[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26
J0kerNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Als je een Android telefoon hebt, kun je met de SIM Toolkit genieten van 4G roaming partners van Tele2 SE.

http://maps.mobileworldli...rg_id=44&cid=36#dvroaming
Hoe werkt dat dan? Ben je dan ook onder je eigen nummer bereikbaar nog? En waarom doet Tele2 NL dit niet standaard als die agreements zo veel beter zijn? Kan me voorstellen dat je zo ook kan bellen in een paar exotische landen waar Tele2 NL geen agreements heeft.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:03
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Hoe werkt dat dan? Ben je dan ook onder je eigen nummer bereikbaar nog? En waarom doet Tele2 NL dit niet standaard als die agreements zo veel beter zijn? Kan me voorstellen dat je zo ook kan bellen in een paar exotische landen waar Tele2 NL geen agreements heeft.
Je zit dan als het ware op Tele2 SE's APN, maar je bent gewoon bereikbaar onder je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
[...]

Als je een Android telefoon hebt, kun je met de SIM Toolkit genieten van 4G roaming partners van Tele2 SE.

Door alleen de IMSI te veranderen? dat kan trouwens op iPhone ook, Instellingen> Telefoon > Sima applicaties > Tele2 sim menu

Want als het goed is zet je mobiel jou IMSI sowieso naar Tele2 Zweden wanneer je in het buitenland bent (al heeft Tele2 Nederland eigen afspraken in veel landen), en ik zie niet dat mensen in België (Base) 4G krijgen.

Moet je ook de apn aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:03
Luinwethion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:41:
[...]

Door alleen de IMSI te veranderen? dat kan trouwens op iPhone ook, Instellingen> Telefoon > Sima applicaties > Tele2 sim menu

Want als het goed is zet je mobiel jou IMSI sowieso naar Tele2 Zweden wanneer je in het buitenland bent (al heeft Tele2 Nederland eigen afspraken in veel landen), en ik zie niet dat mensen in België (Base) 4G krijgen.

Moet je ook de apn aanpassen?
Uh, in de SIM toolkit moet je gewoon op Handmatig drukken, en dan op Buitenland, en dan wordt de APN automatisch veranderd. Geen idee hoe dit bij iPhone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
J0kerNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Uh, in de SIM toolkit moet je gewoon op Handmatig drukken, en dan op Buitenland, en dan wordt de APN automatisch veranderd. Geen idee hoe dit bij iPhone zit.
Oke, dat puur de IMSI veranderen, maar kreeg je daar 4G un andere landen anders dan hier vermeld

Want Tele2 Zweden heeft blijkbaar wel meer 4G contacten met andere netwerken in Europa maar Tele2 NL klanten profiteren daar niet van, ook met sim selectie in buitenland. Dat was mijn ervaring dan.

edit 2x: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Luinwethion op 06-02-2018 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 22:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

Dit is onzin. Je veranderd dan inderdaad je eigen Nederlandse IMSI naar een Zweedse IMSI uit een speciale reeks die niet is opgenomen in de roamingcontracten voor 4G van Tele2 Zweden. Je blijft dan nog steeds netjes roamen op 3G.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar het maandelijks opzegbare abonnement van Tele2 inclusief een toestel. Puur uit interesse snap ik niet hoe ze het organiseren. Ik neem bijvoorbeeld de pricewatch: Huawei P Smart Zwart die los €259 kost.

Totaal per maand
12 (2GB Data - 100min/sms)

Eenmalige kosten
202,25 (Toestel aanbetaling 168 + 4,25 thuiskopieheffing + aansluitkosten 30)

Contract
Maandelijks opzegbaar
Totale toestelprijs is 168

Als ik nu direct opzeg betaal ik dan 202,25 + 12 = 214,25 voor het toestel in totaal? Dat lijkt me een slechte deal voor Tele2 maar ik lees nergens dat er nog een naheffing of afkoop plaatsvindt in het bestelproces. De algemene voorwaarden vind ik ook niet heel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Aghanim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:16:
Ik ben aan het kijken naar het maandelijks opzegbare abonnement van Tele2 inclusief een toestel. Puur uit interesse snap ik niet hoe ze het organiseren. Ik neem bijvoorbeeld de pricewatch: Huawei P Smart Zwart die los €259 kost.

Totaal per maand
12 (2GB Data - 100min/sms)

Eenmalige kosten
202,25 (Toestel aanbetaling 168 + 4,25 thuiskopieheffing + aansluitkosten 30)

Contract
Maandelijks opzegbaar
Totale toestelprijs is 168

Als ik nu direct opzeg betaal ik dan 202,25 + 12 = 214,25 voor het toestel in totaal? Dat lijkt me een slechte deal voor Tele2 maar ik lees nergens dat er nog een naheffing of afkoop plaatsvindt in het bestelproces. De algemene voorwaarden vind ik ook niet heel duidelijk.
Heb ik gedaan.
Bij mobiel.nl:

Mate 10 Pro kost 749€

Met Tele2 abonnement = 626+30+12= 668 81€ voordeel en ik had een simkaartje voor een vriend die mij aan het bezoeken was vanuit het buitenland.

De dag dat mijn telefoon geleverd was, heb ik gebeld voor opzegging, meneer aan de lijn begreep niks van, maar alles was binnen 2 minuten geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:23
Heb hier 2 iPhones met de laatste iOS versie en Tele2 sim.
Bij aanbieder staat bij iPhone 1 Tele2 NL 31.1 en hierbij staat de optie bellen via WiFi aan.
Bij iPhone 2 staat bij aanbieder Tele2 NL 31.5 en hierbij is de optie bellen vi WiFi niet beschikbaar.

Blijkbaar is de aanbieder versie niet van toepassing op het wel of niet kunnen bellen via WiFi?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Over VoWiFi/VoLTE gesproken....

Iemand hier last (met een S8) dat de andere partij je niet goed hoort? Happeningen en "digitale ruis" hoort man aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
Tele2 heeft -eindelijk- 4G dekking in mijn woonplaats *O* . De tele2 dekkingskaart gaf vrolijk aan dat er dekking was, maar dat was zoals ik bij sommige mensen kon zien niet het geval.

Afgelopen week hebben ze een antenne geplaatst aan de 'kerktoren' in het dorp. (klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MmMSoXAt.jpg?1

Een zwarte Tele2 kast staat (wat ongelukkig) op het terrein van de kerk. Ligt geen glasvezel hier, dus vermoed dat die straalverbinding naar het naastgelegen dorp gaat en daar op de vezel verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:26:
Tele2 heeft -eindelijk- 4G dekking in mijn woonplaats *O* . De tele2 dekkingskaart gaf vrolijk aan dat er dekking was, maar dat was zoals ik bij sommige mensen kon zien niet het geval.

Afgelopen week hebben ze aan antenne geplaatst aan de 'kerktoren' in het dorp. (klik voor groot)

[afbeelding]

Een zwarte Tele2 kast staat (wat ongelukkig) op het terrein van de kerk. Ligt geen glasvezel hier, dus vermoed dat die straalverbinding naar het naastgelegen dorp gaat en daar op de vezel verder gaat.
Surhuisterveen, met een afwijkende opzet, geen RRH maar zg Nokia Fleximodules. De site is nog niet On air dus je zal er nog geen profijt van hebben dat duurt nog een week of 2. Ik denk dat de dish aan de andere kant nog geïnstalleerd moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 08-02-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Surhuisterveen, met een afwijkende opzet, geen RRH maar zg Nokia Fleximodules. De site is nog niet On air dus je zal er nog geen profijt van hebben dat duurt nog een week of 2. Ik denk dat de dish aan de andere kant nog geïnstalleerd moet worden.
Ergens snap ik niet waarom er voor gekozen is om een antenne op de kerk te plaatsen ipv in de zendmast een paar 100 meter verderop. Op het oog lijkt er voldoende ruimte in die mast te zitten, en hebben de omliggende dorpen ook iets betere dekking.

