[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 22:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Katseviool schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:46:
Sinds vandaag werkt WiFi bellen ook zakelijk :)
Haha, dan heb ik je waarschijnlijk aangezet! Nog niet voor alle zakelijke klanten trouwens, alleen het standaard mobiele product wordt nu voorzien van VoWiFi. Daar zijn we enkele dagen mee bezig. De overige zakelijke mobiele producten volgen over een tijdje.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Haha, dan heb ik je waarschijnlijk aangezet! Nog niet voor alle zakelijke klanten trouwens, alleen het standaard mobiele product wordt nu voorzien van VoWiFi. Daar zijn we enkele dagen mee bezig. De overige zakelijke mobiele producten volgen over een tijdje.
Haha mooi! Dank man :)
Werkt wederom top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26
krakendmodem schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:39:
[...]

Opzich niet. KPN doet ook zakelijk bellen over 3G, het werkt gewoon veel stabieler. Bij bellen over 4G heb ik soms wel dat de andere kant mij slecht verstaat als ik opneem. Schakel ik vervolgens naar 3G, is er niks aan de hand.

En zakelijk gezien wil je natuurlijk geen gezeik met bereikbaarheid hebben.

KPN is overigens wel bezig om zakelijke abonnementen ook om te zetten naar 4G, maar hebben er niet zo'n haast mee.
Bij Vodafone is het al een tijd omgezet naar 4G en ik heb nul problemen ermee. Het is duidelijk beter dan 2G/3G vind ik. Bij Tele2 loopt het ook prima toch?

VoWifi is een ander verhaal trouwens...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:39
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Niet dat ik op dit moment VoWIFI nodig heb, maar wanneer komt er een bredere ondersteuning voor de samsung lijn? Op dit moment is dit alleen de s8 en de s8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:20:
[...]

Niet dat ik op dit moment VoWIFI nodig heb, maar wanneer komt er een bredere ondersteuning voor de samsung lijn? Op dit moment is dit alleen de s8 en de s8+
Uitbreiding komt eraan maar daar is echt medewerking van de toestelfabrikanten bij nodig. Zij moeten een kleine firmware update uitbrengen. Samsung gaat nog enkele toestellen snel updaten maar dat worden niet alle toestellen die nu ook al VoLTE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:26:
[...]

Uitbreiding komt eraan maar daar is echt medewerking van de toestelfabrikanten bij nodig. Zij moeten een kleine firmware update uitbrengen. Samsung gaat nog enkele toestellen snel updaten maar dat worden niet alle toestellen die nu ook al VoLTE ondersteunen.
Duidelijk snap ik, reden omdat ik het vroeg is dat met een vodafone simkaart ik wel VoWIFI kan bellen. Zou jammer zijn als deze ondersteuning er vanuit samsung/Tele2 niet zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Bij Vodafone is het al een tijd omgezet naar 4G en ik heb nul problemen ermee. Het is duidelijk beter dan 2G/3G vind ik. Bij Tele2 loopt het ook prima toch?

VoWifi is een ander verhaal trouwens...
Ik moet zeggen dat dit ook echt in het begin was van 4G bellen. Als ik de oproep opnam, ging de lijn bij de andere partij nog steeds over. Als ik dan mijn naam inspraak, dan had de andere partij dat niet gehoord. Na een kleine twee seconden konden we elkaar dan spreken.

Nam ik het gesprek via 3G op, dan was er direct verbinding en konden we elkaar ook direct verstaan.

Overigens merk ik weinig verschil in HD bellen via 3G of 4G. Is bij beide zeer helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
krakendmodem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Ik moet zeggen dat dit ook echt in het begin was van 4G bellen. Als ik de oproep opnam, ging de lijn bij de andere partij nog steeds over. Als ik dan mijn naam inspraak, dan had de andere partij dat niet gehoord. Na een kleine twee seconden konden we elkaar dan spreken.

Nam ik het gesprek via 3G op, dan was er direct verbinding en konden we elkaar ook direct verstaan.

Overigens merk ik weinig verschil in HD bellen via 3G of 4G. Is bij beide zeer helder.
Volgens mij is er ook geen verschil tussen 3G en 4G, maar dat weet ik niet zeker. Bij Vodafone is HD Voice ook actief op 2G trouwens (hoewel volgens mij niet op iedere locatie, maar wel op verreweg de meeste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Ik hoor zelf bij Tele2 wel degelijk verschil tussen 4G en 3G (iPhone 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Katseviool schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:03:
Ik hoor zelf bij Tele2 wel degelijk verschil tussen 4G en 3G (iPhone 8 ).
Tele2 heeft gok ik geen HD Voice via het T-Mobile netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Duidelijk snap ik, reden omdat ik het vroeg is dat met een vodafone simkaart ik wel VoWIFI kan bellen. Zou jammer zijn als deze ondersteuning er vanuit samsung/Tele2 niet zou komen.
Het word door de fabrikant bepaald. Tele2 wil alle toestellen wel van VoLTE en VoWifi voorzien maar als een fabrikant niet bereid is mee te werken dan houdt het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34

Oekol

waka waka hey hey

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Het word door de fabrikant bepaald. Tele2 wil alle toestellen wel van VoLTE en VoWifi voorzien maar als een fabrikant niet bereid is mee te werken dan houdt het echt op.
Maar wat als de fabrikant het wel in andere landen heeft? Dan ligt het toch aan tele 2.. Ik heb de One Plus 3 en in andere landen heb je wel VoLTE in Nederland niet. Aan wie ligt dat dan? Denk toch eerder de prioriteiten van tele 2

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Leoon. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:56:
[...]

Maar wat als de fabrikant het wel in andere landen heeft? Dan ligt het toch aan tele 2.. Ik heb de One Plus 3 en in andere landen heb je wel VoLTE in Nederland niet. Aan wie ligt dat dan? Denk toch eerder de prioriteiten van tele 2
Ja en nee, de fabrikant moet specifiek voor Tele2 de firmware aanpassen, de aanpassing die ze voor een buitenlandse operator heeft gedaan is niet zomaar te gebruiken voor een Nederlandse operator.

Miscchien heeft Tele2 geen contacten met OnePlus en is het aantal aanwezige toestellen in de base van Tele2 dusdanig laag dat het voor Tele2 niet loont om het aan te vragen bij de fabrikant. De inspanning blijft nl hetzelfde voor 1 toestel in je toestellenbase of voor bijv. 80000 toestellen in de toestellenbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Ja en nee, de fabrikant moet specifiek voor Tele2 de firmware aanpassen, de aanpassing die ze voor een buitenlandse operator heeft gedaan is niet zomaar te gebruiken voor een Nederlandse operator.

