 19.

Als je idd 24 maanden is het maar 14 euro en 12 maanden 15 euro. Scheelt maar 2 euro per maand voor mij.

• snaggyheadshot
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 03-12 19:54
Gisteren via mobiel.nl 2 jaar verlengd bij Tele2, vandaag was het abonnement (20GB + 200min/sms) 3 euro goedkoper (blijkbaar waren de blackfriday deals eerder deze week dus niet de echte deals).

Gevraagd aan de klantenservice of ik ook dit tarief kon krijgen maar nee dit kon niet. Ik zou dan mijn telefoon aan mobiel.nl moeten terugsturen (die net geïnstalleerd is), om vervolgens een nieuw abbo af te sluiten. Kan mij niet voorstellend dat dit zo moeilijk is of wel?

• arnovos
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Iemand anders ook last dat gebruiksgegevens en facturen niet beschikbaar zijn in de MijnTele2 omgeving? Zowel de app als de site geven die melding nu sinds vrijdag. Wilde switchen van Unlimited naar 20GB voor komende maand, maar dat zit er niet meer in dus.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• pieterbas99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 02-12 17:21
Vraagje, ik heb vorige maand een nieuw abonnement afgesloten bij tele2, via belsimpel. Het gaat om het 20gb abonnement voor 17 euro per maand (+1 voor 12 maanden). Dat abonnement gaat 16 december pas in vanwege de overstap van mijn oude abonnement naar het nieuwe en nummerbehoud ed.

Nu heeft tele2 de actie lopen dat precies mijn abonnement nu 3 euro per maand goedkoper is. Heb ik hier nou nog recht op? Heeft het zin om dit even aan te kaarten bij de klantenservice? Aangezien ik hem al wel heb afgesloten voor de oude prijs, maar hij nog niet ingegaan is.

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:14

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

pieterbas99 schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:01:
Vraagje, ik heb vorige maand een nieuw abonnement afgesloten bij tele2, via belsimpel. Het gaat om het 20gb abonnement voor 17 euro per maand (+1 voor 12 maanden). Dat abonnement gaat 16 december pas in vanwege de overstap van mijn oude abonnement naar het nieuwe en nummerbehoud ed.

Nu heeft tele2 de actie lopen dat precies mijn abonnement nu 3 euro per maand goedkoper is. Heb ik hier nou nog recht op? Heeft het zin om dit even aan te kaarten bij de klantenservice? Aangezien ik hem al wel heb afgesloten voor de oude prijs, maar hij nog niet ingegaan is.
Wanneer het contract is getekend, is dat de kosten dat je voor de duur heb getekend. Ook al is je contact nog niet ingegaan.
Je kan altijd even contact op te nemen met Tele2 om te vragen voor coulance. Mijn ervaring is dat je hieraan vast zit...

Jamesbond007uk

• krakendmodem
  • Nu online
pieterbas99 schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:01:

Je kan je beroepen op de 14 dagen bedenktijd als ik me goed kan herinneren.

Ik heb toevallig vanmiddag verlengd (niet bij Tele2), maar werd op die 14 dagen gewezen. Je kan het proberen en daarna alsnog die nieuwe aanbieding bestellen

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Toch ook maar laten verleiden met de black friday actie. Via de klantenservice nog wel een euro korting gekregen, dus 17 euro voor 20gb/onbeperkt bellen/sms met een looptijd van een jaar.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:05

IkWilbert

Het is mij!

Ik ben van plan om Tele2 unlimited te nemen. In eerste instantie een maand abonnement om te kijken hoe het bevalt. Mocht het mij bevallen kan ik het maand abo dan omzetten naar een één of tweejarig abonnement?

I intend to live forever. So far, so good.

• croschou
@IkWilbert ja na een maand kun je gewoon verlengen. Evt met telefoon als je dat zou willen.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Heb net 120x NOG 1GB gesms't naar Tele2 en heb nu een bundel van 125GB. Ik dacht dat dit maar tot 50 GB was. :P

Niet dat ik dat helemaal ga gebruiken. Zit mijn thuis connectie even rustig te laten voor mijn huisgenoten. 's nachts ga ik wel verder internet gebruiken via de kabel. Geen zin om de consequenties aan te gaan met Tele2. :P

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• SMSfreakie
  • Niet online
Lol... Das wel een beetje abuse denk ik....

• krakendmodem
  • Nu online
Wel meteen een teken voor Tele2 dat ze beter moeten gaan testen. Dit soort geintjes zou je normaal gesproken moeten blokkeren.