Ik zit zelf nog niet bij Tele2, juist omdat er geen dekking was, maar misschien wordt het nu wel interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2018 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:48:
[...]

Ergens snap ik niet waarom er voor gekozen is om een antenne op de kerk te plaatsen ipv in de zendmast een paar 100 meter verderop. Op het oog lijkt er voldoende ruimte in die mast te zitten, en hebben de omliggende dorpen ook iets betere dekking.

Ik zit zelf nog niet bij Tele2, juist omdat er geen dekking was, maar misschien wordt het nu wel interessant.
Geen toestemming, dat is een Vodafone mast, die zijn vaak constructief iets zwakker(zeker de wat oudere masten) waardoor met een extra set antennes(+ in geval van Tele2 ook RRH's) de maximale windbelasting overschreden kan worden. Dus dan moet je op zoek naar een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Geen toestemming, dat is een Vodafone mast, die zijn vaak constructief iets zwakker(zeker de wat oudere masten) waardoor met een extra set antennes(+ in geval van Tele2 ook RRH's) de maximale windbelasting overschreden kan worden. Dus dan moet je op zoek naar een andere locatie.
Ah ok, nooit geweten dat het een mast van Vodafone was.

Dat KPN dan nog helemaal bovenin die mast zit verbaast me dan nog ;) Heb nog wat oude foto's van die mast: https://imgur.com/a/N4Ytx.

Mogelijk is dat inmiddels al weer iets anders aangezien KPN nu ook 4G+ heeft hier, was op het moment van het nemen van die foto er dacht ik nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Ah ok, nooit geweten dat het een mast van Vodafone was.

Dat KPN dan nog helemaal bovenin die mast zit verbaast me dan nog ;) Heb nog wat oude foto's van die mast: https://imgur.com/a/N4Ytx.

Mogelijk is dat inmiddels al weer iets anders aangezien KPN nu ook 4G+ heeft hier, was op het moment van het nemen van die foto er dacht ik nog niet.
Lijkt inderdaad meer een KPN mast, nou ja er is geen toestemming verleend dus dan houd het op.

De nieuwe locatie zit mooi midden in het dorp zo te zien. Zodra deze live gaat kan je het de volgende dag ook zien op de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
[...]

Wees blij dat providers niet zoals in veel andere landen buiten Europa gebruikelijk is, allemaal in dezelfde mast of op dezelfde opstelpunten zitten. De diversiteit van masten en opstelpunten zorgt er juist voor dat je concurrentie hebt op dekking en je in je huis of op het werk met de ene provider wel kan internetten en bellen en met de andere provider weer niet. Al was het maar voor 112 handig. Wie weet zijn er nu een paar huizen/bedrijven waar door de Tele2 locatie wel net Tele2 doordringt en geen enkele andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Tsja daar kan zoveel achter zitten, daar is zowat een boekwerk over te schrijven. Hoe lang staat die mast er? Vermoedelijk stond de kerk er toen al :) Wellicht is in de jaren '90 die site in de kerk gebouwd en is de mast later geplaatst. Verplaatsen naar de mast kost geld en de verbeterde dekking (?) moet wel opwegen tegen de kosten die dat met zich mee brengt. Daarnaast, wellicht zijn er met de kerk dusdanig gunstige contractuele voorwaarden vastgelegd dat men daar liever niet weg gaat. Alles draait uiteindelijk om geld en dat sommige klanten dat in de praktijk mogelijk niet begrijpen zal de boekhouders van dienst een administratieve worst wezen :) Jij kijkt naar de feiten en omstandigheden op dit moment, de operator naar de lange termijn maar ook naar de budgetten. Geen enkele operator heeft immers een oneindige bak met geld en is het vaak een kwestie van prioriteiten stellen en voor- en nadelen tegen elkaar wegstrepen.

Last but not least; visuele ruimte in een mast zegt niet alles. De reeds aanwezige operators kunnen een bepaald deel van de mast huren cq gereserveerd hebben, met het oog op uitbreiding en of microwaves. Verder; misschien zit dat type mast al aan zijn maximale belasting, niet elke mast is immers hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Raider095 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Tsja daar kan zoveel achter zitten, daar is zowat een boekwerk over te schrijven. Hoe lang staat die mast er? Vermoedelijk stond de kerk er toen al :) Wellicht is in de jaren '90 die site in de kerk gebouwd en is de mast later geplaatst. Verplaatsen naar de mast kost geld en de verbeterde dekking (?) moet wel opwegen tegen de kosten die dat met zich mee brengt. Daarnaast, wellicht zijn er met de kerk dusdanig gunstige contractuele voorwaarden vastgelegd dat men daar liever niet weg gaat. Alles draait uiteindelijk om geld en dat sommige klanten dat in de praktijk mogelijk niet begrijpen zal de boekhouders van dienst een administratieve worst wezen :) Jij kijkt naar de feiten en omstandigheden op dit moment, de operator naar de lange termijn maar ook naar de budgetten. Geen enkele operator heeft immers een oneindige bak met geld en is het vaak een kwestie van prioriteiten stellen en voor- en nadelen tegen elkaar wegstrepen.

Last but not least; visuele ruimte in een mast zegt niet alles. De reeds aanwezige operators kunnen een bepaald deel van de mast huren cq gereserveerd hebben, met het oog op uitbreiding en of microwaves. Verder; misschien zit dat type mast al aan zijn maximale belasting, niet elke mast is immers hetzelfde.
De Tele2 site in/op de kerk staat er nu net een week. Voorheen was er niks te bekennen daar.

Maar na wat navraag hier stond inderdaad al een tijdje op de planning dat er een mast zou komen. Leuke bijdrage voor de kerk levert het natuurlijk ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:48
2 januari contract vernieuwd met andere bundel en andere prijs, maar nog steeds niet verwerkt terwijl de nieuwe (oude) bundel al is ingegaan. Factuurdatum is 15 februari dus over 3 dagen. Waarom duurt het zo verrekte lang? We zitten bijna half februari. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Mensen met iOS kunnen bevestigen dat VoWifi al werk op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSVR
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
iPhone SE wel maar iPhone 7 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004

kraats

Ik rol

Hoe zie je op IOS dat VoWIFI werkt? Collega met een iPhone kan de optie wel aanzetten, maar ziet verder niks bijzonders tijdens een gesprek

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
kraats schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:35:
Hoe zie je op IOS dat VoWIFI werkt? Collega met een iPhone kan de optie wel aanzetten, maar ziet verder niks bijzonders tijdens een gesprek
Ik heb het net aangezet en zie nu naast Tele2NL ook het woord WiFi staan in de balk bovenin het scherm van mijn iphone7

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:36
Een paar dagen geleden is m'n nieuwe Tele2 4g sim only abbo ingegaan. Na 2 jaar met plezier een KPN abbo met 5GB data gehad te hebben, was het eens tijd om naar een andere telco te kijken.
Maar tot nu valt het me niet mee moet ik zeggen: ik woon (west) en werk (oost) in Utrecht, maar zowel de dekking als snelheid is allerbelabbertst. Vaak switcht m'n Nexus 5 naar 3g en op 4g is de snelheid max 3Mbps down en 0.3Mbps up. Vraag me af of er niet iets anders aan de hand is...