Miscchien heeft Tele2 geen contacten met OnePlus en is het aantal aanwezige toestellen in de base van Tele2 dusdanig laag dat het voor Tele2 niet loont om het aan te vragen bij de fabrikant. De inspanning blijft nl hetzelfde voor 1 toestel in je toestellenbase of voor bijv. 80000 toestellen in de toestellenbase.
Dan gok ik vooral het laatste. Het aantal toestellen zal het wel niet waard zijn om er tijd in te stoppen. Afgezien van de link die er gelegd moet worden tussen beide bedrijven.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Leoon. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:16:
[...]

Dan gok ik vooral het laatste. Het aantal toestellen zal het wel niet waard zijn om er tijd in te stoppen. Afgezien van de link die er gelegd moet worden tussen beide bedrijven.
Ik vrees het ook, zullen er niet meer dan 100 zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 09:03
Is er een oplossing voor geen ontvangst in huis, iet's als een 4G repeater oid? Ik heb al 3 jaar geen ontvangst in huis, Tele2 zegt geen oplossing te hebben. Dit is een probleem met alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jugger naut schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:29:
Is er een oplossing voor geen ontvangst in huis, iet's als een 4G repeater oid? Ik heb al 3 jaar geen ontvangst in huis, Tele2 zegt geen oplossing te hebben. Dit is een probleem met alle providers.
op 4Gmasten.nl kan je zien waar providers hun 4G masten in de buurt bij jou zijn, maar zoals jij aangeeft is er geen enkel bereik met alle providers als ik het goed begrijp? is dit ook me 2G en 3G het geval?

Hoe oud is jou woning? nieuwbouw huizen zijn vaak goed geïsoleerd en dat kom helaas de penetratie van het 4G signaal niet te goede... Dit is een intressant nieuwtje: nieuws: Agentschap Telecom verscherpt controle op illegaal gebruik netwerkrep...
Over heel 2016 waren er 61 storingen. Volgens het Agentschap Telecom mogen netwerkrepeaters die het signaal van mobiele providers binnenshuis versterken alleen gebruikt worden met toestemming van de betreffende provider. Als mensen of bedrijven zelf dergelijke hardware inzetten zonder toestemming te vragen, is dat illegaal.
Dit betekend dat alleen met toestemming van een provider je dit mag gebruiken, dus zou ik er ook niet aan beginnen (dat terzijde is de apparatuur best prijzig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
dutchnltweaker schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:16:
[...]

op 4Gmasten.nl kan je zien waar providers hun 4G masten in de buurt bij jou zijn, maar zoals jij aangeeft is er geen enkel bereik met alle providers als ik het goed begrijp? is dit ook me 2G en 3G het geval?

Hoe oud is jou woning? nieuwbouw huizen zijn vaak goed geïsoleerd en dat kom helaas de penetratie van het 4G signaal niet te goede... Dit is een intressant nieuwtje: nieuws: Agentschap Telecom verscherpt controle op illegaal gebruik netwerkrep...

[...]

Dit betekend dat alleen met toestemming van een provider je dit mag gebruiken, dus zou ik er ook niet aan beginnen (dat terzijde is de apparatuur best prijzig)...
Geen enkel signaal, geen 2/3/4G. Jammer, ik kan me herinneren dat Vodafone zoiets had.

Huis is volgens mij jaren 70/80.

Voor de mensen die VoWifi hebben, als je geen bereik hebt, ben je dan wel bereikbaar als je wifi aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:23
jugger naut schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Voor de mensen die VoWifi hebben, als je geen bereik hebt, ben je dan wel bereikbaar als je wifi aan hebt?
Ja, als ik vliegtuigmodus aanzet en daarna WiFi weer aanzet dan kan ik gewoon bellen en gebeld worden.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jugger naut schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Geen enkel signaal, geen 2/3/4G. Jammer, ik kan me herinneren dat Vodafone zoiets had.

Huis is volgens mij jaren 70/80.

Maar heb je echt met elke provider geen bereik?

En wat voor toestel heb je? Als je VoWifi ondersteunt kan je bellen en ook gebeld worden, dus je bent bereikbaar (dat is ook het voordeel van VoWifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
dutchnltweaker schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Maar heb je echt met elke provider geen bereik?

En wat voor toestel heb je? Als je VoWifi ondersteunt kan je ook gebeld worden, dus je bent bereikbaar (dat is ook het voordeel van VoWifi).
Ja, het is ongelooflijk maar iedereen die hier langskomt heeft ook geen bereik. Dus het is redelijk duidelijk dat het niet aan mijn telefoon ligt. Ik heb een OnePlus 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jugger naut schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Ja, het is ongelooflijk maar iedereen die hier langskomt heeft ook geen bereik. Dus het is redelijk duidelijk dat het niet aan mijn telefoon ligt. Ik heb een OnePlus 3
Helaas heb je op dit moment geen VoWifi ondersteuning... erg vervelend dat je waarschijnelijk op een punt woont waar geen bereik is... je abonnement opzeggen en een andere provider kiezen zou ik je aanbevelen maar dat heeft helaas geen zin... ik zou kunnen zeggen neem een toestel dat VoWifi ondersteunt maar als je toestel goed werkt en geld uitgeven voor alleen VoWifi is ook zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
dutchnltweaker schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Helaas heb je op dit moment geen VoWifi ondersteuning... erg vervelend dat je waarschijnelijk op een punt woont waar geen bereik is... je abonnement opzeggen en een andere provider kiezen zou ik je aanbevelen maar dat heeft helaas geen zin... ik zou kunnen zeggen neem een toestel dat VoWifi ondersteunt maar als je toestel goed werkt en geld uitgeven voor alleen VoWifi is ook zonde...
De oneplus 3 is ook geen VoLTE. Dus onbereikbaarheid is dus omdat je geen T-Mobile 3G signaal hebt. Die afhankelijkheid houd je zoland je toestel niet beter ondersteuning voor NL netwerken gaat bieden. Per 1-1-2020 stopt Vodafone met 3G. Dan kun je nog wel over 2G bellen, maar daar is de dekking ook weer anders van dan hun 3G.. Kortom, als je blijft hangen aan een toestel wat nieuwe ontwikkelingen niet geactiveerd krijgt, dan blijf je providers wisselen, elke provider heeft wel ergens wat white spots..
Maar een oplossing als VoWifi is eigenlijk best handig. Je bent locatie onafhankelijk qua dekking, elke wifi hot spot in Nederland voldoet. Beter is natuurlijk gewoon 100% overal en nergens een mobiel netwerk, maar dat is iets wat nooit gaat komen, en dan is dit best een handig alternatief! Nu nog ondersteuning bij KPN en T-Mobile en dan is het ook nog eens provider onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:46
Hebben jullie ook last van het niet ontvangen van verificatie SMS'jes?