Desalniettemin leuk dat het kan :)

• SMSfreakie
  • Niet online
idd. hoevaak kom ik over die 5GB dagbundel :? misschien straks wel meer als we nog hogere snelheden via 4G krijgen.. enige waarneer ik er nou overheen kom is als ik een weekendje van huis ben en er geen andere snellere verbinding voorhanden is :o

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 12-12 14:49
Nu bijna 2 jaar klant van Tele 2 en eigenlijk over het algemeen tevreden over de kwaliteit van het netwerk, echter soms toch een moment van verbijstering dat men in bepaalde gebieden amper of geen dekking heeft. Ik ervaar al sinds de opening van Leidsche Rijn Centrum dat het netwerk regelmatig slecht is, en dat ik bij winkels binnen eigenlijk helemaal geen ontvangst meer heb. Zijn er meer mensen die dit ervaren ? Gezien het echt middden in het land is zou ik persoonlijk verwachten dat men daar de dekking op orde heeft, al realiseer ik mij ook dat het wel een bak beton is ( ook qua sfeer O-) ) Ik heb het al eens gemeld bij Tele 2, maar die geven aan dat er voldoende bereik zou moeten zijn in dat gebied.Tevens lees ik hier dat men her en der al de switch merkt naar T-Mobile, zou je in deze situatie daar ( nu ook al ) profijt van kunnen hebben ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:02

MeNTaL_TO

The future is not set

GertJan2012 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:02:
Nu bijna 2 jaar klant van Tele 2 en eigenlijk over het algemeen tevreden over de kwaliteit van het netwerk, echter soms toch een moment van verbijstering dat men in bepaalde gebieden amper of geen dekking heeft. Ik ervaar al sinds de opening van Leidsche Rijn Centrum dat het netwerk regelmatig slecht is, en dat ik bij winkels binnen eigenlijk helemaal geen ontvangst meer heb. Zijn er meer mensen die dit ervaren ? Gezien het echt middden in het land is zou ik persoonlijk verwachten dat men daar de dekking op orde heeft, al realiseer ik mij ook dat het wel een bak beton is ( ook qua sfeer O-) ) Ik heb het al eens gemeld bij Tele 2, maar die geven aan dat er voldoende bereik zou moeten zijn in dat gebied.Tevens lees ik hier dat men her en der al de switch merkt naar T-Mobile, zou je in deze situatie daar ( nu ook al ) profijt van kunnen hebben ?
In LRC bij de jumbo binnen is het sowieso een ramp, in mijn dualsim telefoon heb ik daar met KPN ook geen bereik, met tele2 wel door de Wifi van de jumbo, buiten heb ik wel gewoon bereik.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• dragonmoony
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-12 15:49
Ik probeer al langer dan 2 jaar fatsoenlijke 4G verbinding te krijgen in Breda (Centrum).
Het netwerk is erg instabiel en ook ontzettend traag (en werkt heel soms even wel goed, op de zelfde locatie met zelfde toestel), en natuurlijk heb ik alles wat Tele2 zei gedaan om te kijken of het probleem te verholpen was, maar niets heeft gewerkt en Tele2 weigert om iemand te sturen om te kijken wat het probleem is hier in de buurt met de masten.
Ik heb inmiddels een nieuw apparaat gekocht (Samsung S5e 4G tablet) en ook daarmee heb ik hier het zelfde probleem.
Zijn er hier wellicht meer mensen uit Breda die ook problemen hebben met een extreem trage 4G (zelfs soms 4G+) verbinding? Soms is het gewoon niet bruikbaar.
Ik weet niet hoe ik Tele2 kan overtuigen om toch eens hier in Breda te kijken wat er aan de hand is, want ik heb ook nieuw Sim kaarten gekregen en het ook met allerlei andere telefoon en tablets uitgeprobeerd, maar het maakt allemaal niet uit.
Ik weet verder niet wat ik nog moet doen...

dragonmoony wijzigde deze reactie 09-12-2019 23:22 (4%)

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 12-12 14:49
dragonmoony schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:20:
Ik probeer al langer dan 2 jaar fatsoenlijke 4G verbinding te krijgen in Breda (Centrum).
Het netwerk is erg instabiel en ook ontzettend traag (en werkt heel soms even wel goed, op de zelfde locatie met zelfde toestel), en natuurlijk heb ik alles wat Tele2 zei gedaan om te kijken of het probleem te verholpen was, maar niets heeft gewerkt en Tele2 weigert om iemand te sturen om te kijken wat het probleem is hier in de buurt met de masten.
Ik heb inmiddels een nieuw apparaat gekocht (Samsung S5e 4G tablet) en ook daarmee heb ik hier het zelfde probleem.
Zijn er hier wellicht meer mensen uit Breda die ook problemen hebben met een extreem trage 4G (zelfs soms 4G+) verbinding? Soms is het gewoon niet bruikbaar.
Ik weet niet hoe ik Tele2 kan overtuigen om toch eens hier in Breda te kijken wat er aan de hand is, want ik heb ook nieuw Sim kaarten gekregen en het ook met allerlei andere telefoon en tablets uitgeprobeerd, maar het maakt allemaal niet uit.
Ik weet niet of je een contract abonnement hebt, of dat je hem maandelijks kunt opzeggen , maar als het laatste het geval is dan zou ik mn conclusie trekken en zoeken naar een andere provider. Spaart jezelf zo te horen een hoop frustratie.

