Om je alvast een opzetje te geven:
- Klantenservice kan beter. Is soms onduidelijk, komt afspraken niet na, medewerkers spreken elkaar tegen... heb het allemaal meegemaakt. Qua service heb ik betere ervaringen bij KPN, T-Mobile en Vodafone gehad. Desalniettemin zijn problemen altijd uiteindelijk juist opgelost.
- Snelheid ligt iets lager (15-20 mbit op KPN vs 10-15mbit op Tele2 bij mij thuis, afgelegen in Drenthe - in de steden zijn er plekken waar Tele2 netjes 140mbit doet, maar T-Mobile gaat al tot 300mbit op selecte locaties). Nee: de snelste zijn ze niet, maar Tele2 voldoet imho prima.
- Bereik heeft iets meer gaten, al is geen van allen perfect. Ik kan plekken aanwijzen waar Tele2 het beter doet dan provider X (en vice versa).
- Roaming in de EU is vrijwel overal op 3G
- Android app was vast een studentenprojectje, maar oke: het werkt
- Geen NFC-sim voor contactloos betalen en/of OV, maargoed dat is sowieso een verschrikkelijke vendor-lock die we massaal moeten boycotten
Voordelen
- Unlimited voor 25 euro.
- Echt, unlimited voor 25 euro is super! Nooit meer 'datastress', het werkt gewoon en praktisch overal. Internetuitval op kantoor? Hotspotje en je bent werknemer van de maand

- Soms prima toestelkortingen, meestal bij resellers
- Maandelijks opzegbaar optie, ultieme vrijheid. Ik heb mijn abonnement nu al 2x verlengd met een toestel wat ik daarna met winst heb kunnen doorverkopen

- VoLTE support op de meeste toestellen
- VoWIFI support
Voor mij wegen de voordelen véél zwaarder dan de nadelen.