Ik heb op meerdere platformen twee staps verificatie aanstaan, echter krijg ik vaak pas of verlaat, of helemaal niet de SMS'jes binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door ak0nnmgn op 27-03-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
ak0nnmgn schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:42:

Ik heb op meerdere platformen twee staps verificatie aanstaan, echter krijg ik vaak pas of verlaat, of helemaal niet de SMS'jes binnen. Dit is zowel op Playstation en Epic games.
Ja, de afgelopen dagen ook last van. Een enkele komt met vertraging aan, de meesten helemaal niet.
Door de telefoon 3g te zetten kreeg ik ze wel binnen, maar dan moet je wel weten dat ze er aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
revengeyo in 'nieuws: Tele2 verhoogt tarieven van dsl-internetabonnementen'

Dus, er zijn al mensen die een mailtje krijgen van Tele2 over hoge data verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
chim0 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:29:
2 januari contract vernieuwd met andere bundel en andere prijs, maar nog steeds niet verwerkt terwijl de nieuwe (oude) bundel al is ingegaan. Factuurdatum is 15 februari dus over 3 dagen. Waarom duurt het zo verrekte lang? We zitten bijna half februari. :(
Gisteren gebeld. Bestelling bleek vast te zitten in een error (ze hadden storing). Werd meteen opgelost en doorgedrukt en kon eigenlijk meteen al gebruik maken van het nieuwe abonnement. Als bonus kregen we ook nog eens 5 euro korting op de volgende factuur. Topservice dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Mn bundel was van de week op, en tot mijn verbazing had ik geen internet verbinding meer. Waarbij eerder je een langzamere verbinding voor terug kreeg.

Schijnbaar stond dit in de nieuwe voorwaarden, en is dit gecommuniceerd naar tele2 klanten. Ik heb echter nooit hier iets van gezien.

Nadat er in Peru geen bundel beschikbaar was, is dit het zoveelste issue wat ik heb met Tele2. Paar jaar goeie provider geweest, maar heb er niet meer zoveel plezier meer van. Toch maar switchen dan?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Nibbz schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:28:
Mn bundel was van de week op, en tot mijn verbazing had ik geen internet verbinding meer. Waarbij eerder je een langzamere verbinding voor terug kreeg.

Schijnbaar stond dit in de nieuwe voorwaarden, en is dit gecommuniceerd naar tele2 klanten. Ik heb echter nooit hier iets van gezien.

Nadat er in Peru geen bundel beschikbaar was, is dit het zoveelste issue wat ik heb met Tele2. Paar jaar goeie provider geweest, maar heb er niet meer zoveel plezier meer van. Toch maar switchen dan?
Dit is sinds mid 2016 ongeveer zo, inderdaad alleen voor nieuwe contracten en verlenging, er is dan geen sprake van communicatie geweest, maar je bent gewoon akkoord gegaan met nieuwe AV.

Waarom zou je trouwens een buitenlandse bundel met Tele2 willen kopen? Die zijn belachelijk duur en alleen voor data, dus niet bellen of gebeld worden.

@polopolo150
https://forum.tele2.nl/mo...averbruik-unlimited-70449

https://forum.tele2.nl/mo...-hotspot-usb-tether-70023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ben nu een week over naar Tele 2 vanaf T-Mobile. Ben er niet echt over te spreken. Zal het niemand aanraden of zo. De site werkt tergend langzaam evenals de app. De snelheid van het internet bij mij thuis 3mb download 2mb upload is nou ook niet echt 'trek het internet leeg'. Is wel even een verschil met wat ik bij T-Mobile had. Dus waarschijnlijk stappen we met een maand weer over en dan naar Simpel omdat die op het T-Mobile netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
Morgen vertrek ik naar Simpel. Uitgerekend vandaag kreeg ik mijn tweede dreigSMS van Tele2, dus het lijkt me dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
hcQd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:15:
Morgen vertrek ik naar Simpel. Uitgerekend vandaag kreeg ik mijn tweede dreigSMS van Tele2, dus het lijkt me dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Wat voor dreig sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik had drieigSMS mogelijk tussen scare-quotes moeten zetten, dit was de inhoud:

"Beste klant, staan de instellingen van jouw toestel al goed om het meeste uit ons netwerk te halen? Controleer het hier: www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/4g-gebruiken/#stappenplan. We houden contact, Tele2"

Deze kreeg ik de eerste keer op 12 januari. Bij de klantenservice hadden ze er nog nooit van gehoord(!), verder staan alle instellingen correct. Alleen VoLTE werkt niet (wat wel zou moeten en waarom ik waarschijnlijk deze SMS krijg), daar heb ik ook meerdere keren over gebeld, maar verder dan "Huh, wat raar, wij weten het ook niet" komen ze niet.

Nu is het nog vriendelijk, maar mocht de fusie met T-Mobile niet doorgaan heb je kans dat ze hier toch harder achteraan gaan. Roaming brengt nu eenmaal meer kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

hcQd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Ik had drieigSMS mogelijk tussen scare-quotes moeten zetten, dit was de inhoud:

"Beste klant, staan de instellingen van jouw toestel al goed om het meeste uit ons netwerk te halen? Controleer het hier: www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/4g-gebruiken/#stappenplan. We houden contact, Tele2"

Deze kreeg ik de eerste keer op 12 januari. Bij de klantenservice hadden ze er nog nooit van gehoord(!), verder staan alle instellingen correct. Alleen VoLTE werkt niet (wat wel zou moeten en waarom ik waarschijnlijk deze SMS krijg), daar heb ik ook meerdere keren over gebeld, maar verder dan "Huh, wat raar, wij weten het ook niet" komen ze niet.

Nu is het nog vriendelijk, maar mocht de fusie met T-Mobile niet doorgaan heb je kans dat ze hier toch harder achteraan gaan. Roaming brengt nu eenmaal meer kosten met zich mee.
Ik vind het dreiggehalte nogal meevallen. Als je een VoLTE geschikt toestel hebt maar geen VoLTE actief krijgt heb je waarschijnlijk een niet NL firmware die de vereiste updates niet zal krijgen. Wat voor toestel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Een Sony Z5C op de laatste officiële Nederlandse firmware, geen modificaties zoals root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

hcQd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:12:
[...]