• neeecht
@dragonmoony Tele2 heeft een heel karig netwerk in Breda, vooral om breda:
https://antennekaart.nl/k...0&zoom=15&providers=tele2

Binnenkort zullen de T-Mobile masten gebruikt gaan worden door Tele2 klanten.
En mogelijk ook sommige Tele2 masten en frequenties.

Met T-Mobile ziet het er een stuk beter uit:
https://antennekaart.nl/k...&providers=t-mobile,tele2

Kwestie van geduld of vragen of je voor dezelfde kosten naar T-Mobile mag.

Tele2 heeft ook maar twee Banden, waardoor je inderdaad snel traag internet hebt.

• dragonmoony
neeecht schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:32:

Binnenkort zullen de T-Mobile masten gebruikt gaan worden door Tele2 klanten.
En mogelijk ook sommige Tele2 masten en frequenties.
Is het een beetje bekend wanneer tele2 overgaat naar t-mobile masten?
En weet iemand of het Unlimited abonnement van t-mobile ook echt zo Unlimited is als tele2? Geen gezeik met tethering bijvoorbeeld?

• neeecht
@dragonmoony nee nog niet bekend, maar het weghalen van Tele2 sites is al bezig en het omzetten in sommige regio's ook.

Met een Samsung Telefoon (Tablet ook?) bellen naar: *#0011#
Kun je de LTE info zien. (Soms even stack1 of stack2 (sim1/2) kiezen).

Als je hier de Banden 20 + 7 ziet, dan zit je op het Tele2 netwerk.
Als je hier de Banden 8, 3, 1 of 38 ziet zit je op het T-Mobile netwerk.

Wanneer alles is afgerond is helaas niet bekend.
De providers zijn in een ombouw race voor 5G. Het 5G netwerk zal rond kwartaal 1 of 2 on air gaan.
De veiling moet zijn afgerond voor 30 juni.

• SMSfreakie
  • Niet online
hier in huis roam in tegenwoordig gewoon op B8/3/1 van Tmobile ( 3CA, B38 is hier nog niet actief..)
ga ik naar buiten springt die eigenlijk vrij snel naar B20/7 van Tele2 zelf..

• dragonmoony
Is het mogelijk dat als alles over is gegaan, t-mobile dan het unlimited abonnement van tele2 niet meer gaat aanbieden? Zou het dat slim zijn om weer een 2 jaar contract aan te gaan met tele2 voordat het niet meer kan?
neeecht schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:28:
@dragonmoony
Met een Samsung Telefoon (Tablet ook?) bellen naar: *#0011#
Kun je de LTE info zien. (Soms even stack1 of stack2 (sim1/2) kiezen).

Als je hier de Banden 20 + 7 ziet, dan zit je op het Tele2 netwerk.
Als je hier de Banden 8, 3, 1 of 38 ziet zit je op het T-Mobile netwerk.
Ik zie dan uiteraard Banden 20+7

Ik zou eerder naar t-mobile zijn overgestapt maar toen was er veel in het nieuws over of je nou wel of niet mocht tetheren met je 4G bij Tele-2, en toen heb ik het een keertje aan t-mobile (voordat ze bij elkaar gingen) gevraagd of je bij t-mobile unlimited wel mocht tetheren en toen zeiden ze van niet (ik weet niet hoe zij dat kunnen zien of waarom zij zoiets kunnen verbidden, maar goed).
Hopelijk gaan ze dan zsm de t-mobile masten gebruiken in Breda.

Edit: Ik lees net dat t-mobile tethering niet mag verbieden? Ik weet zeker dat hun klantenservice mij heeft verteld dat het niet mocht. Als dat dus wel mag ga ik overstappen naar t-mobile.

dragonmoony wijzigde deze reactie 10-12-2019 18:21 (13%)

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat je wel Roaming (ook voor data) moet aanzetten eigenlijk want immers moet je wel op een "ander netwerk" dan je eigen verbinden :?

• ferrantufan
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13-12 14:13
dragonmoony schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:04:
Ik zou eerder naar t-mobile zijn overgestapt maar toen was er veel in het nieuws over of je nou wel of niet mocht tetheren met je 4G bij Tele-2, en toen heb ik het een keertje aan t-mobile (voordat ze bij elkaar gingen) gevraagd of je bij t-mobile unlimited wel mocht tetheren en toen zeiden ze van niet (ik weet niet hoe zij dat kunnen zien of waarom zij zoiets kunnen verbidden, maar goed).
In al die jaren dat ik klant ben bij T-Mobile heb ik tethering zonder enige problemen kunnen gebruiken, ook met Unlimited. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van mensen bij andere providers dat zij ooit daarmee problemen hebben gehad.