Edit: Misschien maar eens bellen met de helpdesk, want ik zie nu in Mijn Tele2 zelfs dat m'n verbruik 0 is. Er wordt blijkbaar weinig geregistreerd

[ Voor 13% gewijzigd door netiul op 12-02-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Zo, VoWiFi werkt niet in het buitenland, zou wel fijn zijn om in het buitenland tegen lokale tarieven bellen en gebeld worden.

Vroeg ik me af, als mijn telefoon verbonden is aan een router/telefoon met VPN naar Nederland, dan zou VoWiFi wel moeten werken toch?

Dus setup is:

Telefoon met Tele2 simkaart op vliegtuig modus

Telefoon met locale simkaart, met VPN verbinding naar Nederland, wifi hotspot aan.

Telefoon met Tele2 simkaart via wifi verbinden aan telefoon met lokale sim.

!?

[ Voor 24% gewijzigd door Luinwethion op 12-02-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Luinwethion schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:14:
Zo, VoWiFi werkt niet in het buitenland, zou wel fijn zijn om in het buitenland tegen lokale tarieven bellen en gebeld worden.

Vroeg ik me af, als mijn telefoon verbonden is aan een router/telefoon met VPN naar Nederland, dan zou VoWiFi wel moeten werken toch?

Dus setup is:

Telefoon met Tele2 simkaart op vliegtuig modus

Telefoon met locale simkaart, met VPN verbinding naar Nederland, wifi hotspot aan.

Telefoon met Tele2 simkaart via wifi verbinden aan telefoon met lokale sim.

!?
Dat zijn wel leuke dingen om te testen, wanneer horen we van je ;)
Zo had Voda vroeger ook van die femtocell versterkers via internet, ik vroeg me ook altijd af of dat in een hotel in Frankrijk zou werken.

Maar ik denk dat ze dat wel redelijk hebben afgedicht, met een VPN en zonder GPS zal het wellicht werken maar dan kan je beter een SIP accountje kopen (prepaid) voor buiten de EU. Minder moeite en gewoon bellen met een vast nummer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
franssie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:24:
[...]

Dat zijn wel leuke dingen om te testen, wanneer horen we van je ;)
Hummm.. ben in april in Dubai :p
Had in december willen testen, maar S8 van medereiziger had de update voor VoWiFi nog niet gekregen.
franssie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:24:
[...]

Maar ik denk dat ze dat wel redelijk hebben afgedicht, met een VPN en zonder GPS zal het wellicht werken maar dan kan je beter een SIP accountje kopen (prepaid) voor buiten de EU. Minder moeite en gewoon bellen met een vast nummer.
Zou lokatie informatie daar een rol spelen? Dat is ook interessant, maar goed, voor Android fake GPS en klaar.

Ik kan deels morgen testen, je hebt me al wat ideeën geven voor een paar test cases... ;)

Edit:

De reden waarom ik niet een SIP neemt is dat ik niet eens zo veel bel tbh, lokaal ga ik een Virgin mobile sim-kaart kopen, maar omdat ik wat langer blijf en soms zijn er van die instanties die je alleen telefonisch kan bereiken, als het werkt, dan een oude iPhone mee nemen en een keertje per daar aan de wifi verbinden is geen slechte idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Luinwethion op 13-02-2018 00:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
Heeft er iemand connecties met 4gmasten.nl?
Nog geen update deze maand helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:39
MichielFRL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:14:
@The_Wireless_Guy Is de redacteur van 4Gmasten.nl
Je zou het aan hem kunnen vragen ;) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:14:
Ik ben er mee bezig, wat issues gehad met de laptop waarop ik heb heb draaien. Daarnaast heeft Vodafone de 4G2100 in gebruik genomen en daarvoor ben ik alles aan het ombouwen. Dat is bijna klaar. Ik heb al wel de T-Mobile kaart kunnen updaten. Bijbehorend bericht op de website is nog niet gereed.
In de data van afgelopen weekend zat trouwens nog geen nieuwe Tele2 data.

Al met al: og even geduld a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-09 14:16
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Ik ben er mee bezig, wat issues gehad met de laptop waarop ik heb heb draaien. Daarnaast heeft Vodafone de 4G2100 in gebruik genomen en daarvoor ben ik alles aan het ombouwen. Dat is bijna klaar. Ik heb al wel de T-Mobile kaart kunnen updaten. Bijbehorend bericht op de website is nog niet gereed.
In de data van afgelopen weekend zat trouwens nog geen nieuwe Tele2 data.

Al met al: og even geduld a.u.b.
Heeft KPN 4G2100 ook niet geactiveerd?
Ben erg benieuwd naar alle updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Joostglas schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Heeft KPN 4G2100 ook niet geactiveerd?
Ben erg benieuwd naar alle updates!
Het is me nog niet opgevallen dat KPN ook veel 2100 sites heeft, als ik met Vodafone klaar ben zal ik daar eens naar kijken. KPN is al voorbereid omdat ze eerder al enkele test sites heeft gehad met 4G2100.

Ook hier geldt: nog even geduld aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Kreeg vanmorgen een "Provider update" pop-up, zo te zien is bellen over WiFi nu ook hier beschikbaar (iPhone 7 iOS 11.2.5).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AFnTPLQH06fAchV9o0rxUAuj/thumb.png

Nog niet getest hoe de kwaliteit is.

[ Voor 28% gewijzigd door BlazeMuis op 15-02-2018 09:38 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:02
BlazeMuis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:35:
Kreeg vanmorgen een "Provider update" pop-up, zo te zien is bellen over WiFi nu ook hier beschikbaar (iPhone 7 iOS 11.2.5).

[afbeelding]

Nog niet getest hoe de kwaliteit is.
Dat is wel mooi zeg! Goed dat Tele2 hier stappen in maakt. Bij KPN beloven ze het al een paar jaar, maar het is nog steeds niet beschikbaar.

• dutchnltweaker
Klopt @BlazeMuis op de website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Staan nu kopjes met een paar merken Met onder andere Apple, de iPhone SE en de iPhone 6 tot en met de iPhone X ondersteunt op dit moment VoWifi (voice over wifi ook wel genoemd wifi bellen).

[ Voor 31% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-02-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Luinwethion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Oke, dat puur de IMSI veranderen, maar kreeg je daar 4G un andere landen anders dan hier vermeld

Want Tele2 Zweden heeft blijkbaar wel meer 4G contacten met andere netwerken in Europa maar Tele2 NL klanten profiteren daar niet van, ook met sim selectie in buitenland. Dat was mijn ervaring dan.

edit 2x: typo
@J0kerNL Nope de landen blijven hetzelfde, deze methode was vorig jaar ook ter sprake gekomen met mensen die beweerde opeens 4G overal in de EU te hebben wat totaal niet klopte... het enigste wat die methode doet is bijvoorbeeld als je in Duitsland bet en je met automatisch alleen kan roamen op Telekom.de en O2, als je handmatig selecteerd en in het buitenland dan kom Vodafone.de als extra optie aanbod waar je dan op kan roamen. Dit is alleen op 2 en 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OAVoHMY2lHKoJgOBT6haxOrP/full.png

Nette snelheid in Leeuwarden _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door MichielFRL op 17-02-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Hoe is tele2 unlimited met een mifi router momenteel? Ben aan het overwegen, aangezien ik tijdelijk ergens ga wonen zonder internet en ipv een (veel te dure) jaarcontract te nemen voor vast internet zou ik ook tele2 kunnen gebruiken.