Een Sony Z5C op de laatste officiële Nederlandse firmware, geen modificaties zoals root.
Die zou het moeten doen, heb je al eens contact opgenomen met Sony, die zouden je moeten kunnen helpen!

Tele2 kan hier niet zoveel aan doen, die kunnen alleen in hun netwerk alles correct neerzetten en dat is waarschijnlijk al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:19:
Die zou het moeten doen, heb je al eens contact opgenomen met Sony, die zouden je moeten kunnen helpen!
Dat heeft nu weinig nut meer, hè. Als iemand van de KS nu die suggestie had gedaan. Maar hoe moet ik weten waar de fout zit, de meest logische kandidaat is Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
hcQd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Dat heeft nu weinig nut meer, hè. Als iemand van de KS nu die suggestie had gedaan. Maar hoe moet ik weten waar de fout zit, de meest logische kandidaat is Tele2.
Bel *#*#7378423#*#*
Ga naar Service info
Dan Software info
En zoek de code Customization Version

Vermeld die code en jou specifiek model nummer en ik ga ff zoeken welke variant je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Luinwethion schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:09:
Vermeld die code en jou specifiek model nummer en ik ga ff zoeken welke variant je hebt.
Zoals ik zei, het is de standaard Nederlandse versie (Customized NL). Maar om je een plezier te doen: 1299-7245_R3E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
hcQd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:36:
[...]

Zoals ik zei, het is de standaard Nederlandse versie (Customized NL). Maar om je een plezier te doen: 1299-7245_R3E.
Inderdaad, soms verkopen Nederlandse webshops varianten van andere landen.

Nou ja, Sony is verantwoordelijk voor de update, misschien full firmware downloaden en flashen met Flash tool? Als je daar geïnteresseerd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
ak0nnmgn schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:42:

Ik heb op meerdere platformen twee staps verificatie aanstaan, echter krijg ik vaak pas of verlaat, of helemaal niet de SMS'jes binnen.
Hee, dacht dat het aan mij lag, ik heb precies hetzelfde de afgelopen dagen. Sms van Google en Microsoft komen 1 op de 3 keer aan.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Luinwethion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:13:
soms verkopen Nederlandse webshops varianten van andere landen.
Je bedoelt Belsimpel? Daar was ik me al van bewust bij de aanschaf, ik heb hem daarom ook bij de MM gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
hcQd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Je bedoelt Belsimpel? Daar was ik me al van bewust bij de aanschaf, ik heb hem daarom ook bij de MM gekocht.
Belsimpel is inderdaad een voorbeeld, echter bij het verkoop van een tele2 abonnement zorgen ze wel dat het een Nederlandse sku is, maar kan soms fout gaan.

Nou ja als je bij Tele2 wilt blijven en gebruik wil maken van VoLTE, kun je even bij Sony vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sinds vorige week Tele 2 abonnee. Het is 'prima'. Het is echter een gigantisch groot verschil bij mij thuis, waar ik voorheen 60-140 Mb download had en ~60 upload is het nu gedaalt naar 1 tot 6 Mb download en 0-3Mb upload.

Merk ook met bellen dat hij soms de andere kant niet meer goed doorgeeft en dat ik gewoon delen van het gesprek niet hoor. Heb direct de unlimited verlaagt naar 10gb, want zelfs als ik dag en nacht download 'trek ik niet het internet leeg' zoals ze adverteren -O-

Ik verhuis over x aantal weken, even daar aankijken hoe het is en anders overstappen. Dat is dan wel weer het voordeel van maandabonnementen!

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 30-03-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Sinds het updaten naar iOS 11.3 en nieuwe providerprofiel lijkt het bereik een stuk beter te zijn op mijn iPhone X. Iemand dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
GeforceAA schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:10:
Sinds het updaten naar iOS 11.3 en nieuwe providerprofiel lijkt het bereik een stuk beter te zijn op mijn iPhone X. Iemand dat ook opgevallen?
Welke db waarde ontvangst haal je nu dan en welke db waarde haalde je vroeger?

NB. De streepjes ontvangst zeggen niet zoveel. Na ontvangst klachten bij vorige IPhones verhoogde Apple software matig gewoon het aantal streepjes ontvangst die worden weergegeven op het scherm, bij gelijk blijvende db waarde. Iedereen blij met de verbeterde ontvanst, terwijl er bijna niets verandert was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:43
Is het uberhaupt mogelijk om als consument bij Tele2 een 'data-only'-abonnement af te sluiten? Ik zie dit wel in de zakelijke optie staan, maar heb geen KvK-inschrijving als particulier uiteraard, en het schijnt duidelijk niet toegestaan te zijn om een 'gewone' telefoon-SIM in een laptop te stoppen wegens Tele2's interpretatie van de regelgeving rond 06-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Nee, bij Tele2 consumenten hebben ze geen "data only" sim met een 097 nummer.
De gewone 06 nummer sim in een laptop loopt uit op een aankondiging en uitvoering van afsluiting, dat mag niet volgens de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
NTAuthority schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:09:
Is het uberhaupt mogelijk om als consument bij Tele2 een 'data-only'-abonnement af te sluiten? Ik zie dit wel in de zakelijke optie staan, maar heb geen KvK-inschrijving als particulier uiteraard, en het schijnt duidelijk niet toegestaan te zijn om een 'gewone' telefoon-SIM in een laptop te stoppen wegens Tele2's interpretatie van de regelgeving rond 06-nummers.
Heb een zakelijke data only, ook gewoon 06 nummer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 21:13
Iets opmerkelijks meegemaakt met Tele2:
Had een 2-jarig abonnement afgesloten in augustus 2016 met een iphone 6S op afbetaling. Om mijn maandelijkse kosten te verlagen besloot ik vorige maand om het resterende toestelkrediet af te lossen. Sindsdien is de einddatum van mijn contract (ergens in augustus 2018) gewijzigd naar april 2018. Daarbij op Mijn Tele2 ook de banner dat ik mijn abonnement kan verlengen. Om de proef op de som te nemen heb ik dit weekend verlengd naar een maandelijks opzegbare sim-only. Binnen enkele minuten had ik het nieuwe contract in mijn inbox en ook op Mijn Tele2 zijn de gegevens aangepast naar mijn nieuwe Sim Only abonnement. Het lijkt er dus op dat door het afbetalen van mijn krediet per ongeluk de einddatum van mijn contract gewijzigd is. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik overweeg om nu dan maar over te stappen op een goedkope sim-only van Simpel als ik toch niet meer mijn contract hoef uit te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 16:03
diedbase schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:12:
Iets opmerkelijks meegemaakt met Tele2:
Had een 2-jarig abonnement afgesloten in augustus 2016 met een iphone 6S op afbetaling. Om mijn maandelijkse kosten te verlagen besloot ik vorige maand om het resterende toestelkrediet af te lossen. Sindsdien is de einddatum van mijn contract (ergens in augustus 2018) gewijzigd naar april 2018. Daarbij op Mijn Tele2 ook de banner dat ik mijn abonnement kan verlengen. Om de proef op de som te nemen heb ik dit weekend verlengd naar een maandelijks opzegbare sim-only. Binnen enkele minuten had ik het nieuwe contract in mijn inbox en ook op Mijn Tele2 zijn de gegevens aangepast naar mijn nieuwe Sim Only abonnement. Het lijkt er dus op dat door het afbetalen van mijn krediet per ongeluk de einddatum van mijn contract gewijzigd is. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik overweeg om nu dan maar over te stappen op een goedkope sim-only van Simpel als ik toch niet meer mijn contract hoef uit te zitten...
Hier hetzelfde. Onlangs toestel afbetaald en kon daarna verlengen of opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Maar in dit geval betaal je dan zeker ook de kosten van de service zelf? Lijkt me raar om een twee jarig contract te hebben en alleen voor de toestel af te betalen en dan gelijk kan stoppen ermee zonder nog de resterende maanden tele2 abbo te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Ik heb mijn S8+ icm een 2-jarig abonnement afgesloten, toestel met mooie toestelsubsidie ontvangen. Na de wisseling naar Unlimited-abonnementen bleek ik een maandelijks opzegbaar abo te hebben ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
  • Laatst online: 00:13
Probleem hier dat je op ios elke keer op nieuw moet inloggen met de tele2 app.