• bartvries
SMSfreakie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:06:
Denk dat je wel Roaming (ook voor data) moet aanzetten eigenlijk want immers moet je wel op een "ander netwerk" dan je eigen verbinden :?
Dat hoefde ook al niet als je met een Tele2 simkaart naar 3G roaming ging op T-mobile. Ze zenden gewoon naar de telefoon dat de PLMN code van T-mobile equal is aan die van Tele2.

• dutchnltweaker
Ipv 12 gb kan je nu 15 gb aan data max roamen in de EU. Dus van de 20gb kan je 15gb roamen en bij onbeperkt heb je dus een apparte bundel 15gb EU.

• dutchnltweaker
dragonmoony schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:20:
Waar in Breda precies dan? Ik heb 3/4 jaar Tele2 gehad tot en met deze zomer en heb persoonlijk altijd 4G en een goede snelheid gehad op het Tele2 netwerk in Breda.

Centrum altijd goed bereik gehad, behalve in sommigen gebouwen, dan viel het soms wel eens terug naar 3 of 2g/niks.

Let wel op dat er al 1 of 2 masten van Tele2 in het centrum zijn uitgezet, omdat over een tijdje alles naar het T-mobile netwerk gaat.

• rulerraoul
Wordt het Vowifi en VoLTE nog uitgebreid bij Tele2 en/of Tmobile?
Hier zit ik ook beetje op te wachten, ook ivm slecht bereik op m'n werk, dan kan ik niemand bellen in de bunker waar ik zit.
Mijn toestel ondersteund het wel.

• croschou
rulerraoul schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:53:
Wordt het Vowifi en VoLTE nog uitgebreid bij Tele2 en/of Tmobile?
Hier zit ik ook beetje op te wachten, ook ivm slecht bereik op m'n werk, dan kan ik niemand bellen in de bunker waar ik zit.
Mijn toestel ondersteund het wel.
Hoe bedoel je uitgebreid? Want dit wordt al een tijdje ondersteund bij Tele2.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

croschou schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:43:
[...]

Hoe bedoel je uitgebreid? Want dit wordt al een tijdje ondersteund bij Tele2.
Uitbreiden als in dat er meer toestellen worden ondersteund dan momenteel. Dat is nu beperkt tot Samsung en Apple bij Tele2.

Redacteur 4Gmasten.nl

• croschou
@The_Wireless_Guy Ah, op die manier.
Maar als het toestel van @rulerraoul het ondersteunt, waarom gebruikt hij/zij het dan niet? Of bedoel je dat je collega's niet kunt bereiken die een ander merk toestel hebben? :+

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

croschou schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:53:
@The_Wireless_Guy Ah, op die manier.
Maar als het toestel van @rulerraoul het ondersteunt, waarom gebruikt hij/zij het dan niet? Of bedoel je dat je collega's niet kunt bereiken die een ander merk toestel hebben? :+
Zijn toestel ondersteunt het wel maar het Tele2 netwerk ondersteunt het niet voor zijn toestel dus dan werkt het niet en kan ie in de bunker waar wel WiFi is maar geen mobiel netwerk dus niet bellen of gebeld worden.

Redacteur 4Gmasten.nl

• rulerraoul
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:28:
[...]

Zijn toestel ondersteunt het wel maar het Tele2 netwerk ondersteunt het niet voor zijn toestel dus dan werkt het niet en kan ie in de bunker waar wel WiFi is maar geen mobiel netwerk dus niet bellen of gebeld worden.
Exact. Bedankt voor de opheldering van mijn vraag.
Heb je er toevallig ook een antwoord op? Zie dat Tmobile wel meer toestellen ondersteund namelijk (niet die van mij overigens, Realme x2 pro, maar wel Oppo)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

rulerraoul schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:44:
[...]

Exact. Bedankt voor de opheldering van mijn vraag.
Heb je er toevallig ook een antwoord op? Zie dat Tmobile wel meer toestellen ondersteund namelijk (niet die van mij overigens, Realme x2 pro, maar wel Oppo)
Tele2 en T-Mobile gebuiken elk hun eigen IMS voor VoLTE en kan het vookomen dat wat bij T-Mobile wel kan, bij Tele2 niet kan. Pas als ze 1 systeem gaan gebruiken zal voor beide merken de voorwaarden gelijk worden.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
Gok dat ze op tele2 niveau niet veel uitbreiden..
Beter steken ze die tijd en energie in de migratie van het netwerk

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True