En mocht mifi router niet kunnen, weet iemand toevallig een goedkoop telefoontje met 4g en hotspot functie?
Goedkoopste die ik heb kunnen vinden: pricewatch: Archos Access 50 4G Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Tele2 en MiFi is no-go, ze gaan daar strenger controleren.

Ook met een telefoon, moet je even kijken naar hun 4G ready lijst, al is dat lijst niet echt de gehele plaatje, zorg tenminste dat jou toestel band 20 en 7 ondersteunen, anders loop je de risico dat je abonnement geblokkeerd wordt.

Tweede hands Lumia 550 geen optie?

Edit:

Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router gebruiken

Wat ik wel gek vind is dat je het volgende vindt bij Tele2 in de FAQ:
Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?
Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.
Met meeste 4G routers kun je gewoon bellen :p
---

Andere topic.

Heb VoLTE op een S8 weer uit moeten zetten... Ik hoor perfect maar aan de andere kant wordt geklaagd dat ik slecht te verstaan ben, en dat is vooral als in vaste nummers bel.

Ook VoWiFi lijkt niet zuiver te werken met de S8, als mogelijk ga ik volgende week met een iPhone X testen.

Irritant dat tele2 geen online informatie heeft staan over toekomstige uitbreidingen.

@The_Wireless_Guy heb je een update voor locatie 2524CP? ^^

[ Voor 32% gewijzigd door Luinwethion op 18-02-2018 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Luinwethion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 02:41:
....

@The_Wireless_Guy heb je een update voor locatie 2524CP? ^^
Aan het Ledeganckplein staat een T-Mobile locatie die door Tele2 geshared gaat worden. Ik kan geen exacte datum noemen(die is er gewoonweg niet) maar ik schat in dat dit ergens eind Q3 kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
The_Wireless_Guy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Aan het Ledeganckplein staat een T-Mobile locatie die door Tele2 geshared gaat worden. Ik kan geen exacte datum noemen(die is er gewoonweg niet) maar ik schat in dat dit ergens eind Q3 kan worden.
Thanks, komt ongeveer overheen met wanneer ik T-Mobile mag verlaten, maar de rest zitten nog wel bij Tele2, ga toch onderzoeken waarom ook VoWiFi problematish is.... en als ik via VPN gebruik van VoWiFi in het buitenland kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Luinwethion schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Thanks, komt ongeveer overheen met wanneer ik T-Mobile mag verlaten, maar de rest zitten nog wel bij Tele2, ga toch onderzoeken waarom ook VoWiFi problematish is.... en als ik via VPN gebruik van VoWiFi in het buitenland kan maken
Wat werkt er niet lekker aan VoWifi?ik heb ook een S8 en ik merk het niet eens dat ik op VoWifi zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
The_Wireless_Guy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 06:58:
[...]

Wat werkt er niet lekker aan VoWifi?ik heb ook een S8 en ik merk het niet eens dat ik op VoWifi zit.....
Dat is grotendeels vergelijkbaar aan de problemen van VoLTE, dus vooral dat de andere partij je niet goed kan verstaan.
Je klinkt dus ver en soms klinkt als het het geluid super gecomprimeerd wordt.

Hardware probleem lijkt me onwaarschijnlijk, want het zelfde probleem hadden we met VoLTE op een S7 (zelfde simkaart), toen ben je geconstateerd dat een storing met VoLTE hier in de omgeving was.

Aan de wifi is het ook niet, 100/30 vdsl verbinding met latency van gemiddeld 10ms, alleen een AP op 5Ghz, geen extenders of iets in die richting.

Daarnaast heb ik de laatste tijd ook een paar VoLTE en VoWiFi klachten bij de Tele2 forum voorbij zien komen.
Klantenservice gaat niet op in.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/vowifi-69197

https://forum.tele2.nl/sm...fi-bellen-uitzetten-69237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Luinwethion schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Dat is grotendeels vergelijkbaar aan de problemen van VoLTE, dus vooral dat de andere partij je niet goed kan verstaan.
Je klinkt dus ver en soms klinkt als het het geluid super gecomprimeerd wordt.

Hardware probleem lijkt me onwaarschijnlijk, want het zelfde probleem hadden we met VoLTE op een S7 (zelfde simkaart), toen ben je geconstateerd dat een storing met VoLTE hier in de omgeving was.

Aan de wifi is het ook niet, 100/30 vdsl verbinding met latency van gemiddeld 10ms, alleen een AP op 5Ghz, geen extenders of iets in die richting.

Daarnaast heb ik de laatste tijd ook een paar VoLTE en VoWiFi klachten bij de Tele2 forum voorbij zien komen.
Klantenservice gaat niet op in.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/vowifi-69197

https://forum.tele2.nl/sm...fi-bellen-uitzetten-69237
Het blijft mobiele telefonie en bovendien als je naar bijv vaste lijnen belt of bij naar een mobiele aansluiting van een andere operator moet er transcoding plaatsvinden omdat de codec die voor VoLTE gebruikt wordt vaak niet ondersteund wordt op het andere netwerk of op de gebruikte interconnect verbinding.

Ik hoor ook wel eens wat vervorming bij bellen met vaste lijnen. Helaas kan er bij transcoding wel eens wat misgaan en aangezien VoLTE en VoWifi over hetzelfde platform worden afgehandeld zal je als je er met VoLTE last van hebt ook met VoWifi last van kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:26:

Afgelopen week hebben ze een antenne geplaatst aan de 'kerktoren' in het dorp. (klik voor groot)

[afbeelding]

De site is nu ook actief gemaakt!

Ik heb trouwens begrepen dat er om de kast nog een net hekwerk moet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ondanks dat ik (buiten Utrecht cs, trein tussen Amersfoort en Utrecht en trein tussen Tilburg en Eindhoven) best tevreden ben over het netwerk van Tele2 heeft hun actie waarbij ze me meer dan 100x gebeld hebben binnen 1 week om te verlengen (terwijl ze niet eens een aanbieding hadden...) ervoor gezorgd dat ik over 2 maandjes vertrek. Had anders denk ik niet eens verder gekeken maar na wat rondkijken ben ik een stuk goedkoper uit straks (24€ voor 20GB VS 25€ voor unlimited, 1€ korting op Spotify, €7.50 korting op Foxsports door alles-in-1 en dan nog 60€ cashback via CashbackXL)
Hier nog andere slachtoffers toevallig van deze telefoonterreur van Tele2?

Anyway; jullie nog veel plezier met Tele2 in ieder geval :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:39:
[...]

De site is nu ook actief gemaakt!

Ik heb trouwens begrepen dat er om de kast nog een net hekwerk moet komen!
Zal binnenkort de foto van de kast maken ;)

Edit: hekwerk staat er ook. Puntig

Foto's: Tele2 https://imgur.com/a/Vtmkw

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 23-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Sinds wij onze oude 15 euro bundels (1GB + 100min., maandelijks opzegbaar) in december hebben omgezet naar de nieuwe 12 euro bundels (2GB + 100min., maandelijks opzegbaar) ontvangen we geen waarschuwing meer bij nadering van de verbruikslimiet van bellen/sms. Volgens de helpdesk staat dit in de nieuwe voorwaarden en "doen andere providers het ook zo".