Bekend probleem, en bekend bij tele2.

Morgenochtend is er een oplossing :

Update: 10-04-2018 13:45 Morgenochtend zal er een fix volgen die dit probleem bij IOS gebruikers moet oplossen. De verwachting is dat de fix rond 10:00 uur is afgerond.

bron : https://forum.tele2.nl/ac...lemen-mijntele2-app-70423

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik kom er nu pas achter dat mijn nieuwe abonnement van tele2 wel erg snel ingaat na het afsluiten en nummer portering. ik heb het abonnement 5 april besteld op mobiel.nl. 6 april is het bevestigd en sms voor nummer portering ook bevestigd. nu wordt mijn nummer morgen (11 april) al overgezet. nu zit ik niet vast aan een contract met een bepaalde duur, maar er is toch nog altijd een 1 maand opzegtermijn? Ik ben (misschien ten onrechte) van uitgegaan dat ze het abonnement pas laten ingaan wanneer mijn oude abonnement helemaal is afgelopen. ik zou het wel apart vinden als ik ineens dubbele kosten heb, omdat tele2 mijn nummer eerder overneemt. mijn huidige abonnement is vodafone red.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Natuurlijk zal ik tele2 morgenochtend even bellen (om 11 uur wordt het nummer overgezet) voordat het is overgezet. maar het is handig als iemand hier toevallig weet hoe het precies zit, zodat ik ook weet waar ik het over heb als ik met hun aan de telefoon zit. ik was helaas vandaag een half uur te laat toen ik erachter kwam...

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dxue schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:13:
ik kom er nu pas achter dat mijn nieuwe abonnement van tele2 wel erg snel ingaat na het afsluiten en nummer portering. ik heb het abonnement 5 april besteld op mobiel.nl. 6 april is het bevestigd en sms voor nummer portering ook bevestigd. nu wordt mijn nummer morgen (11 april) al overgezet. nu zit ik niet vast aan een contract met een bepaalde duur, maar er is toch nog altijd een 1 maand opzegtermijn? Ik ben (misschien ten onrechte) van uitgegaan dat ze het abonnement pas laten ingaan wanneer mijn oude abonnement helemaal is afgelopen. ik zou het wel apart vinden als ik ineens dubbele kosten heb, omdat tele2 mijn nummer eerder overneemt. mijn huidige abonnement is vodafone red.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Natuurlijk zal ik tele2 morgenochtend even bellen (om 11 uur wordt het nummer overgezet) voordat het is overgezet. maar het is handig als iemand hier toevallig weet hoe het precies zit, zodat ik ook weet waar ik het over heb als ik met hun aan de telefoon zit. ik was helaas vandaag een half uur te laat toen ik erachter kwam...
Voor zover ik weet laat je oude operator je niet gaan als je contract nog niet is verlopen. Maar het even navragen kan geen kwaad maar je bent er wel een beetje laat mee als het morgen al plaatsvind.
Porteren bij Tele2 kan tegenwoordig snel, ze hebben de nieuwste service van PortingXS (porting on Demand) geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:04:
[...]

Voor zover ik weet laat je oude operator je niet gaan als je contract nog niet is verlopen. Maar het even navragen kan geen kwaad maar je bent er wel een beetje laat mee als het morgen al plaatsvind.
Porteren bij Tele2 kan tegenwoordig snel, ze hebben de nieuwste service van PortingXS (porting on Demand) geïmplementeerd.
in mijn hoofd las ik 11 april als 11 mei. dan was er iets meer dan een maand opzeg termijn. het hele idee dat mijn nieuwe abonnement een week na aanvraag al ingaat is vrij apart. ik heb nog nooit een nummer meegenomen en dubbele abonnementskosten hoeven te betalen in bijna 20 jaar en daardoor helemaal verkeerd de datum geinterpreteerd. kwartje viel pas toen ik de sms vanavond opnieuw las. Toen ik hem ontving zat ik in een workshop en vluchtig even snel gelezen. als ik dubbele kosten krijg ik hierdoor, ben ik ook weer snel weg bij tele2. heb een maandelijkse abonnement en wil het eigenlijk even uitproberen en daarna kijken of ik wel of niet blijf en/of ik een betere actie kan vinden.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Per vandaag over naar Vodafone. Doei Tele2! We houden GEEN contact.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
PcDealer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:22:
Jij was toch diegene die boos was op Tele2 omdat je je rekeningen niet had betaald en weigerde te doen wat de klantenservice je vroeg om het op te lossen?