Eerste factuur ontvangen: we zijn nu aanzienlijk duurder uit dan voorheen. :( Betere optie is dus eigenlijk de nieuwe 15 euro bundel (2GB + unlimited bel/sms, maandelijks opzegbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Het klopt dat er geen waarschuwings smsjes worden verzonden. Bij belminuten ben je veel meer bewust bezig dan een telefoon die "spontaan" data kan verzenden. Wat wel beschikbaar is, is de Tele2 app en de mijn.tele2.nl op internet. Daar kun je inzien hoeveel minuten je nog overhebt. Dat is inderdaad wat de rest van de aanbieders ook beschikbaar hebben.
De stap van 100 naar onbeperkt is maar klein en juist bedoeld om onbezorgd je telefoon te gebruiken, zelfs als je het niet elke maand helemaal uitnut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
bartvries schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:37:
Wat wel beschikbaar is, is de Tele2 app [...]
Als het mogelijk zou zijn de app überhaupt te openen dan... (gezien de Play Store reviews ben ik niet de enige met dit probleem)

Buiten dat is 'het is maar een paar euro, dus doe er niet moeilijk over' natuurlijk een slecht argument als de functionaliteit eerder wel bestond.

[ Voor 20% gewijzigd door Lrrr op 01-03-2018 15:07 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
  • Laatst online: 27-09 19:20
Ik heb sinds gisteren tele2 unlimited. Ik woon niet meer dan 500m van een tele2 zendmast vandaan op het platteland.

Zowel binnen als buiten (vrij zicht op zendmast) haal ik exact 40Mb/s down en up wat opzich prima is.

Maar aangezien ik een iPhons 6s heb, had ik gedacht door 4g+ een hogere snelheid down te kunnen halen. Ik haal op een iPhone SE exact dezelfde snelheid welke geen 4g+ ondersteund.

Iemand die kan uitleggen hoe dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
dutchpulp schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:08:
Ik heb sinds gisteren tele2 unlimited. Ik woon niet meer dan 500m van een tele2 zendmast vandaan op het platteland.

Zowel binnen als buiten (vrij zicht op zendmast) haal ik exact 40Mb/s down en up wat opzich prima is.

Maar aangezien ik een iPhons 6s heb, had ik gedacht door 4g+ een hogere snelheid down te kunnen halen. Ik haal op een iPhone SE exact dezelfde snelheid welke geen 4g+ ondersteund.

Iemand die kan uitleggen hoe dat kan ?
Het zou kunnen dat de mast geen 4g+ heeft
( alleen 800mhz )

Kijk op 4gmasten.nl dan weet je het zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchpulp
AMD and INTEL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Het zou kunnen dat de mast geen 4g+ heeft
( alleen 800mhz )

Kijk op 4gmasten.nl dan weet je het zeker :)
Vergeten te melden maar daar had ik al gekeken en het is een 4g+ Mast (wat alle tele2 masten zijn?)

[ Voor 5% gewijzigd door dutchpulp op 02-03-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchpulp schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Vergeten te melden maar daar had ik al gekeken en het is een 4g+ Mast (wat alle tele2 masten zijn?)
Nee, iets van 10-15% heeft geen 4G+. Die masten staan op zeer rustige plekken. Op 4G+-masten op relatief rustige plekken wordt het 4G+-gedeelte (2600 MHz) uitgeschakeld in de nacht, dus dan zijn ze ook langzamer.

Tele2 geeft trouwens aan dat ze bij onverwachte drukte vanzelf weer inschakelen, ook 's nachts.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Nee, iets van 10-15% heeft geen 4G+. Die masten staan op zeer rustige plekken. Op 4G+-masten op relatief rustige plekken wordt het 4G+-gedeelte (2600 MHz) uitgeschakeld in de nacht, dus dan zijn ze ook langzamer.

Tele2 geeft trouwens aan dat ze bij onverwachte drukte vanzelf weer inschakelen, ook 's nachts.
Ah ok.
Wellicht dat het 2600mhz gedeelte niet is geactiveerd momenteel. Zal het nog een keer testen op andere dagen/tijdstippen.
Het zal hier wel te rustig zijn... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 23:44
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Op 10MHz (800MHz) kun je toch geen 40Mbps upload halen? Dat zou betekenen dat de iPhone SE alléén verbinding maakt op 2600MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

theblindman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Op 10MHz (800MHz) kun je toch geen 40Mbps upload halen? Dat zou betekenen dat de iPhone SE alléén verbinding maakt op 2600MHz?
Met 10MHz kan je in ideale omstandigheden max 50 Mbps halen.

Zou handig zijn te weten welke mast er bedoeld word en de postcode van de gebruiker, ik kan dan even nazien hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Zou handig zijn te weten welke mast er bedoeld word en de postcode van de gebruiker, ik kan dan even nazien hoe en wat.
Het gaat om de mast op postcode 7991CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchpulp schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Het gaat om de mast op postcode 7991CN
Dat is inderdaad een 4G+ mast. Zou je meer op moeten kunnen halen als je de enige gebruiker bent natuurlijk. Bij meer gebruikers wordt de capaciteit verdeeld.
Kan nog iets verschillen of je midden in de "beam" van een antenne zit of dat je precies tussen 2 antennes in zit. Exacte adres kan je evt per dm sturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Hoe zit het nu met 4G Roaming in het buitenland met Tele2? Heeft men nu in de gangbare landen een 4G Roaming overeenkomst met een partij of is het nog steeds voornamelijk 3G? Ik kan geen goed overzicht vinden van 4G Roaming Partners van Tele2 in het buitenland.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Antwoord is nee en nee.
Gangbare landen Duitsland, Frankrijk geen 4g roaming. Lijstje landen waar wel 4 roaming is, is hier al meerdere malen voorbij gekomen.
Zweden
Finland
Denemarken
Baltische staten
Kroatië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Dat is inderdaad een 4G+ mast. Zou je meer op moeten kunnen halen als je de enige gebruiker bent natuurlijk. Bij meer gebruikers wordt de capaciteit verdeeld.
Kan nog iets verschillen of je midden in de "beam" van een antenne zit of dat je precies tussen 2 antennes in zit. Exacte adres kan je evt per dm sturen.....
Hmm ik heb het zojuist op verschillende locaties geprobeerd. Steeds lijkt mn iphone 6s bij 40Mbps te stoppen down en up.

Ik heb al de netwerkinstellingen hersteld van mn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchpulp schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Hmm ik heb het zojuist op verschillende locaties geprobeerd. Steeds lijkt mn iphone 6s bij 40Mbps te stoppen down en up.

Ik heb al de netwerkinstellingen hersteld van mn iPhone.
heb je kans te testen in een ander toestel want dit lijkt wel op toestel beperking. Kan voor je kijken wat netwerk je voor max snelheden geeft stuur dan je nummer ff in een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 23:44
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Volgens deze pagina is de maximale uploadsnelheid van LTE Cat 4 50Mbps bij een 20MHz kanaal. Begrijp ik dan goed dat bij 10MHz alleen de downloadsnelheid verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

theblindman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Volgens deze pagina is de maximale uploadsnelheid van LTE Cat 4 50Mbps bij een 20MHz kanaal. Begrijp ik dan goed dat bij 10MHz alleen de downloadsnelheid verandert?
Ik vergis me inderdaad, download is maximaal 37,5 Mbps per 5 MHz en upload 12,5 Mbps per 5 MHz
.
Wel apart dat Dutchpulp dan op 40/40 blijft hangen. De 40 Mbps upload houd dan sowieso in dat ie of alleen op 2600 zat of toch 4G+ had. Op de 800 MHz alleen kan dat dus niet. Maar vooral het synchrone gedrag bevreemdt mij, ik doe best wel eens hier en daar een speedtest maar ik heb nog nooit synschrone snelheden down en up gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Ik vergis me inderdaad, download is maximaal 37,5 Mbps per 5 MHz en upload 12,5 Mbps per 5 MHz
.
Wel apart dat Dutchpulp dan op 40/40 blijft hangen. De 40 Mbps upload houd dan sowieso in dat ie of alleen op 2600 zat of toch 4G+ had. Op de 800 MHz alleen kan dat dus niet. Maar vooral het synchrone gedrag bevreemdt mij, ik doe best wel eens hier en daar een speedtest maar ik heb nog nooit synschrone snelheden down en up gehad.
Ik heb overigens alleen die ene mast getest vanaf verschillende locaties. Ik moet nog andere masten testen.