Maar veel plezier op het netwerk met de laagste downloadsnelheid van het land en een extra verbintenis aan monopolist Ziggo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Richh schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:46:
[...]

Jij was toch diegene die boos was op Tele2 omdat je je rekeningen niet had betaald en weigerde te doen wat de klantenservice je vroeg om het op te lossen?
Het lag iets genuanceerder en de klantenservice keek niet verder dan hun neus lang was. Pas bij een speciale afdeling werd e.e.a. wel opgelost.
Maar veel plezier op het netwerk met de laagste downloadsnelheid van het land en een extra verbintenis aan monopolist Ziggo... ;)
Snelheid boeit mij niet en wat extra korting schaadt mij niet. Bovendien heb ik nu meer zeggenschap over hoe ik betaal.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
PcDealer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:22:
Dat luchtte vast op zeker?

Helaas voor jou is het gras nergens groener. Ze hebben allemaal hun problemen en eigenaardigheden.
Hier heeft mijn zoon vodafone, en gezien die ervaring qwa klantenservice daar, maar vooral de dekking en snelheid, zou ik niet zo snel meer voor hun kiezen. Maar dat verschilt helemaal waar je woont, werkt en verder komt.

Desalniettemin wens ik je veel succes bij vodafone.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Per vandaag over op tele2. Nog geen 2 uur over maar bereik is minimaal 2x zo goed. Het schommelt op mijn nieuwe telefoon tussen de helft en vol bereik op dezelfde plek. Weet nog niet waar het aan ligt. Maar snelheid is wel ruim2x zo hoog. Daarentegen is upload ook 3x zo laag vergeleken met vodafone (ik had vodafone red). Zie screenshot hieronder. Speedtest op dezelfde locatie en zelfs dezelfde plek.

Vodafone speedtest
Vodafone
Tele2 speedtest
Tele2

Voorlopig tevreden. Gelukkig heb ik weinig upload op mijn mobiel, want dat was anders wel een flinke domper geweest.

Edit: zowel klantenservice van tele2 als vodafone waren verbaast dat ik zo snel over kon. Misschien vonden ze bij vodafone dat ik teveel korting had met friends and family en ziggo en mocht ik daarom zo snel weg?

[ Voor 10% gewijzigd door Dxue op 11-04-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Concurrentie...

Onbeperkt bij Lyca voor 17,50.
(FUP 50GB).

Alleen de tevredenheidsscores op Bellen.com zijn nog erger dan bij Tele2.
(Bij Tele2 de gok gewaagd ondanks de reviews, beetje doorheen prikken, veel zeikers, en ben zelf zeer tevreden).

Aan 50GB heb ik wel genoeg, dus scheelt het toch 100 euro per jaar en wellicht betere 4G dekking op vakantie (zwak punt van Tele2). en 10GB roaming per maand ipv 8.

[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 11-04-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
Titusvh schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:24:
Concurrentie...

Onbeperkt bij Lyca voor 17,50.
(FUP 50GB).

Alleen de tevredenheidsscores op Bellen.com zijn nog erger dan bij Tele2.
(Bij Tele2 de gok gewaagd ondanks de reviews, beetje doorheen prikken, veel zeikers, en ben zelf zeer tevreden).

Aan 50GB heb ik wel genoeg, dus scheelt het toch 100 euro per jaar en wellicht betere 4G dekking op vakantie (zwak punt van Tele2). en 10GB roaming per maand ipv 8.
Die 17,50 is alleen voor de eerste maand, lees ik net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-09 08:09
Die Lyca bundel is alleen voor de 1e maand 17.50 daarna is het 35 e per maand. Of je moet continue nieuwe simkaartjes online bestellen, zodat je net een nieuwe klant lijkt ;-)

Daarnaast is het ook zo, dat LycaMobile continue van bundels verandert. Wees dus niet verbaast als volgende maand de bundel al aangepast.

Wel leuk dat je met Prepaid nu ook onbeperkt hebt, dat was nog niet mogelijk bij andere providers :-)

Maar echt concurrentie is dit niet hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door fl2001 op 11-04-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Oops, alleen de eerste maand.
Sorry voor de stemmingmakerij, had ik niet gezien. Dan is het geen aantrekkelijke optie.

Dan was Simpel sympathieker. Daar blijven de alles voor half geld aanbiedingen gewoon gedurende de hele contract periode. Maar geen onbeperkt.

Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Ik heb heel vaak het probleem dat de verbinding zomaar wegvalt tijdens het bellen, met Hollandsnieuwe had ik hier nooit last van (2 maanden geleden overgestapt).

[ Voor 36% gewijzigd door TI_Observer op 11-04-2018 18:09 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:41
Vandaag toch ook maar de knoop doorgehakt. Ik stap over van Tele2 2GB+onbep bellen/sms voor €15 naar Simpel 5GB+onbep. bellen+1000sms voor €10. Zit hiermee wel vast aan een 2-jaarcontract ipv maandelijks opzegbaar.

Ben 3 jaar klant geweest bij Tele2 en was/ben zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic gaat over Tele2 Mobiel, niet over overstappen van Tele2 naar een andere provider of ervaringen met andere providers. Gelieve die berichten in de juiste topics te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Dxue schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:58:
Per vandaag over op tele2. Nog geen 2 uur over maar bereik is minimaal 2x zo goed. Het schommelt op mijn nieuwe telefoon tussen de helft en vol bereik op dezelfde plek. Weet nog niet waar het aan ligt. Maar snelheid is wel ruim2x zo hoog. Daarentegen is upload ook 3x zo laag vergeleken met vodafone (ik had vodafone red). Zie screenshot hieronder. Speedtest op dezelfde locatie en zelfs dezelfde plek.

[afbeelding]
Vodafone
[afbeelding]
Tele2

Voorlopig tevreden. Gelukkig heb ik weinig upload op mijn mobiel, want dat was anders wel een flinke domper geweest.

Edit: zowel klantenservice van tele2 als vodafone waren verbaast dat ik zo snel over kon. Misschien vonden ze bij vodafone dat ik teveel korting had met friends and family en ziggo en mocht ik daarom zo snel weg?
Kijk maar uit, Vodafone laat je zonder waarschuwing vervroegd gaan maar brengt vervolgens ineens een afkoopsom in rekening voor de resterende termijn(en) na een maand. Ik heb het al bij best wat mensen gezien nu. Heel makkelijk geld vangen voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Teckna schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:32:
[...]