Ok. Inmiddels een mast in groningen getest. Nu 135/45 down/up. Telefoon kan het blijkbaar wel.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchpulp op 05-03-2018 19:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nog geen update van Tele2 in het AR maar hier wel de lijst met nieuwe locaties in februari en ook nog januari. In totaal 40 nieuwe locaties waarvan er 3 andere locaties vervangen die afgebroken zijn of worden.

• Almkerk, Sportvelden(vervangende locatie)
• Amsterdam, Museumplein
• Apeldoorn, Matenhoeve
• Badhoevedorp, Nieuwe A9(vervangende locatie)
• Beesel, Camping 't Eyveld
• Berghem
• Beverwijk, Spoorsingel(vervangende locatie)
• Bolsward, Bolswarderweg
• Callantsoog
• Delft, A13
• Deventer, Schalkhaar
• Deventer, Spikvoorde
• Dirksland
• Ede, Frankeneng
• Emmen, Kleine Rietplas
• Ens
• Geldermalsen, Hogeweide
• Grou
• Hattem, Carpoolplaats A50
• Hendrik-Ido-Ambacht, Dorp
• Landgraaf, Nieuwenhagen
• Maarheeze, nabij afslag Budel A2
• Odiliapeel
• Oeffelt
• Roermond, Kapel-Muggenbroek
• Rotterdam, Ypenhof
• Scheemda, Rijksweg A7
• Scherpenzeel, Scherpenzeel Oost
• Schiedam, Kethel
• Schoondijke
• Staphorst, Staphorst - Noord
• Surhuisterveen
• Tiel, Latenstein
• Ulicoten
• Utrecht, Leidscherijntunnel
• Vaassen, Geerstraat
• Venlo, Venlo Oost
• Wassenaar, Oud Clingendaal
• Willemstad
• Zeist, Beerschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jassy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:19:
Hoe zit het nu met 4G Roaming in het buitenland met Tele2? Heeft men nu in de gangbare landen een 4G Roaming overeenkomst met een partij of is het nog steeds voornamelijk 3G? Ik kan geen goed overzicht vinden van 4G Roaming Partners van Tele2 in het buitenland.
Zie OP, daar staat het vermeld waar je 4G kan roamen.
Anders kan je altijd op de forum van Tele2 kijken: https://forum.tele2.nl/ti...28/tele2-4g-roaming-69100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:18:
Nog geen update van Tele2 in het AR maar hier wel de lijst met nieuwe locaties in februari en ook nog januari. In totaal 40 nieuwe locaties waarvan er 3 andere locaties vervangen die afgebroken zijn of worden.

• Almkerk, Sportvelden(vervangende locatie)
• Amsterdam, Museumplein
• Apeldoorn, Matenhoeve
• Badhoevedorp, Nieuwe A9(vervangende locatie)
• Beesel, Camping 't Eyveld
• Berghem
• Beverwijk, Spoorsingel(vervangende locatie)
• Bolsward, Bolswarderweg
• Callantsoog
• Delft, A13
• Deventer, Schalkhaar
• Deventer, Spikvoorde
• Dirksland
• Ede, Frankeneng
• Emmen, Kleine Rietplas
• Ens
• Geldermalsen, Hogeweide
• Grou
• Hattem, Carpoolplaats A50
• Hendrik-Ido-Ambacht, Dorp
• Landgraaf, Nieuwenhagen
• Maarheeze, nabij afslag Budel A2
• Odiliapeel
• Oeffelt
• Roermond, Kapel-Muggenbroek
• Rotterdam, Ypenhof
• Scheemda, Rijksweg A7
• Scherpenzeel, Scherpenzeel Oost
• Schiedam, Kethel
• Schoondijke
• Staphorst, Staphorst - Noord
• Surhuisterveen
• Tiel, Latenstein
• Ulicoten
• Utrecht, Leidscherijntunnel
• Vaassen, Geerstraat
• Venlo, Venlo Oost
• Wassenaar, Oud Clingendaal
• Willemstad
• Zeist, Beerschoten
Sinds wanneer staat de mast er in Ulicoten? maand geleden had ik er nog alleen nog 3G bereik max namelijk.

Moet zeggen de dekking wordt elke keer positiever en beter, Tele2 is netjes bezig. Is er al bekent wanneer er een mast komt in het dorp Chaam? dit is de enigste plaats in dat gebied dat nog geen 4G mast heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Sinds wanneer staat de mast er in Ulicoten? maand geleden had ik er nog alleen nog 3G bereik max namelijk.

Moet zeggen de dekking wordt elke keer positiever en beter, Tele2 is netjes bezig. Is er al bekent wanneer er een mast komt in het dorp Chaam? dit is de enigste plaats in dat gebied dat nog geen 4G mast heeft.
Ulicoten is sinds een een kleine 2 weken on air. Chaam is ook al gebouwd maar daar is de transmissie nog niet opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Ulicoten is sinds een een kleine 2 weken on air. Chaam is ook al gebouwd maar daar is de transmissie nog niet opgeleverd.
Ah super, duidelijk dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Ik loop vast met mijn VoWiFi while you roam experiment.

Een VPN op Android is niet systemwide, wat logisch is, anders kon je niet via 4G bellen als je een VPN aan heb staan. Maar dat betekent dat ook je tethering de VPN bypasst. Om je tethering via de VPN te laten lopen moet je je telefoon rooten.

Heb weinig zin om mijn mate te rooten, ga kijken als ik de 3T van mijn zus kan lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Maar Vowifi bij Tele2 werkt toch alleen met Apple 6 en hoger en de Samsung s8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 09:03
bartvries schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:11:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
bartvries schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:11:
Jup, ik had paar dagen / weken geleden mijn plan uitgelegd.

Het is zo, VoWiFi werkt alleen in Nederland. Dus misschien IP based.

Wat ik wil weten is:

Als ik een telefoon met VoWiFi heb, met vliegtuig modus aan, een die verbonden is aan een wifi netwerk met een VPN naar Nederland, zal VoWiFi dan werken?

Omdat ik in april op vakantie ga, wil ik eerst in Nederland kijken als VoWiFi via mijn VPN provider (PIA) werkt, en dan ga ik kijken als ik in de UAE kan bellen via wifi met een Tele2 simkaart in een iPhone/S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Luinwethion schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Jup, ik had paar dagen / weken geleden mijn plan uitgelegd.

Het is zo, VoWiFi werkt alleen in Nederland. Dus misschien IP based.

Wat ik wil weten is:

Als ik een telefoon met VoWiFi heb, met vliegtuig modus aan, een die verbonden is aan een wifi netwerk met een VPN naar Nederland, zal VoWiFi dan werken?

Omdat ik in april op vakantie ga, wil ik eerst in Nederland kijken als VoWiFi via mijn VPN provider (PIA) werkt, en dan ga ik kijken als ik in de UAE kan bellen via wifi met een Tele2 simkaart in een iPhone/S8.
Ben benieuwd voor jou als het lukt, op dit moment wordt het namelijk alleen in Nederland ondersteunt en in het Buitenland niet. Het zou kunnen dat dit in Theorie wel kan maar praktijk.. idk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ook ik ga maar klagen over het VoLTE beleid van Tele2. Dit jaar mag ik verlengen en met financiële meevallers van dit jaar kan ik een nieuwe toestel van mijn eigen geld halen. Zo zit ik vaak te bellen en tegelijk op internet. Sinds ik VoLTE heb op mijn iPhone SE ben ik er verliefd op.

Nu kan ik natuurlijk met een, ik zeg maar wat, OnePlus toestel wel gaan Whatsapp bellen en dan daarnaast gaan internetten maar ik heb momenten dat ik service nummers moet bellen en dan op dat moment internet moest gebruiken. Hierdoor voel ik me eigenlijk voor mezelf verplicht om VoLTE te gebruiken. Helaas ben ik dan afhankelijk van deze lijst: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/

Van de populaire goedkope sim only toestellen merken zoals OnePlus of Motorola is er geen VoLTE. Voor een echt goedkoop toestel ben ik dan bij General Mobile terecht of een Samsung Galaxy. Meh.

Zou graag willen dat VoLTE met elke toestel kon dat het ondersteunde. Maar misschien is dit alleen mogelijk in een droom wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
polopolo150 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:26:
Ook ik ga maar klagen over het VoLTE beleid van Tele2. Dit jaar mag ik verlengen en met financiële meevallers van dit jaar kan ik een nieuwe toestel van mijn eigen geld halen. Zo zit ik vaak te bellen en tegelijk op internet. Sinds ik VoLTE heb op mijn iPhone SE ben ik er verliefd op.

Nu kan ik natuurlijk met een, ik zeg maar wat, OnePlus toestel wel gaan Whatsapp bellen en dan daarnaast gaan internetten maar ik heb momenten dat ik service nummers moet bellen en dan op dat moment internet moest gebruiken. Hierdoor voel ik me eigenlijk voor mezelf verplicht om VoLTE te gebruiken. Helaas ben ik dan afhankelijk van deze lijst: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/

Van de populaire goedkope sim only toestellen merken zoals OnePlus of Motorola is er geen VoLTE. Voor een echt goedkoop toestel ben ik dan bij General Mobile terecht of een Samsung Galaxy. Meh.

Zou graag willen dat VoLTE met elke toestel kon dat het ondersteunde. Maar misschien is dit alleen mogelijk in een droom wereld.
Het komt ook van 2 kanten, ten eerste moet Tele2 dit testen maar fabrikanten moeten ook die ondersteuning bieden, hardwarematig kan het tegenwoordig maar als er softwarematig geen ondersteuning komt... tja.
Toen ik in het verleden een LG G3 had kon deze gewoon VoLTE aan hardware matig, maar ja als LG dit niet in haar software aanbied of het vertikt dit aan te zetten via een update dan kan je als provider ook niks...

Update:
Zie hier al eerdere vragen en antwoord van Tele2, ging dit geval om wileyfox (bekrachtigd mijn antwoord).
Intern wordt nu druk gekeken of er mogelijkheden zijn met WileyFox.
Er zal gekeken worden of er mogelijkheden zijn om samen te werken met WileyFox, maar hier kan nu nog geen antwoord op gegeven worden.
Mijn collega's zullen alle mogelijkheden van het toestel gaan controleren en contact opnemen met WileyFox als dit nodig is.

Heel erg bedankt voor het meedenken en het voorwerk dat je al gedaan hebt.
helaas moet ik wel aangeven dat dit een proces is dat lang kan/zal duren en dat ik niet kan garanderen dat het zal gaan werken.
Bron: https://forum.tele2.nl/sm...44/index1.html#post402272

[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Vanmorgen in het buitenland een 220mb grootte update van mijn s7 gehad. Kan niet zien of vowifi nu ook op Samsung s7 werkt. Anderen dit met Tele2 sim al kunnen vaststellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:06:
Vanmorgen in het buitenland een 220mb grootte update van mijn s7 gehad. Kan niet zien of vowifi nu ook op Samsung s7 werkt. Anderen dit met Tele2 sim al kunnen vaststellen?
[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Check mijn bericht, het is gewoon een beveiliging update met wat extra patches...

Hier is de lijst met toestellen die al ondersteunt worden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion

OnePlus en Motorola geven geen VoLTE voor geen enkele Nederlandse provider.

Moet je nog happy zijn met de lijst van Tele2, daarna alleen Vodafone heeft nog iets anders dan Apple/Samsung.
KPN ondersteunt naast Apple/Samsung maar een paar Huaweis en T-mobile is nog in test fase (of moet je een EU/USA abonnement hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20

RobertowNL

For your gear!

VoLTE werkt op meer toestellen dan in de lijst. Zowel op mijn ZUK Z2 pro en Xiaomi Mi Mix 2 werkt het namelijk :).
Maar inderdaad het is lastig om VoLTE toestellen in de goedkopere prijsklasse(s) te vinden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
RobertowNL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:13:
[...]

VoLTE werkt op meer toestellen dan in de lijst. Zowel op mijn ZUK Z2 pro en Xiaomi Mi Mix 2 werkt het namelijk :).
Maar inderdaad het is lastig om VoLTE toestellen in de goedkopere prijsklasse(s) te vinden.
Wat reken je onder goedkoop bij toestellen?

Als goedkoop toestel ken ik geen toestellen van onder de 100,- die in prestaties goed zijn en die een recente Android versie hebben + nog updates krijgen. Idem voor toestellen van 150,-
Dan kom je in de 200,- euro klasse uit, en daar is er al best wat te vinden.

Wil je geen “onbekend” merk en ook geen Samsung? Dan heb je nog Huawei. De Huawei P smart is een aanrader in het lage midden segment. Met Android 8 (Oreo) en net uitgebracht. Gezien tussen de 219,- en 259,- euro. Tele2 ondersteunt het toestel voor VoLTE, anderen zullen volgen. Dit is een van de toestellen die binnen enkele maanden onder de 200,- euro kan gaan zakken.

De Huawei P9 lite 2017 is een alternatief wat net iets sneller in prijs daalt.

Maar verder houdt het inderdaad nog niet over. Wel zie je dat nieuwe toestellen die nu op de markt komen met standaard Android Oreo er op, vaak ook snel worden toegevoegd aan de Tele2 VoLTE lijstjes.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 11-03-2018 16:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De Tele2 update van januari/februari 2018 is weer te zien op 4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm ik neig hier ook naar Tele2, aangezien prijzen in vergelijking met Vodafone, T-Mobile gewoon stukken goedkoper zijn (scheelt €160,00 op tweejarige basis bij afsluiten abonnement icm nieuwe mobiele telefoon).
Wel jammer dat je internet echt op is als je bundel op is en ook 4G-roaming in de EU een no-go voor nu. Maar algemene snelheden qua download/upload zijn (inmiddels) wel prima volgens mij, evenals 4G-dekking in NL.