Kijk maar uit, Vodafone laat je zonder waarschuwing vervroegd gaan maar brengt vervolgens ineens een afkoopsom in rekening voor de resterende termijn(en) na een maand. Ik heb het al bij best wat mensen gezien nu. Heel makkelijk geld vangen voor ze.
mijn contract was al 2016 afgelopen, dus er is niks na die maand :).

anyway ik merk nog niks ervan dat volte sneller een verbinding opzet. ik moet nog regelmatig 5 seconden of langer wachten voordat ik de beltoon hoor. Zonder dat voordeel is tele2 voor mij niet echt interessant. er zijn goedkopere alternatieven met evenveel mb en meer minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Voordeel van Volte is momenteel als je op hetzelfde netwerk zit dat de lijn snel overgaat. Bij het bellen naar een ander netwerk zit er weer vertraging tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Dxue schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 03:26:
[...]

mijn contract was al 2016 afgelopen, dus er is niks na die maand :).

anyway ik merk nog niks ervan dat volte sneller een verbinding opzet. ik moet nog regelmatig 5 seconden of langer wachten voordat ik de beltoon hoor. Zonder dat voordeel is tele2 voor mij niet echt interessant. er zijn goedkopere alternatieven met evenveel mb en meer minuten
Het opzetten van de netwerk is bij mij wel degelijk sneller met 4G dan als ik op het 3G netwerk zit, alleen wordt het vertraagd als die gene die jij belt geen Tele2 heeft of alleen op het 3G netwerk zit van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:40:
[...]

Het opzetten van de netwerk is bij mij wel degelijk sneller met 4G dan als ik op het 3G netwerk zit, alleen wordt het vertraagd als die gene die jij belt geen Tele2 heeft of alleen op het 3G netwerk zit van Tele2.
Dat gaat allemaal beter worden als de operators hun interconnect volledig op SIP zetten, dat is nu niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Valt me op dat mijn iPhone de laatste tijd steeds vaker op 3G verbinding maakt als ik op mijn werk zit. 4G signaal is 3 à 4 streepjes, dus dat zou eigenlijk geen reden kunnen zijn. Snelheid op 4G is ook merkbaar trager dan een half jaar geleden.
Beginnende capaciteit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:56:
Valt me op dat mijn iPhone de laatste tijd steeds vaker op 3G verbinding maakt als ik op mijn werk zit. 4G signaal is 3 à 4 streepjes, dus dat zou eigenlijk geen reden kunnen zijn. Snelheid op 4G is ook merkbaar trager dan een half jaar geleden.
Beginnende capaciteit problemen?
Bedoel je met bellen of in het algemeen. Terugval naar 3G zou niet moeten gebeuren als je en VoLTE en 3 á 4 streepjes ontvangst hebt.
Als je routering niet goed staat kan bijv je inkomende gesprekken naar 3G worden gezet en dat is niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:04:
[...]

Bedoel je met bellen of in het algemeen. Terugval naar 3G zou niet moeten gebeuren als je en VoLTE en 3 á 4 streepjes ontvangst hebt.
Als je routering niet goed staat kan bijv je inkomende gesprekken naar 3G worden gezet en dat is niet zoals het hoort.
Nee niet met bellen, doe ik bijna nooit.
Data gaat heel vaak naar 3G. Op deze locatie zitten veel kantoren en heeft Tele2 alleen op afstand masten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje: ik heb veel problemen met het ontvangen van 2FA sms-berichten. Zo krijg ik PayPal deze niet altijd door of veel te laat. Hetzelfde gebeurd bij Google, al gebruik ik dit als ik niet toegang heb tot mijn generator-app. Daarvoor moet ik bij deze diensten vaak kiezen voor 'bel mij'.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Ik zit op 4G met een OP3.

Thanks.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 15-04-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-09 08:51
HollowGamer schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:08:
Even een vraagje: ik heb veel problemen met het ontvangen van 2FA sms-berichten. Zo krijg ik PayPal deze niet altijd door of veel te laat. Hetzelfde gebeurd bij Google, al gebruik ik dit als ik niet toegang heb tot mijn generator-app. Daarvoor moet ik bij deze diensten vaak kiezen voor 'bel mij'.

Thanks.
Dit probleem heb ik ook met 2FA smsen die helemaal niet meer aankomen
Ik heb dit al gemeld bij de Klantenservice maar daar was niks over bekend
en ze zeiden dat het waarschijnlijk aan Paypal ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
HollowGamer schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:08:

Thanks.
heb hier het zelfde probleem.
paypal en Playstation 2FA komen niet binnen

4G op iphone SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken (ongeveer) heb ik heel slecht internet van tele2 op mijn mobiele telefoon. Hebben anderen hier ook last van? Mijn internetverbinding is constant 'H' ipv de 4G die ik zou moeten hebben. Erg vervelend en ik ben benieuwd of het aan mij ligt of niet. Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik heb er zelf geen last van in Rotterdam met mijn iPhone se :)

Alleen wanneer ik de trein zit een ik reis lange afstanden dan is mijn telefoon op H en blijft het ook daarzo. Anders is het gewoon 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:08:
Sinds 2 weken (ongeveer) heb ik heel slecht internet van tele2 op mijn mobiele telefoon. Hebben anderen hier ook last van? Mijn internetverbinding is constant 'H' ipv de 4G die ik zou moeten hebben. Erg vervelend en ik ben benieuwd of het aan mij ligt of niet. Bedankt alvast!
Dat kan natuurlijk locatie gebonden zijn! Heb je het overal, of alleen thuis of alleen op het werk? Zo ja welke locatie? Kan je je sim in een ander toestel stoppen om te kijken of het dan nog zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004

kraats

Ik rol

Ik merkte dat laatst ook (omgeving Harderwijk) en het lastige is dat op 3G veel apps niet normaal te gebruiken zijn. Kan best sporadisch zijn geweest, maar ik heb sindsdien de app LTE Discovery op m'n HTC One M9 gezet die 'm harder dan standaard forceert naar 4G. Sindsdien vele malen sneller 4G verbinding en daardoor ook geen H'tje meer in beeld.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:52
Een groot voordeel van Tele2 vond ik altijd dat de bundels maandelijks opzegbaar en aanpasbaar zijn. Nu ben ik in februari en maart geswitcht en wat blijkt: verkeerde bundels worden gefactureerd (op de bevestigingsmail van de wijziging staat de ene bundel, op de factuur de andere).

Dan denk je dat een klantenservice even 4 euro gecrediteerd, maar nee: ze blijven lekker hangen in hun eigen gelijk. Dan is die lol van aanpasbare bundels er ook wel af. Dag Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 06:51:
[...]