€160,00 vind ik trouwens wel echt veel, allemaal door 'prijsvechter' of mis ik toch nog wat dingetjes...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
CLB schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:57:
Hmm ik neig hier ook naar Tele2, aangezien prijzen in vergelijking met Vodafone, T-Mobile gewoon stukken goedkoper zijn (scheelt €160,00 op tweejarige basis bij afsluiten abonnement icm nieuwe mobiele telefoon).
Wel jammer dat je internet echt op is als je bundel op is en ook 4G-roaming in de EU een no-go voor nu. Maar algemene snelheden qua download/upload zijn (inmiddels) wel prima volgens mij, evenals 4G-dekking in NL.

€160,00 vind ik trouwens wel echt veel, allemaal door 'prijsvechter' of mis ik toch nog wat dingetjes...
Persoonlijk om de reden dat ik geen 4G in de EU zou ik nog 2 keer goed nadenken.
Maar in Nederland krijg je echt waar voor je geld, Teminste dat vind ik (heb zelf onbeperkt abonnement).
Tele2 gaf mij vorig jaar ook het meeste waar voor mijn geld met toestel, scheelde gewoon 300 euro t.o.v. van T-Mobile voor hetzelfde toestel. Dus ik zou zeggen persoonlijk gewoon doen.

Zoals je in de OP kon zien heb je in deze landen wel 4G roaming in de EU:

Zweden (thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Wel jammer dat je internet echt op is als je bundel op is
Dat is juist de reden waarom ik Tele2 heb. Bij andere providers let je even niet op en heb je opeens een rekening van 80 euro vanwege het belachelijke buitenbundeltarief. Bij Tele2 stopt het gewoon en kan je er evt. nog tegen een relatief schappelijke prijs een GB-aanvuller tegenaan gooien voor de rest van de maand (bijv. 1GB €10).
Geen 4G in het buitenland heb je zelf al genoemd, en buiten de EU zijn er maar in een paar landen voordeelbundels voor het internet (de 'vakantielanden'). De landen kan je hier zien. Bij de grote 3 heb je voor elk land een voordeelbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lrrr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:21:
Dat is juist de reden waarom ik Tele2 heb. Bij andere providers let je even niet op en heb je opeens een rekening van 80 euro vanwege het belachelijke buitenbundeltarief.
Bij mn Vodafone-abbo kan ik ongestoord gratis verder internetten met 64kbps :) Ik ga alles nog eens uitpluizen. Die EU-landen waar ik wel kan 4G'en, kunnen me gestolen worden, daar kom ik voorlopig niet namelijk. Vind het gewoon van de zotte eigenlijk dat dat niet geregeld is. Verscheen vorige week nog nooit artikel over. Als je bijvoorbeeld in Zweden Tele2-abbo afsluit kun je wel in de hele EU 4G gebruiken :)

Thanks voor jullie berichten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
CLB schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:37:
Ik ga alles nog eens uitpluizen.
Om je alvast een opzetje te geven: :)

- Klantenservice kan beter. Is soms onduidelijk, komt afspraken niet na, medewerkers spreken elkaar tegen... heb het allemaal meegemaakt. Qua service heb ik betere ervaringen bij KPN, T-Mobile en Vodafone gehad. Desalniettemin zijn problemen altijd uiteindelijk juist opgelost.
- Snelheid ligt iets lager (15-20 mbit op KPN vs 10-15mbit op Tele2 bij mij thuis, afgelegen in Drenthe - in de steden zijn er plekken waar Tele2 netjes 140mbit doet, maar T-Mobile gaat al tot 300mbit op selecte locaties). Nee: de snelste zijn ze niet, maar Tele2 voldoet imho prima.
- Bereik heeft iets meer gaten, al is geen van allen perfect. Ik kan plekken aanwijzen waar Tele2 het beter doet dan provider X (en vice versa).
- Roaming in de EU is vrijwel overal op 3G
- Android app was vast een studentenprojectje, maar oke: het werkt
- Geen NFC-sim voor contactloos betalen en/of OV, maargoed dat is sowieso een verschrikkelijke vendor-lock die we massaal moeten boycotten :)

Voordelen
- Unlimited voor 25 euro.
- Echt, unlimited voor 25 euro is super! Nooit meer 'datastress', het werkt gewoon en praktisch overal. Internetuitval op kantoor? Hotspotje en je bent werknemer van de maand :P
- Soms prima toestelkortingen, meestal bij resellers
- Maandelijks opzegbaar optie, ultieme vrijheid. Ik heb mijn abonnement nu al 2x verlengd met een toestel wat ik daarna met winst heb kunnen doorverkopen :+
- VoLTE support op de meeste toestellen
- VoWIFI support

Voor mij wegen de voordelen véél zwaarder dan de nadelen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Richh schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:46:
- Android app was vast een studentenprojectje, maar oke: het werkt
Of niet. Kijk maar eens naar de reviews, staat bol van de mensen die hem niet kunnen openen (crasht direct), ik zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Lrrr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:52:
[...]

Of niet. Kijk maar eens naar de reviews, staat bol van de mensen die hem niet kunnen openen (crasht direct), ik zelf ook niet.
Point taken. Wist niet dat er zoveel mensen problemen mee hadden...

Opstarten is het probleem niet op een Galaxy S8+, ook niet met een aangepast DPI. Dat gaat prima... maar je merkt aan alle animaties dat het echt anders is dan de (imho top) apps van KPN en T-Mobile.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 20:36
(jarig!)
op iOS eigenlijk geen problemen met de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 23-09 18:15
Iemand die ook nog steeds niet bellen over Wifi werkend krijgt? Iphone 8 is volledig up to date en ik heb al een network en reboot geprobeerd. Niks werkt. Tevens gaf iemand hier aan dat het vanzelf wordt geactiveerd, maar we zijn nu al een maand verder en nog steeds werkt het niet 8)7

Wifi netwerk maakt trouwens ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSVR
  • Laatst online: 11-10-2024
Misschien heb je een zakelijk abonnement? VoWifi is momenteel alleen voor consumentenabonnementen geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Katseviool schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:00:
Iemand die ook nog steeds niet bellen over Wifi werkend krijgt? Iphone 8 is volledig up to date en ik heb al een network en reboot geprobeerd. Niks werkt. Tevens gaf iemand hier aan dat het vanzelf wordt geactiveerd, maar we zijn nu al een maand verder en nog steeds werkt het niet 8)7

Wifi netwerk maakt trouwens ook niet uit.
iPhone van partner heeft nog geen WiFi bovenin staan en de mijne wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
RSVR schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:54:
Misschien heb je een zakelijk abonnement? VoWifi is momenteel alleen voor consumentenabonnementen geactiveerd.
Thx dat is het :) vreemd dat ze dat enkel nog voor consumenten hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Katseviool schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:05:
[...]

Het is een nieuwe techniek en die wordt nooit getest met zakelijke aansluitingen. Dat ging bij VoLTE precies zo. Als het onder consumenten goed getest is dan zal het ook vrijgegeven worden voor zakelijke klanten, even geduld nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Katseviool schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:05:
[...]

Opzich niet. KPN doet ook zakelijk bellen over 3G, het werkt gewoon veel stabieler. Bij bellen over 4G heb ik soms wel dat de andere kant mij slecht verstaat als ik opneem. Schakel ik vervolgens naar 3G, is er niks aan de hand.

En zakelijk gezien wil je natuurlijk geen gezeik met bereikbaarheid hebben.

KPN is overigens wel bezig om zakelijke abonnementen ook om te zetten naar 4G, maar hebben er niet zo'n haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Sinds vandaag werkt WiFi bellen ook zakelijk :)
Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7