Dat kan natuurlijk locatie gebonden zijn! Heb je het overal, of alleen thuis of alleen op het werk? Zo ja welke locatie? Kan je je sim in een ander toestel stoppen om te kijken of het dan nog zo is.
Ik heb het overal, zowel in Utrecht, Zeist, Amersfoort en zelfs helemaal in Leeuwarden (daar was ik in het weekend). Dus ik denk niet dat het aan de locatie ligt. Een andere telefoon proberen is inderdaad een slimme optie, bedankt voor de tip! Ik zal vanavond eens een oude telefoon opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:49:
Ik merkte dat laatst ook (omgeving Harderwijk) en het lastige is dat op 3G veel apps niet normaal te gebruiken zijn. Kan best sporadisch zijn geweest, maar ik heb sindsdien de app LTE Discovery op m'n HTC One M9 gezet die 'm harder dan standaard forceert naar 4G. Sindsdien vele malen sneller 4G verbinding en daardoor ook geen H'tje meer in beeld.
Bedankt voor de tip! Ik zal de app eens downloaden en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiab7 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:42:
Een groot voordeel van Tele2 vond ik altijd dat de bundels maandelijks opzegbaar en aanpasbaar zijn. Nu ben ik in februari en maart geswitcht en wat blijkt: verkeerde bundels worden gefactureerd (op de bevestigingsmail van de wijziging staat de ene bundel, op de factuur de andere).

Dan denk je dat een klantenservice even 4 euro gecrediteerd, maar nee: ze blijven lekker hangen in hun eigen gelijk. Dan is die lol van aanpasbare bundels er ook wel af. Dag Tele2!
Ik heb ook een maandelijks opzegbaar/aanpasbaar abonnement inderdaad. Ik pas het nooit aan, maar ik vind het wel fijn om weer te terug te kunnen switchen naar KPN als deze problemen blijven voordoen. Ik heb Tele2 pas een aantal maanden en daarvoor had ik KPN. Heb daar nooit problemen mee gehad, en als ze een keer problemen hadden dan kreeg je er een extra gratis bundel voor terug. Alleen de prijs van KPN zorgde ervoor dat ik wou overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik heb in Zeist prima dekking op 4G. I.i.g op de hoofdwegen, ik kom niet in ieder huizenblok
Dekking is nog beter dan bij T-Mobile. Die hadden slechte plekken op de Woudenbergse weg en in Kerkebosch-zuid, dat is bij Tele 2 beter.
Ook Vodafone hield nooit over op die plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:40:
[...]

Ik heb het overal, zowel in Utrecht, Zeist, Amersfoort en zelfs helemaal in Leeuwarden (daar was ik in het weekend). Dus ik denk niet dat het aan de locatie ligt. Een andere telefoon proberen is inderdaad een slimme optie, bedankt voor de tip! Ik zal vanavond eens een oude telefoon opzoeken.
Helemaal in Leeuwarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Ik ben ondertussen bijna twee jaar klant van Tele2 maar had af en toe het vermoeden dat er mensen zijn die mij opbellen maar dat het bij mij niet overgaat. Vandaag heb ik eindelijk dit kunnen meemaken. Net probeerde een bezorger mij op te bellen maar de telefoon ging bij mij niet over.

Dat is wel minder :-( je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn, daar heb je deze service voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polopolo150 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:35:
Ik ben ondertussen bijna twee jaar klant van Tele2 maar had af en toe het vermoeden dat er mensen zijn die mij opbellen maar dat het bij mij niet overgaat. Vandaag heb ik eindelijk dit kunnen meemaken. Net probeerde een bezorger mij op te bellen maar de telefoon ging bij mij niet over.

Dat is wel minder :-( je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn, daar heb je deze service voor.
Ja dit probleem heb ik inderdaad ook regelmatig! Erg vervelend inderdaad. Ik heb weleens dat mensen boos zijn dat ik niet opneem of terug bel en dan weet ik er helemaal niets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is best ver reizen voor mij, ik was toevallig een dagje weg dit weekend. Dat er na 2,5 uur reizen nog steeds niets veranderd aan mijn internetverbinding overtuigd me wel van het feit dat het niet locatie verbonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Zijn er mensen hier die vpn gebruiken op de telefoon? Mijn vpn verbinding werkt qua internet perfect, maar zodra ik het interne netwerk probeer te bereiken (ip camera via tiny cam pro) doet die helemaal niks. Het heeft wel gewerkt met een vodafone abo (ook niet 100% op deze telefoon) en vraag me nu af of het provider issue is of een telefoon issue. Heb het nog 0x met tele2 voor elkaar gekregen. Het werkt trouwens perfect zodra ik op een wifi verbinding zit en dan een vpn opzet (andere locatie dan waar de camera is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 15:45

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

kraats schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:49:
Als sidenote: Die dekking in Harderwijk zal binnenkort wel een stukje opknappen:
https://www.destentor.nl/...oren-harderwijk~a85f1044/

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
De beta Tele2 app ziet er wel grappig uit.
Benieuwd of ie stabieler is dan de huidige iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Precies, ben best tevreden over de nieuwe Tele2 app. Werkt heel vloeiend en snel en oogt lekker fris, in tegenstelling tot de saaie KPN-app bijvoorbeeld.

Zitten nog wat minor grafische bugs in en er mist nog wat functionaliteit (Tele2 als je meeleest: die 1GB unlimited bundelbooster moet er echt in hoor :P) maar al met al: good job Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Richh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:53:
Precies, ben best tevreden over de nieuwe Tele2 app. Werkt heel vloeiend en snel en oogt lekker fris, in tegenstelling tot de saaie KPN-app bijvoorbeeld.

Zitten nog wat minor grafische bugs in en er mist nog wat functionaliteit (Tele2 als je meeleest: die 1GB unlimited bundelbooster moet er echt in hoor :P) maar al met al: good job Tele2!
Die saaie KPN app werkt tenminste >:).

Voordeel van de KPN app is dat ik alle mobiele abonnementen er zo in kan bekijken, weet zo niet of tele2 dat ook wil/gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wat foto’s van de beta Tele2 app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sJiIYDyLKwrwTRWfK8V9mF1Q/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s0rpXA1M6JuGh7iGoU3HAMrU/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8EV5XzkFHTLKl2aCGyfKHEtk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/igtI9Yf1xOebxvWdO8bUfACW/thumb.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door MichielFRL op 18-04-2018 22:01 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7